- NAC Breda -
Oke, geprobeerd, maar de socket voor het batterijtje maakt het onmogelijk om de - en de + om te draaien. De beide pootjes van de socket raken namelijk alleen maar de + pool van de batterij. 1 aan de zijkant van de batterij, en 1 aan de onderkant van de batterij. Normaal gesproken werkt het, maar andersom wordt de - pool niet geraakt, aangezien de - dan boven in het midden ligt. Het pootje kan daar namelijk niet bij.Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 12:12:
[...]
nee dat kan geen kwaad.. dit is bij Nforce bordjes een officiele methode
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
ahhhh, vandaar...mr.loepie schreef op 21 juli 2003 @ 12:20:
dat hoeft ook niet het gaat er ff om dat je een kortsluiting krijgt die geen kwaad kan
Verwijderd
Kun je iets duidelijker zijn? Wat heb je gedaan, wat heb je veranderd en wat zijn de klachten?Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 12:30:
zijn het bekende problemen dat hij de agp kaart niet herkent, en dat de bios na enkele keren niet meer werkt?
Verwijderd
A7N8X Deluxe Boot probleemBoKToR schreef op 21 July 2003 @ 12:33:
[...]
Kun je iets duidelijker zijn? Wat heb je gedaan, wat heb je veranderd en wat zijn de klachten?
- NAC Breda -
Goh... Dit is anders mijn "ervaring" met het bord, zoals zoveel mensen wel vage problemen hebben. Maar even zozeer toch bedankt voor je bijdrage...TheLemon schreef op 21 July 2003 @ 00:34:
[...]
Dit soort grote topics zijn er niet voor problemen van enkele gebruikers.
Nou er mogen hier wel degelijk problemen gepost worden, maar dan wel probs die veel voorkomen en waar andere ook iets aan hebben. Er worden in dit topic namelijk teveel probs geplaatst die makkelijk te vinden zijn met de search, of in de andere 4 delen. Verder is dit ook geen overclockguide, problemen met overclocken kun je kwijt in DOC!MrEdge_ schreef op 21 July 2003 @ 13:21:
[...]
Goh... Dit is anders mijn "ervaring" met het bord, zoals zoveel mensen wel vage problemen hebben. Maar even zozeer toch bedankt voor je bijdrage...
We moeten het topic wel een beetje schoon blijven houden want het gaat nu wel erg hard.
Ook de reply's met ohh dus dat zit zo etc.. leveren geen bijdrage en hoeven dus niet..
proberen is denk ik de enigste oplossing....BoKToR schreef op 21 juli 2003 @ 13:40:
Vraagje: Ik heb een oud moederbord gevonden met een PLCC BIOS chip, deze zal waarschijnlijk een half MB zijn. Bestaat er een kans dat ik met dit moederbord een 4 MB BIOS chip kan hotflashen?
Deze plek is te koop.
zou ik niet doen...BoKToR schreef op 21 July 2003 @ 13:40:
Vraagje: Ik heb een oud moederbord gevonden met een PLCC BIOS chip, deze zal waarschijnlijk een half MB zijn. Bestaat er een kans dat ik met dit moederbord een 4 MB BIOS chip kan hotflashen?
meen namelijk dat de chips dan van hetzelfde type moesten zijn
Het moeten idd dezeflde chips zijn, dus meestal kun je alleen hotflashen met Bios-en vandezelfde plank. Hotflashen met een ander type zal niet lukken..Crash-Override schreef op 21 July 2003 @ 15:02:
[...]
zou ik niet doen...
meen namelijk dat de chips dan van hetzelfde type moesten zijn
Als ik vervolgens de hdd iets wil laten doen (film erop zetten) hoor je pling-plong (ontkoppelgeluid) en zegt ie dat het bestand niet gecopieerd kon worden.
Zelfde geld voor formateren - elke vorm van belasting en hij slaat eruit.
Verbind ik hem indirect (via een usb1.1 hub) dan doet ie t wel, maar dat is natuurlijk retesloom.
Ik heb nForce 2.03 drivers erop staan.
heeft iemand anders dit ook, of weet hoe het opgelost kan worden?
note: ik heb winxp, maar niet opnieuw installed na mobo wissel. binnenkort gaat xp er opnieuw op.
[ Voor 8% gewijzigd door Kr3Kr op 21-07-2003 16:43 ]
Verwijderd
Windows XP Pro. + nieuwste NVIDIA & ASUS drivers.
Athlon XP 3000+
A7N8X Deluxe Rev2.0 1005 (geflashed)
2x Transcend 512 DDR PC2700
Alles draait prima op FSB 133 (maar da's niet optimale snelheid natuurlijk), maar zodra ik deze op 166 zet krijg ik de vervelende reboots. Nu heb ik in feite van alles al geprobeerd, maar niets biedt echt een oplossing. Temp is zo rond de 50-60 graden.
Nu wil ik alleen nog even proberen de VCORE wat hoger in te stellen om te kijken of dat wat helpt. Maar waar denken jullie wat er in dit geval gebeurt? Ik heb het gevoel dat deze vraag al 100x is gesteld, maar heb toch niet het exact zelfde kunnen vinden. Hoop niet dat het een processor probleem is.
Ik ga ook nog even een memtest86 draaien, en even op zoek naar Prima(?).
Tevens de vervelende uitroepteken van de Firewire in apparaatbeheer, helaas geen concrete oplossing voor gevonden in de threads+delen. BIOS batterij meerdere malen uitgehaald en ingezet, standaard instellingen geladen, geen succes.. snik.
Ontzettend bedankt alvast voor reacties!!!
Gr, Wouter
Het is vaag omdat al je hardwrae in princiepe standaard al op 166 moet lopen, maar idd je moet even Prime draaien en Memtest86 om te checken waar het aan ligt (cpu of mem), wat natuurlijk ook kan is dat er een PCI kaart de FSB snelheid niet aankan, wat in princiepe niets moet uitmaken want de PCI bussnelheid is gelocked op 66Mhz..Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 16:54:
Hoi beste tweakers, deze A7N8X threads zijn echt geweldig! Veeeeel info en ervaringen. Echter, door werkelijk alle threads heen te zijn gespit is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat de problemen met m'n net aangeschafte mobo+mem+cpu zijn.
Windows XP Pro. + nieuwste NVIDIA & ASUS drivers.
Athlon XP 3000+
A7N8X Deluxe Rev2.0 1005 (geflashed)
2x Transcend 512 DDR PC2700
Alles draait prima op FSB 133 (maar da's niet optimale snelheid natuurlijk), maar zodra ik deze op 166 zet krijg ik de vervelende reboots. Nu heb ik in feite van alles al geprobeerd, maar niets biedt echt een oplossing. Temp is zo rond de 50-60 graden.
Nu wil ik alleen nog even proberen de VCORE wat hoger in te stellen om te kijken of dat wat helpt. Maar waar denken jullie wat er in dit geval gebeurt? Ik heb het gevoel dat deze vraag al 100x is gesteld, maar heb toch niet het exact zelfde kunnen vinden. Hoop niet dat het een processor probleem is.
Ik ga ook nog even een memtest86 draaien, en even op zoek naar Prima(?).
Tevens de vervelende uitroepteken van de Firewire in apparaatbeheer, helaas geen concrete oplossing voor gevonden in de threads+delen. BIOS batterij meerdere malen uitgehaald en ingezet, standaard instellingen geladen, geen succes.. snik.
Ontzettend bedankt alvast voor reacties!!!
Gr, Wouter
Er was toch een Windows Update voor de USB2 interface gekomen, heb je die al eens geinstalleerd?Kr3Kr schreef op 21 juli 2003 @ 16:42:
Ik heb zo'n mobiele hard disk, die het op mn vorige moederboard (epox 8k5a2+) prima deed (en nog doet). Het is een USB2 apparaat, en als ik hem direct op mn mobo aansluit, doet hij het, word herkend, drivers worden automatisch installed en er komt een schijf bij.
Als ik vervolgens de hdd iets wil laten doen (film erop zetten) hoor je pling-plong (ontkoppelgeluid) en zegt ie dat het bestand niet gecopieerd kon worden.
Zelfde geld voor formateren - elke vorm van belasting en hij slaat eruit.
Verbind ik hem indirect (via een usb1.1 hub) dan doet ie t wel, maar dat is natuurlijk retesloom.
Ik heb nForce 2.03 drivers erop staan.
heeft iemand anders dit ook, of weet hoe het opgelost kan worden?
note: ik heb winxp, maar niet opnieuw installed na mobo wissel. binnenkort gaat xp er opnieuw op.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 17:07 ]
Verwijderd
Ik was blijkbaar een beetje onoplettend.. daar heb ik wel vaker last van, met dit weer.. in ieder geval heel erg bedankt! Ik hoop dat het nu ook zo lekker blijft draaien, tot nu toe nog niet uitgevallen.
Nogmaals thanks mensen!
Nadat ik mijn pakketje lekker in mekaar gezet heb, denk ik nu kan de pret beginnen, Ik zet mijn computer aan, en ik hoor maar geen piep, mijn beeld komt ook niet (monitor blijft op standby staan). De piep haal ik dus niet eens, in de manual staat check de jumpers of neem contact op met de leverancier. De jumpers zijn goed, dus heb ik dan een fout exemplaar of zie ik iets over het hoofd.
Overige aangesloten hardware: Hercules Radeon 8500 en maxtor 20gb harde schijf (die nu overigens nog steeds goed werken met mijn oude moederbord).
Het kan zijn dat het al een keer gevraagd is, maar het asus a7n8x topic is zoo lang.
Ik heb deze bordje net nieuw, Hoezo kan ik zomaar de multiplier veranderen?
Ik heb een xp2500+ maar ik kan hem gewoon op 166x11,5 ipv 11,0
Hij wordt nu gezien als xp2600+ of klopt er gewoon iets niet?
gr. xanthus
morgen al?????BoKToR schreef op 21 juli 2003 @ 19:26:
ik heb mazzel jongens. Morgen komt mijn nieuwe plank binnen. Ik blijf nu voorlopig mooi met m'n poten van de FSB af ...
damnz, das snel
bij welke zaak heb je dat ding gekocht?
mijn RMA duurde 4 weken

Ik heb hier mijn bios liggen, en die gaat morgen naar flashbios.org
- NAC Breda -
dat is omdat dit bord die cpu standaard unlocked.xanthus666 schreef op 21 juli 2003 @ 19:34:
Ik heb deze bordje net nieuw, Hoezo kan ik zomaar de multiplier veranderen?
Ik heb een xp2500+ maar ik kan hem gewoon op 166x11,5 ipv 11,0
Hij wordt nu gezien als xp2600+ of klopt er gewoon iets niet?
- NAC Breda -
lol, okRitchie schreef op 21 July 2003 @ 20:05:
mjah.. hij werkt bij een computer bedrijf geloof ik, dus dat telt niet mee
Ik heb hier mijn bios liggen, en die gaat morgen naar flashbios.org
dan telt dat idd niet nee (had er overheen gelezen

Crash-Override schreef op 21 July 2003 @ 20:10:
[...]
lol, ok
dan telt dat idd niet nee (had er overheen gelezen)
Het zijn iig niet de contactjes oid, en de schijf is verder nog goed.
Zou het iets met de stroomtoevoer te maken kunnen hebben? de schijf is nl. rated 550mA, het usb2ide dingetje trekt 90mA. Er zit een extra adapter bij waarmee je extra amps uit je toetsenbord stekker kan halen, maar als ik die gebruik doet hij het nog niet.
Ik zal eens bij windows update kijken of er niet nog iets is.
Ik zou het eigenlijk wel eens willen proberen met de 2.41 drivers, maar dat mag weer niet van nVidia.... (heeft iemand ze nog?)
of zal ik deze A7N8X Deluxe Beta BIOS C1005.002for PCB revision 2.0 and later only. eens proberen?
Zou het helpen als ik de gebruikte usbpoort zn stroom laat halen van de 5vsb ipv 5v?
[ Voor 27% gewijzigd door Kr3Kr op 21-07-2003 21:34 ]
Verwijderd
Ten tweede wordt m'n AGP kaart totaal niet herkend door de bios, ik zit nu via een brak PCI kaartje te werken maar ik wil zo snel mogelijk weer m'n AGP kunnen gebruiken, het is een Asus GF4 mx
ik denk dat je een DOA hebt .. dus ga er zo snel mogelijk mee naar de winkel, sluit voor de absolute zekerheid nog ff een speakertje aan op de uitgang van onboard geluidskaart en hoor is of daar iets via de POST speech reporter word gemeld. Anders is het je mobokingnelis schreef op 21 July 2003 @ 19:32:
Ik heb dus vandaag een nieuw ASUS a7n8x deluxe moederbord gekocht, samen met een XP2500+ en 2*256DDR Value van corsair.
Nadat ik mijn pakketje lekker in mekaar gezet heb, denk ik nu kan de pret beginnen, Ik zet mijn computer aan, en ik hoor maar geen piep, mijn beeld komt ook niet (monitor blijft op standby staan). De piep haal ik dus niet eens, in de manual staat check de jumpers of neem contact op met de leverancier. De jumpers zijn goed, dus heb ik dan een fout exemplaar of zie ik iets over het hoofd.
Overige aangesloten hardware: Hercules Radeon 8500 en maxtor 20gb harde schijf (die nu overigens nog steeds goed werken met mijn oude moederbord).
Het kan zijn dat het al een keer gevraagd is, maar het asus a7n8x topic is zoo lang.
... MMORPG Addict.
Krakend geluid komt door een te warme southbridge. Dit stond ook in de openings post.Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 21:36:
Ik weet niet zeker of dit al gevraagd is, maar op m'n non-deluxe bord krijg ik enorm krakend geluid. Drivers lijken goed te werken volgens device manager
Ten tweede wordt m'n AGP kaart totaal niet herkend door de bios, ik zit nu via een brak PCI kaartje te werken maar ik wil zo snel mogelijk weer m'n AGP kunnen gebruiken, het is een Asus GF4 mx
Heb je als vga device wel agp geselecteerd. Ik weet niet helemaal of ze het vga device noemen in de bios maar iig iets wat er op lijkt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Ow ik dacht dat dat alleen bij de deluxe versie was.. hij voelt ook niet echt warm aan eigenlijkPhydomir schreef op 21 July 2003 @ 21:48:
Krakend geluid komt door een te warme southbridge. Dit stond ook in de openings post.
Ja, en dan krijg ik bij het booten geen beeld, en na nog een keer booten staat hij weer terug op pciHeb je als vga device wel agp geselecteerd. Ik weet niet helemaal of ze het vga device noemen in de bios maar iig iets wat er op lijkt.
ja het bij mij staat hij ook op PCI dat werkt prima..Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 21:56:
[...]
Ow ik dacht dat dat alleen bij de deluxe versie was.. hij voelt ook niet echt warm aan eigenlijk
[...]
Ja, en dan krijg ik bij het booten geen beeld, en na nog een keer booten staat hij weer terug op pci
p.s: wat bedoel je met dat je kaart niet door de BIOS wordt herkend?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 23:04 ]
Verwijderd
ik krijg geen beeld via de agp kaart, terwijl hij wel werktVerwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 23:03:
p.s: wat bedoel je met dat je kaart niet door de BIOS wordt herkend?
Brand het lampje van je mobo? Gaat je vinnetje wel draaien van je cooler? Gaan de lampjes van je FDD en CDR branden? DOA of je hebt een sterkere voeding nodig. 235Watt is niet genoeg voor een XP, is mijn ervaring.kingnelis schreef op 21 July 2003 @ 19:32:
Ik heb dus vandaag een nieuw ASUS a7n8x deluxe moederbord gekocht, samen met een XP2500+ en 2*256DDR Value van corsair.
There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.
Verwijderd
Verwijderd
Gebruik voor de verandering de edit knop anders eensVerwijderd schreef op 22 July 2003 @ 16:41:
Er staat bij de asus bios updates "for PCB revision 1.03, 1.04, and 1.06 only"
Waar kan je die PCB revision checken? ik zie het niet op de doos staan
Alle vragen die je stelde waren zeer gemakkelijk te vinden.. Revisie kun je zien tussen je PCI sloten en je CPU snelheid, dat heeft er vast mee te maken dat of je multiplier te laag staat of je FSB. voor meer info lees: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 16:47 ]
Verwijderd
bij CPU staat alles op z'n hoogste stand.. multiplier staat op 12,5Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 16:44:
[...]
Gebruik voor de verandering de edit knop anders eens
Alle vragen die je stelde waren zeer gemakkelijk te vinden.. Revisie kun je zien tussen je PCI sloten en je CPU snelheid, dat heeft er vast mee te maken dat of je multiplier te laag staat of je FSB. voor meer info lees: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
alleen external cpu freq staat op 100, sneller wil ie niet, dan krijg ik geen beeld bij het booten en kan ik de cmos resetten
revisie zie ik nergens staan
-edit-revisie heb ik gevonden.. 2.0
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 16:59 ]
Verwijderd
ik heb hem na de zoveelste bios flash eindelijk op 2600 kunnen krijgen, alleen in windows merk ik totaal geen verschil, draait nog steeds alsof het een 500mhz is.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 18:11 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
net mijn bios opgestuurd... ik hoop deze week weer te kunnen spelen met die pcBoKToR schreef op 22 July 2003 @ 14:55:
Hoe is het met de rest van de pechvogels? al RMA geregeld of iets dergelijks?
- NAC Breda -
Vcore wa hoger, nog altij reboots.
Ligt da aan die bios (rev 1004) ? Of wat kan dat anders zijn ?
Een beetje verlies heb je altijd...
andere drivers/bios of zo?
proc lager clocken en kijken of die dan wel stabiel blijft draaien..PeGys schreef op 23 July 2003 @ 02:51:
men A7N8X Deluxe rev 1.06 doet weer eens klote. OC'ed naar 2300 Mhz (2800+ Barton) op 11.5x200 (gedaan door iemand die weet hoe hij het moet doen). Alles werkt perfect, pc zwaar stessed om te zien of hij ni reboot. Alles ok, blijft mooi stabiel draaien. Maar na 2 dagen begint hij spontaan te rebooten. CPU temp is 43°c, mobo temp is 35°c.
Vcore wa hoger, nog altij reboots.
Ligt da aan die bios (rev 1004) ? Of wat kan dat anders zijn ?
Iemand?Kr3Kr schreef op 21 July 2003 @ 21:08:
Ik heb SP1 installed, dat werd me ook aangeraden door de nVidia drivers...
Het zijn iig niet de contactjes oid, en de schijf is verder nog goed.
Zou het iets met de stroomtoevoer te maken kunnen hebben? de schijf is nl. rated 550mA, het usb2ide dingetje trekt 90mA. Er zit een extra adapter bij waarmee je extra amps uit je toetsenbord stekker kan halen, maar als ik die gebruik doet hij het nog niet.
Ik zal eens bij windows update kijken of er niet nog iets is.
Ik zou het eigenlijk wel eens willen proberen met de 2.41 drivers, maar dat mag weer niet van nVidia.... (heeft iemand ze nog?)
of zal ik deze A7N8X Deluxe Beta BIOS C1005.002for PCB revision 2.0 and later only. eens proberen?
Zou het helpen als ik de gebruikte usbpoort zn stroom laat halen van de 5vsb ipv 5v?
Trouwens, dat beta BIOS werkt wel goed... Maar de hdd blijft probs geven./
Ik blijf voorlopig mooi met m'n poten van de FSB settings.
Warning !! OC'en werkt verslavendBoKToR schreef op 23 juli 2003 @ 20:25:
Zo, mijn systeem draait weerIk heb direct de nieuwste BIOS erin geflashed.
Ik blijf voorlopig mooi met m'n poten van de FSB settings.
Deze plek is te koop.
Verwijderd
XP2500+ boxed
A7n8x (niet de deluxe), revisie 2, bios 1004
2* 256 MB, pc 2700 kinston ddr
WD 120 GB
Asus GF4 TI4200
Draait perfect
Nu het volgende, ik wil hem wat over clocken om hem 2800+ te laten draaien
en heb het volgende ingesteld:
12,5 * 166, vcore op 1.725 V en hij wil niet doorstarten (blijft hangen en krijg dan een bsod !
Heb ook andere waardes ingesteld maar het zelfde.
Doe ik iets fout of moet ik me bios updaten.
Verder draait hij perfect op 1833 Mhz, maar ja je wilt altijd meer he.
Ter info: het c/w vermogen van een boxed cooler is .50 (volgens de richtlijnen van overclockers.com: http://www.overclockers.com/articles373/, lees daar ook verder voor meer uitleg over c/w) daartegenover staat bijvoorbeeld een Thermalright SLK-900 met een c/w waarde van .22. Uiteraard is deze waarde afhankelijk van de fan, maar laten we niet offtopic raken....
Ik heb hier anders toch echt 1005 (uber) draaien op me rev 2... of volg ik je niet helemaal?TheLemon schreef op 23 July 2003 @ 22:41:
Bios update all you want, maar 1004 is al de nieuwste.
[ Voor 31% gewijzigd door Rene59 op 24-07-2003 00:00 ]
je volgt het idd niet helemaalRene59 schreef op 23 juli 2003 @ 23:56:
[...]
Ik heb hier anders toch echt 1005 (uber) draaien op me rev 2... of volg ik je niet helemaal?
Ik weet niet of je deze al had geinstalleerd, maar probeer eens de USB2 drivers van asus te installeren. Mocht het niet lukken dan kun je toch beter je vraag in OM kunt stellen...Kr3Kr schreef op 23 July 2003 @ 19:02:
[...]
Iemand?
Trouwens, dat beta BIOS werkt wel goed... Maar de hdd blijft probs geven./
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 00:57 ]
"Cannot find USB storage device" Ook als de HDD erin zit, en herkend word...Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 00:52:
Ik weet niet of je deze al had geinstalleerd, maar probeer eens de USB2 drivers van asus te installeren. Mocht het niet lukken dan kun je toch beter je vraag in OM kunt stellen...
Ik denk dat het in OM weinig kans heeft, omdat ie t met mn andere mobo nog wel werkt. Het is dus gerelateerd aan dit moederboard, of de bij behorende drivers. Mag ik vragen hoe je aan die drivers gekomen bent? (site oid)
/e/ driver manual installen werkt ook niet echt

/e2/ driver voor de schijf van win 98 installen: doet het wel wat langer, maar blijft toch ontkoppelen...
[ Voor 13% gewijzigd door Kr3Kr op 24-07-2003 02:18 ]
http://www.asus.com.tw/su...?ModelName=A7N8X%20Deluxe en dan staan die usb drivers bij 'Utillities'Kr3Kr schreef op 24 July 2003 @ 02:02:
Mag ik vragen hoe je aan die drivers gekomen bent? (site oid)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 09:05 ]
Verwijderd
[...]
je volgt het idd niet helemaal
[...]
Hmm, nee hoor ik heb revisie 2 en volgens de site van asus is het de bios1005 !
geheugen mischien wat meer prik (lees: Volt) geven?Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 22:23:
Heb sinds gister m`n nieuwe spullen binnen:
XP2500+ boxed
WD 120 GB
Asus GF4 TI4200
Draait perfect
12,5 * 166, vcore op 1.725 V en hij wil niet doorstarten (blijft hangen en krijg dan een bsod !
Verwijderd
Hmm, nog es gekeken en ik heb niet de bios revisie 1004 maar 1003 !Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 22:23:
Heb sinds gister m`n nieuwe spullen binnen:
XP2500+ boxed
WD 120 GB
Asus GF4 TI4200
Draait perfect
Ik moet zeker aan een bios update gaan denken of niet ?
Verwijderd
Alleen wil m'n proc. niet als een 2700+ draaien.T'is standaard een 2100+,als ik hem in de bios instel als een 2700+ start hij wel op,maar zodra ik een spel speel kapt hij er na 3 minuten mee,en star de computer opnieuw op.Waar zou dit aan kunnen liggen?
kun je idd eens proberen, ik meende dat vanaf dat bios de 200Mhz fsb 'officieel' ondersteunt zou moeten wordenVerwijderd schreef op 24 July 2003 @ 17:05:
[...]
Hmm, nog es gekeken en ik heb niet de bios revisie 1004 maar 1003 !
Ik moet zeker aan een bios update gaan denken of niet ?
(weet ik niet zeker, dus kun je beter ff op de asus site kijken/navragen)
brakke proc?Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 20:56:
ben sinds eind november vorig jaar al in het bezit van de a7n8x deluxe,en heb er nog geen enkel probleem mee gehad.Geen krakend geluid of iets dergelijks.
Alleen wil m'n proc. niet als een 2700+ draaien.T'is standaard een 2100+,als ik hem in de bios instel als een 2700+ start hij wel op,maar zodra ik een spel speel kapt hij er na 3 minuten mee,en star de computer opnieuw op.Waar zou dit aan kunnen liggen?
verkeerde drivers?
windows install die een beetje overhoop ligt?
wat heb je zelf zoal al geprobeerd?
Verwijderd
Ik gebruik de 1.16 drivers van asus,en windows heb ik vorige maand net opnieuw geinstalleerd.Als ik de voltage van de proc. verhoog naar 1,65 volt houd hij het wel iets langer vol dan normaal.Zou ik hem dan nog iets meer voltage moeten geven,en zou het ook helpen om m'n southbridge te koelen?
nee, eerder meer volt aan de proc... als hij met 1,65 al op 2700+ wil booten vind ik t knapVerwijderd schreef op 24 July 2003 @ 21:23:
denk eerlijk gezegd niet dat het aan de proc. ligt.Deze draait wel stabiel op 2400+.
Ik gebruik de 1.16 drivers van asus,en windows heb ik vorige maand net opnieuw geinstalleerd.Als ik de voltage van de proc. verhoog naar 1,65 volt houd hij het wel iets langer vol dan normaal.Zou ik hem dan nog iets meer voltage moeten geven,en zou het ook helpen om m'n southbridge te koelen?
probeer m eens op 1,8 oid
en kijk even naar je temps, want als het een tijdje duurt voor ie vastloopt lijkt het een opwarm probleempje (anders loopt ie wel direct vast)
Dit is meer algemeen even, maar ik heb op mijn A7N8X ook de multiplier een tijd op 13,5 gehad met een Athlon XP 3000+.. dan liep ie toch wat sneller.. Kwam er later pas achter dat ie op 13,5 liep, en heb het weer teruggezet naar 13,0.. Kan dat nou kwaad? Of is het puur de temperatuur wat je in de gaten moet houden dan?Laszlo schreef op 23 July 2003 @ 22:51:
IMHO is inbranden niet erg effectief voor de 'grote klappers'. Mijn ervaring is 5-20 mhz extra.... Als je de boxed cooler gebruikt, zou ik je willen adviseren om een alternatief te nemen, warmte is meestal het probleem.
Sowieso ben ik nu mijn plank kwijt: het moederbord sloopt de modules als je ze in combinatie gebruikt. Het geheugen in het 2e bankje is dan de pineut.. Nogal ziek: 6 reepjes kapot vanwege het testen..
[ Voor 5% gewijzigd door SanderTje! op 24-07-2003 22:48 ]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
wow, das wel balen!-Sander_ schreef op 24 July 2003 @ 22:47:
[...]
...
Sowieso ben ik nu mijn plank kwijt: het moederbord sloopt de modules als je ze in combinatie gebruikt. Het geheugen in het 2e bankje is dan de pineut.. Nogal ziek: 6 reepjes kapot vanwege het testen..
heb je die reepjes allemaal zelf moeten betalen, of heb je die ook vergoed gekregen?
2,3 GHz is wel heel hoog, probeer eens de fsb 1MHz lager te zetten.PeGys schreef op 23 July 2003 @ 02:51:
men A7N8X Deluxe rev 1.06 doet weer eens klote. OC'ed naar 2300 Mhz
/e/
Kan eigenlijk vanalles zijn, post liever eens je volledige instellingen als het mobo met 1MHz fsb minder nog probs heeft.
[ Voor 24% gewijzigd door peke op 24-07-2003 23:18 ]
2 reepjes waren van mij: 4 van de leverancier. Die worden dus allemaal vergoed.Crash-Override schreef op 24 July 2003 @ 23:00:
[...]
wow, das wel balen!
heb je die reepjes allemaal zelf moeten betalen, of heb je die ook vergoed gekregen?
Meer in dit topic: Memtest86 geeft fouten; waar kan nu de oorzaak nog liggen?
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Verwijderd
volledig met je eens!!! Je hebt helemaal gelijk!
Vragen posten is o.k., maar er zijn toch wel grenzen.
Natuurlijk was dat iet echt mijn dan en schoot ik uit met een mesje waarbij ik mijn moederbord een beetje beschadigde. Dit heb ik uiteindelijk weer opgelost met wat zilver contact verf.
Dit moederbord heeft nog geweldigde snelheden bereikt (11x228) voordat het helemaal de geest gaf. Tijdens het terugklokken ging het mis. Het enige wat mijn plankje nog wou doen is zeggen: System failed memory test
Heb nog geprobeerd de bios te clearen op alle bekende manieren die er zijn, behalve hotflashen. En nog ander geheugen geprobeerd, maar dat mocht niet helpen.
Zelf vind ik het wel weer erg toevallig dat dan juist tijdens het saven van de bios het mis gaat. Als het echt aan mijn soldeerwerk zou liggen (wat wel een beetje bagger was) had ik verwacht dat tijdens het draaien zou uitvallen.
Wat me opviel is dat er na deze error geen 12V meer te meten was op de mosfets. Mijn vraag is wat er precies mis zou zijn gegaan met dit bordje. Zit er zelf nog steeds aan te twijfelen of het nu de bios was of toch het overclocken.
Het bordje draaide op 2508 Mhz @ 2.093V chipset, 3.2V Mem en 2.1 Vcore op het moment van draaien. Zou de 2.1V op de chipset dit uiteindelijk hebben veroorzaakt? Wat de 3.2V op het geheugen? of toch het save on exit probleem?
Mocht iemand iemand iets over weten dan hoor / lees ik het graag.
Verder heb ik vandaag maar weer een nieuwe ASUS plank gehaald. Wat me meteen opviel is de weeknummers van de chipset en ik was happy te zien dat deze nieuwe waren dan mijn oude bord (van 2 weken geleden, beide van MyCom), en dat de bios 1005 standaard op dat bordje is geinstalleerd.
Oude weeknrs NB wk7 SB wk9
Nieuwe weeknrs NB wk12 SB wk21
Heeft iemand toevallig al ervaring met deze hoogstwaarschijnlijk een klein beetje verbeterde chips??
Je hebt helemaal gelijk ik heb het al eerder gezegd maar nu nog maar een keer:TheLemon schreef op 24 July 2003 @ 23:13:
Ik word wel een beetje moe van die mensen die vragen waarom hun oc niet werkt, ik bedoel daarvoor ben je tweaker. Met een post als: "ik heb mijn XP1700+ op 2700+ draaien en hij is onstabiel, wat is er mis?" en verder geen of weinig info moet je gewoon echt niet aan komen zetten op GoT, oc-vragen horen sowieso niet thuis in dit topic.
*********Topic 'Guide'**********
Bedoeling van topic is om ervaringen te delen
Er mogen zeker wel problemen gepost worden, maar dan moet dit een probleem zijn waar meer mensen last van hebben en dus echt een probleem van de gehele serie. Voorbeelden van zulke problemen zijn: HyperX geheugen, problemen met soundstorm etc.. Voor veel van deze problemen staan in de Startpost of in de andere 4 delen genoeg oplossingen. Zijn er echter nieuwe problemen waar meer mensen last van hebben dan kunnen we het er hier over hebben.
Voor specifieke problemen die kunnen komen door verkeerde instellingen of gewoon een toevallig brak mobo of iets dergelijks, daar kun je gewoon een nieuw topic over openen. Verder horen OC problemen natuurlijk niet eens thuis in dit subforum, daarvoor kun je terrecht bij DOC.
alleen als ik iets aan snelheden verander duurt het ietsje langer tot ik weer beeld heb..maar de bios is dan evengoed allang klaar (k draai hier trouwens tot 210 alst moet..met slappere timings vast nog hoger
t'bred A op 205fsb en pc3200 corsair value
het bios slaat de instellingen dan wel op, maar bij het opnieuw opstarten weigert er gewoon ietsLosha schreef op 25 juli 2003 @ 01:52:
ik snap echt niet wat iedereen heeft met dat opslaan van de biosbij mij is dat in een oogwenk klaar...wat ik ook doe..druk op save..en weg...
alleen als ik iets aan snelheden verander duurt het ietsje langer tot ik weer beeld heb..maar de bios is dan evengoed allang klaar (k draai hier trouwens tot 210 alst moet..met slappere timings vast nog hoger
t'bred A op 205fsb en pc3200 corsair value
ergens op wat sites dacht men aan een paar kleine weerstandjes of iets anders wat doorgefikt zou zijn
(stond op een van de sites waar de A7N8X Deluxe gereviewed werd)
[edit]
gevonden, maar dit is een andere probleem omschrijving:
http://www.theinquirer.net/?article=8014
http://www.theinquirer.net/?article=8250
[ Voor 10% gewijzigd door Crash op 25-07-2003 10:35 ]
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is: is dit probleem specifiek voor de deLuxe versie of hebben alle versies van de A7n8X er last van? Uit het artikel op the Inquirer lijkt me het laatste het geval, maar uit de ervaringen in dit topic weer niet.Crash-Override schreef op 25 July 2003 @ 10:30:
[...]
het bios slaat de instellingen dan wel op, maar bij het opnieuw opstarten weigert er gewoon iets
ergens op wat sites dacht men aan een paar kleine weerstandjes of iets anders wat doorgefikt zou zijn
(stond op een van de sites waar de A7N8X Deluxe gereviewed werd)
[edit]
gevonden, maar dit is een andere probleem omschrijving:
http://www.theinquirer.net/?article=8014
http://www.theinquirer.net/?article=8250
Wat ik ook niet snap, is dat in het artikel gesproken wordt van een snelle bios-update om dit probleem te verhelpen. Inmiddels zijn we 2 maanden verder en zijn er kennelijk nog steeds mensen met het probleem. Daaruit leid ik af dat de bugfix niet in 1005 zit, correct?
[ Voor 23% gewijzigd door Swinnio op 25-07-2003 11:13 ]
If the world wouldn't suck, we'd all fall off
Niet correct. Nieuwe borden worden met 1003 geleverd. Ik had mijn plank nog niet met de nieuwste BIOS voorzien, vandaar dat hij bij het overklokken van de FSB op z'n bek ging. Met de nieuwe BIOS update moet dit probleem opgelost zijn. Alleen heb ik op dit moment even niet de durf om het te testenSwinnio schreef op 25 July 2003 @ 10:36:
[...]
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is: is dit probleem specifiek voor de deLuxe versie of hebben alle versies van de A7n8X er last van? Uit het artikel op the Inquirer lijkt me het laatste het geval, maar uit de ervaringen in dit topic weer niet.
Wat ik ook niet snap, is dat in het artikel gesproken wordt van een snelle bios-update om dit probleem te verhelpen. Inmiddels zijn we 2 maanden verder en zijn er kennelijk nog steeds mensen met het probleem. Daaruit leid ik af dat de bugfix niet in 1005 zit, correct?
Canis Lupus heeft het over de gewone A7N8X, dus niet de Deluxe versieRene59 schreef op 25 July 2003 @ 12:42:
Ik de mijne iig bij Mycom.
Dat wil dus zeggen: eerst bios upgraden en dan pas FSB gaan overklokken. Moet je dan per se 1005 hebben of is 1004 ook voldoende? Niet dat het echt veel uitmaakt, als je toch aan het upgraden bent, kun je m.i. het beste meteen de nieuwste erop gooien.BoKToR schreef op 25 juli 2003 @ 12:30:
[...]
Niet correct. Nieuwe borden worden met 1003 geleverd. Ik had mijn plank nog niet met de nieuwste BIOS voorzien, vandaar dat hij bij het overklokken van de FSB op z'n bek ging. Met de nieuwe BIOS update moet dit probleem opgelost zijn. Alleen heb ik op dit moment even niet de durf om het te testen
* Swinnio is benieuwd wanneer zijn NForce2 systeem bezorgd wordt....
If the world wouldn't suck, we'd all fall off
Verwijderd
omdat me usb muis helemaal niks meer doet op de usb aansluiting en hij werkt wel op ps/2

ik heb geen wtf ik heb gedaan maar hij werkt weer
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 13:20 ]
Jep. Een collega had hetzelfde. Toen hij een nieuwe plank kreeg heeft hij direct de bios geupdated, en daarna kon hij de boel zonder problemen overklokken.Swinnio schreef op 25 July 2003 @ 13:08:
[...]
Dat wil dus zeggen: eerst bios upgraden en dan pas FSB gaan overklokken. Moet je dan per se 1005 hebben of is 1004 ook voldoende? Niet dat het echt veel uitmaakt, als je toch aan het upgraden bent, kun je m.i. het beste meteen de nieuwste erop gooien.
* Swinnio is benieuwd wanneer zijn NForce2 systeem bezorgd wordt....
Gewoon de nieuwste bios erop zetten, dan zit je sowieso goed.
Verwijderd
Heb ik gekocht bij Informatique voor 95 euro.Canis Lupus schreef op 25 July 2003 @ 12:30:
@ ralphie_boy:
Waar heb jij je Rev. 2 gekocht? Je heb geen contact info in je profiel...
Misschien niet de goedkoopste, maar heb nog nooit problemen gehad met hun !
ik heb trouwens deluxe..net een maand, zat al 1005 op (ja, non-deluxe heeft lagere versie, weet ik)
Daar heb ik het ook over....Crash-Override schreef op 25 July 2003 @ 12:50:
[...]
Canis Lupus heeft het over de gewone A7N8X, dus niet de Deluxe versie
Een oom van me heeft een Aldi Medion pc met daarin het asus A7N8X rev 1.04 (niet deluxe) en had zn bios geflashed met een deluxe rom. Hele boel werkte dus niet, heeft zn PC bij mij gedumpt (volgens de helpdesk was de bios KAPOT!!! en viel dit niet onder de garantie) en is vervolgens op vakantie gegaan
Ik heb aan iemand gevraagd die bij asus werkte (waar ik tot voor kort ook werkte) of die me kon helpen en wat biossen mee zou kunnen nemen voor me zodat ik de bios weer goed kon maken. Allemaal leuk en aardig ik heb de oude backup van de bios (aangemaakt door het asus flash programma) weer terug gezet en alles werkt weer. Maar tot mijn verbazing is die bios +/- 512 kB groot (4MBit) terwijl de a7n8x bios 2MBit is! ik heb ook de laatste bios (an8b1004.zip, A7N8X BIOS 1004 for revision 1.03 1.04 1.06) van de asus site gedownload en proberen te flashen met force maar dat wou niet (krijg een corrupte bios).
Ook heb ik de bios met een A7N8X Deluxe bios geflashed maar dat werkt ook niet.
Kortom denk ik dat dit A7N8X bordje een 4MBit ipv 2MBit bios heeft terwijl alleen a7n8x deluxe dat zou hebben.
In principe is alles wel goed maar ik vraag me toch af wat voor bios ik moet hebben om het bordje te updaten naar bios revisie 1.04?
ik heb de mijnes vandaag bij alternate gekocht voor 119 euroCanis Lupus schreef op 25 July 2003 @ 12:30:
@ ralphie_boy:
Waar heb jij je Rev. 2 gekocht? Je heb geen contact info in je profiel...
(deluxe versie, ook rev2.0)
aha, mijn excuus dan
dacht namelijk gezien te hebben dat jij een Deluxe had, mijn fout

Thanx voor alle reacties! Ik heb inmiddels bij Informatique een bordje gereserveerd, en als ik daar ma of di het ga ophalen mag ik een rev 2.0 uitzoekenpokeran schreef op 25 July 2003 @ 21:09:
[...]
ik heb de mijnes vandaag bij alternate gekocht voor 119 euro
(deluxe versie, ook rev2.0)
Zit nu nog alleen nog te twijfelen voor een cpu: 2500, 2600 of 2800 en ook mijn cooler moet ik nog bepalen
Verwijderd
is hier een oplossing voor? anders moet ik maar een los geluidskaartje halen
Verwijderd
Asus Probe:
CPU Temp idle: 45
Moederbord: 28
Voltages: 3,34, 4,97, 12,09
MBM5:
CPU Temp idle: 48
Moederbord: 30
Voltages: 3,34, 4,97, 11,55(?)
Dit komt niet overeen met wat ik in de bios zie, daar is mijn CPU 39 graden, moederbord 24 en de de 12V lijn 12,03V. Rest is zelfde.
Kan ik hieruit concluderen dat de alle uitleesprogramma's op een Asus mobo (gedeeltelijk) verkeerde waardes aangeven, of ligt het aan mijn bordje misschien? Want MBM5 wordt geacht de meest werkelijke waardes aan te geven wat in mijn geval niet echt het geval is. Allebei zitten ze gewoon mis.
AMD 2800+ op een Asus Deluxe rev 2.0 met Zalman 400Watt voeding.
De ASUS BIOS liegt verschrikkelijk hoor.Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 19:30:
Wat is de ervaring van mensen die hun temperaturen uitlezen en voltages op een Asus bordje. Dat Asus Probe niet geweldig is, dat had ik al gelezen. In plaats hiervan heb ik MBM5 geinstalleerd maar deze geeft nog vreemdere waardes weer.
Asus Probe:
CPU Temp idle: 45
Moederbord: 28
Voltages: 3,34, 4,97, 12,09
MBM5:
CPU Temp idle: 48
Moederbord: 30
Voltages: 3,34, 4,97, 11,55(?)
Dit komt niet overeen met wat ik in de bios zie, daar is mijn CPU 39 graden, moederbord 24 en de de 12V lijn 12,03V. Rest is zelfde.
Kan ik hieruit concluderen dat de alle uitleesprogramma's op een Asus mobo (gedeeltelijk) verkeerde waardes aangeven, of ligt het aan mijn bordje misschien? Want MBM5 wordt geacht de meest werkelijke waardes aan te geven wat in mijn geval niet echt het geval is. Allebei zitten ze gewoon mis.
AMD 2800+ op een Asus Deluxe rev 2.0 met Zalman 400Watt voeding.
Ik denk niet dat mijn CPU 683°c is zoals de BIOS zegt en men CPU FAN aan 999999 rpm draait.
Mijn specs: AMD Athlon XP 2800+ Barton + Asus A7N8X Deluxe rev. 1.06 BIOS rev. 1004 + Vantec Stealth 520 Watt (effectief) voeding.
Wil je preciese waardes op 1°c na correct, neem dan een gigabyte, daar garanderen ze je temperaturen op 1°c na correct.
Wil je asus, er zijn zoveel alternatieven om je temps te meten.
[ Voor 14% gewijzigd door PeGys op 28-07-2003 12:30 ]
Een beetje verlies heb je altijd...
Dit topic is gesloten.