[Ervaringen]Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 5

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.853 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 17:19

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 23:00:
waarom moet je je XP repairen dan? Heeft het iets met je mobo te maken, aan je post te zien deed de opstelling met dit mobo het voorheen wel.
Nee, ik had eerst een Epox met kt400 chipset, daarvoor een a7v-e met via 133 mhz, die upgrade werkte wel. (van VIA naar nVIAdia :P tis ook nooit goed)
Ik wil windows wel opnieuw installen, maar dan wel op een nieuwe (sata) schijf, waar ik nu nog geen geld voor heb.
Hij zegt btw niets over inaccesable boot drives oid, maar gewoon memory stopfouten als het half-grafische laad scherm moet komen. (geheugen is memtest86 approved ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Kr3Kr op 17-07-2003 23:26 ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 08:17:
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een a7n8x deluxe met 1x512mb Kingston HyperX Cas2 PC3200
Dit geheugen wil met geen mogelijkheid op 200MHZ draaien.
Op 166Mhz draait alles soepel ook memtest geeft dan geen fouten.
Zodra ik het geheugen op 200Mhz zet (Waar het voor gemaakt is) loopt het systeem gelijk vast tijdens het laden van windows en ook memtest geeft dan op test 5 en 6 meer dan 600 fouten.
Ik heb verschillende timings geprobeerd en ook het voltage verhoogd maar geen verschil.
Omdat memtest die fouten geeft is het reepje geheugen brak of is het de combinatie moederbord/geheugen?
Het kan in dit geval de hitte zijn, en wel de hitte in je southbridge. Die kan nogal heet worden op snelheden van 200 mhz (vooral bij revisies voor 2). Ik denk niet dat je geheugen brak is, want zoals je aangaf heb je het op 166 getest, zonder problemen.
Wat bij sommigen ook heeft geholpen is de jumperinstelling op het moederbord omwisellen naar 100 ipv 133/166. Je kan in de bios alsnog de FSB instellen.
Je kan natuurlijk ook ff een ander reepje erin zetten om te testen of dat wel op 200 wil draaien of niet, uiteraard eentje die 200 mhz snelheid aankan 8)7 .
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoKToR schreef op 16 July 2003 @ 20:54:
Oke, het flashen is gelukt. Ik heb een andere van de asus site geprobeerd en nu werkt ie wel.

Wat is trouwens die uber bios? wat is het verschil met de gewone?
Hmmm, is wel vaker uitgelegd, maar idd suc6 met doorploeteren van alle 4 voorgaande delen....

Uber bios is gewoon hetzelfde bios, alleen de maker heeft enkele 'verborgen' opties vrijgemaakt. Wat asus dus voor jou verborgen houdt aan bios instellingen kan je met de uberbios wel aanpassen. Als je meer wilt weten moet je download link volgen op de openingspost, dan kom je op het forum waar er meer info staat. Als je er dan vervolgens nog niks van snapt, download en installeer het even, dan kan je zelf het verschil bekijken.
Ik heb zelf een A7N8X n-DLX, rev 1.04. Ik heb altijd de uberbios geflasht zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kr3Kr schreef op 17 July 2003 @ 23:04:
[...]

Nee, ik had eerst een Epox met kt400 chipset, daarvoor een a7v-e met via 133 mhz, die upgrade werkte wel. (van VIA naar nVIAdia :P tis ook nooit goed)
Ik wil windows wel opnieuw installen, maar dan wel op een nieuwe (sata) schijf, waar ik nu nog geen geld voor heb.
Hij zegt btw niets over inaccesable boot drives oid, maar gewoon memory stopfouten als het half-grafische laad scherm moet komen. (geheugen is memtest86 approved ;) )
Tja dat wordt lastig, het is logisch dat je de melding van 'inaccesable boot devices' niet krijgt omdat de devices wel benaderbaar zijn. Ik heb namelijk ditzelfde probleem gehad, via windowxXP repair (cd rom) kun je door de schijven heen browsen.

Maar de enigste oplossing is toch XP opnieuw te installeren, of je moet een ander schijfje erin knallen en daar XP op werpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Mensen, het truucje van "met je oude mobo de IDE driver op generic zetten, en dan pas mobo verwisselen" werkt wel
Desalniettemin is mn install nu nogsteeds een zooitje, en zal ik binnenkort, als ik mn nieuwe schijf heb, een een keer reinstallen ;)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

vandaag eindelijk eens kunnen beginnen met OC'en
Ik heb een Asus A7N8X Deluxe rev 2.0 met een Xp2500+ (Core AQXEA 0342 UPDW) en 2x 256 pc3200 cas 2.5 Corsair met een TT 11+ koeler
Gister gelijk bios update eroverheen gegooit draai nu op de 1005.
Soundstorm begon gister al gelijk te hikken :( dus ik heb m'n SB 5.1 live player er maar weer ingepropt.

vandaag eerst is m'n eigen timing's gebrobeerd (2.5 3 3 6) omdat ik nogal wat had gelezen over problemen met dit geheugen. Daarna (2 3 3 6) en nog steeds prima. Daar hou ik em denk ik voorlopig ook wel even op.
M'n CPU ook in 1 stoot van standaard naar 175 gegooit (met mem dus nog op 2 3 3 6) en draaien dat ie doet. verschillende benches gerund, in SiSoft zit ik nu op de 2.5 GB/s doorvoer was opzich niet slecht is voor een AMD :)
maar wat dus mijn grote vraag is, waarom nog een UBER bios nodig als deze bios me geheugen timings ook niet terug gooit op CAS 2.5 als ik m'n fsb overclock ?

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit je al boven de 200fbs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 17:23:
zit je al boven de 200fbs dan?
neej ik zit op 175 FSB, maar omdat mijn fsb 166 default is verwachte ik dat als ik em bijwijze van spreken op 167 zou zetten de bios automatisch alweer de mem timings naar "safe" zou gooien. Ken iig genoeg biossen(met name Asus Bordjes) die dat wel doen, vandaar dat ik me daarover verbaasde.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:11
Ik heb een a7n8x deluxe revision 2.0. Nog geen bios geupdated. Nu het volgende: Ik heb m'n FSB op 175 MHz gezet om te kijken of m'n systeempje over te klokken is. Helaas, zwart beeld. Dus ik de CMOS clearen, teminste, ik doe precies zoals in het boekje staat.
Kabel eruit, batterij eruit, jumpertje CLRTC1 naar 2-3 zetten, even wachten (5 minuten) jumper terugzetten, batteirj erin, kabel erin, en starten maar. Geen beeld.

WTF moet ik doen? Ik kom er niet meer uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

en Speetch reporter zegt die nix ...... ook geen piepjes ... ?? wat voor geheugen had je erin zitten ??? probeer anders is zonder geheugen ..... en anders maar met 1 reepjes erin...

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
er zit PC3200 geheugen in, 2 x 256 MB, dus dat is het probleem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

en de antwoorden op m'n andere vragen ?

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Geen piepjes, ook geen piepjes zonder geheugen en zonder videokaart. Ik heb nu alle kabels losgetrokken, ook de voedingsconnector, ik heb de batterij eruit gehaald, de jumper weer op cleara gezet (2-3) en nu even wachten...

Wat weten jullie van het probleem dat bij a7n8x deluxe bordjes die fout zijn geklokt en waar nog geen nieuwe bios in is geflashed dat deze dood blijven? Ik ken iemand die rev 1.04 had, en hij had precies hetzelfde probleem. Ook nog de standaard bios, ook een dood bord, en ook hielp de clear cmos niet. Is dit nog niet verholpen bij rev 2.0?

[ Voor 44% gewijzigd door JeroenTheStig op 18-07-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

..... hmmzz ... geen piepjes .... en postspeech ?? zeg ook nix .... daar is het juist voor gemaakt .... anders vrees ik gewoon dat je mobo gaar is .... maar als je wilt dat wij je helpen ... post dan even een uitgebreide post met :

- Hardware Specs
- Wat je hebt gedaan voordat ie d00d ging
- wat je zelf al geprobeerd heb
- andere relevante info

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
CRiMiNaL schreef op 18 July 2003 @ 21:24:
..... hmmzz ... geen piepjes .... en postspeech ?? zeg ook nix .... daar is het juist voor gemaakt .... anders vrees ik gewoon dat je mobo gaar is .... maar als je wilt dat wij je helpen ... post dan even een uitgebreide post met :

- Hardware Specs
- Wat je hebt gedaan voordat ie d00d ging
- wat je zelf al geprobeerd heb
- andere relevante info
specs:
Asus A7N8X deluxe v2.0
AMD Athlon XP 2600+ Boxed
2 x 256 MB DaneElec PC3200 mem
Club3d ati radeon 9700

Voor hij dood ging:
Busfrequentie van 166 naar 170. Dit ging goed.
Vervolgens van 170 naar 175. Dood.

Wat ik zelf geprobeerd heb:
1: Jumper op 2-3 gezet. 5 minuten later teruggezet en aangezet. Dood.
2: Batterij eruit gehaald, jumper op 2-3 gezet, 5 minuten later jumper terug, batterij terug: dood.
3: FSB jumper op 200 MHz gezet. Nog steeds dood.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenTheStig op 18-07-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

ok ...... drastich mischien ... maar je kan nu nog 3 dignen proberen :

- Ruk alles van je bord ..... PCI kaarten, IDE, Sata, mem duw een klein speakertje in de uitgang van je soundstorm (onboard sound) en gooi em aan ...... je MOET dan OF een vrouw horen zeggen dat je mem en vid enzo mist .... OF je moet een stel piepjes horen

- Het kan ook zijn dat je mobo "om een of andere rede" langer de tijd nodig heeft om te ontladen. probeer dan ook is vanacht gewoon de hele nacht je batterij er uit te laten.

- Als laatste kun je natuurlijk nog proberen ergens even een AMD cpu'tje vandaan te toveren en die te proberen. dan weet je of het je bord is .. OF je CPU

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
CRiMiNaL schreef op 18 July 2003 @ 21:42:
ok ...... drastich mischien ... maar je kan nu nog 3 dignen proberen :

- Ruk alles van je bord ..... PCI kaarten, IDE, Sata, mem duw een klein speakertje in de uitgang van je soundstorm (onboard sound) en gooi em aan ...... je MOET dan OF een vrouw horen zeggen dat je mem en vid enzo mist .... OF je moet een stel piepjes horen
Al geprobeerd, nog steeds morsdood...
- Het kan ook zijn dat je mobo "om een of andere rede" langer de tijd nodig heeft om te ontladen. probeer dan ook is vanacht gewoon de hele nacht je batterij er uit te laten.
zit ik ook aan te denken. Ik ga hem vannacht iig van het stroom halen en de jumper op 2-3.
- Als laatste kun je natuurlijk nog proberen ergens even een AMD cpu'tje vandaan te toveren en die te proberen. dan weet je of het je bord is .. OF je CPU
[/quote]
Ik heb hier de beschikking over een XP 2600+. Net zo een als die van mij dus. Maar ik wil niet dat ik die van m'n broer (mogelijk) ook nog op ga blazen. Ik kan mijn CPU nog wel in de pc van m'n broer testen, dan kan ik zien of m'n cpu dood is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

dat kan natuurlijk ook ... ;)
maargoed .. probeer dat maar ..... laat ons morgen even weten wat wel/niet gelukt is.
Andere mensen nog tips voor BoKToR's probleem :?

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
De processor van mijn systeem heb ik getest in die van m'n broer: CPU = OK.
Het is dus 99% zeker m'n moederbord. Vannacht laat ik het batterijtje eruit, en dan hoop ik dat hij het morgen weer doet. Maar ik vrees het ergste :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat je evengoed lekker slaapt vannacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

BoKToR schreef op 18 July 2003 @ 22:16:
De processor van mijn systeem heb ik getest in die van m'n broer: CPU = OK.
Het is dus 99% zeker m'n moederbord. Vannacht laat ik het batterijtje eruit, en dan hoop ik dat hij het morgen weer doet. Maar ik vrees het ergste :(
'k zu zeggen zet het op een zuipen vanavond ..... en probeer het morgen ochtend nog 1 keer ..... geef je weinig kans .. maar toch ;)
en dan gewoon terug gaan met je bordje ..... gewoon inruilen.... ligt eraan bij welke winkel je em heb gekocht, maar grote kans dat je een nieuwe meekrijgt.
owjah ... en mocht je een nieuwe meekrijgen flash dan gelijk naar 1005 asus bios .... asus geeft zelf al toe dat er met 1003 (die stond op mijn Bordje toen ie nieuw was) het een en ander mis was.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
CRiMiNaL schreef op 18 July 2003 @ 22:24:
[...]

'k zu zeggen zet het op een zuipen vanavond ..... en probeer het morgen ochtend nog 1 keer ..... geef je weinig kans .. maar toch ;)
en dan gewoon terug gaan met je bordje ..... gewoon inruilen.... ligt eraan bij welke winkel je em heb gekocht, maar grote kans dat je een nieuwe meekrijgt.
owjah ... en mocht je een nieuwe meekrijgen flash dan gelijk naar 1005 asus bios .... asus geeft zelf al toe dat er met 1003 (die stond op mijn Bordje toen ie nieuw was) het een en ander mis was.
Garantie is m'n zorg niet, ik werk namelijk bij een computerbedrijf waar ik de hele boel gekocht heb. M'n grootste zorg is dat ik m'n systeem lang niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 07:35
Wie heeft de uberbios 1005 voor rev 2.0 deluxe geflasht. Ik speel graag safe.... Doet ie 't of doet ie 't niet :D

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

mastair schreef op 18 July 2003 @ 22:33:
Wie heeft de uberbios 1005 voor rev 2.0 deluxe geflasht. Ik speel graag safe.... Doet ie 't of doet ie 't niet :D
de Uberbios heb ik bij een vriend zonder probleem geflashed ;) MAAR ik gebruik zelf nog steeds op dit moment de 1005 asus bios ... want ik voel me daar nog prima bij .. ;)

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
ik heb zojuist de processor eruit gehaald, met als gevolg dat dat vrouwtje over m'n speakers het volgende schreeuwde: "No CPU installed".
Ik kan me ook niet voorstellen dat het bord stuk gaat omdat ik een busfrequentie van 175 heb ingesteld (wat met 2 wordt vermenigvuldigd -> 333 MHz), terwijl dit bord 400 MHz ondersteunt. Ik durf te wedden dat hij het gewoon doet als ik er een AMD XP 3200+ in prak. Want hoe kan je processor nu een moederbord slopen? volgens mij is dat vrijwel onmogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenTheStig op 18-07-2003 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

BoKToR schreef op 18 July 2003 @ 23:41:
ik heb zojuist de processor eruit gehaald, met als gevolg dat dat vrouwtje over m'n speakers het volgende schreeuwde: "No CPU installed".
Ik kan me ook niet voorstellen dat het bord stuk gaat omdat ik een busfrequentie van 175 heb ingesteld (wat met 2 wordt vermenigvuldigd -> 333 MHz), terwijl dit bord 400 MHz ondersteunt. Ik durf te wedden dat hij het gewoon doet als ik er een AMD XP 3200+ in prak. Want hoe kan je processor nu een moederbord slopen? volgens mij is dat vrijwel onmogelijk.
wees dan niet eigenwijs :+ en probeer de CPU van je broertje in jou bordje.
een CPU kan een mobo niet echt slopen, Echter .. dingen als een verkeerde voltage of een kortsluiting ergens in je mobo kunnen dit wel.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
CRiMiNaL schreef op 18 July 2003 @ 23:45:
[...]

wees dan niet eigenwijs :+ en probeer de CPU van je broertje in jou bordje.
een CPU kan een mobo niet echt slopen, Echter .. dingen als een verkeerde voltage of een kortsluiting ergens in je mobo kunnen dit wel.
dit heb ik al geprobeerd, maar ook deze processor kon deze snelheid niet aan (175 MHz)

Van wie kan ik een 3200+ lenen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
BoKToR schreef op 19 juli 2003 @ 00:11:
[...]

dit heb ik al geprobeerd, maar ook deze processor kon deze snelheid niet aan (175 MHz)

Van wie kan ik een 3200+ lenen? ;)
het spijt me om je dit mee te delen, maaruh.... je bios is dood O-)
heb dat zelf ook gehad, alles gaat aan (fans, HD, muis, toetsenbord),
maar het beeld blijft zwart en het systeem boot totaal niet
bios dood :{
is een 'bekend' syndroom, namelijk het 'save & exit' dood syndroom
meer mensen hebben dit gehad
--
de oorzaak is waarschijnlijk dat er in de bios voor settings is gekozen die samen voor een te zware belasting zorgen voor één klein componentje wat dan naar alle waarschijnlijkheid doorbrand/het begeefd
--

hetgene wat tussen de streepjes staat weet ik niet 100% zeker
dit heb ik hier ooit al eens gelezen en ergens anders op verschillende sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
jep, ik heb het ook net gelezen op hardwareanalysis.com:
yep u've probably corrupted the data on ur bios chip if resetting the cmos comes to no avail. i did the same and had to rma my board, it is a common problem with a7n8x's deeluxes.
Oftwel: ik moet het nog 2 weken doen met m'n sloom notebookje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

jongens nog een raar vraagje ... heeft onze mobo (A7N8X del rev) eigenlijk gefixte AGP en PCI frequency's ? ik dacht van wel .. maar kan het nergens terug vinden.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Agp kan je wel op menu zetten en dan de frequency op 66 mhz zetten. Pci ben ik ook nog niet tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:21

Phydomir

Dennis

Wat ik nu trouwens al 2x heb gehad is dat nadat ik de FSB vehoogt had. Ik weer terug ging naar 133Mhz (Athlon Xp 1600) dat hij dan niet meer wil post-en.

Enige remedi is een cmos clear.

Ook wazig

edit:

o ja, kep een deluxe rev. 2 met bios 1005

[ Voor 12% gewijzigd door Phydomir op 19-07-2003 07:09 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Ik heb even rondgesnuffeld op het net, en ik heb allerlei verhalen gehoord dat de BIOS waarschijnlijk gaar is. Waarschijnlijk is dat bij mij ook het geval. M'n moederbord zelf niet stuk denk ik, aangezien het stemmetje roept dat er geen cpu is installed als ik de cpu eruit haal. Nu heb ik een aantal mogelijkheden gevonden om het weer te fixen. Ik zal ze even opsommen:

optie 1:
Koop een bios chip van badflash (www.badflash.com). De kosten zijn 25 dollar, en het duurt 2 tot 3 dagen voor het bij je wordt bezorgd.

optie 2:
Zend je bios chip naar badflash om hem te laten reflashen. De kosten zijn 5 dollar om het te bezorgen, 12 dollar om het te laten reflashen, 5 euro om het terug te laten zenden. Totale kosten: 22 dollar. Het duurt 6 tot 7 dagen voor je je chipje weer hebt.

optie 3:
De Duron truuk: Vervang de CPU voor een 100 MHz FSB AMD Duron processor. Hierdoor wordt het bord geforceerd om de 100 MHz FSB te gebruiken, en maakt het mogelijk om te booten.

optie 4:
De floppydisk truuk: Hierbij wordt alleen gebruik gemaakt van het moederbord, processor, geheugen en floppydisk. Ga als volgt te werk: Maak een recovery floppy met de volgende bestanden: awdflash.exe, de juiste biospudate, en een autoexec.bat. Hierin komt het volgende te staan:

@echo off
cls
AWDFLASH.EXE 1002A.BIN /py /sn /cd /cp /cc /R

Deze floppy moet DOS bootable zijn.
Vervolgens haal je je videokaart uit je dood systeem. Hierdoor kan het gebeuren dat de bios de floppy gaat scannen. Zet je PC aan. Het is nu hopen data de floppydisk wordt aangesproken. Zo ja, dan heb je geluk. zo niet, dan heb je nog 1 optie.

optie 5: Hotswapping: Maak een opstart diskette met de volgende bestanden: awdflash.exe, je bios flash. maak een batch met de volgende string:
awdflash.exe 1002a.bin /F.

Neem een werken systeem met een moederbord waar dezelfde bios chip in zit. er staat wel een typenummer op het chipje, ik weet zo even niet meer het typenummer. Haal de bios uit het goede systeem, en leg hem heel lichtjes weer terug in de socket zodat de pootjes net contact maken. Dit vergemakkelijkt het om straks de bios hot te swappen.
Zet de PC aan, wacht tot de a prompt (van de diskette die in de driver zit) en haal de bios eruit. Als je een tang nodig hebt, hier kun je hem bestellen: http://www.radioshack.com...0&product%5Fid=276%2D2101

Vervolgens druk je de dode bios in het draaiende systeem. Even het batch bestand draaien, en je rotte bios is weer geflashed met de goede versie.
NIET REBOOTEN, maar de stekker uit de stopcontact halen. Zet vervolgens de juiste biossen weer in de juiste moederborden, en voila, je (beide) systemen werken weer.

Natuurlijk is de laatste optie risicovol, vooral het hot swap gedoe. Ik kan me voorstellen dat de chip er in 1 keer uit getrokken moet worden, zodat alle pootjes tegelijk geen contact meer kunnen maken.

En als laatste optie is dan natuurlijk het RMA verhaal, maar dit duurt 1 tot 2 weken.

Bij mij werkt de floppydisk truuk niet, de duron test kan ik niet doen, aangezien ik geen duron met 100 MHz FSB tot mijn beschikking heb.
Ik heb verhalen gehoord dat Asus heel schappelijk is als het om nieuwe biossen gaat. Als je dit probleem voorlegt, willen ze voor 5 euro een nieuwe bios zenden. Dit ga ik dan ook zeker proberen te doen, aangezien dit sneller gaat dan RMA.

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenTheStig op 19-07-2003 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op 19 July 2003 @ 07:09:
Wat ik nu trouwens al 2x heb gehad is dat nadat ik de FSB vehoogt had. Ik weer terug ging naar 133Mhz (Athlon Xp 1600) dat hij dan niet meer wil post-en.

Enige remedi is een cmos clear.

Ook wazig

edit:

o ja, kep een deluxe rev. 2 met bios 1005
probeer anders Uberbios 1005 eens?
daarme haal ik wel 10.5x200
met de gewone blijft die op 10x200 @ max hangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ff een vraag he wat is dan beter 11x200=2200 of 12.5x176=2200 wat is nou beter/belangrijker hoge cpu snelheid of fsb speed? want cpu speed is nl bij bovenstaande gelijk.

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
mr.loepie schreef op 19 July 2003 @ 10:18:
ff een vraag he wat is dan beter 11x200=2200 of 12.5x176=2200 wat is nou beter/belangrijker hoge cpu snelheid of fsb speed? want cpu speed is nl bij bovenstaande gelijk.
een hogere fsb snelheid zorgt voor meer bandbreedte en is dus sneller :)
dus de multiplier zo laag mogelijk houden, en de fsb zo hoog mogelijk opschoeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash-Override schreef op 19 July 2003 @ 10:22:
[...]

een hogere fsb snelheid zorgt voor meer bandbreedte en is dus sneller :)
dus de multiplier zo laag mogelijk houden, en de fsb zo hoog mogelijk opschoeven :P
yup vooral als je geheugen ook op 200mhz wil draaien :9

heb ook voor de lol wel es op 12.5x166 geboot = 2075 maar dat was beduidend trager :Y) 10.5x200 geeft ook leuk XP3000+ aan in me bios 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdokter
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-07-2023
ik heb de 1.06 versie en hij werkt goed heb net de standaard drivers van nvidia zelf geinstaleerd 2.03 maar ik lees dus net dat het beter is om de asus drivers te gebruiken?

WEBDokter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webdokter schreef op 19 juli 2003 @ 10:36:
ik heb de 1.06 versie en hij werkt goed heb net de standaard drivers van nvidia zelf geinstaleerd 2.03 maar ik lees dus net dat het beter is om de asus drivers te gebruiken?
ik gebruik geloof ik de laatste van nvidia met me rev 2.0
geen problemen. alles gaat lekker rap :Y)

Afbeeldingslocatie: http://oskam.mine.nu/wcpuid.JPG

wasme met me ouwe plank nooit gelukt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 10:39:
[...]

ik gebruik geloof ik de laatste van nvidia met me rev 2.0
geen problemen. alles gaat lekker rap :Y)

[afbeelding]

wasme met me ouwe plank nooit gelukt :9
en dit is met jouw XP 2000+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash-Override schreef op 19 July 2003 @ 10:47:
[...]

en dit is met jouw XP 2000+ ?
nee B)
dit is een bartontje B) had je kunnen zien aan de l2 cache :+ 2500 barton that is :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CRiMiNaL schreef op 19 July 2003 @ 01:25:
jongens nog een raar vraagje ... heeft onze mobo (A7N8X del rev) eigenlijk gefixte AGP en PCI frequency's ? ik dacht van wel .. maar kan het nergens terug vinden.
PCIbus staat gelocked en draait ten alle tijden op 66 Mhz
AGP frequenties kun je wel instellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 10:48:
[...]

nee B)
dit is een bartontje B) had je kunnen zien aan de l2 cache :+ 2500 barton that is :]
sorry, daar had ik helemaal overheen gekeken
ik had alleen in je specs gekeken O-)

ik denk dat ik binnekort ook naar een XP2500+ switch ipv mijn huidige 2400+ :)

wat voor geheugen heb jij trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door Crash op 19-07-2003 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09-2024
Het verwisselen van je mobo is het eigenlijk vrij simpel:
1) haal zoveel mogelijk via drivers weg (dwz complete 4-in-1 pack deinstalleren)
2) Vervang de drivers door de standaard (met windows meegeleverde drivers)
3) Pc uit -> mobo eruit
4) nieuwe mobo erin -> PC aan :) en ijvoorkeur toh maat in safe mode booten ...
5) drivers huidige mobo installen en normaal booten

tussen stap 4& 5 moet je beetje bidden, boel geluk hebben, en bij voorkeur een corparte-licentie en geen XP-home.
* Atmosphere is overigens niet gelovig, maar alle beetje helpen ;)

Ik heb zelf op die manier mijn Epox 8KHA+ vervangen door een EPOX 8RDA+ (helaas te vroeg overleden door een bios-flash op 172Mhz FSB/Aggresive timings.. ffies nieuwe bios bestellen a €14,-) die op zijn beurt vervangen is door een ASUS A7N8x-DLX rev2.
Moet zeggen dat ik blij verast was dat het zonder enige problemen meteen werkte toen ik dus mijn 8RDA+ omwisselde voor mijn (huidige) ASUS

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Is er een mogelijkheid dat mijn post over het bios-probleem in de startreply geplaatst kan worden? zet er ook maar de volgende waarschuwing neer:

*** VOORDAT MET FSB-FREQENTIES EN MULTIPLIERS WORDT GEFREAKT, EERST DE BIOS UPDATEN OM DODE BORDEN TE VOORKOMEN ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoKToR schreef op 19 July 2003 @ 11:18:
Is er een mogelijkheid dat mijn post over het bios-probleem in de startreply geplaatst kan worden? zet er ook maar de volgende waarschuwing neer:

*** VOORDAT MET FSB-FREQENTIES EN MULTIPLIERS WORDT GEFREAKT, EERST DE BIOS UPDATEN OM DODE BORDEN TE VOORKOMEN ***
Fijn om dit te lezen want mijn a7n8x rev 1.04 heeft het ook sinds dinsdag begeven om dat ik ook de fsb op 175 had gezet. geen piep niks.

vraag me af welke oplossing jij hebt gebruikt en wel met makkelijks en goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 20:24

Marcelloz

IT dude with a beard

Crash-Override schreef op 19 juli 2003 @ 00:24:
[...]

het spijt me om je dit mee te delen, maaruh.... je bios is dood O-)
heb dat zelf ook gehad, alles gaat aan (fans, HD, muis, toetsenbord),
maar het beeld blijft zwart en het systeem boot totaal niet
bios dood :{
is een 'bekend' syndroom, namelijk het 'save & exit' dood syndroom
meer mensen hebben dit gehad
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad ... en mijn bios was dus niet dood... Alle lampjes gingen branden, fannetjes draaien en verder niks. Na dagen zoeken bleek mijn voeding dus op sterven na dood. Andere voeding erin en alles draaide prima. Probeer het dus eens met een andere voeding. (overigens met een ander moederbord, wel een asus)

[ Voor 6% gewijzigd door Marcelloz op 19-07-2003 11:38 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 11:29:
[...]

Fijn om dit te lezen want mijn a7n8x rev 1.04 heeft het ook sinds dinsdag begeven om dat ik ook de fsb op 175 had gezet. geen piep niks.

vraag me af welke oplossing jij hebt gebruikt en wel met makkelijks en goed werkt
Is je mobo overleden met de bios die er standaard inzat, of heb je al een bios update gedaan?
Marcelloz schreef op 19 juli 2003 @ 11:38:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad ... en mijn bios was dus niet dood... Alle lampjes gingen branden, fannetjes draaien en verder niks. Na dagen zoeken bleek mijn voeding dus op sterven na dood. Andere voeding erin en alles draaide prima. Probeer het dus eens met een andere voeding. (overigens met een ander moederbord, wel een asus)
Zojuist geprobeerd met een andere voeding, nog steeds RIP.

Ik heb een mail gestuurd naar asus nederland met de vraag of ze me een BIOS kunnen sturen. Ik ben benieuwd

PS: aan de startpagina van dit draadje is het volgende toegevoegd:
Is je BIOS dood?
Volg dan de volgende stappen..
-Heb je nog iets toe te voegen aan deze Tips & Tweaks? Meld het even!
ik denk dat hier een link is vergeten, want welke stappen moeten we nu volgen dan? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenTheStig op 19-07-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoKToR schreef op 19 July 2003 @ 11:47:
[...]

Is je mobo overleden met de bios die er standaard inzat, of heb je al een bios update gedaan?
[...]

Zojuist geprobeerd met een andere voeding, nog steeds RIP.

Ik heb een mail gestuurd naar asus nederland met de vraag of ze me een BIOS kunnen sturen. Ik ben benieuwd
Ik heb mijn bios geupdate naar 1004 geloof ik en daarna dus fsb verandert en toen overleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 11:55:
[...]

Ik heb mijn bios geupdate naar 1004 geloof ik en daarna dus fsb verandert en toen overleden
Hmm, dit bericht is niet best... dat betekent dat het niet met de standaard bios te maken heeft. Wel erg slecht van Asus, op een forum heb ik een verhaal gelezen van iemand die dit probleem 3 keer heeft gehad. Waarom doet Asus hier niks aan? dit is al zo lang bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
***Startpost is Geupdate***
Hou me/ons even op de hoogte hoe het gaat met je BIOS chip en of het dan wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoKToR schreef op 19 July 2003 @ 11:59:
[...]

Hmm, dit bericht is niet best... dat betekent dat het niet met de standaard bios te maken heeft. Wel erg slecht van Asus, op een forum heb ik een verhaal gelezen van iemand die dit probleem 3 keer heeft gehad. Waarom doet Asus hier niks aan? dit is al zo lang bekend.
Ja je zou haast denk dat ze het gelijk zouden oplossen maar nee dus maar 3 keer wil ik het zeker niet mee maken. Ik ben al lang blij dat het te maken is. Je moet volgens mij je fsb nooit meer rond de 175 zetten als je er al eens last van heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

BoKToR schreef op 19 July 2003 @ 11:59:
[...]

Ok om nog meer info te vergaren over dit onderwerp .....

Stelling:

Iedereen die dit gebeurt heeft GEEN Barton core, maar een troughbred.

laat ons weten of dat waar niet waar is ... van jou wist ik al dat je een 2600+ had .. dus geen barton, maar de rest ?

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiMiNaL schreef op 19 juli 2003 @ 12:20:
[...]

Stelling:

laat ons weten of dat waar niet waar is ... van jou wist ik al dat je een 2600+ had .. dus geen barton, maar de rest ?
Klopt ik heb ook een Troughbred 2400+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

ok .... wat ik zo even terug lees is dit iets wat me opviel, het gebeurt "naar mijn idee" alleen met mensen die een troughbred hebben en em rond de 175 gooien.

Maargoed 175 - 133 = 42 MHz FSB overclock x11 = 462Mhz CPU overclock das toch al best flink voor een troughbred Giunti dat geld voor jou dan. BoKToR's fsb draait default op 166 dus die heeft maar een overclock van 9Mhz op z'n fsb

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Een collega had precies hetzelfde probleem, ook dood moederbord. Ook hij had een throughbred processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Marcelloz schreef op 19 July 2003 @ 11:38:
[...]
neuh, die voeding was in orde ;)
heb het bord toen RMA gedaan, en daar kwamen ze tot de zelfde conclusie
jij hebt dus meer 'geluk' gehad dan ik :P
CRiMiNaL schreef op 19 July 2003 @ 12:20:
[...]

Stelling:

ik had ook een XP2400+ en het standaard bios op de rev 2.0
setting was 10*200, dus eigenlijk niet eens een echte overclock aangezien dat ding al op 2GHz liep

[ Voor 35% gewijzigd door Crash op 19-07-2003 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb wel een Barton en heb het gehad (op mijn 1.06 non-deluxe). FSB op 200 gezet en mem op 166MHz (om ff te testen alleen), save&exit -> Bios dood. Ik had nog een 2400+ liggen, maar die deed ook niks meer, dus heeft niks met je CPU te maken. Ook had ik er al bios 1004 op staan, dat geeft dus ook geen garanties.

Ter aanvulling op de faq: je kunt je bios beter opsturen naar www.flashbios.org, da's in NL, dus binnen een dag en veel goedkoper. (staat ook in de PMG faq trouwens)

Verder kraakt mijn realtek chip op de non-deluxe ook als de SB te heet wordt, dus niet alleen bij de soundstorm.

En over de gelockte MP bij Bartons: volgens mij is de 2500+ wel gelocked tot max. 12,5 (dus niet helemaal gelocked, maar wel beperkt).

Edit: mijn bios was dus niet dood, alleen in coma, heb hem opgestuurd naar flashbios en binnen twee dagen (TPG gaat niet sneller) had ik hem terug, werkend, voor €10,- + een postzegel. Hij draait al weer weken en zelfs op FSB 200 nu. :)

[ Voor 15% gewijzigd door TheLemon op 19-07-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb een vraag over de SoundStorm:

als ik mijn gitaar in de line-in prik en er een effect opzet dan gaat het goed totdat ik het wil opnemen. Bij elk proggie wat kan recorden gaat het effect gewoon uit zodra je op opnemen drukt. Dit geldt overigens niet voor bijv. mp3tjes. Daar hoor je het effect nog gewoon wel overheen.
Settings:
- digitaal: line in (anders hoor je sowieso geen effecten)
- openemen: stereo mix (line in kiezen werkt ook niet)

specs: A7N8X 2.0 / 1024mb / Barton 2500@3000+

Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
ik heb et op dit moment :(
ook een barton core (2800+)...
Ook hoger willen klokken.. en nu wil die niet meer booten.. geeft geen beeld, geen piepjes... niks. Ik ga em proberen te flashen en anders douw ik deze ouwe amd 1ghz erin en kijk wat ie dan doet..
en anders maar opsturen naar flashbios, best handige service!

[ Voor 11% gewijzigd door Ritchie op 19-07-2003 14:45 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Hoe kan het dat nu ineens al die moederplanken dood gaan? ik heb er hiervoor nog nooit van gehoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
ik denk dat et gewoon een specifiek probleem is met dit moederbord...
en mensen gaan zoeken en vinden dan dit topic ;)

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
BoKToR schreef op 19 July 2003 @ 14:44:
Hoe kan het dat nu ineens al die moederplanken dood gaan? ik heb er hiervoor nog nooit van gehoord :?
dit is dan toch het 'die on save&exit' syndroom
hierover was al meer bekend hoor
in elk grote A7N8X kwam dit wel ter sprake, en ook op andere grote online fora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
hmm.. dat had ik nog niet gezien... ik ga even lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

BoKToR schreef op 19 July 2003 @ 15:00:
hmm.. dat had ik nog niet gezien... ik ga even lezen :)
zou het dan helpen als je eerst gewoon op save setting's ramt ... en daarna gewoon exit-discard changes .... ?

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
floppy truck is nie gelukt..dan die bios maar opsturen naar flashbios maar ff een mailtje sturen naar asus nl, net als BoKToR...

[ Voor 34% gewijzigd door Ritchie op 19-07-2003 15:49 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
hier stond bagger

[ Voor 92% gewijzigd door JeroenTheStig op 19-07-2003 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

wat stond er dan :P je moet ons wel op de hoogte houden .. ;)

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash-Override schreef op 19 July 2003 @ 11:13:
[...]

sorry, daar had ik helemaal overheen gekeken
ik had alleen in je specs gekeken O-)

ik denk dat ik binnekort ook naar een XP2500+ switch ipv mijn huidige 2400+ :)

wat voor geheugen heb jij trouwens?
goedkope reep PC2700 :(

draait jammer genoeg Async :( maar ga 2x 512MB PC3200 halen binnen kort dus is dat probleem ook de wereld weer uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik ben ondertussen ook al weer een paar dagen bezitter van zo'n prachtig bordje (deluxe versie) en draai nog met de 1003 bios. Mijn xp2600+ draait nu op 200x10.5 naar alle tevredenheid. Eerst even wat problemen gehad met stabiliteit, maar coreV ietsjes verhogen loste dat op. Er zitten 2 reepjes 512 PC3200 geheugen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:21

Phydomir

Dennis

pfft, ik krijg m'n 1600+ niet verder dan 150 :/ :(

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed dat meer mensen het hebben ik dus ook op me asus a7n8x non deluxe
had me fsb op 190 gezet maar dat trok me mem niet dus had ik me me 20% terug gezet
sinds dien doet die ook nix

bij de winkel geven ze geen garantie ze gaven me alleen de tip om nieuwe bios chip te kopen maarja

fout van asus dus asus moet er voor op draaien
maar heb gemailed naar asus nederland maar die reageren niet

dus gaan ze maar fietsen :)
kwil wel goeie service natuurlijk

EPOX HERE I COME _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Marcelloz schreef op 19 July 2003 @ 11:38:
[...]
Waarschijnlijk was een clearcmos ook genoeg geweest. doordat je de power lang onderbrak, zijn de standaard instellingen terug gezet (fsb van 100)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 21:16:
Maar goed dat meer mensen het hebben ik dus ook op me asus a7n8x non deluxe
had me fsb op 190 gezet maar dat trok me mem niet dus had ik me me 20% terug gezet
sinds dien doet die ook nix

bij de winkel geven ze geen garantie ze gaven me alleen de tip om nieuwe bios chip te kopen maarja

fout van asus dus asus moet er voor op draaien
maar heb gemailed naar asus nederland maar die reageren niet

dus gaan ze maar fietsen :)
kwil wel goeie service natuurlijk

EPOX HERE I COME _/-\o_
En wat ga je met je Asus bord doen? Eigenlijk een baggerwinkel, want je hebt niks verkeerd met je moederbord gedaan imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Jawel, hij heeft een negatieve overklok gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
een negatieve overklok? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrazyA schreef op 19 July 2003 @ 17:33:
Ik ben ondertussen ook al weer een paar dagen bezitter van zo'n prachtig bordje (deluxe versie) en draai nog met de 1003 bios. Mijn xp2600+ draait nu op 200x10.5 naar alle tevredenheid. Eerst even wat problemen gehad met stabiliteit, maar coreV ietsjes verhogen loste dat op. Er zitten 2 reepjes 512 PC3200 geheugen in.
wat voor koeling heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrazyA schreef op 19 July 2003 @ 17:33:
mja jij draait je ram ook op 200mhz :X ik niet :'(

kan jij trouwens 11x200 halen stabiel?

[offtopic]

waarneer mogen we je weer begroenten op irc?
[ontopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Op Intel borden zit een speciaal jumpertje die je bij dode biossen kunt overzetten, de zogenaamde rescue stand, waarbij de eerste track van de diskette gelezen kan worden. Door een speciale disk kun je je plank weer reanimeren.
Zoiets is niet bekend bij Asus borden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
vannacht de batterij eruit gelaten en geprobeerd te booten vanochtend... no go ;(
Ik stuur morgen die bios op.
Ik begrijp ook niet waarom alt+f2 het niet doet.. daarmee zou je ook de bios moeten kunnen komen..

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

niet in de bios zelf, maar de bootblock bios daar zou je idd gewoon nog in moeten kunnen komen. :/ ik zit nu op 180 FSB met AMD 2500+ .. en ik druf em gewoon niet verder te cloken nu, bang dat ie d00d blijft, maar iemand er al meer over kunnen vinden ?

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

BoKToR schreef op 20 juli 2003 @ 11:05:
Op Intel borden zit een speciaal jumpertje die je bij dode biossen kunt overzetten, de zogenaamde rescue stand, waarbij de eerste track van de diskette gelezen kan worden. Door een speciale disk kun je je plank weer reanimeren.
Zoiets is niet bekend bij Asus borden?
Zawel, dat is de hierboven genoemde bootblock bios, dat hoef je niet aan te zetten, die komt vanzelf tevoorschijn (of niet, dan heb je pech), bij mij kwam die wel, maar hij deed het niet.
Als je dat niet krijgt, kun je nog een pci-vgakaart erin proberen, grote kans dat hij het wel doet, maar je alleen geen beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
pci vga kaart... ik ga es ff in een doos met ouwe hardware duiken.. U hoort nog van mij :)
mmm not found.. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Ritchie op 20-07-2003 13:01 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
ik zoek ff m'n viper 330 pci op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-07 15:55

wmv

Ouwe bouwer hier. Ben al toe aan mijn derde nieuwe A7N8X de Luxe, de eerste twee waren zo dood as een dooie pier. Default OK beep van BIOS, zelfs zonder toetsenbord aangesloten!! Derde was raak, doet het prima. Diep wantrouwen echter t.o.v. diode onder CPU (XP 2800+). Zowel AsusProbe als MBM 5330 proberen me wijs te maken dat met deze tropische temperaturen de Athlon niet warmer wordt dan 38 graden. Okay, er zit een Alpha PAL 8045 met 3300rpm fan op de cpu, maar mijn 'oude' 2000+ op een Asus A7V333 met dezelfde Alpha joekel werd bij 'ambient' temperaturen van 25 graden makkelijk 50 graden.
Zelfs met de iets lagere core voltage van de 2800+ kan ik de veel lagere temperatuur niet verklaren. Wie heeft hier een plausibele verklaring voor, behalve dat Asus de kluit belazert?
BIOS (1005) geeft overigens dezelfde lage temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

wmv schreef op 20 July 2003 @ 13:26:
Ouwe bouwer hier. Ben al toe aan mijn derde nieuwe A7N8X de Luxe, de eerste twee waren zo dood as een dooie pier. Default OK beep van BIOS, zelfs zonder toetsenbord aangesloten!! Derde was raak, doet het prima. Diep wantrouwen echter t.o.v. diode onder CPU (XP 2800+). Zowel AsusProbe als MBM 5330 proberen me wijs te maken dat met deze tropische temperaturen de Athlon niet warmer wordt dan 38 graden. Okay, er zit een Alpha PAL 8045 met 3300rpm fan op de cpu, maar mijn 'oude' 2000+ op een Asus A7V333 met dezelfde Alpha joekel werd bij 'ambient' temperaturen van 25 graden makkelijk 50 graden.
Zelfs met de iets lagere core voltage van de 2800+ kan ik de veel lagere temperatuur niet verklaren. Wie heeft hier een plausibele verklaring voor, behalve dat Asus de kluit belazert?
BIOS (1005) geeft overigens dezelfde lage temperaturen.
Je zou niet zo wantrouwend moeten zijn, als je een beetje techische kennis hebt weetje dat de XP 2800+ een Barton Core heeft, das dus een COMPLEET andere core. Deze staan er bekend om dat ze lekker koel blijven. Mijne is @ default ook 37 graden idle en 39 stressed. Dit is alleen maar een GROOOT voordeel, met overclocken hoef je je niet druk te maken over je CPU temps.

Voor de mensen met het "die on save&exit" syndroom

ik raad jullie allemaal aan om hier deze form even in te vullen :
http://www.asusmall.com.tw/forms/complaint_TSD.asp
Asus belooft letterlijk dat je binnen een werk-week antwoord hebt, en zo gaat mischien asus er ook mee bezig.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Temp klopt wel dan hoor, misschien heb je de koelprut er wat netter opgesmeerd, of klemt hij strakker op de socket. Het is wel zo dat een Barton inderdaad koeler blijft dan een TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-07 15:55

wmv

Niet alleen ouwe bouwer, ook een jantje precies. Barton core produceert inderdaad minder Watts dan de ouwe Palomino, maar enige terughoudendheid t.o.v. alle hardware fabrikanten is niet onterecht. Specificaties worden vaak aangedikt en de meeste hardware jongen zijn aan de eerste leugen niet gestorven })
Zie in dat verband Tom's Hardware voor zeer kritische opmerkingen.
Bedankt voor de reakties, die 38 graden voor de 2800+ zal dus wel kloppen, maar ik hou toch enige reserves, aangezien AsusProbe op dit moment meldt dat de temperatuur van het mobo 21 graden is, terwijl het 26,5 graden in de kamer is.
Chieftec Dragon big tower met veel fans, maar toch een vreemd verschil!
Let wel, ik maak me geen zorgen, ik wil het alleen zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
zou ik die duron truck ook met een ouwe athlon 1 ghz kunnen proberen?
Ik wil et ff zeker weten voor ik allles weer uit mekaar moet halen hier

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 20:24

Marcelloz

IT dude with a beard

Kr3Kr schreef op 19 July 2003 @ 21:23:
[...]

Waarschijnlijk was een clearcmos ook genoeg geweest. doordat je de power lang onderbrak, zijn de standaard instellingen terug gezet (fsb van 100)
nope

Verder draai ik nu mijn bord+2600+ T-bred-b op 174FSB, hoger durf ik niet te gaan. Ding draait al 2 dagen erg stabiel, het kan dus wel! Zit nu op 2170Mhz ipv 2080 :) Met Spire WisperRock IV en deze warme temps 40 graden idle en 52 graden stressed. Prima temps dus!

[ Voor 35% gewijzigd door Marcelloz op 20-07-2003 23:57 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
pci kaartje heeft niet geholpen helaas.
Morgen maar RMA regelen op t werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik quote mezelf nog maar ff:
MrEdge_ schreef op 19 juli 2003 @ 14:18:
Ik heb een vraag over de SoundStorm:

als ik mijn gitaar in de line-in prik en er een effect opzet dan gaat het goed totdat ik het wil opnemen. Bij elk proggie wat kan recorden gaat het effect gewoon uit zodra je op opnemen drukt. Dit geldt overigens niet voor bijv. mp3tjes. Daar hoor je het effect nog gewoon wel overheen.
Settings:
- digitaal: line in (anders hoor je sowieso geen effecten)
- openemen: stereo mix (line in kiezen werkt ook niet)

specs: A7N8X 2.0 / 1024mb / Barton 2500@3000+

Kent iemand dit probleem?
Anyone? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleemje met mijn a7n8x, hij ziet volgens mij spoken....

Als ik met asusprobe kijk schiet soms voor seconden mijn 5v naar 6,5 en begint asus probe te piepen. Ook zitten er soms gaten in de temeperatuur grafiek, alsof ie tijdelijk geen waardes binnen krijgt. Heeft iemand enig id waardoor dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

MrEdge_ schreef op 21 July 2003 @ 00:05:
Ik quote mezelf nog maar ff:

[...]

Anyone? ;(
Voor dit soort specifieke problemen moet je een nieuwe post maken, deze bij voorkeur in het AVH forum. Dit soort grote topics zijn er niet voor problemen van enkele gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Met ASUS bordjes heb ik altijd al zeer goede ervaringen gehad. Ze zijn zeer taai deze bordjes. Het enige nadeel is dat je voltages wat aan de lage kant zijn, en niet erg hoog te zetten zijn in de bios.
De Uber bios is dan wel een uitkomst, maar biedt mij nog steeds niet genoeg, maar gelukkig valt daar nog genoeg aan te doen met wat potmetertjes.

Met rev 1.04 liep al op 2620 Mhz, ben benieuwd wat mijn rev 2.00 gaat halen. Wel wordt de SB erg warm. Ik heb er dan ook maar een zalman NB heatsinkje opgezet met een 7000 rpm fannetje erop. Die zuigt behoorlijk wat warme lucht van het blokje af.

Erg fijn is ook dat dit bordje niet zo irritant piept, zoals mijn eerdere ABIT NF7-S leefde 1 dag na voltmod, of MSI K7N2 Delta, die nog geen 5 minuten leefde. Wat me wel verbaasde zijn de temperaturen in vergelijking met het ABit bordje. Deze zijn ineens een graad of 5 lager, of de probe zit er weer eens goed langs.

Na verschillende bordjes eens goed op hun staart getrapt te hebben blijf ik kiezen voor de ASUS plank, al moet ik wat extra moeite door deze eerst met een soldeerbout te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Ik kreeg vanochtend de volgende mail van Asus:
Dear User:
¡¡
¡¡¡¡¡¡Thank you for choosing ASUS, answer your question below..
¡¡¡¡¡¡Please do the following steps to try again
1. Cut the power supply for your PC and make your PC case open ;
2. Take out the Cmos battery
3. Install your battery with "reverse side" that means turn the battery 180 degree
and put in into battery socket
4. Hold about 30 seconds then take out the battery and install it normally
5. Power on .
please contact with your dealer.
please don't setup exorbitant CPU Freqency when you changed the BIOS
settings.

If you still have any problem, please feel free to contact us.
If you have any suggestions or complaints about our tech support
service, please contact our TSD Assistant Manager, Carl Wang, by email at
(Carl@asus.com.cn)
Thanks a lot.

allan
ASUS China Customer Service Center
Innovative Solutions for a Limitless Tomorrow
Mijn reactie: :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Als je de batterij op zijn kop erin doet, sluit je zijn 'socket' kort en trek je dus alle resterende stroom uit elco's etc. op het mobo, misschien haalt dat wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
TheLemon schreef op 21 July 2003 @ 11:04:
Als je de batterij op zijn kop erin doet, sluit je zijn 'socket' kort en trek je dus alle resterende stroom uit elco's etc. op het mobo, misschien haalt dat wat uit.
Het kan dus geen kwaad? Bij Intel bordjes krijg je altijd een sticker met een waarschuwing dat je de batterij niet op z'n kop erin moet prakken ivm explosiegevaar.

Geen elco's die de lucht in kunnen vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
probeer jij et ff?? :p
ik zit nu op mijn werk namelijk..

[ Voor 45% gewijzigd door Ritchie op 21-07-2003 12:08 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BoKToR schreef op 21 juli 2003 @ 11:28:
[...]

Het kan dus geen kwaad? Bij Intel bordjes krijg je altijd een sticker met een waarschuwing dat je de batterij niet op z'n kop erin moet prakken ivm explosiegevaar.

Geen elco's die de lucht in kunnen vliegen?
nee dat kan geen kwaad.. dit is bij Nforce bordjes een officiele methode
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.