ja is geen probleem maar dat staat toch al 4 keer in deze topic of zoVerwijderd schreef op 13 October 2003 @ 12:50:
Kan er nu wel of niet een Barton processor op dit mobo geplaatst worden, volgens de site van Chaintech iig niet.
Mijn huidige moederbord(Epox 8rda+) is onstabiel aan het worden. En ik ben op zoek naar een nieuwe mobo. Nu Zie ik deze Chaintech.
Mijn Vragen (als jullie ze kunnen beantwoorden)
* Kan je met deze Moederbord Goed Overklokken?
* Wat is nu de hoogste fsb die je kan halen met deze plank ?
* Is deze moederbord een beetje stabiel ?
* Kan het goed overweg gaan met Extreem Snel geheugen ? Cas 2 enzo ?
* Is deze moederbord goed kwa Prestaties ?
* Raden Jullie mij de Chaintech Zenith 7NJS aan ?
Tot zo ver Alvast Bedankt..
Mijn Vragen (als jullie ze kunnen beantwoorden)
* Kan je met deze Moederbord Goed Overklokken?
* Wat is nu de hoogste fsb die je kan halen met deze plank ?
* Is deze moederbord een beetje stabiel ?
* Kan het goed overweg gaan met Extreem Snel geheugen ? Cas 2 enzo ?
* Is deze moederbord goed kwa Prestaties ?
* Raden Jullie mij de Chaintech Zenith 7NJS aan ?
Tot zo ver Alvast Bedankt..
*Lees topic goed door, ja dus
*400 Mhz, dus FSB van 220?
*Stabiel? Hangt ervan af wat je ermee doet, algemeen zeker wel.
*Ja
*ja
*JAAAAAAAA!
Geen dank
*400 Mhz, dus FSB van 220?
*Stabiel? Hangt ervan af wat je ermee doet, algemeen zeker wel.
*Ja
*ja
*JAAAAAAAA!
Geen dank
Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
Dit bord wil heel goed ocen, maar natuurlijk heb je als je de 240MHz of meer wilt halen ook de trucjes nodig die Fewture in dit topic laat zien. De VDD mod heb ik al eens in dit topic gepost.
Heb jij al een oplossing voor dat probleem ik zit er ook mee.ToriHino schreef op 06 augustus 2003 @ 11:41:
[...]
Je moet hiervoor natuurlijk ook wel een sensor aansluiten op de Chassis Intrusion connector. Daarna kun je in de BIOS 'Chassis Intrusion Warning' op disabled zetten, wat betekent dat de sensor op 'scherp' staat. De warning wordt op enabled gezet zodra de sensor/switch een keer gebruikt wordt. Hierna zie je ook de melding iedere keer als de PC opstart, totdat je hem in de bios weer reset (disabled)...
Iedere keer als de pc opgestart wordt of is gereset moet ik op F1 drukken om door te gaan (BIOS post).
Ik heb geen menu dat heet Advanced BIOS Features en kan al geheel het woord Intrusion of Case/Cassis niet vinden. Moet ik nu mijn bios updaten om de feature te disablen? Ik heb BIOS v5 er op @ the moment.
@Brickman, welke versie heb jij op je mobo staan. (je bezit ook een non-ultra als ik me niet vergis...)
[ Voor 13% gewijzigd door VisionMaster op 17-10-2003 13:55 ]
I've visited the Mothership @ Cupertino
Verwijderd
Check blz 29 van je manual. Start het bios op kies voor de 2e submenu Advanced Bios Features. Dat bestaat zeker. Ook bij de non-ultra en die heb ik ook. En dan scroll je naar de onderste optie en die schakel je uit. Ik heb versie 4 en daar zit het in. Neem aan dan ook in versie 5 zit. Overigens staat het verder niet in de manual.
Ok sorry was even in de war met de benaming. EN ik heb ontdekt dat dit een menu is waarin je moet scrollen om alle functies te zienVerwijderd schreef op 17 October 2003 @ 15:08:
Check blz 29 van je manual. Start het bios op kies voor de 2e submenu Advanced Bios Features. Dat bestaat zeker. Ook bij de non-ultra en die heb ik ook. En dan scroll je naar de onderste optie en die schakel je uit. Ik heb versie 4 en daar zit het in. Neem aan dan ook in versie 5 zit. Overigens staat het verder niet in de manual.
Dat had ik nog niet eerder meegemaakt en Ja de scroll bar viel me in eens op
Many thanx voor zoiets simpels
Klopt. De datum van bios zie m'n signature. BIOS versie 14-04-2003 (versie 5)VisionMaster schreef op 17 oktober 2003 @ 13:54:
[...]
Heb jij al een oplossing voor dat probleem ik zit er ook mee.
Iedere keer als de pc opgestart wordt of is gereset moet ik op F1 drukken om door te gaan (BIOS post).
Ik heb geen menu dat heet Advanced BIOS Features en kan al geheel het woord Intrusion of Case/Cassis niet vinden. Moet ik nu mijn bios updaten om de feature te disablen? Ik heb BIOS v5 er op @ the moment.
@Brickman, welke versie heb jij op je mobo staan. (je bezit ook een non-ultra als ik me niet vergis...)
[ Voor 5% gewijzigd door Brickman op 17-10-2003 18:02 ]
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Verwijderd
vraagje. Ik heb een Chaintech 7NJS Zenith (BIOS v. 8 ) en daar op een Gainward Geforce 4 TI 4200 Ultra 650 (BIOS v. 4.25.00.30) nu loopt mijn systeem soms zomaar vast, soms na 1 min en soms naar 4 uur pas. Als hij vast loop krijg ik allemaal rare kleuren op mijn scherm, als ik hem dan reset blijven die kleurtjes gewoon op mijn scherm staan. Ik moet dan het hele systeem uitzetten en 10 sec wachten met aanzetten, dan doet mijn vid. kaart pas weer normaal.
Nu komt het, Ik had dit probleem ook op mijn ASUS A7V8X moederbordje pas toen ik een andere kast kocht met andere voeding, van 250 watt naar 350 watt was het probleem weg.
Nu heb ik pas mijn A7V8X (VIA KT400) verkocht en een Chaintech 7NJS Zenith gekocht (Nforce 2) Gebruikt de Nforce 2 nu meer stroom als de VIA KT400 ? of heeft mijn vid. bordje
zijn beste tijd gehad ? Wat is trouwens het juiste AGP voltage ? mijn BIOS hardware monitor zegt dat het AGP voltage 1.5 volt is dit is een beetje aan de lage kant toch ?
iemand oplossingen ?
Nu komt het, Ik had dit probleem ook op mijn ASUS A7V8X moederbordje pas toen ik een andere kast kocht met andere voeding, van 250 watt naar 350 watt was het probleem weg.
Nu heb ik pas mijn A7V8X (VIA KT400) verkocht en een Chaintech 7NJS Zenith gekocht (Nforce 2) Gebruikt de Nforce 2 nu meer stroom als de VIA KT400 ? of heeft mijn vid. bordje
zijn beste tijd gehad ? Wat is trouwens het juiste AGP voltage ? mijn BIOS hardware monitor zegt dat het AGP voltage 1.5 volt is dit is een beetje aan de lage kant toch ?
iemand oplossingen ?
Zowel een verkoper als de specs geven aan dat een deze Chaintech Zenith toch wel wat meer dan een gemiddelde nForce aan stroom gebruikt. Een paar watt-jes maar toch. Ik draaide het systeem een tijdje terug nog met een 300Watt no-name voeding. Ik heb geen idee of een VIA KT400 zuiniger is. Het zal eerder aan de fabrikant liggen en de gekozen componenten dan alleen de Chipset keuze.Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 11:56:
vraagje. Ik heb een Chaintech 7NJS Zenith (BIOS v. 8 ) en daar op een Gainward Geforce 4 TI 4200 Ultra 650 (BIOS v. 4.25.00.30) nu loopt mijn systeem soms zomaar vast, soms na 1 min en soms naar 4 uur pas. Als hij vast loop krijg ik allemaal rare kleuren op mijn scherm, als ik hem dan reset blijven die kleurtjes gewoon op mijn scherm staan. Ik moet dan het hele systeem uitzetten en 10 sec wachten met aanzetten, dan doet mijn vid. kaart pas weer normaal.
iemand oplossingen ?
Ik heb nu zo'n Channel Well Tec. voeding van 430 Watt-jes en mijn systeempie draait gewoon lekker chill. (mijn NoName voeding is ontploft op de 12V lijn
ps: je heb versie 8 op je 7NJS ... ik neem aan dat je een Ultra-tje heb ?
[ Voor 4% gewijzigd door VisionMaster op 18-10-2003 12:50 ]
Verwijderd
Niet dat ik weet , ik heb gewoon de normalen Zenith, maar ik heb gezelen dat de Ultra BIOS ook op de normalen Zenith kan worden gebruikt.
ik heb trouwens mijn AGP bus voltage op 1.6 V gezet en nu lijkt alles stabiel te draaien, Raar ?!!?!
ik heb trouwens mijn AGP bus voltage op 1.6 V gezet en nu lijkt alles stabiel te draaien, Raar ?!!?!
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 13:39 ]
Ik heb problemen met dit moederbord, zie mijn topic @ Chaintech 7NJS Problemen!
Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
hoe zit het trouwens met de Cmedia chip en de MCP-T Nforce 2 APU Soundstrom ?
Werkt die Cmedia chip daarmee samen of is de Nforce 2 APU uitgeschakelt en werkt de Cmedia chip op zich zelf, want het geluid van de Cmedia chip klinkt echt kloten.
Ik heb er maar een SB Audigy 1 bijgezet en die klinkt gewoon goed.
Werkt die Cmedia chip daarmee samen of is de Nforce 2 APU uitgeschakelt en werkt de Cmedia chip op zich zelf, want het geluid van de Cmedia chip klinkt echt kloten.
Ik heb er maar een SB Audigy 1 bijgezet en die klinkt gewoon goed.
De APU is (vreemd genoeg) uitgeschakeld op dat bord. Echt onbegrijpelijk dat ze dat hebben gedaan op zo'n uitgebreide plank
Is dat zo'n punt dan? Abit, MSI, DFI en Asus is het wel gelukt
Verwijderd
kunnen ze die ooit mischien nog aanzetten met een BIOS update ? of heeft iemand een hardware of software hack/mod
Er zijn simpelweg een zooi dingen niet geactivieerd en gesoldeerd op de plank. Dus wordt lastig. Het zit in de southbridge ingebakken afaik.Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 17:59:
kunnen ze die ooit mischien nog aanzetten met een BIOS update ? of heeft iemand een hardware of software hack/mod
Verwijderd
weet iemand hoeveel volt de blauwe LED connector (CN17) levert ? is dat 3.3 volt of 5 volt ?
Ik heb 3 volt blauwe leds liggen en wil die graag gebruiken inplaats van de groenen powerled en de roode HDD led.
Het is voor een 7NJS Zenith (Nforce 2 A3)
Ik heb 3 volt blauwe leds liggen en wil die graag gebruiken inplaats van de groenen powerled en de roode HDD led.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 19:25 ]
Ehm jij gebruikt een 7NJL-1...dat is toch de summit? (die heb ikIk heb de apogee versie van dit bord (ik neem aan dat het dus behoorlijk vergelijkbaar is) en heb me laatst een radeon 9700 gekocht... Toen ik deze kreeg deed ie ook helemaal nix. Een volledig zwarte beeldbuis en een dikke piep, vijf seconden na het indrukken van de powerbutton -----> conclusie, videokaart gewoon naar de haaien! (by the way gewoon een nieuwe gekregen)
Kan ik trouwens gewoon de biosupdates gebruiken helemaal bovenaan in dit topic....? Ik heb de apogee versie en niet de zenith...
Greetzzz
[ Voor 80% gewijzigd door Oguz286 op 19-10-2003 19:25 ]
Volgens mij heb je daar die connector helemaal niet voor nodig. Ik heb de LEDs in mijn kast (Antec 1000AMG) ook vervangen en dat was gewoon een kwestie van oude LEDs eruit > nieuwe erin. Niks connectorVerwijderd schreef op 19 October 2003 @ 19:15:
weet iemand hoeveel volt de blauwe LED connector (CN17) levert ? is dat 3.3 volt of 5 volt ?
Nope, is een ApogeeEhm jij gebruikt een 7NJL-1...dat is toch de summit? (die heb ik)
Ikke zag dat hier nog niet op gereageerd was en ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord. Ik heb ook een gewone Zenith, de eerste dag dat ie in NL was gekocht, dus ik heb zeker geen ultra.Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 13:14:
Niet dat ik weet , ik heb gewoon de normalen Zenith, maar ik heb gezelen dat de Ultra BIOS ook op de normalen Zenith kan worden gebruikt.
En is het iemand al gelukt om z`n bios te updaten zonder Windhoos opnieuw te hoefen installeren of heb alleen ik dat probleem?
I WAS HERE
Verwijderd
Ik heb ook een non-ultra, de a2 om precies te zijn, en heb nooit windows opnieuw hoeven installeren.
Ik ook niet... Maar op nForce Headquarters staat idd dat je die ultra bios ook op je normale kan zetten, ik heb het zelf niet geprobeerd...
de laatste keer dat ik m'n bios update, werden alle systeem devices opnieuw gedetecteerd
Dat is toch niet zo erg?MahRain schreef op 20 October 2003 @ 17:53:
de laatste keer dat ik m'n bios update, werden alle systeem devices opnieuw gedetecteerd
Was bij mij ook en twas niet het eerste bordje waar dat mee gebeurt. Die lijst met IRQs wordt gehusseld en dat veroorzaakt het zoekwerk in je windows.
Verwijderd
Mja, er zijn versies in de omloop geweest die de bios rom leegzogen (niet alleen bij flashen) , mij 2x overkomen, maar van windows corruptie had ik nog niet gehoord... Save je eerst de default settings wel?
(ik ben niet begonnen met de vraag, maar) ik gebruik stevast win2k op mijn workstation en kheb niet echt een instellingen opslag methode. Of doelde je er niet op? (kheb nog nooit windows probs gehad met zoiets).Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 22:03:
Mja, er zijn versies in de omloop geweest die de bios rom leegzogen (niet alleen bij flashen) , mij 2x overkomen, maar van windows corruptie had ik nog niet gehoord... Save je eerst de default settings wel?
Ow trouwens tis ongeveer hetzelfde alsof je je harddisk in een ander systeem zet. (Bij mij heeft een harddisk het vinden en booten met steeds andere drivers na 4 totaal verschillende systemen opgeven).
Verwijderd
heeft er iemand een FSB van 200 Mhz met lucht koeling ! of hoger ?
Ik kom met mijn XP 2000+ niet hoger als 185 x 11 = 2035 MHZ
Dit zijn mijn system specs:
Kingston HyperX 3000 @ 370 Mhz 6-2-2- CL2 @ 2.7 Volt
Athlon XP 2000+ Thoroughbred-B @ 2035 Mhz @ 1.75 Volt
Gainward Geforce 4 TI 4200 64 MB @ 300 Mhz Core en 600 Mhz Mem.
AGP @ 81 MHz 1.8 Volt
AGP @ 81 MHz 1.8 Volt
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 11:12 ]
Mensen ik heb een vraag over de 7NJL-1 Summit. Mijn pc start 9 van de tien keer niet op als ik de voltage op 1.9V zet bij hoge FSB. Komt dit nu door mijn mamaplank of door mijn voeding? Weet iemand ook of de voltmod voor 7NJS ook geldt voor mijn plank?
Verwijderd
mamaplank denk ik of de CPU, heb je geen CBOX 1 of 2 dan kun je de code opzoeken in het boekje.
Ik krijg soms een C1 code kan de processor het geheugen niet meer bij houden.
Ik liep gisteren ff op 195 MHz FSB maar toen mijn Systeem een koude start moest maken starten het niet meer op. Mijn CPU gaat maar tot 2040 Mhz met mijn lucht koeling.
186 x 11 maar ik wil 200 x 10.5.
Ik liep gisteren ff op 195 MHz FSB maar toen mijn Systeem een koude start moest maken starten het niet meer op. Mijn CPU gaat maar tot 2040 Mhz met mijn lucht koeling.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 11:29 ]
Ehm ten eerste: wat is een CBOXVerwijderd schreef op 02 november 2003 @ 11:28:
mamaplank denk ik of de CPU, heb je geen CBOX 1 of 2 dan kun je de code opzoeken in het boekje.
Ik liep gisteren ff op 195 MHz FSB maar toen mijn Systeem een koude start moest maken starten het niet meer op. Mijn CPU gaat maar tot 2040 Mhz met mijn lucht koeling.![]()
Alles draait (fans, HDD), maar hij boot gewoon niet. Soms krijg ik ook het geluidje wat je hoort als je de pc reset.
208 heb ik gehaald, maar het ligt niet aan de CPU, want ik heb ook een lage MP gebruikt met een hoge FSB. Mijn geheugen trekt het wel op die snelheid, maar als ik dan voor de gein, 1.85V op 1.9V zet dan doet ie niks meer. Hij reset zichzelf steeds denk ik (door dat geluidje)
EDIT: 1.9 trekt ie wel op 166 of iets wat "laag" is.
EDIT: 1.9 trekt ie wel op 166 of iets wat "laag" is.
[ Voor 10% gewijzigd door Oguz286 op 02-11-2003 11:35 ]
Verwijderd
166 op 1.9 is wel wat laag (FSB) voor die spannig.
Ik draai 1.75 volt op 2035 MHz, FSB van 185 Mhz en dit voor een XP 2000+
Probeer gewoon alles is zou ik zeggen.
Ik draai 1.75 volt op 2035 MHz, FSB van 185 Mhz en dit voor een XP 2000+
Probeer gewoon alles is zou ik zeggen.
Ja dat heb ik ook gedaan, maar ik weet nu niet of het door mijn plank komt of door mijn voeding. En kan de 7NJS voltmod ook toegepast worden op mijn plank?
Verwijderd
Geen idee, bekijk de situatie is, als die hetzelfde is en je hetzelfde aantal OHM meet dan weet je genoeg.Oguz286 schreef op 02 november 2003 @ 11:51:
Ja dat heb ik ook gedaan, maar ik weet nu niet of het door mijn plank komt of door mijn voeding. En kan de 7NJS voltmod ook toegepast worden op mijn plank?
Ik haal 215MHz stabiel en kan maximaal kan ik booten op 220MHz, ik ga binnenkort WC op de NB & CPU plaatsen, zitten beide aan de max. De l12 mod is denk ik ook nodig.
ok mijn ervaring tot nu toe :
setup :
chaintech 7NJS zenith
AMD Barton XP2500
P.O.V. GF4 4200
2 x pc3200 geil 256 mb
enermax 450 W voeding
na 2 grote LAN's ( Drome , CZ2003 )
en natuurlijk 24 u . p . d draaien , niet overclocked o.i.d.
altijd dual monitor setup
begint opeens op een dag win xp pro en vast te lopen .
nieuwe drivers zitten zoeken alles clean install , het lijkt soms te helepn , maar kan van een moment op ander vastlopen .
vastlopen = beeldscherm begint te flikkeren , alleen beeldscherm uit / aan .
of totaal geen muisbeweging meer mogelijk , alleen reset helpt .
van alles geprobeerd :
- andere monitor
- andere voeding
- ander geheugen ( compaq )
- zelf een gloednieuwe VGA kaart gekocht
niets hielp , enige oplossing is , geen VGA drivers instaleren en hardware acceleratie helemaal uit zetten .
chaintech gemaild , nieuwste BIOS en nieuwste mobo drivers gekregen en geinstaleerd , alles gaat goed tot ik de VGA drivers weer instaleer .
lijkt erop dat AGP slot de hogere frequenties niet meer aankan .
bordje staat nu ingepakt om terug naar leverancier te gaan .
vanavond nog 1 x wat proberen want mijn zwager heeft zelfde bord en we gaan mijn bord eens in zijn systeem zetten kijken wat ie dan doet .
denk niet dat het wat zal uitmaken dus hij gaat RMA .
/edit
p.s. ik heb dus een BIOS gekregen voor die ultra versie en die draait daarop , nog geen tijd gehad om instellingen allemaal te bekijken en uit te proberen , maar heb al wel her en der mooie verbeteringen gezien .
setup :
chaintech 7NJS zenith
AMD Barton XP2500
P.O.V. GF4 4200
2 x pc3200 geil 256 mb
enermax 450 W voeding
na 2 grote LAN's ( Drome , CZ2003 )
en natuurlijk 24 u . p . d draaien , niet overclocked o.i.d.
altijd dual monitor setup
begint opeens op een dag win xp pro en vast te lopen .
nieuwe drivers zitten zoeken alles clean install , het lijkt soms te helepn , maar kan van een moment op ander vastlopen .
vastlopen = beeldscherm begint te flikkeren , alleen beeldscherm uit / aan .
of totaal geen muisbeweging meer mogelijk , alleen reset helpt .
van alles geprobeerd :
- andere monitor
- andere voeding
- ander geheugen ( compaq )
- zelf een gloednieuwe VGA kaart gekocht
niets hielp , enige oplossing is , geen VGA drivers instaleren en hardware acceleratie helemaal uit zetten .
chaintech gemaild , nieuwste BIOS en nieuwste mobo drivers gekregen en geinstaleerd , alles gaat goed tot ik de VGA drivers weer instaleer .
lijkt erop dat AGP slot de hogere frequenties niet meer aankan .
bordje staat nu ingepakt om terug naar leverancier te gaan .
vanavond nog 1 x wat proberen want mijn zwager heeft zelfde bord en we gaan mijn bord eens in zijn systeem zetten kijken wat ie dan doet .
denk niet dat het wat zal uitmaken dus hij gaat RMA .
/edit
p.s. ik heb dus een BIOS gekregen voor die ultra versie en die draait daarop , nog geen tijd gehad om instellingen allemaal te bekijken en uit te proberen , maar heb al wel her en der mooie verbeteringen gezien .
[ Voor 8% gewijzigd door talin op 03-11-2003 13:10 ]
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Verwijderd
Zoals ik al zei is het ultra-bios en het gewone bios hetzelfde. De ultra heeft gewoon een nieuwere revisie van de nforce chipset.talin schreef op 03 november 2003 @ 13:09:
/edit
Op luchtkoeling en zonder volt verandering krijg ik met de nieuwe nForce systemtool mijn systeem op de 195 Mhz, dus 390 Mhz maximaal. Ik krijg hem op 380MHz stabiel Hierboven looptie automagisch vast of boven de 380 a 385 dan loopt het vast op een benchmark.Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 11:11:
heeft er iemand een FSB van 200 Mhz met lucht koeling ! of hoger ?
AGP @ 81 MHz 1.8 Volt
Ik heb hetzelfde geheugen en draai ook op 6-2-2 CL2 @ std Volt
Ik heb alleen een Barton 2500+ @ std volt.
Ik krijg mijn AGP redelijk onafhankelijk van de tweaks naar 80Mhz zonder dat ik op de 380Mhz FSB er problemen mee krijg bij benchen.
Sinds die windows tool en mijn nieuwe voeding (zo'n Channel Well Tech.) loopt mijn systeempie als een lekker zonnetje
Hebben jullie ook in het bios zo'n gekke "current cpu temp" (onder pc health status)
Die van mij geeft aan dat ie 127 graden is en 4 graden fahrenheit (??).
De shutdown temp staat op 100/212, maar hij gaat niet uit. Had dit ook al bij bios versie 7 trouwens.
De shutdown temp staat op 100/212, maar hij gaat niet uit. Had dit ook al bij bios versie 7 trouwens.
Nee ik heb juist weer dat in de DigiDoc mijn temp begint met 2x de werkelijke waarde en dan weer terug knalt. Mijn CBOX geeft dan wel de goede temp weer als DigiDoc is gestabiliseerd. Ik vindh et juist vaag dat in mijn Bios de temp wel goed wordt uitgelezen zonder haperingen. Ik heb Bios versie 5 en een non-UltraRendier2710 schreef op 05 november 2003 @ 17:21:
Hebben jullie ook in het bios zo'n gekke "current cpu temp" (onder pc health status)
Heeft al iemand de nieuwe nForce drivers geprobeerd
• WHQL certified kit for nForce, nForce2, and nForce3 First release of NVIDIA IDE driver for Windows XP and Windows 2000
• General compatibility fixes
• Audio Improvements:
- Realtek ALC655 codec support added
- Fix for BSOD on loading DLS files
- Reduced susceptibility to audio glitches under heavy system load; additional fixes for 6 channel GetPosition glitches
- ASIO support for recording at sample rates other than 48kHz; lower and more predictable latency
- Fixes for NOLF. The 3D minimum and maximum distance and the roll off factor were not being taken into account for air absorption. Also modified reverb gain so that the max distance was taken into account
- Fix for EAX reverbs; initialized EAX reverbs to off when querying for the EAX listener interface; updated EAX property handlers to ignore invalid parameters instead of range limiting -- this matches Creative EAX behavior
Driver versions
• Audio driver 3.66 (WHQL)
• Audio utilities 3.66
• Ethernet driver 3.63 (WHQL)
• GART driver 3.34 (WHQL)
• Memory controller driver 3.38 (WHQL)
• SMBus driver 3.38 (WHQL)
• IDE 2.0 NVIDIA driver 3.66 (WHQL)
• Display driver 52.16 (WHQL)
• Installer 3.77
• IDE In-the-box driver 3.58 (WHQL) (WinXP only)
Versienummer: 3.13 WHQL
Operating Systems: Windows 2000, Windows XP
Download: http://download.nvidia.com/Windows/nForce/3.13/nForce_3.13...
Licentietype: Freeware
@ Frontpage
• WHQL certified kit for nForce, nForce2, and nForce3 First release of NVIDIA IDE driver for Windows XP and Windows 2000
• Audio Improvements:
- Reduced susceptibility to audio glitches under heavy system load; additional fixes for 6 channel GetPosition glitches
- ASIO support for recording at sample rates other than 48kHz; lower and more predictable latency
- Fixes for NOLF. The 3D minimum and maximum distance and the roll off factor were not being taken into account for air absorption. Also modified reverb gain so that the max distance was taken into account
- Fix for EAX reverbs; initialized EAX reverbs to off when querying for the EAX listener interface; updated EAX property handlers to ignore invalid parameters instead of range limiting -- this matches Creative EAX behavior
Driver versions
• Audio utilities 3.66
• Installer 3.77
@ Frontpage
[ Voor 3% gewijzigd door Brickman op 05-11-2003 19:43 ]
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Net geinstalleerd. Helaas geen benchmarks (nieuwe installatie, dus gelijk nieuwste drivers maar). Ziet er allemaal prima uit. Benaderen van de HDD lijkt sneller te gaan. Moest na de installatie nogmaals booten omdat de cd-rom weg was....Brickman schreef op 05 november 2003 @ 19:42:
Heeft al iemand de nieuwe nForce drivers geprobeerd
• Audio Improvements:
Driver versions
• Audio utilities 3.66
• Installer 3.77
@ Frontpage
Verwijderd
Ik kwam windows niet meer in. Ik weet niet zo 123 waar het aan ligt...
Overigens een aanvulling voor ons:
Audio drivers will not install on the following nForce2 products: Chaintech 7NJS. Please use the drivers that come with these products to enable audio functionality.
Ligt natuurlijk eraan dat er geen soundstorm op zit.
//Edit
Ik weet nu wel waar het aan ligt, heb de drivers 1 voor 1 handmatig geïnstalleerd en hij hangt zodra ik de IDE 2.0 NVIDIA driver 3.66 installeer...
Overigens een aanvulling voor ons:
Audio drivers will not install on the following nForce2 products: Chaintech 7NJS. Please use the drivers that come with these products to enable audio functionality.
Ligt natuurlijk eraan dat er geen soundstorm op zit.
//Edit
Ik weet nu wel waar het aan ligt, heb de drivers 1 voor 1 handmatig geïnstalleerd en hij hangt zodra ik de IDE 2.0 NVIDIA driver 3.66 installeer...
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 00:22 ]
Probleem opgelost. Duron 800 vervangen door een XP2400+ en nu perfecte temperaturen!Rendier2710 schreef op 05 november 2003 @ 17:21:
Ik heb nog wat vraagjes. Ik heb ook plannen om dit board te kopen, maar mijn vragen zijn:
- Zitten die accesoires d´r bij? Want dat kan ik nergens duidelijk vinden. Het lijkt van wel maar ik zou hetgraag 100% zeker willen weten
- Wat is het verschil tussen de ultra en de non-ultra versie?
- Zitten die accesoires d´r bij? Want dat kan ik nergens duidelijk vinden. Het lijkt van wel maar ik zou hetgraag 100% zeker willen weten
Vraag 1: Zie start post. Daar staan mooie foto's van wat er in de doos zit. Dus ja, je krijgt er rounded cables bij, alle slotplaten voor je audio, een firewire kaartje, een sleutelhanger, de cbox(2) en volgens mij nog wel meer (zie foto dus). OEM versies ben ik nog niet tegengekomen in winkels (wel op tweedehands pagina's)m33p schreef op 08 november 2003 @ 12:24:
Ik heb nog wat vraagjes. Ik heb ook plannen om dit board te kopen, maar mijn vragen zijn:
Vraag 2: Geen idee. Ik heb iets gelezen dat deze een nieuwere revisie heeft van de chipset, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen
De Ultra ondersteunt een FSB naar de processor op 400MHz DDR een Non-Ultra (de mijne...) ondersteunt 333MHz.m33p schreef op 08 november 2003 @ 12:24:
Dit is omdat een Ultra mobo een Revisie versie 2 nForce2 Chipset (nForce2 Ultra) verder is er afaik niet veel verschil. Er zouden wat dingetjes verder nog aangepast zijn, maar ik kan niet inzien wat.
Verder komt mijn mobo aardig dicht in de buurt van een 400MHz fsb naar de proc toe, dus ach ...
* VisionMaster is blij met alle extra's bij het mobo (die toen nog een smak geld koste... ps: ik heb er nooit een sleutelhanger bij gekregen
Verwijderd
Bullshit.VisionMaster schreef op 09 november 2003 @ 02:18:
[...]
De Ultra ondersteunt een FSB naar de processor op 400MHz DDR een Non-Ultra (de mijne...) ondersteunt 333MHz.
Dit is omdat een Ultra mobo een Revisie versie 2 nForce2 Chipset (nForce2 Ultra) verder is er afaik niet veel verschil. Er zouden wat dingetjes verder nog aangepast zijn, maar ik kan niet inzien wat.
Verder komt mijn mobo aardig dicht in de buurt van een 400MHz fsb naar de proc toe, dus ach ...
* VisionMaster is blij met alle extra's bij het mobo (die toen nog een smak geld koste... ps: ik heb er nooit een sleutelhanger bij gekregen)
Ik heb een normalen Zenith (dus geen Ultra) en ik heb de Nforce 2 Ultra 400 Revisie A3 er op zitten met de Nforce 2 MCP-T ik kan gewoon een FSB van 200 Mhz pakken.
Ik draai nu 185 Mhz easy en kan nog veel hoger komen als ik er een betere luchtkoeler op zet, laat staan hoe hoog ik kan komen met waterkoeling en een Barton bijv.
Een maat van mij heeft ook een Nforce 2 ultra 400 (Abit bordje dat wel maar zelfde chipset) hij kan met waterkoeling op 230 Mhz FSB komen.
Ik heb trouwens wel eens op een FSB van 200 Mhz gedraait alleen mijn multie(ding) moest naar 9.5 dus dat werdt 1900 Mhz. Kon niet hoger komen omdat de CPU koeler niet genoeg kan koelen. Ik moet een HHC-001 hebben of een MCX462
Nu draai ik 185 x 11 dus 2035 Mhz stabiel. Nooit boven de 60 graden strest en 52 graden idel. dit doet mijn Titan D5TB CPU koeler (Niet de beste wel lekker stil en mooi uitgevoerd)
FF nog iets cools van dit bordje (luve it by da way) de PCI sloten en geheugen banken lichten geel op bij blauw licht !?!? voor de gene die verstand heeft van kleuren..... geel wordt zwart/groen met blauw licht want de rounded IDE kabels die ik erbij kreeg worden wel zwart/groen van kleur met al het licht van mijn blauwe fan's en led's. (4 x fan en 2 x blauwe LED) echt koel gedaan van Chaintech die gele sloten en mem banks. Keep it up da good work.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 23:35 ]
Verwijderd
De ULTRA's ondersteunen officieel dmv van een nieuwere revisie van de chipset 200MHz. Dat wil niet zeggen dat de non-ULTRA's het niet kunnen halen. Ik heb de l12 mod uitgevoerd en heb met de eerste test op 220MHz stabiel kunnen pifasten. Ben benieuwd wat ik nu kan halen.
BTW er zat geen koelpasta onder de NB heatsinkje...
BTW er zat geen koelpasta onder de NB heatsinkje...
Ik vind je reactie een beetje wacky, Wacky...Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 23:15:
[...]
Bullshit.
Ik heb een normalen Zenith (dus geen Ultra) en ik heb de Nforce 2 Ultra 400 Revisie A3 er op zitten met de Nforce 2 MCP-T ik kan gewoon een FSB van 200 Mhz pakken.
Ik draai nu 185 Mhz easy en kan nog veel hoger komen als ik er een betere luchtkoeler op zet, laat staan hoe hoog ik kan komen met waterkoeling en een Barton bijv.
Een maat van mij heeft ook een Nforce 2 ultra 400 (Abit bordje dat wel maar zelfde chipset) hij kan met waterkoeling op 230 Mhz FSB komen.
Ik heb trouwens wel eens op een FSB van 200 Mhz gedraait alleen mijn multie(ding) moest naar 9.5 dus dat werdt 1900 Mhz. Kon niet hoger komen omdat de CPU koeler niet genoeg kan koelen. Ik moet een HHC-001 hebben of een MCX462
Nu draai ik 185 x 11 dus 2035 Mhz stabiel. Nooit boven de 60 graden strest en 52 graden idel. dit doet mijn Titan D5TB CPU koeler (Niet de beste wel lekker stil en mooi uitgevoerd)
FF nog iets cools van dit bordje (luve it by da way) de PCI sloten en geheugen banken lichten geel op bij blauw licht !?!? voor de gene die verstand heeft van kleuren..... geel wordt zwart/groen met blauw licht want de rounded IDE kabels die ik erbij kreeg worden wel zwart/groen van kleur met al het licht van mijn blauwe fan's en led's. (4 x fan en 2 x blauwe LED) echt koel gedaan van Chaintech die gele sloten en mem banks. Keep it up da good work.
Zoals je zelf ongetwijfeld weet gaat het hier om een officiele toegekende ondersteuning van een bepaalde FSB. Ik draai zelf constant 183Mhz (omdat mijjn geheugen nu eenmaal DDR-3000 is). Als ik mijn chipset en proc met WC uitrust, dan kom ik ook boven de normale maximaal officieel erkende waarden van een Ultra editie. Neemt niet weg dat er kleine verschillen zijn tussen de chips (dus niet alleen een nummertje en naam). Lees er nog maar eens wat nieuwsposts en technicals op na, misschien dat je de volgende keer wat genuanceerder reageerd.
Mijn proc komt trouwens nooit boven de 54 C stressed met een AMD boxed koeler.
offtopic:
Zo'n D5TB is toch een heel oud ding? ik heb een Titan D5... nog iets... op mijn Duron 1 GHz
Zo'n D5TB is toch een heel oud ding? ik heb een Titan D5... nog iets... op mijn Duron 1 GHz
[ Voor 3% gewijzigd door VisionMaster op 10-11-2003 11:39 ]
Verwijderd
FF een overzichtje wat ik tot nu toe gedaan heb om een hoge fsb eruit te slepen en een nieuw probleem wat ik tegen gekomen ben:
1. VDD mod gedaan: had hem eerst op 420 OHM gezet maar dan wil hij niet koud booten en krijg ik de 1e x een zwart scherm waar phoenix cpu type staat. De boot cyclus is dan doorlopen. Overigens werd het heatsinkje erg warm, heb hem nu op 450 OHM gezet en nu geen problemen meer.
2. De l12 mod op mijn cpu gedaan, en voltage op 1.8V gezet. Temp wordt stressed 55 graden. MP op 11
3. Geheugen wil soms niet meewerken, soms wel. Ik krijg op 3.1V en 3.2V soms problemen bij het booten. Ik krijg dan een C3 error op de cbox. Ik probeer het steeds op 11-3-3-2
4. Het maximale waar ik nu redelijk stabiel op getest heb is 221MHz met de bovenstaande instellingen. Ik kan dan 3dmark uitdraaien, pifasten etc. Maar als ik dan eens boot heb ik soms dus die C3 error.
5. Bios versie 8 erop gezet voor de ULTRA, geen rare probs tot nu toe tegengekomen die nieuw voor me zijn.
Ik ga dus maar eens lang stressen, kijken of ik daarna wel altijd normaal kan posten.
Iemand nog ideeën om hoger te komen?
Dit is allemaal nog op luchtkoeling, ben nog van plan om deze maand een WC setje aan te schaffen. Dan hoop ik iig nog meer voltage op de cpu te kunnen zetten.
1. VDD mod gedaan: had hem eerst op 420 OHM gezet maar dan wil hij niet koud booten en krijg ik de 1e x een zwart scherm waar phoenix cpu type staat. De boot cyclus is dan doorlopen. Overigens werd het heatsinkje erg warm, heb hem nu op 450 OHM gezet en nu geen problemen meer.
2. De l12 mod op mijn cpu gedaan, en voltage op 1.8V gezet. Temp wordt stressed 55 graden. MP op 11
3. Geheugen wil soms niet meewerken, soms wel. Ik krijg op 3.1V en 3.2V soms problemen bij het booten. Ik krijg dan een C3 error op de cbox. Ik probeer het steeds op 11-3-3-2
4. Het maximale waar ik nu redelijk stabiel op getest heb is 221MHz met de bovenstaande instellingen. Ik kan dan 3dmark uitdraaien, pifasten etc. Maar als ik dan eens boot heb ik soms dus die C3 error.
5. Bios versie 8 erop gezet voor de ULTRA, geen rare probs tot nu toe tegengekomen die nieuw voor me zijn.
Ik ga dus maar eens lang stressen, kijken of ik daarna wel altijd normaal kan posten.
Dit is allemaal nog op luchtkoeling, ben nog van plan om deze maand een WC setje aan te schaffen. Dan hoop ik iig nog meer voltage op de cpu te kunnen zetten.
Verwijderd
FF een aanvulling, die C3 error wordt dus veroorzaakt door het geheugen, booten wil met dezelfde instellingen wel op 3V maar niet op 3.1V.Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 16:19:
FF een overzichtje wat ik tot nu toe gedaan heb om een hoge fsb eruit te slepen en een nieuw probleem wat ik tegen gekomen ben:
Maximaal stabiel haal ik nu 232MHz. Ik kan dan pifast etc rustig uitdraaien. Helaas heb ik mijn record van 59 seconden niet verbroken door die geheugen timings. Ik zit er wel tegenaan. Op 236MHz boot hij perfect, maar dan krijg ik een verneukt beeld, zoiets heb ik nog niet eerder gezien. Nu weer ff nieuwe dingen verzinnen om weer hoger te komen.
cpuz met 232MHz

cpuz met 236MHz
De fan op de northbridge zit een klein beetje los dus begint ie soms te trillen, echt vervelend. Vandaag is mijn 7NJS trouwens stuk gegaan, helaas door eigen toedoen.
Ik schoot uit toen ik de koeler van de CPU erop wou klemmen, en ramde met mn platbek schroevendraaier een weerstandje eraf
Ik schoot uit toen ik de koeler van de CPU erop wou klemmen, en ramde met mn platbek schroevendraaier een weerstandje eraf
Eeuwig zondeBittenHero schreef op 11 november 2003 @ 23:22:
De fan op de northbridge zit een klein beetje los dus begint ie soms te trillen, echt vervelend. Vandaag is mijn 7NJS trouwens stuk gegaan, helaas door eigen toedoen.
Je kan het niet netjes solderen (met pijn en moeite ...) ?
heb net mailtje gehad van mijn RMA van mijn mobotje .
die is officieel niet te repararen verklaard
en is ook niet meer leverbaar bij die dealer .
zit dus nu met handen in het haar , want ik heb juist dat mobo daar gehaald omdat de shop in de buurt zat , en als er dus wat mis mee was ik niet het hele land door hoefde , en natuurlijk om alle tests die ik doorgelezen heb toendertijd en die als beste eruit kwam , en om alle extra's die erbij zaten .
ze bieden geen alternatief meer vragen mij wat nu te doen .
die is officieel niet te repararen verklaard
zit dus nu met handen in het haar , want ik heb juist dat mobo daar gehaald omdat de shop in de buurt zat , en als er dus wat mis mee was ik niet het hele land door hoefde , en natuurlijk om alle tests die ik doorgelezen heb toendertijd en die als beste eruit kwam , en om alle extra's die erbij zaten .
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Verwijderd
Simpel, geld terug vragen en ergens anders één halen. Ik heb ook 2x 2 borden moeten rma-en en kon het gewoon franco versturen.talin schreef op 12 november 2003 @ 13:25:
heb net mailtje gehad van mijn RMA van mijn mobotje .
die is officieel niet te repararen verklaard![]()
heb het aanbod van hun site even bekeken , en daar dus een paar reviews over opgezocht en gelezen .Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 14:36:
[...]
Simpel, geld terug vragen en ergens anders één halen. Ik heb ook 2x 2 borden moeten rma-en en kon het gewoon franco versturen.
baal er dus verschrikkelijk van dat mobo niet meer leverbaar is .
heb je raad opgevolgd en het volgende mailtje gestuurd :
Beste ,
ik betreur ten zeerste , dat reparatie dan wel vervangen van mijn moederbord niet mogelijk is .
ik heb in de tijd voorafgaand aan de bestelling , veel vooronderzoek gedaan om tot deze keus van moederbord te komen .
ik heb extra het artikel bij ---censuur--- besteld omdat jullie nog aardig in de buurt zitten mocht er ooit wat mis zijn met produkten .
er wordt geen alternatief geboden en ik heb het aanbod van moederborden op de site bekeken , maar kan niet tot een keus komen , na wat reviews gezocht te hebben over de aangeboden produkten , die gelijk is aan de functionaliteid dan wel inhoudt van mijn moederbord .
ik zou graag dan voorstellen om mij mijn geld terug te storten zodat ik elders wel hetzelfde moedrbord zou kunnen bestellen .
Slome RMA daar bij Chaintech
2 weken geleden ofzo mijn 7NJL1 opgestuurd, omdat er nogal wat probleempjes mee waren. Zo deed het onboard sound het niet, werd de CPU clock verkeerd weergegeven (166x12 en 200x10 werden 1912 mhz, deed ie eerst niet) en ik had wat floppyproblemen (dacht dat het er aan lag dat er een pin uit de floppy connector was)
Vorige week dinsdag kreeg ik een mailtje terug dat mijn bord helemaal niet kapot was (wtf
). Zo zou de jumper van de onboard sound gewoon 'uit' staan (lijkt me niet de oorzaak, want ik had ook al met die jumper geklooid), de verkeerde cpu clock (bij verschillende BIOSen) aan de cpu liggen en die floppy pin er nooit hebben gezeten (naja, zal dan wel)
Ik vind het iig wel erg lang duren. Ik zal maar eens gaan bellen
2 weken geleden ofzo mijn 7NJL1 opgestuurd, omdat er nogal wat probleempjes mee waren. Zo deed het onboard sound het niet, werd de CPU clock verkeerd weergegeven (166x12 en 200x10 werden 1912 mhz, deed ie eerst niet) en ik had wat floppyproblemen (dacht dat het er aan lag dat er een pin uit de floppy connector was)
Vorige week dinsdag kreeg ik een mailtje terug dat mijn bord helemaal niet kapot was (wtf
[ Voor 3% gewijzigd door Piggen op 12-11-2003 16:53 ]
vervloekt zijn de Socket A's, vanwege het drama met de koeler bevestigen!!
Zie hierboven ergens. Die van mij gaf een temp van 140 c aan in het bios met 4 F. Na een upgrade van de cpu was dit probleem weg. Net of er iets verkeerd in de cpu zit.... Verkeerde waardes zijn dus niet echt raar bij dit bord.mpmad schreef op 12 november 2003 @ 16:52:
Slome RMA daar bij Chaintech
Vorige week dinsdag kreeg ik een mailtje terug dat mijn bord helemaal niet kapot was (wtf). Zo zou de jumper van de onboard sound gewoon 'uit' staan (lijkt me niet de oorzaak, want ik had ook al met die jumper geklooid), de verkeerde cpu clock (bij verschillende BIOSen) aan de cpu liggen en die floppy pin er nooit hebben gezeten (naja, zal dan wel)
[ Voor 4% gewijzigd door Rendier2710 op 12-11-2003 17:39 ]
Ja. Dat moest ik van MaxPCVerwijderd schreef op 12 november 2003 @ 17:30:
Waar heb je dat ding heen gezonden dan? Chaintech zelf?
raar ik moest em naar leverancier zelf sturen , ook na eerst contact gehad te hebben met chaintech zelf .
heb em met TNT verstuurd , hij was afgelopen vrijdag aangekomen , maandag mailtje van overlijden gekregen
Verwijderd
Ik zou eerst een reply op je mailtje afw8en. Ik denk dat het langer duurt als je via Chaintech een bord probeert te krijgen. En misschien is het dan wel eentje die gerepareerd is.
Verwijderd
Op het forum van www.amdforums.com loopt eindelijk weer een vertegenwoordiger van Chaintech rond, ik hoop dat hij veel technische kennis heeft en o.a. mijn voltage probleem kan oplossen.
Verwijderd
Draai nu XP 2000+ @ 2185 Mhz XP @ 3100+ (190 x 11.5 @ 1.9 volt) 44 graden idle 52 graden stressed met een Siwftech MCX 462+ met Vantec Tornado fan erop.
Geheugen loopt op 190 x 2 380 Mhz (Kingston HyperX 3000 2x 256 MB dual channel) met deze setup 2-2-6 CL 2 @ 2.7 volt.
Alles loopt nu 100 % stabiel.
Heb op de HCC een Geforce FX 5900 128 MB gekocht , dat ding rules. Ik speel nu lekker Call of Duty in een hele hoop frames.
Geheugen loopt op 190 x 2 380 Mhz (Kingston HyperX 3000 2x 256 MB dual channel) met deze setup 2-2-6 CL 2 @ 2.7 volt.
Alles loopt nu 100 % stabiel.
Heb op de HCC een Geforce FX 5900 128 MB gekocht , dat ding rules. Ik speel nu lekker Call of Duty in een hele hoop frames.
Verwijderd
In your face !!!VisionMaster schreef op 10 november 2003 @ 11:37:
[...]
Ik vind je reactie een beetje wacky, Wacky...
Zoals je zelf ongetwijfeld weet gaat het hier om een officiele toegekende ondersteuning van een bepaalde FSB. Ik draai zelf constant 183Mhz (omdat mijjn geheugen nu eenmaal DDR-3000 is). Als ik mijn chipset en proc met WC uitrust, dan kom ik ook boven de normale maximaal officieel erkende waarden van een Ultra editie. Neemt niet weg dat er kleine verschillen zijn tussen de chips (dus niet alleen een nummertje en naam). Lees er nog maar eens wat nieuwsposts en technicals op na, misschien dat je de volgende keer wat genuanceerder reageerd.
Mijn proc komt trouwens nooit boven de 54 C stressed met een AMD boxed koeler.offtopic:
Verwijderd
Nou ik ben helemaal enthousiast geworden, bij het lezen van deze topic, en alle awards die dit board heeft gekregen. 5 sterren hier, 5 sterren daar! Gold, gold, & gold, kan gewoon niet op allemaal!
Moet dus een buiten gewoon goed moederbord zijn!
Bovendien is het precies wat ik zoek. Dus wil ik 7NJS Ultra ZENITH board kopen!
Kan ik het nergens krijgen, heel wat zaken die hem zouden moeten hebben via pricewatch, en Internet gemaild en gebeld, board word niet uit geleverd door chaintech???? En is dus nergens op voorraad, LET WEL HET GAAT OM DE ULTRA die ik zo graag wil kopen.
Wie kan mij een tipje geven waar ze deze wel in voorraad zouden moeten hebben liggen?
Ik wil wel iets onder me boom hebben liggen natuurlijk van het jaar!
Kan ik het nergens krijgen, heel wat zaken die hem zouden moeten hebben via pricewatch, en Internet gemaild en gebeld, board word niet uit geleverd door chaintech???? En is dus nergens op voorraad, LET WEL HET GAAT OM DE ULTRA die ik zo graag wil kopen.
Wie kan mij een tipje geven waar ze deze wel in voorraad zouden moeten hebben liggen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 17:30 . Reden: toevoegingen ]
Al Bij Informatique gekeken? Die hadden dat ding iig ... weet niet hoe het nu zit.Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 17:19:
Nou ik ben helemaal enthousiast geworden, bij het lezen van deze topic, en alle awards die dit board heeft gekregen. 5 sterren hier, 5 sterren daar! Gold, gold, & gold, kan gewoon niet op allemaal!
Waar slaat dit nu weer in eens op???
Ik kan begrijpen dat je mobo wat harder draait dan een ander, maar dan hoef je nog niet als een klein kind te reageren. Ik heb wat minder geluk misschien met mijn non-ultra boardje. Maar nog steeds meer dan tevreden. Ik laat het ding nu automagisch overclocken met de nVidia tool en dit werkt dan weer wel goed.
De FSB-en van mijn mem en CPU lopen synchroom op 400MHz - AGP op 75 Mhz - timings is nu 9, 4, 4 - Lucht gekoeld en verder geen fancy dingen naast wat extra verlichting in mijn kast.
BTW mijn pci sloten lichten bij blauw licht zwart, maar met UV licht een beetje gelige gloed. Niet heel intens maar het doet toch wel iets.
Verwijderd
Nou ik zal morgen eens bellen!, ik heb nu 4 weken lang allerlei tijdsschriften gelezen elke avond op het internet op! Bla bla bla, conclusie die iedereen had kunnen trekken.
Ja ik wil de Chaintech 7NJS Ultra echt over elk detail is nagedacht en daar hou ik nu zo van!
Oké kost ook wel wat, maar goed ik hoop er dan ook een paar jaartjes mee te doen!
Nogmaals bedankt voor de tip ik hou jullie op de hoogte!!!
Ja ik wil de Chaintech 7NJS Ultra echt over elk detail is nagedacht en daar hou ik nu zo van!
Oké kost ook wel wat, maar goed ik hoop er dan ook een paar jaartjes mee te doen!
Nogmaals bedankt voor de tip ik hou jullie op de hoogte!!!
Verwijderd
Mja, ik neem aan dat hij niet zijn oc bedoelt, die is niet echt bijzonder. Bovendien willen de meeste bordjes niet goed 3.1V en 3.2V op het geheugen draaien, dus een super oc zonder mod zit er ook niet in. De max fsb die ik gehaald heb is 236MHz. Challenge computers heeft het bord ook.
Verwijderd
Wie noemt hier wie kinderachtig !!!VisionMaster schreef op 21 december 2003 @ 17:58:
[...]
Al Bij Informatique gekeken? Die hadden dat ding iig ... weet niet hoe het nu zit.
[...]
Waar slaat dit nu weer in eens op???
Ik kan begrijpen dat je mobo wat harder draait dan een ander, maar dan hoef je nog niet als een klein kind te reageren. Ik heb wat minder geluk misschien met mijn non-ultra boardje. Maar nog steeds meer dan tevreden. Ik laat het ding nu automagisch overclocken met de nVidia tool en dit werkt dan weer wel goed.
De FSB-en van mijn mem en CPU lopen synchroom op 400MHz - AGP op 75 Mhz - timings is nu 9, 4, 4 - Lucht gekoeld en verder geen fancy dingen naast wat extra verlichting in mijn kast.
BTW mijn pci sloten lichten bij blauw licht zwart, maar met UV licht een beetje gelige gloed. Niet heel intens maar het doet toch wel iets.
Je zei trouwens ..of iemand anders...what ever ... zei dat de Zentih (Non Ultra) niet boven de 200 Mhz FSB kan draaien nou raar toch dan dat ik nu al 1 week stabiel op 210 Mhz FSB draai.
Ik heb alleen maar nieuw geheugen Kingston HyperX PC3700 DDR466 op 420 Mhz 2.5-3-3-11 2.8 Volt.
Mijn CPU loopt nu op 2205 Mhz 210 x 10.5 @ 1.9 volt en dit voor een Athlon XP 2000+ 1.67 Ghz, ga binnenkort een Barton 2500+ halen en de FSB op 233 Mhz gooien en het DDR geheugen op 466 Mhz. Mijn AGP bus loopt trouwens op 85 Mhz @ 1.7 volt samen met een GeForce FX 5900 @ 490/875 Mhz stabiel.
Alles is trouwens lucht gekoeld.
Je moet trouwens wel de Zenith Ultra versie 8.0 bios installeren om boven de 200 Mhz te komen als dit jouw probleem is.
Verwijderd
Kijk, dat gaat de goede kant op... Maar ik ben benieuwd of jij straks het memory ook niet op 3.2V kan laten lopen, waar meerdere lui last van hebben.
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 02:16:
[...]
Wie noemt hier wie kinderachtig !!!
Je zei trouwens ..of iemand anders...what ever ... zei dat de Zentih (Non Ultra) niet boven de 200 Mhz FSB kan draaien nou raar toch dan dat ik nu al 1 week stabiel op 210 Mhz FSB draai.![]()
Ik heb alleen maar nieuw geheugen Kingston HyperX PC3700 DDR466 op 420 Mhz 2.5-3-3-11 2.8 Volt.![]()
Mijn CPU loopt nu op 2205 Mhz 210 x 10.5 @ 1.9 volt en dit voor een Athlon XP 2000+ 1.67 Ghz, ga binnenkort een Barton 2500+ halen en de FSB op 233 Mhz gooien en het DDR geheugen op 466 Mhz. Mijn AGP bus loopt trouwens op 85 Mhz @ 1.7 volt samen met een GeForce FX 5900 @ 490/875 Mhz stabiel.![]()
Alles is trouwens lucht gekoeld.![]()
Je moet trouwens wel de Zenith Ultra versie 8.0 bios installeren om boven de 200 Mhz te komen als dit jouw probleem is.
Want iedere well known tweaker met een Zenith of Apogee in huis met een non-Ultra als basis zal beamen dat een non-ultra niet gecertificeerd is op de 200Mhz FSB op je CPU. Ik heb NIET beweert dat het onmogelijk is. Zowel dan moet je me maar even quoten waar het staat.
Ik kan hoogstens beweert hebben dat het of lastig of niet gegarandeerd hoeft te werken. Ik ben blij voor je enthousiastme dat dit geweldige bord ook bij jou goed zijn werk doet, maar hou het een beetje reeel. Ik ben geen Tweaker die zijn systeem tot het laatste uiterste over-clocked, maar weet je overclock prestaties worden (naar mijn idee) niet echt gedeeld in al zijn geweldigheid in de community. iaw we have seen better...
Ik zal zelf ook wel eens de 8ste bios erop flikkeren en kijken wat er gebeurt. Ik hou het trouwens wel bij onderstaande hardware. Ik begrijp dat jij je HyperX 3000 hebt vervangen door 3700?
Er is trouwens een grote KANS dat je Barton niet zover overclocked als je Thoroughbred B (heb het vermoeden dat je dit nu hebt). Dit kan aan het meer Cache on-die liggen. Dit licht ook aan welke serie je hebt gekocht van de Bartons. Verschillende series geven verschillende resultaten. Met zulke kritische zaken zou ik rekening houden met een shop die veel Bartons verkoopt, die hebben een goede doorloop van die procs en dus ook vaak de laatste versie van een type in hun winkel.
Verwijderd
Klopt dat 3.2 V problemen geeft , als ik met mijn oude HyperX PC3000 DDR370 er 3.1 of 3.2 opzetten starten mijn PC helemaal niet op ook niet met de Insert knop methode.Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 02:49:
[...]
Kijk, dat gaat de goede kant op... Maar ik ben benieuwd of jij straks het memory ook niet op 3.2V kan laten lopen, waar meerdere lui last van hebben.
Verwijderd
Ik ben ook niet echt een die-hard tweaker hoor anders had ik wel waterkoeling ofzo.VisionMaster schreef op 22 december 2003 @ 10:58:
[...]
= Kunst
Want iedere well known tweaker met een Zenith of Apogee in huis met een non-Ultra als basis zal beamen dat een non-ultra niet gecertificeerd is op de 200Mhz FSB op je CPU. Ik heb NIET beweert dat het onmogelijk is. Zowel dan moet je me maar even quoten waar het staat.
Ik kan hoogstens beweert hebben dat het of lastig of niet gegarandeerd hoeft te werken. Ik ben blij voor je enthousiastme dat dit geweldige bord ook bij jou goed zijn werk doet, maar hou het een beetje reeel. Ik ben geen Tweaker die zijn systeem tot het laatste uiterste over-clocked, maar weet je overclock prestaties worden (naar mijn idee) niet echt gedeeld in al zijn geweldigheid in de community. iaw we have seen better...
Ik zal zelf ook wel eens de 8ste bios erop flikkeren en kijken wat er gebeurt. Ik hou het trouwens wel bij onderstaande hardware. Ik begrijp dat jij je HyperX 3000 hebt vervangen door 3700?
Er is trouwens een grote KANS dat je Barton niet zover overclocked als je Thoroughbred B (heb het vermoeden dat je dit nu hebt). Dit kan aan het meer Cache on-die liggen. Dit licht ook aan welke serie je hebt gekocht van de Bartons. Verschillende series geven verschillende resultaten. Met zulke kritische zaken zou ik rekening houden met een shop die veel Bartons verkoopt, die hebben een goede doorloop van die procs en dus ook vaak de laatste versie van een type in hun winkel.
Yep heb mijn HyperX3000 vervangen voor HyperX3700.
Maar ff terug ontopic.
Ik heb inderdaad een Thoroughbred B core.
Dat van die Bartons, een maat van mij heeft zijn Barton op 225 x 10.5 = 2362 Mhz stabiel lopen wel met water koeling maar dan nog.
Bartons zijn best goede OC'ers en ja je moet wel een barton hebben met een zo hoog mogelijk week nummer dan maar unlocken.
Verwijderd
Dat komt omdat hij hem dan op 2.6V zet... Zelfde probleem dus als bij mij. Ik kan dan wel 3.1V met moeite eruit persen dankzij een 3.3V mod op mijn psu denk ik.Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 12:25:
[...]
Klopt dat 3.2 V problemen geeft , als ik met mijn oude HyperX PC3000 DDR370 er 3.1 of 3.2 opzetten starten mijn PC helemaal niet op ook niet met de Insert knop methode.
Verwijderd
ik heb toch geen 3.1 of 3.2 volt nodig mijn geheugen kan standaard draaien op 466 Mhz 3-4-4-8-1T @ 2.6 volt volgens de fabriek.Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 14:27:
[...]
Dat komt omdat hij hem dan op 2.6V zet... Zelfde probleem dus als bij mij. Ik kan dan wel 3.1V met moeite eruit persen dankzij een 3.3V mod op mijn psu denk ik.
Ik draai nu 420 Mhz 2.5-3-3-11-1T @ 2.8 volt (lekker stabiel)
Verwijderd
Had ik eerst met HyperX PC3000 DDR370 @ 380 Mhz 2.0-2-2-6 2.8 VoltVerwijderd schreef op 22 december 2003 @ 16:01:
Naja, op 11-2-2-2 begint het pas echt leuk te worden...
Maar als ik de FSB hoger zetten dan 190 Mhz kreeg ik spontane reboots in windows Xp.
Nu ga ik gewoon voor brute bandbreedte inplaats van snelle timings.
Verwijderd
Zou iemand even een duidelijke foto kunnen maken voor een Vdimm mod request die ik wil gaan doen?
Als van dezelfde plek als mijn foto's ff een betere pic zou kunnen gemaakt worden dan de camera van een vriend kan zou ik dat zeer
.

Als van dezelfde plek als mijn foto's ff een betere pic zou kunnen gemaakt worden dan de camera van een vriend kan zou ik dat zeer

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 23:35 ]
Verwijderd
Nou ik heb hem hoor,
Had alleen wat problemen met me Wireless Lan kaart van sitecom, die kreeg ik dus met geen mogelijkheid meer aan de gang, had hem even in een andere PC gezet, en daar bleek hij ook niet meer te willen werken?.
Ook zo met me pinnacle video7 kaart, maar na het resetten van de hardware werkte die 100%
Ik krijg alleen in Apparaatbeheer 2x 'Standaardspelpoort' te zien waarbij een met een uitroepteken ! omdat ze op dezelfde bronnen zitten "0201-0201" heb hem al en paar keer proberen te verwijderen maar hij komt hardnekkig elke keer terug!
Iemand een oplossing hier voor?
Zonde van me Sitecom wireless lan kaartje hoor dat hij niet meer werken wil?, moet ik morgen toch weer een ander kopen, iemand nog een tip van een goed merk had zelf 'linksys' in mijn gedachten..
Kortom het is echt een prima moederbord , SUPER STABIEL, EN ECHT SUPER FAST! Niet normaal gewoon wat draait dat soepeltjes zeg! Ohja,, natuurlijk de C-BOX3 is ontzettend handig, scheelt een hoop getob en geklier met kabeltjes.
Had alleen wat problemen met me Wireless Lan kaart van sitecom, die kreeg ik dus met geen mogelijkheid meer aan de gang, had hem even in een andere PC gezet, en daar bleek hij ook niet meer te willen werken?.
Ook zo met me pinnacle video7 kaart, maar na het resetten van de hardware werkte die 100%
Ik krijg alleen in Apparaatbeheer 2x 'Standaardspelpoort' te zien waarbij een met een uitroepteken ! omdat ze op dezelfde bronnen zitten "0201-0201" heb hem al en paar keer proberen te verwijderen maar hij komt hardnekkig elke keer terug!
Iemand een oplossing hier voor?
Zonde van me Sitecom wireless lan kaartje hoor dat hij niet meer werken wil?, moet ik morgen toch weer een ander kopen, iemand nog een tip van een goed merk had zelf 'linksys' in mijn gedachten..
Kortom het is echt een prima moederbord , SUPER STABIEL, EN ECHT SUPER FAST! Niet normaal gewoon wat draait dat soepeltjes zeg! Ohja,, natuurlijk de C-BOX3 is ontzettend handig, scheelt een hoop getob en geklier met kabeltjes.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 11:47 ]
Verwijderd
Welke BIOS versie draai jij op je Zenith ?Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 00:50:
[...]
Mja, ik neem aan dat hij niet zijn oc bedoelt, die is niet echt bijzonder. Bovendien willen de meeste bordjes niet goed 3.1V en 3.2V op het geheugen draaien, dus een super oc zonder mod zit er ook niet in. De max fsb die ik gehaald heb is 236MHz. Challenge computers heeft het bord ook.
Ik heb nu zelf de Zenith Ultra Versie 8.0 BIOS maar mijn PC loopt soms vast in games als ik de FSB op 210 of hoger zet.
Je hebt toch wel een normale Zenith he ? toch geen Ultra versie...of wel ?
Kunnen jullie beide nog PiChallenge draaien?
Even als controle voor de stabiliteit.
Verwijderd
Tuurlijk hier is het bewijs =VisionMaster schreef op 28 december 2003 @ 13:32:
Kunnen jullie beide nog PiChallenge draaien?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 23:54 ]
Ik heb zelf de Zenith 7NJS Ultra en laat hem booten met een Raptor 36 Gb SATA schijf. Verder heb ik een 160 Gb IDE schijf erin voor dataopslag. Hij start vlot op, maar nu komt het vreemde: als ik de CBOX3 aansluit en dan de USB kabel voor de smartcardreader, duurt het opstarten opeens héél erg lang
Iemand dit probleem eerder gehad? Ik heb al aardig wat bios instellingen verandert maar ik krijg het niet weg. Heb nu maar de USB kabel losgetrokken en hij start nu dus weer lekker vlot op.
Dit kan niet de bedoeling zijn... iemand suggesties?
Iemand dit probleem eerder gehad? Ik heb al aardig wat bios instellingen verandert maar ik krijg het niet weg. Heb nu maar de USB kabel losgetrokken en hij start nu dus weer lekker vlot op.
Dit kan niet de bedoeling zijn... iemand suggesties?
Verwijderd
weet iemand hoe ik het chipset voltage kan verhogen.
Op hoeveel staat het standaard eigenlijk ?
Weet iemand trouwens waarom de Zenith zo onstabiel is boven de 200 Mhz .... het werkt wel maar het is soms niet echt stabiel.
Op hoeveel staat het standaard eigenlijk ?
Weet iemand trouwens waarom de Zenith zo onstabiel is boven de 200 Mhz .... het werkt wel maar het is soms niet echt stabiel.
Verwijderd
Dat heb ik al in dit topic gepost. Overigens geen merkbare verschillen.
Over het tweede, ik zelf heb stabiel op 232MHz stabiel gedraait. Alleen met lage geheugen timings omdat de voltage regulator van het geheugen erg zinnig is. Dit komt omdat het mobo erg aan de voltlijnen trekt.
Over het tweede, ik zelf heb stabiel op 232MHz stabiel gedraait. Alleen met lage geheugen timings omdat de voltage regulator van het geheugen erg zinnig is. Dit komt omdat het mobo erg aan de voltlijnen trekt.
Ik heb al een tijdje dit moederbord, maar heb vanwege beperkte ruimte en geluidsproductie mijn PATA MAxtor 40GB 7200RPM weggedaan. Hiervoor in de plaats is vandaag een Hitachi Deskstar 7K250 SATA 160GB schijf gekomen.
Nu heb ik deze gewoon aangesloten op de eerste SATA connector, en bij Fastrak de schijf in Raid0 gezet in array 1. De schijf was tevens "functional". Nu wou ik weer Windows installeren, alleen vond hij geen HDD. Mag ik medebezitters vragen hoe zij het gedaan hebben?
Heb de FAQ al gelezen, al die punten nagegaan en geprobeerd indien mogelijk
Nu heb ik deze gewoon aangesloten op de eerste SATA connector, en bij Fastrak de schijf in Raid0 gezet in array 1. De schijf was tevens "functional". Nu wou ik weer Windows installeren, alleen vond hij geen HDD. Mag ik medebezitters vragen hoe zij het gedaan hebben?
[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 29-04-2004 14:16 ]
je bent de eerste met een raid0 array met 1 schijf dan.. zou je toch nog maar us achter de oren krabben en ff goed denken wat raid nu ook alweer was.. dan kom je er vast wel uit
Ja ok Raid0 kan niet met een enkel schijf, en dan, dan zet ik dus raid uit. En heb ik dus die SATA schijf aangesloten op een SATA connector op mijn mobo. Dan ziet ie em alsnog nie.D3LTA schreef op 29 april 2004 @ 14:24:
je bent de eerste met een raid0 array met 1 schijf dan.. zou je toch nog maar us achter de oren krabben en ff goed denken wat raid nu ook alweer was.. dan kom je er vast wel uit
[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 29-04-2004 15:09 ]
Ik had een vraagje, misschien dat iemand er iets op weet.
Steeds als de computer opstart dan worden de usb apparaten gezien, echter zodra windows xp start dan verliest de boel contact. Op alle usb-poorten is dat, achter en op de c-box.
Daardoor moet ik elke keer de stekkers eruit en er weer in doen, waarna windows alles herkend en ze werken. Daarnaast doet hierdoor m'n usb-stick hierdoor raar, terwijl die overal verder wel goed werkt.
Al geprobeert om in het bios met de usb instellingen te spelen, usb-keybord support en usb 1.1 en 2.0 verwisselen, maar steeds weer hetzelfde. ook het geprobeert om er een usb-hubje ertussen te doen eigen voeding, maar dat maakte ook niets uit. (vanwege het mobo dat flink trekt aan de voeding)
iemand ook deze ervaring of een oplossing?
---edit----
bios 8.0
2x256ddr
1200 proc.
alles standaard instellingen @ the moment.
Steeds als de computer opstart dan worden de usb apparaten gezien, echter zodra windows xp start dan verliest de boel contact. Op alle usb-poorten is dat, achter en op de c-box.
Daardoor moet ik elke keer de stekkers eruit en er weer in doen, waarna windows alles herkend en ze werken. Daarnaast doet hierdoor m'n usb-stick hierdoor raar, terwijl die overal verder wel goed werkt.
Al geprobeert om in het bios met de usb instellingen te spelen, usb-keybord support en usb 1.1 en 2.0 verwisselen, maar steeds weer hetzelfde. ook het geprobeert om er een usb-hubje ertussen te doen eigen voeding, maar dat maakte ook niets uit. (vanwege het mobo dat flink trekt aan de voeding)
iemand ook deze ervaring of een oplossing?
---edit----
bios 8.0
2x256ddr
1200 proc.
alles standaard instellingen @ the moment.
[ Voor 10% gewijzigd door Point-blanK501 op 29-04-2004 15:32 ]
Verwijderd
heb het bordje nu al een jaar denk ik, ben er supercontent van en zeker is het een mooi bordje voor in men casemod
ik weet dat men volgende ook een chaintech wordt tenzij abit of asus ook mooie bordjes gaan releasen (ok ja de IC7Max3 is mooi maar is te "oud" om nu nog te kopen)
ik weet dat men volgende ook een chaintech wordt tenzij abit of asus ook mooie bordjes gaan releasen (ok ja de IC7Max3 is mooi maar is te "oud" om nu nog te kopen)
Verwijderd
hmmz,YellowNeck schreef op 29 april 2004 @ 14:13:
Ik heb al een tijdje dit moederbord, maar heb vanwege beperkte ruimte en geluidsproductie mijn PATA MAxtor 40GB 7200RPM weggedaan. Hiervoor in de plaats is vandaag een Hitachi Deskstar 7K250 SATA 160GB schijf gekomen.
je hebt toch die drivers die op de cd staan op een disketje gezet? en dan F6 gedrukt bij intallatie xp? dus alles wat in die folder staat + plus het pad /winxp/ copieren naar een disketje en dat werkt.
@d3lta : ik heb ook een array gemaakt met een schijf! noemt ook wel raid0 dacht ik....iig zelfs al is dat niet het geval er bestaat een methode om een raid met een schijf zo in te stellen dat er raid (of pre-raid weet het niet zo goed) word toegepast op de verschillende platters
ik heb zelf ook een vraag:
dat geluid.. is dat normaal dat dat zo een fluit voortbrengt als ik mijn boxen op iets hoger dan 5 % van vermogen zet?
nu los ik het op door mijn computer zo veel mogelijk te doen versterken en mijn boxen zo stil mogelijk te zetten. ligt niet aan mijn boxen want mijn koptelefoon heeft het ook
heeft een van jullie die digidoc onder xp aan de praat gekregen... dat lukt mij maar niet...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 15:57 ]