Chaintech 7NJS Problemen!

Pagina: 1
Acties:

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
Ik heb gisteren een Chaintech 7NJS Zenith >:) gekocht. Ik douw em in mijn kast, processor erop, alles aansluiten., alles controleren. Blijkt alles goed te zijn, sluit ik de voeding kabel aan.

Ik heb zo'n contact doos met veiligheidsschakelaar, als ik die omdraai, begint mijn PC gelijkt op te starten ZONDER de powerknop in te drukken. HIj blijft voor een paar seconden aan, en gaat dan volledig uit, maar de POwer-LED van mijn kast blijft echter branden. ALs ik dan op reset knop of power-knop druk, gebeurt er nix. Enigste optie is dan nog Stroomkabel eruit trekken. :'(

Ik heb ook geprobeerd CBox2 aan te sluiten en te kijken welk getal die geeft, een daarbij de bijbehorende error op te zoeken. Maar de Cbox2 doet het helemaal niet, krijgt geen stroom ofzo :?

Ook heb ik meerdere keren de CPU koeler af gehaald en koelpasta verwijderd en verse aangebracht. Er zit btw een stock koeler op

Heb gebeld met de winkel die zei dat et waarschijnelijk een CPU Warmte-probleem was en dat ik maar een keer moest langskomen, maar nu zit met dezelfde CPU dit te typen op mijn oude moederbord.

Dus, processor is het niet, Wake-on lan is het ook niet. Heb oook CMOS reset geprobeerd, helpt ook niet. :( De FSB jumper staat ook goed, namelijk op 133/166.

Specs:
---------
Chaintech 7NJS Zenith Nforce2
http://www.chaintechusa.c...ec.asp?MPSNo=13&PISNo=196
---------
OEM 512 DDR333
---------
AMD Athlon XP2500+ Barton 512KB
STOCK AMD koeler (Boxed AMD koeler)
---------
Qtec 6052MDL Silver Transparent Light
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13480
---------
Linkworld 300Watt voeding.
http://www.linkworld8.com/power_supply/power_lpq_series.htm
---------
Maxtor 40GB 7200 RPM

[ Voor 13% gewijzigd door Yellowneck op 18-10-2003 14:10 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Misschien ligt het aan je voeding. 300Watt zou genoeg moeten zijn, maar als je een noname cheap merk hebt, dan kan het de voeding zijn. Probeer ergens een voeding te lenen en probeer het met die voeding.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
silentsnow schreef op 18 oktober 2003 @ 14:00:
Misschien ligt het aan je voeding. 300Watt zou genoeg moeten zijn, maar als je een noname cheap merk hebt, dan kan het de voeding zijn. Probeer ergens een voeding te lenen en probeer het met die voeding.
Sorry, et is een Linkworld voeding, heb openingspost ge-edit.

Ook zie ik in de "Chaintech 7NJS Ervaringen" topic, dat VisionMaster een 300 Watt no-name voeding heeft met de Chaintech 7NJS, en toch draait alles goed bij hem.

[ Voor 23% gewijzigd door Yellowneck op 18-10-2003 14:12 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

ik heb met mijn andere Comp het zelfde prob. ongeveer (Abit KT7-Raid + Athlon 700 Mhz) als ik de stekker in de doos stop start hij heel ff op, maar niet zo erg als bij jouw. Heb je alle kabels en draaitjes goed zitten ? kom je trouwens wel in de BIOS en probeer gewoon eens die stekkerdoos aan te laten staan en je comp met de aan/uit knop aan te zetten. Een computer is namelijk niet gemaakt om met de stekkerdoos aan en uit te zetten, er zit niet voor niets een aan/uit knop op !!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 16:04:
ik heb met mijn andere Comp het zelfde prob. ongeveer (Abit KT7-Raid + Athlon 700 Mhz) als ik de stekker in de doos stop start hij heel ff op, maar niet zo erg als bij jouw. Heb je alle kabels en draaitjes goed zitten ? kom je trouwens wel in de BIOS en probeer gewoon eens die stekkerdoos aan te laten staan en je comp met de aan/uit knop aan te zetten. Een computer is namelijk niet gemaakt om met de stekkerdoos aan en uit te zetten, er zit niet voor niets een aan/uit knop op !!
Dat is et em juist!!! Zodra ik stroom erop zet, gaat ie aan, ZONDER dat ik powerknop in druk. Als ie daarna uitvalt en Power-led gewoon blijft branden, dan reageert de aan/uitknop niet....Resetknop ook niet.Alle fans staan stil en alleen de powerled brand dus.

Heb zitten nadenken, en misschien dat et wel een zwakke voeding is? 5X 12V Fans, HDD, CPU koeler, DVD-ROM, CD-RW, 2X 12V Laserleds, Zalman Fancontroller, Diskette?

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 18-10-2003 16:10 ]

Verwijderd

maar waar schakel je hem mee met de stekkerdoos of de aan/uit knop van de PC

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:20
Heb je de kabels van de power en reset knop wel goed aangesloten op het moederbord?

[ Voor 13% gewijzigd door NitroX infinity op 18-10-2003 16:12 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 16:11:
maar waar schakel je hem mee met de stekkerdoos of de aan/uit knop van de PC
Er zit op de stekkerdoos een veiligheidsknop, zo'n oranje geval. Als ik die omdraai, dan gaat er stroom door de stekkerdoos, op dat moment gaat de PC aan, Zonder dat ik de AAN/UIT knop in druk. Dus de stroom kring is al gesloten zonder dat ik de knop in druk ?! :?
NitroX_infinity schreef op 18 October 2003 @ 16:12:
Heb je de kabels van de power en reset knop wel goed aangesloten op het moederbord?
Kabels zijn goed aangesloten, ook al waren deze niet goed aangesloten, dan zou de PC nog niet uitzichzelf moeten opstarten. Dan zou de AAN/UIT knop et gewoon niet doen. Maar dat is het punt niet, het punt is dat de stroom gewoon gelijk doorgaat naar de PC. Zonder ook maar de aan.uitknop aan te raken.

[ Voor 37% gewijzigd door Yellowneck op 18-10-2003 16:29 ]

Verwijderd

niet goed joh, gewoon alles 1 of 2 keer nog eens nalopen en die stekkerdoos gewoon ff weg laten , en kijken of je systeem dan opstart. Heb je niks laten door fikken. wat zit er trouwens allemaal op die stekker doos, Trek ie veel vermogen en is het een met aarde en zit deze dan ook in een stopcontact met aarde. Het kan namelijk zijn dat je bij het inschakelen veel vermogen trekt en dan een piekspanning krijgt die je voeding of moederbord opblazen.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:20
Zit er ook een aan/uit schakelaar op je voeding? Zo ja, zet 'm dan op uit. Start ie nog op dan weet ik het niet. Start ie niet op schakel de voeding dan in. Mocht ie dan nog automatisch opstarten dan ligt het denk ik niet aan je voeding.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 16:39:
niet goed joh, gewoon alles 1 of 2 keer nog eens nalopen en die stekkerdoos gewoon ff weg laten , en kijken of je systeem dan opstart. Heb je niks laten door fikken. wat zit er trouwens allemaal op die stekker doos, Trek ie veel vermogen en is het een met aarde en zit deze dan ook in een stopcontact met aarde. Het kan namelijk zijn dat je bij het inschakelen veel vermogen trekt en dan een piekspanning krijgt die je voeding of moederbord opblazen.
Heb het al rond de 8 keer nagelopen. Echt schijt werk:( .
ja het is een geaarde stekkerdoos, en deze zit ook weer in een geaarde stopcontact. op de contactdoos zit, printer - monitor - kast - Modem - speakers. Ik zit nu met dezelfde PC dit te typen, alleen zit er nu de MSI KT3 Ultra in. Dus het ligt aan et moederbord? :?
NitroX_infinity schreef op 18 October 2003 @ 16:40:
Zit er ook een aan/uit schakelaar op je voeding? Zo ja, zet 'm dan op uit. Start ie nog op dan weet ik het niet. Start ie niet op schakel de voeding dan in. Mocht ie dan nog automatisch opstarten dan ligt het denk ik niet aan je voeding.
Zit ook een aan/uit/ schak. op me voeding ja..als ik die uit zet, dan gaat de PC inderdaad niet aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Yellowneck op 18-10-2003 16:45 ]

Verwijderd

waarom vraag je het dan aan ons als je de oplossing al hebt, ga terug naar de winkel en pleur dat moederbord door de winkelruit en eis een andere. })

nee geintje, als gewoon terug gaat met dat moederbord en hij is echt kapot dan krijg je gewoon een andere. 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 16:47 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 16:44:
waarom vraag je het dan aan ons als je de oplossing al hebt, ga terug naar de winkel en pleur dat moederbord door de winkel }) ruit en eis een andere.
Welke oplossing heb ik dan? Een andere eisen gaat niet zo makkelijk. Ze denken namelijk dat ik et niet kan, en dan willen ze het eerst zelf proberen, ze zeggen namelijk steeds, moederbord kan niet stuk zijn, anders zou die al helemaal nie opstarten. Maar kan het echt zijn dat ik aan 300 Watt niet genoeg heb?

[ Voor 17% gewijzigd door Yellowneck op 18-10-2003 16:48 ]

Verwijderd

er zit toch nog garantie op ? of........? Als het MB echt kapot is krijg jij gewoon een andere als hun de boel hebben getest en mischien gaat terug naar de fabrikant en moet jij gewoon ff 6 weken wachten

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 16:48:
er zit toch nog garantie op ? of........? Als het MB echt kapot is krijg jij gewoon een andere als hun de boel hebben getest en mischien gaat terug naar de fabrikant en moet jij gewoon ff 6 weken wachten
zit idd nog garantie op. Maar ze willen dat ik mijn hele Kast maandag langsbreng, en dan gaan zij het proberen te fixen, alleen kan ik de PC niet zolang missen.

Ik kan moeilijk alleen de Mobo brengen, strax ligt et aan mijn PC, dus vandaar dit topic, om te onderzoeken of het de moedebord is of iets aan mijn PC

Ook moet ik onderzoekskosten betalen als zij het goed hebben (dus als moederbord idd wel doet)
Het is gratis wanneer het blijkt dat de mobo kapot is.

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 18-10-2003 16:51 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Ik kom de bios trouwens niet in nee, want ik krijg helemaal geen beeld in die 2-3 sec dat de PC aan is

Verwijderd

das bullshit, jij hoeft alleen het moederbord maar mee te brengen, jij hebt die kast (Ik bedoel de CPU, MEM en andere onderdelen) toch niet bij hun gekocht....?!

Zet het moederbord dan in een ander systeem om te testen (Thuis dan bedoel ik) of heb je geen ander systeem ?

Als het moederbord wel werkt ben jij gebokt, want dan ligt het aan jouw knutsel stunten.

Verwijderd

dat is normaal dat je PC aanspringt bij het inschakelen van de stroom doet mijn PC ook +/- 2 tot 3 sec, dan valt ie uit.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
1. Alleen MB bij hun gekocht.
2. Heb idd geen andersysteem :(
3: Ja, dus daarom deze topic, om uit te vinden of ik wat verkeerd heb gedaan.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 17:15:
dat is normaal dat je PC aanspringt bij het inschakelen van de stroom doet mijn PC ook +/- 2 tot 3 sec, dan valt ie uit.
Echt? en daarna? blijft daarna je POwerled in je Case ook branden? Doet je AAN/UIT knop et daarna wel?

Verwijderd

ik snap jouw probleem niet helemaal.

Als je gewoon de stroom op de stekkerdoos laat staan en je PC met de aan/uit schakelaar aanzet doet ie het dan wel ?

Of werkt gewoon helemaal niet ? ook als je hem met de aan/uit knop aan zet of uit.

wat voor videokaart heb je trouwens ?

Verwijderd

heb je wel een AGP 4x 1.5 volt videokaart ?
de Chaintech werkt niet met oude videokaarten.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Ja, als ik stroom erop zet, gaat ie 3 sec aan. Gaat ie uit, alleen Powerled blijft branden. ALs ik dan op de AAN/UIT knop druk reageert deze niet.(De Powerled brandt trouwens nog steeds)

Heb een Geforce2 MX400, dus die zuigt geen energie weg

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 17:18:
heb je wel een AGP 4x 1.5 volt videokaart ?
de Chaintech werkt niet met oude videokaarten.
Heb een Elsa Gladiac 511 = Geforce 2 MX400. IS dat 1.5 volt?
Ook zonder videokaart op het moederbord krijg ik hetzelfde probleem

Verwijderd

dat is het probleem ook niet dat ie veel energie gebruikt.

De chaintech 7NJS Zenith kan alleen omgaan met AGP 4X/8X 1.5 volt videokaarten

ik ben ff aan het kijken voor je op wat voor voltage de GF2 MX400 draait

Verwijderd

du !!! dan zit er geen vid. kaart in

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Dankje :)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 17:32:
du !!! dan zit er geen vid. kaart in
Dan hoor ik de PC nog wel te kunnen opstarten! Dan hoor ik een paar piepjes te horen of ik moet die Error ledjes wel zien branden of iets dergelijk (in dit geval bij Chaintech Zenith is dat de Cbox2 met digidoc, dan hoor ik een code te zien die hoort bij "No Graphics Card Found") Maar dat is niet et geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Yellowneck op 18-10-2003 17:39 ]

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 13:42
dat heb ik ook een x gehad bij mijn vriend...alles spinde op maar na 2 secs viel alles weer uit
bleek cpu koeler een kwart slag verkeerd om te zitten...kwart slag gedraaid en voila alles werkte weer

dat al gecheckt ?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
sjorremans schreef op 18 October 2003 @ 18:01:
dat heb ik ook een x gehad bij mijn vriend...alles spinde op maar na 2 secs viel alles weer uit
bleek cpu koeler een kwart slag verkeerd om te zitten...kwart slag gedraaid en voila alles werkte weer

dat al gecheckt ?
Jazeker..meerdere malen eraf gehaald weer geassembleerd. Ik ga nu weer ff proberen moederbord aan de praat te krijgen...wens me suc6 :P

Verwijderd

Gewoon ff andere voeding lenen, die proberen met alleen geheugen en processor, evt cbox eraan. als hij nog nix doet het bord omruilen. Btw, is wel het een nieuwe? Tegenwoordig zit namelijk de CBOX3 er bij. Zou er wel ff omvragen iig.

Verwijderd

luister ik heb zelf ook een 7NJS zenith...
ik had instabiele plank van hier tot tokio met die plank...
maar met mijn niewue 450Watter draait die super stabiel

probeer eerst eens een bios reset (helemaal onderaan links van de S-ATA controller)
die ff op pin 2-3 zetten (naar boven dus)
ff aanzetten
weer uitzetten en weer trug naar 1-2

mocht dat niet werken dan ALLES!!!! afkoppelen kwa moederbord kabels
dat alleen je voeding van je plank nog actief is
en ook alleen maar 1 vGA kaart erin proppen...
verder niks erin zetten. geen modens / nics / soundcards NIKS!!!!
kijken of die dan opstart (zoja dan moet je moduleer alles er weer in gaan zetten en dan weet je gauw genoeg waar de fout zit)
9 van de 10 keer is het een kabel die verkeerd zit ofzo

maar nog een tip... pleur er meteen die nieuwe bios ff op!!! scheelt support gezeik... (mocht je hem toch moeten omruilen!)
Pagina: 1