Chaintech Zenith 7NJS [Ervaringen]

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 688 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-08 06:27
Ik heb dit topic gemaakt omdat der nog geen centraal topic over was.
Post hier al u vragen over het Chaintech Zenith 7NJS mobo.

De manuals.

Bios upgrades: Datum:Feature :
Versie 3.02003/2/24not released
Versie 4.02003/3/26not released
Versie 5.02003/4/14not released
Versie 6.02003/5/151. Fixed the auto wake up issue after power off by using the Cbox3 ;
2. Fixed the Aopen 52X CR-ROM detecting issue.
Versie 7.02003/6/12 1. Added a warning message for resetting CPU option in Bios when replaced with different CPU;
2. Added a POST message "nVIDIA nFORCE2 Ultra 400- DDR Dual Channel Enabled" between the 'Memory Testing' and 'Detecting IDE Drivers' status when the dual channel mode is enabled;
3. Added a warning message for resetting CPU option in Bios when replaced with different CPU;
4. Fixed the Intel 82558 LAN chip "Wake on LAN" issue.
Versie 8.02003/09/15 1. Removed Lenten function and icon since the software agreement was overdue;
2.Supported new Duron FSB133 CPU (1400, 1600, 1800).

nForce:

Note : for WinXP
Version :
Audio driver 3.17 (WHQL'd)& Audio utilities 3.17
Network driver 3.13 (WHQL'd)
GART driver 2.78 (WHQL'd)
SMBus driver 2.75 (WHQL'd)
Memory controller driver 3.38 (WHQL'd)
Display Drivers 41.13 (WHQL'd)
Installer 3.17
USB driver

Note : for Win2K
Version :
Installer 3.17
USB driver

Note :for WinME
Version :
Installer 3.17
USB driver

Note :for WinME
Version :
Installer 3.17
USB driver

Hier een pic van het mobo:
Afbeeldingslocatie: http://www.chaintechusa.com/tw/images/Products/Motherboard/7NJS_M.jpg

Hier een pic van de doos waar het mobo in zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweak3d.net/articles/cee/pics/box1.jpg

Hier een pic van de inhoud:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweak3d.net/articles/cee/pics/zenith1.jpg
Hier ziet u een betere foto's van de inhoud

[b]Informatie over het mobo zelf:[bu]
Form FactorATX(305mm x 230mm)
CPUSupports AMD Socket A Duron/Athlon/Athlon XP CPU
System clock supports 200/266/333/400MHz
ChipsetNVIDIA nForce2 Ultra 400+ MCP-T
Main MemoryThree 184 pin DDR DIMMs up to 3GB
Supports PC1600/2100/2700/3200 Dual-Channel DDR modules
Expansion SlotsOne universal-AGP slot for both 4X/8XAGP
One universal-AGP slot for both 4X/8XAGP
One ACR slot supports modem, audio, LAN or IEEE1394 adaptor
Audio SubsystemFull-duplex operation for simultaneous recording and playback
6 Channel speaker audio supports
Embedded 32OHM 5w earphone amplifier
Supports MIDI and game port
32 Voice HRTF 3D positional audio, CRL 3D supports MS Direct
Sound3D, Aureal A3D and Creative EAX APIs
Support SPDIF
Video Subsystem Video : 8X AGP
UltraDMA IDE Ports Supports two IDE ports up to 4 ATAPI devices
Supports PIO Mode 4 up to 16.6MBps, Multi Mode 4 up to 66MBps, Multi Word Mode 5 up to 100MBps and Multi Word Mode 6 up to 133MBps with Bus Mastering
Bus-Mastering software drivers for all common multi-tasking operating systems
Embedded USB ControllerEmbedded USB1.1/2.0 Controller
Three EHCI USB 2.0 Controller support total 6 USB 2.0/1.1 Ports
Support USB 2.0 High-Speed Device @480 Mb/s Transfer Rates
On Board Super I/O ControllerITE 8712 LPC I/O with system monitors hardware
Two UARTs support serial ports and IR function (up to 115.2Kbps) for HPSIR and ASKIR
One SPP/ECP/EPP parallel port
One floppy disk drive connector supports up to 2.88MB
Integrates smart card reader function and interface, to be qualified for meeting PC/SC standard
Embedded system monitoring8 external voltage inputs
2 temperature sensing for CPU and system
2 Fan speed (CPU and system) monitoring
Boot-Block Flash ROMAward system BIOS support PnP, APM, DMI, ACPI, & Multi-device booting features
SoftwareDriver CD (Chipset Autodetect)
Value Pack 2002/2003
DigiDoc System Monitoring Utility
Other FeatureOn board connector for external device
• Three 3x1 pin fan connector
• 2x1 pin fan connector with housing for Northbridge
• Two 5x2 pin USB connectors for optional 4 front side USB2.0/1.1 ports
• 6x2 pin Infrared connector
• 3x1 pin wake on LAN connector with housing
• 3x1 pin wake on Modem connector with housing
• Two 4x1 pin CD-in connectors with 2.54mm pitch housing
• 4x1 pin Aux-in connector with 2mm pitch housing
• 5x2 pin SPDIF connector
• 4x2 pin woofer/center connector for 6-channel audio
• 5x2 pin front side audio connector
• 9x2 pin front panel connector
• 7x2 pin Smart Card Reader connector
• 5x2 pin Segment display connector for 2-digits Debug LED
• 17x2 pin floppy connector
On-board LAN controller
• Fast Ethernet Controller with MII Interface
• Support 10/100Mb Fast Ethernet with External PHY

Review:
[VR-Zone Hardware] - Chaintech ZENITH 7NJS nForce2 Review
Extreme Overclocking - Chaintech 7NJS Zenith Review - Tweaking PC Hardware To The Max
Tom's Hardware Guide Motherboards & RAM Athlon On The Fast Lane Three Motherboards with nForce2-Chipset and Dual-Channel DDR

Prijs:
Pricewatch

Support

Alle info staat er ongeveer bij. :P Als jullie nog een idee hebben wat er nog meer in de openingspost bij moet zeg het dan ff.

[ Voor 194% gewijzigd door Brickman op 09-10-2003 17:19 . Reden: Update ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
uhmmz een revieuw / prijs :p
kvind ut voor de rest wel grappige mobo maar je moet maar van die kleur houden :P
voor de rest mooie post dude

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Brickman
sjorremans schreef op 06 July 2003 @ 14:52:
uhmmz een revieuw / prijs :p
kvind ut voor de rest wel grappige mobo maar je moet maar van die kleur houden :P
voor de rest mooie post dude
offtopic:
Bedank voor de tip. _/-\o_

Heb al een mailtje gestuurd naar Chaintech voor de Features van de bios updates :+

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Brickman schreef op 06 July 2003 @ 14:56:
[...]

offtopic:
Bedank voor de tip. _/-\o_

Heb al een mailtje gestuurd naar Chaintech voor de Features van de bios updates :+
Ja die changelogs heb ik nergens kunnen vinden.

Wel een heel mooi bord, ik heb hem zelf ook en ook het verhogen van de multiplier en geheugeninstellingen gaat perfect.

Misschien weet iemand wat ik met dat Lenten recovery ding kan?

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Ik heb dit bord ook, al een tijdje. Ik heb hem via een kennis besteld voordat ie leverbaar was in NL. Super tevreden mee, instellingen genoeg om je processor flink te tweaken.

Paar kleine irritaties:
- cpu temp lijkt veel te hoog (DigiDoc). Op mijn oude MSI bord was mijn vorige processor (xp1700) tien graden koeler (volgens MBM). Ik weet niet of MBM nou verkeerd meette of dat DigiDoc dat doet.
- MBM doet het niet, althans bij mijn bios versie
- bios updates veroorzaken fatale win xp crashes. Wanneer ik de bios upgrade krijg ik na rebooten een blauw scherm van windows. Dit doet Windows ook na een install van de nieuwste NForce2 driver. Zal wel aan mij liggen.
- USB poorten op de 5 1/2" uitbouw doen het niet. Het lijkt erop alsof Windows deze USB poorten niet goed herkend. Hoe dan ook, ik moet mijn usb zooi achterop aansluiten.

Verder dik tevreden en ik vermoed dat met een reinstall van Windows en tegelijk daarmee een bios upgrade de boel wel lekker soepel draait.

specs: Chaintech 7NJS, Corsair XMS3200PT(2 x 256), Athlon XP2500+ Barton @ 1.57v @ 182Mhz FSB * 11 = 2002 Mhz

[ Voor 6% gewijzigd door zneek op 07-07-2003 11:43 ]

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
zneek schreef op 07 juli 2003 @ 11:41:
Ik heb dit bord ook, al een tijdje. Ik heb hem via een kennis besteld voordat ie leverbaar was in NL. Super tevreden mee, instellingen genoeg om je processor flink te tweaken.

Paar kleine irritaties:
- cpu temp lijkt veel te hoog (DigiDoc). Op mijn oude MSI bord was mijn vorige processor (xp1700) tien graden koeler (volgens MBM). Ik weet niet of MBM nou verkeerd meette of dat DigiDoc dat doet.
- bios updates veroorzaken fatale win xp crashes. Wanneer ik de bios upgrade krijg ik na rebooten een blauw scherm van windows. Dit doet Windows ook na een install van de nieuwste NForce2 driver. Zal wel aan mij liggen.
- USB poorten op de 5 1/2" uitbouw doen het niet. Het lijkt erop alsof Windows deze USB poorten niet goed herkend. Hoe dan ook, ik moet mijn usb zooi achterop aansluiten.

Verder dik tevreden en ik vermoed dat met een reinstall van Windows en tegelijk daarmee een bios upgrade de boel wel lekker soepel draait.

specs: Chaintech 7NJS, Corsair XMS3200PT(2 x 256), Athlon XP2500+ Barton @ 1.57v @ 182Mhz FSB * 11 = 2002 Mhz
De temp is inderdaad veel te hoog aangegeven ongeveer 10-15 graden verschil met mijn k7s5a
MBM doet het bi mij wél
Biosupdates zorgen er voor dat een hoop apparaten opnieuw gedetecteerd worden. Als je slechte drivers hebt (zoals je al aangeeft) kan dat problemen geven.

Als front usb het niet doet heb je ze verkeerd aangesloten :P

• zneek
MahRain schreef op 07 juli 2003 @ 13:35:
[...]

De temp is inderdaad veel te hoog aangegeven ongeveer 10-15 graden verschil met mijn k7s5a
MBM doet het bi mij wél
Biosupdates zorgen er voor dat een hoop apparaten opnieuw gedetecteerd worden. Als je slechte drivers hebt (zoals je al aangeeft) kan dat problemen geven.

Als front usb het niet doet heb je ze verkeerd aangesloten :P
Ik vermoed dat al mijn problemen samenhangen. Die voorste USB dingen doen het wel, alleen niet goed :) Over 2 weken ga ik verhuizen en dan ga ik de hele bende opnieuw installeren. Ik laat nog wel ff weten of dan wel alles goed is.

• Brickman
zneek schreef op 07 juli 2003 @ 11:41:

Paar kleine irritaties:

De temperatuur is volgens mij ook bij te hoog aangegeven, maar alle USB poorten werken.

Ik heb 1 keer het blauwe scherm gehad na het flashen van het bios en misschien iets van 2 keer het blauwe scherm na een driver update van nForce. :'(

offtopic:
Ik heb gevraagd naar de Features van de bios updates, waar ik nu nog op zit te wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Brickman op 07-07-2003 17:20 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
AH! Wat ben ik blij met dit topic, ik heb weleswaar de AP0GEE versie maar mijn temps zijn ook zo ontzettend hoog, 55 Idle met een 3000+ maar dat is dus 10 graden te hoog, ik dacht al.

• Brickman
xabre16v schreef op 07 July 2003 @ 18:44:
AH! Wat ben ik blij met dit topic, ik heb weleswaar de AP0GEE versie maar mijn temps zijn ook zo ontzettend hoog, 55 Idle met een 3000+ maar dat is dus 10 graden te hoog, ik dacht al.
Heb ik toch iets goed gedaan :P

Verwijderd

Hoi, Ik ben eveneens in het bezit van dit bord, met daarop Kingston 512 mb 333, club 3D radeon 9700 oc 9700 pro, AMD 2800 barton.
Nu dacht ik begrepen te hebben dat dit bord automatisch de barton unlockt, klopt dit?
Verder zeer tevreden.

• zneek
Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 20:36:
Hoi, Ik ben eveneens in het bezit van dit bord, met daarop Kingston 512 mb 333, club 3D radeon 9700 oc 9700 pro, AMD 2800 barton.
Nu dacht ik begrepen te hebben dat dit bord automatisch de barton unlockt, klopt dit?
Verder zeer tevreden.
Klopt inderdaad, ik kan vrolijk meerdere mp's kiezen. Ik heb er echter nog niet mee geexperimenteerd, alleen getest of het werkte. Die temperatuur meting zit me een beetje dwars. Totdat ik zeker weet hoe heet mijn Barton wordt hou ik het bij een FSB overclockje (166 -> 182) en laat ik hem lekker op 2002Mhz draaien (op 1.57v wat ik op zich laag vindt).

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 19:14
De temperatuur wordt direct uit de CPU core gelezen ipv een diode die onder de socket zit. Dit verklaart het verschil grotendeels. Je kan hiernaast ook nog de s2k disconnect via wpcredit aanzetten, dit scheelt meestal ook wel 10 graden in idle. Kan wel invloed hebben op je geluids kwaliteit. Dit geldt trouwens voor alle Nforce2 mobo's.

een trotse 7NJS bezitter. :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door dEADkIRK op 08-07-2003 09:39 ]

• zneek
dEADkIRK schreef op 08 July 2003 @ 09:37:
De temperatuur wordt direct uit de CPU core gelezen ipv een diode die onder de socket zit. Dit verklaart het verschil grotendeels. Je kan hiernaast ook nog de s2k disconnect via wpcredit aanzetten, dit scheelt meestal ook wel 10 graden in idle. Kan wel invloed hebben op je geluids kwaliteit. Dit geldt trouwens voor alle Nforce2 mobo's.

een trotse 7NJS bezitter. :Y)
Ik neem aan op de geluidskwaliteit van de onboard geluid chip? Die gebruik ik niet, ik heb een Hercules GameSurround Fortissimo II (ZneeK wil A3D in CS :) ) dus dat zal geen probleem zijn. Thnx 4 the tip.

• Brickman
Ik heb een mailtje terug gekregen van Chaintech:
Dear Sir:

Newer Bios updates for the 7NJS0 than you have now will give no advantage. You can freely use them thou as the Ultra Bios's are compatible with Non-Ultra boards. A complete list of Bios chnges is not available.

Yours sincerely,
Chaintech Technical Support

Chaintech Europe
Coenecoop 620
2741 PV WADDINXVEEN
THE NETHERLANDS

* Phone: +31-(0)182-623960
* Fax: +31-(0)182-623964
* E-mail: support@chaintech.nl < mailto:support@chaintech.nl>
* Web: < http://www.chaintech.dk/>
Daar hebben de non-Ultra'ers dus nix aan de nieuwste bios update. :(

Verwijderd

Ik heb al 2 Zeniths naar het kerkhof gebracht en de derde (huidige) houdt het eindelijk vol. De problemen die ik vermoed is een lege rom naar ocen... Is op www.amdforums.com ook al eens een discussie over geweest... Qua ocen is het bord redelijk, ik haal 211MHz fsb en heb mijn cpu op 2400MHz laten lopen... Helaas mis ik het aanpassen van het voltage van de Northbridge. Bios update problemen heb ik nooit gehad, alleen rare smileys en een hanger als ik de Sata controller aan zet met de Sata schijf eraan. En de hoge temp klopt idd. Ik laat ook rustig de temp stressed 60 graden lopen...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mm ik heb er toevallig laatst 1 ingebouwd bij iemand.

Ik adviseer je wel om de bios bij de hand te houden als je bezig bent, hij detecteerde een xp2400+ niet eens. Verder ben ik wel tevreden over het bord, die breakout box is een leuke extra en de rounded cables ook :)

Heb hem ook niet geoced persoon die hem heeft zou dat ook zeker niet doen. Verder draait die pc nu superstabiel en geen probs.

Tweakers Discord

• zneek
Wat voor voltage draaien jullie? Net als de temp vertrouw ik die ook niet helemaal. DigiDoc geeft bij mij 1.57v aan. En dat met een XP2500+ Barton @ 182 x 11 = 2002Mhz.

• xabre16v
  • Niet online
XP3000+ @ 167 x 13 = 2172Mhz op 1,62V

Bios update is idd wel nodig, mijn 3000+ was eerst een 'Unknown CPU running at 1700MHz' :P

Voor de rest prima bordje, geen problemen tegen gekomen.

[ Voor 68% gewijzigd door xabre16v op 09-07-2003 00:24 ]

• pyrox
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 16:21
Ik heb dit bord nu een paar maandjes en ben er vrij tevreden over.
Hij draait erg stabiel (ook oc'ed), en heeft erg veel features.

Toch heb ik ook wel wat problemen met dit bordje gehad, en dan met name het onboard sound. Om een of andere manier kwam dit altijd knel te zitten met mijn videodrivers (ati catalyst) en met deze drivers had ik dus ook geen geluid. Nu draai ik dus ook met een pci geluidskaartje.

Ook heb ik zoals velen van jullie ondervonden dat de digidoc temperatuur veel te hoog wordt weergegeven.
Bij mij zit er een verschil van wel 17 C tussen in vergelijking met andere metingen.

Vind het trouwens ook jammer dat het temperatuurdisplaytje op die breakoutbox pas werkt als de pc volledig gestart is, en als digidoc actief is, en niet gewoon al bij het booten.

Maar goe, al met al toch een stabiel bordje met een hoop functies.

Revolution!

• dEADkIRK
zneek schreef op 08 July 2003 @ 10:07:
[...]

Ik neem aan op de geluidskwaliteit van de onboard geluid chip? Die gebruik ik niet, ik heb een Hercules GameSurround Fortissimo II (ZneeK wil A3D in CS :) ) dus dat zal geen probleem zijn. Thnx 4 the tip.

• dEADkIRK
pyrox schreef op 09 July 2003 @ 00:22:.

Vind het trouwens ook jammer dat het temperatuurdisplaytje op die breakoutbox pas werkt als de pc volledig gestart is, en als digidoc actief is, en niet gewoon al bij het booten.

Maar goe, al met al toch een stabiel bordje met een hoop functies.
Je kan het display ook aansturen met MBM. Je moet dan de RDA poort (of zoiets! :+ ) op 80 zetten. Dit vreet ook aanzienlijk minder resources.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:01

talin

ES-MA

waar ik nog een beetje mee zit is de aansluitingsmogelijkheden van de HD's

je hebt :
- 2 x gewoon IDE
- 2 x SaTA
- 1 x IDE raid

en je raad het al ik heb 4 HD's

2 x op IDE en 2 x op Raid IDE en de andere schijf heb ik ook op de raid aangesloten
( op de 2de aansluiting van de IDE kabel , en heb een schakelaar op mn molex gemaakt , kost nog wel een x bootten om de schijf te gebruiken maar dat is altijd nog beter dan constant je kst openhalen )

ik heb ook nog geprobeerd om met behulp van 2 Sata converters daar schijven samen met de IDE aansluitingen aan de praat te krijgen maar blijkbaar is het kiezen : of IDE of Sata en niet beide gemixt .

dat is wel jammer ook dat er maar 1 schijf op dat Raid kanaal kan is erg jammer .

of doe ik wat verkeerd ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Hmm, ik heb momenteel 1 Sata schijf op de Sata controller hangen en 1 IDE op de IDE aansluiting...

• xabre16v
  • Niet online
Ik vind trouwens dat die fan op de Northbridge wel een pokkeherrie maakt. :( ik heb dat plaatje eraf geschroefd, dan fan eruit gehaald en het plaatje er weer opgeschroefd, zonder fan loopt ie ook wel prima. :) (166fsb)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:01

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 14:37:
Hmm, ik heb momenteel 1 Sata schijf op de Sata controller hangen en 1 IDE op de IDE aansluiting...
mag ik dan vragen hoe je dat gedaan hebt ?

met 1 IDE schijf en een Sata schijf ?

want als ik netjes de Sata schijfen aan de Sata aansluitingen hang dan ziet ze niet .
is er een instelmogelijkheid in de Bios ? ik kon em niet vinden .

of moet je een driver instaleren ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Ik zet gewoon de FastTrak Controller aan in het bios. Dan kun je met Ctrl-F alles instellen. Alleen wil hij de veranderingen in het bios niet saven als ik de Sata schijf eraan heb hangen. Dus dan moet ik eerst de Sata schijf ff loskoppelen...

• Brickman
Heb ff een update in de openingspost gezet over de nForce drivers er in gezet. :+

• Brickman
MahRain schreef op 07 July 2003 @ 11:32:
[...]

Ja die changelogs heb ik nergens kunnen vinden.

Wel een heel mooi bord, ik heb hem zelf ook en ook het verhogen van de multiplier en geheugeninstellingen gaat perfect.

Misschien weet iemand wat ik met dat Lenten recovery ding kan?
Je kunt der mee een recovery van je HDD uit voeren als hij het Fat32 bestandssysteem heeft.

• ToriHino
  • Laatst online: 06-01 00:24

ToriHino

Eg wel!

Ik heb dus nu sinds kort ook dit board, alleen krijg ik m'n radeon 9800 Pro met geen mogelijkheid aan de gang. Zodra die kaart erin zit en ik zet de PC aan krijg ik continue een hoog piepje en geeft de CBox2 als POST error 26 (OC fout of VGA kaart probleem). M'n systeem is echter niet OC'ed en als ik m'n radeon 8500 erin zet start ie wel op |:(

Iemand anders dit al eens meegemaakt?

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Verwijderd

xabre16v schreef op 09 July 2003 @ 16:29:
Ik vind trouwens dat die fan op de Northbridge wel een pokkeherrie maakt. :( ik heb dat plaatje eraf geschroefd, dan fan eruit gehaald en het plaatje er weer opgeschroefd, zonder fan loopt ie ook wel prima. :) (166fsb)
Hmmm, ik heb het ff geprobeerd, met NB koeling en zonder, maar ik hoor het verschil echt niet, en ik heb echt geen pc met pokkeherrie zodat iets overstemd...

• zneek
ToriHino schreef op 12 July 2003 @ 12:32:
Ik heb dus nu sinds kort ook dit board, alleen krijg ik m'n radeon 9800 Pro met geen mogelijkheid aan de gang. Zodra die kaart erin zit en ik zet de PC aan krijg ik continue een hoog piepje en geeft de CBox2 als POST error 26 (OC fout of VGA kaart probleem). M'n systeem is echter niet OC'ed en als ik m'n radeon 8500 erin zet start ie wel op |:(

Hoeveel Watt is je voeding? Gokje: <350 Watt.

• ToriHino

ToriHino

Eg wel!

zneek schreef op 13 July 2003 @ 00:42:
[...]

Hoeveel Watt is je voeding? Gokje: <350 Watt.
M'n voeding is 400 Watt, das het probleem niet. Het probleem hier was een rotte molex stekker 8)7 , oftwel de radeon kreeg geen extra voeding.. Met een andere plug was het probleem opgelost :)

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

• zneek
ToriHino schreef op 13 juli 2003 @ 23:40:
[...]

M'n voeding is 400 Watt, das het probleem niet. Het probleem hier was een rotte molex stekker 8)7 , oftwel de radeon kreeg geen extra voeding.. Met een andere plug was het probleem opgelost :)
Ahah, maar het was iets met voeding :) Toch 1 punt voor ZneeK? ;)

Verwijderd

ik heb hem nu ook draaien.
maar dat raid installeren is toch zwaar bagger dat moet toch veel makelijker kunnen.
plus dat msoft xp de drivers niet zomaar slikt.

ik heb ook een probleempje met de temperatuur volgens de bios is de cpu 85 graden en het systeem 85 graden.
dit kan dus niet ,maar wat is de echte temperatuur?

• tweakduke
  • Laatst online: 10:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb je de nieuwste bios geupdate dat heeft bij mij toen bij die gozer ook veel opgelost :)

En als je de heatsink aanraakt hoe warm voelt die dan?

Tweakers Discord

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 20:30
Heb dit mobo ook, draait zonder problemen. Alleen je moet oppassen met welke bios je flashed. De latste versie v7 zet je multiplier constant weer terug.

Draai verder met:
AMD2600+(@200x12=2400MHz)
Hercules Radeon 9800 Pro (non oc)
1x 160 Gig Seagate (SATA)
1x 60 Gig Maxtor
1x 120 Gig Maxtor
Audigy II
Voeding 550 W Q-Tec
Thermaltake SubZero4G

Temp: idle 49~51
Stressed: 53~56

Heb nog geen problemen gehad met dit mobo, het is tot nu toe het fijnste wat ik gehad heb.

Tevens kun je beter de Nforce 2.41 Drivers niet gebruiken, omdat dit bij veel mobo's toch problemen geeft: Nvidia heeft ze alweer verwijderd van zijn website.

Main: Ryzen 5950x (PBO 235|170|170,CO,Scalar 4850x16 stable) | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3866-14) | AMD RX 6800 (uv) || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Verwijderd

tweakduke schreef op 14 July 2003 @ 11:17:
Heb je de nieuwste bios geupdate dat heeft bij mij toen bij die gozer ook veel opgelost :)

nee de bios heb ik nog niet gedaan(komt nog).
ja als je die 85 graden ziet staan is eerste waar je naar kijkt of je heatsink wel goed zit en of die wel warm wordt.

• Brickman
tweakduke schreef op 14 July 2003 @ 11:17:

Los het nieuwe BIOS dit probleem dan op?

Ik bedoel dus de laatste versie 6.0.

Verwijderd

Wat is de max fsb van iedereen? Ik haal 212MHz... En dat wijd ik aan de voeding...

Verwijderd

Brickman schreef op 14 July 2003 @ 18:11:
[...]

Los het nieuwe BIOS dit probleem dan op?

Ik bedoel dus de laatste versie 6.0.
wat is er ultra aan versie 6.0 en is die op de gewoone 7njs te zetten.
ik persoonlijk denk dat dit niet met een bios update is optelossen.
maar dat er iets los zit of kapot is.
maar meschien zit ik er ook wel naast met mijn mening.

• ToriHino

ToriHino

Eg wel!

Weet iemand trouwens waar die dipswitches van de SPDIF uitgang voor dienen?? Niet dat ik de onboard audio gebruik (in plaats daarvan dus een audigy 8) ), want alleen maar SPDIF uit als de audio settings op 2 speakers staan is helemaal 8)7

Verwijderd

Ik wil een Barton (XP2500) op mijn zenith zetten, ik heb er nu een XP2200.
Welke Bios kan ik dan het beste draaien?
Ik heb de eerste Bios versie waar je de multiplier kon veranderen

• dEADkIRK
Versie 5 of 6 kan je het best pakken aangezien daar wel een aantal belangrijke Fixes zitten. Bijvoorbeeld dat je BIOS hangt na het instellen van iets is in versie 5 opgelost. En de versie zes is niet alleen voor de Ultra aangezien ik er al een maand mee werk en ik heb "jammergenoeg" echt geen Ultra

Verwijderd

Ik heb nog wel eens als ik iets save met versie 5 dat ik dan smileys te zien krijg en de pc hangt.
Ik moet dan weer opnieuw bios in.

Verwijderd

Ik heb nu mijn Barton aan het draaien met de versie 5 Bios, het is dus gelukt hij draait trouwens makkelijk op 2.09 Gig = XP2800

• ToriHino

ToriHino

Eg wel!

Ik heb nu telkens de melding 'Warning your case was opened'. Wanneer ik die melding dan in de BIOS wil resetten, vervolgens met Exit&Save eruit ga, hangt de boel. Pas als ik de reset-knop gebruik staart ie weer op, alleen dan weer met die case opened melding |:(

Verwijderd

Hmm... zeer vreemde melding. Ik heb er iig nog nooit van gehoord.

Verwijderd

Ik wil een vdd mod gaan doen... FF kort beschreven wat ze op het forum van nForcersHQ gedaan hebben om 1.8V erop te krijgen:
The objective of the mod is to reduce the value of the SR21 resistance from 500Ohm to a value around 470Ohm. Although www.planet-chaintech.net suggests a value of 450Ohm I have found 470Ohm to be sufficient.
The resistance is located on the backside of the mobo as shown in the following pics:(1st and second pic of mobo)
(this is a link to a greek forum i have posted the mod and pics)
http://www.pctech.gr/viewthread.php?tid=7991

In the third pic I show how to mod the resistance using a HB pencil in order to reduce its value. You make a pass with the pencil over the resistance once (end to end) and then with a multimeter you check the value of the resistance. Repeat this until you get a value around 470Ohms.
After achieving the desired value and in order to protect the mod you can place a small piece of scotch tape above and around the resistance , as shown in the last pic.
I hope this helps people with 7njs mobos -especially A2 or A3 revisions- achieve higher fsbs , so the overclocking community finally understands what a gem this mobo is.
Iemand al zoiets gedaan?

Verwijderd

ToriHino schreef op 12 July 2003 @ 12:32:

Ik heb de apogee versie van dit bord (ik neem aan dat het dus behoorlijk vergelijkbaar is) en heb me laatst een radeon 9700 gekocht... Toen ik deze kreeg deed ie ook helemaal nix. Een volledig zwarte beeldbuis en een dikke piep, vijf seconden na het indrukken van de powerbutton -----> conclusie, videokaart gewoon naar de haaien! (by the way gewoon een nieuwe gekregen)

Kan ik trouwens gewoon de biosupdates gebruiken helemaal bovenaan in dit topic....? Ik heb de apogee versie en niet de zenith...

Greetzzz

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 17:13

Piggen

Lekker bakkie

Hier: http://www.chaintech.com....desc.asp?DCSNo=4&PISNo=13

Ik heb ook dat bord. Fijn bordje :)

Verwijderd

De voltmod is gelukt... Jaag er nu 1.8V doorheen en ik kan hoger ocen... :)

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

ToriHino schreef op 01 August 2003 @ 15:42:
Ik heb nu telkens de melding 'Warning your case was opened'. Wanneer ik die melding dan in de BIOS wil resetten, vervolgens met Exit&Save eruit ga, hangt de boel. Pas als ik de reset-knop gebruik staart ie weer op, alleen dan weer met die case opened melding |:(
Dat kun je in het BIOS ergens uitzetten. D'r staat ergens 'Case open warning' ofzo

Verwijderd

lol, hoe kan dat ding dat ooit weten... Zitten echt geen sensoren op mijn panelen... Wordt er iets anders mee bedoelt?

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Het is echt waar
Bij 'Advanced BIOS Features' stond 'Chassis Intrusion Warning' (bij mij athans, 7NJL1 Apogee met nieuwste BIOS)

Verwijderd

Hmmm... dat is ook zo. Heb ik nog wel eens geprobeerd. Maar toen bleef ie hangen. Kreeg melding dat ik een bios bootdisk erin moest drukken. 1 van de vele momenten dat ik d8 dat het het gebeurd zou zijn met het mobo. ik heb eral 2 naar het kerkhof gebracht namelijk.

Verwijderd

Mijn Zenith is gisteren overleden >> hij is al weg voor RMA.
Hij viel in eens uit tijdens het booten en wil sindsdien niet meer booten.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb geen problemen met m'n zenith, ook mijne geeft de temp erg hoog aan :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eamelink/temp.png

Verwijderd

Heb ook dat mobo en ben er maar half tevreden over,
a)De temps
b)De Firewire kabel en de geluidskabel van de C-Box zijn veel te kort.(Tips voor deze te verlengen zijn heeeel welkom)
c)Het mobo aanvaart geen budgetdimms in de Dual memory stand

Dan zou ik graag de Chassis Intruder Detection aanschakelen, hoe moet ik dit doen?

• SyncMaster
  • Laatst online: 06-08 13:56
Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 22:58:
Heb ook dat mobo en ben er maar half tevreden over,
a)De temps
b)De Firewire kabel en de geluidskabel van de C-Box zijn veel te kort.(Tips voor deze te verlengen zijn heeeel welkom)
c)Het mobo aanvaart geen budgetdimms in de Dual memory stand
Wat betreft punt c: ik gebruik 2*256 mb merkloos geheugen in dual channel setup. De chips op de dimms zijn van V+ (had ik nog nooit van gehoord) en ze werken al meer als 7 maanden naar volle tevredenheid en dit met vrij strakke timing. Ik gebruik echter wel maar 333MHz dimms. Hoe het mobo zich gedraagt met 400MHz merkloos geheugen weet ik niet

Wat de temps betreft denk ik dat er een probleem is met de methode waarop deze temp gemeten wordt. Volgens mij wordt de temperatuur niet opvallend hoger als op een vergelijkbaar moederbordje van een ander merk.

Het enige probleem dat ik heb is de northbridge koeler. Die heb ik al lang geleden moeten vervangen door een zalman heatsink omdat het lawaai ondraaglijk was

Verwijderd

eamelink schreef op 04 August 2003 @ 21:16:
Ik heb geen problemen met m'n zenith, ook mijne geeft de temp erg hoog aan :

[afbeelding]
hoe krijg jij een temp weergave op dat display dan??
dat wist ik niet dat dat kon, staat dat in de manual want die heb ik wel gelezen nl.

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 22:58:

Dan zou ik graag de Chassis Intruder Detection aanschakelen, hoe moet ik dit doen?
Bij 'Advanced BIOS Features' staat 'Chassis Intrusion Warning' (bij mij athans, 7NJL1 Apogee met nieuwste BIOS)

• ToriHino

ToriHino

Eg wel!

mpmad schreef op 05 augustus 2003 @ 15:31:
[...]

Bij 'Advanced BIOS Features' staat 'Chassis Intrusion Warning' (bij mij athans, 7NJL1 Apogee met nieuwste BIOS)
Je moet hiervoor natuurlijk ook wel een sensor aansluiten op de Chassis Intrusion connector :*) . Daarna kun je in de BIOS 'Chassis Intrusion Warning' op disabled zetten, wat betekent dat de sensor op 'scherp' staat. De warning wordt op enabled gezet zodra de sensor/switch een keer gebruikt wordt. Hierna zie je ook de melding iedere keer als de PC opstart, totdat je hem in de bios weer reset (disabled)...

Verwijderd

ik veronder stel dat me rom leegelopen is nadat ik gisteren aan het ocen begonnen was :'( . k gaa een Hotflash proberen met men oud Apogee bordje.k laat nog iets weten... :?

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 21:56

Solid Seal

Drones, 3D printen

ja mooi boordje . ik heb m ook al een poosje maar ik heb wat vage probleempjes....

soms als ik me compu opstart dan herkent ie me usb ramplank niet :? .. als ik dan een ps/2 plank erin stopt dan start ie wel door :?
USB keyboard support staat op : Enabled

ik heb ook een keer me FSB omhoog gezet met wel 1!! punt .. en toen starte me compu helemaal niet meer op :?

En als ik die Firewire kaart (omgekeerde PCI-slot --> ik heb die kaar er weleens in een PCI-slot proberen te stoppen toen ik erachter kwam dat het precies andersom was :D ) . er in zet dan start me compu ook niet meer op, firewire staat op AUTO ..

Voor de rest ben ik blij met boordje .. is een mooi ding om te zien .. alleen mochten ze wel een lampje in die mooie northbridge fan zetten..

:)

www.dronepilotennederland.nl

• Brickman
Hier een paar nieuwe bios updates

Update:2 nieuwe bios updatesLink:
Version : 6.0Version : 7.06.0
Date: 2003/5/15Date: 2003/6/127.0

Voor meer info kijk in de "Openings-post".

[ Voor 9% gewijzigd door Brickman op 24-08-2003 11:33 ]

Verwijderd

Brickman schreef op 24 August 2003 @ 11:20:
Hier een paar nieuwe bios updates

Update:2 nieuwe bios updatesLink:
Version : 6.0Version : 7.06.0
Date: 2003/5/15Date: 2003/6/127.0

Voor meer info kijk in de "Openings-post".
Op buitenlandse fora zijn ze niet erg postief over dit bios. Vooral overclockers schijnen er verschillende problemen mee te hebben. Heb zelf nog geen tijd gehad om het te testen.

Verwijderd

Kan ik trouwens gewoon de biosupdates gebruiken helemaal bovenaan in dit topic....? Ik heb de apogee versie en niet de zenith...

Greetzzz
Nee , voor de 7njl1 zijn er aparte bios files te vinden . Gewoon eens zoeken op de site van chaintech ( best amerikaanse of koreaanse of zo)
denk dat ze momenteel aan de 4de bios update zijn ;)
succes

Verwijderd

Interessant topic op amdforums met remedies tegen allerlei kwaaltjes die ons mobo kent:

http://www.amdforums.com/...75e3c9e0d&threadid=241861

Toch is het voor mij nog wachten op een nieuw stabiel bios. 7 is ruk voor ocers.

• Brickman
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 11:07:
Interessant topic op amdforums met remedies tegen allerlei kwaaltjes die ons mobo kent:

http://www.amdforums.com/...75e3c9e0d&threadid=241861

Toch is het voor mij nog wachten op een nieuw stabiel bios. 7 is ruk voor ocers.
Bios 7 is ook van de chaintecht site geremoved.

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Altijd mooi gevonden. Ik val op zwart denk ik :)

Signature

Verwijderd

Brickman schreef op 09 September 2003 @ 16:25:
[...]

Bios 7 is ook van de chaintecht site geremoved.
Maar er daarna ook weer opgeplaatst. Ik geloof iig op Korea na dat dan de USA site het meest up to date is.

Check:

http://www.chaintechusa.c...esc.asp?DCSNo=4&PISNo=196

Ik kan bijvoorbeeld niet asynchroon clocken met het geheugen op hoge snelheid(bijvoorbeeld 218MHz wat ik synchroon wel haal), en de rest lager. Andersom wel.

Ik gebruik nu zelf bios verise 03/26/2003...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 17:23 ]

• Brickman
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 17:19:
[...]

Maar er daarna ook weer opgeplaatst. Ik geloof iig op Korea na dat dan de USA site het meest up to date is.

Check:

http://www.chaintechusa.c...esc.asp?DCSNo=4&PISNo=196

Ik kan bijvoorbeeld niet asynchroon clocken met het geheugen op hoge snelheid(bijvoorbeeld 218MHz wat ik synchroon wel haal), en de rest lager. Andersom wel.

Ik gebruik nu zelf bios verise 03/26/2003...
Op de Koreaanse site staat de 7NJS ZE naast de 7NJS ultra ZE nog gewoon op de site.

• xabre16v
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of dit bord de NVIDIA Soundstorm heeft of niet? Op de site van Chaintech praten ze over een CMedia chip maar bord heeft wel de MCP-T :?

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 19:54
Ik heb de doos voor me en daar staat op het stickertje; CMEDIA 8738

• Larsowiets
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-02-2025
Nog ff over die te hoge temps die de C-Box 2 aangeeft. Die kloppen dus niet, maar dat kon ook niet anders. In mijn Thermaltake Xaser II kast zit een sensoortje die ik in me socket onder de cpu heb geplaatst. Terwijl de C-Box zo rond de 65 graden zit geeft de sensor 20 graden lager aan. Het koelblok voelt ook handwarm(nou ja een paar graadjes meer dan) aan. Als het echt 65 of meer zou zijn had ik dat wel gevoeld. Het is een relaxde mobootje maar de sensoren zuigen. Tis maar dat je het weet.
En owja de bios update`s zijn nou ook niet, je van het. Bij elke bios update moet ik windows opnieuw installeren. Daar heb ik meer klachten over gehoord, of is dit te verhelpen? Met updaten ben ik dus al ff geleden gestopt.

I WAS HERE

• Brickman
Larsowiets schreef op 28 september 2003 @ 23:25:
Nog ff over die te hoge temps die de C-Box 2 aangeeft. Die kloppen dus niet, maar dat kon ook niet anders. In mijn Thermaltake Xaser II kast zit een sensoortje die ik in me socket onder de cpu heb geplaatst. Terwijl de C-Box zo rond de 65 graden zit geeft de sensor 20 graden lager aan. Het koelblok voelt ook handwarm(nou ja een paar graadjes meer dan) aan. Als het echt 65 of meer zou zijn had ik dat wel gevoeld. Het is een relaxde mobootje maar de sensoren zuigen. Tis maar dat je het weet.
En owja de bios update`s zijn nou ook niet, je van het. Bij elke bios update moet ik windows opnieuw installeren. Daar heb ik meer klachten over gehoord, of is dit te verhelpen? Met updaten ben ik dus al ff geleden gestopt.
Hier heb ook telkens na een update last van gehad. :?
Mss dat ik 1 keer win niet opnieuw heb moeten installen.

[ Voor 4% gewijzigd door Brickman op 29-09-2003 16:29 ]

Verwijderd

Larsowiets schreef op 28 September 2003 @ 23:25:
Dat temperatuur verschil komt door de manier van uitlezing. Zijn we bij veel borden gewend dat de temperatuur sensor onder de cpu op het mobo zit, hier wordt de temp direct uit de cpu gelezen. Ik zit altijd stabiel stressed op 65 graden, zou ongeveer 45 graden zijn met een tempsensor. Heb ook wel stressed @2v op 75 graden gewerkt.

Over de bios updates, het probleem van opnieuw installeren heb ik niet gehad, wel del ik je mening dat niet elk bios zo geweldig is en ook degene die ik het stabielst vindt voor mijn setup, 03/26/2003, heeft zijn geintjes ook wel.
xabre16v schreef op 28 September 2003 @ 16:45:
Kan iemand mij vertellen of dit bord de NVIDIA Soundstorm heeft of niet? Op de site van Chaintech praten ze over een CMedia chip maar bord heeft wel de MCP-T :?
De chaintech heeft de Soundstorm chip niet geactiveerd.

• zneek
Wie gebruikt de Nvidia nforce drivers met dit mobo? Welke versie? En wat zijn de ervaringen? Ik heb tot op heden de standaard muk van de meegeleverde cd draaien, en ga binnenkort (morgen :) ) de boel opnieuw installen. Aangezien ik de vorige keer bij een driverupdate een dood systeem kreeg, wil ik in 1 keer de beste driverset gebruiken.

Oftewel: de Chaintech driver of de Nvidia drivers gebruiken?

• Brickman
zneek schreef op 04 oktober 2003 @ 20:16:
Wie gebruikt de Nvidia nforce drivers met dit mobo? Welke versie? En wat zijn de ervaringen? Ik heb tot op heden de standaard muk van de meegeleverde cd draaien, en ga binnenkort (morgen :) ) de boel opnieuw installen. Aangezien ik de vorige keer bij een driverupdate een dood systeem kreeg, wil ik in 1 keer de beste driverset gebruiken.

Oftewel: de Chaintech driver of de Nvidia drivers gebruiken?
Misschien dat je de drivers die op de site van Chaintech staan kunt proberen.
Maar het is wel erg klote als je steeds een dood systeem heb.
Mij ook erg vaak over komen. :S

• xabre16v
  • Niet online
Ik gebruik gewoon de laatste drivers van NVIDIA. Gaat uitstekend.

• Brickman
xabre16v schreef op 05 oktober 2003 @ 16:16:
Ik gebruik gewoon de laatste drivers van NVIDIA. Gaat uitstekend.
Zijn de IDE schijven en DVDr-rom nu gewoon IDE ipv SCSI?

• zneek
nu heb ik de drivers van de Chaintech site ge-installed, die in de TS staan. Nu blijven er 3 gele vraagtekens in mijn apparaatbeheer staan: RAID-controller, USD-Device, USB-Controller.

Dat USB-Device zal het dockingstation van mijn P800 zijn, die install ik later. Maar die andere twee. Hoe komt ie daar nou weer bij? Ik heb geen HDD's aan de S-ATA RAID controller hangen, en een USB Controller?? ikke nie begraip.

Verwijderd

Er is weer een nieuwe bios versie uit:
Version : 8.0
Date: 2003/09/15
Note :
Feature :
1. Removed Lenten function and icon since the software agreement was overdue
2.Supported new Duron FSB133 CPU (1400, 1600, 1800)

Duron support nu dus... Verder weinig nieuws. Wat is de eerste feature is is mij niet duidelijk.

De link

Misschien kan Brickman hem in de openingspost zetten?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 16:47 ]

• Brickman
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 16:45:
Er is weer een nieuwe bios versie uit:
Version : 8.0
Date: 2003/09/15
Note :
Feature :
1. Removed Lenten function and icon since the software agreement was overdue
2.Supported new Duron FSB133 CPU (1400, 1600, 1800)

Duron support nu dus... Verder weinig nieuws. Wat is de eerste feature is is mij niet duidelijk.

De link

Misschien kan Brickman hem in de openingspost zetten?
Ok ga ik nu doen.

/edit updated

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik ben van plan om de Chaintech 7NJS Zenith te kopen. Kan em voor 99 euro krijgen. Zit nu te twijfelen tussen de MSI K7N2 Delta FISLR, en de Chaintech dus. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar Chaintech door de vele extra's en layout :D.
Maar iemand verder ervaringen met MSI K7N2 Delta FISLR tegenover de Chaintech?
Hoe is de CPU support voor beide moederborden, met een AMD Athlon XP2500+ Barton core?
En ben van plan om over te clocken, maar heb een btje Elcheapo memory :'( , welk merk moet ik kopen? Twinmos,Dane-Elec Kingston:??!

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Wat is je budget qua geheugen?

Qua overclocken en features moet je zeker voor de Chaintech gaan. De MSI is daar maar matig in

Alleen heeft de Chaintech wel minder onboard geluid, omdat ze daar geen gebruikt maken van de Nforce2 APU. Doet MSI wel en dat scheelt een hoop processorgebruik in games

[ Voor 41% gewijzigd door Piggen op 09-10-2003 22:00 ]

• zneek
YellowNeck schreef op 09 oktober 2003 @ 20:09:
Ik ben van plan om de Chaintech 7NJS Zenith te kopen. Kan em voor 99 euro krijgen. Zit nu te twijfelen tussen de MSI K7N2 Delta FISLR, en de Chaintech dus. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar Chaintech door de vele extra's en layout :D.
Maar iemand verder ervaringen met MSI K7N2 Delta FISLR tegenover de Chaintech?
Hoe is de CPU support voor beide moederborden, met een AMD Athlon XP2500+ Barton core?
En ben van plan om over te clocken, maar heb een btje Elcheapo memory :'( , welk merk moet ik kopen? Twinmos,Dane-Elec Kingston:??!
Ik heb hier een 7NJS Chaintech met een Barton 2500, draait als een zonnetje :)

Verwijderd

Duidelijk de Chaintech, zeker voor dat geld. Twinmos/Winbond oced goed, vooral de BH5 chippies, probeer anders aan pc2700 infineon geheugen wat uit de USA komt te bemachtigen, clockt ook super over. Let op, alleen wat uit de USA komt.

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Chaintech 7NJS:
Vcpu: 1,4 - 2,15 V
Vagp: 1,6 - 2 V
Vmem: 2,7 - 3,2 V

Vergeleken met de concurrentie

Abit NF7-S v2.0:
Vcpu: tot 2,3 V
Vagp: tot 1,8 V
Vmem: tot 2,9 V
Vchipset: 1,4 - 1,7 V

Asus A7N8X
Vcpu: tot 1,85 V
Vmem: tot 2,8 V

Epox 8RDA3+:
Vcpu: tot 2,2 V
Vchipset: tot 2 V

Zoals je ziet kan de Chaintech met de beste mee. Ik heb zelf trouwens een Chaintech 7NJL1 Apogee. Die heeft dezelfde opties. Alleen lijkt het erop dat de onboard sound ermee is opgehouden. Nu probeer ik hem (met bijbetaling) om te ruilen voor een Abit NF7-S (ik wil Soundstorm :D)

Verwijderd

mpmad schreef op 10 October 2003 @ 16:57:
Chaintech 7NJS:
Vcpu: 1,4 - 2,15 V
Vagp: 1,6 - 2 V
Vmem: 2,7 - 3,2 V

Vergeleken met de concurrentie

Abit NF7-S v2.0:
Vcpu: tot 2,3 V
Vchipset: 1,4 - 1,7 V

Asus A7N8X
Vcpu: tot 1,85 V
Vmem: tot 2,8 V

Epox 8RDA3+:
Vcpu: tot 2,2 V
Vchipset: tot 2 V

Zoals je ziet kan de Chaintech met de beste mee. Ik heb zelf trouwens een Chaintech 7NJL1 Apogee. Die heeft dezelfde opties. Alleen lijkt het erop dat de onboard sound ermee is opgehouden. Nu probeer ik hem (met bijbetaling) om te ruilen voor een Abit NF7-S (ik wil Soundstorm :D)
Ja die onboard sound hield er bij mij ook altijd meteen mee op.. nog voor ik hem uitschakelde ;)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

mpmad schreef op 09 October 2003 @ 21:58:
Wat is je budget qua geheugen?

Qua overclocken en features moet je zeker voor de Chaintech gaan. De MSI is daar maar matig in

Alleen heeft de Chaintech wel minder onboard geluid, omdat ze daar geen gebruikt maken van de Nforce2 APU. Doet MSI wel en dat scheelt een hoop processorgebruik in games
Ik ben van plan om niet meer dan 99 euro uit te geven aan een reepje van 512 PC2700 geheugen, twinmos word et denk ik..

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Brickman
Der is weer iets raars gebeurt met het nieuwe bios. Het is al van de site geremoved :?

Weer een fout er in?

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

YellowNeck schreef op 10 October 2003 @ 18:09:
[...]

Ik ben van plan om niet meer dan 99 euro uit te geven aan een reepje van 512 PC2700 geheugen, twinmos word et denk ik..
Twinmos/Winbond is in Nederland nauwelijks verkrijgbaar. En 512 mb Infineon komt ook niet ver. Een goede optie lijkt me om via Rick2001 bij zijn zaak (www.p-c-c.de) een reepje Twinmos/Winbond PC3200 te kopen voor 109 euro (+verz. kosten). Die komen nog wel behoorlijk ver voor een 512 mb reepje

Verwijderd

mpmad schreef op 10 October 2003 @ 21:51:
[...]

Twinmos/Winbond is in Nederland nauwelijks verkrijgbaar. En 512 mb Infineon komt ook niet ver. Een goede optie lijkt me om via Rick2001 bij zijn zaak (www.p-c-c.de) een reepje Twinmos/Winbond PC3200 te kopen voor 109 euro (+verz. kosten). Die komen nog wel behoorlijk ver voor een 512 mb reepje
Nou als je naar de pricewatch kijkt
15 512MB PC3200 DDR SDRAM (TwinMos) € 91,- 10-10
En dan naar de winkels gaat zul je zien dat er verschillende zijn die het in voorraad hebben. hehehe

Verwijderd

2x 256mb nemen en in dual channel draaien. infineon is redelijk makkelijk te verkrijgen.

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 22:40:
[...]

Nou als je naar de pricewatch kijkt
15 512MB PC3200 DDR SDRAM (TwinMos) € 91,- 10-10
En dan naar de winkels gaat zul je zien dat er verschillende zijn die het in voorraad hebben. hehehe
Maar dat is geen Twinmos/Winbond. Ik heb die winkels allemaal al gemaild en geen van allen had Twinmos/Winbond

Verwijderd

Brickman schreef op 10 October 2003 @ 18:51:
Der is weer iets raars gebeurt met het nieuwe bios. Het is al van de site geremoved :?

Weer een fout er in?
Op welke site kijk je dan? Ik zie hem er nog gewoon op staan.

http://www.chaintech.com....desc.asp?DCSNo=4&PISNo=12

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Hij zal wel op de verkeerde Chaintech site gekeken hebben. Niet alle Chaintech sites zijn even snel met het updaten van de site. Chaintech Global is volgens mij het snelst

Verwijderd

Kan er nu wel of niet een Barton processor op dit mobo geplaatst worden, volgens de site van Chaintech iig niet.
Pagina: 1 2 3 Laatste