Chaintech Zenith 7NJS [Ervaringen]

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 688 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:52:
[...]

hmmz,
je hebt toch die drivers die op de cd staan op een disketje gezet? en dan F6 gedrukt bij intallatie xp? dus alles wat in die folder staat + plus het pad /winxp/ copieren naar een disketje en dat werkt.

[...]

ik heb zelf ook een vraag:
dat geluid.. is dat normaal dat dat zo een fluit voortbrengt als ik mijn boxen op iets hoger dan 5 % van vermogen zet?
nu los ik het op door mijn computer zo veel mogelijk te doen versterken en mijn boxen zo stil mogelijk te zetten. ligt niet aan mijn boxen want mijn koptelefoon heeft het ook

heeft een van jullie die digidoc onder xp aan de praat gekregen... dat lukt mij maar niet...
Ja dat heb ik gedaan, kreeg weer de melding dat ie geen HDD vond, hoe hebben jullie et dan gedaan? (stap voor stap :) )

Voor Digidoc, doet bij mij wel , kreeg jij toevallig mem.vxd error of iets dergelijks?

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

neen bij de originele zou dan kunnen van wel maar bij deze die ik nu heb komt er na een tijdje error overflow '6'
bovendien flitsen steeds verschillende temperaturen langs

stap voor stap?
een beetje zoals ik altijd doe bij raidcontrollers in xp

1 een array aanmaken in het promise bios
2 opstarten van cd-rom xp
3 vlak na het opstarten F6 drukken (als hij dat vraagt)
4 hij zal vragen naar je disketje (of je er een hebt>natuurlijk/wil je het wel zeker installeren... etc blabla)
5 je voegt je disketje in met die paar files onder d:/primise/fasttrack376
ik weet niet zeker fastrack376 of MBfastrack133 >eens proberen
dus die files onder die folder+ folder van bestruringssysteem (in die folder laten!!!)
6 hij vraagt dus wat je wil doen
7 je klickt de drivers aan van je besturingssysteem (Xp dus)
8 hij zegt dat het goed is en of je nog iets wil doen
9 als al het voorgaande is volbracht en het werkt nog steeds niet dan zou ik het op de hardware zoeken, kabels? voeding? goed aangesloten/ voldoende stroom

edit: je ziet toch wel in je post nog steeds je promise bios?....
ik heb ooit gehad dat mijn front audio/usb verkeerd aangeslotenzat en dat daardoor mijn promise gedisabled was... heel verwarrend dus. was gewoon opgelost door juist te monteren

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 16:33 ]

Verwijderd

niemand die een oplossing heeft voor die overflow?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 11:56 ]

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Shit, volgens mij is mijn moederbord naar de klote ... :'(

Ik kom net van een LAN af, maar krijg mijn pc voor geen meter aan de praat.
Kheb al mijn disken los gegooit, Firewire kaartje er uit gehaald, de BIOS geleegd, andere VGA kaaart er in gedaan, geheugen chips 1 voor 1 (het zijn er twee) er uit gehaald. USB stekkertjes los.
Ik ga zo nog een andere voeding proberen (dit was een grote ruime aparte, maar ja ... kan ook stuk)

Wat ik krijg:
mijn CBOX2 zegt tegen mij: ... hoop bla bla .... 52 (IDE scan) 63, 65, 75 ,7F en op de 75 gaat het mobo heel snel in een trillende vorm piepen.
Duidelijk om me te attenderen op een probleem, maar wat?

Heeft iemand een leuke suggestie?

----

opgelost ....
Mede tweakers ... je raad het niet snel denk ik ...

mijn KVM switch was rottig aan het doen op het keyboard ingangetje ... hierdoor deed de pc niks.

Hij doet het nu weer wel ... VAAAG |:(

[ Voor 15% gewijzigd door VisionMaster op 02-05-2004 13:59 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

VisionMaster schreef op 02 mei 2004 @ 13:41:
Shit, volgens mij is mijn moederbord naar de klote ... :'(

Ik kom net van een LAN af, maar krijg mijn pc voor geen meter aan de praat.
Kheb al mijn disken los gegooit, Firewire kaartje er uit gehaald, de BIOS geleegd, andere VGA kaaart er in gedaan, geheugen chips 1 voor 1 (het zijn er twee) er uit gehaald. USB stekkertjes los.
Ik ga zo nog een andere voeding proberen (dit was een grote ruime aparte, maar ja ... kan ook stuk)

Wat ik krijg:
mijn CBOX2 zegt tegen mij: ... hoop bla bla .... 52 (IDE scan) 63, 65, 75 ,7F en op de 75 gaat het mobo heel snel in een trillende vorm piepen.
Duidelijk om me te attenderen op een probleem, maar wat?

Heeft iemand een leuke suggestie?

----

opgelost ....
Mede tweakers ... je raad het niet snel denk ik ...

mijn KVM switch was rottig aan het doen op het keyboard ingangetje ... hierdoor deed de pc niks.

Hij doet het nu weer wel ... VAAAG |:(
Lol...ben blij voor je, want zo'n Chaintech mobo is prijzig , en echt een fijn moederbord. Maar als ik et goed begrijp kreeg je meerdere error diagnostics van je Cbox2?

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

YellowNeck schreef op 02 mei 2004 @ 16:49:
[...]

Lol...ben blij voor je, want zo'n Chaintech mobo is prijzig , en echt een fijn moederbord. Maar als ik et goed begrijp kreeg je meerdere error diagnostics van je Cbox2?
error diagnostics ... nou ... je krijgt gewoon te zien waar je bios nu mee bezig is :D
In de Appendix staat dan een tabel wat al deze Hex codes betekenen ;)

Verder heb ik dit bordje gekocht in zijn piek tijd, dus ja, voor mij is/was het een duur bordje :D

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ik wou graag mijn northbridge voltage verhogen omdat ik een "springende" beeldscherm kreeg met het OC"n,
Nou zie ik in mijn bios (8.0) helemaal geen optie voor je NB-Voltage, weet iemand waar deze staat, of bestaat deze gewoon niet?

Ik lees net in een review dat er tussen de heatsink van de Chipset en de Northbridge zelf geen koelpasta tussenzit. Dit wou ik eens snel gaan aanbrengen; hoe?

Ik haal dus die NB-HSF eraf door de pinnen/klemmen naar binnen te drukken, waardoor ik de heatsink eraf kan halen. en daarna koelpasta aanbrengen; maar hoeveel moet dit zijn? De hele chipset bedekken?

[ Voor 49% gewijzigd door Yellowneck op 16-05-2004 22:58 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ongeveer een rijstkorrel à een erwtje nemen, afhankelijk van het grootte van de core. Je hoeft niet het hele chipset te bedekken :+ Alleen de core van de northbridge volstaat :)

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 17-05-2004 06:37 ]

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 16:15:
neen bij de originele zou dan kunnen van wel maar bij deze die ik nu heb komt er na een tijdje error overflow '6'
bovendien flitsen steeds verschillende temperaturen langs

stap voor stap?
een beetje zoals ik altijd doe bij raidcontrollers in xp

1 een array aanmaken in het promise bios
2 opstarten van cd-rom xp
3 vlak na het opstarten F6 drukken (als hij dat vraagt)
4 hij zal vragen naar je disketje (of je er een hebt>natuurlijk/wil je het wel zeker installeren... etc blabla)
5 je voegt je disketje in met die paar files onder d:/primise/fasttrack376
ik weet niet zeker fastrack376 of MBfastrack133 >eens proberen
dus die files onder die folder+ folder van bestruringssysteem (in die folder laten!!!)
6 hij vraagt dus wat je wil doen
7 je klickt de drivers aan van je besturingssysteem (Xp dus)
8 hij zegt dat het goed is en of je nog iets wil doen
9 als al het voorgaande is volbracht en het werkt nog steeds niet dan zou ik het op de hardware zoeken, kabels? voeding? goed aangesloten/ voldoende stroom

edit: je ziet toch wel in je post nog steeds je promise bios?....
ik heb ooit gehad dat mijn front audio/usb verkeerd aangeslotenzat en dat daardoor mijn promise gedisabled was... heel verwarrend dus. was gewoon opgelost door juist te monteren
Jij hebt kennelijk ervaring met dit moederbord en S-ATA schijven. Ik heb net een 2de schijf in mijn systeem gehangen. Ik had alleen een IDE schijf, en heb er nu een S-ATA bij gehangen. Geen RAID geconfigureerd in de Promise bios, aangezien dat niet de bedoeling is. Ik wil de S-ATA schijf gewoon als 2de schijf in mijn systeem gebruiken. Nu heb ik de drivers van de bijgeleverde cd geinstalled (de driver download op de Chaintech site gaf een 404). De apparaten in apparaatbeheer zien er correct uit, maar toch kan ik de S-ATA schijf nog nergens terug vinden (in schijfbeheer).

Moet ik een RAID array instellen (wat onzin is met 1 schijf)? Of doe ik iets anders fout?

Ik gebruik trouwens WindowsXP SP1 (SP2 install ik deze week nog ff zo gauw dit ding werkt :) )

[edit] schijf aan S-ATA, nix instellen in controller bios, drivers installeren leverde 1 SCSI Drive in apparaatbeheer, waar ik nix mee kon. Vervolgens gewoon gedaan of ik gek was en de controller een RAID array laten maken met 1 disk. Nu doet ie het wel, appraatbeheer herkent mijn enkele S-ATA schijf nu als "Promise 1+0 Stripe/RAID0 SCSI disk device". Klopt dit? Of heb ik nou iets geks gedaan? :) RAID array met 1 disk, raar spul dat Promise. Zakelijk hebben we geloof ik altijd Adaptec spul, en nu snap ik waarom ;)

[ Voor 12% gewijzigd door zneek op 26-09-2004 18:34 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

zneek schreef op 26 september 2004 @ 13:25:
[...]

Jij hebt kennelijk ervaring met dit moederbord en S-ATA schijven. Ik heb net een 2de schijf in mijn systeem gehangen. Ik had alleen een IDE schijf, en heb er nu een S-ATA bij gehangen. Geen RAID geconfigureerd in de Promise bios, aangezien dat niet de bedoeling is. Ik wil de S-ATA schijf gewoon als 2de schijf in mijn systeem gebruiken. Nu heb ik de drivers van de bijgeleverde cd geinstalled (de driver download op de Chaintech site gaf een 404). De apparaten in apparaatbeheer zien er correct uit, maar toch kan ik de S-ATA schijf nog nergens terug vinden (in schijfbeheer).

Moet ik een RAID array instellen (wat onzin is met 1 schijf)? Of doe ik iets anders fout?

Ik gebruik trouwens WindowsXP SP1 (SP2 install ik deze week nog ff zo gauw dit ding werkt :) )

[edit] schijf aan S-ATA, nix instellen in controller bios, drivers installeren leverde 1 SCSI Drive in apparaatbeheer, waar ik nix mee kon. Vervolgens gewoon gedaan of ik gek was en de controller een RAID array laten maken met 1 disk. Nu doet ie het wel, appraatbeheer herkent mijn enkele S-ATA schijf nu als "Promise 1+0 Stripe/RAID0 SCSI disk device". Klopt dit? Of heb ik nou iets geks gedaan? :) RAID array met 1 disk, raar spul dat Promise. Zakelijk hebben we geloof ik altijd Adaptec spul, en nu snap ik waarom ;)
Dat laatste klopt, ik had ook problemen met de SATA schijf icm Zenith, maar draaide op et eind goed. Inderdaad RAID aanzetten, en configgen als stripe..vaag maarja. (komt volgens mij doordat die SATA connetoren op het moederbord geen gewone maar SATA Raid connectoren zijn...duh.. :P )

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 26-09-2004 19:15 ]

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

YellowNeck schreef op 26 september 2004 @ 19:14:
[...]

Dat laatste klopt, ik had ook problemen met de SATA schijf icm Zenith, maar draaide op et eind goed. Inderdaad RAID aanzetten, en configgen als stripe..vaag maarja. (komt volgens mij doordat die SATA connetoren op het moederbord geen gewone maar SATA Raid connectoren zijn...duh.. :P )
Correctemondo...
Ik heb inmiddels weer wat geupgrade na mijn laatste post op deze thread en ik heb hiero op de IDE3 (via RAID controller) een 120GB disk zitten geconfigureerd als een single disk RAID-0 in de RAID bios.
In middels een s-ata disk van 160GB erbij en idem geconfigureerd.
Mijn systeem raakt vol... ik heb nog maar plek voor 1 s-ata disk :7

Ik vraag me alleen af of ik nu de disken via een kleine hack in het BIOS als RAID-0 array benader of dat ik deze disken nu gewoon in een andere pc kan hangen en dat ze direct begrepen worden.
Eigenlijk is de vraag... is de data op deze schijven nu geschreven op een manier dat de RAID controller het begrijpt of is het nu allemaal opgeslagen alsof het via een normale IDE-controller is behandeld... ?

[ Voor 22% gewijzigd door VisionMaster op 26-09-2004 19:37 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste