Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Neon Light Design Case Black Mod!

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 16:40
Ik bezit sinds Augustus 2002 een 3RSystems Neon Light Design Case Black. Deze wilde ik altijd al modden, maar had het lef niet om de dremel in mijn zijpaneel te zetten. Toen kwam ik opeens het kant-en-klare zijpaneel met window tegen op XXLCases. Deze heb ik toen gekocht, samen met een extra HD, 3 blauwe ccfl's, en een ccfl-casefan.
De kabels zijn nog een rotzooi, evenals de plaatsing van de starters en schakelaars. Hier gaat nog verandering in komen uiteraard :).
Sorry voor de brakke kwaliteit van de foto's, maar de digitale camera is een oudje ;) :

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/casemod/MVC-002F.JPG
Zijpaneel binnen!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/casemod/MVC-003F.JPG
Pic van het paneel.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/casemod/MVC-004F.JPG
Pic van de kast met de HD, de ccfl's, en de casefan ingebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/casemod/MVC-005F.JPG
Close-up van mijn professioneel geplaatste schakelaars :D moet ik nog wat moois op bedenken.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/casemod/MVC-006F.JPG
Close-up van de ccfl-casefan.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/casemod/MVC-007F.JPG
Close-up van de kast. (Let op de kabelzooi)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/casemod/MVC-008F.JPG
Pic van wat verder weg, van de hele kast.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/casemod/MVC-009F.JPG
Lampjes aan!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/casemod/MVC-010F.JPG
Close-up van de brandende casefan.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/casemod/MVC-011F.JPG
Paneel erop, issie niet mooi :P

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/casemod/MVC-012F.JPG
Zelfde, maar met flits.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/casemod/MVC-013F.JPG
Kabelhell...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/casemod/MVC-014F.JPG
Nog een pic van achter, van de casefan.

Comments and Tips please!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ziet er wel Strak uit ja. Ik hou alleen niet van de kast die je hebt ,maar dat is mijn mening. Als alle kabels zijn weggewerkt dan is ie zeker wel mooi!!!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Verwijderd

hehe ziet er wel leuk uit
alleen de schakelaars zitten in de kast :S

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11 16:32
Ziet er wel leuk uit, maar het kan beter :)
tip #1. Ruim je kabels op met bijvoorbeeld mesh.
tip #2. Leg er een bodemplaat in. Dit kan bijvoorbeeld een spiegel zijn. (hier kan je ook je kabels onder verstoppen) Kijk als voorbeeld naar mijn casemod.
opmerking: Die neon fan wordt op zich al warm en dat vind ik niet echt bij de definitie "ventilator" passen. Ik zou zelf nooit zo'n fan kopen.

Suc6

[ Voor 30% gewijzigd door Fallout op 03-07-2003 22:43 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Wie wat waar mod :X

Een lampje met een schakelaar en een pre-modded windows :S

edit: en die kabeltroep niet te vergeten.

[ Voor 22% gewijzigd door pierre-oord op 03-07-2003 22:44 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 00:36

Mx-KAEY

Mx-KÆY

ik vind de mod wel goed maar de kast vind dus echt nix te speels!

-- Mx-Generætion --

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Huh, mod ?

Overkill aan ccfls en kabelzooi

volegende x wat meer van je eigen fantasie er in :x

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik krijg het er niet echt warm van.. allemaal premod spullen. Het mooie aan casemodding vind ik nog steeds dat je zelf aan het werk gaat met een Dremel en een spuitbus en dat je van een saaie kast een uniek kunstwerk maakt.. Dit kan iedereen kopen :/ Bovendien heb je veel te veel plaatjes voor zo'n standaardmod.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• jvvv
  • Laatst online: 04-11 05:50
Hoeveel heb je dat zij-paneel betaald?

• geez
:D waarom verwachtte ik replies zoals "Huh, mod?" :P
Ben ook nog niet klaar btw, kabels :X
En schakelaars aan de binnenkant 8)
Moet eerst maar eens mijn floppy fixen.. kwam er net achter dat die het niet meer doet :+
Tja en die kast.. ieder zijn smaak

@Fallout: Waar vind ik jou mod dan? En zo'n ccfl word niet echt heet voor zover ik weet hoor.. maar je hebt wel gelijk. Dat van die bodemplaat is een goed idee.. even over nadenken wat ik dan ga gebruiken.

Zijpaneel was iets meer dan 30 pleuro..

Heb het trouwens 2x moeten typen, sinds ik met mijn duffe kop het venster sloot toen ik previewde... :X:X Daar stond namelijk zoiets in: "Denk dat de echte die-hard modders het niks zullen vinden, sinds ik niet zelf gedremeld etc. heb"

Zal er morgen nog ff paar pics van mijn glowpad bijpleuren.. als ik tijd heb en eraan denk :D

[ Voor 31% gewijzigd door geez op 03-07-2003 23:12 . Reden: toevoeging ]

• jvvv
geez schreef op 03 July 2003 @ 23:10:
:D waarom verwachtte ik replies zoals "Huh, mod?" :P
Ben ook nog niet klaar btw, kabels :X
En schakelaars aan de binnenkant 8)
Moet eerst maar eens mijn floppy fixen.. kwam er net achter dat die het niet meer doet :+
Tja en die kast.. ieder zijn smaak

@Fallout: Waar vind ik jou mod dan? En zo'n ccfl word niet echt heet voor zover ik weet hoor.. maar je hebt wel gelijk. Dat van die bodemplaat is een goed idee.. even over nadenken wat ik dan ga gebruiken.
Kabels opruimen is niet modden hé...

oh, en er zijn mensen met mooiere mods die nog beschijden zijn om het in [CM] Het "Post hier je kleine mods" topic te posten... (ik bvb)

30€ voor een gat? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door jvvv op 03-07-2003 23:13 ]

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

kun je me vertellen wat je er nou zelf aan hebt gedaan? :?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• geez
casemodderpoel schreef op 03 July 2003 @ 23:12:
Ehm, spullen erin...
Denk dat de echte die-hard modders het niks zullen vinden, sinds ik niet zelf gedremeld etc. heb
Vind het eindresultaat anders zelf erg mooi, maar dat is dan mijn mening

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 03 July 2003 @ 23:12:
(Kabels opruimen iig niet :X ) Hij heeft alle premod stuff er zelf ingehangen ;)

edit:
Ik zal niet alleen een lullige opmerking neerzetten, ik vind hem niet fantastisch maar ook niet lelijk.... Maar misschien had dit meer iets geweest voor het ''Grote-kleine modjes topic'', ik denk dat deze thread daarom ook dicht gaat ;( :9

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 23:20 ]

• jvvv
Deze zal zo hard dicht gaan, behalve als je er ineens een speciaal aspect aan geeft, anders kunnen er zo 100'en topics komen...

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
tja ik heb dit ook... gewoon sidepaneltje gekocht en ccfl in geplaatst. komt niet meer bij kijken ;)

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11 11:17
offtopic:
Zeg mensen, kraak het nou niet zo af! Hij is er toch nog mee bezig????
Ja, hij vraagt om tips & comments, maar kom dan niet allemaal met hetzelfde:
Allemaal Pre-Modded; Wat heb je dr zelf aan gedaan?; Dit is geen modden]
Als je dan vind dat het niet echt een mod is, geef dan iig tips erbij over wat je er zelf aan veranderen. Zodat het wel een volledige MOD wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Laurenz op 03-07-2003 23:26 ]

Leave only footprints, take only memories

• jvvv
laurensvliegen schreef op 03 July 2003 @ 23:21:
Als je dan vind dat het niet echt een mod is, geef dan iig tips erbij over wat je er zelf aan veranderen. ZOdat het wel een volledige MOD wordt.
Als hij het zo houdt, zou ie beter zijn bays afdekken, is niet echt mooi door window (ghoe noemt dat spul nu weer, rimpel ding). Ten tweede zou ik toch iets aan die kabels doen (en die schakelaars vanvoor doen.
offtopic:
Nu zal ik als goede tweaker kunnen slapen

[ Voor 5% gewijzigd door jvvv op 03-07-2003 23:26 ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:18
Blijft mooier als een orginele kast.

Die rounded IDE kabels zijn leuk, maar deze volgens mij iets te lang :X . Als je de rest ook even opruimt en ook gelijk afstoft (check je VGA + andere kaarten eens ;) ) ziet het er al beter uit. En natuurlijk die schakelaart :| .

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Hee, ik heb een Neon Light Silver, maar ik heb niet zo'n groot 2,5" rack, zat die er standaard bij bij jou?

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29
Goed het is geen mod zoals Resetim of bartje maar iedereen moet toch een keer beginnen ;)

Maargoed die knopjes van de cclf'e zou je kunnen verwerken aan de achterkant van de kast gewoon met een boor gaatje maken en daar het knopje inzetten zo zie je niks van de knopjes en is het veel makkelijker.je zou ze ook kunnen verwerken in een baybus maar daar ben ik persoonlijk geen voorstander van.

Ide kabels zijn echt te lang daar is iedereen het wel over eens zo zijn ze nu rommelig en lastig weg te werken .ik zou gaan kijken voor een paar kortere en deze 2e hands doorverkopen deze kabels zijn meer voor bigtowers gemaakt.

je floppy drive zou je ook zilver kunnen spuiten dit zal er al een stuk beter uitzien dan.

foto's zijn trouwens prima, valt wel mee hoe brak die cam is.

goed zoals ik al laat zien en anderen heb je nog wat te doen zodra je de kabels heb opgeruimd en alles heb weggewerk zodat het er netjes uitziet ,zou je kunnen gaan verzinnen wat je nog meer wilt veranderen eraan.

[ Voor 6% gewijzigd door _Drake_ op 04-07-2003 00:01 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
tja, hoe moet ik het brengen.... ik vindt persoonlijk de kast niet mooi, en het is nu nog een rommeltje.. maar...

een baybusje voor je verlichting en fans zou al een stuk netter zijn, en je kan tegerlijkertijd draden verlengen/wegstoppen (achter je rechterzijpaneel b.v.) voor zover ik zie, wordt de ergste kabelspagetti veroorzaakt door je CCFL's + inverters... als je een goeie plek voor je inverters kan vinden die (bij voorkeur) niet zichtbaar is door de window, en de kabels wegwerkt, ben je al een heel eind.

dit was mn kast voor het opruimen:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/Casemodding/Gally/Case_insides_600.jpg

hier heb ik al zoveel mogelijk alles uit het zicht proberen te plaatsen, zoals de inverter die nu naast de voeding zit (ik heb er 2 paar aan weerskanten van de PSU te zitten) en alle kabelzooi zoveel mogelijk wegstoppen/weghalen. nu heb ik alle molex kabels gemeshed, rounded cables, en alle losse zooi zo weggewerkt dat je het niet kan zien door de window...

bovenin is het nog steeds een zootje, en aan de voorkant lopen nog meer draden dan op de pic, maar je ziet het niet dus is het acceptabel :)

Mn 3D printer blogje..

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:47

DUX

blijft ook nu voor Oranje

laurensvliegen schreef op 03 July 2003 @ 23:21:
offtopic:
Als je dan vind dat het niet echt een mod is, geef dan iig tips erbij over wat je er zelf aan veranderen. Zodat het wel een volledige MOD wordt.
offtopic:
Casemods in progress gaan niet zomaar: zie deze link.

Ach, met premodded spul weet je ten minste zeker dat je het zelf niet verpest :p . Als je de boel een beetje opruimd kan het er inderdaad heel netjes uit komen te zien.

[aanvulling]
Op de voorkant zit naast het zijpanel een hele rij strepen/ribbels. Misschien kun je daar wat mee doen? Doorzagen dat het blauw licht er doorheen komt ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door DUX op 04-07-2003 00:27 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Leuke zo'n ColorCase Black met LCD + thermosensors. Ziet er leuk uit met dat raampje. :)

Wat ik alleen niet begrijp is waarom je de harddisken in de 5¼" trays hangt en niet vlak achter de 120mm fan in het 3½" ondergedeelte. Op die manier worden nl. je harddisken goed gekoeld, wat zeker geen overbodige luxe is.

Maar hoe leuk ik je (semi)mod ook vind, ik sluit dit topic toch af:
Als je een topic opent om je casemod te showen, lees dan ook eerst de speciale richtlijnen hiervoor in Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics

Bron: Het 3-stappenplan van CME
Kleinere mods, zoals een Window plaatsen, licht + ventilatoren horen eerder thuis in:
[rml][ CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Part 2[/rml]
In dit topic mag je je kleine mods showen die geen eigen topic waard zijn. Hierbij moet je denken aan een nieuwe blowhole, een fan die je voorzien hebt van LED's of bijvoorbeeld simpele windowmod. Als je een complete mod wil posten dan mag je daar een apart topic voor maken, maar dan ook alleen als het een uitgebreide en voltooide mod is. Voor alle andere mod's kan je dus in dit topic terecht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.