Lees dit eerst voordat je een topic opent!

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 14:53
Het 3-stappenplan van CME
Gezien het huidige niveau in Casemodding & Elektronica leek het mij handig om net zoals wat Buzzman in WOS gedaan heeft hier ook in te voeren.
Mensen, neemt kennis van het 3-stappenplan:

:? Stap 1 - Lees de sticky topics!

Voordat je een topic gaat openen word je geacht deze sticky topic eerst door te lezen of je antwoord daar niet toevallig al in staat:
Niets gevonden? Door naar:

:? Stap 2 - Gebruik de search engines!

Niets gevonden in de sticky topics? Dan moet je gaan zoeken.
Echt niets gevonden? Dan door naar:

:? Stap 3 - Je topic openen

Ook hier zitten regels aan vast.
Je topic heeft aan een aantal eisen te voldoen:

• Het onderwerp moet wel computergerelateerd zijn. Dus topics waarbij je de casefans inzet als aanjager van de barbeque, huiswerkvragen of schema's van je nieuwe brommer zijn niet de bedoeling.

• Gebruik "tags" om duidelijk te maken om wat voor soort vraag binnen CME het gaat. Een paar voorbeeldjes:

[CM] Pics van mijn casemod
    [LCD] Aansluitprobleem LCD's eio.com
    [EL] Kan dit fanbus schema zo?

Dit zijn slechts voorbeelden van tags, je kun zelf ook tags bedenken.

• Neem een duidelijke topictitel. Erg belangrijk, omdat men dan in een opslag kan zien waar het om gaat in je topic. Neem dus geen wazige topictitels als "[OC] Kijk dit eens!"

• Ik verwacht van jullie dat je normaal Nederlands taalgebruik hanteert in de topics. Gebruik punctuatie, grammaticale correctheid en witregels om je topic netjes en overzichtelijk te houden. Je zal op deze manier ook netter behandeld worden en je vermijdt opmerkingen als "Sorry zo kan ik dit niet lezen, leer eens typen!".

• Als je een topic opent om je casemod te showen, lees dan ook eerst de speciale richtlijnen hiervoor in Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics
Zie ook: Moderatiepolicy CME

1. Q:
Phreak, vanwaar deze invoering?

1. A:
Daar is een aantal redenen voor:

• Niveau wordt op deze manier gehandhaafd.
  • Het komt de overzichtelijkheid in CME ten goede.
  • Irritatie bij users wordt weggenomen.

2. Q:
Phreak, wat gebeurt er met topics die niet aan bovengenoemde stappen voldoen?

2. A:
Deze worden gesloten met een verwijzing naar dit topic.

3. Q:
Phreak, ik snap niet zoveel van de FAQ enzo.. wat nu?

3. A:
Een van de redenen van invoering van dit stappenplan is het handhaven van het niveau. Als jij de FAQ niet snapt dan is dat erg jammer, de lat ligt dan blijkbaar te hoog. Lees de FAQ nog eens rustig en aandachtig door, dan kom je er misschien wel uit. :)

© Phreak 2001

Mocht je op- of aanmerkingen hebben op dit stappenplan stuur dan een mailtje naar phreak@tweakers.net. Je mag me ook op ICQ aanspreken, en wel op ICQ UIN 34034910.

Stappenplan CME v1.1b

Afbeeldingslocatie: http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ABRrfQ6nU5pbWdme4ArEQJ53mW2g

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 14-07-2003 17:26 . Reden: Paar OCM's en OCE's veranderd naar CME + linkje toegevoegd | HTML weer aan ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dit document wordt niet meer geupdate, zie voor actuele policy Welkom in CME - Lees dit eerst even!

<!-- react zuigt -->

Dit topic is gesloten.