[SpeedXS] ADSL Extreme (8-2Mbit/1Mbit) voor €49,95 p/m

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.588 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathumax
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-04-2024
wvkreg schreef op 17 december 2003 @ 14:57:
Ik heb een Micronet sp3351
gekocht voor €69
Line Sync knippert
ook als ik hem rechtstreeks aansluit
voorheen HCCnet gehad en nooit problemen
ik baal er stevig van en stuur hem dan binnenkort terug
oke
hoe heb je hem ingesteld?
krijg je wel een ip adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op 17 december 2003 @ 12:38:
Het is 17 december. Niemand de deur uit! Ik wel echter!
Nog steeds geen aansluiting.
We wachten sinds 27-11-2003
Humpfff
Op de 5e zei je
ik stuur ook eind van de week de hele shit terug.
SpeedXS heeft mooie verhalen, maar ik geloof er geen snars meer van. BBned geeft helaas geen info aan eindgebruikers. Maar het is ver voorbij de 27e, dus van mij mogen ze .
Dus toch nog maar niet gedaan?? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Sathumax schreef op 17 december 2003 @ 15:12:
[...]

oke
hoe heb je hem ingesteld?
krijg je wel een ip adres?
Hoe heb ik hem ingesteld?
Niet? Dat doet SpeedXS?
Ik heb geen line sycn, dus een IP is denk ik wel een illussie dacht je niet?
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 15:38:
[...]

Op de 5e zei je

[...]

Dus toch nog maar niet gedaan?? })
Neen, omdat er bij alle BBned gerelateerde providers problemen zijn is het vrij zinloos om over te stappen, ik zit al soortement vast aan BBned, aint I?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
wvkreg schreef op 17 december 2003 @ 16:02:
[...]

Hoe heb ik hem ingesteld?
Niet? Dat doet SpeedXS?
Ik heb geen line sycn, dus een IP is denk ik wel een illussie dacht je niet?

[...]

Neen, omdat er bij alle BBned gerelateerde providers problemen zijn is het vrij zinloos om over te stappen, ik zit al soortement vast aan BBned, aint I?
Geen idee eigenlijk, je 7 dagen bedenktijd zijn om volgensmij. En speedxs doet er alles aan om het zo spoedig mogelijk in orde te maken neem ik aan.

En niet bij alle ISP's welke diensten leveren via het bbned netwerk hebben problemen zoals ik al eerder meldde.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Mensen jullie vergeten 1 partij....

Kijk BBned is de netwerk aanbieder en SpeedXS is de verkoper, daartussen zit nog een partij, dat is de bbned partner.
Voor SpeedXS is dat dus Dutchdsl, SpeedsXS kan niets zelf aan techniek regelen, zij kunnen hooguit je ftp, mail en website instellen (en de administratie).
De DSLverbinding wordt geheel verzorgd door de partner, misschien heeft die wel problemen, daar wel eens aan gedacht!?

ps.
Nee ik heb niks met SpeedXS te maken, heb zelf niet eens bbned.

Verwijderd

ik ben het met b3rt eens , niet alleen het punt waarop ie reageerde, maar 9 van de 10 keer zit de derde ertussen , wie weet er nog de a2000 tijd ? in mijn geval was het toen zo dat de hubs niet werden vervangen door switches , dus in dit geval lag het aan a2k / chello maar desalniet temin het is beleid ..... klant vriendelijkheid zijn er wel voor de business maar niet voor de Normale klanten ...

en nog even een opmerking , wie zecht er dat micronet niet goed is ? ik weet niet meer welke frutsel dat gepost heeft maar ik zal je even in het kort vertellen , ik heb een micronet, wat er ook gebeurd ik heb garantie .. ik emailde met een probleem .. devolgende middag .. het antwoord , een jaar later begaf ie het .. ze wouden vanuit taiwan een monteur sturen om dat ding te maken .. ik kan me geen beter merk voorstellen dan micronet met zo'n klanten service.

het lijkt me meer de gebruiker die erachter zit dat eerst eens ze router/modem moest flashen ... maar ja daar ben ik systems engineer voor

• wvkreg
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 02:35:

Kijk BBned is de netwerk aanbieder en SpeedXS is de verkoper, daartussen zit nog een partij, dat is de bbned partner.
Voor SpeedXS is dat dus Dutchdsl, SpeedsXS kan niets zelf aan techniek regelen, zij kunnen hooguit je ftp, mail en website instellen (en de administratie).
De DSLverbinding wordt geheel verzorgd door de partner, misschien heeft die wel problemen, daar wel eens aan gedacht!?

ps.
Beste ...

DUtchDSL geeft geen info aan derden. Ik moet het dus doen met Speedxs helpdesk die me al 3 weken niets nieuw heeft te melden. Treurig maar waar en nu blijk ik ook nog semi-vast te zitten aan een provider die me niets kan bieden. Veel mooier wordt het toch niet hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Grrrr grumbel
nog geen lince syc..
Toch maar weer eens gebeld..
Zij zo van oh oh hoe kan dat nou? Geen line sync?
Dan gaan we nu bellen met bbned!
Ik bel ze straks weer, maar de hoop is al weg hoor.
Mijn 9e weekend zonder internet.
Het wordt een dure bizniz zo elke dag stappen... :r :o :*)

[ Voor 10% gewijzigd door wvkreg op 19-12-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Inmiddels is mijn lijn opgeleverd, helaas niet geheel volgens de planning maar het werkt in ieder geval. Snelheden zijn tot nu toe erg goed. Een probleem (ook bij andere Speedxs gebruikers) wat er nu speelt is dat er bij IRC downloads spontaan de download telkens wordt afgebroken. Het lijkt wel of de modem continu heel snel ff reset, maar dit zorgt dus voor mislukte downloads...want je moet elke x handmatig de download opnieuw starten. Vreemd probleem, morgen ff bellen 8)

Verdere data:

Abonnement: ADSL Extreme
Aangevraagd: 21-10-2003
Getekend contract ontvangen: 23-10-2003
Opgeleverd: 15-12-2003

Succes voor de gebruikers die nog wachten op activering lijn.... (veel bellen is goed!)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 02:35:

ps.
Daarom ben ik ook superblij met Cistron. Zit geen partij tussen en is partner van BBned. Ook geen last van NRP problemen zoals Demon aangezien ze het op ATM nivo afnemen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 01:09
Ja demon en cistron lijken wel een van de betere providers. Ikzelf zit bij demon en ben erg tevreden, nieuwsserver is ook erg goed (supernews). Die problemen met NRP's zijn trouwens maar met een handjevol mensen.

Ikzelf heb babyxl die niet eens gebruik schijnt te maken van nrp's. O en als je de keuze hebt altijd voor babyxl kiezen. Geen NRP gezeur, hogere ping, hogere upload/download door overhead compensatie en ze upgraden iig naar afspraak (van 256/512 naar 1024/512 vorige week :) )

Ik zag net op de site dat cistron toch een stuk duurder is dan Demon. SpeedXS is iets goedkoper (alleen 8/1 en 2048/1024) maar heeft dus geen fatsoenlijke nieuwsserver en je betaalt entree kosten en modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smokey schreef op 22 december 2003 @ 00:27:
Ja demon en cistron lijken wel een van de betere providers. Ikzelf zit bij demon en ben erg tevreden, nieuwsserver is ook erg goed (supernews). Die problemen met NRP's zijn trouwens maar met een handjevol mensen.

Ikzelf heb babyxl die niet eens gebruik schijnt te maken van nrp's. O en als je de keuze hebt altijd voor babyxl kiezen. Geen NRP gezeur, hogere ping, hogere upload/download door overhead compensatie en ze upgraden iig naar afspraak (van 256/512 naar 1024/512 vorige week :) )

Ik zag net op de site dat cistron toch een stuk duurder is dan Demon. SpeedXS is iets goedkoper (alleen 8/1 en 2048/1024) maar heeft dus geen fatsoenlijke nieuwsserver en je betaalt entree kosten en modem.
SpeedXS heeft een zeer degelijke newsserver. Ze claimen zelfs de grootste en snelste te hebben (via news-service.com) en alhoewel ik geen vergelijk heb lijkt het er wel op ik kan 8 connecties opzetten en haal dan ca 800KBps. Nadeel is dat alleen de eerste GB gratis is. Wil je meer betaal je er voor 10Gb is bijvoorbeeld 3,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
22-12-2003
Wvkreg is nog offline hoor. Waanzin dat speedxs :r
23-12-2003
Idem Dito ... Speedexces :r

[ Voor 35% gewijzigd door wvkreg op 23-12-2003 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard newserver account tot 1 gig dataverkeer zit standaard er bij bij SpeedXS maar als je veel wil downloaden van usenetgroepen gaat dat je nog eens extra kosten.

Zo goedkoop is SpeedXS dan opeens niet meer als je vergelijkt met Demon die niks extra's vraagt voor newsserver diensten

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
"NEWS": bbNED gaat een lijnmeting doen, hehe. Voor 1 januari online is de belofte nu. We blijven natuurlijk hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Inmiddels 5 januari, wat is het resultaat?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Vandaag lijnmeting om 3 uur...afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat je nooit gaat verhuizen bij speedxs. verhuiskosten: €240
de tering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:54:
ik hoop dat je nooit gaat verhuizen bij speedxs. verhuiskosten: €240
de tering
Dan heb je nog mazzel, veel isp's laten je met bbned niet eens verhuizen :P

En die 240 euro is direct doorberekend vanaf bbned+kpn, dit zijn de kosten voor het slopen van oude en aansluiten van nieuwe lijn.

Je tekent toch immers ook een contract voor minimaal 1 jaar (soms minimaal 2 jaar) op locatie X :)

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 06-01-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb vandaag me modem (Micronet SP 3350) binnen gekregen en me lijn is ook al geactiveerd. Ik zit nu op me werk dus ik kan vanavond pas de boel gaan aansluiten dan post ik morgen mijn ervaringen. Ik maak gebruik van Line-sharing. Is dit moeilijk aan te sluiten??

info:
SpeedXS ADSL Extreme
Aangevraagd: 01-12-2003
Getekend contract ontvangen: 03-12-2003
Geplande oplevering: 03-01-2004
Opgeleverd: ????????

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Uit de lijnmeting bleek dat ik zelfs geen voice had, dus helemaal geen verbinding, mijn eerste echopunt was op 510 meter terwijl ik 300 van de centrale afzit. BBned gaat het aanpassen. Ik heb er weer alle :( vertrouwen in. Helaas verhuis ik wel binnen 6 maanden, maar ja, da's onvermijdelijk. Ik wist het niet van te voren en opzeggen kan ik niet meer bij Speedxs. Pijnlijk maar waar. Ik hoop toch wel deze week aangesloten te zijn...
/update
Vandaag tussen 1400 en 1600 uur gaat de KPN mijn lijntje in de hoofdcentrale fixen
/update
Nou ik heb line sync, maar natuurlijk geen internet :(
SpeedBrakXS :>

[ Voor 19% gewijzigd door wvkreg op 07-01-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Het wonder is geschiedt. Na een KPN monteur in de centrale en bij mij thuis ben ik zomaar ONline. Het heeft 2 maanden geduurd maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

auw een verhuizing dat doet pijn. nu maar voor demon gekozen. Kwam het toevallig tegen op de website toen ik even aan't het zoeken was voor een nieuwe adsl provider voor mezelf maar wordt toch demon als ik de verhalen zo hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Het werkt wel maar zwaar kut!
News max 200 K
Download op speedtest max 300k
News x4all max 50k ???? wtf?
Web in het algemeen: 100 k max
Downloads ook vaak traag max 150 k
Geen aanrader tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
dat xs4all zo traag gaat is omdat ze de connecties met externe ip's (dus niet de ip's van xs4all) hebben gecapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
supermario888 schreef op 10 januari 2004 @ 16:27:
dat xs4all zo traag gaat is omdat ze de connecties met externe ip's (dus niet de ip's van xs4all) hebben gecapped.
What the fuck?
En mag dat zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik weet het niet. Maar dit hebben ze gedaan omdat ze teveel problemen hadden met de nieuwsservers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op 10 januari 2004 @ 16:42:
[...]

What the fuck?
En mag dat zomaar?
Lijkt mij nogal logisch, je wil tenslotte dat je eigen gebruikers toch de meeste snelheid behouden?
Veel ISP's hebben ook hun newsservers geblocked voor IP's die buiten hun range vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb op de afgesproken datum het modem binnen gekregen. Ik heb de boel gelijk aangesloten en alles werkte prima! Zonder problemen. Bij Speedtest.nl haalde ik op donderdag 18.30uur een snelheid van 823KBytes/sec down en 76.3KBytes/sec up. Ik vind dit een mooie snelheid die ik ook verwachtte te halen.

Ik kan niets anders zeggen dat SpeedXS het goed geregeld heeft, ondanks alle negatieve posts in dit topic.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:11
Dat is mooi! Bij mij werkt (zoals eerder gezegd) ook alles prima! Er zijn er maar een stuk of 4 die constant zeggen dat het klote is. Helaas is er bij hun wat mis gegaan, echter lijkt het nu net of het hele topic negatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Hoe haal je die speed dan? Ik haal 300 k bij speedtest bij 1024 kb bestand

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jan 13 2004 om 20:04:48 UTC+0100)

Download : 261.7 KByte/sec

[ Voor 47% gewijzigd door wvkreg op 13-01-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

wvkreg schreef op 13 januari 2004 @ 19:57:
Hoe haal je die speed dan? Ik haal 300 k bij speedtest bij 1024 kb bestand

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jan 13 2004 om 20:04:48 UTC+0100)

Download : 261.7 KByte/sec
als je nu een eens een demo download van een snelle server
speedtest geeft hier ookwellles vage download aan

ik haal gerust met extreme abbo 800/90
die up van 90 lijkt wel limiet van router omdat al ik up het altijd rond de 88-92 zit

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Okay, Ik heb Doom 3 demo gedownload, gem. speed 198 KB. Het enige waar ik de 500 à 600 KB haal is op de newsgroups van speedxs, waar je extra voor moet betalen (doh.
Voor de rest nergens. Wat is hieraan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallow... mijn aanvraag van adsl extreme bij speedxs loopt al vanaf 12-11-2003,maar ik heb dus nog steeds nix

De reden hiervoor zijn capaciteits problemen zeggen ze, ben er inmiddels ook achter gekomen dat de nieuws groepen bij speedxs niet gratis zijn dus ik wil er eigenlijk vanaf.

Dat heb ik dus ook voorgesteld aan speedxs dat ik de handel wil annuleren maar volgens hen kan ik niet meer annuleren omdat zij de aanvraag al bij bbnet hebben ingediend, het kan wel zeggen ze maar dan moet ik een boete betalen van 475 pleuro's

klopt dit allemaal wel? ik zag vanavond bij kassa,dat wanneer een provider niet kan leveren dat je als consument volledig in je recht staat om er vanaf te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 19:43:
Hallow... mijn aanvraag van adsl extreme bij speedxs loopt al vanaf 12-11-2003,maar ik heb dus nog steeds nix

De reden hiervoor zijn capaciteits problemen zeggen ze, ben er inmiddels ook achter gekomen dat de nieuws groepen bij speedxs niet gratis zijn dus ik wil er eigenlijk vanaf.

Dat heb ik dus ook voorgesteld aan speedxs dat ik de handel wil annuleren maar volgens hen kan ik niet meer annuleren omdat zij de aanvraag al bij bbnet hebben ingediend, het kan wel zeggen ze maar dan moet ik een boete betalen van 475 pleuro's

klopt dit allemaal wel? ik zag vanavond bij kassa,dat wanneer een provider niet kan leveren dat je als consument volledig in je recht staat om er vanaf te stappen.
Hangt er natuurlijk helemaal vanaf welke termijn van leveren jij en die isp hebben afgesproken. 'niet kunnen leveren' en 'iets later leveren' is iets heel anders.

En waar het gaat om capaciteitsproblemen lijkt mij dat je bij een andere isp tegen hetzelfde aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Wettelijk gezien kun je ervan af. Maarrr vergeet dan je advocaat en de daarbij komende kosten niet of vraag rechtshulp. Als je aanvraag op 12-11-03 was, kun je wel spreken van niet kunnen leveren. Ik heb hetzelfde gehad (dikke 2 maanden wachten) en heb er ook naar geinformeerd. Niet geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men vergeet soms wat dingen.

1. Is er wel cappaciteit op jou wijkcentrale?
Zoja, dan zal de lijn als deze technisch in orde is snel worden geleverd
Zoniet moet je wachten totdat BBNed de cappacteit uitbreid voor oplevering van jou lijn.

2. Hoe ver zit je van de centrale.
Als je er een paar km vanaf woont haal je dus nooit de hoge snelheden waarmee bbnet adverteerd, dit ligt niet aan je ISP of BBned maar is gewoon een technisch feit van Adsl. 8mbit (dus ca 800~900kb) haal je dus alleen als de afstand van de lijn niet al te lang is EN als de lijn kwaliteit 100% is. Deze snelheden worden dus ook niet gegarandeerd!.
Ook moet de tegenpartij deze snelheden ondersteunen, download je ergens een bestand en die server kan maar 50Kb versturen kan jij hem natuurlijk nooit downloaden met 800Kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net ook gekeken en totaal bleek demon goedkoper te zijn met 65 € per maand. En waar kun je zien hoever je van de centrale afzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
Staat een link van ergens aan het begin, blz 2 geloof ik.

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supern00b schreef op 18 februari 2004 @ 19:17:
Staat een link van ergens aan het begin, blz 2 geloof ik.
bedankt _/-\o_
maar is demon nou goedkoper??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de gene die nooit op de status pagina kijken van SpeedXS of geen e-mail krijgen over hun lijn, etc op een non-speedXS account:
Quote van http://www.speedxs.nl/pages/storingen.php
18-02-2004 15:10:40 Alcatel migratie

Zoals reeds aangekondigd zal bbned zijn Cisco apparatuur in de centrales gaan vervangen door Alcatel apparatuur.

Hiervoor zal per locatie een zogenaamd servicewindow worden geopend van 00.00 uur tot 06.00 uur. De verbindingen aangesloten op deze apparatuur zullen deze tijd down zijn en hierna is het nodig uw modem uit en aan te zetten. Voor de volgende apparatuur kan het voorkomen dat een firmware upgrade uitgevoerd moet worden, deze is inclusief handleiding op te vragen via support@speedxs.nl:

Micronet SP3351 / 3354
E-tech ADSL modem/router v2

Ons advies is om niet te wachten tot de dag zelf, maar ruim van tevoren de firmware versie te controleren. Dit is in de Micronet modems te zien door in de configuratie naar Status – ADSL te gaan. De showtime version moet 3.27 zijn.

Hierbij een eerste overzicht van de komende migratiedata:

Zaandam – Centrum 23-feb
Amsterdam Sloterdijk 25-feb
Amsterdam Sloterdijk 27-feb
Amsterdam Diemen 1-mrt
Beverwijk Noord 2-mrt 10
Almere Centrum 3-mrt 10
Almere 4-mrt
Breda 5-mrt
Huizen 8-mrt
Muiden 8-mrt
IJsselstein 9-mrt
Nieuwegein Noord 9-mrt
Dronten Centrum 10-mrt
Lelystad Centrum 10-mrt
Rotterdam Noord 11-mrt
Rotterdam Terbregseplein 11-mrt
Barendrecht 12-mrt
Rotterdam 12-mrt
Dordrecht Centrum 15-mrt
Katwijk 15-mrt
Hellevoetsluis 16-mrt
Spijkenisse Akkers 16-mrt
Ede (gld) 17-mrt
Wageningen 17-mrt
Nijmegen Centrum 18-mrt
Wychen 18-mrt
Apeldoorn Zuid 19-mrt
Doetinchem 19-mrt
Eindhoven – Veldhoven 22-mrt
Eindhoven 22-mrt

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

kijk dit vind ik nu support _O_

speedxs is nu veel beter naar mijn id :)
mijn aansluiting was op 1 dec :) precies optijd alleen ze waren vergetne de mail/ftp accounts aan te maken, no problemo :)

tot een weeek geleden router probs gehad. router reboote na een willekeurige tijd
nieuwe nrp heeft speedxs aangeschaft en _O_ router probleem is weg :)
snelle reply mail als ik een vraag heb :)
en nu alcatel zooi ertussen --> snelheid winst maybe :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijstje met bovenstaande data klopt al niet meer.
Ik zou op 1 maart worden omgezet, is vandaag geworden.
Anyways, naast het nieuwe IP en de nieuwe router heb ik mijn oude snelheid weer terug, was de afgelopen weken rond de 300KB/sec, nu weer zelfs hoger dan daarvoor (eerst 750KB/sec, nu dikke 800KB/sec).
En.... ik ben geupgrade naar de 1Mbit, eindelijk, sinds september. Lekker uppen met 100KB/sec.

Sta ook bovenaan nu bij de speedtest.nl resultaten en bij die cistron bandwith test haal ik de 7.22 Mbps (ATM line rate), which means you can download at 803.52 KB/sec. from our servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, na een heel weekend geen IP meer te hebben gehad ben ik sinds een uurtje eindelijk weer online (met nieuw IP), maar deze nieuwe router (SMC 7804WBRA ipv 7404WBRA) trained maar op 7.5 mbit ipv 8.0 mbit. Khaal nu net 800KB/sec ipv de normale 850KB/sec dus het valt allemaal wel mee, maar wel jammer toch :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
:(
Zucht en dan ga je verhuizen
€ 240 voor de verhuizing.
Pas als ik de aansluiting heb op het nieuwe adres gaat BBned in actie komen....zucht. De bevestiging van 1-4-2004 heb ik al, dan gaat de lijn ook over voor kpn/bbned. Dit kost me dus weer 3 weken en daarnaast moet ik dus mijn abbonementsgeld gewoon doorbetalen voor die maand :( 8)7 })
Jammer speedxs, echt een drama! :?

[ Voor 1% gewijzigd door wvkreg op 29-03-2004 15:31 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik en een vriend van me hebben nog altijd nergens problemen mee, en je kunt ze overal voor bellen zonder in een lange wachtrij te staan. Kvind de service best oke voor het geld. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Precies, ben ook zeer te spreken over Speedxs, de kosten voor het verhuizen zit ik ook mee, maar dat is bbned die zoveel rekent. Je kunt beter een nieuw abbo nemen, is in mijn geval goedkoper.

Hieronder de voorwaarden van DEMON (net zo 'slecht' dus): :(

Kan ik mijn DSL aansluiting verhuizen?
Voor verhuizing van een DSL aansluiting gelden bepaalde voorwaarden. Als u van plan bent binnen een jaar te verhuizen kunt u beter nog geen DSL Express aanvragen.
Verhuizen van uw aansluiting is technisch niet mogelijk. In feite is er dan ook geen sprake van verhuizing, maar van een nieuwe aansluiting.
Binnen de eerste 12 maanden van het contract bent u verplicht de abonnementskosten van de bestaande aansluiting door te betalen.
Op uw nieuwe adres gaat u een nieuw contract aan met een looptijd van ten minste 12 maanden.
In alle gevallen dient u opnieuw verhuis/opstartkosten te betalen voor de aansluiting op de nieuwe locatie.
In beginsel zal uw nieuwe aansluiting door dezelfde DSL partner gerealiseerd worden. Indien op uw nieuwe locatie alleen door een van Demon's andere partners geleverd kan worden is het mogelijk dat u een ander type modem ontvangt voor de nieuwe aansluiting.
De telefoonlijn op uw nieuwe adres moet reeds aangesloten zijn voordat u een order kunt plaatsen.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik kwoot even uit een topic over Fast-XS:
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 00:42:
Hmmm, ik lees net dit op het alternatieve Fast-XS forum:

SpeedXS maakte gebruik van de diensten van DWS. SpeedXS heeft wel degelijk dezelfde problemen ondervonden als Fast-xs, wat dat betreft zat SpeedXS in het zelfde schuitje. Wellicht heeft SpeedXS haar klanten iets beter op de hoogte gehouden over het verloop van alle problemen en gelukkig ook niet het probleem gehad van het niet kunnen leveren van modems.

Inmiddels heeft SpeedXS besloten naar aanleiding van de reeds genoemde problemen die Fast-xs ook heeft ondervonden met DWS om haar netwerk in eigen beheer te gaan nemen.

Dit houd in dat SpeedXS vanaf volgende week een directe MACH partner van BBned zal worden en daardoor sneller en doortastender kan ingrijpen bij eventuele storingen en/of omzettingen.

Komende maandag zullen wij in overleg treden met fast-xs om te kijken of SpeedXS van enige betekenis kan zijn voor de huidige fast-xs gebruikers. Wellicht kunnen we een voor alle partijen geschikte oplossing vinden.

Met vriendelijke groet,
Jacques Ahlers
SpeedXS BV
Dit is goed nieuws neem ik aan :)
Ben blij dat ze eindelijk een directe partner worden van bbned :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

En het wonder is geschied:
Belangrijke wijzigingen SpeedXS

Geachte SpeedXS gebruiker,

De laatste maanden is SpeedXS geconfronteerd met regelmatige storingen op een aantal van onze ADSL verbindingen. SpeedXS heeft het technische gedeelte uitbesteedt aan een derde partij. Helaas is gebleken dat SpeedXS hierdoor niet altijd de mogelijkheid heeft gehad om snel en adequaat te reageren op technische problemen.

Vanwege deze problemen heeft SpeedXS besloten om in samenwerking met BBned de technische infra structuur in eigen beheer te nemen. Het netwerk zal op ATM niveau worden opgebouwd wat garant staat voor snelle en stabiele verbindingen. Vanaf heden is SpeedXS dan ook officieel MACH partner van BBned.

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de opbouw van ons datacenter en we hopen de eerste orders binnen 4 weken te kunnen activeren. Door deze stap zal SpeedXS in de toekomst in staat zijn bij eventuele storingen direct zelf actie te ondernemen en zijn wij voor het grootste gedeelte niet meer afhankelijk van derden.

Voor alle bestaande klanten is SpeedXS op zoek naar een oplossing om deze over te kunnen zetten. Probleem hierbij is dat er een contract voor 12 maanden is aangegaan met de huidige leverancier en wij deze lijnen dus niet eerder dan per einde contract kunnen overzetten op ons eigen netwerk. Ook is de omzetting op dit moment niet kosteloos, wij zoeken hiervoor ook naar een oplossing.

Verandering beleid news-server. Met de opzet van ons eigen netwerk zal het beleid ten opzichte van onze news-server worden gewijzigd. Vanaf het moment dat het netwerk actief is zullen wij onbeperkt toegang bieden tot de news-server, dit met een maximale snelheid van 512kbps. De beperking van 1Gb per maand komt hiermee dus te vervallen. Er zal nog wel de mogelijkheid bestaan om voor € 14,95 per maand de toegang op te waarderen naar “Full Speed”. Deze wijziging geld voor alle klanten , dus zowel de reeds bestaande als de nieuwe abonnees !

Zoals reeds eerder aangekondigd, zullen alle abonnees van voor 16 September 2003 de komende maand een lager tarief gaan betalen, dit in combinatie met een snelheidsverhoging. BBned heeft inmiddels het verhogen van de snelheden in gang gezet. Helaas gaat dit maar met een klein aantal order per dag en ontvangen wij geen informatie over de volgorde of om welke orders het gaat.

Het SpeedXS team.
Als bestaande klant merk je er dus voorlopig nog niets van, maar dat van die nieuwsservers is ook al een hele verbetering. :)

Wel mooi overigens dat SpeedXS zelfs gaat proberen een arm uit te steken naar de gedupeerde Fast-XS gebruikers. Dat is service! (En ze slaan er zelf ook wel een slaatje uit. ;) )

Ik hoop alleen niet dat ze de dingen hier onderschatten en dat dit allemaal een beetje soepel verloopt. Ik kan me namelijk voorstellen dat SpeedXS het de komende tijd even heel druk gaat krijgen, maar ik heb er vertrouwen in! :)

[ Voor 9% gewijzigd door --MeAngry-- op 09-04-2004 13:21 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik hieruit opmaken dat ze zelf news-servers gaan plaatsen of blijven ze bij een commerciële news-server?
Ik heb deze week een 8/1 verbinding aangevraagd en voor mij is news best belangrijk dus alle info is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 14:40:
Moet ik hieruit opmaken dat ze zelf news-servers gaan plaatsen of blijven ze bij een commerciële news-server?
Ik heb deze week een 8/1 verbinding aangevraagd en voor mij is news best belangrijk dus alle info is welkom.
Ik denk dat je het beste even een mailtje kunt sturen, of bellen, want daar zijn ze niet echt duidelijk over. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Laatst online: 24-07 12:56
Ik heb eens even de speedtest resultaten bekeken van deze provider, maar ik zie dat de upload snelheid lang niet 1Mbit is. Ik snap dat dat theoretische waardes zijn, maar is 70K/80K gewoon echt het maximale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flint schreef op 20 april 2004 @ 15:22:
Ik heb eens even de speedtest resultaten bekeken van deze provider, maar ik zie dat de upload snelheid lang niet 1Mbit is. Ik snap dat dat theoretische waardes zijn, maar is 70K/80K gewoon echt het maximale?
Volgens de officiele specs van adsl is de sync voor upstream bij een analoge lijn 864kbit en bij isdn 640 kbit. Alles daarboven is in principe buiten specs, alleen verkoopt goed.

Ik heb zelf via demon / bbned een wide-open account en mijn lijnsync voor upstream is over isdn 896kbit, ruim boven spec. Maar die 1mbit geloof ik nooit dat je zult halen.
Ik zit plm 400 meter van de centrale en mijn downstream is 6980 kbit, erg netjes dus. De officiele specs van de downstream is ook "maar" 7800 kbit en geen 8mbit wat dus verkocht wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
En zijn de ervaringem met SpeedXS inmiddels wel goed? Als ik 't goed heb begrepen waren er in 't begin van dit topic veel klachten? (Heb 't niet helemaal gelezen)
Ze zijn lekker goedkoop, maar dan zullen ze toch vast ergens op bezuinigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flint schreef op 20 april 2004 @ 15:22:
Ik heb 't 8-1 abo.
Zit zo'n 1300 meter van de centrale.
Als ik iets naar m'n werk upload (ligt een 4Mbit lijn) haal ik de 100KB. (gemiddelde bij de laatste upload van 500MB was 96KB/sec).
Volgens MRTG aan beide kanten (zowel bij mij, m'n Zyxel 650-31H als bij de zaak).
Modem loopt op 8032 om 960.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 15:38:
Volgens de officiele specs van adsl is de sync voor upstream bij een analoge lijn 864kbit en bij isdn 640 kbit.
[..]
Maar die 1mbit geloof ik nooit dat je zult halen.
Ik zit plm 400 meter van de centrale en mijn downstream is 6980 kbit, erg netjes dus. De officiele specs van de downstream is ook "maar" 7800 kbit en geen 8mbit wat dus verkocht wordt!
Zowel ISDN als POTS halen met Cisco en Alcatel DSLAM's en een goede lijn 8064/1024. Sinds een jaar is het wat minder, maar het eerste jaar TweakDSL heb ik zelf strak op 8064/1024 gezeten, met ISDN, en 1045 meter bij een centrale vandaan.

Dus.. Met mazzel kun je op 1600 tot 1800 meter nog het maximum halen. Er is geen snelheidsverschil tussen ISDN en POTS, en er zijn genoeg mensen die de volle 1024Kbit/s upstream halen. Alleen zul je dan met een ander modem als een Zyxel aan moeten komen zetten. Die is door z'n chipset gelimiteerd tot 864Kbit/s,

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net op het forum bij speed-xs nog wat leuke info:
Alle abbo's krijgen een unlimited maar capped op 512Kbit news account op www.news-service.com
De uncapped versie kost 14,95 euro/mnd
Dit is dus unlimited, down je suf!
De retentie tijden/completion van die server kan je nakijken op hun site en zijn veel beter dan de doorsnee isp news-server.
Verder is er ook wat info gegeven over de voortgang van hun switch van DutchDSL naar MACH partner van BBNed (eigen netwerk):

Onze 1GB uplink met ams-ix komt volgende week als ook onze transit verbindingen. Maandag zal de koppeling tussen onze systemen en het BBned order systeem worden getest. Hopelijk kunnen we dan eind volgende week de orders inschieten bij BBned. Tegen die tijd zou ook onze ATM machine ongeveer moeten binnen komen. Gezien de uitstekende kwaliteit van onze news-server zullen wij daar geen eigen news-server voor plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom is speedxs zo veel goedkoper dan de rest? Een 8mbit-lijntje voor 49.95 is haast te mooi op waar te zijn, daarom vraag ik mij af, of er niet een addertje onder het gras zit. Geen datalimiet, veel emailadressen, het enige wat mij op valt is dat er op de site staat:
U betaalt jaarlijks een klein bedrag aan administratiekosten en profiteert dan van het laagste abonnement van Nederland op het kwaliteitsnetwerk van bbned.
Betekent dit dat je voor een heel jaar vooruit moet betalen, of mag je vooruit betalen in ruil voor korting. En als het moet, hoe zit het dan met prijsdalingen, worden deze dan wel doorgevoerd, zodat je geld teruggestort krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 13:33:
Maar waarom is speedxs zo veel goedkoper dan de rest? Een 8mbit-lijntje voor 49.95 is haast te mooi op waar te zijn, daarom vraag ik mij af, of er niet een addertje onder het gras zit. Geen datalimiet, veel emailadressen, het enige wat mij op valt is dat er op de site staat:

[...]

Betekent dit dat je voor een heel jaar vooruit moet betalen, of mag je vooruit betalen in ruil voor korting. En als het moet, hoe zit het dan met prijsdalingen, worden deze dan wel doorgevoerd, zodat je geld teruggestort krijgt?
Ik vind dat echt grote onzin op die website, of ligt dat aan mij.
49,95 per maand + elke maand 10 euro administratie kosten. (Of 8,33 bij jaarlijkse betaling)
Maakt dr dan toch gewoon 60 euro van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo veel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Ze hebben inmiddels op hun eigen nieuwe netwerk poort 25 dicht gezet vanwege spam problemen :r

U bent dus gewaarschuwd !!!

Geen eigen mailserver meer draaien op een normale manier en geen mail meer verzenden via een andere provider/instantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op 26 juli 2004 @ 18:06:
Ze hebben inmiddels op hun eigen nieuwe netwerk poort 25 dicht gezet vanwege spam problemen :r

U bent dus gewaarschuwd !!!

Geen eigen mailserver meer draaien op een normale manier en geen mail meer verzenden via een andere provider/instantie :(
Is al weer opgelost als ik het speedxs forum zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 11:33:
[...]

Is al weer opgelost als ik het speedxs forum zo lees.
Ja, ze luisteren goed naar hun klanten he _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:48

nlboy

Alles kitz?

Ey! Weet iemand of het mogelijk is om thuis 2 internet verbindingen te hebben?
Ik heb nu XS4ALL, maar m'n ouders willen die gewoon behouden omdat daar de zaak ook via gaat enzo. Is het mogelijk om ook een verbinding te hebben via Speedxs erbij? Zodat ik m'n eigen verbinding heb. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door nlboy op 27-12-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ja een tweede telefoonlijn aanvragen en daar ADSL op aanvragen.
Maar dit valt ook vast wel met speedxs te regelen zodat zij de 2e lijn voor je aanvragen en gelijk daarop ADSL zetten.

Kort gezegd, ja het is mogelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Oké dan!
We hebben IDSN, dus daar heb ik 3 lijnen.
Kan ik daar dan ADSL aansluiten of moet ik een nieuwe analoge verbinding hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

nlboy schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:58:
Oké dan!
We hebben IDSN, dus daar heb ik 3 lijnen.
Kan ik daar dan ADSL aansluiten of moet ik een nieuwe analoge verbinding hebben?
Er kan maar 1 ADSL aansluiting op een ISDN lijn, dus zal er een nieuwe analoge verbinding bij moeten komen :)

Je hebt dan 2 lijnen hoor (tis maar hoe je het ziet), ISDN heeft 1 telefoonnummer (kan ook anders natuurlijk), die andere lijn krijgt ook een andere telefoonnummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

En fantastisch, dat er weer zo'n oud topic plots komt opduiken......

[ Voor 9% gewijzigd door punica op 27-12-2004 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Heerlijk he :)
Nu dit topic toch weer geschopt is..

Iemand van jullie nog last gehad van problemen sinds de vorige problematische periode eind november?
Bij mij loopt iig alles weer lekker, begon al te twijfelen aan speedxs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

punica schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:25:
En fantastisch, dat er weer zo'n oud topic plots komt opduiken......
Geen dank! Ik gebruik gewoon nog de Search, zodat de modjes niet zoveel werk aan mij hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Xof schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:23:
[...]

Er kan maar 1 ADSL aansluiting op een ISDN lijn, dus zal er een nieuwe analoge verbinding bij moeten komen :)

Je hebt dan 2 lijnen hoor (tis maar hoe je het ziet), ISDN heeft 1 telefoonnummer (kan ook anders natuurlijk), die andere lijn krijgt ook een andere telefoonnummer :)
Mmm, dat word dan helaas een duur grapje.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Nee hoor die kosten zijn echt niet zo veel voor een extra lijn, wordt gratis aangelegd en je betaald een paar euro per maand meer voor de lijn :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste