Wat is de houding van SpeedXS tegenover packetloss. Wat wordt er gegarandeerd? <1%? Of wat gebeurd er als ik bv opbel en klaag dat ik constant 3% packetloss, wat aan een overbelaste router van speedxs blijkt te liggen, heb.
Verwijderd
http://www.speedtest.nl/D...s.asp?pi_id=122&co_id=903
Dit vind ik erg schrokkend
42.5kb/s gemiddeld.. en dat na 63 tests...
Als dit zo is.. een dag 800, andere dag 50... dan wil ik het niet nee...
Dit vind ik erg schrokkend
42.5kb/s gemiddeld.. en dat na 63 tests...
Als dit zo is.. een dag 800, andere dag 50... dan wil ik het niet nee...

Bij mij zijn ze bezig met de uitrol op dit moment .. 
IK ga het zeker proberen !!
IK ga het zeker proberen !!
Ja laten we aub weer on-topic gaan. Het ging over SpeedXS
En wat zie ik daarnet. SpeedXS heeft NLhosting van de eerste plaats gekickt qua download
( http://www.speedtest.nl/D...TI=on&chkCTD=on&chkCTW=on)
Edit: Keek net weer en is al weer achterhaald. Iemand met een wel heel erg crappy download
Dat zien we graag
Toch begint SpeedXS met de tijd positiever over te komen op mij...ze reageren inhoudelijk in deze thread, lijken zich te bekommeren om de wensen/ervaringen/vragen van de gebruiker en nu lijkt de snelheid ook nog zwaar ok! Mooi toch
en jaja...speedtest is geen garantie voor de werkelijkheid..maar toch..NLhosting stond gloof ik ERG lang op 1
En wat zie ik daarnet. SpeedXS heeft NLhosting van de eerste plaats gekickt qua download
Edit: Keek net weer en is al weer achterhaald. Iemand met een wel heel erg crappy download

Dat zien we graag
en jaja...speedtest is geen garantie voor de werkelijkheid..maar toch..NLhosting stond gloof ik ERG lang op 1
[ Voor 10% gewijzigd door CHeeCH op 11-07-2003 18:55 ]
Ik heb vandaag even contact gehad, en helaas je krijgt maar 1 IP adres.
Zou fijn zijn als je net zoals bij eweka gewoon een IP adres erbij kan kopen.
@kyg-dutchie zijn er plannen om deze service te bieden?
Verwijderd
Ik zal maandag even overleggen of het mogelijk is om dat ook aan te bieden.XthinkZ schreef op 11 July 2003 @ 21:54:
Ik heb vandaag even contact gehad, en helaas je krijgt maar 1 IP adres.
kyg-dutchie, hoeveel weken neemt het in beslag tussen de versturing van de aanvraag en de werkelijke aansluiting? Gewoon in het algemeen
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Verwijderd
In principe 3 weken, maar i.v.m. de vakantie houden wij op dit moment tussen de 3 en 5 weken aan.
Verwijderd
Weet je zeker dat BBned wel 2-8Mbit gaat leveren; ik heb namelijk gehoord dat ze de centrales die vanaf Augustus opgeleverd worden geen 2-8MbitCHeeCH schreef op 03 July 2003 @ 01:55:
Vanaf augustus 2003 zal ik de beschikking hebben over ADSL via BBned. Heel fijnen ik ben nu al een weekje aan het zoeken naar een geschikte provider voor een 8Mb/512Kb lijntje (woon 800 mtr van de centrale
). Gezien de ervaringen op o.a. dit forum was mijn keuze eigenlijk al gemaakt; TweakDSL
.
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht zoiets gehoord te hebben.
Greetz
PardonVerwijderd schreef op 15 July 2003 @ 12:26:
[...]
Weet je zeker dat BBned wel 2-8Mbit gaat leveren; ik heb namelijk gehoord dat ze de centrales die vanaf Augustus opgeleverd worden geen 2-8Mbitgaan leveren.
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht zoiets gehoord te hebben.
Greetz

Dat meen je niet he!?!
Heb je misschien een bron? Weet hier nog iemand iets zinnigs over te vermelden??
Wat is dan de max. down? En de upload ?
Heb juist van Speedxs vernomen dat ik wel alle abonnementsvormen kan afsluiten vanaf augustus, dus ook de 'extreme' versie. Ik neem toch aan dat men bij speedxs dit niet zomaar zegt.
Dat antwoord had ik ook van SpeedXS (tevens van TweakDSL). En volgens de bbned site zou het ook ok moeten zijn vanaf augustus., dus ook hier geen kleine lettertjes of verwijzing naar bitstream.tbird22 schreef op 15 July 2003 @ 13:54:
Heb juist van Speedxs vernomen dat ik wel alle abonnementsvormen kan afsluiten vanaf augustus, dus ook de 'extreme' versie. Ik neem toch aan dat men bij speedxs dit niet zomaar zegt.

Heeft iemand meer info over die zog. bitstream-lijnen ?? Heb al gezocht maar zie nergens relevante info over bijv. eventuele beperkingen/snelheden/kosten/verschil met 'normale' ADSL lijnen etc..
Bvd
Zelf heb ik ook interesse in deze super aanbieding maar wat ik heel vreemd vind is de grafiek bij speedstest.nl van de laatste 4 weken van speedxs die is laten we zeggen verdacht leeg soms
.
Heb nu multikabel waar ik in principe niet ontevreden over ben maar de snelheid/prijs verhouding is heel ongunstig vandaar mijn overweging.
Even een vraagje aan kyg-dutchie hoe zit het met het aantal leden wat jullie hebben totaal ongeacht abbo.
Heb nu multikabel waar ik in principe niet ontevreden over ben maar de snelheid/prijs verhouding is heel ongunstig vandaar mijn overweging.
Even een vraagje aan kyg-dutchie hoe zit het met het aantal leden wat jullie hebben totaal ongeacht abbo.
offtopic:
p.s. Zelf woon in 303 m van de centrale af ghehehe

p.s. Zelf woon in 303 m van de centrale af ghehehe
Turn it off and on again.
Het kan nooit een miskoop zijn, XS4all is trager en bij hun betaal je bijna 2x zoveel, plus je zit nog eens met die belachelijk hoge aansluitkosten + het modem wat je nog moet betalen.
Te gek!Ik zal maandag even overleggen of het mogelijk is om dat ook aan te bieden.
Zou heel veel uitmaken als het mogelijk is.
Want dat is eigenlijk nog maar het enige wat mij tegenhoudt om het aan te vragen.
Hoe zit het nou met BBned. Volgens hun zijn jullie geen partner....Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 10:44:
In principe 3 weken, maar i.v.m. de vakantie houden wij op dit moment tussen de 3 en 5 weken aan.
(zie eerdere meelwisseling in dit topic.)
I got a problem-solver and its name is revolver
Verwijderd
Zodra er ook toegang is tot de nieuwsgroepen ben ik ook van de partij... Dat moet er echt zijn, want zonder nieuwsgroepen kan ik niet leven!!!
Jongens houd het aub ontopic !
Zojuist een stel replies verwijderd over iSwitch, daar is een aparte draad voor.
Zojuist een stel replies verwijderd over iSwitch, daar is een aparte draad voor.
Zijn er nu al tweakers op speedXS extreme al geabonneerd. Zo ja, kunnen zij hun ervaringen eens posten?
Technische niet mogelijk 8/8 max is 8/1 al heb je een lijn voor jezelf huidige NL dsl technologie kan dat niet.Opzich een hele goeie vraag want als je het simpel bekijkt zou 1 lijntje makkelijk 8192/8192 moeten kunnen zijn. Zal wel een reden achter zitten maar vraag me niet wat dat is
stop.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
en dan is 't wachten op vdslSm0k3r schreef op 22 July 2003 @ 13:14:
[...]
Technische niet mogelijk 8/8 max is 8/1 al heb je een lijn voor jezelf huidige NL dsl technologie kan dat niet.
stop.
dit werkt alleen met fiber kabels dus zal nooit snel naar nederland komen
maar maximum snelheid met vdsl is 52mbit down en 16mbit up
Grappig, idd. Die reactie stond er ook nog of course. Inmiddels heb ik het een en ander al mogen lezen op verschillende sites waaronder www.adsl.nl. Dat het technisch niet mogelijk was liet zich raden en heette het geen A-dsl.Sm0k3r schreef op 22 July 2003 @ 13:14:
[...]
Technische niet mogelijk 8/8 max is 8/1 al heb je een lijn voor jezelf huidige NL dsl technologie kan dat niet.
stop.
En dan wat quotes :
Met andere woorden hoe hoger de frequentie hoe hoger de upload blijkbaar.Hoe ziet het fysieke signaal er uit op een ADSL lijn?
Bij ADSL zijn er twee verschillende frequentie ranges:
- een range van 20 kHz tot 200 kHz voor upstream communicatie (van de gebruiker naar het internet toe) en kan data verzenden met snelheden tussen 16 en 640 Kbps..
- een range van 200 kHZ tot 1.1 MHz voor downstream communicatie (van internet naar de gebruiker toe) en kan data verzenden met snelheden tussen 1.5 en 8.2 Mbps
Waarom heet het Asymmetrical?
Omdat het downstream kanaal een grotere bandbreedte vereist dan het upstream kanaal (900 kHz tegenover 180 kHz), wordt de term asymmetrical gebruikt om de datatransmissieband te beschrijven.
(Bron ADSL.nl)
Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013
Verwijderd
Volgens die online routeplanner zit ik 3,3 km van de centrale af, kan ik dan nog worden aagesloten? En als ik kan worden aangesloten, heb ik dan niet heel veel snelheidsverlies?
Wat ik eens heb gehoord is dat wanneer de snelheid door wat voor omstandigheden niet gehaald kan worden men terug kon naar de 2 Mb variant zonder kosten. Dan is het altijd het proberen waard natuurlijk. Effe informeren of dat tot de mogelijkheden behoord zou ik zeggen.
Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013
Verwijderd
Heeft iemand al ervaring met SpeedXS, bijvoorbeeld de snelheden enz enz.
Ik woon 1,7 km van de centrale af, is dan 8mbit haalbaar ?
Ik ben namelijk wel geintresseerd, maar ik wil geen miskoop doen, en ontdekken dat dan aan een jaarcontract vast zit natuurlijk
Ik woon 1,7 km van de centrale af, is dan 8mbit haalbaar ?
Ik ben namelijk wel geintresseerd, maar ik wil geen miskoop doen, en ontdekken dat dan aan een jaarcontract vast zit natuurlijk
Vergeet niet dat je "jaarlijkse contractkosten" hebt van 99,- Dus een abo kost eigenlijk €73,20 p/m
I'm not as think as you stoned I am
Ik post hier een vraag die ik ook op hun forum gepost heb in de hoop hier iets sneller antwoord te krijgen:
Ik zou graag willen weten in hoeverre het geoorloofd is om een server te draaien op een SpeedXS ADSL Extreme abonnement.
Ikzelf draai een persoonlijke server met mail, http, ftp voorzieningen e.d. (geen ftp/http public warez share oid, gewoon persoonlijke site met erg weinig bezoekers). Blokkeert SpeedXS/BBNed een aantal poorten (in het bijzonder smtp-poort 25)? En is het toegestaan om een domein naar je ip te laten verwijzen (ivm mailserver)? Biedt SpeedXS deze faciliteiten ook zelf aan?
Buiten dit zou ik ook graag willen weten of het mogelijk is SpeedXS de aanvraag van een telefoonlijn te laten verzorgen. Ik heb op de site opgemerkt dat er een migratieservice is, waarbij SpeedXS een (tijdelijk) KPN abonnement afsluit. Is iets soortgelijks ook mogelijk voor nieuwe abonnementen (oftewel, als er nog geen KPN abonnement op de lijn is)? Ik heb namelijk weinig zin tot de eerste afschrijving te moeten wachten voordat ik mijn ADSL aan kan vragen (totale aanvraag kan dan 3 maanden duren!! )
Ik zou graag willen weten in hoeverre het geoorloofd is om een server te draaien op een SpeedXS ADSL Extreme abonnement.
Ikzelf draai een persoonlijke server met mail, http, ftp voorzieningen e.d. (geen ftp/http public warez share oid, gewoon persoonlijke site met erg weinig bezoekers). Blokkeert SpeedXS/BBNed een aantal poorten (in het bijzonder smtp-poort 25)? En is het toegestaan om een domein naar je ip te laten verwijzen (ivm mailserver)? Biedt SpeedXS deze faciliteiten ook zelf aan?
Buiten dit zou ik ook graag willen weten of het mogelijk is SpeedXS de aanvraag van een telefoonlijn te laten verzorgen. Ik heb op de site opgemerkt dat er een migratieservice is, waarbij SpeedXS een (tijdelijk) KPN abonnement afsluit. Is iets soortgelijks ook mogelijk voor nieuwe abonnementen (oftewel, als er nog geen KPN abonnement op de lijn is)? Ik heb namelijk weinig zin tot de eerste afschrijving te moeten wachten voordat ik mijn ADSL aan kan vragen (totale aanvraag kan dan 3 maanden duren!! )
- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -
Ik heb net een zeer net antwoord gehad op een gruwelijk lange mail van mij en je mag rustig je eigen servers draaien. Je hebt overigens ook gewoon een open verbinding, niet net zoals planet en @home dat poort 25 dicht zit.
De mail die ik net terug kreeg, gaf mij behoorlijk wat vertrouwen in dit bedrijf, mede hoe ze een aantal zaken geregeld hebben.
Ik heb nog gevraagd wat er financieel te verwachten valt als een verbinding bijvoorbeeld een week lang niet beschikbaar is. Bij @Home mag je dan "naar eigen inzicht" een bedrag inhouden. Hier had men geen regeling voor, simpelweg omdat het volgens speedxs nog niet voorgekomen is. Dat is het enige puntje waarbij ik nog een kleine beetje jeuk krijg......
Ik ben eigenlijk overtuigd. De enige reden die mij nog tegenhoud is dat ik van een derde factor (vergoeding vanuit de zaak) afhankelijk ben. Als die dit goedkeuren, gaat de aanvraag weg...
De mail die ik net terug kreeg, gaf mij behoorlijk wat vertrouwen in dit bedrijf, mede hoe ze een aantal zaken geregeld hebben.
Ik heb nog gevraagd wat er financieel te verwachten valt als een verbinding bijvoorbeeld een week lang niet beschikbaar is. Bij @Home mag je dan "naar eigen inzicht" een bedrag inhouden. Hier had men geen regeling voor, simpelweg omdat het volgens speedxs nog niet voorgekomen is. Dat is het enige puntje waarbij ik nog een kleine beetje jeuk krijg......
Ik ben eigenlijk overtuigd. De enige reden die mij nog tegenhoud is dat ik van een derde factor (vergoeding vanuit de zaak) afhankelijk ben. Als die dit goedkeuren, gaat de aanvraag weg...
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Ik hoop ook volgende week een aanvraag de deur uit te kunnen doen.
Iets dat voor mij en een aantal misschien nog wel interresant is, is als ik van Planet(kpn) naar speedXS(bbned) over stap hoe lang heb ik dan geen adsl?
Ik zit zelf ook te denken om m`n ZonEtra 1536/256 @ 88p/m de deur uit te doen.
en over te stappen op speedxs of cistron.
Maar ik zit met de tijd tussen opzeggen huidig en aansluiten nieuwe waarschijnlijk zonder internet :-) +- maand.
Dus was het idee van cistron om een analoge lijn aan te vragen @ 45 euro. + 120 euro aan abbo per jaar. (na 1e jaar kpn belbudget opzeggen)
Dit alles omdat je nu bij cistron gratis modem gratis aansluitkosten en 1e maand gratis krijg. (kost dus eigenlijk niks meer)
Maar ik weet het nog niet. (Heb nu zo`n fijn speedtouch modem dan krijg ik smc)
En als ik het nu wel doe dan heb ik +- 3 maanden dubbele aansluiting. 8000/1000 + 1536/256 is wel veel :-) Maar ja 88+99 Euro per maand is ook niet niks.
Wat vinden jullie ?
en over te stappen op speedxs of cistron.
Maar ik zit met de tijd tussen opzeggen huidig en aansluiten nieuwe waarschijnlijk zonder internet :-) +- maand.
Dus was het idee van cistron om een analoge lijn aan te vragen @ 45 euro. + 120 euro aan abbo per jaar. (na 1e jaar kpn belbudget opzeggen)
Dit alles omdat je nu bij cistron gratis modem gratis aansluitkosten en 1e maand gratis krijg. (kost dus eigenlijk niks meer)
Maar ik weet het nog niet. (Heb nu zo`n fijn speedtouch modem dan krijg ik smc)
En als ik het nu wel doe dan heb ik +- 3 maanden dubbele aansluiting. 8000/1000 + 1536/256 is wel veel :-) Maar ja 88+99 Euro per maand is ook niet niks.
Wat vinden jullie ?
Je bent niet verplicht om een SMC modem bij Cistron af te nemen hoor, dat ding is gewoon gratis. Je kan dat ding toch ook weer doorverkopen ofzo, of bewaren voor als je speedtouch het begeeft
Hey dit is best wreed 
Ziet er wel toppie uit en relatief goedkoop!ADSL Dual Extreme
inclusief SpeedXS 16384 * Kbps download / 2048 ** Kbps upload
Nu met 2 GRATIS modems inclusief load-balancer en GEEN entreekosten
Let op: u heeft hier twee telefoonlijnen voor nodig!
** bbned gaat binnenkort de upload snelheid verhogen van 512 naar 1024
* Snelheid afhankelijk van de afstand naar de KPN wijkcentrale
Abonnement per maand: € 129.95
Jaarlijkse contractskosten: € 199,00
Verwijderd
raymon maak dan gebruik van de migratie service van speedxs hieronder staat hoe dat werkt.
SpeedXS migratie service:
Verhuizing van provider levert vooral een administratieve vertraging op. Internet- en netwerkproviders zitten op elkaar te wachten voor de-activatie van lijnen en accounts, nieuwe aanvragen blokkeren omdat er ergens in een bestand nog een verwijzing naar de oude situatie staat.
Wanneer u het abonnement bij uw huidige provider reeds heeft opgezegd of gaat opzeggen en ADSL downtime (oftewel; duur en traag inbellen) wilt voorkomen kunnen wij voor u een nieuwe analoge telefoonlijn aanvragen zodat het aansluittraject zonder belemmeringen opgestart kan worden. Na oplevering van ADSL kunt u de telefoonlijn opzeggen met inachtneming van de contractsperiode van een jaar. De ADSL dienst blijft op de aansluiting aanwezig.
SpeedXS vergoedt een jaar lang de maandelijkse abonnementskosten belbudget
U blijft gebruik maken van uw bestaande apparatuur (modem en eventuele splitter)
Aanvullende voorwaarden migratieservice:
U ontvangt geen apparatuur bij oplevering
SpeedXS vraagt de telefoonlijn aan , u dient zelf beschikbaar te zijn voor een eventueel bezoek van een KPN monteur om de nieuwe telefoonlijn op te leveren of storingen te verhelpen tijdens oplevering
Wanneer levering van een telefoonlijn op uw locatie problemen oplevert dient u zelf contact met KPN op te nemen
Wanneer levering technisch onmogelijk blijkt zal SpeedXS de ADSL aanvraag kosteloos annuleren.
Entreekosten KPN (€ 46,58) zijn voor uw rekening
De abonnementskosten belbudget worden een jaar lang in mindering gebracht op de maandelijkse abonnementskosten van het betreffende SpeedXS abonnement
U dient de telefoonlijn zelf tijdig op te zeggen bij KPN
Wanneer u de huidige apparatuur niet kunt gebruiken (ander type telefoonlijn of geen ondersteuning voor bbned) dient u de nieuwe apparatuur zelf aan te schaffen. SpeedXS kan u in dat geval een aanbieding doen voor een ADSL modem/router en splitter voor de gereduceerde prijs van € 79,-
Verhuizing van provider levert vooral een administratieve vertraging op. Internet- en netwerkproviders zitten op elkaar te wachten voor de-activatie van lijnen en accounts, nieuwe aanvragen blokkeren omdat er ergens in een bestand nog een verwijzing naar de oude situatie staat.
Wanneer u het abonnement bij uw huidige provider reeds heeft opgezegd of gaat opzeggen en ADSL downtime (oftewel; duur en traag inbellen) wilt voorkomen kunnen wij voor u een nieuwe analoge telefoonlijn aanvragen zodat het aansluittraject zonder belemmeringen opgestart kan worden. Na oplevering van ADSL kunt u de telefoonlijn opzeggen met inachtneming van de contractsperiode van een jaar. De ADSL dienst blijft op de aansluiting aanwezig.
U blijft gebruik maken van uw bestaande apparatuur (modem en eventuele splitter)
SpeedXS vraagt de telefoonlijn aan , u dient zelf beschikbaar te zijn voor een eventueel bezoek van een KPN monteur om de nieuwe telefoonlijn op te leveren of storingen te verhelpen tijdens oplevering
Wanneer levering van een telefoonlijn op uw locatie problemen oplevert dient u zelf contact met KPN op te nemen
Wanneer levering technisch onmogelijk blijkt zal SpeedXS de ADSL aanvraag kosteloos annuleren.
De abonnementskosten belbudget worden een jaar lang in mindering gebracht op de maandelijkse abonnementskosten van het betreffende SpeedXS abonnement
Wanneer u de huidige apparatuur niet kunt gebruiken (ander type telefoonlijn of geen ondersteuning voor bbned) dient u de nieuwe apparatuur zelf aan te schaffen. SpeedXS kan u in dat geval een aanbieding doen voor een ADSL modem/router en splitter voor de gereduceerde prijs van € 79,-
maar werkt datook als je nu isdn+adsl hebt en dat wil houden?
Demon heeft ook een 2048/512 abbo voor €65
Dat zou ik dan prefereren boven SpeedXS of Telebyte eerlijk gezegd.
Dat zou ik dan prefereren boven SpeedXS of Telebyte eerlijk gezegd.
Verwijderd
het werk ook bij een isdn alleen dan moet u wel een modem + splitter voor € 79ThaKiller schreef op 29 July 2003 @ 14:38:
maar werkt datook als je nu isdn+adsl hebt en dat wil houden?
bij kopen
Toch heb ik liever zelf de aanvraag in handen. Zeker als je nagaat dat de verdere voorwaarden van SpeedXS behoorlijk agressief zijnVerwijderd schreef op 29 July 2003 @ 08:22:
raymon maak dan gebruik van de migratie service van speedxs hieronder staat hoe dat werkt.
I got a problem-solver and its name is revolver
Een ding is mij nu niet helemaal duidelijk aan die migratieservice:Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 17:01:
[...]
het werk ook bij een isdn alleen dan moet u wel een modem + splitter voor € 79
bij kopen
- Ik vraag bij jullie zo'n migratie aan voor mijn KPN-Tiscali verbinding.
- Jullie vragen een extra lijn aan met Belbudget en zetten hier mijn nieuwe ADSL-verbinding op.
- Ik beëindig mijn KPN-Tiscali abbo en heb nu 2 telefoonlijnen.
Wat gebeurd er vervolgens? Als ik mijn 'oude' lijn opzeg, heb ik een ander telefoonnummer (neem ik aan) wat een hoop romslomp met zich meebrengt. De enige andere optie lijkt me dat als die oude lijn vrij is, dat de ADSL daar weer naartoe verplaatst wordt en ik mijn Belbudget (nieuwe) lijjn opzeg, maar zit ik dan niet alsnog een tijdje zonder internet?
Hoe hebben jullie dit geregeld of waar zit mijn denkfout?
1. Je oude lijn hoef je niet op te zeggen dat is gewoon jouw lijn met jouw telefoonnummer.Syzzer schreef op 29 July 2003 @ 19:19:
[...]
Een ding is mij nu niet helemaal duidelijk aan die migratieservice:
- Ik vraag bij jullie zo'n migratie aan voor mijn KPN-Tiscali verbinding.
- Jullie vragen een extra lijn aan met Belbudget en zetten hier mijn nieuwe ADSL-verbinding op.
- Ik beëindig mijn KPN-Tiscali abbo en heb nu 2 telefoonlijnen.
Wat gebeurd er vervolgens? Als ik mijn 'oude' lijn opzeg, heb ik een ander telefoonnummer (neem ik aan) wat een hoop romslomp met zich meebrengt. De enige andere optie lijkt me dat als die oude lijn vrij is, dat de ADSL daar weer naartoe verplaatst wordt en ik mijn Belbudget (nieuwe) lijjn opzeg, maar zit ik dan niet alsnog een tijdje zonder internet?
Hoe hebben jullie dit geregeld of waar zit mijn denkfout?
2. De tweede lijn wordt door speedxs betaald, en na 1 jaar opgezegd maar je kan dan gewoon je ADSL verbinding behouden. Dit is omdat je aan een jaarcontract vast zit bij kpn, en je wel eerst een kale lijn nodig hebt om ADSL aan te sluiten.
Zou eigenlijk erbij moeten staan bij de uitleg van migratieservice.
ps.
En Kyg-dutchie?Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 12:52:
[...]
Ik zal maandag even overleggen of het mogelijk is om dat ook aan te bieden.
Weet je al wat meer?
[ Voor 15% gewijzigd door XthinkZ op 29-07-2003 20:29 ]
dubbel
[ Voor 200% gewijzigd door XthinkZ op 29-07-2003 20:28 ]
Ik zal wel ontzettend dom zijn, maar ik volg het nog niet. Je nieuwe ADSL wordt toch op je Belbudget-lijn aangesloten dan? Als je die dan na een jaar opzegd, moet je ADSL dan toch weer overgezet naar je oude lijn? Of is nieuwe lijn niets fysieks, alleen dat er dubbel zoveel data over een lijntje gaat?XthinkZ schreef op 29 July 2003 @ 20:24:
[...]
1. Je oude lijn hoef je niet op te zeggen dat is gewoon jouw lijn met jouw telefoonnummer.
2. De tweede lijn wordt door speedxs betaald, en na 1 jaar opgezegd maar je kan dan gewoon je ADSL verbinding behouden. Dit is omdat je aan een jaarcontract vast zit bij kpn, en je wel eerst een kale lijn nodig hebt om ADSL aan te sluiten.
Zou eigenlijk erbij moeten staan bij de uitleg van migratieservice.
Nee het is standaard zo dat je een telefoonlijn bij KPN nodig hebt om ADSL aan te vragen. Daarna zou je hem direct kunnen afsluiten, en toch ADSL behouden.Syzzer schreef op 29 July 2003 @ 20:34:
[...]
Ik zal wel ontzettend dom zijn, maar ik volg het nog niet. Je nieuwe ADSL wordt toch op je Belbudget-lijn aangesloten dan? Als je die dan na een jaar opzegd, moet je ADSL dan toch weer overgezet naar je oude lijn? Of is nieuwe lijn niets fysieks, alleen dat er dubbel zoveel data over een lijntje gaat?
Helaas zit er een jaarcontact op dat lijntje voordat je hem kan opzeggen.
Vandaar.
Dus las ik je goed begrijp heb je alleen een telefoonlijn nodig om de verbinding aan te vragen. Maar dat zou dus betekenen dat een extra telefoonlijn ook niets fysieks is, maar gewoon een instelling in de centrale. Ik heb dus ook geen gezanik met nieuwe kabels / aansluitpunten? Hoe kan ik dan twee verbindingen tegelijk hebben? Ik heb immers maar één splitter als ik maar een kabel heb.XthinkZ schreef op 29 juli 2003 @ 20:52:
[...]
Nee het is standaard zo dat je een telefoonlijn bij KPN nodig hebt om ADSL aan te vragen. Daarna zou je hem direct kunnen afsluiten, en toch ADSL behouden.
Helaas zit er een jaarcontact op dat lijntje voordat je hem kan opzeggen.
Vandaar.
Of denk ik nu helemaal verkeerd en komt de KPN wel een extra kabeltje naar je huis trekken, wat gewoon blijft liggen als je je abbo opzegt?
Sorry voor de mss wel ontzettend irri vragen, maar ik vat hem gewoon ff niet
Als het goed is komen ze bij kpn gewoon langs om die extra lijn aan te leggen.Syzzer schreef op 29 juli 2003 @ 21:27:
[...]
Dus las ik je goed begrijp heb je alleen een telefoonlijn nodig om de verbinding aan te vragen. Maar dat zou dus betekenen dat een extra telefoonlijn ook niets fysieks is, maar gewoon een instelling in de centrale. Ik heb dus ook geen gezanik met nieuwe kabels / aansluitpunten? Hoe kan ik dan twee verbindingen tegelijk hebben? Ik heb immers maar één splitter als ik maar een kabel heb.
Of denk ik nu helemaal verkeerd en komt de KPN wel een extra kabeltje naar je huis trekken, wat gewoon blijft liggen als je je abbo opzegt?
Sorry voor de mss wel ontzettend irri vragen, maar ik vat hem gewoon ff niet.
Er moet dus wel iemand langskomen.
Voor de rest betaald SpeedXS de maandelijkse kosten voor 1 jaar, en jij betaald de aansluitkosten a 46,58 Euro.
Verwijderd
Oke ik hou jullie op de hoogte ongeveer 18 aug krijg ik adsl van speedxs en moet zeggen tot op heden gaat alles goed.
en voor XthinkZ
speedxs vraagt voor jou een 2e lijn aan die lijn moet wel gemaakt worden in jou huis.
dat doet KPN op de bestaande BLAUW/WIT/RODE kabel die in je meterkast naar binnen komt.
daar zit nu een eind kapje op, in dat kapje monteren ze een 2e lijn af dus krijg je in je meter kast een aansluiting (met een telefoonnummer die je na een jaar kan opzeggen) oop die aansluiting staat ook je adsl carrier signaal (die blijft bestaan na dat je je 2e telefoon abbo bij KPN hebt opgezegt)
Dus van die 2e aansluiting maak je je adsl aansuiting.
na een jaar zeg je dus die telefoon lijn op en heb je alleen nog op die lijn (de 2e die door speedxs is aangelegt) je adsl carrier.
dit doet speedxs dus omdat het administratief omzetten bij kpn van adsl profiders op je huidige telefoon lijn erg lang duurt soms wel 3 maanden.
dus bied speedxs je dit aan EN ze maken je maand kosten lager door de abbo kosten van die 2e lijn aftetrekken van je adsl abbo.
Hoop dat het duidelijk is. ???
zo niet roep maar dan
Andy
en voor XthinkZ
speedxs vraagt voor jou een 2e lijn aan die lijn moet wel gemaakt worden in jou huis.
dat doet KPN op de bestaande BLAUW/WIT/RODE kabel die in je meterkast naar binnen komt.
daar zit nu een eind kapje op, in dat kapje monteren ze een 2e lijn af dus krijg je in je meter kast een aansluiting (met een telefoonnummer die je na een jaar kan opzeggen) oop die aansluiting staat ook je adsl carrier signaal (die blijft bestaan na dat je je 2e telefoon abbo bij KPN hebt opgezegt)
Dus van die 2e aansluiting maak je je adsl aansuiting.
na een jaar zeg je dus die telefoon lijn op en heb je alleen nog op die lijn (de 2e die door speedxs is aangelegt) je adsl carrier.
dit doet speedxs dus omdat het administratief omzetten bij kpn van adsl profiders op je huidige telefoon lijn erg lang duurt soms wel 3 maanden.
dus bied speedxs je dit aan EN ze maken je maand kosten lager door de abbo kosten van die 2e lijn aftetrekken van je adsl abbo.
Hoop dat het duidelijk is. ???
zo niet roep maar dan
Andy
Verwijderd
Ik heb vanmorgen ook een aanvraag gedaan bij SpeedXS voor Extreme abbo. Ik wou een tijd geleden al overstappen naar BBnet. Nu wil de grap dat Planet me adsl abbo verwijderd heeft en me lijn op 11-8 vrijkomt aldus de KPN.
kyg-dutchie (alias SPeedXS),
is er al meer bekend over je aanvraag bij supernews ?
is er al meer bekend over je aanvraag bij supernews ?
Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Helaas moet ik melden dat je beter kan bellen naar speedxs of bbned omdat er een paar fouten zitten in de poscode search.
Het is namelijk ook het geval dat BBned nu zoals al vermeld was ook Bitstream abbos gaat leveren wat inhoud dat idd bbned beschikbaar is op de lokatie maar via de bekabeling van KPN.
Dat is in principe niet slecht maar het nadeel is dat deze abbos VEEL meer kosten en tot max 2 Mbit gaan !
Zelf woon ik in Bovenkarspel (postcode 1611jv) en ik had vol goede moed een 8 mbit ADSL abbo aangevraagt maar nu schetste me verbazing dat deze aanvraag was geannuleerd
.
Toen ik belde kreeg ik te horen dat het op deze lokatie alleen is te leveren alzijnde een Bitstream verbinding en dat ik max. kon kiezen uit dit abbonement.
2 MBit - 0,5 Mbit a 136 Euro per maand !!!
Zelf voel ik me nu wel een beetje gen***d aangezien ze de mensen een beetje voor de gek houden.
Dus bel aub eerst even naar bbned om het zeker te weten hoe het aangeboden gaat worden op jou lokatie.
Het is namelijk ook het geval dat BBned nu zoals al vermeld was ook Bitstream abbos gaat leveren wat inhoud dat idd bbned beschikbaar is op de lokatie maar via de bekabeling van KPN.
Dat is in principe niet slecht maar het nadeel is dat deze abbos VEEL meer kosten en tot max 2 Mbit gaan !
Zelf woon ik in Bovenkarspel (postcode 1611jv) en ik had vol goede moed een 8 mbit ADSL abbo aangevraagt maar nu schetste me verbazing dat deze aanvraag was geannuleerd
Toen ik belde kreeg ik te horen dat het op deze lokatie alleen is te leveren alzijnde een Bitstream verbinding en dat ik max. kon kiezen uit dit abbonement.
2 MBit - 0,5 Mbit a 136 Euro per maand !!!
Zelf voel ik me nu wel een beetje gen***d aangezien ze de mensen een beetje voor de gek houden.
Dus bel aub eerst even naar bbned om het zeker te weten hoe het aangeboden gaat worden op jou lokatie.
Turn it off and on again.
das idd wel erg kl**e geregeld, en dat je dan ook zelf ,moet gaan bellen waarom is helemaal idioot, kleine moeite mo even te bellen of te mailen.
maarja ik nu sinds 2 dagen telebyte adsl, 8mbit down 512 kb up (binnenkort 1mbit dan)
en ik moet zeggen dat het werkt als een trein, gaat lekker 800 kb per seconden
en de levering is ook goed verlopen, binnen 2 weken was ik aangesloten en had ik m'n modem/router/switch in huis.
de handleiding die erbij zit is een beetje mager, niet echt duidelijk, zeker niet voor de adsl newby maar ik had het (thank god ) al een x gedaan en daarom was het binnen 10 minuten gebeurt.
alles werkt gelijk en de router is ook goed in te stellen.
dus telebyte thumbs up!
en en duderuud jij zegt liever een 2mbit/512kbit abbo te hebben voor 65 euro dan 8mbit/1mbit voor 75?? waarom is dat? je betaald maar een tientje meer en je download snelheid gaat 4x zo snel en je upload 2 x.
dan maakt die 10 euro toch ook niet zoveel uit als je ziet wat je er voor krijgt???
maarja ik nu sinds 2 dagen telebyte adsl, 8mbit down 512 kb up (binnenkort 1mbit dan)
en ik moet zeggen dat het werkt als een trein, gaat lekker 800 kb per seconden
en de levering is ook goed verlopen, binnen 2 weken was ik aangesloten en had ik m'n modem/router/switch in huis.
de handleiding die erbij zit is een beetje mager, niet echt duidelijk, zeker niet voor de adsl newby maar ik had het (thank god ) al een x gedaan en daarom was het binnen 10 minuten gebeurt.
alles werkt gelijk en de router is ook goed in te stellen.
dus telebyte thumbs up!
en en duderuud jij zegt liever een 2mbit/512kbit abbo te hebben voor 65 euro dan 8mbit/1mbit voor 75?? waarom is dat? je betaald maar een tientje meer en je download snelheid gaat 4x zo snel en je upload 2 x.
dan maakt die 10 euro toch ook niet zoveel uit als je ziet wat je er voor krijgt???
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
//offtopic mode on//
maar wel leuk om te lezen:
"OC-768 is currently the fastest synchronous optical network (SONET) standard rate for data transmission on optical fiber as part of the broadband ISDN (BISDN). OC stands for optical carrier and the number affixed is the multiple of the base rate bandwidth of 51.85 Mbps. OC-768 supports rates of 40 gigabits per second (Gbps) on a fiber optic carrier, a rate that translates to the equivalent of seven CD-ROM's worth of data in one second. Developed to meet ever-growing demands for bandwidth, OC-768 uses dense wavelength division multiplexing (DWDM) to carry multiple channels of data on a single optic fiber. New DWDM systems are now in development to run at at 10 trillion bits per second (10 Tbps) per fiber. This translates into the theoretical capability of one fiber to support, simultaneously, an active Internet connection to every household in the U.S.
Enkido was the first company to offer OC-768 service, which they currently provide for a number of clients including Deutsche Telecom."
leuke bandbreedte, trekt je pc nooit als ie hierop wordt aangesloten
maar wel leuk om te lezen:
"OC-768 is currently the fastest synchronous optical network (SONET) standard rate for data transmission on optical fiber as part of the broadband ISDN (BISDN). OC stands for optical carrier and the number affixed is the multiple of the base rate bandwidth of 51.85 Mbps. OC-768 supports rates of 40 gigabits per second (Gbps) on a fiber optic carrier, a rate that translates to the equivalent of seven CD-ROM's worth of data in one second. Developed to meet ever-growing demands for bandwidth, OC-768 uses dense wavelength division multiplexing (DWDM) to carry multiple channels of data on a single optic fiber. New DWDM systems are now in development to run at at 10 trillion bits per second (10 Tbps) per fiber. This translates into the theoretical capability of one fiber to support, simultaneously, an active Internet connection to every household in the U.S.
Enkido was the first company to offer OC-768 service, which they currently provide for a number of clients including Deutsche Telecom."
leuke bandbreedte, trekt je pc nooit als ie hierop wordt aangesloten
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Verwijderd
Een 2Mb is toch geen 65 Euro ? Op de SpeedXS site staat 54,95, dan scheelt het toch bijna 20 Euro per maand oftewel 240 euro per jaar. Dat vind ik toch geld.intuliegend schreef op 07 augustus 2003 @ 11:02:
vergeten, en upload is even snel.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 18:04 ]
Persoonlijk heb ik dat geld wel voor die extra bandbreedte over. Ik hoop volgende week mijn aanvraag te kunnen fax'en, nog even met huisgenoten overleggen. Is er nu eigenlijk al iemand die dit abonnement heeft en zijn/haar ervaringen met ons kan delen?
Ik heb het 4 weken geleden aangevraagd (Extreme) , vorige week dinsdag (dus binnen 3 weken) had ik al internet, de volgende dag niet meer. Bij de status aanvraag van mijn abbo stond nog niet dat mijn aansluiting gereed was dus ik ging er vanuit dat ze (BBNED) nog aan het testen waren oid.
Die donderdag kreeg ik een mailtje van SpeedXS dat er problemen waren geconstateerd met een aantal modems die ze die week hadden verstuurd (dus ook die van mij), ik moest een berichtje sturen wanneer ik problemen had. Ik legde bovenstaande aan ze uit, ik kreeg als antwoord terug dat ik het probleem ook wel eens zou kunnen hebben en dat ze inmiddels al een nieuw modem hadden opgestuurd. Dus zonder door te vragen !!!
Ik heb nu een E-tech van ze gehad, de 'oude' (een wit merk) mag ik gratis terugsturen.
Ik ben tot op dit moment nog steeds uitermate gecharmeerd van ze. Over de snelheid kan ik nog niet veel zeggen omdat ik op dit moment nog op mijn werk zit en het nieuwe modem dus nog moet aansluiten ....
Die donderdag kreeg ik een mailtje van SpeedXS dat er problemen waren geconstateerd met een aantal modems die ze die week hadden verstuurd (dus ook die van mij), ik moest een berichtje sturen wanneer ik problemen had. Ik legde bovenstaande aan ze uit, ik kreeg als antwoord terug dat ik het probleem ook wel eens zou kunnen hebben en dat ze inmiddels al een nieuw modem hadden opgestuurd. Dus zonder door te vragen !!!
Ik heb nu een E-tech van ze gehad, de 'oude' (een wit merk) mag ik gratis terugsturen.
Ik ben tot op dit moment nog steeds uitermate gecharmeerd van ze. Over de snelheid kan ik nog niet veel zeggen omdat ik op dit moment nog op mijn werk zit en het nieuwe modem dus nog moet aansluiten ....
[ Voor 4% gewijzigd door fulgore op 12-08-2003 20:25 ]
Dat is inderdaad netjes van hun als ik het zo hoor. Mij hebben ze overtuigd, mijn aanvraag gaat vanmiddag nog op de post!
Zow... Ook aangevraagt en direct ff gefaxed... Nu kijken wanneer ik @home de deur uit kan doen!
Verwijderd
Ik heb (nou ja, m'n ouders na indoctrinatie van hoe evil chello wel niet is) ook speedxs Extreme aangevraagd. Nu heb ik gekeken hoever ik van de centrale afzit, dat is ongeveer 2,8 KM. Haal ik dan de 8Mbit/1Mbit wel of zit ik te ver? (Heb nergens een tabel ofzo kunnen vinden)
Anders moeten we maar ff verhuizen.
Verwijderd
En ???? Weet je nu al iets over de snelheid ?fulgore schreef op 12 August 2003 @ 20:20:
Greetz
Zijn er al mensen met dit abbo? Ik wil graag hun meningen horen
-
[ Voor 100% gewijzigd door Wokschotel op 28-08-2003 13:46 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Hebben wij een beetje lopen slapen ?Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 12:32:
[...]
Een 2Mb is toch geen 65 Euro ? Op de SpeedXS site staat 54,95, dan scheelt het toch bijna 20 Euro per maand oftewel 240 euro per jaar. Dat vind ik toch geld.
vergeten, en upload is even snel.

Verwijderd
Quote mezelf maar ffies.Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 17:48:
Ik heb (nou ja, m'n ouders na indoctrinatie van hoe evil chello wel niet is) ook speedxs Extreme aangevraagd. Nu heb ik gekeken hoever ik van de centrale afzit, dat is ongeveer 2,8 KM. Haal ik dan de 8Mbit/1Mbit wel of zit ik te ver? (Heb nergens een tabel ofzo kunnen vinden)
Heb ze net even aan de lijn gehad en mocht de snelheid niet veel sneller zijn dan de 2Mbit, dan zetten ze het abo kosteloos terug naar een Ultra abo.
En dan heeft het weinig zin om eventueel een andere provider te nemen omdat je lijn dan toch niet harder gaat.
Vriendelijke mensen en geen wachtrij of duur 0900 nr! Dat is even wat beters dan die lullo's van chello.
De positieve ervaringen beginnen binnen te stromen, dus dan heb ik ook wat om mijn ouders te overtuigen
.
Als het me lukt heb ik binnekort ook een extreme abbo en aangezien ik +- 300 meter van de centrale zit, ga ik lekker hoge snelhaden halen dan
.
Als het me lukt heb ik binnekort ook een extreme abbo en aangezien ik +- 300 meter van de centrale zit, ga ik lekker hoge snelhaden halen dan
Demon = BBNed. Of ze de upstream ook gaan verhogen is nog niet bekend.Supern00b schreef op 21 August 2003 @ 14:10:
[...]
Hebben wij een beetje lopen slapen ?Want als je dit topic goed had doorgelezen was je misschien het woord administratiekosten opgevallen. Daarbij (voor zover ik weet) gaat het het ADSL lijntje van Demon via de KPN, en die blijft 512Kb (als ze het inmiddels nog niet veranderd hebben)
JA ZE GAAN HET DOEN!!! neem maar van mij aan, i work there, na 22 augustus gaan alle isp's 1 voor 1 op de 1024 up, en demon doet ook babyxl voor hun express, effe iets snellere netwerkrig0r schreef op 21 August 2003 @ 16:36:
[...]
Demon = BBNed. Of ze de upstream ook gaan verhogen is nog niet bekend.
Thx, for the replay heb wel gezoekt op de sait maar kon het effe zo snel nie finde. Betekent overigens dan wel dat alle andere providers dan ook snel over kunnen want ze maken gebruik van dezelfde centrales tenslotterig0r schreef op 21 August 2003 @ 16:36:
[...]
Demon = BBNed. Of ze de upstream ook gaan verhogen is nog niet bekend.
[ Voor 21% gewijzigd door Supern00b op 21-08-2003 17:06 ]
De snelheid (ik heb een Extreme abbo) is via Speedtest.nl tussen de 650 en 750KB met uitschieters naar de 800KB (hangt van het tijdstip af en of ik iets aan het downloaden ben op een andere computer. NU haal ik een snelheid van 680KB op speedtest terwijl ik Emule heb draaien op een andere machine.Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 18:16:
[...]
En ???? Weet je nu al iets over de snelheid ?
Greetz
De upload is rond de 50KB.
Hiervoor had ik Chello en haalde ik max 180KB, voor die € 30,- extra heb ik nu dus een ruim 4x zo snelle verbinding. En de baas betaald
fyi Ik zit 1,4km van de centrale af.
PS voor meer info kan ik je het forum aanraden op de site van SpeedXS
Verwijderd
Ik heb ook speedxs sinds de 18-8 Tussen aanvraag en activeren duurde 3 weken.
Had eerst chello met al hun ups en downs .Ik moet zegen niets als lof voor de mensen
van speedxs paar dagen voor de 18 modem ontvangen een etech. was al ingesteld
stekker der in mac nummer doorgeven klaar .snelheid uitstekend al ge down met
800kb .ligt ook aan servers ik woon ongeveer 1.5 km van centrale.
Had eerst chello met al hun ups en downs .Ik moet zegen niets als lof voor de mensen
van speedxs paar dagen voor de 18 modem ontvangen een etech. was al ingesteld
stekker der in mac nummer doorgeven klaar .snelheid uitstekend al ge down met
800kb .ligt ook aan servers ik woon ongeveer 1.5 km van centrale.
Verwijderd
Ik heb bij speedxs de extreme variant afgelopen maandag aangevraagd met migratie service. Kreeg ik vandaag van kpn een brief in de bus dat mijn 2e lijn as woensdag geactiveerd wordt.
Waar ik bij planet problemen mee had, was de bereikbaarheid van de helpdesk. Als ik speedxs bel, dan heb ik gelijk iemand aan de lijn die mij (goed en vriendelijk)verder kan helpen.
Ik laat het wel weten wat mijn verdere ervaringen zijn met speedxs.
Waar ik bij planet problemen mee had, was de bereikbaarheid van de helpdesk. Als ik speedxs bel, dan heb ik gelijk iemand aan de lijn die mij (goed en vriendelijk)verder kan helpen.
Ik laat het wel weten wat mijn verdere ervaringen zijn met speedxs.
Verwijderd
Weet iemand of bij speedxs de pingtijden een beetje fatsoenlijk zijn bij een extreme abo?
Dit ivm online gamen e.d.
Ben namelijk op zoek naar een ADSL verbinding 8Mbit down / 1 Mbit up, dan met fatsoenlijke pingtijden en het liefst ook nog een nieuwsserver...
En het moet ook nog betaalbaar blijven.... met betaalbaar denk ik aan omme nabij de 80 euro...
Iemand tips?
Ben al een hele tijd aan het rondkijken maar vind de keuze alleen maar moeilijker worden.
Dit ivm online gamen e.d.
Ben namelijk op zoek naar een ADSL verbinding 8Mbit down / 1 Mbit up, dan met fatsoenlijke pingtijden en het liefst ook nog een nieuwsserver...
En het moet ook nog betaalbaar blijven.... met betaalbaar denk ik aan omme nabij de 80 euro...
Iemand tips?
Ben al een hele tijd aan het rondkijken maar vind de keuze alleen maar moeilijker worden.
Verwijderd
Een nieuws server heeft SpeedXS (nog) niet. (Zie ook hun forum).
Ping-tijden kan ik je nog niet vertellen, ik krijg pas 8 sept. (volgens de planning) mijn lijn. Daarna zal ik wel wat info hiero posten.
Ping-tijden kan ik je nog niet vertellen, ik krijg pas 8 sept. (volgens de planning) mijn lijn. Daarna zal ik wel wat info hiero posten.
Ik heb het extreme abbo, ping is zeer stabiel !
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=20ms TTL=248
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=10ms TTL=248
Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 17, Received = 17, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 20ms, Average = 18ms
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:
Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 17, Received = 17, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 20ms, Average = 18ms
Verwijderd
Een van de redenen dat speedxs zijn producten zo goedkoop kan aanbieden, is dmv van het weglaten van bijvoorbeeld een newsserver.
Weet iemand of het mogelijk is om een bijvoorbeeld een wanadoo budget abbo te nemen(of ander cheap-ass dail-in account) waarbij het mogelijk is om van buitenaf(bijv speedxs) met je login en pass in te loggen op een newsserver(van wanadoo). Of hebben ze dit allemaal afgeschermd(alleen eigen ip reeks heeft toegang)?
Weet iemand of het mogelijk is om een bijvoorbeeld een wanadoo budget abbo te nemen(of ander cheap-ass dail-in account) waarbij het mogelijk is om van buitenaf(bijv speedxs) met je login en pass in te loggen op een newsserver(van wanadoo). Of hebben ze dit allemaal afgeschermd(alleen eigen ip reeks heeft toegang)?
Een dail-up accountje bij XS4All geeft toegang tot hun nieuwsserver.Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 20:43:
Verwijderd
Ik zit sinds 1.5 week op SpeedXs. Ik ben erg tevreden over het geheel. De snelheid op speedtest ligt bij mij tussen de 650 en 800kb per seconde. Ik zit in Hoofddorp ongeveer 1600m van de centrale af en dacht dat ik nooit de voledige snelheid zou hallen maar dat valt dus reuze mee. Ook het aansluiten ging vrij snel. dit heeft totaal 2 weken geduurd.
De router die je erbij krijgt is een 4 poorts E-tech routertje en werkt perfect.
De router die je erbij krijgt is een 4 poorts E-tech routertje en werkt perfect.
Verwijderd
Zijn er al mensen die de 1 Mbit upload hebben ? Ben sinds vandaag aangesloten en haalde op speedtest.nl 47 kb/s . Had gehoord dat abonnees die vanaf 22 aug. aangesloten werden meteen de verhoogde upload zouden hebben
heeft er al iemand ervarin met overstappen vanaf chello naar speedxs. en dan specifiek mensen zonder een vaste telefoonlijn. de enige reden dat ik nog kabel heb is omdat ik geen vast lijn wil. en met de migratie service van speedxs lijkt het nu mogelijk om adsl zonder telefonie te krijgen. (dus ik hoef nu alleen de aansluitkosten van kpn extra te betalen)
maar iemand dit al gedaan?
Dit is precies de reden waarom ik op dit moment nog zit te twijfel of ik speedxs of niet zal nemen. Een ander groot hekelpunt is mijn e-mailadres. Ik heb voor alles wat ik gebruik mijn chello mailadres opgegeven. Maar ik ben ook benieuwd hoe dit zit met het overstappen van chello naar speedxs en dan vooral in combinatie met de migratieservice.DarkChylde schreef op 03 September 2003 @ 17:25:
heeft er al iemand ervarin met overstappen vanaf chello naar speedxs. en dan specifiek mensen zonder een vaste telefoonlijn. de enige reden dat ik nog kabel heb is omdat ik geen vast lijn wil. en met de migratie service van speedxs lijkt het nu mogelijk om adsl zonder telefonie te krijgen. (dus ik hoef nu alleen de aansluitkosten van kpn extra te betalen)
No guts, no glory!
tja, mijn chellomail wordt op dit moment ondergespamd. dus echt missen zal ik 'm niet. alleen wel ff op tijd je accounts overzetten. als het goed is heb je ff dubbel internet, dus moet lukken. * DarkChylde heeft gehoord dat je chellomail ook blijft werken nadat je afgesloten bent
Verwijderd
Volgens mij scoort SpeedXS weer punten, als enige provider zullen zij hun bestaande klanten GRATIS upgraden naar 1024 Upload. Daar waar Demon 30 en Telebyte 50 Euro rekent. Achteraf ben ik dus erg blij met mijn keuze. Maar niet alleen daarom, ze zijn ook erg goed bereikbaar en de snelheid is gewoon perfect.
Verwijderd
Ik heb 24 augustus adsl aangevraagd, 3 september had ik mijn nieuwe 2e lijn(migratie service van speedxs). En mijn adsl wordt 18 september opgeleverd. Dat is iets minder dan 4 weken (10 dagen nieuwe telefoonlijn, 14 dagen adsl). Dat vind ik vrij netjes.
Verwijderd
Waarvandaan weet jij dat demon 30€ gaat rekenen ?? Ik heb alleen gehoord dat BBned 25€ rekent per bestaande aansluiting, wat ik overigens behoorlijk kinderachtig vind daar het nauwelijks werk is. Sterker nog, als ze het meteen voor iedereen doen is het 1 batch en klaar ...Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 10:32:
..... daar waar Demon 30 en Telebyte 50 Euro rekent. Achteraf .....
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 16:17 ]
killghost heb jij de sprong al gewaagd?
13 augustus aangevraagd, nog geen telefoonlijn en opleveringsdatum onbekend. Afgelopen vrijdag even heengebeld waarom ik nog niets heb, helaas was de KPN afdeling er niet meer (rond 16.30, vooruit, zal ik op vrijdag niet over gaan zeurenIk heb 24 augustus adsl aangevraagd, 3 september had ik mijn nieuwe 2e lijn(migratie service van speedxs). En mijn adsl wordt 18 september opgeleverd. Dat is iets minder dan 4 weken (10 dagen nieuwe telefoonlijn, 14 dagen adsl). Dat vind ik vrij netjes.
Verwijderd
M'n lijn is opgeleverd vandaag, maar m'n modem wilden ze zaterdag afleveren. Toen was er niemand thuis. Dus zo eerst even modem halen + spullen en dan eens kijken hoe hard het gaat. 
(ADSL Exterme)
(ADSL Exterme)
* DarkChylde geeft een subtiel schopje
zit echt met smart te wachten op jullie bevindingen
zit echt met smart te wachten op jullie bevindingen
Verwijderd
De 18e wordt mijn adsl via speedxs opgeleverd. Ik heb alleen nog wel een alcatel speedtouch home(dus maxupload=0.8 mbit). En ik woon 2.3 km van de centrale af.
Mijn alcatel speedtouch zegt wel dat ik een attainable line rate heb van 7.9 mbit.
Dus de 18e zal ik hier wat meer info posten.
En Raven, hoe hard gaat het?
Mijn alcatel speedtouch zegt wel dat ik een attainable line rate heb van 7.9 mbit.
Verwijderd
Ik heb met downloaden de 730KB/sec gehaald (zit op 1400meter ofzo van de centrale af) en met uppen blijft ie nog hangen op 50KB/sec, moet nog worden omgezet naar de 1Mbit.Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 12:32:
De 18e wordt mijn adsl via speedxs opgeleverd. Ik heb alleen nog wel een alcatel speedtouch home(dus maxupload=0.8 mbit). En ik woon 2.3 km van de centrale af.
Maar ben dik te vreden hoor! 1.000x beter dan chello.
Moet alleen nog een DNS naam krijgen bij mijn IP adres en dan klaar.
Verwijderd
Re-Post: SpeedXS gaat morgen waarschijnlijk een prijsverlaging op de abo's doorvoeren .
wat ik er van weet is dat adsl fast +- €35 wordt en ultra +- € 45 . hierbij komt wel hun migratie service te vervallen .
wat ik er van weet is dat adsl fast +- €35 wordt en ultra +- € 45 . hierbij komt wel hun migratie service te vervallen .
iemand enig idee wanneer de upload verhoogt wordt?
Verwijderd
nog goedkoper? bron?Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 16:28:
Re-Post: SpeedXS gaat morgen waarschijnlijk een prijsverlaging op de abo's doorvoeren .
Wacht nou gewoon ff af, ik zie de vragen zo vaak voorbij komen.QSYS schreef op 16 September 2003 @ 16:33:
iemand enig idee wanneer de upload verhoogt wordt?
Ze moeten wel, Demon kost nog maar 65.- Dus elke provider daarboven moet na gaan denken over de prijs, of de produktstelling..
[ Voor 39% gewijzigd door Hoyden op 16-09-2003 17:34 ]
Verwijderd
Kun je ook adsl aanvragen als je geen kpn telefoonlijn hebt.
Heb namelijk een telefoonlijn van castel (essent). Kon er niks over vinden op de website. Maar ben zeer nieuwsgierig.
Wil ook wel zo'n lijnt je hebben
Ben een n00b op het gebied van Adsl
Heb namelijk een telefoonlijn van castel (essent). Kon er niks over vinden op de website. Maar ben zeer nieuwsgierig.
Wil ook wel zo'n lijnt je hebben
Ben een n00b op het gebied van Adsl
Hoe kun je checken hoever je van een centrale zit ? gevonden 1014m
[ Voor 41% gewijzigd door rewind. op 16-09-2003 17:49 ]
Iedereen die nu aanmeld heeft de verhoogde upload. Ik heb zelf sinds gisteren ADSL Extreme en heb dus ook 1mbit upload. BBned vroeg hier 30 euro voor per klant maar SpeedXs is de klanten tegemoet gekomen en doet dit nu dus voor hun klanten gratis.
zie ook http://www.speedxs.nl/forum/viewtopic.php?t=14
zie ook http://www.speedxs.nl/forum/viewtopic.php?t=14
[ Voor 11% gewijzigd door mark9534 op 16-09-2003 20:44 ]