[SpeedXS] ADSL Extreme (8-2Mbit/1Mbit) voor €49,95 p/m

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.587 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"nog goedkoper? bron?"

medewerkers van speedXS . ik had ze vandaag aan de telefoon (gezellige gasten daar) om te vragen over de verhuiskosten bij bbned , die zijn inmiddels al gehalveerd naar 250 euro maar mij nog te veel . anyhow ik informeerde ook naar hun migratie service en kreeg dus te horen dat ze iets veel interesanters aan het bespreken waren wat meer voordeel op zou leveren dan migratie , de goedkopere abo's dus .

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
wie heeft er al bij extreme de nieuwe upload?

Verwijderd

Mijn lijn zou de 18e(morgen) worden opgeleverd. Nu is dit door bbned en kpn opeens uitgesteld tot de 26e. :(

Ook komt speedxs vanavond(18.00) met nieuwe prijzen voor hun adsl verbinding. Bestaande en nieuwe klanten. Dat zal waarschijnlijk wel een verlaging zijn.

LaDot heeft al 2-8/1 adsl vanaf 48€ per maand

Ik kreeg een mailtje van speedxs vandaag:
vanaf 6 uur vanavond kunt u de vernieuwde prijzen etc. bekijken vanaf
www.speedxs.nl . hierover worden bestaande klanten ook via de email bericht.

Verwijderd

QSYS schreef op 17 September 2003 @ 16:30:
wie heeft er al bij extreme de nieuwe upload?
Ik nog niet, maar als je het forum van Speedxs.nl leest zijn ze er al wel.
Heb vorige week SpeedXS hier nog over gebeld (heerlijk overigens, een helpdesk zonder wachtrij) en ze zeiden dat BBned uiterlijk op 22 Sept klaar zou zijn met het omzetten van accounts.
Dus tot die tijd wacht ik rustig af en daarna bel ik wel weer eens. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 17:36:
Mijn lijn zou de 18e(morgen) worden opgeleverd. Nu is dit door bbned en kpn opeens uitgesteld tot de 26e. :(

Ook komt speedxs vanavond(18.00) met nieuwe prijzen voor hun adsl verbinding. Bestaande en nieuwe klanten. Dat zal waarschijnlijk wel een verlaging zijn.

LaDot heeft al 2-8/1 adsl vanaf 48€ per maand

Ik kreeg een mailtje van speedxs vandaag:

[...]
Prijzen staan er:

Quick: 23,50
Fast: 35,00
Ultra: 45,00
Extreme: 49,95
Dual Extreme: 99,00

Relaxed hoor. :)
Ik betaalde eerst 49,95 voor Chello, nu dus exact hetzelfde voor een 8Mbit lijn (excl admin kosten van 99 euro per jaar). :)

Verwijderd

Hallo, ik heb even een vraagje over die migratie evt.

Ik heb hier 2 analoge lijnen, 1 lijn loopt adsl van planet over die in december afloopt. Ander lijn is gewoon kaal, zou ik daar speedxs op kunnen aanvragen, en hoelang zou dat ongev duren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 20:21:

Ik heb hier 2 analoge lijnen, 1 lijn loopt adsl van planet over die in december afloopt. Ander lijn is gewoon kaal, zou ik daar speedxs op kunnen aanvragen, en hoelang zou dat ongev duren?
Dan kun je volgens mij speedxs op die andere lijn aanvragen.
Ik heb mijn aanvraag op 16 augustus de deur uit gedaan en 8 september had ik mijn spullen + mijn lijn operationeel.

3 weken dus ongeveer.

Let wel even goed op de voorwaarden van Planet, een collega van mij wilde ook van Planet af en dat koste aardig wat gezeik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 20:21:

Er is geen migratie service meer...
SpeedXS schreef op 17 september:Full service internet provider SpeedXS heeft besloten om per direct de tarieven voor nieuwe ADSL aanvragen te verlagen. Reden voor deze verlaging is de door BBned aangekondigde snelheidsverhogingen. De verlaging geldt voor iedereen die een lijn heeft aangevraagd na 16 September. Door deze verlaging zal de migratie service van SpeedXS per direct komen te vervallen.
Je zult er zelf voor moeten opdraaien. Dit houd in dat je zelf alle kosten voor de nieuwe lijn moet dokken, en dat je zelf alles aanvraagt.
50 euro voor aansluitkosten en 120 euro voor abbo belbudget = ongeveer 170 euro.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
50 euro voor een 8/1 mbit verbinding is wel heeeeeeel cheap.
chello gaat bij me de deur uit!
is het adsl modem dat zij leveren een goed ding of moet ik een losse kopen? (ben een adsl noob)

Verwijderd

DarkChylde schreef op 18 September 2003 @ 11:46:
50 euro voor een 8/1 mbit verbinding is wel heeeeeeel cheap.
chello gaat bij me de deur uit!
is het adsl modem dat zij leveren een goed ding of moet ik een losse kopen? (ben een adsl noob)
Ik heb een E-tech gekregen (zo'n blauwe 4 ports) en geen problemen mee opzich. (Ja kan geen DCC-sends op IRC meer resumen sinds ik SpeedXS heb, maar waar dat door komt ben ik nog niet achter).
Geloof alleen wel dat die E-tech nu niet meer gratis is sinds de prijsverlaging. Dus je kunt ook net zo goed een ander modem kopen waarvan jij vind dat die beter is. Maar daar zijn volgens mij wel genoeg topics over te vinden op GoT.

• DarkChylde
k, thanks voor de heads-up.
ben nu idd al aan het inlezen over adsl modems.

Verwijderd

Damn 8Mbit voor € 50,- dat is inderdaad wel erg goedkoop. Hoelang bestaat speedxs eigenlijk al?

Heb ik net m'n ADSL bij Demon aangevraagt :'( haha :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Titlefix n.a.v. recentste prijswijzigingen :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 12:47:
Damn 8Mbit voor € 50,- dat is inderdaad wel erg goedkoop. Hoelang bestaat speedxs eigenlijk al?

Heb ik net m'n ADSL bij Demon aangevraagt :'( haha :)
Zo erg is dat niet als je kijkt naar de totale kosten...

Demon eerste jaar

65*12= 780 EURO (8mb-1mb)

Speedxs

49.95*12= 599.40
Jaarlijkse bijdrage 99 euro
Modem 69 euro
Totaal eerste jaar = 767.40

Voordeel is 1e jaar dus 12,60EURO.

Wel voor dat verschil zou ik voor Demon kiezen. Je krijgt er een mooie news server, en ik heb meer vertrouwen in Demon dan speedxs....Waarom? Geen idee voelt beter hehe

Andre

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 13:59:
Wel voor dat verschil zou ik voor Demon kiezen. Je krijgt er een mooie news server, en ik heb meer vertrouwen in Demon dan speedxs....Waarom? Geen idee voelt beter hehe
Mhaw, alleen om die news server heb ik Demon niet gekozen. Zou eigenlijk niet eens weten wat daar nu zo belangrijk aan is. Maar Demon is natuurlijk momeneel meer bekend als SpeedXS, daardoor krijg je misschien een meer vertrouwend gevoel. Maar als SpeedXS zo door gaat weet ik wel zeker dat ze meerdere klanten krijgen. Alhoewel die prijs vergelijking van jou nu ook wel weer mee valt.

• J4CK4L
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08 10:44
Ik ben ook aan het overwegen om naar speedxs over te stappen (heb nu nog poweradsl) en ik heb al een modem, dus die 69 euro voor een modem zijn voor mij niet van toepassing.
Scheelt me wel 119 - 59 = 60 euro in de maand.

Voor het gemak zou ik er voor kunnen kiezen het standaardabo van xs4all aan te houden voor het e-mail adres en evt. access naar de nieuwsgroepen. Ben ik nog altijd 45 euro p.m. goedkoper uit.

[ Voor 1% gewijzigd door J4CK4L op 18-09-2003 14:22 . Reden: Rekenen is ook een vak ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 23:51:
[...]
Er is geen migratie service meer...

[...]

Je zult er zelf voor moeten opdraaien. Dit houd in dat je zelf alle kosten voor de nieuwe lijn moet dokken, en dat je zelf alles aanvraagt.
50 euro voor aansluitkosten en 120 euro voor abbo belbudget = ongeveer 170 euro.
nee ik hoef waarschijnlijk niks te betalen dan. Die tweede lijn ligt er al, dus dan gaat ik het mooi aanvragen :D

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13
Is het niet zo dat als je 8 mbit neemt je niet meer kan bellen over je analoge lijn?

XXXVI

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
ephymerous schreef op 20 September 2003 @ 11:54:
Is het niet zo dat als je 8 mbit neemt je niet meer kan bellen over je analoge lijn?
Waarom zou dat zo zijn? Analoge telefonie werkt in de 0-4KHz band over je CAT3 kabeltje, daarboven heb je een stukje wat niet gebruikt wordt om interferentie te voorkomen en daarboven 250 banden van 4 KHz breed (tot max 1.1 MHz). Als je een splitter hebt die doet wat hij moet doen, dan kan je gewoon bellen lijkt me.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13
Nice, ik hoorde het van een kameraad van me... dus ik dacht ff navragen. Maar als je dus kan bellen hebben mn ouders vast geen bezwaar het xs4all abo in te ruilen voor SpeedXS :)

XXXVI

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
ephymerous schreef op 20 September 2003 @ 11:54:
"linesharing". Maakt het mogelijk om te bellen en intersletten tegelijk over 1 lijntje.
Ik snap dit rekensommetje niet helemaal. SpeedXS praat nergens over aansluitkosten ? 120 Euro voor een belbudget abbo ? En waar blijven de aansluitkosten van je telefoonlijn van KPN ?

Volgens mij is het zo:

69 euro modem
49 euro aansluitkosten KPN (voor de mensen die dat nodig hebben dan)

Niet meer en niet minder.

[ Voor 54% gewijzigd door eMiz0r op 20-09-2003 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eMiz0r schreef op 20 September 2003 @ 13:05:
[...]

"linesharing". Maakt het mogelijk om te bellen en intersletten tegelijk over 1 lijntje.

[...]

Ik snap dit rekensommetje niet helemaal. SpeedXS praat nergens over aansluitkosten ? 120 Euro voor een belbudget abbo ? En waar blijven de aansluitkosten van je telefoonlijn van KPN ?

Volgens mij is het zo:

69 euro modem
49 euro aansluitkosten KPN (voor de mensen die dat nodig hebben dan)

Niet meer en niet minder.
Het ligt er aan hoe je het bekijkt. ik heb al een adslverbinding en ik kan niet zonder internet. Dus planet mxstream afsluiten en iets nieuws op dezelfde lijn was geen optie(=3/4 weken zonder zitten) .

Er lopen nog 2 ongebruikte draadjes van de kpn mijn huis binnen. Om deze te activeren betaal je 50 euro. Kpn doet ook nog aan koppelverkoop. Bij een nieuwe lijn(a 50 euro dus) MOET je een abbo nemen(bel budget is het voordeligst aangezien je toch niet op die lijn belt) a ~10 euro p/m.

Pas dan heb je een telefoonnummer waarmee de aanvraag gedaan kan worden bij bbned.

Die 170 euro is dus voor mensen die niet zonder internet kunen en al adsl hebben(daarom ook geen modem)

Verwijderd

En nu zijn ze failliet? :/

http://www.speedxs.nl

http://www.alldsl.nl/speedxs

Not Found
The requested URL was not found on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache Server at alldsl.nl

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Hier doet de site het wel....

Verwijderd

Heineken schreef op 25 september 2003 @ 21:39:
Hier doet de site het wel....
Welk IP krijg jij terug bij deze site? (ff pingen ofzo dan zie je 't IP).
Ik krijg 212.72.50.26 terug.

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 21:42:
[...]

Welk IP krijg jij terug bij deze site? (ff pingen ofzo dan zie je 't IP).
Ik krijg 212.72.50.26 terug.
Ik ook en bij mij doet de site het gewoon :S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05 12:13
Waarom SpeedXS? Er zijn wel goedkopere..

Demon of Tweak UltraDSL bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

FBtje schreef op 26 September 2003 @ 07:40:
Waarom SpeedXS? Er zijn wel goedkopere..

Demon of Tweak UltraDSL bijvoorbeeld
Kijk eens goed, SpeedXS is toch echt goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05 12:13
ADSL Quick:
512/256Kbs
23,50 per maad x 12 + 99 adm.kosten per jaar = 31 euro per maad
entreekosten: 199 euro
prijs modem: v.a. 69 euro

alternatief:
Demon
512/256
19,95 per maand
kosten modem 100 euro
aansluitkosten 75 euro

ADSL Fast
1024/512
35 per maand x 12 + 99 adm.kosten = 43,25 per maand
entreekosten: 29 euro

alternatief:
Demon
1024/512
39 euro per maand
geen extra kosten

ADSL Ultra
2048/1024
45 euro per maand x 12 + 99 euro adm.kosten = 53,25 per maand
entreekosten 19 euro
prijs modem v.a. 69 euro

alternatief
Demon
2048/1024
55 euro per maand
geen extra kosten

ADSL Extreme
8192/1024
49,95 per maand x 12 + 99 adm.kosten = 58,20 per maand
entreekosten: geen

Demon alternatief voor deze verbinding is inderdaad duurder, bij Tweak UltraDSL betaal je echter de eerste 6 maanden 47,50 euro (normaal 69,95), waarmee je op een prijs uitkomt van het eerste jaar van 704,70 waar je bij SpeedXS een eerste jaarsprijs hebt van 698,40 + 69 euro of hoger voor modem. Maar goed, als je ervan uit gaat dat je de verbinding langer dan een jaar houdt, dan is SpeedXS wat deze verbinding betreft inderdaad goedkoper.

Voor degenen die genoegen nemen met een downloadlimiet van 20.000 MB is Tiscali Live denk ik het best: 3000/512Kbs, 49,95 per maand (eerste 3 maanden 39,95).. Jammer van die downloadlimiet, anders wist ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Ik heb het zoweizo alleen over dat snelste abbo. Als ik overstap, doe ik het goed ;)

En aangezien ik 250 meter van de centrale zit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
weet iemand toevallig de mailinstellingen van speedxs? Want ik kan ze op hun nieuwe site nergens meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QSYS schreef op 29 September 2003 @ 18:19:
weet iemand toevallig de mailinstellingen van speedxs? Want ik kan ze op hun nieuwe site nergens meer vinden
mail.speedxs.nl
smpt.speedxs.nl
en bij gebruikersnaam je volledige e-mail adres invullen.

Heel stom van ze dat ze geen FAQ op hun site geplaatst hebben. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 08:30

Dr.Nono

Hello there!

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 20:06:
[...]
Ze hebben een soort van FAQ. Check het forum maar eens :)

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FAQ, komt er aan, maar we wilden zo graag de site online hebben. Nu komt de fine tunning.

Met vriendelijke groet,
Jacques Ahlers
SpeedXS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Nono schreef op 29 September 2003 @ 23:04:
[...]

Ze hebben een soort van FAQ. Check het forum maar eens :)
I know, maar elke surfer weet dat ie naar een FAQ moet zoeken. (is iig te hopen) om nog eens dan voor een niet echt veel wetende gebruiker een forum af te zoeken is niet te doen, maar gelukkig komt er dus nog een FAQ. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn internet connectie werkt nu ook als een trein.
Ik woon 2.3 km van de centrale vandaan, ondanks dat kan ik toch gebruik maken van alle voordelen die wideopen ADSL te bieden heeft:
780 kilobyte/sec download
80 kilobyte/sec upload (met alcatel speedtouch home)

Dus ik ben weer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

MRwimlex, nuttige info :)

Het is vind ik handig als mensen erbij zeggen hoever ze van de centrale afwonen en daarbij de snelheid vermelden. Thanx!

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

yep hele nuttige info.

SpeedXS HERE I COME :)

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 15:34:
de Ahlers Groep en die bestaat al meer dan 15 jaar,
Jacques Ahlers SpeedXS BV
[off topic] Goh ja Ahlers. Die had ISDN toen dat nog (vrijwel) nergens te koop was. Mijn Agfeo huiscentrale. 1996? [/off topic]

Levert jullie newsserver de complete absm groepen compleet?
Wie vooruit betaalt, betaalt minder!
U betaalt jaarlijks een klein bedrag aan administratiekosten en profiteert dan van het laagste abonnement van Nederland op het kwaliteitsnetwerk van BBned.
Een klein bedrag is dat die 99 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
Een klein bedrag is dat die 99 euro?
Yep.

Ik heb het trouwens even nagerekend.

Demon 8/1 Mbit
65 € per maand
Geen aansluitkosten
Geen modemkosten
Gratis helpdesk telefoonnummer
12 x 65 = 780 € per jaar ieder jaar

SpeedXS 8/1 Mbit
49,95 € per maand
99 € per jaar administratiekosten
69 € installatiekosten
Geen entreekosten
Geen info over helpdesk telefoonnummer (wel/niet gratis)
(12 x 49,95) + 99 + 69 = 767.4 € voor het eerste jaar
Voor ieder volgend jaar = 698.4 €

Bij SpeedXS ben je dus voor het eerste jaar 12,60 € goedkoper uit, daarna 81,60 € per ieder volgend jaar.
Persoonlijk vindt ik dat niet zo spannend, daarom heb ik ook Demon 8/1 aangevraagd. Goede ISP, newsserver is erg goed, gratis helpdesk. Ik vindt het prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

kzit er ook over na te denken om deze adsl lijn te nemen ipv @home die ik nu heb :)
kzie dat er heerlijke down/up snelheden zijn maar is de kwaliteit ook goed :? ik bedoel ermee met problemen met aansluiten/werkzaamheden/vriendelijk.
wat ik ook heel graag wil weten wat de gemiddelde ping is als je bv online gamed. met @home zit ik rond de 30-45 :/

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op 03 September 2003 @ 18:04:
* DarkChylde heeft gehoord dat je chellomail ook blijft werken nadat je afgesloten bent >:)
Hoe lang zou dat kunnen zijn?
Lijkt me wel een positief punt van Chello, of zou het gewoon hun standaard onvermogen zijn iets goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Laatst online: 24-08 14:35
kijk dit lijkt me nou eens interessant, 50 euries voor wide open adsl en 10 pop-mailboxen met unlimited aliases en 50mb webspace.

heeft iemand ondertussen ervaringen met deze provider op gebied van uptimes/downtimes, storingen, datalimiten etc...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens status aanvraag kan ik vanaf 16 oktober mijn ervaring met speedxs gaan delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conman schreef op 10 October 2003 @ 03:07:
kijk dit lijkt me nou eens interessant, 50 euries voor wide open adsl en 10 pop-mailboxen met unlimited aliases en 50mb webspace.

heeft iemand ondertussen ervaringen met deze provider op gebied van uptimes/downtimes, storingen, datalimiten etc...?
Sinds gisteren is er geen datalimiet meer bij SpeedXS, dus FUP (150GB) is ook history.

Ik ben tot nu toe niet tevreden over SpeedXS.

Op 8 september werd ik aangesloten.
Toen al een contract ondertekend voor 2-8Mbit/1Mbit, maar bij oplevering kreeg ik 2-8Mbit/512kbit. Niet waar ik dus voor had getekend.
Ik gebeld, BBned zou het voor 't einde van September hebben geregeld.
Toen 6 dagen later, werd de prijs van het product verlaagd van 64,95 naar 49,95 maar die verlaging gold niet voor bestaande klanten!
Ik weer bellen, het nieuwe tarief gaat pas uiteindelijk gelden op 1 mei 2004 voor bestaande klanten.
Ben ik 't dus ook absoluut niet mee eens. Nu betaal ik dus voor een 2-8Mbit/512kbit 64,95 per maand, terwijl nieuwe klanten het andere tarief/snelheid krijgen.
SpeedXS verwijst me door naar BBned en BBned kaatst me terug naar SpeedXS. Kortom, de klant is weer de lul. En na 5 jaar chello hell ben ik dus in de volgende terecht gekomen.
Als argument word nog gebruikt dat je het modem gratis hebt gehad en dat nieuwe klanten daar voor moeten betalen (69 euro). Leuk, maar punt 1 werkt dat ding bij mij niet goed. (Kan geen DCC sends resumen, SpeedXS verwijst me door naar de fabrikant van het ding). Kortom, de service van deze gasten laat te wensen over.
Ook bij storingen/wijzigingen in het abonnenment/mail instellingen word verwacht dat je het maar van de website plukt. Kortom, weinig communicatie naar de klant toe. Ik had op zijn minst een e-mail verwacht toen de FUP werd afgeschaft en helemaal toen er mail instellingen veranderden.
Ook zie ik graag onderhoud e.d. van te voren worden aangekonding en niet dat als je dan zonder Internet zit en je belt even, dat je te horen krijgt dat het down is ivm onderhoud bij BBned ofzo.

Voor nieuwe klanten geld overigens wel dat ze 2-8Mbit/1Mbit krijgen voor 49,95 per maand.
De snelheid is verder goed, haal makkelijk 750KB/sec (zit zo'n 1400 meter van de centrale af) en de upstream (nu dus nog 512kbit) haal ik makkelijk tot z'n max.

Al met al kan de service & klant gerichtheid veel beter bij SpeedXS en als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik zeer zeker voor een andere ISP gaan, Deamon ofzo, vergelijkbare prijs & ze hebben newsgroepen, iets wat SpeedXS niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven,
Dat is gevaar van snel instappen. Als je niet de kat uit de boom kijkt dan kun je jezelf in de vingers snijden door snelle beslissingen te nemen. Zoals bijvoorbeeld speedxs aanvragen als iedereen bezig is zijn adsl prijzen te verlagen. Ik heb het aangevraagd met de migratie service, waar ik heel erg blij me ben. Ik had al een modem dus die gratis etech had ik niet nodig.

Verder vond ik 65 euro voor een adsl abonnement een redelijk prijs toen ik hem aanvroeg. Dat ze vervolgens de prijs verlagen, is jammer. Maar het is niet anders. Nog steeds vind ik 65(of 73 incl admin kosten) euro voor een adsl abonnement een mooie prijs. 50 euro is beter en het is alleen maar coulant van speedxs dat wij ook dat bedrag mogen betalen volgend jaar. Ze hadden ook kunnen zeggen: JIJ hebt getekend en daar houden WIJ ons aan.

Ik moet je wel gelijk geven over de communicatie die ze leveren met de klant. Ik heb nergens in mijn mailbox nieuwe instellingen ontvangen en ik heb het moeten lezen vanaf de site. Ook mogen ze een losse pagina (zonder die frames) in het leven roepen waar ze de status van het netwerk melden. Op die manier kan ik op mijn telefoon kijken of het bij hun plat ligt.
ik lees net in het forum dat ze ook nieuwsgroepen gaan aanbieden (het is dan wel 1 gig per maand gratis):

De bedoeling is dat SpeedXS voor eind volgende week ook nieuwsserver toegang heeft en wel op de grootste europeese nieuwsserver. Die staat max 8 connecties toe en biedt een download normaal gesproken tussen de 500 en 700 kbps. Wij zullen de volgende abbonementen gaan aanbieden. (Alleen voor SpeedXS gebruikers)
1Gb per maand, standaard voor elk account.
5Gb per maand voor 2,95
10Gb per maand voor 3,95
25Gb per maand voor 8,95
50Gb per maand voor 16,95
100Gb per maand voor 32,95

Met vriendelijke groet,
Jacques Ahlers
Sales SpeedXS BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 22:02:
[...]

Hoe lang zou dat kunnen zijn?
Lijkt me wel een positief punt van Chello, of zou het gewoon hun standaard onvermogen zijn iets goed te doen.
van een paar berichten die gelezen heb op got.. tot zeker een jaar an afsluiten.
denk dat als je em zelf ook regelmatig leegmaakt, dat je'm nog heel lang kan gebruiken.
* DarkChylde denk het luiheid van chello is.... en geen service

hoewel ik vandaag heel goed geholpen.. (2 dagen geen internet. gister gebeld, vanochtend een montuer langsgekomen om het te fixen. bleek een defecte voeding)

maar vindt ze alsnog te duur voor de prijs/kwaliteit en erger met aan het afknijpen.

ik denk trouwens dat ik voor demon ga en niet speedxs. vindt de newsservers en modem van demon wel het prijsverschil waard...

* DarkChylde moet alleen wel snel bedenken of het een 8/1 od 2/1 mbit verbinding word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga denk ik dus vor speedxs omdat hun als het goed is leveren binnen de 3 weken en demon zie ik iets staan van 8 weken ik wacht alleen op mijn analoge lijn ik zit momenteel bij kabelfoon die rekenen gewoon incl. BTW: € 56,90 per maand.voor downstream 1.536 kbit/s maximaal; upstream 256 kbit/s maximaal. en het ergste vind ik Dataverkeer: In het Super abonnement is30 GByte dataverkeer per 2 maanden inbegrepen. :r
De meerprijs voor datagebruik boven de inbegrepen hoeveelheid is € 7,50 per GByte
toen ik las van speedxs dacht ik ik droom dit ken niet maar alles na gekeken ik zit 450meter van de centrale af dus ik kan echt niet wachten :*)
nu krijg ik als het goed is donderdag mijn telefoon aansluiting dan weet ik gelijk me nummer en dan ken ik de molen in beweging zetten

ps. als meer mensen dit lezen gaat iedereen dit tog doen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 16:54:
ik ga denk ik dus vor speedxs omdat hun als het goed is leveren binnen de 3 weken en demon zie ik iets staan van 8 weken ik wacht alleen op mijn analoge lijn ik zit momenteel bij kabelfoon die rekenen gewoon incl. BTW: € 56,90 per maand.voor downstream 1.536 kbit/s maximaal; upstream 256 kbit/s maximaal. en het ergste vind ik Dataverkeer: In het Super abonnement is30 GByte dataverkeer per 2 maanden inbegrepen. :r
De meerprijs voor datagebruik boven de inbegrepen hoeveelheid is € 7,50 per GByte
toen ik las van speedxs dacht ik ik droom dit ken niet maar alles na gekeken ik zit 450meter van de centrale af dus ik kan echt niet wachten :*)
nu krijg ik als het goed is donderdag mijn telefoon aansluiting dan weet ik gelijk me nummer en dan ken ik de molen in beweging zetten

ps. als meer mensen dit lezen gaat iedereen dit tog doen ?
Nou, SpeedXS is ook niet een van de bekendste ISP's in Nederland. Het is wel goedkoop, zo is Ladot ook. Er zijn zoveel mensen met internet, maar niemand die ervaringen heeft met SpeedXS???

Maar het goed is weet ik niet, alleen die naam klinkt al beetje niet zo lekker in mijn oren (dit is mijn gedachtes, dus ga niet gelijk flamen op me).
Demon is al paar jaar een bekende ISP en bied overigens betere service dan SpeedXS, is wel duurder maar voor een betere ISP betaal ik graag meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar ik zie het mischien wat simpler maar als het werkt wat ken er dan beter zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 00:38:
ja maar ik zie het mischien wat simpler maar als het werkt wat ken er dan beter zijn ?
Liever iets stabiels en ietsje duurder dan iets wat niet stabiel is maar goedkoper is. Anders kocht ik mijn kleren al bij de wibra of zeeman.

Maar effe serieus nu, hebben er meer mensen (slechte/goede) ervaringen met deze ISP? Ik zit namelijk nog hard te twijfelen tussen een aantal pakketten:

- Demon 2048/1024 55 euro per maand
- Demon 8192/1024 65 euro per maand
- SpeedXS 8192/1024 58 euro per maand

Nu speelt snelheid en prijs verhouding en de uptimes/storingen de belangrijkste rollen bij mij. Iemand enige informatie over van SpeedXS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Iemand eigenlijk een idee hoe het zit met pingtijden (voor online gamen) op Demon?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf te twijfelen tussen TweakDSL en SpeedXS.
Voordeel van speedxs in mijn ogen is dat als je op speedtest kijkt de upload steeds 'beter' wordt.
Aangezien ik wil hosten is dat bij mij de belangrijkste factor.

Helaas zijn er nog niet zo heel veel tests ......

Voordeel van TweakDSL is dat ze de eerste 6 maand voor 34 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Na twijfelen weet ik nu wel zeker dat het geen SpeedXS wordt,
Deze is zeer onprofessioneel. Is volgens mij zelfs een eenmansbedrijf.

Op forum post een "beheerder" genaamd Jacques gewoon de berichten en chat op quacknet onder de naam SpeedXS|Admin|... vaag bedrijf hoor.

Uit de log van IRC:
[3:55pm] SpeedXS|Admin| (~jacques@Speedxs-Jacques.users.quakenet.org) has joined. «21 people»
[3:55pm] L sets mode: +o SpeedXS|Admin|
[3:55pm] SpeedXS|Admin| (~jacques@Speedxs-Jacques.users.quakenet.org) is now known as Admin|away|

Website ook heel onprofessioneel, typefouten, taalgebruik is ook maar praat taal, niet eens ABN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah heb nu 1 1/2 maand speedxs en weinig te klagen, helpdesk uitstekend te bereiken en goede service. Verbinding op speedtest.nl tussen de 750/800 kB/s down en ronde 50 up. (net voor de verhoging aangevraagd :( ). Tevens het enigste minpuntje de verhoging kan tot 31-12 duren :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, ik zou het morgen krijgen volgens de site van speedxs, maar vandaag plots met een week verlengd (de oplevering). Jammer dat je dan geen mail krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:54
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 23:44:
Mjah heb nu 1 1/2 maand speedxs en weinig te klagen, helpdesk uitstekend te bereiken en goede service. Verbinding op speedtest.nl tussen de 750/800 kB/s down en ronde 50 up. (net voor de verhoging aangevraagd :( ). Tevens het enigste minpuntje de verhoging kan tot 31-12 duren :(.
Ook in de piekuren ?
Dit is de enigste reden waarom ik nu nog niet voor speedxs ben gegaan omdat tot nu toe onbekend is hoe de snelheid in de piekuren is. (niet dat je dan dalijk nog maar 300KB/s hebt ofzo)

Als ik via speedtest.nl alles vergelijk met demon, dan lijkt demon sneller. Maarja, speedtest zegt ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en zijn hier dan mensen die demon hebben en wat zijn hun ervaringen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 17:44:
en zijn hier dan mensen die demon hebben en wat zijn hun ervaringen dan ?
Ik zou zeggen kijk eens in het Demon topic: Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Mijn ervaring is dat ook in de piekuren er veel bandbreedte overblijft, bij mij persoonlijk altijd rond de 5Mbit/s (of meer). Daarbuiten haal ik tegen de 7Mbit/s, niet slecht IMHO.

Upstream komt niet zover in de buurt van de theoretische max, die ligt rond de 640Kbit/s

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm bedankt voor die topic ik heb hem goed door gelezen en heb tog gekozen voor speedxs net me aanvraag gefaxt die paar taalfouten op die site mogen de pret niet drukken ik ken zelf ook niet spellen 8)7 maar ik lees tog meer pluspunten voor speedxs dan voor demon ik denk dat het elkaar niet zo veel zal ontlopen als ik de verbinding heb horen jullie het nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu upc (zowel chello, als priorty telecom) Me ouders vinden het wel ok om SpeedXS te nemen (ze zijn er ook van overtuigd dat ze 90€ per maand, voor chello moeten betalen maar dat is niet zo heel belangrijk). Nu willen we wel graag priority telecom houden, omdat ze het anders zon gekut vinden, om telefoon even weg te hebben etc. Is dit mogelijk? Dus priority telecom houden, maar wel speedxs?

en chello dus wegdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 15:08:
ik heb nu upc (zowel chello, als priorty telecom) Me ouders vinden het wel ok om SpeedXS te nemen (ze zijn er ook van overtuigd dat ze 90€ per maand, voor chello moeten betalen maar dat is niet zo heel belangrijk). Nu willen we wel graag priority telecom houden, omdat ze het anders zon gekut vinden, om telefoon even weg te hebben etc. Is dit mogelijk? Dus priority telecom houden, maar wel speedxs?

en chello dus wegdoen.
Voor zover ik weet niet.
Je moet een KPN telefoonlijn hebben om ADSL te kunnen gebruiken.
Priority is van UPC en loopt via de kabel. En daar kan geen ADSL overheen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Je moet een KPN Belbudget, Belbasis of Belplus abo hebben om je ADSL te kunnen laten aansluiten. Na het aansluiten van de ADSL kan je eventueel je KPN telefoonlijn beindigen (weet niet of hier jaarlijks contract op zit), maar dan betaal je 9,40 per maand extra voor de line sharing van BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm dus dan betaal je 9,40 voor bbnet en anders 9.75 voor kpn belbudget en dan ken je tog ok nog bellen hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conman schreef op 14 October 2003 @ 16:18:
Na twijfelen weet ik nu wel zeker dat het geen SpeedXS wordt,
Deze is zeer onprofessioneel. Is volgens mij zelfs een eenmansbedrijf.

Op forum post een "beheerder" genaamd Jacques gewoon de berichten en chat op quacknet onder de naam SpeedXS|Admin|... vaag bedrijf hoor.

Uit de log van IRC:
[3:55pm] SpeedXS|Admin| (~jacques@Speedxs-Jacques.users.quakenet.org) has joined. «21 people»
[3:55pm] L sets mode: +o SpeedXS|Admin|
[3:55pm] SpeedXS|Admin| (~jacques@Speedxs-Jacques.users.quakenet.org) is now known as Admin|away|

Website ook heel onprofessioneel, typefouten, taalgebruik is ook maar praat taal, niet eens ABN.
Wat heeft een IRC kanaal met proffesionaliteit te maken?
Eenmansbedrijf? Dat is zeker niet waar. Er werken diverse mensen dag en nacht heel hard om iedereen tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 11:34:
Helaas, ik zou het morgen krijgen volgens de site van speedxs, maar vandaag plots met een week verlengd (de oplevering). Jammer dat je dan geen mail krijgt.
De status aanvraag kan je zelf op de site bekijken.
De opleverdatum is enkel een richtlijn, geen vaste datum.

BBNED / SpeedXS zijn afhankelijk van KPN, daarom kan het soms wat langer duren.
Maar je status kan je gewoon zelf opvragen ....

http://www.speedxs.nl/pages/status.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KBDE schreef op 15 October 2003 @ 12:32:
[...]

Ook in de piekuren ?
Dit is de enigste reden waarom ik nu nog niet voor speedxs ben gegaan omdat tot nu toe onbekend is hoe de snelheid in de piekuren is. (niet dat je dan dalijk nog maar 300KB/s hebt ofzo)

Als ik via speedtest.nl alles vergelijk met demon, dan lijkt demon sneller. Maarja, speedtest zegt ook niet alles.
http://atomium.tinrib.nl/mrtg/index.php

Ook in de piekuren zit ik ruim boven de 750 KB/s
Maximaal 860 KB/s op 1600 meter van de centrale.
Ik heb totaal geen klagen over speedxs.

speedtest moet je niet serieus nemen, want een test met 1MB gaat nergens over.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even voor de mensen die nog twijfelen.

http://atomium.tinrib.nl/news.jpg

860KB/s van nieuwsgroepen uit USA.
op 1600 meter van de centrale.

Kortom, toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 20:34:
even voor de mensen die nog twijfelen.

http://atomium.tinrib.nl/news.jpg

860KB/s van nieuwsgroepen uit USA.
op 1600 meter van de centrale.

Kortom, toppie!
Ja das leuk, maar SpeedXS heeft geen gratis newsgroups.
Tot 1GB ja, maar daar heb je weinig aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 20:37:
[...]

Ja das leuk, maar SpeedXS heeft geen gratis newsgroups.
Tot 1GB ja, maar daar heb je weinig aan. ;)
jawel ze hebben wel gratis nieuwsgroepen.....
tot 1 gb ja ..

maar waar ik zit is niet van speedxs.
ik post ook niet dat ik nieuwsgroepen heb, maar de snelheid.

veel mensen zijn namelijk geinterreseerd in de snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I know, maar om men niet te verwarren dat je ook bij SpeedXS lekker kunt leechen met nieuwsgroups. Dan zul je dus een apart newsgroup account moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 20:49:
I know, maar om men niet te verwarren dat je ook bij SpeedXS lekker kunt leechen met nieuwsgroups. Dan zul je dus een apart newsgroup account moeten regelen.
correct :)

kleine meerprijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt het aan mijn verbinding? of ligt speedxs er een beetje uit?.

Ik kan hun dns'en niet meer bereiken. Ik heb nu die van xs4all genomen. Maar die zijn trager. Ook kan ik geen adressen in het buitenland bereiken via xs4all(zo lijkt het)..
kan iemand anders dit bevestigen (bijvoorbeeld of www.speedxs.nl werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 20:45:
ligt het aan mijn verbinding? of ligt speedxs er een beetje uit?.

Ik kan hun dns'en niet meer bereiken. Ik heb nu die van xs4all genomen. Maar die zijn trager. Ook kan ik geen adressen in het buitenland bereiken via xs4all(zo lijkt het)..
kan iemand anders dit bevestigen (bijvoorbeeld of www.speedxs.nl werkt)
Heb ik ook last van, kan bijvoorbeeld Windows Update niet bereiken en mijn netstat teller van m'n website ook niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 21:46:
[...]

Heb ik ook last van, kan bijvoorbeeld Windows Update niet bereiken en mijn netstat teller van m'n website ook niet. :(
nedstat zelf ligt er uit.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net het probleem achterhaald. DNS is plat.

het duurde ff maar kon op een gegeven moment via via een dns achterhalen om vervolgens bij speedxs irc er achter te komen dat het dns-park echt plat lag. je moet dns 217.71.121.144 gebruiken. dan kun kun je weer ip adressen vertalen.
Edit:
Het probleem is inmiddels verholpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 22:56 . Reden: probleem is verholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Ik ben ook van plan ASDL te nemen via speedxs, maar ik wil graag het 8/1 abbo.
Ik woon 4000 Meter van de centrale af, is dit erg ver of zal ik toch nog 600 kb/s + halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4000 meter?
Forget it!

Dat red je never nooit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Volgens speedtest haal iemand 700 kb/s op postcode 7325.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht zit die persoon dichterbij de centrale.
Want als je alle topics eens doorleest over de snelheid en afstand dan zul je zien dat 1700 meter zo'n beetje als max geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 16:36:
Wellicht zit die persoon dichterbij de centrale.
Want als je alle topics eens doorleest over de snelheid en afstand dan zul je zien dat 1700 meter zo'n beetje als max geld.
Wat is dan een goed indicatie wat ik wel zal halen ?
Vanuit gaande dat er goed koper licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Ik heb nu net een nieuwe belbudgetlijn aangevraagd

Postcode: 4811KH

Ik kan kiezen :

HCCNet 1024/320: 20 euro
SpeedxS: 8192/1024 : 50 euro

Is speedxs
* betrouwbaar
* stabiel
* beter dan hcc
* sowieso een slimme keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
ik wil niet veel zeggen hoor maar een 1024/320 lijntje bij hcc kost €47.35 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
P.K. schreef op 03 november 2003 @ 18:54:
ik wil niet veel zeggen hoor maar een 1024/320 lijntje bij hcc kost €47.35 ;)
Ik wil ook niet veel zeggen maar dat is toch wel wat minder dan 8192/1024 voor ~58 euro per maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
right that :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Owkeey, kga waarschijnlijk ook de overstap maken van Zonnet ADSL Lite naar SpeedXS Ultra Extreme (sorry :P ) (kneem die 3-4 weken downtime maar even voor wat het is... ;( ) maar nu is mijn vraag of je perse dat doe-het-zelf pakket van 69 € moet aanschaffen? Dat heb ik namelijk niet nodig, want alles is al netjes aangesloten met Wireless Modem/Router en al!

[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 04-11-2003 16:42 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

--MeAngry-- schreef op 03 november 2003 @ 23:09:
Owkeey, kga waarschijnlijk ook de overstap maken van Zonnet ADSL Lite naar SpeedXS Ultra (kneem die 3-4 weken downtime maar even voor wat het is... ;( ) maar nu is mijn vraag of je perse dat doe-het-zelf pakket van 69 € moet aanschaffen? Dat heb ik namelijk niet nodig, want alles is al netjes aangesloten met Wireless Modem/Router en al!
hoef je niet te kiezen dacht ik :)

zozo ultra :P ik neem genoegen met extreme :)
maar waarom niet je adsl lite laten aflopen op de dag dat ultra wordt aangesloten :?
doe ik namelijk ook met @home en wel zo fijn :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
ludo schreef op 03 november 2003 @ 19:44:
[...]

Ik wil ook niet veel zeggen maar dat is toch wel wat minder dan 8192/1024 voor ~58 euro per maand :P
Dat is correct inclusief KPN en exclusief HCC korting
Ik heb al speedxs gekozen
Contract ligt op de fax bij hun :)

Ik heb alleen de standaard speedtouch KPN Modem
Nu zo aangesloten

Modem (speedtouch home?) --> Switch --> pc 1, 2, 3

Gaat dit werken nadat ik modem herconfigureer?
En ik lees dat de max upload v/d modem 832 Kbps is?
Pls advise?
:P

[ Voor 28% gewijzigd door wvkreg op 04-11-2003 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik zit met zelfde situatie. Valt de speedtouch te configureren voor speedxs. Ik heb btw de oude, met 5 lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
PoweRoy schreef op 04 november 2003 @ 10:46:
[...]

hoef je niet te kiezen dacht ik :)

zozo ultra :P ik neem genoegen met extreme :)
maar waarom niet je adsl lite laten aflopen op de dag dat ultra wordt aangesloten :?
doe ik namelijk ook met @home en wel zo fijn :)
dat kan niet met ADSL >> ADSL wel met Kabel >> ADSL en andersom.
adsl op die lijn moet eerst worden afgesloten door KPN, en dan moet BBNed het weer opnieuw aanmelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 14:07:
jah ik zit met zelfde situatie. Valt de speedtouch te configureren voor speedxs. Ik heb btw de oude, met 5 lampjes.
Grrr, loopt IE vast als ik mijn hele verhaal heb getypt....nog wel copied maar tekst weg :(
Wat ik wilde zeggen
* ik ga kijken of ik ook deze modem heb
* op www.speedtouch.nl staat een tool om de modem te configgen voor dsl: ik ga deze vanavond testen
* max upload is 892kbps ofwel de max upload gaan we nooit halen :(
* Misschien toch een idee om die router van 139 € te kopen. En waarom zitten er op de wireless 4 ethernet ports? Of ben ik daarin niet thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 03 november 2003 @ 23:09:
Owkeey, kga waarschijnlijk ook de overstap maken van Zonnet ADSL Lite naar SpeedXS Ultra Extreme (sorry :P ) (kneem die 3-4 weken downtime maar even voor wat het is... ;( ) maar nu is mijn vraag of je perse dat doe-het-zelf pakket van 69 € moet aanschaffen? Dat heb ik namelijk niet nodig, want alles is al netjes aangesloten met Wireless Modem/Router en al!
Ben ook bezig over te gaan van Zonnet naar SpeedXS, alleen het opzeggen van Zonnet is een regelrechte ramp!!

Per 15 oktober zou m'n abo aflopen en opgeheven worden. Prima, de 15e hield de verbinding ook op en ik vrolijk mijn contract naar SpeedXS faxen.
Krijg ik vervolgens ineens een rekening van € 200 voor een vier maanden Breedband Extra, terwijl het abo al afgelopen was en ik het Family abo had :? Ik gelijk bellen natuurlijk, Helpdesk kon niets nuttigs vertellen en ik moest maar mailen, ik dus mailen. Hele tijd hoor ik niks, dus weer mailen grmbl... Word ik vervolgens 'savonds gebeld met de mededeling "tja, foutje en we storten het volgende maand weer terug". Ja daaag, ik heb het maar laten storneren.

Toen SpeedXS maar eens gemaild of ze al een opleverdatum kunnen geven. Bleek dat ze me telkens niet hebben kunnen bereiken, want er was een probleem. Er zat nog signaal op de lijn van Zonnet. GRMBL.... Helpdesk dus maar weer eens bellen. "Tja meneer, ik weet ook niet wat er aan de hand is, maar volgens het systeem wordt de lijn pas definitief opgeheven op 19 november. Voor meer informatie kunt u beter mailen". Dus maar weer eens mailen.... Geen antwoord... Weer mailen.... Joepie antwoord... "tja, foutje uw lijn wordt 6 november weer vrijgegeven"

En vandaag krijg ik ineens weer een mailtje dat ze die € 200 niet af hebben kunnen schrijven, en of ik dat even asap wil overmaken. Zucht... Maar even een buitengewoon onprofessioneel maar wel eerlijk mailtje teruggestuurd, en die machtiging gelijk ingetrokken.

Wat ik maar wil zeggen is dat je, wanneer je bij Zonnet opzegt, er gelijk heel kort op moet zitten want die administratie is werkelijk een ramp.

Ik heb inmiddels ook al redelijk veel contact gehad met SpeedXS (Miryam), en vind ze tot dusver erg behulpzaam. Ze zullen vrijdag even kijken of m'n lijn dan ook daadwerkelijk schoon is. Zoniet, dan gaan we maar even verder met mailen ;(

ps, sorry voor deze lange lap tekst, maar ik moest even m'n hart luchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al sinds 10 okt last van een enorm trage en knipperende verbinding.
Volgens SpeedXS ligt dit aan een router die moeilijk doet. Deze is vanavond vervangen, maar loste het probleem niet op. Kortom, ik heb weer chello speeds, maar dan met SpeedXS. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmmz, ik hoop maar dat dat hier goed komt :P Weet jij zo btw de opzegtermijn voor een Zonnet abbo? Want op 13 December loopt m'n abbo af en ik heb rekening gehouden met een maand, dat zal toch wel voldoende zijn zeker?

[ Voor 77% gewijzigd door --MeAngry-- op 04-11-2003 22:29 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]--MeAngry-- schreef op 04 november 2003 @ 22:29:
[...]
quote]

Yep, 1 maand als ze het niet proberen te rekken 8)7

Zie ook de AV:
Na afloop van het eerste jaar wordt de overeenkomst automatisch verlengd voor telkens een periode van wederom 1 jaar, tenzij een der partijen de overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van een maand, voorafgaand aan het einde van de initiële periode dan wel voorafgaand aan het einde van een overeengekomen aanvullende termijn, beëindigt, hetgeen schriftelijk dient te geschieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 00:02:
--MeAngry-- schreef op 04 november 2003 @ 22:29:
[...]
quote]

Yep, 1 maand als ze het niet proberen te rekken 8)7

Zie ook de AV:
[...]
Ik heb gebelt met speedxs over die AV en dat jaar verlengen omdat bij de abbo's staat contract voor een jaar, daarna een opzegtermijn van 2 maanden. Antwoord was dat de AV geld voor alle diensten van speedxs waaronder ook diensten die inderdaad per jaar gaan tenzij anders vermeld zoals bij de abbo's. Het voorbeeld wat ze gaven was domeinnaam registratie.
Op zich een plausibele verklaring maar dat mogen ze inderdaad wel eens duidelijker vermelden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 22:25:
Ik heb al sinds 10 okt last van een enorm trage en knipperende verbinding.
Volgens SpeedXS ligt dit aan een router die moeilijk doet. Deze is vanavond vervangen, maar loste het probleem niet op. Kortom, ik heb weer chello speeds, maar dan met SpeedXS. :'(
Daar heb ik ook last van :|
Ik had ruim 800Kb en heb nu nog maar 400 over. Upload lijkt wel stabiel ca 80Kb
Helpdesk zegt dat ze vandaag weer een router gaan vervangen en dat ze hopen dat vanavond alles weer bij het oude is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 09:46:
[...]

Daar heb ik ook last van :|
Ik had ruim 800Kb en heb nu nog maar 400 over. Upload lijkt wel stabiel ca 80Kb
Helpdesk zegt dat ze vandaag weer een router gaan vervangen en dat ze hopen dat vanavond alles weer bij het oude is.
Hopelijk verlies ik dan niet weer mijn internet verbinding.
Want vandaag moet ik Enterprise downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
wvkreg schreef op 04 november 2003 @ 17:37:
[...]

Grrr, loopt IE vast als ik mijn hele verhaal heb getypt....nog wel copied maar tekst weg :(
Wat ik wilde zeggen
* ik ga kijken of ik ook deze modem heb
* op www.speedtouch.nl staat een tool om de modem te configgen voor dsl: ik ga deze vanavond testen
* max upload is 892kbps ofwel de max upload gaan we nooit halen :(
* Misschien toch een idee om die router van 139 € te kopen. En waarom zitten er op de wireless 4 ethernet ports? Of ben ik daarin niet thuis?
Goed...conclusie
* de tool doet het niet ..vindt geen modem :(
* 5 lampjes idd

Hellup!
what to do
nog 2 weken en dan moet het wel geregeld zijn.. :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste