The Conman schreef op 10 October 2003 @ 03:07:
kijk dit lijkt me nou eens interessant, 50 euries voor wide open adsl en 10 pop-mailboxen met unlimited aliases en 50mb webspace.
heeft iemand ondertussen ervaringen met deze provider op gebied van uptimes/downtimes, storingen, datalimiten etc...?
Sinds gisteren is er geen datalimiet meer bij SpeedXS, dus FUP (150GB) is ook history.
Ik ben tot nu toe niet tevreden over SpeedXS.
Op 8 september werd ik aangesloten.
Toen al een contract ondertekend voor 2-8Mbit/1Mbit, maar bij oplevering kreeg ik 2-8Mbit/512kbit. Niet waar ik dus voor had getekend.
Ik gebeld, BBned zou het voor 't einde van September hebben geregeld.
Toen 6 dagen later, werd de prijs van het product verlaagd van 64,95 naar 49,95 maar die verlaging gold niet voor bestaande klanten!
Ik weer bellen, het nieuwe tarief gaat pas uiteindelijk gelden op 1 mei 2004 voor bestaande klanten.
Ben ik 't dus ook absoluut niet mee eens. Nu betaal ik dus voor een 2-8Mbit/512kbit 64,95 per maand, terwijl nieuwe klanten het andere tarief/snelheid krijgen.
SpeedXS verwijst me door naar BBned en BBned kaatst me terug naar SpeedXS. Kortom, de klant is weer de lul. En na 5 jaar chello hell ben ik dus in de volgende terecht gekomen.
Als argument word nog gebruikt dat je het modem gratis hebt gehad en dat nieuwe klanten daar voor moeten betalen (69 euro). Leuk, maar punt 1 werkt dat ding bij mij niet goed. (Kan geen DCC sends resumen, SpeedXS verwijst me door naar de fabrikant van het ding). Kortom, de service van deze gasten laat te wensen over.
Ook bij storingen/wijzigingen in het abonnenment/mail instellingen word verwacht dat je het maar van de website plukt. Kortom, weinig communicatie naar de klant toe. Ik had op zijn minst een e-mail verwacht toen de FUP werd afgeschaft en helemaal toen er mail instellingen veranderden.
Ook zie ik graag onderhoud e.d. van te voren worden aangekonding en niet dat als je dan zonder Internet zit en je belt even, dat je te horen krijgt dat het down is ivm onderhoud bij BBned ofzo.
Voor nieuwe klanten geld overigens wel dat ze 2-8Mbit/1Mbit krijgen voor 49,95 per maand.
De snelheid is verder goed, haal makkelijk 750KB/sec (zit zo'n 1400 meter van de centrale af) en de upstream (nu dus nog 512kbit) haal ik makkelijk tot z'n max.
Al met al kan de service & klant gerichtheid veel beter bij SpeedXS en als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik zeer zeker voor een andere ISP gaan, Deamon ofzo, vergelijkbare prijs & ze hebben newsgroepen, iets wat SpeedXS niet heeft.