Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 21:22:
[...]
Sync draaien geeft gewoon een hogere belasting op de chipset. Als jouw mem bij 220 blijft maxen dan is het gewoon je memory dat niet harder wil. Zoiets los je op door een Vdimm mod

Dat andere met minder MHz op het mem hogere fsb kunnen draaien komt gewoon omdat de chipset veel minder belast wordt. Net als de timings die ook op de chipset effect hebben. Het memory kan wel snelle timings aan misschien, maar kan de chipset daar mee omgaan? Das vaak het probleem. Dat verklaart ook waarom 11-2-2-2 sneller is in SiSoft dan 5-2-2-2. Want eigenlijk zou 5 sneller moeten zijn.
Verder dacht ik dat je het aan de cpu relateerde. En dat klopt niet helemaal. Het heeft wel invloed op je score in sisoft idd, maar je zou evengoed stabiel moeten kunnen draaien met een lagere MP..en dat kan ik dus niet.
[...]
Hij kan de fsb dus wel hebben, maar niet op elke MP
[...]
Ben nu ff met andere dingen bezig, maar het zit ongeveer zo:
8 x 220 = prime95 stabiel
9 x 220 = no boot
9,5 x 220 = no boot
10 x 220 = boot naar windows, niet stabiel
10,5 x 220 = boot soms naar windows
11 x 220 = proc zit max, niet stabiel
11 x 219 = stabiel
Dusss....alles onder de 11 zou hij stabiel moeten kunnen draaien..maar das niet het geval

ik verdenk de tweak van Abit ervan. Deze plank kan namelijk 13x instellen op een JIUHB core..en dat kunnen epoxen niet. Abit heeft dus iets gedaan zodat je MP's hoger dan 12,5 kan gebruiken en blijkbaar werkt dat niet helemaal lekker ofzo.
Iets anders kan ik niet verzinnen
Op een MP van 10 kreeg ik net dit eruit:
[
afbeelding]
223 DC 11-2-2-2 Vdd @ ?? (1.8 gok ik)
11 instellen in plaats van 5 gaf me 40MB/s erbij

Nu nog 2500MHz+ erachter en het beginnen serieus leuke scores te worden. 225Mhz wil hij nog ff niet..ben er nog niet achter waarom. Ik kan mn Vdd niet zien, dus ik doe ff rustig totdat ik een meter heb.
En btw..mijn methode om de 5V te modden is veel makkelijker dan jou mod. 1 weerstand + 1 VR en ik heb een 5V mod op elke plank. De mod zit namelijk op mn ATX stekker

Zo heb ik nu mn 3.3V gedaan en straks ook mn 12 en 5V

Ik loop in dit verhaal door je post heen:
Kijk dat met die CPU bedoel ik over je chipset. Je zegt zelf al dat hoe sneller je CPU hoe hoger je membench. En dus, hoe hoger de belasting van de chipset

. Maar jouw probleem ligt idd echt aan je processor. Ik geloof dat meer mensen op abit plankjes hier last mee hebben, MrHard (jan) ook al toen ik laatst daar was. Dus dat zou best weleens een abit probleem kunnen zijn.
Over dat m'n mem niet harder zou willen: Ik heb dat geloof ik getest zonder VDD mod nog, dus iets van 190 fsb. En ik heb laatst nog Twinmod / winbond erin gehad, en dat trok op soepele timings ook al niet een hogere FSB. Wel wil ik eens m'n mem laten testen, maar ja, moet je net iemand hebben die een hoge FSB kan draaien...
Over jouw 5volt mod: Ja, da's een stukkie handiger ja

8 x 220 = prime95 stabiel
9 x 220 = no boot
9,5 x 220 = no boot
10 x 220 = boot naar windows, niet stabiel
10,5 x 220 = boot soms naar windows
11 x 220 = proc zit max, niet stabiel
11 x 219 = stabiel
Echt vaag, dit moet je abit wel zijn. Als die pas op 10 kan gaan booten in windows..
Red die processsor misschien wel op al die MP's een FSB an 219? Ik heb ook verhalen gehoord van processoren die gewoon hoge FSB's niet lekker vinden...
O ja, die voltage mod op je ATX stekker werkt zeker niet voor enermaxen
edit:
Ik lees net op een US forum dat je met een peltier op je NB 250+ FSB's kan halen op je mobo... Zou mijn corsair PC3200 dat redden

nee, niet echt vertrouwen in...
Ik wil dat mem echt eens laten testen!
Ik moet eerst ff sparen voor een ati 9700 ofzo, ik kan bij counter-strike niet eens strafen zonder lichte schokjes... Daarna denk ik nog eens over een pelt, want misschien heb ik dan nieuw mem nodig...
[
Voor 7% gewijzigd door
pierre-oord op 23-07-2003 10:42
]