PROESTOp maandag 27 november 2000 22:17 schreef Tony Vroon het volgende:
Na heel wat gekut met m'n Duron 700 weer es streepjes opnieuw getekend, want hij overklokte toch zo beroerd.
Ik denk huh, AMD Athlon op de core? 3 uur aan 't kijken geweest met CPU-ID proggies, ik echt blij als een kind door de chatboxen huppelen en vertellen dat ik perongeluk een Ahtlon gekregen had ipv een Duron (256 kb L2-cache, dat moet gewoon een Thunderbird zijn!), ik kijk op de bestelbon, ow ik had gewoon een Athlon besteld.
btw thread is echt super
Anoniem: 6386
Ik krijg nu echt tranen in m'n ogen van het lachen. :):)
Ooit eens bij een radioreparatiezaak stage gelopen. Komt ene klant binnen met een stereotoren met LCD display. 2 streepjes deden het niet meer, en of we dat konden repareren. Dus ik reparatiebon uitgeschreven voor mijn baas. Ik deed MTS elelctronica mar snapte daar dus niks van...
Zegt m'n baas na 2 dagen: ik moet weg, maar kijk jij anders even naar die toren met die LCD display. Dus ik pak maar es een multometer en ga wat lopen meten rond een groot zwart stuk IC. Maar ja allemaal kleine printspoortjes en ik kon de multometer moeilijk aflezen. Dus wat friemelen en ik kijk nog eens op de meter FLAM !! ik schoot uit met de pennen. Al het licht uit enzo...
Stereotoren weer ingepakt en werkbon aangepast. Tegen m'n baas gezegd dat ik er niet uit kwam. Pakt ie later dat ding op...
"He hier staat dat er nog maar 2 streepjes het doen, ik dacht dat er 2 het niet deden"
ikke: "nee dat was een schrijffout..."
Ooit eens bij een radioreparatiezaak stage gelopen. Komt ene klant binnen met een stereotoren met LCD display. 2 streepjes deden het niet meer, en of we dat konden repareren. Dus ik reparatiebon uitgeschreven voor mijn baas. Ik deed MTS elelctronica mar snapte daar dus niks van...
Zegt m'n baas na 2 dagen: ik moet weg, maar kijk jij anders even naar die toren met die LCD display. Dus ik pak maar es een multometer en ga wat lopen meten rond een groot zwart stuk IC. Maar ja allemaal kleine printspoortjes en ik kon de multometer moeilijk aflezen. Dus wat friemelen en ik kijk nog eens op de meter FLAM !! ik schoot uit met de pennen. Al het licht uit enzo...
Stereotoren weer ingepakt en werkbon aangepast. Tegen m'n baas gezegd dat ik er niet uit kwam. Pakt ie later dat ding op...
"He hier staat dat er nog maar 2 streepjes het doen, ik dacht dat er 2 het niet deden"
Ik heb een half jaar lang (!) mezelf afgevraagd waarom mijn geluid in windows toch zo zacht stond. Als ik het met dat windows mixertje omhoog zette tijdens een nummer in winamp dan ging ie bij het volgende nummer weer terug naar half of zo...
Ook bij andere geluidsbronnen ging het zo, zo gauw als ik het geluid omhoog zette was het hard, maar als er dan iets anders geluid maakte sprong ie weer lekker terug op 50% of zo.
Bleek dus na een half jaar dat ik gewoon volume in Winamp (for god's sake) een keertje teruggeschoven had, en vergeten dat dat zo stond. Dat schuifbalkje zit dus aan je windows mixer vast AAAARRGHH
Ook bij andere geluidsbronnen ging het zo, zo gauw als ik het geluid omhoog zette was het hard, maar als er dan iets anders geluid maakte sprong ie weer lekker terug op 50% of zo.
Bleek dus na een half jaar dat ik gewoon volume in Winamp (for god's sake) een keertje teruggeschoven had, en vergeten dat dat zo stond. Dat schuifbalkje zit dus aan je windows mixer vast AAAARRGHH

when i wake up people take up mostly all of my time!
Een paar jaar geleden maanden geprobeerd m'n 386 aan de praat te krijgen.
Ik had de hd met format /u goed leeg gehaald, maar hij starte ook niet meer op vanaf de diskette.
Wat bleek: diskette-kabel zat verkeerd om
Ik had de hd met format /u goed leeg gehaald, maar hij starte ook niet meer op vanaf de diskette.
Wat bleek: diskette-kabel zat verkeerd om

Heel lang geleden had mijn vader nog een van de eerste home computers (was geen commodore, maar volgens mij silicon graphics ofzo
).
Anyways, alle programmatuur ging daar dmv een aparte cassete speler op. Hij was bezig een spelletje voor mij (als kleine koter) te programmeren. Hij was weg, ik denk, dat kan ik vast wel opstarten, dan moet ik vast 2 knopjes tegelijk induwen van die cassete speler: Play en Record.....
Bleek bij thuiskomst van mijn vader dat dus al zijn harde werk verdwenen was
Anyways, alle programmatuur ging daar dmv een aparte cassete speler op. Hij was bezig een spelletje voor mij (als kleine koter) te programmeren. Hij was weg, ik denk, dat kan ik vast wel opstarten, dan moet ik vast 2 knopjes tegelijk induwen van die cassete speler: Play en Record.....
Bleek bij thuiskomst van mijn vader dat dus al zijn harde werk verdwenen was
Don't worry, it's all just 1's and 0's.
Anoniem: 1712
In het donker ff voelen of de processor warm werd. Computer stond nog aan -> vinger in de fan van mijn GlobalWin koeler
bloed aan het moederbord!!!
Probeerde ooit drivers te installen van een diskette. De pc pakte de diskette niet, ff proberen op een andere pc. Deze diskette had op de 1 of andere manier beide A-drives gesloopt
Vervolgens ben ik te lui om die diskette ff weg te gooien, met het gevolg dat ik met dezelfde diskette een week later weer een A-drive sloop...shit!!!
Probeerde ooit drivers te installen van een diskette. De pc pakte de diskette niet, ff proberen op een andere pc. Deze diskette had op de 1 of andere manier beide A-drives gesloopt
Vervolgens ben ik te lui om die diskette ff weg te gooien, met het gevolg dat ik met dezelfde diskette een week later weer een A-drive sloop...shit!!!
Ik vind dit tot nu toe echt de beste ROFL.Mijn computer staat naast het bureau op de grond. Ik lekker cdtje branden, op een gegeven moment was het cdtje klaar en het ladetje kwam er uit. Ik zat een beetje met m'n stoel te spelen en ik trok aan het handeltje op die stoel naar beneden te laten zakken. KRAAAKK!! mijn o zo dierbare philips 3600 brander naar z'n ratsmadee
Ik zie het helemaal voor me, beetje je zitten te vervelen tot de cd klaar is, en dan..... krak.... OEPS
Okeej dan hier eentje van mij en Onno...
Onno: *slaap* *slaap* ineens dikke rookfluim door z'n kamer heen.. Voeding compleet doorgefikt. Onno denkt: _Tassadar is handig met de bolt, dus tralala fix dat!
_Tas niet te beroerd sloopt voeding open, check! alleen een zekering door... helaas effe geen reservezekeringen; wel montagedraad!
Dus _Tassadar bolt de ouwe zekering d'r uit en zo'n dik stuk montagekabel d'r over, voeding weer dicht...
Stekker in het stopcontact, aan.. en *PATS* vonk dikke flam d'r uit, kamer vol rook.. Zeer gaaf effect het was wat donker dus je zag zo'n dikke vlam...
Snel stekker d'r weer uit.. hehe nu zoekt Onno dus nog een nieuwe AT Voeding..
LOL.
Onno: *slaap* *slaap* ineens dikke rookfluim door z'n kamer heen.. Voeding compleet doorgefikt. Onno denkt: _Tassadar is handig met de bolt, dus tralala fix dat!
_Tas niet te beroerd sloopt voeding open, check! alleen een zekering door... helaas effe geen reservezekeringen; wel montagedraad!
Stekker in het stopcontact, aan.. en *PATS* vonk dikke flam d'r uit, kamer vol rook.. Zeer gaaf effect het was wat donker dus je zag zo'n dikke vlam...
Snel stekker d'r weer uit.. hehe nu zoekt Onno dus nog een nieuwe AT Voeding..
BIOS van mijn moederbord in Windows flashen, terwijl ik er eigenlijk helemaal geen problemen mee had...
Er stond zelfs nog duidelijk bij, alleen in DOS flashen, NIET in Windows.
Daarna deed mijn lieve compu dus echt helemaal niets meer. Heb een week op een nieuwe BIOS chip moeten wachten.
ff kijken hoe heet mijn processor kon worden zonder cooler (ik HAD een overgeklokte athlon)

Daarna deed mijn lieve compu dus echt helemaal niets meer. Heb een week op een nieuwe BIOS chip moeten wachten.
ff kijken hoe heet mijn processor kon worden zonder cooler (ik HAD een overgeklokte athlon)

als ik nieuwe kaarten heb douw ik ze er ook meestal eerst zo in.. vooral netwerkkaartjes kan je dan nog wel es meteen installeren zonder die extra reboot.Op maandag 27 november 2000 15:51 schreef fuyungcow het volgende:
VETTE TOPIC!!!
heheh sja ik werk al 17 jaar ofzo met die krengen maarja is dus heel veel misgegaan.
leukste was eigelijkwel dat ik net me p3 had
aleen de soundcard (sblive) was nog niet binnen. dus pc draaide al een paar daagies
en toen kwam het verlossende telefoontje van mijn dealer je kaart is er...
dus hup ophalen en inbouwen maar...
ik was samen met me maat die middag... dus ik was de speakers aan het opstellen enzo
dus zeg tegen die maat rammel jij die kaart er ff in... "OK" dus hij gaat wat friemelen na 1 minuut zegt hij dat het klussie geklaart is... dus ik kijk naar me kast en zie een groen lampie en zeg daarop: HUH je hebt toch niet me pc aan staan he (lekkere slimme vraag) hij antwoord: uuuuuuh ahoooooh
-heb die bojo die sound card er dus in gedaan terweil de pc al aan stond en nu het mnooiste ik doe de monitor aan en wat denk je ... je gelooft het niet.... NEW HARDWARE FOUND.... aaargg heb hem toch maar uitgedaan en gereboot... maar blijft een mooi verhaal
Anoniem: 8234
Zat net in de computers, zelfvertrouwen genoeg, verstand wat minder. Nieuwe laptop voor hoge manager besteld. Moest neusje van de zalm en stabiel zijn. Ikke toshiba van 8.000,- besteld met NT 4.0 Na installatie bootvolgorde op c,a gezet (gebeurd bij toshiba met softwaretooltje onder windows) Kloot nog wat en pc start niet meer op. Bootdiskette werkt ook niet wegens c,a.
Nu komt het, andere harddisk gezoch die wel bootable was om met tooltje weer op a,c te zetten. In plaats van manual erbij te pakken om te kijken waar de harddisk zit gewoon beginnen met schroeven los te draaien. Zat niet onder het keyboard en ook niet onder metalen plaat die keyboard van moederboard scheidde. Alsnog manual gepakt waaruit bleek dat harddisk zo los te trekken is vanuit de voorkant :-) Snel alle 3 de schroeven van de metalen plaat teruggedaan. 2 korte, 1 lange. Mijn logica zei lange in het midden en de 2 korte aan de zijkanten. Stiekem toch niet!
De lange ging wel wat stroef, maar dat zou de nieuwigheid wel zijn. Schroef ik dwars door het moederboard heen en de schroef kwam zelfs door het plastic aan de onderkant weer naar buiten. Laptop starte nog op en heb een stikker van de zaak over het gat geplakt.
Enkele weken later komt er een franstalige belgisch collega van het zusterbedrijf langs met een oudere laptop. Had ze meegekregen van de IT afdeling maar deze hadden geen tijd om hem fatsoenlijk te installeren. Of ik er even naar kon kijken. Ik stop er een bootflop win95 NL in en begin te kloppen. Nog nooit van mijn leven een azerty toetsenbord gezien, dus waarom kloppen die toetsen niet? IT afdeling maakt een geintje? Ik kijk naar mijn eigen toetsenbord en begin een voor een de toetsen van de laptop te verwijderen en ze op de goede plaats (lees qwerty) te stoppen. Na er enthousiast een stuk of 10 afgesloopt te hebben valt mij ook ineens de franse tekst op de toetsen op. Woorden als delete en enter waren ver te zoeken. Kreeg gelukkig weer alles goed en heb na de moeizame installatie de keyboard layout maar op frans gezet.
Iedereen blij en ik opgelucht
Nu komt het, andere harddisk gezoch die wel bootable was om met tooltje weer op a,c te zetten. In plaats van manual erbij te pakken om te kijken waar de harddisk zit gewoon beginnen met schroeven los te draaien. Zat niet onder het keyboard en ook niet onder metalen plaat die keyboard van moederboard scheidde. Alsnog manual gepakt waaruit bleek dat harddisk zo los te trekken is vanuit de voorkant :-) Snel alle 3 de schroeven van de metalen plaat teruggedaan. 2 korte, 1 lange. Mijn logica zei lange in het midden en de 2 korte aan de zijkanten. Stiekem toch niet!
De lange ging wel wat stroef, maar dat zou de nieuwigheid wel zijn. Schroef ik dwars door het moederboard heen en de schroef kwam zelfs door het plastic aan de onderkant weer naar buiten. Laptop starte nog op en heb een stikker van de zaak over het gat geplakt.
Enkele weken later komt er een franstalige belgisch collega van het zusterbedrijf langs met een oudere laptop. Had ze meegekregen van de IT afdeling maar deze hadden geen tijd om hem fatsoenlijk te installeren. Of ik er even naar kon kijken. Ik stop er een bootflop win95 NL in en begin te kloppen. Nog nooit van mijn leven een azerty toetsenbord gezien, dus waarom kloppen die toetsen niet? IT afdeling maakt een geintje? Ik kijk naar mijn eigen toetsenbord en begin een voor een de toetsen van de laptop te verwijderen en ze op de goede plaats (lees qwerty) te stoppen. Na er enthousiast een stuk of 10 afgesloopt te hebben valt mij ook ineens de franse tekst op de toetsen op. Woorden als delete en enter waren ver te zoeken. Kreeg gelukkig weer alles goed en heb na de moeizame installatie de keyboard layout maar op frans gezet.
Iedereen blij en ik opgelucht
1.) Ehhhmmm raar merk cd-speler kopen waardoor het audio draadje niet op me soundblaster paste, dus denken dat kan ik zelf stekkertje eraf gesloopt en draadje verbonden, alleen de aarde paste niet, dus vastknopen en los laten hangen, maandje later kast open maken per ongeluk dat aarddraadje tegen videokaart gedrukt en pats, videokaart naar de klote.
2.) Uit woede over verliezen van een spelletje m'n toetsenbord doormidden gebroken over m'n knie.(pijnlijke knie drie dagen lang)
3.) Twee computer verbinden met een parrallelle kabel terwijl ze nog aanstaan, twee printerpoorten naar de knoppen.
4.) Op computerclub je computer op het coax netwerk aansluiten terwijl er niemand z'n bak geaard heeft.(zo'n schok wil ik niet nog eens)
5.) M'n computer vervoeren terwijl er twee hd's los onderin liggen, van eentje de connector afgebroken
6.) Een batch file schrijven waarmee je in 1 keer een harde schijf kan formateren zonder dat er om bevestiging wordt gevraagd, die file de naam blijf_af.bat geven, zodat m'n broertje hem opstart, de eerste de beste keer dat ie die file ziet..........C leeg komt ie ook nog bij mij zeuren en houdt bij hoog en bij laag vol dat ie er niet aangezeten heeft.
7.) Op de computerclub de stoppen laten doorslaan terwijl 5 man bezig zijn met cd's branden.
8.) En dit is het aller aller stomste wat ik ooit gedaan heb: Op diezelfde computerclub waar de stoppen weer eens waren doorgeslagen.(deze keer niet door mij) Irritante mp3's op m'n laptop draaien, vonden ze niet leuk.
2.) Uit woede over verliezen van een spelletje m'n toetsenbord doormidden gebroken over m'n knie.(pijnlijke knie drie dagen lang)
3.) Twee computer verbinden met een parrallelle kabel terwijl ze nog aanstaan, twee printerpoorten naar de knoppen.
4.) Op computerclub je computer op het coax netwerk aansluiten terwijl er niemand z'n bak geaard heeft.(zo'n schok wil ik niet nog eens)
5.) M'n computer vervoeren terwijl er twee hd's los onderin liggen, van eentje de connector afgebroken
6.) Een batch file schrijven waarmee je in 1 keer een harde schijf kan formateren zonder dat er om bevestiging wordt gevraagd, die file de naam blijf_af.bat geven, zodat m'n broertje hem opstart, de eerste de beste keer dat ie die file ziet..........C leeg komt ie ook nog bij mij zeuren en houdt bij hoog en bij laag vol dat ie er niet aangezeten heeft.
7.) Op de computerclub de stoppen laten doorslaan terwijl 5 man bezig zijn met cd's branden.
8.) En dit is het aller aller stomste wat ik ooit gedaan heb: Op diezelfde computerclub waar de stoppen weer eens waren doorgeslagen.(deze keer niet door mij) Irritante mp3's op m'n laptop draaien, vonden ze niet leuk.
ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.
Een pinnetje van een 40mb HD afbreken toen die krengen nog 3 snip kosten. Dag IDE aansluiting, dag op 2400 bps gedownloade gifjes en wolf3d enzo.
En verder teveel om op te noemen, maar was eens bij een heel boze klant die een VooDoo II naar zich zelf had doorgelust en maar niet begreep dat in games het scherm zwart bleef.
*sukkel*
En verder teveel om op te noemen, maar was eens bij een heel boze klant die een VooDoo II naar zich zelf had doorgelust en maar niet begreep dat in games het scherm zwart bleef.

Hhmmzzzz... okee, eerlijk zijn...
net een tijdje een Asus beeldplankje erin, maar die had een koelertje die dus steeds ging aanlopen. De zogenaamde "technische tik" werkte tot nog toe altijd (kastje openmaken, tikje tegen de fan geven= veelsteveel werk...)
Dus maar een wat hardere technische tik...
En maar uitgezet (was alles spuugzat, en ikzelf trouwens ook....)
Bij het opstarten (volgende middag of zoiets) deed de HD (foetsjiesu) errug moeilijk. Hmmz... dan maar een formatje C. Dat deed dus acht uur!
Laten we maar zeggen dat de on-line garantieman niet precies wist hoe het kwam (jah, die dingen hebbben wel eens uitval) en ik nu blij ben met een Seagate...
BTW, deze tread moet voor de Corrie van Gorp bokaal genomineerd worden!!
*D*D*D*D*D
net een tijdje een Asus beeldplankje erin, maar die had een koelertje die dus steeds ging aanlopen. De zogenaamde "technische tik" werkte tot nog toe altijd (kastje openmaken, tikje tegen de fan geven= veelsteveel werk...)
Dus maar een wat hardere technische tik...
En maar uitgezet (was alles spuugzat, en ikzelf trouwens ook....)
Bij het opstarten (volgende middag of zoiets) deed de HD (foetsjiesu) errug moeilijk. Hmmz... dan maar een formatje C. Dat deed dus acht uur!
Laten we maar zeggen dat de on-line garantieman niet precies wist hoe het kwam (jah, die dingen hebbben wel eens uitval) en ik nu blij ben met een Seagate...
BTW, deze tread moet voor de Corrie van Gorp bokaal genomineerd worden!!
*D*D*D*D*D
Anoniem: 9905
Nulkelvin -> hoi Pieter
groeten aan Christian 
Euh eens ff denken over mijn bloepers......ohja ik weet er een halve..
Ik heb eens een tijdje terug wat met mijn P1 zitten klooien. Mijn 800MB HDD was kapot (heeeeeeeeel veel bad sectors) en ik had nog een andere 800MB HDD (wel een ander merk maarja) dus denk ik van vervang gewoon de schijven uit die van de kapotte motor naar die met de bad sectors. Nouja na lang kloten had ik dat ding weten te monteren (verschillende platter diktes enzo). Nouja hij detecteerde de hdd wel maar kon er verder nix mee. Nouja dan gaan we maar wat leux ermee doen, computer aan en propjes erop enzo, eens kijken hoe dat vliegt....
Wat ik toen (verkeerd) heb gedaan weet ik nog steeds niet, maar dat moederbord heeft nooit meer beeld gegeven (met mijn HDD het mobo opgeblazen??)..........
Nouja ook niet echt grappig
En eens een keertje toen de computer uitstond en ook van de power af was een schroefje op mijn Athlon mobo laten vallen, die was dood (raar, had geen IC aangeraakt).
Terug naar de winkel en verteld dat ik hem nodig had voor een tentamen de volgende dag, kreeg ik na een half uur toch een nieuwe mobo erin
zonder verdere wachttijden
Euh eens ff denken over mijn bloepers......ohja ik weet er een halve..
Ik heb eens een tijdje terug wat met mijn P1 zitten klooien. Mijn 800MB HDD was kapot (heeeeeeeeel veel bad sectors) en ik had nog een andere 800MB HDD (wel een ander merk maarja) dus denk ik van vervang gewoon de schijven uit die van de kapotte motor naar die met de bad sectors. Nouja na lang kloten had ik dat ding weten te monteren (verschillende platter diktes enzo). Nouja hij detecteerde de hdd wel maar kon er verder nix mee. Nouja dan gaan we maar wat leux ermee doen, computer aan en propjes erop enzo, eens kijken hoe dat vliegt....
Wat ik toen (verkeerd) heb gedaan weet ik nog steeds niet, maar dat moederbord heeft nooit meer beeld gegeven (met mijn HDD het mobo opgeblazen??)..........
Nouja ook niet echt grappig
En eens een keertje toen de computer uitstond en ook van de power af was een schroefje op mijn Athlon mobo laten vallen, die was dood (raar, had geen IC aangeraakt).
Terug naar de winkel en verteld dat ik hem nodig had voor een tentamen de volgende dag, kreeg ik na een half uur toch een nieuwe mobo erin

Damn!
LOL, dit is echt zo'n topic dat leuk BLIJFT.
Ik heb niet veel te vertellen maar toch
-3de keer terugkomst van netwerkweekend. Ik wist geen hol van netwerken dus ik had HEEEEL goed onthouden waar ik wat terug moest zetten voor mijn kabel-internet. Ik kom thuis, zet alles terug. NIKS... Ik een vriend half in paniek bellen (mijn moeder stelde als voorwaarde voor een LAN dat ik WEL alles weer terugkreeg
). Alles nagelopen. Alles stond goed... Na een half uur kreeg ik door dat mijn netwerkkaart losgetrild was tijdens het vervoer naar huis 
-Standaard begin van de dag. Computer gaat aan. Windows... hmm geen muis... Stekker eropnieuw in, reboot, nieuw kanaal etc... niks hielp... Totdat ik doorkreeg dat een draadloze muis BATTERIJEN gebruikt
Ik heb niet veel te vertellen maar toch
-3de keer terugkomst van netwerkweekend. Ik wist geen hol van netwerken dus ik had HEEEEL goed onthouden waar ik wat terug moest zetten voor mijn kabel-internet. Ik kom thuis, zet alles terug. NIKS... Ik een vriend half in paniek bellen (mijn moeder stelde als voorwaarde voor een LAN dat ik WEL alles weer terugkreeg

-Standaard begin van de dag. Computer gaat aan. Windows... hmm geen muis... Stekker eropnieuw in, reboot, nieuw kanaal etc... niks hielp... Totdat ik doorkreeg dat een draadloze muis BATTERIJEN gebruikt
Het stomste is:
m'n pc aanzetten hij gaat dan piepen en vervolgens blijkt mijn Ge-Force r niet goed in mijn AGP slot zit, ff aanduwen dus.
Een Crosskabel van 20m. die van de ene verdieping loopt naar de andere, eerst met een tekker een nietje erdoor heen jagen( hij blijft het doen) en dan later omdat ik toch een 10/100mbit hub heb hub ff die kabel maar de connectors afknippen en die kabel opnieuw knippen. mooi dat ie het niet meer wil doen.
m'n hd trug brengen omdat hij niet goed is dan na 3 weken weer trug en 2 maanden later is ie rijp voor het GRAF.
een cdtje branden en dan laat mijn vader aan iemand zien kijk dit is onze writer en dan het laatje open maken.
Een nieuwe brander kopen en meteen je IDe kabel er verkeerd instoppen zodat ik weer 2 staafje recht kon buigen
Net na de installatie van Windows nog ff wat partities formatteren in DOS en dan na wat partities later opeens forma c:/q intikken en..... toen kon ik windows weer opnieuw installeren.
vorige week nog. toen deed mijn netwerk het nogniet ivm. met die utp kabel die ik kapot heb geknipt. heb ik mijn zip in mijn vaders systeem gedouwt. nadat ik klaar was en mijn zip drive weer naar mijn pc wou meenemen rukte ik de voeding en de ide kabel ervan af. gevolg mijn vriend zei.:'wat doe je nou weer je pc staat npg aan zo loopt ie vast'. en jahoor tafa fast.
m'n pc aanzetten hij gaat dan piepen en vervolgens blijkt mijn Ge-Force r niet goed in mijn AGP slot zit, ff aanduwen dus.
Een Crosskabel van 20m. die van de ene verdieping loopt naar de andere, eerst met een tekker een nietje erdoor heen jagen( hij blijft het doen) en dan later omdat ik toch een 10/100mbit hub heb hub ff die kabel maar de connectors afknippen en die kabel opnieuw knippen. mooi dat ie het niet meer wil doen.
m'n hd trug brengen omdat hij niet goed is dan na 3 weken weer trug en 2 maanden later is ie rijp voor het GRAF.
een cdtje branden en dan laat mijn vader aan iemand zien kijk dit is onze writer en dan het laatje open maken.
Een nieuwe brander kopen en meteen je IDe kabel er verkeerd instoppen zodat ik weer 2 staafje recht kon buigen
Net na de installatie van Windows nog ff wat partities formatteren in DOS en dan na wat partities later opeens forma c:/q intikken en..... toen kon ik windows weer opnieuw installeren.
vorige week nog. toen deed mijn netwerk het nogniet ivm. met die utp kabel die ik kapot heb geknipt. heb ik mijn zip in mijn vaders systeem gedouwt. nadat ik klaar was en mijn zip drive weer naar mijn pc wou meenemen rukte ik de voeding en de ide kabel ervan af. gevolg mijn vriend zei.:'wat doe je nou weer je pc staat npg aan zo loopt ie vast'. en jahoor tafa fast.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Anoniem: 588
Hahaha, de eerste keer computer bouwen, ik had een keer gezien hoe het moest, en dat zag er zo simpel uit, dan kon ik ook wel.
Ging bezig met het idee "Past het, dan hoort het daar"... 1 grote puinhoop, 12 volt in de digitale poort van de cd-rom-speler, twee masters op dezelfde ide-kabel, videokaart in laatste pci-slot...etc etc.... Bijna drie uur lang aan het bouwen geweest met het zweet op mijn voorhoofd... en toen wou mijn vriend voor wie de pc was het stroom erop doen.. maar ik durfde niet, lang gezocht naar iemand die er wel verstand van had, die heeft heel hard gelachen, en toen in een halfuur alles weer uit elkaar gehaald en in elkaar gezet... wat een
was ik toen nog...
pfieuw, was ik even blij dat die persoon er was...
Ging bezig met het idee "Past het, dan hoort het daar"... 1 grote puinhoop, 12 volt in de digitale poort van de cd-rom-speler, twee masters op dezelfde ide-kabel, videokaart in laatste pci-slot...etc etc.... Bijna drie uur lang aan het bouwen geweest met het zweet op mijn voorhoofd... en toen wou mijn vriend voor wie de pc was het stroom erop doen.. maar ik durfde niet, lang gezocht naar iemand die er wel verstand van had, die heeft heel hard gelachen, en toen in een halfuur alles weer uit elkaar gehaald en in elkaar gezet... wat een
pfieuw, was ik even blij dat die persoon er was...
na installatie linux en bootmanager Antivirus draaien in windows en op de vraag "do you want to revert to previous bootsettings" op JA klikken...hele partitietabel verneukt..dan maar Fdisk er weer over
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Anoniem: 13395
ROFL :o:o:o:O :D:D:D:DOp dinsdag 28 november 2000 00:40 schreef MadMax-007 het volgende:
Ik krijg nu echt tranen in m'n ogen van het lachen. :):)
dat heb ik dus ook eens gedaan alleen nie met een stereo maar met een video
Anoniem: 9106
Ik had een netwerkkitje gekocht en een scanner...
Ik blij eindelijk een scanner!!!
Kom ik thuis, alles aansluiten en installeren, doet die klote scanner het niet!!!
Ik opgezocht op de HP site en jah daar stond een veklaring, maar de daarbijbehorende oplossing werkte ook niet
Dus ik terug naar de winkel.... ze snapte er helemaal nix van, misschien was het een verkeerd cdrommetje...
Nee ook niet, want de software bij een andere identieke scanner hielp ook niet... andere scanner dan maar... nee doet het ook niet!
Euhmmm... zou toch niet zo zijn dat HP een hele partij stukke sanners heeft geleverd???
Nee je moet gewoon vrouwen uit de buurt van scanners houden
Ik had namelijk de adapter van de hub met de adapter van de scanner verwisselt en de een was 12 volt en de ander was 8 volt
Ik blij eindelijk een scanner!!!
Kom ik thuis, alles aansluiten en installeren, doet die klote scanner het niet!!!
Ik opgezocht op de HP site en jah daar stond een veklaring, maar de daarbijbehorende oplossing werkte ook niet
Dus ik terug naar de winkel.... ze snapte er helemaal nix van, misschien was het een verkeerd cdrommetje...
Nee ook niet, want de software bij een andere identieke scanner hielp ook niet... andere scanner dan maar... nee doet het ook niet!
Euhmmm... zou toch niet zo zijn dat HP een hele partij stukke sanners heeft geleverd???
Nee je moet gewoon vrouwen uit de buurt van scanners houden
Ik had namelijk de adapter van de hub met de adapter van de scanner verwisselt en de een was 12 volt en de ander was 8 volt

je dacht zeker aan PLUG & PLAY???Op maandag 27 november 2000 15:51 schreef Woebes het volgende:
Allerhande kaarten in- en uitsteken in een pc die aanstaat.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Anoniem: 11973
Is helemaal geen probleem hoor, PCI is hot-swapable. Heeft iemand hier wel eens gedaan met netwerk-kaarten.Op maandag 27 november 2000 15:51 schreef fuyungcow het volgende:
vraag) hij antwoord: uuuuuuh ahoooooh
-heb die bojo die sound card er dus in gedaan terweil de pc al aan stond en nu het mnooiste ik doe de monitor aan en wat denk je ... je gelooft het niet.... NEW HARDWARE FOUND.... aaargg heb hem toch maar uitgedaan en gereboot... maar blijft een mooi verhaal
Anoniem: 11686
Je weet wel, mooie praatjes van even een nieuwe flash-bios inladen. Maar dan moet je je wel zeker zijn dat je de juiste heb want vervolgens deed dat ding bij mij alleen nog maar piep piep piep
Ik bedenk ineens nog een fijne:
In een draaiende Compaq server het PS/2 toetsenbord aansluiten --> poortje opgeblazen. Dus daar moest een nieuw moederbord in. En die zijn duur op een Compaq server als het model al uit productie is.
In een draaiende Compaq server het PS/2 toetsenbord aansluiten --> poortje opgeblazen. Dus daar moest een nieuw moederbord in. En die zijn duur op een Compaq server als het model al uit productie is.
Hehehe.... Lachen topic...
Je PC in je eindelijk gearriveerde Big-Tower ombouwen, alles aansluiten, en dan tot de conclusie komen dat hij niet van Floppy wil booten, hoewel die wel netjes geïnitialiseerd wordr. (Lampje gaat ff branden.) BIOS-setting nakijken, flopjes verwisselen ?
Vaag... Nix booten van flop...
Een half uur later erachterkomen dat je helemaal niet met je Floppy-drive bezig was, maar met een Zip-Drive... (en dus ook vrolijk zipjes hebt lopen swappen in plaats van flopjes...
)
Ja, het was _heeeeel_ laat ja....
Dan voel je dus echt wel heeel erg dom....
(Zeker als je beweert verstand van zaken te hebben...
)
Je PC in je eindelijk gearriveerde Big-Tower ombouwen, alles aansluiten, en dan tot de conclusie komen dat hij niet van Floppy wil booten, hoewel die wel netjes geïnitialiseerd wordr. (Lampje gaat ff branden.) BIOS-setting nakijken, flopjes verwisselen ?
Vaag... Nix booten van flop...
Een half uur later erachterkomen dat je helemaal niet met je Floppy-drive bezig was, maar met een Zip-Drive... (en dus ook vrolijk zipjes hebt lopen swappen in plaats van flopjes...

Ja, het was _heeeeel_ laat ja....

Dan voel je dus echt wel heeel erg dom....
(Zeker als je beweert verstand van zaken te hebben...
Aannames zijn fataal.
Oh sommige zijn echt gewoon ZO lol
...
Ik kan er nog wel een paar opnoemen van anderen
-Vriend is zijn HD aan het opruimen... ziet wat losse bestanden staan, delete ze en daarna hield zijn pc op met werken
...
-Iemand anders is met zijn nieuwe pc aan het kloten... Loopt door het BIOS heen... ziet een of ander getal op 100... en zet dat op 133. Er vanuit gaande dat het DRAM frequency was... Helaas was het dus FSB
Ik kan er nog wel een paar opnoemen van anderen
-Vriend is zijn HD aan het opruimen... ziet wat losse bestanden staan, delete ze en daarna hield zijn pc op met werken
-Iemand anders is met zijn nieuwe pc aan het kloten... Loopt door het BIOS heen... ziet een of ander getal op 100... en zet dat op 133. Er vanuit gaande dat het DRAM frequency was... Helaas was het dus FSB
Damn na thuiskomst meteen me PC aangezet en door naar het toilet (ja ik moest echt nodig)
Na enige kluiten te hebben gelegd begint er ineens een tweede geur te ontwikkelen.
Fuck dat losse netwerk kaartje vergeten die nog op me mobo lag
Das was het einde van een mooie DX2 en een netwerk kaart
Na enige kluiten te hebben gelegd begint er ineens een tweede geur te ontwikkelen.
Fuck dat losse netwerk kaartje vergeten die nog op me mobo lag

Das was het einde van een mooie DX2 en een netwerk kaart
Powered bij meergranenbrood.
Anoniem: 5646
nieuw systeem in elkaar aan het zetten...
athlon750 met artic circle koelertje (speciaal uit US laten komen)
heb ik ten eerste mn case van mn athlon al helemaal gesloopt voordat ik em eraf had...
draai ik de koeler vast...
(je kent het tweaker nivo wel... first try then read...)
staat er in de manual van de artic circle..
DO NOT OVERTHIGHTEN!
ahum... klets... core gebarsten..
deed toch wel auw..
volgende dag maar een 800 gekocht...
lol
mzzlz
athlon750 met artic circle koelertje (speciaal uit US laten komen)
heb ik ten eerste mn case van mn athlon al helemaal gesloopt voordat ik em eraf had...
draai ik de koeler vast...
(je kent het tweaker nivo wel... first try then read...)
staat er in de manual van de artic circle..
DO NOT OVERTHIGHTEN!
ahum... klets... core gebarsten..
deed toch wel auw..
volgende dag maar een 800 gekocht...
lol
mzzlz
Druk aan het Linuxxen zijn, en tijdens een install ff wat van je harddisk gehaald...
console 1:
:/harddisk# umount /harddisk
Dan heel snel naar console 2 switchen, en bedenken dat die /harddisk-directory wel weg kan...
:/# rmdir /harddisk
[... geratel van de harddisk]
'heee.... wat duurt dit lang...'
[ff wachten]
'dit kan niet goed wezen, CTRL-C'
vervolgens op console 1 fdisk willen starten, zie ik staan:
unable to unmount /harddisk: device busy
:/harddisk#
Damn, 1/3de D: foetsie, gelukkig NET voor de *echte* waardevolle bestanden gestopt...
En harddisks verkeerd jumperen en je maar afvragen of je disk gecrashed is ofzo?
console 1:
Dan heel snel naar console 2 switchen, en bedenken dat die /harddisk-directory wel weg kan...
:/# rmdir /harddisk
[... geratel van de harddisk]
'heee.... wat duurt dit lang...'
[ff wachten]
'dit kan niet goed wezen, CTRL-C'
vervolgens op console 1 fdisk willen starten, zie ik staan:
unable to unmount /harddisk: device busy
:/harddisk#
Damn, 1/3de D: foetsie, gelukkig NET voor de *echte* waardevolle bestanden gestopt...
En harddisks verkeerd jumperen en je maar afvragen of je disk gecrashed is ofzo?
Toen ik m'n eerste PC had gekocht thuis lekker alles aansluiten. Ik vond in de doos van de monitor een verloopstekker. Ik dacht: "Die hoort vast tussen monitor en PC".
Alles aangesloten, compu aangezet, geen beeld..... nog steeds geen beeld..... hmmm wat ruik ik?? BURNING PLASTIC!!??
Bleek het verloopstekkertje alleen voor Macintosh-compu's te zijn.
Dat vond m'n geluidskaart niet zo leuk, werd 'ie zwart van... Verder geen schade gelukkig, ook niet aan monitor.
Alles aangesloten, compu aangezet, geen beeld..... nog steeds geen beeld..... hmmm wat ruik ik?? BURNING PLASTIC!!??
Bleek het verloopstekkertje alleen voor Macintosh-compu's te zijn.
Beton is koel. Een Alpha is koeler.
Anoniem: 16101
Ouch en dat gaat niet??? Ik heb datzelfde laatst ook nog zo'n 20 keer gedaan.. Maare 'et toet ut nogOp dinsdag 28 november 2000 11:45 schreef metalant het volgende:
Ik bedenk ineens nog een fijne:

Rev C mobo hebben en dan een Rev B bios willen flashen. Doet het niet, beveiliging. Bios moest en zou erin. Ik een andere flasher zonder beveiliging zoeken. Gevonden. BIOS flashen: hij boot nog steeds. Twee weekjes later: waarom doet mijn modem ut niet meer? Zal wel aan bios liggen. Ik proberen terug te flashen van flop met rev C bios: fdd deed het niet
Heb toen bij een vriend van mij een bootable cd-rom laten maken met daarop de bios en de flasher (wederom de oude versie, want er zat WEER een beveiliging op)
Heb dat bord nu nog steeds en het werkt nog steeds perfect,

Heb dat bord nu nog steeds en het werkt nog steeds perfect,
Anoniem: 16101
Drivers verwijderen (via windows explorer) van je grafische kaart terwijl win'98 deze nog gebruikt...
Kon gelijk heel win'98 opnieuw installen
Kon gelijk heel win'98 opnieuw installen
1. Pc bij iemand verplaatsten, voeding dus ook. 10mtr kabel, stekker eraan, hup ik stopcontact, uitrollen, vastleggen aan de plint, whoa zo is ie wel lang genoeg, dus knip, huh licht uit?
(nooit geen schok of iets gevoeld)
2. AMD dx4/100 (ofzo iets) hmm, wauw mooi zo'n chippie ff van dichtbij bekijken (uit socket halen). Ok gezien, weer terug. PC aan, stink, stink. Oops verkeerd om in de socket. chip weg..... (pc was net een week oud)
3. Paar maanden geleden een Athlon 650 inelkaar gezet voor iemand. Alles inelkaar gezet. Win en software erop (in totaal in circa 8uur). He zat een cd bij dat moederbord ff kijken. He een mb monitor, leuk ff installeren. Hmm vreeemd CPU 91 graden (dat kan toch niet), kijk ik even in de kast: CPU-fan kabeltje niet in mobo gestoken slik... (werkt nog steeds perfect)
2. AMD dx4/100 (ofzo iets) hmm, wauw mooi zo'n chippie ff van dichtbij bekijken (uit socket halen). Ok gezien, weer terug. PC aan, stink, stink. Oops verkeerd om in de socket. chip weg..... (pc was net een week oud)
3. Paar maanden geleden een Athlon 650 inelkaar gezet voor iemand. Alles inelkaar gezet. Win en software erop (in totaal in circa 8uur). He zat een cd bij dat moederbord ff kijken. He een mb monitor, leuk ff installeren. Hmm vreeemd CPU 91 graden (dat kan toch niet), kijk ik even in de kast: CPU-fan kabeltje niet in mobo gestoken slik... (werkt nog steeds perfect)
Thuis eigenlijk niks dom gedaan, op het werk wel 
1 keertje toen ik net begonnen was moest ik een kabel van de server er uit trekken. (je kent ze wel van die spagheti patchkasten)
Verkeerde draaidje gevolgd... Weg backbone (Oeps)...
Ook een keertje zelfde als helemaal boven aan. HP unix 9000, kon ik de power switch niet vinden, collega in boekje gekeken, zegt die zit achter op. Ik voelen en ik voelde wat. Ik omzetten Bleek het ook de powerswitch 110-220 V te zijn...
Stop sprong eruit, paar servers down. (op zelfde groep.) Gelukkig had die HP 9000 wel een goede voeding plus zekering. Want op 220 deed ie het nog gewoon, je kan alleen wel vergeten om hem op 110 aan te zetten.
1 keertje toen ik net begonnen was moest ik een kabel van de server er uit trekken. (je kent ze wel van die spagheti patchkasten)
Verkeerde draaidje gevolgd... Weg backbone (Oeps)...
Ook een keertje zelfde als helemaal boven aan. HP unix 9000, kon ik de power switch niet vinden, collega in boekje gekeken, zegt die zit achter op. Ik voelen en ik voelde wat. Ik omzetten Bleek het ook de powerswitch 110-220 V te zijn...
Stop sprong eruit, paar servers down. (op zelfde groep.) Gelukkig had die HP 9000 wel een goede voeding plus zekering. Want op 220 deed ie het nog gewoon, je kan alleen wel vergeten om hem op 110 aan te zetten.
Tja druk bezig met weet ik veel wat en dan geiriteerd raken door het geratel van een HD
loop naar de compu toe en BOEMMMMMM computer dood geslagen 3 scsi HD's kapot een cd-rom speler overleden en alle afdek plaatjes achter in de kast.
en het maar raar vinden dat HD's eigenlijks niks kunnen hebben als ze aan het schrijven zijn.
loop naar de compu toe en BOEMMMMMM computer dood geslagen 3 scsi HD's kapot een cd-rom speler overleden en alle afdek plaatjes achter in de kast.
en het maar raar vinden dat HD's eigenlijks niks kunnen hebben als ze aan het schrijven zijn.
deze is ook wel leuk
maandje geleden geupgraded naar een athlon 800 met kt7-raid en 128 mb ram
werkelijk al minn centjes zaten er in
ik de koeler er op douwen(op proc ) maar paste niet goed, ik heel hard douwen...krak, krak...hij zat er op, alles zag er nog heel uit
ik zet hem aan, doet niet veel......kwam een geur uit die kast....nounou....ik ding uit, koeler er af, mijn hele proc zag zwart....koeler verkeerd om er op gezet, maar alles werk nu perfect
nooit zo geschrokken
ook heb ik een keer, toen ik mijn mobo er in zetten, mijn kast opgetilt, toen weer neergelegd...maar helaas legde ik hem op mijn nieuwe athlon 800....5 van de puntjes scheef, ik heb ze een half uur lang zitten rechtbuigen..pfffff...hij deed het ook nog8-)
maandje geleden geupgraded naar een athlon 800 met kt7-raid en 128 mb ram
werkelijk al minn centjes zaten er in
ik de koeler er op douwen(op proc ) maar paste niet goed, ik heel hard douwen...krak, krak...hij zat er op, alles zag er nog heel uit
ik zet hem aan, doet niet veel......kwam een geur uit die kast....nounou....ik ding uit, koeler er af, mijn hele proc zag zwart....koeler verkeerd om er op gezet, maar alles werk nu perfect
nooit zo geschrokken
ook heb ik een keer, toen ik mijn mobo er in zetten, mijn kast opgetilt, toen weer neergelegd...maar helaas legde ik hem op mijn nieuwe athlon 800....5 van de puntjes scheef, ik heb ze een half uur lang zitten rechtbuigen..pfffff...hij deed het ook nog8-)
Niet iets doms van mijn kant maar wel zwaar klote: Klasgenoot komt langs met scsi-2 harddisk, aangesloten, een aantal bestanden overgezet.
Ga ik over me eigen harddisk bladeren (een 10.1 verdeeld in 700mb, 4500mb, 4500mb) zie ik dat een aantal mappen met vreemde tekens heb dus ik sluit me pc af en ontkoppel de scsi-2 harddisk.
Reboot me systeem, shit me 2 grote partities lost.
Gelukkig had ik net een hele zooi meegegeven aan een vriend ook op hdd. Dus dat was geluk bij een ongeluk.
Ga ik over me eigen harddisk bladeren (een 10.1 verdeeld in 700mb, 4500mb, 4500mb) zie ik dat een aantal mappen met vreemde tekens heb dus ik sluit me pc af en ontkoppel de scsi-2 harddisk.
Reboot me systeem, shit me 2 grote partities lost.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
hehe.. een brakke floppy drive, waarvan ik wist dat ie als een gek begon te schuiven, draaien en trillen op een werkende hd leggen. Het was zo'n 5.25 inch hd, met een printplaatje aan de bovenkant. Pctje aan, floppy begint te draaien, rammel, rammel, kras, kras, FLITSje. Toen was die hd dus naar de klote. Dag 2gb. Ach ja, was niet van mij
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
het domste wat ik ooit gedaan heb met een comp is terwijl hij aanstaat mijn klauwen er in te steken schok gelukkig nix opgeblazen.
Of je cpu-fan er af laten en je comp aanzetten terwijl je je cpu hebt geclockt poef psss (cpu gesmolten was bij een 468)
bij je geluidskaart zelf inelkaar gedraaide draaitjes om en lange draad te maken je schiet naar binnen maakt kortsluiting pc start op nieuw (zinsdien doet mijn geluidskaart vaag)
Hehe een vriend van mijn had een keer een cpu gekocht en stak het toen verkeert in zijn mobo psss weg cpu
balen
mzzls
Of je cpu-fan er af laten en je comp aanzetten terwijl je je cpu hebt geclockt poef psss (cpu gesmolten was bij een 468)
bij je geluidskaart zelf inelkaar gedraaide draaitjes om en lange draad te maken je schiet naar binnen maakt kortsluiting pc start op nieuw (zinsdien doet mijn geluidskaart vaag)
Hehe een vriend van mijn had een keer een cpu gekocht en stak het toen verkeert in zijn mobo psss weg cpu
balen
mzzls
The Only Good Silence Is The Silence With Music In It
In me oude 486 dlx een netwerkkaartje bouwen..
he? hij doet het niet? (ruk kaart uit systeem)
he? beeld zwart? hmmzz.. videokaart opgeblazen. Ne2000 was nog wel heel.
(stevige nic)
he? hij doet het niet? (ruk kaart uit systeem)
he? beeld zwart? hmmzz.. videokaart opgeblazen. Ne2000 was nog wel heel.
(stevige nic)
Hmm, dat heb ik hier al een paar keer geflikt, nooit gemekker mee gehad (behalve die opgeblazen muis dan). MAAR, er staan hier een stel IBM kassa's met van die handige scanners eraan (kassieres vinden het vervelend om de hele dag cijfers te moeten intikken). Die scanners zitten op een PS2 poortje. En als je die er in/uit haalt terwijl de kassa aanstaat, dan doet-ie niets meer. Poortje opgeblazen, idd nieuw mobo. En die krengen zijn toch duur.In een draaiende Compaq server het PS/2 toetsenbord aansluiten --> poortje opgeblazen. Dus daar moest een nieuw moederbord in. En die zijn duur op een Compaq server als het model al uit productie is.
Afijn, dan denk je, hier hebben we met zijn allen weer van geleerd? Welnee, zet zo'n kassiere een staand model scanner zelf even op die kassa ("ik wil niet de hele dag die scanner moeten optillen en weer neerleggen"). Tsjak
George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..
ff kijken...
Bij mijn broer windows komen installeren, en dan na het partitioneren gelijk willen installeren. Heeft wel een uurtje geduurd (met 3 man die er best veel van weten) voor we er achter waren dat formatteren ook wel handig was...
Oh ja, en er dan geen VIA drivers op zetten, en mijn broer dus met een ONTZETTEND instabiel systeem achterlaten...
Bij mijn broer windows komen installeren, en dan na het partitioneren gelijk willen installeren. Heeft wel een uurtje geduurd (met 3 man die er best veel van weten) voor we er achter waren dat formatteren ook wel handig was...
Oh ja, en er dan geen VIA drivers op zetten, en mijn broer dus met een ONTZETTEND instabiel systeem achterlaten...
edit:
Oh ja... een keer een 286 van mijn vader's werk onbruikbaar gemaakt door bij het opstarten de BIOS in te duiken. Vond het vaag gedoe, dus ik kies exit. Bleek dat ie alle settings weggegooid had (was toen zo geregeld blijkbaar). Geen floppy, HD, niks meer... piep...
Oh ja... een keer een 286 van mijn vader's werk onbruikbaar gemaakt door bij het opstarten de BIOS in te duiken. Vond het vaag gedoe, dus ik kies exit. Bleek dat ie alle settings weggegooid had (was toen zo geregeld blijkbaar). Geen floppy, HD, niks meer... piep...
wat ook dom is
windows instaleren op je pc en daarna haat je de kleur blauw wel
hehe
windows instaleren op je pc en daarna haat je de kleur blauw wel
hehe
The Only Good Silence Is The Silence With Music In It
Anoniem: 12542
-computertje aan...
-F8, DOS prompt opstarten...
-terwijl die bezig was met de virusscan, alvast ff intypen:
cd games\duke3d [enter]
del. [enter]
j [enter]
dan was ik maar weer van dat spel af...
bleek ik hetvolgende ingetypt te hebben:
cd games\dukeD3
FOUT GETYPT:'(!!
en dus stond er:
c:\ del.
[weet u het zeker]
j [enter]
En weg was de autoexec.bat + config.sys !
en als mannetje dat net een weekje zijn PC had ben ik toen wel helemaal gaan flippuh.. :)!
SHIT!!, wat was ik bang en radeloos..
toch allemaal nog goed gekomen en mun vader heeft er niets van gemerkt
- een week later had ik ook nog een keer de cdrom-driver verwijderd, omdat er zo'n rare 'lege' map stond in windows
(zo'n verborgen bestand weet je wel)
-F8, DOS prompt opstarten...
-terwijl die bezig was met de virusscan, alvast ff intypen:
cd games\duke3d [enter]
del. [enter]
j [enter]
dan was ik maar weer van dat spel af...
bleek ik hetvolgende ingetypt te hebben:
cd games\dukeD3
FOUT GETYPT:'(!!
en dus stond er:
c:\ del.
[weet u het zeker]
j [enter]
En weg was de autoexec.bat + config.sys !
en als mannetje dat net een weekje zijn PC had ben ik toen wel helemaal gaan flippuh.. :)!
SHIT!!, wat was ik bang en radeloos..
toch allemaal nog goed gekomen en mun vader heeft er niets van gemerkt
- een week later had ik ook nog een keer de cdrom-driver verwijderd, omdat er zo'n rare 'lege' map stond in windows
Anoniem: 16506
Ik zat te kijken hoe onze systeembeheerder mijn account uit de UNIX server verwijderde:
rm -rf * <ENTER>
En toen zag hij dat zijn muis verschoven was, en hij die tekst dus in een "root" schermpje getikt had. Weg systeem. Ik ben toen maar stilletjes weggelopen.
rm -rf * <ENTER>
En toen zag hij dat zijn muis verschoven was, en hij die tekst dus in een "root" schermpje getikt had. Weg systeem. Ik ben toen maar stilletjes weggelopen.
Anoniem: 16508
Toen ik pc133 ipv pc100 geheugen had gekocht deed ik in mijn opgewonden staat de bussnelheid van de processor hoger, en dat trokken zowel het Mobo als de PIII niet.....SUCKS!
Gelukkig kan ik liegen en bestaat er garantie
Gelukkig kan ik liegen en bestaat er garantie
tja dat had ik ook: terwijl winamp volume op vol stond en in wi op half gezet en toen mijn stereo vol aan. Allen het volgende nummer niet meer gehoord omdat toen de boxen klapten omdat door winamp het volume weer vol ging! Beetje zonde koste me weer zo'n 1000 piek.Op dinsdag 28 november 2000 01:35 schreef Infinithlon het volgende:
Ik heb een half jaar lang (!) mezelf afgevraagd waarom mijn geluid in windows toch zo zacht stond. Als ik het met dat windows mixertje omhoog zette tijdens een nummer in winamp dan ging ie bij het volgende nummer weer terug naar half of zo...
Bleek dus na een half jaar dat ik gewoon volume in Winamp (for god's sake) een keertje teruggeschoven had, en vergeten dat dat zo stond. Dat schuifbalkje zit dus aan je windows mixer vast AAAARRGHH![]()
![]()
Anoniem: 15335
Ik heb eens een bracket in mijn open slot willen schroeven toen mijn pc nog aanstond. Toen viel dat bracket uit mijn klauwen op mijn mooie AWE64. Veel vonkjes, hoop stank. Geen geluid meer uit te krijgen. Wordt wel nog herkend, maar dat was het dan. Gelukkig was niet meer naar de klote gegaan.
mzzl
mzzl
Ja en die staat nu te koop op de pricewatch ?Op dinsdag 28 november 2000 15:46 schreef Saiyan het volgende:
een nokia 3210 slopen
bezig met mn syssie terwijl ie aanstond...stootte mn tvkaart eruit...pats hele systeem uit. Bleek ik mn nic te hebben opgeblazen:( Later een keer mn mobobios geflashed terwijl ie nog goed werkte met het oude...dat deed ie daarna niet meer. Terug geflashed en alleen maar problemen gekregen.
Ook nog een te hoog voltage op mn mobo gezet en vervolgens mn cpu T800:? en een dimmetje 128mb doorgebrand(volgens de comp.zaak) Vervolgens een nieuwe cpu en dimm gekocht en bleek ie het nog niet te doen:(
Ben nu mn mobo+cpu+dimmetje kwijt voor min. 2 wkn|:( Nu maar elke avond op mn knietjes en hopen dat ik een nieuwe of andere terug krijg*D
En iets anders was bij mn eerste comp (486)....deed ik een format wilde ik weer W$ installeren herkende die mn cdrom niet...ikke in paniek:'( Had een kennis ff mn autoexe en config aangepast en daarna deed ie het weer. Maar das wel schrikken dan!
Ook nog een te hoog voltage op mn mobo gezet en vervolgens mn cpu T800:? en een dimmetje 128mb doorgebrand(volgens de comp.zaak) Vervolgens een nieuwe cpu en dimm gekocht en bleek ie het nog niet te doen:(
Ben nu mn mobo+cpu+dimmetje kwijt voor min. 2 wkn|:( Nu maar elke avond op mn knietjes en hopen dat ik een nieuwe of andere terug krijg*D
En iets anders was bij mn eerste comp (486)....deed ik een format wilde ik weer W$ installeren herkende die mn cdrom niet...ikke in paniek:'( Had een kennis ff mn autoexe en config aangepast en daarna deed ie het weer. Maar das wel schrikken dan!
Handtekening
Hele lijst:
- schijf fdisken daarbij een telfout maken en ja hoor al m'n humor files weg
- interne jaz aangeslten ging niet helemal soepel aan de 50 pinskabel, toch doordrukken pinnetjes afgebroken.
- hiervan niet geleerd en ook nog een tweede jaz gesloopt.
- cdbrander laatje open, even met de stoel naar de andere pc rollen en ja hoor laatje meegenomen (godzijdank niet afgebroken, na een half uur zweten werkte hij weer).
- seriele nulmodemkabel losgetrokken terwijl de computer aan stond veel vonken en controller kaart dood.
- via het netwerk een hd leegmaken en niet door hebben dat je de verkeerde pc aan het wissen bent.
Maar ja je leert ervan (soms) en het houdt je van de straat.

- interne jaz aangeslten ging niet helemal soepel aan de 50 pinskabel, toch doordrukken pinnetjes afgebroken.
- hiervan niet geleerd en ook nog een tweede jaz gesloopt.
- cdbrander laatje open, even met de stoel naar de andere pc rollen en ja hoor laatje meegenomen (godzijdank niet afgebroken, na een half uur zweten werkte hij weer).
- seriele nulmodemkabel losgetrokken terwijl de computer aan stond veel vonken en controller kaart dood.
- via het netwerk een hd leegmaken en niet door hebben dat je de verkeerde pc aan het wissen bent.
Maar ja je leert ervan (soms) en het houdt je van de straat.
Do as I say, don't do as I do.
mijn domste actie was een FCPGA naar SLOT 1 converter te hard in het mobo willen duwen en daarmee het slot op het mobo slopen, wel onder garantie een nieuwe gekregen, maar was toch kut.
Anoniem: 13395
neej daz een andereOp dinsdag 28 november 2000 15:52 schreef Dezjay het volgende:
[..]
Ja en die staat nu te koop op de pricewatch ?
geloof je me nie kan je hem kome bekijke
Nouw ik denk wel, met un schaar un 230 volt kabel doorgeknipt (wassik 8 ofzow), da was nie zow biezondur gezond (btw stroom stond dur dus nog op)... was wel mooj vuurwerk...
I see dead pixels...
4x 386 moederborden op opgeblazen in een poging om deze opte voeren... tis wel gelukt 
floppy drive's niet goed aangesloten voeding +floppy dood
Voeding opgeblazen kortsluiting gemaakt met een condensator
gaf wel grote knal
Aopen cdrom drive heeft eens eeb keer een cd uitgespuugt die cd zat vast in de betonnen !!!! muur
Partities verwijderd met linux oeps
BP6 opgeblazen
duron gekraakt met een Chrome orb (knap he
)
Nog wel meer... tja een echte tweakert ken niet zonder garantie
maar goed da'k nogal gebekt ben
heb me der altijd nog onderuit gelult
floppy drive's niet goed aangesloten voeding +floppy dood
Voeding opgeblazen kortsluiting gemaakt met een condensator
Aopen cdrom drive heeft eens eeb keer een cd uitgespuugt die cd zat vast in de betonnen !!!! muur
Partities verwijderd met linux oeps
BP6 opgeblazen
duron gekraakt met een Chrome orb (knap he
Nog wel meer... tja een echte tweakert ken niet zonder garantie
Anoniem: 15657
Gewoon een vraagje, hoe doede da?Op dinsdag 28 november 2000 16:07 schreef Bart-01 het volgende:
-- Koder
Ik heb nog nooit iets gemold, ja ik heb hoogstens een keer een brander die als half kapot was voor driekwart verpest...
Maar mŽn pa heeft wel eens het tft scherm van zŽn laptop gebroken tijdens een presentatie...
Maar mŽn pa heeft wel eens het tft scherm van zŽn laptop gebroken tijdens een presentatie...
5 scsi-schijven erin gehangen na 10 minuten :
ROOK uit mijn voeding...
voeding opgeblazen..
ROOK uit mijn voeding...
voeding opgeblazen..
Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ
Anoniem: 16329
fujitsu 1,7 gb hd uit m'n klauwen laten flikkeren van 2 meter hoogte,
ik werd helemaal para, gelukkig maar 1 mb aan bad blocks 
Toen ik 7 was, en m'n v20 6mhz ook nog gebruikte voor pac-man enz.
Wat magneetjes ergens uit gesloopt, waar zal ik die bewaren, precies IN M'N BAK MET FLOPPIES...
allemaal weg, gelukkig had m'n vader nog wel de orginele
Toen ik 7 was, en m'n v20 6mhz ook nog gebruikte voor pac-man enz.
Wat magneetjes ergens uit gesloopt, waar zal ik die bewaren, precies IN M'N BAK MET FLOPPIES...
Anoniem: 11879
Haha, stelletje prutsers! 
Nee, neem dan m'n huisgenoot, tijdens het installeren van z'n duron wil die de cooler erop zetten, een Spire Imitatie Orb.
Na 5 minuten frutten had die hem in tweeen liggen. De koeler, dus. Het voetje was losgeschoten.
In een poging op dit te fixen (koeler aan de bovenkant vasthouden, en dan veel kracht zetten), heeft die de fan zelf ook nog gesloopt!
Goed bezig, Bas!
Zulke dingen moet je ook aan de pro's overlaten
Nee, neem dan m'n huisgenoot, tijdens het installeren van z'n duron wil die de cooler erop zetten, een Spire Imitatie Orb.
Na 5 minuten frutten had die hem in tweeen liggen. De koeler, dus. Het voetje was losgeschoten.
In een poging op dit te fixen (koeler aan de bovenkant vasthouden, en dan veel kracht zetten), heeft die de fan zelf ook nog gesloopt!
Goed bezig, Bas!
Zulke dingen moet je ook aan de pro's overlaten
Anoniem: 129
Een maat van me:
Had te weinig HD ruimte, begon WinZip te leren, en pakte meteen de Windows Directory in.....
(Was overigens wel een stuk leger op zijn HD...)
Had te weinig HD ruimte, begon WinZip te leren, en pakte meteen de Windows Directory in.....
(Was overigens wel een stuk leger op zijn HD...)
Anoniem: 8585
Een keer toen m'n broertje een cd'tje in de CD-ROm speler wilde stopppen, en hij het laatje wilde terugduwen in de speler, heb ik echt iets fantastisch gedaan
.
Ik zei tegen hem: "Nee, dat moet je zo niet doen!". Vervolgens boog ik voorover om te laten zien dat je de speler ook met het open-dicht knopje kan sluiten, breek ik voor zijn ogen per ongeluk met mijn been het laatje uit de speler
.
"Oh, moet dat zo...?" :):):):)
Ik zei tegen hem: "Nee, dat moet je zo niet doen!". Vervolgens boog ik voorover om te laten zien dat je de speler ook met het open-dicht knopje kan sluiten, breek ik voor zijn ogen per ongeluk met mijn been het laatje uit de speler
"Oh, moet dat zo...?" :):):):)
Het stomste wat ik ooit gedaan heb is naar de site www.tweakers.net gegaan.
Dat had ik nooit moeten doen, is echt verslavend!!
Dat had ik nooit moeten doen, is echt verslavend!!
Anoniem: 9117
afgelopen weekend nog.
golden orb
op de hcc gekocht, oude koeler er af, wil orb erop plaatsen (kwart slag draaien, hier moet je echt veel!! kracht voor zetten) breekt het pinnentje van de socket op mijn slotket af
terwijl dit gebeurde ook nog vette kras op mijn proc veroorzaakt. Maandag nieuwe slotket gekocht, drie schietgebedjes gedaan tijdens vastdraaien van de orb, alles deed het gelukkig nog
Was namelijk al aan het bedenken hoe ik mijn vriendin zou gaan uitleggen dat ik nu toch echt een nieuwe proc nodig had
heb nu wel celeron 433@525
golden orb
Was namelijk al aan het bedenken hoe ik mijn vriendin zou gaan uitleggen dat ik nu toch echt een nieuwe proc nodig had
heb nu wel celeron 433@525
Anoniem: 6882
1) 2 jaar geleden op m'n werk een dual p3 bouwen, tijdens eerste boot nog ff dimmetjes aan drukken moederbord niet goed ondersteund, best jammer.
mobo dus naar de tering.
2)Hard disk ondersteund met een pakje Dunhill (metalen folie), FUCK.
3)Speakers aangesloten op een 15V voeding i.p.v. 12V. voeding naar de kloten.
mobo dus naar de tering.
2)Hard disk ondersteund met een pakje Dunhill (metalen folie), FUCK.
3)Speakers aangesloten op een 15V voeding i.p.v. 12V. voeding naar de kloten.
Uhm ... Fanta over het tiepplankje van mijn flaptop geknoeid. Ding plakt na een jaar nog steeds aan alle kanten. Af en toe doet mijn enter knopke er een beetje lang over om terug omhoog te komen, zo'n 10 seconden
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Een voeding crosscable maken (onbewust) en die in mn HD steken... ineens rook het zeer verdacht en toen ik mn HD ging bekijken was ie zwart vanonder:(
Zag later pas dat het gele en rode draadje verkeerdom in het doorlus stekkertje van mn case fan zaten:P
Zag later pas dat het gele en rode draadje verkeerdom in het doorlus stekkertje van mn case fan zaten:P
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Anoniem: 16529
Ook redelijk stom:
Metalen schuifje van een diskette die al iets gebogen is toch in de drive doen.
Er in ging prima, diskette kwam met veel geweld er toch nog uit: schuifje bleef achter.
Denken dat ze de VGA kabel van je monitor al hebt los geschroeft en dan een harde ruk geven. Pinnetje 1 brak af en bleef achter in de VGA kabel.
Metalen schuifje van een diskette die al iets gebogen is toch in de drive doen.
Er in ging prima, diskette kwam met veel geweld er toch nog uit: schuifje bleef achter.
Denken dat ze de VGA kabel van je monitor al hebt los geschroeft en dan een harde ruk geven. Pinnetje 1 brak af en bleef achter in de VGA kabel.
Anoniem: 13364
Oke mijn ergste fout, zo'n f*cking Packard Bell systeem kopen. Het was van zo'n PC prive project van ons pa.
Wel leuk die gebogen diskette, zo zijn er op school ook al heel wat gemold
Deze topic heeft de meeste reacties binnen 24 uur denk ik.
Wel leuk die gebogen diskette, zo zijn er op school ook al heel wat gemold
Deze topic heeft de meeste reacties binnen 24 uur denk ik.
Anoniem: 13364
Oh ja ik heb al heel wat HDs gesloopt, met een hamer, tang, schroevendraaier. En een paar honderd CDs , diskettes, tapes, etc.
Ik had dit als vakantiebaantje. Dus kreeg er nog voor betaald ook .
Van de Quantum Fireball hardschijven heb ik de chips afgesloopt en een mooie kubus van gemaakt.
Ik had dit als vakantiebaantje. Dus kreeg er nog voor betaald ook .
Van de Quantum Fireball hardschijven heb ik de chips afgesloopt en een mooie kubus van gemaakt.
LOLOp dinsdag 28 november 2000 20:16 schreef PaulvdA het volgende:
ik heb ook een keer een monitor gemold, had net een nieuwe videokaart gekocht, zette ie um automatisch op teveel hz (boven de 60 iig)
gelukkig kostte die monitor maar een geeltje
verder nog heel wat stoppen door laten slaan (had aan een 6volts bel een stekker gemaakt en in het stopcontact gestoken
en m'n voeding is niet helemaal lekker, dus af en toe als ik hem aanzet, poef, aardlek eruit
Niet iets gemold maar toch dom 
3maanden gelee
Na een verwisselpartij van me harde schijf, deed met diskettedrive het niet meer. Na tijdje toch wel handig dat ie het deed. Ik dus kabeltjes omdraaien, nix. Ik nieuwe diskettedrive gekocht van 50,- doet ie het nog niet !!. Ik van de week een andere fdd kabel geprobeerd, Doet ie het weer !!
Oftewel 50,-2= 48,- verlies.
3maanden gelee
Na een verwisselpartij van me harde schijf, deed met diskettedrive het niet meer. Na tijdje toch wel handig dat ie het deed. Ik dus kabeltjes omdraaien, nix. Ik nieuwe diskettedrive gekocht van 50,- doet ie het nog niet !!. Ik van de week een andere fdd kabel geprobeerd, Doet ie het weer !!
Oftewel 50,-2= 48,- verlies.
Anoniem: 16250
Tijdje geleden besloot ik van de ene op de andere dag de slave/master settings van mijn 2 harddisks, cd-rom en writer maar eens te veranderen, (een tijd geen verandering in hard- en/of software wordt op den duur erg saai he) met als doel mijn gestaag groeiend stapeltje coasters iets minder gestaag te laten groeien. Dus HD1 op Master, CD-Rom op Slave beide op primary IDE. CD-writer op Master, HD2 op Slave, beide op de secondary IDE. Dat moest het zijn dacht ik en deed de computer aan...hmmm, DOOD 
Ik naar MyCom met mijn kapotte P2Btje en het verhaal uitgelegd, maar mijn HDs er uitgehaald ivm de data die er op stond. Nieuwe P2B besteld (gelukkig had ik 3 jaar garantie op die computer gekocht
) en ik kon mijn computer weer ophalen. Thuis bouwde ik vol verwachting mijn HDs er weer in natuurlijk op dezelfde manier als daarvoor. Computer aan: DOOD 
Wel g*#$%r! Ik weer naar de MyCom, verhaal nogmaals verteld, en hoe ze mij een kapotte P2B hadden kunnen meegeven. Deze keer wel mijn HDs er ingelaten, want hij werd gefixt waar ik bij stond. Tijdje later deed ie het weer, ik zag het met mijn eigen ogen. Ik blij, gast van MyCom blij.
Dus ik in al mijn onschuld vragen wat er nou mis was, zegt ie: ik durf het bijna niet te zeggen. Dus ik: nou, zeg het toch maar ff. Hij weer: de knakker die je computer had gemaakt loopt hier stage, en die heeft de primary met de secondary doorgelust! Haha.
En ik (als de vermoorde onschuld): ow, hahaha, wat dom zeg!
Andere keer bij mij op het werk, net een nieuwe computer (weekje oud), zit ik onder het bureau te prutsen met een andere computer en donder de nieuwe, volledig operationele en zelfs op dat moment naar de HD schrijvende computer met een behoorlijke smak om. Ik snel dat ding overend zetten, en zeggen, ow niks aan de hand, hij doet het nog gewoon!
Eén weekje later, bij het opstarten....kggggk kgggk kggggk kgggggk kggggk...hmmm, tot zover de Seagate HD.
Ik naar MyCom met mijn kapotte P2Btje en het verhaal uitgelegd, maar mijn HDs er uitgehaald ivm de data die er op stond. Nieuwe P2B besteld (gelukkig had ik 3 jaar garantie op die computer gekocht
Wel g*#$%r! Ik weer naar de MyCom, verhaal nogmaals verteld, en hoe ze mij een kapotte P2B hadden kunnen meegeven. Deze keer wel mijn HDs er ingelaten, want hij werd gefixt waar ik bij stond. Tijdje later deed ie het weer, ik zag het met mijn eigen ogen. Ik blij, gast van MyCom blij.
Dus ik in al mijn onschuld vragen wat er nou mis was, zegt ie: ik durf het bijna niet te zeggen. Dus ik: nou, zeg het toch maar ff. Hij weer: de knakker die je computer had gemaakt loopt hier stage, en die heeft de primary met de secondary doorgelust! Haha.
En ik (als de vermoorde onschuld): ow, hahaha, wat dom zeg!
Andere keer bij mij op het werk, net een nieuwe computer (weekje oud), zit ik onder het bureau te prutsen met een andere computer en donder de nieuwe, volledig operationele en zelfs op dat moment naar de HD schrijvende computer met een behoorlijke smak om. Ik snel dat ding overend zetten, en zeggen, ow niks aan de hand, hij doet het nog gewoon!
Eén weekje later, bij het opstarten....kggggk kgggk kggggk kgggggk kggggk...hmmm, tot zover de Seagate HD.

Geen pc maar toch lachen naderhand 
Portofoon van een kennis was kaput, dus ik met de scoop erin.. schiet die probe uit.
Vliegt er dus met een grote steekvlam een elco hup 2 meter omhoog & opzij zo de gordijnen in..
-Accu was dus niet leeg-, Nu gordijnen met brandgat..
( Soort van apollo 13 effect
)
Portofoon van een kennis was kaput, dus ik met de scoop erin.. schiet die probe uit.
Vliegt er dus met een grote steekvlam een elco hup 2 meter omhoog & opzij zo de gordijnen in..
-Accu was dus niet leeg-, Nu gordijnen met brandgat..
( Soort van apollo 13 effect
Enige fout die ik zo kan bedenken:
Een nieuw systeem (AMD TB800 op Asus A7V) in elkaar gezet, maar het draaide maar niet stabiel op 800. Na een half uur prutsen bleek hij wel te draaien op 720 (8*90). Dus ik zo maar het systeem meegegeven aan mijn neef. Na een week deed Windows het niet meer, dus ik weer kijken, niks kunnen vinden maar windows gaf wel allerlei errors tijdens install. Dus de volgende dag naar Mycom gebracht, de tester daar kon geen fouten ontdekken en gaf het systeem ongewijzigd aan de neef terug. En toch kon ik Windows er niet opkrijgen. Doordat alle errors met het geheugen te maken leken te hebben mijn eigen geheugen geprobeerd, hielp niet. toen het systeem weer naar MyCom gebracht, nu zeggend dat we het pas terug wilde na een complete nieuwe Windows installatie. Dus wij wachten, zij belden een paar dagen later terug met de melding dat ie klaar was. Mijn vader hem ophalen, komt terug en ik vroeg toen 'wat was er nou mis?' Bleek dat ik gewoon vergeten was het stickertje onder de koeler vandaan te halen |:(
, gelukkig was alleen de koeler kapot en deed de CPU het nog.
Een nieuw systeem (AMD TB800 op Asus A7V) in elkaar gezet, maar het draaide maar niet stabiel op 800. Na een half uur prutsen bleek hij wel te draaien op 720 (8*90). Dus ik zo maar het systeem meegegeven aan mijn neef. Na een week deed Windows het niet meer, dus ik weer kijken, niks kunnen vinden maar windows gaf wel allerlei errors tijdens install. Dus de volgende dag naar Mycom gebracht, de tester daar kon geen fouten ontdekken en gaf het systeem ongewijzigd aan de neef terug. En toch kon ik Windows er niet opkrijgen. Doordat alle errors met het geheugen te maken leken te hebben mijn eigen geheugen geprobeerd, hielp niet. toen het systeem weer naar MyCom gebracht, nu zeggend dat we het pas terug wilde na een complete nieuwe Windows installatie. Dus wij wachten, zij belden een paar dagen later terug met de melding dat ie klaar was. Mijn vader hem ophalen, komt terug en ik vroeg toen 'wat was er nou mis?' Bleek dat ik gewoon vergeten was het stickertje onder de koeler vandaan te halen |:(

If nothing is written below, I was the last to reply...
Anoniem: 15027
Op maandag 27 november 2000 14:26 schreef PWM het volgende:
Geinspireerd door een vriend van de week, bijt ik de spits af.
Hij kreeg zijn computer niet uit. Snapte er niks van en begon te zoeken. Op de achterkant van zijn computer zag hij een gek rood knopje wat hij kon schuiven.BOEM
weg voeding en moederbord. Tsja 240 door een 110 blazen wil niet echt goed gaan
M'n vriendin en ik kochten beide een identiek systeem. Ik kon wel internetten enzo maar zij kreeg het modem niet aan de praat. Ik een HELE ZATERDAG lopen zoeken en doen. Modemdriver herinstalleren etc. Was een onboardmodem. Ik haalde thuis ok niet de hoogt haalbare snelheid, maar die van har deed gewoon niks! Maandags computer teruggebracht, met een kwade kop, ze pakken de computer aan en sluiten alle stekkers aan. En hopsakee het werkt allemaal :?:?:?Dus ik weer naar mijn eigen huis en sluit daar haar systeem aan. Niks dus, geen enkele verbindig kunnen opbouwen. Wel hoor ik veel geruis door de speakers tijdens het nummer draaien. Dus ik een verlengsnoer gepakt en bij de wasmachine in een GE-AARD STOPCONTACT erin geplugt. Direct werken. Bleek dat het niet zo beste moederbord een geaard stopcontact nodig had :(:(:(
De week erop een halve dag bezig geweest een geaard snoer bij haar PC te krijgen.......en zelf heb ik een half jaar met het verlengsnoer lopen zeulen. Nu een nieuw MB met @home, no problemo :):)
De week erop een halve dag bezig geweest een geaard snoer bij haar PC te krijgen.......en zelf heb ik een half jaar met het verlengsnoer lopen zeulen. Nu een nieuw MB met @home, no problemo :):)
Met de computer aan zat ik in achter m'n kast te rotzooien(geloof aan de vidkaart). En toen POEF 220 door me heen. Alles doet het nog maar mijn arm doet af en toe een beetje vaag
Dit is alweer een tijdje geleden, ik hielp mijn tante met het overhuizen van haar computer, alles goed aangesloten, maar hij deed niets toen ik de power indrukte, ik alles proberen, ook het rode 110-220 V knopje, pats een leuke vonk uit de computer. oeps. Komt mijn tante later aan: "ja je moet de aan-knop soms wat langer vasthouden"
. Ja maar nu deed ie het dus niet meer, gelukkig viel het binnen de garantie.
En vorige week was ik met m'n eigen pc bezig, hij stond aan en de kast was open en ik was van plan er een extra printerpoort in te zetten. Daar hoef ik vast m'n computer niet voor uit te zetten dacht ik. Dus ik schroef de bracket los, maar toen ik hem eruit wou pakken viel hij op de scsi kaart van de scanner en pats, helemaal nix meer, heel het systeem dood. Nieuwe voeding erin, deed nog niets. Ik denk: kut moederbord kapot? Maar gellukkig was ik vergeten de power cable aan te sluiten, daarna deed hij het wel weer, oef
, verder nix kapot.

En vorige week was ik met m'n eigen pc bezig, hij stond aan en de kast was open en ik was van plan er een extra printerpoort in te zetten. Daar hoef ik vast m'n computer niet voor uit te zetten dacht ik. Dus ik schroef de bracket los, maar toen ik hem eruit wou pakken viel hij op de scsi kaart van de scanner en pats, helemaal nix meer, heel het systeem dood. Nieuwe voeding erin, deed nog niets. Ik denk: kut moederbord kapot? Maar gellukkig was ik vergeten de power cable aan te sluiten, daarna deed hij het wel weer, oef
Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs
Anoniem: 2360
Me nieuwe koeler laten draaien met een scroevedraaier tussen de vin.
Hopla, koeler verrot
Flashrom van mijn DVD flashen om hem regio vrij te maken.
Vraagt om doel. 00 harddisk 1, 01 harddisk 2, 02 dvd-speler, 03 cd-rewriter.
Wil 02 intikken. Druk op 0. Zie nog net updating voorbij vliegen, en daarna deed mijn harddisk helemaal niets meer.
Inmiddels paar weken later. Nieuwe HD, DVD regiovrij gemaakt, alleen windows heeft problemen met DVD speler.
Ik nieuwe regiovrije flashrom voor DVD gevonden. uit voorzorg alle andere ide aparaten losgekoppeld. DVD-speler geupdate, alles weer aangesloten. Gereboot, en tot de ontdekking gekomen dat ik de tray versie van de firmware had geflashed in plaats van de slot in versie. DVD speler dacht sindsdien dat hij een laatje had wat hij continu probeerde te sluiten. Tot overmaat van ramp bleek ik door een nieuwe beveiliging in die nieuwe flashrom niet meer de goede firmware er in te kunnen zetten. Na lang wachten is er toch een flashrom gekomen die dat wel kon, alleen is ie nu niet meer regiovrij...
Vraagt om doel. 00 harddisk 1, 01 harddisk 2, 02 dvd-speler, 03 cd-rewriter.
Wil 02 intikken. Druk op 0. Zie nog net updating voorbij vliegen, en daarna deed mijn harddisk helemaal niets meer.
Inmiddels paar weken later. Nieuwe HD, DVD regiovrij gemaakt, alleen windows heeft problemen met DVD speler.
Ik nieuwe regiovrije flashrom voor DVD gevonden. uit voorzorg alle andere ide aparaten losgekoppeld. DVD-speler geupdate, alles weer aangesloten. Gereboot, en tot de ontdekking gekomen dat ik de tray versie van de firmware had geflashed in plaats van de slot in versie. DVD speler dacht sindsdien dat hij een laatje had wat hij continu probeerde te sluiten. Tot overmaat van ramp bleek ik door een nieuwe beveiliging in die nieuwe flashrom niet meer de goede firmware er in te kunnen zetten. Na lang wachten is er toch een flashrom gekomen die dat wel kon, alleen is ie nu niet meer regiovrij...
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
Anoniem: 15625
Ik had een tijdje geleden een oude versie van Norton Utilities gevonden met daarbij een defragmentatie programma. Nou heb ik een zwak voor dos-proggies dus dacht ik >> ff uitproberen. Het defragmenteerde heerlijk snel...alleen wel op de dos manier. nix geen lange bestandsnamen. gewoon alles afkorten met ~1 . Ben 2 uur bezig geweest met namen terugzetten voordat ik erachter kwam dat ik de hele zooi maar beter kon gaan formatteren.
Nou, ik heb veel gekke dingen gedaan met m'n PC, maar nog nooit is er iets kapot gegaan daardoor. Ik heb vaker dat ik kortsluiting veroorzaak (met schroevendraaier in HDD connector pulken is geen goed idee als ie aanstaat:)) maar na een minuutje of 10 uitstaan start de PC weer op. Het meest verbazingwekkende wat ik ooit met m'n PC heb uitgehaald is toen m'n MO drive m'n cartridge niet meer wou ejecten. Ik heb toen die MOD uitelkaar geschroeft (zat met ieniemienie torxjes inelkaar, klote dingen!) en op het moment dat het kapje loskwam sprongen er 5 veertje om m'n oren. 3 dagen later zat ie pas inelkaar en hij werkt nu nog steeds 
Op m'n Amiga heb ik wel ooit een videokaart (een Merlin-II met 4 MB ram en een cirrus logic chip erop, voor 800 piek!) opgeblazen. Ik was hem aan het overklokken (yep, dat kon toen ook al) en ik had een ventilatortje gemaakt voor op de chip. In de voedingskabel voor die fan had ik een connector gemaakt en natuurlijk met het 'mannetje' aan de live kant. Is niet zo erg, maar als je de connector los trekt en hij valt per ongeluk tegen wat hardware aan (die videokaart dus), krijg je wel flinke flitsen. Gelukkig was het bedrijf die die kaart maakte failliet en heb ik op een beurs in Eindhoven een nieuwe videokaart incl videograbber kunnen kopen voor 100 piek, hehe. Ik heb ze nu nog steeds
Ook die kapotte, heb ik misschien nog ooit nodig (NOT!)
Op m'n Amiga heb ik wel ooit een videokaart (een Merlin-II met 4 MB ram en een cirrus logic chip erop, voor 800 piek!) opgeblazen. Ik was hem aan het overklokken (yep, dat kon toen ook al) en ik had een ventilatortje gemaakt voor op de chip. In de voedingskabel voor die fan had ik een connector gemaakt en natuurlijk met het 'mannetje' aan de live kant. Is niet zo erg, maar als je de connector los trekt en hij valt per ongeluk tegen wat hardware aan (die videokaart dus), krijg je wel flinke flitsen. Gelukkig was het bedrijf die die kaart maakte failliet en heb ik op een beurs in Eindhoven een nieuwe videokaart incl videograbber kunnen kopen voor 100 piek, hehe. Ik heb ze nu nog steeds
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik maakte een poosje geleden m'n 133 es ff open...
Heej, koeler doet het niet.
Schroef schroef.. Koeler eraf
Even kijken hoe die processor er nou eigenlijk uitziet. Heatsink eraf. Even kijken. Aha, zwart
Heatsink er weer op PROBEREN te krijgen... hrmz lukt niet... GRR ehm ff nieuwe kernel erin bakken... Computer aan... Gompie ff voelen hoe warm hij is. Verbrand ik gewoon m'n vingertoppen 
Misschien beetje warmv
Dus ik laat em uitcompilen, zet em uit. Heb nooit in me nieuwe kernel kunnen booten 
HEHEHEHEHE
Heej, koeler doet het niet.
Schroef schroef.. Koeler eraf
Even kijken hoe die processor er nou eigenlijk uitziet. Heatsink eraf. Even kijken. Aha, zwart

Misschien beetje warmv
HEHEHEHEHE
Wat er ook gebeuren moogh...
stomiteit
- 1: ben een jaar of 10 en heb net een c64 gekregen met een stuk of 100 van die 5'25 diskettes. waar laat je die nu op zo'n klein kinder kamertje ??? juist ja OP DE SPEAKER
-2: paar jaar later, printer krijgen, onder je tv zetten. na een maandje toch afvragen wat die groene vlek is, blijkt er dus een joekel van een magneet in die printer te zitten
-3: maand geleden, vriend krijgt een oude pc. zetten aan, alles werkt perfect. ik: hijs wel lekker stil he. hij ja best wel. ik :KUT fan van de voeding draait niet. hmm fan vast kapot: wij fl 20 voor een nieuwe. he nou draait ie nog niet
. hmmm ff fan eraf spaning meten over pootjes: 12 volt zou toch goed moeten wezen. zetten zolang een kamer ventilator op de voeding en gaan windows instaleren. gaan weg, komen we terug staat die ventilator uit. had zijn moeder afgezet want dat ding maakte te veel herrie. die vriend helemaal door de rooie, MAAR DIE KOELER DOET HET MIET!!. die moeder: wat maakt er dan zo'n herrie ?valt ons opeens op dat dat ding toch ook wel lawaaig was. fan draaide op volle toeren.
inmiddels zijn we der achter, fan is gekoppeld aan thermometer in de voeding |:(
- 1: ben een jaar of 10 en heb net een c64 gekregen met een stuk of 100 van die 5'25 diskettes. waar laat je die nu op zo'n klein kinder kamertje ??? juist ja OP DE SPEAKER

-2: paar jaar later, printer krijgen, onder je tv zetten. na een maandje toch afvragen wat die groene vlek is, blijkt er dus een joekel van een magneet in die printer te zitten
-3: maand geleden, vriend krijgt een oude pc. zetten aan, alles werkt perfect. ik: hijs wel lekker stil he. hij ja best wel. ik :KUT fan van de voeding draait niet. hmm fan vast kapot: wij fl 20 voor een nieuwe. he nou draait ie nog niet
inmiddels zijn we der achter, fan is gekoppeld aan thermometer in de voeding |:(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Niet te hopen dat ze ooit nog eens Amerikaanse toestanden hier gaan invoeren. Als ik alles zo lees dan zit de computer dan van binnen vol met waarschuwingstikkers :):)
En nu ik:
Commodore64. Ik had een floppy-drive. Die las niet alle diskette's goed, maar als ik hem goed aandrukte las hij wel perfect. Ik dus een bankschroef op die diskdrive gezet. Werkte toen goed, maar moest hem steeds verder aandraaien...
286...Ik vond dat mijn monitor wel op een hogere refresh kon dan de fabrikant vermeldde...vonk..flits. Einde monitor.
pentium 200. Ik had daar een 2 speed brander in zitten. Het 2speed model en 4speed model hadden hetzelfde printplaatje. FF een weerstandje wegsolderen en mijn brander was ineens 2 keer zo snel geworden. Hij heeft het nog 3 maanden gedaan.
Ook nog een keer het laatje eraf gebroken door er met mijn stoel langs te gaan. Maar dat schijnt normaal te zijn.
Nog wel een raar dingetje...Als mijn monitor aangesloten zit en mijn huisgenoot sluit zijn compu aan op 220, flits. Aardlek d'r uit
Zonder netwerk, geen problemen en beide compu's zijn geaard...
Ik lach trouwens de ballen uit me broek hiero..
Commodore64. Ik had een floppy-drive. Die las niet alle diskette's goed, maar als ik hem goed aandrukte las hij wel perfect. Ik dus een bankschroef op die diskdrive gezet. Werkte toen goed, maar moest hem steeds verder aandraaien...
286...Ik vond dat mijn monitor wel op een hogere refresh kon dan de fabrikant vermeldde...vonk..flits. Einde monitor.
pentium 200. Ik had daar een 2 speed brander in zitten. Het 2speed model en 4speed model hadden hetzelfde printplaatje. FF een weerstandje wegsolderen en mijn brander was ineens 2 keer zo snel geworden. Hij heeft het nog 3 maanden gedaan.
Nog wel een raar dingetje...Als mijn monitor aangesloten zit en mijn huisgenoot sluit zijn compu aan op 220, flits. Aardlek d'r uit
Zonder netwerk, geen problemen en beide compu's zijn geaard...
Ik lach trouwens de ballen uit me broek hiero..
edit:
tiepvauten
tiepvauten
Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.
Half jaartje terug nog :
Ik had geheugen over en verkocht het aan mijn ouders. Geheugen geplaatst, alles werkt. Dus ik weer terug naar mijn eigen hok in Enschede. Krijg ik een tijdje later een boze email van mijn zus dat de diskdrive niet meer werkt!
Mijn zus was helemaal over de rooie (tot aan janken toe), omdat ze een scriptie moest afmaken en ze had deze alleen op een schijfje beschikbaar.
Bleek ik de FDD-kabel verkeerdom aangesloten te hebben.
Gelukkig was mijn vader zo handig om het even te corrigeren.
Ik had geheugen over en verkocht het aan mijn ouders. Geheugen geplaatst, alles werkt. Dus ik weer terug naar mijn eigen hok in Enschede. Krijg ik een tijdje later een boze email van mijn zus dat de diskdrive niet meer werkt!
Mijn zus was helemaal over de rooie (tot aan janken toe), omdat ze een scriptie moest afmaken en ze had deze alleen op een schijfje beschikbaar.
Bleek ik de FDD-kabel verkeerdom aangesloten te hebben.
Gelukkig was mijn vader zo handig om het even te corrigeren.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Toen ik klein was wou ik altijd zoveel mogelijk ruimte op de computer van mijn vader hebben. Ik ging dus alle directories af op onze 210 Mb harde schijf !
Ik delete alles dat ik tegenkom dat ogenschijnlijk nutteloos is en bij uitvoer niks doet.
Dan valt mijn oog op COMMAND.COM. Ik tik in COMMAND.COM en druk op ENTER... gebeurt niks... Weg ermee! Wat heb ik aan een progje dat niks doet!
Enfin, ik had geen zin meer en zet de computer uit... Het was een leuke verrassing voor mijn pa
Dan valt mijn oog op COMMAND.COM. Ik tik in COMMAND.COM en druk op ENTER... gebeurt niks... Weg ermee! Wat heb ik aan een progje dat niks doet!
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Anoniem: 10990
OK, hier komen er een paar:
Mijn agp-port werkte niet, dus ik dacht: kom laat ik de bios flashen en ja hoor: bios verkeerd geflashed, dus ik dacht: laat ik de bios-chip eruit slopen en via een eprom-lader een nieuwe bios erin laden. Dus ik de chip eruit slopen en ja hoor: een paar pootjes afgebroken. Ik de pootjes vastsolderen, bios inladen, bios terug...begint het plastic stickertje op de chip te smelten: bios verkeerdom in het voetje. Chip eruit, opnieuw terug in de eprom-lader, chip terug en....alles werkte weer!!!
verdere blunders:
-power-connector van een diskdrive verkeerd aansluiten: rook uit de diskdrive.
-deuk in m'n compu geschopt (windows-frustraties)
Mijn agp-port werkte niet, dus ik dacht: kom laat ik de bios flashen en ja hoor: bios verkeerd geflashed, dus ik dacht: laat ik de bios-chip eruit slopen en via een eprom-lader een nieuwe bios erin laden. Dus ik de chip eruit slopen en ja hoor: een paar pootjes afgebroken. Ik de pootjes vastsolderen, bios inladen, bios terug...begint het plastic stickertje op de chip te smelten: bios verkeerdom in het voetje. Chip eruit, opnieuw terug in de eprom-lader, chip terug en....alles werkte weer!!!
verdere blunders:
-power-connector van een diskdrive verkeerd aansluiten: rook uit de diskdrive.
-deuk in m'n compu geschopt (windows-frustraties)
Dit topic is gesloten.