Het stomste wat je ooit hebt gedaan met comp

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.467 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geinspireerd door een vriend van de week, bijt ik de spits af.

Hij kreeg zijn computer niet uit. Snapte er niks van en begon te zoeken. Op de achterkant van zijn computer zag hij een gek rood knopje wat hij kon schuiven. :) BOEM :) weg voeding en moederbord. Tsja 240 door een 110 blazen wil niet echt goed gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P ik heb een keer per ongeluk mijn partitietabellen verwijderd

alles gone (duh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gooi maar 's een x alle bestanden uit je root weg. PC uit, weer aan, doei....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde een keer het fannetje van m'n plextor 4/2/20 writer uitzetten omdat die aanliep en dus veel herrie maakte... Knipte ik met m'n stomme kop het draadje van de voeding van het tray mechanisme door :(
In mijn quest om het weer te fixen heb ik de hele brander gesloopt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergste wat ik heb gedaan ooit is:

Een dimm bankie aan 1 kant het plastic mollen tijdens het inrammen van de dimm. Paste op zich nog wel, en mempje deed het ook nog..

Ik wou ook eens voelen hoe warm/koud m'n Orbje was. Was alleen donker, dus ik mijn nagel in dat ding....draaide eerst verder, maar even later begon het te ruiken. Bleek 1 fanntje afgebroken de boel te blokkeren...Ik snel comp uit. FF met secondenlijm weer vastgezet. Draait nu weer prima. Kan alleen niet overklokken boven de 650, maar of ik dat ervoor nou wel kon. Me temp was toen 43 van m'n cpu.

Voor de rest flawless...gewoon voorzichtig zijn en goed nadenken...(Dus niet je takken in een orbje steken die 10000 RPM gaat (nu nog 11500 :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uit elkaar gevallen voedingskabel (de connector was broken) verkeerd in elkaar gezet, in de hd (gelukkig een ouwe), voeding aan, druk op startknop en...

POEF

bye bye HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

reageren in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 20:35
Een UltraWide SCSI schijf low-level formatteren en dan de stroom afzetten als 'ie halverwege is :'( Weg schijf.

Een bios flashen en dan je statisch geladen hand op het mobo zetten :'( BIOS weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me Orb aanduwen op een bord met te weinig steunpunten...KRAK....

weg p2b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVD speler (van mij compie) open doen, open laten staan... Weglopen, KRAK! Alles kapot! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind vorig jaar: m'n moederbord opgeblazen toen ik tig cpu's met tig voltages door elkaar aan 't uitproberen was... Maar eigenlijk was dat tegelijk één van mijn (onbewuste) meest geniale zetten: ik had toen eindelijk een goede reden om m'n computer weer eens van voor naar achteren up te graden... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Op maandag 27 november 2000 14:35 schreef cecrops het volgende:
uit elkaar gevallen voedingskabel (de connector was broken) verkeerd in elkaar gezet, in de hd (gelukkig een ouwe), voeding aan, druk op startknop en...

POEF

bye bye HD
heb ik ook gehad, valt gewoon onder de garantie. Moet je er natuurlijk niet bijvertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm heb nog nooit niks gemold van de comp wel een nokia 3210 verkeerd geflashed dat was ook de laate keer dat ie werkten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een oud knutsel bakje
haastig bij elkaar schroeven
en dan blijven zoeken waarom hij het niet doet totdat ik de fan weg haalde en daar hoort natuurlijk wel iets onder..........|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhere
  • Laatst online: 05-06 15:38
Terwijl pc aan stond
voedingstekker in mijn brander gedaan,
veel vonkjes gezien
lekker geschrokken

nog wel alles heel

www.kuiphuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-10 21:29

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Er maakte een keer een koperen afstandbusje contact aan de achterkant van het moederbord |:(, sindsdien doet ie een beetje vaag :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 GB hd op de kast gelegt (aangesloten) en schroevedraaier erop laten liggen, kast aangezet... was niks meer.... <snik> :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het domste ?

Gisteren gedaan, ipv Format H: , namelijk Format G: ingetypt, :(:(:(:(:(.
Damn daar gingen alle BACKUPS van prive mailtjes, en nog wat websites [leuk hoor, weer een week ploeteren ].
Nou ja, ik heb het verleden tenminste afgesloten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 20:37
voeding op interne scsi zipdrive verkeerd om aangesloten... POEF... alles uit... *ruik*... *verbrande geur*... mobo doet sindsdien beetje vaag, zipdrive = kaduuk :(
maar verder glukkig alles nog (zo goed als?) heel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptor34
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 22:30

Raptor34

ik zeg maar zo en niets anders

alles in C verwijderd wat niet in een map stond het was mij eerste pc en had hem nog geen twee weken en geen opstart diskette
dat was mij eerste grote fout op een pc:(

In verband met de gemanipuleerde lever worst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SpaceMaker-
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

was iets van 6 jaar terug, pc van pa :)
hee wat is dit voor een knopje achterop de voeding... 220-110??
Laat ik die eens omgooien terwijl ie draait :( Dat was wel dom

-Think Progressive-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakers??????? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Mijn computer staat naast het bureau op de grond. Ik lekker cdtje branden, op een gegeven moment was het cdtje klaar en het ladetje kwam er uit. Ik zat een beetje met m'n stoel te spelen en ik trok aan het handeltje op die stoel naar beneden te laten zakken. KRAAAKK!! mijn o zo dierbare philips 3600 brander naar z'n ratsmadee :(

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:33

Metzie

Nyaano !

Ik heb bij het bouwen van me pc een bijna fatale fout gemaakt.
Had ene kast waar in het handleidings-vodje stond dat je de snelheid van de voedingsfan kon reguleren. Er liep ook een draadje van een voedingskabel met || aderige aansluiting. Ik dus fijn dat draadje op me mobo bevestigen (op de temp sensor)
Was 1 1/2 jaar geleden, had een ASUS P2b-F met intel PIII 550 (was toen F1700)

Ik zet pc aan, knetter, knetter, rook.
Dat hele draadje weggesmeuld. Gelukkig niks opgebazen.
Stond spanning op draadje? i'll never know want ik heb ut lekker weggeknipt

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh heb je ff :)

schroefje onder moederbord laten liggen bij het er in plaatsen. Deed raar, schroefje weghalen alles okee.

Voedingsstekkers op een AT bord verkeerd om aangesloten. Wel mooie steekvlam uit voeding maar voor de rest geen probs.

Aansluiting van ps/2 muispoort op moederbord verkeerd om aangesloten. Muis werd ineens errug warm en na openmaken was ic-tje uitgefikt.

Bios verkeerd om in voetje steken en pc aanzetten. Leuke lichtflits onder stikkertje.

Allerhande kaarten in- en uitsteken in een pc die aanstaat.

AT powerswitch draadjes verkeerd aansluiten, mobo + hd + vga + mem naar de herrie.

En nog veel meer dingen die ik ondertussen vergeten ben.

Dus teveel om op te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuyungcow
  • Laatst online: 14-02-2004

fuyungcow

Drinken en Roken is ook sport

VETTE TOPIC!!!
heheh sja ik werk al 17 jaar ofzo met die krengen maarja is dus heel veel misgegaan.
leukste was eigelijkwel dat ik net me p3 had
aleen de soundcard (sblive) was nog niet binnen. dus pc draaide al een paar daagies
en toen kwam het verlossende telefoontje van mijn dealer je kaart is er...
dus hup ophalen en inbouwen maar...
ik was samen met me maat die middag... dus ik was de speakers aan het opstellen enzo
dus zeg tegen die maat rammel jij die kaart er ff in... "OK" dus hij gaat wat friemelen na 1 minuut zegt hij dat het klussie geklaart is... dus ik kijk naar me kast en zie een groen lampie en zeg daarop: HUH je hebt toch niet me pc aan staan he (lekkere slimme vraag) hij antwoord: uuuuuuh ahoooooh
-heb die bojo die sound card er dus in gedaan terweil de pc al aan stond en nu het mnooiste ik doe de monitor aan en wat denk je ... je gelooft het niet.... NEW HARDWARE FOUND.... aaargg heb hem toch maar uitgedaan en gereboot... maar blijft een mooi verhaal

Ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qoute
--------------------------------------------
Had ene kast waar in het handleidings-vodje

Ja maar danny
jij moet ook geen systeempjes bouwen aan de hand van de handleiding dat moet je als tweaker zelf uit je hoofd en geblindoekt kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me IDE kabel verkeerdom in me HD, hoppa 1 puntje afgebroken,

Ik kreeg dit waanzinnige idee om me hd'z te veranderen qua Master / Slave enm Prim. en Sec. toen ik dronken was en dacht dat dat best op een snellere manier aangesloten kon worden.

Niet dus, dag hd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een keer een bios op een mainboard gezet maat van mij zei hij moet anders om ik nee ik weet het beter en toen poef rook zucht hij had gelijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Op maandag 27 november 2000 15:57 schreef Henkules het volgende:
qoute
Had ene kast waar in het handleidings-vodje

Ja maar danny
jij moet ook geen systeempjes bouwen aan de hand van de handleiding dat moet je als tweaker zelf uit je hoofd en geblindoekt kunnen. :)
Heh, tja. Onder mijn statische handen zijn al meerder mycom systemen doodgegaan.
A-open mobo omjumperen voor een cpu upgade. mobo opgeblazen.
Videokaart onstabiel, ik de ene eruit trekken, ander ervoor in de plaats. Mobo dood.

*D

I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze bij Wortell je dan nog durven te detacheren naar klanten dat kan toch niet
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oehoe
  • Laatst online: 13-10 13:05

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Twee week geleden nog, mijn K6-2 te hardhandig uncapped...>kraaaak<. Dag proc.

Toen ik voor het eerst W95 opnieuw ging installeren. Met Norton Commander even alle files wegflikkeren, echt waar, huppakee, ineens mijn 40 pagina's tellende script verdwenen.

En het aller-, allerstomste: ziek worden tijdens de HCC :r

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 11:45
Niets stuk gemaakt (behalve een keer een front van een kast)

Maar, upgraden van een 8086 naar een 386SX 16Mhz met 1 MB onboard geheugen YESSSS >:)

Eerst moederbord gekocht a 315 gulden (koopie toch?)

Bleek het moederbord niet in mijn kast te passen. Toen dus een nieuwe kast gekocht a 125,- (of zoiets) Toen starte mijn PC maar niet op. De hele nacht bezig geweest. Bleek dat mijn harde schijf een MFM (of zoiets) schijf was. 250 gulden betaald voor een 40 MB harde schijf. (Jeetje wat was die snel zeg :) )

Blazen joh al die spelletjes. Toen moest ik een keer formateren (he leuk kan ook vanuit Bios) Dag schijf :(

O, toch wel eens dingen stuk gemaakt dus.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:39

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Stomste wat ik OOIT heb gedaan ?
Ik denk midden in de rellen staan bij het kampioenschap van Feyenoord 2 jaar geleden, maar daar weet jij alles van aan je logo te zien, PWM ;)

WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN !!!!
Hulten is g*y, Hulten is g*y, Hulten is g*y Olé Olé

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 05:37

Kettrick

Rantmeister!

Middagje bezig geweest met een machientje , deed maar niks en alle hardware al vervangen..

zal er een ledje op de reset switch gedrukt :(

zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 13:19
Das inderdaad het stomste wat je kan doen; fan van feyenoord zijn. O nee, het allerstomste wat je kan doen is je eigen stad afbreken tijdens het kampioensfeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 16:39

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Naja, het is nog stommer als je nooit (meer) kampioen word (zie die Amsterdammers) of als je het niet goed viert (Eindhoven)....
Maar ik vond het niet leuk die stad afbreken, maar dat is maar een klein groepje dat het verpest voor de rest (350-400.000 man ;) )

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekkel
  • Laatst online: 17-09 20:54

bekkel

BoEsm Productions

kaart er uit tikken terwijl ie aan stond...
kon gelijk alles formateren
niks deed het meer

.........www.raketje.com....................soon.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mooi logo B_O_S_S ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Op maandag 27 november 2000 16:13 schreef Henkules het volgende:
Dat ze bij Wortell je dan nog durven te detacheren naar klanten dat kan toch niet
:)
why not? Zolang ik niet 12uur per dag gespannen met hardware hoef te werken gaat d'r heus geen workstation naar de knoppen hoor.
Heh, trouwens, jij heb ook je 266 + mobo naar de knoppen gemaakt dat je van alex had overgekocht. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-09 06:42
-io.sys weggooien :?
-verkeerde tabellen in tijdregistratiesysteem (watchit) leeggooien : gegevens van twee dagen voor 50 werknemers weg ! dus hoeveel of ze overgewerkt hadden, waaraan, welk project etc. |:

it's the car that separates the man from the boys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Laatst online: 11:59

MaxxMark

HT is Tof!

Op maandag 27 november 2000 15:51 schreef fuyungcow het volgende:
gedaan terweil de pc al aan stond en nu het mnooiste ik doe de monitor aan en wat denk je ... je gelooft het niet.... NEW HARDWARE FOUND.... aaargg heb hem toch maar uitgedaan en gereboot... maar blijft een mooi verhaal
Ehm dat is best wel normaal :P hebbik ook ;)
Ik kan mn SBLIVE niet vast schroeven omdat et metale dingetje (ben ff naampje kwijt) niet goed bij et schroefgaatje kan.... dus zit los! soms druk ik dan een kabel er in en dan duw ik zo mn sblive uit mn pci slot!
dna issut **RUIS** KLIK geluid uit.... dan duw ik em netjes terug en 9 van de 10 keer gaat et geluid ook gewoon verder :D

Zo issut ook dat mijn CDspeler (aopen 36x) redelijk hot swapable is :P en dat windows zelf aanbied em te disconnecten als ie er uit is gehaald :P

Verder is een hdd in een bracket doen en tijdens aan zetten ook aan te raden,

ik dee et : "New Hardware found: _Uaw ^!23 ^_FSa"

Ratel ratel!
wilt u opnieuw opstarten?
NEE

Klaar :) H:\ is er ook weer en kan alles lezen en schrijven :))

Ok nu mn stomste dingen:
- (zie boven :)
- testen of dingen hot swappable zijn
- voelen of mn zwaar metale kogellagerde koeler aan staat.... *AUW* pretty AUW
- een hdd in een hdd bracket laten zitten waar van blijk dat et IDE kabeltje tot de ader open licht en heel netjes contact maakt met et metalen klepje doet ie leuk *KLIKT JIEOWWWWwwwzzzzz* *ZWWWWWWW* <spin up>
- *denkt*
- Op een CDtje zitten *knak* maar da neen belangrijke :)
- Format d:\ met de gedachte dat de backup nog op de andere schijf stond *NOT* weg 27gb(met Lost & found gelukkig nog de 4 belangrijkste GBs terug gehaald, prog rocks, maar ben er echt letterlijk 13uur mee bezig geweest)
- Diskettestations verkeerd aansluiten en door laten branden.
- kijken of et condensatortje warm is.. *zap* :)
-ehm... meer kan ik niet bedenken :o

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traveler
  • Laatst online: 15-12-2020
Ik heb het gehad met me pc, eerste keer wou ik me pc sneller laten lopen, ik in bios kloten (wist er toen niets vanaf), rebooten BOEM nooit meer beeld gehad :)

En 2de keer processor eruit gehaald, te snel erin gedrukt alle pinnetjes verbogen :)

Jajaja, tis al zowat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx568
  • Laatst online: 25-06-2013
Vader van mijn vriendin PC uit zijn handen laten vallen. MoBo en voeding naar hun moer. Ik een nieuw kassie kopen (ouwe kast was toch lelijk:)) en een niewe MoBo. Ik alles eerst ff naast de kast aansluiten. Was echter ATX en had alleen ervaring met AT, deed dat kutding het niet, wist ik veel dat je de aan/uit knop van je PC op je MoBo moest aansluiten. Ik was gewend dat dat ding rechtstreeks naar je voeding ging (of was dat nou alleen in HELE ouwe bakken?)

Vaak is de simpelste oplossing degene die je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 13:22

GaMeOvEr

Is een hork.

- Nog een hard-disk willen aansluiten, maar geen voedings-stekkertjes meer vrij hebben.

- T-stukje er tussen zetten.

- Voedingkje op de één of andere manier presteren er verkeerdom in te stoppen. (Op de HD dus)

- PC aan zetten.

- Gloednieuwe disk van 750,- naar de kloten. (IC'tjes sprongen door de casing...)

- Maar niet begrijpen hoe je het hebt gepresteerd dat stekkertje van de voeding er verkeerom hebt ingekregen... (Er zitten toch echt wel afgeschuinde hoekjes aan... :( )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe niet lachen hè....

Oud beestje met dubbele harde schijf..

1 schijf moest eruit en vernietigd worden..

UK pakt schijf eruit en sloopt deze, PC aan ... Gebeurt niets..???

3 x raden......JUIST .. VERKEERDE SCHIJF |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdamRobin
  • Laatst online: 15-05 17:16
haha goed topic, een hele boel foute dingen gedaan ik het kader van trial & error (ook voor de fun)
door een foutje hele dir gedelete met alle bedrijfsgegevens, oeps, (ik kom daar ook niet meer)
isdn stekker in een netwerkkaart gestopt en dan gebelt worden, en voor de fun dingen zoals een speaker aansluiten op het lichtnet, das pas dolby surround! etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Paar jaar geleden op m'n 386 (jaja, toen nieuwste van het nieuwste)extra cachegeheugen bijgeprikt, toen nog losse ic'tjes. Eén ic'tje verkeerd in het mobo geprikt, en voor 550,- aan cache in 0,00001 sec. kapotgeblazen. werd wel errug heet ;)
Natuurlijk werkte het geheugen daarna niet meer. ;(

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Op maandag 27 november 2000 16:31 schreef MaxxMark het volgende:
- Format d:\ met de gedachte dat de backup nog op de andere schijf stond *NOT* weg 27gb(met Lost & found gelukkig nog de 4 belangrijkste GBs terug gehaald, prog rocks, maar ben er echt letterlijk 13uur mee bezig geweest)
Dat lost en found klinkt interessant.. :9
Waar kan je dat vandaan halen? Ik heb aleen partitionmagic 5.0, maar daar kan je geloof ik geen formats ongedaan maken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 13:22

GaMeOvEr

Is een hork.

Owh ja, nog ééntje... (Ook al met een disk...)

Proberen een schijf aan te sluiten (die je al netjes in je kast gebouwd had) IDE-kabel erop, voeding erop, ik zei, voeding erop....

GVD

Voeding ER OP !

<knak>

Het achterste stukje van de print van de HD afgebroken, inclusief connectors van IDE en voeding...

En deze keer had ik het stekkertje echt wel goed, (jaja, ik leer van mijn fouten.. ;)..) maar ging er gewoon niet lekker in, omdat ik er een beetje schuin voorzat, en ik zo dom was dat ding al ingebouwd te hebben in mijn destijds kl*terige Mini ( :r ) Tower....

Een keer raden wie nu alles aansluit, en dan pas inbouwt... :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 16:27 schreef Metzie het volgende:

[..]
Heh, trouwens, jij heb ook je 266 + mobo naar de knoppen gemaakt dat je van alex had overgekocht. :Y)
nee hoor die draait heerlijk W2K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2k piek neertellen voor een officejet G95. Dat kreng doet het nou nog niet en ook nix meer van HP gehoord. Wel leuk dat ze mijn netwerkje exact hebben nagebouwd in amerika. gnagna, geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kabel v/d geluidskaart er in laten en dan de pc weg halen, dat groene poortje is nu stuk(het plastic alleen, doet ut nog wel)

en de originele koeler van me p3-550 gesloopt toen ik er een global winvos 32+ er op wou zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 21:07

Macros

I'm watching...

Zozo
Zeker 2 linker handen?
Videokaart upgraden...
...oude eruit, hij waarom reset mijn PC?
oh ja, moest hem nog uit zetten...
hehe
Verder niets aan de hand.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zat mijn 400 overteklocken naar 450 toen naar 500 lukte nog, ik dacht ik haal hem er eens uit hoe warm hij is, ik vonf het nog wel meevallen, dus hop naar de 550, komt die tot het geheugen tellen ik 10 minuten elk knopje ingedrukt, hmmm toch maar eens mijn proc bekijen heb ik gdv mijn fannetje niet aan gesloten vandaar dat het nu nog maar een 350 is snik snik :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werd ooit gebeld door een vriende die kwam er niet meer uit hij had zelf systeempje geschroefd en bleef maar rebooten :?
van alles bekeken zag er best goed uit,
totdat ik het turbo knopje weer indrukte systeem starte goed op :)

hij had turbo knop op reset aangesloten op mobo ja dan je "turbo" aan en hij reboot als een turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Laatst online: 13-10 22:12
had ooit toen in bij paradigit werkte een power kabel op een hard disk gepropt, beetje aanduwen, KRAAR.. hele ide interface afgebroken.. da was 2 jaar geleden een 8.4 quantum fireball.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan solderen met de stekker nog aan gesloten op het lichtnet...
BZzzzzzT! |:(

Dag voeding....en soldeerbout... *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Laatst online: 18:19

sus

is druk :+

Ik heb een paar jaar geleden m'n A-drive opgeblazen (connector verkeerd aansluiten :))

Vorige week het moederbord van mijn vriendin d'r PC opgeblazen. Weet nog niet hoe :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freez
  • Laatst online: 23-09 12:10
al een tijd geleden.....

ik had een keer in een boek gelezen iets over "hot plug & play" nou ik dacht laat ik dat ook es proberen, dus ik m'n isdn kaart eruit gerukt..... toen had ik allemaal rare foutmeldingen onder windows en toen ging ie maar automatisch restarten (iets van 10 keer).

tja de isdn kaart kon ik weggooien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dat worden meerdere dingen

1] Voeding kabeltje in de cd-rom speler pluggen terwijl de computer nog aanstond, boem.. weg voeding (2x gebeurt)

2] 2 x het cd-rom laadje eruit gestoten

3] Na het fdisken vergeten dat D: C: was geworden en geformateerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me p3 750@1125 slopen door de koeling uit zetten perongeluk, toen ik biertje ging pakken, liep tegen de knopjes aan. Waterkoeling en peltier uit. Niks in de gaten hebben en gewoon door chatten en klooen, (15minuten) dan heel hard crashen proberen te booten niet lukken offcourse. En dat tot de conclusie komen dat de koeling uit is. Snel kijken naar de proc, klein scheurtje in de core. Draait nog wel alleen op 750mhz 1.75V :( KUTZOOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Laatst online: 10:50

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Stomste wat ik ooit gedaan heb is een Aopen 52x te kopen en hem in te bouwen.
Douw ik er een cd'tje in, ga ff weg om wat drinken te halen, hoor ik opeens *BOOM* :(
Ren ik weer terug en wat zie ik: Cd'tje in 1000 stukjes en cdromspeler letterlijk ontploft, levensgevaarlijk die dingen >:)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 17:37 schreef OO0nMe het volgende:
Stomste wat ik ooit gedaan heb is een Aopen 52x te kopen en hem in te bouwen.
Douw ik er een cd'tje in, ga ff weg om wat drinken te halen, hoor ik opeens *BOOM* :(
Ren ik weer terug en wat zie ik: Cd'tje in 1000 stukjes en cdromspeler letterlijk ontploft, levensgevaarlijk die dingen >:)
Kewl net een magnetron :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn hdd niet aansluiten en dan me heeel lang afgevraagd: waarom kan ik nou geen windhoos installen GV@#@@D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.
2.5 jaar geleden met mijn p200 scandisk uitvoeren met norton op de achtergrond blijven runnen,,....na 3 dagen w8ten....duurt het nou echt zo lang??????
2.
biosreset jumper van me kt7 te verplaatsen terwijl de powercord ernog in zat. pc spinde aan en ik schrok me dood.
3.
peltiers onderste boven plaatsen.
4.
heel recent....erachter komen dat ik nu 4 maanden lang een verkeerde recoverydisk voor een notebook heb gebruikt op me werk..en dan elke keer afvragen waarom de display en modem drivers niet werken...
5.
me moeder heeeeeeel kwaad maken zodat zij de trap op komt rennen. door intrapt een hamer in haar hand en me 19" monitor kapotslaat :( (echt gebeurt dus...) daarna huilend te zitten stofzuigen en verhaal aan me pa uitleggen
6.
pc van de trap af laten donderen omdat je jeuk op je rug hebt.( pc deed het nog.pffff)
7.
microfoonplug in de 2de speaker out drukken en afvragen waarommijn mic. het niet doet..
8.
zelf expirementeren met sub-7 en vertellen aan collega en dan zelf slachtoffer worden en hij me hele verzameling XXX heeft ontdekt
9.
nah ja en nog veeel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 18:45 schreef kyle_2000 het volgende:
me moeder heeeeeeel kwaad maken zodat zij de trap op komt rennen. door intrapt een hamer in haar hand en me 19" monitor kapotslaat :( (echt gebeurt dus...) daarna huilend te zitten stofzuigen en verhaal aan me pa uitleggen
HOLY KUT DAT IS HEILIGSCHENNIS, Ik leef met je mee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptor34
  • Laatst online: 13-10 22:30

Raptor34

ik zeg maar zo en niets anders

de grootste fout van mij jongste dochter(3) op de reset drukken terwel ik aan het computeren was het rood ledje van de hardeschijf vondt ze prachtig:(

In verband met de gemanipuleerde lever worst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argg...nu heb ik weer 1.
op me werk heb ik me plaats bij de alarmdetectie poort staan. eerst had ik dus een lcd monitor maar die moest weg dus ik kreeg een 17" voor in e plaats. na de plaatsing kreeg ik doormiddel van die mechanishe poort wazige strepen op me scherm., dus ik zeiken dat de monitor het niet deed(was overigens een Eizo) dus ik een ander 17". weer zelfde probleem...Na 4 monitoren Dachten we eindelijk ....AHA! :z
..maar het grappige is dat die monitoren zo irritant waren ingepakt dat herinpakkn niet meer ging :( we kregen opeens een rare 2 cm vrhoging uit de doos. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb infarood poort aangesloten op com poort instaleren werkt tie niet. Ik terug naar desbetreffende leverancier. Hun getest en je raad het nooit WERKEN???? Ik weer naar huis aansluiten. Werkt weer niet. Ik opbellen en vragen hoe dat nu kan. Die gozer zegt kom dan maar met kast terug dan kijken we wel ff. Ik alle kabels eruitgetrokken. Had ik hem in de verkeerde com poort gedaan :) :Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. ik had voorheen een 486 waarbij de powerconn. op het mobo in de weg zat wanneer je geheugen bij wil plaatsen, dus ik conn. los, geheugen erin geprikt en compie aan en maar afvragen wrom geen beeld... na een half uur kwam ik erachter dat mobo beter werkt mét power....

2. een keer met Philips 107s monitor in m'n handen 5 traptreden naaar beneden geschoven... je raadt het al... monitor 'n beetje kapot... beeldbuis aan achterkant doorgebroken.

3. computer op brommer vervoeren en er af laten keilen... computer deed het nog alleen quantum bigfoot kapte er mee na een jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
simmetje's niet goed aanduwen en maar niet weten waarom ie niet werkt, en toen ik net een cyrix 233 proc. had gelijk proberen, na wat geklooi ff voelen hoe warm ie werd, heb ik verdorie m'n vinger verbrand (ben toen wel gelijk een koeler aan gaan schaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 x teruggaan met een dzjieforse kaart omdat je denkt dat ie stuk is, maar later blijkt dat er een WI####WS drivertje verkeerd staat.
Zit je ineens met een GF1 ipv de geruilde GF2

ghostje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Laatst online: 13-10 23:30
Op maandag 27 november 2000 15:48 schreef den the man het volgende:
zakken. KRAAAKK!! mijn o zo dierbare philips 3600 brander naar z'n ratsmadee :(
Hee dat modelletje heb ik voor f175,- (!) op de HCC gekocht, dumppartij van Paradigit... 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel eens de houders naast de slot1 connector afgebroken in een vewoede poging een CPU te plaatsen. En ik heb 't ook nog eens voorelkaar gekregen om een diskette kabel aan een harde schijf te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stekkertje van cpu koeler maakte niet goed contact: Weg mobo + cpu.(pas na 3 dagen 8-) )

Video kaart flikkerde eruit toen de pc aanstond: niet vastgeschroefd.
Deed het nog wel. *D

Starte TR4 op werd het beeld opeens raar, grote knal en rook uit beeldscherm.
Deed het ook gewoon weer toen ik hem ff uit en weer aan zette. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerste upgrade : geheugen van mij, en wat ik over had (ivm te weinign banken) -> pa's PC.. bij mij uiteraard goedgegaan, bij mijn pa : na booten geen beeld meer enzo.
terug -> vobis gebracjt |:( (jaja.. long time ago) banken verneukt -> nieuw mobo...
en ik moest het zelf betalen : 400 ballen ;(

in eigen PC: staat bijna altijd open , valt regelmatig een schroefje in, of een schaar of zo, dan POEFF>. reboot íe ineens... nog niks ernstigs gebeurd daarmee..

of heel je pc uit elkaar halen (ATX) en dan je voeding niet uit zetten .... SCHOK..
SCHRIK.. maar verder niks ernstigs aan overgehouden.

en die stekketjes van reset/start/LEDjes lijken erg op elkaar ;).. so.. long overgedaan om dat uit te vinden ..snoertjes volgen lukt nog wel, maar op mobo slecht .. zeer slecht aangegeven en een flinke rij pinnetjes... tja.. tenslotte toch boekje gevonden... later lette ik ff op de led(he ;)) HDD en power omgedraaid ..

dat was ff wat er in me op kwam nu ...
ik lach me echt rot hier .. hehe LOL
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

oke, dit is stom:
je moederbord flashen: OK
hij starte iets trager op dus ik de backup teruggezet: ERROR niet meer booten dus he... |:( AHHHH

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Laatst online: 13:13

hilgo

Clear your mind of can't.

Lachen, al die ellende! >:) Leedvermaak roelz! Maar goed, daar gaan we:

- Voeding doet het niet meer want de zekering was door gebrand. Vriend van me er een nieuwe ingesoldeerd, aanzetten, POEF! (Gelukkig lag de voeding nog los)
- Bij een oud AT bordje de voeding verkeerd om doen. (Tering, dit nieuwe bordje is echt snel, de rook komt er af :? )
- Diamond V770 nieuw uit doos overklokken. Om de warmte wat te reduceren dat ouwe 486 koelertje er op geschroefd (Wat was daar ook weer mee ?) POEF! Heel die TNT 2 naar de kloten. En in de winkel maar appelig staan vertellen dat ik echt niet wist waarom ie het niet meer wilde doen.
- In een oude 486 een extra simm proppen. KRAK! Heb ik ineens een simm met bijbehorende slotje in mijn handen.
- Voorbereiding op nieuwe installatie: Alles naar D: verplaatsen en daarna rustig formateren. Netjes op Ja drukken en halverwege erachter komen dat je de verkeerde partitie te pakken hebt.
- 2 dagen proberen om het modem van pa aan de gang te krijgen om er daarna achter te komen dat het ding geen Rockwell chipset heeft maar Motorola.

En meer kan ik me zo snel niet herinneren...

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Een mug op mijn hagelnieuwe toetsenbord kapotslaan --> Toetsen smerig (vol bloed enzo) en op het scherm stond

kmly8imljklh

(de mug zat op de j) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet van mezelf, ook niet van computers.
M'n broertje, het was een uur of 23.30, was op z'n kamer wat aan het kloten met z'n nachtlampje. Moest een nieuw snoertje aan ofzo. Dus hij pakt een schaar, denkend dat de stekker ervan niet meer in het stopcontact prikt, knipt het snoer door. (Ja aan de kant van het stopcontact!)
Flits, Boem en dan is het toch echt best donker zonder maar enige verlichting in huis. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bijdrage:

een jaar of wat geleden m'n 486SX op 25Mhz (:Z) eens flink van stof ontdaan. Ik prik die processor terug in z'n sokkel (waar ik toch al slecht bij kon komen), de rest van de kaarten erin geschoven, kast dicht, stekker in stekkerdoos en aanzetten:

ZZZZZZZZZZOOOOOOOOOOEEEEEEEEMMMMMMM

niks draait er, zelfs de fan van de voeding niet. Ik snapte er geen hol van.
Uiteindelijk gevonden: de processor verkeerd in de voet gestoken: hij zat namelijk een kwartslag gedraaid en door het slechte zicht totaal geen rekening met dat afgeschuinde hoekje gehouden (ondanks dat paste hij wel).

Stomme fout, maar wel twee weken moeten zoeken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

This setup will install windows 98 on your computer, do you wish to continue?

[YES] [NO]

YES.....
|:(

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W2000 en Whistler op dezelfde partitie geknald.:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

De bloopers in chronologische volgorde 8-)
(kost wat tijd dit :+)

De klep van m'n XT open laten staan en dan ff relaxt onderuit gaan zitten, zo de MFM-controller in tweeën gekickt en klabam autsch gvd, klep dicht :D. Je voelt je echt heel lullig als je niet wegkunt omdat je op een bureaustoel met vaste poot zit en je poten zitten vast in een XT-desktop :o.

In een ouwe AT (286 is dat) een verkeerde bios-setuputility pakken en daarmee de HD-parameters instellen, een MFM die met z'n koppen tegen de kant staat te kletteren klinkt niet lekker :(.

M'n 386-tower te ver op 't randje zetten. Stond zo ondersteboven op de grond :o (vloerbedekking roeleert, maar 't geeft wel 'n doodsklap zeg!). Gelukkig stond 'ie uit en schroef ik m'n kabels nooit vast :).
Uit blijdschap vervolgens niet goed opletten en een van de HD's uit m'n klauwen laten kletteren :(.

't tie-wrapje van de kabelbundel in je minitower willen doorknippen, maar perongeluk een floppykabel meenemen en zwaar kortsluiten (IO-controller erg defect toen >:)).

Je portemonnee kwijt zijn, al je pasjes blokkeren en 'm terugvinden op de bodem van je minitower |:(.

Je speakers verplaatsen en te laat bedenken dat je floppybak met alle installatiediskettes daar ook stond (sector niet gevonden bij het lezen van station A :'().

Niet op je versterker letten waardoor neefjelief de kans krijgt een dubbeltje in de ventilatiesleuven te deponeren. Merkte 't pas drie dagen later toen ik de versterker optilde om er een CD-speler onder te zetten, *kaboem*, definitief uit.

M'n muis zat m'n z'n touwtje om de armleuningen van m'n bureaustoel gedraaid. Ik ff blij 'n eindje rijden met m'n mobiele bureaustoel (net nieuw je kent het wel). Pjoink en toen was 'ie stuk.

en dan nou nog ff de recente:

Typenummer op je netwerkkaart proberen te lezen, broertje ff spiegeltje pakken voor me, ik steek spiegel naar binnen en klik alles uit.
Niet meer aan gaan dus he! Ik broertje voor z'n kop geslagen met dat stalen opvouwspiegeltje uit m'n ma's beautycase (tsjah dat geleidt he ;().
Gelukkig ging 'ie weer aan na een minuut of 5, dat ding was net zo geschrokken als ik :o.

Na heel wat gekut met m'n Duron 700 weer es streepjes opnieuw getekend, want hij overklokte toch zo beroerd.
Ik denk huh, AMD Athlon op de core? 3 uur aan 't kijken geweest met CPU-ID proggies, ik echt blij als een kind door de chatboxen huppelen en vertellen dat ik perongeluk een Ahtlon gekregen had ipv een Duron (256 kb L2-cache, dat moet gewoon een Thunderbird zijn!), ik kijk op de bestelbon, ow ik had gewoon een Athlon besteld :D.

btw thread is echt super :D

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Op maandag 27 november 2000 16:17 schreef RoeLz het volgende:
Middagje bezig geweest met een machientje , deed maar niks en alle hardware al vervangen..

zal er een ledje op de reset switch gedrukt :(

zucht...
geef me de hand. :)

gisteravond mijn systeem in een grotere kast gebouwd, nadien starte hij niet meer op.
had per ongeluk een vaag ledkabeltje op de SLEEP aansluiting bevestigd.
heeft me 3 uur gekost voordat ik het doorhad |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de connector van een monitor er verkeerd om in het moerderbord gedaan

had niet eens zoveel kracht nodig!!

ik krijg allemaal mooie groene strepen op mijn beeldscherm

2 maanden later precies hetzelfde en wist ik weer niet wat ik moest doen

weer blind windows opstarten en ook nog in mijn bios gekloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Op maandag 27 november 2000 15:13 schreef Henkules het volgende:
Een oud knutsel bakje
haastig bij elkaar schroeven
en dan blijven zoeken waarom hij het niet doet totdat ik de fan weg haalde en daar hoort natuurlijk wel iets onder..........|:(
LOL!!! :9~

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

- Ouwe Speeddisk draaien op een 540 MB HD die ge-dubbelspaced was, resultaat was 10uur zwoegen door norton en een hd vol met rotzooi. Format c: dan maar.....|:(

- Win2K in admin login laten staan zonder mijn broertje ergens op te sluiten...even later kom ik terug -> wachwoorden verneukt, reinstall....aarg....:r

Nooit echt technische blunders gehad... :7

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest een AT voeding in een PC zetten. Ik zet dat ding dus erin, doe de PC aan, bam stoppen doorgeslagen. Alle PC's zonder stroom (heel leuk in een computerwinkel), inclusief de verkoopsystemen.
Wat bleek, de stekker van de AT voeding maakte sluiting met de kast, dit ondanks de plastic die erom heen zat.
Dit geintje kostte een collega van mij een halve dag werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemistone
  • Laatst online: 20-09 11:52
leuk onderwerp trouwens, erg therapeutisch.

Oke die van mij:

Op mijn vakantiewerk 2x 8mb edo simms in een computer erbij geprikt, computer stond nog aan.
Comp. uit
Comp. aan
alles werken, inc. nieuw geheugen
oef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n eerste systeempje gebouwd, alles ging goed, maar toen ik 'm aanzette vertikte hij het.
Ik alles afgezocht, nagegaan, mogelijke oorzaken uitgesloten, vrienden gebeld, winkels gebeld, losse onderdelen getest, jumpertjes gecontroleerd, stekkertjes gecontroleerd, alles vijf keer opnieuw aangesloten en bestudeerd, documentatie nog eens doorlezen, website van het bedrijf doorzoeken, vragen posten op GoT, etc. etc. etc. en wat denk je, handletje van m'n K6 zif socket vergeten naar beneden te duwen. Ja, zo maken de pinnetjes geen contact natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhhhh bij deze de bijnaam DE SLOPER!!!! :7
Op maandag 27 november 2000 15:51 schreef Woebes het volgende:
Oh heb je ff :)

schroefje onder moederbord laten liggen bij het er in plaatsen. Deed raar, schroefje weghalen alles okee.

Voedingsstekkers op een AT bord verkeerd om aangesloten. Wel mooie steekvlam uit voeding maar voor de rest geen probs.

Aansluiting van ps/2 muispoort op moederbord verkeerd om aangesloten. Muis werd ineens errug warm en na openmaken was ic-tje uitgefikt.

Bios verkeerd om in voetje steken en pc aanzetten. Leuke lichtflits onder stikkertje.

Allerhande kaarten in- en uitsteken in een pc die aanstaat.

AT powerswitch draadjes verkeerd aansluiten, mobo + hd + vga + mem naar de herrie.

En nog veel meer dingen die ik ondertussen vergeten ben.

Dus teveel om op te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schroefje dat op het moederbord was gevallen met magnetische schroevendraaier op proberen te pakken, terwijl de pc nog aan stond.
Schroevendraaier raakte het moederbord. FLITS! PC uit. "Die is gaar" dacht ik, maar dat viel gelukkig mee.
Oh ja, en de aankoop van een zooitje aandelen, die heeft me tot nu toe een paar potentiele pc's gekost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 09:40

killercow

eth0

ik zat met m'n gloed nieuwe uiteraard zelfgeboude systeem te kijken hoe heet dat ding was, hij zat in een hx08 dus ik d8 laat ik de zijkant eraf halen (waarom zat die er eigenlijk op) en dan nog eens kijken hoe warm die is, ik duw die zijkant weg gaat ineens m'n pc piepen alsof hij dood aan t gaan was, wel nog gewoon beeld dus ik d8 aghh zal wel, heb ik de zijkant eraf kijk ik in m'n kast zie ik allemaal vonken en shit.
blijkt dat ik een hele bos fan voeding kabeltjes aan puin had getrokken die waren tegen de kast en mobo gekomen dus waren alle fans doorgebrand. ik voel m'n cpu is dat ding natuurlijk veel te heet, kijk ik naar m'n scherm staat er cpu current 92c en fas speed 0 rpm.
ik die pc uitgooien blijkt dat ik door dat de doen nog veel meer sloopte, ook m'n atx aan knop draatje was door en zat op m'n mobo geduwd. uiteindelijk ben ik dus 6x 8cm fan 1x asus k7m mobo en bijna een athlon 600 kwijt geraakt aan mijn temperatuur tests.

2e

ik zou wel ff een cd burnen dus ik leg een 74 min cd in de la, klik op start copy en draai mijn stoel om om het cellofaantje weg te gooien, net op dat moment had het burn progje besloten dat het een 80 min cd wilde en spuugde de cd weer uit, krak cd laatje doormidden :(

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Laatst online: 04-10 12:39
celeron 2 566 van een week oud tegen alle advies in tóch lappen tot de core hoorbaar brak, toch proberen, stug booten, vastloper, reboot, bios error, bootflop met bios erin, proberen te booten, error de error, nieuw bios aan Abit gevraagd en gekregen, chip is nu sleutelhanger :z

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
  • Laatst online: 14-05 17:13

picobyte

MhIHIHI!

Niet errug, wel cewl:
Een collega zet de verse G-force in het kader van ons PC prive project in zijn computer.
En na ongeveer tien minuten begint er zich een lagedrukgebied te ontwikkelen in zijn PC met bijbehorende rook en bliksem :)
Bij nader onderzoek bleek er een mooi gat in zijn G-fse te zitten en waren er wat SMD componentjes niet meer als zodanig te hekennen >:)
Het leuke was dat de kaart het in ons testsysteem nog gewoon deed, helaas hebben we nooit meer wat van ASUS vernomen :(

Powered bij meergranenbrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

oude XT, was lekker aan het commander keenen en ineens denk ik van, wat wordt het hier blauw....ik naar beneden en pa erbij gehaald, en gevraagd: "vind je het hier ook niet een beetje blauw?"... "valt wel mee"...
2 minuten later is het me toch echt te donker aan het worden en ik werp maar ens een blik naar binnen, zo bij de a-drive...wat zie ik? grote vlammen! staat mijn xt van binnen in de hens!.... wat blijkt, computer niet ge-aard, en dat moet je met die oude xt-jes wel doen blijkbaar |:(

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oude philips matrix printer, ding werkte maar niet goed, dus ik open maken beetje met schroevedraaier kijken of alles wel vast zat,
printer stond nog aan, ongeloofelijke rookontwikkeling uit condensator, paar vlammen, sla m'n eigen in elkaar, printer in gft bak (Computers + randapp. zijn biologisch afbreekbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 22:04 schreef GA!S het volgende:
This setup will install windows 98 on your computer, do you wish to continue?

[YES] [NO]

YES.....
>:)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.