Het stomste wat je ooit hebt gedaan met comp

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.467 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 23:46

Kit

Yup, mijn verhaaltje dan maar, wel pijnlijk hoor:

Half jaartje geleden heb ik een full tower gekocht. Aangekomen met de post, ff uitgepakt in de woonkamer om het te bekijken. Ook ff een zijpaneel losgemaakt om intern te bezichten, alles oke en in goede staat, niks te klagen. Nou moest dat ding naar mijn zolderkamer. Boven aangekomen met de tower in mijn handen, pleurt die k#t zijpaneel (schroefjes vergeten terug te draaien :() op mijn grote teen!!!!!!!!! :( :(
Een diepe snee in mijn grote teen, bloede heftig, gauw naar eerste hulp en 4 hechtingen!!!!!!!!! echt pech die dag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste keer SCSI kennismaking, waarom werkt dat pleuris ding niet alle kabels zitter er toch in, Plextor bellen, en dan tot de ontdekking komen dat je ze mot jumperen! ach je moet ergens beginnen :P

zo leer je nog eens wat MUHAHAHA *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Even denken...

Heb een keer een awe32 op de koptelefoon-uit van de stereo van mn broer aangesloten. Die denkt "ik hoor niks maar hij staat wel aan", dus draait het volume omhoog. Die line-in deed het niet meer, de rest opzich nog wel.

Twee harde schijven waar beide niet echt veel nuttigs opstond allebei als master aan dezelfde kabel hangen, dat werden dus twee formats.

Niet een virusscanner hebben draaien. Het heeft me dus 3 volle dagen gekost om met tiramisu alles weer terug te krijgen. (virus was aangekondigd op t.net trouwens |:(.

Aan interessante instelschroefjes van een teevee draaien. Was toch een oud zwart-wit ding gelukkig. Ow das geen comp...

Een extra netwerkkaart plaatsen terwijl er al twee inzitten, merk je ook niet als je er maar een gebruikt he :).

Dit is ook geen comp maar wel jeugdtrauma nummer een. Bij mijn lego pneumatic eerst alle slangetjes op maat geknipt. Wist ik toen veel wat "cm" betekent, iemand had me verteld dat dat gewoon een kwestie van nopjes tellen was :'(.

Iets anders: Ik hoor hier mensen zeggen dat ze insteekkaarten er inpluggen terwijl de pc aanstaat, je moet dan natuurlijk zeker weten dat je hem er in een keer goed recht in steekt. Zou ik niet durven, lijkt me ook niet echt nodig.

Een beveilig-je-harde-schijf-met-een-wachtwoord progje installeren heb ik ook eens gedaan. Ohwja, dat kon ik met ndd gewoon oplossen, niet erg stom dus.

Owja natuurlijk ik heb m'n msx verkocht voor 400 piek, zat zelfs een robotarm bij... *snik snotter*

Ik ga slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. In mijn oude P166 (niet geaard btw) lekker lopen spelen met mijn TV-kaart. Kabel erin en ineens FLASH ik kreeg stroom stoot (8> door me heen, compie was uit.

10 min later deed hij het weer ;)

2. Ik loop te tweaken met die p166. Kaarten eruit erin, kabeltje verkeerd weet nog steeds niet wat, opstarten ineens allemaal gepiep.. ik denk zo what da F#@K? Mobo stuk, toen maar nieuwe gehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:49

mvds

Totally awesome!

Het nut van een backup.

ik had in een paar jaar een leuke database opgebouwd. Vandaar dat ik een backup ook wel nuttig vond. Maar ja, twee backups zijn altijd veiliger dan een he? :) Dus een backup op een zip. Eentje op een CDRW en dan het origineel op de HD.
Hummm... nieuwe versie van windows, HD format. (dat was het origineel) NT erop... Hee shit. NT ziet mijn zip niet. Dan maar verkopen met die hap. Zips geformatteerd. (dat was de eerste backup) Hummm. die drivers die ik gespaard had voor mijn win95 heb ik dan ook niet meer nodig. Even nieuwe drivers downloaden en dan branden..... op mijn CDRW (je snapt het al.. dat was de tweede backup) En vervolgens de DB weer nodig hebben. Heeft me dus drie dagen typen gekost om de DB weer gevuld te krijgen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 23:22
Ik loop met de computer in mijn armen van de trap af om beneden mij nieuwe harde schijf in te bouwen, had mijn moeder een nieuwe spijkerbroek van mijn pa nog in (zo'n gladde) een plasticzak op de trap laten liggen.

Ik glij uit mijn computer stuitert op mijn knieen en vanaf 1,5 mtr vliegt hij de huiskamer in en knalt op de tegels. Hij lag echt in de hoek met de zijpanelen erag. Een heel zielig gezicht. Enfin, de kast was helemaal kapot maar je raad het al: ik zet hem aan en alles deed het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Bij mijn eerste laserprinter niet in de handleiding kijken hoe de drum en de toner er eigenlijk echt in moeten. Een tweaker schijnt dat pas te doen als het niet lukt heb ik elders op het forum vernomen ;).

Gedacht van "what doe this button do :?" schuifje van de toner over gezet voordat ie in de drum zat :(. Dat geeft echt een hele lading zwart poeder over je bureau, vloer en kleding :+).

Verder wel eens in het kader van netjes kabeltjes reorganiseren te hard aan de verkeerde kabel getrokken. Die zat dus nog aan het mobo vast, sec IDE-controller gesloopt. Pinnetjes krom, stuk plastic gebroken. Pinnetjes weer goed gezet, alleen is ie nooit meer gaan leven :'(.

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Laatst online: 14:04

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Ohja zo ken ik er ook nog wel 1 >:)

Ik had een heeeeele tijd geleden een pentium 90 en op dat moederbord zitten 2 voedingskabels (zwart hoort altijd naar binnen).

Nou mijn comp. deed het weer eens niet dus bedacht ik bijmezelf laat ik eens alles loskoppelen. Toen ik Alles losgekoppeld had wilde ik de voedingskabels er weer op doen maar die paste niet. |:( probeerde ik ze ook andersom neeeeee. DOM DOM DOM. Dus ik dacht hoe kan dat nou. Wat het is niet mogelijk om ze andersom erop te doen (zitte van die plastice lipjes aan de buitenkant.

Dus ik de echtedoehetzelver pak een scherp mes en snij die randjes weg. Nu paste hij wel mooi. (Normaal zat zwart aan de midde kant nu dus aan de buiten kant) Dus wat krijg je dan. Jawel kortsluiting.

Nou ik doe dat ding aan.

Tik Tik Tik Tik Tik.

Snapter er geen bal meer van.
Dus om het nog erger te maken. (kan dat dan..... ja dat kan) Kijk ik aan de achterkant van de kast en zie ik een mooi schuif knopje. mmmm dacht ik bijmezelf zou dat iets zijn. Dus ik schuif dat ding naar 110 en doe de computer aan.

Nou mensen ik kan je vertellen dat was dus de eerste keer dat ik een lichtflits uit mijn computer zag komen.

Nou voeding was dus gaar. Later kwam iemand langs en die wist het van die voedings kabels en had ze weer omgedraaid.

Nou, nieuwe voeding en alles deed het gelukkig nog.

Nou beat that zou ik zeggen. zo'n blunder mag wel in de boeken. B-)

Dus kinders wat hebben we geleerd vandaag :D
Niks...... gewoon door blijven doehetzelven :)

Greetz
Stalker.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hce_nl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 12:07
Weet er ook nog 1...

Een paar jaar geleden was ik een ISDN kaart aan het installeren. Vraagt windoos om een diskette. Ik denk f&&k waar heb ik dat ding nou gelaten? Uren (bijna een middag en avond)aan het zoeken geweest...

...bleek hij al in de diskdrive te zitten !!! |:(

Voelde me heel dom :)

BorgDOS 5.0: Assimilate another (Y/N)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaa! nog ff, dan zitten we op 10 pagina's!

Amiga 500, wie kent die dingen nog? Ik dacht: op zolder kan je ongestoord pjoeteren. Alleen weinig licht -> onder het dakraam gaan zitten.
db komt terug na een lange dag, Amiga aan: niks. Stroom nakijken, klopt, dus nog es proberen. Niks. How kan dat now? Til de Amiga van 't buro...
WATER! Water spoot uit de floppy, uit de poorten en uit de koelsleuven. Nat tot op mijn ONDERBROEK.
Tja, het had geregend die dag, en het dakraam stond op een kiertje. En een Amiga 500 kan bijna 1 liter water bevatten.
Maar hey: een nachtje op de verwarming, booten en _gamen_. Ik mis mijn ouwe Amiga soms wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek
  • Laatst online: 21-08 19:44

Snijkoek

Metal up your ass

Ken ik er ook nog wel 1tje.

'k was laatst lekker en trailer aan het maken van een dvd, gaat ineens de monitor uit... Ik denk, hoe kan dat nou. Kijk naar me comp. Ook uit. Kijk naar me speakers, zie ik nog net het rode lampje sterven. Vervolgens ga ik maar eens om me heen kijken, is het licht ook uit. Ik naar beneden, en de meterkast openmaken. Heb ik dus twee stoppen laten smelten (echt gesmolten). En de aardlek zat er nog in. Heb twee dagen in het donker geleefd (het was drie weken geleden en dus lekker donker 's avonds), omdat ik geen stoppen had.|:(

Die trailer was trouwens wel gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 15:20

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nou ja, ik wil er nog wel een doen ;)...

Tijdens een van mijn eerste LAN-parties.. We zaten met 7 man in 2 slaapkamers. Enig nadeel was dat de kabels eigenlijk NET te kort waren dus onze hub lag niet op de grond maar 'hing' een beetje aan wat kabels... werkte allemaal perfect dus geen probleem. Totdat ik (in de andere kamer) een of ander probleem heb.. Dus ik sta op, ren de kamer uit, deur open van de andere kamer. Ik doe 2 stappen wil beginnen met een zin VOEL dat ik iets raak... MERK dat het hubje spontaan 4 meter voor me ligt ....ZIE in mijn ooghoeken 5 filetransfers gekapt worden bij mensen EN dat een monitor opeens van de tafel aan het vallen is (ja die tafel was al klein en de UTP kabel lag er dus OMHEEN ;)). Heel gelukkig voor mij was een vriend van me zo vriendelijk om die monitor op te vangen ;).

Uiteindelijk redelijk goed overleeft alleen voortaan ren ik dus iets minder enthousiast een kamer binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ook maar een berichie postuh >:)

Computer helemaal vol met apparaten draaide moeilijk met win2000; hij crashde de hele tijd op sb16 emulatie.
Ik d8 laat ik eens handig doen en mijn pc kaal windows ME installeren (moest ik toch nog testen).

Dus computer ligt op zun zijkant open en 1 voor 1 stop ik er telkens een kaart bij en installeer die. (wel met stroom uit enzo natuurlijk ;) )

Ben bij de 3e kaart die erin zit, wil ik ff met mijn muis op ok drukken ofzo. Pats bierflesje om! loopt zo van mijn bureau mijn openstaande computer in. |:(

Hij liep wel door tot hij ff moeite had met het intro filmpje van ME. Dus ik druk met mijn gestresste kop op power maar het filmpje liep weer door dus ik laat hem los.
Hibernate.....

Daar kon ie toch niet helemaal met zijn dronken cpu uitkomen...
na 3 dagen drogen deed alles het weer.! :) alleen als je er een kaart in zet hoor je nu een raar geschraap.. hehhehee nahaja toch beetje ouwe pc... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het stomste wat ik ooit gedaan heb is überhaupt de eerste keer geweest dat ik een pc aanzette... ben nu verslaafd aan dat ding :)

Maar het domste wat ik heb gedaan valt nog mee als ik jullie verhalen zo lees:

Met installeren van een interface lekker met mijn lange statisch geladen haren over het mobo zwieren... lekker slim, maar liep goed af. Comp. doet ut nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Laatst online: 06-10 11:16

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik was een laser printer aan het schoonmaken. kom ik een raar buis vormig ding tegen ( toner bleek later ). ff eraan getrokken en poef; alles in een straal van 5 meter pikzwart. Heeft me 2 uur gekost om alles schoon te maken. tip: ga niet met water aan de gang dan maar met lucht. :)

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 19:55
Van de zomer heb ik bij Acer IMS gewrerkt.
hier maken ze hele mooien acer en IBM computers.
Als die computers dus van de band af komen worden er 9 op een kar gezet die dan weg gereden moet worden.
Dat ging ik dus doen. Alleen ging ik iets te hard door de bocht waardoor 9 gloedje nieuwe P3's over de grond heen keilde.

Verder moesten sommige computers ook wel eens naar landen verstuurd worden waar de net spanning 110 V is.
Ikke dus 9 computers op 110 V gezet.
Komt er later iemand van de test afdeling naar me toe die ff komt vertellen dat ik die schakelaar niet om hoef te zetten. Dat doen zij namelijk na het testen.
( er werden dus 9 voedingen tegelijkertijd opgeblazen.:))
Lijkt me trouwens wel een mooi gezicht.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ff denken hoor, in chronologische volgorde:

Amiga 3000:

openslopen om ff te kutten, had die SCSI HD's (2x 100 mb, hoei!) ff tijdelijk bovenop de (open) kast gezet. ik niezen, <KLONK!>
kletteren die HD's op het mobo.. <VONK!!>, <KNETTER!!> dat kostte me dus een niew mobo + HD :(

486 dx/133:

Ik juichen omdat het mobootje toch op 50 mhz liep ipv 33 ofzow, na 2 dagen bootte ie opeens niet meer, toen waren dus bepaalde chippies echt GESMOLTEN ;(

Pentium 120:

Floppykabeltje verkeerd om, vloeibaar kabeltje dus :( dag voeding en floppy.

Pentium 233 MMX:

in een dronken bui denken dat m'n AWE32 hot swappable is.. niet dus. dag kaart van 400,- |:(

Dual celly op BP6:

Ik vet o/c'en met net aangeschafte FAC7ALPHA coolertjes, draaide prima maar trilde een beetje boel, ik dacht dus ff de schroefjes van m'n mobo voorzichtig aan te schroeven terwijl ie aanstond (hij was aan het formatten ofzo). <swierp> <oops>....
had nog nooit eerder vuurwerk in m'n kast gezien :)
Maar wonder boven wonder deed ie het nog, hardware monitoring gedeelte was alleen verrot (0 graden is echt wel een record)

Windows NT server:

Ik denk leuk te gaan stripen + parity, en gelukkig want 1 hd ging verrot, dus ik nieuwe halen en eraan knallen, ga naar disk manager om die stripeset te configgen, weet niet wat er gebeurde maar ik had i.p.v een mooie stripset opeens 3 schijven die alle3 dachten dat ze de C: schijf waren |:( |:( :(

Dat was het zover wel 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

COAX netwerk aanleggen met 4 puters d'r in, klaar na een paar uur zwoegen....fijn denk ik. Het werkte dus een dag...niets werkte meer over het netwerk!? Alles geprobeerd, dan maar alle eindstukjes vernieuwen...jipeee alles werkt weer. Volgende dag, niks werkt meer...GO@(@#*@# ik werd wanhopig.
Toen ging ik nog eens na hoe je nou precies die aansluitingen maakt, wat bleek:
ik was vergeten de kern te krimpen (vast te maken). DUH!!!??? |:(

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne dan:

Heb een scsi plex-combo in de ene pc, bouw hem om naar een dual w2k pc, deze ziet de controller wel maar de schijven niet.
Ik dus k*t, zet de hele bats weer om in de originele pc, doet ie het daar ook niet meer.
Ik nogmaals k*t sloop alle scsi troep eruit, met in mijn achterhoofd zo van dat wordt een herinstalltie, bekijk jumpersettings van de drives. Hmmmz, beide getermineerd, ik zo nah dat kan niet, nog een keer kijken (deze keer goed) hmmz beide NIET getermineerd. :+ Jumpers omzetten en inbouwen, w2k ziet ineens het licht en ikke weer blij.
De combo heeft trouwens wel mooi een jaar ofzow gewerkt voordat ik de chain dus termineerde :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:50

Yucko

One clown to rule them all !

Humz ...

voedingskabel uit elkaar halen om powerkabels van extra fan aan te sluiten, daarna de kabels net verkeerd om in elkaar zetten zodat 12v <---> 5v. Iedere keer als ik de computer aanzettuh hoorde ik een strange geluid en zag kleine rookpluimpjes.
Bleek daarna dat ik 2x 250 mb hdd en 1x 120 mb hdd opgeblazen had voordat ik het doorhad waarom mijn hdd's niet zichtbaar waren onder WindHoos :( :( :( :(

Je ziet wel nog mooi op de prints waar het teveel werd voor de controler van de hdd, want bij die chip zie je mooi de pootjes de lucht in staan met een beetje verschoeide plaat eronder >:) BURN BURN BURN

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ervaringen met stomme fouten:

1. 2 keer voeding verkeerd aangesloten (polen omgedraaid),.. was op mijn werk,.. helft van het gebouw zonder stroom...gegege

2. moederbord vastgeschroefd in de kast ZONDER afstandhouders...boem...

3. Windows kon in ene niet meer schrijven naar de D-schijf... Effe checken en tijdes het checken de voeding eruit getrokken (stom)... daaaag HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een 's octends vroeg een AGP-kaart verkeerd om in het slot geduwt. De mammaplank lag los op de tafel ik ik ramde de componentjes er in om hem te testen. Deed niets natuurlijk met die AGP kaart verkeerd om. Toen aan een collega gevraagt of hij het probleem zag.............:) Moederbord en agp-kaart werkte nog wel toen ik hem er goed in deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Laatst online: 07-10 08:19
Mijn toen net nieuwe Microsoft Sidewinder joystick, aansluiten op de AUI poort van een netwerkkaart. Even de kamer uitlopen, kom terug, ik kon de rook snijden! :D
Teruggebracht onder het mom "hij doet het niet" en strak een nieuwe gehad. Ding was helemaal gesmolten van binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Laatst online: 10:33

Metzie

Nyaano !

Heh, niet zozeer iets stoms maar wel erg funny voor dit topic.
Bij een niet verder te noemen hardwarezaak RMA doen (defecte producten testen) Daar onderandere ongeveer 20 a 25 dimms getest waarvan gedacht werd dat ze onstabiel waren.
Om ze RMA te krigen richting de groothandel alle 25 dimms om zeep geholpen met een elektrische gasstel-aansteker (zo'n ding dat vonkjes maakt)
Nooit geweten dat geheugen zo robuust was, om sommige dimms om zeep te helpen was ik gewoon 10 min bezig. En maar knijpen in die aansteker, werd d'r op het laatst helemaal ziek van. >:)
Op die manier enkele gigabytes aan geheugen naar de eeuwige jachtvelden geholpen *D

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nadat ik mijn pctje weer eens helemaal had opgebouwd ging ik aan de gang met oc-en. Poef, dat was iets teveel van het goeie, niks werkte meer, pci video kaart erin, toen werkte weer een beetje beeld. Toen dacht ik , ik ga bios flashen want hij gaf de melding dat die rot was. Dus op andere pc bios rom gedownload floppy erin, kwam ie nog met dezelfde melding, dus ik dacht, kut mobo naar de tering. Hele avond naar zitten kijken en kutten, bleek de volgende ochtend dat ik me floppykabel verkeerd om had zitten dus dat ie nooit van de floppy had kunnen lezen. Kabel goed gedaan, bios geflashed en alles werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik nog nooit iets gesloopt volgens mij, wel een paar hele vreemde dingen gezien :)

Een collega van me verwisseld altijd "on-the-fly" videokaarten. Het idiote is dat het nog werkt ook :D

Andere collega douwde eens de stekker van de floppy drive verkeert om in een internetcafe (we waren techinische dienst daar). Ik zet die pc aan, en het internetcafe word met rook gevult >:)
Bezoekers vonden het wel leuk :+

Zelf ook nog wat aardigs gedaan.
Was een keertje bij mijn neefje een fikker inbouwen. Douw voedingsstekker weer in de pc, zet hem aan en zap, hele huis zonder stroom. Ik weet nog steeds niet wat het nou geweest is :?

Oja laatst nog wel iets stoms gedaan.
Al een hele avond bezig om een digitale camera op mijn dv poort aan te sluiten.
Bleek dat ik vergeten was om het kabeltje naar mijn drive-bay aan te sluiten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik nog erg weinig verstand had van computers heb ik een keer de 110v-230v schakelaar op de 110v stand gezet. |:(
Dat vond de voeding nie zo lekker :)

En 2 maanden geleden had ik een Duron + Abit KT7 gekocht.
Was iets te enthousiast met het socket hendeltje omhoog te trekken.
Dus heb nu nog maar een half hendeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
Ik heb redelijk wat stomme dingen gedaan zeker wat betreft partities e.d.
Leukste verhaal is nog altijd op WAN2K we hadden onze comps onder een partytent staan. En het regende pijpenstelen. OP een bepaald moment valt de stroom uit, gebeurde op WAN wel vaker. wij alles uitzetten omdat het anders niet fijn is voor de monitoren. (je hoorde monitor tik tak tik tak, doen van spannings wisselingen.)
Nadat dit vier keer was gebeurd kwamen ze toch eens kijken waaorm de stroom eruit viel elke keer er was een klein probleempje met een aardlekschakelaar.
Wat bleek nou, onze stekker doos lag onder de tafel in 10 cm water. Wij hadden er dus voor gezorgd dat de stroom er ongeveer 10 keer is uitgeklapd met onze brakke stekkerdoos
Verder was WAN2k wel kewl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 13:22

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik dacht: "Ik ga lekker een servertje bouwen!"

Zo gezegd, zo gedaan, machientje gepakt, NIC erin (3Com 3c905B-TX) ISDN kaart erin (Eicon Diva Pro 2.0 PCI) en lekker W2K server installeren. Gaat allemaal vlekkeloos.

Hardware wordt goed herkent, geen driver gezeur nix.

Nou, vervolgens mijn Dial-up settings erin geplempt en getest, proxy laten draaien getest. Allemaal vlekkeloos. Werkte als een zonnetje.

Machine op zijn defenitieve plek gezet aangesloten, geboot, prima.

Nix proxy. Huh ?

Kabeltjes checken, prima. kijken of mijn ISDN het nog wel doet, prima. ISDN aansluiting van mijn primaire PC aangesloten op de proxy, niet werken.

Duh ???

Machine pingen ; no reply. Wat ?!?!?

Kabels checken :

Ethernet -> Diva Pro 2.0
ISDN -> 3C905B-TX

Ooooopsss..... :o

Maar goed dat ik niet gebeld ben, want alles deed het nog (ISDN = 95 Volt, vindt NIC niet leuk... :P)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Druk bezig met tekstverwerken en tot de conclusie komen dat de pc nog uit staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10us
  • Laatst online: 16-12-2020

10us

Quila

Ik echt 3 weken lang afvragen waarom me geluid het niet doet. :(

Klooien met geluidsinstellngen in windows.
nog steeds geen geluid. :(

Kaart eruit, kaart erin, drivers opnieuw installeren.

Windows dan maar opnieuw installeren.

Nieuwe geluidskaart gekocht

Vriend komt langs gaat achter me pc zitten,
hij zegt je hebt geen geluid
ikke: duh
hij drukt de MUTE op de boxen in en tada er was geluid. :(

Is ongeveer 2 jaar geleden, hoor het nogsteeds regelmatig :(

Will work for food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 13-10 15:20

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Oh nog een die me net te binnen schiet....

Collega vorig jaar op werk ging voor de eerste keer de toner verwisselen van de printer. Haalt de toner eruit en als zuinige hollander begint ie nog eens goed te schudden... En toen bedacht ie zich dat ie de toner wel eens aan een nader onderzoek wilder werpen dus hij houdt hem op zijn kop en kijkt erin.
Nog nooit zo vroeg in het jaar een zwarte piet gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 13:43
10us, dat klinkt bekend. Ik had hetzelfde, maar dan met een monitor. Waarom heb ik !@(@#^ geen beeld! Kaart vervangen, Windows re-install,... stond de brightness van de monitor op nul. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was echt superdom:

Als eerste jaars HTS'er hadden wij PC's in de gang staan - voor diegenen die nog geen PC hadden. Dit waren echt 20 stoere XT's (toen wel!)
Er zat geen HD in die dingen, dus iedereen werkte met floppies. Automatisch saven, daar hadden we nog niet van gehoord (helass O+ )

Het was lekker druk, want de volgende dag moest een opdracht voor Turbo Pascal worden ingeleverd. Alles PC's bezet.

Zit ik aan het eind van de gang, bij de licht schakelaars. Het wordt al donker, dus ik doet het licht aan...
Alle machines in een keer uit... Dit was dus de hoofdschakelaar |:(

Ik vond het ook al zo vreemd dat er een metalen klep omheen zat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10us
  • Laatst online: 16-12-2020

10us

Quila

Aeon mij is precies hetzelfde overkomen mnet m'n monitor. Alleen ik heb dus die monitor aan een vriend gegeven(zelfde van de geluidskaart) die wilde hem thuis proberen. Inmiddels zelf al een nieuwe gekocht.
Bleek ook de brightness op 0 te staan.

schaamde me zo dat die gozer de monitor mocht houden.

Will work for food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Laatst online: 13:46

TheDane

1.618

een recursief loopje gemaakt in een pl/sql script op een oracle db op windows NT
auw ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was eerst op onze oude 486, hadden we nog zo'n goedkope ***-geluidskaart! Moest je aan de achterkant aan zo'n knopje draaien om het geluid harder te zetten... Dus wat doe ik een keer, oeps voltage voeding omhoog B-)
Was mijn Pa niet zo blij mee zullen we maar zeggen! Oh ja en nog een keer toen ik een pc'tje in elkaar aan het zetten was, was ik ff de ledjes van de hdd enzo goed aan het zetten... bleek dat een van die kabeltjes van de voeding kwam :( dus lichte schok + een heleboel rook + moederbord naar de kloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 10:44 schreef ReseTTim het volgende:
Het stomste is:
m'n pc aanzetten hij gaat dan piepen en vervolgens blijkt mijn Ge-Force r niet goed in mijn AGP slot zit, ff aanduwen dus.
Dat ging bij mij dus hartstikke fout. Ik trok de monitorkabel uit de (AGP) videokaart die niet vastgeschroeft zat, ding ging scheef zitten, fik, rook, stink, enorm zwart gat in de chip..
Sindsdien schroef ik dus ook al m'n kaarten vast :).

Verder ook 2x rook uit m'n pctje gehad, wonderbaarlijk genoeg niks kapot gegaan, alleen wat kabeltjes gesmolten.
Vaag hoe een vriend van mij die ook rook uit z'n computer zag komen alles behalve z'n geheugen kon vervangen, terwijl ik tot 2x toe mazzel heb gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
eerst heel lang door de regen fietsen dan binnen komen meteen ccomp open boven mobo hangen ik had een schroefje laten vallen en toen....

drup, drup.

op het mobo, toen met wat pleepapier drooggemaakt, en meteen weer aangezet.
oef alles deed het nog.

Was wel schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:(
Was 7 jaar oud, MSX 2 deed het niet meer, ik dus zelf proberen (8> beetje met schroevedraaier in porren, kijkt m'n vader 's avonds blijkt alleen zekering naar de tering, vervangt ie de zekering, maar ja toen had ik hem dus al verneukt.
Heb ik hem maar gesloopt met een 800 gr mokertje.
Heb nog nooit ergens zoveel spijt van gehad. :r

Gelukking kreeg ik toen m'n vaders oude xt'tje YEAH!!! B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bedenk er ook nog een. Heel lang geleden, op een machine die ik nog steeds heb staan: 6,17 mhz 64 KB intern maar wel met een 10 MB HD.

Was een spel aan het spelen, bijna bij het einde en..... niks meer, bleef hangen. Uit frustratie ging mijn hand met een rot vaart naar de Reset knop. Die misde ik, echter ramde wel mijn floppy drive zo de computer in, HD naar de klote :( en een 10 MB dat was wel top toen. Maar heb een nieuwe gekregen. En heeel af en toe start ik hem nog een keer op om test drive of Carmen Sandiego te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op deze post reageren door te registreren en 20min aan het typen te zijn voor dit bericht, en vervolgens verkeerde username invullen waardoor de hele pagina die hier stond nu weg is !!!!!!!!!!!! :(:(:(:( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc.Boldy
  • Laatst online: 04-10 16:44

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Geheugen gekocht bij KLEIN COMPUTERPARTS.... :Z

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Laatst online: 23-07 14:10
Nieuwe voeding in m'n at kast --> power knop verkeerd aangesloten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 13-10 10:38
Ik wilde een 20 gb hd in mn pentium 166 bouwen, dus eerst zoeken naar nieuwe bios
Was onbekent merk moederbord, dus ik op de awardsite de TX-bios met de laatste datum gedownload. Hij starte daarna niet meer op.

Het een bericht in een nieuwsgroep gepost en iemand heeft met een flashromprogrammer mn bios ff gefixed *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 11:13

Millennium

Bug free !!!

(jarig!)
Het stomste wat ik gedaan heb?
Een Ghost image van win98 over mijn MP3 partiti gooien. |:( |:(
Weg complete verzameling van 4GB :'(

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diskdrive aansluiten als de stroom erop staat. :) VONK, BAM, alles dood.

Of wat vind je van moederbord zo aansluiten dat ie kortsluiting geeft met de kast?
KASSA (voor de computer winkel!) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't wordt bijna tijd voor een deel 2 ..
hehe dit is KEWL ... ik lach me echt rot zo af en toe.. van die toneracties.. klop..klop.. he wat zit hier voor stripje .. POEFF ... waar zit het lichtknopje heheh

LOL
ROFLMAO :D :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
  • Laatst online: 15-05 18:36
Djee, dit is wel goed voor m'n ego eigenlijk.

Ondanks de nu al vele jaren non-stop-tweaken heb ik eigenlijk nog maar 1 (echte) stommiteit gedaan.

HAd net m'n eerste PC'tje gekregen (p75, is nu toch al 5-6 jaar geleden) En lopen klooien met alles en nog wat. De pc was dan ook echt voor mij, m'n pa en ma kennen er de ballen van. Maar een paswoord instellen in je bios en het dan vergeten is vrij lastig als je nog wil booten.

Heeft me toen verdomme 4.000 BEF gekost, om een bios te flashen !!!!!!!

M'n volgende PC was dan ook een self-made. (AMD uiteraard)

Oh, ik denk nog net aan iets.

Ik wou zelf even een data kabel maken om m'n TI-83 aan m'n compu te hangen. Maar door m'n erug matige soldeerervaringen kwamen de pinnetjes in de parallelle kabel los( smeltend plastic), ik dacht dat ik die wel zo kon terugdouwen.

Ik heb 2 weken met 2 (ja, ik heb het 2 keer gedaan) prachtige ronde gaatjes in m'n duim rond gelopen. Ongeloofelijk hoe pijnlijk een brandwonde van 1mm² kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorplaat van kast er uit trappen..

Verwijderd

geluid, geen geluid, drivers opnieuw, volume harder, instellingen nakijken, nog steeds geen geluid.
Shit kabeltje van m'n geluidskaart naar de boxjes.... stom..

• PWM
  • Niet online
Op donderdag 30 november 2000 00:14 schreef Cbd het volgende:
geluid, geen geluid, drivers opnieuw, volume harder, instellingen nakijken, nog steeds geen geluid.
Shit kabeltje van m'n geluidskaart naar de boxjes.... stom..
Die kennen we ja :)

Verwijderd

Bij mij zitten mijn Duron 800, P166, wasmachine, wasdroger en badkamerkachel allemaal op dezelfde groep...

Verwijderd

AAAAAAAAAAAAARGH dat is vragen om problemen!
Meeste voorkomende herhalende fout die ik maak is:
nieuwe hd of cdrom of van iemand anders die ik in m'n systeem wil hangen. Door m'n ijverheid bouw ik em direct in om dan te realiseren dat ik niet weet hoe het jumpertje moet staan en dat staat op de bovenkant van de hd/cd die net ingebouwd is.
Weet uitbouwen, jumpertje instellen, inbouwen.
Dat gebeurt me bijna iedere keer en ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan.

Verwijderd

Okeej euh stomste dingen ooit.

FDD controller op mobo opgeblazen.
FDD controller kaartje gekocht zelfde verhaal
denken denken oorzaak oorzaak??
ben er nog steeds niet achter
heb nu andere mobo en FDD en alles werk

Verwijderd

Okee, het stomste wat ik met mijn pc gedaan heb was dat ik hem heb opgewaardeerd met een IDT processor. Sjeez, ik kan er nog nachtmerries van krijgen.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.