Ik hoop dat dit topic nu niet gesloten aangezien ik dit al meer hebt gevraagd en ik geen oplossing voor mijn probleem heb gekregen.
Ik heb de FAQ dus wel gelezen.
Ik heb ook diverse topics gelezen over OC'en.
Het gaat er mij niet om dat mijn 3d Mark score te laag is maar waarom is ie lager als ik mijn FSB verhoog?
Had mijn pc stabiel lopen op 2300mhz (20x115 FSB) totdat ik mijn r9700 ging overclocken naar 330 / 303.
Ik kreeg blauwe schermen en hij crashte tijdens 3d mark e.d.
Vcore ophoog gezet tot op zijn max (natuurlijk kleine stapjes gebruikt.)
Bleef crashen op 115 dus terug gezet naar 100. Kleine stapjes weer ophoog en op 110 bleef hij stabiel lopen met mijn r9700 op 330 / 303
Probleem is alleen dat ik met een FSB 105 meer punten krijg in 3d mark dan op FSB 110.
Waarom krijg ik minder punten met een hogere processor snelheid?
Waarom kan mijn systeem niet stabiel lopen met FSB 115 en mijn r9700 OC'ed en zonder r9700 OC wel?
Volgende topics gelezen:
Help !! Mijn 3dmark score is laag... hoe te verhogen ?
Hoe begin ik eraan???
Hoe te beginnen met overclocken?
Deze topics waren aangeraden door ReemF maar helaas kon ik hier niet de oplossing vinden.
Natuurlijk meerdere topics gelezen...
Volgende dingen geprobeerd.
Vcore omhoog gegooid (kleine stapjes totdat hij op zijn max was)
AGP / PCI speeds gelocked op de standaard snelheid 66/33mhz
Mem timings allemaal op de laagste stand
Laatste nieuwe BIOS geflashed: Versie 1008
Dit wordt allemaal gedaan op een pIV 2.0ghz / Asus p4b533-v met 2x 256ddr Samsung mem.
Ik heb de FAQ dus wel gelezen.
Ik heb ook diverse topics gelezen over OC'en.
Het gaat er mij niet om dat mijn 3d Mark score te laag is maar waarom is ie lager als ik mijn FSB verhoog?
Had mijn pc stabiel lopen op 2300mhz (20x115 FSB) totdat ik mijn r9700 ging overclocken naar 330 / 303.
Ik kreeg blauwe schermen en hij crashte tijdens 3d mark e.d.
Vcore ophoog gezet tot op zijn max (natuurlijk kleine stapjes gebruikt.)
Bleef crashen op 115 dus terug gezet naar 100. Kleine stapjes weer ophoog en op 110 bleef hij stabiel lopen met mijn r9700 op 330 / 303
Probleem is alleen dat ik met een FSB 105 meer punten krijg in 3d mark dan op FSB 110.
Waarom krijg ik minder punten met een hogere processor snelheid?
Waarom kan mijn systeem niet stabiel lopen met FSB 115 en mijn r9700 OC'ed en zonder r9700 OC wel?
Volgende topics gelezen:
Help !! Mijn 3dmark score is laag... hoe te verhogen ?
Hoe begin ik eraan???
Hoe te beginnen met overclocken?
Deze topics waren aangeraden door ReemF maar helaas kon ik hier niet de oplossing vinden.
Natuurlijk meerdere topics gelezen...
Volgende dingen geprobeerd.
Vcore omhoog gegooid (kleine stapjes totdat hij op zijn max was)
AGP / PCI speeds gelocked op de standaard snelheid 66/33mhz
Mem timings allemaal op de laagste stand
Laatste nieuwe BIOS geflashed: Versie 1008
Dit wordt allemaal gedaan op een pIV 2.0ghz / Asus p4b533-v met 2x 256ddr Samsung mem.
[ Voor 3% gewijzigd door WRT54G op 30-06-2003 14:50 ]