Asus P4P800 trouble shooting

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 581 views sinds 30-01-2008

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
regmaster schreef op 01 juli 2003 @ 16:29:
[...]

Yup, heb je gelijk in. Zit ik ook wel mee. Misschien is het wel de manier waarop Club3D de zaak geïmplementeerd heeft.
AGP 8 is default, kan ik niks aan instellen en geheugen timingen stonden zeer 'veilig'.
Voeding kan ook het probleem niet zijn want 450 watt moet toch genoeg zijn lijkt me(een gloedje nieuwe Antec voeding).
Ik weet alleen dat het nu zeer stabiel en snel 'draait', en dat is mij erg veel waard. Maar toch...... je moet je opties open houden.....
Ik zie alleen nog maar iets als een ATI radeon 9800 als alternatief, schijnt door Asus getest te zijn,en ook geadviseerd.
Kost me wel een duit meer.
Misschien dat een van jullie nog een alternatief weet?
Het kost een duit meer maar dan heb je ook wat :p
misschien zou je een ati 9600 pro van ati zelf kunnen nemen? of een 9700 pro?
Lijkt mij namelijk sterk dat het reference model van ati niet overweg kan met de p4p800.

zelf krijg ik in mijn nieuwe pc een ati 9800 pro was eerst een standaard ati maar wegens leveringsproblemen is het een 9800 pro van GIGABYTE geworden.
ik hoop dat dat geen problemen gaat geven

• Dnc1n
Ik heb nu dan ook eindelijk mijn nieuwe systeem binnen!

[specs]

p4p800 deluxe
2x kingston 512mb pc3200 cas3
Gigabyte radeon 9800 pro 128mb
2x120gb raid ide

Alleen heb ik het id dat dit geheugen weinig kan hebben. ik kan namelijk niet de performance mode op TURBO zetten. de pc start dan helemaal niet op. ik moet dan de stekker uit het stopcontact halen en de settings weer terugzetten op AUTO.
MAM heb ik wel aanstaan en dat loopt perfect.
de Memory Timings staan op BY SPD.

Wat is hier aan de hand? is het geheugen niet goed?

• Dnc1n
Dnc1n schreef op 02 July 2003 @ 22:55:
Ik heb nu dan ook eindelijk mijn nieuwe systeem binnen!

[specs]

p4p800 deluxe
2x kingston 512mb pc3200 cas3
Gigabyte radeon 9800 pro 128mb
2x120gb raid ide

Alleen heb ik het id dat dit geheugen weinig kan hebben. ik kan namelijk niet de performance mode op TURBO zetten. de pc start dan helemaal niet op. ik moet dan de stekker uit het stopcontact halen en de settings weer terugzetten op AUTO.
MAM heb ik wel aanstaan en dat loopt perfect.
de Memory Timings staan op BY SPD.

Wat is hier aan de hand? is het geheugen niet goed?
waarom krijg k performance mode niet op TURBO? :p

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Denk voor de turbo mode, dat je dan echt CAS2 geheugen nodig hebt.

• Dnc1n
pinodambini schreef op 03 July 2003 @ 13:34:
Denk voor de turbo mode, dat je dan echt CAS2 geheugen nodig hebt.
maakt het veel verschil?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
In je boekje staat een stukje over radeon kaarten... als je dat ahd gelezen was je erachter gekomen dat je radeon kaarten met een bepaald nummer eindigen onstabiel zijn op dat bord...

Dus, lees ff je boekje :/

• Dnc1n
Icey schreef op 03 July 2003 @ 14:10:
In je boekje staat een stukje over radeon kaarten... als je dat ahd gelezen was je erachter gekomen dat je radeon kaarten met een bepaald nummer eindigen onstabiel zijn op dat bord...

Dus, lees ff je boekje :/
Dat heb ik gezien jah, alleen in mijn boekie staat het volgende:

If you installing the ATI 9500 or 9700 PRO series VGA cards, use only the card version PN xxx-xxxxx-30 or later, for optimum performance and overclocking stability

ik heb een 9800PRO met "00" aan het einde
maar dan gaat dat voor mij toch niet op omdat ik een 9800 heb? of toch wel?

Het staat btw ook in de handleiding van internet uit mei 2003, de radeon 9800 was er toen wel al een tijdje.

[ Voor 9% gewijzigd door Dnc1n op 03-07-2003 15:37 ]

• Dnc1n
ik zie het allemaal wel weer achteraf had ik veel beter twinmos kunnen hebben, kingston cas 3 staat ook helemaal niet in het lijstje wat asus adviseerd.

• Icey
Dnc1n schreef op 03 juli 2003 @ 15:12:
[...]

ik heb een 9800PRO met "00" aan het einde
maar dan gaat dat voor mij toch niet op omdat ik een 9800 heb? of toch wel?

Het staat btw ook in de handleiding van internet uit mei 2003, de radeon 9800 was er toen wel al een tijdje.
9800 is toch gewoon een sneller 9700?

• Icey
Dnc1n schreef op 03 juli 2003 @ 15:45:
ik zie het allemaal wel weer achteraf had ik veel beter twinmos kunnen hebben, kingston cas 3 staat ook helemaal niet in het lijstje wat asus adviseerd.
asus heeft ook geen tijd om alles te checken... het is aanbevolen, niet vereist geheugen.

maarja, als je die mods in de bios in wilt stellen trekt hij de timings sneller, en cas3 is niet bepaald snel.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:31

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

vraagje:

kan ik in een p4p800 deluxe ook PC2100 (ddr 266mhz) ram steken?

heb nl geen geld voor EN een nieuwe mobo EN cpu EN ram... dus ram komt later

ow en ps. ik kan toch gewoon 5 IDE HD's aansluiten + een dvd brander he?

is me nl. niet helemaal duidelijk hoeveel IDE slots erop zitten

[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 03-07-2003 15:59 ]

failure is the only option

• _mARCO_
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

PC2100 geheugen kan gewoon gebruikt worden. Gewoon een kwestie van in het BIOS het geheugen op 266 Mhz zetten.

De P4P800 Deluxe heeft in totaal 4 IDE poorten, 2 standaard van de ICH5 en 2 van de VIA RAID controller.

[ Voor 53% gewijzigd door _mARCO_ op 03-07-2003 16:01 ]

sigloos

• Icey
Phusebox schreef op 03 July 2003 @ 15:56:
vraagje:

kan ik in een p4p800 deluxe ook PC2100 (ddr 266mhz) ram steken?

heb nl geen geld voor EN een nieuwe mobo EN cpu EN ram... dus ram komt later

ow en ps. ik kan toch gewoon 5 IDE HD's aansluiten + een dvd brander he?

is me nl. niet helemaal duidelijk hoeveel IDE slots erop zitten
Opzich kan het volgens mij wel, maar is het niet zonde?

stel, je neemt een 2,6 800fsb HT. die loopt op

800/4 = 200 mhz

JE ram is ddr 266 / 2 = 133 mhz...

Dan loopt je cpu sneller dan je ram, terwijl het mooiste juist is als ze gelijk lopen (zoals bij ddr400...)

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Sja soms kan het niet anders, als je gaat overklokken moet je ook de geheugen divider op 5:4 zetten en loopt je geheugenbandbreedte ook niet meer gelijk met je FSB. Dit wordt echter ruimschoots gecompenseerd door de verhoogde kloksnelheid van de CPU.

sigloos

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

_mARCO_ schreef op 03 July 2003 @ 15:59:
PC2100 geheugen kan gewoon gebruikt worden. Gewoon een kwestie van in het BIOS het geheugen op 266 Mhz zetten.

De P4P800 Deluxe heeft in totaal 4 IDE poorten, 2 standaard van de ICH5 en 2 van de VIA RAID controller.
en ICH5 is?

ja misschien wel zonde, maar toch wel sneller als mijn athlon xp2000+ neem ik aan? besides, dat ram koop ik over een maandje of twee wel weer

en hopelijk niet zo irritant instabiel, want dat is waarom ik overstap op pentium

• Icey
Phusebox schreef op 03 juli 2003 @ 16:03:
[...]

en ICH5 is?

ja misschien wel zonde, maar toch wel sneller als mijn athlon xp2000+ neem ik aan? besides, dat ram koop ik over een maandje of twee wel weer

en hopelijk niet zo irritant instabiel, want dat is waarom ik overstap op pentium
amd is niet instabiel, het is de chipset die het instabiel maakt... via wil nog wel eens her en der wat problemen geven...

Mijn pc (sie sig) draaid al 3 weken echt super lekker, 3 lan partys, hoge loads, games en zelfs video converten... zonder problemen :)

Btw, goed rondkijken voor een cpu ;)

Mycom:

249 2,5 ghz 533 zonder ht boxed
250 2,6 800fsb met HT zonder koeler (dus los) voor 1 euro meer, dat vond ik wel leuk, maar staat NIET in hun lijstje, gewoon naar vragen. oohja, dit zijn de prijzen van 3 weken geleden o.i.d ;)

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Icey schreef op 03 July 2003 @ 16:07:
[...]

amd is niet instabiel, het is de chipset die het instabiel maakt... via wil nog wel eens her en der wat problemen geven...

Mijn pc (sie sig) draaid al 3 weken echt super lekker, 3 lan partys, hoge loads, games en zelfs video converten... zonder problemen :)

Btw, goed rondkijken voor een cpu ;)

Mycom:

249 2,5 ghz 533 zonder ht boxed
250 2,6 800fsb met HT zonder koeler (dus los) voor 1 euro meer, dat vond ik wel leuk, maar staat NIET in hun lijstje, gewoon naar vragen. oohja, dit zijn de prijzen van 3 weken geleden o.i.d ;)
nou ja ik koop de shit in duitsland waar ik alles koop,
want ik heb al zo vaak een mobo ofzo kapot gehad dat ik dat niet meer via postorder doe...

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

... de nieuwe southbridge van Intel.

Kom op, dat had je toch ook kunnen vinden in het Asus P4C800/P4P800 (Deluxe) [Ervaringen] topic of op de de Asus site.

Overigens zal ik maar niet reageren op de regelrechte flame dat AMD systemen instabiel zijn. :)

sigloos

• Icey
Phusebox schreef op 03 July 2003 @ 16:09:
[...]

nou ja ik koop de shit in duitsland waar ik alles koop,
want ik heb al zo vaak een mobo ofzo kapot gehad dat ik dat niet meer via postorder doe...
Mycom is niet postorder, ze zijn volgens mij de grootse computer keten (vobis heeft geen winkels meer...), en dus heb ik daar mijn spulletjes gehaald (in de stad). Goede support ook, maar daarvoor moet je maar in de shop servey kijken.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

_mARCO_ schreef op 03 July 2003 @ 16:10:
[...]

... de nieuwe southbridge van Intel.

Kom op, dat had je toch ook kunnen vinden in het Asus P4C800/P4P800 (Deluxe) [Ervaringen] topic of op de de Asus site.

Overigens zal ik maar niet reageren op de regelrechte flame dat AMD systemen instabiel zijn. :)
hoezo flame... ok ok MIJN amd systeem is erg instabiel
zo erg dat ik liever achter mijn PII zit dan achter mijn Athlon XP 2000+

• Icey
Phusebox schreef op 03 juli 2003 @ 16:18:
[...]

hoezo flame... ok ok MIJN amd systeem is erg instabiel
zo erg dat ik liever achter mijn PII zit dan achter mijn Athlon XP 2000+
Wellicht ligt het niet aan amd, combiantie van een brak moederbord, goedkoop geheugen en iemand die niet weet welke drivers o.i.d moet installeren of zijn systeem moet configureren.

Okay, ikzelf heb ook intel, maar mijn server is rete stabiel (moet ook wel) en die draaid op een dual amd 2200+, met het juiste geheugen en instellingen is het super stabiel...

En ik kan mij herinneren dat er een paar tweakers.net server bijna een uptijd van een jaar hebben, en die draaien ook op AMD.

• Dnc1n
Icey schreef op 03 juli 2003 @ 15:49:
[...]

asus heeft ook geen tijd om alles te checken... het is aanbevolen, niet vereist geheugen.

maarja, als je die mods in de bios in wilt stellen trekt hij de timings sneller, en cas3 is niet bepaald snel.
zijn de verschillen groot, cas3 v.s. cas 2.5?

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Icey schreef op 03 July 2003 @ 16:21:
[...]

Wellicht ligt het niet aan amd, combiantie van een brak moederbord, goedkoop geheugen en iemand die niet weet welke drivers o.i.d moet installeren of zijn systeem moet configureren.

Okay, ikzelf heb ook intel, maar mijn server is rete stabiel (moet ook wel) en die draaid op een dual amd 2200+, met het juiste geheugen en instellingen is het super stabiel...

En ik kan mij herinneren dat er een paar tweakers.net server bijna een uptijd van een jaar hebben, en die draaien ook op AMD.
tja toendertijd redelijk duur moederbord, met het duurste ram,
verder heb ik toch wel verstand van welke drivers ik moet installeren e.d.
in mijn ogen suckt AMD gewoon, wordt ook veel te warm dat ding... heb al de duurste koeler (luchtkoeler wel te verstaan) en 3 casefans en nog wordt het ontzettend warm

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ennnnn, we hebben het hier niet over AMD. Dus beneden deze post wil ik er ook niks meer over zien :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Nu we het toch over de Asus P4P800 hebben...

Ik heb een probleem met het Soundmax controlpanel van het onboard geluid.

Als ik daar met de rechtermuisknop op klik crasht het controlpanel vreselijk :(
Dan komt XP met de mededeling dat deze applicatie afgesloten moet worden.

"In SoundMAX Control Center is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak." |:(

Bij de details: AppName: smax4.exe, AppVer:4.0.4.18 ModName:User32.dll
ModVer:5.1.2600.1134 Offset:000c0e9

en nog een hoop data. Zegt mij niet zoveel...
Ik heb de laatste versie driver al geprobeerd van de Asus site, maar alles bleef het zelfde. (crashen!)

Hebben meer mensen dit verschijnsel?

Hog iets anders..

Als ik Norton Ghost 2003 start, krijg ik direct een general exeption fault!
De kans is dan groot dat me PC restart!

Zou het met de Serial Ata Raid 0 config te maken kunnen hebben?
Is verder niet overgeklokt, dus netjes.
Anders ga ik eens een Parallel Ata schijf installen en daarmee het SATA foutenverhaal uitsluiten.

Heeft iemand hier een SATA Raid0 config draaien, en geen last met dat Soundmix Controlpanel en Ghost 2003?

Ik vind het nogal vreemd allemaal. Draait verder wel stabiel, sandra eens laten stressen maar dit blijft allemaal goed werken!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 22:56 ]

• Dnc1n
@A333
misschien moet je de application accelerator installeren van de asus cd-rom?

@allemaal
Klopt het dat je de application accelerator van de Asus cd-rom ALLEEN kan installeren als je S-ata raid 0 draait?

Ik draai IDE Raid 0 en heb daarvoor eigenlijk alleen maar de raid driver geinstalleerd van via.
Heb ik daar verder nog iets voor nodig om het te optimaliseren?

wat me ook nog een beetje onduidelijk is is de " Enhanced Mode Support On, s-ata, p-ata of p-ata+s-ata" setting in het bios. Volgens mijn handleiding kan die het beste op S-ATA, ik gebruik alleen IDE RAID-0 dus zou ik hem dan niet beter op P-ATA kunnen zetten?

[ Voor 31% gewijzigd door Dnc1n op 04-07-2003 11:34 ]

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 16:05
@A333
Ik heb precies dezelfde problemen met soundmax als jij, en ook nog steeds geen oplossing gevonden....ik heb geen Sata (raid) dus zal het daar wel niet aan liggen....

edit:
ik heb wel de intel acc driver geinstalleerd

[ Voor 14% gewijzigd door boots op 04-07-2003 14:06 ]

Verwijderd

boots schreef op 04 July 2003 @ 14:04:
@A333
Ik heb precies dezelfde problemen met soundmax als jij, en ook nog steeds geen oplossing gevonden....ik heb geen Sata (raid) dus zal het daar wel niet aan liggen....

edit:
ik heb wel de intel acc driver geinstalleerd
Die acc. driver had ik de laatste keer niet geinstalleerd. Ligt het ook niet aan.
Verder heb ik een Radeon 8500, SCSI adapter, en een 80GB schijf aan de 2e ATA. poort hangen.

Ik denk dat ik die Terratec XFire kaart die ik nog heb liggen maar ga installeren.

Wat Ghost betreft, die ondersteunt die SATA niet.
Ik denk dat Ghost de serienummers van de schijven opvraagt om ze uit elkaar te houden, maar krijgt geen toegang, en crasht.

Verder geen problemen, het is wel een bliksemsnel mobo. Draai nu 20% overgeklokt, maar verrekt geen spier!

Update: Ik heb de X-Fire maar geinstalleerd. Perfect nu!
MaxSound voor mij? ...nu even niet... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 02:47 ]

• Dnc1n
ik heb 2 dagen windows xp kunnen gebruiken met dit moederbord en toen was het gebeurt. ik was bepaalde bestanden uit c:\windows\system\ kwijt en moest windows xp incl. sp1 eropnieuw opzetten. Ik ben bang dat dit mij een 2e x gebeurt dus vraag mij af wat de rede hier van kan zijn. Zou dit kunnen komen omdat ik IDE raid-0 draai?
een verkeerde driver misschien?

Verwijderd

Kan iemand vertellen waar in het bios van mijn Asus P4P de lux de mogelijkheid "Stepless Frequentie Selection" is te vinden?

RTF heb ik gedaan, search gebruikt, fora,s van Anandtech, HardOCP en Toms hardware doorgespit, niets kunnen vinden.

Als het mobo stuk is of de bios, dan heb ik nog een paar dagen om het mobo te ruilen.

Ik trek deze vraag terug.
Maar toch bedankt voor de reakties.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 20:33 ]

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Dnc1n schreef op 04 July 2003 @ 23:02:
ik heb 2 dagen windows xp kunnen gebruiken met dit moederbord en toen was het gebeurt. ik was bepaalde bestanden uit c:\windows\system\ kwijt en moest windows xp incl. sp1 eropnieuw opzetten. Ik ben bang dat dit mij een 2e x gebeurt dus vraag mij af wat de rede hier van kan zijn. Zou dit kunnen komen omdat ik IDE raid-0 draai?
een verkeerde driver misschien?
dit probleem had ik ook toen ik mijn windows had geinstalleerd op mijn Raid Array van mijn Abit KG7 moederbord.

bestanden verdwenen gewoon... enige oplossing, windows op een NIET raid schijf installeren, of de caching geheel uitzetten van de harde schijven

als windows nl. shutdownt, dan schakelt ie je raid HD's al uit voor ze de cache hebben weggeschreven

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Misschien hoort het hier niet helemaal thuis, maar ik ga vanmiddag P4P800 Deluxe, Intel 2,4ghz (800fsb), 2 x 256 Infineon/Apacer DDR 400 halen, alleen heb ik nu 300watt voeding, zou ik die moeten vervangen natuurlijk, maar door wat, had zelf gedacht een 350watt Enermax? Of zou ik toch nog meer nemen? Ga geen gekke dingen met het systeem doen eigenlijk.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

SuB-Gold schreef op 08 July 2003 @ 09:22:
Misschien hoort het hier niet helemaal thuis, maar ik ga vanmiddag P4P800 Deluxe, Intel 2,4ghz (800fsb), 2 x 256 Infineon/Apacer DDR 400 halen, alleen heb ik nu 300watt voeding, zou ik die moeten vervangen natuurlijk, maar door wat, had zelf gedacht een 350watt Enermax? Of zou ik toch nog meer nemen? Ga geen gekke dingen met het systeem doen eigenlijk.
zet ff neer wat er allemaal in komt te hangen.

Maar als het gewoon standaard is (hdd/fdd/cd-r/dvd/goeie vga/extra fans etc) dan zou die 350W van enermax wel moeten voldoen.

Meer is beter natuurlijk, maar t moet wel in je budget passen.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Over voedingen gesproken. Heb een P4P800 met 2.4Ghz (533FSB) met 2x 512MB MDT (DDR400) geheugen en een Geforce2ti kaart. Systeem lijkt bij vollast instabiel te draaien. Na wat zoekwerk en vragen stellen blijkt dat het Mobo kieskeurig is qua voeding. Nu wil het zo zijn dat ik er een Q-fan 400W dual fan voeding in heb zitten en die schijnt naar ervaringen van anderen instabiel te zijn met een P4P800 bord. Heeft er iemand dezelfde ervaringen ?

Thnx,..

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

beschuitfluiter schreef op 08 July 2003 @ 15:46:
[...]

zet ff neer wat er allemaal in komt te hangen.

Maar als het gewoon standaard is (hdd/fdd/cd-r/dvd/goeie vga/extra fans etc) dan zou die 350W van enermax wel moeten voldoen.

Meer is beter natuurlijk, maar t moet wel in je budget passen.
Ik hang er 1 hdd (maxtor 80gb), 2 cd's, gf2, sb live, en uh 2 case coolers en dat was het zo ongeveer, heb nu toch maar een 400watt Q-Tec voeding gekocht, hopelijk loopt die er een beetje op :D
Ga vanavond eens ombouwen, eerst maar backupje.
So, alles omgebouwt, werkt als een tierelier, heb net XP Pro geinstalleerd en super, geen fouten tot nu toe.

[ Voor 9% gewijzigd door SuB-Gold op 09-07-2003 01:26 ]

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Nieuw vraagje, welke driver voor de LAN hebben jullie gebruikt bij de Deluxe? Ik kon kiezen uit een LOM en NIC versie, heb de NIC gekozen, maar is dat wel goed dan? Aangezien hij beide aangaf als mogelijkheid?

• DarkChylde
  • Laatst online: 09:27
hmm, ik krijg ook binnen een paar dagen mijn nieuwe bakkie p4p800, 2 x 80 barracuda sata in raid 0.
en ik wilde eigenlijk na de eerste verse instal met ghost een backup maken. maar ik begrijp uit voorgaande posts dat dit niet kan. hoe kan ik dan wel een image maken :?

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 16:30
DarkChylde schreef op 09 July 2003 @ 12:12:
hmm, ik krijg ook binnen een paar dagen mijn nieuwe bakkie p4p800, 2 x 80 barracuda sata in raid 0.
en ik wilde eigenlijk na de eerste verse instal met ghost een backup maken. maar ik begrijp uit voorgaande posts dat dit niet kan. hoe kan ik dan wel een image maken :?
Je kan eens proberen met TrueImage van Acronis. Deze maakt backups onder windows dus zou dit pakket alle disken moeten zien. Ik heb wel en p4p800 maar geen SATA dus ik kan het niet testen.

System Specs - Homepage

• pietvs
Ook een vraagje:

Ik heb dus ook een P4P800 en heb daar via de digitale uitgang een creative Cambridge op aangesloten. Nu werkt dat prima. Maar nu wil ik de line-in onboard gebruiken maar krijg er geen geluid in. De soundmax software komt wel meteen dat er een apparaat is ingestoken en dan kies ik line-in maar geen geluid erin te krijgen. Ik wil dus video gaan capturen maar kan geen geluid opnemen. Voor de rest werkt al het geluid prima met afspelen enzo.
Heeft iemand een suggestie? Heb al gekeken in de FAQ bij asus enzo maar niets te vinden.

System Specs - Homepage

• DarkChylde
umh, moet het niet de line-out zijn ?
line-in is toch een input signaal :?

• pietvs
DarkChylde schreef op 09 July 2003 @ 15:10:
umh, moet het niet de line-out zijn ?
line-in is toch een input signaal :?
Hehhe, heb mijn post even aangepast. Stond er niet helemaal duidelijk nee. Maar de OUT doet het prima. Maar de IN niet. Heel raar.

System Specs - Homepage

• DarkChylde
k, nou snap ik 'm ;)
kan je helaas niet verder helpen.
hebt je het al geprobeerd met een ander kabel of een andere geluidsbron, of misschien een andere input (laatste zou niet mogen uitmaken, but u never know)

• pietvs
Ik heb de video ook aan mijn speakers meteen gehangen en dat werkt prima. Dus er staat echt geluid op. Ik zal nog wel eens wat aansluiten om te kijken wat dat doet.

Ik heb nog even zitten testen. Als ik dus de digitale uitgang niet gebruik dan doet de line-in het wel. Maar dat zou dus betekenen dat het onmogelijk is om dus 5.1 digital out en line-in te gebruiken. Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien? Iemand misschien hetzelfde probleem gehad en een oplossing heeft?

[ Voor 50% gewijzigd door pietvs op 09-07-2003 16:39 ]

System Specs - Homepage

• DarkChylde
ik zou een mailtje naar asus sturen. ben bang dat je het probleem gevonden hebt.
digitale en analoge werken niet tegelijk. (is wel verrot trouwens, maar je kan nog altijd een cheape soundcard erbij kopen ;))

• pietvs
Ik heb al via mijn leverancier een email opgesteld en deze gaat naar asus. Hoop dat er een fix voor komt. Ik had een gigabyte en daar geen problemen met analoog en digitaal tegelijk. Of een driver update heheh. Heb de laatste er al op staan dus misschien dat asus of soundmax het kan oplossen.

System Specs - Homepage

Verwijderd

Ik had eerder vermeld dat Norton ghost 2003 niet werkte en XP liet crashen.

Dit is verholpen door een nieuwe bios file te flashen van de Duitse Asus-site. http://www.asuscom.de/support/news/news.htm
Het gaat dan om versie 1009 beta2. Deze bevat ook een nieuwe Bios voor de SATA controller. Deze heeft versienummer 3.5.huppeldepuppie

Ghost doet het nu wel perfect.
Het terugzetten gaat nu als een speer en zeer snel.

Ook is er een nieuwe Intel Application Accelerator versie 3.5.huppeldepup.
Schijnt ook raid 1 aan te kunnen deze keer, maar dat heb ik (nog) niet uitgeprobeerd.
Al met al werkt het duidelijk een stuk soepeler allemaal.

Nog iets.. Ik heb mijn bios geupdate via de nieuwste LiveUpdater. Moet je wel de Duitse site kiezen!

• DarkChylde
thanks, goede info... kan ik tenminste een backup maken :D
intel appl acc is er idd in 3.5
via raid zit op 1.2
audio: 1985WDM_3630
3com nic: 044_3c940
dat zijn de laatste versie volgens mij.

• Dnc1n
misschien wel leuk om te vermelden dat de via ide raid het best goed doet vindt ik zelf.
dit is een benchmark na een schone installatie van windows xp met de drivers van de asus cd-rom windows heb ik alleen geinstalleerd met 1.20, weet niet wat ie dan gebruikt :?
maar dit is de benchmark:

setup: p4p800 (duh) deluxe (bios 1008), 2x maxtor dimondmax9 120gb 8mb cash, bijde op een appart raid kanaal, raid0.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/duncan/raid.JPG

nette score toch zit erg dicht bij 2x sata raid-0 :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Dnc1n op 11-07-2003 18:39 ]

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Iemand een idee wat ik moet doen, heb onder device-manager een sm-buscontroller staan, dus geen drivers geinstalleerd, heb niets op de asus cd kunnen vinden. Het gaat zich hier om een P4P800 Deluxe.

Het probleem is al opgelost, dacht dat ik de Intel utils geinstalleerd had, maar schijnbaar niet dus! Nu is het vraagteken weg :D

[ Voor 26% gewijzigd door SuB-Gold op 12-07-2003 14:37 . Reden: opgelost ]

• DarkChylde
tip voor mensen die een raid 0 sata volume maken, bij een nieuwe pc.
maak via de intel iaa driver een driver disk. in de readme staat hoe.
doe je dit niet, dan kan je geen windows installen. ik spreek uit ervaring :P
en post dit vanaf mijn nu werken pc.

nog iets anders raars. ik het 2x 512 infeon geheugen, als je in de bios de spd settings gebruikt of de timings te strak zet, dan zegt is dat ik maar 128mb geheugen heb :?
maar eerst alle drivers installen en dan een backup maken.. we gaan later maar weer eens tweaken ;)

• Dnc1n
bij de via ide raid heb je ook een driver nodig, opladen even later: u kunt ook de windows driver gebruiken. doet ie dus weer is niet automatisch! grr microsoft :)

Verwijderd

Hallo kan iemand mij vertellen of het echt nut heeft om van corsair een "matched pair" aan te schaffen deze zijn nogal wat duurder in aanschaf maar als het sneller is, is het het misschien waard.(Corsair DDR 256Mb XMS 3200 Pc 400C2+Hs)
Of kan iemand mij een ander geheugen adviseren,zoals ik alle forums doorlas kwam dit als meestvoorkomend voor!
Toekomstig. spec:P4P800,2.4Gig,80Gig Hd en de videokrt. is ook nog een vraagstuk!
NOG TIPS!
Alvast bedankt!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 18:09

IQM

Sinds een week heb ik nu een P4P800 Gold. Eeerst had ik een P4P800 Deluxe maar die was brak. Dat Deluxe kunnen ze ook wel weglaten wat er zit gewoon niks bij. Het enige wat je hebt is FW en VIA RAID onboard. Beide had ik toch al dus lekker de goedkoopste genomen. En mijn Promise RAID 0 gaat harder dan een VIA RAID.

Maar om iets over geheugen te noemen. Bij mij zit er Corsair XMS 3200LL (2x256Mb) op en dat loopt prima. Alle instellingen staan handmatig op CAS 2-2-2-6-2. Omdat ik het bordje nog maar een week heb en niet te veel tijd heb ik nog niet alles kunnen doortesten maar het lijkt goed te gaan met een 'kale' Windows XP installatie. Met SP1 of update functie lijkt het minder stabiel te worden. Ook in de laatste PCM stond een artikel over problemen met SP1 en HT enabled. In elk geval krijg je elke keer een andere foutmelding. :)

• DarkChylde
wat geheugen betreft, matched pairs zijn zeker aan te raden bij dual channel geheugen.
en als het goed is zijn ze ook niet veel duurder.
ik heb zelf geen matched pair. heb wel een bench gedraaid, maar emule stond aan tijdens de bench.. en mijn geheugen komt net onder dual channel pc2700 (heb dus 3200), ga vanavond maar eens opnieuw benchen...

@IQM ik draai nu XP/SP1 geen probs, alles werkt... dus weet niet wat voor foutmeldigen je zou moeten krijgen:?

Verwijderd

OK! Thanx voor de info,heeft iemand misschien nog een tip waar je op dit moment het beste Corsair DDR256Mb 3200 PC400 kan aanschaffen?,dit i.v.m. de prijs!.....oons bin't zuunig he!

• DarkChylde
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 16:51:
OK! Thanx voor de info,heeft iemand misschien nog een tip waar je op dit moment het beste Corsair DDR256Mb 3200 PC400 kan aanschaffen?,dit i.v.m. de prijs!.....oons bin't zuunig he!
pricewatch :X

Verwijderd

Dnc1n schreef op 11 July 2003 @ 18:37:
misschien wel leuk om te vermelden dat de via ide raid het best goed doet vindt ik zelf.
dit is een benchmark na een schone installatie van windows xp met de drivers van de asus cd-rom windows heb ik alleen geinstalleerd met 1.20, weet niet wat ie dan gebruikt :?
maar dit is de benchmark:

setup: p4p800 (duh) deluxe (bios 1008), 2x maxtor dimondmax9 120gb 8mb cash, bijde op een appart raid kanaal, raid0.

[afbeelding]

nette score toch zit erg dicht bij 2x sata raid-0 :9~
Ik heb ook een cleane install , 2WD van 120 gb in raid 0 en ik haal maar 25000 op sisoft en ik heb intel driver en via driver voor raid geinstalleerd staan. Iemand enig id?

Verwijderd

Nou dat lag wel voor de hand toch bedankt vor de tip,je wordt hier wel gemakzuchtig van!

• Dnc1n
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 17:07:
[...]

Ik heb ook een cleane install , 2WD van 120 gb in raid 0 en ik haal maar 25000 op sisoft en ik heb intel driver en via driver voor raid geinstalleerd staan. Iemand enig id?
heb je 8mb cash?
allebei op een appart raid kanaal?
heb jij ook raid tool geinstalleerd staan, gele icoontje onderin de taakbalk?

Verwijderd

Ja kheb die met 8mb cache. Welke raid tool bedoel je? die via driver?

• Dnc1n
de via driver met installatie vanaf de asus cd-rom, heb je een tooltje die onderin je het 1 en ander in kan stellen. misschien dat die de schijven wel ondersteund weet het niet zeker.
ik heb iif tijdens winxp setup versie 1.20 vanaf de asus site geinstalleerd, daarna direct de via driver installatie vanaf cd-rom

• DarkChylde
ik haal met mijn sata baracuda in raid ongeveer 60'000 in sandra...
sequential read/write zitten tussen de 80-90 megaByte :D
allen mijn mem performance zuigt waar. buffered score's van 3000 mb :(
die moeten toch echt over de 5000 zijn. MAM en TURBO staan niet aan. trekt mijn mem niet.
2 x 512 infeon. helaas is een module cas2.5 (@200) en de ander cas3 (@200).
verder loopt alles goed...

maar iemand een idee hoe ik mijn mem performance op kan krikken?

• DarkChylde
*schopje*

Verwijderd

DarkChylde schreef op 17 July 2003 @ 16:45:
ik haal met mijn sata baracuda in raid ongeveer 60'000 in sandra...
sequential read/write zitten tussen de 80-90 megaByte :D
allen mijn mem performance zuigt waar. buffered score's van 3000 mb :(
die moeten toch echt over de 5000 zijn. MAM en TURBO staan niet aan. trekt mijn mem niet.
2 x 512 infeon. helaas is een module cas2.5 (@200) en de ander cas3 (@200).
verder loopt alles goed...

maar iemand een idee hoe ik mijn mem performance op kan krikken?
het klinkt alsof je dual channel mode nie heb aanstaan... je zou teminste ~4500 moeten hale. Misschien is deze vraag al gesteld maar heb je de 2 modules in de zelfde kleur slots gedaan... dus eentje in blauw en de andere ook bijvoorbeeld. Ik haal overgins ~5000 met corsair pc3200 twinx sticks. Turbo kan ik jammer genoeg nie inschakelen.

• DarkChylde
dat dacht ik in eerste instantie ook (dat dual niet aanstond). maar ze zitten allebei in een blauwe slot. en volgens sandra is het ook dualchannel. alleen het lijkt alsof de buffered scores om een of andere reden te laag zijn. ga ze nog wel eens in zwarte slots proberen.

heb je al geprobeert het voltage naar je dimms te verhogen. voor de corsairs was het 2.7 volt. het scheelt soms net genoeg om turbo/mam aan te zetten....

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 23:46

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Misschien dat dit iemand zo 1, 2, 3 weet... P4P800 Deluxe ingebouwd. Knopje aan... Fan van de CPU gaat een kleine seconde draaien en gelijk weer uit.

Ik alles teruggebracht tot eigenlijk alleen AGP, CPU+koeler, geheugen, voeding en power switch.

Geen verandering. Andere grafische kaart maakt niets uit, ander geheugen maakt niets uit, andere voeding maakt niets uit, andere kast en dus powerswitch maakt niets uit.

Doe ik iets heel stoms verkeerd of kan ik concluderen dat waarschijnlijk het mb kapot is? (Of heel misschien de CPU?)

Overigens zit er een Celeron 2,2 op. Weet ik niet echt de bedoeling voor dit mb maar andere P IV is onder weg.

[ Voor 2% gewijzigd door Martin?81 op 07-08-2003 19:31 . Reden: spelling ]

Verwijderd

Ik heb de p4C800 deluxe met hercules 9800pro. 2x 512 Corsair Twinx.
Draai gewoon op Turbo en heb alles overclocked. Proc van 2.8 naar 3.4. 9800pro op 452/378 met standaard koeler.

Draai al 7 uur prime95, no probs
Ook UT2003/RvS/Splintercell meer dan 4 uur achtereen, blijft gewoon draaiien.
Temp van CPU iddel 38,5 stressed 49,6. Wel de Zalman 7000cu.
Ik had in eerste instantie ook Kingston, maar die was niet stabiel. Kon ik omruilen voor Corsair.

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 22:31
Ik heb vandaag mijn p4p800 en corsair 2x256mb LL pc 3200 ontvangen, uren bezig geweest met kloten tot ik erachter kwam dat ik de mem instellingen niet op spd moest zetten. Ik haal een sisoft me score van zo'n 4000, beetje weinig voor dual ddr 400? Op welke timings zou ik het geheugen kunnen zetten? want ze moeten veel lager kunnen volgens de specs.

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 22:31
foutje :)

[ Voor 97% gewijzigd door Manie Riets op 15-08-2003 22:24 ]

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
martinweb.nl schreef op 07 augustus 2003 @ 19:31:
Misschien dat dit iemand zo 1, 2, 3 weet... P4P800 Deluxe ingebouwd. Knopje aan... Fan van de CPU gaat een kleine seconde draaien en gelijk weer uit.

Ik alles teruggebracht tot eigenlijk alleen AGP, CPU+koeler, geheugen, voeding en power switch.

Geen verandering. Andere grafische kaart maakt niets uit, ander geheugen maakt niets uit, andere voeding maakt niets uit, andere kast en dus powerswitch maakt niets uit.

Doe ik iets heel stoms verkeerd of kan ik concluderen dat waarschijnlijk het mb kapot is? (Of heel misschien de CPU?)

Overigens zit er een Celeron 2,2 op. Weet ik niet echt de bedoeling voor dit mb maar andere P IV is onder weg.
Dit had ik ook, totdat ik erachter kwam dat ik de 2e voedingskabel nog in het mobo moest drukken |:( Dat doet wonderen :o

Verwijderd

P4P800 overclocking failed probleem

Het probleem dat in dit (oude) topic beschreven staat heb ik ook. Het is zo vreemd dat bij de minste biosinstelling de pc nauwlijks nog opstart. Bij mij start ie nu helemaal niet meer op. Waarschijnlijk is die van mij ook stuk. Maar toch wil ik nog hier even vragen of jullie raad weten, want ik heb hem via internet besteld dus moet ik hem helemaal opsturen.

De fans gaan allemaal draaien. Maar ik krijg geen beeld. Ik heb ook nog een andere videokaart geprobeerd, dat werkte ook niet. Ander geheugen gaat helaas niet lukken, want dat heb ik niet. Wel heb ik verschillende mogelijkheden geprobeerd met het geugen (verschillende banken en 1 of 2 dimmetjes) De CPU heb ik er ook al een keer opnieuw erop gezet, ook dit werkte niet.

Bios reset heb ik ook gedaan, zoals het in het ASUS-boekje te lezen is.

Toen m'n PC het nog wel deed kreeg ik vaak de melding dat de overclock niet gelukt was. Ook als ik in de bios alles op standaard/auto had staan. Maar toen ik juist wel ging overclocken (5%) verdween de melding en liep het systeem SUPER stabiel.
Dit lijkt mij iets met geheugen temaken te hebben -> als je oc'ed dan gaan de geugen timings minder strak staan ofzo.
En dat terwijl ik helemaal niet WIL ov\c'en. Ik wil gewoon lekker muziek maken nondeknetter! :)

Mijn systeem:

ASUS P4P800 Deluxe
ATI 6600 pro
2 x 512MB Dane-elec CAS 3 (maar SPD stelt het geheugen in op CAS 2.5, is dat normaal?)
Antec voeding
Intel P4 2,8Ghz/800Mhz

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 17:32 ]

• VinnieM
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 17:28:
...
Bij mij start ie nu helemaal niet meer op.
...
Dit heb ik als ik bijv. de geheugen latencies te laag instel, CAS2 terwijl het CAS3 geheugen is. Zelfs een BIOS reset wil dan niet helpen. Wat je kunt proberen is na het aanzetten van de computer de reset button in te drukken, soms verschijnt het beeld dan weer en kun je de instellingen ongedaan maken. Hier heb ik nl. het probleem dat terwijl ik CAS3 geheugen heb, ik CAS2.5 moet instellen anders wordt ie onstabiel :? Ach ja, het is wel duidelijk sneller nu :)

Verwijderd

Wil helaas niet helpen... Ik ga nog even de ASUS-website afzoeken en daarna waarschijlijk een mailtje sturen naar de winkel waar ik hem gekocht heb. En dan opsturen maar...

Verwijderd

uh, sorry, het mag denk ik niet in deze thread :(, maar ik heb het antwoord nodig!

Ik ga ook een P4P8X, Socket 478, DDR-Ram kopen met het volgende erbij:
Creative sbs 230 2.0 bulk
AOpen cdrw 52/24/52
2× 256 MB ddr/400 pc 3200 Kingston
40.00 / 7.200 Maxtor plus 8
ASUS p4p8x socket 478 DDr-Ram
intel pentium 4 2.6 Ghz 800 fsb/ 478 BOX
Connect3D radeon(8x) 9200 128 mb
antec Lanboy.

geeft die kingston nou wel problemen ofniet?, want jullie hebben het toch over de 512 mb versie? (die goedkoper is dan 2x 256 :o)
en waarom kopen jullie allemaal intel pentium 4 2.4 Ghz?

please verwijder dit bericht niet!

• JayVee
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Ik heb Kingston HyperX PC 3500 Kit of 2 gekocht en wil het om gaan ruilen. Op zich draait het okay, maar als ik ga overclocken houd het bij een FSB van 255 op, maakt niet uit wat ik met het geheugen doe (bijv. op 170MHz laten draaien met hoge latencies). Pak ik het TwinMos mem van een flatgenoot werkt het wel en kom ik tot 280MHz FSB (alleen dus met het mem op 186MHz...)

De P4 2.4C is gewoon de goedkoopste uit de serie en is geweldig te overclocken (vaak 3,2 zonder voltage te verhogen! Die van mij doet met voltage omhoog 3,36!).
Let er alleen wel op dat je een hoge bus krijgt door de lage multiplier. Dus of je koopt goedkoop geheugen en laat het op 2/3 van de FSB lopen ( bij een FSB van 280 op 186MHz) en dat is beetje jammer, of je koopt snel geheugen (PC3500 of hoger!) en laat het op 4/5 draaien, dan komt het geheugen op 224MHz.

[ Voor 4% gewijzigd door JayVee op 17-08-2003 11:25 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 12:36
Klopt het dat je met bios v1009 niet meer op Ctrl-I kunt drukken voor het Intel S-ATA raid schermpje? Is dat misschien veranderd, kan IAA 3.5 het nu vanuit Windows? Ik heb S-ATA Bootrom enabled in de BIOS dus Ctrl-I zou dan vermeld moeten worden.

Ik had bios v1005 en S-ATA RAID uitgeschakeld (ik d8, heb toch geen RAID nodig). Vervolgens de BIOS van floppy geupdate naar v1009 en toen WindowsXP geinstalleerd. Maar ik kwam er vervolgens achter dat door S-ATA RAID uit te schakelen ook de Application Accelerator niet werkt met dat verbeterde sub-system blabla enz. Intel heeft kennelijk ervoor gekozen met de 865 chipset het alleen maar met RAID te laten werken. Dus ik wou 't nu weer aanzetten in de BIOS om IAA te kunnen installeren (+herinstall Windows), maar ik zie dat Ctrl-I niet meer genoemd wordt en het schermpje ook niet meer verschijnt na de POST en voor het VIA RAID schermpje.

Is er niks aan de hand of bevat die BIOS soms de Intel BIOS ROM option niet meer? Ik denk, ik kan 't beter eerst hier vragen, voordat ik weer XP opnieuw moet installeren.

edit: hmm, misschien dat ze ergens na v1005 hebben besloten het scherm niet meer te laten zien als er toch maar één S-ATA schijf in zit... Ik heb er nl. maar één en wil die als "RAID Ready" installeren.

edit 3: het werkt nu goed. IAA RAID installeert maar inderdaad verschijnt het Ctrl-I scherm niet meer. Eigenlijk wel beter, duurt 't booten weer wat korter :Y)
(verhaal over RAID-driver bij Windows XP Setup mbv F6 verwijderd)

[ Voor 56% gewijzigd door Eegee op 18-08-2003 22:49 . Reden: vorderingen... ]

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 11:51
ik heb ook een probleem. Ik heb een p4p800 deluxe en als ik een paar uur internet valt ineens de verbinding weg. Ik denk dat dit ligt aan de 3com ethernetaansluiting. Heeft iemand een idee hoe ik dat probleem kan oplossen want om nou elke keer opnieuw op te starten.

Verwijderd

Ik heb een probleem. Als mijn pc een tijdje aanstaat detecteert mijn moederbord (p4p800 deluxe) mijn dvd-speler (pioneer 120s) niet meer na opnieuw opstarten. Het duurt een eeuwigheid voordat windows is opgestart. Ik heb net de bios geflashed met de laatst versie 1010, maar dit heeft ook niet geholpen, weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

• DarkChylde
3com-> installeer de drivers zonder de extra zooi
dvd-> niet meer, dus eerst wel :? probeer anders eens een andere aansluiting en check de master/slave positie...

• JayVee

JayVee

shibby++!

Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 12:33:
Ik heb een probleem. Als mijn pc een tijdje aanstaat detecteert mijn moederbord (p4p800 deluxe) mijn dvd-speler (pioneer 120s) niet meer na opnieuw opstarten. Het duurt een eeuwigheid voordat windows is opgestart. Ik heb net de bios geflashed met de laatst versie 1010, maar dit heeft ook niet geholpen, weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Waar hebbie die vandaan dan? Op de site van Asus staat alleen 1009. Je hebt toch niet het 1010 voor de P4C800 gepakt toch?

//edit: oh, ik zie dat er idd een 1010.1003 beta staat.

[ Voor 5% gewijzigd door JayVee op 18-08-2003 09:31 ]

• jaaoie17
  • Laatst online: 07-08 23:01
heb paar benches gedaan gunmetal 2 en ut2003 demo maar weet niet zeker of het wel goede resultaten zijn voor mn systeem.

gunmetal 2 bech:
res: 1024 768 32bit de rest op het hoogst en fsaa op 2X dat kon niet lager in het spel. daar haalde ik 23 fps

ut 2003 bench:

res 1024 768
flyby 217 fps
botmatch 75fps.

hoort dat niet hoger of is dat wel goed zo.

systeem:

p4 2800 (800 fsb)
p4p800 bios 1009
kingston hyperx 2x 256 ddr pc4000 in dual mode en heb mam en spd aan
radeon 9800 pro cat. 3.6
chipset heb ik de nieuwste drivers.
winxp sp1
directx 9.0

En nog 1 ding hoe krijg ik mn geheugen op 500 mhz in plaatst van 400 mhz

[ Voor 4% gewijzigd door jaaoie17 op 21-08-2003 23:54 ]

• jaaoie17
please help

• .NCK
ik heb nog steeds het probleem met mijn 3com. Ik heb hem zonder al die rommel geinstalleerd maar hij valt nog weg. Het is heel vervelend.

• jaaoie17
Kan iemand me helpen met mijn probleem, vooral die gun metal 2 bech vind ik veels te laag.

is hier te downen http://www.price.ro/download.php?op=getit&lid=95

Met die 3com had ik dat tie 1 keer uitviel maar dat gaat nu gewoon goed.

Is er nog een manier om dat geheugen op 500mhz te laten lopen

• VinnieM
jaaoie17 schreef op 23 August 2003 @ 09:43:
Kan iemand me helpen met mijn probleem, vooral die gun metal 2 bech vind ik veels te laag.

is hier te downen http://www.price.ro/download.php?op=getit&lid=95
Jouw 23fps valt nog wel mee volgens mij. Ik haal 18.9fps in benchmark 1 en 21.7fps in benchmark 2. Dit is dan wel met een Geforce4, maar m'n P4 2.6 draait op 3330Mhz (256MHz FSB). Verder kun je wel FSAA 1X kiezen (geen FSAA dus), daar heb ik de benchmarks op gedraaid, dus jouw Radeon haalt nog meer met FSAA 2X!
Je geheugen krijg je trouwens alleen op 500MHz wanneer je je FSB op 250Mhz zet, dus dan moet je maar eens gaan overklokken >:)

• .NCK
Even nog voor de geintereseerden, speedfan bevat nu ook de p4p800 deluxe. Ik heb hem geholpen. Vanaf versie 4.09 zit de p4p800 deluxe erin.

[ Voor 34% gewijzigd door .NCK op 24-08-2003 11:50 . Reden: de tekst klopte niet ]

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Iemand een idee, heb eens voor de gein mijn SBlive kaartje eruit gehaalt en mijn 4-point surround (met subwoofer) op de onboard sound aangesloten, maar nu heb ik om de zoveel tijd last van die vreemde tikjes onder het afspelen van mp3 via Winamp. Het is niet achterelkaar door, maar op bepaalde momenten. Soms heb ik het gevoel alsof het zelfs pijn doet aan me oren...

Verwijderd

SuB-Gold schreef op 24 augustus 2003 @ 21:23:
Iemand een idee, heb eens voor de gein mijn SBlive kaartje eruit gehaalt en mijn 4-point surround (met subwoofer) op de onboard sound aangesloten, maar nu heb ik om de zoveel tijd last van die vreemde tikjes onder het afspelen van mp3 via Winamp. Het is niet achterelkaar door, maar op bepaalde momenten. Soms heb ik het gevoel alsof het zelfs pijn doet aan me oren...
Had ik ook. Zal wel met de automatische detectie te maken hebben.
Ik heb het gedisabled en m'n X-Fire 1024 er in geprakt. Werkt wel beter! :)

• pietvs
Ik vind zelf de geluidskaart onboard behoorlijk zuigen. Je kan geeneens de digitale uitgang en de line-in tegelijk gebruiken. Ik snap niet dat ASUS met zo'n goeie naam dit soort dingen doet. Ik heb overal gezocht op het internet en contact gezocht met ze maar niemand reageert van asus. Er zit gewoon een enorme bug in hun P4P800 Deluxe mainboard waardoor je verplicht wordt om een PCI geluidskaart erin te zetten. Ik doe aan videocapturing dus heb ik ook de lineout-linein nodig naar mijn videorecorder. En mijn gewone speakers op de digital out. Maar helaas kan ik dat niet gebruiken. Heeft iemand anders dit ook al getest en dezelfde problemen? Want anders is mijn mainboard niet goed en zou ik hem moeten gaan omruilen.

Dus als iemand dat zou kunnen testen zou ik dat zeer op prijs stellen. Gewoon digital out aansluiten. En dan een line-in erin prikken. Dan luisteren naar de source via de line-in. Bij mij komt er GEEN geluid uit de speakers. Alleen als ik dus speakers op de normale line-out zet en de digital-out stekker eruit trek.

System Specs - Homepage

Verwijderd

Zijn er mensen met dit bord waarbij Wake On Lan (WOL) wel werkt? Zie P4P800 Deluxe heeft problemen met WOL ik krijg het maar niet aan de praat. :(

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 23:38:
[...]

Had ik ook. Zal wel met de automatische detectie te maken hebben.
Ik heb het gedisabled en m'n X-Fire 1024 er in geprakt. Werkt wel beter! :)
Ik heb ook maar weer mijn oude Live! kaartje erin gedaan, het smaakt veel beter schijnbaar :D
Verder ben ik enorm tevreden met mijn boardje, ik had alleen soms last van na aanmelding meteen monitor in spaarstand (en moeten rebooten omdat ie niet eruit kwam) en pc die wel werkte dan, maar zag ja niks :P

• BDT
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10-2023

BDT

Ik durf het even niet aan om mijn oude Geforce 2 MX400 kaartje in mijn net neiuwe P4P800 te steken.

In de manual staat dan ook AGP 8X compatible en alleen 1,5 V kaarten.

Kan ik mijn ASUS V7100 erin hangen, of kan ik beter een Geforce 4 Ti kopen?

Sega till I die!

Verwijderd

Heren,

ik wil vandaag het volgende gaan bestellen, graag op of aanmerkingen sinds jullie reeds ervaringen met het bord hebben.....

Iliyama E430S B 17 inch TFT Zwart
P4C800 DeLuxe lan/sata/fire wire
Zahlman ZM400A-APF 400W PSU of Levicom 450W Blue Led PSU
Antec SX1000 Plus AMG Midi Tower Window
Zahlman CNPS7000A- CU Silent s478 / s462cpu koeler
P4S478 2.8Ghz 512kbc 800Mhz fsb
2 x Maxtor DM 80 Gb 8 Mb cache

welk geheugen kan ik beter pakken?
2 x Dane Elec 512 MB NON-ECC DIMM PC3200
of
2 x Twinmos DDR400 512Mb DDR geheugen PC3200(CL2.5)

Is die onboard audio echt zo slecht? Heb nu nog AC'97 op Soltek NForce 2 bord, die is wel ok.....

Graag reaktie........wil graag gaan bestellen....

groeten!

Verwijderd

een collega van me heeft p4p800 deluxe, wil bios flashen, lukt niet met flash util AFUDOS

gewoon bootdisk, met util en bios file

a:\afudos (komt dan niet in grafisch gedeelte)

iemand dit al eens gedaan?

• DarkChylde
yep, maar je moet een volledig flash command geven. dus afudos xx naam.ami
en er is geen grafisch gedeelt voor de dos-flash util

Verwijderd

DarkChylde schreef op 29 August 2003 @ 14:55:
yep, maar je moet een volledig flash command geven. dus afudos xx naam.ami
en er is geen grafisch gedeelt voor de dos-flash util
zoiets als dit, maar doe toch iets fout:

a:\afudos /i<ROM filename> [/o<save ROm filename>]

file heet p4p81009.ami

Wat zou er dan letterlijk moeten staan in de command line?

• JayVee

JayVee

shibby++!

Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 15:17:
[...]

zoiets als dit, maar doe toch iets fout:

a:\afudos /i<ROM filename> [/o<save ROm filename>]

file heet p4p81009.ami

Wat zou er dan letterlijk moeten staan in de command line?
a:\afudos /ip4p811009.ami

• bobaphatt
  • Laatst online: 16-07 13:19

bobaphatt

omelet DU fromage!

ik heb ook een p4p800, en een asus geforce FX v9560/TD, ik heb sinds een tijd het probleem dat bij alle spellen en 3dmark etc, na een minuut ofzo mn schermen op standby gaan en het systeem vastloopt, dit probleem is pas een paar weken aan de gang, en het systeem is ongeveer 2.5 maanden oud. dus ik dacht dat het een geupdate driver probleem was. heb na eideloos kloten maar besloten mn HD te formatten en winXP opnieuw erop te zetten, en dan oudere drivers die eerder wel werkten te gebruiken, maar nu hij in dezelfde staat is als twee manden geleden, heeft hij nog steeds hetzelfde probleem! ik ben radeloos. het enige verschil is dat ik er een nieuwere bios op heb staan, maar kan de oudere versie 1007 nergens meer vinden, heeft iemand die voor me? dat is het laatste wat ik nog kan proberen volgens mij.

systeem:
P4 2.4Ghz HT
asus P4P800 motherboard met bios version 1008 (1009 ook geprobeerd)
asus geforce FX 9560/TD
1024MB ram
120GB maxtor SATA HD
40GB WD ide HD
creative live player
aopen cdrw
nec dvd+rw
300 watt PSU
firewaire card
winXP pro

Verwijderd

Al eens de P4P800 deluxe & RAID (VIA) uitgeprobeerd ?
Kijk eens op:
http://forums.viaarena.co...&threadid=42499&forumid=1

Gaat je dus niet lukken! Niet doen dus als je je data wil behouden!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aangezien iedereen dit topic telkens weer herbruikt voor verschillende problemen, wordt de overzichtelijkheid en de Search er niet beter van op. Dit topic gaat dan ook dicht.

Lees eens de 2e posting van de policy Dit graag lezen eer je post :) door voor meer achtergrondinformatie.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 29-08-2003 20:11 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.