Ik heb een "nieuwe" pc voor me pa in elkaar gezet, de oude is gedeeltelijk gefrituurd door de bliksem.
Bij het opstarten van de pc komt de melding "overklokking failed, press F2 for default setting..."
Ik druk dan op F2 en de pc start door, en W2k wordt geladen.
W2k start niet helemaal door, er komt een BSOD maar dit komt door een andere chipset drivers, ook zonder aangesloten hd komt de melding.
Wanneer ik dan op de reset knop druk, lijkt het er op dat de pc reset, maar de monitor gaat op zwart en ledje blijft oranje.
Ik moet de pc uitzetten en opnieuw aanzetten, anders wil die niet meer booten.
Het hele verhaal begint weer opnieuw, en kan weer op F2 drukken.
Ik heb de defaults geladen in de bios, en had ook niets in de bios aangepast.
Bij de JumperFree configuration tabblad staat de AI Overclock tuner op standaard.
Er zit een P4 2,4Ghz@800MHz in, en door de bios wordt dit ook netjes gevonden.
Verder zitten er 2 reepjes 256Mb DDRAM PC3200 in.
Misschien dat er nog instellingen voor het geheugen moeten plaats vinden, maar zoals ik het uit de manual haal, wordt dat bij de AI Overclock zelf bepaald als dat op standaard staat.
Weet iemand of kent iemand dit probleem, of kan iemand me DE tip geven.
Ps, is het ook mogelijk om de geinstalleerde IDE chipset drivers te deinstalleren.
/edit/
Ja, ik heb de search gebruikt, maar niet datgene gevonden wat hier mee te maken heeft.
/edit/
Bij het opstarten van de pc komt de melding "overklokking failed, press F2 for default setting..."
Ik druk dan op F2 en de pc start door, en W2k wordt geladen.
W2k start niet helemaal door, er komt een BSOD maar dit komt door een andere chipset drivers, ook zonder aangesloten hd komt de melding.
Wanneer ik dan op de reset knop druk, lijkt het er op dat de pc reset, maar de monitor gaat op zwart en ledje blijft oranje.
Ik moet de pc uitzetten en opnieuw aanzetten, anders wil die niet meer booten.
Het hele verhaal begint weer opnieuw, en kan weer op F2 drukken.
Ik heb de defaults geladen in de bios, en had ook niets in de bios aangepast.
Bij de JumperFree configuration tabblad staat de AI Overclock tuner op standaard.
Er zit een P4 2,4Ghz@800MHz in, en door de bios wordt dit ook netjes gevonden.
Verder zitten er 2 reepjes 256Mb DDRAM PC3200 in.
Misschien dat er nog instellingen voor het geheugen moeten plaats vinden, maar zoals ik het uit de manual haal, wordt dat bij de AI Overclock zelf bepaald als dat op standaard staat.
Weet iemand of kent iemand dit probleem, of kan iemand me DE tip geven.
Ps, is het ook mogelijk om de geinstalleerde IDE chipset drivers te deinstalleren.
/edit/
Ja, ik heb de search gebruikt, maar niet datgene gevonden wat hier mee te maken heeft.
/edit/
[ Voor 5% gewijzigd door Diamon op 24-07-2003 22:19 ]
And The Only One