Asus P4P800 trouble shooting

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 581 views sinds 30-01-2008

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 11:51
Even nog voor de geintereseerden, speedfan bevat nu ook de p4p800 deluxe. Ik heb hem geholpen. Vanaf versie 4.09 zit de p4p800 deluxe erin.

[ Voor 34% gewijzigd door .NCK op 24-08-2003 11:50 . Reden: de tekst klopte niet ]

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Iemand een idee, heb eens voor de gein mijn SBlive kaartje eruit gehaalt en mijn 4-point surround (met subwoofer) op de onboard sound aangesloten, maar nu heb ik om de zoveel tijd last van die vreemde tikjes onder het afspelen van mp3 via Winamp. Het is niet achterelkaar door, maar op bepaalde momenten. Soms heb ik het gevoel alsof het zelfs pijn doet aan me oren...

Verwijderd

SuB-Gold schreef op 24 augustus 2003 @ 21:23:
Iemand een idee, heb eens voor de gein mijn SBlive kaartje eruit gehaalt en mijn 4-point surround (met subwoofer) op de onboard sound aangesloten, maar nu heb ik om de zoveel tijd last van die vreemde tikjes onder het afspelen van mp3 via Winamp. Het is niet achterelkaar door, maar op bepaalde momenten. Soms heb ik het gevoel alsof het zelfs pijn doet aan me oren...
Had ik ook. Zal wel met de automatische detectie te maken hebben.
Ik heb het gedisabled en m'n X-Fire 1024 er in geprakt. Werkt wel beter! :)

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 16:30
Ik vind zelf de geluidskaart onboard behoorlijk zuigen. Je kan geeneens de digitale uitgang en de line-in tegelijk gebruiken. Ik snap niet dat ASUS met zo'n goeie naam dit soort dingen doet. Ik heb overal gezocht op het internet en contact gezocht met ze maar niemand reageert van asus. Er zit gewoon een enorme bug in hun P4P800 Deluxe mainboard waardoor je verplicht wordt om een PCI geluidskaart erin te zetten. Ik doe aan videocapturing dus heb ik ook de lineout-linein nodig naar mijn videorecorder. En mijn gewone speakers op de digital out. Maar helaas kan ik dat niet gebruiken. Heeft iemand anders dit ook al getest en dezelfde problemen? Want anders is mijn mainboard niet goed en zou ik hem moeten gaan omruilen.

Dus als iemand dat zou kunnen testen zou ik dat zeer op prijs stellen. Gewoon digital out aansluiten. En dan een line-in erin prikken. Dan luisteren naar de source via de line-in. Bij mij komt er GEEN geluid uit de speakers. Alleen als ik dus speakers op de normale line-out zet en de digital-out stekker eruit trek.

System Specs - Homepage

Verwijderd

Zijn er mensen met dit bord waarbij Wake On Lan (WOL) wel werkt? Zie P4P800 Deluxe heeft problemen met WOL ik krijg het maar niet aan de praat. :(

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 23:38:
[...]

Had ik ook. Zal wel met de automatische detectie te maken hebben.
Ik heb het gedisabled en m'n X-Fire 1024 er in geprakt. Werkt wel beter! :)
Ik heb ook maar weer mijn oude Live! kaartje erin gedaan, het smaakt veel beter schijnbaar :D
Verder ben ik enorm tevreden met mijn boardje, ik had alleen soms last van na aanmelding meteen monitor in spaarstand (en moeten rebooten omdat ie niet eruit kwam) en pc die wel werkte dan, maar zag ja niks :P

• BDT
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10-2023

BDT

Ik durf het even niet aan om mijn oude Geforce 2 MX400 kaartje in mijn net neiuwe P4P800 te steken.

In de manual staat dan ook AGP 8X compatible en alleen 1,5 V kaarten.

Kan ik mijn ASUS V7100 erin hangen, of kan ik beter een Geforce 4 Ti kopen?

Sega till I die!

Verwijderd

Heren,

ik wil vandaag het volgende gaan bestellen, graag op of aanmerkingen sinds jullie reeds ervaringen met het bord hebben.....

Iliyama E430S B 17 inch TFT Zwart
P4C800 DeLuxe lan/sata/fire wire
Zahlman ZM400A-APF 400W PSU of Levicom 450W Blue Led PSU
Antec SX1000 Plus AMG Midi Tower Window
Zahlman CNPS7000A- CU Silent s478 / s462cpu koeler
P4S478 2.8Ghz 512kbc 800Mhz fsb
2 x Maxtor DM 80 Gb 8 Mb cache

welk geheugen kan ik beter pakken?
2 x Dane Elec 512 MB NON-ECC DIMM PC3200
of
2 x Twinmos DDR400 512Mb DDR geheugen PC3200(CL2.5)

Is die onboard audio echt zo slecht? Heb nu nog AC'97 op Soltek NForce 2 bord, die is wel ok.....

Graag reaktie........wil graag gaan bestellen....

groeten!

Verwijderd

een collega van me heeft p4p800 deluxe, wil bios flashen, lukt niet met flash util AFUDOS

gewoon bootdisk, met util en bios file

a:\afudos (komt dan niet in grafisch gedeelte)

iemand dit al eens gedaan?

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:27
yep, maar je moet een volledig flash command geven. dus afudos xx naam.ami
en er is geen grafisch gedeelt voor de dos-flash util

Verwijderd

DarkChylde schreef op 29 August 2003 @ 14:55:
yep, maar je moet een volledig flash command geven. dus afudos xx naam.ami
en er is geen grafisch gedeelt voor de dos-flash util
zoiets als dit, maar doe toch iets fout:

a:\afudos /i<ROM filename> [/o<save ROm filename>]

file heet p4p81009.ami

Wat zou er dan letterlijk moeten staan in de command line?

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 15:17:
[...]

zoiets als dit, maar doe toch iets fout:

a:\afudos /i<ROM filename> [/o<save ROm filename>]

file heet p4p81009.ami

Wat zou er dan letterlijk moeten staan in de command line?
a:\afudos /ip4p811009.ami

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• bobaphatt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:19

bobaphatt

omelet DU fromage!

ik heb ook een p4p800, en een asus geforce FX v9560/TD, ik heb sinds een tijd het probleem dat bij alle spellen en 3dmark etc, na een minuut ofzo mn schermen op standby gaan en het systeem vastloopt, dit probleem is pas een paar weken aan de gang, en het systeem is ongeveer 2.5 maanden oud. dus ik dacht dat het een geupdate driver probleem was. heb na eideloos kloten maar besloten mn HD te formatten en winXP opnieuw erop te zetten, en dan oudere drivers die eerder wel werkten te gebruiken, maar nu hij in dezelfde staat is als twee manden geleden, heeft hij nog steeds hetzelfde probleem! ik ben radeloos. het enige verschil is dat ik er een nieuwere bios op heb staan, maar kan de oudere versie 1007 nergens meer vinden, heeft iemand die voor me? dat is het laatste wat ik nog kan proberen volgens mij.

systeem:
P4 2.4Ghz HT
asus P4P800 motherboard met bios version 1008 (1009 ook geprobeerd)
asus geforce FX 9560/TD
1024MB ram
120GB maxtor SATA HD
40GB WD ide HD
creative live player
aopen cdrw
nec dvd+rw
300 watt PSU
firewaire card
winXP pro

Verwijderd

Al eens de P4P800 deluxe & RAID (VIA) uitgeprobeerd ?
Kijk eens op:
http://forums.viaarena.co...&threadid=42499&forumid=1

Gaat je dus niet lukken! Niet doen dus als je je data wil behouden!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aangezien iedereen dit topic telkens weer herbruikt voor verschillende problemen, wordt de overzichtelijkheid en de Search er niet beter van op. Dit topic gaat dan ook dicht.

Lees eens de 2e posting van de policy Dit graag lezen eer je post :) door voor meer achtergrondinformatie.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 29-08-2003 20:11 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.