CrAzYgUrL

LOL nee, ik ben geen illustrator van boeken. Dank voor het compliment trouwens.

Soms zie ik een film, lees een boek, of zie een strip of zomaar iets wat ik tegenkome, en dan denk ik: "dat wil ik proberen te tekenen."
De techniek van het 'computertekenen' is nog vrij nieuw voor mij. Hoewel tekenen met de wacom heel dicht bij gewoon potlood tekenen komt.
Estupendo
uh... 4 à 5 uur op de wc zitten, is niets voor mij

. Maar ik zal dat in het achterhoofd houden: het 'versimpelen' van een tekening, om tot die cartoonachtige stijl te komen.
Magica
'k Denk er wel over om verder te gaan met een vector georienteerd tekenprogje, want de mogelijkheid om daarmee een ingescande tekening op het scherm over te trekken, bevalt me wel. evenals het 'gladstrijken' van lijnen, zodat de lijnen niet 'bibberig' op het scherm komen
Reden voor mij om het op die manier (scan op achtergrondlaag, en dan op een laag erboven over te trekken) te doen: Er zijn een aantal tekeningen op vellen A3... en dat trekt nogal lastig over onder die A6-wacom
Ik kijk intussen mee, met hoe jullie het doen, en lees intussen ook nog andere tips. Schaduwen kleuren moet ik met pc progjes nog onder de knie krijgen..
een eerste poging om een gescande tekening te voorzien van kleur dmv overtrekken (even wat snel probeerwerk met de muis

)
links de scan, rechts de bewerking met een kleurlaag erover
Die tekening zal mettertijd nog wel verder worden uitgewerkt.
Zyphrax: Kerstkaart!!! Dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik die pen zag.
h20-freak:
De heupen zijn inderdaad beter zo, en je hebt gelijk, het hoofd is iets te groot.
Ik weet niet in hoeverre je die tekening nog wilt wijzigen, maar je zou ervoor kunnen kiezen om het torso iets langer te maken . Dan moet je even kijken hoe dat uitkomt met de lengte van de armen, en de omtrek van de borst...
De feeling komt mettertijd wel

Gewoon doorgaan... en niet te hard gummen
Wat ik wel eens doe voor potloodtekeningen (alleen met stevig papier tho, minimaal 120 grams), is nadat de schets is gemaakt, de lijnen die ik wil houden, redelijk hard drukkend met zwart kleurpotlood over te tekenen. Dan met de gum erover. De lijnen van 't zwarte kleurpotlood blijven dan nog vaag zichtbaar, terwijl de gewone potloodlijnen allemaal weg zijn. Als je de tekening helemaal ingekleurd had, leek die wel zonder lijnen te zijn gemaakt. (vb.tamboer majoor)
Voor zwart-wit tekeningen geef ik trouwens de voorkeur aan zwarte kleurpotloden van Derwent, boven die van Bruynzeel. De Derwents hebben een iets blauwgrijs achtige ondertint, terwijl de Bruynzeels een meer bruinige ondertint hebben.
[
Voor 4% gewijzigd door
WillyF op 02-09-2003 21:14
. Reden: ff wat toegevoegd ]