Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 11.282 views sinds 30-01-2008

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Ja, maar met een draadmodel/harkpoppetje kan je makkelijk ff snel een houding neerzetten, met een grotere kans dat die ook echt klopt. Zomaar los uit de hand kan er vanalles scheeft uitkomen.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 21:29

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als ik iets moeilijks (vind ik) moet tekenen, probeer ik het eerst in eigen lichaamshouding na te doen, want anders worden de afmetingen gewoon te scheef. Anatomie oké, als ik maar enige richtlijnen heb. En ja, spiegelen. Maar dat gaat zo moeilijk als je het in een dummy tekent.
De dummy gaat trouwens straks wel mee, dus als je iemand in de trein ziet met een blauw A4 dummy aan het tekenen... it could be me! :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Anoniem: 51488

Senzuboon schreef op 17 september 2003 @ 11:47:
Ik heb ook goede tekeningen gewoon op lijntjes papier gemaakt, als ik 's avonds in bed lig. Das soms best balen, want dan kan je hem niet goed uitwerken.

Fan art voor de cartoon sequence:
[afbeelding]

Dunne lijntjes werken wel beter dan dikke met zo'n wacom, of ligt dat gewoon aan mij??
hehehe Commander Keen :P Krewl :D ga straks ff art maken en inscannen ... tonight ill be back :)

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Clay schreef op 18 september 2003 @ 12:48:
Ja, maar met een draadmodel/harkpoppetje kan je makkelijk ff snel een houding neerzetten, met een grotere kans dat die ook echt klopt. Zomaar los uit de hand kan er vanalles scheeft uitkomen.
Waarschijnlijk dat bij mij daarom vrijwel altijd de verhoudingen niet kloppen :P
Dark Blue schreef op 18 September 2003 @ 13:21:
Als ik iets moeilijks (vind ik) moet tekenen, probeer ik het eerst in eigen lichaamshouding na te doen, want anders worden de afmetingen gewoon te scheef. Anatomie oké, als ik maar enige richtlijnen heb. En ja, spiegelen. Maar dat gaat zo moeilijk als je het in een dummy tekent.
De dummy gaat trouwens straks wel mee, dus als je iemand in de trein ziet met een blauw A4 dummy aan het tekenen... it could be me! :D
Vroeger toen ik gezichten tekende ging ik altijd quasi-onbewust ook zo kijken, vond iedereen op school enzo altijd erg leuk :P Ik kijk in ruimtes ook altijd om me heen hoe alles staat en hangt enzo, en als ik teken kijk ik ook naar mezlef om idd enige richtlijnen te hebben. Maar ik teken vrijwel alles gewoon in de pose zoals ik het in mijn hoofd heb.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Anoniem: 89645

Senzuboon schreef op 18 September 2003 @ 12:22:
Het kan aan mij liggen, maar ik teken ook altijd mijn ventjes gelijk in de houding zoals ik ze wil tekenen. Volgens mij is dat vrij normaal. :?

Of ik begrijp je niet goed...
Als je het 'anatomisch correct' wilt uitvoeren, dan begin je gewoon met een draadmodel waarin de verhoudingen kloppen en daarna teken je de rest eroverheen. Het punt is natuurlijk om het draadmodel verhoudingsgewijs wél correct neer te zetten, als je draadmodel al te lange benen heeft, dan komt het natuurlijk nooit meer goed in de verdere uitwerking }:O

Ik heb gemerkt dat tekenen naar model hier ook erg goed bij kan helpen trouwens. Als je er meer over wilt weten, dan moet je 'ns op zoek gaan naar het standaard 6-hoofdig menneke, die is opgebouwd uit basisvormen. Lijkt een beetje op een teken-dummy. Als je dit poppetje in alle standen correct kunt tekenen, dan ben je al een héél eind. In de boeken van Felix Lorenzi kun je hierover ook e.e.a. terugvinden.

Leuke uitwerking overigens, Clay, ik vind alleen dat die powerrays, -beams of hoe je het ook wilt noemen bij haar handen de aandacht enigszins afleiden van de rest.

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Zo'n teken dummy heb ik al een jaar of vijf. Vond ik wel leuk toen we bij de IKEA waren, sinds toen hij mijn FM-antenne vast :+

Misschien toch een idee om die eens te gebruiken waar hij voor is :P

Hehe, ik heb er ook eentje, maar gebruik 'm ook vrijwel niet, omdat ie toch niet in alle standjes te manoeuvreren is, maar om te kijken hoe de verhoudingen zitten is ie juist wel weer goed. Kun je toch beter gaan modeltekenen dan zo'n poppetje te gebruiken, is nog leuker ook :D

Anoniem: 91634

Dag 3,
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rewinddigimon/T.K.jpg
Hij is nu bijna af ^_^.

Hier het origneel http://members.lycos.nl/rewinddigimon/TK_springt.jpg

Ik heb het kleuren zo veel mogelijk uit me hoofd gedaan, het werdt wel steeds moelijker doordat het nogal heb overdreven met de kleuren, al ziet het er zo wel erg gelikt uit.
De mond is alleen wat minder maar daar kan ik niet meer veel aan doen.

Veder komt in ze ene schoen nog IA te staan en rechts onder de regen boog komt me naam.
Weet iemand hoe ik een layer kan krom trekken ? De bedoeling is dat de regenboog als een echte regenboog gaat uitzien.

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Mooi hoor, ook mooie strakke dunne lijnen :)

En voor die gradient, je kan er een radial gradient van maken. Dan maakt ie hem dus rond, en als je hem dan iets buiten beeld maakt, dan komt hij ook mooi onder in de hoek :)

Dankje, al had ik me pencil voor de lijnen op 100% hard staan 0% harnes was beter geweest. Maarja van fouten leer je ;).

Ik heb geprobeert wat je zei, ik moest hem wel op reverse anders draaide me regenboog de verkeerde kan op. Alleen hoe krijg ik nou de cirkel groter. Dit was het groosts dat ik hem kreeg :|. http://members.lycos.nl/rewinddigimon/TK_springt2.jpg

Als ik het goed heb moet ik dus waar ik de kleurtjes heb gemaakt voor de regenboog een stuk op schuiven. Hoe kan je ze allemaal tegelijk op schuiven, shift werkt niet.

Tja, ik ben nog maar een noob B) met photoschop.
Ik hoop dat ik hem morgen middag helemaal af krijgt, als het goed is komt die dan op me school te hangen :).

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ja dat met die gradient dacht ik al dat dat zou gebeuren. In PS moet je uitzoomen totdat je een lekker stuk grijs rondom hebt. Daar begin je redelijk buiten de lijnen van je tekening je gradient, en op die manier spelen ermee, totdat hij is zoals je hem wilt hebben :)

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Dark Blue schreef op 17 September 2003 @ 23:04:
Joechei... ook ik heb haar nagetekend. Zie hier voor het resultaat:
[afbeelding]
Lijkt me simpel te raden :) of schuif ff over de plaat heen met je muis :)
Referentie: zie boven. :)
He, daar is avril weer. Ziet er goed uit Dark Blue.

Ik ben maar niet verder gegaan met die van mij, ben te bang dat ik door de laatste aanpassingen de rest verpruts.

Volgende week ga ik denk ik weer beginnen met een andere tekening, dezae mnaar niks gedaan wegens ziekte :/

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:05
getting really depressed... op zoek naar inspiratie maar al dit moois maakt het geloof ik alleen maar erger...

sta je dan met je diploma als grafisch ontwerper, ik ben nog geen maand bezig in het vak en ik zie het al niet meer zitten... dat wordt solliciteren bij mcdonalds

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

Phusebox schreef op 19 september 2003 @ 00:01:
getting really depressed... op zoek naar inspiratie maar al dit moois maakt het geloof ik alleen maar erger...

sta je dan met je diploma als grafisch ontwerper, ik ben nog geen maand bezig in het vak en ik zie het al niet meer zitten... dat wordt solliciteren bij mcdonalds
Jeez man, zonde.
Als ik je sig zo zie ben je (vooral!) bezig met gamegedoe.
Trap dat eens een weekje in de kast en kijk wat je echt wil.

Ik zelf heb me voedig opgeblazen en heb even een pauze in me casemod geplaatst. Ben nu dus aan het wacommen geslagen en heb me oude hobby weer opgepakt: Tekenen!!!

Ik neem aan dan je al wat beginwerk hebt gemaakt.
Begin anders eens wat cartoonwerk te tekenen, heb ik ook gedaan (zie CS:2)
Wel leuk werk hoor :) .

Probeer dan anders (als je dat nog niet gedaan hebt) eens wat realistische troep te tekenen (ga ergens zitten, maak niet uit waar, en teken wat je ziet. Natekenen dus. Ik heb het echt veel gedaan en ik kwam toen echt met van alles en nog wat op de proppen.

(Het is ook alleen maar een eigen-ervaring-suggestie)

Iig succes!!!

offtopic:
Heeft iemand ervaring met een Studie Induscrieel Ontwerpen, wat het inhoudt dus? Heb interesse in die studie, mail me @ chemmie [at] wanadoo [dot] nl :)

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82272

>JC Ken
Ik vind die met de rechte regenboog dan toch wel wat beter dan dat klein regenboogje, want dat ziet er maar wat raar uit, maar als noob in photoshop (zoals ik mezelf eiglek ook nog klasseer) vind ik het zeker goed gelukt, ik vind zelfs jou werk er veel beter uit te zien dan je referentie, is ook veel levendiger met die flashy kleuren! :)

>Phusebox
Oei...ik hoop daar nooit terecht te komen, maar als je een sterk portfolio hebt (ik weet niet of je dat hebt, heb je site wel bezocht maar voor 1 of andere reden kom ik dus niet op de paginas terecht, wrs ook wel door me trage connectie...) dus zoals ik zei, als je een sterk portfolio hebt kan je toch solliciteren by designstudios? Als je vind dat je portfolio niet sterk genoeg is zou ik dus aanraden om er wat aan te werken, liefst met werken waar je ook iets in zegt, vb racisme ofzo, ik weet, is waarschynlek vaak gebruikt topic, maar als je een goede boodschap overbrengt op de juiste manier zou het toch moeten lukken, en mss je services voorstellen aan vrienden/kennisen? Ik weet het niet, ben ook gewoon maar openminded 15 year-old...

Note: voor degene die me mss ff gemist hebben, heb het enorm druk met vanalle dingen met school enzo, maar heb vorige week nog wel paar uurtjes gevonden om aan me mooie Lonneke Engel te werken, zal het ff uploaden....
Afbeeldingslocatie: http://www.crazygurl.net/images/tekening-12.jpg
Ik weet het, is maar klein screenschotje en hemd ook nogal vaag, maar is nog maar me groffe uitwerking. (oh en tanden en onderkin ook nog niet veranderd, maar ga dat zeker doen!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Belichting e.d. rond de lippen enzo is echt goed! :) Dat zijn dingen die mij echt nooit fatsoenlijk lukken, lippen :{

Shirt mag idd nog wel wat aandacht, evenals haar oor. Ik zie ook nog iets vaags aan het haar aan de rechterkant (voor lonneke links) van de afbeelding.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 20:48
@Clay: zeer strak kerol, mijn complimenten. Alleen vind ik haar gezicht wat minder, iets zit er niet helemaal lekker :)

en meteen maar een wipje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.kaarsgaren/shit/esko_wip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58336

hmm like ur style..
ziet er best cool uit..
alleen vind persoonlijk je linework een beetje messy, opzich past het wel deels in je stijl, maar probeer iig de outline in dit geval wat strakker te houden, denk dat het dan wat strakker en gelikter over komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56775

Ik zit met een probleempje, en ik dacht dat jullie wel wisten hoe ik dat moest oplossen (dat hoop ik iig). Ik heb een plaatje met alleen grote zwarte vlakken... maar de randen van die vlakken zijn heel erg korrelig. Hoe kan ik hier nou mooie, vloeiende lijnen van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Had je je antialiasing uitstaan toen je de vlakken maakte? Het is niet echt goed mogelijk om achteraf nog antialiasing uit te voeren. Beetje met blur spelen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is ingescand, toen geselecteerd en gewoon effen ingekleurd. maar ik zal wat met blur proberen dan...

Edit:

En er zitten ook nog wat bobbeltjes en oneffenheden in de lijnen... hoe kan ik die het beste weg krijgen? Ik ben nogaal een ps n00b

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 56775 op 19-09-2003 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Uh. Probleem is dus je gebrek aan antialiasing denk ik. Hoe heb je de plaat ingekleurd? Laat em es zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit is het probleem geval:

Afbeeldingslocatie: http://www.dz-exchange.com/arjan/pics/tribalshark.jpg

Edit:

*Clickable*

En het moet een tribal haai voorstellen

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 56775 op 19-09-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 20:48
@ChiMero: Tnx en ja, klopt de lijnen zijn nu nog crap maar dit is nog de onbewerkte scan, waar ik met een brush wat kleuren op heb gemaakt, de uiteindelijk lijnen ga ik in illustrator maken denk ik.

@wie: Je kan dit proberen, resize je plaatje wat kleiner en dan worden alle lijnen wat gesmooth. Of de lange weg je en laad dit plaatje in illustrator en gaat hem over vectoren, dit word wel het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, moet ik eens kijken of ik illustrator ergens kan krijgen:D thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://members.lycos.nl/rewinddigimon/T.K.metnaam.jpg
Zo is die volgens mij af,
In de schoen staat IA (Van onze zite die og moet worden bijgewekrt.)

Later heb ik nog me nickname in de regen boog gezet en recht onder me naam. Het ziet er zo el te druk uir dus ik ga die "Hollander" schrappen en dan zet ik me naam in de regenboog.

Vandaag heb ik ook me elektromonteur diploma gekregen _/-\o_.
Als kado heb ik aan de directeur de schts van deze tekening gegevn en de ingekleurde versie die ik had uit geprint en ingelijst. Natuurlijk rechts onder me handtekening voor het geval dat ik nog beroemd wordt :*)

Hij was er erg blij mee, maar ik kende hem ook persoonlijk dus ik wist wel dat die het erg zal waderen. Ze hebben daar ook zo muurschildering in het gebouw en veder allemaal mooie plaatjes in lijsten door de school hangen.

En ondere de regenboog staat natuurlijk de pot .... (goud) :+.

$CrAzYgUrL
Ja, de kleuren vind ik zelf ook heel mooi geworden, was wel lastig om op later de juiste kleur te vinden voor zijn gezicht en armen doordat ik een aparte kleur tempertuur in me tekening heeft.

Nu lijkt me vorige tekening op eens stukke minder mooi, tijd dat ik deze als achtergrond ga gebruiken :).

Nu hopen dat me wacom ultrapad A4+ snel aankomt, ik ben benieuwe hoe die zal werken. Ik heb al een keer met een A4 tablet gewerkt en dat werkt veel smooter dan ze A6 tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Kheb in de trein en tijdens hoorcollege graphics wat zitten tekenen:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Boompjes%20en%20gebouwtjes.jpg

Deze manier van tekenen is niet wat ik normaal doe, zo met dikke lijnen en dan de inkleuring flink uitvegen. Ik zag een klasgenoot van me aan de HKU dat doen en het leek me wel leuk, dus bij deze eens geprobeerd. Wel voor herhaling vatbaar, vind ik. :)

@JC Ken:
Mooi, netjes ingekleurd en zo, maar wel wat puntjes waar je de volgende keer misschien wat meer aandacht aan kunt besteden:
-die haarpluk midden op zijn hoofd lijkt uit de pet te komen;
-die pet heeft een vreemd diepe deuk bovenin bij die naad;
-de letters die je er bij heft geschreven zijn echt gruwelijk lelijk binnen het verder erg nette ontwerp, echt jammer;
-de rechter hand (links voor de kijkers thuis) is nogal gek, vijf vingers die precies hetzelfde zijn, dus sowieso al geen kloppende duim.
Maar bovenal: een mooi, sprekend plaatje.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
@Oogst: als je dit uit losse hand hebt getekend vind ik het wel vet :), zou ik nooit kunnen. beetje te expressief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die tekening van Oogst vind ik ook erg mooi, ik vind het kanp dat je gewoon lukt om zelfs in de trein aan je tekening te werken.
Nu hopen dat ik later ook zo goed wordt ^_^.

Van die letters ben ik het mee eens, ik ga alleen rechts onder "J.C. Boersma" neer zetten met typ letters.
Wat ben ik blij dat ik dan nog niet die letters in had gezet toen ik hem aan de directeur had gegeven ^^. Die heeft rechts onder me mooie handtekning met zwarte stift. + de schets.
Wel een eer, dat zo tekening van me in me oude schol wordt opgehangen :).

Over die IA in de schoen ga ik ook nog aanpassen, er moet een soort blur in of zo iets zoat het er meer uit ziet of de IA echt op de schoen staat.

Ik zal die punten goed opneme voor de volgende keer, zelf vind ik dat de lijnen ook wat minder hakelig mogen.

Voor die lief hebbers nog een screenshot van het jongetje die ik heb na getekend.

:o, ik heb weer mail een vriend wilt nog wat screenshot hebben van een karakter. Mag ik weer aan de slag met VirtualDub.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 19-09-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 24-10-2024
Anoniem: 91634 schreef op 19 September 2003 @ 19:39:
Die tekening van Oogst vind ik ook erg mooi, ik vind het kanp dat je gewoon lukt om zelfs in de trein aan je tekening te werken.
Nu hopen dat ik later ook zo goed wordt ^_^.
Hèhè, ik ben een gruwelijke teken-n00b. Ik teken dit soort dingen met dit soort eenvoudige vormen, omdat ik verder niks behoorlijk op papier krijg. :D

Je bent dus al zeker zo goed als ik, vrijwel zeker zelfs al beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Oogst op 19-09-2003 19:59 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53305

voor de caroontekenaars onder jullie:
www.geocities.com/kylegallery/
hele vette galerie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:O, maar toch vind ik die tekening er mooi ;).

Mmm, nu is me tekening helemaal af. Ga morgen met een nieuwe beginnen.
"T.K. spingt in de lucht tijdens zijn reis naar de pot goud."
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rewinddigimon/T.K.springt%20titelgoed.jpg

Klik op het plaatje voor de achtergrond versie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ik zie dat je regenboog toch gelukt is? :) Mooi.

Wat voor brush heb je eigenlijk gebruikt? Je hebt wel mooie lijnen vind ik. Ik moet nog steeds uitzoeken hoe ik het nou het fijnst vind werken met mijn wacom. :P Maar je hebt het goed onder controlle zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, ik heb toch maar bij het tooltje alles kleuren onste beurt ietsje op geschoven omdat anders de regenboog te klein werd.

Dankje, ik had me tekening op 300dpi gescand en me brush op 5 staan. De tekening die je ziet is maar ±20 % groote van het orgineel.

Wacht dit is zo handig ^_^.
http://members.lycos.nl/rewinddigimon/Tool.html

Ik Gebruik voor de lijnen meestal Lineart 1
Lineart #1 & #2 Had ik van een vriend gehad.
Als je niet weet hoe je die toolsetting moet importeren dan leg ik je het wel uit.
*Noob Vraag* Weet iemand hoe je screenshot kan maken met Photoshop ?
Ik doe het nu maar steeds met PaintSchopPro.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 22-09-2003 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66118

screenshot met photoshop?! waarom niet gewoon alt+printscreen.. paste je daarna het resultaat lekker in flotosop! tenminste, zo doe ik dat altijd... werkt al een gek! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Laatst online: 13-02 05:48
waarom 'ALT'+printscreen zonder alt werkt het ook, toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met ALT erbij neemt ie alleen een screenshot van het actieve venster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66118 schreef op 22 September 2003 @ 22:26:
screenshot met photoshop?! waarom niet gewoon alt+printscreen.. paste je daarna het resultaat lekker in flotosop! tenminste, zo doe ik dat altijd... werkt al een gek! :P
Ja dat heb ik al geprobeer met de printscreenstoets, alleen die werkt niet bij photoshop :? .

Bij PaintShopPro werkt het wel.

Vandaag ga ik kijken of ik die ultrapad A4+ ga kopen.
Aan de ene kant vind ik hem wel wat erg groot, maar je kan nog elktijd het werk opvervlak kliener maken bij de drivers.

• chemmie

chemmie

Badger!

Wat fanart voor de cartoonsequence.

Ik denk dat ik binnenkort maar weer wat Matrix-stijl dingen ga maken, ontbreekt me een beetje aan inspiratie :)
*klikbaar*
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/farmer-mailbox/N_B_SB.jpg

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

Afbeeldingslocatie: http://www.fletwerk.nl/treminator/temp/itcamefromsomewhere02.gif

Niet handgetekend, wel gebaseerd op 'n schets :D

Ik heb die Ultrapad A4+ voor 125 gekocht en hij bevalt me erg goed
Op zo groot tablet kan je zelfs gewoon schetsen.

(TIP) als je een doekje onder je hand legt dan kan je beter over het tablet glijden waardoor je veel makelijker en mooier kan tekening ^_^.
Me Artpad II gaat nu maar voor de verkoop voor 33 euro.

Samen met een vriedin ga ik een tekening maken voor een fanart wedstrijd, ik laat wel zien waneer we wat op papier hebbe ;).

Anoniem: 41237

welke fanart wedstrijd? url?

• chemmie

chemmie

Badger!

edit:
grmbl...beter lezen B)

[ Voor 86% gewijzigd door chemmie op 25-09-2003 18:35 ]

Dat mag ik volgens niet zeggen aagezien de wedstrijd op een forum is.
(Tja, zelf vind ik het maar triest van al die kinderachtige regeltjes.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erg cool estupendo..
alhoewel ik het een beetje zonde vind dat het detail niet echt goed naar voren komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Laatst online: 09-05 01:09
Anoniem: 91634 schreef op 25 September 2003 @ 19:00:
Dat mag ik volgens niet zeggen aagezien de wedstrijd op een forum is.
(Tja, zelf vind ik het maar triest van al die kinderachtige regeltjes.)
Welcome to GoT..what else is new :P

Maar even ontopic, persoonlijk merk ik dat het makkelijker is om stabieler te tekenen door een normaal vel papier over mijn wacom te leggen.
Zo heb je dezelfde structuur van papier als je tekent. En dat geeft (bij mij dan) betere resultaten omdat je niet zo snel "uitglijdt", en heel precies stukjes kunt aanbrengen.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf grebruik in de truuk om een zacht doekje onder je hand te leggen, dan kan je gewoon ja hand op het tablet steunen zonder dat zo stug gaat over het tablet.
Maar de ene tablet is niet de ander, ik voel een groot vershil waneer ik me pen op me artpad II gebruik en waneer op de ultrapad. Me ultrapad is wat stroever.

Hier me Chibi ;).
http://members.lycos.nl/rewinddigimon/Karieschets3.jpg

Tja ik wou haar shirt kliener maken zonder veel te verandere, doordaar is ze van boven wat te breed :S.
Groothoofd ?
Dat hoort bij de chibi style ;).

Maar dit wordt de tekening.
Ik werk bij deze tekening samen met een vriedin. Zij heeft de hele mooi schets gemaakt. Alleen nu moet ik hem gaan inkleuren in photoshop.
http://members.lycos.nl/rewinddigimon/onzeTekening.jpg
Ik denk dat ik de potlood lijnen ga gebruiken, bahlve van de carakters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik zit nu met zo'n medion tablet a4++ (tja weet ik veel hoe het heet, iig stuk groter dan a4)
maar mijn vraag is; zijn er mensen die mij kunnen vertellen of een wacom echt heel veel beter is?
soms blijft die wacom wel eens hangen op een bepaald punt
of er verschijnen dingen op t scherm terwijl de pen niet op de plank komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21819

nog nooit zulke problemen gehad en ik heb die van mij ruim twee jaar en gebruik hem vrijwel elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 21819 schreef op 26 september 2003 @ 10:09:
nog nooit zulke problemen gehad en ik heb die van mij ruim twee jaar en gebruik hem vrijwel elke dag.
en die van mij, is een ? wacom? medion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen bij me artpad II had ik wel eens last van dat die 1sec hing bij het gumme. Maar volgens mij lag dat aan me pc. Want nu heb ik er geen last meer van gehad.
(Het kwam vlogens mij dat photoschop mem te weinig had.)

Ik heb nu een ultrapad A4+ (30cm*30cm) van wacom erg mooi ding. Ik vind hem vele malen beter werken dan een A4 medion van een vriend.
Vooral is het druk niveu werkt heel fijn, hij is erg gevoelig :).

Ik raad je aan om ook zo tablet te neme, de A3 versie is helemaal cool. Die kan met elektrische sticheteit tekeningen inscanne :9.

Tweede hands zijn die wacom tablet gelukig niet zo duur ^_^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
Wacom tableau's en andere duurdere soorten hebben vaak meer drukpunten boven de goedkopere. Ik heb een jaar of 2 geleden een wacom a5 formaat tableau gehaald, en nog geen moment spijt van gehad ondanks de (vooral toen) hoge prijs.
Ding geeft ook geen vreemde input of delays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm ja de prijzen zijn nog steeds erg hoog vind ik, en volgens mij wordt die ook kunstmatig hoog gehouden...

dat het af en toe hangen aan mijn mem ligt lijkt me sterk: 768mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IK bedoelde het van mij pc dat het toen mischien aan de mem lag ;).

Het beste wat je kan doen is zo tablet twede hands kopen, okee heb dan geen intous² maar weg zegt dat je tool id en dual track echt gaat gebruiken.

Om je een idee te geven vertel ik je dat mijn Ultrapad A4+ 125 euro heeft gekost, ze zijn ook elktijd in erg goede staat ondakse ze mischien tweedehands zijn. Want de vorige eigenaar gaat echt niet met een pen krassen op een tablet dat zo veel heeft gekost.

Eerst had ik trouwens het zelfde tablet bijna gekocht voor 90 euro, ik zla zeggen speur de tweedehandse site's af. En geduld wordt elktijd beloond ;).

Vraagie, weet iemand of de ultrapad A5 ook in seriele uitvoering is ?
In me boekjes staat namelijk dit; "Ultrapad A5 ADB"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58336 schreef op 26 september 2003 @ 00:00:
erg cool estupendo..
alhoewel ik het een beetje zonde vind dat het detail niet echt goed naar voren komt :)
Het is een vectortekening, dus ik kan het zo groot maken als ik zelf wil, maar het leek me een beetje a-sociaal om dat hier te posten :*)
Is ook alweer een oudje trouwens, wordt tijd dat ik weer 'ns met go' ol' Illustrator aan de slag ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25065

Mijn broertje heeft vandaag ook zijn wacom ontvangen. Alleen als we er in photoshop mee willen tekenen zien die lijnen er helemaal niet mooi / strak uit. Het is allemaal niet echt vloeiend.
Weet iemand hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

ff smoothing aanvinken in je brushes docker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542 schreef op 26 September 2003 @ 16:15:
Thnx het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
Anoniem: 9542 schreef op 26 September 2003 @ 16:15:
Waar zit dat ergens ?
Kan het namelijk niet vinden.

Recht boven klikken op Brushes, daar staat het ergsn in dat uitklap menu. (Tja in het begin wis ik dat ook nog niet :+.)

Hier voorproefje van het project van mij en een vriendin.
Afbeeldingslocatie: http://upload.petuhr.nl/upload/71356765.jpg

• Nibble
Anoniem: 91634 schreef op 27 september 2003 @ 19:44:
Recht boven klikken op Brushes, daar staat het ergsn in dat uitklap menu. (Tja in het begin wis ik dat ook nog niet :+.)
Hmz.. zal wel in PS7 zitten dan.
(gebruik nog steeds 6, 7 staat op de plank, maar heb niet genoeg argumenten om hem te installeren :P)
Hier voorproefje van het project van mij en een vriendin.
[afbeelding]
Ik herken sonic of knuckels hierin :P

[ Voor 4% gewijzigd door Nibble op 27-09-2003 19:56 ]

Yep, met wie ik smamen werkt wou haar er ook in hebbe.

Zij heeft de schets gemaakt en ik vind het erg knap dat ze het voor elkaar heeft gekregen om die twee karakters zo mooi naast elkaar te kregen.

Mij lukte het niet doordat ze zo verschilnde uitstraling hebbe. ZO zou die ene(Kari) er erg sloom uit komen in vergelijk tot met Tikal.

Ik denk om PS6 maar ook eens te proberen, ps7 loopt hier af en toe wat buggy :'(.

• Nibble
Anoniem: 91634 schreef op 27 September 2003 @ 22:25:
Yep, met wie ik smamen werkt wou haar er ook in hebbe.

Zij heeft de schets gemaakt en ik vind het erg knap dat ze het voor elkaar heeft gekregen om die twee karakters zo mooi naast elkaar te kregen.

Mij lukte het niet doordat ze zo verschilnde uitstraling hebbe. ZO zou die ene(Kari) er erg sloom uit komen in vergelijk tot met Tikal.

Ik denk om PS6 maar ook eens te proberen, ps7 loopt hier af en toe wat buggy :'(.
Kijk eens naar Alias Sketchbook Pro, dat programma gebruik ik om te schetsen (inkleuren is minder, ook verven e.d gaat beter in painter), maar het tekent nagenoeg natuurgetrouw als papier, en VLOEIEND! Alleen een wacom+photoshop+apple tekent net zo vloeiend.
(apple / pc photoshop, zit echt verschil in, directe ervaring, alleen zijn die laatste dingen zo duur!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03-2024

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

(apple / pc photoshop, zit echt verschil in, directe ervaring, alleen zijn die laatste dingen zo duur!).
ook directe ervaring en dikke bullshit, WAT voor pc en WAT voor een apple, een p100 en een g4 is nogal iets anders he. Niet zulke rare uitspraken doen, voor je het weet moet je een topic sluiten omdat het verzand in een gaer apple/pc discussie ;)

is er ergens een demo te krijgen van dat alias sketchbook?

edit: yup http://www.alias.com/eng/...ketchbook_pro/index.shtml :P

[ Voor 17% gewijzigd door XangadiX op 28-09-2003 02:37 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
XangadiX schreef op 28 September 2003 @ 02:35:
[...]

ook directe ervaring en dikke bullshit, WAT voor pc en WAT voor een apple, een p100 en een g4 is nogal iets anders he. Niet zulke rare uitspraken doen, voor je het weet moet je een topic sluiten omdat het verzand in een gaer apple/pc discussie ;)

is er ergens een demo te krijgen van dat alias sketchbook?

edit: yup http://www.alias.com/eng/...ketchbook_pro/index.shtml :P
Niet muiken, ik heb het zelf getest, een apple iMac G3, en mijn Pentium 4 1.7ghz, en die apple tekend absoluut vloeiender! (en dan heb ik er ook nog een meuk geheugen in zitten en een degelijkere videokaart, maar dat laatste is niet van invloed).
Ik ben geen apple aanhanger evenmin als ik windows/intel-fan ben, maar ik ben wel eerlijk.

En qua topics sluiten, het vertrouwen in het beleid en mods ben ik op t.net inmiddels al kwijt, dus what else is new :)

[ Voor 7% gewijzigd door Nibble op 28-09-2003 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IK geloofje wel, ik heb hier de mac handleiding van me tablet. En bij die mac drivers kan je veel meer instellen dan bij de windows versie.

Het zal me dus niet verbaazen dat de Mac wat relaxer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 91634 schreef op 28 September 2003 @ 08:15:
IK geloofje wel, ik heb hier de mac handleiding van me tablet. En bij die mac drivers kan je veel meer instellen dan bij de windows versie.

Het zal me dus niet verbaazen dat de Mac wat relaxer is.
Couldn't agree more. Ik heb de ervaring van een amd 1,2ghz en een iBook 700mhz (geloof ik)... en die apple werkte echt lekker vloeiend, heerlijk tekenen zoals je dat op papier doet, veel natuurlijker dan een pc. Apple -> Photoshop, PC -> Painter Classic. Apple <> PC met Photoshop zijn niet te vergelijken. Photoshop op de PC is dan veel ruwer in schetsen. En als je dan de brush zachter, dunner instelt krijg je weer geen lijn op papier.

Enfin, laten we hier geen hk 'deel je ervaringen' topic van maken...
Ik denk dat ik die sketchbook ook eens ga proberen :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net ff met de nieuwe wacom van mijn broertje lopen kloten:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/pjlammers/cosablaze/rastaman.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44162

Ik heb mijn wacom ook maar weer eens afgestoft... Dit is gewoon even een schets uit het losse handje. Commentaar is zeer welkom!
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=364866

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 16:45

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 44162 schreef op 28 September 2003 @ 21:05:
Ik heb mijn wacom ook maar weer eens afgestoft... Dit is gewoon even een schets uit het losse handje. Commentaar is zeer welkom!
[afbeelding]
het zou zo gebruikt kunnen worden in een Postbus 51 boodschap "Pesten is geen spelletje" oid :) Mooi!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja, helemaal niet gek! Maar het linker voetje staat wel wat eng scheef...
dan vind ik 'pesten' toch een griezelige bijsmaak krijgen als in 'hey kleintje geef me je geld of ik draai je voet uit de kom >:) ' :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemmie

chemmie

Badger!

Hmm, klein WIPje maar weer eens. :)
Foto-referenced en klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/farmer-mailbox/bikini_wip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradoxia
  • Laatst online: 28-05-2020
ben ook af en toe actief.. nou ja..
KLIK!!

/edit :p oh ja:
Potlood->Scanner->Photohop->Cheapo Trust Design Tablet 200 8)7
Tijd: 3 a 4 uur

[ Voor 36% gewijzigd door Paradoxia op 29-09-2003 01:20 ]

Nederlander in het enge Florida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93704

Ik ben nogal nieuw op dit forum,…
Ik zie dat hier wel aardig wat mensen zijn die zeer goed kunnen tekenen.
Ik teken zelf soms ook wel wat, probeer eigelijk een opleiding te zoeken die meer die richting van tekenen/CG art op gaat.
Maar ik had even een vraagje.

--------------------------------------

Ik ben op zoek naar een goede ‘tekenwinkel’ of een boekenzaak, waar ze het volgende verkopen:
Sanford Prismacolor Gray Markers
En dat is een set van de volgende ‘sterkte’ 10%, 30%, 50%, 70%, 90%, en zwart.
Nou kan ik deze overal op Internet wel bestellen, alleen het probleem is, ik heb geen credit card.
En op mijn 17e een credit card ...dat gaat niet lukken.
Nou vroeg ik mij dus af of er ergens in de omgeving Assen/Groningen misschien een tekenwinkel was waar ik eens even zou kunnen gaan kijken, of waar er voor mij besteld kan worden.

Is er iemand die misschien een adresje weet?

Bij voorbaat dank._/-\o_

Hier zijn wat van mijn tekeningen:
(let niet op de cilinder foutjes, en andere major bugs etc....ik probeer me best te doen:P)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/UTownz/IMAGES/Drawings/Drawings2003/Character-Fantasy-Robot2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/UTownz/IMAGES/Drawings/Drawings2003/Teddy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/UTownz/IMAGES/Drawings/Drawings2003/UndergroundColour.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 12:55
:9~ tering hé, ziet er cker zeer strak uit. kwou dat zo kon tekenen. Kan net me eigen naam tekenen, :P ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ArieR op 29-09-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even een probeersel van mij. Ik weet dat er bepaalde lijnen niet kloppen, maar ik zie zo snel niet welke... Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=367452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KennyV : Die tekeningen zien er goed uit, vooral de laatste spreekt me erg aan, mooi kleurgebruik! Voor iemand van 17 jaar die al zo goed kan tekenen, kun je er later vast wel 'professioneel' mee aan de slag als je maar lekker blijft doortekenen.

Wat betreft die markers, ik weet wel een adres in Utrecht waar je die kunt krijgen, maar dat ligt niet echt in de richting :). Ik zou gewoon in de Gouden Gids gaan zoeken op teken/schilderspeciaalzaken, daar verkopen ze vast ook wel markers.

En wat betreft een tekenopleiding; je kunt natuurlijk naar een kunstacademie gaan en dan de richting illustratie/visualizing oid kiezen. In Amsterdam heb je ook de Cartoonschool, die richten zich specifiek op tekenen en animatie. Maar het allerbelangrijkste is dat je lekker zelf blijft tekenen, het is echt niet per definitie zo dat je een tekenopleiding moet volgen om een 'groot tekenaar' te worden (maar het kan zeker wel helpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
CyrustheVirus:
Ziet er goed uit! vooral die eerste (joch/meid?) met hondje... die straalt... ikweetnietwat.. uit

kennyv:
!! mooi! heel mooi zelfs.

Wat betreft die markers.. heb je al bij Flokstra in Groningen gekeken?
Daar heb ik nl. m'n Derwent zwarte kleurpotloden vandaan...

[ Voor 12% gewijzigd door WillyF op 29-09-2003 23:40 ]

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradoxia
  • Laatst online: 28-05-2020
Even nieuwe potloden gehaald vandaag en een schetsje gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://thr3ddy.com/images/angel.jpg

Moet nog wel even helemaal afgemaakt worden btw. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Paradoxia op 30-09-2003 01:26 ]

Nederlander in het enge Florida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93012

Hoi,

Ik ben ook een liefhebber van cartoontekenen. Hieronder een voorbeeldje en een linkje naar meer werk. Leuke topic :)

Gr. J-P

Afbeeldingslocatie: http://www.leconte.nl/v2/cartoonsCW/cartoongroot52.jpg

Meer cartoons zie link..
http://www.leconte.nl/v2/cartoonsCW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Leuk! leuke grappige cartoons en mooie stijl, bevalt me wel.. Ook goed gedetailleerde (in de cartoonzin dan ;)) gezichten..

keep it up! (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemmie

chemmie

Badger!

Ik heb de meid in bikini maar even laten rusten en heb het potlood (jawel het echte potlood) maar weer eens opgezocht. Is ook alweer een jaar of 7 geleden dat ik dat aangeraakt heb.

Helaas kon ik mijn spullen niet meer vinden vinden dus meteen een nieuwe zooi hardheden gekocht, evenals a3 schetsblok, pentel en kneedgum :) .

Dit is er tot nu toe uitgekomen.

[improvisatie-scannen]
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/farmer-mailbox/IM002759.JPG
[/improvisatie-scannen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91319

ik heb eerder al pics(dmv een linkje) laten zien van mij, maar ik zit nog steeds met een probleem achtergrond en inkleuren ik kan wel photoshoppen maar altijd als ik dat probeer vernachel ik de tekening vind ik. en bij sommige hier zie ik vet rlxte achtergronden en ingekleurde tekeningen, nu mijn vraag welke appz genruiken jullie daarvoor?

-Z-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemmie

chemmie

Badger!

Anoniem: 91319 schreef op 30 september 2003 @ 21:32:
ik heb eerder al pics(dmv een linkje) laten zien van mij, maar ik zit nog steeds met een probleem achtergrond en inkleuren ik kan wel photoshoppen maar altijd als ik dat probeer vernachel ik de tekening vind ik. en bij sommige hier zie ik vet rlxte achtergronden en ingekleurde tekeningen, nu mijn vraag welke appz genruiken jullie daarvoor?

-Z-
Ik teken zelf met Macromedia Flash MX (6.0), dat vind ik gewoon het lekkerste werken voor cartoon-achtige dingen.

Er werken ook veel mensen hier met Adobe Illustrator of Photoshop.

Heb zelf geen ervaring met Illustrator, ik wil eigenlijk wel eens weten hoe dat tekent, misschien maar eens proberen.

Photoshop gebruik ik meer voor het muis-werk, alhoewel ik af en toe wel eens probeer om een wacom-creatie te maken hierin. Ik vind t resultaat alleen altijd tegenvallen.
willem169 schreef op 30 September 2003 @ 22:04:
Als het resultaat tegenvalt ligt dat in ieder geval niet aan Photoshop, dat kan ik je wel vertellen..
Zei ik dat t aan photoshop lag ? ;)

Ik kan gewoon niet zo best overweg met dat prog. Ik kan altijd beter uit de voeten met vector programma's. Ik heb eigenlijk altijd CorelDRAW gebruik (4 t/m 9 ) en toen ben ik eigenlijk om mij verder eigenlijk onduidelijke reden overgestapt op PS :)

Oefening baart kinderen kunst zullen we maar zeggen.

[ Voor 24% gewijzigd door chemmie op 30-09-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 22-01-2021
Als het resultaat tegenvalt ligt dat in ieder geval niet aan Photoshop, dat kan ik je wel vertellen.. zoek maar es met de search hier naar een topic "EXPOSE", daarin staan de meest waanzinnige tekeningen, vaak gemaakt met Photoshop.

Voor overtrekken is Illustrator zeker geschikt en voor realistisch tekenen Photoshop of zoals sommige mensen zweren bij Corel Painter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat iemand er wat leuks uit krijgt zegt natuurlijk niets over de geschiktheid van het betreffende pakket. Je kan ook met Paint alle pixels stuk voor stuk inkleuren, en er zijn afgezien van de pixelartists vast wel wat lijpo's die dat doen.

Photoshop is oorspronkelijk bedoeld voor het bewerken van foto's, maar heeft toch ook wel het één en ander aan tekentools (erbij gekregen). Painter daarentegen richt zich echt op het teken- en 'schilder'werk. Ik meen dat de oppergoeroe Craig Mullins er ook op over wil(de?) stappen.

Maargoed, voor het zover is dat je last hebt van de mogelijke tekortkomingen van Phtoshop zit je al ver boven het 'GoT-niveau' :)

Dat je beter uit de voeten kan met vectorprogramma's kan ik goed begrijpen. Ik heb zelf altijd het gevoel dat je daar meer controle hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Oefening op 30-09-2003 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75106

"Nude Study" :9

Afbeeldingslocatie: http://www.silentflow.com/dcgallery/nudestudy.jpg

U zijt gegroet })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dc u sick man :)

post some more, de rest zag er ook goed uit man..
denk dat de mede tweakers wel geinteresseerd zijn in je "freakshow" project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ie af is ;) eerst even fatsoenlijk filmpje van maken.

edit: ah what the heck.

Wat concept schetsjes (komen niet per se in het filmpje):
Afbeeldingslocatie: http://www.silentflow.com/dcgallery/freakshow04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.silentflow.com/dcgallery/freakshow02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.silentflow.com/dcgallery/freakshow03.jpg

En een teasertje van m'n storyboard:
Afbeeldingslocatie: http://www.silentflow.com/dcgallery/fs_storyboard02.jpg

Ik moet nog kijken hoe ver ik het ga uitwerken, hangt een beetje van de bui van m'n leraar af of we het af moeten maken of niet.

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 75106 op 02-10-2003 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wowie, ik hou niet zo van harige plukkerige stinkventjes, maar je tekenstijl is leuk! En waar heb je de onderste mee ingekleurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2021
Anoniem: 93704 schreef op 29 september 2003 @ 13:37:
Ik ben nogal nieuw op dit forum,…
Ik zie dat hier wel aardig wat mensen zijn die zeer goed kunnen tekenen.
Ik teken zelf soms ook wel wat, probeer eigelijk een opleiding te zoeken die meer die richting van tekenen/CG art op gaat.
Maar ik had even een vraagje.

Ik ben op zoek naar een goede ‘tekenwinkel’ of een boekenzaak, waar ze het volgende verkopen:
Sanford Prismacolor Gray Markers
En dat is een set van de volgende ‘sterkte’ 10%, 30%, 50%, 70%, 90%, en zwart.
Nou kan ik deze overal op Internet wel bestellen, alleen het probleem is, ik heb geen credit card.
En op mijn 17e een credit card ...dat gaat niet lukken.
Nou vroeg ik mij dus af of er ergens in de omgeving Assen/Groningen misschien een tekenwinkel was waar ik eens even zou kunnen gaan kijken, of waar er voor mij besteld kan worden.

Is er iemand die misschien een adresje weet?

Bij voorbaat dank._/-\o_

Hier zijn wat van mijn tekeningen:
(let niet op de cilinder foutjes, en andere major bugs etc....ik probeer me best te doen:P)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik denk al, die tekeningen heb ik eerder gezien! Het is KennyV van het gamer.nl forum :P Welkom Kenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een vriend van me gaat samenwonen met zijn vriendin binnenkort, en in plaats vanb de traditionele krat bier wilde ik hem eens een tekening geven. Ik ben er nog mee bezig, maar hier alvast een WIPje:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=372454

Dit is nu de vijfde tekening die ik maak met met wacom (en photoshop) en ik heb een beetje het gevoel dat ik met bepaalde dingen vast kom te zitten. Misschien dat iemand van jullie me even een beetje op weg kan helpen.

1) Een schets inkleuren lukt me vrij redelijk, maar de verschilllen tussen licht en donker blijven bij mij, ook na veelvuldig smudgen zo duidelijk zichtbaar. Ik zie hier vaak tekeningen voorbij komen waar de kleurverlopen onwijs strak zijn, hoe doen jullie dat? Wat voor type brush? Welke techniek?

2) Ik blijf die zwarte lijnen nodig hebben... Als ik ze weghaal ziet het er niet meer uit. Hoe doen jullie dat? Puur met donkere/lichtere vlakken? Of zijn er andere manieren?

3) Dan nog even een praktisch vraagje, ik wil deze dus bij een copyshop laten uitprinten op a3 formaat. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik mijn bestand daar het beste aanleveren? Of is het net zo makkelijk om het gewoon zelf uit te printen en daar op a3 te laten kopiëren?

Ow, en commentaar/tips op de tekening mogen ook altijd natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93782

door deze tekeningen krijg ik gewoon zin om zelf iets te tekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
Anoniem: 44162 schreef op 02 oktober 2003 @ 08:51:
Een vriend van me gaat samenwonen met zijn vriendin binnenkort, en in plaats vanb de traditionele krat bier wilde ik hem eens een tekening geven. Ik ben er nog mee bezig, maar hier alvast een WIPje:

[afbeelding]

Dit is nu de vijfde tekening die ik maak met met wacom (en photoshop) en ik heb een beetje het gevoel dat ik met bepaalde dingen vast kom te zitten. Misschien dat iemand van jullie me even een beetje op weg kan helpen.

1) Een schets inkleuren lukt me vrij redelijk, maar de verschilllen tussen licht en donker blijven bij mij, ook na veelvuldig smudgen zo duidelijk zichtbaar. Ik zie hier vaak tekeningen voorbij komen waar de kleurverlopen onwijs strak zijn, hoe doen jullie dat? Wat voor type brush? Welke techniek?

2) Ik blijf die zwarte lijnen nodig hebben... Als ik ze weghaal ziet het er niet meer uit. Hoe doen jullie dat? Puur met donkere/lichtere vlakken? Of zijn er andere manieren?

3) Dan nog even een praktisch vraagje, ik wil deze dus bij een copyshop laten uitprinten op a3 formaat. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik mijn bestand daar het beste aanleveren? Of is het net zo makkelijk om het gewoon zelf uit te printen en daar op a3 te laten kopiëren?

Ow, en commentaar/tips op de tekening mogen ook altijd natuurlijk :P
Qua copyshop... lever een zo hoog mogelijke resolutie aan (300 dpi en hoger het liefst) .. oh ja.. copyshop is DUUR! (hier een keer een boekje laten printen en inbinden (20 a4tjes) prijs 34 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey darkblue, thanks 4 compliment :)
De onderste is inge"kleurd" met een penseeltje, gewoon wat oost-indische inkt verdunnen met water. De lijnen zijn ouderwets met een tekenpen en oost-indische inkt gedaan, die daarboven met een dikke fineliner (edding 1200 en 1300 - erg fijne stiftjes). De nude study is met conté.
Keep drawing peeps! Het ziet er allemaal goed uit hier :)

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 13:20
ik heb de afgelopen tijd homeworld gespeeld. mooi spelletje en daaruit heb ik mijn inspiratie gehaald voor 't volgende plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/a.khatami-10/images/corvet.jpg

enjoy

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanvverk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
God man !!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Heb je die in het groot (1024x768) voor mij ? Dan brouw ik er wat moois van en gaat ie op m'n desktop !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-04 09:13
Het is een tikje brak maar wilde deze toch neerzetten.

[1] Vrij simpel gezicht met aardig wat fouten, maar gelukkig wel met character
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/Illustratie/WIP/toon.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Banshax op 03-10-2003 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shook
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Afbeeldingslocatie: http://hagen.let.rug.nl/~s1295896/prototype/grafIlseFinalKlein.jpg

ff een wacom van mijn werk geleend en sinds jaren maar weer eens een (dit keer "virtual") piece gemaakt. ;)

comments welcome.

[ Voor 4% gewijzigd door Shook op 04-10-2003 12:03 . Reden: updated version ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

rashmatash schreef op 02 October 2003 @ 22:13:
ik heb de afgelopen tijd homeworld gespeeld. mooi spelletje en daaruit heb ik mijn inspiratie gehaald voor 't volgende plaatje:

[afbeelding]

enjoy
Strakke plaat! Mooi perspectief en de lichtinval is goed. Meer!!

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.