[Win2k] SP4 released, ervaringen topic*

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 919 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
wat ik me nu net even afvroeg is het volgende

wat is nu beter?>>

1. schone windows installatie gevolgt door alle updates/Service Packs etc en dan de programma's die je gebruikt OF

2. Windows installatie direct gevolgt door de programma's die je gebruikt EN dan na afloop alle Service packs/updates te installeren

wie of wie heeft de oplossing :)

is wel beetje offtopic maar toch wel gerelateerd aan SP4 :) (toch?)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
RammY schreef op 28 juni 2003 @ 14:41:
[...]
En je hebt lui die het weer niet begrijpen :) (of willen begrijpen :))
* G33rt steekt zijn hand op

wat bedoel je dan precies?
Jimbolino schreef op 28 juni 2003 @ 13:53:
installeer dan alleen photo editor van office, dat onderdeel heb je nodig
kost me wel 54MB (ja, alles is uitgevinkt):P

maar bedankt voor de tip :)
yonexfreak schreef op 28 June 2003 @ 17:22:

wat is nu beter?>>

1. schone windows installatie gevolgt door alle updates/Service Packs etc en dan de programma's die je gebruikt OF

2. Windows installatie direct gevolgt door de programma's die je gebruikt EN dan na afloop alle Service packs/updates te installeren

ik denk dat de 1e optie het slimst is, omdat je windows dan nog helemaal schoon is van wat programma's mee installeren :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.besjes/sys.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door G33rt op 28-06-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb nu wel wat vreemd's en dat is pas sinds ik SP4 drop heb geknald :/.
Toen ik SP4 heb geinstaleerd draaide alles lkkr :) , daarna opzich ook wel iets snellere boottime bla bla usual dingen. Maar tot ik voor het eerst CS opstarte en Ingame een hangup kreeg geluid /beeld hangen > hit the reset

Ik eindelijk weer in windows geen geluid, heeft ie mijn SB128 eruit gegooid om een vage reden, en kom ik ook het netwerk niet meer op. Hij blijft met het netwerk de hele tijd network disconnected en dan weer connected @ 10Mbit geven de hele tijd aan uit. (het netwerk is 100 Mbit |:(). iemand een soort gelijk probleem al tegen gekomen ?

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:36
@ manowar: Probeer je netwerkkaart eens opnieuw te installen.

offtopic @ G33rt: Volgens mij is je onderschrift een beetje out-of-date ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 01:06

Reptile209

- gers -

Brrr, net SP4 geinstalleerd op Windows 2000 Professional. Na de reboot toch een berg problemen:

* IE 5.5 SP2 crasht (AV) bij het openen van mijn (zelfgekluste, maar verder niet heel spannende) startpagina, of bij de volgende pagina die ik probeer te openen
* Explorer crasht een aantal keer achtereen (o.a. bij de setup van IE 6 SP1...)
* ie6setup blijft hangen bij het starten van de download

Uiteindelijk SP4 weggehaald (gelukkig SP3 laten backuppen...) en het werkt nu weer als voorheen.
Iemand enig idee waar ik dit zou moeten zoeken??

Nog even ter aanvulling: IE vliegt er uit met een c0000005 access violation. Het gebeurt ook als ik als Administrator inlog (en dat account heb ik sinds de installatie niet meer gebruikt, zelfs niet tijdens het installeren van de eerste software).

[ Voor 24% gewijzigd door Reptile209 op 28-06-2003 22:39 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hmm, toen ik vanmiddag mijn dualbak wilde starten ineens niets meer dan hangen in het windows logo.
Geprobeerd te fixen maar dat hielp ook niets. Dus maar leeggeflikkerd. SP4 blijkt dit vaker doen (vriend van me had hetzelfde probleem op een notebook).

Meer mensen die hier last van hebben (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Hmm hier draait alles wel goed.
Is op gewone desktop computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb 'm hier inmiddels op m'n laptop draaien, lijkt allemaal wel aardig te gaan...

Ben 1 probleem tegen gekomen: bij het afsluiten of rebooten van de machine knalt explorer.exe d'r geregeld uit met een access violation :/

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:22

RammY

Dát!

[...]
* G33rt steekt zijn hand op

wat bedoel je dan precies?
Heel simpel....
Mijn opmerking.. Tging om deze opmerking:

[quote]RammY schreef op 27 juni 2003 @ 13:25:
15 GB HDD (origineel 2,1 GB)[/quote]

Kijk, da's een echte tweaker - gewoon je harddisk opvoeren :-)

Was dus gewoon een vervangende HDD.. maarjah.. dit is redelijk offtopic...

Status tot nu toe:
Server nu weer bijna 4 dagen in de lucht. Geen problemen tot nu toe.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Nou, een tijdje deed alles het dus weer, maar vandaag was het weer over met de pret. Weer zwart beeld ipv een film. En weer crash na crash (explorer.exe en mplayer.exe). Dus alles er maar weer af, en XP erop. Geen SP4 meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuig
  • Laatst online: 10-09 20:56

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Ik heb SP4 nu draaien op 2 servers en op een WS ik wacht nog even een week ofzo voordat de domain controller overgaat van SP3 naar SP4. Ik heb tot nu toe nog geen problemen gezien.
Exchange draaid goed en SUS (Software Update Service) draait ook prima.
Ik ben dus een tevreden mensch !

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:16

Soggy

vroemmmm

Wellicht een domme vraag: moet je na een schone install SP 1 t/m 4 opnieuw installeren of is SP4 alleen voldoende?

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17
SP's zijn cumulatief dus je hoeft alleen de laatste te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuig
  • Laatst online: 10-09 20:56

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Soggy schreef op 01 July 2003 @ 10:45:
Wellicht een domme vraag: moet je na een schone install SP 1 t/m 4 opnieuw installeren of is SP4 alleen voldoende?
Het makkelijkste is de installatie cd te slipstreamen, in het GOT forum is te vinden hoe dit moet (en anders ff googelen)

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 19:07:
[...]
Welke USB 2.0 waarschuwing? Ik zie er niks over in dat artikel.
het artikel ging over de veranderingen in sp4.
in de release notes staat iets over usb 2.0... mag je zelf ff opzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist op onze laatste server SP4 operationeel gemaakt (Domain Controller) .... alles lijkt normaal te werken.

Exchange Server 2000 in W200 Advanced Server Cluster draait goed
ISA Server draait
Sharepoint Portal Server draait (File Services lijken sneller)
Terminal Server draait
Citrix Metaframe XP (FR3) draait ook goed.

Mochten er vreemde dingen gebeuren dan horen jullie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb ooit SP3 erop gezwiert, maar dit gaf zoveel problemen dat ik maar ben teruggevallen op m'n SP2, maar nu 4 uit is wil ik het toch maar weer ff proberen. Hoewel ik meestal onder het motto "Never change a winning team" handel, eigenlijk werkt alles perfect hier, ...
Heb voor alle zekerheid toch maar een backupje genomen. Ik laat meer weten na een reboot en wat getest.

<na reboot>
Geen noemenswaardige problemen bijgekomen, maar ook niet echt kleine probleempjes waar ik vanaf ben (fouten bij displayen soms) Misschien dat ik in de toekomst nog minder leuke dingen tegenkom ?! Maar de conclusie is dus : Uiterlijk geen verschil, snelheid ook niet echt verandert, en alles werkt nog (ook altijd meegenomen bij een update van MS ;)
</na reboot>

[ Voor 35% gewijzigd door Blizard op 01-07-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Laatst online: 10-09 20:26

JF_

Voor al diegenen die win2k-bakken in een domein hebben hangen met een niet-windows server, test verdomd goed voor je de boel echt gaat uitrollen! Toevallig hebben we hier net een PC teruggekregen met windows2000-sp4, die vervolgens doodleuk niet meer in ons domein wilde komen (dc=linux/samba2.2.7) met deze foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Windows did not load your roaming profile and is attempting to log 
you on with your local profile. Changes to the profile will not
be copied to the server when you logoff. Windows did not load 
your profile because a server copy of the profile folder already
exists that does not have the correct security. Either the current 
user or the Administrator's group must be the owner of the folder.
Contact your network administrator.

Alle andere PCs zitten nog op SP2 of 3, die doen 't prima, dus SP4 is de boosdoener. Blijkbaar hebben ze bij MS weer eens een extra securitycheck ingebakken, die niet lekker werkt met non-windows-pdc's. Aardige jongens toch :-)
Er lijkt een workaround te zijn:

* Group Policy Editor (run, gpedit.msc)
* Local Computer Policy
* Administrative Templates
* System
* Logon
en vervolgens de optie 'Do not check for ownership of Roaming Profile Folder' enablen.

[edit]Layout opgelapt

[ Voor 6% gewijzigd door JF_ op 01-07-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JF_ schreef op 01 July 2003 @ 15:09:

Alle andere PCs zitten nog op SP2 of 3, die doen 't prima, dus SP4 is de boosdoener. Blijkbaar hebben ze bij MS weer eens een extra securitycheck ingebakken, die niet lekker werkt met non-windows-pdc's. Aardige jongens toch :-)
Ehm, dit is een tikje (te) kort door de bocht, om dit zo te stellen. Wie weet welke software op die bak stond die wat rare dingen deed, die zich pas na installatie van SP4 voordeden.

Wil je zoiets honderd procent zeker weten dat het aan SP4 ligt moet je een very clean install van Windows 2000 SP3 doen, en kijken of het probleem nog optreed. Daarna eenzelfde schone installatie van SP4 (dus géén upgrade) en kijken of het nog optreed.

Pas als het dán nog optreed, kan je aan SP4 gaan twijfelen.

Zelf draai ik al een dag of 4-5 met SP4, en geen enkel probleem, op zowel Pro, Server als Advanced Server.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_

JF_

wildhagen schreef op 01 juli 2003 @ 15:33:
[...]
Ehm, dit is een tikje (te) kort door de bocht, om dit zo te stellen. Wie weet welke software op die bak stond die wat rare dingen deed, die zich pas na installatie van SP4 voordeden.

Wil je zoiets honderd procent zeker weten dat het aan SP4 ligt moet je een very clean install van Windows 2000 SP3 doen, en kijken of het probleem nog optreed. Daarna eenzelfde schone installatie van SP4 (dus géén upgrade) en kijken of het nog optreed.

Pas als het dán nog optreed, kan je aan SP4 gaan twijfelen.
Hm. Dus als alle PCs hier geen enkel probleem hebben (pre-SP4), en een kraakschone gloednieuwe win2k-install (met slipstreamed sp4) wel de mist in gaat ligt het nog niet aan SP4? Lijkt me toch wel. Of toch in ieder geval aan de combinatie 2ksp4-client vs samba2.2.7a-PDC.

[edit] Sorry, in other post staat inderdaad niet dat 't een clean install is.. Dat is het dus wel.
Zelf draai ik al een dag of 4-5 met SP4, en geen enkel probleem, op zowel Pro, Server als Advanced Server.
Maar heb je 't ook geprobeerd met PCs die in een domein hangen dat *geen* windows-based PDC heeft? Want *daar* lijkt het probleem zich vooral voor te doen. IMHO heeft microsoft gewoon weer iets veranderd aan 't security-model, waardoor samba-based pdc's in de problemen komen.

[ Voor 5% gewijzigd door JF_ op 01-07-2003 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 17:25:
Uninstall van de oude hotfixes wordt netjes verwijderd bij ad/remove. Alleen de $xxxx$ dir's bestaan nog wel.
Kunnen die $xxxx$ dir's gewoon met de hand weggehaald worden of zijn die nog ergens voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

BadVibes schreef op 02 July 2003 @ 10:39:
[...]
Kunnen die $xxxx$ dir's gewoon met de hand weggehaald worden of zijn die nog ergens voor nodig?
kunnen gewoon weg,van alle fixes die ik heb gedraait voor sp4 heb ik die dirs ook weggegooit,dinstalleer et toch niet meer,en neemt veel ruimte in beslag

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tijdens de installatie van SP4 nog een backup laten maken van SP3, maar die hbe ik denk ik niet meer nodig. Kan ik die nog weg latne halen? In de add/remove gedeelte zie ik alleen SP4 die dan SP3 terug wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Laatst online: 06-02-2016
mrsar schreef op 02 July 2003 @ 10:58:
[...]
kunnen gewoon weg,van alle fixes die ik heb gedraait voor sp4 heb ik die dirs ook weggegooit,dinstalleer et toch niet meer,en neemt veel ruimte in beslag
Okay. Hier en daar staan nog wel Qxxxxxx verwijzingen in het register. Die kunnen dus ook gedelete worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JF_ schreef op 01 July 2003 @ 15:42:
[...]

Hm. Dus als alle PCs hier geen enkel probleem hebben (pre-SP4), en een kraakschone gloednieuwe win2k-install (met slipstreamed sp4) wel de mist in gaat ligt het nog niet aan SP4? Lijkt me toch wel. Of toch in ieder geval aan de combinatie 2ksp4-client vs samba2.2.7a-PDC.

[edit] Sorry, in other post staat inderdaad niet dat 't een clean install is.. Dat is het dus wel.

[...]

Maar heb je 't ook geprobeerd met PCs die in een domein hangen dat *geen* windows-based PDC heeft? Want *daar* lijkt het probleem zich vooral voor te doen. IMHO heeft microsoft gewoon weer iets veranderd aan 't security-model, waardoor samba-based pdc's in de problemen komen.
mwa, je kan ms niet kwalijk nemen dat samba anders omgaat met rechten... ik kan me niet voorstellen dat je een andere owner hebt dan de user of iemand van de admins...

Er zijn verder wel wat veranderingen in rechten gemaakt, maar daarvoor heb je release notes... die moet je lezen voordat je sp4 gaat installen!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 11:01:
Ik heb tijdens de installatie van SP4 nog een backup laten maken van SP3, maar die hbe ik denk ik niet meer nodig. Kan ik die nog weg latne halen? In de add/remove gedeelte zie ik alleen SP4 die dan SP3 terug wil zetten.
wacht nog ff, tenzij je echt ruimte gebrek hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

yonexfreak schreef op 28 June 2003 @ 17:22:

wat is nu beter?>>

Ik denk dat de beste manier is om een geslipstreamde W2k + SP4 te installeren en vervolgens na afconfiguratie en installatie van andere software nogmaals SP4 te installeren.

Als je nl. bijv. dhcp installeerde dan pakte die de originele bestanden en niet de sp bestanden.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cobra_Lup schreef op 02 July 2003 @ 11:16:
[...]

Ik denk dat de beste manier is om een geslipstreamde W2k + SP4 te installeren en vervolgens na afconfiguratie en installatie van andere software nogmaals SP4 te installeren.

Als je nl. bijv. dhcp installeerde dan pakte die de originele bestanden en niet de sp bestanden.
Als het goed is (*klopt af*) is dat in Windows 2000 niet meer het geval, en is het herinstalleren van SP's na installatie van andere zaken niet meer nodig.

In Windows NT4 was dat idd wel noodzakelijk....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Heb net op een P3 866 een update gedaan van een herstelde Nt4.0 -> w2k SP1.
Vervolgens de Novell client 4.83 SP2 geïnstalleerd. Alles nog goed.
Na SP4 install vond hij de user login niet meer zo leuk en gaf alleen als optie "Restart" 8)7
Nu de client opnieuw geïnstalleerd. Ben benieuwd.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
wildhagen schreef op 02 July 2003 @ 11:17:
[...]

Als het goed is (*klopt af*) is dat in Windows 2000 niet meer het geval, en is het herinstalleren van SP's na installatie van andere zaken niet meer nodig.

In Windows NT4 was dat idd wel noodzakelijk....
Je hebt gelijk..... ALS je het service pak ook over de installatie heenzet. Wat men vaak doet is de installatie cd op de disk copieren(naar c:\i386), dat bespaart je een zoektocht als je iets moet installeren wat de windows cd nodig heeft. (of een bedevaarts tocht naar de BOFH, die je bij de gratie god even de corperate install disk laat vasthouden)

Als jij hem slipstreamed (zoiets als >\i386\update\update.exe /s:C:\i386.) naar die install directory is die meteen geupdate en scheelt je dat weer service packs draaien over je bestaande installatie als je weer een nieuwe netwerkkaart hebt geinstalleerd ofzo.

Het is overigens ook mogelijk meteen een installatie disk aan te maken waar SP4 al op staat. Dat scheelt je weer een extra installatie slag. zoek maar op [google=slipstream boot]

Als je zo lui bent om c:\i386 niet te updaten..... ga dan maar heel erg afkloppen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 23:03

Tiny

Wat eten we?

Na de installatie van SP4 heb ik problemen met mijn IE 6.
Als ik een pagina laad, dan heb ik veelal een verkeerde opmaak, ik kan hier en daar script lezen en plaatjes worden soms 'gekreukeld' neer gezet.

Als ik op refresh druk is het steeds anders.... en op een gegeven moment is de pagina goed.

Heeft iemand anders deze ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

BadVibes schreef op 02 July 2003 @ 11:06:
[...]
Okay. Hier en daar staan nog wel Qxxxxxx verwijzingen in het register. Die kunnen dus ook gedelete worden?
daar blijf ik meestal maar vanaf,soms haalt regclean wat weg,maar ik verwijderd die qxxxx uninstall zooi pas weg na een aantal maanden als ik zeker weet dat alles goed draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op 02 July 2003 @ 12:02:
[...]

Je hebt gelijk..... ALS je het service pak ook over de installatie heenzet. Wat men vaak doet is de installatie cd op de disk copieren(naar c:\i386), dat bespaart je een zoektocht als je iets moet installeren wat de windows cd nodig heeft. (of een bedevaarts tocht naar de BOFH, die je bij de gratie god even de corperate install disk laat vasthouden)

Als jij hem slipstreamed (zoiets als >\i386\update\update.exe /s:C:\i386.) naar die install directory is die meteen geupdate en scheelt je dat weer service packs draaien over je bestaande installatie als je weer een nieuwe netwerkkaart hebt geinstalleerd ofzo.

Het is overigens ook mogelijk meteen een installatie disk aan te maken waar SP4 al op staat. Dat scheelt je weer een extra installatie slag. zoek maar op [google=slipstream boot]

Als je zo lui bent om c:\i386 niet te updaten..... ga dan maar heel erg afkloppen.
er wordt ook als je niet slipsteam de goede files gepakt... zelfs als je tijdens install van een nieuwe service opgeeft waar je de i386 kan vinden pakt win2k toch de nieuwste versie (meestal dan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 14:15
Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 17:51:
[...]
er wordt ook als je niet slipsteam de goede files gepakt... zelfs als je tijdens install van een nieuwe service opgeeft waar je de i386 kan vinden pakt win2k toch de nieuwste versie (meestal dan :P)
Als je vanaf een slipstream cd installeert en van die cd de i386 dir op je schijf parkeert ben je safe. Alleen kan ik me niet herinneren wanneer ik voor het laatst om de cd gevraagd werd bij het "na-installeren" van windows componenten.

Wat me wel opvalt: als je op een bestaande install sp4 zet verschijnt er een dir "ServicePackFiles" in je windows root. Die heb je dus niet bij install vanaf een slipstream cd. Wordt die misschien gebuikt om alles op de juiste sp-level te houden als je van een originele cd (zonder sp) componenten na-installeert (wat iis5_rulez dus zegt) :?

Ik heb die dir maar gecompressed en laten staan tot ik weet waar ie voor dient...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zijn idd de files, die gebruikt worden, als je componenten later toevoegt. maar een geslipstreamde versie is beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Laatst online: 14-08-2024
JF_ schreef op 01 juli 2003 @ 15:09:

Er lijkt een workaround te zijn:

* Group Policy Editor (run, gpedit.msc)
* Local Computer Policy
* Administrative Templates
* System
* Logon
en vervolgens de optie 'Do not check for ownership of Roaming Profile Folder' enablen.

[edit]Layout opgelapt
Of je verandert profile acls=yes in je smb.conf onder je profile share, hoef je niet met elke client die gpedit.msc in en tig keer te klikken (waar komt rsi toch vandaan, mjah het beheren van M$ troep? Frustrerend en repetatief klikken), check de onofficiele samba howto ook voor je registriesettings, als je het met een regfile wilt doen: http://www.math.temple.edu/computing/samba.html#xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

WTF ?

geen java meer ?

sp4 slipstream == GEEN JAVA VM !!!

meer mensen met dit probleem ?
hij komt met zon download bericht, en als je dan op download klikt gaat ie naar een 404 site van microsoft (net als bij windows xp sp1)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

mja,ik heb de sun java ooit geinstalleerd,dus mij is het niet opgevallen,die werkt gewoon nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Jimbolino schreef op 03 July 2003 @ 14:40:
WTF ?

geen java meer ?

sp4 slipstream == GEEN JAVA VM !!!
van :
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;820101

Q1: Is the Microsoft VM installed or updated by Windows 2000 SP4?

A1: No. The Microsoft VM is not installed or updated by Windows 2000 SP4. This information applies to both update and integrated (or slipstreamed) installations of SP4, including the integrated Windows 2000 SP4 CD-ROM.
......
Additionally, some versions of the Microsoft VM might still be distributed by independent software vendors (ISVs) who have a license for redistribution as provided by the terms of the license agreements for Microsoft Visual J++ or the Microsoft SDK for Java products
......
OK, wie weet hem te vinden? Sommige software schijnt nou eenmaal alleen te werken met de MS VM.

Overigens ik las bij het doorspitten van de readme ook dit:

823087 Internet Explorer Times Out While It Loads Web Pages If Norton Internet Security 2001 Is Installed

Daar klaagden ook sommige mensen hierboven over.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

http://java-virtual-machine.net/download.html

sp4 verwijderd hem dus niet, maar installt hem ook niet
in het geval van een slipstream betekend dit dus: geen java

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kan de VM dan nog los installeren: Java virtual machine weg bij Windows Update :)

(Of het meteen werkt onder SP4 weet ik echter niet, maar probeer het en je weer het :P )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
servertje draait al een dag sp4, en ik heb totaal geen probleem meegemaakt...

Ging van win2k server sp3 naar sp4

[ Voor 20% gewijzigd door Weezer-DC op 04-07-2003 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik ben een beetje terughoudend over SP4 inmiddels door sommige posts die gedaan worden...

me router draait win2k pro SP3 en heb inmiddels een uptime van ongeveer 150 dagen... hij is nog nooit zo stabiel geweest als met SP3...

me Workstation heb nu uptime van 47 dagen met SP3, zonder problemen... ik wil dit graag zo stabiel houden...

ik wacht dus nog even tot er meer mensen hem hebben geïnstalleerd, misschien dat ik hem dan ook doe als die "reviews" goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het installeren van Sp4 en het rebooten van mijn systeem sloeg mij firewall op slot ik kon mijn server alleen nog maar pingen. Dus ik naar het datacentrum toe waar die bak stond. Wat bleek sp4 heeft iets van iis geupdate waardoor de md5key die in de firewall niet meer klopte met als gevolg dat ik geen verbinding meer kon maken.

Is er misschien iemand anders die ook deze problemen heeft gehad???

En zijn er nog meer mensen die een gruwlijke hekel hebben aan md5 firewalls ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Sp4 geinstalleerd, en m'n compu is nu in 2 dagen tijd al een paar keer keihard vastgelopen (nog nooit eerder last van gehad).

Dus als het me te gek wordt gooi er hem er weer af (of doe ik een clean install)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Woef:

http://support.microsoft....150&Titles=false&numDays=

en van

http://www.w2knews.com/index.cfm

Subscriber Steve Chandler wrote: "Well, here are the first fixes
for the fix (already)(again). Check out these MS KB Articles:
195008, 819332, 821892, 822140, 822626, 823405, and 823441.
Expect more. Anybody out there old enough to remember NT4 SP6
(or was it 6a)?"

He's got a point, as Jeff Donze just wrote: "We just installed
SP4 on several development servers with IIS and it appears to
have changed the Relay Restrictions on all of them. I'm not
sure exactly what the settings were before we installed SP4,
but it changed something because the web sites stopped sending
mail. It was easy enough to correct the problem via MMC. Just
thought you might like know ;)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 20:38

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ja, laten we daar nog even over discuseren, ik meld 't alleen maar even. Sommige mensen bezoeken ook alleen GoT. Mijn excuses mocht ik je met mijn post op enige wijze beledigd hebben.

Afin, ik heb 'm intussen geinstalleerd en ben (nog) geen problemen tegen gekomen, alles loopt smooth :) Zoals eerder al opgemerkt door veel mensen met de Engelse versie lijkt alles wat soepeler te lopen om een of andere reden.

Ik ben er tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik heb sp4 er net weer afgedonderd.
Ik kon alleen nog maar online met Icq.
Hij bleef zoeken naar de proxy instellingen maar kon uiteindelijk de opgevraagede pagina niet openen.

Ik had die eerdere update van explorer, eerder deze week, er ook al op staan.
Maar als ik hier wat reacties lees, dan laat die laatste service pack maar zitten.

Win2k liep hier trouwens toch al lekker....dus waarom fixen als hij het nog goed doet?

Btw...er zit ook nog de nodige ad/spyware in.
Ik kreeg na de install gelijk de melding dat het programma Easydate_nl.exe verbinding wilde maken met het internet.
Zou Bill weer vrijgezel zijn geworden of zo? :D

[ Voor 21% gewijzigd door Phaerion op 10-07-2003 14:23 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Phaerion schreef op 10 July 2003 @ 14:19:
Btw...er zit ook nog de nodige ad/spyware in.
Ik kreeg na de install gelijk de melding dat het programma Easydate_nl.exe verbinding wilde maken met het internet.
Zou Bill weer vrijgezel zijn geworden of zo? :D
lol, een beetje microsoft de schuld geven, terwijl jij stiekum naar pornosites gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Ja das leuk...maar sites zijn niet interesant als Kazzaa de hele film heeft. ;)

De uninstalshield gaf zelfs een melding van programma's die na de uninstall niet meer zouden werken.
En daar stond easydate_nl.exe ook bij.
Daar stond ook nog wat andere adware bij, maar dat heb ik niet onthouden.

En voor de update had mijn firewall nog geen melding gegeven over dat proggie.
Terwijl die toch gewoon aanstaat.

Toch wel vreemd dan vindt je ook niet?

Btw....stiekum??....ik woon alleen. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Phaerion op 10-07-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem thuis ook even geinstalleerd. Heel mooi die patch het langzame afmelden en afsluiten wat ik met sp3 had was ook weg.

Maar volgens mij heeft Microsoft Samba weer een kunstje geflikt. Na het aanmelden krijg ik op het scherm dat hij het zwevende profiel niet kan vinden omdat op de share geen administrators goep rechten heeft. Als ik sp 4 deinstalleer werkt alles weer goed.

Jammer nu moet ik wachten op een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Laatst online: 23-02 10:10
sp4 werkt perfect bij mij, en hij start idd sneller op en alles reageert volgens mij ook wel iets sneller... dus No Problems Here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_

JF_

Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 22:30:

Maar volgens mij heeft Microsoft Samba weer een kunstje geflikt. Na het aanmelden krijg ik op het scherm dat hij het zwevende profiel niet kan vinden omdat op de share geen administrators goep rechten heeft.
Of je scrollt even een stuk terug, mijn post, 1 Juli, 15:09...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 03:59

SkyStreaker

Move on up!

offtopic:
-opgelost- Er draaide een klein proggie mee sinds sp4 die de boel ophield

[ Voor 91% gewijzigd door SkyStreaker op 11-07-2003 14:02 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Ik heb de setup nog eens gedraaid en het ziet er nu al beter uit.
Eerst ff alle toepassingen gesloten van te voren, zoals antivirus.
En nu draait hij inderdaad wel beter.

Ennuh Jimbolino, je had wel een klein beetje gelijk...maar dan cracksites.
Da's bijna pr0n. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar volgens mij heeft Microsoft Samba weer een kunstje geflikt. Na het aanmelden krijg ik op het scherm dat hij het zwevende profiel niet kan vinden omdat op de share geen administrators goep rechten heeft.
haha de 2de al die ms ten onrechte beschuldigt... linux prutsers hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draait w2k met sp4 met Terminal Server (Citrix Metaframe 1.8) goed?
Iemand hier al ervaring mee? Nog verschil in snelheid, onder Citrix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 13:38:
[...]

haha de 2de al die ms ten onrechte beschuldigt... linux prutsers hehe
Ten onrechte??

Dit is de derde keer dat ik instellingen moet veranderen na een update van Microsoft. Eerst met Windows 2000 sp2 toen in Windows XP en nu na SP3.

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat Microsoft dit soort opties na een update expres aan zet. Ze weten dat Linux geen ACL rechten systeem heeft dus ze weten dat het weer problemen gaat geven. Want geef toe het is verder een nutteloze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 16:55:
[...]

Ten onrechte??

Dit is de derde keer dat ik instellingen moet veranderen na een update van Microsoft. Eerst met Windows 2000 sp2 toen in Windows XP en nu na SP3.

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat Microsoft dit soort opties na een update expres aan zet. Ze weten dat Linux geen ACL rechten systeem heeft dus ze weten dat het weer problemen gaat geven. Want geef toe het is verder een nutteloze optie.
microsoft veranderd deze optie's zodat het beter werkt met Windows 2000 server, dat jij dan toevallig een samba servertje draait is gewoon pech voor je, (niks aan te doen) ms hoeft wat mij betreft daar ook 'out of the box' geen rekening mee te houden

wat ze echter wel moeten doen is er voor zorgen dat de gebruiker een workaround kan gebruiken, en die workaround is er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 16:55:
[...]

Ten onrechte??

Dat is dan het probleem van Linux, niet van MS.

MS hoeft geen functies of functionaliteit weg te laten omdat Linux faalt met het correct laten werken, dat zou pas een joke zijn zeg. En ze zijn ook niet verplicht om geen wijzigingen aan te brengen, omdat het produkt van een ander dan niet werkt. Het is aan die ander om een werkend produkt te leveren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

Heb op alle machines @home nu SP4 doorgevoerd. De DC en Member server draaien als een zonnetje en ook de client draait ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets aangepast...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 11:16
Ik heb net hier de server voorzien van sp4 en nog geen merkbare verschillen gezien. De server wordt binnenkort pas in gebruik genomen om de website met db te serveren dus dan zal het verschil waarschijnlijk wel beter merkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwelgje schreef op 11 July 2003 @ 17:11:
[...]

microsoft veranderd deze optie's zodat het beter werkt met Windows 2000 server, dat jij dan toevallig een samba servertje draait is gewoon pech voor je, (niks aan te doen) ms hoeft wat mij betreft daar ook 'out of the box' geen rekening mee te houden

wat ze echter wel moeten doen is er voor zorgen dat de gebruiker een workaround kan gebruiken, en die workaround is er
wildhagen schreef op 11 juli 2003 @ 17:44:
[...]

Dat is dan het probleem van Linux, niet van MS.

MS hoeft geen functies of functionaliteit weg te laten omdat Linux faalt met het correct laten werken, dat zou pas een joke zijn zeg. En ze zijn ook niet verplicht om geen wijzigingen aan te brengen, omdat het produkt van een ander dan niet werkt. Het is aan die ander om een werkend produkt te leveren.
Nou ik vindt dat als je hem uitbrengt met de boodschap dat de competabiliteit is verbeterd dat je dan verwachtingen wekt.

En de workaround heeft voor mij geen oplossing gebracht. Het is alleen nog maar vager geworden. Sommige gebruikers gaan goed na deze optie en andere gebruikers krijgen nog steeds hetzelfde met dit erbij:

Kan u niet aanmelden omdat uw profiel niet kan worden geladen. Neem contact op met de netwerkbeheerder.

Details: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

En na deinstallatie van sp 4 is alles weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
Ik heb op me werkbak nu bijna een week SP4 draaien. merk totaal geen vershil met SP3...

Me router kachelt nog steeds rustig door zonder reboot met SP3... ik ga proberen dat ding een uptime van een jaar te laten halen >:)

daarna komt SP4 wel :) (das het voordeel van een firewall die los staat van windows...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 21:03:
Nou ik vindt dat als je hem uitbrengt met de boodschap dat de competabiliteit is verbeterd dat je dan verwachtingen wekt.
Compatibility met andere Microsoft-OSsen en software.
Nergens staat bij dat dat voor Samba (wat notabene een reverse engineering produkt is) dan ook van toepassing is.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind Samba heerlijk, maar wees eerlijk: ze zullen altijd moeten reageren op de "andere partij".

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDan
  • Laatst online: 27-08 13:28

DDan

Team Leader of Team Gäöl

SP4 voor w2kNL er ff opgezet, krijg niet het idee dat het sneller is, maar de winmgmt.exe fout, waar ik geen werkende oplossing voor kon vinden, is iig verdwenen _/-\o_

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn ervaring met SP4: Probleem met Pegasus na installeren win2kSP4 :(

Voor de rest heb ik overigens weinig klachten.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 21:33

Maximus

There is no substitute

Ik heb een vraagje, als je SP4 wil draaien kan MS dan zo je PC in kijken of niet? Dit was namelijk het geval met SP3. En ik kon he tniet terug vinden in de eula

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
M@ximuS schreef op 13 July 2003 @ 14:47:
Ik heb een vraagje, als je SP4 wil draaien kan MS dan zo je PC in kijken of niet? Dit was namelijk het geval met SP3. En ik kon he tniet terug vinden in de eula
nee,

dit was ook niet het geval met sp3 overigens, (waar doel je op?)

er zit geen methode in sp3 nog in sp4 om het mogelijk te maken zodat derden in je pc kunnen kijken

behoudens het feit dat je filesharing aan laat staan zodat iedereen erbij kan, maar das geen bug in sp3/sp4 maar die fout ligt bij jezelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand last van crashende PC's?

De laatste crash van Windows 2000 SP3 die ik heb gehad kon ik me nauwelijks nog herinneren. Gisteren en eergisteren is echter mijn PC gecrashed (1x per dag).

Foutmelding:

BAD_POOL_CALLER
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Daar kan ik niet echt iets mee... die blauwe schermen kunnen echt aan van alles liggen. Er is echter één overeenkomst tussen de twee crashes: op beide momenten stond het schaakprogramma Fritz 7 aan, om een partij te analyseren. Het kan dus ook aan het schaakprogramma liggen, al kan ik mij niet herinneren dat het programma ooit voor een crash heeft gezorgd onder SP3.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 21:33

Maximus

There is no substitute

zwelgje schreef op 13 July 2003 @ 15:34:
[...]

nee,

dit was ook niet het geval met sp3 overigens, (waar doel je op?)

er zit geen methode in sp3 nog in sp4 om het mogelijk te maken zodat derden in je pc kunnen kijken

behoudens het feit dat je filesharing aan laat staan zodat iedereen erbij kan, maar das geen bug in sp3/sp4 maar die fout ligt bij jezelf :P
:p ok :) nee het was volgens mij zo dat microsoft dan je surf gedrag enz van je PC kon plukken

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 16:55:
[...]

Ten onrechte??

het is niet een nutteloze optie, het verhoogt de security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Hmm, ervaring vanaf deze kant:
- MS Win2k AS
- Exchange 2K SP3 + post SP3
- Citrix Metaframe XP 1.8
- Domain controller
- Certificate Authority
- Standaard services (DNS + DHCP + Ras + TS)

------------------------------------------------------------
+ Werkt uitstekend.

Ik zit alleen nog altijd met een knappe hoeveelheid foutmeldingen van de exchange system administrator, maar dat staat naar mijn idee los van SP4.

Voor de rest geen noemenswaardige verbeteringen/fouten ontdekt.
Alleen dat ik nu niet meer alle losse updates hoef te downloaden.
Vanavond even de SP4 NL over het werkstation raggen.
En slipstream CD maken natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@ximuS schreef op 13 juli 2003 @ 15:59:
[...]

:p ok :) nee het was volgens mij zo dat microsoft dan je surf gedrag enz van je PC kon plukken
in de nieuwe updatefuncties zaten misschien mogelijkheden om wat meer info dan noodzakelijk te halen. maar dat bleek na 2 euro te hebben betaald ook bull :)

in principe kan ms dat wel gaan doen, maar zonder notificatie zullen ze daarvoor hard gestraft worden. overigens zou dat net zo goed kunnen met een linux distrib... (apt-get)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Heb hier het volgende probleem:
Na het installeren van SP4 op mijn eigen pc werkt Internet Explorer niet goed
meer. Geen enkele site is meer te benaderen ( hij zegt wel dat ie de site gevonden
heeft en dat ie bezig is met laden ). Wel kan ik gewoon via Outlook mijn email ophalen en chatten via MSN Messenger. De enige site welke wel werkt (hoe
ironisch) is de site van windows update |:(
Heb de update ook op de pc van mijn moeder geinstalleerd en hier zijn geen
problemen. Het enige verschil is dat mijn computer van SP2 naar SP4 is gegaan
en die van mijn moeder van SP3 naar SP4.

Ik heb gepingd en ik kan gewoon naar buiten pingen. Ik heb ook al andere
DNS adressen geprobeerd. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Heb niet echt veel zin om alles weer overnieuw te moeten installeren.

Als laatste... Ik heb dus ADSL via een ADSL modem/router. Ik zit dus via het
netwerk op internet.

PS: Met Opera 7 heb ik precies het zelfde probleem. De site van Hotmail is overigens
ook te bereiken.

[ Voor 6% gewijzigd door ThaBuz op 14-07-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb SP 4 ook geinstalleerd afgelopen zondag. Hij werkt nu al 1 dag meer dan probleemloos :) Verbeteringen merk ik nog niet zozeer.
Maar geen problemen met IE, DivX of Xvid of iets dergelijks. Helemaal geen problemen nog (afkloppuhh!! :))

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ThaBuz schreef op 14 juli 2003 @ 19:57:
Heb hier het volgende probleem:
Na het installeren van SP4 op mijn eigen pc werkt Internet Explorer niet goed
meer. Geen enkele site is meer te benaderen ( hij zegt wel dat ie de site gevonden
heeft en dat ie bezig is met laden ). Wel kan ik gewoon via Outlook mijn email ophalen en chatten via MSN Messenger. De enige site welke wel werkt (hoe
ironisch) is de site van windows update |:(
Heb de update ook op de pc van mijn moeder geinstalleerd en hier zijn geen
problemen. Het enige verschil is dat mijn computer van SP2 naar SP4 is gegaan
en die van mijn moeder van SP3 naar SP4.

Ik heb gepingd en ik kan gewoon naar buiten pingen. Ik heb ook al andere
DNS adressen geprobeerd. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Heb niet echt veel zin om alles weer overnieuw te moeten installeren.

Als laatste... Ik heb dus ADSL via een ADSL modem/router. Ik zit dus via het
netwerk op internet.

PS: Met Opera 7 heb ik precies het zelfde probleem. De site van Hotmail is overigens
ook te bereiken.
mischien moet je opnieuw een gateway instellen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
mrsar schreef op 14 July 2003 @ 20:18:
[...]

mischien moet je opnieuw een gateway instellen ofzo
Nope zou gewoon moeten werken. Ik had trouwens ook problemen met mn
netwerk. Duurde lang voordat ik op de server kon komen en ook werd de
mapinhoud niet getoond. Wnamp3 liep ook vast. Ben nu weer terug naar SP2
en alles werkt weer normaal. Blijft het feit dat ik dus wel veel prob's heb
met SP4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien op de site van Steven Bink, redder in windows 2000 nood:

http://www.w2knews.com/anecdotes.htm

Ik vond hem zo snel nog niet tussen de posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik wil SP4 installeren op een Windows 2000 Terminal Server, SP3 - Hewlett Packard NetServer LC2000. Heeft iemand problemen ondervonden met deze combinatie?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Heb mijn systeem leeg gehaald en heb SP4 geinstalleerd op een compleet schone installatie. Nu geen problemen. Heb het idee dat het systeem nu sneller draait en (zoals meerdere mensen hier melden) afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 11:16
Bij mij was het uitloggen van de cliënten, SP3, op de server, SP3, eerst heel traag. Met SP4 op de server gaat dit ineens veel sneller, het was dus niet een DNS probleempje waar velen het al snel op gooiden met Windows 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

vriendin installeerde sp4, dat liep steeds trager, trager trager en toen vast.
daarop sloot ze pc af, en bootte hem. Sindsdien komt ie niet verder dan het splashscreen waarbij dat voortgangsindicatortje volloopt. Het moment waarop windows zeg maar windows wordt: klik, reboot. Stuk dus.
Volgens mij ook niet meer te repareren, want safe mode en dergelijke: precies hetzelfde... :/

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Gisteren nog vers geinstalled op pc tje, werkt allemaal fijn :)

Misschien dat ik m'n server ook nog onder handen neem, draait nu SP3. Maar ja, hoe zeggen ze dat ook alweer: If it ain't broken, don't fix it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Effe een kickje, ik heb sinds SP4 wel is dat m'n pc bij het afsluiten spontaan reboot (heb het vinke "reboot by system failure" net uitgezet dus blauwe scherm nog niet gezien) maar dit is toch wel vaag. Had ik met SP3 niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hij draait nu al een lange tijd goed bij mij.
Ik heb ook een mooie windows 2000 CD gemaakt met SP4 geslipstreamed :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dc / exchange / isa geupgrade... geen echte problemen tegen gekomen... een paar kleine dingetjes, zoals een smtp publishing rule die niet meer werkt omdat sp4 iis smtp virtual server automatisch start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
Is er niemand die ervaringen heeft met SP4 in combinatie met Terminal Services (en een usertje of 30 tegelijkertijd?)

Zoja, gaarne ervaringen goed en slecht!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 11-09 16:04
Heb ook sp4 al een tijdje maar het branden wil maar niet goed gaan. Buffer van de brander blijft maar heletijd schommelen waardoor hij dus ook nooit op volle snelheid komt (Lite-on). Gebruik nero en heb onderhand verschillende versies geprobeerd. Met XP helemaal geen probleem. Baal der wel van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

scorpie

Supra Addict

patryk schreef op 06 August 2003 @ 02:29:
Heb ook sp4 al een tijdje maar het branden wil maar niet goed gaan. Buffer van de brander blijft maar heletijd schommelen waardoor hij dus ook nooit op volle snelheid komt (Lite-on). Gebruik nero en heb onderhand verschillende versies geprobeerd. Met XP helemaal geen probleem. Baal der wel van. :(
Ik zag wel dat SP4 de ide settings veranderd.
Onder andere dus ipv DMA, indien nodig, op PIO.
Bij mij gaat het branden perfect, maar ik had die setting al teruggezet voordat ik brandde, dus check dat even.

offtopic:
nog gefeliciteerd :) (en do I spot Devon there? >:) )

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Windows 2000 Professional ben ik best tevreden. Opvallend vind ik dat enkele kleinigheidjes waar ik me weleens aan stoor niet zijn opgelost door dit service pack.

Ik noem:

-De namen van de harde schijven springen steeds weer naar HOOFDLETTERS terwijl ik toch echt Hoofdletters heb ingetikt.
-Het niet kunnen benaderen van een bestand omdat die in gebruik zou zijn (maar dat dus niet is), b.v. het overschrijven van een mpeg dat net is bekeken gaat nogal eens mis omdat Windows dan blijft volhouden dat het bestand in gebruik is.
-Verwijderde bestanden blijven nogal eens hangen in de verkenner en er moet nadrukkelijk refreshed worden om ze echt kwijt te raken, zelfs dat lukt niet altijd.
-Als ik het scroll wieltje van de muis instel om een pagina te scrollen blijft deze instelling nog steeds niet behouden maar gaat steeds weer terug naar een regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 11-09 16:04
Scorperito schreef op 06 augustus 2003 @ 02:33:
[...]

Ik zag wel dat SP4 de ide settings veranderd.
Onder andere dus ipv DMA, indien nodig, op PIO.
Bij mij gaat het branden perfect, maar ik had die setting al teruggezet voordat ik brandde, dus check dat even.

offtopic:
nog gefeliciteerd :) (en do I spot Devon there? >:) )
hehe thnx :+ & u do :)
morgen vanmiddag dan maar ff snel image terugplaatsen en kijken naar de settings. in ieder geval bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door PhuSioN op 06-08-2003 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 13:41
Iemand al ervaring met Hyper Threading ?
Wordt dat nu wel goed ondersteunt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 13:41
Dromer schreef op 06 augustus 2003 @ 03:39:
Iemand al ervaring met Hyper Threading ?
Wordt dat nu wel goed ondersteunt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Laatst online: 24-03 09:14
sp4 is aardig

w2k is sneller geworden...maar is het niemand opgevallen dat de ms shared fax service in SBS2000 na sp4 niet goed meer wil starten

je moet deze handmatig nog een keer starten

heb het nu al 3x gehad :(

Modbreak:
Zou je gewoon als afkorting MS kunnen gebruiken? Zie ook de WOS-Policy hierover ;).

[ Voor 41% gewijzigd door Compubiter op 07-08-2003 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

scorpie

Supra Addict

ja, dat wordt gewoon goed ondersteund..

zo mensen, ik draai nu een tijdje SP4 en hier is mijn lijstje van noemenswaardigheden:

-Geluid doet vreemd, heb een audigy geluidskaart, en met SP4 lukt het me maar niet om mijn achterste speakers goed te laten functioneren. (andere drivers, instellingen etc...)
-Winamp crashed af en toe, dan moet ik de /db/ map leegmaken in de winamp3 directory, dit probleem deed zich eveneens nooit voor onder SP3.

Voor de rest loopt eigenlijk alles op rolletjes, windows start denk ik iets sneller, maar sluit vooral veel sneller af, dat is wel prettig. :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn mijn Live! geen problemen met de achterste speakers, en ook WinAmp functioneert goed. Windows sluit sneller af, omdat er een bug is gefixt die (ironisch genoeg) door een Windowsupdate patch is geïntroduceerd.
Pagina: 1 2 3 Laatste