Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
een volledige reinstall is hier geen probleem iig
Ik kan echter op MS.com niet vinden dat SP4 al officieel gereleased is, dus weet niet of je dat linkje hier zo mag plaatsen.
[edit]
ok, mag dus wel.
nouja, better safe than sorry
[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 25-06-2003 15:03 ]
De SP word van de MS servers gelinkt en volgens mij is het dan geen probleem, laatst was er ook al een topic met linkjes over DX 9 voordat MS um op de site had staanTerw_Dan schreef op 25 June 2003 @ 14:11:
Tja, mijn 2k install is toch beetje gaar ATM, dus ga hem gewoon installeren en kijken wat hij doet.
een volledige reinstall is hier geen probleem iig.
Ik kan echter op MS.com niet vinden dat SP4 al officieel gereleased is, dus weet niet of je dat linkje hier zo mag plaatsen.
Ik heb um alvast gesubmit bij T.net
[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Killalot op 25-06-2003 14:17 ]
Service Packs komen voor de NL versie altijd zo'n 2 weken laterVerwijderd schreef op 25 June 2003 @ 14:16:
ergens in het nedelands te downloaden? iemand een idee?
De nederlandse versie komt altijd laters pas

offtopic: ziet er lekker uit ik weet het, k*t paint pakt geen jpg's meer hier

[ Voor 39% gewijzigd door Glashelder op 25-06-2003 14:21 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
http://download.microsoft...41bfecd095e/w2ksp4_en.exe
Express Install (600K)
http://download.microsoft...3d77aeb/sp4express_en.exe
Als je eraan twijfelt of the legaal is, niet replien maar in "schop een modje" iets plaatsen.Terw_Dan schreef op 25 June 2003 @ 14:11:
Het zou kunnen zijn dat dit niet de uiteindelijke SP4 is, maar een beta hiervan. Het feit dat ze het een week(ofzo) hebben uitgesteld geeft al aan dat sommige mensen blijkbaar toch nog iets gevonden hadden in pre-sp4. daarom zei ik "lef"
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Verwijderd
Dit is de 'legale' versie uitgebracht door Microsoft.leuk_he schreef op 25 June 2003 @ 14:24:
[...]
Als je eraan twijfelt of the legaal is, niet replien maar in "schop een modje" iets plaatsen.
Het zou kunnen zijn dat dit niet de uiteindelijke SP4 is, maar een beta hiervan. Het feit dat ze het een week(ofzo) hebben uitgesteld geeft al aan dat sommige mensen blijkbaar toch nog iets gevonden hadden in pre-sp4. daarom zei ik "lef"
No nuts no glory. Maar ik weet wel dat dat bij SP3 ook een paar dagen duurde, en toen stonden er nog een hele tijd links naar het vorige service pack.gomaster schreef op 25 June 2003 @ 14:25:
Op de win2k site van ms staat er nog niks over. Ik wacht dus nog ff of er geen probs optreden.
Ik weet wel dat ik even wacht en eerst een paar andere tweakers hun ervaringen laat posten.
lang... de bottleneck ligt op dit moment bij MS namelijknimm2 schreef op 25 June 2003 @ 14:26:
spannend! ben benieuwd hoe lang ik aan het downen ben met mijn nieuwe 8mbit lijntje!
90kbp's maar...
A wise man's life is based around fuck you
Deze advertentieplaats is te huur!
dus die SP2 voor XP had je sowieso niet bij MS vandaan dan...
[ Voor 70% gewijzigd door Han op 25-06-2003 17:25 ]
Merk nog geen verschil met SP3 die er hiervoor op stond.
Het lijkt in elk geval wel allemaal stabiel te draaien enzo en ben nog geen vage dingen tegengekomen.
Verwijderd
Ik kijk met m'n neus: http://www.neowin.net/sta...ered/articles/SP4list.htm
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 19:12 ]
Al mensen problemen meegemaakt ?
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Met welke programma's ?G-Spotter schreef op 25 juni 2003 @ 15:36:
ik merk duidelijke snelheidsverbetering t.o.v. SP3 !
- opstarten pc
- office pakketen (vooral outlook)
- de computer met veel netwerk schijven (die deed er eerst ff 3 sec. over nu bijna gelijk)
Microsoft zet geen beta service packs op hun servers.
dus die SP2 voor XP had je sowieso niet bij MS vandaan dan...

DX9 is geen SP heMr.Chinchilla schreef op 25 June 2003 @ 15:48:
[...]
Denkt aan beta DirectX 9 op servers... die later vervangen werden door een nieuwere....
Opstarten ga ik nu eens testen, dat duurt hier meestal wel een minuut of 3.G-Spotter schreef op 25 juni 2003 @ 15:43:
[...]
- opstarten pc
- office pakketen (vooral outlook)
- de computer met veel netwerk schijven (die deed er eerst ff 3 sec. over nu bijna gelijk)
zal na de reboot even hier posten of dat ook sneller is.
Maakt met opstarten hier amper uit. (maar dat zou ook komen doordat hij eerst de cpu detecteerd, dat altijd duurt omdat het er 2 zijn, vervolgens 1024MB SDRAM gaat checken, dan de onboard IDE initialiseert, vervolgens de o.b scsi en dan nog eens de Promise ATA. En DAN pas begint met het starten van het OS).
Verder lijkt het wel of mijn iexplore vaker geen pagina kan weergeven en ik derhalve een aantal keren op refresh moet raggen (of het ligt aan got).
[ Voor 38% gewijzigd door TERW_DAN op 25-06-2003 16:14 ]
Na de eerste reboot wou die niet meer booten. Zwart scherm. Toen d8 ik: K#T!
Uit gezet en weer aan en toen wou die gelukkig wel door.
Verder geen problemen tot nu toe, windowsupdate werk ook nog volledig (dit was een probleem met SP3 toen deze al wel te downloaden was maar nog niet op de microsoft site vermeld stond.)
Ik denk dat het psychologisch is, maar ik heb het gevoel dat de pc sneller is met sommige dingen. Office en (Internet)Explorer bijvoorbeeld.
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Had ik hier dus ook last van, zal strax thuis even kijken, maar denk dat het aan got ligtTerw_Dan schreef op 25 June 2003 @ 15:58:
[...]
Verder lijkt het wel of mijn iexplore vaker geen pagina kan weergeven en ik derhalve een aantal keren op refresh moet raggen (of het ligt aan got).
Verwijderd
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Canon Digital Ixus V3
TV kijken is hier onmogelijk geworden, het lijkt op een slideshow, maar dan wel eentje waarvan het geluid ook nog eens asynchroon loopt
maar goed, reinstall was toch nodig.
zometeen maar even een bench draaien...
//edit gebenched in 3dmark03.. Score is nagenoeg gelijk..
[ Voor 23% gewijzigd door 418O2 op 25-06-2003 18:24 ]

Net op een schone install gedaan. Nog geen merkbaar verschil maar ik moet de rest ook nog installen. I'll keep you informed
maar ik merk niets van SP4
iemand daar meer info over , wat er veranderd is?
nimm2 schreef op 25 juni 2003 @ 18:51:
gaat allemaal prima
maar ik merk niets van SP4
iemand daar meer info over , wat er veranderd is?
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 15:17:
Zitten er ook releasenotes bij met welke hotfixes/preSP4 hierin verwerkt zitten?
edit:
Ik kijk met m'n neus: http://www.neowin.net/sta...ered/articles/SP4list.htm
Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.
Verwijderd
Geen errors zover, wel dat die moeite heeft RRAS op te starten ( ligt waarschijnlijk aan dependencies van services )
Verder hoop ik dat de overall disk performance up tempo houd ( met sp3 verloor ik aardig wat performance waardoor een reboot eens in de maand nodig was !! Dit zou nu gefixt moeten zijn )
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 21:30 ]
Verwijderd
Het enige verschil dat ik volgens mij merk tot nu toe: programma's starten sneller op. Kan aan mij liggen... ik weet niet of dit daadwerkelijk zo is, maar het voelt wel zo.

kheb win2ksp3 met aangepast bootlogo, zou dat het zijn?
[ Voor 101% gewijzigd door PipoDeClown op 26-06-2003 07:01 ]
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Dat probleem had ik ook en was behoorlijk irritant. "814770 - W2k Unexpected Delay When You Log Off" is inderdaad opgelost418O2 schreef op 25 June 2003 @ 22:46:
ik had met pre-sp4 sp's dat het heeeeeel lang duurde als ik afsloot. Het "Saving your settings" scherm bleef eeuwig staan. Met deze sp gaat het sneller
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;263939Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 21:29:
Verder hoop ik dat de overall disk performance up tempo houd ( met sp3 verloor ik aardig wat performance waardoor een reboot eens in de maand nodig was !! Dit zou nu gefixt moeten zijn )
Dat zal de oplossing dan wel zijn voor veel mensen onder ons..
* 4POX gaat het nu ook testen op zijn w2k server.. Hopen dat de schrijf performance van de soft-raid5 een stuk sneller gaat worden.
Verwijderd
Ik vraag me alleen wel af wanneer SP4 NL uitkomt, dan kan ik de WS ook gaan updaten
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 09:16 ]
Ben em nu op mn test machientje aan het installeren, kijken of ik verschil merk
Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not
Die hotfix hebben ze ook in SP4 gestopt.4POX schreef op 26 June 2003 @ 09:08:
[...]
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;263939
Dat zal de oplossing dan wel zijn voor veel mensen onder ons..
* 4POX gaat het nu ook testen op zijn w2k server.. Hopen dat de schrijf performance van de soft-raid5 een stuk sneller gaat worden.
http://www.neowin.net/sta...ered/articles/SP4list.htm eerste van Base operating system category.
Coïtus ergo sum
jah Microsoft heeft altijd zijn service packs binnen 3 seconde omgezet in nederlandsVerwijderd schreef op 25 June 2003 @ 14:16:
ergens in het nedelands te downloaden? iemand een idee?
btw een beetje tweaker gebruikt de engelse versie.....
[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 26-06-2003 10:48 . Reden: Ik wist niet dat Disney nu ook al OSen verkocht ]
Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!
idd!btw een beetje tweaker gebruikt de engelse versie.....
Iemand met .NET 1.0 en VS.NET 2002 ervaringen of alles nog draait???
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Pssst, die bug kon je ook omzeilen door de aan/uit knop van je PC te gebruiken, kennelijk is dan de shut-down harder geforceerd en sluit Win 2K zich wel netjes af zonder delay.418O2 schreef op 25 June 2003 @ 22:46:
ik had met pre-sp4 sp's dat het heeeeeel lang duurde als ik afsloot. Het "Saving your settings" scherm bleef eeuwig staan. Met deze sp gaat het sneller
Maar wel mooi om te weten dat ze die bug eruitgewerkt hebben.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Alleen het vreemde is als je de aan/uit knop methode gebruikte dat veel programma's zelf geen tijd hadden om hun eigen instellingen op te slaan.. Winamp bijvoorbeeld..JumpStart schreef op 26 juni 2003 @ 10:47:
[...]
Pssst, die bug kon je ook omzeilen door de aan/uit knop van je PC te gebruiken, kennelijk is dan de shut-down harder geforceerd en sluit Win 2K zich wel netjes af zonder delay.
Maar wel mooi om te weten dat ze die bug eruitgewerkt hebben.
Hoogstwaarschijnlijk wel, wijzigingen m.b.t. tot een bootlogo vinden plaats in ntoskernl.exe.PipoDeClown schreef op 26 June 2003 @ 06:58:
[afbeelding]
De shutdown is dan een flink stuk harder ja - hij saved je settings niet, probeert je profile niet te unloaden, etcetera :-) Geen punt als je een local profile hebt, maar met roaming profiles zou ik het toch sterk afraden.JumpStart schreef op 26 June 2003 @ 10:47:
[...]
Pssst, die bug kon je ook omzeilen door de aan/uit knop van je PC te gebruiken, kennelijk is dan de shut-down harder geforceerd en sluit Win 2K zich wel netjes af zonder delay.
Ik heb die bug eruitgewerkt door 1 hotfix niet te installeren, Q329170. Geloof ik.
ik zat trouwens erg op sp4 te wachten omdat een van onze servers last heeft van deze bug:
q321733 Delayed Write Failed Error Message When You Write a File to a Server
en de losse niet volledig geteste microsoft fix (alleen op bestelling) werkt niet helemaal ok
hopen dat de problemen nu verleden tijd zijn
* nero355 heeft last van beetje schizofrenie ofzo ja
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Mijn firewall geeft hier niets vreemds aan. Ik zie ook geen netwerkactiviteit op onverwachte momenten. Het lijkt erop dat SP4 in orde is.nero355 schreef op 26 June 2003 @ 15:44:
Iemand iets gemerkt van DRM/TCPA praktijken(Palladium weet je wel
)
* nero355 heeft last van beetje schizofrenie ofzo ja![]()
euh ftp
Omdat Premier klanten van Microsoft altijd een paar voorang krijgen op de gewone gebruikers. De premier klanten kunnen de SP dan sneller downloaden omdat er minder mensen tegelijk bezig zijn.Milenco schreef op 26 June 2003 @ 19:00:
waarom released MS hem niet gelijk officieel dan? Hij is toch ook te downloaden om hun site
euh ftp
Op die manierRegman_XP schreef op 26 juni 2003 @ 19:07:
[...]
Omdat Premier klanten van Microsoft altijd een paar voorang krijgen op de gewone gebruikers. De premier klanten kunnen de SP dan sneller downloaden omdat er minder mensen tegelijk bezig zijn.
Weer wat geleerd
Canon Digital Ixus V3
Verwijderd
Verwijderd
Ehm, de support voor Windows 2000 gaat door tot ergens in 2007 of 2008, dus er zullen nog wel een aantal Service Pack's volgen. Ze zijn nu al bezig met SP5.Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 21:36:
SP4 zou toch niet meer uitkomen ofzo? Of zou dit de laatste zijn? Want bij NT zijn ze gestopt. En hadden ze zelfs een keertje eentje terug getrokken ofzo.
Ik denk dat er voor Win2K zeker 6 SP's zullen komen, net als bij NT4 het geval was. Misschien zelfs nog meer.
Virussen? Scan ze hier!
support van 2k liep toch nog tot 2007 ofzo (kan me vergissen natuurlijk).Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 21:36:
SP4 zou toch niet meer uitkomen ofzo? Of zou dit de laatste zijn? Want bij NT zijn ze gestopt. En hadden ze zelfs een keertje eentje terug getrokken ofzo.
Dus ik denk dat er mogelijk nog wel een SP5 komt ofzo. (zolang mensen en bedrijven dit veel blijven gebruiken zal MS het wel blijven ondersteunen).
Check dit en help mee!
Maar gezien de verhalen en ervaring van collega's ben ik zeker dat alles wel goed gaat komen.
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Verwijderd
Bedankt dat je het even zegt. Ik vind het eigenlijk asociaal als een Service Pack met de instellingen knoeit. Het is bedoeld om het OS te updaten, niet om te beslissen hoe het moet worden ingesteld.Jimbolino schreef op 27 June 2003 @ 01:15:
oja, de services "Automatic Updates" en "Background Intelligent Transfer Service" worden aangezet... (ik disable die troep namelijk altijd)
Het kan zijn dat het nieuwe geupdate versies zijn van de services die door Microsoft op dat moment weer als standaard geinstalleerd worden, waardoor ze dus weer automagisch starten. Kleine moeite om ze uit te zetten IMHO, maar beter was geweest dat ze ook gewoon uitbleven, ik zal is kijken wat er bij mij is gebeurd met de uitgezette services.Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 01:35:
[...]
Bedankt dat je het even zegt. Ik vind het eigenlijk asociaal als een Service Pack met de instellingen knoeit. Het is bedoeld om het OS te updaten, niet om te beslissen hoe het moet worden ingesteld.
Mjah mijn vermoeden klopt dus min of meer, services die dezelfde versie zijn gebleven zijn ook uit gebleven alleen de geupdate services stonden weer aan.
[ Voor 11% gewijzigd door ConZito op 27-06-2003 08:34 ]
ook geen slechte scsi performance, 90 mb in atto met 2 seagates in raid..
dus ik wel blij.
Alleen ik kwam van SP2, ik heb nu autoupdate uitgezet, zijn er nog mer "evil" dingen die ik uit moet zetten?
Laat auto update nou maar aanstaan. Je kan het zo instellen dat 'ie je alleen waarschuwt DAT er updates zijn, en zonder jou goedkeuring er nog niets gebeurt.gladiool schreef op 27 June 2003 @ 10:17:
[...]
Alleen ik kwam van SP2, ik heb nu autoupdate uitgezet, zijn er nog mer "evil" dingen die ik uit moet zetten?
Op die manier blijf je in ieder geval op de hoogte terwijl je niet achter je rug om voorzien wordt van patches en security updates.

Specs:
Digital Celebris 6200 Systeem (weinig over bekend)
Pentium Pro 200 MHz
72 MB EDO
15 GB HDD (origineel 2,1 GB)
Realtek 10/100 kaartje
Word gebruikt voor Internet Connection Sharing, DHCP en Webserver.
Met SP3 kreeg ik nog wel es een paar fouten. Ik hoop dat het nu met SP4 beter gaat.
Mijn bevindingen tot nu toe:
Iets langzamer met opstarten maar hij lijkt nu "zuiniger" met de schijf om te gaan.
Zal wel met geheugen management te maken hebben.. Hij swapt minder.
[ Voor 4% gewijzigd door RammY op 27-06-2003 14:19 ]
RammY: er zitten wel errug veel 0-len in je regcode

't Is trouwens niet druk op de dowload van MS: netjes 300 kB down! En ik had dan wel geen problemen met SP3, meer is beter zeg ik altijd maar...
Zo scherp als een voetbal!
Kijk, da's een echte tweaker - gewoon je harddisk opvoeren :-)RammY schreef op 27 juni 2003 @ 13:25:
15 GB HDD (origineel 2,1 GB)
oja, over dat aanzetten van servicen, ik neem aan dat er in een service pack wel meer dingen zijn geupdate (onderandere remote procedure call)
en om een .exe file up te daten hoeft ms niet aan je serivice instellingen te komen.
niet dat ik me hier heel erg aan stoor, ben al blij dat ze een service pack uitbrengen met zoveel bug fixes erin
hoezo windows code met veel nullen ?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Verwijderd
user rights:
http://support.microsoft.....aspx?scid=kb;[LN];821546
en let ff op de usb 2.0 waarschuwing!!!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 15:58 ]
Verwijderd
Welke USB 2.0 waarschuwing? Ik zie er niks over in dat artikel.Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 15:57:
toch wel een aantal behoorlijke changes in sp4 weer...
user rights:
http://support.microsoft.....aspx?scid=kb;[LN];821546
en let ff op de usb 2.0 waarschuwing!!!
Verwijderd

verder zijn de bootup times iets sneller enzo, het gebruikelijke
Vreemd genoeg krijg je die mogelijkheid pas als je Microsoft Office installeert.G33rt schreef op 28 June 2003 @ 00:14:
sp4 bevalt me wel, maar paint kan nog STEEDS geen jpegs opslaan hier
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Codecs opnieuw erop gezet, WMP opnieuw geinstalleerd. Maar niks helpt. BSPlayer geeft wel beeld (maar die geeft altijd beeld op z'n kop bij mij) dus de codecs lijken me in orde...
[ Voor 30% gewijzigd door mvds op 28-06-2003 00:42 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Verwijderd
XVID gebruik ik (nog) niet, dus dat kan ik niet bepalen. (XVID -> Een film gecodeerd met DIVX, achterstevoren afgespeeld?
Had ik ook idd, even standaard ntoskrnl weer aan laten roepen ( dus de /kernel switch met aangepaste ntoskrnl even eruit halen).PipoDeClown schreef op 26 June 2003 @ 06:58:
[afbeelding]
Ik moest wel ff rebooten omdat ntoskrnl in mem zit (en dus je aangepaste ook nog steeds)
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
wat is dat nou weer voor vaags? onder XP kon het wel. en ik wil gewoon OpenOffice blijven gebruikenyGiDoRp schreef op 28 June 2003 @ 00:23:
[...]
Vreemd genoeg krijg je die mogelijkheid pas als je Microsoft Office installeert.

gemeen hoor, ik zal eens proberen office te installeren en dan eraf te pleuren en kijken of het dan wel werkt
Reptile209 schreef op 27 juni 2003 @ 14:20:
offtopic:
RammY: er zitten wel errug veel 0-len in je regcode
Net of jij alles legaal hebt
\JF_ schreef op 27 June 2003 @ 14:29:
[...]
Kijk, da's een echte tweaker - gewoon je harddisk opvoeren :-)
En je hebt lui die het weer niet begrijpen