Het Grote Gamecube topic deel 32 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.767 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51765

Anoniem: 2856 schreef op 26 June 2003 @ 16:14:
Super Monkey Ball is erg vet, maar je behendigheid wordt wel op de proef gesteld!

Lamsh: verplicht klikken: klik klik klik klik maar op het witte vak om het te verkleinen, dan zie je dat het minder soepel gaat, en nu verklein ik het nog maar 2 keer.

[...]

Als je op dezelfde resolutie blijft spelen wel ja, moet je maar eens op een 21 inch op 640*480 spelen met een framerate van 15, dan ziet het er een stuk soepeler uit op je 15 inch met de zelfde framerate.
Ok vooruit :)

Het was mij bij de GB Player iig nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
Jullie gaan het geloven of niet, maar mijn vriendin zit op dit moment pikmin te spelen!
JOY JOY!!!
ik krijg nu alleen opmerkingen naar mijn hoofd zoals: "waarom lopen die bastards allemaal achter mij aan!!" en dan moet ik weer van alles uit gaan leggen :) zucht... maar ze cubet!

edit: hahaha! ze zit de pikmin alleen met de c-stick te bewegen.. dus ik zeg: "je ken ze ook gooien hoor!". zegt ze: "dat is niet lief, dat doe ik niet hoor..."

WAT MOET JE DAAR NOU MEE!!!
TheEvilCuber schreef op 26 June 2003 @ 18:14:
[...]

hoezo? ik vind het een echte Nintendo topper :)
ik weet niet, het ging me nogal snel vervelen... maar alle fighters gaan me snel vervelen heb ik gemerkt.
en daar komt bij dat ik bijna nooit multiplayer speel omdat ik niet vaak met vrienden thuis zit. misschien gaat dit nog veranderen, maar ik speel bijna alleen maar single player.

[ Voor 59% gewijzigd door Fubaruba op 26-06-2003 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2856

Anoniem: 51765 schreef op 26 June 2003 @ 21:03:
[...]

Ok vooruit :)

Het was mij bij de GB Player iig nog niet opgevallen.
:) Het is niet irritant maar het viel me op in vergelijking met een snes bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 14:02

jasjenl

Liab A Tymo

Hoe gaat de GB player trouwens om met het feit dat een GBA normaal gesproken op 60 fps draait en je bij PAL met 50 hz werkt? Zie je dat er frames geskipt worden of draait 't spel langzamer? En kun je 'm ook op 60 hz zetten? (dan zou je dit probleem in ieder geval niet hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28906

ik koop geen GB player, vind het onzin, 45 euro voor een spel. leuk als je een copybox iets erop aan kan sluiten ofzo, maar ik kan nie eens alle vette gamecube titels kopen zoveel komen er uit, en ik geef liever 15 euro extra voor wat betere graphics en geluid enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GBA op 60 fps?!? :? Lijkt me niet erg nodig voor zo'n klein scherm hoor, ik denk dat 15 a 25 meer dan genoeg is. (dit is 12 fps, klik om te verkleinen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Anoniem: 2856 schreef op 26 juni 2003 @ 23:11:
GBA op 60 fps?!? :? Lijkt me niet erg nodig voor zo'n klein scherm hoor, ik denk dat 15 a 25 meer dan genoeg is. (dit is 12 fps, klik om te verkleinen)
Ik programmeer GBA games voor m'n werk, dus trust me: de GBA werkt op 60 fps en de meeste games worden daar ook op geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Waar maak je je druk over :? Ik zie geen frame skipping of iets dergelijks. Als het er wel is dan heb ik dat nog niet gezien. Maar hij kan wel op 60 Hz ja.

Ok, nu snap ik de drukte ;)

[ Voor 10% gewijzigd door GZ op 26-06-2003 23:14 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

GolbeZeromus schreef op 26 June 2003 @ 23:13:
Waar maak je je druk over :? Ik zie geen frame skipping of iets dergelijks. Als het er wel is dan heb ik dat nog niet gezien. Maar hij kan wel op 60 Hz ja.
Ok, nu snap ik de drukte ;)
Ik maakte me ook niet druk hoor :). Ik vroeg me alleen af hoe ze dit hebben opgelost, vanuit m'n achtergrond als (o.a.) GBA programmeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
60 hz en 60 fps zijn twee dingen die geen ene kut met mekaar te maken hebben.
je kan een refresh rate van je monitor hebben van 50 keer per seconden en quake 3 op 80 frames per seconde draaien... boeiend! je monitor kijkt niet naar hoeveel fps het spel haalt. de monitor wil gewoon een rustig beeld vormen voor je ogen. frames per seconden staan daar los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

daFubar schreef op 26 juni 2003 @ 23:34:
je kan een refresh rate van je monitor hebben van 50 keer per seconden en quake 3 op 80 frames per seconde draaien... boeiend! je monitor kijkt niet naar hoeveel fps het spel haalt. de monitor wil gewoon een rustig beeld vormen voor je ogen. frames per seconden staan daar los van.
..zucht.. gaan we weer, de eeuwige fps/refreshrate discussie :Z. Ik heb even hier geen zin om 't uit te leggen, maar 't een heeft wel degelijk met 't ander te maken, als je verdere uitleg hierover wil, zoek maar eens wat oude topics op.
Maar er zal dus bij de gb player wel degelijk iets van frameskipping moeten plaatsvinden als ze de spellen op dezelfde snelheid willen laten draaien (of hij zou niet ge-vsynct moeten draaien, wat ik toch niet mag hopen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capibara
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04-2024
joy, vandaag maar weer eens zelda tww gespeeld, en meteen uitgespeeld.

nu nog skies of arcadia en oot

mijn collectie "How repugnant! Boorish ogres grappling about, caterwauling! I find it utterly barbarous!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hehe kan ook eindelijk eens posten naar een paar drukke dagen. :P Gelijk 5 pagina's erbij maarja dat was te verwachten. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60967

normaal ben ik niet te happig op het posten van verkoopcijfers maar deze zijn toch wel cool. De cube+gbplayer bundle is uitgekomen in japan, resultaat :
Last week's numbers in parenthesis

1 S C E PlayStation 2 46,900 1,520,200 (75,500)
2 Nintendo Game Boy Advance SP 39,600 1,187,500 (30,900)
3 Nintendo Game Cube 20,900 307,300 ( 1,500)
4 Nintendo Game Boy Advance 9,600 908,100 ( 7,600)
5 S C E Playstation 900 44,800 ( 1,000)
6 Microsoft Xbox 750 59,400 ( 690)
7 Wonderswan Crystal 450 23,900
van 1,500 naar 20,000??? wow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nintendo moet dat veel meer doen. Als er een grote 1st/2nd party titel uitkomt gewoon weer een mooie bundel maken dat geeft altijd wat betere resultaten. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:36
daFubar schreef op 26 June 2003 @ 23:34:
dit is dus bullshit

want jij zegt dat ze helemaal niks met elkaar te maken hebben?

hmm, ff jouw voorbeeld. quake op 80 fps en 50hz... daar heb je dus geen ene &#@ aan, want je laat je grafische kaart 80 fps berekenen terwijl je er maar 50 kunt zien, dus er gaat processing power verloren...
bovendien heb je kans dat het eerder uit sync gaat lopen als je vsync niet aanstaat...

meestal wil je bijv. 60 hz dus 60fps andere goede opties zijn 30fps of 120 fps

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Topicstarter
jasjenl schreef op 26 juni 2003 @ 23:38:
[...]
..zucht.. gaan we weer, de eeuwige fps/refreshrate discussie :Z. Ik heb even hier geen zin om 't uit te leggen, maar 't een heeft wel degelijk met 't ander te maken, als je verdere uitleg hierover wil, zoek maar eens wat oude topics op.
Maar er zal dus bij de gb player wel degelijk iets van frameskipping moeten plaatsvinden als ze de spellen op dezelfde snelheid willen laten draaien (of hij zou niet ge-vsynct moeten draaien, wat ik toch niet mag hopen...).
Je kan jezelf hier op 2 manieren impopulair maken, en dat is roepen dat de xbox ruleert en dat de gamecube zuigt, of je kan de vaste bezoekers hier af gaan zeiken terwijl je zelf niet eens gelijk hebt.

Ik zal het ff uitleggen omdat jij er geen zin in hebt.
Hz is je refreshrate, oftwel verversingssnelheid. Als jouw game of 60 fps loopt, en je monitor op 60Hz, geeft dat een lekker beeld. Loopt je monitor op 50Hz, dan geeft dat ook een lekker beeld. Loopt je monitor op 100Hz, dan geeft dat ook een lekker beeld.
Natuurlijk, als je monitor op 5Hz loopt, wordt het allemaal wat minder. Maar verder, als je developer bent voor de GBA, had ik toch wel iets beters van je verwacht. Dit is basic, en het is op GoT ook al honderden malen uitgelegd. Verder dan de bovenstaande informatie kom ik zelf niet, maar het is genoeg om te snappen dat refreshrate en fps technisch gezien niks met elkaar te maken hebben. Niet mee eens, google ff of zoek op GoT. Geloof echter niet alles wat je leest.

edit:
Phusebox, jouw verhaal klopt ook niet helemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 27-06-2003 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad is het zo dat als je monitor op 60Hz draait een snel spel spelen wel gaat en een uur naar windows kijken en je kan naar het ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ja discussie afgelopen. :P Dat verhaal is idd al zeer vaak op GOT langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 23:15
edit: hahaha! ze zit de pikmin alleen met de c-stick te bewegen.. dus ik zeg: "je ken ze ook gooien hoor!". zegt ze: "dat is niet lief, dat doe ik niet hoor..."

WAT MOET JE DAAR NOU MEE!!!
Liev toch? :3

* Liegebeest herinnert zich zijn eigen vriendin
- Shadow loopt Chao garden binnen
- Shadow ontwaart niets vermoedende Chao
- Shadow pakt Chao, gooit'm tegen boom. Pakt'm weer op, gooit'm in het water. Schopt'm. enzenz. Tough love, zeg maar :p

Aniway... Die van mij is ook een redelijke liefhebber van games enzo, dus dat zit wel goed O+

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

heeft iemand "defjamvendetta" al?
en is het wel een leuk spel?

als die tegenvalt .. dan haal ik hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

weet niet, ik w8 tot ie goedkoper is =)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Anoniem: 40554 schreef op 27 June 2003 @ 10:58:

ik zou zeggen, lees de revieuws.
hij valt zeker niet tegen, je moet alleen van de RAP muziek erbij houden :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Laatst online: 09-03 16:39
Anoniem: 40554 schreef op 27 June 2003 @ 10:58:

Het is tot nu toe wel de beste wrestling game op de GC. Dus als je zo'n soort game zoekt, zit je wel goed

[ Voor 4% gewijzigd door Slurpie Blauw op 27-06-2003 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

mijn broertje haalt het spel al op ;)

en wrestling games zijn vet!
(deed ik altijd op de snes) :P

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 40554 op 27-06-2003 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48
Hmmm, ik zal dan ook maar een poging doen om het uit te leggen (weet ik meteen of ik het goed heb).
De refreshrate is het aantal keer per seconde (hz) dat de informatie op je scherm wordt ververst. Hoe hoger dit getal hoe beter aangezien het een rustiger beeld is voor je ogen.
De framerate is hoeveel beeldjes er per seconde worden geproduceerd door de videokaart. Als dit hoger ligt dan refreshrate heb je er in principe niets aan. Immers als er maar 60 beeldjes per seconde worden getoond dan heeft het weinig zin om er 100 te laten maken.
Als je monitor op 60hz staat dan is het idd beter om een 'veelvoud' daarvan (30 of 120) te hebben. Dan is de kans groter dat op het moment dat een beeldje wordt weergegeven (refreshrate) deze ook beschikbaar is (framerate).
V-sync houdt in dat de weergave (refresh) wacht totdat er een beeld beschikbaar is (framerate). Dit is alleen aantrekkelijk indien je framerate hoger ligt dan je refreshrate.

Maar jasjenl, werk jij bij Two Tribes dan?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 15:14
Zo, morgen begint alweer het derde gamecube party :)
Ik hoop wel dat YAM een webcam heeft, zadat de mensen die niet konden komen ook de party mee kunnen maken. :)

Ps. er is nog plek. Party mail

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Zorg aub wel dat de webcam het nu goed doet. ;) Vorige keer waren er nog aardig wat problemen. :)

En kom misschien ook en af toe eens op het irc channel. :P

[ Voor 25% gewijzigd door schnumi op 27-06-2003 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Elroy schreef op 27 June 2003 @ 12:55:
Ik hoop wel dat YAM een webcam heeft, zadat de mensen die niet konden komen ook de party mee kunnen maken. :)

waarom altijd zo ver weg :|
hou er eens eentje in Amsterdam! grote stad, en ik woon er ;)

en NEE ik kan niet hosten :P mn huis is een btje klein

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Anoniem: 34169 schreef op 27 juni 2003 @ 09:19:
[...]
Je kan jezelf hier op 2 manieren impopulair maken, en dat is roepen dat de xbox ruleert en dat de gamecube zuigt, of je kan de vaste bezoekers hier af gaan zeiken terwijl je zelf niet eens gelijk hebt.
Vriend, ik ben zelf een vaste bezoeker hier en programmeer al zo'n 7 jaar op professionele basis games. Denk dus niet dat je mij over deze materie iets hoeft uit te leggen..
Ik zal het ff uitleggen omdat jij er geen zin in hebt.
Hz is je refreshrate, oftwel verversingssnelheid. Als jouw game of 60 fps loopt, en je monitor op 60Hz, geeft dat een lekker beeld. Loopt je monitor op 50Hz, dan geeft dat ook een lekker beeld. Loopt je monitor op 100Hz, dan geeft dat ook een lekker beeld.
Natuurlijk, als je monitor op 5Hz loopt, wordt het allemaal wat minder. Maar verder, als je developer bent voor de GBA, had ik toch wel iets beters van je verwacht. Dit is basic, en het is op GoT ook al honderden malen uitgelegd. Verder dan de bovenstaande informatie kom ik zelf niet, maar het is genoeg om te snappen dat refreshrate en fps technisch gezien niks met elkaar te maken hebben. Niet mee eens, google ff of zoek op GoT. Geloof echter niet alles wat je leest.
Lees uitleg van Deddiekoel maar eens, die heeft het beter begrepen dan jij..
edit:
Phusebox, jouw verhaal klopt ook niet helemaal.
Zijn verhaal klopt beter dan de jouwe..
Deddiekoel schreef op 27 juni 2003 @ 12:00:Maar jasjenl, werk jij bij Two Tribes dan?
Nee, ik werk bij Engine Software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Janmaster, of jasjenl nou hardcore poster hier is of net pas komt kijken maakt natuurlijk ook niet uit. Het lijkt me logisch dat iedereen gewoon mag vinden wat ze willen. Dus ook het niet eens zijn met andere moet kunnen, of je nou 2 of 20000 posts gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 34169 schreef op 27 June 2003 @ 09:19:
Hz is je refreshrate, oftwel verversingssnelheid. Als jouw game of 60 fps loopt, en je monitor op 60Hz, geeft dat een lekker beeld. Loopt je monitor op 50Hz, dan geeft dat ook een lekker beeld.
nee, dit geeft tearing. Dus terwijl je fysieke beeld op de monitor opgebouwd wordt, wordt er halverwege ergens een nieuwe frame gepresenteerd. Met als resultaat dat de bovenste helft van je monitor de oude frame bevat, en het onderste gedeelte de nieuwe frame. Vandaar dat je een vloeiender 3d spel krijgt als je vsync aanzet (met als nadeel dat als je monitor bijv. op 60 Hz draait, en het spel maar 58 fps haalt, dat de framerate ineens dropt naar 30 fps, omdat er bij de opbouw van een nieuw beeld er geen nieuw frame beschikbaar is waardoor je moet wachten op de volgende)
Loopt je monitor op 100Hz, dan geeft dat ook een lekker beeld.
zelfde verhaal als hierboven
Verder dan de bovenstaande informatie kom ik zelf niet, maar het is genoeg om te snappen dat refreshrate en fps technisch gezien niks met elkaar te maken hebben.
zie het verhaal hierboven, plus dat, vooral op een device als de gba, spellen getimed worden op de refreshrate. Als je de vsync puur op 50 Hz zal zetten zal het spel ook op 5/6e van z'n normale snelheid draaien. Aangezien dit geen optie is, zullen intern de 60 geproduceerde frames per seconde moeten worden gemapped op 50 beeldjes per seconde. Tearing zoals hierboven beschreven is een optie, maar geeft niet echt een vloeiend beeld, zeker als er veel veranderingen zijn op het scherm. Een andere optie is frameskipping, waardoor het spel 4/5e van een seconde lang op 5/6e van de snelheid draait, en het snelheidsverlies wordt dan elke 5 frames weer recht getrokken door een heel frame over te slaan.

Het mooiste is natuurlijk interpoleren tussen frames, iets wat op TVs met een hogere refreshrate dan regulier het geval is ook al gedaan wordt

En heej, laat jasjenl's vraag nou net zijn welke techniek er nou precies wordt gebruikt :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

ver weg ? .. als je in a'dam woont is het een uurtje rijden met auto/trein .. dat is toch helemaal niet ver weg ? =\

naar de partey's die gehouden zijn moest ik minstens 3.5 / 4 uur met de trein .. uurtje is niets man =)

het is ook niet dat je veel moet meenemen ofzo =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

yamAUchi schreef op 27 June 2003 @ 14:21:
ver weg ? .. als je in a'dam woont is het een uurtje rijden met auto/trein .. dat is toch helemaal niet ver weg ? =\

naar de partey's die gehouden zijn moest ik minstens 3.5 / 4 uur met de trein .. uurtje is niets man =)

het is ook niet dat je veel moet meenemen ofzo =P
auto = nono (bijna 16 :P)
trein = fokking duur

en ik vind 1 uur totaal nog net te doen ;)
ander szou ik eerst:
-30 minuten naar centraal
-1 uur met de trein
-30(?) minuten met de bus oid

das dus 2 uurtjes en dat doe ik niet B)

volgende keer lekker in Amsterdam doen en niet in een boeren durp (me vind alles buiten Amsterdam een durp ;)

zoals je ziet ben ik dus nogal lui :z

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom kan ik niet op de Party site komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5577

Goed , gister sonic adventure DX gekocht , gvd bagger spel , hoe kunnen ze nu zo'n moi dreamcast spel zo vernaggelen , graphics zijn wel mooi opgepoetst maar een framerate van 15-20 fps , het stottert gewoon van tijd tot tijd dus die gaat vandaag mooi terrug.

* Anoniem: 2766 heeft toch sonic adventure op zijn dreamcast wel 3x maal in jap/usa en europees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

En dan te bedenken dat de Gamecube vele malen krachtiger als de DC is. Idd vreemd dat ze dan de framerate niet op 60fps kunnen krijgen wat toch makkelijk moet lukken als je bijv naar F-zero GX kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27

rajackar

Blood Minister

YESSS-AHH

* rajackar is geslaagd voor mijn MBO technische informatica.
Na een aantal dagen ook thuis doorwerken kan ik eindelijk aan Rogue Leader beginnen die thuis al paar dagen ligt :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Waar wordt die Kjuub party gehouden dan?

Het toeval wil namelijk dat ik van een weekend een WE6 toernooitje heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

je moet even pass vragen door te mailen =)

edit : btw, niet naar mij ofzo, naar die cubeparty mail :P

[ Voor 43% gewijzigd door yamAUchi op 27-06-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Laatst online: 09-03 16:39
Anoniem: 5577 schreef op 27 June 2003 @ 16:06:
Goed , gister sonic adventure DX gekocht , gvd bagger spel , hoe kunnen ze nu zo'n moi dreamcast spel zo vernaggelen , graphics zijn wel mooi opgepoetst maar een framerate van 15-20 fps , het stottert gewoon van tijd tot tijd dus die gaat vandaag mooi terrug.

* Anoniem: 2766 heeft toch sonic adventure op zijn dreamcast wel 3x maal in jap/usa en europees :P
Dat is niet de eerste keer dat er een port afgeraffeld is. Developers doen maar weinig moeite om er een goede gc versie van te maken. Slechte gang van zaken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jasjenl schreef op 27 June 2003 @ 13:15:
[...]
Vriend, ik ben zelf een vaste bezoeker hier en programmeer al zo'n 7 jaar op professionele basis games. Denk dus niet dat je mij over deze materie iets hoeft uit te leggen..
Gemiddeld aantal posts per dag: 1
Aantal posts: 369
En ik bedoelde nieuw in dit topic. En laat jij nou eens tegen iemand die hier elke dag post een toon aanslaat die mij helemaal niet bevalt, zo van "O nee, weer zo'n eikel". Als je geen zin hebt om het uit te leggen, hou dan je klep.
[...]
Lees uitleg van Deddiekoel maar eens, die heeft het beter begrepen dan jij..
Waar hij het over heeft heb ik niks over gezegd. (lekker wazig :P)
Hij heeft het erover dat het onzin is om 100 frames/s op te bouwen als er maar 60 getoond worden. helemaal mee eens.
Ik zei echter dat 60 frames/s opbouwen terwijl er maar 50 getoond worden een goed beeld geeft, niet of het wel of niet zinvol was.
[...]
Zijn verhaal klopt beter dan de jouwe..
Voor 1 keer heb je gelijk ;)
[...]
Nee, ik werk bij Engine Software.
Fijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 27-06-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.oisyn schreef op 27 June 2003 @ 14:11:
[...]

nee, dit geeft tearing. Dus terwijl je fysieke beeld op de monitor opgebouwd wordt, wordt er halverwege ergens een nieuwe frame gepresenteerd. Met als resultaat dat de bovenste helft van je monitor de oude frame bevat, en het onderste gedeelte de nieuwe frame.
Dat is natuurlijk bullshit. Een frame wordt niet van boven naar beneden opgebouwd, maar in 1 keer helemaal weergegeven op je scherm. Gebeurt het wel van boven naar beneden dan maakt het nog geen fuck uit omdat het waarschijnlijk in <20ms gebeurd, wat je dus nooit kan waarnemen.
Vandaar dat je een vloeiender 3d spel krijgt als je vsync aanzet (met als nadeel dat als je monitor bijv. op 60 Hz draait, en het spel maar 58 fps haalt, dat de framerate ineens dropt naar 30 fps, omdat er bij de opbouw van een nieuw beeld er geen nieuw frame beschikbaar is waardoor je moet wachten op de volgende)
Lekker wazig :? Sorry maar dit deel begrijp ik niet helemaal...
zie het verhaal hierboven, plus dat, vooral op een device als de gba, spellen getimed worden op de refreshrate. Als je de vsync puur op 50 Hz zal zetten zal het spel ook op 5/6e van z'n normale snelheid draaien. Aangezien dit geen optie is, zullen intern de 60 geproduceerde frames per seconde moeten worden gemapped op 50 beeldjes per seconde. Tearing zoals hierboven beschreven is een optie, maar geeft niet echt een vloeiend beeld, zeker als er veel veranderingen zijn op het scherm. Een andere optie is frameskipping, waardoor het spel 4/5e van een seconde lang op 5/6e van de snelheid draait, en het snelheidsverlies wordt dan elke 5 frames weer recht getrokken door een heel frame over te slaan.

Het mooiste is natuurlijk interpoleren tussen frames, iets wat op TVs met een hogere refreshrate dan regulier het geval is ook al gedaan wordt
Zelfde verhaal als hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

Ik benieuwd wat de Gamecubers hier van dit gerucht vinden. Even buiten beschouwing gelaten of het waar is of niet, hoe staan jullie daar tegenover ?

Ikzelf vrij positief eigenlijk, bijvoorbeeld met betrekking tot online. De Xbox heeft Live! en Nintendo zou daar mooi een eigen variant met de bestaande techniek op kunnen maken. Ook zou het spelaanbod in één klap zowat verdubbeld worden. Tuurlijk zijn er ook nadelen, want zo verliest Nintendo zijn eigen gezicht en zullen veel mensen denken dat ze overlopen voor hun gevoel.

Maargoed, ikzelf sta er niet negatief tegenover.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Anoniem: 34169 schreef op 27 June 2003 @ 18:14:
En ik bedoelde nieuw in dit topic.
Ik ben niet nieuw in dit topic, ik post er alleen niet elke dag. So what?
En laat jij nou eens tegen iemand die hier elke dag post een toon aanslaat die mij helemaal niet bevalt, zo van "O nee, weer zo'n eikel". Als je geen zin hebt om het uit te leggen, hou dan je klep.
Als iemand iets beweert wat niet waar is, ik dat weerleg en dat dan als onzin wordt afgedaan, ja, dan ga ik daar tegenin. En ik ga niet de google master spelen om alle antwoorden die, ook op dit forum, al tig keer gegeven zijn nog eens te herhalen.
Dat is natuurlijk bullshit. Een frame wordt niet van boven naar beneden opgebouwd, maar in 1 keer helemaal weergegeven op je scherm. Gebeurt het wel van boven naar beneden dan maakt het nog geen fuck uit omdat het waarschijnlijk in <20ms gebeurd, wat je dus nooit kan waarnemen.
En met deze opmerking bevestig je dus je volledige gebrek aan kennis van zaken :). Want een beeld wordt wel degelijk van boven naar beneden opgebouwd. Ga je eerst eens verdiepen in de materie voordat je loopt te blaten... Als je nog niet eens weet wat tearing is en waar dat door wordt veroorzaakt.....
Lekker wazig :? Sorry maar dit deel begrijp ik niet helemaal...
Nee, dat verbaast me niks... wat .oisyn beschrijft is precies hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komop hee, niet zo brommerig allemaal! Het is verdomme bijna weekeinde, de tijd om op je cube te spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd stop die discussie nou ga anders even in de search kijken want dit is echt al 1000x besproken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oops ik zie nu dat mijn cube zelfs nog in de doos zit van vorig vervoer, gelijk maar even uitpakken, want dit kan natuurlijk niet! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

the horror! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
stiekem wist ik dat het hz en fps verhaal niet zo makkelijk zou zijn als ik dacht, maarja ik dacht: "als ik het bij het rechte eind heb, dan vind iedereen me slim hiero :D"

niet dus :)

sorry menschen, ik ben n00b :) maar toch weer wat geleerd vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online
Anoniem: 34169 schreef op 27 June 2003 @ 18:14:
En ik bedoelde nieuw in dit topic.
jasjenl vs. JanMaster

F I G H T!

round 1
jasjenl eerste post in topic 1
JanMaster eerste post in topic 7

H U M I L I A T I O N

Winner: jasjenl by K.O.

:P

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
OMG ik hou echt van je d3!!!! :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

lol. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik benieuwd wat de Gamecubers hier van dit gerucht vinden. Even buiten beschouwing gelaten of het waar is of niet, hoe staan jullie daar tegenover ?

Ikzelf vrij positief eigenlijk, bijvoorbeeld met betrekking tot online. De Xbox heeft Live! en Nintendo zou daar mooi een eigen variant met de bestaande techniek op kunnen maken. Ook zou het spelaanbod in één klap zowat verdubbeld worden. Tuurlijk zijn er ook nadelen, want zo verliest Nintendo zijn eigen gezicht en zullen veel mensen denken dat ze overlopen voor hun gevoel.

Maargoed, ikzelf sta er niet negatief tegenover.
De twee bedrijven hebben een heel andere toekomstvisie qua spellen. Microsoft wil de huiskamer domineren, nintendo wil zich richten op het maken van spellen en de daarbij behorende consoles. Ik mag toch echt hopen dat dit nooit gebeurd, de manier waarop microsoft te werk gaat bevalt me helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Anoniem: 60967 schreef op 27 June 2003 @ 19:12:
[...]
De twee bedrijven hebben een heel andere toekomstvisie qua spellen. Microsoft wil de huiskamer domineren, nintendo wil zich richten op het maken van spellen en de daarbij behorende consoles. Ik mag toch echt hopen dat dit nooit gebeurd, de manier waarop microsoft te werk gaat bevalt me helemaal niet.
Maar samenwerking wil niet zeggen dat ze koers van het andere bedrijf veranderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar samenwerking wil niet zeggen dat ze koers van het andere bedrijf veranderen ?
Daar heb je echt een punt, maar ik zie nintendo gewoon niet overslaan naar het idee van de huiskamer domineren en microsoft niet naar het alleen richten op spellen en consoles (daarvoor zijn ze te gierig ;) ). Dit is wel een zware rumor trouwens, heb er interviews over gelezen met Denis Dyack (hoofd van silicon knights) en die zei: ja microsoft zal dit best willen en dat soort geruchten zullen we alleen nog maar meer gaan horen maar nintendo zal het nooit doen. Net zoals dat bill gates 2 jaar geleden een bod had gedaan op geheel nintendo waarvoor die vriendelijk werd bedankt (en hard uitgelachen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81784

Het toeval wil namelijk dat ik van een weekend een WE6 toernooitje heb!
Reken maar dat ik er klaar voor ben.....
(na het weekend een uitgebreid verslag van de zege)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

rajackar schreef op 27 June 2003 @ 16:19:
YESSS-AHH

Na een aantal dagen ook thuis doorwerken kan ik eindelijk aan Rogue Leader beginnen die thuis al paar dagen ligt :)
hej... Jij ook in dit topic :D

gefeli trouwens :)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Anoniem: 60967 schreef op 27 June 2003 @ 19:37:
[...]
Daar heb je echt een punt, maar ik zie nintendo gewoon niet overslaan naar het idee van de huiskamer domineren en microsoft niet naar het alleen richten op spellen en consoles (daarvoor zijn ze te gierig ;) ).
Maar samenwerking betekend niet per se het samensmelten van 2 bedrijfsvisies.
Nintendo verzorgt de 'console-console', en MS verzorgt de home entertainment set, verder wordt het games gebeuren onder Nintendo's supervisie geplaatst.
Misschien ietwat heel erg positief/naief gedacht maar misschien toch iets waar je aan moet gaan denken als Sony ook zo doorblijft gaan met PSX+PS2, en in de toekomst eventueel een PS3&PSX2?

Even een vraagje over WE6:
Wat stellen die gekleurde hokjes voor onder de spelersnaam als je aan het spelen bent?

[ Voor 10% gewijzigd door Thunder op 27-06-2003 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05-2024
Thunder schreef op 27 June 2003 @ 20:08:
[...]
en in de toekomst eventueel een PS3&PSX2?
Ja, die gedachte speelde er sowieso al, met PSX als basisstation en PS3 als hub daarvan .. persoonlijke staat de gedachte van zo'n multimedia set up me helemaal niet aan.
rajackar schreef op 27 June 2003 @ 16:19:
YESSS-AHH

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Anoniem: 60967 schreef op 27 June 2003 @ 19:37:
[...]
Daar heb je echt een punt, maar ik zie nintendo gewoon niet overslaan naar het idee van de huiskamer domineren en microsoft niet naar het alleen richten op spellen en consoles (daarvoor zijn ze te gierig ;) ). Dit is wel een zware rumor trouwens, heb er interviews over gelezen met Denis Dyack (hoofd van silicon knights) en die zei: ja microsoft zal dit best willen en dat soort geruchten zullen we alleen nog maar meer gaan horen maar nintendo zal het nooit doen. Net zoals dat bill gates 2 jaar geleden een bod had gedaan op geheel nintendo waarvoor die vriendelijk werd bedankt (en hard uitgelachen)
Tja, dat een gerucht was en is lijkt me wel duidelijk. Het zal ook wel nooit bewaarheid worden, maar het is wel leuk om eens er over na te denken. En het bod op geheel Nintendo uit 2000 was 2 Miljard dollar ( US ), dus erg hard gelachen zullen ze wel niet, want dat is een redelijk bedrag dacht ik zo ;). Maar uiteindelijk wel goed dat het niet doorgegaan is. Je moet met een bedrijf als Nintendo samenwerken en niet overnemen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Elroy schreef op 27 June 2003 @ 12:55:

Waar is die nu dan???

De vorige had ik gemist en deze ook... :(
D³ schreef op 27 June 2003 @ 19:11:
[...]
jasjenl vs. JanMaster

F I G H T!

round 1
jasjenl eerste post in topic 1
JanMaster eerste post in topic 7

H U M I L I A T I O N

Winner: jasjenl by K.O.

:P
LOL!!! >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Vanitas op 28-06-2003 00:00 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus erg hard gelachen zullen ze wel niet,
Ze hebben bill erg erg hard uitgelachen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Anoniem: 60967 schreef op 27 June 2003 @ 23:54:
[...]
Ze hebben bill erg erg hard uitgelachen hoor :)
Bill heeft daar niks mee van doen hoor :P Die heeft zijn zegen er een keer over gegeven en die was bij de launch prominent in beeld, maar verder heeft Bill Gates geen invloed (wat betreft Xbox ). En het ligt niet in de aard van Japanners om iemand recht in het gezicht uit te lachen ;)

Overigens heeft Microsoft een tijdje terug verklaard na Rare geen bedrijven meer te willen overnemen, maar meer heil ziet in het supporten van kleinere developstudios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
Vanitas schreef op 27 juni 2003 @ 23:52:
[...]

Waar is die nu dan???

De vorige had ik gemist en deze ook... :(

[...]
Deze keer is hij in Delfgauw ( Delft 8)7 ).
Je kan nog als je wilt naar de party morgen.
Dan moet je voor 12 uur 's middags (zaterdag) effe een mailtje sturen naar cubeparty@cheatcn.info dat je naar de party wilt en dan krijg je de benodigde gegevens om in te loggen op de website.

[ Voor 10% gewijzigd door Elroy op 28-06-2003 00:51 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burban
  • Laatst online: 22-07-2023
wieeeh

2 tv's , 2 cubes, 2 GB players .. 2 stuks mario kart of 2 stuks zelda .. en je hebt een gelinkte cube =)

en multiplayer met elk je eigen tv =)

erg stoer =) (het werkt dus iig =)

(yam hier dus, broertjes account ;)

Als we het weten zijn we versleten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
YAM, dat klinkt goed.
Alleen ga je toch niet de hele nacht / ochtend gamecubé hé.
Anders val je in slaap morgen avond 8)7.

edit:
Oops, het is al zaterdag 8)7 dus dan is het al vannavond. :X

[ Voor 24% gewijzigd door Elroy op 28-06-2003 03:01 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Hoeveel kost en wavebird nu gemiddelt?

[ Voor 3% gewijzigd door NvE op 28-06-2003 03:14 ]

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

45 euro kost een wavebrid gemiddeld wat ikzelf veel te veel geld vind voor een controller draadloos of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jasjenl schreef op 27 June 2003 @ 18:37:
[...]
Ik ben niet nieuw in dit topic, ik post er alleen niet elke dag. So what?
Als jij vindt dat dat niet uitmaakt, ga ik er verder niet over discuseren.
[...]
Als iemand iets beweert wat niet waar is, ik dat weerleg en dat dan als onzin wordt afgedaan, ja, dan ga ik daar tegenin. En ik ga niet de google master spelen om alle antwoorden die, ook op dit forum, al tig keer gegeven zijn nog eens te herhalen.
Zeg dan niks. Ik bedoel wat geeft jouw het recht iemand die niet alles van die materie weet uit te kafferen als je vervolgens niet de moeite neemt om diegene te corrigeren? Doe desnoods een copy/paste uit een topic waar het instaat. Sociaal heet dat :/
[...]
En met deze opmerking bevestig je dus je volledige gebrek aan kennis van zaken :). Want een beeld wordt wel degelijk van boven naar beneden opgebouwd. Ga je eerst eens verdiepen in de materie voordat je loopt te blaten... Als je nog niet eens weet wat tearing is en waar dat door wordt veroorzaakt.....
OK, hier geef ik m'n fout toe. Maar lees ook ff dit artikel. Hij heeft er praktijk ervaring mee, terwijl je volgens mij je theorie examen opdreunt.
[...]
Nee, dat verbaast me niks... wat .oisyn beschrijft is precies hoe het werkt.
Sorry dat ik niet zo hyperintelligent ben dat ik zulke zinnen niet begrijp. ABN anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Ik dacht dat MS 25 miljard dollar overhad voor Nintendo in 2000. Ze hadden 'slechts' 2 miljard over voor Sega.

En een samenwerkingsverband, ach ja, waarom niet. Overname is wat anders, daar zou ik wel tegen zijn. Dan zie ik gewoon de naam Nintendo helemaal verdwijnen op den duur. bij een samenwerking zie ik dit niet zo snel gebeuren. Tevens had bijna heel het hoofd wel interesse in het bod van MS, maar onze Nintendo dictator Yamauchi heeft dit allemaal tegengehouden. Wat een man... :> :P

En jasjenl en JanMaster, ik snap wel dat jullie allebei je gelijk willen halen, maar kan dit niet op een andere manier dan in dit topic? Start er desnoods een apart topic voor oid. Of neem elkaar op in MSN, ICQ, of start een IRC war whatever, maar alsjeblieft niet hier... please.... ;) Alvast bedankt voor de medewerking ;)
daFubar schreef op 27 June 2003 @ 19:08:
stiekem wist ik dat het hz en fps verhaal niet zo makkelijk zou zijn als ik dacht, maarja ik dacht: "als ik het bij het rechte eind heb, dan vind iedereen me slim hiero :D"

niet dus :)

sorry menschen, ik ben n00b :) maar toch weer wat geleerd vandaag.
Kijk, als JanMaster nou ook zo'n soort reply geeft is het hem allemaal snel vergeven, snel JanMaster, nu kan het nog... :P ;)

Hier zal ook wel weer serieus op ingegaan worden...

[ Voor 30% gewijzigd door GZ op 28-06-2003 11:41 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

GolbeZeromus schreef op 28 June 2003 @ 11:38:
Ik dacht dat MS 25 miljard dollar overhad voor Nintendo in 2000. Ze hadden 'slechts' 2 miljard over voor Sega.

En een samenwerkingsverband, ach ja, waarom niet. Overname is wat anders, daar zou ik wel tegen zijn. Dan zie ik gewoon de naam Nintendo helemaal verdwijnen op den duur. bij een samenwerking zie ik dit niet zo snel gebeuren. Tevens had bijna heel het hoofd wel interesse in het bod van MS, maar onze Nintendo dictator Yamauchi heeft dit allemaal tegengehouden. Wat een man... :> :P

En jasjenl en JanMaster, ik snap wel dat jullie allebei je gelijk willen halen, maar kan dit niet op een andere manier dan in dit topic? Start er desnoods een apart topic voor oid. Of neem elkaar op in MSN, ICQ, of start een IRC war whatever, maar alsjeblieft niet hier... please.... ;) Alvast bedankt voor de medewerking ;)

[...]

Kijk, als JanMaster nou ook zo'n soort reply geeft is het hem allemaal snel vergeven, snel JanMaster, nu kan het nog... :P ;)

Hier zal ook wel weer serieus op ingegaan worden...
Idd jah dat was volgens mij toch echt 25 miljard. Voor Sega later 2 miljard. Nou moet je nagaan als Nintendo ze al uitlacht voor 25 miljard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Hmzz zou kunnen dat ik die 2 miljard van Sega heb verwisseld met de 25 miljard van Nintendo, mijn fout.
Alsof het niks is :P

Maar geeft wel aan dat het Microsoft serieus was, want 25 miljard is evenveel als de derde wereld nodig heeft om 10 jaar te kunnen eten en drinken zeg maar ;)
daFubar schreef op 28 June 2003 @ 13:12:
[...]

hmz. voor 25 miljard zou ik bill gates pij...ahem! :/
:D

[ Voor 25% gewijzigd door Wom op 28-06-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
schnumi schreef op 28 June 2003 @ 11:43:
[...]

Idd jah dat was volgens mij toch echt 25 miljard. Voor Sega later 2 miljard. Nou moet je nagaan als Nintendo ze al uitlacht voor 25 miljard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daFubar schreef op 28 June 2003 @ 13:12:
[...]

Ja maar veel meer dan dat heb je waarschijnlijk ook niet te bieden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08-2020
* punt komt uit lurk mode :)

Zijn er hier nog mensen die Phantasy Star Online spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Niet online

NvE

kijkt

Ik heb net een wavebird gehaald en ik ben er wel blij mee. Maar ligt het nou aan mij of is de controller iets kleiner? Ik heb namelijk een beetje last van mijn duim (voor het eerst) :(

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

De wavebird is precies even groot als de normale kont-roller (:+) alleen het middenstuk is nu gevuld met batterijen ipv lucht. en er zit geen rumble in dus het gewicht is hetzelfde.

@punt:
Ik heb wel PSO maar geen geld om een modem te halen, en ALS ik al geld heb haal ik liever voor hetzelfde geld een game ;)
Is het online spannender/niet zo saai als offline?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69968

punt schreef op 28 June 2003 @ 15:02:

Zijn er hier nog mensen die Phantasy Star Online spelen?
alleen offline, dus Phantasy Star Offline :P

Tis een beetje eentonig IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burban
  • Laatst online: 22-07-2023
hehe

cube party aan de gang

erg gezellig iig =)

beamer.. groot scherm dus .. vet smash brothers en monkey ball spelen

3 tv's .. waar nu :

1 tv gexbox : snes emulator .. met bubble bobble =)
1 tv .. doet niets =)
1 tv : smash brothers =)

mensen nu aanwezig : 13
honden aanwezig : 1

foto's gaan volgen =)

Als we het weten zijn we versleten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Burban schreef op 29 June 2003 @ 02:49:
hehe

cube party aan de gang

erg gezellig iig =)

beamer.. groot scherm dus .. vet smash brothers en monkey ball spelen

3 tv's .. waar nu :

1 tv gexbox : snes emulator .. met bubble bobble =)
1 tv .. doet niets =)
1 tv : smash brothers =)

mensen nu aanwezig : 13
honden aanwezig : 1

foto's gaan volgen =)
Die tv die niks doet heeft nog best wat uurtjes Ikaruga en Wario Ware gedraaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

klinkt goed. :P Ben benieuwt naar de pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
ik eigenlijk ook wel. zijn er ook filmpjes gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.monkeyfriends.com/~yodandy/ign/blingbling.jpg JAAA zo moet je spellen adverteren, erg erg erg sterke advertising dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd dit is the way to go nintendo.

Ben trouwens wel benieuwd naar de cube party pics.
T'is mij helaas altijd een beetje uit de buurt (enschede ligt nu niet echt dat je zegt centraal ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831

Ik probeer de tingle tuner met windwalker aan de praat te krijgen.

Ik heb gewoon het stekkertje in port 2 gedaan en de GBA zonder cart aan gezet.

Dan de tingletuner onder knop Y gezet, maar als ik dan Y click dan zegt Gamecube telkens "There is no Gameboy Advance connected...."

En op de GBA blijft gewoon Gameboy op het scherm staan.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
je moet wel eerst je cube rebooten als je je gba hebt aangesloten.
das net als tijdens het spelen een controller erin doen. die doet het dan ook niet.
je moet wel altijd eerste dat apparaat uit en weer aan zetten.

[ Voor 54% gewijzigd door Fubaruba op 29-06-2003 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Niet online

NvE

kijkt

daFubar schreef op 29 June 2003 @ 12:54:
je moet wel eerst je cube rebooten als je je gba hebt aangesloten.
das net als tijdens het spelen een controller erin doen. die doet het dan ook niet.
je moet wel altijd eerste dat apparaat uit en weer aan zetten.
Ik hoef mijn cube niet te herlaarzen hoor :?

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
NvE schreef op 29 June 2003 @ 13:29:
[...]

Ik hoef mijn cube niet te herlaarzen hoor :?
niet? dus als jij midden in een spelletje zit en je stopt er een extra controller in, dan kan hij die meteen gebruiken?

zeker niet. geloof ik geen fuck van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 15:12
daFubar schreef op 29 juni 2003 @ 14:20:
[...]

niet? dus als jij midden in een spelletje zit en je stopt er een extra controller in, dan kan hij die meteen gebruiken?

zeker niet. geloof ik geen fuck van.
Ehhh. nou mooi wel dus...
Hebben we op de party uitgebreid kunnen testen, en de controllers en de GBA linkup zijn gewoon hot-pluggable.
Kijk maar eens in SBM ofzow in het player select scherm, en stop er dan een tweede of derde controller in. Hij zal hem gewoon herkennen en beschikbaar maken :)

edit:
Als je echter al een 2p game opgestart hebt en je stop de derde controller erin heb je daar natuurlijk niks aan totdat je een 3p game start, maar dat terzijde.
Met mijn cube iig kan ik gewoon op elk willekeurig moment de GBA aansluiten en de tingle tuner zal hem vanzelf oppakken.

[ Voor 24% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 29-06-2003 14:37 . Reden: typos ]

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Bij de GC wel hoor Fuubke ;). Maarre, tweakerrrr, je moet, zo even uit mijn hoofd, een aantal knoppen ingedrukt houden als je je GBA aanzet.

Bij de N64 moest je wel je console uitzetten om een extra controller toe te voegen. De GC is gewoon hot-swappable :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://yamauchi.selwerd.nl/~yamauchi/cubeparty/

Cubeparty foto's!
let vooral op de beamer en de ikaruga tv op zn kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Je moet voor de tingle tuner of je GBA opstarten met een bepaalde combo van knoppen of gewoon zonder game erin.
Maar je moet dan wel in TWW de tingle tuner aanzetten en dan wordt alles geladen.

BTW Ik lig al uit mijn eigen WE6 toernooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51765 schreef op 29 June 2003 @ 16:29:
http://yamauchi.selwerd.nl/~yamauchi/cubeparty/

Cubeparty foto's!
let vooral op de beamer en de ikaruga tv op zn kant :)
Sweet party geweest zo te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:14

jOzh

Sweet dude!

Deddiekoel schreef op 29 June 2003 @ 16:30:
BTW Ik lig al uit mijn eigen WE6 toernooi...
Hoeveel deelnemers waren er? Lijkt me erg leuk zoiets, ik speel voornamelijk tegen de computer (weinig voetbalfanaten hier jammer genoeg...), het onvoorspelbare van 'human' tegenstanders mis je dan toch wel een beetje...

[ Voor 3% gewijzigd door jOzh op 29-06-2003 17:10 ]

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Nu het hier toch weer over WE6 gaat:
Even een vraagje over WE6:
Wat stellen die gekleurde hokjes voor onder de spelersnaam als je aan het spelen bent?
Even mijn vraag herhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Thunder schreef op 29 juni 2003 @ 17:24:
Nu het hier toch weer over WE6 gaat:

[...]

Even mijn vraag herhalen :)
Dat geeft aan hoever 'naar voren geschoven' je team speelt. Dus het meest linker (als je thuis speelt. Pfff, lekker handig uitgelegd weer...) blokje = het meest verdedigend en het meest rechter (puntige) blokje is het meest aanvallend. Standaard wordt dat automatisch aangepast maar je kunt het ook handmatig veranderen tijdens de wedstrijden mbv L/Z en pijltje naar boven van de vierpuntsdruktoets. In je 'opstelling' scherm kun je dit veranderen van automatisch naar handmatig, weet uit m'n hoofd alleen even niet welke optie dat is (check gamefaqs ff daarvoor).

[ Voor 10% gewijzigd door jOzh op 29-06-2003 18:14 ]

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Laatst online: 03-06 19:21
WE6 blijft echt een heel wijs spel :) Alleen voor t commentaar al speel ik t iedere dag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Glorix Jim schreef op 29 June 2003 @ 18:25:
WE6 blijft echt een heel wijs spel :) Alleen voor t commentaar al speel ik t iedere dag :D
Jups, m'n meest gespeelde spel, blijft 't ook nog wel een tijdje denk ik =) Waarschijnlijk totdat WE 7 uitkomt (hopelijk ook op de GC, ben bang van niet alleen, uitgaande van de tegenvallende GC verkopen van WE6...)

[ Voor 23% gewijzigd door jOzh op 29-06-2003 18:38 ]

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58392

jOzh schreef op 29 June 2003 @ 18:37:
[...]

Jups, m'n meest gespeelde spel, blijft 't ook nog wel een tijdje denk ik =) Waarschijnlijk totdat WE 7 uitkomt (hopelijk ook op de GC, ben bang van niet alleen, uitgaande van de tegenvallende GC verkopen van WE6...)
Ja idd... WE 7 zal hoogstwaarschijnlijk niet op de Cube uitkomen. Bij de aankondiging was er geen spoor van het GC logo iig. WE 6 blijft me nog wel even boeien denk ik al ziet WE 7 er wel een paar tikkies beter uit.

Die blokjes waren ook nieuw voor mij, maar dat kan ook komen doordat ik die balkjes met spelersnamen en hun conditie niet aan heb staan. Tenminste ook geen last meer van spelers die door die balken heenlopen. :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.