Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 24 October 2003 @ 15:38:
ik ga denk ik voor de karma als ie <€400,-
anders de ihp 120 als ie <€400,-
anders hou ik m'n xclef
de ihp 120 is nog onder de 400 eurootjes te koop (bij www.dapreview.com)
ik vermoed dat je de ihp-140 (40gb) bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:10

sjaakaq

It might get loud

Ja en de karma voor $360,-...helaas kun je niet bestellen van amazon.com als Eurtopeaan, als je geen creditcard hebt....En moet je als Euopeaan nog maanden wachten..

Als ik iets koop v.e. particulier uit de V.S., moet ik dan nog steeds als die invoerrechten enz. betalen? Zag via Amazon namelijk iemand die een spiksplinternieuwe verkocht voor $329-->EDIT:onee, dan werkt dat docking staion natuurlijk weer niet-->ander voltage..

[ Voor 51% gewijzigd door sjaakaq op 24-10-2003 16:46 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kreeg net een berichtje van Creative dat er maar 180 units van de Zen Xtra (60gb) naar Europa komen (prijs nog niet bekend; vraag staat uit)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

leokennis schreef op 24 October 2003 @ 16:37:
Zag via Amazon namelijk iemand die een spiksplinternieuwe verkocht voor $329-->EDIT:onee, dan werkt dat docking staion natuurlijk weer niet-->ander voltage..
Nier persé, ik heb mijn Rio Riot via internet in de USA besteld en kreeg er een 110-230V adapter bij. Ik kan dus gewoon met een reisadapter [zo'n scheerapparaat ding] mijn Riot opladen [niet meer want hijs kaduuk :( ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k vind die RIo karma geen eens zo een mooi ding. volgens mij gaat de afmeting ook tegenvallen. En ja, voordat ie weer eens in Europa is ben je weer een half jaar verder, precies tzelfde als bij de ihp's van iriver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Dat je em niet mooit vind, kan ik me voorstellen, maar over formaat valt mijns inziens weinig te 'vinden'. Knip onderstaand doosje uit (de grijze vlakken ook eraf knippen), vouw het uit to een doosje en...RIO KARMA!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leokennis/riobox.gif

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
leokennis schreef op 24 October 2003 @ 20:08:
Dat je em niet mooit vind, kan ik me voorstellen, maar over formaat valt mijns inziens weinig te 'vinden'. Knip onderstaand doosje uit (de grijze vlakken ook eraf knippen), vouw het uit to een doosje en...RIO KARMA!

[afbeelding]
Ik vind het geweldig als mensen dit soort dingen ontwerpen, dan zie je hoeveel zin men in zo'n apparaat heeft :).

De eerste versie van de Karma (beta-unit denk ik) was een stuk lomper dan je formaten aangeven, strangely enough.

Het uiteindelijke ontwerp is wel vrij compact, maar toch nog steeds een beetje dik. Feit blijft ook dat het een vierkant-achtig ontwerp is, en dat de meeste mensen nog een rechthoekige broek- of jaszak hebben. Ontwerp in de lengte is in principe beter geschikt voor de grote doelgroep, maar soit: dit heeft ook wel wat :P

Wanneer hij naar Europa komt? Waarschijnlijk wanneer iRiver klaar is met z'n iHP-140... dat zou wel een beetje jammer zijn.

Het ethernetdock is overigens iets dat je niet zo snel op welk ontwerp dan ook gaat terugvinden... meeste docks zijn zo kaal als een baal neten.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

De eerste versie van de Karma (beta-unit denk ik) was een stuk lomper dan je formaten aangeven, strangely enough.
Huh? Maar de uiteindelijke versie is wel dit formaat?

BTW: iemand enig idee hoeveel een ihp120 in December zal kosten?

BTW nog eerst m'n XClef verkopen...€175 is wel redelijke prijs lijkt me toch?

[ Voor 14% gewijzigd door sjaakaq op 24-10-2003 22:58 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het gave van de Karma vind ik dat hij automatisch kan synchroniseren via FTP, hoe geniaal! Echt: ik heb het idee dat ze jarenlang internet hebben afgezocht naar ideeën van gebruikers, dingen die toegevoegd moesten worden. Een hoop van de dingen die hem van de concurrentie onderscheiden zijn dingen die gewoon geniaal zijn, heel goed doordacht. Dat synchroniseren houdt in dat je hem gewoon in je dockingstation stopt en dat hij dan via FTP zoekt naar je mp3's. Wat hij nog mist kopieert hij naar zichzelf toe, zonder enige tussenkomt van jezelf :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 24 October 2003 @ 20:32:
[...]

BTW: iemand enig idee hoeveel een ihp120 in December zal kosten?
Geen idee, k denk dat de prijs wel boven de 400,- gaat liggen, want alle shops moeten a.s. maandag (de27e) hun prijs verhogen naar 450,-!!! Ben ik ff blij dat mn ihp120 al binnen heb _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 24 October 2003 @ 23:01:
Het gave van de Karma vind ik dat hij automatisch kan synchroniseren via FTP, hoe geniaal! Echt: ik heb het idee dat ze jarenlang internet hebben afgezocht naar ideeën van gebruikers, dingen die toegevoegd moesten worden. Een hoop van de dingen die hem van de concurrentie onderscheiden zijn dingen die gewoon geniaal zijn, heel goed doordacht. Dat synchroniseren houdt in dat je hem gewoon in je dockingstation stopt en dat hij dan via FTP zoekt naar je mp3's. Wat hij nog mist kopieert hij naar zichzelf toe, zonder enige tussenkomt van jezelf :D
Tjah als je een beetje een snelle verbinding hebt is dat wel relax jah :), wel heel origineel bedacht eigenlijk. Daar moeten de nieuwe spelers het echt van hebben denk ik. Dit soort bijzonderheden. Alleen veel opslag is tegenwoordig niet meer genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

NoTimeRemains

I know

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/isjwang/MVC-034S.JPG
de iHP-120
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/isjwang/MVC-035S.JPG
de iHP-120 en het ... tasje :+
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/isjwang/MVC-036S.JPG
de iHP-120 en de ... afstandsbediening :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/isjwang/MVC-037S.JPG
de iHP-120 in het tasje
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/isjwang/MVC-038S.JPG
de included kabels: rechts de microfoon alleen wat zijn die andere kabels :?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/isjwang/MVC-040S.JPG
de iHP-120 en mijn hand ...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/isjwang/MVC-041S.JPG
wie van de 3? (links is de iFP-180)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/isjwang/MVC-043S.JPG
Rico de huispapegaai (grijze roodstaart) vind uhm ook lief :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 24 October 2003 @ 23:01:
Iemand enig idee wat de volgende overige functionaliteiten van de Karma precies zijn?
1) Rio DJ
2) Auto-DJ intelligently finds, mixes and creates playlists from tracks on command
3) Crossfade from one song to another

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:58
Ik heb ook een IhP-120 besteld _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

die 3e lijkt me duidelijk, liedje 1 gaat steeds zachter en liedje 2 steeds harder, zodat je een overloop krijgt.

Maar omniscent: zijn de karma's nou zo dik als op de site van rio staat, of veel lomper?

[ Voor 3% gewijzigd door sjaakaq op 25-10-2003 14:55 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
leokennis schreef op 25 oktober 2003 @ 14:54:
die 3e lijkt me duidelijk, liedje 1 gaat steeds zachter en liedje 2 steeds harder, zodat je een overloop krijgt.

Maar omniscient: zijn de karma's nou zo dik als op de site van rio staat, of veel lomper?
Neuj, uiteindelijk valt het allemaal wel mee. Het betrof hier de beta-units (dus de testmodelletjes) die nogal extreem dik uitvielen. Uiteindelijk kloppen de getallen op de site volgens mij wel (nav reacties van "normale" kopers, die hem dus ergens in een electronica-groothandel hebben gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 25 October 2003 @ 14:54:
...
maar dat kan een simpele overloop zijn (een vast aantal seconden voor het einde van liedje 1 begint liedje 2 zachtjes) of een intelligente (afhankelijk van het volume aan het eind van liedje 1 begint liedje 2 ergens)...
Ik vermoed het eerste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de volgende site staan een aantal reviews van de rio karma:
http://www.riovolution.co...es.php?name=Reviews&rop=K
en nog een review:
http://www.cubando.com/el...o_Karma_20_GB_MP3_Player/

(heb zelf nog niets gelezen, ga ik nu doen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Neuj, uiteindelijk valt het allemaal wel mee. Het betrof hier de beta-units (dus de testmodelletjes) die nogal extreem dik uitvielen. Uiteindelijk kloppen de getallen op de site volgens mij wel (nav reacties van "normale" kopers, die hem dus ergens in een electronica-groothandel hebben gekocht).
Mooi zo!

ff kijken:
-XClef-->€175,-
-Sony MZ-E60 minidiscspeler-->€60,-
------------------------------------------------ +
-€235,-

-€400,-
-€235,-
------------- -
-€165,-

Moet lukken (moet dat ding wel €400,- kosten natuurlijk.....)
EDIT:Zojuist m'n XClef verkocht voor €175,-!!!

[ Voor 7% gewijzigd door sjaakaq op 26-10-2003 11:03 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hier ff het ipod/karma/muntje plaatje revised (nu met exacte maten-->fotosoep):
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leokennis/ipodkarmacompare.gif

Wederom door mij gemaakt.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 26 October 2003 @ 18:15:
[afbeelding]

jammer dat ie wel zo dik is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
leokennis schreef op 26 October 2003 @ 18:15:
[afbeelding]

Vind het model kut ik heb toch geen vierkante broekzakken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Nee dat hoop ik niet nee...maar kijk de ipod is niet breed, niet dik en niet al te hoog. De karma is niet breed, niet te dik en laag.

Hij is het formaat minidiscspeler.

Nu moet ie nog uitkomen in Europa....hopelijk vóór de kersvakantie want net daarvoor ben ik m'n xclef kwijt en dan wil ik deze toch wel hebben..anders koop ik een ihp120.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25
leokennis schreef op 26 oktober 2003 @ 18:15:
[afbeelding]

iPod is tegenwoordig 10/20 gig hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

hihi o ik had gekeken in de startpost...

misschien krijg ik een Philips HDD100 voor €275,-! Als dat kan koop ik die ipv. karma/ihp! Of niet...?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 27 October 2003 @ 08:00:
hihi o ik had gekeken in de startpost...

misschien krijg ik een Philips HDD100 voor €275,-! Als dat kan koop ik die ipv. karma/ihp! Of niet...?
ik zou t niet doen, de ihp is zoveel beter dan de philips, dan kunnen die paar honderdjes er nog wel af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als je dan toch de iHP gaat overwegen: ga dan lekker voor de karma, meer voor hetzelfde geld.

Die Philips zou ik lekker laten varen, 'k heb nog niet zo'n brak product gezien op mp3-HD-speler-land :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 27 October 2003 @ 18:11:
Als je dan toch de iHP gaat overwegen: ga dan lekker voor de karma, meer voor hetzelfde geld.

Die Philips zou ik lekker laten varen, 'k heb nog niet zo'n brak product gezien op mp3-HD-speler-land :D
Niet helemaal waar he ;)

Karma heeft het ethernetdock, maar geen direct-encoding functionaliteit of FM-radio aan boord. De iHP ondersteunt geen FLAC, de Karma heeft geen USB mass storage functionaliteit. Ook valt er geen optical-out op de Karma te bespeuren. Het zijn zeer zeker wel vergelijkbare producten, maar wat betreft "wie-biedt-wat-en-wat-is-dat-waard" ligt het toch aan je persoonlijke voorkeuren - wat geef je prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
the_Omniscient schreef op 27 October 2003 @ 18:28:
[...]
Niet helemaal waar he ;)

Karma heeft het ethernetdock, maar geen direct-encoding functionaliteit of FM-radio aan boord. De iHP ondersteunt geen FLAC, de Karma heeft geen USB mass storage functionaliteit. Ook valt er geen optical-out op de Karma te bespeuren. Het zijn zeer zeker wel vergelijkbare producten, maar wat betreft "wie-biedt-wat-en-wat-is-dat-waard" ligt het toch aan je persoonlijke voorkeuren - wat geef je prioriteit.
Enige wat ik mis op IHP ethernet dock B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Over die Philips: weet iemand een lijst van verbeteringen sinds firmware 1?

O 99% zeker wordt het de philips. Die ihp kost overal boven de 400 en wachten op de karma (die waarschijnlijk 400+ wordt) duurt me iets te lang..

En voor 300 euro (incl. verzending en 'nog een hip iets' (volgens die gast via wie ik em koop)) is een Philips dan een goede keus lijkt me...(40% goedkoper dan in de winkel!)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 27 October 2003 @ 18:28:
[...]
Niet helemaal waar he ;)

Jawel, maar wat je nu noemt aan specs zijn dingen die de HDD100 ook niet heeft, dus ik denk dat hij dan iets als radio niet nodig heeft (?). En de HDD100 werkt toch ook niet als mass-storage device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Nou je raad het nooit: het wordt: een ipod 10gb......
Die is minder dan 400, heft genoeg ruimte, en nog geen gezeik gehoord over vastlopen enz....

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 27 October 2003 @ 19:59:
[...]

Jawel, maar wat je nu noemt aan specs zijn dingen die de HDD100 ook niet heeft, dus ik denk dat hij dan iets als radio niet nodig heeft (?). En de HDD100 werkt toch ook niet als mass-storage device?
Ik dacht dat je het over de iHP vs de Karma had :) That explains a lot, doesn't it :D

En Leokennis... als je nog eens goed zoekt O-) , vind je een iHP-120 ook nog wel ruim onder de 400 hoor. Maar goed, een iPod is ook mooi natuurlijk, het ligt eraan waar je prioriteiten liggen.

By the Zweed: de Dell DJ komt morgen officieel uit. Hier vind je alvast een laaiend enthousiaste review (9 uit 10), met wat plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.delldjsite.com/reviews/size1.jpg

Slet DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
leokennis schreef op 27 October 2003 @ 20:14:
Die is minder dan 400, heft genoeg ruimte, en nog geen gezeik gehoord over vastlopen enz....
hij doet alleen wel kort met ze accu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

the_Omniscient schreef op 27 oktober 2003 @ 22:01:
By the Zweed: de Dell DJ komt morgen officieel uit. Hier vind je alvast een laaiend enthousiaste review (9 uit 10), met wat plaatjes.
http://www.delldjsite.com/

Da's wel een objectieve bron denk'k ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 27-10-2003 22:53 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik probeer zo objectief mogelijk te blijven,
toch weet ik hier maar 4 letters voor....
U G L Y :X

[ Voor 1% gewijzigd door schaduw op 28-10-2003 00:05 . Reden: subjectief --> objectief |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 27 October 2003 @ 20:14:
believe it or not: sinds zaterdagavond heb ik een 5gb ipod, overgenomen van een vriend. zondag gebruikt, geen probleem. vanochtend in de trein geen probleem. vanmiddag in de trein: blijft ie hangen..... op knoppen gedrukt en gedraaid... na enkele minuten een volgende scherm.... en toen weer blijven hangen, tot nu toe geen beweging in te krijgen......
(dan zou je even weer willen dat je zoŽn belabberde batterij als in de mambox had, was ie zo weer leeg ;) , of een reset knop dat heeft de mambox weer wel)

28.10 na een nachtje te hebben uitgeraasd was de batterij leeg en weer aanspreekbaar na Žm op het lichtnet aangesloten te hebben...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zen Xtra (60 Gb) wordt ca 429 eurootjes... voor mij dan
er was mij een verkeerde prijs doorgegeven, moet zijn 469 eurootjes (maar ik mag Žm kopen voor 429, maar of ik dat ga doen.....)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

@ review Dell speler:
I set the display contrast to 50% and set the volume at 50% (13 out of 25). I plugged in headphones and headed for bed. I woke up the next morning, it was still playing. Great. I estimated that it would cut off at 2-3PM. Starting at about noon (12PM), I started keeping a closer eye on the unit. 3PM past by... 4PM past by... 7PM past by... It was still running and sounded as good as when it started. Dell lied. This thing has been running for 20 hours already. I want my money back. Wait... That is a good thing. Well at 9:37PM the darn thing finally popped up a message that said, “Shutting Down”, followed by a pretty little pixel graphic that says Low Battery. 22 hours and 37 minutes.!!!!!
22,5 UUR, das enorm lang!
Zal het apparaat zo'n huge batterij hebben, of gewoon erg lang meegaan met de batterij?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
StarLite schreef op 28 October 2003 @ 01:37:
@ review Dell speler:

[...]

Zal het apparaat zo'n huge batterij hebben, of gewoon erg lang meegaan met de batterij?
Zal ook invloed hebben op het formaat van de speler denk .
Wil de afmetingen wel is weten ? (in mm dus :| )
Al is het een mp3 speler met 2.5' inch schijf dan vind ik hem al te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

volgens mij was ie maar iets groter dan een ipod (iets dikker en een cm. breder)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:36

Rudedadude

Maybe we were born to run

StarLite schreef op 28 October 2003 @ 01:37:
@ review Dell speler:

[...]

Nou, zoals in de test staat is de speler aangezet en is gaan spelen, zonder dat er mee gespeeld is, aangesloten op usb e.d. Hij werkte dus op z'n zuinigst. Bij 'normaal' gebruik, waarbij je loopt te zoeken en zappen e.d. zal het wel een stukje korter zijn

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Aangezien de Dell DJ nu officieel te koop is, heeft Dell nu ook een eigen page voor dit geval gemaakt. Allerlei specs en flashdemo's etc. zijn voorhanden.

$ 249 voor 15 GB, $ 299 voor de 20 GB (normaal $ 329, maar blahblah...speciale actie etc). Zal dus wel weer + 100 Pleuro voor ons worden.

Is hij lomp?

105.3 x 69.1 x 21.86 mm
104.1 x 61 x 15.7 mm (iPod).... mwaaah, valt wel mee dus.

Is hij zwaar?

216 gram
158 gram (iPod)
160 gram (iHP).... best wel dus.

Overigens is dit dus echt een iPod-competitor in hart en nieren, aangezien er verder maar weinig extra fratsen op te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Rudedadude schreef op 28 October 2003 @ 13:19:
Nou, zoals in de test staat is de speler aangezet en is gaan spelen, zonder dat er mee gespeeld is, aangesloten op usb e.d. Hij werkte dus op z'n zuinigst. Bij 'normaal' gebruik, waarbij je loopt te zoeken en zappen e.d. zal het wel een stukje korter zijn
Maar toch blijft het lang, andere spelers die op dezelfde manier getest worden halen maximaal 11-15 uur, dus het zegt toch wel iets over de batterij :)

Hijs idd wel wat zwaarder als bijv de iPod/iHP100, maar nog steeds lichter als een beetje MP³ discman, dus wat dat betreft is dat geen nadeel IMHO.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel de Mambox P353 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

Volgens mij had ik ook wat negatieve reviews over de karma gelezen.....(weet de links niet meer zo.. ). Ik denk toch dat de IHP 100 beter is dan de karma, vooral op het gebied van geluidskwaliteit en ook qua vormaat(zo'n vierkant doosje past niet lekker in je zakken :/ ).

Ik denk ook dat ik waarschijnlijk over 2 weken de IHP-100 ga kopen (ja eindelijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 17:32:
quote:

Volgens mij had ik ook wat negatieve reviews over de karma gelezen.....(weet de links niet meer zo.. ). Ik denk toch dat de IHP 100 beter is dan de karma, vooral op het gebied van geluidskwaliteit en ook qua vormaat(zo'n vierkant doosje past niet lekker in je zakken :/ ).

Ik denk ook dat ik waarschijnlijk over 2 weken de IHP-100 ga kopen (ja eindelijk ;) )
Enige negatieve wat ik over de karma heb gelezen is dat hij te plastic aanvoelt voor z'n prijs en dat de controls niet zo handig geplaatst zijn. Daar tegenover staat de meest uitgebreide en doordachte feature set die je je maar kunt wensen momenteel, dus dat maakt een hoop goed. En aangezien hij bij mij toch permanent in m'n binnenzak zit, boeit het design me echt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

...heb ik vandaag m;n ipod gekregen, blijkt dat je er een speciale kabel bij moet kopen om usb aan te kunnen sluiten...weer 9 eruo verzenkosten dokken...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:08
StarLite schreef op 28 October 2003 @ 19:19:
Hijs idd wel wat zwaarder als bijv de iPod/iHP100, maar nog steeds lichter als een beetje MP³ discman, dus wat dat betreft is dat geen nadeel IMHO.
Mhoah valt wel mee, die Iriver XSlim dingetjes wegen ook maar zo'n 150 gram geloof ik :)
Ik zit er zelf ook aan te denken om een hdd based mp3 speler te kopen en mij lijkt de iHP20 de beste keus. Voor zover ik gehoord heb (maar helaas niet met eigen oren zegmaar :P) is de geluidskwaliteit van dit ding heel erg goed, beter dan een iPod of vergelijkbaar apparaat. Verder vind ik m ook veel mooier dan een iPod, maar das persoonlijk natuurlijk :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Morpheus_ schreef op 29 October 2003 @ 18:48:
[...]
Voor zover ik gehoord heb (maar helaas niet met eigen oren zegmaar :P) is de geluidskwaliteit van dit ding heel erg goed, beter dan een iPod of vergelijkbaar apparaat
Hebben de mensen, die dit gezegd hebben, alle mp3hd-based players beluisterd om tot dit oordeel te komen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Morpheus_ schreef op 29 October 2003 @ 18:48:
Voor zover ik gehoord heb (maar helaas niet met eigen oren zegmaar :P) is de geluidskwaliteit van dit ding heel erg goed, beter dan een iPod of vergelijkbaar apparaat.
wat een kromme zin
je vind de geluidskwaliteit beter, maar je hebt niet vergeleken? 8)7

geluidskwaliteit van hd-spelers (en de betere flash-spelers) zijn bijna allemaal aan elkaar gelijk....kwestie van een goede DA-converter, en voila, de geluidskwaliteit is optimaal...de rest ligt aan de output-bron (bijv. oordopjes)

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 29-10-2003 20:03 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 23:44:
Zen Xtra (60 Gb) wordt ca 429 eurootjes... voor mij dan
er was mij een verkeerde prijs doorgegeven, moet zijn 469 eurootjes (maar ik mag Žm kopen voor 429, maar of ik dat ga doen.....)
Ik raad het je af. Heb een paar maanden een zen gehad. Top speler, veel functionaliteit, degelijk en erg robuust. Helaas werkt de speler niet met foldernavigatie, hierom staat dus alles gesorteerd aan de hand van een id3 tag. Dit is echt vreselijk, hierom heb ik hem verkocht en heb ik een ihp-120 gekocht.
Grrrrrene schreef op 29 October 2003 @ 17:58:
[...]

Enige negatieve wat ik over de karma heb gelezen is dat hij te plastic aanvoelt voor z'n prijs en dat de controls niet zo handig geplaatst zijn. Daar tegenover staat de meest uitgebreide en doordachte feature set die je je maar kunt wensen momenteel, dus dat maakt een hoop goed. En aangezien hij bij mij toch permanent in m'n binnenzak zit, boeit het design me echt niet :)
Vergeet niet dat er geen afstandsbediening bij zit en het verschil van diep in je binnenzak of buiten je binnenzak vlak bij je rits op een knopje drukken op de lange termijn toch wel uit maakt :D (die zin is wel erg lang he :D)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 20:25:
[...]
[...]
Vergeet niet dat er geen afstandsbediening bij zit en het verschil van diep in je binnenzak of buiten je binnenzak vlak bij je rits op een knopje drukken op de lange termijn toch wel uit maakt :D (die zin is wel erg lang he :D)
Dat van die ab is meer iets persoonlijks, de een vindt het wel belangrijk om hem te hebben/gebruiken, de ander niet. Even over mezelf: heb een xclef zonder ab, heb hem niet echt nodig, want ik heb er alleen muziek op staan die ik echt mooi vind, spoel dus ook nooit door naar een ander nummer. Muziek die ik sporadisch beluister zet ik op de hd van de pc of laat het op cd staan.
Conclusie:
De een kan niet zonder de ab, de ander zal hem nooit missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:08
ronald1971 schreef op 29 oktober 2003 @ 19:45:
[...]

Hebben de mensen, die dit gezegd hebben, alle mp3hd-based players beluisterd om tot dit oordeel te komen?????
Ik heb dit in een review gelezen waarin de Ipod, Iriver en de Zen (geloof ik) werden vergeleken. Daarvan vonden ze de geluidskwaliteit van de Ipod standaard, van de Zen beter en de Iriver het beste. Weet niet meer waar ik die review heb gelezen anders had ik je de link gegeven. Het was dacht ik op Cnet maar ik kon m daar niet meer terugvinden.
Maar Iriver heeft bij al z'n producten sublieme geluidskwaliteit dus ik ga ervanuit dat dit ook bij de iHP120 zo is.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Niets zo subjectief als iemands mening over geluid natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Grrrrrene schreef op 30 oktober 2003 @ 16:24:
Niets zo subjectief als iemands mening over geluid natuurlijk...
Klopt, dat verschilt ook per persoon. Blijkbaar hebben ze bij cnet alleen de paar bekende merken getest, maar dus niet b.v. de Xclef :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

idd. Ik vind mijn ipod niet slechter klinken dan de xclef. (jaaa, eindelijk heb ik er muziek op weten te krijgen....).

1 opmerking over de ipod: het ding is ontzettend lastig om up and running te krijgen...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem inmiddels ook. Ben er zeer tevreden over. In vergelijking met mijn "oude" creative zen 20 gyg is hij een stuk kleiner en lichter. Ik heb er net ook even mee hard gelopen, ging prima is geen enkele keer overgeslagen. Grappig is dat de clip van de afstandsbediening verkeer om zit (wat al eerder werd vermeld). Een oplossing is om de speler niet in je binnenzak maar in je broekzak te houden. Dan komen de snoeren wat minder in elkaar verwikkeld en kan de AB gewoon op je binnenzak geklipt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ik heb de ipod 10gig zonder toei erbij ;)

Dat firewire roeleert trouwens wel ff elke aansluiting op m'n comp. de pan uit! (op kabel-internet na dan :9 )

[ Voor 59% gewijzigd door sjaakaq op 30-10-2003 21:17 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Zen Xtra is ook uit , wel lekker vet 60GB voor dezelfde prijs als de iHP120....

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=418

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dan heb je minder functies, zwaardere player(groter ook dan natuurlijk), en de geluidsskwaliteit is ook wat minder zover ik heb gelezen. Zen is misschien alleen makkelijk als je echt veel ruimte wil... Iriver is denk ik betere keuze als je naar kwaliteit kijkt (ook grote/zwaarte etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Ff wat persoonlijke bevindingen van mijn gewaarde collega uit de USA:

iRiver iGP-serie: te groot/plomp ivm de Rio Nitrus

Rio Audio Nitrus: heel erg compact, goede soundquality

Rio Audio Karma: design is nogal discutabel, niet erg stevig, geluidskwaliteit ok, speler hangt nog af en toe... overall impression: veelbelovend, maar er moet nog wel even aan gewerkt worden. Rio DJ software (dus niet MusicMatch) is volgens hem geweldig.

Er staat een hele rits Karma-pics op de frontpage van DAPreview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 04 november 2003 @ 18:12:

Er staat een hele rits Karma-pics op de frontpage van DAPreview.
k vin t echt een spuuglelijk ding! foute kleur, veel te dik, en volgens mij is dat (k denk rubberen) rode knopje nou niet echt zo stevig en handelbaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Laatst online: 15-08 17:01
Mooooody schreef op 29 oktober 2003 @ 20:02:
[...]

wat een kromme zin
je vind de geluidskwaliteit beter, maar je hebt niet vergeleken? 8)7

geluidskwaliteit van hd-spelers (en de betere flash-spelers) zijn bijna allemaal aan elkaar gelijk....kwestie van een goede DA-converter, en voila, de geluidskwaliteit is optimaal...de rest ligt aan de output-bron (bijv. oordopjes)
Wat een gelul zeg, dit is pas krom. Ik heb verschillende spelers beluisterd en tussen de geluidskwaliteit zitten behoorlijke verschillen. Wat met name van belang is, is de kwaliteit van de gebruikte hoofdtelefoonversterker en een juiste implementatie van de equaliser. Deze laatste kan dan subtiel worden gebruikt om het geluid wat bij te kleuren, dit om de vaak matige kwaliteit van de gebruikte oordopjes te compenseren. De D/A converter alleen is absoluut niet de bepalende factor.

De iPod heb ik een jaar in mijn bezit gehad en oa verkocht om de matige geluidskwaliteit en bar-slechte equaliser (oversturing). Dit kan niet vaak genoeg worden gezegd! Daarentegen is de iRiver op dit vlak de positieve uitzondering.

En niet te vergeten is een optische uitgang ook ideaal, iets wat de iPod niet heeft en de iRiver wel, vooral als ik deze laatste op mijn Onkyo TS-DS989 afspeel gecombineerd met hoogwaardige luidssprekers. Deze Onkyo bevat 192khz 24bit D/A-converters die het 44,1 khz signaal netjes kunnen upsamplen. Vervolgens kan ik ogg/vorbis op hoge kwalitiet niet of nauwelijks onderscheiden van het orgineel op CD. Ogg-vorbis wordt trouwens ook niet ondersteund door de iPod. Deze moet het doen met het ietwat obscure MP4 aac-formaat van Apple zelf.

[ Voor 20% gewijzigd door boekhour op 05-11-2003 22:55 ]

• Almering
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

Aangezien in voor een aantal maanden in Amerika ben zag ik hier de Creative Zen Xtra in de winkel liggen.

Dus ff 299 dollar bij elkaar geraapt en speler gekocht (30GB uitvoering, ik heb niet eens 10 GB aan MP3's ;) ). Hierbij mijn korte review:

Positief:
Mooi apparaatje
Goede prijs i.v.t. opslag capaciteit
Geluidskwaliteit!!!
USB 2.0 is zeker net zo goed als firewire
Blauw scherm is mooi (ipv groene Zen NX)

Negatief:
Slechte creative software
Geen Fm tuner
Scroll wieltje had beter gekunt

De speler werkt heel gebruiksvriendelijk en data overdracht gaat snel, alles gaat werkt op ID-tags, dus zorg dat je deze een beetje op orde hebt. De accu gaat volgens de specs 14 uur mee, maar maak daar maar 8 tot 10 van! Gelukkig is dat voor mij genoeg! Je krijgt er ook een bescherm hoesje bij en dat maakt de speler wat groter, maar beschermt wel prima. Er is ook andere software te verkrijgen : Notmad explorer 8.2.1 (25 dollar) maar dat heb ik nog niet gekocht... iemand hier ervaring mee??

Kortom als je de FM-tuner niet intereseert en je zoek een goede speler dan is dit een prima alternatief voor de iPod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een nieuwe onbekende uit japan:

Japanese I-O Data announces portable 40GB Hard-Drive with MP3 Player function.

The GRANDISK (raw translation) is a retro looking piece of gadget. It is a portable hard-drive at its core, but has a SD Memory slot, a Display and is a full MP3 Player.
Because it has built-in Lithium ion battery (14hour playtime), the GRANDISK does not need an AC Adapter when using it as external Hard Drive. The Gadget can play WMA and MP3 and WAV file formats. The Drive features an USB 2.0 connector. The GRANDISK is bigger than the iPod with measurements of 78.9(W)x122.0(D)x26.5(H) mm. The Player weighs 264g.

The I-O Data Grandisk (MDM-H550) will sell for 54,800yen at the end of November.

zie
http://www.i4u.com/article801.html
http://www.gizmodo.com/archives/009976.php

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Zou die toshiba hier eigenlijk ooit nog een keer komen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

boekhour schreef op 05 november 2003 @ 22:11:
[...]

Wat een gelul zeg, dit is pas krom. Ik heb verschillende spelers beluisterd en tussen de geluidskwaliteit zitten behoorlijke verschillen. Wat met name van belang is, is de kwaliteit van de gebruikte hoofdtelefoonversterker en een juiste implementatie van de equaliser.
eq. heb je helemaal niet nodig als het pure geluid goed is...ik gebruik de eq van mijn iPod nooit...

en het geluid uit de iPod is gewoon erg puur en goed (zoals ik al 2 jaar merk en vrijwel elke review laat zien)
de rest ligt aan je oordoppen en als je goede hebt (ik gebruik Sony E888's en EX71) is het geluid in mijn opinie "perfect"

misschien versta jij onder goed geluid zware bassen ofzo (dus niet het origineel bedoelde studio geluid), tja die krijg je alleen uit een speler die werk heeft gemaakt van zijn eq. settings (die van de iPod zijn inderdaad bagger), omdat het pure geluid misschien niet goed genoeg is...

ikzelf hou meer van het "schone" geluid van de iPod, dan van het "commerciele" geluid van bijv. Creative spelers...
schoon geluid kan je naar gelang je oordop-keuze zelf sturen en bevat (wat ik gemerkt heb) ook minder ruis op hogere volumes...
de iPod zou je dan meer een mp3-speler kunnen noemen voor audiofielen, dan een speler die het van zijn equalizer moet hebben als de iRiver...

[ Voor 36% gewijzigd door Mooody op 17-11-2003 12:49 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 17:51
Je bent jezelf lekker aan het tegenspreken... eerst zeg je dat de geluidskwaliteit van alle spelers hetzelfde is:
Mooooody schreef op 29 oktober 2003 @ 20:02:
[...]
En vervolgens ga je een heel verhaal ophangen waarom de iPod beter is... wat is het nou?
Mooooody schreef op 17 november 2003 @ 12:41:
[...]
ikzelf hou meer van het "schone" geluid van de iPod, dan van het "commerciele" geluid van bijv. Creative spelers...
schoon geluid kan je naar gelang je oordop-keuze zelf sturen en bevat (wat ik gemerkt heb) ook minder ruis op hogere volumes...
de iPod zou je dan meer een mp3-speler kunnen noemen voor audiofielen, dan een speler die het van zijn equalizer moet hebben als de iRiver...
En even later lees ik dit in het “Wat zijn goede oordopjes?” topic:
Mooooody schreef op 16 november 2003 @ 21:48:
tip voor de mensen met de ex70/ex70 in combinatie met een iPod...

zet de eq. setting op 'minder hoog', zodat je een meer uitgebalanceerd geluid krijgt (minder schelle bas)

werkt prima hier...veel minder last van de hoge 'ssss' klanken die je normaal hoort en de bas blijft erg helder (de enige eq setting waar dat het geval is volgens mij)
Terwijl je hierboven dit zegt:
Mooooody schreef op 17 november 2003 @ 12:41:
[...]
eq. heb je helemaal niet nodig als het pure geluid goed is...ik gebruik de eq van mijn iPod nooit...
Ik moet zeggen dat je geloofwaardigheid zo ver te zoeken is..
Als je eens wat vergelijkende reviews zou lezen zou je er achter komen dat in praktisch alle gevallen de iRiver als de speler met de meest pure geluidsweergave naar voren komt...

[ Voor 28% gewijzigd door Tank33 op 17-11-2003 15:40 ]

"Obviously you're not a golfer..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is nou die HDD100 van Philips? (ik heb bijna dit hele topic doorgekeken maar niet echt wijzer geworden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 23:09

NoTimeRemains

I know

de hdd-100 is een leuke speler ...

maar wordt geteisterd door vele bugs, en fouten...
veel hangups etc...

save your money en speel een goede speler : de iHP-serie bijv

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Tank33 schreef op 17 november 2003 @ 13:38:
Je bent jezelf lekker aan het tegenspreken... eerst zeg je dat de geluidskwaliteit van alle spelers hetzelfde is:

[...]

En vervolgens ga je een heel verhaal ophangen waarom de iPod beter is... wat is het nou?
je moet eens goed gaan lezen...

ik heb gezegd waarom het geluid van de iPod voor MIJ beter is
[...]

En even later lees ik dit in het “Wat zijn goede oordopjes?” topic:
ik geef een tip, hoeft niet te betekenen dat ik het continue gebruik...
Ik moet zeggen dat je geloofwaardigheid zo ver te zoeken is..
Als je eens wat vergelijkende reviews zou lezen zou je er achter komen dat in praktisch alle gevallen de iRiver als de speler met de meest pure geluidsweergave naar voren komt...
zou best kunnen, ik zeg alleen wat ik meemaak met de iPod en geef mijn mening

de onzin dat de iPod slecht geluid zou produceren sloeg namelijk nergens op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
Leuke poging, maar feit is dat ik je duidelijk quote en je jezelf heel duidelijk tegenspreekt.

Ik geloof best dat je heel tevreden bent met je iPod, (ik vind het ook een fraai apparaat) maar dat wil niet zeggen dat je dan maar onzin moet gaan posten. Ik spreek je hier metname op aan omdat je in een eerdere reaktie iemands vraag als onzinnig af doet, terwijl je jezelf op datzelfde punt even later tegen spreekt. Dan vraag je er om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Tank33 schreef op 17 november 2003 @ 19:00:
[...]

Leuke poging, maar feit is dat ik je duidelijk quote en je jezelf heel duidelijk tegenspreekt.

Ik geloof best dat je heel tevreden bent met je iPod, (ik vind het ook een fraai apparaat) maar dat wil niet zeggen dat je dan maar onzin moet gaan posten. Ik spreek je hier metname op aan omdat je in een eerdere reaktie iemands vraag als onzinnig af doet, terwijl je jezelf op datzelfde punt even later tegen spreekt. Dan vraag je er om.
ja, hoe dan ook...mens is soms ook wel eens in de war :)

ik weet in ieder geval zelf wat ik bedoel, het onder woorden brengen is een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
Mooooody schreef op 17 november 2003 @ 20:33:
[...]
ja, hoe dan ook...mens is soms ook wel eens in de war :)

ik weet in ieder geval zelf wat ik bedoel, het onder woorden brengen is een ander verhaal :)
Goed, kan gebeuren maar dit forum is er in mijn ogen voor om elkaar te helpen en goeie info te bieden dus vindt ik het wel belangrijk dat je duidelijk en consequent bent.. Maar goed laten we er maar over ophouden he? Back on topic.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Deze kwam ik vanochtend tegen. Wel weer prijsdoorbraak dit, of niet?

HDD100 voor 395,-

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Wow!

Echt waar, met de nieuwste firmware is die hdd100 een echte ipod concurrent. Heb met een vriend een week geswitched (??), hij mij ipod, ik zijn hdd100.

-Even groot
-Software bij de Philips is net zo handig als ephod
-Navigatie is goed, de tracks worden NIET door elkaar gegooid (hij let dus wel op trackno)
-Mooi
-Net zo schokproof als een ipod/xclef/whatevah

Alleen 1 nadeel:
Vanwege dat beeldscherm is je batterij vrij snel leeg als je gaat 'spelen'
De 10 uur haal je wel als je non-stop luister en verder niet.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Denk dat dat tov de I-pod wel mee zal vallen!

Maar: dat beeldscherm zal niet zoveel stroom verbruiken, het is meer de draaiende hardware die je ermee in werking zet (schrijven/lezen van/naar HDD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hmmm zou ook kunnen maar die Philips stort me toch een orgie aan graphics over je uit!

Sowieso al meer zwart dan wit (meer aan dan uit), bewegende logo's, bewegend-EQ (wat je bij winamp ook hebt onder de tijdaanduiding), geanimeerde menu's incl. 'dropshadows', enz. enz.

En t.o.v. de ipod maakt dat wel uit:

ipod continu: 8 uur
ipod 'spelen': 5 uur
hdd100 continu: 10 uur
hdd100 'spelen': 2 uur

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
2 uur? Dat lijkt me wel wat erg kort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

nee hoor, is echt zo!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Grrrrrene schreef op 22 november 2003 @ 13:23:
2 uur? Dat lijkt me wel wat erg kort :D
met me ihp120 is het een uur of 6 me veel gekut :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
the_Omniscient schreef op 21 juni 2003 @ 18:04:
-knip-
Ik zoek nog mensen die een gestructureerde GoT-review willen maken voor:
  • Creative Zen (om het eender welke uitvoering)
Als er nog heboefte aan is meld ik me bij deze, wat befreft de Creative Zen NX 30 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 17:28:
Hoe is nou die HDD100 van Philips? (ik heb bijna dit hele topic doorgekeken maar niet echt wijzer geworden..)
Ik heb zelf een iPod en ben dus verwend door de enorm handige touchwheel, maar als ik objectief vergelijk dan is de HDD100 toch in alle opzichten minder dan de iPod. De bediening alleen al vind ik compleet ruk. Verder is de kwaliteit van de headphone uitgang merkbaar minder. En dan hebben we het (zoals hierboven al meerdere keren besproken) nog niet eens over de instabiliteit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

idd de ipod is nog net in het voordeel. Met de nieuwe firmware van phlips is veel opgelost (loopt bijna niet meer vast, net zo vaak als anderen), maar nog 2 echt stomme punten:
1-batterijduur bij 'spelen'
2-als je door een lijst wil scrollen dan moet dat met het 'volgende liedje' knopje. Dit moet je dan half indrukken en dat is vrij lastig met een knopje dat je 1/10 mm kan indrukken oid...druk je hem helemaal in, dan gaat hij naar het volgende liedje.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renard schreef op 23 november 2003 @ 13:41:
[...]
Als er nog heboefte aan is meld ik me bij deze, wat befreft de Creative Zen NX 30 GB.
zekers, wat zijn je bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 17:44

Foxz

343 Guilty Spark

leokennis schreef op 23 november 2003 @ 14:02:
idd de ipod is nog net in het voordeel. Met de nieuwe firmware van phlips is veel opgelost (loopt bijna niet meer vast, net zo vaak als anderen), maar nog 2 echt stomme punten:
1-batterijduur bij 'spelen'
2-als je door een lijst wil scrollen dan moet dat met het 'volgende liedje' knopje. Dit moet je dan half indrukken en dat is vrij lastig met een knopje dat je 1/10 mm kan indrukken oid...druk je hem helemaal in, dan gaat hij naar het volgende liedje.
Ik weet verder niet over welke firmware je het hebt, maar met de 4.0 is het nog steeds bagger. Zoek even naar een van de vorige posts van mij in dit topic, daar heb ik opgesomd wat er allemaal niet ok was. Tevens was het probleem met het correct ordenen van de nummers nog niet opgelost met de 4.0 software en liep de speler beduidend vaker vast dan anderen. Oh ja, de 4.0 firmware is de nieuwste die te downloaden is via de Philips website dus ik ben erg benieuwd hoe het dan zit met de HDD100 die jij hebt uitgeprobeerd.

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de HDD100 meer als design gadget op de markt is gezet dan een serieuze iPod concurrent. Waar iRiver duidelijk de iPod voorbij streeft, blijft de HDD100 ver achter. Dat houdt mij iig wel tegen de HDD100 te kopen :)

De iRiver begint steeds meer "mijn ding" te worden, maar op 1 blijft voorlopig de Rio Audio Karma staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimjimmus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10-2011
Het lijkt erop dat niemand in Nederland de Archos AV300-serie koopt. Komt dat door de slechte review in Tweakers? Het lijkt me namelijk een tof ding. Ik ben aan het twijfelen over de AV3x0 of de RCA Lyra 2780.

Ik kan de tabel in het aanvangsbericht nog aanvullen (voor omniscient):

Fabrikant +
productnaam:
Archos
AV300-series
RCA
Lyra RD2780
(=Thomson PDP 2860)
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/archos_av340_small2.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/rca_rd2780_small2.jpg
Capaciteit:20 GB (AV320)
40 GB (AV340)
80 GB (AV380)
20 GB
(40 GB wordt overdacht)
Buffergrootte:16 MBNNB
Datatransfer:USB 2.0USB 2.0
Graphical display:3.8 " Colour LCD
MAX. 640 x 368
Full graphical UI
TV output
3.5" Colour LCD
Max. 720x480
Full graphical UI
TV output
Firmware Upgradable:JaJa
Ondersteunde formaten:MP3 (tot 320kbps, ook VBR)
MPEG-4 (up to 640x368 @25f/s)
AVI
XviD and DivX™* 4.0 & 5.0
JPEG/BMP (niet-progressief)
(nog) geen WMA!
MP3 (tot 320kbps, ook VBR)
WMA (onofficieel ook >160kbps en VBR)
MPEG 4
JPEG, BMP, GIF
Encoding (formaat):MP3 (39-166 VBR, 16-48kHz, 7x6 instellingen)MP3 (96, 128, 192 CBR)
Playmodes:Shuffle & repeatShuffle & repeat
Equalizer:5 freq. banden(nog) niet aanwezig
Tuner:Ja, FM, via optionele A/BNee
Type stroom-
voorziening,
levensduur*:
Rechargeable Li-Ion Batteries,
10 uur (muziek)
3.5 uur (video)
Rechargeable Li-Ion Batteries,
8 uur (muziek)
2 uur (video)
(officieel veel meer)
Lengte X
Breedte X
Hoogte:
112 x 82 x 31 mm132 x 80 x 25 mm
Gewicht:350 gram300 gram
Kleur:GrijsBrushed-zilver/chrome
Accessoires:stereo headphones

USB 2.0 cable

AC adapter

Li-Ion batteries (already installed)

AV cinch cable (SCART adapter in Europe)

CD with MusicMatch™, drivers and 6-language manual

Digital Video Recorder
(add-on voor video- en audio-encoding)

audio & video cables

remote control

6 langage installation sheet
ear bud style stereo headphones

AC/DC adapter

audio/video patch cable

carrying pouch

car kit provides (cassette adapter)

MusicMatch & LyraSync

batteries
Extra's:Mass Storage Device
Built-in microphone
Diverse add-on-modules verkrijgbaar, bijv. camera-module ($200), fm-module ($60), CF-module ($30), SmartMedia-module ($30)
Mass Storage Device
Videorecording
CF-memoryslot
Prijs: **
+/- $ 580 €
(AV320)

+/- $ 780 €
(AV340)

+/- $ 890 €
(AV380)

+/- $ 399
Homepage fabrikant:ArchosRCA

Zoals jullie zien schelen de prijzen nogal, de AV300 is gewoon ronduit duur. De Lyra lijkt meer kuren te hebben op dit moment, maar die is ook nog maar net uit. Verder blijkt ie heel makkelijjk te upgraden naar 80GB, maar wel gammele knopjes te hebben.

Welke moet ik nemen???

[ Voor 12% gewijzigd door jimjimmus op 23-11-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 14:30:
[...]

zekers, wat zijn je bevindingen?
Morgenavond probeer ik een mini review af te hebben, met foto's en mijn bevindingen.
(ben nog ff druk met mn opleiding)

Hier posten of een nieuw topic openen, net als voor de Xclef en Mambo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
jimjimmus schreef op 23 november 2003 @ 21:19:
Het lijkt erop dat niemand in Nederland de Archos AV300-serie koopt. Komt dat door de slechte review in Tweakers? Het lijkt me namelijk een tof ding. Ik ben aan het twijfelen over de AV3x0 of de RCA Lyra 2780.

Ik kan de tabel in het aanvangsbericht nog aanvullen (voor omniscient):

[knip]

Zoals jullie zien schelen de prijzen nogal, de AV300 is gewoon ronduit duur. De Lyra lijkt meer kuren te hebben op dit moment, maar die is ook nog maar net uit. Verder blijkt ie heel makkelijjk te upgraden naar 80GB, maar wel gammele knopjes te hebben.

Welke moet ik nemen???
Ik zou zeker voor de Archos gaan, de reputatie van RCA lijkt me niet echt bevelenswaardig wb firmware-upgrades e.d... Vaak weten ze daar niet eens wat voor apparaaten ze eik verkopen. Archos heeft zich gaandeweg steeds verbeterd en de AV3XX is weer een goede stap op weg naar een multimediale totaaloplossing.
Renard schreef op 23 november 2003 @ 21:24:
[...]

Morgenavond probeer ik een mini review af te hebben, met foto's en mijn bevindingen.
(ben nog ff druk met mn opleiding)

Hier posten of een nieuw topic openen, net als voor de Xclef en Mambo?
Apart topic lijkt me aardig, is ook handiger qua overzicht. Mocht er nog een vs.-review komen (bijv. metd e HD-500 oid), dan gooi ik die hier wel neer (alhoewel men bij de retailers blijkbaar vergeten is dat ze een NX + meer zooi mijn kant op zouden sturen :( ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
the_Omniscient: Heb je al een Rio Audio Karma in handen gehad? Ben nml erg benieuwd of en zo ja wanneer hij in NL tekoop is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet helemaal zeker of de volgende producten echt nieuws zijn, maar voor de zekerheid dan toch

een video mp3 player, met een 20 en 40 gb versie
http://www.vosonic.co.uk/vmp3h.html

en nog een video mp3 player
http://www.innoplus.com/html/eng_prod2.htm

beide te bestellen bij www.pjbox.nl

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 23:07:
ik weet niet helemaal zeker of het iets nieuws is, maar voor de zekerheid dan toch

een video mp3 player, met een 20 en 40 gb versie
http://www.vosonic.co.uk/vmp3h.html

en nog een video mp3 player
http://www.innoplus.com/html/eng_prod2.htm
Niets nieuws onder de zon :P

Heb slechts 1 gebruikerservaring gevonden, welke niet verder kwam dan: leuk, maar reeds achterhaald door de Archos AV-3xx serie.

Echter, niet getreurd fozzy - zoals je hebt kunnen zien opd e site van mmport, komt de GoDot er weer eens aan :D... plus nog iets extra's, maar dat kan wellicht ook via de mail behandeld worden.

edit:
psst: innoplus-dinges

[ Voor 8% gewijzigd door the_Omniscient op 25-11-2003 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reviews van de Rio Karma:

http://reviews.cnet.com/R...4134.html?tag=cnetfd.plug
cijfer: 8,7
design 8, features 9, performance 9 (allen ever zwaar meegeteld)

The good: Hand-friendly form factor; great sound; easy to use, outstanding playback features; long battery life; 20GB storage capacity; USB 2.0 and Ethernet; flexible software bundle.

The bad: No carrying case or in-line remote.

Armed with 20GB of hard disk storage, this beautifully designed portable music player rivals the Apple iPod in terms of ergonomics and ease of use--but at a significantly lower price. It boasts exotic functions not included in any other player, as well as one of the longest battery lives we've seen to date. While it lacks the iPod's intuitive no-moving-parts interface and the iRiver iHP-120's recording features, the Karma's other strengths make it a better choice for many users.

http://phataudio.org/modu...News&file=article&sid=195
waarbij een vergelijking met de ipod wordt gemaakt (uitgaande van ipod als standaard ?!):
Karma Pluses
- OGG, FLAC support
- Supported by a variety of WMA pay services
- Slightly lighter and smaller than the ipod
- Supported by All major Oses (OSX, Linux, BSD and Solaris with the lite version of the media manager software)
- Ethernet Sync Dock
- Jog Dial Interface
- $100 Less than the 20GB Ipod

Karma Minuses
- No I-tunes Support
- No AAC Support (if you don't have ITMS support, AAC is irrelevant)
- Thicker than the ipod
- 90 day warranty compared to 1 year for the I-pod
- Untested Service (Apple service is impeccable)
- Not as “hip looking

Ter vergelijking andere reviews bij cnet:

IPOD´s:
http://reviews.cnet.com/4500-5_7-0.html?tag=sb&qt=ipod
ipod: ipod 40gb 9,0; ipod 20gb 8,7; ipod 30gb 8,7; ipod 10gb 8,3

over de ipod 40gb: design 10, features 9, performance 8 (allen even zwaar meegeteld)
The good: Best-of-breed design and interface; excellent playlist features; clean, configurable sound; smooth syncing with both Windows PCs and Macs via iTunes; organizes contacts; includes games; functions as an external drive; optional voice-recording and photo-wallet accessories.

The bad: No FM or voice recording; line-in recording included but not enabled; battery life compromised somewhat by small size; no AAC ripping or purchasing by Windows users.

First, it must be said that the iPods are undeniably cool, with their smaller profile, feather-touch backlit buttons, and easy operation. These features will drive many people to rush out to the store, but users with lingering doubts about battery performance and Windows syncing may hesitate. Overall, the picture is rosy, but careful buyers should read this review before opening their wallets.

IRIVER IHP-120: 8,7 (design 8, features 9, performances 9) zie http://reviews.cnet.com/i...4505-6490_7-30571493.html

The good: Analog and digital optical inputs/outputs; 20GB hard drive; line-in and voice recording; in-line remote with LCD; long battery life; FM tuner; high-resolution display.

The bad: Display text is small; slow scrolling; slight learning curve; limited Mac compatibility.

The versatile iRiver iHP-120 (20GB) is the first hard drive-based MP3 player we've seen that brings advanced features into a casing only a hair larger than the iPod's. It has just about every input and output that the power user could ask for, excellent battery life, a fully functioning in-line remote with an LCD, and excellent playback/recording quality. This combination doesn't come cheap, but if you're in need of all these features, the iRiver's $400 retail price is money well spent. (Currently, the device offers only limited Mac support; iRiver is pledging to expand the device's Mac capabilities "soon.")

PHILIPS: 7,7 (design 8, features 7, performance 7; dit zou dan totaal een 7,3 moeten zijn...) zie http://reviews.cnet.com/P...7-21129460.html?tag=prmo1
The good: Sleek design; nice sound quality; line-in recording via a digital optical or analog connection; internal playlist creation; playlist storage; EQ customization.

The bad: Pricey; no support for paid music services.

The slick Philips HDD100 is the sort of MP3 player you want to be seen out and about with. Plus, it boasts a 15GB hard drive, excellent recording capabilities, and an included in-line remote. The $400 suggested retail price is too steep, but online merchants are offering the device for much less.

[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Conclusie is dus dat ze alle 3 gewoon top zijn, maar dat je met de iPod meer op looks en bedieningsgemak speelt en met de iRiver en de Rio op features (bij die laatste misschien nog wel meer omdat het uiterlijk van de 2 (de HDD100 ff niet meetellend) anderen stukken mooier is natuurlijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 30 november 2003 @ 13:46:
Conclusie is dus dat ze alle 3 gewoon top zijn, maar dat je met de iPod meer op looks en bedieningsgemak speelt en met de iRiver en de Rio op features (bij die laatste misschien nog wel meer omdat het uiterlijk van de 2 (de HDD100 ff niet meetellend) anderen stukken mooier is natuurlijk? :)
Voor mij is de conclusie gewoon dat Cnet geen conclusies durft te trekken en de boot een beetje afhoudt. Ik hecht vrij weinig waarde aan de reviews afkomstig van deze site, die van Buskirk-dude zwetst al tijden uit z'n nek en veelal betreft het hier gewoon stuff dat rechtstreeks van de verpakking is overgeschreven.

Het zijn geen "first-hand" ervaringen, lijkt het wel. Iedereen kan de +'en en minnen van zo'n review achterhalen door wat research te doen - nergens wordt gesteld hoe erg het gemis van een bepaald onderdeel nu werkelijk is, noch vind ik terug waarom een bepaalde feature nu zo waardevol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, 't is wel een beetje alsof je een Nederlands autoprogramma over de nieuwe Renault Clio hoort ofzo, die spreken ook nooit kwaad van nieuwe auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Morgen, woensdag, een uitgebruide review van de Zen NX *)
nog ff wat linkjes testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van een ander forum Xclef HD500 mini-review! Deel 2:

xclef heeft een 1,8" hdd in de pen! die pen kenden we al, maar nu ook echte plaatjes, zie http://www.xclef.com/pro08_e.htm

kan tot 40gb, mooie rivaal voor de ihp-120, ipod, philips, rio karma enz

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 22:56 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste