Ach die FS reeks kheb ik zo wat helemaal kompleet liggen.OzBoz schreef op 18 October 2003 @ 11:45:
Ik vind het een grappige discussie zo op het moment dat de berichten over de game-industrie juist tegen alle andere branches in wel positief zijn. Het gaat volgens mij beter dan ooit met de producenten van games. En hoewel het ontwikkelen van een game enorm veel geld kost wordt er erg veel gekocht. Zelf denk ik dat het online-gamen daar behoorlijk toe bijgedragen heeft. Omdat het toch makkerlijker is als je geen 2 uur moet zoeken naar een server die niet op keys checkt etc.
Als ik kijk naar mezelf dan vind ik de prijs van een game dan ook een heel stuk realistischer dan de prijs van een audio-CD en heb ik vanuit mijn eigen gevoel veel eerder dat ik het de game-producent gun ipv een platenlabel (gezien de artiest er toch niets van ziet).
Koop daarom best veel. Ik had bv FS2004 gedownload, maar toch later gekocht. Zegt vent in de winkel, nou das dure... hopelijk bevalt ie. Dus ik zeg, ik heb um al maar gun ze wat inkomsten. Hij keek heel raar. Maar ok that's me. Klanten moeten voor mij ook aardig wat betalen per uur, en ik ben niet Hollander genoeg om maar te blijven bietsen.
Overigens vind ik wel dat een FS2004 nogal aan de prijs is gezien het ontbreken van een goed boek en het feit dat ik FS2000 en FS2002 ookal gekocht heb. Voor dat geld vind ik eigenlijk dat ze wel wat meer handleiding erbij mogen doen. Als je het bv vergelijkt met FS2000 of Falcon 4, dat heeft toegevoegde waarde.
Verder zijn het nu vooral de grote game-labels die goed scoren. Vaak ontstaan door allerlei fusies en overname's maar dat is niet meer dan normaal. Zo werkt het bij veel bedrijfstakken.
En daar kom nog eens bij dta ik van sommige de normale en de pro heb liggen .
Alleen de laaste proversie (2002) die heb ik wel van het net geplukt .
Omdat ik het voor 4 planes en 1 groggie toch net iets te duur vond .
Maar daar tegen heb Ik ook veel updates gekocht , en sommige zijn dan net zo duur als een normaal spel.
Maar ik denk dat mensen die MSFS of andere Flightsims spelen, gewoon als eer hun Sim kopen .
Want gemmiddelde DIEhard simmer is toch wel bijna elke dag, maanden , jaren
bezig is met een sim.
Net zo als de GPlegendes daar staan nu nog topics over op GOT .
Dus dat geeft maar aan dat de Simmers hun spel toch wel erwaarderen.
Om ook CS en zo niet tevergeten .
Maar dit zijn echt veel Diehards die het doen .
Maar daar zit de echte gamewereld niet optewachten .
Omdat die mensen meestel bij 1 produckt houden , of af een toe is wat er bij kopen .
Maar ik denk dta ze het meer moeten hebben van mensen die juist beginnen met gamen .
Ik zelf kocht vroeger ook veel meer games omdat ik gewoon alles wel een beetje leuk vond om te spelen .
Maar nu als ik 7 a 8 spellen in een jaar koop is dat veel.
Want op een gegeven moment gaan ga je gewoon alleen maar Games kopen die ECHT goed zijn .
En waar je uit ervaring al weet dat er veel updates, mod's of speeluren in gaat zitten
Dus kunnen de game industrie beter dat soort games een beetje hoger van prijs doen .
Zo als MS met Flightsims reeks de laaste tijd doet .
En zo als Trainsim is ook gelijk duurder om dta MS weet dta het maar door een kleine groep verkocht wordt .
Maar ik denk niet dat het alleen maar de software is die de prijs bepaald .
Kijk maar eens naar de Hardware kant .
veel spellen worden zodra er nieuwe hardware voor uitkomt gelijk aan gepast .
Dus de mensen moeten het dan wel kopen voor dat ze een spel kunnen gaan spelen .
Dus ik denk dat je niet alleen de game industrie er van op aan kan kijken .
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB