My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Theme hospital uit 1997, gebruik hiervoor een open source versie om het nog enigszins speelbaar te houden.

Waarom? Nostalgie I guess..
Good old times
Daar was ik laatst ook mee bezig, kreeg hem helaas niet aan de praat. Tip? Compabiliteit etc. werkt nietScorpion2k schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:39:
Ik ben dit weekend weer eens begonnen met het spel Blade Runner. Het kost wat moeite om het aan de praat te krijgen onder Windows 7, maar het gaat nu prima. Het blijft zo'n mooie sfeer in dat spel en het gedeelte met de foto's zoomen is nog steeds leuk.
Zodra ik Blade Runner heb uitgespeeld, ga ik beginnen met mijn jaarlijks potje Mafia 1. Ik had zojuist de soundtrack voorbij horen komen op mijn mp3 speler en kreeg meteen weer zin om te spelen.
Ik ben weer bezig met Jurassic War. Laatst weer eens van een oude Crazy Bytes cd afgeplukt

Verwijderd
Ik speel regelmatig doom 3d gewoon voor t nostalgische gevoel.
Op deze website staan instructies om te installeren. Je hebt de officiële cd's nodig en vervolgens creeer je een nieuwe installer. Je hebt vervolgens geen compatibiliteitsmodus nodig of virtual machines. Hij draait bij mij op windows 7 64 bit.WeZet schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:16:
[...]
Daar was ik laatst ook mee bezig, kreeg hem helaas niet aan de praat. Tip? Compabiliteit etc. werkt niet
Dit ziet er interessant uitWeZet schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:16:
[...]
Daar was ik laatst ook mee bezig, kreeg hem helaas niet aan de praat. Tip? Compabiliteit etc. werkt niet
Ik ben weer bezig met Jurassic War. Laatst weer eens van een oude Crazy Bytes cd afgepluktDino's en oermensen trainen en ze zelfs fysiek zien veranderen. Uiteindelijk kon mijn "oehoehoe" krijger van de Tyrano bijna alles aan met zijn puur witte levensbalkje. Moest hem wel wekenlang in een bosje laten staan om honden af te maken met een boomerang. Nostalgie!
[afbeelding]
Bijna iedere missie kon je wel op verschillende manieren halen, geweldige game!
Maar dat telt denk ik niet omdat het niet echt retro is denk ik (voor mij wel).
Ik speel dit spel juist nog steeds omdat het een hoge replay/gameplay waarde heeft.
Dit is 1 van de weinige spellen die ik boeiend blijf vinden.
Al moet ik zeggen dat ik ook nog verslaafd ben aan Twinkle star sprites YouTube: Twinkle Star Sprites, session 1, matchs 1-3 - YouTube
Lekker simpel,maar lekkere vlotte knal actie spel
Nee,nieuwer is voor mij niet altijd beter,ik ben meer van de gameplay als de graphics.
[ Voor 13% gewijzigd door fragcompany op 21-07-2011 13:26 ]
Gegroet!

Kwam een oude cd tegen met daarop een aantal delen (1,2,3,5,6,7) wat ik gewoon moest proberen
Dat spel heb ik ook nog liggen maar snapte er nooit veel vantha_crazy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:36:
Beasts and bumpkins
gewoonweg een geweldig spel
[afbeelding]
Ben ooit eens begonnen met een remake in XNA, toch maar weer eens aan verder gaan.....
Ik speel nog veel op mijn Sega megadrive en dan met name:
streets of rage
Sonic 1 2 en 3
Turbo outrun
Super hang on
Mortal kombat
en op de PC:
Doom
Quake 1
GTA3
UT
UT2003
GTA4
Geweldige leuke arcade game, vroeger ontzettend veel gespeeld in van die arcade-rooms in frankrijk
Aaah, hoeveel geld dat apparaat wel niet van me had gekregen in die week
Alleen al hierom speel ik dit spel wekelijks, en om de spanning en high-scores natuurlijk!
Verwijderd
Theme Hospital
SNES - Zelda a link to the past
Vroegah speelde ik deze games heel vaak:
Warcraft II Tides of Darkness
Awesome ( slotmachine )
Roller coaster tycoon
Snes double dragon
Driver
Fifa 98
Stargunner
Skyroads
Winter games ( van epic of accolade ? :-)
Echt een geweldig spel, legers van 10.000 mannetjes opbouwen en elkaar dan in de pan hakken!
Speel ik nog er vaak, de graphics zijn niet echt meer ju van het...., maar het blijft leuk!
[ Voor 29% gewijzigd door KleineJoop op 21-07-2011 17:04 ]
Heb dit spel helemaal grijs gespeeld, maar kon het nooit uitspelen, omdat het tegen het einde altijd crashte naar de desktop.. (met alle 3 de facties). Heb wel de Gold edition, misschien ligt daar het probleem?technopeuter schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:48:
speel nog iedere week Rome Total War 1.6 net weer enkele campagnes gestart.
Ben gisteren wel weer begonnen met Medieval 2 TW (1.03). Ondanks de veroudere graphics in vergelijking met Napoleon speelt het wel lekker weg.
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Ik had precies hetzelfde bij Rome Total War! Ik vond het altijd geweldig om de hele wereld te veroveren, maar het is nooit gelukt omdat ie altijd crashte. Misschien maar is googelen of er tegenwoordig een oplossing is, dan ben ik wel bereid om weer hele nachten eraan te bestedenKnud schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:49:
[...]
Heb dit spel helemaal grijs gespeeld, maar kon het nooit uitspelen, omdat het tegen het einde altijd crashte naar de desktop.. (met alle 3 de facties). Heb wel de Gold edition, misschien ligt daar het probleem?
Ben gisteren wel weer begonnen met Medieval 2 TW (1.03). Ondanks de veroudere graphics in vergelijking met Napoleon speelt het wel lekker weg.
Geweldig spel
En wellicht dat ik ooit nog eens Warcraft 2 ga afstoffen, ook een klassieker.
hoogstaande RTS met een aangrijpend verhaal met de "immense" schaal... Daarom speel ik het nog!!
Speel ik allemaal af en toe nog wel eens.
Niet geschoten is altijd mis.
Zelf 2 virtual PC's gemaakt (windows Xp en Windows 98 Second Edition) en van alles gespeeld.
Onderandere:
Doom
Duke Nukem (de ouwe)
Commander Keen
Dune 2000 (YouTube: Dune 2000 - YouTube) (dit spel is de vondt ik beter dan Red alert 1)
[ Dune 2000 heb ik gedownload. Kijk maar op btjunkie.. Heb hem binnengetrokken met 4 mb/s xD ]
A2 racer games
Flight simolator (volgens mij 1 van de eerste, but can be wrong)
Vindt het heerlijk die ouwe look, de nostalgie... Ff terug naar de Good Old Days
Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //
Gewoon omdat het de eerste in z'n soort was.
Tevens ademde dat spel gewoon een sfeer uit.. heerlijk.
Speel het nog wel eens via een dosbox.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Die heb ik vorige week nog in een emulatie gedraait, blijft een geniaal spel!MarluXiaXl schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:16:
Crazy Taxi!!
Geweldige leuke arcade game, vroeger ontzettend veel gespeeld in van die arcade-rooms in frankrijkAltijd de commentaar van die mensen als je door de stad sjeest waarbij ze je toejuichen en geld geven
Aaah, hoeveel geld dat apparaat wel niet van me had gekregen in die week
Alleen al hierom speel ik dit spel wekelijks, en om de spanning en high-scores natuurlijk!
Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!
Dune 2 is DOS inderdaad.. maar Dune 2k kan je niet via DOSBOX spelen.. Of hij moet al hemaal uitgepakt en gerigistreerd zijn (dat heb ik nog niet geprobeerd)Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:19:
Zelf vond in de Dune 2 beter dan de 2k versie.
Gewoon omdat het de eerste in z'n soort was.
Tevens ademde dat spel gewoon een sfeer uit.. heerlijk.
Speel het nog wel eens via een dosbox.
Ik heb geprobeerd via Win98 maar daar krijg ik videokaart fouten. Dus nu maar winxp x32 bits gepakt en werkt als een zonnetje
Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //
verder af en toe Rollercoaster Tycoon, Simcity 2000
[ Voor 9% gewijzigd door PerfektOne op 22-07-2011 12:49 ]
XBOX Live Gamertag: PerfektOne
Rollercoaster Tycoon! Dat spel was leuk.
Die dan hopelijk niet 3D is maar gewoon 2D.HaX0r schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:41:
@ Avance
Rollercoaster Tycoon! Dat spel was leuk.Misschien maken ze ooit nog eens een nieuwe versie.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
En totaal vrij bouwen van bijvoorbeeld achtbanen heeft, in plaats van de limitaties die er nu zitten.Beta schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:43:
Die dan hopelijk niet 3D is maar gewoon 2D.
Wellicht een memory leak probleemKingKoning schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:54:
[...]
Ik had precies hetzelfde bij Rome Total War! Ik vond het altijd geweldig om de hele wereld te veroveren, maar het is nooit gelukt omdat ie altijd crashte. Misschien maar is googelen of er tegenwoordig een oplossing is, dan ben ik wel bereid om weer hele nachten eraan te besteden![]()
Geweldig spel
Ik heb nog een aantal oude save games - dus we gaan het eens proberen. Heb intussen een pc met meer intern geheugen.. fingers crossed
Edit: nog een tip gevonden
Het lijkt nu te werken.. tijd om meer te "testen"
Edit2: nevermind... als ik de map verplaats richting Groot-Brittannie dan crasht de game weer... (3x achter elkaar)
[ Voor 18% gewijzigd door Knud op 22-07-2011 15:07 ]
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Verwijderd
Op lans komt vaak Serious Sam uit de kast, of warcraft 3.
Soms ook nog D3D, en ik heb laatst de eerste rollercoaster tycoon weer eens gepakt, damn dat is leuk zeg.
Of de eerste sim city, of Total annihilation, die speel ik ook nog wel eens.
Total annihilation omdat het imo de beste RTS ever is.
Duke 3d omdat het gewoon leuk is, en Warcraft 3 same.
Sim city pure nostalgie, en leuk om een stad helemaal vol te bouwen, en dan huilen als er rampspoed komt
Rollercoaster Tycoon is gewoon veel beter dan deel 3, die vind ik echt bagger.
Ik speel vaak thuis snel een potje met Raptor:

Ook doom heb ik altijd wel klaar staan.
De oudere versies van Myst en Black dahlia hou ik ook wel bezig
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Andere autos afknallen en je auto upgraden, ik vind het nog steeds geweldig.
Voor mij is ook rollercoaster tycoon een spel waar ik regelmatig naar terug grijp...
Veel vrijheid, en wat ik altijd zo leuk vind zijn de animaties .
Ook Sensible soccer (volgens mij 95/96 (is een dubbel cd)) Daar heb ik me tot twee maanden geleden nog een aardige poos mee vermaakt.
Simpele gameplay, maar o zo leuk om weer die goede oude pixelizede spelers te zien
Geweldig om met AC milan te spelen: George Weah
Ik krijg meteen weer zin om te spelen. Snel naar huis
Edit:
Ohw en nu ik thuis ben zie ik ook nog Grim fandango op mijn bureaublad staan. Wat een geweldig verhaal en wat een coole puzzels...
[ Voor 9% gewijzigd door BooYooToo op 22-07-2011 17:17 . Reden: Nog een game erbij ]
Helaas ben ik daar het orginele medium van kwijt snik snik,
Maar ik speel ook nog veel de orginele oude Settlers 2. die sfeer blijft geweldig
PSN: McMillan0984
Van de week heb ik Dungeon Keeper weer een keer uitgespeeld. Ik kwam het originele doosje tegen maar de disc zat er helaas niet in dus heb ik een image gebruikt van de Gold editie (met slimmere AI)

Zo.Erg.Verslavend.
Vroeger uren achter elkaar gespeeld en dit heeft voor mij toch wel de weg vrijgemaakt voor games zoals Sim City.
Ik speel het nu nog steeds omdat dit zo ongeveer het enige spel is wat mijn laptop nog kan draaien!
Verwijderd
Opnieuw uitgebracht op de ipad en inderdaad fantastischfaizoel schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:35:
Volgens mij heb ik Death Rally niet voorbij zien komen. Die speel ik nog regelmatig...
Andere autos afknallen en je auto upgraden, ik vind het nog steeds geweldig.
Ik heb laatst nog een poging gedaan om POD van ubisoft aan de praat te krijgen.
Vroeger helemaal gaar gespeeld tegen mijn eigen ghost of de beste van internet.
En dan net zolang spelen tot je die ghost inhaald.
Soms avonden bezig op 1 track.
Helaas worden de videokaarten van tegenwoordig niet meer ondersteund.
Het is helaas dus niet gelukt.
Draaide toendertijd het beste met een powervr kaart en een mmx proc.
Fantastisch spel wat toendertijd zwaar ondergewaardeerd was
http://www.gamespot.com/p...ag=stitialclk%3Bgamespace
[ Voor 23% gewijzigd door Sinned123 op 23-07-2011 16:01 ]
Oeh sd snatcher, dat heb ik laatst nog eens uitgespeeld via een emulator. Wat een geweldig spel is dat toch zeg.Creepy schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:30:
De laatste tijd weer wat aan het gamen op m'n MSX. Pure nostalgie maar nog steeds erg leuk: Voornamelijk F1-spirit, Nemesis 2 en SD-Snatcher (na al die jaren moet ik die games toch eens een keertje echt helemaal uitspelen)
Nemesis 2 is inderdaad ook wel weer eens een goeie om te gaan spelen.
Gister weer eens Xenon 2 Megablast gespeeld. Eerste keer dat ik dat speelde was op de Amiga bij een neef van me in Duitsland. Toch alweer zo'n 20 jaar geleden, ik word oud... Was meteen verliefd op de muziek in dat spel, die was voor die tijd echt geweldig!
Kleine impressie van de game muziek:
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Doel je daarmee op hoogte of geldgebrek? want rct3 heeft gewoon een 'zandbak-modus'CptChaos schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:44:
[...]
En totaal vrij bouwen van bijvoorbeeld achtbanen heeft, in plaats van de limitaties die er nu zitten.

Panzer General
Sowieso een fascinatie met WOII. Spel heeft een geweldige AI, lekkere gameplay, goed geluid, mooie muziek, is lekker overzichtelijk en is zeer verslavend. Ook het feit dat je je eigen tempo kunt bepalen is soms weleens lekker, als tegenhanger van alle onophoudelijke knal-, ren-, race- en vliegactie in de spellen van vandaag de dag.

The 7th Guest
Heerlijk sfeertje, heerlijk verhaal, nog steeds behoorlijke graphics en bovendien geweldige muziek. Gameplay is traag maar toch erg verslavend.
[ Voor 24% gewijzigd door TimMer op 24-07-2011 04:30 ]
Wat een spel was dat zeg, niks geen onzin dat je soldaten 1000 ijzer kosten en zoveel houd. Nee eerst gewoon ijzererts moeten halen uit je mijnen, ijzerenbalken van laten maken, en die weer omlaten smelten voor wapens. Dat was tenminste het echte werk! Het mooiste, soms ook wel frustrerende, was misschien nog wel dat je ook je hele bevolking dood kon gaan aan hongersnood. Om vervolgens de missie gewoon weer opnieuw ging porberen terwijl deze gemiddeld wel 6 uur duren. Met 20 missies was ik de eerste keer toch wel een uur of 250 bezig! Nu nog maar eens kijken of die het doet onder Windows 7, fingers crossed!
Dan doe je toch echt iets fout. De meesten missies duren maar 1 a 2 uur.Airavab schreef op zondag 24 juli 2011 @ 01:10:
Naast de nogal vaak voorkomende roller coaster tycoon is er voor mij altijd nog knights AMD merchants geweest!
Wat een spel was dat zeg, niks geen onzin dat je soldaten 1000 ijzer kosten en zoveel houd. Nee eerst gewoon ijzererts moeten halen uit je mijnen, ijzerenbalken van laten maken, en die weer omlaten smelten voor wapens. Dat was tenminste het echte werk! Het mooiste, soms ook wel frustrerende, was misschien nog wel dat je ook je hele bevolking dood kon gaan aan hongersnood. Om vervolgens de missie gewoon weer opnieuw ging porberen terwijl deze gemiddeld wel 6 uur duren. Met 20 missies was ik de eerste keer toch wel een uur of 250 bezig! Nu nog maar eens kijken of die het doet onder Windows 7, fingers crossed!
Ik heb zojuist mijn originele CD teruggevonden in de drive waar ik het 10 jaar geleden voor het laatst heb gespeeldHaX0r schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:41:
@ Avance
Rollercoaster Tycoon! Dat spel was leuk.Misschien maken ze ooit nog eens een nieuwe versie.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ik heb ze allebij en speel ze allebij nog steeds. Bij de meeste missies kan je met een hoop tactisch inzicht het level halen met je starter units. En bij de bouw missies moet je gewoon snel tevreden zijn. Maar ieder zijn eigen speelstijl natuurlijk, ik denk alleen niet dat die van jou representatief is voor het spel.Airavab schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:23:
Dan heb je waarschijnlijk de tweede versie gespeeld, The peasents of rebilion. Hierbij had je die F8 functie waardoor de tijd sneller ging. In je save games zag je echter nog de normale tijd. Die kwam bij mij bij de bouwmissies niet vaak onder de vijf uur. Het scheelt misschien wel dat ik een beetje een bouwfreak was want had altijd wel een boer of 20!
Ik kan ZDaemon echt aanraden!
Limit removing source port met multiplayer mogelijkheden (en een netcode waar je U tegen zegt voortaan).
ZDoom en GZDoom (OpenGL) zijn ook leuke alternatieven, echter zitten er in deze engine wat kleine nags welke bij ZDaemon niet meer voorkomen (verkeerde damage calc. van de SSG, verkeerde z-movement).
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Planescape: Torment: Ik zal nooit meer een game tegenkomen met een diep en meeslepend verhaal als deze. Niets een badguy die de wereld wilt veroveren (of erger), niets geen grote oorlogen tussen verschillende facties, geen invasies. Nee, gewoon een persoonlijke quest, om er achter te komen wie je bent, wawt een man een man maakt. Geweldig gewoon. Ook het uiteindelijke doel, is helemaal niet wat je zou verwachten.
Baldur's Gate 2 + Throne of Bhaal. Deels zelfde reden als PST hierboven, groots en meeslepend verhaal, groepsdynamiek (je zal best wel eens een brandje moeten sussten tussen je reisgenoten), geweldige muziek, geweldige gameplay, en toch nog steeds best mooie graphics.
Wat ik ook nog wel eens speel, is Blackthorne. Lijkt in eerste instantie wat weg te hebben van Prince of Persia, maar blijkt dat er veel meer diepgang inzit. Je vecht ipv met zwaarden, met een mooie shotgun (ook redelijk badass gehalte), maar ook moet je hier en daar puzzelen en obstakels overkomen. Leuk verhaal, mooie graphics en geluid. Een van de minder bekende titels van Blizzard.
-

Even rommelen in Dosbox en hij draait weer als een zonnetje.
Het sfeertje, de humor, de gameplay en het leveldesign blijven stuk voor stuk
Was ook een zeer vet spel inderdaad; lekker rommelen met die granaten en dat achterwaardse shotgunschot altijd.Nazanir schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:59:
Wat ik ook nog wel eens speel, is Blackthorne. Lijkt in eerste instantie wat weg te hebben van Prince of Persia, maar blijkt dat er veel meer diepgang inzit. Je vecht ipv met zwaarden, met een mooie shotgun (ook redelijk badass gehalte), maar ook moet je hier en daar puzzelen en obstakels overkomen. Leuk verhaal, mooie graphics en geluid. Een van de minder bekende titels van Blizzard.
[ Voor 59% gewijzigd door TimMer op 25-07-2011 18:07 ]
alle 3 op een Amiga 1200 en tower assault ook soms op een amiga cd32
daarnaast op mijn quad core speel ik sinds 3 dagen weer de eerste far cry
http://youtu.be/Io6eK3ogtQg
http://youtu.be/jFqtJLZ7SsU
ook speel ik pacman en donky kong op mijn arcade kast
Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...
Voor zover draaien op Win7 x64, bij mij werkt hetAiravab schreef op zondag 24 juli 2011 @ 01:10:
Naast de nogal vaak voorkomende roller coaster tycoon is er voor mij altijd nog knights AMD merchants geweest!
Verwijderd
Van de week gespeeld:
M.A.X. - speel ik sowieso af en toe ook wel op m'n thuis PC (het ziet er op 30" niet HEEL scherp meer uit, maar je kunt spelen vanaf de bank aangezien je enkel je muis nodig hebt
Deus Ex - jawel
Er staat nog meer op, maar met MAX voor even tussendoor en Deus Ex tussen avondeten+bar en bedtijd kom ik nergens aan toe verder
Deus Ex thuis ook maar even erop gooien om uit te spelen - dat speel tbeter dan op de laptop en ik ben er toch wel uit dat ik dit nog een keer uit moet spelen voor Human Revolution komt.
Verwijderd
Leuk spel! Toevallig afgelopen jaar nog een keer (kort) gespeeld.WeZet schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:16:
[...]
Ik ben weer bezig met Jurassic War. Laatst weer eens van een oude Crazy Bytes cd afgepluktDino's en oermensen trainen en ze zelfs fysiek zien veranderen. Uiteindelijk kon mijn "oehoehoe" krijger van de Tyrano bijna alles aan met zijn puur witte levensbalkje. Moest hem wel wekenlang in een bosje laten staan om honden af te maken met een boomerang. Nostalgie!
[afbeelding]
Ik heb het wel, maar ik doe iets verkeerd met die code op het einde. Op zich niet zo erg maar krijg maar niet gevonden wat ik nu fout doe.TimMer schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:15:
Zijn er trouwens ook mensen die veel met Dosbox werken hier?
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Ik gebruik het wel eens. Sommige spellen willen niet win XP/W7 of virtueel. Zoals Toon Struck. <<< geweldig spel trouwens, met Christopher Lloyd.TimMer schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:15:
Zijn er trouwens ook mensen die veel met Dosbox werken hier?
Verder speel ik vaak adventure games, en dan de echte Point and Klick adventures. Ben nu begonnen aan Lighthouse: The Dark Being van Sierra http://www.mobygames.com/game/lighthouse-the-dark-being. Deze speel ik trouwens op een iMac met Windows 95 in Virtual Box.
Laatst 'The Dig' en 'Torin's Passage' uitgespeeld. Geweldige adventure games.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
In je configfile bedoel je?Franko P. schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:10:
[...]
Ik heb het wel, maar ik doe iets verkeerd met die code op het einde. Op zich niet zo erg maar krijg maar niet gevonden wat ik nu fout doe.
Zelf doe ik alles via Dosbox, moet alleen nog uitvogelen hoe ik mijn Xbox 360 Wireless Controller for Windows aan de praat krijg; zou erg prettig zijn.
DOS-adventures verliezen nooit hun magie; waarom weet ik niet. Nostalgie, originaliteit, leukere humor, meer ruimte voor fantasie in plaats van hightech graphics; ik weet het niet. Wel weet ik dat ik Monkey Island 2 liever speel dan Monkey Island 4 en 5; nogal bizar lijkt mij.Roman schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:40:
[...]
Ik gebruik het wel eens. Sommige spellen willen niet win XP/W7 of virtueel. Zoals Toon Struck. <<< geweldig spel trouwens, met Christopher Lloyd.
Verder speel ik vaak adventure games, en dan de echte Point and Klick adventures. Ben nu begonnen aan Lighthouse: The Dark Being van Sierra http://www.mobygames.com/game/lighthouse-the-dark-being. Deze speel ik trouwens op een iMac met Windows 95 in Virtual Box.
Laatst 'The Dig' en 'Torin's Passage' uitgespeeld. Geweldige adventure games.
[ Voor 49% gewijzigd door TimMer op 30-07-2011 16:24 ]
Heeft iemand dit spel nog gespeeld? En heeft iemand eventueel een idee waar ik dit spel nog zou kunnen vinden?
Kijk eens aan: http://computer-software....re-point-click-boxed.html en http://computer-software....en-planescapetorment.htmlmattderi schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:47:
Ik zou het over een spel willen hebben dat ik graag zou willen spelen: Silver. Het spel stond op de cover van de eerste PcGameplay die ik ooit gekocht heb, en de demo vond ik super. Het spel heb ik echter nooit kunnen kopen en spelen. Ik heb altijd gehoopt op een GOG release, maar tot op heden, helaas.
Heeft iemand dit spel nog gespeeld? En heeft iemand eventueel een idee waar ik dit spel nog zou kunnen vinden?
[ Voor 7% gewijzigd door TimMer op 04-08-2011 14:09 ]
Verwijderd
Planescape kun je bij GOG krijgen, dat zou ik sterk aanbevelen want die werkt gewoon pijnloos onder w7x64, zonder tobben.
Alleen gaat het hier over Silver.Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:19:
[...]
Planescape kun je bij GOG krijgen, dat zou ik sterk aanbevelen want die werkt gewoon pijnloos onder w7x64, zonder tobben.
Dat M.A.X. klinkt erg leuk, ken het alleen helemaal niet.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:52:
't is hoteltijd (werkreisjes klinken tof als een ander ze doet) en aangezien hotels saai zijn heb ik altijd een bosje ouwe meuk op m'n laptop voor dit soort gevallen.
Van de week gespeeld:
M.A.X. - speel ik sowieso af en toe ook wel op m'n thuis PC (het ziet er op 30" niet HEEL scherp meer uit, maar je kunt spelen vanaf de bank aangezien je enkel je muis nodig hebt) - geweldig simcityen met knaldingen
Deus Ex - jawel
Er staat nog meer op, maar met MAX voor even tussendoor en Deus Ex tussen avondeten+bar en bedtijd kom ik nergens aan toe verder![]()
Deus Ex thuis ook maar even erop gooien om uit te spelen - dat speel tbeter dan op de laptop en ik ben er toch wel uit dat ik dit nog een keer uit moet spelen voor Human Revolution komt.
Helaas levert google me een hoop resultaten van Omroep MAX op - en dat was niet wat ik zocht
Heb je een linkje ergens?
* The Eagle speelt zelf overigens nog regelmatig Delta Force (de eerste). Ziet er niet 100% uit op een 22", maar het gaat me dan ook meer om de gameplay en die is perfect. Net als RTWC btw, ook heerlijk om te doen, Nazi's afknalles in God modus
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ach, ik speel Blood, Panzer General en The 7th Guest op een 32" LCD TV en vind het er prima uitzien. Voordeel als je van de DOS-generatie bent.The Eagle schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:43:
[...]
* The Eagle speelt zelf overigens nog regelmatig Delta Force (de eerste). Ziet er niet 100% uit op een 22", maar het gaat me dan ook meer om de gameplay en die is perfect. Net als RTWC btw, ook heerlijk om te doen, Nazi's afknalles in God modus
[ Voor 15% gewijzigd door TimMer op 04-08-2011 18:50 ]

Ik blijf het een geweldig spel vinden en de deuntjes blijven me al 24 jaar achtervolgen
[ Voor 3% gewijzigd door YellowOnline op 04-08-2011 18:58 ]
Ik aai mijn dreamcast ook nog wel eens (1x per jaar ofzo?) en speel dan Tony Hawk Pro Skater 2 uit en uit en uit en...
Enfin na 32x helemaal uit heb je alle characters en alle cheats
En op mijn laptop staat altijd wel Heroes of Might & Magic 4. Dat blijf ik zo 'n verslavend spel vinden..
| Security Management |
Heb er vanalles opgepropt, Doom (1 en 2 en nog de extra versies van 2 namelijk TNT en Plutonia), Blood, Duke Nukem 3d, Descent 1 en 2, Quake 1 en 2 (icm VooDoo2 ziet het er best goed uit), One Must Fall, Hexen 1 en 2, Heretic, en Transport Tycoon Deluxe (de normale deluxe, niet de open source versie).
Oh ja, Commander Keen serie ook uiteraard...alleen de diskettes (ja, die trage 1.44MB dingen) gaan een beetje kapot....
Ik speel die games ook nog best vaak, en vind ze soms nog beter dan moderne games. Grafisch wat achterhaald vaak, maar die oude games hebben toch iets wat ik af en toe mis bij nieuwere games...beetje moeilijk uit te leggen
Doom en Descent zijn ook metname leuk omdat je dingen makkelijk kan aanpassen. Bij Doom geluiden en graphics, en bij Descent schieten levels als paddestoelen uit de grond bij mij.
Maar naast DOS klassiekers slinger ik ook nog regelmatig een PS2 game in m'n PS3.
Vind veel PS2 games beter dan de nieuwere PS3/Xbox360 games (niet alles uiteraard).
Tegenwoordig is alles graphics graphics en graphics, maar content waar je doorheen speelt schiet vaak te kort. Dat vind ik vaak beter aan PS2 games dat er best veel content in zit (games duren over het algemeen best lang).
Nostalgie?Ik speel die games ook nog best vaak, en vind ze soms nog beter dan moderne games. Grafisch wat achterhaald vaak, maar die oude games hebben toch iets wat ik af en toe mis bij nieuwere games...beetje moeilijk uit te leggen
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
het gepuzzel met steentjes,zand en diamanten is gewoon uitdagend moeilijk en omdat je er zoveel vaardigheid mee kan ontwikkelen erg verslavend.
Props voor MSX en commodore dat ze in die tijd (mijn MSX komt uit 1983) wel even 256kleur spelletjes konden draaien met een CPU die ook in je Casio rekenmachine zit, Ook Konami bedankt!
Een aantal episodes van Keen (1-5) zijn bij Steam te koop voor 3,75€: http://store.steampowered.com/app/9180/Nemesizz schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:24:
Oh ja, Commander Keen serie ook uiteraard...alleen de diskettes (ja, die trage 1.44MB dingen) gaan een beetje kapot....
(vereist wel een windows xp / vista omgeving). Jammer dat Keen Dreams en episode 6 er niet bij zitten. Die laatste heb ik heeeeeel lang geleden vaak gespeeld. De diskettes ben ik ook al lang kwijt, sterker ik heb al bijna 5 jaar geen pc meer met een diskette station...
wild mutant space hamsters
Dan zijn Rockford en Supaplex ook aanraders om op je pc te spelen. (eigenlijk precies dezelfde gameplay)vlaaing peerd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:47:
MSX - Boulderdash
het gepuzzel met steentjes,zand en diamanten is gewoon uitdagend moeilijk en omdat je er zoveel vaardigheid mee kan ontwikkelen erg verslavend.
Props voor MSX en commodore dat ze in die tijd (mijn MSX komt uit 1983) wel even 256kleur spelletjes konden draaien met een CPU die ook in je Casio rekenmachine zit, Ook Konami bedankt!
Rockford! Dat is de naam van het Boulderdash poppetjeFrankRicard schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:21:
[...]
Dan zijn Rockford en Supaplex ook aanraders om op je pc te spelen. (eigenlijk precies dezelfde gameplay)
Supaplex ben ik inderdaad ooit ergens in de 468 tijd tegengekomen en was inderdaad een complete kloon van dit spel. Het leuke echter van de MSX is dat ik nadat ik 'm afstofte en inprikte gewoon weer draaide. Moest alleen nu een cassetespeler ombouwen tot datarecorder om de spelletjes in de laden.
als het goed is moet ik nog ergens een zelfgemaakt racespelletje (MSX basic) hebben op een casettebandje, dan speel ik echt een spelletje wat jullie niet spelen
Ik heb op mijn PC zo ongeveer de hele mirror van een MSX-site die een tijd terug ter zielen is gegaan, inclusief alle apps en spellen. En een Philips NMS 8280 MSX2 videocomputer + B.A.R.T. SCSI interface en een 1GB SCSI schijf. Ben er alleen nog niet aan toegekomen om er veel mee te doen, aangezien ik meestal RADX-8 speel op dat dingvlaaing peerd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:19:
[...]
Rockford! Dat is de naam van het Boulderdash poppetje
Supaplex ben ik inderdaad ooit ergens in de 468 tijd tegengekomen en was inderdaad een complete kloon van dit spel. Het leuke echter van de MSX is dat ik nadat ik 'm afstofte en inprikte gewoon weer draaide. Moest alleen nu een cassetespeler ombouwen tot datarecorder om de spelletjes in de laden.
als het goed is moet ik nog ergens een zelfgemaakt racespelletje (MSX basic) hebben op een casettebandje, dan speel ik echt een spelletje wat jullie niet spelen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Inderdaad kan ik concluderen dat ikzelf ook regelmatig nog goeie oude games speel, juist idd voor de gameplay/moeilijkheidsgraad etc.
De huidige games mogen dan wel grafisch mooi zijn maar immersion/gameplay is ver te zoeken (met enkele uitzonderingen > The Witcher > Starcraft enz)
Ben zelf begonnen met een Commodore 64 op mijn 4e levensjaar, en wat was ik verliefd op het geluid wat deze SID6581 synthesizer chip wist te produceren voor zijn tijd
Spellen die ik hiervan nog kan herinneren(of graag gespeeld heb
-Superman

-Xaxxon

-Little computer people: ahh man wat was dat een grappig spel xD je moet je character tekst commands geven maar vaak uitte dit in bijzonder hilarische acties !

En nog ontelbare games, zoals Outrun, Test Drive,Wonderboy
etc
Rond mijn 11e een pentium 133mhz@166mhz
Mijn PC lijstje:
-Red alert 1 + 2
-Diablo 1 + 2
-Indycar racing
-Doom series
-Hexen
-Heretic
-Blood
-NFS series, en ik vergeet nooit meer hoe ''mooi'' nfs 3 hot pursuit eruit zag toen ik een 3dfx voodoo kaartje in mijn pentium I had gepropt
-Sim city 2000
-Big red racing
-Commanche
-Sukuban
-Descent serie
-Duke nukem serie
en nog jede menge
Vaak krijg ik wel zin om 1 van deze games weer te spelen en dat doe ik dan ook gewoon ^^
[ Voor 6% gewijzigd door D33F op 05-08-2011 21:06 ]
Lies are obvious to read because the truth is already written
Dat is echt zo'n vreselijk schaamteloze rip-off, classicDavid Regeling schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:01:
een of ander vage mario clone (giana sisters)
[afbeelding]
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Geband door toedoen van Nintendo, maar de kopietjes vlogen vrolijk door natuurlijk. Op 1 recent platform is trouwens wel een nieuwe editie verschenen... dacht zelfs iets van Nintendo... de ironie
Blijven ook leuke games.
Hoop dat het derde deel er binnenkort ook eens aankomt: 13th Doll.
Wordt door fans van de 7th Guest gemaakt...
Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750
Klopt; ziet er goed uit tot nu toe.jasiccama schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 09:00:
Tijdje geleden nog maar weer een de 7th Guest en de 11th Hour gespeeld.
Blijven ook leuke games.
Hoop dat het derde deel er binnenkort ook eens aankomt: 13th Doll.
Wordt door fans van de 7th Guest gemaakt...
Heb ook een account op hun forum en heb ze geholpen met de muziek. Die gasten zijn zeer goed bezig.
Verwijderd
Volgens mij heb ik de originele cd's van deeltje 1 en 2 van M.A.X. nog in een stoffig archief liggen. Eens van de plank halen want het is inderdaad een vermakelijk turnbased strategie spel.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:52:
Van de week gespeeld:
M.A.X. - speel ik sowieso af en toe ook wel op m'n thuis PC (het ziet er op 30" niet HEEL scherp meer uit, maar je kunt spelen vanaf de bank aangezien je enkel je muis nodig hebt) - geweldig simcityen met knaldingen
Oeh, bedankt voor de tip. Commander Keen 4 en 5 waren mijn favorieten, 6 was meh. Keen Dreams vond ik ook maar niks eigenlijk.pkopf schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:22:
[...]
Een aantal episodes van Keen (1-5) zijn bij Steam te koop voor 3,75€: http://store.steampowered.com/app/9180/
(vereist wel een windows xp / vista omgeving). Jammer dat Keen Dreams en episode 6 er niet bij zitten. Die laatste heb ik heeeeeel lang geleden vaak gespeeld. De diskettes ben ik ook al lang kwijt, sterker ik heb al bijna 5 jaar geen pc meer met een diskette station...
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Op de DS, inderdaad!Rinzwind schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 01:27:
Vruger Giana Sisters eens gezien bij iemand op Commodore 64, en ik dacht... huh is dat Mario?
Geband door toedoen van Nintendo, maar de kopietjes vlogen vrolijk door natuurlijk. Op 1 recent platform is trouwens wel een nieuwe editie verschenen... dacht zelfs iets van Nintendo... de ironie
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Als je Keen leuk vindt dan vindt je Monster Bash waarschijnlijk ook erg leuk. Eén van mijn favorieten platformgames allertijden.NMe schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:12:
[...]
Oeh, bedankt voor de tip. Commander Keen 4 en 5 waren mijn favorieten, 6 was meh. Keen Dreams vond ik ook maar niks eigenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door TimMer op 07-08-2011 16:10 ]
haha ja het was inderdaad een vreselijke rip-offRam0n schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:55:
[...]
Dat is echt zo'n vreselijk schaamteloze rip-off, classicNooit gespeeld helaas, enkel over gelezen...

[ Voor 6% gewijzigd door D33F op 07-08-2011 16:57 ]
Lies are obvious to read because the truth is already written
Probleem met die game was metname dat ie alleen base-ram wil gebruiken (die 640KB) en metname als je een CD-ROM en geluidskaart had kwam je vaak net een paar KB tekort. Waarom die games niet gewoon het extended RAM gebruikten is mij altijd nog een raadsel.....

Nu was het voor sommigen een sport om zoveel mogelijk base-ram vrij te krijgen via memorymanager (of hoe dat geval ook alweer heette, kan er even niet opkomen) maar zelf was ik nooit zo dol op.
Ik heb hem hier ook nog wel ergens; heb ook de volledige drie episodes op een minder legale verzamel CD-ROM staan.Nemesizz schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 17:16:
Monster Bash heb ik ook nog...ergens....op diskette. Shareware versie dan (alleen 1e episode).
Probleem met die game was metname dat ie alleen base-ram wil gebruiken (die 640KB) en metname als je een CD-ROM en geluidskaart had kwam je vaak net een paar KB tekort. Waarom die games niet gewoon het extended RAM gebruikten is mij altijd nog een raadsel.....
Nooit last van gehad; was altijd heer en meester in config.sys en autoexec.bat en nog steeds.Nu was het voor sommigen een sport om zoveel mogelijk base-ram vrij te krijgen via memorymanager (of hoe dat geval ook alweer heette, kan er even niet opkomen) maar zelf was ik nooit zo dol op.
Altijd een aardige sport om lichtere drivers te vinden. QEMM werd ook wel gebruikt door sommigen, maar een hoop games gingen hier niet lekker mee om, zeker niet in protected mode.
DOS/4GW anyone?

Waarom ik het nog steeds speel? Het is best een leuke game. Echt waar!

Niet alleen Monster Bash, de meeste platformers van Apogee uit die tijd waren goed. Ik heb me ook goed vermaakt met Crystal Caves,Cosmo's Cosmic Adventure en Captain Comic. Die laatste is geloof ik niet van Apogee though.TimMer schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:08:
[...]
Als je Keen leuk vindt dan vindt je Monster Bash waarschijnlijk ook erg leuk. Eén van mijn favorieten platformgames allertijden.
[afbeelding]
Oh, en die screen in de post hierboven doet me denken aan Jill of the Jungle, die was ook briljant.
[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 07-08-2011 19:00 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Wikipedia: Vinyl Goddess from Mars
The game plays similar to Epic MegaGames's Jill of the Jungle. Epic was to publish the game as a sequel to Jill of the Jungle, but was not happy with the quality of the game, and published Jazz Jackrabbit instead.[citation needed] The story was then changed and published by Union Logic as an original game.

OMF 2097 blijft natuurlijk volledig epic (pun intended). Helaas gaan de moeilijkheidsgraden niet hoger dan Champion (voor single player) en Heavy Metal (voor tournament play) (ook niet met de 2097 "cheat"code). Zelfs de muziek van deze game verveelt me nog (net) niet
[ Voor 4% gewijzigd door Gerco op 07-08-2011 19:39 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Onderbouw ook even waarom je juist dit spel nog steeds speelt :)