Ik speel ik speel wat jij al lang niet meer speelt !

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.863 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:53
Pitfall :-)
Kweenie, ik zag het eens bij een vriend en kwam het tijdje geleden tegen. Vond het meteen weer leuk.

Half-Life
Ja, jongens, toe nou, Half-Life hoef je toch niet te onderbouwen?! :P :D De eerste echte 3D shooter die ik speelde :) Zonder muis, op m'n vaders laptop. (Met zo'n klein friebeltje midden tussen de toetsen)

Wolfenstein 3D (Ik had een hele versie, totdat mijn zusje eens achter mijn computer mocht :'( )
Gruwelijk tof spel. Yay voor de verborgen ruimtes :D

[ Voor 60% gewijzigd door Zsub op 10-01-2007 11:44 . Reden: Was vergeten te onderbouwen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu nog de eerste MGS(Metal Gear Solid) aan het spelen, het zij nu wel op de psp, maar ooh, hoe hou ik van dit spel. Natuurlijk heb ik de sequels ook allemaal gespeeld en zijn ze ook geniaal, maar deze blijft toch iets speciaals hebben... De gameplay, de 'Inside-jokes' en al die dingen...
Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:32:
[...]

Baldur's Gate ben ik nou voor de 3e keer aan het uitspelen sinds ik het eerste deel heb aangeschaft. Beste rpg ooit gemaakt imo.
[afbeelding]

Ook fallout kan ik me nog vele uren mee vermaken. :)
[afbeelding]
Hier nog een BG fan, nu weer bezig met deeltje 1. Daarna volgen natuurlijk TotSC, BG 2 en Throne of Bhaal :)
Ook Planescape: Torment, Starcraft en Half-life heb ik in de collectie, heerlijk die ouwe games _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Zsub schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:40:
Pitfall :-)
Kweenie, ik zag het eens bij een vriend en kwam het tijdje geleden tegen. Vond het meteen weer leuk.

Half-Life
Ja, jongens, toe nou, Half-Life hoef je toch niet te onderbouwen?! :P :D De eerste echte 3D shooter die ik speelde :) Zonder muis, op m'n vaders laptop. (Met zo'n klein friebeltje midden tussen de toetsen)

Wolfenstein 3D (Ik had een hele versie, totdat mijn zusje eens achter mijn computer mocht :'( )
Gruwelijk tof spel. Yay voor de verborgen ruimtes :D
Wolfenstein 3D, speel ik ook nog regelmatig. Geweldig spel, vooral dat je aan t einde Hitler zelf mag afknallen. Heb dus wel de volledige versie in mn bezit. Was de eerste 3D shooter en ook de beste!

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:54
Ik ben momenteel weer helemaal verslaafd aan Operation Flashpoint. Blijft toch het beste (enige) spel in zijn genre. De vrijheid die je hebt in de single missions heb ik nog niet weer gezien in dergelijke oorlogspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Nog niet al te oud, maar ik vind het net als Warcraft 2 echt een geniaal spel;

Warcraft 3, Reign of Chaos. (Online op battle.net)
Als ik er op een avond eenmaal aan ga zitten, vind ik het maar moeilijk om niet nogmaals op de knop te drukken om een automatisch een (vreemde) online tegenstander te vinden.
Het gebeurt dan ook regelmatig dat ik om 01:30 mezelf echt moet gaan verplichten om naar bed te gaan... Volgende dag weer werken namelijk... :+

Edit:
En dan vergeet ik het mooiste nog te vertellen ook; in het Warcraft 2 tijdperk is mijn moeder (inmiddels 60+) dat ook gaan spelen. Nu speelt zij ook online Warcraft 3, roc.
Ze speelt meerdere games over zo'n 3x per week, online tegen de behoorlijk gehaaide tegenstanders van 15 jaar. Inmiddels heeft ze meer dan 1000 games online gespeeld (zie stats op battle.net van user nettie) en een hoger level dan ik (zie user Zasla op battle.net, gateway Northrend). :+

[ Voor 34% gewijzigd door remco_k op 10-01-2007 23:39 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 11:38

KRG

Betreft dit topic oude PC games of ook consoles?

Ik ben namelijk al een poosje retroconsoles aan het sparen, speel er best vaak op. Vind de SNES zelf het leukst, daar heb ik dan ook de meeste spellen voor.

Ook speelde ik altijd automatisch oude games omdat we (nu nog steeds) maar een PIII 667 hebben. We hebben nu tijdelijk een nieuwe, maar dan merk ik wel dat ik toch eerder neig naar nieuwere games. Maar ben nu bezig met Commandos 2, niet zo heel oud, maar niet echt meer nieuw :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_harde_kern
  • Laatst online: 28-08 23:52
Ik speel Doom 1 of 2 nog.
Op mijn telefoon 8)
Een motorola mpx200 smartphone.

Best leuk spel, speelde het ook op mijn pc maar toen kwamen de nieuwe games.
Het spel speel ik als ik me verveel en niet thuis ben. ( Op school in de mediatheek/studiehuis dus )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ben1985 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:21:
[...]

Wolfenstein 3D, speel ik ook nog regelmatig. Geweldig spel, vooral dat je aan t einde Hitler zelf mag afknallen. Heb dus wel de volledige versie in mn bezit. Was de eerste 3D shooter en ook de beste!
Volgens mij was Hitler episode 3, en Himmler episode 6 hoor :P

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m9nossie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 12:00
http://www.bombergames.net/sorr_e.htm

Streets of Rage Remake!

Echt een super spelletje om weer te spelen..Vooral als je het kent van vroeger op de Sega.

http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nog geregeld Sof2 en Duke Nukem3D, en heb hier de eerste (Russische?) handheld :+ Nee hoor het is een Atari Lynx waar ik nog geregeld op speel.

Afbeeldingslocatie: http://www.homecomputermuseum.de/game/detail/7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:14
Oh, wat een mooi topic.

Ik speel nog regelmatig (eens in de zoveel maanden) Mario 1, 2 en 3, Super Mario World, Donkey Kong Country, Street Fighter 2, Mortal Kombat, Mario Kart, Worms, Metal Gear Solid. En een hoop "moderne klassiekers"

Maar het aller beste, meest verslavende spel ooit vind ik toch nog steeds Duck Hunt (maar 14 jaar terug werd daar nog niet bij geblowt).

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik speel ook nog graag wel eens Mario. Geen gezeik snel opstarten , geen lange laadtijden enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt
  • Laatst online: 09-10 13:40

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Ik ben pas geleden weer begonnen aan red alert 2, en maffia. Nu ben ik nog niet zo oud :P , maar die spellen heb ik helemaal grijs gespeeld, en nu is de verhaal lijn nog steeds vet. Het verveeld gewoon niet. En af en toe zo ook nog wat op de snes, mario 1, 2 en 3 en super mario kart. Frustrerend als je dan niet verder komt :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Laatst online: 26-09 13:09
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:00:
Ik speel nog geregeld Sof2 en Duke Nukem3D, en heb hier de eerste (Russische?) handheld :+ Nee hoor het is een Atari Lynx waar ik nog geregeld op speel.

[afbeelding]
die lynx heb ik hier ook nog in me kastje liggen. Dat ding liep echt zwaar voor op de gameboy.

Ik heb pas trouwens nog KKND gespeeld. Kent iemand dat nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:39

Snuffel

Vroem!

There can be only one:

Afbeeldingslocatie: http://abandonware.universal.av7.net/Jeux/Kings_Quest_1.1984.gif

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20

_Ernst_

Mark It Zero!

Supaplex! Waarom? Omdat het erg verslavend en leuk is :P
Speel het sinds een paar maanden weer af en toe op school op m'n laptop. M'n laptop is niet zo snel, dus nieuw spellen kan ik vergeten, maar supaplex draait er natuurlijk uitstekend op :P (via dosbox)

Ik zit nu alleen vast bij level 55...

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Heb m'n oude playstation weer eens onder het stof vandaan gehaald:

De, geniale, spellen die ik er mee speel (ben er op het moment niet vanaf te slaan :) ):

-Final Fantasy IX (9, voor de mensen die geen romeins kunnen) Vivi !!! :D
Heerlijk spel, vol fantasie en een sfeer die mij zo wist te vangen dat het me eigenlijk nooit meer heeft losgelaten. Heb hierna nog deel 7, 8 en 10 uitgeprobeerd maar dat was toch heeeeel anders (minder). Tot nu toe 3 keer uitgespeeld waarvan 1 keer voor de volle 100%. En dat is echt heeeeeeel erg veel speeltijd die daar in gaat zitten. Ben nu op weg naar de 4e keer uitspelen, of ik voor de 100% ga moet ik nog even over nadenken :P .

Afbeeldingslocatie: http://www.utdallas.edu/~eea031000/images/!final_fantasy_9_(psx)_2.jpg

-Crash Bandicoot Warped (3)
Lekker lichtvoetig (letterlijk ;) ) spel, en de time trials in elk (!) lvl zijn echt geniaal. Verslavend!

Afbeeldingslocatie: http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/e/e7/260px-PSX_Crash_Bandicoot_3.jpg

-Crash Team Racing (time trials for the win again :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.videogamecritic.net/images/ps/crash_team_racing.jpg

En probeerde laatst Knights & Merchants weer te gaan spelen (PC), maar die doet het niet onder Windows XP ;(
Heel erg jammer, was m'n eerste echt serieuze pc-spel dat ik ooit heb gespeeld. Het viel m'n moeder op dat ik opeens nauwelijks meer buitenspeelde :+

[ Voor 48% gewijzigd door UltraR-pc op 11-01-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik speel nog weleens Jagged Alliance 2 en de uitbreiding daarop. Ik wacht nog steeds op een nieuwe JA... weet iemand een goed spel dat erop lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vroeger echt helemaal gek van die beat em up games zoals double dragon. Dan liep je samen met je maat rond om mannetjes neer te slaan, geweldig was dat :D . Dan pakte jij hem bijv vast en die andere knietjes geven enzo hehe.

Uiteraard ook Streetfighter. Ben echt een streetfighter addict. Niemand kon het vroeger van mij winnen (nu nog steeds niet :+ ). Heb zelfs een redelijk nieuwe voor de xbox gekocht (2d nog :D ) met superveel special moves en tag team enzo. Speel ik af en toe nog wel es als ik er zin in heb.

Mario natuurlijk ook. Dat speel ik ook wel vaak opzich. Het leukste vind ik natuurlijk mario 3, ken zowat alle geheimen al en speel hem echt binnen 1 uur uit (warpzones :D ), maar het is leuker om elk veld te doorlopen. Weet nog dat ik vroeger als ik bij een vriend van mij ging logeren wij dit echt tot diep in de nacht speelde.

Op de snes vond ik Donkey Kong 1 zo vet. Die heb ik ook uitgespeeld, was moeilijk, duurde lang, maar het was het waard.

Op de megadrive altijd street of rage, sonic zulke dingen.

ben blij dat ik voor alle ouwe consoles emu's + een zooi roms heb staan, om even te spelen als ik er weer zin in krijg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Indiana Jones and the fate of Atlantis.

Heerlijke adventure. Kwalitatief hoogwaardig op alle fronten. Ik speel het erg graag omdat dit soort spellen simpelweg niet meer gemaakt worden. Absolute aanrader.

Afbeeldingslocatie: http://www.dosgamesarchive.com/download/atlantis.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 18:35

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik ben onlangs weer begonnen met C&C Tiberian Sun die ik in mijn niet zo heel grote verzameling terugvond. Ok het leek er vroeger mooier uit te zien maar het valt me allemaal eigenlijk nog erg mee. Het is gewoon weer eens leuk om terug te grijpen naar vroeger. Dit is overigens niet de enige die ik nu speel, ook Red Alert 2 staat weer op mijn laptop. Deze vind ik echter iets te nieuw voor dit topic.

Afbeeldingslocatie: http://www.mandm-web.nl/images/content/tibsun.jpg

Als ik kon zou ik Red Alert 1 wel weer eens willen spelen. Dat heb ik een hele tijd geleden nog getracht te doen maar door Win2k en WinXP was dat toen niet mogelijk. Eens kijken of dat tooltje ondertussen al beter werkt.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:05

Sinester

Game Guru

ik had laats red alert weer geinstalleerd
het vervelende is dat ik vroeger de game speed altijd op de hoogste stand had staan.
doe ik dat nu dan gaat de game veel te snel, en 1 speed lager gaat weer te traag voor mijn doen.

iemand een oplossing hiervoor?

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Sinester schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:26:
ik had laats red alert weer geinstalleerd
het vervelende is dat ik vroeger de game speed altijd op de hoogste stand had staan.
doe ik dat nu dan gaat de game veel te snel, en 1 speed lager gaat weer te traag voor mijn doen.

iemand een oplossing hiervoor?
Geheugen en processor snelheden aanpassen (als in, heel veel lager zetten) zou een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liledevil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

liledevil

DELL EVIL I

SOS(Space of Starcraft) ;-)
Ik had het hier toevallig gister over met de stagiair hier.
Vraag me het alleen af hoe ze het gaan doen voor de Terran, mag je steeds je steden gaan zoeken ;)
Features:
3 single race factions
Planets ipv Realms
Battle grounds kun je met je mount(spaceship) in space vechten.

Zelf heb ik onlangs echt megaveel retro gespeeld, genoemde titels als Colonization, Mortal Kombat 1 tm Triology(laatste is een w32 patch voor), Settlers 1&2.
Heb ook nog geprobeerd om Beast n Bumpkins & Constructor te spelen, deze liepen achter niet echt lekker. Dus maar naar het volgende retro spel gegaan :)

Wat me opvalt met deze oudere games is dat ze allemaal op hun eigen manier er uniek zijn qua gameplay & humor

if you pay peanuts, you get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
lemming op een floppie :P blijft ook heel grappig alleen xp crasht ervan :( dus moet je het spelen op een oude windows versie:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:27
Diablo II LOD, de gameplay blijft nog steeds fantastisch (lkkr hack & slash), heb wel nieuwere geprobeerd, maar niets is als D2. de community leeft ook nog steeds, ook hier op GoT, alleen is het wel jmmr dat het steeds meer een dupers heaven wordt, en ze veroorzaken veel lag, maar denk dat battle.net daar niets meer aan gaat doen: zonde als je het mij vraagt

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

harmz schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:26:
lemming op een floppie :P blijft ook heel grappig alleen xp crasht ervan :( dus moet je het spelen op een oude windows versie:P
Niet nodig - kan ook online!

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Laatst online: 22:50
liledevil schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:20:
[...]

SOS(Space of Starcraft) ;-)
Ik had het hier toevallig gister over met de stagiair hier.
Vraag me het alleen af hoe ze het gaan doen voor de Terran, mag je steeds je steden gaan zoeken ;)
Features:
3 single race factions
Planets ipv Realms
Battle grounds kun je met je mount(spaceship) in space vechten.

Zelf heb ik onlangs echt megaveel retro gespeeld, genoemde titels als Colonization, Mortal Kombat 1 tm Triology(laatste is een w32 patch voor), Settlers 1&2.
Heb ook nog geprobeerd om Beast n Bumpkins & Constructor te spelen, deze liepen achter niet echt lekker. Dus maar naar het volgende retro spel gegaan :)

Wat me opvalt met deze oudere games is dat ze allemaal op hun eigen manier er uniek zijn qua gameplay & humor
Jaaa Beast en Bumpkins <3 wat een heerlijk spel is dat. Wat ik allemaal niet geprobeerd heb om daar weer aan te komen ;(. Als iemand iets weer over het spel, waar ik het kan halen ( kuch downloaden kuch ) en werkend krijg onder WinXP, laat het ff horen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

Theme Hospital laatst weer geinstalleerd, wat een nostalgie en wat een gameplay!!! Grafisch misschien meer zo mooi, maar die gameplay nou nou! Ik ben er weer aardig wat uurtjes mee zoet. Ik denk dat ik hem maar probeer uit te spelen meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was hopeloos op zoek naar Eggy Goes To Eggerland, de versie van Eggerland voor de PC (DOS).

Volgens wikipedia bestaat er niet eens een DOS versie (majah das wikipedia, ik heb het ooit gespeeld dus).

Laatst ook weer de orginele Snoopy game gespeeld, geweldig is dat.

Alleen jammer dat ik het in 5 min had uitgespeeld waar ik er vroeger dagen aan een stuk op zat en dan nog niet helemaal eruit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:27
laatst ook weer begonnen met Project I.G.I., en greep me ook weer aan. vroeger kwam ik nooit verder als lvl 3, maar nu ben ik ouder en wijzer 8)7 en heb het nu bijna uitgespeeld. blijf het heerlijk vinden, die stealth play, je bent dood voor je het weet

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
ALF schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:12:
Theme Hospital laatst weer geinstalleerd, wat een nostalgie en wat een gameplay!!! Grafisch misschien meer zo mooi, maar die gameplay nou nou! Ik ben er weer aardig wat uurtjes mee zoet. Ik denk dat ik hem maar probeer uit te spelen meteen.
Wat een spel _/-\o_ Ik speel het nu nog steeds af en toe. Niet echt mooi zoals je al zegt, maar leuke gameplay, grappige annimaties, en vooral heel erg leuk. Misschien wel het beste spel dat ik ooit gespeeld heb... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
De goeie oude UFO : Enemy Unknown....
Supersterke gameplay, klein beetje rpg met de stats van alle soldaatjes, base management, onderzoek, upgrades enz...
En dan nog de tactische scherm.. lekker simpel turn-based, en super-interactie met de omgeving ! Zal nooit vergeten de eerste keer tijdens een urban-missie dat ik een raket naar een alien heb geschoten, deze missende waardoor de raket recht door de raam van een huis doorschoot en in de woonkamer afging, waar dus nog een mannetje van me stond :P friendly fire he ;)
In elk geval nog steeds een coole spel, alle versie hierna (behalve het directe vervolg) vond ik weer stukken minder... wie weet, februari komt ufo:afterlight uit misschien dat deze wel een keer een degelijk spel wordt ;)
zijn nu ook patches te vinden op het net waarmee deze te draaien is onder xp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:47

markvt

Peppi Cola

Artcore schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:00:
Ik speel nog weleens Jagged Alliance 2 en de uitbreiding daarop. Ik wacht nog steeds op een nieuwe JA... weet iemand een goed spel dat erop lijkt?
Jagged Alliance rocks, ik ben nog steeds op zoek naar een boxed versie van 2 waar de source erbij zit.
When Jagged Alliance 2: Wildfire was released, the complete source code for the original game was included on the CD-ROM. This was fascinating, to say the least. After rummaging through the source code for a while, I decided to create some web pages with the tidbits I found. Among them are:

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de playstation nog steeds af en toe Final Fantasy 7, dat vind ik persoonlijk veruit de beste game die ik ooit heb gespeeld. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Prachtig verhaal, erg sfeervol, bij vlagen ontroerend, en als je ff geen zin hebt om met de verhaallijn verder te gaan lekker chocobo's vetmesten en races rennen in The Gold Saucer. :9 :9
Af en toe moet ik gewoon weer ff terug naar die wereld van Cloud, Aeris, Sepiroth etc.

Abe's Oddyssy, ook zo geweldig, platformgame, maar zo heerlijk anders met dat pratende kereltje, super orginele game, en nog net zo verslavend als je er eenmaal weer mee begint.

Verder nog regelmatig C&C Red Alert 2 / Yuri's Revenge, geweldige game, verveelt ook nooit.

Met een goeie vriend van me speel ik af en toe nog steeds Tekken 2, das ook zo'n topper, schoppen slaan en combo's proberen te maken tot de blaren op je duimen staan. :9

Dat zijn mijn 4 retro's wel, moet eerlijk zeggen dat ik er wat betreft de huidige games een beetje uit ben, hand-met-geweer spellen hebben me nooit echt kunnen boeien (uitzondering : Unreal Tournament) :9~ , en terwijl de graphics steeds mooier worden blijft de gameplay wat achter helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:39
Gisteren toch Battlefield 1942 gekocht (inclusief alle uitbreidingen) vanwege veel spelend op school over LAN (en het toch écht wel een goude-ouwe is die ik in de collectie moet hebben, daar ik ook BF:V, BF2, BF2:SF en BF2142 heb).

Zeker een spel dat me vandaag weer de hele dag bezig heeft gehouden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Hey toevallig, die heb ik gister ook net gekocht :). Ik vind hem toch ene beetje tegenvallen na aldoor BF2 demo te hebben gedaan. Maar ik heb het ook niet zo heel lang gedaan nog. Maar ik mis een beetje de snelheid die wel zit in DoD (Day of Defeat, een topmod die ik dagelijks wel ff speel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heh net nog even Commandos 1 uit de doos getoverd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hmm, eigenlijk alleen nog maar Transport Tycoon en Unreal Tournament. :D

Ik zie dat veel mensen een opvolger missen van Transport Tycoon, maar de (minder succesvolle) opvolger was naar mijn weten toch echt Locomotion.

[ Voor 67% gewijzigd door MaZo op 14-01-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Laatst online: 23-02 10:10
Daar is dit topic niet voor bedoeld. [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic deel 3 wel

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

ThaHandy

Discovery Channel

battle chess?
alleen snapte ik er nog nix van, nu nog steeds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 15:32
Ik speel terug met veel plezien supaplex. Zalig spel is dat :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doom maar ook quake speel ik toch wel regelmatig.
er zijn namelijk verschillende addons waardoor het beter draait en er beter uitziet als vroeger.
het zijn gewoon leuke games om te spelen ondanks de leeftijd van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:19
Sports car GT, naast GPL en NASCAR één van de eerste simulaties. Al gaat GPL een stuk verder. Desondanks is SCGT best een leuk spel, met hele aardige graphics.

Daarnaast is het een handig spel, om soms toch nog even de oude Hockenheim te rijden, en ROad Atlanta :)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen doet hier zijn best (hele) oude spellen erbij te halen, baas boven baas om de oudste, vetste spellen erbij te halen, maar mijn God, wat waren de 2 delen in de serie van Max Payne angstaanjagend goed zeg! Die ga ik nu zo maar eens installeren. De nachtmerrie hoofdstukken uit deze beide delen, hebben voor mij nog altijd de meest realistische game-ervaring ooit opgeleverd :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Sinds ik mijn Sega Megadrive (Genesis) heb speelde ik Streets of Rage 1/2/3 (das al even geleden)
Mijn Sega MD is toen overleden :N , ben toen een beetje op internet aan het zoeken geweest en kwam een emulator tegen, speel het nu over internet samen met een vriend van mij, blijft leuk jammer dat er nooit een 4de deel is gekomen.

Stunts speel ik afentoe nog weleens, puur uit nostalgie is gewoon een leuk spel :)

Duke Nukem 3D speel ik ook nogsteeds was mijn eerste spel dat ik ooit gekocht heb, eerst 1 dag de telefoonlijn bezet gehouden om de demo te downloaden (en 3 keer opnieuw moeten doen, toen maar download manager gebruikt. ), dat waren de tijden :')

Ook heel afentoe nog Commander Keen, was denk ik mijn eerste spel op de C64

Speelde niet zolang geleden ook nog weleens Prince of Persia en Digger maar deze zijn me een beetje gaan vervelen.

Ik speel alles onder windows2003 en Dosbox afentoe wat geluids probleempjes maar dat kan me niet schelen :)

Iemand nog andere alternatieven voor "dos emulatie" ?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 19:38
MaZo schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:22:
Hmm, eigenlijk alleen nog maar Transport Tycoon en Unreal Tournament. :D

Ik zie dat veel mensen een opvolger missen van Transport Tycoon, maar de (minder succesvolle) opvolger was naar mijn weten toch echt Locomotion.
Transport tycoon heb ik ook weer eens uit de kast getrokken! Erg leuk om te spelen. Het duurt alleen even voordat ik weer een winstgevende route kon uitzetten.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:40

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Afbeeldingslocatie: http://blood.lith.com/bestiary/fat_zomb.gif Blood (win98); Top aan de lijst van mijn favo shooters; monsters, demonen en veel bloed :)

Klik hier voor meer info :P

Afbeeldingslocatie: http://www.3drealms.com/duke3d/shots/shot7.jpg

Duke3d (jfduke, eduke); Humor en sweet gameplay. En zitten top-eastereggs tussen ;).

Afbeeldingslocatie: http://www.idsoftware.com/games/doom/doom2/images/full02.jpg

Doom1&2 (Zdoom); tja spreekt voor zichzelf

TTD (openttd); :P

Afbeeldingslocatie: http://members.iinet.net.au/~vannevar/tyrian/linewars2.gif

Tyrian (dosbox); In dit spel kan je lekker veel upgraden en kom je levelbazen tegen die je hele scherm vullen echt top.

Afbeeldingslocatie: http://the-junkyard.net/images/reviews/undying/undying-004.jpg

Laatst ook nog Undying uitgespeeld, vrij scary alleen zien de buiten omgevingen er soms vrij saai uit.

[ Voor 90% gewijzigd door TweakJerommeke op 10-02-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 21:59
Hier hebben we niets aan, zie ook de topic waarschuwing

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 13:44 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIGER79 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:52:
De goeie oude UFO : Enemy Unknown....
With ^^ - nog altijd het beste tactische combat spel dat ik heb.
Als ik mn geduld bewaren kan speel ik M.A.X. omdat dat strategisch gezien eigenlijk m'n favo game is als ie niet telkens crasht (net als UFO voldoende simpel om snel te beginnen en voldoende complex om laat in een game nog nieuwe dingen te verzinnen)
Ik heb voor UFO en MAX een windows 98 pctje ingericht op een virtuele PC, anders loopt het allemaal veel te snel vast.
Verder nog Master or Orion 2 op m'n tablet PC als ik me verveel. Dat spel is ook best gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 08:03
Vroeger heb ik veel Pharaoh gespeeld met de uitbreiding Cleopatra. Hier hangt nogsteeds een poster van op mijn kamer. Je kent het misschien nog wel, uitgegeven door het oude sierra. Misschien een beetje in de schaduw van Caesar III maar zeker niet minder leuk.
Leuke gameplay en piramides waar je echt uren over doet maken het zelfs nu nog leuk.
Ik kwam het tegen in mijn CD collectie en kon het niet laten om het weer te installeren, pure nostalgie voor mij :)

Hieronder wat screenshots voor de herrinneren (klik voor full-size, en dat was in die tijd alwel 1024*768)

Afbeeldingslocatie: http://www.mevink.nl/album/d/802-2/pharaoh1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mevink.nl/album/d/785-2/GCS0057.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mevink.nl/album/d/790-2/GCS0058.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mevink.nl/album/d/798-2/GCS0060.jpg

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 08:32
ik speel nogsteeds Settlers 2. Deze zal ongetwijfeld al keer langs zijn gekomen, maar ik zet hem toch bij deze even neer. Er is zelfs laatst een remake van gemaakt maar die kan nog lang niet aan de oude dos versie tippen. Ik speel dit spel dus nogsteeds zo af en toe na 10 jaar, er is geen een betere RTS game.Kun je nagaan ik ben 16, en ik speel het al van mijn 5e/6e, niet veel mensen iig die mij erin verslaan _/-\o_ wat zou ik die graag nog is met oude vrienden met 2 muizen willen spelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/games/dk/57/images/games/Settlers%202%20Gold2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macgamer.com/Reviews-old/settlers2/observe.gif

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:34

Zeror

Ik Henk 'm!

coolyboy schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:18:
Vroeger heb ik veel Pharaoh gespeeld met de uitbreiding Cleopatra. Hier hangt nogsteeds een poster van op mijn kamer. Je kent het misschien nog wel, uitgegeven door het oude sierra. Misschien een beetje in de schaduw van Caesar III maar zeker niet minder leuk.
Leuke gameplay en piramides waar je echt uren over doet maken het zelfs nu nog leuk.
Ik kwam het tegen in mijn CD collectie en kon het niet laten om het weer te installeren, pure nostalgie voor mij :)

Hieronder wat screenshots voor de herrinneren (klik voor full-size, en dat was in die tijd alwel 1024*768)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Pharoah _/-\o_
Heb ik ook erg veel gespeeld. Vond het leuker dan Ceasar III. Vooral dat de nijl kon overstromen en dan je oogst weer mislukte enzo was wel cool :D

Als je pharaoh leuk vind kan ik je Immortal Cities - Children of the Nile ook aanraden. Zelfde principe als pharaoh, maar dan 3d. Ook erg leuk :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardo schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:50:
ik speel nogsteeds Settlers 2. Deze zal ongetwijfeld al keer langs zijn gekomen, maar ik zet hem toch bij deze even neer. Er is zelfs laatst een remake van gemaakt maar die kan nog lang niet aan de oude dos versie tippen. Ik speel dit spel dus nogsteeds zo af en toe na 10 jaar, er is geen een betere RTS game.Kun je nagaan ik ben 16, en ik speel het al van mijn 5e/6e, niet veel mensen iig die mij erin verslaan _/-\o_ wat zou ik die graag nog is met oude vrienden met 2 muizen willen spelen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dan moet je eens tegen me broertje spelen, dan wordt dat een clash of the titans ;)

Ik neem aan dat je ook wel op de hoogte bent van de vernieuwde 10th Anniversary edtion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
zou graag tegen hem spelen maarja over internet gaat niet volgens mij?:P en lan zit er niet op dacht ik anders kon het nog via hamachi. Maar ja ik weet van de remake zie deze zin van me:

Er is zelfs laatst een remake van gemaakt maar die kan nog lang niet aan de oude dos versie tippen.

daarmee bedoel ik dus die: 10th Anniversary edtion

Alleen vind ik die niet echt goed ofzo, leuk voor paar uur maar dan is het weer over, dat gevoel van settlers 2 krijg je nooit meer terug ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Laatst bij m'n neef lekker nostalgische games gedownload:

Allebei Yogho Yogho! gedaan, wie hem het eerst had uitgespeeld :).
Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/games/732/download/images/games/Yogho%20Yogho2.png

En kent iemand Street Rod nog? Dè voorloper van NFS :P
Afbeeldingslocatie: http://koti.mbnet.fi/ktalo/kapseli/pelit/2001--3/streetrod/sr1_chevy.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/games/34/images/games/Street%20Rod%2025.png

en kent iemand Dark Ages?
Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/games/578/download/images/games/Dark%20Ages5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 09:43
Paar dagen terug is weer rondgehangen op abandoned software sites en dan kom je soms best geinige dingen tegen, zoals dit spel:

Buzz Aldrins Race into Space

Denk niet dat veel tweakers het kennen, maar is een spel, waarbij je in wedloop met de russen of amerikanen bent om de race in space te winnen. Het is nog knap lastig om te winnen.

Nu het leuke op deze site:
http://www.geocities.com/raceintospace/

The game's copyright has reverted to its designers, who have given fans permission to make it available so long as they don't sell it (see copyright info).

Zo, het is nog legaal ook allemaal.
Probleem is om de CD versie te vinden, kan de link alleen niet terug vinden en kan zelf zo een grote file niet ergens posten.
Je zult even dosbox of een andere dosemulator moeten draaien, anders doet ie het niet.
Maar ik had met dosbox en een andere utilitie die ergens op de site werd genoemd geen enkel probleem om het te draaien. Hehe best geinig om zo een oud spel op een 225BW widescreen te zien.

Maar heb nog geen enkel spel gewonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

KRG schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:35:
[afbeelding]
[afbeelding]
ik was de naam daarvan al kwijt :D

ik heb dat tot een jaar of 2/3 terug gespeeld, toen heb ik die PC weggedaan ;(

ik heb

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

- dune 2000 multiplayer (en soms single of practice)
omdat het gewoon de beste (en eenvoudigste) stratigy game is
omdat je elkaar niet in 10sec van de kaart kunt vegen maar een 5 uur durende oorlog moet houden voordat iemand opgeeft.

- bomberman multiplayer
beste lan-game ooit. ook geschikt om met zijn 4en thuis te spelen dus :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ben weer begonnen met UFO via Dosbox en ja, het is nog steeds het beste turn-based spel ooit :P

Afbeeldingslocatie: http://www.consolemad.co.uk/shop/components/com_virtuemart/shop_image/product/827edb9fbf4bcf2bd0c59034466150de.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bilder.vgb.no/147/img_4379efd2e3a4e.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/games/38/UFO-EnemyUnknown/images/games/UFO%20-%20Enemy%20Unknown1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/games/38/UFO-EnemyUnknown/images/games/UFO%20-%20Enemy%20Unknown3.png

Ik heb zelf nooit de nieuwe reeks gespeeld maar dat is zover ik kan zien niet zo'n gemis.
Lekker wat researchen, bouwen, levend vangen en dan op de pijnbank >:)
Ben nu met de mind-control bezig en zag deze draad in m'n lijstje staan en moest het even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:17
*grinn

wie kent er commander keen nog?

Afbeeldingslocatie: http://www.commander-keen.com/screenshots/keen1/6.gif

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Laatst online: 22:50
Commander keen, blijven geweldige spellen.. echt zo vaak gespeeld :) Blijft leuk
Ook heb net als bovenstaand, veel Pharoah gespeeld ( incl uitbreiding ) die stond toen eens op een Twilight cd.. En ook Caesar III ( en ook IV ff gespeeld )

Immortal Cities - Children of the Nile ook geprobeerd, maar dat werkte hier niet helemaal, kreeg allemaal artifacts enzo, misschien doet ie het inmiddels op mijn laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:40

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Pharoah is een geweldig spel alleen hadden ze de RTS gedeelte eruit kunnen laten :) (eigenlijk bij alle spellen in die reeks).

Commander Keen heb ik vroeger echt niet normaal vaak gedaan, deel 5 (2de episode in de ruimte) blijft nog het leukste uit de reeks. :P Deel 2/3 vind ik nog vrij lastig.

[ Voor 40% gewijzigd door TweakJerommeke op 10-02-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:59
Xargon!

Ik heb vroeger alleen shareware gespeeld, nu heb ik de andere 2 episodes ook nog 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.dosgamesarchive.com/download/xargon.gif

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bangkirai schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:54:
Paar dagen terug is weer rondgehangen op abandoned software sites en dan kom je soms best geinige dingen tegen, zoals dit spel:

Denk niet dat veel tweakers het kennen, maar is een spel, waarbij je in wedloop met de russen of amerikanen bent om de race in space te winnen. Het is nog knap lastig om te winnen.

Nu het leuke op deze site:
http://www.geocities.com/raceintospace/

The game's copyright has reverted to its designers, who have given fans permission to make it available so long as they don't sell it (see copyright info).

Zo, het is nog legaal ook allemaal.
Probleem is om de CD versie te vinden, kan de link alleen niet terug vinden en kan zelf zo een grote file niet ergens posten.
Je zult even dosbox of een andere dosemulator moeten draaien, anders doet ie het niet.
Maar ik had met dosbox en een andere utilitie die ergens op de site werd genoemd geen enkel probleem om het te draaien. Hehe best geinig om zo een oud spel op een 225BW widescreen te zien.

Maar heb nog geen enkel spel gewonnen!
Ik heb het gespeeld. Wat een bizar moeilijk spel is dat. Er is zo'n grote kans dat je spullen ontploffen of anderzins falen als je je haast, maar je moet je wel haasten omdat de Sovjets (of de Amerikanen natuurlijk) je anders voor zijn. Binnenkort maar weer eens spelen :)

Na aanleiding van Verwijderd in "Raad de game a.d.h.v. een screenshot - D..." (HK) ben ik NAM weer gaan spelen. Het blijft een 'raar' spel.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/ZZ26F89BAC.jpg

Raar omdat het spel met de beperkte middelen van de Build engine (bekend van Duke Nukem 3D en TekWar) geprobeerd is een jungle na te bootsten. Platte plafonds als bladerdak, hier en daar kaarsrechte achthoekige boomstronken van grond tot 'bladerdak en vierkante helikopters. Vermakelijk is het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:40

Wildfire

Joy to the world!

Afgelopen week kwam dit binnen...

Afbeeldingslocatie: http://store.vugames.com/common/images/lbox/646768b.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.sq7.org/omnipedia/images/thumb/2/25/SQ2Logo.gif/250px-SQ2Logo.gif
In space, no-one can hear you clean...
Ben nu dus bezig met het eerste deel... jammer genoeg niet de originele, maar de VGA remake.

Afbeeldingslocatie: http://file.download.co.kr/pic/32181_sq1vga_shot.jpg

En waarom ik dit speel... de prachtige humor natuurlijk, plus het feit dat ik van SF hou. Dan heb je met de Space Quest games dus een heerlijke combo... :P

Afbeeldingslocatie: http://wiw.org/~jess/dataroger.gif

Roger Wilco, intergalactic janitor... with a nack for taking naps in closets.

Gotta love him! _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Wildfire op 10-02-2007 23:36 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:02

Tys

Ik heb hem nog niet voorbij zien komen, maar Scorched Earth is voor mij het enige oude spel wat ik soms nog wel eens speel (werkt met DOSBox).

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/55/Scorch1.gif/250px-Scorch1.gif

En altijd maar sparen voor baby nukes :9

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 15-08 08:38
Lemmings?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
KRG schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:35:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hehe, die heb ik ook nog heel vaak gespeeld :) Maar toen ik klein was, kon ik nooit winnen met een handgeschakelde auto, er ging altijd wel iets kapot :P

Maar het was wel fijn om alle auto's te bekijken en te sleutelen aan die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:19:
[...]

Ik heb het gespeeld. Wat een bizar moeilijk spel is dat. Er is zo'n grote kans dat je spullen ontploffen of anderzins falen als je je haast, maar je moet je wel haasten omdat de Sovjets (of de Amerikanen natuurlijk) je anders voor zijn. Binnenkort maar weer eens spelen :)

Na aanleiding van Verwijderd in "Raad de game a.d.h.v. een screenshot - D..." (HK) ben ik NAM weer gaan spelen. Het blijft een 'raar' spel.

[afbeelding]

Raar omdat het spel met de beperkte middelen van de Build engine (bekend van Duke Nukem 3D en TekWar) geprobeerd is een jungle na te bootsten. Platte plafonds als bladerdak, hier en daar kaarsrechte achthoekige boomstronken van grond tot 'bladerdak en vierkante helikopters. Vermakelijk is het wel :)
Redneck Rampage, geweldig spel, gewoon alles kapot rammen wat maar kapot kan :D

XBL: Warheadheadshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Admiral Freebee schreef op zondag 11 februari 2007 @ 08:58:
[...]

Hehe, die heb ik ook nog heel vaak gespeeld :) Maar toen ik klein was, kon ik nooit winnen met een handgeschakelde auto, er ging altijd wel iets kapot :P

Maar het was wel fijn om alle auto's te bekijken en te sleutelen aan die dingen.
:) haha ik had precies hetzelfde; snapte niks van t schakelen waardoor ik iets opblies, had bij toeval soms een automaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

Ik heb Transport Tycoon (Deluxe) al meerdere keren voobij zien komen maar waarom heeft nog niemand OpenTTD genoemd als remake. OpenTTD gebruikt de grafische componenten uit TTD waardoor het gevoel hetzelfde blijft. Ondertussen is het spel ook uitgebreid met nieuwe features waardoor je nog complexere treinlijnen kan bouwen :+

Blijft mooi om te zien hoe alles werkt na uren bouwen :)

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
kennen er hier toevallig ook mensen pitfall ? :P

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 19:36
Cardo schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:29:
kennen er hier toevallig ook mensen pitfall ? :P
Ik heb de C64-versie wel een aantal keer gespeeld vroeger. Daarna is er nog wel een PC-versie geweest, maar die heb ik vrij snel weer verwijderd.
Maar ik ken ze wel ja!

Ik ben overigens van de week weer begonnen met The Lost Vikings!

De Vikings nadat ze door een level zijn gekomen met nieuwe monsters en watervallen:
Olaf: When we get home, we need to get one of those.
Baleog: Giant snails?
Eric: Treehouses?
Olaf: No, those cool waterfalls that hover in mid air!
_O-

[ Voor 33% gewijzigd door maikel op 15-02-2007 09:15 ]

• stefanass
  • Laatst online: 22:53
Op de C64:
Boulderdash 1/2/3 - Puzzelen op zn best
Zaxxon - Arcade memories
Decathlon - Ultieme competitie destijds (errug slecht voor je joystick!)

Op de SNES:
Super Mario Kart - vooral 2 player mode is geweldig
The Lost Vikings - Humor!

PC:
Space Quest - Humor! Eerste adventure achtige spel wat ik geweldig vond

Playstation:
Metal Gear Solid 2 - Super verhaallijn

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 16:08

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Olaf: When we get home, we need to get one of those.
Baleog: Giant snails?
Eric: Treehouses?
Olaf: No, those cool waterfalls that hover in mid air!
die teksten in dat spel zijn inderdaad geniaal. Alleen al voor die teksten zou je het spel moeten spelen!

http://www.blizzard.com/blizzclassic/vikingsdemo.shtml

[ Voor 9% gewijzigd door LtMarx op 15-02-2007 14:10 ]

• I386DX
  • Laatst online: 19-09 16:59
maikel schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:10:
Ik ben overigens van de week weer begonnen met The Lost Vikings!
Das toeval, ik ook ;-)
kWas mij zowat aan het amuzeren met op Youtube filmpjes te plaatsen van mijn oude spelletjes (http://www.youtube.com/profile?user=i386dx); bij The Lost Vikings ben ik echter blijven stilstaan en speel het nog steeds...

Fantastisch spel trouwens; alleen die humor al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:12
Agent-X schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:01:
Ik ben weer begonnen met UFO via Dosbox en ja, het is nog steeds het beste turn-based spel ooit :P

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb zelf nooit de nieuwe reeks gespeeld maar dat is zover ik kan zien niet zo'n gemis.
Lekker wat researchen, bouwen, levend vangen en dan op de pijnbank >:)
Ben nu met de mind-control bezig en zag deze draad in m'n lijstje staan en moest het even delen.
Is ook al enige tijd geleden (2 jaar gok ik) een Windows XP remake van uitgekomen, heb toen het weer maanden achter elkaar gespeeld. Moet denk ik wel te vinden zijn op SourceForge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Hagar schreef op maandag 12 februari 2007 @ 03:20:
Ik heb Transport Tycoon (Deluxe) al meerdere keren voobij zien komen maar waarom heeft nog niemand OpenTTD genoemd als remake. OpenTTD gebruikt de grafische componenten uit TTD waardoor het gevoel hetzelfde blijft. Ondertussen is het spel ook uitgebreid met nieuwe features waardoor je nog complexere treinlijnen kan bouwen :+

Blijft mooi om te zien hoe alles werkt na uren bouwen :)
Ik ben momentaal ook weer actief bezig met OpenTTD. Ik moet zeg dat mijn tactieken wel wat anders zijn dan ik het vroeger speelde. ;)

Heb me uren ingelezen in de meest optimale layout voor stations, kruispunten, etc. Het is allemaal redelijk complex, maar heerlijk om naar te kijken als het dan na uren nog steeds perfect werkt! Ook leuk om te zien dat OpenTTD nog steeds actief ontwikkeld wordt. De RC5 is uit 2007! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10 02:55
Total Annihilation rules them all
Daarna Empire earth en Morrowind ook Ra2 doet het goed in de rankings

Dit zijn stuk voor stuk games waar veel afwisseling en mogelijkheden (zeker voor die tijd) in zitten
Speel ze nog regelmatig, heerlijk gamed het weg.

Edit, ben ik nog 3 andere koningen titels vergeten
Rise of Nations
Rise of Nations: Rise of Legends
en
Max Payne 2 (gruwelijk goeie sfeer)

alle drie heel bijzonder om te spelen

[ Voor 28% gewijzigd door Ellos op 19-07-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Leuke kick na 4.5 jaar :D

Railroad Tycoon 2 en Transport Tycoon Deluxe speel ik nog wel es, omdat het gewoon nog steeds de beste spellen in dat genre zijn.

Colonization 1 heb ik ook heel veel gespeeld, maar die heeft nu wel een goede opvolger gekregen in de vorm van een remake met de Civ 4 engine, zeker in combinatie met de Age of Discovery-mod echt fantastisch om te spelen!

Keen 2 en 4 speel ik ook nog wel es, maar das puur uit nostalgie.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Harry potter deel 1 + 2 op de gameboy color + PS1.
Mortal kombat en tekken op de PS1
de sims 1
rollercoaster tycoon 1.

(hey i'm just 15)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

stefanass schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:50:
[...]
PC:
Space Quest - Humor! Eerste adventure achtige spel wat ik geweldig vond
[...]
hier http://sarien.net/ kan je SQ1, KQ1, PQ1 online spelen. 8)

edit: commando's geven met de rechtermuisknop is goed bedacht

[ Voor 10% gewijzigd door JJ Le Funk op 19-07-2011 19:55 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Quake I

Hell yeah! :)

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Laatst online: 22:04

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ongetwijfeld ga ik een boel games noemen die al heel vaak voorbij zijnn gekomen, maar toch:

- Age of Empires 2 (met Expansion), gewoon heerlijk over LAN met mn huisgenoten, ziet er niet mooi uit, maar blijft de leukste Age of Empires
- Anno 1602, eigenlijk zo'n beetje het enige spel dat Nederland waarlijk eer aan doet, lekker VOC-ertje spelen.
- Quake I, Spel is fantastisch, graphics iets minder, al zijn daar ook mods voor.
- Unreal Tournament 1, het origineel blijft het beste, zeker voor LAN, helaas wat probleempjes met dualcore
- 4DDriving: Stunts, het origineel van trackmania, minstens zo verslavend, en nog veel moeilijker
- Red Faction, inmiddels ook al weer een oudje, zelfs voor zn leeftijd vrij lelijk, maar het is lekker simpel knallen
- Sim City 2000, need I say more?
- Big Red Racing, simpel ogend, maar nog knap lastig om te winnen racespel.

Games welke ik graag weer eens zou willen spelen, maar die ik thuis niet meer kan vinden, of die het gewoon niet doen onder moderne windows:
- Rally Championship
- No One Lives Forever
- Test Drive: Off Road
- Need for Speed Porsche Unleashed/2000

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10 02:55
Necro'en ftw!!!

(ik weet ook niet meer precies hoe ik hier gekomen ben, het stond open en ik reageerde...)

[ Voor 75% gewijzigd door Ellos op 19-07-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patience! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 09:27
Laatst nog Duke nukem uit de kast getrokken :P
En Golden Sun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:40

tha_crazy

Mafketel

Beasts and bumpkins
gewoonweg een geweldig spel

Afbeeldingslocatie: http://www.cdaccess.com/gifs/screen/beasts&b23.jpg

Ben ooit eens begonnen met een remake in XNA, toch maar weer eens aan verder gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

- Chrono Trigger (zsnes)

Weinig games die me zo grepen :'( .

Afbeeldingslocatie: http://www.stuffwelike.com/stuffwelike/wp-content/uploads/2010/07/166168-fall-8.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Cassius op 20-07-2011 11:14 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 01:12

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Delta Force: Black Hawk Down. Geen enkele andere shooter zal ik zo lang spelen als deze :*)
Speel het nog steeds paar uurtjes per week 8)7
http://www.xfire.com/profile/skullkid15/ O-)

PSN ID: Enzyme-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:51

Twhomp

Stayin' Alive

Dat had ik met MoH:AA. Dat heb ik zo ontzettend lang gespeeld en IMO de lekkerst schietende shooter voor mij. In dat spel kon ik ook bijna toveren!

Op een lanparty eens 1 vs 7 gedaan: ik tegen de rest. Ik als Duitser het slechste wapen (single action rifle), zij wat ze wilden. Gezegd waar ik zat (midden op straat, geen dekking). Kwamen ze met 7 tegelijk aan: 4 man doodgeschoten met 5 kogels (dus 3 headshots), 2 man met 1 magazijn van mijn pistool en de laatste gepistolwhipped. Dus 5 minuten later stonden er 7 mannen achter mijn PC om me te zien spelen en om te checken of ik niet cheatte 8)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Laatst online: 22:04

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Twhomp schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:22:
Dat had ik met MoH:AA. Dat heb ik zo ontzettend lang gespeeld en IMO de lekkerst schietende shooter voor mij. In dat spel kon ik ook bijna toveren!

Op een lanparty eens 1 vs 7 gedaan: ik tegen de rest. Ik als Duitser het slechste wapen (single action rifle), zij wat ze wilden. Gezegd waar ik zat (midden op straat, geen dekking). Kwamen ze met 7 tegelijk aan: 4 man doodgeschoten met 5 kogels (dus 3 headshots), 2 man met 1 magazijn van mijn pistool en de laatste gepistolwhipped. Dus 5 minuten later stonden er 7 mannen achter mijn PC om me te zien spelen en om te checken of ik niet cheatte 8)
Fantastisch spel inderdaad. Ben het alleen niet met je eens dat de Kar98 het slechtste wapen is. Het is het enige wapen waarmee je een beetje raak schiet én schade aanricht. De enige die erbij in de buurt komen zijn de StG44 en de M1 Garand, al die mitrailleurs en machinegeweren zuipen veel te veel ammo :P

Ja, de StG44 kan je ook redelijk in single-shot gebruiken

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 17:16
speel nog iedere week Rome Total War 1.6 net weer enkele campagnes gestart.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion2k
  • Laatst online: 02-10 11:52
Ik ben dit weekend weer eens begonnen met het spel Blade Runner. Het kost wat moeite om het aan de praat te krijgen onder Windows 7, maar het gaat nu prima. Het blijft zo'n mooie sfeer in dat spel en het gedeelte met de foto's zoomen is nog steeds leuk.

Zodra ik Blade Runner heb uitgespeeld, ga ik beginnen met mijn jaarlijks potje Mafia 1. Ik had zojuist de soundtrack voorbij horen komen op mijn mp3 speler en kreeg meteen weer zin om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Laatst online: 08-10 22:56
BdK9001 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:39:
- Anno 1602, eigenlijk zo'n beetje het enige spel dat Nederland waarlijk eer aan doet, lekker VOC-ertje spelen.
Anno 1602 speel ik nog steeds omdat de nieuwere versies mij niet zo kunnen grijpen als het origineel. Heerlijk die oude muziek eronder (heel erg catchy) en die Nederlandse stem erbij met duidelijke, heldere graphics blijf ik er uren in hangen. Speel nu vaker die scenario's uit, maar ben nu al ruim 4 uur bezig met 1 scenario, die klote piraten de hele tijd >:) Over LAN heerst dit spel gewoon, als je wat vrienden hebt die het spel ook goed kunnen spelen en er de tijd voor hebben.

Wat betreft Golden Sun: Heb onlangs Golden Sun Dark Dawn gekocht, en in de periode voordat ik het kocht was ik weer begonnen met Golden Sun. Moet Golden Sun The Lost Age nog eens origineel kopen, had het toentertijd geleend van een vriend. Nu gewoon kopen om de collectie compleet te krijgen ;)

En Electronic Popple, een van mijn eerste pc games ooit. Krijg het deze dagen wel aan de praat, maar zonder muziek, of ik moet het al apart afspelen via mediaplayer, wat ik zelf wat minder vind. Erg leuke game om effe wat mannetjes in elkaar te beuken.
Afbeeldingslocatie: http://free-game-downloads.mosw.com/ss/2438_0.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door ninc op 20-07-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
EDF! EDF! EDF!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH!!!!

Aangezien veel mensen dit niet zullen snappen:
DE CULT CLASSIC! Earth defence force!
YouTube: ‪Classic Game Room HD - EARTH DEFENSE FORCE 2017 review Pt1‬‏ - YouTube (review deel 1 hilarisch)

YouTube: ‪Classic Game Room - EARTH DEFENSE FORCE INSECT ARMAGEDDON review pt1‬‏ - YouTube de opvolger

(vrijdag krijg ik de opvolger in huis!!)
Echt 1 van de meeste epische spellen ooit gemaakt. Met de beste voiceacting die ik ken, nog nooit zo vaak moeten lachen tijdens een spel
YOu like death? THAN DIE!

Cover me, Im reloading!
NO! DO IT YOURSELF!

IIITSSS MELTING MY ARRRRMOOUURR
AAAHHHH

overigens wordt 9 van de 10 radiotransmissies in dat spel afgesloten met AAAAAHHHHHHHH EDF!

[ Voor 23% gewijzigd door Postius op 20-07-2011 14:53 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:29

hellknight

Medieval Nerd

Baldur's Gate serie blijft natuurlijk briljant, zeker icm een flinke portie mods ;-)
Ik zou graag nog eens een potje Worms World Party willen spelen, eens kijken of ik die nog kan vinden, en aan de praat kan krijgen onder W7 - Reloaded is leuk, maar haalt het niet bij WWP.
Onlangs Cid Meier's Alpha Centauri gekocht via GOG, leuk me wel aardig spel. Je merkt duidelijk dat het op Civ gebaseerd is, maar dan met uitgebreide unit design mogelijkheden, en wat meer verhaal. Leuk spel!

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 19:38
Voor de mensen die gek waren van Transport Tycoon. Er is ook een open source variant op basis van TTD:

http://www.openttd.org/en/

Leuke is dat de A.I. vele malen beter is, en dat de mogelijkheden uitgebreid zijn. Dus voor wie er toen op uitgekeken was. Probeer het vooral nog eens een keer en wees verrast.

.edit. spuit11. Paar reacties boven met wordt er ook over openttd gesproken. |:( :'(

[ Voor 12% gewijzigd door HawVer op 20-07-2011 15:00 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Let op:
Onderbouw ook even waarom je juist dit spel nog steeds speelt :)