die minimum systeem eisen kloppen niet, als ik ga spelen met mijn pc (http://specs.tweak.to/6542) en ik zet alles op het laagst haal ik een fps tussen 30 en 50. Wat zou je dan met de minumum systeem halen? niet meer dan 10 denk ik zo, als ik alles op hoogste zet en 1024*768 haal ik maximaal 20 fps
Bedankt nu kan ik eindelijk een beetje fatsoenlijk racen met m'n MS FFB Wheel.Frank155 schreef op 22 June 2003 @ 12:01:
return-to-center tension (RTC)
maw een beetje gevoel in je ff wheel![]()
versie is nu 1.3b een heeft al aardig wat instellingen.
kan het aanbevelen.
Eerst werd de framerate gehalveerd als ik mijn stuur gebruikte.
Met dit tooltje is dit opgelost.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Verwijderd
Laatste drivers geïnstalleerd?Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 17:26:
die minimum systeem eisen kloppen niet, als ik ga spelen met mijn pc (http://specs.tweak.to/6542) en ik zet alles op het laagst haal ik een fps tussen 30 en 50. Wat zou je dan met de minumum systeem halen? niet meer dan 10 denk ik zo, als ik alles op hoogste zet en 1024*768 haal ik maximaal 20 fps
Nee, dat zeg je verkeerd. Het geluid is zeer goed, alleen jij vind het niet mooi ;P
Verwijderd
Ik heb wat problemen met Colin Mcrae Rally 3.
Mijn beeld klopt niet helemaal.
Ik heb de search gebruikt:
[search=colin mcrea 3]
Minimum Requirements
- Windows 98SE/ME/2000/XP
- DirectX 9
- Pentium III or Athlon at 750Mhz
- 128Mb RAM
- Supported 32Mb Graphics Card
- DirectX 9 Compatible Sound Card
Recommended Requirements
- DirectX 9
- Pentium 3/4 or Athlon at 1.4Ghz
- 512Mb RAM
- Supported 64Mb Graphics Card
My Requirements
- Windows XP Home
- DirectX v9.0 [NL]
- Pentium 4 1720Mhz
- 256Mb RAM
- MSI MS-StarForce FeForce4 MX 440 Graphics Card
Ik voldoe dus aan de System Requirements
Hier heb ik dus een screenie gemaakt van het probleem dat ik ondervind.
Dit plaatje is klickable

[img=600,450][http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/770096/CMR_Fout_02.JPG[/img]

Ik hoop dat iemand mij hiet mee kan helpen, want dit spel roeleert echt dik!!!
Alvast bedankt
[search=colin mcrea 3]
Minimum Requirements
- DirectX 9
- 128Mb RAM
Recommended Requirements
- DirectX 9
- 512Mb RAM
My Requirements
- Windows XP Home
- DirectX v9.0 [NL]
- Pentium 4 1720Mhz
- 256Mb RAM
edit:
Dit weet ik iig niet, ik heb een Creative AudioPCI (ES1371,ES1373) (WDM)
Dit plaatje is klickable
[img=600,450][http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/770096/CMR_Fout_02.JPG[/img]
Alvast bedankt
Verwijderd
Laatste drivers geïnstalleerd?Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 20:44:
[search=colin mcrea 3]
Minimum Requirements
- DirectX 9
- 128Mb RAM
Recommended Requirements
- DirectX 9
- 512Mb RAM
My Requirements
- Windows XP Home
- DirectX v9.0 [NL]
- Pentium 4 1720Mhz
- 256Mb RAM
[/edit] Dit weet ik iig niet, ik heb een [i]Creative AudioPCI (ES1371,ES1373) (WDM)[/edit]
Dit plaatje is klickable
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alvast bedankt
Verwijderd
Ik zag dit in de FAQ staan van Codemasters, de link staat in een eerdere post.
Is mijn probleem hetzelde als hier staat beschreven, want mijn Engels in niet meer wat het was geweest
*Nvidia Detonator v44.03 WHQL
*DirectX v9.0 [NL]
Aan de drivers kan het dan niet liggen ofwel dan? Ik zal ze nu nog een keer gaan installeren en dan booten kijken of het probleem dan is opgelost
het is iig wel te hopen, want ik kan niet wachten om goede tijden neer te zetten
Is mijn probleem hetzelde als hier staat beschreven, want mijn Engels in niet meer wat het was geweest
Dit zijn de drivers die ik geinstaleerd heb:6. Problem: Road signs and the car in replays shows display black graphical glitches from a distance.
Solution: In the game's Advanced graphics settings, set Z DEPTH to 24. This will not be available with all video cards
*Nvidia Detonator v44.03 WHQL
*DirectX v9.0 [NL]
Aan de drivers kan het dan niet liggen ofwel dan? Ik zal ze nu nog een keer gaan installeren en dan booten kijken of het probleem dan is opgelost
Verwijderd
ja, ik had eerst niet de laatste drivers en een kameraad van mij ook niet, toen kon je niet eens racen, dan sloot hij gewoon af, dus om te spelen heb je sowiezo de laatste drivers moeten installeren, en over mijn fps, tja ik voldoe aan alle aanbevolen eisen, nog hoger zelfs dus daar hoef je niet naar te kijken, ik denk gewoon dat het spel te zwaar is voor mijn videokaart, @ xenation misschien opniew installeren?
Verwijderd
Linux bedoel je heel het spel opnieuw installeren of alleen de drivers?
En ik zit toch ook ruim met mij specs of niet dan
Dit maakt allemaal niet uit, want door Direct X 9 en Detonators opnieuw te instaleren en te booten werk hij weer
ik heb echter nog een vraag, want ik wil met mijn broertje tegen elkaar spelen op de zelfde pc. Gwn splitscreen dus, maar ik kan de controls niet voor elkaar configureren
Iemand een idee
Ik kan voor user 1 wel de controls aanpassen, bv accelereren, remmen, handrem etc. Het probleem is echter dat dit ook standaard wordt in user 2, 3 en 4. Wat dus niet echt de bedoeling is.
Weet iemand hoe ik dit moet instellen
Dit maakt allemaal niet uit, want door Direct X 9 en Detonators opnieuw te instaleren en te booten werk hij weer
ik heb echter nog een vraag, want ik wil met mijn broertje tegen elkaar spelen op de zelfde pc. Gwn splitscreen dus, maar ik kan de controls niet voor elkaar configureren
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 22:04 ]
Verwijderd
Options, ControlsVerwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 21:38:
Linux bedoel je heel het spel opnieuw installeren of alleen de drivers?
ik heb echter nog een vraag, want ik wil met mijn broertje tegen elkaar spelen op de zelfde pc. Gwn splitscreen dus, maar ik kan de controls niet voor elkaar configurerenIemand een idee
Ik kan voor user 1 wel de controls aanpassen, bv accelereren, remmen, handrem etc. Het probleem is echter dat dit ook standaard wordt in user 2, 3 en 4. Wat dus niet echt de bedoeling is.
Als je volgende keer de search gebruikt moet Mcrae goed spellen ivp McreaVerwijderd schreef op 22 June 2003 @ 20:44:
[search=colin mcrea 3]
Minimum Requirements
- DirectX 9
- 128Mb RAM
Recommended Requirements
- DirectX 9
- 512Mb RAM
My Requirements
- Windows XP Home
- DirectX v9.0 [NL]
- Pentium 4 1720Mhz
- 256Mb RAM
edit:
Dit plaatje is klickable
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alvast bedankt
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Als de persoon er wat aan had is het 1 maar een foutje in McRae is niet echt nuttige informatie voor hem.Henkus schreef op 23 June 2003 @ 08:39:
[...]
Als je volgende keer de search gebruikt moet Mcrae goed spellen ivp Mcrea
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
heb nu dus wat uitgespeeld denk ik. Net 2 seasons volbracht. Wordt afgesloten met "You've reached grade A, 162 points"
oid
Maar goed, en nu? Is er lijst met alle dingen die je kunt unlocken?
oid
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Verwijderd
zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/770096/3party42 schreef op 23 June 2003 @ 10:11:
heb nu dus wat uitgespeeld denk ik. Net 2 seasons volbracht. Wordt afgesloten met "You've reached grade A, 162 points"
oid
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 10:19 ]
Wisten jullie trouwens al dat je je banden lek kan slippen ?
ga maar eens flink spinnen in dat begin stuk van de UK track op het afvalt
gewoon ff beetje donut's maken en na 1 min klap rij je op je velg(en)
ga maar eens flink spinnen in dat begin stuk van de UK track op het afvalt
gewoon ff beetje donut's maken en na 1 min klap rij je op je velg(en)
Canon EOS 80D En wat glaswerk
hmmm
ja & nee...
in de zin van, er zijn ook nieuwe banden enzo...
Daar staat alleen maar een lijstje van auto's...
Maargoed, het spel is sowieso cool dus ik speel nog wel ff door. There has to be more than this...
Dat moet je toch echt zelf bepalenVerwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 11:56:
hm. is het spel waard om te kopen ( 50 euro) ?
Zelf ga ik CMR3 niet kopen, CMR2 vind ik een stúk beter en die ga ik binnenkort wel eens opzoeken en kopen, nu is die ook lekker goedkoop
The devil is in the details.
tja ik vind het een cool spel
afhankelijk van de ondergrond hoe je lekker door een bocht kunt slippen.. op zand kun je hem echt 10m voor de bocht dwars zetten en dan optijd gassen, en op afvalt kun je keihard door de bocht.. lijkt me toch vrij realistisch..
want ik alleen heel stom vind:
als ik een championship race, kun je tussen de races nergens de standen opvragen.. dat zie je alleen voorbij flitsen (heel snel) net voordat je de volgende race start... je ziet dus ook niet de uitslag van de laatste race
vind ik toch behoorlijk stom.
of ben ik scheel?
afhankelijk van de ondergrond hoe je lekker door een bocht kunt slippen.. op zand kun je hem echt 10m voor de bocht dwars zetten en dan optijd gassen, en op afvalt kun je keihard door de bocht.. lijkt me toch vrij realistisch..
want ik alleen heel stom vind:
als ik een championship race, kun je tussen de races nergens de standen opvragen.. dat zie je alleen voorbij flitsen (heel snel) net voordat je de volgende race start... je ziet dus ook niet de uitslag van de laatste race
of ben ik scheel?
De hele userinterface van dit spel is kut
onoverzichtelijk en onhandig
[ Voor 29% gewijzigd door Stefke op 23-06-2003 14:24 ]
Verwijderd
Dat was bij Colin McRae Rally 2 ook al. Ik heb het spel bij een vriend gespeeld, maar ik zelf vind V-rally 3 (PS2) toch veel fijner.De hele userinterface van dit spel is kut onoverzichtelijk en onhandig
voordat je een nieuwe stage begint komt de stand in beeld...HenkS schreef op 23 June 2003 @ 14:08:
als ik een championship race, kun je tussen de races nergens de standen opvragen.. dat zie je alleen voorbij flitsen (heel snel) net voordat je de volgende race start... je ziet dus ook niet de uitslag van de laatste racevind ik toch behoorlijk stom.
of ben ik scheel?
dus dan sta je al op het parcour en dan gaat die Marshall Car (oid) weg, dan zie je de huidige stand... En ook hoeveel seconden je achter staat.. (of voor natuurlijk)
ja en die stand flitst super snel voorbij + je ziet niet de uitslag van de vorige race... alleen als je als 3e vertrekt zie je wat je hebt gedaan t.o.v. nr 1 en 2party42 schreef op 23 June 2003 @ 14:57:
[...]
voordat je een nieuwe stage begint komt de stand in beeld...
dus dan sta je al op het parcour en dan gaat die Marshall Car (oid) weg, dan zie je de huidige stand... En ook hoeveel seconden je achter staat.. (of voor natuurlijk)
oh ja...
mijn specs: http://specs.tweak.to/4917
en het spel draait perfect op 1024x768x32 met alles op high (voor diegenen die twijfelen over de specs van t spel)
mijn specs: http://specs.tweak.to/4917
en het spel draait perfect op 1024x768x32 met alles op high (voor diegenen die twijfelen over de specs van t spel)
hmmHenkS schreef op 23 juni 2003 @ 15:27:
[...]
ja en die stand flitst super snel voorbij + je ziet niet de uitslag van de vorige race... alleen als je als 3e vertrekt zie je wat je hebt gedaan t.o.v. nr 1 en 2
dat heb ik dus niet...
als ik nergens op druk dan zie ik gewoon mij positie ten opzich van de rest
Ik snap de coderingen van de codriver niet. Iemand die me wat uitleg kan geven? left en right is duidelijk, maar verder?
Verwijderd
RTFM = Read The Fucking Manualcoelho schreef op 25 June 2003 @ 00:24:
Ik snap de coderingen van de codriver niet. Iemand die me wat uitleg kan geven? left en right is duidelijk, maar verder?
De eerste demo met een boekje erbij moet nog uitgevonden worden
Verwijderd
Heb het spel ook,draait aardig BEHALVE ALS IK MIJN STUUR INPLUG!
Met standaard drivers van Windows gaat het wel maar stuurt hij niet geweldig. Kan ook weinig instellen omdat je de speciale drivers van Medion (jawel, aldi stuur) nodig hebt.
Wanneer ik die installeer start Colin McRae 3 niet eens meer op. Blijf ik in dat legal blabla hangen... Echt K****
Snap er geen reet van, met Colin McRae 2 had ik hier geen last van.
Denk dat de heren van Codemaster nog niet helemaal klaar zijn...
Met standaard drivers van Windows gaat het wel maar stuurt hij niet geweldig. Kan ook weinig instellen omdat je de speciale drivers van Medion (jawel, aldi stuur) nodig hebt.
Wanneer ik die installeer start Colin McRae 3 niet eens meer op. Blijf ik in dat legal blabla hangen... Echt K****
Snap er geen reet van, met Colin McRae 2 had ik hier geen last van.
Denk dat de heren van Codemaster nog niet helemaal klaar zijn...
Het getal wat je bijrijder roept, is de aangeraden versnelling om de bocht te nemen. Mijn ervaring is dat het lang niet altijd precies klopt, maar je hebt een aanwijzing hoe scherp de bocht is. Wel altijd zelf opletten en niet blindelings op hem vertrouwen. Verder goed luisteren naar speciale dingen als 'don't cut' en 'caution'.
Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.
Ik vind de pacenotes echt slecht. Veel en veel te laat over het algemeen (een "5" megajump met een 2 bocht erachter, krijg je de info mbt de "2" bocht ongeveer als je in de lucht hangt
) en de versnellingen klopt ook geen flikker van. Een 6 is vaak een 4, een 4 is vaak een 6

Ik luister maar een beetje, de rest doe ik op gevoelstefijn schreef op 25 June 2003 @ 12:52:
Ik vind de pacenotes echt slecht. Veel en veel te laat over het algemeen (een "5" megajump met een 2 bocht erachter, krijg je de info mbt de "2" bocht ongeveer als je in de lucht hangt) en de versnellingen klopt ook geen flikker van. Een 6 is vaak een 4, een 4 is vaak een 6
iemand enig idee hoe ik een thrustmaster firestorm controller goed kan calibreren voor dit spel 
het lijkt wel een zeepkist
het lijkt wel een zeepkist
Ik heb een vaag probleem. Als ik Championship kies loopt de PC vast. Stages gaan wel goed, en alle cheats werken ook .. iemand een idee ?
Windows XP SP1
GeForce 4 Ti4200
voor de rest, zie de specs in mijn sig.
Windows XP SP1
GeForce 4 Ti4200
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het FFB probleem heb enigszinds weten op te lossen door de de drivers van de Trhustmapper te installeren. Ik heb zelf een Thrustmaster FFB stuurtje. Daarna had ik veel meer gevoel, behalve bij een harde impact (botsing o.i.d.) en op asfalt.Crash-Override schreef op 25 June 2003 @ 18:59:
iemand enig idee hoe ik een thrustmaster firestorm controller goed kan calibreren voor dit spel
het lijkt wel een zeepkist![]()
Het geluidsprobleem, dat het af en toe wegvalt los ik op door EAX te selecteren zonder effects. Dit helpt bij mij ondanks dat het geen EAX game is.
Ik weet niet of je hiermee geholpen bent want ik ken jou controler verder niet.
Handtekening
Verwijderd
heb je dan zeker ook als je UK gaat spelen?Arfman schreef op 26 June 2003 @ 00:19:
Ik heb een vaag probleem. Als ik Championship kies loopt de PC vast. Stages gaan wel goed, en alle cheats werken ook .. iemand een idee ?
Windows XP SP1
GeForce 4 Ti4200
workaround: graphics op low doen
is bug
tering zooi ik wil ook UK spelen en champion op high quality
hopen dat er binnenkort een patch voor komt
Verwijderd
Heb een vreemd probleempje met Colin McRae 3 (liep ik ook al met TOCA2 tegenaan): het spel loopt een tijdje normaal .. prima snelheid qua beeld, goede geluidskwaliteit, allemaal top.
Maar na een race of twee a drie, begint het geluid zodra je begint te spelen (dus nog niet tijdens pits- en start-scenes) ontzettend te kraken en harde static te geven, wat het echt ondoenlijk maakt om het geluid aan te laten staan.
Heeft iemand anders dit wel es gehad? Oplossing?
Maar na een race of twee a drie, begint het geluid zodra je begint te spelen (dus nog niet tijdens pits- en start-scenes) ontzettend te kraken en harde static te geven, wat het echt ondoenlijk maakt om het geluid aan te laten staan.
Verwijderd
Arfman schreef op 26 June 2003 @ 00:19:
Windows XP SP1
GeForce 4 Ti4200
bron: http://www.codemasters.com/support/faqs.php?gameid=1151Problem: The game crashes in the Championship mode, but runs without problems in the Stages mode.
Solution: You need to set Vsync (Vertical Sync) to "on" in your graphics card's Windows options. For ATI cards, this can be done in control panel - display - settings - advanced - Direct 3D. Change the setting to 'Always on'
For Nvidia-based cards, Vysnc should be on (or on auto) by default. If you are experiencing this problem, another application on your PC may have changed the Vysnc setting. To adjust your Vsync option you require a third party tweaking tool, such as Riva Tuner. This is available from http://download.guru3d.com/rivatuner/
To adjust your Vsync settings using Riva Tuner, do as follows:
1) Run Riva Tuner
2) From the 'main' tab click on the button to the right hand side of 'Customise'
3) Then select 'Customise Direct Draw and Direct 3D settings'
4) Click on the 'Vsync' tab
5) Now change the value to 'auto' or 'Always on'
6) Click on Apply and now run the game.
Verwijderd
zie Krakend geluid bij DTM/CMR3Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 04:09:
Heb een vreemd probleempje met Colin McRae 3 (liep ik ook al met TOCA2 tegenaan): het spel loopt een tijdje normaal .. prima snelheid qua beeld, goede geluidskwaliteit, allemaal top.
Dankjewel Snake !
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
dat FFB maakt me niet zoveel uitBalboa schreef op 26 June 2003 @ 00:27:
[...]
Het FFB probleem heb enigszinds weten op te lossen door de de drivers van de Trhustmapper te installeren. Ik heb zelf een Thrustmaster FFB stuurtje. Daarna had ik veel meer gevoel, behalve bij een harde impact (botsing o.i.d.) en op asfalt.
Het geluidsprobleem, dat het af en toe wegvalt los ik op door EAX te selecteren zonder effects. Dit helpt bij mij ondanks dat het geen EAX game is.
Ik weet niet of je hiermee geholpen bent want ik ken jou controler verder niet.
ik krijg de controller zelf niet goed, niet lekker, ingesteld
de besturing van de auto lijkt zowaar op die van een zeepkist op een zeil met groene zeep

Verwijderd
Geef de optie 'ANALOGUECONTROLLERS' mee aan de snelkoppeling:Crash-Override schreef op 26 June 2003 @ 16:57:
[...]
dat FFB maakt me niet zoveel uit
ik krijg de controller zelf niet goed, niet lekker, ingesteld
de besturing van de auto lijkt zowaar op die van een zeepkist op een zeil met groene zeep![]()
code:
1
| "C:\Program Files\Codemasters\Colin McRae Rally 3\rally_3pc.exe" ANALOGUECONTROLLERS |
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 17:41 ]
thx, ik zal het nu gelijk es gaan testen 
[edit]
wat doet dit eigenlijk precies
en waar heb je dit gevonden?
[edit]
[ Voor 48% gewijzigd door Crash op 26-06-2003 17:51 ]
Verwijderd
Crash-Override schreef op 26 June 2003 @ 17:45:
thx, ik zal het nu gelijk es gaan testen
[edit]
bron: http://community.codemast...9d742d1d9f&threadid=21175Using 'ANALOGUECONTROLLERS' on the command line will force analogue. Setting the steering to analogue will increase the responsiveness of the steering. Moving the controller to full lock will mean that the car wheels will immediately go to full lock. This should provide a more accurate, but challenging driving experience. No game controller should be either added or removed once the game has been started.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 17:55 ]
aaaaaah, op die manier 
heb het zojuist geprobeerd, en de auto reageert idd anders, maar ik stuur met de stick, dus is eigenlijk digitaal
toch bedankt voor de info, en ik zal zelf eens kijken wat ik daar op die fora kan vinden
[edit]
foutje, sturen met een stick is wel degelijk analoog
heb het zojuist geprobeerd, en de auto reageert idd anders, maar ik stuur met de stick, dus is eigenlijk digitaal
toch bedankt voor de info, en ik zal zelf eens kijken wat ik daar op die fora kan vinden
[edit]
foutje, sturen met een stick is wel degelijk analoog
[ Voor 15% gewijzigd door Crash op 26-06-2003 17:58 ]
Die problemen in de demo heb ik ook, maar zijn die in de officiele release wel weggewerkt? Ik hoop het, ik ben zwaar fan van CMR 2 en ik hoop dat 3 dus nog beter wordt. Ook een probleem bij mij is dat ikgeloof ik niet boven de 640X480 kan (in de demo dus) met een Geforce 2Ti. De problemen met het geluid en de FFB heb ik ook in de demo van DTM driver. Heeft de rest dat ook?
Life is not about specs, it is about joy!
Ik heb bij de tweede stage USA op hard een gek geworden bijrijder. Links is rechts, 1 is 6, alles lijkt wel precies andersom. Zwaar irritant. Kan die beter helemaal zijn mond houden.
Nou, stage 3 komt mijn wens uit. Helemaal geen commentaar meer. Stage 4 is alles weer in orde, maar wel hoop tijd verloren.
Verder wel een gaaf spel. Lukt mij goed met toetsenbord. Op hard tot aan Japan weinig problemen. Alleen het geluid bij crashes valt erg tegen.
Nou, stage 3 komt mijn wens uit. Helemaal geen commentaar meer. Stage 4 is alles weer in orde, maar wel hoop tijd verloren.
Verder wel een gaaf spel. Lukt mij goed met toetsenbord. Op hard tot aan Japan weinig problemen. Alleen het geluid bij crashes valt erg tegen.
Verwijderd
Heb dus ook MCrae 3 gekocht en ook bij mij krijg ik alleen het openings scherm en daarna flikkert ie me terug naar buroblad.Heb een TI 4200 en heb alles al geupdate als Direct X 9 etc.Hoor dat er meer mensen zelfde problemen hebben maar heb nog geen oplossing of patch gezien.
ligt aan je codecs. ik had hetzelfde probleem, echt vanalles geprobeert.Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 23:34:
Heb dus ook MCrae 3 gekocht en ook bij mij krijg ik alleen het openings scherm en daarna flikkert ie me terug naar buroblad.Heb een TI 4200 en heb alles al geupdate als Direct X 9 etc.Hoor dat er meer mensen zelfde problemen hebben maar heb nog geen oplossing of patch gezien.
je moet ffe het ace codec pack downloaden (De pro versie) en die installeren.
dat helpte bij mij. je kan hem daarna eventueel weer uninstallen. bij mij bleef hij het toen ook gewoon nog doen.
Verwijderd
Ja dat begrijp ik ook wel
Voor de demo zijn ze ondertussen bij patch 3, maar voor het spel zelf is nog geen patch uitgebracht. 
Ik vind de FF van cmr3 eigenlijk best wel redelijk, zeker niet slecht ofzo
. Alleen heb ik ook last van zo'n lage framerate met stuurtje helaas (ik heb een MS FFwheel).
Cmr3 is een leuk spelletje, maar rallisport is toch eigenlijk wel wat beter/mooier. Al die 2D bomen overal bij Cmr zien er nogal brak uit.

Ik vind de FF van cmr3 eigenlijk best wel redelijk, zeker niet slecht ofzo
Cmr3 is een leuk spelletje, maar rallisport is toch eigenlijk wel wat beter/mooier. Al die 2D bomen overal bij Cmr zien er nogal brak uit.
tvw
Verwijderd
Waar kan je die downloaden?ShotGun schreef op 28 June 2003 @ 23:54:
Voor de demo zijn ze ondertussen bij patch 3.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 09:43 ]
Verwijderd
Er is toch nog maar 1 patch uitgekomen voor de demo?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 14:38 ]
Bij mij blijft hij nu sinds kort vasthangen op dat beginscherm en doet dan niks meer. Echt vaag.Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 23:34:
Rallisport is nog veel slechter kwa rijeigenschappenShotGun schreef op 28 juni 2003 @ 23:54:
Voor de demo zijn ze ondertussen bij patch 3, maar voor het spel zelf is nog geen patch uitgebracht.
Ik vind de FF van cmr3 eigenlijk best wel redelijk, zeker niet slecht ofzo. Alleen heb ik ook last van zo'n lage framerate met stuurtje helaas (ik heb een MS FFwheel).

Dus MS RalliSport Challenge is grafisch beter dan CMR 3.0?
En de besturing dan?
Ben namelijk nog aan t twijfelen welke van de 2 ik ga downl.. kopen bedoel ik.
En de besturing dan?
Verwijderd
Silent Thunder schreef op 30 juni 2003 @ 15:45:
Dus MS RalliSport Challenge is grafisch beter dan CMR 3.0?
En de besturing dan?
stefijn schreef op 30 juni 2003 @ 12:35:
[...]
Rallisport is nog veel slechter kwa rijeigenschappenDat is helemáál een arcaderacer
Jah, ik vind het goed van je dat je kunt quoten; en dat had ik ook al gelezen wat je daar neerzet. Een reden kan zijn als je het dan nog vraagt is een reaktie van meer mensen zodat je duidelijker beeld kunt vormen i.p.v. wat minder onderbouwde reden met een kotsmylie; nofi.
You catch my drift? ;-)
eeeh bagger? Racegame met een toetsenboard lekker rijden, noem er eens één...Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 18:46:
Hoe zit het eigenlijk met de toetsenbordbesturing van CMR3 (t.o.v. CMR2)?

racen doe je met een stuur of gamepad
ik zeg toch, dat is een arcaderacer. Lijkt me genoeg onderbouwingSilent Thunder schreef op 30 juni 2003 @ 18:38:
[...]
[...]
Jah, ik vind het goed van je dat je kunt quoten; en dat had ik ook al gelezen wat je daar neerzet. Een reden kan zijn als je het dan nog vraagt is een reaktie van meer mensen zodat je duidelijker beeld kunt vormen i.p.v. wat minder onderbouwde reden met een kotsmylie; nofi.
You catch my drift? ;-)
Of wacht, koop m gewoon, dan kun je het zelf uitproberen
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar met keyboard wil perfect hoor. Als ik geen zijn heb om mijn stuurtje aan te koppelenmedendo schreef op 03 July 2003 @ 18:52:
[...]
eeeh bagger? Racegame met een toetsenboard lekker rijden, noem er eens één...![]()
racen doe je met een stuur of gamepad
Knap dat je het kan, bij mij is het bagger met keyboard, ik mis het gedoseerde gassen... vroeger speelde ik wel Outrun met keyboard maar dat was nog op de 386. Sinds Outrun een die-hard arcade racerSideSwipe_XP schreef op 03 July 2003 @ 19:14:
[...]
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar met keyboard wil perfect hoor. Als ik geen zijn heb om mijn stuurtje aan te koppelenMaar ik kan met keyboard net zulkse tijden rijden
Is er al een patch uit want ik krijg um nogsteeds niet gestart, ik heb um nu zover gekregen dat ie niet bij t witte scherm blijft hangen maar als ik in t menu kom
Nee, er is nog geen patch
Kijk eens in de search, ik heb er al twee keer antwoord op gegeven.
Kijk eens in de search, ik heb er al twee keer antwoord op gegeven.
Verwijderd
En t.o.v. CMR2?SideSwipe_XP schreef op 03 July 2003 @ 19:14:
[...]
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar met keyboard wil perfect hoor. Als ik geen zijn heb om mijn stuurtje aan te koppelenMaar ik kan met keyboard net zulkse tijden rijden
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 21:23 ]
Ik moet zeggen dan ik 3 beter vindt
In USA stage 3 zit volgens mij een grote bug :
de schaduw van je auto zie je op de rotswand,
terwijl de zon aan de andere kant van die rots staat...
Klopt niet echt.
Verder is het een leuke stage, vol haarspeldbochten
de schaduw van je auto zie je op de rotswand,
terwijl de zon aan de andere kant van die rots staat...

Klopt niet echt.
Verder is het een leuke stage, vol haarspeldbochten
zooooooo
bijna de toernooien uitgespeeld
ben op easy begonnen :1e
middel niveau ook 1e
en nu op hoogste niveau sta ik laatste land 2 punten voor maar moet nog in zweden rijden (sneeuw) dus wordt spannend...
tja en dan ... dan heb ik t wel genoeg gespeeld en kan t weer de prullenbak in, ondanks het een erg goed spel is
bijna de toernooien uitgespeeld
ben op easy begonnen :1e
middel niveau ook 1e
en nu op hoogste niveau sta ik laatste land 2 punten voor maar moet nog in zweden rijden (sneeuw) dus wordt spannend...
tja en dan ... dan heb ik t wel genoeg gespeeld en kan t weer de prullenbak in, ondanks het een erg goed spel is
Is er enig zicht op een oplossing voor de bekende problemen van cmr3? (heb zelf het probleem dat het spel prima loopt (na RTC gedraaid te hebben om m'n ff stuur te gebruiken), maar dat het spel meteen vastloopt zo gauw je een championshp wil sprlen. De losse stages doen het prima). Er was toch een patch in de maak? Is daar geen beta van oid?
Verwijderd
EraZor schreef op 07 July 2003 @ 11:56:
Is er enig zicht op een oplossing voor de bekende problemen van cmr3? (heb zelf het probleem dat het spel prima loopt (na RTC gedraaid te hebben om m'n ff stuur te gebruiken), maar dat het spel meteen vastloopt zo gauw je een championshp wil sprlen. De losse stages doen het prima). Er was toch een patch in de maak? Is daar geen beta van oid?
bron: http://www.codemasters.com/support/faqs.php?gameid=1151Problem: The game crashes in the Championship mode, but runs without problems in the Stages mode.
Solution: You need to set Vsync (Vertical Sync) to "on" in your graphics card's Windows options. For ATI cards, this can be done in control panel - display - settings - advanced - Direct 3D. Change the setting to 'Always on'
For Nvidia-based cards, Vysnc should be on (or on auto) by default. If you are experiencing this problem, another application on your PC may have changed the Vysnc setting. To adjust your Vsync option you require a third party tweaking tool, such as Riva Tuner. This is available from http://download.guru3d.com/rivatuner/
To adjust your Vsync settings using Riva Tuner, do as follows:
1) Run Riva Tuner
2) From the 'main' tab click on the button to the right hand side of 'Customise'
3) Then select 'Customise Direct Draw and Direct 3D settings'
4) Click on the 'Vsync' tab
5) Now change the value to 'auto' or 'Always on'
6) Click on Apply and now run the game.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 12:36 ]
Verwijderd
Ik heb een Voodoo Banshee 16 MB als grafische kaart.
CMR3 kan ik dus niet spelen ("Your graphics card does not meet the minimum specification for this game").
Nu vroeg ik me af of dit niet te omzeilen valt op een of andere manier?
CMR3 kan ik dus niet spelen ("Your graphics card does not meet the minimum specification for this game").
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 17:28 ]
Oops, dacht inmiddels alles wel gelezen te hebben op dat forum... Helaas de FAQ dus niet
Thanks!
bij mij werkt de splitscreen optie ook niet!
Als ik de controls voor 1 speler insteld worden dat ook gelijk de controls voor spelers 2, 3 & 4
dus dan zie je wel een splitscreen, maar met de pijltjes bestuur je dan beide auto's
Als ik de controls voor 1 speler insteld worden dat ook gelijk de controls voor spelers 2, 3 & 4
Wel een toffe optie kn je goed zien welke wagen het beste ligt!!
Don't dream your life, live your dream.
Als het een optie was geweest zou het tof geweest zijn ja. Maar nu kan ik niet split-screen racen--JvL-- schreef op 08 juli 2003 @ 11:27:
Wel een toffe optie kn je goed zien welke wagen het beste ligt!!
Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...
Zelfs als dat lukt ehb je volgensmij nog maar iets van 3fpsVerwijderd schreef op 07 July 2003 @ 17:13:
Verwijderd
Ik heb em dus gister gekocht. Het spel (graphics) is super maar het geluid is echt brak. Net alsof er een vlieg in m'n speakers zit. Is dit een bekende klacht of ligt dit aan m'n comp.
Ik heb een creative soundblasterlive 5.1 kaart in m'n comp zitten met een 5.1 creative speakersetje.
Ik heb een creative soundblasterlive 5.1 kaart in m'n comp zitten met een 5.1 creative speakersetje.
Verwijderd
Do not underestimate the power of Voodoo Banshee!Postov schreef op 08 July 2003 @ 13:01:
[...]
Zelfs als dat lukt ehb je volgensmij nog maar iets van 3fps
Ik kan de resolutie 1280x1024 niet kiezen
wel 1280x960 maar dat ziet niet uit.
Heeft er nog iemand dit probleem en hoe los ik het op?
Verwijderd
Voor de split screen of alternate mode heb je minstens 2 controllers nodig.marteltor schreef op 07 July 2003 @ 19:26:
bij mij werkt de splitscreen optie ook niet!
Als ik de controls voor 1 speler insteld worden dat ook gelijk de controls voor spelers 2, 3 & 4dus dan zie je wel een splitscreen, maar met de pijltjes bestuur je dan beide auto's
Een toetsenbord volstaat dus niet voor 2 spelers.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 22:01 ]
Wat lul je nou man? Als jij verschil in beeldkwaliteit kunt zien tussen deze resoluties dan ben je de zoon van God. Blijft over het verschil in beeldverhouding waarbij 1280x960 de juiste verhouding heeft dus als er iets niet uitziet dan is het 1280x1024. Maar goed, ieder zijn mening. Je gaat me toch niet vertellen dat dit het eerste spel is dat je speelt dat geen 1280x1024 ondersteunt maar alleen 1280x960. Dit gebeurt zo vaak. Andersom trouwens ook.EXCalibur_EeK schreef op 09 July 2003 @ 19:06:
Ik kan de resolutie 1280x1024 niet kiezenwel 1280x960 maar dat ziet niet uit.
nou dan ben ik ook jesusDracul schreef op 10 juli 2003 @ 09:08:
[...]
Wat lul je nou man? Als jij verschil in beeldkwaliteit kunt zien tussen deze resoluties dan ben je de zoon van God. Blijft over het verschil in beeldverhouding waarbij 1280x960 de juiste verhouding heeft dus als er iets niet uitziet dan is het 1280x1024. Maar goed, ieder zijn mening. Je gaat me toch niet vertellen dat dit het eerste spel is dat je speelt dat geen 1280x1024 ondersteunt maar alleen 1280x960. Dit gebeurt zo vaak. Andersom trouwens ook.
want ik speel ook niet graag 1280x960... vind het toch storend, ook al is het maar een paar pix. verschil..
dan kies ik meestal voor 1024x768, maar aangezien ik een tft heb, probeer ik toch altijd op 1280x1024 te spelen, en ik heb zelf toch nooit meegemaakt (zover ik kan herinneren) dat ik iets niet op deze resolutie kon spelen!
ik ga ff wat water in wijn veranderen, tot zo
Verwijderd
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 17:13:
Als het te omzeilen is, zal het niet veel soeps zijn denk ik..

Even een opmerking tussendoor :
hoe komt het dat de Focus in singleplayer die lelijke standaard
velgen heeft
, en in 2 player mode (split screen) de veel mooiere
5 spaaks velgen heeft???
Het is exact hetzelfde parcours,
alleen speel je nu met 2 personen
(track USA, stage 3)
Ik vind het sowieso ongelooflijk irritant dat je in CMR3 zelf geen
banden kan kiezen (of bijv de hoogte vd auto kan instellen).
hoe komt het dat de Focus in singleplayer die lelijke standaard
velgen heeft

5 spaaks velgen heeft???
alleen speel je nu met 2 personen

(track USA, stage 3)
Ik vind het sowieso ongelooflijk irritant dat je in CMR3 zelf geen
banden kan kiezen (of bijv de hoogte vd auto kan instellen).

Ik heb het gisteravond ook even gespeeld en de graphics zien er heel mooi uit, hoewel je in de Replay duidelijk kan zien dat de auto op het wegdek geplakt is: net of de auto er overheen zweeft 
Verder was het geluid heel slecht, maar dat hoop ik te fixen aan de hand van de tips hier.
Ook raar is inderdaad dat je niets zelf kan instellen. Dat is toch wel een van de hoofdvereisten voor een Rally game
Verder was het geluid heel slecht, maar dat hoop ik te fixen aan de hand van de tips hier.
Ook raar is inderdaad dat je niets zelf kan instellen. Dat is toch wel een van de hoofdvereisten voor een Rally game

3e optie :
ik zou t niet weten want ik heb 1 en 2 nooit gespeeld
Me neither, dit is zelfs mijn eerste rallygame.HenkS schreef op 11 July 2003 @ 23:03:
3e optie :

He who controls the Spice, controls the Universe.
Valt er toevallig ook een demo te spelen van al dit moois?
** Laat maar
**
** Laat maar
[ Voor 15% gewijzigd door melly op 11-07-2003 23:24 ]
heb het spel toch vrij eenvoudig 'uitgespeeld' 1e in alle klasses, maar heb t mezelf wel makkelijker gemaakt door de cam view achter de auto te gebruiken
ben nu eens aan het oefenen vanuit de auto, dat is toch wel andere koek....
(moet mezelf toch bezig houden he totdat er weer een ander leuk spel uitkomt)
Tja, ik vind het makkelijker rijden gewoon in de auto zelf. Dat camera gedoe achter de auto ben ik nooit goed in geweest.HenkS schreef op 12 July 2003 @ 10:33:
heb het spel toch vrij eenvoudig 'uitgespeeld' 1e in alle klasses, maar heb t mezelf wel makkelijker gemaakt door de cam view achter de auto te gebruiken
He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
offtopic:
Bestaat er zoiets als een WRC 2003 patch voor CMR2?
Zo ja, waar kan ik die downloaden?
Dank bij voorbaat.
Bestaat er zoiets als een WRC 2003 patch voor CMR2?
Zo ja, waar kan ik die downloaden?
Dank bij voorbaat.
Nee er komt denk ik ook geen patch voor 2003. Ik heb namelijk gehoord dat er zelf een nieuwe game komt. Ze zijn zelfs al bezig met hem af te ronden CMR4. Het schijnt dat hij eind september uit moet komen.
Ik vind het eigenlijk wel een beetje snel na CMR3 die is eigenlijk nog maar pas uit?!?!
Ik vind het eigenlijk wel een beetje snel na CMR3 die is eigenlijk nog maar pas uit?!?!
P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO