Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.165 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.progress.nl hebben ze ook een aantal tasjes van Lowepro.

Geheugen past er in dat kijkshop tasje trouwens makkelijk bij (bovenop de camera, komt dan niet tegen lcd oid). Batterijen (4x) passen er in principe ook los bovenop (en kunnen er niet uit vallen), maar ik heb zo'n travelkit van GP voor de lader waar ik die dingen in doe.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 22:59 . Reden: Stukje text erbij. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

NA adobe gamma gebruikt te hebben blijkt mijn monitor al redelijk goed te staan. Ik zie bijna geen verschil tussen wat adobe aangeeft en mijn oude settings. Goed, heb ik het verkeerd gehad..... nog een leuke pic...Rabarber!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rdoeleman/Canon_fotos/Rabarber.jpg

en evening sky!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rdoeleman/Canon_fotos/Lucht.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door RD op 17-06-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Mijn eerste ervaringen met 15 sec. sluitertijd in het donker van zojuist ;)

Klik voor 1600 x 1200 !! *D

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/donker_res.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/donker2_res.jpg

Wat vinden jullie ervan?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 01:59
FaceDown schreef op 18 juni 2003 @ 00:13:
Mijn eerste ervaringen met 15 sec. sluitertijd in het donker van zojuist ;)

Klik voor 1600 x 1200 !! *D

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat vinden jullie ervan?
Leuk!

Het mooiste is als je 's avonds op een brug gaat staan die over de snelweg loopt en daar met je sluitertijd gaat spelen. allemaal oranje strepen enz.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
idd leuk, maar altijd groenig met hoge sluiter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

vacuumcleaner schreef op 18 June 2003 @ 00:21:
[...]

Leuk!

Het mooiste is als je 's avonds op een brug gaat staan die over de snelweg loopt en daar met je sluitertijd gaat spelen. allemaal oranje strepen enz.
Ja zo vlak langs de weg is wel link.. Voor je 't weet stapt er een uit en slaat ie je voor je bek omdat ie denkt dat je 'm staat te flitsen :P

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28
Nachtschots van mij (tijd geleden al)

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/toren_klein.jpg
Uit mn hoofd met 1 sec sluitertijd, met statief

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/snelweg.jpg
15sec sluitertijd, viaduct als statief gebruikt ;)

Eerste foto hangt @ 20x30cm afdruk in een lijstje bij m'n pa: Die is echt vet, je kunt de duiven nog zien zitten _O_

Als je met lange sluitertijden gaat werken: Gebruik de zelfontspanner
Dan begint ie met de foto als de cam ook echt stil staat. Foto klik en dan de cam al TOTAAL niet meer bewegen lukt je gewoonweg niet.
FaceDown schreef op 18 June 2003 @ 00:24:
[...]

Ja zo vlak langs de weg is wel link.. Voor je 't weet stapt er een uit en slaat ie je voor je bek omdat ie denkt dat je 'm staat te flitsen :P
Moet ie eerst 't viaduct op klimmen, en tegen die tijd ben je al weg hoor ;)

Wel lachen trouwens, handmatig flits op max zetten, keertje gedaan onderweg stappen. Kwam er een vette BMW letterlijk langsVLIEGEN (180 ofzo), wij: *klik*... Goser vet in de ankers >:)

[ Voor 32% gewijzigd door DJSmiley op 18-06-2003 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ Smiley;

die foto met die toren is echt vet. Heb je alleen de sluitertijd gecustomized (tv) of heb je nog andere zaken manueel ingesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 01:02:
DJ Smiley;

die foto met die toren is echt vet. Heb je alleen de sluitertijd gecustomized (tv) of heb je nog andere zaken manueel ingesteld ?
Uit mn hoofd alleen TV. Foto is tijdje geleden al ;)

EXIF info:
File: - G:\2003_04_21\105_0561.JPG

Make - Canon
Model - Canon PowerShot A70
Orientation - 1 (top left)
XResolution - 180
YResolution - 180
ResolutionUnit - 2 (inch)
DateTime - 2003:04:21 23:43:30
YCbCrPositioning - 1 (center of pixel array)
ExifOffset - 196
ExposureTime - 8/10 seconds
FNumber - 4.0000
ExifVersion - 220
DateTimeOriginal - 2003:04:21 23:43:30
DateTimeDigitized - 2003:04:21 23:43:30
ComponentsConfiguration - 1 2 3 (YCbCr)
CompressedBitsPerPixel - 5 (average)
ShutterSpeedValue - 1 seconds
ApertureValue - F 4.00
ExposureBiasValue - 0.0000
MaxApertureValue - F 4.00
MeteringMode - 2 (center weighted average)
Flash - 16
FocalLength - 11.3125 mm
UserComment -
FlashPixVersion - 100
ColorSpace - 1 (sRGB)
ExifImageWidth - 2048
ExifImageHeight - 1536
InteroperabilityOffset - 1540
FocalPlaneXResolution - 9846.1538
FocalPlaneYResolution - 9846.1538
FocalPlaneResolutionUnit - 2
SensingMethod - 2 (other)
FileSource - 3 (digital still camera)

Maker Note (Vendor): -
Macro mode - Normal
Self timer - 20/10 sec
Quality - Superfine
Flash mode - Off
Sequence mode - Single or Timer
Focus mode - Single
Image size - Large
Easy shooting mode - Manual
Digital zoom - None
Contrast - Normal
Saturation - Normal
Sharpness - Normal
Metering mode - Center weighted
Focus type - Auto
AF point selected -
Exposure mode - Manual
White Balance - Auto
Image Type - IMG:PowerShot A70 JPEG
Firmware Version - Firmware Version 1.00
Image Number - 1050561
Owner Name -
Een andere zeer toffe foto (vind ik zelf) is had ik al geposted in een ander topic.
Niet zozeer de lange sluitertijd oid, maar het eindresultaat.
1 ding: Discotheken en foto's: een RAMP om daar echt wrede pics te krijgen.
http://www.djsmiley.com/pics/index/

DJSmiley in "Index discotheek"

Alle foto's maak ik op ISO 100. Ruis is echt superweinig, niets te klagen over die A70. Alleen zoals ook al eerder genoemd: Rooie ogen functie is gewoon kut.

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 18-06-2003 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

DJSmiley schreef op 18 June 2003 @ 00:26:
[..] Wel lachen trouwens, handmatig flits op max zetten, keertje gedaan onderweg stappen. Kwam er een vette BMW letterlijk langsVLIEGEN (180 ofzo), wij: *klik*... Goser vet in de ankers >:)
Hehe.. wij precies hetzelfde op vakantie vorige zomer. Elke keer als we werden ingehaald door zo'n gekke Fransoos een vriend van me effe een keer flitsen met z'n camera >:)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

DJSmiley schreef op 18 June 2003 @ 01:08:
[...]

Alle foto's maak ik op ISO 100. Ruis is echt superweinig, niets te klagen over die A70. Alleen zoals ook al eerder genoemd: Rooie ogen functie is gewoon kut.
Wat gebruik je verder voor instellingen voor die 'disco'-foto's? Krijg je dat ding trouwens zonder problemen binnen??

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
FaceDown schreef op 18 June 2003 @ 01:21:
[...]

Wat gebruik je verder voor instellingen voor die 'disco'-foto's? Krijg je dat ding trouwens zonder problemen binnen??
Die tent waar ik nogmaal heenga (Index, Net over de grens, zie Index discotheek ), wel.

Nooit controle, nooit fouilleren, geen metaaldetectoren, maar ook nooit gezeik..
En de cam past prima in de broekzak, dusse ;)

En instellingen: tja, gewoon letterlijk proberen, korte sluitertijd, en hopen dat je op t goeie moment klikt. Automatisch is iig geen optie: Hij pakt dan een (te lange) sluitertijd waardoor ie veel te bewogen wordt.

Sportmodus (=korte sluitertijd) i.c.m. veel lampen (zoals die felle laser) gaf best leuke resultaten. Maar nogmaals: echt gewoon proberen.

http://www.djsmiley.com/got/canona70/index.avi
Een filmpje dat ik ook daar gemaakt heb, met de A70. DivX 3 codec, en geluid weggehaald, was toch alleen maar vervorming (Veeeel te hard)

[ Voor 43% gewijzigd door DJSmiley op 18-06-2003 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terabit
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-04 22:49

Terabit

EOS 400D

hehe nu tijd om a70 te bestellen, alternate waarschijnlijk.
nu wou ik bij http://www.xenon-computers.nl hengelo, een Extreme CF-kaart 128 mb halen, lijkt me niks mis mee toch? iemand ervaring met deze kaartjes?
Ook bij dixons batt. lader gezien van hama, snellader met 4x2000 mah, laadtijd niet langer dan 3 uur, volgens de beschrijving. ik hoop dat ik hier een tijdje mee kan schieten.

Had de cam bij progress willen bestellen gister, zag ik dat de 2 weken levertijd alweer was opgeschroefd naar 3 weken :| ,nu naar alternate hopelijk ligt hij er met 4-5 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terabit schreef op 18 June 2003 @ 09:48:
hehe nu tijd om a70 te bestellen, alternate waarschijnlijk.
nu wou ik bij http://www.xenon-computers.nl hengelo, een Extreme CF-kaart 128 mb halen, lijkt me niks mis mee toch? iemand ervaring met deze kaartjes?
Ook bij dixons batt. lader gezien van hama, snellader met 4x2000 mah, laadtijd niet langer dan 3 uur, volgens de beschrijving. ik hoop dat ik hier een tijdje mee kan schieten.

Had de cam bij progress willen bestellen gister, zag ik dat de 2 weken levertijd alweer was opgeschroefd naar 3 weken :| ,nu naar alternate hopelijk ligt hij er met 4-5 dagen :)
Ik heb me spullen zo gekocht (kwam voor mij het beste/goedkoopste uit):

- Camera A60 bij: www.camerahuis.nl.

- Geheugen (Dane Elec 256 MB) in de shop van tweakers: shop.tweakers.net dat is supersnel binnen (maar als je het bij Xenon gaat halen is het even duur).

- GP batterijen smart travel kit bij: www.rilex.nl

Let op dat die batterijen bij Dixons zijn niet meer leverbaar zoals er op die website staat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:58

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Nou, inmiddels is de startpost weer licht aangepast :)

Er zijn een aantal mensen toegevoegd aan het overzicht, (excuus Swa-baldie dat ik je vergeten was :> ) De Travelkit die eerder ter sprake is gekomen staat naar de Pricewatch gelinkt onder het kopje batterijen.
Als ik nog een aantal gegevens van tasjes binnenkrijg zal ik binnenkort een overzichtje maken daarvan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Hmm, ik kreeg net mijn andere geheugen binnen (128MB Dane-Elec), maar dit geeft nog meer problemen. Ik kan de view-modus niet inkomen, de camera gaat niet eens aan of knalt gelijk uit als ik van shoot naar view ga.

Ook is hij enorm traag in de shoot-modus en kan ik de kaart niet formatteren. Zodra ik formatteren klik krijg ik een seconde of vier een beeldje te zien waarin 'bezig...' staat en vervolgens klapt hij uit (zonder de lens binnen tehalen zelfs).

Lijkt mij gewoon camera kaduuk :( Heb dus nu met zowel Dane-Elec als SanDisk (origineel canon) gehuegen getest en geen van beide werkt :(

Iemand nog een idee wat het anders kan zijn? Anders ga ik vanmiddag terug naar Alternate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Syzzer schreef op 18 juni 2003 @ 10:17:
Iemand nog een idee wat het anders kan zijn? Anders ga ik vanmiddag terug naar Alternate...
Nee, beste is toch om ermee terug te gaan. Als je gelijk een ander meekrijgt gelijk uit laten testen natuurlijk en als het even kan met je eigen geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
@ degene die zijn of haar A60/A70 heeft laten repareren.

Ik wacht nu al meer dan 3 weken op mijn camera die naar de reparatie is. Ik behoor een nieuwe te krijgen aangezien ik een DOA had. Maar 3 weken wachten vind ik nogal belachelijk.
Heeft 1 van jullie toevallig het tel.nr van de canon in Rosendaal bij de hand? Mijn leverancier kan er nix aan doen (Zegt ie) omdat canon niet levert....

Frustratie al om, koop je een camera, met alles wat er bij hoort. Gaat hij kapot, kan je alleen naar de GP batterijen/CF card/hoesje kijken :( :(

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ehm volgens mij kun je er inderdaad weinig aan doen. Jouw leverancier dient een nieuwe te verstrekken, maar als ie die geen heeft moet ie volgens mij gewoon je geld teruggeven (als het om een DOA gaat dus). Jij besluit vervolgens om te wachten op een vervangend exemplaar.. en sja dan kan 't wel es wat langer duren..

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

vacuumcleaner schreef op 18 juni 2003 @ 10:32:
@ degene die zijn of haar A60/A70 heeft laten repareren.

Ik wacht nu al meer dan 3 weken op mijn camera die naar de reparatie is. Ik behoor een nieuwe te krijgen aangezien ik een DOA had. Maar 3 weken wachten vind ik nogal belachelijk.
Heeft 1 van jullie toevallig het tel.nr van de canon in Rosendaal bij de hand? Mijn leverancier kan er nix aan doen (Zegt ie) omdat canon niet levert....

Frustratie al om, koop je een camera, met alles wat er bij hoort. Gaat hij kapot, kan je alleen naar de GP batterijen/CF card/hoesje kijken :( :(
Hier ben ik dus ook bang voor als ik hem terugbreng, maar ik had dus ook een DOA (alleen geheugenslot dan), dus ik zou een nieuwe moeten krijgen als ze die op voorraad hebben? Is dat nog wettelijk bepaald ofzo?

Zou nl wel mooi zijn als ze me willen vertellen dat ik ook 'twee tot vier weken' op mijn cam mag gaan wachten. Ik ga binnenkort op vakantie en zou dan toch wel erg graag een werkende cam hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:36

zAo

GPLv2 Fanboy

SmartDoDo schreef op 18 June 2003 @ 10:07:
Nou, inmiddels is de startpost weer licht aangepast :)

Er zijn een aantal mensen toegevoegd aan het overzicht, (excuus Swa-baldie dat ik je vergeten was :> ) De Travelkit die eerder ter sprake is gekomen staat naar de Pricewatch gelinkt onder het kopje batterijen.
Als ik nog een aantal gegevens van tasjes binnenkrijg zal ik binnenkort een overzichtje maken daarvan. :)
En degene die al vanaf de eerste 150 posts meedoet vergeet je, wat een nep wannabemod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
En deze?

CANON NEDERLAND NV
Neptunusstraat 1 2132 JA Hoofddorp
023-5670123

bron:www.detelefoongids.nl

In Rozendaal kan ik zo even niets vinden.
zAo schreef op 18 June 2003 @ 10:38:
[...]

En degene die al vanaf de eerste 150 posts meedoet vergeet je, wat een nep wannabemod :P
:X Valt het zó op dan :+

Je staat inderdaad niet in het lijstje, heb ik wel mail van je gehad? Of ben ik je ècht vergeten :D

[ Voor 51% gewijzigd door SmartDoDo op 18-06-2003 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

hey mensen ik heb nu de a40 is het verstandig om over te gaan naar een a60? waarom wel waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoodlum2000 schreef op 18 juni 2003 @ 10:46:
hey mensen ik heb nu de a40 is het verstandig om over te gaan naar een a60? waarom wel waarom niet?
Persoonlijk zou ik niet overgaan als je al de A40 hebt. Wel is het zo dat je alles kan instellen (F/ISO/sluiter) wat leuke foto's kan opleveren. Ook is de A60 sneller, iets compacter en heeft wat extra functies meegekregen zoals panorama.

Ik zou het niet doen als je de A40 al hebt :) Maarja, ik ben student zonder poet :P
SmartDoDo schreef op 18 June 2003 @ 10:38:

:X Valt het zó op dan :+

Je staat inderdaad niet in het lijstje, heb ik wel mail van je gehad? Of ben ik je ècht vergeten :D
Hehe, geeft niet hoor, als je tijd hebt, zet me er ff bij met A60 en Dane Elec 128MB, k? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Hoodlum2000 schreef op 18 June 2003 @ 10:46:
Ik denk dat het verschil net te klein is om nu over te stappen. Kun je imho beter wachten op de opvolger van de A60/A70 reeks :) Daarmee bedoel ik niet dat die er al is :+ , maar die zal er vast een keer komen :)

zAo, you're bug is fixed in 1.9 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben nu de trotse bezitter van een A70 :-)
Ben al behoorlijk aan het shotten. Graag zou ik willen weten welke grootte men gebruikt voor welke type foto. Macro @ 1600x1200 of 2048x1536. (L)
(wat is minimaal, als het uiteindelijk op 10x15 -foto formaat- wordt ontwikkeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er zelfs mensen overstappen willen overstappen van een A40 naar een A60 begrijp ik niet waarom een A40 duurder is dan een A60 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 12:37:
Als er zelfs mensen overstappen willen overstappen van een A40 naar een A60 begrijp ik niet waarom een A40 duurder is dan een A60 8)7
Ik snap ook nog steeds niets waarom die nou duurder zou moeten wezen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Dat is heel simpel he. Jullie vergelijken totaal verschillende winkels, die allemaal een andere marge hebben. Zo is het ook belachelijk dat er 150+ euro verschil op hetzelfde apparaat zit. Maarjaaaaaaa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Laatst online: 13:17

BoAC

Memento mori

zAo schreef op 18 juni 2003 @ 13:13:
[...]

Ik snap ook nog steeds niets waarom die nou duurder zou moeten wezen :S
Ik denk dat dat een inkoop-probleem is. Je kan met je verkoopprijs toch niet onder je inkoopprijs + verzendkosten + btw gaan zitten want dan draai je verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Had het ook met een lokale pc boer. Die bood zijn A40 aan voor €379,- (geloof ik)

Toen ik hem zei dat je voor €10,- meer een A70 hebt uit Engeland en dat het me sterk leek dat hij de A40 nog zou verkopen :*) .
Vontie niet zo leuk dat ik dat zei (moest aardig blijven want ik kwam met een defecte brander O-) ) en mopperde iets zo van "Ja uit Engeland ja ...."
Nog gezegd dat het via een Nederlands bedrijf ging, maar ik zag al aan hem dat hij zoiets had van "Hou je mond nou maar.."
Ik dacht dan moet je het zelf maar weten :X :X :X

offtopic:
Ze waren wel zo sociaal om de brander om te ruilen

[ Voor 16% gewijzigd door Frostbite op 18-06-2003 13:31 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoAC schreef op 18 juni 2003 @ 13:21:
[...]

Ik denk dat dat een inkoop-probleem is. Je kan met je verkoopprijs toch niet onder je inkoopprijs + verzendkosten + btw gaan zitten want dan draai je verlies.
Precies, ga maar een voor een tnt2-kaartje bij dunnet kijken ofzo, die dingen liggen daar al jaren duur te wezen, je hebt er nu een ti4400 voor....
Maarja een verouderd produkt nu voor veel geld aan iemand proberen aan te smeren zal ook niet altijd even succesvol zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 13:31:
[...]

Precies, ga maar een voor een tnt2-kaartje bij dunnet kijken ofzo, die dingen liggen daar al jaren duur te wezen, je hebt er nu een ti4400 voor....
Maarja een verouderd produkt nu voor veel geld aan iemand proberen aan te smeren zal ook niet altijd even succesvol zijn...
Daar hebben ze weer uitverkoop dagen voor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kresh
  • Laatst online: 04-09 22:23
Bij camerahuis.nl is de A40 288 euro en de A60 285
Niet veel dus, maar bij een en dezelfde winkel is de A40 dus wel degelijk duurder

Zal wel met de levering te maken hebben: A40 wordt vast niet meer (zo veel) gemaakt en is dus duurder...(gokje :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ze zijn niet goed wijs! :)
Maar als je een A40 hebt kan het dus heel interessant zijn om te upgraden, want er zijn zat mensen die er nog goed geld voor geven als ze die hoge prijzen zien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:10
Kan ik ook ff bij dat lijstje van camera's + geheugen?
A60 + 128 Sandisk

EDIT: Nog maar ff een plaatje dan (klikbaar)
comments altijd welkom.

Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~fn001958/olielampklein.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Siluro op 18-06-2003 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
* SmartDoDo kickt Siluro :(
Wil je toegevoegd worden tot dit lijstje, mail me dan even met je gegevens.
Aldus de Topicstart ;)

Komt voor elkaar :)

Zijn er trouwens behalve DJSmiley nog mensen die een lensadapter hebben of besteld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

SmartDoDo schreef op 18 June 2003 @ 14:31:
Zijn er trouwens behalve DJSmiley nog mensen die een lensadapter hebben of besteld hebben?
Ik nog niet, maar ben het wel van plan als ik van jullie goede berichten heb gehoord :P Verder vraag ik mij af of ik za later op een andere cam (ook Canon) kan gerbuiken, dat zou wel een vette pré zijn.

* zAo wacht op de eerste pics met de filters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:48

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 12:37:
Hoi,

Ik ben nu de trotse bezitter van een A70 :-)
Ben al behoorlijk aan het shotten. Graag zou ik willen weten welke grootte men gebruikt voor welke type foto. Macro @ 1600x1200 of 2048x1536. (L)
(wat is minimaal, als het uiteindelijk op 10x15 -foto formaat- wordt ontwikkeld).
Grootst mogenlijk, is echt nodig bij macro. Meer details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:22

Crusader

Arc Nature

dbzfan schreef op 18 June 2003 @ 14:50:
[...]

Grootst mogenlijk, is echt nodig bij macro. Meer details.
imo altijd hoogste resolutie wanneer je op 10x15 gaat afdrukken.
Tenzij je chronisch ruimte tekort komt op je geheugenkaartje natuurlijk...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Gebruiken jullie AiAF vaak, soms of misschien helemaal niet? Is het niet handiger om gewoon met dat vakje in het midden te fokcussen? Dan focust het toestel tenminste altijd precies wat jij in focus wil hebben.. toch?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik heb het aanstaan, geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Nog 2 pics :D

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjjmderksen/Site/photo13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjjmderksen/Site/photo15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:49
Ik heb nu nog een Fuji Finepix 1300, maar als ik dit zie dan ga ik watertanden :9~ echt ge-wel-dig-e fotoos :)

En vooral ook die variabele sluitertijden. Welke standen kun je allemaal kiezen voor de sluitertijd? In de manual van de A70 staat 15-1/2000, maar betekent dit dat er maar 2 sluitertijden te kiezen zijn, of zijn er tussenstanden, of is het zelfs variabel?

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 11:01
Deze standen zijn er:

15; 13; 10; 8; 6; 5; 4; 3,2; 2,5; 2; 1,6; 1,3; 1; 0,8; 0,6; 0,5; 0,4; 0,3; 1/4; 1/5; 1/6; 1/8; 1/10; 1/13; 1/15; 1/20; 1/25; 1/30; 1/40; 1/50; 1/60; 1/80; 1/100; 1/125; 1/160; 1/200; 1/250; 1/320; 1/400; 1/500; 1/640; 1/800; 1/1000; 1/1250; 1/1600 en 1/2000.

There's so much comedy on television. Does that cause comedy in the streets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Pagina 93 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Lol die boom, ik heb laatst ook zo omhoog gefotografeerd maar dan bij de vlaggenmast :P

Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~fn001958/mast.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Siluro schreef op 18 juni 2003 @ 19:02:
[...]

Lol die boom, ik heb laatst ook zo omhoog gefotografeerd maar dan bij de vlaggenmast :P

[afbeelding]
Die boom lag op de grond, daardoor was het een stuk makkelijker ;) Het verhaaltje erachter staat in het photo topic. Maar puike foto hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Door het zien van de pics van DBZFan, had ik ook gelijk zin om wat te posten, so dont blame me :P

Om een van de eerste posters in dit topic te bevestigen: :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbkg0002/zooi/got/a60/IMG_0757___25.JPG

Ik ben net gestopt :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbkg0002/zooi/got/a60/IMG_0833_25.JPG

Gekke beesten hoor :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbkg0002/zooi/got/a60/IMG_0911__PS_25.JPG

"Hang him!!" :+
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbkg0002/zooi/got/a60/IMG_0756_25.JPG

In het begin vond ik macro's saai en moeilijk, nu rulen ze erg vind ik man! I love my A60 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Niet online
GVD :( Heb ik na 2 laaaange weken eindelijk me A70 binnen, ik helemaal blij :*)

Mooie foto's gemaakt, en ik zet 'm ff uit en ja hoor, het onderste schuifje gaat niet dicht :( En ik maar denken van ik zal wel bij één van de gelukkige horen die het niet heeft...

Dus ik bellen; "Ja meneer u moet het even met andere batterijen proberen, het is bekend dat deze batterijen niet zo lang meegaan en niet zo sterk zijn".

Nou dan moet ik nog minimaal 2 dagen wachten tot me GP Powerbank smart travelkit (wat een naam) aankomt van mp3cdspeler.nl.

Da's weer flink balen, kan ik weer hier foto's gaan koekeloeren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahahah, rofl @ die giraffe :D echt komisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Hahah, vette giraffe! Leuke foto's zao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjares
  • Laatst online: 01-10 22:00
Camera: A40
Stand: Automatisch

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jares001/antw01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jares001/antw02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jares001/antw04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ricie schreef op 18 June 2003 @ 19:18:
GVD :( Heb ik na 2 laaaange weken eindelijk me A70 binnen, ik helemaal blij :*)

Mooie foto's gemaakt, en ik zet 'm ff uit en ja hoor, het onderste schuifje gaat niet dicht :( En ik maar denken van ik zal wel bij één van de gelukkige horen die het niet heeft...

Dus ik bellen; "Ja meneer u moet het even met andere batterijen proberen, het is bekend dat deze batterijen niet zo lang meegaan en niet zo sterk zijn".

Nou dan moet ik nog minimaal 2 dagen wachten tot me GP Powerbank smart travelkit (wat een naam) aankomt van mp3cdspeler.nl.

Da's weer flink balen, kan ik weer hier foto's gaan koekeloeren :'(
Kom op zeg, daar laat je je toch niet mee afschepen? Die camera moet het gewoon goed doen al stop je er de goedkoopste batterijen in die je kunt vinden.

Overigens ben ik op zoek naar een methode waarmee ik mijn lens kan reinigen. Kan dat gewoon met zo'n geinpregneerd stofdoekje voor monitoren? Of sloop ik het dan? Hoe zit het met die coating die erop zit? Is die van belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-10 09:16

jjwa

CZ3 tentmuis

zAo schreef op 18 June 2003 @ 19:16:
Door het zien van de pics van DBZFan, had ik ook gelijk zin om wat te posten, so dont blame me :P

Om een van de eerste posters in dit topic te bevestigen: :P
[afbeelding]

Ik ben net gestopt :Y)
[afbeelding]

Gekke beesten hoor :P
[afbeelding]

"Hang him!!" :+
[afbeelding]

In het begin vond ik macro's saai en moeilijk, nu rulen ze erg vind ik man! I love my A60 O+
Mooie foto's, vooral die bloem en giraffe :D
Hey, zullen we een GoT Macro-Fanclub oprichten? ;)
sjares schreef op 18 juni 2003 @ 19:47:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
1e foto is wel mooi, maar je zou/had moeten proberen dat geler wat duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:22

Crusader

Arc Nature

Ricie schreef op 18 June 2003 @ 19:18:

Maak je geen zorgen, heeft niets met batterijen te maken. Je bent gewoon één van de gelukkigen die het wél heeft :|

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Laatst online: 15:44
wh000t, heb net voor t eerst n A60 (A70 hadde ze nie bij megapool) in me hande gehad, en jesus, zo klein had k m nie verw8, heel erg relaxt!nu weet k wel zeker dat k m ga kopen!alleen nog ff overgaan en k krijg de A70 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga vrijdag naar de open dagen 2003 van de Vliegbasis Twenthe, leuk daagje voor de A70 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 20:31:
ik ga vrijdag naar de open dagen 2003 van de Vliegbasis Twenthe, leuk daagje voor de A70 :)
Inderdaad vette lokatie man! Hehe, mijn hele sociale leven is ervan opgeknapt man :P Ga met m'n vriendin ineens naar de dierentuin en strand enzow :D

Thanks all voor de positieve replies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

sjares schreef op 18 June 2003 @ 19:47:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die horen hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Oke, ik hem 'm! Het ultieme tasje voor de A60 en A70! De Lowepro D-Res 10AW (€ 32,- bij plaatselijke Combi). De camera past er precies in, en er is plaats voor 4 extra penlites en een paar CF cards in aparte vakjes. Ook is er een langwerpig vakje naast het grote vak, waarin je een bijv. tafelstandaard kwijt zou kunnen.
Achter de riemclip zit nog een soort regenhoesje, dat je over het hele tasje kunt trekken.
Het tasje voelt ontzettend degelijk aan en is zo ruim gevoerd dat ik zeker denk dat de camera een val erin wel zou overleven (niet getest :P ).

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/lowepro1_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/lowepro2_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/lowepro3_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/lowepro4_small.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door FaceDown op 18-06-2003 21:28 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-10 09:16

jjwa

CZ3 tentmuis

FaceDown schreef op 18 June 2003 @ 21:03:
Oke, ik hem 'm! Het ultieme tasje voor de A60 en A70!
vermeld voor de mensen die interesse hebben ook even de prijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 20:31:
Ik ga ook met mijn pa, hopen dat ik dan mijn A70 terug heb van reparatie.

Ik ga vrijdag eind van de middag er naar toe, slaap in een hotel daar en ga zaterdagochtend vroeg voor verse pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siluro schreef op 18 June 2003 @ 19:02:
[...]

[afbeelding]
rofl :P
Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/sander.bisschops/assets/images/mast.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

jjwa schreef op 18 June 2003 @ 21:21:
[...]

€ 32,- bij de plaatselijke Combi! Dixons zou 'm overigens ook wel eens op voorraad kunnen hebben. Eigenlijk is het belachelijk veel geld voor een tasje, maar ik heb 'm gelukkig gekregen. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
FaceDown schreef op 18 juni 2003 @ 21:27:
[...]

€ 32,- bij de plaatselijke Combi! Dixons zou 'm overigens ook wel eens op voorraad kunnen hebben. Eigenlijk is het belachelijk veel geld voor een tasje, maar ik heb 'm gelukkig gekregen. :)
pfff.. Ik had 'm voor 21 EUR :)

Overigens, idd wel een monstertasje. Lekker stevig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jjwa schreef op 18 June 2003 @ 21:21:
[...]

Ik heb er 22,99 voor betaald bij de mediamarkt

edit: te laat :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

DJSmiley schreef op 18 June 2003 @ 21:29:
[...]

pfff.. Ik had 'm voor 21 EUR :)

Overigens, idd wel een monstertasje. Lekker stevig
Uit Duitsland ja. :) En de dichtsbijzijnde Mediamarkt is voor mij ruim 100km verderop. Plus ik wilde 'm direct hebben.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah jah ik heb hem vandaag besteld. De Canon A60!!!!!!
Zowel de PCM en Computertotaal geven hoge scores aan de A60 (a70) dus jah dan is de keuze tussen digitalecamera niet moeilijk maar wat denk je

ingram micro 237 € 0 op voorraad levertijd onbekend (kan tot 2maanden oplopen)

techdata 291 € 102 op voorraad

dus jah de keuze was snel gemaakt aangezien ik volgende week op vakantie ga en graag dat ding mee neem ik het vleigtuig (niet wakker liggen van die paar centen) gelijk een Sandisk 256 er bij besteld. Dus morgen heb ik alles binnen en dan ga ik me zelf ook maar eens effe op dit topic orienteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Niet online
Crusader schreef op 18 June 2003 @ 20:19:
[...]

Maak je geen zorgen, heeft niets met batterijen te maken. Je bent gewoon één van de gelukkigen die het wél heeft :|
Ja het wordt wel heel moeilijk nu. Ik had een paar uur later nog een paar foto's gemaakt en nog een paar keer aan en uit gehad, en ineens ging ie dicht. Ik helemaal wild meteen natuurlijk, en hij bleef maar dicht gaan. En ik wou 'm weer gaan opbergen, en ja hoor, daar ging ie weer :X

Ik hoop toch echt dat het met de battarijen goedkomt, anders dan kan ik minimaal 3 weken gaan wachten. Niet normaal!

//Edit: Owja, nu gaat ie soms wel soms niet, deze camera heeft een eigen wil

[ Voor 7% gewijzigd door Ricie op 18-06-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartistuta
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik had ff bij ons opzolder gekeken, en toen vond ik nog wat oude foto troep :P
Ik zag de volgende spullen liggen waarbij ik dacht, misschien kan ik die combineren met m'n A60 :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/gfm.stolp/pics/IMG_001_klein.jpg

Ik heb al wat met de meest linkse geprobeerd, en daar kwam het volgende plaatje uit (5 Eurocent):
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/gfm.stolp/pics/IMG_002_klein.jpg

Ik was eigenlijk benieuwd hoe jullie die lenzen etc zouden gebruiken :)

P.S. het is erg lastig om en je camera en je lens die je ervoor uit stil te houden |:( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Bartistuta schreef op 18 June 2003 @ 23:57:
Ik had ff bij ons opzolder gekeken, en toen vond ik nog wat oude foto troep :P
Ik zag de volgende spullen liggen waarbij ik dacht, misschien kan ik die combineren met m'n A60 :)

[afbeelding]

Ik heb al wat met de meest linkse geprobeerd, en daar kwam het volgende plaatje uit (5 Eurocent):
[afbeelding]

Ik was eigenlijk benieuwd hoe jullie die lenzen etc zouden gebruiken :)

P.S. het is erg lastig om en je camera en je lens die je ervoor uit stil te houden |:( ;)
Die filters zijn niet echt zinvol: De Izumar is een blauwfilter, en de rechter een roodfilter. Meest handig als je zwartwit-fotografie wilt doen.

In de linker lens zit een UV filter zo te zien, alleen is die 49mm, terwijl de A60/70 een 52mm draad heeft (met de lensadaptor dan).

Of de rest van de lenzen bruikbaar is: Dat weet ik niet. Mogelijk kun je wel het reverse-lens-idee gebruiken om een turbomacro te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook nog allemaal van die big ass lenzen van een ouwe spiegelreflexcamera, maar voor m'n A70 doen ze niks. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ugh, * SmartDoDo bezwijkt onder de mailtjes :/ ;)

Er komen nog steeds mensen bij in het overzicht. Ik krijg de indruk dat de camera's ook wat beter leverbaar beginnen te worden ofzo :)

Een huishoudelijke mededeling:

• Met een paar dagen zet ik/noem ik een aantal passende tasje in de TS. :)

Dan zijn de ongeduldjes ook weer tevreden ;)
Máár, dan moeten er wel mensen zijn die een ander tasje hebben dan een D-Res 8 of 10 en dit even doorgeven :)

Verder lijkt het me erg handig dat wanneer iemand een foto plaatst, er ook even bij wordt verteld in hoeverre de foto is bewerkt. Altijd prettig te weten of het een origineel is of dat er nog wat Photoshopwerk overheen is gegaan. :)
Het verzoek dit bij een foto te vermelden zet ik samen met de tasjes met een paar dagen in de TS.

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 00:29:
ik heb ook nog allemaal van die big ass lenzen van een ouwe spiegelreflexcamera, maar voor m'n A70 doen ze niks. :/
Heb je het geprobeerd zoals GeJe het in deel 2 heeft uitgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Ik ben op zoek naar een methode waarmee ik mijn lens kan reinigen. Kan dat gewoon met zo'n geinpregneerd stofdoekje voor monitoren? Of sloop ik het dan? Hoe zit het met die coating die erop zit? Is die van belang?

Er zit nu namelijk een soort van aanslag op, die zorgt voor wazig beeld...

[ Voor 17% gewijzigd door insan1ty op 19-06-2003 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
insan1ty schreef op 19 June 2003 @ 01:04:
Ik ben op zoek naar een methode waarmee ik mijn lens kan reinigen. Kan dat gewoon met zo'n geinpregneerd stofdoekje voor monitoren? Of sloop ik het dan? Hoe zit het met die coating die erop zit? Is die van belang?

Kijk in ieder geval erg uit met schoonmaakmiddelen op de lens. Beste en minst schadelijk lijkt me om een zachte doek te gebruiken en eventueel wat lauw water. :)
Zonodig iets langer wrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
SmartDoDo schreef op 19 juni 2003 @ 01:10:
[...]
Kijk in ieder geval erg uit met schoonmaakmiddelen op de lens. Beste en minst schadelijk lijkt me om een zachte doek te gebruiken en eventueel wat lauw water. :)
Zonodig iets langer wrijven.
Thnx voor de snelle reactie :) Je hebt bovendien mail :P
Heb het net geprobeerd met een wattenstaafje en gedestileerd water.. Maar het gaat niet echt weg...

Ok de vlekken zijn nu weg, maar ik hou waterstreepjes over...
Wat doen we daarmee?

[ Voor 9% gewijzigd door insan1ty op 19-06-2003 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
insan1ty schreef op 19 June 2003 @ 01:14:
[...]

Heb het net geprobeerd met een wattenstaafje en gedestileerd water.. Maar het gaat niet echt weg...
Hmm, anders morgen eens langs de fotoshop lopen? Misschien hebben zij tips of bepaalde vloeistof die niet-schadelijk is voor de lens.

offtopic:
Check, updated B)
Ok de vlekken zijn nu weg, maar ik hou waterstreepjes over...
Zemen :? Geen idee eigenlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door SmartDoDo op 19-06-2003 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Niet online
Ik heb trouwens nog een probleem heb ik net gezien, 2 hot pixels :(

http://members.lycos.nl/ricie/Troep/a70.jpg

Is dat normaal of is dit een nog betere reden om 'm terug te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Je zou het testprogramma kunnen proberen maarja, het is vrij duidelijk. :| Normaal is het in ieder geval niet. Het is aan jou of je hem terugstuurd. Als je het mij vraagt, mag je tegenwoordig verwachten dat CCD's foutloos zijn. Je gaat je er zo en zo aan irriteren lijkt me. Heel vervelend nogmaals. Zou hem terugsturen met eventueel de afbeelding als bewijs mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Niet online
Okee bedankt.
Toch wel vervelend dat het meteen 2 problemen zijn, en dat zo vlak voor de vakantie :(
Nou tot over 3 weken dan maar weer, met me nieuwe camera :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:49
SmartDoDo schreef op 19 juni 2003 @ 01:21:
[...]
Ik pak meestal (voor mn monitor dan) een stuk keukenrol (van die zachte) om de waterstreepjes er af te halen. Het is even wat poets werk, maar het resultaat mag er dan ook wezen :*)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

insan1ty schreef op 19 juni 2003 @ 01:04:

Ik heb een brilledoekje daarvoor.
Hij moet wel zacht zijn zonder scherpe stof als wol oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Heb ooit bij de lokale fotowinkel een schoonmaakkwastje gehaald in de vorm van een pen en die is ideaal. Aan de ene kant een soort kwastje met erg zachte haartjes om eventueel hard vuil van de lens te halen. En aan de andere kant een stukje ronde zeem van ongeveer een vierkante centimeter. Werkt perfect. Alleen begint het zeempje er een beetje smerig uit te zien.

Keukenrol vind ik niet zo'n goed idee, want dat laat meestal nogal vezeltjes achter enzo.

Het beste wat ik tot nu toe gehoord heb is eigenlijk nog "gewoon mee naar de fotozaak gaan en daar vragen". Meestal doen ze dat wel even voor je en hebben ze tips en/of spullen waarmee je het voortaan zelf kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
SmartDoDo schreef op 19 June 2003 @ 01:21:
[...]
Hmm, anders morgen eens langs de fotoshop lopen? Misschien hebben zij tips of bepaalde vloeistof die niet-schadelijk is voor de lens.

offtopic:
Check, updated B)

[...]
Ik heb bij de fotograaf voor 2,50 ff zo'n doekje gehaald. Zeer geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-09 15:38
Iemand de computer totaal al gezien van deze naamd. Daar werd de canon a60 als 'best getest' uitgeroepen.

Een stukje uit de tekst:
De testopnamen van deze Canon zien er prachtig uit; natuurlijke kleuern, mooie weergave van groentinten en een prettige helderheid
Dat wisten we als a60/a70 gebruikers natuurlijk al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

BoAC schreef op 19 June 2003 @ 08:35:
[...]

Ik heb een brilledoekje daarvoor.
Hij moet wel zacht zijn zonder scherpe stof als wol oid.
Idd, ik heb een zijde brillendoekje, dat wekrt heel aardig :) Mara dnek dat ik idd ook maar eens naar de fotozaak ga voor zo'n pennetje, want als je even niet oplet vind de hond je camera ook heel lief :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Heerlijke camera zeg! Heeft iemand trouwens al een fish-eye lens gesignaleerd die op de camera kan worden gezet?

Ik probeerde de GOT-search, kreeg twee topics terug, maar ik weet niet hoe ik uit een topic van 14 blz de juiste post naar boven krijg?! Ik ga ook niet die hele topic afzoeken . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Togt schreef op 19 June 2003 @ 14:54:
Heerlijke camera zeg! Heeft iemand trouwens al een fish-eye lens gesignaleerd die op de camera kan worden gezet?

Ik probeerde de GOT-search, kreeg twee topics terug, maar ik weet niet hoe ik uit een topic van 14 blz de juiste post naar boven krijg?! Ik ga ook niet die hele topic afzoeken . . . .
Die mogelijkheid is er nog niet, men is ermee bezig volgens mij. Er zijn namelijk al meer mensen die het op deze manier niet echt handig vinden, voorlopig zul je toch het hele topic moeten doorspitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Ricie schreef op 19 juni 2003 @ 01:27:
Ik heb trouwens nog een probleem heb ik net gezien, 2 hot pixels :(

http://members.lycos.nl/ricie/Troep/a70.jpg

Is dat normaal of is dit een nog betere reden om 'm terug te sturen?
Dit is absoluut niet normaal en ik heb mijne daarom ook terug gestuurd. IK had ook 2 dead pixels.

1 probleem, ik wacht nu al 24 dagen op mijn A70 die van de reparatie moet terug komen. Beetje kut dus.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Togt schreef op 19 June 2003 @ 14:54:

zet achter de link van het topic ?limit=999 en gebruik dan Ctrl-F om op je woord te zoeken. Dat werk bij mij het beste.

En dan weer ontopic:
Wat is een Fish-eye lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
ff een beetje off-topic vraagie.
ik wil er ook een! ;)
een canon A70....
maar ik kan 'm bijna nergens vinden (goedkoopste is 429).
weet iemand een betrouwbare plek waar ik 'm voor minder kan kopen
en waar ook op voorraad is?

dan kan ik mooi ontopic gaan posten :P
(heb al een aantal zaken gebeld en flink wat gesurfd en rondgelopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Ricie: Met jouw plaatje van dead pixels ben ik erachter gekomen dat mijn werk-TFT scherm een hot pixel heeft :(

Wat betreft die fish-eye. Als je wel eens kijkt naar Jackass dan zie je dat ze gebruik maken van een camera-lens die een grote FOV heeft. (field of vision)

Het is het zelfde effect als een spionnetje in een voordeur, je kunt beter rondkijken, maar de beelden zijn vertekend. (Als iemand aan de andere kant ook voor het spionnetje staat hebben ze een GIGANTISCHE neus en de rest van hun gezicht is kleiner. (Ralph Imbar van Bananesplit effect))

Voorbeelden en links
Afbeeldingslocatie: http://medfmt.8k.com/fisheye/car.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Togt op 19-06-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op 19 June 2003 @ 15:03:
ff een beetje off-topic vraagie.
ik wil er ook een! ;)
een canon A70....

dan kan ik mooi ontopic gaan posten :P
(heb al een aantal zaken gebeld en flink wat gesurfd en rondgelopen)
offtopic antwoord dan maar: ik had hem zelf via internet besteld bij Informatique. Dag later al in huis en 30 euro goedkoper. Kan als je langer wilt wachten natuurlijk nog goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Die fish-eye lenzen zijn echt onzin in mijn ogen omdat het ook gewoon met PhotoShop kan. Koop liever een ander soort lens, als die OOIT nog gaan komen zeg.... pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 15:18:
[...]

offtopic antwoord dan maar: ik had hem zelf via internet besteld bij Informatique. Dag later al in huis en 30 euro goedkoper. Kan als je langer wilt wachten natuurlijk nog goedkoper

ze hebben 'm daar ook niet :')
maar toch bedankt.

on-topic:
wat was voor jullie eigenlijk de belangrijkste feature van de a70 om te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op 19 June 2003 @ 15:03:
Ik heb hem bij BCC vandaan... A60 voor 299. A70 was ook op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje over de lenzen... bij digicamshop.nl staan er een paar te koop, maar is die Canon LA-DC52B lensadapter geschikt voor op mn A70? want er staat bij dat ie alleen voor de A30 en A40 geschikt is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 15:37:
[...]

Ik heb hem bij BCC vandaan... A60 voor 299. A70 was ook op voorraad.
bel ik ze op, zeggen ze dat de a60 345 is en de a70 449. snap er niks meer van :?
misschien moet ik toch maar een weekkie wachten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me informatief om ook een tabelletje op te nemen
in de startpost over de door de tweakers aangeschafte
extra NiMH batterijen (sterkte 1800, 2000, 2100 mAH e.d.),
type lader en waar gekocht...

Of vraag ik nu teveel? ;)

Heb namelijk bij de Mediamarkt een keur aan laders en type
batterijen voorbij zien komen met allemaal weer verschillende
prijzen uiteraard. Wie heeft wat extra gekocht en hoe bevalt het?
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.