Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Edho schreef op 15 juni 2003 @ 21:53:
Ik heb mijn a70 nu een tijdje en heb zo ongeveer 100+ foto's gemaakt. Deze haal ik over naar mijn pc en bewerk ze dan na in Paintshop Pro. Het is opvallend dat ik om de meeste foto's een beetje toonbaar te maken, ze minimaal 20 tot 30 procent lichter moet maken (Brightness). Vervolgens sla ik ze op en stuur ze eventueel naar het kruidvat voor een afdrukje. Dit geld voor zowel binnen als buiten opnames.
Is er een mogelijkheid op de camera om deze de foto's lichter te laten nemen?
Voor de rest ben ik :) met mijn a70.
Hmmm, als je het bij alle foto's hebt, vraag ik me af of je je monitor niet te donker hebt ingesteld. Wel eens gecalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mp3cdspeler voor 65. Als je hem vooruitbetaalt bedragen de verzendkosten 5 en heb je hem voor 70 euro bij je thuis afgeleverd. Scheelt toch weer 5 euro voor de echte nederlander ;)

+ MP3CDspeler staat goed bekent in de shopsurvey en rilex is (nog) onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:14
Ik volg dit topic nu al enkele weken, aangezien ik een digicam wil kopen en zeer geinteresseerd ben in de A70. Helaas heeft mijn moeder zoiets van: ok, maar je krijgt hem dan voor je verjaardag (ergens in augustus), dus heb ik weer tijd om te twijfelen.

De grootste concurrent is de Ixus V3, deze heeft namelijk ook 3Mpix, 3x optische zoom en is als groot voordeel ook nog eens enorm klein.

Maar nu was mijn vraag eigenlijk of de foto's van de Ixus ook minderwaardig zijn, aangezien het apparaat toch nog een stuk kleiner is, en vast ook een ander ccd bevat enz. (ik ken helaas nog te weinig op dit vlak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:58

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Kiff schreef op 16 juni 2003 @ 00:05:
Helaas heeft mijn moeder zoiets van: ok, maar je krijgt hem dan voor je verjaardag (ergens in augustus), dus heb ik weer tijd om te twijfelen.

De grootste concurrent is de Ixus V3, deze heeft namelijk ook 3Mpix, 3x optische zoom en is als groot voordeel ook nog eens enorm klein.

Maar nu was mijn vraag eigenlijk of de foto's van de Ixus ook minderwaardig zijn, aangezien het apparaat toch nog een stuk kleiner is, en vast ook een ander ccd bevat enz. (ik ken helaas nog te weinig op dit vlak)
Ik ken de verhalen wel, dat de IXUS'jes kwalitatief iets mindere foto's maken dan hun iets grotere broertjes. Aan de andere kant zijn er veel tevreden IXUS gebruikers. Als het nog even duurt voor je een cam krijgt, dan is het zo en zo verstandig die tijd te benutten en zoveel mogelijk recensies te bekijken. Van de A60/A70 komen er langzaam aan steeds meer Nederlandstalige tests/recensies uit, zodat je een relatief onpartijdige indruk kunt krijgen van die camera. Over de IXUS moet ook het een en ander te vinden zijn. Denk aan dpreview. Overigens heeft de Ixus V3 geen 3x zoom maar een 2x zoom. :)

edit: Oh, hier al gekeken? :)

[ Voor 5% gewijzigd door SmartDoDo op 16-06-2003 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:14
Bedankt voor het vlugge antwoord, maar inderdaad ik heb nog tijd genoeg! (tenzij ik koppig ga doen en de camera na men examens ga kopen >:) )

Die voorbeeldfoto's had ik al gezien, en ze zien er wel goed uit, maar op elke foto is er toch een duidelijke onscherpte te zien. Kan zijn dat dit bij de A70 op zulke foto's ook is natuurlijk, maar ik meen in dit topic toch mooiere foto's gezien te hebben. :)

Maar goed, ik heb nog wel even tijd, het zal dan ook een keuze tussen gemak/normale foto's en betere kwaliteit worden.

PS: prachtige openingsposts btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Kiff schreef op 16 June 2003 @ 00:32:
Maar goed, ik heb nog wel even tijd, het zal dan ook een keuze tussen gemak/normale foto's en betere kwaliteit worden.
Zoveel kleiner is een Ixus niet dan een A70. Scheelt wel wat, maar niet zoveel lijkt me. Wat foto's e.d. betreft, gewoon dit topic blijven volgen natuurlijk :Y)
PS: prachtige openingsposts btw ;)
offtopic:
Dank je :) Is mede dankzij de andere posters hier natuurlijk, anders was hij niet zo omvangrijk geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:16

dbzfan

Nee.

Niemand commentaar op mijn foto's en filmpje ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-10 09:16

jjwa

CZ3 tentmuis

Voor iedereen die niet tevreden is met hoe licht de foto is moet dit eens proberen:

Als je een foto neemt van iets waar een licht gedeelte zit en een donker gedeelte zit, en je focussed op het lichte gedeelte, omdat dat het midden van de foto moet worden, zal de foto wat donkerder gemaakt worden.
Maar als je nu focussed op het donkere deel door het knopje een beetje in te drukken, in houden (nog niet helemaal afdrukken) en dan gewoon weer mikt op het lichtere deel, dan heeft hij nog steeds de belichting die hij voor het donkere stuk gebruikt(e).

Op deze manier pas ik vaak licht/donker dingen aan, lukt meestal goed, maar let wel op, want hij stelt ook scherp op dat deel waarop je focussed (maar niet de foto van maakt). Dus als hetgene van je foto dan nogal anders is qua afstand ofzo dan kan je onscherpte krijgen.
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 22:10:
[...]
Zelf ben ik 2 dagen in het bezit van dit aardig stukje technologie en heb ik ook al heel wat uigeprobeerd. Alleen de macro-functie werkt nog niet zo goed. Dit moet ik nog maar es nalezen in de reply's hoe ik de beste resultaten bekom. :)
Als je de macro-functie gebruikt, zoom je dan helemaal uit?
Dan werkt het namelijk een stuk beter bij mij.
dbzfan schreef op 16 June 2003 @ 07:25:
Niemand commentaar op mijn foto's en filmpje ? :D
Ok ok, krijg jij een reply :P
}:O }:O }:O
De foto's zijn wel aardig, maar ik vind het geen mooie beesten... :D

[ Voor 10% gewijzigd door jjwa op 16-06-2003 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 15:13

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik wil niet vlammen, maar erg bijzondere foto's vind ik het niet. De kleuren etc. zijn wel mooi, maar ik zou zo'n beest recht van voren op de pic zetten. Als schilderij zijn ze overigens wel mooi, als spetterende foto voor mij niet :)

Voor het filmpje zou ik trouwens een statiefje gebruiken :P

SmartDoDo, ik heb een vraag die DBZFan al 5x gesteld heeft en waar hij volgens mij geen antwoord op heeft gekregen: wil je eens wat foto's posten met die filters? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:38

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Van het weekend wat pics wezen schieten met m'n A70:

http://www.insane-hq.org/~nestor/fotos/strand

Krijg alleen af en toe een E18 error, daar ben ik niet zo blij mee.
En als je naar de foto's kijkt, zie je dat er ook een paar tussen zitten waar de A70 last heeft van vignetting :|

[ Voor 26% gewijzigd door Tjeerd op 16-06-2003 09:46 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Nestor schreef op 16 June 2003 @ 09:45:
En als je naar de foto's kijkt, zie je dat er ook een paar tussen zitten waar de A70 last heeft van vignetting :|
Heb je een aanwijzing waar op de foto's? Want ik zie zo even geen rare dingen, verder zitten er wel een paar nette foto's bij. :)
zAo schreef op 16 June 2003 @ 09:45:
[...]
SmartDoDo, ik heb een vraag die DBZFan al 5x gesteld heeft en waar hij volgens mij geen antwoord op heeft gekregen: wil je eens wat foto's posten met die filters? :>
Met alle liefde wil ik dat doen :> Er is alleen 1 probleem, ik heb nog steeds geen lensadapter :/

Ik hoop (en denk) heel erg dat ik deze week telefoon krijg dat het spul binnen is, dan kan ik gelijk wat proberen. Ik heb dan de lensadapter besteld, een convertorring van 52mm naar 58mm en een B+W 5+ Close up lens.

Thuis heb ik nog liggen een pola-filter, skylight filter en een stereffectfilter allemaal maatje 58mm. Die kan ik er dan dus opzetten :*)

Ik beloof plechtig dat ik zo snel mogelijk wat laat zien àls ik het spul binnenheb. Jammergenoeg heb ik van DJSmiley nog niet veel gezien, hij is volgens mij tot nu toe de enige met een lensadapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jjwa schreef op 16 juni 2003 @ 08:28:
Als je de macro-functie gebruikt, zoom je dan helemaal uit?
Dan werkt het namelijk een stuk beter bij mij.
Hé JJWA, dat is het ;) ... ik had ingezoomd en nu merk ik inderdaad dat dat niet mag bij Macro, wat dom van mij 8)7 .

Dankje voor de tip ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

SmartDoDo schreef op 16 June 2003 @ 09:57:
[...]
Heb je een aanwijzing waar op de foto's? Want ik zie zo even geen rare dingen, verder zitten er wel een paar nette foto's bij. :)
Foto 11, 2, 8 zie je het t beste, valt me vies tegen van die canon a70 eik.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noob: wat is vignetting? Kan je misschien ff zo een pic eruit pakken en dat gebied omcirkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Nestor schreef op 16 juni 2003 @ 11:40:
[...]

Foto 11, 2, 8 zie je het t beste, valt me vies tegen van die canon a70 eik.
Het is de fotograaf die de foto's maakt...

Met een D60 kun je ook kromme foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
dbzfan schreef op 16 juni 2003 @ 13:01:
[...]
_o_ Oh zo waar :) Niet voor niets, oefening baart kunst. Hoewel een camera natuurlijk ook grenzen heeft.

Maar even serieus, blijkbaar werken mijn l33t-Googleskills 8) vandaag even niet, maar kan iemand duidelijk maken wat vignettering is? Ik kan dan ook totaal niets op de foto's van Nestor vinden wat onnatuurlijk/vreemd/opvallend is :)

Ik heb een verzoekje gekregen om een overzicht te maken van tasjes die wij (en andere A60/A70 gebruikers) hebben. Als er mensen zijn die vinden dat zij een goed tasje hebben voor hun cam en ze willen die in een lijstje terugvinden, dan mogen ze mij mailen. Graag een linkje erbij naar de fabrikant zodat afbeelding/afmetingen te zien zijn :) Op die manier is het dan wat makkelijker een winkel binnenstappen als je al een stuk of wat modelletjes weet die zo en zo passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

dbzfan schreef op 16 June 2003 @ 13:01:
[...]

Met een D60 kun je ook kromme foto's maken.
:? Heeft puur met de techniek te maken dat er vignettering ontstaat volgens mij, iig vind ik het wel wat vreemd voor een kant-en-klare cameralens dat ie bij maximale zoom wat last heeft van vignettering. Het is gelukkig niet heel erg, maar ik had altijd het idee dat je er alleen last van ging krijgen als je andere lenzen of exra lensen/filters/wvr op je cam ging zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
SmartDoDo schreef op 16 June 2003 @ 13:23:
[...]
Ik heb een verzoekje gekregen om een overzicht te maken van tasjes die wij (en andere A60/A70 gebruikers) hebben. Als er mensen zijn die vinden dat zij een goed tasje hebben voor hun cam en ze willen die in een lijstje terugvinden, dan mogen ze mij mailen. Graag een linkje erbij naar de fabrikant zodat afbeelding/afmetingen te zien zijn :) Op die manier is het dan wat makkelijker een winkel binnenstappen als je al een stuk of wat modelletjes weet die zo en zo passen.
Ah. Dat leek me inderdaad ook altijd wel handig, vandaar ook dat ik het in m'n sig had gegooid. Er was in het 1e topic ooit iemand die me om pics vroeg.

Ik heb dus het originele Canon tasje. Of liever gezegd EEN origineel Canon tasje. Het exacte type kan ik helaas niet meer achterhalen. De winkel waar ik het kocht, noemde het de SC-PS600, maar als ik daar Google mee voer, krijg ik hele andere plaatjes (van ander materiaal tot andere logo's..)

Het tasje past in elk geval heel mooi. Daar valt niks over te zeggen. Het 'handvat' valt mooi in een uitsparing aan de bovenkant. En ik vind het wel een mooi tasje. Aan de buitenkant is het een soort suede, wat helaas wel betekent dat het snel vuil wordt. Aan de binnenkant zit lekker zacht materiaal. Niets wat kan krassen en toch vrij stevig. Ik heb er 24euro voor betaald, maar ik moet er ook bij zeggen dat ik niet echt heb gezocht naar een tasje, maar meteen deze er heb bijgekocht. Luiheid.. :)

Er zit een stevige lus aan de achterkant, waarmee je het aan je riem kunt bevestigen. Of je laat je polsbandje langs de 'klep' gaan en draagt 'm daar aan, zoals ik doe. Die klep sluit met klittenband.

Er kan helaas verder niks anders bij. Naja.. een extra CF kan wel onderin, want het tasje zit vrij ruim (het kan ook gebruikt worden voor de voorgaande modellen die net iets groter waren). Maar batterijen kun je zeker niet kwijt.

Dus voordelen:
- Mooi
- Past goed
- Beschermd goed: Stevig, aan de binnenkant zacht
- Origineel

Nadelen:
- Snel vuil
- Past verder niks bij, behalve een CF
- Vrij prijzig

Conclusie: met een andere ben je waarschijnlijk beter af

Ik gooi het maar even hier neer i.p.v. een mailtje, omdat ik het knap vind als SmartDoDo dit in z'n tabel gepropt krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

zAo schreef op 15 juni 2003 @ 21:21:
[...]

Ik meen dat apacher weleens prob's geeft in de A60/A70, dus ik zou het niet doen. En ik heb ook bij Alternate Dane Elec gekocht, het was toen, 2 maanden ofzow terug, 35Euro.... :)
Oke, ik heb ALLE posts in deze reeks doorgelezen en heb heel vaak gezien dat gewoon Apacer CF wordt afgeraden omdat "sommige mensen er problemen mee hebben".
Nu heb ik in de hele reeks slechts _1_ iemand gezien die problemen had met twee Apacer-kaartjes, die ook nog in dezelfde winkel gekocht waren. Verder heb ik al minstens 2 mensen gesproken die zeiden dat hun standaard Apacer-kaarten perfect werkten.
Als ik zodadelijk mijn A60 heb, dan ga ik dus definitely 128MB (of 256) bij de Mycom halen, waar dat ontzettend goedkoop is. Volgens mij had die ene gozer gewoon pech en werkt Apacer geheugen wel degelijk probleemloos normaal gesproken.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

FaceDown schreef op 16 June 2003 @ 14:14:
[...]

Oke, ik heb ALLE posts in deze reeks doorgelezen en heb heel vaak gezien dat gewoon Apacer CF wordt afgeraden omdat "sommige mensen er problemen mee hebben".
Nu heb ik in de hele reeks slechts _1_ iemand gezien die problemen had met twee Apacer-kaartjes, die ook nog in dezelfde winkel gekocht waren. Verder heb ik al minstens 2 mensen gesproken die zeiden dat hun standaard Apacer-kaarten perfect werkten.
Als ik zodadelijk mijn A60 heb, dan ga ik dus definitely 128MB (of 256) bij de Mycom halen, waar dat ontzettend goedkoop is. Volgens mij had die ene gozer gewoon pech en werkt Apacer geheugen wel degelijk probleemloos normaal gesproken.
Apacer werkt perfect hoor, alle CF-kaartjes trouwens. Er zit wel enig verschil in snelheid maar dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Tycoontje schreef op 16 June 2003 @ 14:08:
[...]

Ah. Dat leek me inderdaad ook altijd wel handig, vandaar ook dat ik het in m'n sig had gegooid. Er was in het 1e topic ooit iemand die me om pics vroeg.

Ik gooi het maar even hier neer i.p.v. een mailtje, omdat ik het knap vind als SmartDoDo dit in z'n tabel gepropt krijgt ;)
Ph34r my l33t react tabel skills :Z ;)

Is goed hoor, ik moet toch even zien hoeveel mensen reageren over hun tasjeservaringen :)

Blijf ik toch nog met de vraag, wat nu precies vignettering is. Kan Nestor daar misschien iets over vertellen? Of een link posten naar een site waar het uitgelegd wordt :)
FaceDown schreef op 16 June 2003 @ 14:14:
[...]

ik heb ALLE posts in deze reeks doorgelezen
Dan heb je heel wat zitten lezen, hulde :)
Volgens mij had die ene gozer gewoon pech en werkt Apacer geheugen wel degelijk probleemloos normaal gesproken.
Dat zou heel goed kunnen :) Wat mij betreft heb je ook gelijk als je zulk geheugen gaat kopen. Alleen horen we het dan ook graag als je na een tijdje problemen hebt, of als je na een tijdje nog probleemloos werkt met het standaard Apacer geheugen.

Ik zeg je er wel bij, met bijvoorbeeld Dan-Elec geheugen is mij totaal geen klachten bekend. Stel dat ik de keuze zou krijgen en het Dane-Elec is iets duurder dan zou ik er toch voor gaan. Hoe dan ook, we horen graag je bevindingen. :)

edit:
CyBeRSPiN schreef op 16 juni 2003 @ 14:19:
[...]

Apacer werkt perfect hoor, alle CF-kaartjes trouwens. Er zit wel enig verschil in snelheid maar dat is alles.
Zeg je dit nu als Canon G2 bezitter? Want er zijn wel degelijk mensen geweest met een A60/A70 die problemen hadden met Apacer geheugen :)

[ Voor 13% gewijzigd door SmartDoDo op 16-06-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

SmartDoDo schreef op 16 June 2003 @ 14:20:
[...]
Dan heb je heel wat zitten lezen, hulde :)
Ja ik heb ook mede dankzij deze topics besloten om een A60 te kopen, waarvoor mijn dank. :)
De enige zorg die ik nog heb is het (hoge?) uitvalspercentage als ik dit topic zo lees. De beruchte E18-error en het niet correct werkende lensschuifje komen toch iets te vaak voor IMO.
Zeg je dit nu als Canon G2 bezitter? Want er zijn wel degelijk mensen geweest met een A60/A70 die problemen hadden met Apacer geheugen :)
1 iemand was er inderdaad ja. Ik vind dit geen reden om Apacer geheugen direct af te gaan raden.. Maar goed; zodra ik het heb zal ik zeker laten weten hoe en of het werkt.
Een module van 128MB kost maar 25,- bij Mycom. :P

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
FaceDown schreef op 16 juni 2003 @ 14:27:
[...]
De beruchte E18-error en het niet correct werkende lensschuifje komen toch iets te vaak voor IMO.

[...]

Ik vind dit geen reden om Apacer geheugen direct af te gaan raden.. Maar goed; zodra ik het heb zal ik zeker laten weten hoe en of het werkt.
Imho komen er toch redelijk wat van dergelijke problemen voor. Ik meen ook op een ander forum gelezen te hebben dat de kwaliteitscontrole van Canon niet meer zo is als ze geweest is. Gelukkig komen de problemen snel aan het licht zodat omruilen geen probleem is. Toch blijft het vervelend als het net jou treft :)

Wat het geheugen betreft, we wachten op je bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
FaceDown schreef op 16 June 2003 @ 14:27:
[...]

Ja ik heb ook mede dankzij deze topics besloten om een A60 te kopen, waarvoor mijn dank. :)
De enige zorg die ik nog heb is het (hoge?) uitvalspercentage als ik dit topic zo lees. De beruchte E18-error en het niet correct werkende lensschuifje komen toch iets te vaak voor IMO.
Ik denk niet dat je daar al te zwaar rekening mee moet houden. Het is nou eenmaal zo dat mensen het vaker zullen melden dat ze problemen met iets hebben, dan dat ze zullen melden dat alles perfect werkt. Verder heb ik redelijke twijfels of het probleem met het lensschuifje niet vaak een toestel is dat meerdere malen uitgeleverd wordt door de leverancier. Ik zou alle topics helemaal na moeten lezen en daar heb ik geen zin in, maar ik kreeg de indruk dat veel van deze toestellen van Alternate afkwamen...

Zou misschien handig zijn als de eigenaren van deze apparaten het serienummer noteren, voordat ze 'm terugsturen. Maarja, wie gaat zoiets bijhouden he...

Anyway, problemen komen natuurlijk bij elk apparaat voor en daar heb je de garantie voor.
FaceDown schreef op 16 June 2003 @ 14:27:1 iemand was er inderdaad ja. Ik vind dit geen reden om Apacer geheugen direct af te gaan raden.. Maar goed; zodra ik het heb zal ik zeker laten weten hoe en of het werkt.
Een module van 128MB kost maar 25,- bij Mycom. :P
Tja, je kunt het natuurlijk altijd terugbrengen, dus het is zeker het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn camera ontvangen (A60), nu doe ik de dead pixel test die ik op dit topic zag staan en ik krijg bij drie foto's 4, 6, 1167 dead pixels? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 15:34:
Zojuist mijn camera ontvangen (A60), nu doe ik de dead pixel test die ik op dit topic zag staan en ik krijg bij drie foto's 4, 6, 1167 dead pixels? Iemand ervaring hiermee?
Ja, maar dan heb ik het ook verkeert getest ;)

Als je zoveel dode pixels hebt, dan moet je dit ook wel terug zien in je foto's. Je hebt getest zoals staat aangegeven in de bijbehorende tekstfile? Dus een donkere foto (lees: zwart, donkere omgeving en lens afgeschermt voor licht) geschoten en door het progje laten testen? Test je bijvoorbeeld met een gewone foto van de kat van de buren, dan krijg je inderdaad zo'n uitslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, bedankt smartdodo ik zal dat nog eens testen, kijk als dat nu in dit topic had gestaan had ik het geweten, maar je weet het vaak wel met handleidingen, eerst proberen, dan klagen en dan pas.. mijn excuses.

Overigens camera gekocht bij progress enschede, goede klantenservice, wel een levertijd van 2,5 week, maar dat had ik er wel voorover, mooi tijd doorgebracht in dit topic.. Helaas wel een engelse handleiding ontvangen, maar ja hij stond hier ook ergens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 15:52:
oke, bedankt smartdodo ik zal dat nog eens testen, kijk als dat nu in dit topic had gestaan had ik het geweten, maar je weet het vaak wel met handleidingen, eerst proberen, dan klagen en dan pas.. mijn excuses.
Het staat ook in de topicstart ;)
Iets wat bij elke digitale camera voor kan komen, zijn dode pixels of hot pixels.
Om er achter te komen of de CCD van je camera goed is, kun je dit
programma gebruiken. Lees de bijgevoegde uitleg goed door om de test
goed uit te voeren.
Er zijn echter 2 verwijzingen naar de test, waarbij er bij de 1e niet staat dat je de uitleg nog eens goed door moet lezen. Excuses not needed, ik zal het aanpassen :)
Helaas wel een engelse handleiding ontvangen, maar ja hij stond hier ook ergens..
De Engelse en Nederlandse staan in de startpost inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Dat proggie werkt bij mij ook niet bij een zwarte achtergrond. Ik heb gewoon een zwarte foto gemaakt, uitgepluist in photoshop. En er was geen dead/hot pixel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had nu ook 0 dead / hot pixels, nadat ik lens had geblindoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe blinkdoeken jullie lens? Stukkie papier ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-10 09:16

jjwa

CZ3 tentmuis

Nestor schreef op 16 June 2003 @ 09:45:

http://www.insane-hq.org/~nestor/fotos/strand

Krijg alleen af en toe een E18 error, daar ben ik niet zo blij mee.
Hey, die eerste foto van die site is erg goed! :D
Zo'n beetje allemaal wel leuke foto's maar die 1e steekt er toch met kop en schouders boven uit vind ik :7
Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 11:20:
[...]

Hé JJWA, dat is het ;) ... ik had ingezoomd en nu merk ik inderdaad dat dat niet mag bij Macro, wat dom van mij 8)7 .

Dankje voor de tip ...
mooi dat het gefixed is, graag gedaan (ik help graag mensen die ongeveer net zo foto-noob zijn als mij :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 17:25:
Hoe blinkdoeken jullie lens? Stukkie papier ervoor?
zwart stukje papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:22

Crusader

Arc Nature

Ik kan me vergissen, maar ik heb de gevraagde uitleg over vignetting nog niet langs zien komen. Dat is volgens mij bijvoorbeeld bij de tweede foto van onder heel goed te zien. Moet je maar eens kijken in de linker en rechter bovenhoek, daar zie je dat de hoekjes wat donkerder worden naarmate je verder naar de hoekpunt gaat. Dat is het gevolg van verminderde lichtopbrengst van de lens in de hoeken en dat heet vignetting.
Correct me if I'm wrong :P

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

http://www.vanwalree.com/optics/vignetting.html

eerste hit op google met "what is vignetting" :X

Een korte bestudering van die pagina leert tevens dat vignetting vrijwel te voorkomen is door te spelen met de belichtingstops. Eén of meerdere stops lager (en een langere sluitertijd om te compenseren?) laat vignetting verdwijnen.
Het is dus een gevolg van de lensbouw.

Moet je trouwens eens kijken naar zijn eigen landschapfoto's op die site (via de menukeuze photos bovenin), daar kan ik nog wat van leren :P

[ Voor 80% gewijzigd door Crusader op 16-06-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Laatst online: 29-09 11:08
Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 15:52:Overigens camera gekocht bij progress enschede, goede klantenservice, wel een levertijd van 2,5 week, maar dat had ik er wel voorover, mooi tijd doorgebracht in dit topic.. Helaas wel een engelse handleiding ontvangen, maar ja hij stond hier ook ergens..
Mijn geboortestad heet nog altijd Hengelo, en niet Enschede! :7

Vandaag is ook mijn camera vandaar aangekomen, lange levertijd, maar het contact met de winkel, door bellen en mailen, was vlot, en ook vriendelijk! Werd ook keurig verteld dat hij vandaag zal aankomen!

Heb er een Dane Elec 128MB FC bijgekocht, en een Samsonite Trekking tasje, dat paste precies! :P Verder zijn de batterijen (GP 2000mAh) nog onderweg ergens, komt hopelijk morgen!

De death pixel test gedaan, alles keurig levend aangekomen. _/-\o_

Heeft iemand een idee hoeveel het kost om een NL talige manual te bestellen? Ik hoop niet zoveel, alnders zal ik moeten gaan printen, of tevreden moeten zijn met een NL sprekende camera begeleid met Engelse instructies haha! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

cazzer22 schreef op 16 June 2003 @ 20:56:
Heeft iemand een idee hoeveel het kost om een NL talige manual te bestellen? Ik hoop niet zoveel, alnders zal ik moeten gaan printen, of tevreden moeten zijn met een NL sprekende camera begeleid met Engelse instructies haha! B)
Wat ik begreep uit eerdere posts is dat dit ca. 30 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Crusader schreef op 16 juni 2003 @ 20:57:Wat ik begreep uit eerdere posts is dat dit ca. 30 euro kost.
Das toch best prijzig, ik denk dat ik de lazerprinter maar alvast aan ga zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik ben vandaag naar de dierentuin geweest, was leuk maaruh.. ik ga een nieuwe cam kopen :) not.

Die 3x zoom had ik echt niets aan, want die dieren lagen achteraan in de shade... ragbeesten :P Komt er iets van een lens met 6x zoom? Iets in die buurt?

Zag nog iemand met een Canon EOS-1Ds en een MEGAlens echt niet normaal. Die kon die beesten wel zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

cazzer22 schreef op 16 June 2003 @ 21:03:
[...]
Das toch best prijzig, ik denk dat ik de lazerprinter maar alvast aan ga zetten. ;)
Je lazerstraal-op printer? Of toch maar de laserprinter?
hehehe... crusader is weer aan het mierenn**ken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh, dus dat zoomen van de canon is niks ofwat?
Ben aant overwegen om een canon mee te nemen uit singapore, stuk goedkoper daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:05
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 21:55:
Definieer STUK goedkoper? Garantie enzo is ook wel handig, reken ook eventuele invoerrechten mee.

En idd, de Canon zoom is nix. Maar goed, da's gewoon de beperking van 3x optisch: Is niet bijzonder veel.
Een goeie zoom kost gewoon veel. Bij de Canon kun je trouwens dat altijd nog uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Crusader schreef op 16 June 2003 @ 21:51:
[...]

Je lazerstraal-op printer? Of toch maar de laserprinter?
hehehe... crusader is weer aan het mierenn**ken ;)
offtopic:
Hahahaha, ik hou wel van dit soort humor

*burrnzzz*

[ Voor 6% gewijzigd door cazzer22 op 16-06-2003 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

*grin*

* Crusader is soms beetje droogkloot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 21:55:
Het is beter dan niks en voor het dagelijkse gebruik heb ik er nog nooit over geklaagd. Het scheelt je tenminste weer een paar stappen vooruit zetten in sommige gevallen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 21:55:
Het gaat niet om de zoom van Canon :) Maar om de 3x optische zoom, dat is gewoon niet superveel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Vanavond even een paar pics geschoten. Bedoeling was om de uitwerking van een pola mooi naar voren te laten komen, maar dat is niet echt gelukt... (geen mooie lucht/wolkjes)

Anyway: Ik post het toch maar, vul 't wel een keertje aan.
Ik zal 't meteen in start-post-style tikken, dan kan smartdodo 't zo toevoegen aan topicstart denk ik ;)

Een aantal filters/lenzen die mogelijk zijn op de A70
Hiervoor dient dus wel gebruik gemaakt te worden van de lensadaptor LA-DC52C

Het meest gebruikte filter is het polafilter.
Een polafilter heeft eigenlijk 2 doeleinden:
• Het verwijderen/beperken van ongewenste schitteringen zoals wateroppervlakken of glas.
• Het versterken van de contrast in bijvoorbeeld wolken en het intensiever weergeven van de kleuren.

Hieronder een voorbeeldfoto, gemaakt met een A70, een LA-DC52C lensadaptor, en een Luxon Circular polafilter 52mm.
Links de normale foto, rechts het effect met polafilter.

http://www.djsmiley.com/got/a70/boom_pola.jpg *klik*

Duidelijk is te zien dat het gebruik van het polafilter de kleurechtheid verbeterd: De boom is fris groen i.p.v. "donkergroen"
Ook de lucht is licht verbeterd. Dit effect is echter niet echt heel duidelijk zichtbaar op de foto.

Daarnaast wordt een UV filter ook veel gebruikt.
Deze heb ik zelf nog niet in mijn bezit, dus geen voorbeeldfoto's i.c.m. de A70.
"Het UV filter absorbeert UV lichtstalen die buitenopnamen vaak onscherp en vlak doen lijken."
Ook wordt een UV filter vaak als lensbescherming gebruikt.

Skylight
Deze heb ik ook in mijn bezit, een B+W.
Citaat uit een folder:
"Dit filter is bruikbaar bij schaduwopnamen bij helder weer of bij helderblauwe luchten en verhindert dan blauwzweem. Verhindert kleurreflecties op de huid die door objecten in de omgeving worden veroorzaakt zals bijv. de groene schaduw onder het gebladerte van een boom.
Ook hier nog geen foto's van.

Close-up of macrolenzen
Deze worden gebruikt voor macrofotografie. Dit is al een sterk punt van de A60/70 camera's, en kan door extra lenzen nog verder versterkt worden.
De sterkte hiervan wordt uitgedrukt in dioptrie. Ik heb zelf momenteel alleen maar een +1 lens (Helioplan).
Een foto hiermee gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/a70/macro.jpg
Foto is niet echt optimaal, was vrij laat, en de zon stond erg laag (enorm last van schaduwvorming).

Nadeel aan het gebruik van closeup-lenzen is het verlies van DOF. (Dept of Field), vertaald: scherptediepte. Hoe sterker de lens (hoe meer dioptrie), hoe kleiner het bereik waar op gefocust wordt. Een +10 lens heeft maar een paar mm scherpte.

Als je je wilt verdiepen in het gebruik van de diverse filters/lenzen dan is onderstaande link wel handig:
http://www.transcontinenta.nl/hoya/index.htm
Ik heb hier een mooie kleurenfolder van ontvangen, met een hele zooi filters erin, en foto's van hun uitwerking. Erg handig, zo zie je tenminste wat je van een filter kunt verwachten.
De folder van B+W is als PDF beschikbaar:
http://www.schneiderkreuz.../bw_filter_programm_e.pdf (Tnx SmartDoDo)

Vignetting
Werd ook even in dit topic genoemd. Is mij persoonlijk nog niet opgevallen.
Vignetting is iig de ringvorming die optreed als een lens een grote invalshoek heeft, en er gewoon iets in de weg zit. (vaak de lens zelf).

Met name bij het gebruik van de teleconvertor treed dit probleem op. Oplossing is simpel: Een klein stukje inzoomen.
Degenen die met een verrekijker op de cam ge-experimenteerd hebben weten wat ik bedoel: Als je niet ver inzoomt zie je de complete ronde opening van je kijker ;)

Crusader postte al een link met uitleg hierover:
http://www.vanwalree.com/optics/vignetting.html

Dan het genoemde rode ogen effect...
Dit kan ik bevestigen, erger ik me ook al aan ;)
Die functie werkt zo ongeveer niet :( Die felle oranje led heeft amper nut is mij ervaring.
Mijn oude cam (Olympus C920Zoom) deed dat een stuk beter: Die gaf voor de echte foto een reeks flitsjes af (Stuk of 5) waarna de echte foto kwam.
Canon: Kan zoiets niet gedaan worden in een firmwareupdate?

Tenslotte nog een pic van vandaag van mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/a70/zwaan.jpg
Hier blijkt: 3x zoom is te weinig... Toen ik dichterbij liep begon dat ding te blazen....
* DJSmiley dacht: da's niet goed..
dus ben maar niet dichterbij gegaan.. Foto is gecropped....
Foto is trouwens genomen met de VIVID optie, en met pola er op. Vind 'm zelf net iets TE kleurrijk...

Thats-it voor vandaag ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 17-06-2003 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
en ik dan nu eindelijk ook een A60 :D

Hier wat eerste probeersels.

Afbeeldingslocatie: http://www.c1000eersel.nl/Joost/IMG_0007.jpg
zonder flits
Afbeeldingslocatie: http://www.c1000eersel.nl/Joost/IMG_0051.jpg
met flits
Afbeeldingslocatie: http://www.c1000eersel.nl/Joost/IMG_0052.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door CSCExter op 17-06-2003 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Is dit een vieze onderbroek ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, na het lange tijd volgen van de
reviews en de ervaringen hier op GoT
een Canon A70 besteld bij Progress in Hengelo.
256MB Transcend 30x kaartje erbij.

Flinke smak geld, en nu maar afwachten :+
Twee en een halve week levertijd las ik ergens.

Keep you updated...

/me feart de E13-bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 15:32

Edho

Heeft Canon A570IS

die afdruk vertraging is wel erg lang toch, als de bloemen onder je camera verwelken voor dat de sluiter open en dicht is geweest! ;)

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
Edho schreef op 17 juni 2003 @ 12:36:
die afdruk vertraging is wel erg lang toch, als de bloemen onder je camera verwelken voor dat de sluiter open en dicht is geweest! ;)
Wat dacht je van die lasagne? magnetron had nog niet aangestaan hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie favo manier van foto's downen ?

* via de camera wizard van xp
* door de camera te benaderen en te copy pasten
* dmv het camera window
* dmv photoshop

Ik kies op dit moment zelf voor photoshop, omdat je volgens mij dan uiteindelijk de meeste invloed hebt op de kwaliteit van jpeg. Ok zie ik dat verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 14:45:

Ik kies op dit moment zelf voor photoshop, omdat je volgens mij dan uiteindelijk de meeste invloed hebt op de kwaliteit van jpeg. Ok zie ik dat verkeerd ?
Volgens mij zie je dat verkeert ;)
Ik zou niet weten wat het uit zou maken. Het bestandje is namelijk niet anders dan wanneer hij is overgezonden via verkenner of de bijbehorende software. Zelf gebruik ik de software van Canon om de foto's over te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Mensen, ik wilde vandaag meerdere foto's maken, toen vroeg ik me eigenlijk af hoe jullie dat nu doen. Vandaar deze poll :)

Poll: Wat doe je wanneer je meerdere foto's gaat maken?
Ik laat cam en display aanstaan.
Ik laat cam aan, display uit.
Ik doe cam volledig uit.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=2600&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Votuh maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik gebruik gewoon de microsoft software van xp. Lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

@ zAo, als ik een rondje door het bos maak ofzo, zet ik tussen de foto's door altijd de camera uit. Ben altijd bang dat er iets tegen de lens aan komt ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op 17 juni 2003 @ 15:31:
Mensen, ik wilde vandaag meerdere foto's maken, toen vroeg ik me eigenlijk af hoe jullie dat nu doen. Vandaar deze poll :)
Ik doe altijd de camera uit, voor de lens. En als ik het vergeet springt hij atomatisch uit.

En dit is een van de meisjes waar ik de camera voor heb gekocht ! (clickable)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sirwilliam/jessie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

mijn lenskapje is er nu helmaal mee gekapt terug naar alternate dat ding ben ik heb gvd 1 tot 2 weken kwijt. :(

zal eens vragen of ik gewoon mij geld terug kan krijgen aangezien er een hele hoop a60/70tigers met dit probleem zitten. :'(

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

chefke schreef op 17 June 2003 @ 15:44:
mijn lenskapje is er nu helmaal mee gekapt terug naar alternate dat ding ben ik heb gvd 1 tot 2 weken kwijt. :(

zal eens vragen of ik gewoon mij geld terug kan krijgen aangezien er een hele hoop a60/70tigers met dit probleem zitten. :'(
Je wilt toch niet zeggen dat je een andere cam gaat kopen, alleen daarom? Je krijgt echt wel een goeie terug hoor. Ik zou mn geld terug vragen en gelijk een nieuwe kopen :+ Kunnen ze je niets maken, anders koop je er een bij de 'buren' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
zAo schreef op 17 June 2003 @ 15:31:

Poll: Wat doe je wanneer je meerdere foto's gaat maken?
Ik laat cam en display aanstaan.
Ik laat cam aan, display uit.
Ik doe cam volledig uit.
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Ga nog niet stemmen, heb pas iets van 175 fotos gemaakt :) en toen stond ie eigenlijk de hele tijd aan :D

[ Voor 5% gewijzigd door CSCExter op 17-06-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 14:45:

* via de camera wizard van xp
* door de camera te benaderen en te copy pasten
* dmv het camera window
* dmv photoshop

Door de camera te benaderen en te copy pasten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, hoeveel mensen hebben
welgeteld last van het "lenskapjes-probleem" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 16:09:
Je wilt alle mensen hier laten reageren die daar problemen mee hebben? Dan nog krijg je hooguit een paar reacties waarvan je je maar kunt afvragen hoe representatief die steekproef dan is :)
Om eerlijk te zijn zou je daar harde cijfers van moeten hebben, van de hoeveelheid kopers en de hoeveelheid mensen met lenskap-problemen. Vergeet ook niet dat mensen mèt problemen eerder aankloppen dan zij zonder problemen ;)

Ik denk dat de beste manier om dit te voorkomen is, in een winkel gelijk uittesten :)

Welkom @ GoT trouwens :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 17-06-2003 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

o ja en nog iets ik krijg het niet voor elkaar om foto`s naar de camera te schrijven om ze op de tv te laten zien hoe ga ik dit doen.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als ik hem nou online heb besteld? (zoals bij Progress)
Is het dan zaak om het pakketje bij aflevering door
de postbode gelijk te openen en te checken op
Dead-pixels, E18-error (kzei eerder E13, mijn fout), lenskapje
en de on/off-button (kortom, de problemen geschetst
zoals op de eerste pagina)? :?

Heb in ieder geval geen zin om dat ding weer te retourneren
(zoals in het voorbeeld naar Alternate.nl) en weer weken
te moeten wachten.

/me gaat 3 spannende weekjes tegemoet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Nee, dat gaat niet :) Dat is een keuze die je maakt. Wat duurder bij een winkel waar je vlot terug kunt zijn of goedkoper aanschaffen bij een online shop aan de andere kant van Nederland/België.

chefke, volgens mij kan dat niet omdat hij ook thumbnails op de camera moet schrijven. Dat doet hij niet als je plaatjes naar de camera zet. (correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

K, ik ben dus gisteren ook een A60 wezen halen bij Alternate, maar nu doet het bijgeleverde geheugen het niet (kan ook de cam zijn, ik weet nix zeker. Een extra 128MB komt er nog aan). Als ik mijn cam nu zonder geheugen of met het niet werkende geheugen aan mijn PC hang, vind de PC mijn cam niet. Aangezien ik geen goed geheugen heb, kan ik ook nit testen of het daaraan ligt.

Daarom mijn vraag: zou iemand ff zijn cam zonder geheugen aan zijn PC willen hangen om te kijken of de cam gevonden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Syzzer schreef op 17 June 2003 @ 16:29:
Daarom mijn vraag: zou iemand ff zijn cam zonder geheugen aan zijn PC willen hangen om te kijken of de cam gevonden wordt?
Ik krijg de mededeling:

There are no images in the camera or camera folder.

Waarna Zoombrowser netjes opent. :)

Zelf heb ik weleens gehad dat de camera met geheugen erin niets deed. Was neit aan te krijgen, met ander geheugen wel. Wat doet jouw camera wel/niet dan? Hij maakt wel foto's of is hij gewoon "dood"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

of hij staat niet op de bekijk modus.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
chefke schreef op 17 June 2003 @ 16:36:
of hij staat niet op de bekijk modus.
Inderdaad :) Wel heel belangrijk, dat je hem daarop zet anders "doet ie nix". Verder werkt de camera wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

SmartDoDo schreef op 17 juni 2003 @ 16:38:
[...]

Inderdaad :) Wel heel belangrijk, dat je hem daarop zet anders "doet ie nix". Verder werkt de camera wel?
In de bekijk-modus zegt hij met geheugen erin 'Geheugenkaart fout' en in de schiet-modus 'Geen beeld' en 'Geheugenkaart fout'. Als het geheuegen eruit haal krijg ik in de schiet-modus de melding 'Geen geheugenkaart' en zwart beeld zonder dat de lens uitschuift. Inde view-modus krijg ik Wel gewoon beeld en kan ik foto's schieten (welke dan dus een paar seconden worden laten zien en vervolgens verdwijnen), terwijl er bovenin het beeld een grijze balk met de melding 'Geen geheugenkaart' verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Dat klinkt iig alvast als het geheugen :)
Niet toevallig een vriend/kennis in de buurt die een CF kaartje heeft? Naast het geheugen wat je erbij hebt gekocht, heb je toch ook het originele Canon kaartje? Heb je die al geprobeert?

Wat je verteld over de camera klopt wanneer er geen geheugen inzit, doet dus vermoeden dat hij niet met het geheugen wilt samenwerken. De kaart is ook niet te formatteren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Vraagje:

Bij mij powerbank 3 zaten 1800 mah batterijen. En na 18 uur zegt ie dat ie klaar is. Klopt het dan dat mijn 2000 mah na 18 nog niet vol zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

SmartDoDo schreef op 17 June 2003 @ 17:25:
[...]
Dat klinkt iig alvast als het geheugen :)
Niet toevallig een vriend/kennis in de buurt die een CF kaartje heeft? Naast het geheugen wat je erbij hebt gekocht, heb je toch ook het originele Canon kaartje? Heb je die al geprobeert?

Wat je verteld over de camera klopt wanneer er geen geheugen inzit, doet dus vermoeden dat hij niet met het geheugen wilt samenwerken. De kaart is ook niet te formatteren? :)
Dit IS het canon geheugen. Het andere geheugen is nog onderweg hiernaartoe. Ik heb helaas geen vriend/kennis in de buurt die een CF-kaartje in zijn/haar bezit heeft :( Toevallig een tweaker die in Pendrecht woont (Rotterdam-zuid)? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 12:49
Dat kan kloppen, in die Powerbanks zit gewoon een timer die uitgaat wanneer de batterijen volgens hem vol zouden moeten zitten. En als ie verwacht dat er 1800 mah's inzitten, dan moet je nog ff wat langer.

Ik volg dit topic ook al een tijdje, interessant leesvoer hier en ik kan niet genoeg foto's zien eigenlijk van wellicht mijn toekomstige cam, keep up the good work :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

dbzfan schreef op 17 June 2003 @ 17:27:
Vraagje:

Bij mij powerbank 3 zaten 1800 mah batterijen. En na 18 uur zegt ie dat ie klaar is. Klopt het dan dat mijn 2000 mah na 18 nog niet vol zijn?
Zou heel goed kunnen. Ik weet niet of die Powerbank automatisch detecteerd wat voor batterijen het zijn en dan wellicht er wat meer stroom doorstuurd of gewoon doorlaad totdat een bepaald voltage bereikt is. Ik heb hem ook en ik wacht gewoon geduldig tot het lampje op groen staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar eens even wat foto's die ik zojuist met de A60 in de tuin heb geschoten..

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hildevanrossum/fotos/001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hildevanrossum/fotos/002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hildevanrossum/fotos/003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 17:31:
Ook maar eens even wat foto's die ik zojuist met de A60 in de tuin heb geschoten..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Grappig :)

BTW, jij hebt me een grote tuin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het geitje (of geit) staat bij mijn moeder in de tuin, de andere twee komen uit mijn tuintje van 15x7m. Veel natuur als je met zo'n camera achter een vlinder aan het rennen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
dbzfan schreef op 17 juni 2003 @ 17:27:
Vraagje:

Je oplader levert maar een bepaald aanta ampère per uur, in jouw geval dus 100mAh. Dus met 1800mAh batterijen, duurt het 18 uur. Maar als je er 2000mAh batterijen instopt, duurt het ... 20 uur! Dus moet je 2 uur extra wachten. Een oplader kan helaas niet sneller pompen als er meer capaciteit in een batterij past.

[ Voor 39% gewijzigd door cazzer22 op 17-06-2003 17:38 . Reden: posten ging ff fout... :O ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
dbzfan schreef op 17 juni 2003 @ 17:27:
Vraagje:

Ja, volgens mij klopt dat. Vind het raar dat de tabel bij GP zegt dat voor zowat alles in de Powerbank 3 18 uur geldt. Volgens mijn berekening is het dan zo'n 19 uur en 3 kwartier (18x1920/1750).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week ook een A60 gekocht en ben er een beetje mee aan het spelen. 8) Nu vroeg ik me af hoe ik het beste een macro opname kan maken, dus met welke instellingen.

Ik weet de macro optie, maar ik bedoel praktische dingen. Bijvoorbeeld marco aanzetten en 3x inzoomen en er dus wat verder af of juist niet inzoomen en er dichter op gaan staan? Ik krijg namelijk veel wazige beelden als ik iets kleins op de foto wil zetten. Dus iemand nog nuttige tips ofzo voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Laatst online: 07:52

BoAC

Memento mori

Tycoontje schreef op 17 June 2003 @ 15:55:
[...]

Door de camera te benaderen en te copy pasten..
Digikam in combinatie van gphoto2 omdat ik Linux draai ;)
Werkt perfect. Ik krijg zelfs thumbnails te zien :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 18:06:
Ik heb deze week ook een A60 gekocht en ben er een beetje mee aan het spelen. 8) Nu vroeg ik me af hoe ik het beste een macro opname kan maken, dus met welke instellingen.

Ik weet de macro optie, maar ik bedoel praktische dingen. Bijvoorbeeld marco aanzetten en 3x inzoomen en er dus wat verder af of juist niet inzoomen en er dichter op gaan staan? Ik krijg namelijk veel wazige beelden als ik iets kleins op de foto wil zetten. Dus iemand nog nuttige tips ofzo voor mij?
Iig helemaal uitzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 16:09:
Omdat ik het zelf ook heb, onthou ik beter wanneer iemand zegt dat ie het ook heeft. Tot nu toe in de Canon A60/A70 ervaringen topics heb ik er 4 geteld, met mij erbij. Als je dan nagaat hoeveel mensen hier zo'n cam hebben spreek je denk ik van een uitvalspercentage van misschien 5%. Valt mee toch?

Ehh SmartDodo, in de winkel uittesten had bij mij geen zin. Het probleem openbaarde zich bij mij pas na twee dagen.

[ Voor 13% gewijzigd door Crusader op 17-06-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Stel ik ga naar een internetcafe in, zeg, Turkije. Hoe zal ik dan 't beste foto's kunnen uppen? met de USB-kabel of is de kans groter dat ik een USB cardreader nodig zal hebben?

-edit: Ik heb 'm vanmiddag gekregen BTW.. mijn gloednieuwe A60! *)

[ Voor 20% gewijzigd door FaceDown op 17-06-2003 20:08 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb vandaag dan ook mijn A70 binnen gekregen... jammie
Ik zal jullie besparen van een lading tuinfoto's. Als ik echt iets moois heb laat ik het wel weten!

Eerste indruk: zeeer leuk spul, nog kleiner als ik dacht, jammer dat er niet standaard een hoesje of iets dergelijks wordt bijgeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

FaceDown schreef op 17 juni 2003 @ 20:08:
Stel ik ga naar een internetcafe in, zeg, Turkije. Hoe zal ik dan 't beste foto's kunnen uppen? met de USB-kabel of is de kans groter dat ik een USB cardreader nodig zal hebben?

-edit: Ik heb 'm vanmiddag gekregen BTW.. mijn gloednieuwe A60! *)
Ik ben in Turkije geen internetcafé's tegengekomen waar je je eigen apparatuur zomaar mag aansluiten op hun pc's. De vraag wordt dan óf je überhaupt je foto's kan uppen vanuit Turkije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 20:53:
Kheb vandaag dan ook mijn A70 binnen gekregen... jammie
Ik zal jullie besparen van een lading tuinfoto's. Als ik echt iets moois heb laat ik het wel weten!

Eerste indruk: zeeer leuk spul, nog kleiner als ik dacht, jammer dat er niet standaard een hoesje of iets dergelijks wordt bijgeleverd...
TIP: Bij de kijkshop hebben ze nu een hoesje in de aanbieding voor 6,99 daar past hij precies in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Crusader schreef op 17 June 2003 @ 20:57:
[...]

Ik ben in Turkije geen internetcafé's tegengekomen waar je je eigen apparatuur zomaar mag aansluiten op hun pc's. De vraag wordt dan óf je überhaupt je foto's kan uppen vanuit Turkije.
Oww bedankt voor de tip.. dat wordt dus voor genoeg CF-capaciteit zorgen. :)

Ennuh.. dat hoesje van de kijkshop is dat wat? Of zal ik toch maar gewoon een Lowepro-tasje halen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op 17 juni 2003 @ 22:20:
[...]
Ennuh.. dat hoesje van de kijkshop is dat wat? Of zal ik toch maar gewoon een Lowepro-tasje halen?
Ja ik vind hem goed, goede en stugge voering. Hij is van het merk "Luxon" maar dat zegt mij verder niet veel.

Ik heb geen Lowepro tastje in m'n handen gehad dus kan ze niet vergelijken. Er zitten geen extra vakjes in ofzo, maar dat ding is voor mij perfect, inclusief (simpel) schouderriempje).

EDIT: www.luxon.nl dus. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

YO!

Zit een beetje te fotosjoppen en kom er achter dat misschien mijn monitor "te donker" staat. Hoe hebben jullie jouw eigen monitor afgesteld voor de "beste" vergelijking met het afgedrukte exemplaar? Soms werkt "autolevels" in fotosjop ook niet zoals het zou horen! Goed ik werk op een Philips 109p10 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de LowePro D-Res 10AW. Zie de site voor specs Ik zal morgenavond ff een review posten van dit tasje :)

Ik was nog opzoek gegaan naar oplossingen voor rode ogenreductie en kwam deze site tegen. Misschien dat iemand er nog wat aan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 22:28:
[...]Ik heb geen Lowepro tastje in m'n handen gehad dus kan ze niet vergelijken. Er zitten geen extra vakjes in ofzo, maar dat ding is voor mij perfect, inclusief (simpel) schouderriempje).
Hmm ik vind het toch wel handig om batterijen en CF's in een apart vakje te kunnen stoppen. En aangezien ik 't tasje alvast voor m'n verjaardag zou krijgen... O-)

Nog een vraagje: Ik gebruik o.a. Win2K en daar wordt zoals bekend is geen driveletter aan de CF in de camera toegewezen. Wat is nu een handig programmaatje om de foto's uit de camera te copy/pasten? De bijgeleverde meuk vind ik nou niet echt je van het.
ACDSee (mijn favo pic viewer) levert nog geen ondersteuning voor de A60/A70 zag ik. Tips anyone?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 22:37:
Ik heb zelf de LowePro D-Res 10AW. Zie de site voor specs Ik zal morgenavond ff een review posten van dit tasje :)
Jip! Die wou ik ook gaan halen. Lijkt me een ideaal tassie! :P Mag ik vragen wat jij ervoor betaald hebt? Ik wilde morgen even langs de plaatselijke Combi gaan om te kijken of ze 'm op voorraad hebben.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
RD schreef op 17 June 2003 @ 22:36:
YO!

Zit een beetje te fotosjoppen en kom er achter dat misschien mijn monitor "te donker" staat. Hoe hebben jullie jouw eigen monitor afgesteld voor de "beste" vergelijking met het afgedrukte exemplaar? Soms werkt "autolevels" in fotosjop ook niet zoals het zou horen! Goed ik werk op een Philips 109p10 :9
Probeer Adobe Gamma eens? Dat komt met Photoshop mee en daarmee kun je je monitor calibreren. Je vind het in je Control Panel.

Autolevels is een standaard functie. Photoshop kan niet raden hoe jij je foto precies wilt hebben. Als je dat zelf wilt regelen, moet je aan wat andere schuifjes rammelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op 17 juni 2003 @ 22:39:
[...]
Nog een vraagje: Ik gebruik o.a. Win2K en daar wordt zoals bekend is geen driveletter aan de CF in de camera toegewezen. Wat is nu een handig programmaatje om de foto's uit de camera te copy/pasten? De bijgeleverde meuk vind ik nou niet echt je van het.
ACDSee (mijn favo pic viewer) levert nog geen ondersteuning voor de A60/A70 zag ik. Tips anyone?
Ghehehe, ik heb precies hetzelfde probleem :) Ik download ze gewoon met bijgeleverde meuk en bekijk ze vervolgens gewoon met ACDSee
FaceDown schreef op 17 juni 2003 @ 22:40:
[...]

Jip! Die wou ik ook gaan halen. Lijkt me een ideaal tassie! :P Mag ik vragen wat jij ervoor betaald hebt? Ik wilde morgen even langs de plaatselijke Combi gaan om te kijken of ze 'm op voorraad hebben.
Is idd ideaal tassie :) Ik heb er 22.99 voor betaald bij de Mediamarkt. Als je twijfelt moet je daar gaan kijken, een enorme keus uit alle merken en in alle formaten. Ik dacht dat ik hem voor 29.99 bij de Dixons had gezien :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het tasje Lowepro D-Res 8 genomen. Daar past de A70 perfect in en nog plaats voor een CF-card.. De D-Res 10 vond ik net iets te groot. De camera zit er losjes in. :*)

Er is wel plaats voor batterijtjes wat bij nr 8 dus niet lukt maar aangezien ik toch een lader meezeul kan ik die daarbij houden....

En er zijn van Lowepro ook aparte tasjes voor batterijen en CF-cards.

De D-Res 8 vind je echter niet terug op de site van Lowepro merkte ik... Even googlen dus. Ik betaalde er 17 euro voor in Action Shop (België)

Succes ermee. :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
FaceDown schreef op 17 June 2003 @ 22:40:
[...]

Ik heb die 10AW ook. Prima ding idd ;)

Kosste mij 21 EUR. Samen met m'n lensadaptor heb ik 'm uit Duitsland gehaald, ik was daar toch aan t bestellen ;)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.