Toon posts:

xp/w2k workstation configureren voor meerdere domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voglgende probleem: het komt regelmatig voor dat er mensen met een laptop bij mij op kantoor komen. Deze mensen hebben een eigend domein naam in hun computer staan. Nu wil ik dat ze ook de mogelijkheid hebben om op mijn domein in te loggen. Is er een mogeleikheid om 2 domeinen in te stellen. En zo ja hoe doe ik dit.

Ik ben al ff op de site van Mickysoft geweest maar ik kon daar niets vinden. Ook de mickysoft bijbels lieten met in de steek.

Heeft er iemand een idee of is het gewoon onmogelijk. 8)7

Verwijderd

Je kan als 2k/XP client maar 'member of' 1 domein tegelijk zijn. Maar waarom wil je eigenlijk dat ze inloggen op jouw domein? Als het alleen is om resources te kunnen benaderen, dan is een useraccount genoeg om shares en printers te kunnen benaderen. Ze krijgen dan alleen geen profiles of policies, maar is dat een ramp?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is geen probleem. Dan moet ik ze gewoon een user account geven dat bij mij in het domein rechten heeft om bestanden en printers te benaderen... Begrijp ik dat goed

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
[quote]• Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.

vind men niet erg leuk hier :) verder hou ik ook van jou hoor :>

[ Voor 6% gewijzigd door G33rt op 11-06-2003 19:50 ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

3 mogelijkheden:

a) via tool als in Netswitcher of Norton Mobile Essentials (use the Search)
b) dualboot op laptop, windows @ home en windows @ work
c) user lokaal admin maken, laptop in werk domein hangen en toestaan dat user thuis gewoon doorwerkt in werkgroep.

In laatste geval: user naam en accounts synchroon houden met werk domein.

Mijn voorkeur is optie B.

Got search gebruikt:
- Windows 98 inloggen op verschillende domeinen
- [rml][ win98] Compaq Evo N600C notebook[/rml]
- XP logt niet aan op domain

[ Voor 24% gewijzigd door aReaRe op 11-06-2003 20:02 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Riemer Reinalda schreef op 11 juni 2003 @ 19:58:
3 mogelijkheden:

a) via tool als in Netswitcher of Norton Mobile Essentials (use the Search)
b) dualboot op laptop, windows @ home en windows @ work
c) user lokaal admin maken, laptop in werk domein hangen en toestaan dat user thuis gewoon doorwerkt in werkgroep.

In laatste geval: user naam en accounts synchroon houden met werk domein.

Mijn voorkeur is optie B.
ik ga voor optie D

laptop in het domain op het werk, en dan 'cached logons' gebruiken om de gebruiker ook thuis in het domain te laten inloggen (zonder netwerkschijven dan natuurlijk, want de DC is niet bereiken thuis)

A wise man's life is based around fuck you

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:51

momania

iPhone 30! Bam!

Zijn de hardware profielen hier geen optie?
Ik dacht dat je dan de netwerksettings per domein incl. de domeinnaam dus daar in mee kan nemen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

momania schreef op 11 June 2003 @ 20:02:
Zijn de hardware profielen hier geen optie?
Ik dacht dat je dan de netwerksettings per domein incl. de domeinnaam dus daar in mee kan nemen.
Kan: maar dan moet de thuissituatie (zie docked/undocked) behoorlijk verschillen en daar maakten we gebruik van bij Boer & Croon.

At work: docking station met duidelijk andere netwerk kaart dan de ingebouwde NIC in thuis situatie :P

[ Voor 13% gewijzigd door aReaRe op 11-06-2003 20:04 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1