Toon posts:

XP logt niet aan op domain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een Active Directory domain. Alle 20 clients loggen perfect in. Geen probleem. Server = W2k server. Clients: W98 en W2k Pro

Nu hebben we een persoon op bezoek van een ander bedrijf. Deze persoon heeft een Laptop bij. Deze laptop draaid op XP. Als deze laptop aan het netwerk gehangen word dan is het niet mogelijk om in te loggen.
De DHCP gegevens worden wel netjes uitgewisseld. Internet connecties lopen goed via de laptop. Een mapping openen (hiervoor is een user name en password nodig) gaat ook goed. Maar inloggen op het domain niet...
HELP: wat zie ik over het hoofd.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

inloggen in een domain kan alleen als de laptop lid is van het domain. Is de laptop lid van het domain? zo nee kan hij lokaal inloggen en mappings maken via different username/password.

Verwijderd

Topicstarter
Lid van het domain. bedoel je dat er lokaal ingesteld moet staan bij Network Identification member of domain 'blaataap' Of bedoel je dat er een computer account aangemaakt moet zijn in de Active Directory?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Beide... er moet een computeraccount aangewezig zijn en de machine moet aangemeld zijn op het domain... anders kan je idd niet aanloggen op het domain..

[edit]
Waarom wil je dit eigenlijk??
Als ik die persoon was wilde ik dat nog niet eens.. krijg ik alle domainpolicies over me heen, loginscript.. evt. de applicaties die gepushed worden.. Wordt mijn hele laptop omzeep geholpen..

Ik zit hier ook bij een bedrijf die un eigen AD heeft; en daar maak ik gewoon handmatig mappings aan.. werkt ook perfect en kan alles doen..

Pvouput live

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Is de laptop wel Windows XP PRO?
Dat moet namelijk wel voor domainen :)

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 20:34

mr_obb

Lakse Perfectionist

Je moet als Domain Admin de laptop aanmelden bij je domein.

Draait op die laptop XP Home of Prof?

Verwijderd

Op de server moet natuurlijk ook een client aanwezig zijn van de laptop :)
En draait degene zijn laptop wel Win XP Pro. Want Home kan niet in domein

Verwijderd

Topicstarter
peterzwet> Jip het is XP Pro. De laptop word namelijk op de andere locatie gebruikt in een ander domain.
Dus ik kan die laptop niet zo instellen dat hij aan kan loggen op beide netwerken??? :'(

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 15:44:
peterzwet> Jip het is XP Pro. De laptop word namelijk op de andere locatie gebruikt in een ander domain.
Dus ik kan die laptop niet zo instellen dat hij aan kan loggen op beide netwerken??? :'(
Nee, dit gaat niet werken. Heeft met de SID oa te maken.

Wat je kan doen is werken met behulp van netswitcher, is een shareware programma dat dit voor je kan afhandelen.

effe met de GoT search gevonden (sleutelwoorden: netswitcher), o.a. deze linkjes:

met XP op 2 verschillende domeinen aanmelden
Hoe netwerkverbindingen laptop beheren

Te vinden o.a. op www.download.com, www.netswitcher.com :)

[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 06-11-2002 16:55 . Reden: linkjes toegevoegd ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

ik had op het werk ook zo'n eigenwijze gast die perse wilde dat wij maar software aan gingen schaffen zodat meneer ff in 2 domains kon inloggen... we hebben zijn machine dus fijn uit het andere domain gesloopt en in de onze gezet maar alla..

ik denk dat het handigeste zonder kosten de gast op het domain gewoon handmatig een netwerk verbinding met different username/password kan maken. scheelt hoop tijd/werk.
want $15 scheelt niet echt geld lol

• Krypt
Wat ik een keer heb gedaan.. werkt ook perfect..

Maak een restorepoint aan, haal je computer uit het ene domain en voeg um toe aan het andere en maak dan weer een restorepoint aan..

Nu kun je, door je restorepoints terug te zetten, switchen tussen de 2 domeinen..

Pvouput live

Verwijderd

Krypt schreef op 07 November 2002 @ 09:22:
Wat ik een keer heb gedaan.. werkt ook perfect..

Maak een restorepoint aan, haal je computer uit het ene domain en voeg um toe aan het andere en maak dan weer een restorepoint aan..

Nu kun je, door je restorepoints terug te zetten, switchen tussen de 2 domeinen..
een leuke "work around", daar had ik nog niet aan gedacht !!! _/-\o_

• Krypt
Nadeel is dus wel dat je naderhand geen applicaties moet installeren want die ben je dan kwijt...

Pvouput live

Pagina: 1