[2D] Contest Editie 1 : Zomer Contest

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 577 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb besloten het hoofd van de "van-de-regen-genietende" dame weg te halen en er gewoon een soort "brave new world" landschap van te maken. Veel realistischer!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~twisk064/got/summerrain4.jpg

Ik zal de titel wel nog moeten aanpassen nu :D Wat vinden jullie ervan? Het complete landschap is dus dmv foto's en tekenen gemaakt...

Overgang van zon in wolken is nog niet helemaal ok, maargoed...

Ik moet alleen nog wat op de voorgrond maken, anders is dat maar 1 saaie foto.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind die boom links nog steeds erg nep, je moet echt wat luchtige gaatjes tussen de bladeren prikken, want die boom lijkt zo massief... en die wolk, ja die wolk... mmm. Ik vind het nu eigenlijk een dreigende grote rode paddestoel... alsof er zich daar een explosie plaatsvindt. Maar ja, ik begrijp wel, wat moet er nog meer in zo'n perfect landschap?

Overigens vind ik, dat als jij dit 'brave new world' noemt, je Aldous Huxley wel ff onderuit haalt... foei, beter op moeten letten bij je engelse les :+

Ik vind jouw plaat eigenlijk wel wat weg hebben van Fableland Area, een level uit het spelletje Trolls... kent iemand het?
Trouwens wel een betere titel nu :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

flashin schreef op 18 June 2003 @ 22:15:
Final:
[afbeelding]
Ik zag dat dit ook mocht :P
Hele goeie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
flashin schreef op 18 juni 2003 @ 22:15:
Final:
[afbeelding]
Ik zag dat dit ook mocht :P
Haha grappig :D

offtopic:
Kijk! Dark Blue jij hebt smaak!
Norah Jones is goed. Maar Tennessee Waltz is beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Dark Blue schreef op 19 June 2003 @ 00:43:
Ik vind die boom links nog steeds erg nep, je moet echt wat luchtige gaatjes tussen de bladeren prikken, want die boom lijkt zo massief... en die wolk, ja die wolk... mmm. Ik vind het nu eigenlijk een dreigende grote rode paddestoel... alsof er zich daar een explosie plaatsvindt. Maar ja, ik begrijp wel, wat moet er nog meer in zo'n perfect landschap?

Overigens vind ik, dat als jij dit 'brave new world' noemt, je Aldous Huxley wel ff onderuit haalt... foei, beter op moeten letten bij je engelse les :+

Ik vind jouw plaat eigenlijk wel wat weg hebben van Fableland Area, een level uit het spelletje Trolls... kent iemand het?
Trouwens wel een betere titel nu :)
Boom moet ik nog steeds fixen idd, wil niet echt meeweren...

De zon is nu extra groot en brandend, als een echte warme zomerdag. Het lijkt nog iets teveel op een nucleaire ramp idd, maar dat zal ik nog wel fixen :P

Ok, geen brave new world, maar de titel past wel enigzins...

Fableland Area ken ik niet...

Er moeten nog steeds wat zomerse elementen in, iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40
PuCK schreef op 18 juni 2003 @ 23:22:
Ik heb besloten het hoofd van de "van-de-regen-genietende" dame weg te halen en er gewoon een soort "brave new world" landschap van te maken. Veel realistischer!

[afbeelding]

Ik zal de titel wel nog moeten aanpassen nu :D Wat vinden jullie ervan? Het complete landschap is dus dmv foto's en tekenen gemaakt...

Overgang van zon in wolken is nog niet helemaal ok, maargoed...

Ik moet alleen nog wat op de voorgrond maken, anders is dat maar 1 saaie foto.
Meesterlijk! Heel mooi gedaan! Die combinatie van allerlei dingen geeft een heel typisch effect. Daar zou ik best een wallpaper versie van willen hebben. Hij is ook beter als diegene met de vrouw erin.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Helaas heb ik geen wallpaper voor je, heb hem maximaal 800 breed voor je (hier). In principe had ik hem gewoon groter moeten maken, maarja, is een stuk makkelijker om bij google kleine mooie foto's te vinden he :) Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmzz, ffkes nog verder gegaan met mn strandhut, maar ik weet niet of ik hem nou mooi vindt :|

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/robotics/zomerwedstrijd9b.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 11:42:
Hmzz, ffkes nog verder gegaan met mn strandhut, maar ik weet niet of ik hem nou mooi vindt :|

[afbeelding]
ik zou de standhut weglaten, t klopt gewoon niet in t totaalbeeld van dat stukje strand. verder issie echt :9~ _/-\o_

edit: btw die plantjes in die border zijn echt enoooooooorm vet gedaan !

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 11:48:
[...]

ik zou de standhut weglaten, t klopt gewoon niet in t totaalbeeld van dat stukje strand. verder issie echt :9~ _/-\o_

edit: btw die plantjes in die border zijn echt enoooooooorm vet gedaan !
tnx, :D ik vondt die strandhut ook een beetje "vloeken" met de rest op een of andere manier, dus ik haal hem weg :) kan ik weer verder met poppetjes maken :P

Plantjes maken is ook best leuk om te doen btw.. :*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 11:54:
[...]

tnx, :D ik vondt die strandhut ook een beetje "vloeken" met de rest op een of andere manier, dus ik haal hem weg :) kan ik weer verder met poppetjes maken :P

Plantjes maken is ook best leuk om te doen btw.. :*D
ik heb ergens zon tutor gezien van die old school RPG's daar stond ook in hoe ze precies van die plantjes maakte enzo, maar tis wel takkewerk :)

(wat ik niet snap, je doet het in paint he, maar je kunt toch niet dingetjes die zichzelf herhalen, eruit knippen en die ergens anders op plakken ? is dat dan geen enorm gekut de hele tijd, als maar ctr-z als t fout is, en ik neem aan dat je je werk om de 2 seconde opslaat :D paint gaat nl maar tot 2 keer ctr-z :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
[url=..]Afbeeldingslocatie: http://acaldra.com/~faqland/giveandreceive.jpg[/url]

Niet dat ik ook maar een kans maak met mijn zielige gepruts, maar, dacht: Waarom niet? :) C&C please O+

[ Voor 6% gewijzigd door Switch op 19-06-2003 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

hioxz> ik zou em rechts in dat hoekje plaatsen, dat je zegmaar maar de helft ofzo van die tent ziet, iets subtieler in beeld. En dan leuk aankleden met poppetjes en drankjes en weet ik veel.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Switch schreef op 19 June 2003 @ 12:03:
[url=..][afbeelding][/url]

Niet dat ik ook maar een kans maak met mijn zielige gepruts, maar, dacht: Waarom niet? :) C&C please O+
hij is mooi, alleen krijg ik dr alles behalve een zomergevoel bij... t doet me op de een of andere manier denken aan dat speeltuinje in de terminator2 film, met die atoombom, en dan staat die vrouw daar, noooooooo SW000000000SH !!!!111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Mij inderdaad ook, nu je het zegt. Erg T2 achtig :P Naja, denk dat ik aan van alles dacht toen ik dit maakte.

Je wordt er idd niet bepaald vrolijk van :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Maar hij's wel stijlvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 19 juni 2003 @ 12:09:
hioxz> ik zou em rechts in dat hoekje plaatsen, dat je zegmaar maar de helft ofzo van die tent ziet, iets subtieler in beeld. En dan leuk aankleden met poppetjes en drankjes en weet ik veel.
Das ook nog een idee, het staat inderdaad mooier (bovendien is het een mooie middenweg tussen weghalen en laten staan)

denk dat ik het dan zo doe.. :) heb ik toch niet voor niks die hut gemaakt :+
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 12:00:
[...]

ik heb ergens zon tutor gezien van die old school RPG's daar stond ook in hoe ze precies van die plantjes maakte enzo, maar tis wel takkewerk :)

(wat ik niet snap, je doet het in paint he, maar je kunt toch niet dingetjes die zichzelf herhalen, eruit knippen en die ergens anders op plakken ? is dat dan geen enorm gekut de hele tijd, als maar ctr-z als t fout is, en ik neem aan dat je je werk om de 2 seconde opslaat :D paint gaat nl maar tot 2 keer ctr-z :) )
Ik heb alle objecten e.d. in een bestand staan, en vanuit dit bestand kopieer ik telkens deze objecten op de achtergrond,
en van de achtergrond heb ik nu ook idd al een flink aantal versies opgeslagen, om zo telkens heen en weer te kunnen stappen wanneer iets fout is, en wanneer ik geen ctrl-z meer gebruiken kan.

Maar ik kan dus iig alles telkens bij mekaar voegen, en weghalen enzo, tis idd een enorm gekut... maar wel leuk

(bovendien is het een leuke oefening om mn pixelskills te verhogen, omdat ik volgend jaar op school als project een platform spel ga (proberen te) bouwen.. :)
Switch schreef op 19 June 2003 @ 12:03:

Ik vind em wel koel, alleen idd een beetje T2 :) komt misschien door dat bruinige kleurtje erover.. :)
DarkX schreef op 19 June 2003 @ 12:38:
hioxz> Dat was ook mijn eerste idee trouwens :)
Ooh, je bedoelde dus die aller aller rechtse stoelen die gesloopt konden worden 8)
Naja, ik heb hem nu idd half op het plaatje staan, en het ziet er nu idd mooi uit.

En nu kan ik dus beginnen met mijn grootste nachtmerrie :D poppetjes! met bikinies enzo.... das moelijk.. (maar toch wel leuk :P)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

hioxz> Dat was ook mijn eerste idee trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Switch schreef op 19 juni 2003 @ 12:03:

Ik vind hem erg mooi, maar ik vind hem a) niks met de zomer te maken hebben, en b) ik vind die tekst er echt niet bij passen.

Wat is jouw achterliggende gedachte, bij schommels met paarden en dan 'give and receive'? Wat is jouw hele gedachtengang? Schrijf maar helemaal op, ik zou het erg boeiend vinden om te lezen wat voor jou het verband legt tussen dit beeld en die tekst.

Zelf zou ik meer op een soort tekst als "When I was young" "The day mommy wasn't there to push me on the swing" "My childhood would never be the same again" nee, dat is te lang... *peinst* "Nothing left" "I'm a grown up now" "Playtime is over" <-- deze vind ik eigenlijk nog wel het sterkste.
Je zou er links nog iemand doorheen kunnen zetten, een volwassene die treurig in elkaar gedoken op een schommel zit, en met een scheef oog kijkt naar de fel contrasterende paarden daar, zijn jeugd, zijn speeltijd, alles dat nu allang vergeten is. Ja, ik ga er misschien wat te diep op in, het is jouw plaat. Maar ik vind hem erg... rakend. Alleen de tekst erbij niet :P maar als ik zo naar die paarden kijk, dat felle licht, lijkt het net een herinnering aan een speeltuintje waar misschien ooit vrolijk gespeeld werd, of waar ooit iets gruwelijks heeft plaatsgevonden.

Zou ik de originele foto eens mogen zien?

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 19-06-2003 12:53 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmm, ik zat te denken aan simpelweg:
"Yesterday..."

Maargoed, ik vind hem inderdaag niet des zomers, en ik ben ook wel benieuwd naar wat er gebeurd is :)

edit

Eerste gedachte bij deze tekst was trouwens aan The Hives:
Spit and retrieve, cause I give and receive because I wanna

[ Voor 35% gewijzigd door DarkX op 19-06-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

You go girl _O_ goed gezegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Beh, ik begin de kutplaat helemaal moe te worden, denk dat het hard tegen de final aangaat :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/beachRC1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 19 June 2003 @ 13:17:
Beh, ik begin de kutplaat helemaal moe te worden, denk dat het hard tegen de final aangaat :)

[afbeelding]
Tjeuj, nu zie ik al 2 gezichten :D (3 eigenlijk met die paraplu vrouw erbij)

Hijs koel, die ogen achterin ook... (ik begin nu ook een beetje brak te worden van al dat gepixel btw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 13:43:
ik begin nu ook een beetje brak te worden van al dat gepixel btw :P
Biertje dan maar?Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/40926/kratbier.gif ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Mijn gedachten gang bij dat plaatje?

Nou, toen ik doe schommels daar zo zag op die foto, verlaten, grote zandvlakte en een donkere lucht dacht ik aan een vreselijke oorlog in het midden-oosten, of misschien een kernbom die was ontploft ergens ver weg en het nu een 'No Go' zone was ofzo :)

Dan de tekst, 'Give and receive'. Volgensm ij heb ik dat opgeschreven omdat iedereen elkaar maar belazerd. "Give us your oil and we'll send money for the education of your children (NOT!)''. Iemand 'backstabben', iemand 'achter z'n rug om verraden'. Dat is de achterliggende gedachte toch wel :).

Wat dit met de zomer te maken heeft? Geen flauw idee :P

Ik maak nu wel iets zomers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker... Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/robotics/biertje.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Whahahahahaha :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

hioxz> die is bruut, die moet je subtiel bij je strandtent neergooien :) Wel beetje shaden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ok... :D ik had em ffkes in 2 mins in mekaar gepixeld, en hij moet inderdaad nog afgewerkt worden :)

Ik wou hem al ergens gaan verstoppen in mn tekening idd, lijkt me wel lache :D

Oudhollandsch Bierkrat Happen :+

Bedenk me nu net dat ik misschien "De camping op terschilling" beter als onderwerp had kunnen doen ipv "Het strand/boulevard" :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Stop hem ergens tussen de bosjes ofzo, of aangespoeld op het strand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuCK, je pixelart ruled!! Echt super mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Eh dat is niet mijn pixelart hoor. Die plaat is van Hioxz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 18:53:
PuCK, je pixelart ruled!! Echt super mooi gedaan!
Maar toch bedankt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? Ik heb wat... In de 3d topic feliciteer ik ook al de verkeerde :?

Nou ja, mooi werk Hioxz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Omdat in de topicopening iets staat over vermelden van bronnen, een kleine collage van de meeste bronnen uit mijn plaat. Bliksem zitten gaten in omdat ik geen originele meer had, en volges mij mis ik nog wat plaatjes die ik mogelijk als texture oid gebruikt heb, en uiteraard bevat het niet de plaatjes uit eerdere versies, maar dit moet toch voldoende zijn imo aangezien ik het niemand anders heb zien doen tot noch toe.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/beeld.jpg

Goh, dan is het resultaat toch minder chaotisch dan je in eerste instantie zou verwachten :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/beachRC1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ik zal straks mijn bronnen even posten :) (al ben ik bang dat ik het meeste niet heb, heb gewoon snel copy/paste vanuit google gedaan)

[ Voor 54% gewijzigd door Puck op 19-06-2003 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Had ik ook, heb nog deel uit de lagen gehaald. Gelukkig werk ik veel met layer masks ipv wissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ehm ja dit zijn ze dus allemaal wel zo'n beetje (bovenste foto heb ik zelf gemaakt):

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~twisk064/got/source.jpg

Met als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~twisk064/got/summerrain5.jpg

- Bomen zijn nu beter
- Ballon erbij
- Bruggetje erbij (pad moet er nog komen)

Ik wil nog steeds iets op de voorgrond, een zonnende babe ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch gekozen hebben voor het gezicht en "Biertje" maar hij blijft mooi Puck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Biertje komt er mischien nog wel in, of een ander doek, maar het verpest de sfeer een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Afbeeldingslocatie: http://acaldra.com/~faqland/sunset.jpg

Leuk? Ik vind het een beetje matig, ook al heb ik een uur die outline zitten pixelen :P. Ik vindh em iig niet speciaal :(. Wat vinden jullie er van :?

PuCK: Eerst was het een outline van 7 pixels, heb ik helemaal recht gepixeld, met mooie bochtjes enzo, en er waren nog 3 versies van ofzo, die ik niet mooi vond :7.

Eigk vind ik hem iets te fel.

[ Voor 34% gewijzigd door Switch op 19-06-2003 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

tja een foto met een logootje, wel zomers maar stelt niet echt veel voor. Hoe kan je daar trouwens een uur over doen? :D

edit:
Ik denk trouwens dat ik het stukje groen aan de linkerkant met sneeuw wil bedekken en dat stukje bij beetje soort van wil laten smelten. Zoiets van: alles aan de kant, de zomer is hier (vandaar de grote zon :P)

[ Voor 48% gewijzigd door Puck op 19-06-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:41

pim_rs

Stars and Stripes

DarkX, ik vind die van jou wel mooi. Met welk programma maak je zoiets en is het moeilijk.
Ik ben een complete n00b op dit gebied, maar ziet er zeker goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okk1 en nilsfabe: _/-\o_

ik heb dit eens n aantal weken gevolgd zonder inspiratie en ben maar begonnen:
Afbeeldingslocatie: http://tcd.servebeer.com/zomer.jpg

hmm niet eens naar het formaat gekeken eigenlijk
maja iig kliesjees roelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Ik denk dat je de compressie niet zo laag moet zetten, want nu komt je afbeelding niet echt tot z'n recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 23:42:
... ooit al es iemand gezien met 3 neuzen ? [/me]
Drie neuzen? :?

@nozzman: Vet weer :)

Komen de inzendingen straks ergens in een overzicht te staan, doorbladeren schiet nu niet echt hard op...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yup ik was van plan om vanavond een overzicht te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn inbreng:

Afbeeldingslocatie: http://www.praktijkvoorhaptonomie.nl/summerwip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Zij vl!egt ook! Go babe! >:)

Mooie ouderwetse toning! Letters passen niet helemaal bij die oude stijl IMO.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 20-06-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een paar gave plaatjes voorbij zien komen. Vooral die pixelart van Hioxz is heel erg cool.

Hier alvast een WIP van mij:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/pjlammers/cosablaze/2D_contest_Tweakers_2.jpg

Ik ben de laatste tijd een beetje aan mijn brushing skills aan het werken, helaas kan ik het nog niet echt goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

pim_rs schreef op 19 June 2003 @ 23:42:
DarkX, ik vind die van jou wel mooi. Met welk programma maak je zoiets en is het moeilijk.
Ik ben een complete n00b op dit gebied, maar ziet er zeker goed uit!
Uhm. Ik doe het met photoshop, en het is technisch niet moeilijk, maar om van zoveel platen een beetje een rustig geheel te krijgen is wel moeilijk imo. Het eerste is makkelijk te leren, het is een combi van blending modes, layer masks en kleurbewerkingen. Het tweede hangt een beetje van je eigen inzicht, creativiteit en ervaring af, en dat kan ik je niet echt leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hele mooie oudewetse kleuren.
maar btw hoe doe je dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuCK schreef op 20 June 2003 @ 11:37:
Zij vl!egt ook! Go babe! >:)

Mooie ouderwetse toning! Letters passen niet helemaal bij die oude stijl IMO.
Je hebt idd gelijk wat betreft de letters.. die zijn aan vervanging toe. Ik ga maar eens een passend lettertype zoeken om hem even te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 12:41:
[...]

Hele mooie oudewetse kleuren.
maar btw hoe doe je dat ?
De kleuren heb ik gekregen door textures over het plaatje heen te 'leggen' en daar de blending, opacity en fill van aan te passen. Als bovenste layer heb ik een oranje kleur (FFBC2D) genomen en daar de hele layer mee gevuld en vervolgens op 'overlay' gezet. Het is gewoon een beetje pielen met die opties en kijken wat het mooiste uitkomt. Als laatste een keer Filter->Noise (3 ofzo) op het hele plaatje toepassen.

De textures heb ik van een (cover) CD van ComputerArts. Misschien dat ze ook op hun website te downloaden zijn, maar dat weet ik niet geheel zeker. ComputerArts website: www.computerarts.co.uk

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha mischien een beetje domme vraag maar ik ben ook ff bezig geweest en hoe kan ik nu mijn plaatje hierbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

uploaden en linken met:

code:
1
[img]http://domein.nl/plaatje.jpg[/img]

Lees eerst even de FAQ anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

We hebben hier an sich FAQ's op got waar je dat in kan vinden hoor :)

Maar je moet je plaatje zelf uploaden naar je eigen webspace, en dat tiepel je hier iets van [img]urlvanhetplaatje[/img]

Zucht....

[ Voor 5% gewijzigd door DarkX op 20-06-2003 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het uploaden is gelukt bedankt.

Ik heb ook ff een paar uurtjes zitten shoppen.
Dit is het dus geworden, graag opmerkingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.heijboer.com/zomercontest.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 13:58 . Reden: slecht getypt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er heel cool uit en mooie kleuren. Misschien als die meest rechtse straal van die lightning wat meer zoals die andere 2 had geweest dus iets meer uitgespreid had het nog cooler geweest. Maar overall vindt ik het een heel dope plaatje.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maffioso, je hebt gelijk, ik heb t' ff veranderd en vind het idd beter zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.heijboer.com/zomercontest2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 14:32:
Mafioso, je hebt gelijk, ik heb t' ff veranderd en vind het idd betere zo.

[afbeelding]
hoe droog dat nederlands tekstje 'het begint hier nog warmer te worden' :D

ik vind m super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 14:32:
Maffioso, je hebt gelijk, ik heb t' ff veranderd en vind het idd beter zo.

[afbeelding]
Tot nu toe het beste wat ik gezien heb :)

Moet alleen thuis nog es weer kijken want deze verrotte TFT's geven een nogal vertekenend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmm, is daar btw geen 3d bij gebruikt?

Verder wel netjes gedaan hoowr :P Tekst is wel briljant :) Maar niet zo mijn ding, dit soort abstracte/trendy wallpaper achtige dingetjes zijn nooit zo mijn ding geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt X, helaas mag er geen gebruik maken van 3D programma's

In de volgende versie van deze Contest mag erwel gebruik gemaakt worden van 3D bewerkings programma's. Deze versie is het helaas niet toegestaan om 3D programma's te gebruiken O-)

MAAR misschien heeft hij geen 3D progamma's gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BLOBSTER heeft dan ook (naar ik vermoed) geen 3D programma gebruikt, die stralen zijn namelijk (vrij eenvoudig) in PhotoShop te maken en heb je dus echt geen 3D software voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DARKX: ik sprak over meerdre gezichten:
Je kent het toch, zo van die landshappen waar zo gezichten in zitten verwerkt dat ze nauwelijks opvallen ... dat dus :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ah... ken ze niet volges mij, maargoed. Snap het idee wel. Ik zou ook zo snel niet weten hoe ik dat kan implenteren. Ben wel aant kijken of ik in die golf nog een gezichie kan gooien, maar lukt nog niet helemaal.

Best yet:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/face.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

DarkX schreef op 20 juni 2003 @ 15:04:
Hmm, is daar btw geen 3d bij gebruikt?

Verder wel netjes gedaan hoowr :P Tekst is wel briljant :) Maar niet zo mijn ding, dit soort abstracte/trendy wallpaper achtige dingetjes zijn nooit zo mijn ding geweest.
Is geen 3d prog. Maar waarom zou je toelaten om wel 3d te gebruiken, ik bedoel dan kan je net zo goed met de 3d contests meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Afbeeldingslocatie: http://acaldra.com/~faqland/sunset2.jpg

Ok, that's it. Die pijl gaat zekersteweten weg, te obvious en zo mooi is hij ook weer niet. Hoewel ik er wel lang aan gewerkt heb (Getekend, ingekleurd en dat pixel voor pixel |:(). Ik moet toch echt iets originelers verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeggehm, werk jij met paint ofzo?
ik snap niet waarom je pixel voor pixel inkleurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Vind ik best lekker werken, maar als het veel werk is en op het eind vind je het niet mooi is dat nogal zonde van je tijd.

En ipv kritiek te leveren op de manier dat ik werk heb ik liever kritiek op mijn afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Er is weinig verandert, alleen een pijl erbij waarvan je zelf al zegt dat hij weg moet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Switch: wel leuk, probeer ook eens wat met Hue/Saturation enzo.

offtopic:
Mogen we in de volgende versie ook samenwerken?
Dus bijvoorbeeld een photoshopper en een 3der?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Hmmm, lijkt me niet, die samenwerking. Moet je maar net iemand vinden die met je samen wil werken enzo. Lijkt me beter als dat een aparte contest zou worden dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn update of final kun je wel zeggen, want ik ben er wel tevreden over.

Afbeeldingslocatie: http://www.praktijkvoorhaptonomie.nl/summerwip.jpg

edit:
Voor diegene die het niet kunnen lezen: Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive, what they conceal is vital

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 11:00:

[afbeelding]

edit:
Voor diegene die het niet kunnen lezen: Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive, what they conceal is vital
Mooi, alleen in de laatste zin staat een fout.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt :P, vliegen en spelling = brrr...

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 11:00:

[afbeelding]

edit:
ik zou de witte randjes ff weghalen, ik erger me er op :)

verder vinnik m mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/beachRC2.jpg

Comments zijn welkom natuurlijk :)

Tekst ben ik niet tevreden over, en het golf gezicht twijfel ik nog over, misschien dat ik beide wel weglaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ben bezig met klein sneeuwlandschapje erbij, maar nog niet helemaal tevreden (overloop e.d.):

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~twisk064/got/summerrain7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmm, bij jou zon heb ik nogsteeds het idee dat ie op het punt staat om nova te gaan, zou zelf iig het eerste spaceship naar elders hitchen als de zon er zo uit gaat zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Zo beter DarkX? (zie hierboven, even refreshen anders...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmmmmm. Eigenlijk wel ja :) Maar nu moet je de rest weer even finetunen, de voergang naar die regenbui vind ik nu weer minder goed overkomen :) Maar wel een erg ruige plaat moet ik zeggen. Jammer dat we op zo'n klein formaat werken, jij hebt ook zo'n plaat waar eigenlijk teveel detail in zit voor de grootte (krijg er zelf ook last van nl).

Die rooie waas moet er denk ik weg btw, dat zou erg veel oplossen.

[ Voor 12% gewijzigd door DarkX op 21-06-2003 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ja inderdaad, ik heb em 800 breed hiero, en dat stukken fijner, veel meer detail te zien. Maar als hij straks klaar is resize ik hem en gooi ik er nog even een sharpen filter overheen, zie je alweer een hoop meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, ik werk 1024, moet je voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*aangepast pics komen woensdag weer*

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Eh, en ikke?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/beachRC2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

die laatste van hioxz lijkt zo uit de sims gekomen te zijn :P

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
d0h sorry darkX ik dacht dat ik je erbij had gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei, morgen verder aan mn werkje, dan fix ik m meteen klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Remember voor donderdag 23:59 moet de beoordeling binnen zijn
setambre@xs4all.nl

offtopic:
!kvl!eg ik kon die texture niet vinden op computerarts
kan jij hem misschien mailen naar mij ?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Setambre: btw, waarom nu al die opsomming :? De final moet voor vrijdag pas binnen zijn.
- Je hebt 3 weken om dit te maken. Voor vrijdag de 27 moet het binnen zijn

[ Voor 12% gewijzigd door DarkX op 22-06-2003 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand vroeg naar een op somming darkX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 10:34

tim-w

TiPisch...

hoewel ik met me eeste keer, zo vast niet ga winnen,
wil ik toch graag meedoen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tim-w.com/pu/SummerTime1.jpg

creationapp: Macromedia Fireworks

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geef mijn stem maar aan de nozzman :)
die shit is echt super geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
tim-w.com schreef op 23 June 2003 @ 01:05:
hoewel ik met me eeste keer, zo vast niet ga winnen,
wil ik toch graag meedoen:

[afbeelding]

creationapp: Macromedia Fireworks
wat zijn dat voor spikkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/johnvanhensberg/zooi/almostfinal.jpg
toch maar zomerlook, en nu alleen t skatertje nog :)

comments welcome

edit:
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 00:01:
Iemand vroeg naar een op somming darkX :)
mag die nu misschien weer weg, ik vind t n beetje irritant iedere keer die zooi foto's, post m woensdag ofzo maar weer, of t liefst donderdag...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ja mijn pic werkt al niet eens meer daar :D Planet account ligt plat wegen teveel dataverkeer (zoals elke maand >:)) Zal vanavond wel weer nieuwe versie ergens anders uploaden...

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.