Goede betaalde newsservers met binaries Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.560 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed een abbo genomen bij buzzardnews.

X-patten op 158752 de files gevonden,selecteren voor download.
download start niet op.
Hebben meer mensen hier last van.
Ik doe hetzelfde bij astraweb en daar werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:03
Ik denk dat de retentie meespeelt. Als ik kijk naar de post, is de post gestart op 28-02, wat nu 6 dagen later is. Het kan zo zijn dat de headers er nog wel op staan maar niet de bodies, wat inderdaad resulteert in het niet gaan downloaden...

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik niet aan gedacht
Ik ging ui t van het bericht op buzzardnews zelf
Group Statistics for alt.binaries.nl
There are 521757 articles
The oldest article is dated Thu Feb 19 09:33:54 PST 2004
Current retention time is 15 days, 14 hours and 48 minutes.

Ik dacht voordat ik een abbo nam lekker ruime tijd :*)

weer pech 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Smile19, wat voor foutmelding krijg je dan? (en welke usenetreader gebruik je?)

Kan me niet voorstellen dat je iets van 28-02 niet meer kunt downloaden eigelijk.. Als dat wel zo zou zijn zou BuzzardNews toch een bijzonder slechte retentie hebben ;)

edit:

Bovendien zijn de meeste files pas op 29-02 geupload... Er zijn op 02-03 ook extra PARfiles geupload, die zou je denk ik wel moeten kunnen downloaden??

[ Voor 26% gewijzigd door Xander op 06-03-2004 10:13 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 09:27:
Had ik niet aan gedacht
Ik ging ui t van het bericht op buzzardnews zelf
Group Statistics for alt.binaries.nl
There are 521757 articles
The oldest article is dated Thu Feb 19 09:33:54 PST 2004
Current retention time is 15 days, 14 hours and 48 minutes.

Ik dacht voordat ik een abbo nam lekker ruime tijd :*)

weer pech 8)7
Ik kan die post 158752 vandaag gewoon nog binnen halen op buzzardnews.(met Grabit).

Ik gebruik overigens geen xpat, maar refresh altijd gewoon mijn headers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Azqi schreef op 06 maart 2004 @ 11:45:
[...]

Ik kan die post 158752 vandaag gewoon nog binnen halen op buzzardnews.(met Grabit).

Ik gebruik overigens geen xpat, maar refresh altijd gewoon mijn headers.
dat hoeft dus niet, het kan zijn dat de headers er nog staan maar dat de body's niet meer aanwezig zijn op de server.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 09:13:
Goed een abbo genomen bij buzzardnews.

X-patten op 158752 de files gevonden,selecteren voor download.
download start niet op.
Hebben meer mensen hier last van.
Ik doe hetzelfde bij astraweb en daar werkt alles prima.
Yep, heb momenteel ook zoiets. Probeer een paar DVD's van de afgelopen week binnen te halen, maar bij Buzzardnews krijg ik ze er niet meer af, terwijl het nog wel lukt bij Usenetserver, Newszilla en Astraweb. Ik gebruik overigens wel .nzb-files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

we_are_borg schreef op 06 maart 2004 @ 16:00:
[...]

dat hoeft dus niet, het kan zijn dat de headers er nog staan maar dat de body's niet meer aanwezig zijn op de server.
Nou ik heb hem inmiddels compleet binnen.... Dus gewoon body's op de server.
(gebruik dus geen NZB files)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok mensen ik heb de knoop door gehakt vanavond neem ik een payserver 8) nu heb ik enkele vragen die ik op de site niet kan vinden....

buzzerdnews kan je 6 verbindingen maken van 2 Mbit per lijn, hoe zit dat met UseNetServer ???

en welke is beter qua retensie en hoe zit het met Xpat support ???

ps ik heb een 8192/1024 verbinding bij demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 14:34:
ok mensen ik heb de knoop door gehakt vanavond neem ik een payserver 8) nu heb ik enkele vragen die ik op de site niet kan vinden....

buzzerdnews kan je 6 verbindingen maken van 2 Mbit per lijn, hoe zit dat met UseNetServer ???

Ik heb dezelfde 8/1 Demon-verbinding en zowel Buzzardnews en Usenetserver, en eerlijk gezegd kan ik er momenteel niets over zeggen welke beter is. Met beide zijn er de laatste weken regelmatig verschillende problemen (mbt. snelheid, retentie, .nzb-support bijv.), zodat er nog geen directe winnaar valt aan te wijzen. Wel moet ik zeggen dat er door beiden wel snel aan wordt gewerkt om de problemen te verhelpen. Buzzardnews is een reseller van Usenetserver, dus qua compleetheid zou het niet veel verschillen. Buzzardnews gebruikt eigen servers, waardoor de retentie tot voorkort in ieder geval groter was, maar ook Usenetserver is aan het uitbreiden. En ook bij Usenetserver krijg je 6 draadjes. Bij Buzzardnews zelfs nog meer bij het Platinum-abonnement, maar dat weet ik niet zeker. Usenetserver heeft momenteel problemen met de snelheid bij sommige verbindingen, en Buzzardnews heeft momenteel problemen met de .nzb-support. Aan beide wordt gewerkt. XPAT werkt bij Buzzardnews beter dan bij Usenetserver, vind ik, Usenetserver is bij mij vrij traag. Eerlijk gezegd vind ik, alles bij elkaar genomen, ze beiden niet veel verschillen, en aangezien ook beiden volop bezig zijn met uitbreidingen en verbeteringen valt er nu eigenlijk nog niet veel over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal momenteel tussen de 700 en 800 down bij Usenet en gebruik dan maar 4 draadjes..

zit al ongeveer 2 jaar bij ze en ben dik tevreden over ze. Retentie is tegenwoordig een dag of 8 in de heavy groepen.

Occassional hickup, maar dat komt in de beste families over.

Kan usenet aanbevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 22:11

Bij Buzzardnews kan haal ik totaal (met 6 verbindingen) +/- 4 Mbit.
Ben erg tevreden tot nu toe, maar ja de newsservers van cistron zijn nou eenmaal niks bijzonders ;)

Als je uiteindelijk toch beslist om via buzzardnews te bestellen dan kan je mij een maand cadeau doen door via onderstaande link te bestellen O-) :

https://secure.buzzardnews.com/signup.html?referrer=107162

Dit geld trouwens voor iedere abbonnee van Buzz. news dus als je een kennis/vriend hebt die ook buzz. news gebruikt kan je hem blijmaken

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom momenteel niet boven de 400kb (met 6 draadjes) uit bij Usenetserver.com. Moet toch ca 600kb kunnen halen.

<<Wednesday, March 3rd 2004 04:19:48 PM

We are aware that some users in the UK and Netherlands are experiencing slower than normal download speeds from our service. We are currently working with our upstream providers to correct this issue and bring speeds back to normal for these users. We do not yet have an ETA for this to be resolved but will have it corrected as quickly as possible. >>

Melding is van 3 Maart, is probleem is blijkbaar nog steeds niet opgelost? Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:29
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 23:11:
Ik kom momenteel niet boven de 400kb (met 6 draadjes) uit bij Usenetserver.com. Moet toch ca 600kb kunnen halen.

We are aware that some users in the UK and Netherlands are experiencing slower than normal download speeds from our service. We are currently working with our upstream providers to correct this issue and bring speeds back to normal for these users. We do not yet have an ETA for this to be resolved but will have it corrected as quickly as possible. >>

Melding is van 3 Maart, is probleem is blijkbaar nog steeds niet opgelost? Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb het deels..

Usenetserver -> Eweka (bij mn baas, tenminste genoeg hdd ruimte) : 20-100k/sec, traaag dus

Usenetserver -> Cistron (werk, alleen mn laptop heeft maar 20gig) : 400-600k/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Ik heb op een ander forum dit gelezen:
Over the last several days we have been rebuilding frontend to fully
support message ID retrival for the entire history of articles.
Yesterday 6 went into production. So far 10 of the 28 frontends have been
rebuilt. All of the frontends had the same mis-configuration where they
prefered one storage tank over the others. Doing this, there was little
load going to other storage tanks, and the one became overloaded with IO
requests. Late last night the configuration was corrected and the 10
frontends were fixed. Everything was completed around 3am EST.

People in the UK and Netherlands contiune to complain about slow
downloades. This is due t a saturated link on our primary upstream
providers network. We have installed and are currently testing a new link
that will provider much better connectivity to many European ISPs. I'll
post more information on this later.

Thanks,
Michael
En vandaag werd in usenetserver.support dit gepost:
E-mail your IP address to me and I will take a look at the problem. We
have had several reports from people off of common IPS that are having
speed problems because of overloaded circuits. We are the cause of sveral
of them! In the last three months we have almost doubled our output
and this is causing some ISPs problems. Circuits that were at 60% are now
at 100% and they did nothing to "cause" it. All of OUR circuits are
running under capacity right now, and we are adding more for future
growth. We had some problems recently with circuits in Chicago and DC that
were hitting capacity at times. In the last few days we have shifted
traffic around and no longer have any circuits that hit capacity at any
time.
oftewel: lijkt wel dat de verbinding proppievol zit naar usenetserver toe vanuit europa :'( . Afwachten maar dus :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04

Een probleem van deze aard is niet 'Zomaar" even op te lossen in een half weekje. Het betekend dat er geen snelle verbinding is tussen de Hosting-provider van Usenetserver, en jou ISP. Om de snelheid te verhogen kan mischien de verbinding die nu gebruikt wordt, verhoogt worden in snelheid (Erg duur, en kost veel tijd). Een andere mogelijkheid is om een (extra?) upstream provider, zodat het verkeer (ook) via een andere route kan verlopen. (Ook erg duur, en neemt veel tijd in beslag).

Kortom: "Het internet" tussen jou en Usenetserver is niet snel genoeg, en er zullen dus drastische ingrijpen nodig zijn om de snelheid te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

ik zit met 3 draadjes op 4Mbit de 3 andere draadjes heeft me andere computer in gebruik. Ik heb dus geen last met UseNetServer.
Nu zag ik wel het volgende op de homepage van mijn ISP. Misschien dat het er mee te maken heeft.
Dutch Web Services heeft een extra uplink via Abovenet geimplementeerd. Deze uplink is een verbinding van 1000 Mbit SX en zal ervoor zorg dragen dat het netwerk dusdanig wordt uitgebreid zodat de vraag naar meer transit capaciteit kan worden doorgevoerd en er in de toekomst minder transit problemen voorkomen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Xandrios schreef op 08 maart 2004 @ 23:20:
[...]

Een probleem van deze aard is niet 'Zomaar" even op te lossen in een half weekje. Het betekend dat er geen snelle verbinding is tussen de Hosting-provider van Usenetserver, en jou ISP. Om de snelheid te verhogen kan mischien de verbinding die nu gebruikt wordt, verhoogt worden in snelheid (Erg duur, en kost veel tijd). Een andere mogelijkheid is om een (extra?) upstream provider, zodat het verkeer (ook) via een andere route kan verlopen. (Ook erg duur, en neemt veel tijd in beslag).

Kortom: "Het internet" tussen jou en Usenetserver is niet snel genoeg, en er zullen dus drastische ingrijpen nodig zijn om de snelheid te verhogen.
En daar is Usenetserver dus ook mee bezig :>
We have some congestion issues reaching European ISPs. We have ordered
additional bandwidth to get to those areas. Last night we re-routed a
large portion of the Netherland ISP (@home, etc) to another one of our
upstream providers. This looks like it has helped a lot. Soon two new
OC48s will be added and we will shift part of our traffic over to them

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah met 400kb (chello plus) kan ik wel leven hoor :) Maar tis toch jammer.
Vanmiddag had ik trouwens wel 200kb met 1 draadje, nu onder de 100kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu dus een usenetserver account en ben er heel blij mee al valt de snelheid tegen (wist ik voor ik eraan begon maar wordt aan gewerkt) snelheid verschilt tussen de 200 en 350 kb sec ofzo met 6 draadjes...

toch hele verbetering tegenover de demon newsserver die nu tijdelijk maar 2 draadjes heeft waarvan ik SOMS maar op 1 draadje kom en de snelheid meestal bar slecht is...

al met al ben ik gelukkig en het wordt alleen maar beter :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waarom ik maar met 150 kb/s kan downloaden van Usenetserver, Astraweb EN Newszilla bij elkaar, en alle maximale draadjes ?

Ik heb ADSL XS4ALL Advanced: 4096/640 kbit..

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, voor deze 2e reply, maar ik wou even zeggen dat ik een router had met ingebouwde firewall, maar ik heb de poort 119 geforward, dus dat kan toch geen probleem zijn?

Ik moet toch wel rond de 300/400 kb/s kunnen halen met astra unlimited-speed lijkt mij..

hopelijk heeft iemand de oplossing!

Groeten, Benny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje vreemd bovenstaande berichten aangaande usenetserver.

Ik haal een strakke 700 tot 800 down met 4 threads...zowel 's-avonds en overdag.

Die overvolle transitverbinding naar Nederland geldt dus duidelijk niet voor alle verbindingen dan.

Zit ik op een goede verbinding. :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 08:53:
Beetje vreemd bovenstaande berichten aangaande usenetserver.

Ik haal een strakke 700 tot 800 down met 4 threads...zowel 's-avonds en overdag.

Die overvolle transitverbinding naar Nederland geldt dus duidelijk niet voor alle verbindingen dan.

Ik geloof dat het alleen voor bepaalde providers geldt. Ik heb chello. Als ik bijv een paar iso's tegelijk dl van een snelle server haal ik ca 650kb/s. Bij usenetserver ben ik nog nooit boven de 450 gekomen.

Edit: Ik zit momenteel tegen de 500kb/s aan. Mischien wordt het probleem al minder, kan ook tijdelijk zijn natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 08:53:
Idd, jij zit op een goeie verbinding ... dat komt omdat ISP's zelf bepaalde internationale peerings regelen ...
Demon laat alles naar america direct van de amsix via hun core in london lopen, terwijl euronet gebruik maakt (of heeft gemaakt) van opentransit peerings naar engeland, en uunet peerings naar america.

Om maar een voorbeeld te noemen ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... ik kon vannacht met 14 draadjes downloaden van Buzzardnews. Stond ook in de errormeldingen, dat max. 14 draadjes toegestaan waren (toen ik tóch even wilde proberen om met 16 draadjes te downloaden ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu 2 weken bij usenetserver.com De eerste week kon ik downloaden met een snelheid van ruim 5Mbps. Sinds vorige week is dit gereduceerd tot ongeveer 2-2.5 Mbps.

Ik zit op een demon 8Mbps lijntje. Ondanks dat op de support site van usenetserver.com staat dat er problemen zijn in Nederland, hoop ik toch dat het snel opgelost wordt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Kan er iemand mij vertellen of het drie-maandelijks abbonnement van usenetserver automatisch verlengd wordt?
Kan het niet vinden op de site zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

ThinkAboutIt schreef op 10 maart 2004 @ 10:05:
Kan er iemand mij vertellen of het drie-maandelijks abbonnement van usenetserver automatisch verlengd wordt?
Kan het niet vinden op de site zelf.
Afbeeldingslocatie: http://usenetserver.com/images/home_plans.gif
Achter het bedrag staat 'auto-renewing' dus volgens mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Weet niet hoe het met de rest van de usenet servers zijn..

Maar er zijn paar probleempjes met de buzzardnews server
"
Scheduled Network Maintenance
Time Window for work: Thursday March 11th 11:00 - 15:00 PST
Expected downtime: 60 - 90 Minutes
Work to be done: Due to severe corruption of a number of groups we will be totally rebuilding our overview files. This will fix problems a number of customers have been experiencing with some of the more popular groups such as alt.binaries.dvdr.

vandaar dat ik mijn dvdr niet meer kan updaten of binnen halen.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 10-09 22:51

Smarron

The bend

Keb hetzelfde probleem, alleen in een andere groep. De eerste 20 files zijn er gewoon niet!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:36
woei, woensdag brief binnengehad dat mijn ABn cc kaart onderweg is.

Ik denk dat ik toch maar voor de Usenet-server ga, ik dacht eerst ook aan buzzardnews, maar na wat ik hier lees lijkt me die wat onstabiel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 19:18

me1299

$ondertitel

Ik gebruik buzzardnews ook. Er waren werkzaamheden maar het enige probleem was dat het ff 10 minuten down was. Maar voor de rest niets dan lof. Heb in 10 dagen nu 60GB gedownload. Ik kan er alleen maar blij over zijn.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

LiquidSmoke schreef op 12 maart 2004 @ 14:56:
woei, woensdag brief binnengehad dat mijn ABn cc kaart onderweg is.

Ik denk dat ik toch maar voor de Usenet-server ga, ik dacht eerst ook aan buzzardnews, maar na wat ik hier lees lijkt me die wat onstabiel :S
Nou zeker niet onstabiel.. Zijn gewoon paar probleempjes die nu gefixed zijn.

threads downloaden gaat weer als een speer. alles mooi compleet... nee buzzard is echt top _/-\o_

info:
vorige maand (de 15de) ben ik lid geworden.
tot op vandaag --> Current Usage 380.8 GBytes O-)

[ Voor 11% gewijzigd door markklok op 12-03-2004 15:12 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
stalker_90909 schreef op 12 maart 2004 @ 15:09:
[...]

Nou zeker niet onstabiel.. Zijn gewoon paar probleempjes die nu gefixed zijn.

threads downloaden gaat weer als een speer. alles mooi compleet... nee buzzard is echt top _/-\o_

info:
vorige maand (de 15de) ben ik lid geworden.
tot op vandaag --> Current Usage 380.8 GBytes O-)
Usenetserver was hier paar daagjes brak, kon amper downloaden, veel incomplete shit enz.

Nu loopt t weer als de brandweer: 750k/sec gemiddeld

Gelukkig vind mn baas DVDR wel leuk, dus die koopt 2x160Gb en ik l33ch zijn DSL lijn vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
vandaag cc binnengehad, gelijk geactiveerd, en de volgende minuut was ik lid van usenetserver :P omg, nu al 5 gig gedownload :X

weer een tevreden klant :)

maakt het uit als ik vanaf een ander IP inlog (bijvoorbeeld @ stage), niet simultaan. dat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

LiquidSmoke schreef op 12 maart 2004 @ 19:59:
vandaag cc binnengehad, gelijk geactiveerd, en de volgende minuut was ik lid van usenetserver :P omg, nu al 5 gig gedownload :X

weer een tevreden klant :)

maakt het uit als ik vanaf een ander IP inlog (bijvoorbeeld @ stage), niet simultaan. dat niet!
Dat kan gewoon alleen niet te gelijk gebruiken, dat gaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
heb vandaag opgezegd met usenetserver, te vaak incomplete en te slechte retentie!! denk dat ik eens buzzardnews probeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzzardnews is geweldig, kan niet anders zeggen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Usenetserver gaat zo te zien de retentie omhoog gooien _/-\o_
New test server is up. test.usenetserver.com

We are testing the additional retention in the top 22 groups and its effects on the frontend overview system. There are no guarantees of uptime, or full functionality. If you receive connection failures please do not contact tech support.

The top 22 groups include:
alt.binaries.nl
alt.binaries.dvd
alt.binaries.x
alt.binaries.misc
alt.binaries.boneless
alt.binaries.ftn
alt.binaries.cd.image.xbox
alt.binaries.movies.divx
alt.binaries.dvd.anime
alt.binaries.games
alt.binaries.cd.image.playstation2.dvdiso
alt.binaries.dvdr
alt.binaries.vcdz
alt.binaries.movies
alt.binaries.svcd
alt.binaries.dvd-r
alt.binaries.erotica
alt.binaries.cd.image.games
alt.binaries.mpeg.video.music
alt.binaries.dvd2svcd
alt.binaries.warez
alt.binaries.cd.image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Net weereens 25GB downloadkrediet erbij gekocht bij Astraweb....

Waarom Astra? Tja, nooit problemen mee gehad, altijd alles 100% compleet - heb ík nog niet anders meegemaakt iig. Je zit met die pay-by-download plans ook niet vast aan maandelijkse kosten, en zoveel download ik niet met Astraweb, ik gebruik hem als 2e server naast Newszilla...

Astraweb lijkt wel helemaal verdrongen door Usenetserver en Buzzardnews tegenwoordig.... Ik ben er echter nog tevreden mee hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Hoe kan ik achterhalen welke newsserver mijn ISP gebruikt? Of werkt dat niet zo :?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
silentsnow schreef op 13 maart 2004 @ 22:44:
Hoe kan ik achterhalen welke newsserver mijn ISP gebruikt? Of werkt dat niet zo :?
De meeste ISP's hebben hun eigen newsservers. Sterker nog, volgens mij allemaal behalve Demon (die heeft Supernews).

Dit topic gaat meer over de betaalde newsservers, omdat de newsservers die je bij je ISP krijgt vaak te slecht zijn om iets zinnigs mee te kunnen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Normaal gesproken in de trant van news.provider.nl
Je kan ook even bij je provider kijken op de website daar staat meestal wel meer geschreven over nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 10-09 22:51

Smarron

The bend

Je ISP heeft een newsserver net als je mailserver. Die kun je op de site van je ISP wel vinden, anders op wat documentatie.

In jouw geval zou ik zowieso Buzzardnews of Usenetserver proberen. Ligt toch bij jou in de buurt of niet. ;)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Smarron schreef op 14 maart 2004 @ 00:06:
[...]
Je ISP heeft een newsserver net als je mailserver. Die kun je op de site van je ISP wel vinden, anders op wat documentatie.

In jouw geval zou ik zowieso Buzzardnews of Usenetserver proberen. Ligt toch bij jou in de buurt of niet. ;)
Thanx voor de replies.

Smarron, de nieuwsserver van mijn ISP is snel genoeg. Maximaal 2 lijnen, 1MBit elk. Geen datalimiet en verder alle groepen behalve de Nederlandse.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
XanderH schreef op 13 maart 2004 @ 22:41:
Net weereens 25GB downloadkrediet erbij gekocht bij Astraweb....

Waarom Astra? Tja, nooit problemen mee gehad, altijd alles 100% compleet - heb ík nog niet anders meegemaakt iig. Je zit met die pay-by-download plans ook niet vast aan maandelijkse kosten, en zoveel download ik niet met Astraweb, ik gebruik hem als 2e server naast Newszilla...

Astraweb lijkt wel helemaal verdrongen door Usenetserver en Buzzardnews tegenwoordig.... Ik ben er echter nog tevreden mee hoor :)
Ik ben ook tevreden over Astraweb; is het niet dat ik gewoon een extra server naast me provider-server (Zonnet -> Versatelserver) wil hebben, omdat ik anders me 1.5mbit (1536/256) niet kan fillen (max 768kbit op het hoogtepunt).
Daarom heb ik astraweb en pfcorner (nog wat over) als echte fill, en buzzard als 2de server.. gaat perfect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik wil dus een xtje kijken hoe zo'n pay newsserver werkt. Ik moet me dan met creditcard aanmelden. En afmelden? Hoe werkt dat precies, is dat snel gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
voil schreef op 14 maart 2004 @ 10:39:
Ik wil dus een xtje kijken hoe zo'n pay newsserver werkt. Ik moet me dan met creditcard aanmelden. En afmelden? Hoe werkt dat precies, is dat snel gedaan?
Ik heb over Usenetserver / Astraweb weleens klachten gehoord, mensen die heel lang moesten wachten op reactie van de helpdesk. Zelf nooit last van gehad, helpdesk maar 1x nodig gehad, en binnen 24h geholpen (bij Astra)

Maar als het je alleen om proberen gaat, de meeste newsservers bieden ook wel "probeerperiodes" aan... Of anders neem je een pay-by-download achtig iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

DJSmiley schreef op 13 maart 2004 @ 22:28:
Usenetserver gaat zo te zien de retentie omhoog gooien _/-\o_

[...]
Heb zelf maar eens een mailtje naar Support van Buazzard gestuurd:

----- Original Message -----
From: Mark Klok
To: support@buzzardnews.com
Sent: Saturday, March 13, 2004 5:24 PM
Subject: retention.

Dear support,

I got this message from a friend of mine who is a member of a other usenet provider

"quote"
New test server is up. test.usenetserver.com

We are testing the additional retention in the top 22 groups and its effects on the frontend overview system.
There are no guarantees of uptime, or full functionality. If you receive connection failures please do not contact tech support.

The top 22 groups include:
alt.binaries.nl
alt.binaries.dvd
alt.binaries.x
alt.binaries.misc
alt.binaries.boneless
alt.binaries.ftn
alt.binaries.cd.image.xbox
alt.binaries.movies.divx
alt.binaries.dvd.anime
alt.binaries.games
alt.binaries.cd.image.playstation2.dvdiso
alt.binaries.dvdr
alt.binaries.vcdz
alt.binaries.movies
alt.binaries.svcd
alt.binaries.dvd-r
alt.binaries.erotica
alt.binaries.cd.image.games
alt.binaries.mpeg.video.music
alt.binaries.dvd2svcd
alt.binaries.warez
alt.binaries.cd.image

"quote"

My question is..

Is buzzardnews also going to enlarge there retentions times ???

Kind regards from Holland,

Mark Klok

Antwoord:

Hi Mark,

We are working on additional retention in the top groups.

I don't know the details yet but it is in the works. : )

Thank you for using BuzzardNews.Com
Sky Anutooshkin
BuzzardNews Support Team
support@buzzardnews.com

Dus ik hoop dat buzzard daar ook snel een public testserver te beschikking voor steld.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
voil schreef op 14 maart 2004 @ 10:39:
CC ja.
Ultrafeed.com en ForteInc hebben in ieder geval een 3 dagen trail. Bij Ultrafeed betaal je met je CC gewoon 3 dollar voor 3 dagen toegang, bij ForteInc kun je het binnen 3 dagen kosteloos weer opzeggen. :)

Hoe het werkt? Gewoon formuliertje invullen en je CC bij de hand houden, is echt niet zo moelijk. :+ Bij de meeste krijg je per direct toegang. ;)

Zelf heb ik nu een halve maand ervaring met het Unlimited account van ForteInc. Heerlijk _o_
NZB ondersteuning, XPAT, goede retentie, goede snelheid. \o/
Ultrafeed heb ik 2x3 dagen geprobeerd, ik vind hem slecht/matig.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Is buzzardnews momenteel over zo'n nek gegaan ofzo?

Ik krijg heel soms even 10kb binnen ofzo en daarna weer helemaal niets. Ik kan ook niet pingen naar nttp.buzzardnews.com

code:
1
2
3
C:\Documents and Settings\Administrator>telnet nttp.buzzardnews.com 119
Bezig met verbinding maken met nttp.buzzardnews.com...Kan geen verbinding met de
 host maken, op poort 119: De verbinding is mislukt

Dat lijkt me niet echt gezond..

[ Voor 44% gewijzigd door me1299 op 14-03-2004 20:55 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
DeathKnight schreef op 14 maart 2004 @ 20:55:
Is buzzardnews momenteel over zo'n nek gegaan ofzo?

Ik krijg heel soms even 10kb binnen ofzo en daarna weer helemaal niets. Ik kan ook niet pingen naar nttp.buzzardnews.com

code:
1
2
3
C:\Documents and Settings\Administrator>telnet nttp.buzzardnews.com 119
Bezig met verbinding maken met nttp.buzzardnews.com...Kan geen verbinding met de
 host maken, op poort 119: De verbinding is mislukt

Dat lijkt me niet echt gezond..
Niet dat ik weet; wel weet ik dat ik me 1.5mbit de hele dag al niet kan vullen :| . Maximaal 800kbit :(.

Hmm 2 seconde later: buzzardnews stopt.. ik heb er dus ook last van..

[ Voor 12% gewijzigd door Sjowhan op 14-03-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
iemand ervaringen met ForteInc http://www.forteinc.com/apn/index.php ???

ben nl nog op zoek naar een unlimited server, nadat ik bij usenet heb opgezegd! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op 14 maart 2004 @ 22:35:
iemand ervaringen met ForteInc http://www.forteinc.com/apn/index.php ???

ben nl nog op zoek naar een unlimited server, nadat ik bij usenet heb opgezegd! :/
Weet niet waarom je precies hebt opgezegd, maar ForteInc is voor de unlimited-abo's reseller van Usenetserver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Ik heb net een mailtje gestuurd naar buzzard support. En die wisten mij te melden dat er aan hun kant alles goed is..

Ik probeer het nu remote vanaf een pc met cistron. (thuis chello) maar nu kan ik niet eens connecten.

Dus er is duidelijk iets niet goed. Kan nog meer iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 23:20:
[...]

Weet niet waarom je precies hebt opgezegd, maar ForteInc is voor de unlimited-abo's reseller van Usenetserver ;)
Klopt, maar niet helemaal. Volgensmij hebben ze namelijk WEL eigen servers staan, en halen ze alleen de feed van usenetserver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 15 maart 2004 @ 00:29:
[...]

Klopt, maar niet helemaal. Volgensmij hebben ze namelijk WEL eigen servers staan, en halen ze alleen de feed van usenetserver :)
Van wat ik gelezen heb is in elk geval Buzzardnews degene die eigen servers bij Usenetserver heeft staan, zo schreef een medewerker van hun ergens. ForteInc werkt samen met Usenetserver voor de unlimited, en met Supernews voor de limited (block) abonnementen. Over eigen servers van ForteInc bij één van de twee ben ik nog niets tegengekomen. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze wellicht niet óók van eigen servers bij Usenetserver gebruik maken, uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 23:20:
[...]

Ik denk dat hij http://www.usenet.com bedoelt als Usenet provider.
Usenet.com is niet zo compleet als UsenetServer.com, en ForteInc is een reseller van UseNetServers voor unlimited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Network Status Report:
Degraded Service:
A failed piece of hardware is having a major impact on the downloading of overviews on some groups. Our engineers are currently working to fix this problem. We currently do not have an ETR, however, we do not believe this will take very long.
Nou dan weet ik iig voldoende... de vraag is hoe lang het werkelijk gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook nog opzoek naar zoiets

Maar je moet bijna overal een creditcard hebben :'(

Ik zoek zeg maar een server waar je zoveel als je wilt mag downloaden, retentie zeker 5 dagen of meer, speed moet minstens 350kb/sec zijn (aantal draadjes hiervoor boeit me niet.. 4 of 6 is wel goed. en de completion moet zeker in orde zijn want ik haat die stink@home servers waar maar een paar bestanden steeds op staan...

En boven alles.. ik moet ZONDER creditcard kunnen betalen _/-\o_ (niet meer als €15 per maand trouwens)

Welke kan ik nu het beste nemen... (kom nu niet met PFcornor aanzetten want die zijn veelsteduur)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 08:39:

En boven alles.. ik moet ZONDER creditcard kunnen betalen _/-\o_ (niet meer als €15 per maand trouwens)

Welke kan ik nu het beste nemen... (kom nu niet met PFcornor aanzetten want die zijn veelsteduur)
Je moet natuurlijk niet het onmogelijke willen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

DeathKnight schreef op 15 maart 2004 @ 01:14:
[...]

Nou dan weet ik iig voldoende... de vraag is hoe lang het werkelijk gaat duren.
Completed:
Sunday March 14th 17:46 PST
All work for this event has been completed and all systems are back to normal operation.

Update:
Sunday March 14th 17:00 PST
The failure was more extensive than originally thought. A level 1 engineer has been dispatched to replace the failed equipment. His ETA to the NOC is 17:20, ETR is 17:45.

Network Status Report:
Degraded Service:
A failed piece of hardware is having a major impact on the downloading of overviews on some groups.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
Na een maandje buzzardnews, ben ik toch maar weer terug gegaan naar usenet.
Usenet is net zo duur en zelfs goedkoper als je voor 3 maand gaat, en ondervind er toch veel meer plezier aan...
Maargoed ieder voor zich zelf.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we_are_borg schreef op 15 maart 2004 @ 01:04:
[...]
Ik denk dat hij http://www.usenet.com bedoelt als Usenet provider.
Usenet.com is niet zo compleet als UsenetServer.com, en ForteInc is een reseller van UseNetServers voor unlimited.
Usenet.com zou hier ook bedoeld kunnen worden, natuurlijk. Dan heb ik (weer eens) verkeerd gegokt ;)
bmwman schreef op 15 maart 2004 @ 09:28:
Na een maandje buzzardnews, ben ik toch maar weer terug gegaan naar usenet.
Usenet is net zo duur en zelfs goedkoper als je voor 3 maand gaat, en ondervind er toch veel meer plezier aan...
Maargoed ieder voor zich zelf.... ;)
@we_are_borg: Dit bedoel ik nou ;)
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 08:39:
Ik ben zelf ook nog opzoek naar zoiets

Maar je moet bijna overal een creditcard hebben :'(
Bij Simonews en Randori kun je het ook doen zonder creditcard. Voldoen weliswaar niet aan al jouw eisen, maar ben bang dat je verder niet veel beter kunt krijgen, momenteel ;)

http://www.simonews.com
http://www.randori.com/randori/paymentopts.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik ben bezig wat probleempjes met m'n verbinding op te lossen, maar daarna ben ik ook van plan om een betaald newsserver abbo te nemen. Ik heb nu Demon, als ik me niet vergis gebruiken die Supernews?

Wat ik eigenlijk nog mis in dit topic, is een soort samenvatting van de ervaringen hier. Een overzichtje van de aanbieders, kosten, snelheid, retentie, aantal threads e.d., of je met CC moet betalen of niet. Is zoiets mogelijk?

Ik zelf zoek een abbo met een retentie van ongeveer een week en snelheid die past bij m'n 8/1 Demon abbo. Kosten, evenals betalingsmogelijkheden, zijn minder belangrijk. Zoals het er nu uitziet is UseNetServer mijn eerste keus. Tenzij iemand anders goede tips heeft uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 13:44:
[...]

Usenet.com zou hier ook bedoeld kunnen worden, natuurlijk. Dan heb ik (weer eens) verkeerd gegokt ;)

[...]

@we_are_borg: Dit bedoel ik nou ;)

[...]

Bij Simonews en Randori kun je het ook doen zonder creditcard. Voldoen weliswaar niet aan al jouw eisen, maar ben bang dat je verder niet veel beter kunt krijgen, momenteel ;)

http://www.simonews.com
http://www.randori.com/randori/paymentopts.html
Ik weet niet wat BuzzardNews heeft maar het werk niet lekker, ik heb het geprobeerd maar vind UsenetServer.com toch een stuk beter en sneller.

Ik heb nu ook Forteinc geprobeerd maar is het zelfde als Usenetserver.net.
Ook heb is Usenet.com geprobeerd is 2 maal niets veelste onoverzichtelijk en veel incompleet. Ik zit nu op Astraweb te wachten maar ze hebben nog geen unlimited account dus wacht ik even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we_are_borg schreef op 15 maart 2004 @ 16:12:
[...]
Ik weet niet wat BuzzardNews heeft maar het werk niet lekker, ik heb het geprobeerd maar vind UsenetServer.com toch een stuk beter en sneller.
Tja, heb ze nog steeds allebei, maar het is erg moeilijk om te vergelijken, de voor- en nadelen wisselen met de dag. (De ene keer werkt bijv. MsgID bij de ene niet, dan weer eens bij de andere niet, retenties in bep. groepen die snel wisselen, etc.). Ik denk dat beide momenteel nog teveel bezig zijn met aanpassingen/verbeteringen om er een langdurig oordeel over te kunnen vormen. De maximale snelheid van Buzzardnews kan ik helaas niet testen want ik heb nog een standardaccount, en die wordt (meestal?) gecapt. Wel kan ik bij Buzzardnews tegenwoordig 14 draadjes openen, en dat gaat meestal best lekker. Aan de andere kant heeft Usenetserver nu die testserver en die bevalt tot nu toe heel erg goed. 6 draadjes extra, en op volle snelheid. Ik denk dat ik op dit moment, als ik geen Buzzard-reductie had, die testserver voor mij de doorslag zou geven om voor Usenetserver te kiezen. Maar Buzzardnews zit ook niet stil en gaat de retentie ook verder verbeteren las ik hier eerder. Afwachten dus maar ;)
Ik heb nu ook Forteinc geprobeerd maar is het zelfde als Usenetserver.net.
Ook heb is Usenet.com geprobeerd is 2 maal niets veelste onoverzichtelijk en veel incompleet. Ik zit nu op Astraweb te wachten maar ze hebben nog geen unlimited account dus wacht ik even.
Ik las dat Usenet.com werkt met zo'n 14 servers met elk een aantal gespecialiseerde groepen en een daglimiet van 1,5 GB per server, dus even een DVDtje binnenhalen is er op die manier niet bij lijkt mij. Er is ook een unlimited server bij, maar alleen bij het abonnement van $39,95. En dan mag je ook nog maar 3 draadjes op die server. (op de anderen ook, maar die hebben een limiet en voeren per server weer andere groepen).

Wat mij op dit moment de beste oplossing lijkt: Neem Usenetserver (of een reseller) en daarbij een tijdloos blockaccount bij Astraweb voor de ontbrekende files. Wil je geheel geen risico nemen, neem dan extra blockaccounts voor $4,50 bij www.octanews.com en één van $1,99 bij http://shared-secrets.com, dan is het vrijwel onmogelijk om iets te missen. En voor wie het aandurft, neem evt. een tijdloos-account bij PFCorner-Hans erbij ;) En als je al die accounts vervolgens eenmalig goed instelt in NewsPro heb je er verder geen omkijken meer naar, en haalt-ie geen overbodige file, zelfs geen part, onnodig van een 'limited'-server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 17:12:
[...]

Tja, heb ze nog steeds allebei, maar het is erg moeilijk om te vergelijken, de voor- en nadelen wisselen met de dag. (De ene keer werkt bijv. MsgID bij de ene niet, dan weer eens bij de andere niet, retenties in bep. groepen die snel wisselen, etc.). Ik denk dat beide momenteel nog teveel bezig zijn met aanpassingen/verbeteringen om er een langdurig oordeel over te kunnen vormen. De maximale snelheid van Buzzardnews kan ik helaas niet testen want ik heb nog een standardaccount, en die wordt (meestal?) gecapt. Wel kan ik bij Buzzardnews tegenwoordig 14 draadjes openen, en dat gaat meestal best lekker. Aan de andere kant heeft Usenetserver nu die testserver en die bevalt tot nu toe heel erg goed. 6 draadjes extra, en op volle snelheid. Ik denk dat ik op dit moment, als ik geen Buzzard-reductie had, die testserver voor mij de doorslag zou geven om voor Usenetserver te kiezen. Maar Buzzardnews zit ook niet stil en gaat de retentie ook verder verbeteren las ik hier eerder. Afwachten dus maar ;)

[...]
Ja BuzzardNews heeft nu de ene keer problemen en dan weer Usenetserver, alleen vind ik Usenetserver beter met zijn snelheid, ik haal aldaar 5 a 6 Mbit en bij BuzzardNews 4 a 5 Mbit.
ik maak momenteel gebruik van die test server van UseNetServer en ik moet zeggen dat die een stukje beter is als de main servers. Ik zit er nu met 2 connecties op de test server en haal een snelheid van 4 a 5Mbit. Ik heb grote verwachtingen van die servers
Ik las dat Usenet.com werkt met zo'n 14 servers met elk een aantal gespecialiseerde groepen en een daglimiet van 1,5 GB per server, dus even een DVDtje binnenhalen is er op die manier niet bij lijkt mij. Er is ook een unlimited server bij, maar alleen bij het abonnement van $39,95. En dan mag je ook nog maar 3 draadjes op die server. (op de anderen ook, maar die hebben een limiet en voeren per server weer andere groepen).

Wat mij op dit moment de beste oplossing lijkt: Neem Usenetserver (of een reseller) en daarbij een tijdloos blockaccount bij Astraweb voor de ontbrekende files. Wil je geheel geen risico nemen, neem dan extra blockaccounts voor $4,50 bij www.octanews.com en één van $1,99 bij http://shared-secrets.com, dan is het vrijwel onmogelijk om iets te missen. En voor wie het aandurft, neem evt. een tijdloos-account bij PFCorner-Hans erbij ;) En als je al die accounts vervolgens eenmalig goed instelt in NewsPro heb je er verder geen omkijken meer naar, en haalt-ie geen overbodige file, zelfs geen part, onnodig van een 'limited'-server :)
Usenet is duur en ingewikkeld de unlimited server heeft minder dan Usenetserver erop staan. De block accounts bij AstraWeb vindt ik te duur ik wil gewoon een Unlimited account die andere twee kan ik niet zal zo eens gaan kijken. PFCorner is een ... bedrijf, hij heeft het nogal hoog in zijn bol. En de prijsjes weet hij ook wel te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45
DJSmiley schreef op 12 maart 2004 @ 15:29:
[...]

Usenetserver was hier paar daagjes brak, kon amper downloaden, veel incomplete shit enz.

Nu loopt t weer als de brandweer: 750k/sec gemiddeld

Gelukkig vind mn baas DVDR wel leuk, dus die koopt 2x160Gb en ik l33ch zijn DSL lijn vol ;)
Maar hij komt toch niet boven de 2 mbit ??

Of zit ik fout ?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we_are_borg schreef op 15 maart 2004 @ 18:09:
[...]
Usenet is duur en ingewikkeld de unlimited server heeft minder dan Usenetserver erop staan. De block accounts bij AstraWeb vindt ik te duur ik wil gewoon een Unlimited account die andere twee kan ik niet zal zo eens gaan kijken. PFCorner is een ... bedrijf, hij heeft het nogal hoog in zijn bol. En de prijsjes weet hij ook wel te rekenen.
PFCorner is best wel prijzig ja, en het instapabonnement is helaas ook behoorlijk verhoogd 28 euro is de goedkoopste nu, jammer. En ook de 'gebruiksaanwijzing' van Hans kan inderdaad een behoorlijk obstakel vormen ;)

Maar dat blockaccount van Astraweb is toch niet zo duur, $10 voor 25 GB? Als je 'm niet als hoofdaccount gebruikt, maar alleen voor de fills doe je daar heel lang mee. 1 unlimited-account die alles heeft is natuurlijk ideaal en het makkelijkst. Maar ik vind 't toch wel handig om bij problemen ergens op terug te kunnen vallen, en dan is dat Astraweb-account best wel handig. Kost zolang je 'm niet nodig hebt tenminste niets extra ;)
henkyyyyyyy schreef op 15 maart 2004 @ 19:08:
[...]

Maar hij komt toch niet boven de 2 mbit ??

Of zit ik fout ?
Officeel adverteren ze op de site inderdaad met 'slechts' 2 Mbit/s, maar in de praktijk is 600-700 Kbyte/s meestal wel haalbaar, zeker nu met de testserver.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een bigzilla blok (250GB) bij pfcorner genomen, ik kwam daar via de ubs service nadat ik een voor mij belangrijke post gemist had op de $^#^$^$ chello newsservers. Via die UBS kon ik alsnog aan mijn bestanden komen. 10 punten voor service.
Ik ben net voor het eerst de headers aan het halen op a.b.dvdr, en ik moet zeggen dat het volgens mij niet beter kan. Vanaf 3-3-04 staat alles er nog op en compleet voor zover ik kan zien. (ben nu bij headers ophalen bij 7-7-04, 6548 articles, en de incompletes zijn op 1 hand te tellen).
Samen met de rammelende servers van chello voor de bulk kan ik toch goedkoop alles downen en als ik wil kan ik ALLES downloaden via bigzilla.
Voor zover ik kan zien staan alle belangrijke groepen erop. Snelheid bij het downloaden weet ik nog niet, hij is nog wel een half uurtje bezig met de headers :).
Dan de mail: volg Hans' instructies en je wordt snel geholpen (in mijn geval ook in het weekeinde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 21:27:
Ik heb net een bigzilla blok (250GB) bij pfcorner genomen, ik kwam daar via de ubs service nadat ik een voor mij belangrijke post gemist had op de $^#^$^$ chello newsservers. Via die UBS kon ik alsnog aan mijn bestanden komen. 10 punten voor service.
Ik ben net voor het eerst de headers aan het halen op a.b.dvdr, en ik moet zeggen dat het volgens mij niet beter kan.
Maar dat mag dan ook wel voor 150 euro ineens ;)

Misschien kon je dan beter een blockaccount bij Astraweb erbij nemen, en PFCorner alleen gebruiken voor de files die daar niet op staan, want Astraweb is per GB stukken goedkoper dan PFCorner.

Edit: Sterker nog, ik lees net dat zo'n account maar 12 maanden geldig is, dus omgerekend betaal je 12,50 euro per maand hiervoor. En dan mag je ook maar slechts 250 GB in totaal downloaden. Behoorlijk aan de prijs, zacht uitgedrukt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Xandrios schreef op 15 maart 2004 @ 00:29:
[...]

In ieder geval:

ForteInc: XPat, 6 draadjes. Met 3 draadjes haal ik de volle 1,5Mbit (190kB/sec), met 2 draadjes zo'n 150 kB/sec, afhankelijk van het moment. 3 dagen free trail.
Usenetserver.com: Geen Xpat, totaal 2 Mbit (volgens hun website). Geen trail.

De prijs is gelijk.
Wel of geen eigen server, ForteInc is interresanter imho :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 21:49:
[...]

Maar dat mag dan ook wel voor 150 euro ineens ;)

Misschien kon je dan beter een blockaccount bij Astraweb erbij nemen, en PFCorner alleen gebruiken voor de files die daar niet op staan, want Astraweb is per GB stukken goedkoper dan PFCorner.
Hehe, ja, maar dat is maar 12,50 per maand, headers tellen niet mee en 20,8GB per maand.
Da's toch niet echt duur vind ik. Als je minder pakt wordt het wel snel duurder.
Bovendien, met een trashserver alla chello erbij kost het bijna niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

DataBeest schreef op 15 maart 2004 @ 21:49:
[...]

In ieder geval:

ForteInc: XPat, 6 draadjes. Met 3 draadjes haal ik de volle 1,5Mbit (190kB/sec), met 2 draadjes zo'n 150 kB/sec, afhankelijk van het moment. 3 dagen free trail.
Usenetserver.com: Geen Xpat, totaal 2 Mbit (volgens hun website). Geen trail.

De prijs is gelijk.
Wel of geen eigen server, ForteInc is interresanter imho :)
UsenetServer heeft gewoon Xpat alleen niet officeeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 21:55:
[...]

Hehe, ja, maar dat is maar 12,50 per maand, headers tellen niet mee en 20,8GB per maand.
Da's toch niet echt duur vind ik. Als je minder pakt wordt het wel snel duurder.
Bovendien, met een trashserver alla chello erbij kost het bijna niets meer.
Tja voor 15 dollar/mnd heb je onbeperkt, met ook een behoorlijk retentie. Maar ik had m'n bericht al geedit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik zit zelf bij [url="http://newscene.com"]newscene[url] niet te duur veel groepen iets van 53k.

Haal goede snelheden ondanks 11 hops met 3 threads kom ik wel boven de 1.5 Mbps doe het samen met mijn broer want ze staan 8 threads en 2 ip's toe...

retentie is goed, 512k artikelen in a.b.nl en 1024k artikelen in a.b.x wat ik ook bij buzardnews en octanews zie. Zijn er mensen met betere retentie?

Headers zijn gratis, wel fijn want ik hou een paar groepen in sync.

Kunnen anderen ook zeggen wat ze aan artikelen en groepen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op 15 maart 2004 @ 22:15:
Kunnen anderen ook zeggen wat ze aan artikelen en groepen hebben?
Heb weer even een groepenlijst gemaakt van het aantal headers bij mijn newsservers op dit moment. Octanews zou momenteel dus wellicht een betere retentie kunnen hebben.

Link

Newszilla en de Usenetserver-testserver doen het helaas nu even niet, Buzzardnews en Usenetserver zijn weer nagenoeg gelijk. Van eventuele eigen servers van Buzzardnews is op dit moment tenminste niet veel te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Mooi overzicht recman, echter als ik bij buzzard en octa kijk via hun eigen website hebben ze veel minder artikelen dus ik denk dat je kijkt naar het high en low water mark en dat er dus wellicht minder artikelen zijn. Meestal wordt spam gefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 22:32:
[...]

Heb weer even een groepenlijst gemaakt van het aantal headers bij mijn newsservers op dit moment. Octanews zou momenteel dus wellicht een betere retentie kunnen hebben.

[afbeelding]

Newszilla en de Usenetserver-testserver doen het helaas nu even niet, Buzzardnews en Usenetserver zijn weer nagenoeg gelijk. Van eventuele eigen servers van Buzzardnews is op dit moment tenminste niet veel te merken.
Zou je ook een groeplijst willen maken met http://shared-secrets.com erbij.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Nou net ook lid geworden van Usenetserver, maar vind het eerlijk gezegd niet zo snel.

HEt updaten van de headers gaat met 35 kb/s en downloaden gaat dus niet boven de 2mbit.

Ik heb een Demon 8mbit abbo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
we_are_borg schreef op 15 maart 2004 @ 22:43:
[...]

Zou je ook een groeplijst willen maken met http://shared-secrets.com erbij.

Thnx
Regel jij even een abbootje voor 'm? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Er werd me net gevraagd om mijn vraag over binarie newsgroepen enzo hier te stellen dus bij deze.

1. Ik zit nu op nova.planet.nl maar waarom duurt het ongeveer een uur om de 3 grootste groups binnen te halen. Al die info over de inhoud van die group ( titels, post dates, posters) past in een .txt file van niet meer dan 5 mb volgens mij. Maar toch haald ie zo'n 100 mb binnen. 100 mb aan wat echt

2. Waarom kunnen ze niet gewoon normale titels geven als ze iets posten ipv
Mapeco post (2/9) "VDO-MO4200.part1.rar" yEnc
Zo weet toch geen hond wat het is
Ok, bij sommige staat dan nog een FTD nummer erbij, maarja dan moet je wel op FTD zien te komen, wat niet lukt omdat die telkens op hun account limit zitten. geef die dingen gewoon de gebruikelijke naam als titel.warezgroup.divx.ac3.avi

Alvast bedankt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Aurelium schreef op 15 maart 2004 @ 23:28:
Er werd me net gevraagd om mijn vraag over binarie newsgroepen enzo hier te stellen dus bij deze.

1. Ik zit nu op nova.planet.nl maar waarom duurt het ongeveer een uur om de 3 grootste groups binnen te halen. Al die info over de inhoud van die group ( titels, post dates, posters) past in een .txt file van niet meer dan 5 mb volgens mij. Maar toch haald ie zo'n 100 mb binnen. 100 mb aan wat echt

2. Waarom kunnen ze niet gewoon normale titels geven als ze iets posten ipv
Mapeco post (2/9) "VDO-MO4200.part1.rar" yEnc
Zo weet toch geen hond wat het is
Ok, bij sommige staat dan nog een FTD nummer erbij, maarja dan moet je wel op FTD zien te komen, wat niet lukt omdat die telkens op hun account limit zitten. geef die dingen gewoon de gebruikelijke naam als titel.warezgroup.divx.ac3.avi

Alvast bedankt :7
Leuke is dat je bij FTDnummers de info kan zoeken buiten FTD om:
http://nfo.ftd.nu.

Toets hier het nummer in en dan zie je _in PNG_ de informatie over de post..

Wat betreft die vern**kte titels kan ik kort zijn: Niemand wilt Brein/MPAA ed op zich krijgen, en last krijgen van hun provider omdat ze uploaden... Vandaar dat er vaak gebruik gemaakt wordt van omgegooide titels... Het is lastig, maar helaas niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Xandrios schreef op 15 maart 2004 @ 23:12:
[...]

Regel jij even een abbootje voor 'm? :)
Wel ik neem aan dat hij ook niet voor al die andere een abbo heeft.
Maar waar het omdraait is dat de retentie bij die vrij hoog is en 99% compleet is volgens hun zeggen.
ik gebruik zelf namelijk Usenetserver voor download en als ik een goedkoop abbo bij hun kan nemen voor aanvulling des te beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we_are_borg schreef op 16 maart 2004 @ 00:21:
[...]
Wel ik neem aan dat hij ook niet voor al die andere een abbo heeft.
Maar waar het omdraait is dat de retentie bij die vrij hoog is en 99% compleet is volgens hun zeggen.
ik gebruik zelf namelijk Usenetserver voor download en als ik een goedkoop abbo bij hun kan nemen voor aanvulling des te beter.
Toch wel, hoewel ik bij de meeste gewoon het goedkoopste blockaccountje heb genomen. Op PFCorner na zijn bij allen de headers gratis, en daarom heb ik die accounts nog steeds, ze raken maar niet op ;)
Alleen Newszilla moet ik nog opzeggen, de snelheid voor externe abonnees blijft helaas bedroevend laag (in tegenstelling wat ik hoopte), en ook van Usenetserver of Buzzardnews moet er binnenkort één weg.
Heb er voor shared-secrets.com nu toch maar eens 2 dollar tegenaangegooid, had 't nog niet nodig gehad, maar ook ik ben al een tijdje heel benieuwd naar hun retentie, en ook (maar da's tegenwoordig minder belangrijk) hun XPAT-snelheid. Ik heb er goede verhalen over gehoord, dus vooruit, die 2 dollar had ik er nog wel voor over ;)
Heb alleen nog geen mailtje met inloggegevens terugontvangen, dus dat lijstje zal ik pas morgen kunnen bijwerken, hoop ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 01:11:
[...]

Toch wel, hoewel ik bij de meeste gewoon het goedkoopste blockaccountje heb genomen. Op PFCorner na zijn bij allen de headers gratis, en daarom heb ik die accounts nog steeds, ze raken maar niet op ;)
Alleen Newszilla moet ik nog opzeggen, de snelheid voor externe abonnees blijft helaas bedroevend laag (in tegenstelling wat ik hoopte), en ook van Usenetserver of Buzzardnews moet er binnenkort één weg.
Heb er voor shared-secrets.com nu toch maar eens 2 dollar tegenaangegooid, had 't nog niet nodig gehad, maar ook ik ben al een tijdje heel benieuwd naar hun retentie, en ook (maar da's tegenwoordig minder belangrijk) hun XPAT-snelheid. Ik heb er goede verhalen over gehoord, dus vooruit, die 2 dollar had ik er nog wel voor over ;)
Heb alleen nog geen mailtje met inloggegevens terugontvangen, dus dat lijstje zal ik pas morgen kunnen bijwerken, hoop ik ;)
kan je toevallig uit leggen hoe je het e.e.a meet en met welke programma's heb namelijk al verscheidende Usenet providers geprobeerd. Misschien dat meer mensen een overzicht kunnen maken.
Alleen moet wel iedereen het zelfde doen anders krijg je een vertekend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Dear Support,

Yesterday i was updating my a.b.FTN group en suddenly the group was just 80.000 articles in size instead of 800.000 how is this possible ?
Do you guys reset these groups by random ?

Kind regards,

Mark Klok
Your Unique ID 107053

Hi Mark,

A failed piece of hardware was having a major impact on the downloading of overviews on some groups on Sunday. All systems are back to normal now. We do not normally reset a group, however sometimes a group can become corrupt and has to be reset.

A system admin will look into the problem you are having with a.b.FTN

Thank you for using BuzzardNews.Com
Sky Anutooshkin
BuzzardNews Support Team
support@buzzardnews.com

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Dimmu schreef op 15 maart 2004 @ 23:36:
[...]

Leuke is dat je bij FTDnummers de info kan zoeken buiten FTD om:
http://nfo.ftd.nu.

Toets hier het nummer in en dan zie je _in PNG_ de informatie over de post..

Wat betreft die vern**kte titels kan ik kort zijn: Niemand wilt Brein/MPAA ed op zich krijgen, en last krijgen van hun provider omdat ze uploaden... Vandaar dat er vaak gebruik gemaakt wordt van omgegooide titels... Het is lastig, maar helaas niet anders.
Die verklote titles zijn een dorn in het oog aan het worden het staal nergens op. Denk je nu echt dat Brein/MPAA niet weet hoe het spelletje gaat, die hebben heus wel een account lopen waar ze de titles om kunnen zetten.
FTD is een idioote uitvinding die ze van mij zo snel mogelijk weg mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Der zal toch enige vorm van herkenning in moeten zitten, random alles downen werkt natuurlijk ook niet, daar hebben wij en de news providers geen capaciteiten voor, word alles nog veel slomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
we_are_borg schreef op 16 maart 2004 @ 09:36:
[...]

Die verklote titles zijn een dorn in het oog aan het worden het staal nergens op. Denk je nu echt dat Brein/MPAA niet weet hoe het spelletje gaat, die hebben heus wel een account lopen waar ze de titles om kunnen zetten.
Als je al een keer bent afgesloten wegens het uploaden van films denk je echt wel anders... En ja, het is natuurlijk logisch dat de brein een accountje heeft op FTD, kan het niet anders zeggen.

Dat FTD een idiote uitvinding is, is natuurlijk jouw mening, maar ik denk er veel anders over. Wel moet ik je gelijk geven dat op een gegeven moment de groepen werden overspoeld door FTD-posters, omdat die kudo's er waren..

Aangezien die kudo's momenteel bevroren zijn, wordt er minder gepost; de retentie in de dumpgroepen bij supernews zijn van 1.6 naar 2.9 dagen gegaan; wat dus een grote verbetering is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Whehe, ben je van de FTN clan ofzo?! :X ;)
Ik ben iig nog geen betere uitvinding dan FTD tegengekomen :P .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ben het bijna helemaal met je eens. Alleen vind ik het indexeren van Usenet, zoals ook FTD dat doet, op zich geweldig, gevolg is nu alleen dat posters geen rekening meer houden met mensen die zo'n service niet gebruiken. Dat is verschrikkelijk asociaal. Denk aan alle niet-Nederlanders, zij gebruiken geen FTD en weten dus ook niet wat er in al die vage binaries staat. Maar door de opzet van Usenet gaan deze berichten vervolgens wel voor Jan L de hele wereld over.
Zo verpest je dus de opzet van Usenet! Huur dan met z'n allen lekker een ftp server en post daar op.

Dit zou dan ook door de betreffende dienst (FTD in dit geval) verboden moeten worden.
Het is zo simpel:
* Alleen aanmelden met duidelijke bestandsnaam in onderwerp. (eventueel een tooltje voor om te zorgen voor strakke, duidelijke, nettigquette in onderwerp)
* Alleen aanmelden met VOLLEDIGE nfo! Nieuwe Usenetters gebruiken nfo's helemaal niet meer. Dit terwijl de 5 gig grote DVD's daar juist om schreeuwen.

Brein houd je inderdaad echt niet voor de gek met een cryptische omschrijving, ik wil niet dat dit topic het illegale in gaat, maar als iemand iets illegaals zou willen posten kan dat natuurlijk gewoon 100% anoniem bij de betere newsservers.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Maar stel nou dat bijvoorbeeld planet je er af schopt voor het uploaden van films.... waarom verwijderen ze dan niet gewoon de alt.binaries.***** groepen??
Dat kunnen ze volgens mij zo doen, daarmee is alle warez in een keer pleite. Toch doen ze het niet, en dus lijkt mij dat ze er niet zo'n problemen mee hebben.
Planet moet normaal gesproken betalen voor elke MB die jij download maar die nova.planet.nl is van hun zelf dus hoeven ze daar toch verder ook niet voor te dokken aangezien die mb's niet het net over vliegen lijkt me, maar rechtsstreeks vanaf planet naar jou worden verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Laatst online: 23-08 10:43
maar volgens mij is dit een heel ander onderwerp

Ik wilde nog even zeggen dat usenetserver prima bevalt.
De snelheden zijn goed,
de helpdesk is prima (24 uur per dag)
X-pat werkt goed (niet super snel)

Helaas is de retentie niet zo maar op de testserver is die prima

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04 02:56
Alleen vind ik het indexeren van Usenet, zoals ook FTD dat doet, op zich geweldig, gevolg is nu alleen dat posters geen rekening meer houden met mensen die zo'n service niet gebruiken.
Zonder dit soort zaken had je geen idee gehad waar wat stond. Maar misschien realiseer je je dat niet of heb je voldoende tijd om de hele dag nieuwsgroepen af te lopen.

Nog een noot over XS4ALL/Newszilla waar ik tegenaan liep :
XS4All's Newszilla is experimenteel dus je hoeft dus ook geen service te verwachten. Dit in tegenstelling tot andere (nieuws)providers (Demon /Usenetnews/Astraweb).
Newszilla is experimenteel maar dat houdt ook in dat er geen service wordt gegeven als ie eens niet naar behoren werkt.
Een vuile truuk van XS4ALL want newszilla heeft nog al wat kuren de laatste tijd.
Maar als je XS4ALL hierop aanspreekt dan krijg je steevast te horen dat je niet kan klagen omdat ie zogenaam 'experimenteel'. De laatste tijd zijn de downloadsnelheden erg traag op sommige ongebruikelijke tijdstippen. Ook lopen de headers niet meer in sync met de werkelijke inhoud. En soms kan ie helemaal niet connecten. In het begin viel het allemaal wel mee, maar het lijkt dat XS4ALL steeds meer klanten krijgt waardoor de boel begint te rammelen.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 10:54:
[...]
Ik ben het bijna helemaal met je eens. Alleen vind ik het indexeren van Usenet, zoals ook FTD dat doet, op zich geweldig, gevolg is nu alleen dat posters geen rekening meer houden met mensen die zo'n service niet gebruiken. Dat is verschrikkelijk asociaal.
Mede om die reden zie ik FTD daarom ook niet als een sec-indexservice als bijvoorbeeld Newzbin. Bij Newzbin wordt er echt alleen passief geindexeerd, en de aanmelder en poster hebben (als het goed is) geen relatie met elkaar, terwijl FTD een stap verder gaat en het daar toch (nog steeds) in hoofdzaak draait om het posten, en aangezien de poster meestal zijn eigen post aanmeldt heeft hij zodoende direct invloed op de gevoerde headers, terwijl dit bij een 'echte' indexservice niet het geval is. Maar de rest van deze discussie komt denk ik beter tot zijn recht op een daarvoor bestemd forum (voorzover dat daar nog niet tot in den treure besproken is ;) )
Brein houd je inderdaad echt niet voor de gek met een cryptische omschrijving, ik wil niet dat dit topic het illegale in gaat, maar als iemand iets illegaals zou willen posten kan dat natuurlijk gewoon 100% anoniem bij de betere newsservers.
Zeker niet 100% anoniem, helaas, maar wel een stuk veiliger.
_bas_ schreef op 16 maart 2004 @ 16:20:
[...]
Nog een noot over XS4ALL/Newszilla waar ik tegenaan liep :
XS4All's Newszilla is experimenteel dus je hoeft dus ook geen service te verwachten. Dit in tegenstelling tot andere (nieuws)providers (Demon /Usenetnews/Astraweb).
Newszilla is experimenteel maar dat houdt ook in dat er geen service wordt gegeven als ie eens niet naar behoren werkt.
Tja Newszilla (XS4ALL) is nou eenmaal geen 'dedicated' newsprovider, zoals bijvoorbeeld Usenetserver en Astraweb dat wel zijn. Voor deze zijn nieuwsgroepen hun core-business, voor XS4ALL niet. En ook van de andere NL-ISP's is de kwaliteit van hun newsserver doorgaans niet om over naar huis te schrijven. En eerlijk gezegd kun je denk ik van geen enkele Nederlandse ISP verwachten dat zij service gaan leveren op het voeren van illegale binaries, ook al omdat het voor hun nou eenmaal (nog steeds) bijzaak blijft.

[/offtopic]

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 17:05:
Tja Newszilla (XS4ALL) is nou eenmaal geen 'dedicated' newsprovider, zoals bijvoorbeeld Usenetserver en Astraweb dat wel zijn. Voor deze zijn nieuwsgroepen hun core-business, voor XS4ALL niet. En ook van de andere NL-ISP's is de kwaliteit van hun newsserver doorgaans niet om over naar huis te schrijven. En eerlijk gezegd kun je denk ik van geen enkele Nederlandse ISP verwachten dat zij service gaan leveren op het voeren van illegale binaries, ook al omdat het voor hun nou eenmaal (nog steeds) bijzaak blijft.
En volgens mij is Newszilla in vergelijking met de newsservers van andere ISP's in Nederland nog nieteens zo slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Maar hoe zit dat nou met de snelheid van bijvoorbeeld usenetserver.

Ik ben daar lid van geworden en haal "slechts" 2MBit , terwijl ik dacht dat ik ongeveer 6 a 8 Mbit zou halen.

Ligt het aan mij ofzo ?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.