[Chello] Nieuwe abbo's Plus en Lite

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.719 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uurtje geleden UPC gebeld, net ff m'n modem (motorola) restart, pc gereboot.

Abonnement: Plus
Aansluiting: Kabel Chello
Theoretische download: 375.0Kbyte/s (2.9Mbit/s)
Theoretische upload: 48.0Kbyte/s (384.0Kbit/s)
(speedtest.nl)

Hoefte dus niet via provisioning opnieuw aan te melden.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 02:20
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 15:42:
[...]

Nee dat was het probleem niet.

Het probleem was dat mijn modem serienummer niet klopte.
Chello heeft steeds getracht om iemand anders te upgraden ipv mij.

Inmiddels heeft er een TD medewerker terug gebeld en samen met hem hebben we diverse dingen doorgenomen(serienummers enz) en nu werkt het.

Het bleek zelfs dat mijn mac adres 4 keer voorkwam in hun systeem.
Ook het serienummer van modem klopte totaal niet, nu alles is gecorrigeerd werkt plus wel.

Haalde zojuist een download speed van 735Kb op speed test, sweet.....

edit:

Die 735Kb is denk ik een fout of piek, na 5 testen haal ik het niet meer :(
Dit is wat ik bijna elke keer haal:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jul 3 2003 om 15:47:19 UTC+0200)

Download : 367.9 KByte/sec
Upload : 42.5 KByte/sec
Connection : 755.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms

Ik zit in Brabant, UPC regio Helmond(gemeente Deurne).
Die 700 KB heb je ff gehad omdat de nieuwe firmware nog niet in je modem geladen was ;)
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 16:42:
Uurtje geleden UPC gebeld, net ff m'n modem (motorola) restart, pc gereboot.

Abonnement: Plus
Aansluiting: Kabel Chello
Theoretische download: 375.0Kbyte/s (2.9Mbit/s)
Theoretische upload: 48.0Kbyte/s (384.0Kbit/s)
(speedtest.nl)

Hoefte dus niet via provisioning opnieuw aan te melden.
:)
Je moet wel zelf een test doen en niet de cijfers van speedtest.nl overnemen ;)

http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk, echt dom van mij, het verkeerde gepaste in mijn bericht, was me nog niet eens opgevallen. Dit is het resultaat van mijn test:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jul 3 2003 om 17:23:55 UTC+0200)

Download : 343.1 KByte/sec
Upload : 41.9 KByte/sec
Connection : 702.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

Edit:

Oh nou zie ik het, was helemaal niet voor mij bedoeld die reactie..
Mijn meting klopte wel in het vorige bericht, nouja nu heb ik er 2 staan.
Zoals je kan zien vrij stabiel dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

En werkt het internet enz nu ook sneller als je Plus hebt? Ik vind het verschil namelijk nogal groot en voor de rest download ik ook niet echt veel maar wel af en toe online games. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Het enige wat me geld zou gaan kosten is de aansluitkosten van de telefoonlijn (40 Euro). De borg heft mekaar weer op. (oftewel twijfel twijfel 8)7 )

ps. Nu zie ik ineens een topic met SpeedXS 8192/512 voor 65 Euro (wel 99 euro inschrijf geld). Nu nog meer twijfel twijfel. 8)7 8)7
Nee dat klopt niet.
Als je nu al chello hebt hoef je NIETS te betalen voor de upgrade.
Ook geen borg dus, stap je dus over naar adsl moet je dus:
- Al een telefoon aansluiting hebben
- Ook telefoon abo elke maand betalen, dit zolang je dus adsl hebt dacht ik
- En abo geld heft elkaar op met abo geld chello.

Let wel op met die 8mbit abo's, deze NOOIT gegarandeerd, ook al woon je naast de centrale, de aanbieders garanderen maar TOT 2mbit!
Het bedrijf waarvoor ik werk verkoopt dus oa BBnet, en BBnet geeft geen enkele ganatie af dat je deze snelheden haalt, zelfs niet al woon je naast hun centrale!
Dit heeft met de overboekings factor te maken die ze hanteren.
(ik beweer nu ook niet dat chello het garandeerd, ik vermeld alleen even wat BBnet zegt over die 8mbit, BBnet garandeerd enkel en alleen 2Mbit!)

Als je nog geen breedband hebt denk ik dat adsl via BBnet goedkoper is (als je BBnet kunt krijgen), maar als je al een chello abo hebt is het denk ik goedkoper om up te graden, de enige kosten die je dan extra krijgt is de 30 euro extra per maand aan abo geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
schnumi schreef op 03 July 2003 @ 17:26:
En werkt het internet enz nu ook sneller als je Plus hebt? Ik vind het verschil namelijk nogal groot en voor de rest download ik ook niet echt veel maar wel af en toe online games. :)
Nee. Als je af en toe wat download en gewoon internet is het de upgrade niet waard. Mensen die dit willen hebben meestal een server of uploaden erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 17:37:
[...]

Nee dat klopt niet.
Als je nu al chello hebt hoef je NIETS te betalen voor de upgrade.
Ook geen borg dus, stap je dus over naar adsl moet je dus:
- Al een telefoon aansluiting hebben
- Ook telefoon abo elke maand betalen, dit zolang je dus adsl hebt dacht ik
- En abo geld heft elkaar op met abo geld chello.
Da snap ik. Die borg gaat ook over de overstap van kabel (= borg terug) naar ADSL modem (= waarschijnlijk borg). Telefoon aansluiten kost standaard 40 Euro maar in theorie zou je 1 dag na je tel abbo weer op kunnen heffen (als het contract niet tenminste minimaal 1 jaar verplicht is of zo).
Let wel op met die 8mbit abo's, deze NOOIT gegarandeerd, ook al woon je naast de centrale, de aanbieders garanderen maar TOT 2mbit!
Het bedrijf waarvoor ik werk verkoopt dus oa BBnet, en BBnet geeft geen enkele ganatie af dat je deze snelheden haalt, zelfs niet al woon je naast hun centrale!
Dit heeft met de overboekings factor te maken die ze hanteren.
(ik beweer nu ook niet dat chello het garandeerd, ik vermeld alleen even wat BBnet zegt over die 8mbit, BBnet garandeerd enkel en alleen 2Mbit!)
Dit blijft idd altijd een hele goede maar stel de 8Mbitter (SpeedXS/BBNed) zou niet boven de helft uitzoeken is nog altijd behoorlijk snel.

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon aansluiten kost standaard 40 Euro maar in theorie zou je 1 dag na je tel abbo weer op kunnen heffen (als het contract niet tenminste minimaal 1 jaar verplicht is of zo).
Dat zou ik toch eerst maar eens navragen.
Volgens mij ben je namelijk verplicht ook een werkend telefoon abo te hebben gedurende tijd dat je adsl hebt, of dit ook voor BBnet geld weet ik dus niet.
Bij chello is dat namelijk hetzelfde, je kunt niet je TV abo opzeggen en Chello blijven houden, denk dat het met adsl niet anders is.
Maargoed zoals ik al zei weet ik dat dus niet zeker, kwestie van navragen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 01:56:
[...]

Dat zou ik toch eerst maar eens navragen.
Volgens mij ben je namelijk verplicht ook een werkend telefoon abo te hebben gedurende tijd dat je adsl hebt, of dit ook voor BBnet geld weet ik dus niet.
Bij chello is dat namelijk hetzelfde, je kunt niet je TV abo opzeggen en Chello blijven houden, denk dat het met adsl niet anders is.
Volgens mij zit je gewoon minimaal 1 jaar aan een KPN telefonie abo vast. Je kan wel eerder opzeggen, maar dat moet je het resterende bedrag van alle maanden gewoon in 1 keer storten. Na dat ene jaar kan je gewoon opzeggen en blijven ADSL-en, je hebt daar dus niet "altijd" een KPN lijn voor nodig (na een jaar ineens niet meer zegmaar).

Ik heb bovenstaande eergister nagevraagd bij de sales afdeling van KPN (toen ik eergistger zelf sinds lange tijd weer een KPN BelBudget abo in m'n huis haalde :))

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
Precies zoals Ook het zei had ik het ook begrepen.
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 01:56:
Deze klopt volgens mij niet omdat TV (Kabel) , Telefoon (Priority) en Internet (Chello) 3 aparte UPC diensten zijn. Maar daarom is navragen zeker geen overbodige luxe idd.

ps. Wat TV betreft die betaal je dan via je energie bedrijf maar als ik dat wou willen opzeggen waarom zou ik dan niet Internet en Telefonie kunnen blijven behouden ?

--- edit ---

Hmm, ik zie nu net (site is namelijk aangepast) dat op www.speedxs.nl staat 8192/1024 * voor 65 Euro (+ 100 Euro Admin kosten per jaar (dus zeg maar 75 Euro)). Dan wordt dat weer erg interessant, tov de Plus van Chello met 3072/384 voor 85 Euro. En het ging mij al voornamelijk om de upload, maar een sneller download eventueel is nooit weg :P

* Blijkbaar duurt het wel effe voordat BBNed het daadwerkelijk heeft geupgrade van 512 naar 1024, maar dan nog.

[ Voor 48% gewijzigd door Supern00b op 04-07-2003 15:36 ]

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het maar, je kan GEEN andere UPC diensten nemen als je ook niet Radio/TV dienst neemt.

Als je dus een "extra" dienst neemt bij UPC, moet je ook radio/tv nemen via UPC anders is de dienst(telefonie, chello enz) niet te krijgen. Je kan ook niet je radio/tv opzeggen bij UPC en bv je chello aanhouden. Dat je de tv/radio abo aan je energiebedrijf betaald doet er hier niet aan toe, die aansluiting is gewoon nodig om de diensten kunnen leveren.

Het is dus niet mogelijk om zonder een TV abo extra diensten van UPC te nemen, dit staat ook in hun voorwaarde:
4.1 De Klant dient bij de Oplevering en gedurende de gehele looptijd van de Overeenkomst te beschikken over een werkende kabelaansluiting die verbonden is met het netwerk van UPC, waarover een permanent (televisie) signaal wordt geleverd (per 1-1-2003) en waarvoor de Klant een abonnement met UPC heeft gesloten. Voorts dient de Klant bij de Oplevering en gedurende de gehele looptijd van de Overeenkomst te beschikken over een personal computer die voldoet aan de minimale systeemeisen die gelden voor een chello-abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu @home nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
@B3rt

Dit wist ik niet. Hebben ze dan wel slim gedaan. Zat altijd in mien achterhoofd dat het om 3 aparte diensten ging. Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:33

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Wie weet er welk modem ze hoogstwaarschijnlijk leveren als je een ander modem krijgt ? Ik hoop namelijk dat ik een motorola sb5100 krijg, dat is een eurodocsis versie 2.0.
Ohw en hier nog wat interessants: http://www.coax.nl/news/2003/jun/intro27juni.pdf

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Supern00b schreef op 04 July 2003 @ 18:44:
@B3rt

Dit wist ik niet. Hebben ze dan wel slim gedaan. Zat altijd in mien achterhoofd dat het om 3 aparte diensten ging. Weer wat geleerd.
Als je alleen chello af zou nemen zou je ook televisie en radio kunnen luisteren, daar willen ze natuurlijk ook gewoon dat je er voor betaald.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

JvH schreef op 03 July 2003 @ 17:41:
[...]

Nee. Als je af en toe wat download en gewoon internet is het de upgrade niet waard. Mensen die dit willen hebben meestal een server of uploaden erg veel.
Tsja dacht ik al. :) Voor de rest doet Chello het hier altijd perfect ook kwa download snelheden enz dus ik blijf voorlopig maar mooi bij classic. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Pentiummania schreef op 05 July 2003 @ 09:07:
Wie weet er welk modem ze hoogstwaarschijnlijk leveren als je een ander modem krijgt ? Ik hoop namelijk dat ik een motorola sb5100 krijg, dat is een eurodocsis versie 2.0.
Ohw en hier nog wat interessants: http://www.coax.nl/news/2003/jun/intro27juni.pdf
Het voornaamste verschil tussen docsis 1 en 2 is dat 2 een hogere upload toestaat. Uit ervaring weet ik dat dit op de 4200 200kb/sec is. En het duurt echt nog wel even voordat chello 2 mbps upstream gaat aanbieden. Dus het maakt echt niets uit welke je hebt. Gebruikers ervaringen vermelden zelfs dat de 5100 trager is met downloaden (zonder capped). Dus ik zou nog maar lekker wachten op de 4200 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

DRaakje schreef op 05 July 2003 @ 13:57:
[...]

Het voornaamste verschil tussen docsis 1 en 2 is dat 2 een hogere upload toestaat. Uit ervaring weet ik dat dit op de 4200 200kb/sec is. En het duurt echt nog wel even voordat chello 2 mbps upstream gaat aanbieden. Dus het maakt echt niets uit welke je hebt. Gebruikers ervaringen vermelden zelfs dat de 5100 trager is met downloaden (zonder capped). Dus ik zou nog maar lekker wachten op de 4200 :D
Nou dat zien we dan wel als het downloaden iets trager gaat, wat ik btw erg betwijfel. Modem is modem zou je echt wel gewoon dicht in de buurt van de maximum snelheid kunnen downen. En zoveel download ik ook niet meer, denk ik. Als het een paar kb of tien kb of nog ietsjes meer scheelt. Ik heb dan toch liever de nieuwste die EuroDOCSIS Versie 2 ondersteund, dus de Motorola SB5100. Die zwarte ipv wit/beige. Dit omdat het eurodocsis 2 is en je daar in toekomst veel meer opties op kan gaan krijgen. Dat staat ook letterlijk in het PDF bestandje waarvan ik de link hierboven nog gepost heb, moet je dat maar eens lezen. Op pagina 3 staat:
Verbeterde dienstverlening UPC luiden nieuw tijdperk in:
– De winkel is op orde, het netwerk is stabiel
– Nu focus op nieuwe diensten
– Het EuroDODCIS 2.0 platform biedt voor de toekomst nog meer
mogelijkheden

Dus ik denk dat ik gewoon zo'n modempje ga eisen hoor he.

Ik ben ook wel bereid het modem de kopen, maar dat kan zeker weer niet bij Chello. Vroeger kon het wel in Rotterdam, toen Quicknet er nog was.

Die Motorolla modems zijn helemaal niet duur in verhouding met de com21 die niet eens eurodocsis zijn. Com21 zijn gewoon oude krengen die zeker in een tijd geproduceerd zijn dat de onderdelen of iets nog zeer duur waren. Want zo'n com21 kost rond de 1000 piek en de Motorola's onder de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pentiummania schreef op 06 juli 2003 @ 02:19:
[...]

.
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Ik ga deze week m'n Chello abo'tje opzeggen.. Iemand nog interesse in m'n Motorola Surfboard modem?? >:)

Ik heb de knoop defintief doorgehakt omdat ik het erg jammer vond dat Chello niet met een mooie aanbieding voor de bestaande gebruikers kwam (voor het Plus abo). Als ze me (bv) 3 maanden gratis (voor de prijs van Classic dus) hadden laten Plussen dan had ik waarschijnlijk ook wel over gestapt. Nu is het met al die gratis aansluitkosten bij ADSL echt zo gepiept om te switchen, helemaal nu die 1Mbit upload(!) van BBNed eraan zit te komen!
PS: Heb zelf voor Demon ADSL gekozen

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
Pentiummania schreef op 06 July 2003 @ 02:19:
[...]
Dit omdat het eurodocsis 2 is en je daar in toekomst veel meer opties op kan gaan krijgen. Dat staat ook letterlijk in het PDF bestandje waarvan ik de link hierboven nog gepost heb, moet je dat maar eens lezen. Op pagina 3 staat:
Verbeterde dienstverlening UPC luiden nieuw tijdperk in:
– De winkel is op orde, het netwerk is stabiel
– Nu focus op nieuwe diensten
– Het EuroDODCIS 2.0 platform biedt voor de toekomst nog meer
mogelijkheden

Veel meer kunnen dan de 4200, owkee ik heb het voor je opgezocht,
What is A-TDMA?

Advanced Time Division Multiple Access (A-TDMA) technology significantly increases your upstream data throughput in A-TDMA-enabled cable systems up to 30 Megabits per second (Mbps), approximately three times higher than the 10 Mbps maximum upstream throughput in DOCSIS 1.0 systems today. This allows you to send large files in less time, thereby saving you precious time and money.

Code Division Multiple Access (CDMA)
A digital wireless technology that uses a spread spectrum technique to scatter a radio signal across a wide range of frequencies. CDMA is a 2G technology. WCDMA, a 3G technology, is based on CDMA.

CDMA has multiple variants, including CDMA 1X, cdma2000, CDMA2000 1X, CDMA2000 1xEV-DO and cdmaOne.
Conclusie je kan nu met de gewone docsis 10 mbs upstream versturen terwijl docsis 2 dit 30 mbs. Nou ga er maar vanuit dat dat nog minimaal 8 jaar duurt voordat we aan die 10 mbs zitten.
Verder was het verschil tussen de 5100 en de 4200 op een 10 mbit lijn ongeveer 400 kbit/s toch wel significant. Maar je moet het zelf weten. :O

p.s. Wie gelooft nou die marketing crap, wat voor meer mogelijkheden had jij dan in gedachte? Betere logging en dataverkeer meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
Voor de mensen die willen weten wat voor up/down ze hebben. Hier is een progje dat het uitleest.

Download

De IP die moet invullen is 192.168.100.1
Zou iemand mij kunnen vertellen wat de naam is van de config file bij de plus versie. Bij is die namelijk bronze.cm
En ik heb nog gewoon de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
Ook schreef op 06 July 2003 @ 11:39:
Ik ga deze week m'n Chello abo'tje opzeggen.. Iemand nog interesse in m'n Motorola Surfboard modem?? >:)
PS: Heb zelf voor Demon ADSL gekozen
Ik wil niet veel segge maar is dat modem niet van Chello ? :P Althans ik heb een Teringyon modem en zodra ik het abbo zou opgeven mot tie tog echt terug O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
DRaakje schreef op 06 July 2003 @ 11:59:
Voor de mensen die willen weten wat voor up/down ze hebben. Hier is een progje dat het uitleest.

Download

De IP die moet invullen is 192.168.100.1
Zou iemand mij kunnen vertellen wat de naam is van de config file bij de plus versie. Bij is die namelijk bronze.cm
En ik heb nog gewoon de standaard.
IK heb hier een SB4200 modem staan maar dat proggie doet niks :?

of moet je een paar minuten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
Wazig hier doet ie het meteen, heb je wel je firewall uitstaan en het ip ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe dit zijn mij speeds met chello classic

Download: 635.6 KByte/sec
Upload: 14.7 KByte/sec
Connection: 832.0 Conn/min
Ping: 17.0 ms

www.speedtest.nl

Ik weet het frapant, normaal is het minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 15:28:
hehe dit zijn mij speeds met chello classic

Download: 635.6 KByte/sec
Upload: 14.7 KByte/sec
Connection: 832.0 Conn/min
Ping: 17.0 ms

www.speedtest.nl

Ik weet het frapant, normaal is het minder.
Wat heeft dat met de nieuwe abbo's te maken :?

En die 'fout' komt omdat de testfile maar 512 KB is, als je je registreerd kan je testen met een 1 MB file :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

DRaakje schreef op 06 July 2003 @ 11:44:
[...]

Veel meer kunnen dan de 4200, owkee ik heb het voor je opgezocht,

[...]

Conclusie je kan nu met de gewone docsis 10 mbs upstream versturen terwijl docsis 2 dit 30 mbs. Nou ga er maar vanuit dat dat nog minimaal 8 jaar duurt voordat we aan die 10 mbs zitten.
Verder was het verschil tussen de 5100 en de 4200 op een 10 mbit lijn ongeveer 400 kbit/s toch wel significant. Maar je moet het zelf weten. :O

p.s. Wie gelooft nou die marketing crap, wat voor meer mogelijkheden had jij dan in gedachte? Betere logging en dataverkeer meten?
Meerdere ip adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Data Over Service Interface Specification of "DOCSIS", een internationale industriestandaard die de interface definieert voor kabelmodems aan de abonneezijde en het kabelmodem communicatie-systeem ("cable modem termination system" of "CMTS") aan de kopstationzijde van het kabelnetwerk voor distributie van data aan hoge snelheid. De "DOCSIS"-standaard diende als basis voor "EuroDOCSIS", een variant van "DOCSIS" die beantwoordt aan Europese specificaties en op sommige Europese netwerken wordt gebruikt. De huidige versie "DOCSIS 1.0" en haar Europese variant "EuroDOCSIS 1.0" garanderen momenteel geen netwerktoegang aan hoge snelheid, hetgeen de "quality of service" of "QoS" moet waarborgen, en zijn nog niet aangepast voor digitale telefonie of "Voice over IP". Deze eigenschappen zullen wel beschikbaar zijn voor de volgende generatie van "DOCSIS" en "EuroDOCSIS", namelijk "DOCSIS 1.1" en "EuroDOCSIS 1.1", die naar wordt verwacht, gelanceerd zullen worden in 2001.`

Zowel "DVB/DAVIC" als "DOCSIS 1.1" en "EuroDOCSIS 1.1" zullen multi-service verbindingen naar de eindgebruiker mogelijk maken, waarbij video, data en spraak
geïntegreerd kunnen worden via dezelfde open-standaard toegangstechnologie.

Ik weet dat dit de verschillen zijn tussen de versies 1 maar van 1 naar 2 is natuurlijk een veel groter verschil:
The introduction of DOCSIS™ 2.0, the latest specification from CableLabs®, will allow upstream capacity per channel up to 3 times greater than in DOCSIS 1.0/1.1 (DOCSIS 1.x) systems, with rates of 30.72 Mbps per channel as compared to 10.24 Mbps in DOCSIS 1.1. What this means is that with DOCSIS 2.0, MSOs can more cost-effectively offer symmetric services such as peer-to-peer networking, videoconferencing, Internet Protocol (IP) telephony, mission critical remote applications, and online gaming to their residential as well as new business clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

What are the key differences between DOCSIS 1.1 and 2.0?

DOCSIS 1.1 and 2.0 Specifications are posted on the specifications page of www.cablemodem.com.

DOCSIS 2.0 builds upon DOCSIS 1.1, and provides all of the features and functionality that DOCSIS 1.1 provides. In addition, it provides the following enhancements:

Significantly enhanced upstream capacity
6.4 MHz maximum upstream channel width
30.72 Mbps maximum upstream channel capacity
Synchronous-CDMA operation
Increased robustness to upstream noise and channel impairments
Enhanced Reed-Solomon error correction
Trellis Coded Modulation
Channel utilization statistics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
Zit nu ook al in je surfboard, tenzij je ipv6 bedoeld. Maar dat zit er voorlopig nog lang niet in
Een extra 3 posts
Wat ik dus zeg, van 10 mbits naar 30 mbits upstream :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 02:02
DRaakje schreef op 06 July 2003 @ 11:44:Conclusie je kan nu met de gewone docsis 10 mbs upstream versturen terwijl docsis 2 dit 30 mbs. Nou ga er maar vanuit dat dat nog minimaal 8 jaar duurt voordat we aan die 10 mbs zitten.

die 10mbit deel je dus met meerdere mensen. meestal met je block huizen of je straat.
en dan woord het weer wel interesant om 30mbit upstream te hebben want dan kunnen ze iedereen een groter aandeel geven.

btw de DOCSIS 2.0 kan ook better tegen storing op de cable, waardoor packetloss dus zou moeten dalen (ikzelf het het niet of nowelijks maar er zijn dus genoeg mensen die daar best veel last van hebben)

[ Voor 14% gewijzigd door Countess op 07-07-2003 11:19 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Countess schreef op 07 juli 2003 @ 10:50:
[...]

die 10mbit deel je dus met meerdere mensen. meestal met je block huizen of je straat.
en dan woord het weer wel interesant om 30mbit upstream te hebben want dan kunnen ze iedereen een groter aandeel geven.

btw de DOCSIS 2.0 kan ook better tegen storing op de cable, waardoor packetloss dus zou moeten dalen (ikzelf het het niet of nowelijks maar er zijn dus genoeg mensen die daar best veel last van hebben)
Ik heb zondagavond nog effe de helpdesk gebeld en ze zeiden dat het waarschijnlijk gewoon een 4200E word. Die docsis 2 is waarschijnlijk alleen nog maar voor de zakelijke klanten, jammer dat je waarschijnlijk zelf geen modem aan mag schaffen. Ik wil best wel effe 100 euro uitgeven om er een te kopen en als die monteur dan langs komt zeg ik gewoon zorg maar dat ze alletwee gaan werken. :P
Kunnen ze gewoon alletwee ingezet worden, ik heb toch al borg betaald voor mijn com21. Het zou gewoon handy zijn als ik al meteen een docsis 2 modem heb, hoeft die monteur in de toekomst niet nog 1 keer langs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou lijkt me raar, ik heb een nieuwe Terayon gekregen enkele weken terug ivm een defect.
Die nieuwe Terayon is een eurodocsis2 modem als ik me niet vergis, dit abo is NIET zakelijk maar prive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
Pentiummania schreef op 07 juli 2003 @ 17:09:
[...]

...en als die monteur dan langs komt zeg ik gewoon zorg maar dat ze alletwee gaan werken. :P
Kunnen ze gewoon alletwee ingezet worden, ik heb toch al borg betaald voor mijn com21. Het zou gewoon handy zijn als ik al meteen een docsis 2 modem heb, hoeft die monteur in de toekomst niet nog 1 keer langs te komen.
Gaat niet lukken, anders zou je elk willekeurig modem eraan kunnen hangen. het MAc adres van je kabelmodem wordt namelijk gebruikt om te authentificeren dat jij het bent. (zoiets als op mac adress.) alleen is het een stuk moeilijker om dat te facken in een kabelmodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 19:24
Welk type is dat precies?

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Ik wil het ook niet facken, ze kunnen toch gewoon het mac adres registreren. Maar die optie hebben ze geloof ik helemaal niet dat je het kabelmodem zelf kunt aanschaffen.
Terayon TJ 715x ofzo: http://www.terayon.com/cat.html?cat_id=9.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Laatst online: 28-09 00:33
Pentiummania schreef op 07 juli 2003 @ 17:09:
[...]

Ik heb zondagavond nog effe de helpdesk gebeld en ze zeiden dat het waarschijnlijk gewoon een 4200E word. Die docsis 2 is waarschijnlijk alleen nog maar voor de zakelijke klanten, jammer dat je waarschijnlijk zelf geen modem aan mag schaffen. Ik wil best wel effe 100 euro uitgeven om er een te kopen en als die monteur dan langs komt zeg ik gewoon zorg maar dat ze alletwee gaan werken. :P
com21 werkt toch niet met het plus pakket? of heb ik dat nou verkeerd gelezen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
De oude Com21 niet, maar de modernere Com21 DOCSIS modems wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Laatst online: 19-07-2024
ff domme vraag misschien maar kon het nog niet vinden.
Heb dus nu met volle tevredenheid de snellere lijn.

Maar is dit genoeg om 20+ personen te laten gamen op een gameserver? (ghost recon in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:32
dat ligt helemaal aan je upload. Post is je upload resultaten via speedtest.nl (of mordax.nl).

20+ is wel vrij veel. Reken maar op minimaal 1kb/s per persoon. EN dan 20kb/s, kan krap worden. Aangezien de ping vrij snel stijgt bij een hogere upload.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Raak je bij een nieuw modem ook je vaste IP-adres kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 12:32

Wallie

Herr

epias schreef op 09 July 2003 @ 12:07:
Raak je bij een nieuw modem ook je vaste IP-adres kwijt?
Je hebt officieel nooit een vast IP gehad...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Wallie schreef op 09 July 2003 @ 12:56:
Je hebt officieel nooit een vast IP gehad...
Ik heb op papier een vast IP-adres. Maakt niet uit, als ze het zouden veranderen mogen ze gelijk de boel afsluiten, daar ben ik heel makkelijk in.

Ik had gelezen dat het plus abonnement ook bedoeld is voor zakelijk gebruik. Zou toch niet gek zijn als daar ook een vast IP-adres bij hoort, toch?

[ Voor 3% gewijzigd door epias op 09-07-2003 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:36

Wimo.

Shake and Bake!

Hoppa, gisteren aangevraagd! Aangezien ik een 'oude' terrayon heb met 4 lampjes belt de monteur vandaag of morgen voor een afspraak om de modem te vervangen :7 Ben benieuwd of alles goed verloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epias schreef op 09 juli 2003 @ 13:17:
[...]
Ik heb op papier een vast IP-adres. Maakt niet uit, als ze het zouden veranderen mogen ze gelijk de boel afsluiten, daar ben ik heel makkelijk in.

Ik had gelezen dat het plus abonnement ook bedoeld is voor zakelijk gebruik. Zou toch niet gek zijn als daar ook een vast IP-adres bij hoort, toch?
Dan laat het maar metaan afsluiten dan, scheelt veel werk.

Ja je krijgt absoluut (100%) een nieuw IP als je een ander modem krijgt, tevens krijg je met plus ook GEEN VAST ip adres ondanks dat het zakelijk is!
Ik heb dit zelf nagevraagd omdat ook ik een vast IP adres belangrijk vond, echter hierin was chello zeer duidelijk met: Nee U krijgt geen vast IP maar een dynamisch IP, dit staat ook in de voorwaarden van chello plus.

Dus ik denk dat je veel ellende kunt besparen om het nu al af te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
krijg je niet n aan mac-adres gebonden ip? dan is het zo goed als vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 13:49:
Dus ik denk dat je veel ellende kunt besparen om het nu al af te blazen.
Ik heb nog niets aangevraagd. Jammer, dan wordt het toch een ADSL variant. Het zag er nog wel zo veel belovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

epias schreef op 09 juli 2003 @ 14:02:
[...]
Ik heb nog niets aangevraagd. Jammer, dan wordt het toch een ADSL variant. Het zag er nog wel zo veel belovend uit.
Het is ook veelbelovend... dat er nou 3 mensen in nederland zijn die het niet nemen vanwege dat ip 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Wimo. schreef op 09 juli 2003 @ 14:11:
[...]

Het is ook veelbelovend... dat er nou 3 mensen in nederland zijn die het niet nemen vanwege dat ip 8)7
Nou het kan heel handig zijn (wat het ook is). Vooral uit het oogpunt van een webserver. Het is gewoon irritant als het elke keer veranderd zelfs als je er een url aan koppelt zodat mensen jou ip niet moeten onthouden. Ik heb het afgelopen jaar al 3 keer meegemaakt dat het veranderde.

Het zou gewoon veel slimmer zijn om het hetzelfde te houden en zoveel moeite is het niet eens. Denk ook dat het midden en klein bedrijf het eerder zouden nemen als ze het zouden veranderen.

Hoop dat ze nog van gedachten veranderen en snel ook ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op 09 July 2003 @ 14:11:
[...]

O ik heb me niet laten tegenhouden hoor, vond het alleen jammer.
Ik heb inmiddels bijna 1 weekje plus nu en bevalt prima.
Vond het alleen erg jammer dat je geen vast IP kreeg, dit terwijl server draaien toegestaan is, beetje vreemd maarja.....

Je krijgt idd een "bijna" vast IP adres, echter het is niet vast, de afgelopen maanden heb ik geloof ik ca 4 tot 5 nieuwe IP adressen gehad omdat ik een technisch probleem had, telkens werd alles gereset en kreeg je weer een nieuw IP. Dus dat "bijna" vast is zeer zeker geen vast IP!
Voor mijn problemen had ik ruim 1 jaar hetzelfde IP, maargoed je kunt hierover niet klagen bij chello omdat ze duidelijk zeggen dat je geen vast IP krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-09 18:59
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 16:08:
[...]

Je krijgt idd een "bijna" vast IP adres, echter het is niet vast, de afgelopen maanden heb ik geloof ik ca 4 tot 5 nieuwe IP adressen gehad omdat ik een technisch probleem had, telkens werd alles gereset en kreeg je weer een nieuw IP. Dus dat "bijna" vast is zeer zeker geen vast IP!
Voor mijn problemen had ik ruim 1 jaar hetzelfde IP, maargoed je kunt hierover niet klagen bij chello omdat ze duidelijk zeggen dat je geen vast IP krijgt.
Idd, als je een probleem heb en alles wordt gereset dan krijg je meestal een nieuw IP. Erg jammer en het zou mij er ook niet van weer houden om plus te nemen (geld probleem wel maar ik ga nog wel voor plus).

Het is ook erg krom dat je wel servers mag draaien maar niet een vast ip krijgt. Misschien zouden we allemaal eens moeten bellen met chello of heeft iemand zin om bij elke plus abo member langs te gaan voor een handtekening ? :D

Is er trouwens geen proggie wat je kunt draaien om te kijken of je IP veranderd is, kan natuurlijk op de normale manier maar automatisch zo best handig zijn.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 16:08:
[...]

O ik heb me niet laten tegenhouden hoor, vond het alleen jammer.
Ik heb inmiddels bijna 1 weekje plus nu en bevalt prima.
Vond het alleen erg jammer dat je geen vast IP kreeg, dit terwijl server draaien toegestaan is, beetje vreemd maarja.....

Ik snap jullie punt wel, wil alleen zeggen dat er maar weinig mensen zijn die hierover klagen. Over plus, heb jij ook een nieuwe modem moeten aanvragen? Of was je huidige modem geschikt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik klaag er ook niet over, vind het alleen jammer.

Mijn modem was geschikt inderdaad al geschikt, wegens zoals ik al zei vele technische problemen eerder had ik al het aller nieuwste modem gekregen (nieuwe model terayon) waarmee mijn problemen opgelost waren.

Toen plus eindelijk geactiveerd werd moest ik naar de chello provision (of hoe het ook heten mag) en daar mijn abo bevestigen. Toen ik dat deed werd het modem gereset en kreeg ik (weer) een nieuw IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Volgens speedtest.nl: 330.6 down, 43.1 up, 12.0ms ping. Nou, ik ben tevreden iig :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:31

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Jotti schreef op 10 July 2003 @ 19:07:
Volgens speedtest.nl: 330.6 down, 43.1 up, 12.0ms ping. Nou, ik ben tevreden iig :)
netjes :D

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Voor mensen met DHCP hebben ze DynDNS enzo uitgevonden.. http://www.dyndns.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even update op verhaal van mij over dat vaste IP adres

Vanavond zit ik te internetten en valt spontaan verbinding uit, niks werkte meer, dus even bellen naar chello.

Reden: verbinding router/modem was uit gevallen (ja en dacht ik) waardoor een reset nodig was van het modem.
Wat denk je, jawel WEER een nieuw IP adres.

Dus weer een bevestiging dat het absoluut niet vast is dat IP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Wimo. schreef op 09 juli 2003 @ 13:42:
Hoppa, gisteren aangevraagd! Aangezien ik een 'oude' terrayon heb met 4 lampjes belt de monteur vandaag of morgen voor een afspraak om de modem te vervangen :7 Ben benieuwd of alles goed verloopt
Ondertussen weet ik weer waarom iedereen klaagt over chello :) Terugbellen doen ze dus gewoon niet ... bel je daarna naar hetzelfde nummer dan krijg je een verbaasd vrouwtje dat niet snapt waarom de monteur niet heeft gebeld . Bel je daarna direct naar de monteurs-lijn 8)7 krijg je na 23min wachten nog niemand aan de lijn :/ Dan maar geen chello plus...

[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 11-07-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Wimo. schreef op 11 juli 2003 @ 13:58:Ondertussen weet ik weer waarom iedereen klaagt over chello :) Terugbellen doen ze dus gewoon niet ... bel je daarna naar hetzelfde nummer dan krijg je een verbaasd vrouwtje dat niet snapt waarom de monteur niet heeft gebeld . Bel je daarna direct naar de monteurs-lijn 8)7 krijg je na 23min wachten nog niemand aan de lijn :/ Dan maar geen chello plus...
ze werken met een nieuw systeem zei een gast van het normale nummer.
mij hebben ze gebelt.... na nog 1 keer bellen (van wegen een foute met het nieuwe systeem) en 11 dagen... maar ik was niet thuis. AAAAAAAAAAAARGG!!!!

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat een leuk bewijsje dat de nieuwe modems een veel lagere latency hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
WOOOOOTT!!! dat ziet er erg smakelijk uit :D

btw, chello belde net weer (zie post hierboven) om half 9 savonds op vrijdag avond.
toch netjes. ze komen wel donderdag pas.... maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij komen ze vrijdag het modem swappen.. ik ben benieuwd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Countess schreef op 11 juli 2003 @ 23:38:
WOOOOOTT!!! dat ziet er erg smakelijk uit :D

btw, chello belde net weer (zie post hierboven) om half 9 savonds op vrijdag avond.
toch netjes. ze komen wel donderdag pas.... maarja.
Uh, das wel heel erg toevallig. Bij mij belden ze vandaag om kwart voor 9 .. ook a.s. donderdag installatie :) Ik zie dat je ook in ehv woont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 23:30:
Hier staat een leuk bewijsje dat de nieuwe modems een veel lagere latency hebben...
Das toch met een Motorola SB4200 modem ?

Met Chello Classic haal ik daar ook altijd een ping van onder de 10MS mee hier in A'dam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt het bij jullie, het overzetten naar chello plus? Ik heb al vanaf woensdag een nieuwe modem, maar nog steeds niet overgezet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Na een uurtje of 2 was het bij mij nog niet geregeld, UPC kerel zei 'dan moet je ff opnieuw aanmelde bij provisioning'. Zo gezegd, zo gedaan, binnen 2 minuten was het raak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jotti schreef op 12 July 2003 @ 15:51:
Na een uurtje of 2 was het bij mij nog niet geregeld, UPC kerel zei 'dan moet je ff opnieuw aanmelde bij provisioning'. Zo gezegd, zo gedaan, binnen 2 minuten was het raak :)
Ook maar gedaan, maar niets... Vreemd zeg dat ik de enige lijkt te zijn die zo lang moet wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet de enigste, ik heb 2 dagen moeten wachten voordat mijn plus werkte.

Natuurlijk was er weer een fout bij chello/upc, het serienummer wat mijn modem had was niet hetzelfde als wat in hun administratie zat... jaja de geweldige administratie van chello/upc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
toen ik de eerst keer belde (1 juli) zeiden ze dat het zou werken 3 dagen na dat de modem was vervangen. toen ik 9 juli nog een keer belde zeiden ze dat het meteen als de modem is omgeruilt zou moeten werken.
ik zie het donderdag wel. die lage ping en minder PL heb ik dan al vast.

[ Voor 27% gewijzigd door Countess op 13-07-2003 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Na 24 uur (gisteren) beschik ik ook over Chello Plus :) Ik beschik over een Motorola Surfboard kabelmodem en moest alleen mijn kabelmodem even resetten (stekker er in, stekker er uit). Voila! Een werkende Chello Plus account die ook nog eens lekker snel is.

De upload is werkelijk top (BitTorrent rulez ;) ) en de downloads gaan echt lekker snel vanaf buitenlandse sites. Voorheen had ik nog wel eens problemen met online gamen (MOHAA, BF1942) als mijn ouders ook aan het internetten waren. Dit is nu helemaal niet meer aan de orde met plus.

En aangezien dat XS4ALL/KPN nog geen werkende ADSL configuratie konden opleveren in Juli (ik zou vanaf Juli 2003 ADSL kunnen nemen) heb ik maar besloten om Chello Plus te nemen. Bovendien was Chello € 6.15,- per maand goedkoper met een hogere download/upload. Overigens moet ik zeggen dat Chello/UPC echt heel erg goed bereikbaar was. Niet in de hold gestaan (belde om 18:00 uur) en perfect geholpen door de UPC/Chello medewerker over een aantal vragen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mja, zo is mijn ervaring ook. 2-3 jaar geleden liep ik nog gigantisch te zeiken op UPC (veel downtime, trage verbinding, packetloss, onbereikbare klachtenlijn etc. etc.), wie had durven denken dat het toch nog 'goed' zou komen. Goed, de administratie is vaak nog als vanouds, maar die verbinding die ik de afgelopen dagen heb gehad... su-per. Kippen die je bij UPC aan de telefoon krijgt zijn niet altijd kippen meer ;) UPC is echt verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 23:41
Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 01:06:
[...]

klopt helemaal, ik heb ook een NIEUWE terrayon, dit is inderdaad ook een eurodocsis modem, mijn upgrade zou ook alleen een administratieve handeling zijn, er wordt bij ook geen modem omgeruild.

Lancity, com21 en 'oude' terrayon moeten worden omgeruild.
gaat dat omuilen dan ook nog eens geld kosten of is dat gratis

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 08:45
Zat er toch aan te denken mijn classic in te ruilen voor de plus, maar nou zat ik net ff de statistieken te bekijken op speedtest, en blijkt het gemiddelde dus op 225kb/sec te liggen, maar wel ff dik 80€ dokken voor 375kb/sec die je niet krijgt.

Denk dat ik dus maar ff wacht op iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
maversne schreef op 16 July 2003 @ 10:12:gaat dat omuilen dan ook nog eens geld kosten of is dat gratis
modem ruilen is gratis. en met een beetje geluk binnen 3-5 dagen regereld
Banshee79 schreef op 16 July 2003 @ 10:30:en blijkt het gemiddelde dus op 225kb/sec te liggen, maar wel ff dik 80€ dokken voor 375kb/sec die je niet krijgt.
het is nog geen 80 euro(niet dik) en gaat mij om de upload.
ongeveer 4 seconden over 1 mb lijkt me snel zat. daarbij kan ik nog bij meerdere servers tegelijk downloaden, dan haal ik mijn max wel waarschijnlijk (zodra ik het heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 21:50
Ik heb zo'n donkerpaarse Terayon, word die omgeruild als ik Plus neem?

En is er al een tweaker uit Eindhoven die ervaring heeft met Chello Plus?

[ Voor 48% gewijzigd door eX0duS op 16-07-2003 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
eX0duS schreef op 16 juli 2003 @ 10:50:
Ik heb zo'n donkerpaarse Terayon, word die omgeruild als ik Plus neem?

En is er al een tweaker uit Eindhoven die ervaring heeft met Chello Plus?
ik vanaf morgen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banshee79 schreef op 16 July 2003 @ 10:30:
Zat er toch aan te denken mijn classic in te ruilen voor de plus, maar nou zat ik net ff de statistieken te bekijken op speedtest, en blijkt het gemiddelde dus op 225kb/sec te liggen, maar wel ff dik 80€ dokken voor 375kb/sec die je niet krijgt.

Denk dat ik dus maar ff wacht op iets anders ;)
Hier constant een gemiddelde van 360kb.......en de upload is heel netjes (83 gemiddeld )
ik vindt het toch een mooie uitkomst.....omdat ik toch niet verwacht dat ze adsl door trekken in dit gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 08:45
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 10:59:
[...]

Hier constant een gemiddelde van 360kb.......en de upload is heel netjes (83 gemiddeld )
ik vindt het toch een mooie uitkomst.....omdat ik toch niet verwacht dat ze adsl door trekken in dit gat.
mmmmm, en jij woont waar? :9~
Edit: Stond in je profile |:(

Als er nog mensen zijn die in papendrecht wonen en toch een leuke snelheid halen wil ik dat graag weten :D

[ Voor 5% gewijzigd door Banshee op 16-07-2003 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Countess schreef op 16 July 2003 @ 10:54:
[...]

ik vanaf morgen wel :)
Mag ik weten in welk postcode gebied je zit?

Ik wil nml. de snelheid graag weten, ik heb de pech dat ik in een flat woon, dus dat is sowieso al veel trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal de opgegeven waardes vlot, download regelmatig, als de tegenpartij het afkan kom ik normaal gesproken wel aan de 350~360Kb of er overheen.
Uplaoden doe ik ook veel en daar haal ik bijna altijd een snelheid tussen de 42 en de 48kb.

Ik zit in het kabel/upc gebied regio Helmond (gemeente Deurne om precies te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
Dan ben je als een van de weinigen gelukkigen in die buurt.
http://www.speedtest.nl/d...d=8&ReportID=1&co_id=1246
Want helmond hier met classic is toch al 4 jaar 150 Kb
http://www.speedtest.nl/d..._id=8&ReportID=1&co_id=99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmiddag heb ik chello plus. Die Terrayon modem werd omgeruild met een Thomson Docsis modem. De installatie verliep voorspoedig en de snelheid is oke (384KB down en 48KB up) Zoals verwacht dus. Toch heb ik twee vragen:

1. Als ik winroute aanzet dan ben ik mijn IP-adres kwijt dat was eerst niet zo.

2. Hij zit het nu met de FUP? Zijn daar al uitspraken over gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of @home dit ook gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 14:34:
Volgens mij (nog) niet, tenminste support wil er nog niets over loslaten.
Gewoon flink mailen/bellen met support.
Als er genoeg vraag naar is .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supern00b schreef op 16 July 2003 @ 13:12:
Dan ben je als een van de weinigen gelukkigen in die buurt.
http://www.speedtest.nl/d...d=8&ReportID=1&co_id=1246
Want helmond hier met classic is toch al 4 jaar 150 Kb
http://www.speedtest.nl/d..._id=8&ReportID=1&co_id=99
Naar speedtest moet je ook niet naar kijken, daar download en upload je niets van, Speed test is puur een gemiddelde over x aantal mensen per regio, internet is groter als alleen speedtest.

Als ik van een normale server iets download ga ik vlot over dat "gemiddelde" heen van speedtest, ook de uplaod haal ik vlot. Zelf heb ik een server staat op de ams-ix, daar haal ik dus die snelheden ook vlot, van bv. M$ website ook.

Mijn 2 buren hebben beide chello classic en ook zei halen de 180Kb down en 16kb up ook, echter alleen met een eurodocsis modem met de oude terayon haal je idd meestal niet meer als 150/14, dat modem had ik eerst ook echter na een defect heb ik een eurodocsis gekregen paar weken geleden en daarmee ineens veel lagere pings en hogere snelheden 180/16 en nu met plus is dat 360/48 geworden.
?? @home heeft toch allang 3mbit downstream en dat voor 50euro, vergeet niet bij chello betaal je voor deze speed bijna 80euro ervoor

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Ik ben nu ook (na een vervangend Thomson modem en twee dagen wachten) overgezet op Chello+.

Download = 383.2 KByte/sec
Upload = 42.3 KByte/sec
Connection 235.0 Conn/min
Ping test Nederland = 9.0ms

Het aantal connecties vind ik wat laag, maar dat boeit ook niet echt. Al met al niet slecht dacht ik zo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
con per min heeft wat bugs.
als jij bs 10 keer zo'n x plaatje ziet inplaats van wat er moet staan haal je zoizo maar de helf van het aantal connecties die je zou moeten hebben.
ook lijkt het er op dat je comp ergens mee bezig was op internet (kazaa of andere p2p?), want 800 (or 400 met die bug) is toch wel wat je zou moeten hallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 15:29:
[...]
Mijn 2 buren hebben beide chello classic en ook zei halen de 180Kb down en 16kb up ook, echter alleen met een eurodocsis modem met de oude terayon haal je idd meestal niet meer als 150/14, dat modem had ik eerst ook echter na een defect heb ik een eurodocsis gekregen paar weken geleden en daarmee ineens veel lagere pings en hogere snelheden 180/16 en nu met plus is dat 360/48 geworden.
Van dat modem kan wel kloppen aangezien ik zo'n Terayon gebakje heb dus boven de 150 Kb kom ik ook niet. Mijn ping begint dan ook meestal met zo'n 40 ms (pingen naar de buurman :P) en het joinen van een spel op een servert dan zit ik meestal zo op de 50/60ms.

Een kameraad in Eindhoven heeft inmiddels een al een tijdje een Motorola modem in bezit (voorheen Terayon) en zijn ping dropte van 40ms naar zo'n 10ms. Zijn downloadsnelheid/ upload daarintegen is ongeveer hetzelfde gebleven.

Oftewel de kwaliteit van het modem best wel belangrijk zo blijkt. Maar dan nog geeft speedtest een goed gemiddelde aangezien niet iedereen zo'n eurodocsis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, de uploadstream van chello is zeer poor :( ik download bij chello (50 euri per maand) met max 190 kbs en upload iets van max 10 kbs :( zeer poor vooral met uploaden van eigen gemaakte homepages
:(

mijn ping is tussen de 20 en 30 ms :) redelijk goed voor generals en bijv counterstrike ;) want al die n00bs hebebn daar 128 ms of 130 ofzo (8> (8>

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
eX0duS schreef op 16 July 2003 @ 11:10:
Mag ik weten in welk postcode gebied je zit
5623

[ Voor 35% gewijzigd door Countess op 16-07-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Hmm, das idd vlakbij mij. Hoe laat kwam die monteur? Was dat vanaf 12of 1 uur .. ben het vergeten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
enige wat ik weet is "in de middag"
heb ook gezegt dat het me niet uit maakte, als het die dag maar gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij hebben nu ook chello plus, omzetten van het oude gewone naar plus duurde maar een paar uurtjes.

speedtest:

down 604.6 KByte/sec
up 43.8 KByte/sec

toch best een mooie verbinding zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Aha, ik zit ook in 5623... Dus dan zou het bij mij ook ong. net zo snel moeten zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 20:35:
wij hebben nu ook chello plus, omzetten van het oude gewone naar plus duurde maar een paar uurtjes.

speedtest:

down 604.6 KByte/sec
up 43.8 KByte/sec

toch best een mooie verbinding zo.
Tuurlijk :Z Gelijk een nieuw record voor chello gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Supern00b schreef op 16 July 2003 @ 21:39:
[...]

Tuurlijk :Z Gelijk een nieuw record voor chello gebruikers
Das gewoon een test foutje omdat Speedtest.nl maar een file van 512 KB gebruikt, als je een account aanmaakt word dat 1024KB en is de test wat betrouwbaarder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
Alsof je ineens met 512 Kb niet betrouwbaar genoeg zou kunnen testen ? Dat zal toch echt wel meevallen denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Supern00b op 17-07-2003 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mwa. 512kb is nog niet eens 2maal de downloadsnelheid per seconde. Beter iets van 5mb nemen ofzo. Maar 1mb is al beter ;)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste