[MP3]iRiver iHP-100: HDD-MP3-player from heaven

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.612 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik ook in gedachten: snake. (heb geen telefoon) Van mij mag er ook wel de tijd en datum op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 12:39:
totdat de firmware upgrade een keer misgaat.

paar dagen geleden dacht ik ook, ef nieuwste firmwartje op mijn ibead gooien, damnit fout inde firmware, was niet de enige bij wie die niet werkte, ging et ding niet meer aan, ik getracht de resetten had ik et reset knopje kapot gemaakt. en toen deed ie echt niks meer, om 1:00 et snachts dat ding tegen de muur aan kapot gegooid daar ging 250 euro, was echt beu, na al die uren. Smorges toch kijken naar de restanten, bleek alleen et kapje open te zijn gesprongen, display nog intakt, toen getracht de reset knop te emuleren dmv een schroevendraaier, uiteindelijk werkte et pokke ding weer, maar ik zal komende tijd niet meer 1 van de eerste zijn die erges de nieuwste firmware op gaat gooie, daar heb ik toch echt van geleerd
je kunt hem ook gewoon terugbrengen naar de winkel zodat iRiver de firmware vernieuwd :)... is misschien iets verstandiger dan tegen de muur gooien... :O

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Die vraag had je beter in "[MP3 Speler] I-Bead 100, Deel 2" kunnen stellen, lijkt mij tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet trouwens zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben over de mic van dit spelertje. Je moet wel de auto functie aanzetten voor het volume, anders krijg je storing :( Ik heb een masterclass van Carl Verheyen (gitarist van bv Supertramp) opgenomen, maar als ie gaat spelen heb ik er een vervelende distortion overheen :'( De volgende lessen heb ik die auto functie aangezet en dan gaat het een stuk beter :P Weet iemand trouwens hoe je die storing eruit krijgt?

edit:
het is wel jammer dat je af en toe het opspinnen van de HD hoort op je opnames...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Zijn er al ergens uitgebreide reviews te lezen?
Op de site van Iriver staat er 1 maar deze is niet echt kritisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 20:14:
Ik moet trouwens zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben over de mic van dit spelertje. Je moet wel de auto functie aanzetten voor het volume, anders krijg je storing :( Ik heb een masterclass van Carl Verheyen (gitarist van bv Supertramp) opgenomen, maar als ie gaat spelen heb ik er een vervelende distortion overheen :'( De volgende lessen heb ik die auto functie aangezet en dan gaat het een stuk beter :P Weet iemand trouwens hoe je die storing eruit krijgt?

edit:
het is wel jammer dat je af en toe het opspinnen van de HD hoort op je opnames...
Dat je Die HD hoort draaien vind ik zeer jammer. Zeker geen slechte kwaliteit Microfoon, maar mischien kunnen ze, ook al gebruikt het wat meer stroom, de HDD draaiend houden tijdens je opnamen, on in ieder geval de optie daartoe geven. Bijvoorbeeld als aan de oplader hangt.

Ik heb trouwens ook gelezen dat de Gemiddelde levensduur van de HDD die erin zit, 5 jaar is.. wat kan ik na deze 5 jaar dan? Vind ik toch niet zo'n prettig gevoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Even wat minder leuke nieuws voor de mensen die op een .ogg codec wachten:

bron: http://www.iriver.com/community/notice_view.asp?idx=23
First of all thank you for your support and showing your interest to iRiver.
iRiver would like to make an announcement about the OGG Codec.

Plan for supporting OGG files:
There are many customers who are wondering if iRiver would ever support OGG file formats. Technically, it is difficult to play an OGG file from a portable audio device. There is currently an OGG Codec available (only for non portable players) on www.xiph.org. According to this site, the Fixed Point version source "Tremor" is required to make an OGG Codec. This version is not optimized for Embedded (or portable) audio devices. To insert this Codec in the iRiver MP3 player, the size of source needs to be reduced by half. It is possible to reduce a source about 10 to 20% without making any major changes.
Unfortunately, it is impossible to reduce the size of the source by 50% without changing the algorithm of the source. Since OGG file has been recently developed, there is not enough information or research result available to modify the algorithm of the source. iRiver is currently researching and developing a Codec that would allow OGG files to be played by a portable player with two side companies. Please wait patiently and iRiver will update you the research and development process of the new Codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX schreef op 06 August 2003 @ 09:19:
[...]

Dat je Die HD hoort draaien vind ik zeer jammer. Zeker geen slechte kwaliteit Microfoon, maar mischien kunnen ze, ook al gebruikt het wat meer stroom, de HDD draaiend houden tijdens je opnamen, on in ieder geval de optie daartoe geven. Bijvoorbeeld als aan de oplader hangt.

Ik heb trouwens ook gelezen dat de Gemiddelde levensduur van de HDD die erin zit, 5 jaar is.. wat kan ik na deze 5 jaar dan? Vind ik toch niet zo'n prettig gevoel..
die vijf jaar is een gemiddelde lijkt me. En eh, het ligt er waarschijnlijk ook aan hoe intensief je de speler gaat gebruiken. Verder wordt er gezegd dat je er een andere HD in kunt laten zetten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 09:34:
[...]

die vijf jaar is een gemiddelde lijkt me. En eh, het ligt er waarschijnlijk ook aan hoe intensief je de speler gaat gebruiken. Verder wordt er gezegd dat je er een andere HD in kunt laten zetten... :P
Ja dat hoop ik wel..

Toch vind ik de marketingstrategie van iRiver wel, apart.. :)
Voorbeeld:
http://www.iriveramerica.com/playboy/1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand eigenlijk deze speler al kunnen vergelijken met de iPod qua geluid?! Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. En wat vinden jullie van het geluid als je deze speler op je stereo aansluit? Ik vind het een stuk slechter dan de koptelefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vind ik de marketingstrategie van iRiver wel, apart.. :)
Voorbeeld:
http://www.iriveramerica.com/playboy/1.html
iriver wil zeggen: iriver is geil kijk maar!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje te surfen op de iriver site en ik zie dat ze daar firmware ter download hebben gezet. Alleen is dit de huidige firmware, zodat je na upgrade weer kunt downgraden :? Betekent dit dat de nieuwe er ook binnen enkele dagen aankomt?! :P Ben erg benieuwd. Kun je gemaild worden wanneer er een nieuwe firmware beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Me hope so :) Waar is het flash proggie? het is gewoon een .hex file, naja

Ik bedenk me net, dat ding flasht zelf :) file naar hd pompen en flashen maar dus... Kan je verschillende firmwares meenemen op reis :) LOL

[ Voor 121% gewijzigd door Tadango op 10-08-2003 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn Iriver van de trap af laten stuiteren, je raad het nooit >>> helemaal niks aan het handje, zelfs geen krasjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 16:42:
Net mijn Iriver van de trap af laten stuiteren, je raad het nooit >>> helemaal niks aan het handje, zelfs geen krasjes :P
Pfew! Dan heb je zeker mazzel gehad.. Het kon ook anders aflopen;.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
Ik heb de Ihp-100 uiteindelijk ook gekocht en ik ben er heel tevreden mee.
Maar ik heb een probleem met de DB functie, sommige mp3`tjes kunnen niet worden afgespeeld als ik ze via de db functie opvraag.
Als ik dezelfde mp3`tjes via de directory-list selecteer is er geen probleem en speelt hij ze gewoon af.

Ik ben al verschillende mogelijkheden afgegaan qua id3 tags. Maar het probleem blijft.

Ook nadat ik de files door tag en rename heb gehaald om de tags "echt" netjes te krijgen blijft het probleem. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
?? Weird. Hij kan soms MP3's niet toevoegen maar dat komt omdat ze geen id3-tag hebben. Ik speel meestal vanuit dir dus ik heb geen idee waarom hij ze niet kan spelen. Heb je ze niet verwijderd of verplaatst? Anders moet je re-scan DB doen op de IHP-100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
Ik ben er immiddels achter gekomen dat als je mp3 hebt met een file name van meer dan 48 tekens aan de database toevoegd en deze dan probeerd op te vragen, dat dat niet werkt.

Kan iemand dat even uitproberen?

Pak een rondom mp3, maak de file naam 49 tekens lang zet er .mp3 achter, update de datbase. En probeer h`m dan op te vragen via de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 16:42:
Was hij toen aan het spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Heej om ff iets nieuws aan te slepen als verbetering. In de FM functie, RDS ondersteuning. Is dit zo ingewikkeld ?

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

G F0rce 1 schreef op 11 August 2003 @ 10:44:
Heej om ff iets nieuws aan te slepen als verbetering. In de FM functie, RDS ondersteuning. Is dit zo ingewikkeld ?
Ik heb diet ook al voorgesteld @ http://www.iriver.com/community

Schijnbaar gaat het niet lukken omdat RDS een chip nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Zit toch een goede chip in :) Beetje programeerwerk maar ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
DeX schreef op 11 August 2003 @ 10:50:
[...]

Ik heb diet ook al voorgesteld @ http://www.iriver.com/community

Schijnbaar gaat het niet lukken omdat RDS een chip nodig heeft.
Ohkeej, maar vreemd, daar hadden ze toch sowieso al rekening meet kunnen (moeten ? ) houden :o

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week donderdag komt er volgens iemand op dat forum een firmware upgrade, hij beweert ook dat er dan ook gelijk ogg ondersteuning bijkomt, ik neem dit uiteraard met een korreltje zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27

DDX

ok ik wil hem nu gaan bestellen
ik zag in dit topic http://www.mp3shopper.nl genoemd worden, goede keus
of weet iemand een goedkoper adresje ? (ik kom hier uit op 449 euro, en ze hebben hem volgens mij op voorraad)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
DDX schreef op 12 augustus 2003 @ 13:21:
ok ik wil hem nu gaan bestellen
ik zag in dit topic http://www.mp3shopper.nl genoemd worden, goede keus
of weet iemand een goedkoper adresje ? (ik kom hier uit op 449 euro, en ze hebben hem volgens mij op voorraad)
Je kan hem beter bij http://www.mp3cdspelers.nl kopen, daar kost hij namelijk 440 euro (excl.). Ook op voorraad trouwens, staat tenslotte niks bij dat hij uitverkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

ronald1971 schreef op 12 augustus 2003 @ 16:31:
[...]

Je kan hem beter bij http://www.mp3cdspelers.nl kopen, daar kost hij namelijk 440 euro (excl.). Ook op voorraad trouwens, staat tenslotte niks bij dat hij uitverkocht is.
+verzendkosten = 450
komt op zelfde prijs neer dus

geen speciale aanbiedingen van een shop ofzo ?
(of speciale reden waarom wel/niet ergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
DDX schreef op 12 August 2003 @ 16:38:
[...]

+verzendkosten = 450
komt op zelfde prijs neer dus

geen speciale aanbiedingen van een shop ofzo ?
(of speciale reden waarom wel/niet ergens)
Bij direct betalen via rabobank direct(als je een rek. bij rabo hebt) of creditcard, dan betaal je bovenop die 440 euro nog 5 euro bij voor verz.k. Ben je 4 euro goedkoper uit als bij mp3shopper, maar iedereen is natuurlijk vrij om zelf te bepalen waar hij of zij 'm gaat kopen. Net zo goed als ik tenslotte zelf bepaal dat ik mijn boodschappen bij appie koop, terwijl een ander tegen mij zegt dat ik goedkoper uit ben bij b.v. de aldi of c1000. So, make your choice and be happy with your iriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Waren wij blij met die pre-order van 439 + verzendkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D die 439 was incl verzendkosten (kweenie of je dat bedoeld :P)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Eeh ja, zie nu ook dat het fout staat :) De hitte he.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Nieuwe software op de iriver site :) IHP-100 Manager voor Win98SE en ME?? Eens kijken wat het is....

Verwijderd

En waar zie je deze software? :)

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is het niet lastig dat bij de afstanbediening het kabeltje weer terugloopt en en er niet boven uitkomt. Is er trrouwens al een goede review online. Ik twijfel erg tussen de Ihp 100 en de apple ipod.

[ Voor 32% gewijzigd door Bartjeee op 14-08-2003 14:09 ]

• DDX

DDX

ok besteld bij mmport
nu maar afwachten tot hij binnenkomt ;)

• DeX

DeX

Bartjeee schreef op 14 August 2003 @ 14:08:
Is het niet lastig dat bij de afstanbediening het kabeltje weer terugloopt en en er niet boven uitkomt. Is er trrouwens al een goede review online. Ik twijfel erg tussen de Ihp 100 en de apple ipod.
http://www.iriver.com/community/column_view.asp?idx=249

Een uitgebreide Review.. Helaas weinig vergelijkingen tussen de iPod.

Verwijderd

zit er volgens jullie nu veel verschil tussen de mx300 (standaard bijgeleverd) en de mx500 oordoppen icm de IHP 100?? En eh is er al iemand die de geluidskwaliteit tussen de IHP 100 en de nieuwe iPods heeft kunnen vergelijken>?? Ben erg benieuwd. En die ogg ondersteuning komt er geloof ik niet in te zitten in de volgende firmware als je dat bericht over ogg op de frontpage leest. Alhoewel aan de andere kant is er al een speler met ogg ondersteuning :P Dan moet iRiver het toch ook kunnen?! :D check deze link http://www.zdnet.nl/News.cfm?id=29458&mxp=28

Verwijderd

Nou als er geen OGG komt wat is dan te verwachten van Iriver. Ze zeiden toch dat er iets zal komen wat alle klanten zou verbazen???? TOen wisten ze zeker toch al wel dat ogg dan niet door zal gaan?

Mischien een ............verborgen kleuren scherm
een digitale camera, een ehh strijkijzer, of .............zelfs een EURO-maker.
Dat lijkt me wel leuk, in de line in een papiertje proppen en in de line out 500 euro krijgen.

Oke mzzlss

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 19:51:
Nou als er geen OGG komt wat is dan te verwachten van Iriver. Ze zeiden toch dat er iets zal komen wat alle klanten zou verbazen???? TOen wisten ze zeker toch al wel dat ogg dan niet door zal gaan?

Mischien een ............verborgen kleuren scherm
een digitale camera, een ehh strijkijzer, of .............zelfs een EURO-maker.
Dat lijkt me wel leuk, in de line in een papiertje proppen en in de line out 500 euro krijgen.

Oke mzzlss
:D mzzls :P

Verwijderd

ik gok op spelletje(s) al lijkt me dat niet echt verbazingwekkend

Verwijderd

Nee lijkt me ook niet echt cool. Spelletjes doe ik wel op de computer. Ik hoop dat de record functies worden verbeterd, dat de afspeeltijd wordt verlengd :P, dat ie sneller opstart, misschien een customizes opstartscherm, dat er nóg mooier geluid uitkomt :D, dat de radiofunctie nog beter wordt (betere ontvangst bv) dat soort gein. Het komt er gewoon op neer dat ze de functies waar de speler voor is gemaakt moeten verbetern of uitbreiden, en spelletjes bv interesseren me niet. Het zou geinig zijn als ie bv simpele plaatjes kon laten zien, albumhoes bijvoorbeeld :P

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben enorm aant twijfelen. Ik heb nu een IMP-350 (CD MP3) maar daar neem ik zelden extra cd's voor mee. Dus wil ik wel een iHP-100, zeker omdat de batterij twee keer zo lang meegaat als die van de iPod, de FM tuner en omdat er standaard een erg goede AB bij zit.

Alleen vind ik 440 euro zo duur...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

Jah het is veel geld. Ik heb er een gitaar en een minidisk speler voor moeten verkopen :P Het is wel de moeite waard vind ik. Zeker de moeite waard om voor te gaan sparen denk ik.

• enrico670
Het kunnen opnemen van de radio moeten ze er in stoppen.
Soms hoor ik een leuk liedje op de radio, hoe makkelijk is het dan om effe opnemen op inet te zetten en te laten ID`en?
Wat ik nog meer mis is een metertje bij het line in signaal.
Langere speeltijd is altijd welkom :)
Ogg support zit ik persoonlijk niet echt op te wachten.

Verwijderd

Ohja, en een best belangrijke functie lijkt me het kunnen verwijderen van bestanden/mappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

weet iemand trouwens waar ik zo'n optical kabel haal ?
(of is dat een of ander standaard kabeltje?)

de optical kabels die ik ken/heb liggen passen niet in deze poortjes... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Je hebt meen ik ook van die verloopstukjes voor optische kabels (van het vierkantje naar minijack)

Maar volgens de specs die ik lees is het opnemen van de radio wel mogelijk...en het verwijderen zal wellicht in een toekomstige firmware zitten.

Ik wilde hem vandaag kopen maar ze waren op. Kijken of ik Dinsdag weer de moed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag (via online shop mp3cdspeler.nl) een H&B JK20 met 20GB binnen gekregen.Mijn eerste indruk echt super ! . Ik kan de speler vergelijken want een vriend van mij heeft de iHP100.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Deddiekoel schreef op 15 August 2003 @ 18:51:
Je hebt meen ik ook van die verloopstukjes voor optische kabels (van het vierkantje naar minijack)
hmms nog nooit gezien, maar eens kijken of die verkocht worden bij mediamarkt
of weet iemand anders toevallig winkel die ze verkoopt ? (a'dam?)

jammer dat ze dit er niet gewoon bijstoppen
nu kan ik nog niet via optical opnemen/afspelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo daar ben ik weer,

Ik heb eigenlijk een vraagje:
Waarom kun je een taal kiezen, als ik nederlands kies dan blijft het gewoon engels?????
En hoe kun je een regio kiezen staat er bij mijn niet tussen??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
De taal die je kan kiezen is volgens mij alleen om ervoor te zorgen dat er geen vreemde tekens in de ID3 tags getoond worden. Bijvoorbeeld als je chineese tekens zou willen gebruiken (ja handige optie......).
De regio hoef je niet te kiezen aangezien je firmware 1.02E is en de E staat Europe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 21:41:
ik heb vandaag (via online shop mp3cdspeler.nl) een H&B JK20 met 20GB binnen gekregen.Mijn eerste indruk echt super ! . Ik kan de speler goed vergelijken want een vriend van mij heeft de iHP100. Ik moet zeggen de iHP100 is een hele mooie speler maar 10GB is voor mij te weinig en het prijsverschil 290,- > 440,- euro (dus meer als 330,- NLG) maakt het niet waard om voor de iHP100 te gaan.
Ben benieuwd naar je ervaringen en je vergelijkingen tussen deze twee spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje aan de gelukkige bezitters van de ihp-100.
Hoe snel gaat het doorspoelen ?
Bij mijn iriver iFP-395T kon je dit aanpassen tot max 8x.
Aangezien ik alleen maar live-sets van 80min+ luister vind ik dit erg belangerijk. Bij de creative zen liep het doorspoelen exponentieel op en ging als maar sneller, dit was ideaal alleen deze speler had geen folder navigatie :( Daarom heb ik hem dus weggedaan maar nu ben ik toch erg benieuwd hoe het doorspoelen bij de ihp-100 gaat. Iemand ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 16:40:
Ik heb een vraagje aan de gelukkige bezitters van de ihp-100.
Hoe snel gaat het doorspoelen ?
Bij mijn iriver iFP-395T kon je dit aanpassen tot max 8x.
Aangezien ik alleen maar live-sets van 80min+ luister vind ik dit erg belangerijk. Bij de creative zen liep het doorspoelen exponentieel op en ging als maar sneller, dit was ideaal alleen deze speler had geen folder navigatie :( Daarom heb ik hem dus weggedaan maar nu ben ik toch erg benieuwd hoe het doorspoelen bij de ihp-100 gaat. Iemand ?
Scan speed is instelbaar, 2x of 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

DDX schreef op 15 August 2003 @ 23:34:
[...]

Als ik me niet vergis zoek jij een TOSlink kabel...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben echt benieuwd naar die vergelijking tussen de H&B JK20 en de iHP-100. Grootste nadeel is voor dat de H&B JK20 geen AB heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

KeeZ schreef op 18 augustus 2003 @ 00:39:
[...]

Als ik me niet vergis zoek jij een TOSlink kabel...
niet de standaard toslink kabel iig

deze heb ik thuis genoeg liggen :

Afbeeldingslocatie: http://store3.yimg.com/I/bettercablesdotcom_1735_1836568

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 18-08-2003 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op 15 August 2003 @ 23:34:
[...]

vanavond bij mediamarkt geweest
en helaas, ze hadden die kabels niet :(

zijn dit nou van die speciale kabels ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
Je moet een optische kabel hebben met aan de ene kant een normale aansluiting en aan de andere kant een mini aansluiting. Bij mij zat de kabel bij m`n minidisc speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

enrico schreef op 20 August 2003 @ 13:15:
Je moet een optische kabel hebben met aan de ene kant een normale aansluiting en aan de andere kant een mini aansluiting. Bij mij zat de kabel bij m`n minidisc speler.
ja snap ik, alleen waar haal ik die
(had eigenlijk wel verwacht mediamarkt, die hebben tig kabels hangen)

erg jammer dat iriver die er niet gewoon bij stopt.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat deze speler ook in de winkels verkocht worden? Want ik wil'm in het echt zien! En zo ja, waar?

Dank :)

ooh ja, heb de Philips HDD100 gezien in Zaandam, was niet echt onder de indruk :7 en vooral voor zoveel centjes is het een matig speler. vindt ik hoor :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 16:25:
Gaat deze speler ook in de winkels verkocht worden? Want ik wil'm in het echt zien! En zo ja, waar?

Dank :)

ooh ja, heb de Philips HDD100 gezien in Zaandam, was niet echt onder de indruk :7 en vooral voor zoveel centjes is het een matig speler. vindt ik hoor :)
de philips schijnt erg veel vast te lopen :? Gelukkig heb ik nog geen vastloper gehad met mn iriver :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
Nieuwe Firmware voor ihp-100 is er, de koreaanse versie alleen.......
Hier de gebabbelfishde pagina met features

http://babelfish.altavist...iver_view.asp%3Fidx%3D167

Features:
- SRS
- Text reader
- m3u playlist support
- skip can work as directory skip
- Microphone: listen how it sounds while recording
- other small changes

[ Voor 20% gewijzigd door enrico670 op 20-08-2003 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet heel veel boeiende veranderingen. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen welke speler de beste geluidskwaliteit heeft, de iriver of de Ipod V3? dus echt de speler en niet de bijgeleverde koptelefoon....

mijn Iriver IFP190TC heeft een erg goede kwaliteit maar het kan zijn dat iriver dit bij deze speler verneukt heeft of dat de Ipod V3 nog beter is....

De keuze hangt dus af van de geluidskwaliteit, kan iemand mij een verlossend antwoord geven?? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 23:55 ]

• G F0rce 1
Hmm ik weet het niet ik weet wel dat die van mijn IHP100 beter geluid heeft dan alle mp3 spelers die ik tot nu toe heb gehad

• Tank33
  • Laatst online: 08-09 17:51
De nieuwe firmware is uit!!

Go get it !

Playlist support
SRS wow
textfiles
etc..

geen ogg....

[ Voor 5% gewijzigd door Tank33 op 21-08-2003 10:50 . Reden: Linkt nu naar Europese versie ]

"Obviously you're not a golfer..."

• G F0rce 1
Maar dat is de US version moeten wij niet de europese hebben (met de E in de versie naam !!)

• Tank33
Volgens mij maakt het niet zo veel uit. Ik las op het Iriver forum dat iemand de koreaanse versie op zijn player had gezet. Werkte perfect.

Ik kan het helaas hier op het werk niet testen... geen USB kabeltje bij me...

• G F0rce 1
hmm dan waag ik het er zo wel ff op
offtopic:
wat is er met die irritante avatars aan de hand

Verwijderd

Of je pakt gewoon de europese versie??? (staat ook gewoon op de site)

• G F0rce 1
dankje, stom

Verwijderd

Ben nu aan het upgraden, ben erg benieuwd!

edit:
dat SRS lijkt wel beter te zijn :P, nu nog maar even een beetje spelen met de instellingen :P Wat vinden jullie trouwens van het verschil in geluidskwaliteit tussen een WMA en een mp3?

En eh, welke instelling vinden jullie de mooiste kwaliteit hebben?! Ik heb hem nu op SRS Focus High staan.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 11:27 ]

• Tank33
Ik ben zelf geen fan van WMA, het schijnt wel wat beter te zijn op lage bitrates (onder 128), maar die gebruik ik niet. Ik hou het voorlopig op 192 kbps (of beter) mp3's.

Ben erg benieuwd naar SRS. Kan je daar al wat meer over zeggen?

Verwijderd

Jah k luister nu naar jazz, en daar lijkt SRS Focus High het beste voor geschikt te zijn. Op deze link vind je uitgebreide info http://www.iriver.com/sup...&category2=&p_name=&word=

Ik vraag me nou af of het schadelijk is voor de speler om de kabel eruit te trekken zonder veilig verwijderen te doen. Ik snap wel dat het niet goed is om hem eruit te trekken wanneer de HD bezig is...

En ik vind WMA goed klinken. in ieder geval niet slechter dan mp3. Ik heb nog steeds geen goed programma kunnen vinden om mp3s te maken. Ik gebruikte MusicMatch Jukebox 8, maar die vind ik ook niet echt super...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 11:40 ]

• G F0rce 1
Tank33 schreef op 21 augustus 2003 @ 11:32:
Ik ben zelf geen fan van WMA, het schijnt wel wat beter te zijn op lage bitrates (onder 128), maar die gebruik ik niet. Ik hou het voorlopig op 192 kbps (of beter) mp3's.

Ben erg benieuwd naar SRS. Kan je daar al wat meer over zeggen?
Heb het net gebruikt. :)
Het is echt super vet maar de gewone EQ instellingen gaven bij mij eigenlijk een beter geluid als true Bass, er zijn wat instellingen voor SRS waar je aan kan kloten alleen bij mij blijft de EQ toch beter maar mischien dat ik hem niet helemaal begrijp :P

[ Voor 1% gewijzigd door G F0rce 1 op 21-08-2003 11:37 . Reden: fouten ubb ]

• Tadango
Mischien dat jou voorkeur net iets anders is :) Ik vind SRS op 3 met truebass op 8 en focus op high met freq. op 40Hz het lekkerste voor unplugged en trance...

• G F0rce 1
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 19:26:
Niet heel veel boeiende veranderingen. Jammer
Nee maar het is ok ee. 1.xx update waarschijnlijk komen er pas grote verandering met bij voorbeeld een 2.0 , maar echt klein zijn deze veranderingen ook niet hoor. SRS wow :P en m3u playlist support maar dat snap ik nog niet of beter gezecht ik heb het nog niet terug gevonden

[ Voor 2% gewijzigd door G F0rce 1 op 21-08-2003 11:46 . Reden: typo ]

• G F0rce 1
Tadango schreef op 21 augustus 2003 @ 11:39:
Mischien dat jou voorkeur net iets anders is :) Ik vind SRS op 3 met truebass op 8 en focus op high met freq. op 40Hz het lekkerste voor unplugged en trance...
Hmm ik luister meetstal gewoon ( :P ) Hardcore en dan is euh bass 24 treble 6 meestal goed, alleen wat zijn dat voor cijfers :? frequencies niet maar wat het wel is :?

Verwijderd

Tadango schreef op 21 augustus 2003 @ 11:39:
dat kan toch niet allemaal tegelijk?! :P Als ik instellingen van de Trubass verander gaat is van SRS naar Trubass... Zo'n harde bass hoeft van mij niet.

• G F0rce 1
Heeft er al iemand gebruik gemaakt van de textreader of waar deze functie zit :?

Verwijderd

Jep.. gewoon een directory TEXT maken in de root en daar een text bestandje inzetten...
File/folder browser gebruiken om em op te zoeken, klik en voila..

• G F0rce 1
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 16:31:
Jep.. gewoon een directory TEXT maken in de root en daar een text bestandje inzetten...
File/folder browser gebruiken om em op te zoeken, klik en voila..
cool , ik zit nu op het werk, thuis even proberen zo. 8)

Verwijderd

Je kunt geen txt bestanden in andere mappen zetten? Ik ga het eens even uitproberen, maar wat ik er nou echt mee moet :?

Verwijderd

Ach... ik maak een text-bestandje met alle adressen en telefoonnummers van vrienden, familie en bekenden... komt vast wel eens van pas...

Verwijderd

hehe, das inderdaad een goed idee!

edit:
het werkt wel goed, je moet alleen zorgen dat je geen regels van meer dan 18 karakters gebruikt, want hij kapt niet netjes de woorden af :P Echt makkelijk layouten is het niet :?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 17:16 ]

Verwijderd

/me loopt nu ook met een iRiver HP-100 te stoeien ivm werkzaamheden voor t.net. Problemen met de software zoals bovengenoemd kan ik niet onderschrijven. Wat ik wel kwijt moet is dat het een _enorm_ frusterend apparaat is, telkens als je denkt dat je het merendeel van de functies in een tekst hebt meegenomen kom je er achter dat er nog veel meer zijn 8)7

• DDX

DDX

ouch na updaten van firmware ben je al je voorkeuze zenders van de radio kwijt :( :(
kan je het weer opnieuw gaan instellen

• enrico670
DDX schreef op 21 augustus 2003 @ 20:45:
ouch na updaten van firmware ben je al je voorkeuze zenders van de radio kwijt :( :(
kan je het weer opnieuw gaan instellen
En dat had je niet verwacht........ :)

Die playlist ondersteuning is echt super. met 1 druk op de knop kom je bij al je playlisten op de speler die je direct kan selecteren.

• DDX

DDX

enrico schreef op 21 augustus 2003 @ 21:57:
[...]
niet echt nee, weg 12 zenders die ik erin had gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op 21 August 2003 @ 22:03:
[...]

niet echt nee, weg 12 zenders die ik erin had gezet
Hoe kun je dat nou niet verwachten... als jij je computer opnieuw installeerd moet je toch ook alles weer instellen ?
Een firmware upgrade is ook gewoon de software van je speler opnieuw installeren.
Tenminste zo zie ik het :)

Ah joh gewoon weer ff instellen en dan ben je toch klaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie nou van het layouten bij de txt functie?! Hebben jullie er al een beetje mee gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 03:12:
[...]

Hoe kun je dat nou niet verwachten... als jij je computer opnieuw installeerd moet je toch ook alles weer instellen ?
Een firmware upgrade is ook gewoon de software van je speler opnieuw installeren.
Tenminste zo zie ik het :)

Ah joh gewoon weer ff instellen en dan ben je toch klaar ?
ze hadden best wel een optie kunnen doen voor opslaan van voorkeuze zenders op de hd ofzo
hoogst irritant dat je weer 15 minuten kan gaan zoeken naar zenders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
enrico schreef op 21 August 2003 @ 21:57:
[...]

Die playlist ondersteuning is echt super. met 1 druk op de knop kom je bij al je playlisten op de speler die je direct kan selecteren.
Ik snap het niet hoe kom je bij de playlist functie, moet je die op je pc maken en dan gewoon op je root gooien :? !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
DDX schreef op 22 August 2003 @ 09:43:
[...]

ze hadden best wel een optie kunnen doen voor opslaan van voorkeuze zenders op de hd ofzo
hoogst irritant dat je weer 15 minuten kan gaan zoeken naar zenders :(
Hmmm had inderdaad gekunt maar iRiver heeft er juist voor gekozen om geen besturingsdata of andere op de Thosiba schijf te zetten dus dan moet je wel condequent blijven :) . Kan ik trouwens na het updaten het .hex bestand weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G F0rce 1 schreef op 22 augustus 2003 @ 13:28:
[...]

Ik snap het niet hoe kom je bij de playlist functie, moet je die op je pc maken en dan gewoon op je root gooien :? !
playlist mag je zetten waar je wilt. Je drukt op stop en vervolgens op mode knop en dan krijg je een lijst van je playlists :P best handig eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

G F0rce 1 schreef op 22 August 2003 @ 13:30:
[...]

Hmmm had inderdaad gekunt maar iRiver heeft er juist voor gekozen om geen besturingsdata of andere op de Thosiba schijf te zetten dus dan moet je wel condequent blijven :) . Kan ik trouwens na het updaten het .hex bestand weghalen?
da's waar

ok duidelijk groot gemis: tool om via pc radio zenders in te stellen (/settings te backuppen)

dat hex bestand kan je gewoon verwijderen lijkt me
bios update van pc kan je ook gewoon deleten na afloop...

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 22-08-2003 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
Euh eigenlijk zouden ze een proggie voor de PC bij moete leveren bij de volgend updat waarmee je settings via de pc kan zetten. Dan zou een agenda ook mogelijk zijn. ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Vreemd dat bij mij mijn 5 zenders er nog in stonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of kan je een playlist niet volgens shuffle-play afspelen?? :?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.