[TU/e notebook 2003] NEC P520

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.195 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

bwiep schreef op 13 June 2003 @ 15:58:
Iemand al gedetaileerde specs gevonden van dit ding?
hoe veel gedetailleerder dan verder omhoog op deze pagina ( 8 ) wil je het hebben dan?? :?

BTW: lekker handig: Tu/e plakt overal stickers "voorkom overlast gebruik hoofdtelefoon", promoot het gebruik van rsi standaards, en kiest vervolgens voor een laptop waarde koptelefoon aansluiting midden voor zit, en je dus en probleem hebt als je hem op je standaard wilt zetten |:( |:( .

(al weten wij tweakers daar natuurlijk wel weer een oplossing op >:) )

[ Voor 45% gewijzigd door Orion84 op 13-06-2003 19:02 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan nog een laatste toevoeging...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elouwman/tue/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bah wat een vreselijke stoeptegel :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

hmm, toetsenbord ligt iig wel mooi verzonken zodat je niet van die afrukken van de toetsen n je tft krijgt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Weet iemand trouwens al welke RSI standaarden en toetsenborden er geleverd worden? Zijn dat niet die van ErgoDirect?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
jeuj, shared video memory... beter kan je niet krijgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op 14 juni 2003 @ 13:53:
hmm, toetsenbord ligt iig wel mooi verzonken zodat je niet van die afrukken van de toetsen n je tft krijgt.
Wel als je een map, boek van databases en nog wat zooi mee wilt nemen in dezelfde tas :X

(Wat te denken van je RSI standaard :( en je externe toetsenbord :( ) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:52

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Het uiterlijk van de Toshiba is inderdaad mooier, die heeft nog een beetje een mooie lijn. Ik vind deze echt op zo'n 'doorsnee' notebook lijken, gewoon heel simpel. Maar ja, ik heb toch liever een lelijk notebook die in ieder geval werkt, dan een mooie notebook die voor geen meter werkt.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OverSoft schreef op 15 June 2003 @ 01:48:
jeuj, shared video memory... beter kan je niet krijgen :'(
spuit 11
/me maar wel eens met je is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schop.

ik heb zojuist mijn medion ingeruild, zie [rml][ Pc / Laptop] Aanbiedingen Algemeen - Deel 2[/rml]

iemand al benchmarks van de nec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58
- 15”kleuren TFT scherm, resolutie 1500x1050
Dit kan wel op een laptop.... waarom is het dan zo moeilijk om een leuke 17" TFT voor de desktop te maken met een resolutie van 1400x1050?? (daar zou ik al dik tevreden mee zijn!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Laatst online: 10-05-2023
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 15:35:
schop.

ik heb zojuist mijn medion ingeruild, zie [rml][ Pc / Laptop] Aanbiedingen Algemeen - Deel 2[/rml]

Kan ik hier uit opmaken dat je toch voor de tu notebook gaat >:) aldi flapdoos viel wat tegen? :+

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEC is Packard Bell, maar dan zakelijk.

Ik heb een Packard Bell Easy Note Sc3700dvd. NEC had toen precies dezelfde, maar dan voor zakelijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spider_NL schreef op 17 juni 2003 @ 15:41:
[...]

Kan ik hier uit opmaken dat je toch voor de tu notebook gaat >:)
in principe niet. maar nou ik toch ff rondkijk voor een andere ben ik wel benieuwd naar de benchmarks (maar ik vrees het ergste)
aldi flapdoos viel wat tegen? :+
niet echt, had een mankementje maar dat kan gebeuren. alleen de service valt tegen. ze hadden eerst een top service, maar er is een nieuw service center en die hebben na bijna 2 weken nog steeds niet teruggemaild. en daar wil ik niet 3 jaar van afhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Packard-Bell is altijd nog de dochteronderneming van multinational NEC, met het Benelux-kantoor in Eindhoven en het hoofdkantoor in Japan. Toevallig is mijn buurman directeur ervan, daar heb ik ook de technische info en foto's van. Die eigenlijk alleen voor interne doeleinden waren.

De uitlatingen, dat Packard-Bell zooi is, zijn een beetje onredelijk. Het is absoluut niks voor een tweaker of zelfs iemand die nét iets meer kan dan klikker-de-klik internetten.. en typen....

Packard-Bell is hetzelfde als een magnetronmaaltijd, daar hoef en mag je zelf niets aan doen...

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 16:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 16:29:
Packard-Bell is hetzelfde als een magnetronmaaltijd, daar hoef en mag je zelf niets aan doen...
niet mee eens. ik klus wel eens bij met computers, en de slachtoffers zijn regelmatig packard bell's. mensen die nog gewoon garantie hebben maar door de helpdesk in de kou zijn gezet.

omdat ze bij packard bell te lam zijn om zelf even een image aan te maken moet je dat van te voren zelf doen (staat ergens pietlullig klein in de handleiding). de doelgroep van packard bell weet vaak niet eens wat een image is. dus dat gebeurt nooit.

dus dan is zo'n pc fucked up, helpdesk laat ze in de kou staan, en dan mag ik bij die dingen drivers gaan zoeken. ondanks hun eigen site is dat toch vaak een rotkarwei, als je zo'n ding al helemaal aan de praat krijgt.

als merken als packard bell hun zaakjes gewoon in orde zouden hebben was ik werkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
wiljums schreef op 13 juni 2003 @ 15:32:
is het niet mogelijk om via de bios het shared memory van de videochip op te schroeven naar 64 mb?
Over het algemeen is zoiets wel mogelijk.. iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Grijze Vos schreef op 13 June 2003 @ 02:00:
[...]

Denk het niet hoor. Ik heb al eens een tentamen meegemaakt waar sommige mensen in sommige lokalen hun netwerk-kabels gewoon ingeplugged hadden. Is overigens verder niet een bijster groot probleem, aangezien je bij nog niet eens 5% van de tentamens je laptop mag gebruiken.
Ik heb 5 jaar op de TUE gezeten en bij tentamens is er geen netwerkverbinding aanwezig (althans dat was bij mij zo), dus zo'n probleem is het niet.
Het is namelijk de bedoeling dat je de stof gewoon kent/leert/whatever... niet dat je het op google gaat zitten opzoeken of dat je met je buurman samen het tentamen maakt.

EDIT: ah ja... ik zie dat het nu wireless is.... hmmm geen idee wat ze daar aan gaan doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Schmoove op 17-06-2003 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:48
jammer dat hij zo'n touchpadje heeft, ik vind dit echt bagger werken, geef mij maar zo'n klein rond dingetje in het midden (heb geen idee hoe dat heet :P)

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScorpionNL schreef op 17 June 2003 @ 17:53:
jammer dat hij zo'n touchpadje heeft, ik vind dit echt bagger werken, geef mij maar zo'n klein rond dingetje in het midden (heb geen idee hoe dat heet :P)
clitoris (eigenlijk heet zo'n ding een pointer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
nevermind.....

[ Voor 93% gewijzigd door Schmoove op 17-06-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
sorry dubbelpost....

[ Voor 69% gewijzigd door Schmoove op 17-06-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 16:29:
Packard-Bell is altijd nog de dochteronderneming van multinational NEC, met het Benelux-kantoor in Eindhoven en het hoofdkantoor in Japan. Toevallig is mijn buurman directeur ervan, daar heb ik ook de technische info en foto's van. Die eigenlijk alleen voor interne doeleinden waren.

De uitlatingen, dat Packard-Bell zooi is, zijn een beetje onredelijk. Het is absoluut niks voor een tweaker of zelfs iemand die nét iets meer kan dan klikker-de-klik internetten.. en typen....

Ik hb 1 keer een packerd hell gehad heel vroeger bij een pc-prive project van mn pa bij ASML. Wat een verschikkelijke zooi was dat. Nergens geen drivers te vinden alsej er windows 98 schoon op wil zetten. Je hebt dan wel en cdtje met drivers die verstopt in de image zitten. Pff voor mij nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

ScorpionNL schreef op 17 juni 2003 @ 17:53:
Geloof me, je bent een grote uitzondering :) Die clitjes zijn RSI fabrieken en veel langzamer om mee te werken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ieuw, die touchpads zijn echt vele malen fijner dan zo'n clitoris op je toetsenbord joh :D Je bent echt de eerste die ik zie die dit beweert :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ik vind zo'n clitoris ook vele malen fijner werken dan zo'n touchpad hoor! En ik ken nog veel meer mensen die dat beweren.
Ik denk dat het gewoon een kwestie van gewenning is, als je het maar vaak genoeg gebruikt ga je het wel makkelijk vinden.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja het ligt aan het weer. met warm weer is zo'n touchpad niet te doen. maar het is iid een kwestie van gewenning. ik vind wel dat de kwaliteit van de touchpads de laatste jaren enorm is verbeterd. vroeger had je alleen maar pointers en moest je het daarmee doen.

jammer alleen dat die pointers niet zelf clickable zijn. dus dat je er op kunt drukken als muisklik zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

alexandervisser schreef op 13 juni 2003 @ 02:08:
offtopic:
Ik zit ook rond te kijken naar notebooks :)

Weet iemand of de TUD ook zoiets heeft :?

Ik kan via de search en hun site niets vinden :)
*schop :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 15:35:
ook maar een schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Stoney3K schreef op 14 June 2003 @ 18:52:
Weet iemand trouwens al welke RSI standaarden en toetsenborden er geleverd worden? Zijn dat niet die van ErgoDirect?
* Stoney3K geeft ook maar een schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 16:29:
Mijn P233 is nog altijd heel trots een PB geweest, zit toch een standaard ATX bordje in... Alleen jammer dat alles van moederbord tot koeler op elkaar gelijmd zit... De behuizing is dan wel errug A-standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexandervisser schreef op 13 June 2003 @ 02:08:
offtopic:
Ik zit ook rond te kijken naar notebooks :)

Weet iemand of de TUD ook zoiets heeft :?

Ik kan via de search en hun site niets vinden :)
2 jaar gestudeerd in delft (tot dit academisch jaar, nu in eindhoven :9)
en ik heb nooit iets gehoord over notebook projecten.

En zover ik weet waren er ook geen ambities om aan zoiets te beginnen in de nabije toekomst. (zal wel zijn om te voorkomen dat (zoals hier) heel veel mensen heel de dag achter dat ding zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de tue maar eens gemaild. eigenlijke vraag was:

Op de website van de TU/e las ik dat de notbook voor volgend jaar de NEC P520 wordt.

Er op http://www.tue.nl/cursor/...cursor34/nieuws/vp_1.html staat oa dat deze op grafisch gebied minstens zo goed is als de Toshiba 6100.

Natuurlijk gaat het daarbij om de totale specs, maar de grafische chip is toch niet onbelangrijk. De Toshiba heeft een GF 4 go chip terwijl de NEC de Intel 855GM heeft.

Ik vraag me af hoe veel dat dan uit maakt. Zou u mij de resultaten van wat grafische benchmarks (bv 3DMark 2001se en 2003) van beide notebooks kunnen mailen?

ben benieuwd of ze hier nog antwoord op gaan geven.

edit:
oeps, ik zie ineens een tikfout die misschien wat grover overkomt dan de bedoeling was 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Is het trouwens nou echt zo dat er geen verzekering op de notebook gegeven wordt als ie in een andere tas zit of als de tas ook nog gevuld is met boeken of andere spullen :? Dat lijkt me nl. erg lastig als student zijnde als je ook nog je boeken, RSI standaard, toetsenbord, lunchtrommel etc. mee moet slepen... maar ik ken iemand bij het NSC en misschien zal ik het 'm wel eens vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 11:04:
ik heb de tue maar eens gemaild. eigenlijke vraag was:

Op de website van de TU/e las ik dat de notbook voor volgend jaar de NEC P520 wordt.

Er op http://www.tue.nl/cursor/...cursor34/nieuws/vp_1.html staat oa dat deze op grafisch gebied minstens zo goed is als de Toshiba 6100.

Natuurlijk gaat het daarbij om de totale specs, maar de grafische chip is toch niet onbelangrijk. De Toshiba heeft een GF 4 go chip terwijl de NEC de Intel 855GM heeft.

Ik vraag me af hoe veel dat dan uit maakt. Zou u mij de resultaten van wat grafische benchmarks (bv 3DMark 2001se en 2003) van beide notebooks kunnen mailen?

ben benieuwd of ze hier nog antwoord op gaan geven.

edit:
oeps, ik zie ineens een tikfout die misschien wat grover overkomt dan de bedoeling was 8)7
Hier het antwoord en het mailtje dat ik naar het NSC heb gestuurd..

--- antwoord van het NSC ---

De NEC p520 presteerd inderdaad iets minder dan de huidige T6100 maar is aan tests onderworpen en door de faculteiten goed bevonden.

--- original message ---

Bericht: Betreft: vervanging toshiba sp 6100

Beste notebook service centrum medewerker,

ik las in de specificaties van de 2003/2004 laptop dat deze beschikt over een 32 MB embedded video chip. Ik vrees dat dit een aanzienlijke achteruitgang betekent voor de prestaties in 3D applicaties die ik toch wel vaak gebruik. Hebben jullie de NEC al aan enkele testen onderworpen en zoja, gaan de 3D prestaties inderdaad achteruit? Ik hoop dat u mijn vraag kunt beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz. komt op mij een beetje over als het politbureau wat het volk dom dient te houden

offtopic:
presteerd met een d. roflmao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 11:31:
[...]

--- antwoord van het NSC ---

De NEC p520 presteerd inderdaad iets minder dan de huidige T6100 maar is aan tests onderworpen en door de faculteiten goed bevonden.
Dat klinkt heel erg als een dooddoener om te laten weten dat ze geen ruk geven om 3D prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Stoney3K schreef op 18 June 2003 @ 11:53:
Dat klinkt heel erg als een dooddoener om te laten weten dat ze geen ruk geven om 3D prestaties.
Logisch. Docenten op de TUe worden niet vrolijk als studenten tijdens colleges en practica alleen maar zitten te gamen en/of chatten. Gamen heeft voor de uni daarom absoluut geen prio, integendeel :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op 18 June 2003 @ 11:53:
[...]

dat zal best, maar dan moet je niet in een persbericht zetten dattie grafisch minstens even goed is als de 6100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 18 June 2003 @ 11:55:
[...]

Logisch. Docenten op de TUe worden niet vrolijk als studenten tijdens colleges en practica alleen maar zitten te gamen en/of chatten. Gamen heeft voor de uni daarom absoluut geen prio, integendeel :)
mja chatten stop je er niet mee.

verders heb je voor bepaalde studies toch wel behoorlijke grafische prestatisch nodig. bouwkunde oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 11:56:
[...]

mja chatten stop je er niet mee.

verders heb je voor bepaalde studies toch wel behoorlijke grafische prestatisch nodig. bouwkunde oid.
En wat dacht je van werktuigbouwkunde? Autodesk Inventor is nogal erg 3D-intensief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op 18 June 2003 @ 12:00:
[...]

En wat dacht je van werktuigbouwkunde? Autodesk Inventor is nogal erg 3D-intensief...
ook ja. "oid" staat voor "of iets dergelijks", en ik bedoelde het als "enzovoorts".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Stoney3K schreef op 18 June 2003 @ 12:00:
Dat soort dingen draaien prima met de performance van een 855GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Zijn er nergens benchmarks verkrijgbaar van een 1.4ghz centrino met een 855GM ? Er zijn toch wel meer notebooks die configuratie gebruiken ?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Roy schreef op 18 June 2003 @ 13:04:
Zijn er nergens benchmarks verkrijgbaar van een 1.4ghz centrino met een 855GM ? Er zijn toch wel meer notebooks die configuratie gebruiken ?
De 855GM is grofweg vergelijkbaar met een GF2MX, misschien wat sneller. Oudere spellen draaien prima en een spel als UT2003 is speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n clitoris heet dacht ik toch een accupoint, of vergis ik me nu? (als in accurate pointer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Bij de verkoop afdeling van NEC zijn ze ook niet al te snel. Ze zouden zo ongeveer 4 uur geleden al een volledige spec sheet van de laptop opgestuurd hebben... Inmiddels wacht ik nog steeds af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 21:10:
[...]

Ik hb 1 keer een packerd hell gehad heel vroeger bij een pc-prive project van mn pa bij ASML. Wat een verschikkelijke zooi was dat. Nergens geen drivers te vinden alsej er windows 98 schoon op wil zetten. Je hebt dan wel en cdtje met drivers die verstopt in de image zitten. Pff voor mij nooit meer.
Hier snap ik dus helemaal niks van. Die driverondersteuning dan he.

Op mijn PB Easy Note 3700 DVD heb ik zo ongeveer alle denkbare Windows-versies al geïnstalleerd gehad, en ik heb alle nodige drivers altijd netjes van de PB-site kunnen downloaden. Ook extra tooltjes (zoals de aansturing voor zo'n meerkleurig LED-logo'tje op het deksel e.d.) heb ik altijd voor alle Windows-versies kunnen dl'en.

Wat betreft klantenservice (vragen over hardware e.d.) heb ik wisselende ervaringen. Ik heb PB ooit eens een mail gestuurd met de vraag, hoe ik de HD van mijn laptop kon vervangen. Toen had ik nog net garantie op dat ding. Ik verwachtte niet veel. Je kunt je dan ook waarschijnlijk wel voorstellen, dat ik erg verbaasd was over de handleiding die de volgende dag op mijn mail stond. Erg netjes! (Onder vermelding van het feit dat ik na eigenhandige vervanging van m'n HD geen garantie meer kon claimen.)

Een tijdje terug nog eens een mail gestuurd, omdat ik een bepaalde toets van mijn toetsenbord gerukt heb, en de bevestigings-clipjes zijn beschadigd. Deze keer kreeg ik een reactie, die op het volgende neerkomt: "Je garantie is verlopen, dus we zeggen niet hoe je aan zo'n toets kunt komen. Ga maar praten met een PB-dealer, misschien kan die je helpen." Dat vind ik dan weer minder. Dat had ook op een andere toon gekund.

Binnenkort de PB iMedia van mijn broertje voorzien van nieuw OS e.d. Deze draait nu al anderhalf jaar met de fabrieks-install. Ik ben benieuwd of ik voor dit ding ook alle drivers e.d. zo makkelijk kan vinden.

PB is zeker geen zooi. Maar verwacht gewoon geen PC met bijna onbeperkte uitbreidingsmogelijkheden enzo... Voor de gemiddelde tweaker zal een PB-PC daarom een ramp zijn, terwijl mijn broertje dus al anderhalf jaar erg veel plezier van zijn pc'tje heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wat de pixelpolicy bij de tu/e is? ALS (met hoofdletters ja) ik (ivm de mogelijke komst van een uber-game-desktop) besluit toch maar die nec te nemen wil ik natuurlijk niet 5 jaar lang tegen 1 fel rode pixel aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar mijn pc is dus voor die tijd dat ze alles op hun site zette. Het is een P2 266 mhz. En destijds kreeg ik er dus een cd'tje bij. Zo een recovery cd. Maar het was allemaal zo instabiel. Ook allemaal zooi erop. En die drivers waren verder niet meer terug te vinden. Geluidskaartdriver was ook niet te vinden. Die heb ik moeten vervangen, en nu doet ie het nog steeds. Ik denk dat het met de service tegewoordig een stuk beter zit dan vroeger. Ik heb ook wel eens de helpdesk gebeld voor die drivers. Maar hij had ze niet bij de hand, hij zou ze opsturen. Nooit meer iets van gehoord.
Maar goed laten we het er maar op houden dat de service van PB de laatste tijd vrij goed is ? We hoeven ook geen oude koeien uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Owkee NEC heeft gereplyed.. Dit zijn nog geen 100% officiele specs maar wel aan te houden voor klanten.. Verder staat er een fout in (al over gebeld) tv-out zit er wel op :P

Ook is de pickup/return garantie (3 jaar lang!!) dat het probleem binnen 5 werkdagen opgelost wordt.

Er zitten geen plaatjes bij want ben te lam om het te gaan verbouwen :D Als je het volledige document wil moet je maar ffe melen (ddejong@dds.nl).

Specs:

NEC VERSA P520

v Mobile Intel® Centrino™ technology and Intel Wireless LAN 802.11b
v Viewing quality with up to 15” TFT SXGA+ resolution
v Versatility and expandability with NEC VERSA Bay IVb and NEC VERSA Docking connector

High Modularity and Versatility
Enjoy enhanced functionality with the NEC VERSA Bay IVb solution, accepting removable drives such as DVD-RW/RAM (DVD-Multi), Combo DVD/CD-RW, DVD-ROM, CD-ROM, or 2nd hard disk drive. The second Bay called MultiBay extends NEC VERSA P520 flexibility allowing a choice between a floppy disk drive, second battery or weight saving pack.

Optimised Performance and Long battery life
For the professionals who require performance & productivity, the NEC VERSA P520 notebook features the latest Intel® Centrino™ mobile technology for outstanding performance and extended battery life. Work for up to 3 hours* with the primary Lithium-Ion battery and advanced power management, or for up to 5 hours* when you add the 2nd battery optional in MultiBay.
*May vary according to usage.

Connectivity on the move
The NEC VERSA P520 allows you constant contact with anyone anywhere in the world with its integrated MDC modem 56k v.92 and Gigabit Ethernet LAN as well as optional wireless LAN (802.11b). The integrated Gigabit Ethernet (10/100/1000 Mb/s) LAN controller, supported through Intel chipset, auto-negotiates to the highest speed supported by the local network.

PROCESSOR
Type: Mobilt Intel® Pentium®-M from 1.3GHz to 1.7 GHz
Clock: 400MHz
L2 Cache: 1MB

ARCHITECTURE & MOTHERBOARD
Bus architecture: 32 bits
Chipset: Northbridge Intel® 855GM
Southbridge Intel® 82801DBM
Processor bus speed:266Mhz (DDR technology)
BIOS: PHOENIX
DMI compliant: Yes, SMBIOS 2.3 support
Upgradeable in flash: Yes

MEMORY
Type: PC 2100 DDR266 SDRAM (Double Data Rate)
Standard memory: 256MB DDR SDRAM
Memory max: 1024MB DDR SDRAM
Memory slots: 2 SO-DIMM

VIDEO
LCD size/type: 14.1”TFT XGA panel
15.1”TFT SXGA+ panel
Dual channel LVDS interface
LCD Max resolutions / colors: 1024 x 768 with 14.1” TFT
1400 x 1050 with 15.1” TFT
Video controller: embedded solution
Brightness control: by hot key
Video memory: 32MB (shared with system memory) setup by default

STORAGE
HDD: 30GB or 40GB (2.5” – 9.5mm)
HDD interface: ATA100
CD-ROM drive: 24x
DVD drive 8x
DVD / CD-RW: 24x10x24x8x
DVD Multi (DVD-RW/-RAM) : 2x1x2x8x8x16x24x
FDD: Integrated 3.5”, 3 mode, in MultiBay

POWER SUPPLY
Primary Battery : 8-cell Li-Ion – 4400mAH
Up to 3 hours battery life*
Secondary Battery : 8-cell Li-Ion – 3600mAH (in MultiBay)
Up to 2 hours additional battery life*
AC adapter type : 60W – 19V
Input: 100 – 240V, 50/60Hz AC, 1.5V
Output: 19V DC, 3.1V, 60W
Power supply specs: 100-240 VAC

*depending on usage

MULTIMEDIA
Audio controller: Embedded in chipset
Audio Codec AD 1981B
Volume control by HW volume, hot key
3-D Surround power: Yes
Integrated speakers: 2x stereo speaker at front side
Internal microphone: Yes
MPEG support: MPEG 1 & 2

PC CARD
Slots: 2 type II or 1 type III
PC card controller: Ricoh R5C486
Card bus support: Yes

I/O PORTS
USB ports: 4x USB 2.0 (2x back side / 2x left side)
Parallel port 1x 25pin D-sub (back side)
Serial port: 1x 9pin D-sub (back side)
PS/2 port : 1x (back side)
IdDA port: 1x
IEEE 1394 port: No
Audio jack ports: Head phone, Mic In and H/W volume (Front side)
Modem RJ-11 port: 1x (back side)
LAN RJ-45 port: 1x (back side)
TV-out port: No
PCMCIA port: 2x (left side)
VGA port: 1x 15pin D-sub (back side)
NEC VERSA Docking Yes (1x connector)

USER INTERFACE
Pointing device: Glide Pad with 4 scroll buttons
Keyboard: 87 keys – standard layout
LED indicators: Yes – on the LCD panel
E-mail hot keys: Yes- on chassis
Internet hot keys: Yes – on chassis
CD-DVD buttons: No

COMMUNICATION
Modem: 56K Data/Fax (v.92), MDC
LAN: GbE LAN (10/100/1000) on motherboard
Intel® 82541EI chip
Wireless LAN (802.11b): MiniPCI solution 802.11b (Intel ® PRO/Wireless 2100)

DOCKING OPTIONS
NEC VERSA Docking Yes

PHYSICAL SPECIFICATIONS
Size (WxDxH): 327 x 269.5 x 40.4 / 41.9 mm
Weight: 3.3kg - 15” TFT w/ Combo, w/ FDD
Operating Constraints: 5°C to 35°C

OS AND SOFTWARE
Operating system: Microsoft® Windows® XP Professional or Windows® XP Home Edition
Browser: Microsoft® Internet Explorer XP
Communication: Microsoft® Outlook™ Express XP
Soft DVD: PowerDVD 4.0 XP (only for DVD or combo DVD/CD-RW models)
Soft CD writer: RecordNow DX (only for combo DVD/CD-RW models)
Antivirus: Norton Antivirus 2002
Others: MS Works 7.0
Drivers: Microsoft Windows 2000 drivers available
Microsoft Windows 98 drivers available - TBC

SECURITY
Recovery partition HDD: Yes
2 levels passwords: Yes
Kensington slot: Yes
PIN Code: Yes (Personal Identification Number)

WARRANTY
Standard warranty: 3-years warranty pick-up & return European coverage

NEC ULTRACARE
Extended warranties (option) 3-year pick-up & return D+5 (within Europe)
3 Years On Site (D+1)
3 Years On Site (D+1) + Protection Solutions
Protection Solutions (option): 1 or 3-year pick-up & return
Installation service (option) Basic, standard or comprehensive

REGULATORY & SAFETY
Regulatory compliance: CE Mark and CB Certificate
Euro Keyboard: localized
XP compliant: Yes

Note: depending on the country, all configurations may not be available
NEC PCs use genuine Microsoft® Windows® www.microsoft.com/piracy/howtotell
Visit us on www.nec-online.com

©2002 NEC Computers International. Specifications and information in this publication are subject to change without notice. NEC ® VERSA ® is a registered trademark of NEC® Corporation, used under license. All other brands and products are the property of their respective owners. Systems may be photographed with optional components. NEC Computers International is not responsible for pictorial or typographical errors. Photos and documents are non-contractual.

Add if possible the following logos:

Versa P520 Casing Specifications

· Size (Height × Width × Depth):41.9 mm × 327.0 mm × 269.5 mm · Weight : 3.4 Kg Input/Output Ports

I/O Ports (rear)
A P/S2 port
B 2 x USB ports
C RJ-45 connector
D RJ-11 connector
E Serial Port
F Parallel port
G VGA port

I/O Ports (left side)
A DC-in connector
B Kensington lock
C 1 x S-Video port for TV-out
D 2 x USB ports 2.0
E 2 x PCMCIA slot type II

I/O Ports (front side)
A Volume control
B 1 x Audio-out port
C 1 x Mic-in port

Button Description Function
A Personal code buttons Set, change or cancel a personal security code (see Identifying Personal Code Setting Buttons)
B E-Mail Button Launch Outlook Express
C Internet Button Launch Internet Explorer
D Power Button Powers on/off the systemPress briefly to resume from sleep modePress and hold for more than 4 seconds to power off the system
D Wireless ON/OFF button Slide the button to enable or disable the wireless LAN feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weili191
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10-2023
heeft die notebook nou wel, of geen IR ? zelfs nu bij de volledige specs zie ik m er niet tussenstaan. hopelijk is t gewoon zo standaard dat ze m zijn vergeten. zo'n connect mogelijkheid is wel handig voor mn gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

POWER SUPPLY
Up to 2 hours additional battery life
waar zo'n centrino al niet nuttig voor is...
weili191 schreef op 19 June 2003 @ 10:10:
heeft die notebook nou wel, of geen IR ? zelfs nu bij de volledige specs zie ik m er niet tussenstaan. hopelijk is t gewoon zo standaard dat ze m zijn vergeten. zo'n connect mogelijkheid is wel handig voor mn gsm
IdDA port: 1x

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

en wat houdt dat MPEG 1 & 2 support eigenlijk in?? (zal wel niets interessants zijn, maar had er nog nooit van gehoord (van die support dan hè ;) MPEG ken ik wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op 19 June 2003 @ 10:49:
en wat houdt dat MPEG 1 & 2 support eigenlijk in?? (zal wel niets interessants zijn, maar had er nog nooit van gehoord (van die support dan hè ;) MPEG ken ik wel)
misschien zit er een hardwarematige en/decoder in? (wild guess)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Video memory: 32MB (shared with system memory) setup by default

Ik neem aan dat dit ook naar 64MB is te zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Orion84 schreef op 19 June 2003 @ 10:49:
meeste videokaarten hebben tegenwoordig hardware matige versnelling voor mpeg1 en 2

deze dus blijkbaar ook :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog steeds geen mail terug van het notebook service center (dat belooft wat, als je de garantie een keer nodig hebt ;) ) dus ik heb nec zelf maar even een mailtje gestuurd:

Hallo,

Ik heb een vraag over een notebook: de NEC Versa P520.
Weet u wat deze notebook ongeveer presteert in 3DMark 2001SE of 2003 (van http://www.futuremark.com/ )?

Maken extra opties veel uit voor die score? Zoals deze bijvoorbeeld:
-Floppy drive
-Pentium M 1.4 GHz
-512 MB RAM
-15.1" 1400x1050 screen
-40 GB harddisk
-dvd / cd-rw combo drive
-Windows XP Professional

Alvast bedankt,

ben benieuwd...

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 25-04-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i've got mail.

nec:
Helaas kan ik uw vraag niet beantwoorden, omdat ik het niet weet.
Dit soort testen wordt voor zover mij bekend niet zozeer door fabrikanten gebruikt (i.c. niet gepubliceerd) maar door o.a. de redacties van computerbladen om verschillende systemen te vergelijken.
ja dat weet ik ook wel, alleen ze maken mij niet wijs dat ze een model niet eerst zelf testen voor het op de markt komt.

tu/e nsc:
het enige wat we hebben over de nieuwe notebooks zijn de specificaties,
zoals die op onze internet pagina vermeld staan.
Welke resulataten er uit de onderzoeken zijn gekomen, zijn ons niet beken.
Indien u deze gegevens wilt inzien/hebben, zult u hierover de betreffende
opleidingsdirecteur moeten raadplegen.
opleidingsdirecteur???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp kun je ook dvd´s branden, of niet?

En hoe kun je thuis een draadloos netwerk maken. ik heb een vaste computer met internet aansluiting.

Bvd
Bami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 12:08:
Dus als ik het goed begrijp kun je ook dvd´s branden, of niet?
nee, er zit nou eenmaal geen dvd brander in
En hoe kun je thuis een draadloos netwerk maken. ik heb een vaste computer met internet aansluiting.

Bvd
Bami
met een pci of usb wifi kaartje in die andere pc of met een accespoint aan je router/switch

zie ook Network Troubleshooting

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit inderdaad, als je goed leest, géén dvd-brander in maar een DVD-CDRW combo. Dus cdtjes branden, en cd-/dvdtjes lezen. NEC biedt wel de mogelijkheid om een losse DVD/R te bestellen voor in de drive bay. Maar zit er dus niet standaard bij.

Ennuh, ik ken wel wat (invloedrijke) mensen bij de TU/e, ik zal eens rondvragen naar benchmarks, en ook eventueel bij NEC zelf.... later meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Hallo mensen,

ik ben net nieuw hier en start komend jaar ook aan de TUe. Ik ben dus ook helemaal niet blij met die NEC P520 en dan met name zijn grafische kwaliteiten :(
Ik verwacht hier namelijk niet erg veel van en wil dus liever zelf een laptop aanschaffen.

Maar ik vraag me af wat dit voor consequenties met zich meebrengt. Als het alleen support betreft van het service center dan kan ik me hier niet druk om maken, maar hoe zit het met licenties voor bepaalde software? Zitten deze bij de laptop van de TUe inbegrepen of staan deze los van de laptop en kan ik deze dus ook met een eigen laptop gewoon krijgen?
Want als ik hierdoor met software in de problemen kom of bijvoorbeeld het verkrijgen van een gebruikersnaam voor op het TU netwerk dan zit er helaas niets anders op dan gewoon de NEC P520 aan te schaffen.

Ik zou enorm geholpen zijn als iemand mij de nadelen van het zelf aanschaffen van een laptop zou kunnen vertellen. Kan iemand mij trouwens vertellen of Acer degelijk is?

Die Toshiba's van vorig jaar zijn heel wat mooier alleen erg jammer van de beeldschermen die kapot gaan :( Ik zou namelijk het liefst een Toshiba kopen.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je krijgt van de tu een login account en alle software (behalve windows xp zelf) kan je gratis van de tue server trekken.

je hebt xp pro nodig om op een domein te kunnen inloggen.

mocht je xp pro niet hebben dan kun je natuurlijk wel altijd een goedkope studentenlicentie kopen.

edit: toevallig nog een tu/e-er die weet wat de pixelpolicy van de tue is?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ik weet nog nie wat die policy is (heb al wat studenten gevraagd, maar die wisten et nie), maar wat betreft het OS, iedereen hier heeft de map I386 op z'n schijf staan, en als ik me nie vergis zitten daar alle install files in toch?? (inclusief de WINNT32.exe installer!)

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Orion84 schreef op 21 juni 2003 @ 00:01:
ik weet nog nie wat die policy is (heb al wat studenten gevraagd, maar die wisten et nie), maar wat betreft het OS, iedereen hier heeft de map I386 op z'n schijf staan, en als ik me nie vergis zitten daar alle install files in toch?? (inclusief de WINNT32.exe installer!)
als je em bij de tue koopt wel ja,
maar als er dan iets met windows is dan kun je gewoon langs de nscb lopen en die zetten een image terug

voor degene die geen laptop van de tue kopen. zorg iig dat je wireless hebt, dat word vanaf volgend jaar ingevoerd, en op sommige punten heb je kans dat er dan ook geen normaal utp netwerk meer ligt......

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Zijn er veel mensen die voor een eigen laptop gaan??
Ikzelf denk dat ik gewoon deze neem..het is toch wel een erg mooie aanbieding, zeker voor iemand die niet veel gamed (en een goede dekstop thuis heeft staan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tano schreef op 21 June 2003 @ 00:21:
Zijn er veel mensen die voor een eigen laptop gaan??
http://www.tue.nl/notebook/ff.html
97% van de studenten doet mee aan de notebookregeling
alhoewel ik vermoed dat er dit jaar wat meer zijn die er zelf 1 kopen
Ikzelf denk dat ik gewoon deze neem..het is toch wel een erg mooie aanbieding, zeker voor iemand die niet veel gamed (en een goede dekstop thuis heeft staan...)
als je niet veel gamed en zelf een goede desktop hebt voor het geval je toch een keer wilt gamen moet je deze laptop meteen nemen

[spam]
(maar is er nou echt geen tu/e student die ff in zijn contract naar de pixelpolicy wil kijken?)
[/spam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

net ff dat contract gecheckt, maar daar staat dat niet in. misschien kun je et beste ff naar NSC mailen daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Laatst online: 10-09 00:01
weet niemand of je de shared memory van de video-chip hoger kunt krijgen?

en er staat in de specs dat 3D-surround power aanwezig is. maar heb je dan niet twee ingangen nodig voor je kabeltjes. bij mijn boxenset is dat namelijk wel het geval........

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Is het belangrijk om XP Pro UK bij je laptop te nemen of mag het ook gewoon NL zijn?
En hoe zit het nou met de 3D performance van die shared memory INTEL videochip in de NEC P520. Iedereen schreeuwt iets anders. Laat ik zo zeggen: Ik ben niet echt een gamer, zelden alleen even een nieuwe game checken. Maar het gaat me met name om grafische software. Die moet ik natuurlijk fatsoenlijk kunnen trekken. Als ik zelf een laptop koop, krijg ik 42% terug van de belasting, dus dat is ook lekker. Check deze bijvoorbeeld:

Acer Aspire 1705SCi

- Intel® Pentium® 4 processor 3,06Ghz
- Integrated 512KB L2 Cache
- SiS M650 with SiS 962 chipset
- 533MHz processor system bus
- 512MB DDR-266 SDRAM, upgradeable to max. 2048MB* on dual DIMM sockets
- 120GB ATA-100 HDD

- Integrated 1.44MB 3.5” FDD
- Integrated MediaBay with: 8x DVD + 24x(10/8/24) CD-RW combo drive

- 17.0” SXGA TFT colour LCD, 1200×1024, 16.7M colours
- nVidia GeForce FX Go 5600 64MB DDR
CRT display at 2048 x 1536 @ 75 Hz via non-interlaced external CRT
Simultaneous LCD and CRT display at:
- 1280 x 1024 @ 85Hz (for CRT)
- 1280 x 1024 @ 60Hz (for LCD)
DualView support
MPEG-2/DVD hardware-assisted capability

- Audio system with two stereo speakers & one sub-woofer
Microphone-in and headphone-out port
Audio DJ music CD control buttons (with MP3 player)

- 10/100Mbps Fast Ethernet; Wake-on-LAN ready
- 11Mbps Internal Wireless LAN
- 56K MDC V.90/V.92 data/fax modem (with international PTT approval); Wake-on-Ring ready

1 × CardBus type II
1 × RJ-11 jack for modem
1 × RJ-45 jack for Ethernet
1 × DC-in jack for AC adapter
1 × external VGA port
1 × microphone-in jack
1 × headphone-out jack
4 × USB 2.0 ports
1 × S-video-out (NTSC/PAL) port
1 × parallel port
1 × serial port
1 × PS/2-port
2 × IEEE 1394 port

Standard 103-/105-/107-/109-key, inverted "T" cursor layout, 2.5mm (minimum) key travel
Four easy-launch keys, including Internet browser, email and 2 user-programmable keys
Built-in touchpad pointing device with four-way buttons
One 10/100Mbps wired Lan & 802.11b wireless Lan switch button
Embedded numeric keypad
International language support

Temperature and humidity test
Acoustics test
Electrostatic discharge test
Free drop test
Weight pressure tests
Shock and vibration test
MTBF (Mean Time Between Failure) test
Hinge life test
Keyboard switch life test

Voor € 2119,-
- 42%
= € 1229,- 8)7

Ik vrees alleen dat hij niet zo lang met een batterij om kan gaan :P
Maar vertelt iemand me even hoe het zit met XP Pro UK of NL ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

UK of NL boeit echt helemaal niks, de versie die op de tu/e geinstalleerd wordt is geloof ik zelf in te stellen op zowel Uk als NL, zolang als et maar pro is is et goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

wiljums schreef op 21 June 2003 @ 12:02:
weet niemand of je de shared memory van de video-chip hoger kunt krijgen?

en er staat in de specs dat 3D-surround power aanwezig is. maar heb je dan niet twee ingangen nodig voor je kabeltjes. bij mijn boxenset is dat namelijk wel het geval........
er zit idd een stereo aansluiting op de laptop, dus geen echte surround output, waarschijnlijk doelen ze hier op de (redelijk standaard) virtual surround/3d effect ef hoe je et ook wil noemen. je weet wel, het derde balkje van links in windows volume control ;)

het betreft namelijk AC97 en voor zover ik weet is dat gewoon stereo.
http://help.nec-computers.com/nl/pri/item_spec_AD1981B.asp

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2003 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

is er niet de mogelijkheid een andere videokaart er in te zetten? lijkt me onwaarschijnlijk, maar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Laatst online: 10-05-2023
xsive schreef op 21 June 2003 @ 13:34:
is er niet de mogelijkheid een andere videokaart er in te zetten? lijkt me onwaarschijnlijk, maar toch?
8)7 nee :P

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

nee, de i855Gm chipset ondersteund geen "externe" grafische kaart. daarvoor hebben ze de i855PM chipset, maar die zit er dus nie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op 21 juni 2003 @ 10:45:
net ff dat contract gecheckt, maar daar staat dat niet in. misschien kun je et beste ff naar NSC mailen daarover.
Ik heb wel een dode pixel op mijn toshiba en ik heb het wel gehoord van het NSC wat de policy is. Deze is zeer ongunstig, er moeten hele vlekken zijn van meer dan 10 px in het midden van het scherm.
Hoe de policy voor de P520 is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

voordeel is natuurlijk wel dat de P520 1400x1050 is dus zijn de pixels wel kleiner dan bij de 6100. of zou het grotere scherm dit weer opheffen?? ben ff te lui om dat uit te rekenen.

(bij de 6100 is een dode pixel nie zo erg, daar wordt je scherm toch regelmatig van vervangen |:( )

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2003 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

op http://www.de-laptopper.nl staan leuke flappies :)
Is dit geen leuk beestje? ik bedoel ik geloof nog altijd in het goede bij toshiba...

Sat. Pro M10

Intel Pentium M centrino 1.6 Ghz
1 MB cache, 400 MHz PSB
256MB DDR RAM (deze natuurlijk even upgraden)
60 GB (5400 rpm)
24x10x24 CD-RW/8xDVD combo Slim SelectBay
15.0" SuperFine TFT (1600 x 1200 UXGA), indicated as 15.U
Bundled USB Floppy Drive
nVidia GeForce4 420 Go with 32 MB DDR video RAM, 4x AGP
Intel PRO/Wireless 2100 miniPCI integrated (WiFi, 802.11b)
Bluetooth integrated
Integrated 10/100 ethernet (RJ45)
Up to 5:05 hr (MobileMark), up to 8:13 hr with optional Slim SelectBay battery
Dual Pointing mouse: AccuPoint II or Touchpad selectable
SD (with I/O), 56 kbps (V.90) modem, Fast IR, no PS/2, no serial, parallel
Harman-Kardon Stereo Sound, 2 x PC Card (CB), TV-out, iLink, 2 * USB 2.0
334 x 293 x 41 mm, 3.1 - 3.3 kg, onyx blue
Windows XP Professional (UK, NL, FR) install (XPP)
Drag'n Drop CD, Intervideo WinDVD, Utilities
1 year pickup & return warranty

1 x koptelefoon
1 x DC-in
1 x extern beeldscherm
1 x uitbreidingsbus aansluiting
1 x TV-out (NTSC/PAL; RCA connector)
1 x parallel (ECP)
1 x RJ-11
1 x RJ-45
1 x i.LINK® (IEEE 1394 / Firewire)
1 x SD Card slot
1 x Fast Infrared Port (FIR)
1 x externe microfoon
2 x USB 2.0

Draadloze technologie : Bluetooth
Compliancy : FIR
Draadloze technologie : Fast InfraRed
Compliancy : Wi-Fi™
Netwerk ondersteuning : 802.11b integrated, dual band (802.11a/b) ready
Draadloze technologie : Wireless LAN

batterij:

technologie : lithium-ion
maximale batterijtijd : up to 5.8 (Mobile Mark) uur
batterijtijd met optionele 2e batterij : up to 9.1 (Mobile Mark) uur

gewicht is ongeveer 3.3 kg... hierboven las ik ergens dat 3 kg al te veel was, maar denk dan eens terug aan je boekentas van die middelbare school :P
die GeForce lijkt me toch dik in orde alhoewel het helaas geen FX is...
20 gb extra en 5400 rpm is toch wel wat lekkerder dan 4200 rpm :P
tel daar nog eens het design bij op en je hebt toch een lekker laptopje dacht ik zo!
Het probleem is alleen: wie durft er nog een toshiba te kopen aangezien vrijwel iedereen een defect beeldscherm heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door xsive op 21-06-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die geforce is een mx go chip, het mobiele broertje van de gf4mx. en die is weer net iets beter dan de gf2. en dat is weer ongeveer waar de i855gm mee te vergelijken is. dus als je voor de grafische chip alleen een andere laptop koopt moet je deze niet doen.

en ja, die toshiba 6100 had ook een mx go. die is dan ook niet zo heel veel beter dan den i855gm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

wacht even je zegt eerst dat de GF mx go met de i855gm te vergelijken is en vervolgens is de 16 mb uitvoering van de GF mx go al beter dan de i855gm... :P
ik bespeur hier een lichte tegenspraak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Maar goed ik begrijp dus toch hieruit dat al met al die NEC P520 helemaal niet zo'n slecht beestje is? alleen jammer dat er geen FIREWIRE en geen Bluetooth opzit of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

volgens mij hebben ze gewoon voor NEC gekozen omdat NEC NL in Eindhoven gevestigd is :P dikke lul drie bier

ik heb trouwens zo'n voorgevoel dat medio augustus al centrino's verkrijgbaar zijn van 2 Ghz. Zit je toch niet zo mooi met je 1.4 Ghz

m.a.w. we zouden ze gewoon nu al moeten krijgen :P heb ik tenminste iets te doen in de vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsive schreef op 21 June 2003 @ 14:58:
wacht even je zegt eerst dat de GF mx go met de i855gm te vergelijken is en vervolgens is de 16 mb uitvoering van de GF mx go al beter dan de i855gm... :P
ik bespeur hier een lichte tegenspraak ;)
hij is wel iets beter, maar gigantisch veel maakt het niet uit.

@andere vraag: precies. verder deugt de pixelpolicy en de accutijd (3 uur voor een centrino rofl) niet.

@derde vraag: ze hebben die nec met name gekozen omdat die heel stevig is. dat debacle van vorig jaar willen ze niet nog een keer.

ps: gebruik svp je edit button

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Jah, dat zijn nu eenmaal de mensen die moeten kiezen welke notebook ze willen hebben. De TU/e heeft dit ding wel getest op snelheid, duurzaamheid, etc.

"De keuzeadviescommissie, bestaande uit vertegenwoordigers van de opleidingen heeft een advies aan het College van Bestuur opgesteld voor het type uit te leveren notebook en voor de daarop te installeren basissoftware."

Daarnaast zorgt de TU/e voor 5 jaar garantie (extra afgekocht).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat je softwarelicenties en garantie gelden zolang je student bent op de TU/e, vergis ik me?
En dat 3D sound power, sja, het zou een leuke aanduiding kunnen zijn voor stereo boost ofzo. Misschien is de microfoon plug wel multifunctional voor de rear speakers :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

xsive schreef op 21 June 2003 @ 15:03:
ik heb trouwens zo'n voorgevoel dat medio augustus al centrino's verkrijgbaar zijn van 2 Ghz. Zit je toch niet zo mooi met je 1.4 Ghz
Dat is echt lulkoek. De 1.7GHz zijn nog niet eens gelanceerd of te koop, en bovendien is 2GHz met de huidige Pentium-M vrijwel uitgesloten. Kortom, doe niet zulke onzinnige uitspraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsive schreef op 21 June 2003 @ 14:44:
op http://www.de-laptopper.nl staan leuke flappies :)
Is dit geen leuk beestje? ik bedoel ik geloof nog altijd in het goede bij toshiba...

Sat. Pro M10
....
wie durft er nog een toshiba te kopen aangezien vrijwel iedereen een defect beeldscherm heeft?
Als je dan toch op die toer wilt, dan zullen ze bij het NSC voor jouw nog wel een aardige 6100 hebben staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Exirion schreef op Sunday 22 June 2003 @ 03:05:
Dat is echt lulkoek. De 1.7GHz zijn nog niet eens gelanceerd of te koop, en bovendien is 2GHz met de huidige Pentium-M vrijwel uitgesloten. Kortom, doe niet zulke onzinnige uitspraken :)
ok je hebt gelijk :) beetje overdreven. keep it up. Ik zou het liefst een 1.6 Ghz hebben. Maar kunnen jullie me adviseren wat ik het beste kan doen: Zelf eentje kopen of die van de TUe nemen. Die NEC zal heus niet verkeerd zijn, maar ik lees allemaal van die vage dingen zoals dat het scherm niet scherp is en dat die videokaart geen goede openGL levert. Dat zijn toch zaken die ik jammer zou vinden. Anderzijds kan ik me niet voorstellen dat die NEC niet relaxed zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsive schreef op 22 juni 2003 @ 18:28:
[...]

ok je hebt gelijk :) beetje overdreven. keep it up. Ik zou het liefst een 1.6 Ghz hebben. Maar kunnen jullie me adviseren wat ik het beste kan doen: Zelf eentje kopen of die van de TUe nemen. Die NEC zal heus niet verkeerd zijn, maar ik lees allemaal van die vage dingen zoals dat het scherm niet scherp is en dat die videokaart geen goede openGL levert. Dat zijn toch zaken die ik jammer zou vinden. Anderzijds kan ik me niet voorstellen dat die NEC niet relaxed zou zijn...
dat van dat scherm heb ik nog nergens gehoord, en opengl moet volgens de intel site gewoon lukken.

het is een geweldige laptop, maar met de volgende nadelen:
-waardeloze pixelpolicy vanuit de tue
-matige grafische kaart
-accutijd van 3 uur ondanks een dure centrino
-geen firewire (maar daar hebben we de cardbus voor uitgevonden)

mocht je dat allemaal geen probleem vinden dan moet je hem kopen, anders niet. ik zelf wou hem eerst niet, maar nou twijfel ik toch weer, want binnenkort is onze desktop ook game-geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zo waardeloze pixelpolicy vanuit de tue? Zij zijn niets meer of minder dan een klant van toshiba of NEC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Indigo=-
  • Laatst online: 13-09 23:51
Wat je zeker niet moet vergeten als je er zelf eentje koopt is de garantie. Heb je er eentje van de TUE en mocht er een keer iets defect gaan dan loop je even naar het notebook service centrum. Daar zetten ze je hardeschijf over in een leenlaptop en je kunt weer even vooruit. Als je laptop gerepareerd is mag je de leenlaptop weer inleveren en krijg je je eigen weer terug.
Ik denk dat er erg weinig winkels of leveranciers zijn die dit soort service geven. Meestal ben je dan toch je laptop weer een paar weken kwijt. En als je dan geen reserve laptop achter de hand hebt kun je wel eens in grote problemen komen. Al hangt dat natuurlijk wel van de studie af.
Ik zou dus alleen een andere laptop nemen als je zeker weet dat je bij een probleem meteen de beschikking hebt over een reserve laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 19:16:
hoe zo waardeloze pixelpolicy vanuit de tue? Zij zijn niets meer of minder dan een klant van toshiba of NEC...
Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 14:31:
[...]

Ik heb wel een dode pixel op mijn toshiba en ik heb het wel gehoord van het NSC wat de policy is. Deze is zeer ongunstig, er moeten hele vlekken zijn van meer dan 10 px in het midden van het scherm.
Hoe de policy voor de P520 is weet ik niet.
make up your mind...

of wou je beweren dat die 10 pix gewoon policy van toshiba is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

gunhead schreef op Sunday 22 June 2003 18:38:
dat van dat scherm heb ik nog nergens gehoord, en opengl moet volgens de intel site gewoon lukken.
zie dit:
wildhagen schreef op Wednesday 28 May 2003 19:51:
Ik vind de laptop trouwens vrij lelijk (ik heb hem al in het echt gezien, bij een collega die bij het notebook-project betrokken is, zelf zit ik niet in het project).
Het scherm is imho ook nogal gemiddeld qua kwaliteit, een tikje aan de vage/onscherpe kant. Ook hier vind ik het scherm van de 6100 een stuk strakker. Let wel: ik zeg dus niet dat het scherm slecht is, want dat is imho niet zo. Het komt alleen (wederom imho) niet boven de middenmoot uit.
ik weet natuurlijk niet of ik dit moet geloven aangezien de P520 nog niet beschikbaar is, zeker niet in mei als je het mij vraagt!
Wat de openGL betreft, dat zal die INTEL vast wel ondersteunen, maar ik verwacht dus geen lekkere framerate.

en die accutijd he, in de specs staat toch dat die tussen de 3 en 5,5 uur ligt of iets in die buurt? of heb ik dat nou verkeerd gezien?

En die pixelpolicy... dat is wel erg shit ja... normaal heb je toch recht op een nieuwe vanaf 8 defecte pixels of niet dan?

ik zit dus zelf ook enorm met de twijfel wat ik het beste kan doen. Die garantie is echt super natuurlijk. Anderzijds kan ik via het werk een laptop aanschaffen met 42% korting waar ik maar wil, dus ik zou misschien iets mooiers uit kunnen halen. Maar ja... }:O

[ Voor 10% gewijzigd door xsive op 23-06-2003 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

make up your mind...

of wou je beweren dat die 10 pix gewoon policy van toshiba is???
Ik zou er niet van staan te kijken... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bestel je die notebook van de tue eigenlijk. of is hij al besteld bij je aanmelding bij de school en moet je als je een andere wilt afmelden?

Kan iemand dit mij uitleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsive schreef op 23 June 2003 @ 12:21:
[...]
zie dit:

[...]

ik weet natuurlijk niet of ik dit moet geloven aangezien de P520 nog niet beschikbaar is, zeker niet in mei als je het mij vraagt!
Wat de openGL betreft, dat zal die INTEL vast wel ondersteunen, maar ik verwacht dus geen lekkere framerate.
helaas ja
en die accutijd he, in de specs staat toch dat die tussen de 3 en 5,5 uur ligt of iets in die buurt? of heb ik dat nou verkeerd gezien?
Up to 2 hours additional battery life*

en die multibay zit de floppy dus al in :(
En die pixelpolicy... dat is wel erg shit ja... normaal heb je toch recht op een nieuwe vanaf 8 defecte pixels of niet dan?
volgens bepaalde jurisprudentie heb je zelfs recht op een nieuwe als er ook maar 1 dode of hot pixel is. alleen zal je daarvoor wel naar de kantonrechter moeten omdat fabrikanten nog steeds hun eigen policy hanteren.
ik zit dus zelf ook enorm met de twijfel wat ik het beste kan doen. Die garantie is echt super natuurlijk. Anderzijds kan ik via het werk een laptop aanschaffen met 42% korting waar ik maar wil, dus ik zou misschien iets mooiers uit kunnen halen. Maar ja... }:O
tja, dilemma. je kunt ook gewoon die van de tu kopen en als het niets is kun je altijd nog een nieuwe kopen. is wel de kostbaarste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 12:37:
Hoe bestel je die notebook van de tue eigenlijk. of is hij al besteld bij je aanmelding bij de school en moet je als je een andere wilt afmelden?

Kan iemand dit mij uitleggen
bij je aanmeldings papieren zit ook een formulier om aan te geven of je aan et notebook project deelneemt. en die heb je of al binnen of je krijgt ze binnen kort vermoed ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 23-06-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:22
halverwege juli kreeg je een inschrijfpakket is mij verteld. Daar zal dat ook wel inzitten neem ik aan

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

bartjenl schreef op 23 June 2003 @ 14:09:
halverwege juli kreeg je een inschrijfpakket is mij verteld. Daar zal dat ook wel inzitten neem ik aan
yep dat bedoel ik

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.