[TU/e notebook 2003] NEC P520

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.194 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 14:43:
[...]

ik zie alleen "32 Mb embedded Intel videochip" staan
En aangezien er momenteel maar één Centrino-chipset met embedded video is, weet je zeker dat het die 855GM is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vreemd ja. misschien wordt dat ding eenmalig voor de tu/e in elkaar gezet?
Ai.. net te laat met editen |:(

Is een compleet aparte serie wel haalbaar? Het gaat naar mijn weten om zo'n 3000 laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 18:49
Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 14:43:
[...]
De enige embedded Intel videochip die voor het centrino platform beschikbaar is de 855gm...

Verder vrees ik het ergste voor de 3d-performance. Laatst wat testjes gelezen op internet (van een 1.6 Ghz PM met intel extreme graphics 2) en deze trok in 3dmark2001 (niet 2003) amper de 2000 punten :(
Nu kun je met de huidige laptops (toshiba 6100) geen vergelijkende score krijgen omdat 3dmark weigert de volledige test te doorlopen in 1024x768x32. Maar ik vrees toch dat je er (qua 3d performance) niet veel op vooruit zult gaan...

[edit]

Hmmm... toch sneller leren typen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Lord-M op 30-05-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 14:43:

[...]

nou alleen nog ff benchmarks vinden, liefst in vergelijking met de geforce fx go 5200
In onze huidige laptop (die dus vervangen gaat worden, de toshiba sp 6100) zit een GeForce Go 420 met 16 MB geheugen en ik vind het al prima als de 855GM die prestaties kan halen aangezien we nu heel redelijk kunnen gamen (tot 1024x768)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeForce Go 420 met 16 MB geheugen
gamen (tot 1024x768)
??? ik heb hier een desktop met een gf4mx460 64 mb ddr, en de meeste games gaan op 1024x768 onder zwaar protest.
of heb je anti-a, aniso, etc uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord-M
Gamen op 1024 lukt met de huidige toshiba inderdaad niet echt (zeker niet in bijvoorbeeld generals of vice city), maar alles loopt heel aardig.
Vrees toch dat, dat met de 855gm wat minder mooi zal lopen allemaal, maar goed, ik heb nog geen goed vergelijkend materiaal gevonden.

[ Voor 18% gewijzigd door Lord-M op 30-05-2003 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 14:51:
[...]

[...]

??? ik heb hier een desktop met een gf4mx460 64 mb ddr, en de meeste games gaan op 1024x768 onder zwaar protest.
of heb je anti-a, aniso, etc uit staan?
Yep alle flashy opties uit staan. Alleen resolutie en wat detail options.
En dan heb ik het over games als UnrealTournament, GTA: Vice City, F12002 etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook maar een laptop, het gaat mij er alleen om dat de games goed te spelen zijn. Het hoeft er voor mij niet op en top uit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb je bij laptopschermpjes bij gamen niet enorm last van het "na-ijlen" van het scherm? Of hebben moderne displays daar geen last meer van?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord-M
wildhagen schreef op 30 mei 2003 @ 14:54:
Heb je bij laptopschermpjes bij gamen niet enorm last van het "na-ijlen" van het scherm? Of hebben moderne displays daar geen last meer van?
Bij de huidige schermpjes absoluut niet meer (iig bij de toshiba 6100 heb ik nergens last van, kan probleemloos potje ut2k3 spelen bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb me nooit echt gestoord aan iets dus dat zal wel niet dan..
kan ook komen omdat ik geen hardcore gamer ben en daar niet op let ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Laptops zijn niet om mee te gamen. :)

[ Voor 94% gewijzigd door GA!S op 06-06-2003 00:56 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 14:56:
Kheb me nooit echt gestoord aan iets dus dat zal wel niet dan..
kan ook komen omdat ik geen hardcore gamer ben en daar niet op let ?
Mwah, bij die oude schermen (iig van de Toshiba 300, maar die is inmiddels wel iets van 5 jaar oud natuurlijk) zag je dat echt wel, dan bleef het vorige beeld nog een deel van een seconde staan zeg maar. Daarom was gamen op die dingen nauwelijks of helemaal niet te doen.

Om dat te zien hoef je niet specifiek er op te letten, dat zie je meteen ;)

Bij de modernere schermen speelt het probleem niet meer, las ik in de reply boven jou.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dat kwam ook wel omdat die Chips & Technologies chip in die 300 niet echt de snelste kaart is. Ik denk zelfs dat het scherm het probleem niet eens was. ;)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

GA!S schreef op 30 May 2003 @ 15:00:
Dat kwam ook wel omdat die Chips & Technologies chip in die 300 niet echt de snelste kaart is. Ik denk zelfs dat het scherm het probleem niet eens was. ;)
Volgens mij was die Chips&Tech in zijn tijd niet eens zo'n slecht kaartje. We hebben het natuurlijk wel over 5/6 jaar terug hé. Volgens mij waren er toen uberhaupt maar héél weinig producenten van notebook-videokaartjes. Naast Chips&Tech kan ik eigenlijk alleen S3 bedenken als producent. En S3 staat en stond ook niet écht bekend as de Formule 1 onder de videokaarten.

Bij nader inzien: maakte ATI toen ook geen videokaarten voor laptops? Maarja, ATI was ook erg traag (we hebben het dus over de periode van vér voor de Radeon-tijd, eerde Rage-tijd. Goede 2D-kaartjes, maar erg traag).

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 30-05-2003 15:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

3d accelerators in laptops zijn pas sinds de GF go's eigenlijk gemeengoed geworden. Was zover ik weet ook de eerste grafische kaart die desktop prestaties naar een laptop bracht.

[ Voor 40% gewijzigd door GA!S op 06-06-2003 00:56 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat nu als ik de vervanging door die NEC weiger? Ik heb namelijk vorig jaar gekozen voor een laptop mét 3D accelerator en daarvoor ook betaald. En staat er niet in het contract (zover ik me kan herinneren) dat ze ons iets gelijkwaardigs of beter moeten bieden? Is dit dan in totaal of elke spec apart?

Ik heb namelijk vorig jaar meegedaan met die laptop actie omdat het een prima desktopvervanger is op alle fronten. (behalve het scherm dat het niet doet :D)

Nu krijg ik een laptop waarnaast ik toch nog een desktop moet kopen om redelijk te kunnen gamen.

Ik vraag me af of ze ook hieraan hebben gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Je kan die oude ook houden geloof ik, alleen vervalt dan je recht op service.

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XKB schreef op 30 mei 2003 @ 16:26:
Je kan die oude ook houden geloof ik, alleen vervalt dan je recht op service.
Daar heb ik toch ook niet voor betaald :'(

dus omdat toshiba ondeugdelijke laptops bouwt moet ik:

- of deze laptop die binnen enkele maanden zeker stukgaat houden zonder garantie (ofwel: afwachten tot je hem kunt dumpen want repareren is te duur)
- of een NEC laptop aanvaarden die qua 3D prestaties er ontzettend op achteruitgaat t.o.v. de 6100
- of misschien geld terug (?) en zelf bijleggen om een fatsoenlijke laptop te kopen

kort samengevat: het kost mij altijd geld om dezelfde 3d prestaties te houden waar ik oorspronkelijk voor heb gekozen.
Is op zich niet echt rechtvaardig lijkt me.

(Verder vind ik de specs top hoor :7)

-EDIT- Typo -EDIT-

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
athlonkmf schreef op 28 mei 2003 @ 15:45:
Helaas is het nog steeds de "oude" centrinoplatform... Als mensen een jaartje later beginnen met de TU krijgen ze waarschijnlijk degene met een 802.11a-versie... maar ja, deze is ook al lekker genoeg.
Ik mag toch hopen dat je 802.11G bedoeld? Als ze A gaan gebruiken...zijn ze iig in europa niet slim bezig. G is de nieuwe standaard, A is een geflopt idee geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 16:31:
[...]

Daar heb ik toch ook niet voor betaald :'(

dus omdat toshiba ondeugdelijke laptops bouwt moet ik:

- of deze laptop die binnen enkele maanden zeker stukgaat houden zonder garantie (ofwel: afwachten tot je hem kunt dumpen want repareren is te duur)
- of een NEC laptop aanvaarden die qua 3D prestaties er ontzettend op achteruitgaat t.o.v. de 6100
- of misschien geld terug (?) en zelf bijleggen om een fatsoenlijke laptop te kopen

kort samengevat: het kost mij altijd geld om dezelfde 3d prestaties te houden waar ik oorspronkelijk voor heb gekozen.
Is op zich niet echt rechtvaardig lijkt me.

(Verder vind ik de specs top hoor :7)

-EDIT- Typo -EDIT-
als vervanging voor je desktop kun je die 6100 prima houden, als je zorgt dat ie helemaal in orde is en je gebruikt em daarna alleen nog maar als desktop vervanger (dus niet meenemen naar school in je rugzak), dan blijft ie wel heel. maar jah, daar heb je natuurlijk ook niet voor betaald ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op 30 May 2003 @ 16:46:
[...]

als vervanging voor je desktop kun je die 6100 prima houden, als je zorgt dat ie helemaal in orde is en je gebruikt em daarna alleen nog maar als desktop vervanger (dus niet meenemen naar school in je rugzak), dan blijft ie wel heel. maar jah, daar heb je natuurlijk ook niet voor betaald ;)
Jij snapt het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Voor degene die willen weten wat de prestaties van de 855gm inhoudt
exirion heeft een test gedaan mbv UTK2003 benchmark.

Exirion in "Asus M2400n Centrino M2000-series notebo"

Die cijfers zeggen me helemaal absoluut niks though, ben geen gamer :|

En cutebritney, het was volgens mij wel de a ja... geen g. waarom ze dat deden :?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cutebritney schreef op 30 May 2003 @ 16:32:
[...]

Ik mag toch hopen dat je 802.11G bedoeld? Als ze A gaan gebruiken...zijn ze iig in europa niet slim bezig. G is de nieuwe standaard, A is een geflopt idee geweest....
a is toch 5 ghz? meen me te herrinneren dat dat in veel europese landen niet eens mag. en g is backwards compatible met b. zal dus idd wel g worden

edit: oei, 2000 punten in 3dmark2001 is niet echt veel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een schijt videokaart zeg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar de prijs. In Juni zouden we daar toch bericht over krijgen geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 16:22:
Wat nu als ik de vervanging door die NEC weiger? Ik heb namelijk vorig jaar gekozen voor een laptop mét 3D accelerator en daarvoor ook betaald. En staat er niet in het contract (zover ik me kan herinneren) dat ze ons iets gelijkwaardigs of beter moeten bieden? Is dit dan in totaal of elke spec apart?
Je hebt niet voor voor een laptop met 3D accelerator gekozen en betaald. Je heb voor een laptop gekozen die aan bepaalde minimale eisen moest voldoen en daar zat zeker geen 3D accelerator bij. De minimale specs waren veel slechter dan je werkelijk hebt heb gekregen met de Toshiba 6100. Kijk maar eens in je PO daar staat nergens de Toshiba 6100 vermeld alleen maar de minimale eisen en daar voldoet de NEC ook ruimschoots aan dus je moet de specs niet vergelijken met je Toshiba maar met de minimale eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 17:28:
Ik ben benieuwd naar de prijs. In Juni zouden we daar toch bericht over krijgen geloof ik?
neem maar gewoon aan rond de 1100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 17:28:
[...]

Je hebt niet voor voor een laptop met 3D accelerator gekozen en betaald. Je heb voor een laptop gekozen die aan bepaalde minimale eisen moest voldoen en daar zat zeker geen 3D accelerator bij. De minimale specs waren veel slechter dan je werkelijk hebt heb gekregen met de Toshiba 6100. Kijk maar eens in je PO daar staat nergens de Toshiba 6100 vermeld alleen maar de minimale eisen en daar voldoet de NEC ook ruimschoots aan dus je moet de specs niet vergelijken met je Toshiba maar met de minimale eisen.
Ok... dus zo zit het in elkaar.
Nu weet ik in ieder geval waar ik (helaas) aan toe ben.

Thnx voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
@wildhagen

Waarom wordt studentex4 niet gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Unicron schreef op 31 May 2003 @ 11:17:
@wildhagen

Waarom wordt studentex4 niet gereset?
Is een half uur geleden gebeurd (ben jij diegene die dat mailtje stuurde?)... doet-ie het nog niet?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op 31 May 2003 @ 12:23:
[...]

Is een half uur geleden gebeurd (ben jij diegene die dat mailtje stuurde?)... doet-ie het nog niet?
werk jij ook in het weekend? da's pas service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 12:28:
[...]

werk jij ook in het weekend? da's pas service
Nou, in principe niet, maar ik kreeg een mailtje dat een van de Studentenmail-servers het niet meer deed, dus heb ik Terminal Services maar ff uit de kast getrokken (via VPN uiteraard). Zat toch al achter de PC, dus kleine moeite :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
wildhagen schreef op 31 May 2003 @ 12:23:
[...]

Inderdaad dat was ik. maar waarom duurt het steeds zolang. Ik neem toch aan dat voor een groot serverpark als de TU/e ook in het weekend iemand aanwezig is?

Met kerstmis lag die er ook al 3 dagen uit.

Hij doet het nu ja

[ Voor 3% gewijzigd door Unicron op 31-05-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Unicron schreef op 31 May 2003 @ 12:32:
[...]

Inderdaad dat was ik. maar waarom duurt het steeds zolang. Ik neem toch aan dat voor een groot serverpark als de TU/e ook in het weekend iemand aanwezig is?

Met kerstmis lag die er ook al 3 dagen uit.
Nou, zo groot is het serverpark nu ook weer niet, slechts 85 servertjes ongeveer. Nee, 's weekends is er niemand, maar meestal word de mail wel gelezen (iig door mij, maar ook wel door mijn collega's neem ik aan), en dan word er vanaf thuis nog wel eens wat gedaan bij problemen, zoals nu dus.

En van dat Kerst: ik weet het niet meer, te lang geleden, maar ja, met Kerst hebben óók systeembeheerders familie-verplichtingen :)

We doen ons best, meer kunnen we ook niet doen, we zijn ook maar mensen...
Hij doet het nu ja
Mooi, probleem voorlopig opgelost dus. Ik zal mijn collega vragen of hij er maandag nog even naar wil kijken voor zover nodig en mogelijk, ik ben zelf geen Exchange-beheerder (zijn 2 collega's van me), dus ik kan er verder toch geen wijs uit.

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 31-05-2003 12:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

O, o, ik zie een probleem komen..... en wel dit probleem: nieuws: Intels Centrino incompatibel met VPN-software

Die NEC P520 is een Centrino, draait op Windows XP, en op de TU/e kan je (hoeft niet natuurlijk) VPN gebruiken....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

wildhagen schreef op 31 mei 2003 @ 13:55:
O, o, ik zie een probleem komen..... en wel dit probleem: nieuws: Intels Centrino incompatibel met VPN-software

Die NEC P520 is een Centrino, draait op Windows XP, en op de TU/e kan je (hoeft niet natuurlijk) VPN gebruiken....
tsja, maar als je dus vanaf thuis op je netwerkschijven wilt of je mail zonder webacces of pop/imap wilt lezen, heb je dus wel degelijk VPN nodig sinds dat ze directe toegang geblokkeerd hebben (waarom eigenlijk). tis echt enorm irritant dat je thuis niet als sxxxxxx user kunt inloggen als je aan internet hangt, want dan duurt dat een eeuwigheid omdat ie niet geconnect kan komen op het domein. ik werk tegewoordig alleen nog maar met mijn admin account, ook op tu/e, want steeds switchen tussen twee users zuigt ook. hierdoor kan ik alleen niet zomaar bij mijn netwerkschijf en dat is wel vervelend.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Orion84 schreef op 31 mei 2003 @ 14:14:
[...]

tsja, maar als je dus vanaf thuis op je netwerkschijven wilt of je mail zonder webacces of pop/imap wilt lezen, heb je dus wel degelijk VPN nodig sinds dat ze directe toegang geblokkeerd hebben (waarom eigenlijk).
Waarom? Nou, omdat een heel stel scriptkiddie-losers grote lol had... daarom is NetBIOS (poorten 137-139 en 445) van buiten de TU/e dichtgezet... meer info heeft in de Cursor gestaan @ http://www.tue.nl/cursor/.../achtergrond/special2.htm

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik eigenlijk zou willen weten. Is het niet mogelijk om zowel de nieuwe laptop van den TU te krijgen en de Toshiba 6100 overkopen. Of mag dat niet? Is hier iets meer over bekend.

Wat willen ze anders met deze laptops doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 17:19:
[...]

a is toch 5 ghz? meen me te herrinneren dat dat in veel europese landen niet eens mag. en g is backwards compatible met b. zal dus idd wel g worden
er worden regelingen doorgevoerd waardoor de 5 ghz bond ook beschikbaar komt voor wlan, dat is mooi, want als je er vanuit gaat dat A en B dezelfde techniek zijn dan kan de opvolger van A, H ofzo (als B staat tot G dan A staat tot H) tot dezelfde verhouding in snelheid komen:
11 -> 54
54 -> 265
hmm... lekkere snelheid :D moet te halen zijn, logisch gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 03:15:
[...]

er worden regelingen doorgevoerd waardoor de 5 ghz bond ook beschikbaar komt voor wlan, dat is mooi, want als je er vanuit gaat dat A en B dezelfde techniek zijn dan kan de opvolger van A, H ofzo (als B staat tot G dan A staat tot H) tot dezelfde verhouding in snelheid komen:
11 -> 54
54 -> 265
hmm... lekkere snelheid :D moet te halen zijn, logisch gezien
dat zal dan wel. best jammer die versnippering. ik krijg een soort deja-vu met het flashgeheugen: ook iets van 7 verschillende formaten.

daar zijn al een tijdje multo-readers voor, dus ik verwacht dat alle accepoints binnen no time ook alle bestaande standaarden aan kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 21:57:
wat ik eigenlijk zou willen weten. Is het niet mogelijk om zowel de nieuwe laptop van den TU te krijgen en de Toshiba 6100 overkopen. Of mag dat niet? Is hier iets meer over bekend.

Wat willen ze anders met deze laptops doen...
Wat ik begrepen heb, is dat (bijna) al die 6100's worden doorverkocht aan een bedrijf dat ze als desktop-systemen in wil zetten. Dan zal dat van jou dus niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 11:25:
[...]

Wat ik begrepen heb, is dat (bijna) al die 6100's worden doorverkocht aan een bedrijf dat ze als desktop-systemen in wil zetten. Dan zal dat van jou dus niet mogelijk zijn.
dat niet alleen, maar stel dat de tu/e die rechtszaak tegen toshiba wint (kans niet uitgesloten dacht ik zo). dan moet toshiba betalen voor de vervanging van die laptops, en het lijkt me redelijk dat ze dan wel die oude mogen hebben. kunnen ze altijd nog gebruiken voor de onderdelen.

ik ben geen jurist, maar volgens mij is het niet de bedoeling de tu het geld voor de vervanging incasseert, en ook nog eens de oude verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 11:28:
[...]

dat niet alleen, maar stel dat de tu/e die rechtszaak tegen toshiba wint (kans niet uitgesloten dacht ik zo). dan moet toshiba betalen voor de vervanging van die laptops, en het lijkt me redelijk dat ze dan wel die oude mogen hebben. kunnen ze altijd nog gebruiken voor de onderdelen.

ik ben geen jurist, maar volgens mij is het niet de bedoeling de tu het geld voor de vervanging incasseert, en ook nog eens de oude verkoopt.
I think you are right _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de tu/e heeft de rechtzaak gewonnen, ik weet niet de exacte uitspraak van de rechter, maar toshiba moet iig opdraaien voor vervanging van alle laptops vna de huidige eerstejaars, ik weet niet of de 6100's inderdaad aan dat bedrijf verkocht worden, of je ze kan houden, kan kopen als tweedehands laptop via het notebook service center of dat ze allemaal teruggaan naar toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zegt het zelf al:
toshiba moet iig opdraaien voor vervanging van alle laptops vna de huidige eerstejaars
ver·van·gen (ov.ww.)
2 iets in de plaats stellen van => substitueren

toshiba heeft dus het recht die 6100's terug te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RoadRunner 84: wanneer is dat dan voorgekomen, volgens jouw?? Bij mijn weten is er nog geen rechtzaak geweest...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Laatst online: 00:52

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Maar zal het dan nu verplicht worden om je notebook om te ruilen? ik ga het zowieso doen, maar stel dat iemand heel gehecht is aan de 6100 (vreemd, maar het kán), mag je hem dan houden, of MOET je hem laten vervangen.

Ik vind het nog steeds vreemd dat er geen specificaties op de site van NEC staan. Zou het model nog té nieuw zijn om te vermelden?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy schreef op 01 juni 2003 @ 16:11:
Maar zal het dan nu verplicht worden om je notebook om te ruilen? ik ga het zowieso doen, maar stel dat iemand heel gehecht is aan de 6100 (vreemd, maar het kán), mag je hem dan houden, of MOET je hem laten vervangen.

Ik vind het nog steeds vreemd dat er geen specificaties op de site van NEC staan. Zou het model nog té nieuw zijn om te vermelden?
Op de internationale site van NEC (www.nec-online.com) staan al meer Centrino modellen dan op de nederlandse site. Maar van de P520 nog steeds geen spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy schreef op 01 June 2003 @ 16:11:

ik weet er het fijne niet van, maar iemand had gepost dat je een contract hebt met de tu, waarin sprake is van een laptop met bepaalde specs, en niet van een bepaald merk/type. aan die specs voldoet de nec dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 18:25:
[...]

ik weet er het fijne niet van, maar iemand had gepost dat je een contract hebt met de tu, waarin sprake is van een laptop met bepaalde specs, en niet van een bepaald merk/type. aan die specs voldoet de nec dus ook.
Het lijkt me logischer dat je een nieuw contract moet tekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 16:10:
@RoadRunner 84: wanneer is dat dan voorgekomen, volgens jouw?? Bij mijn weten is er nog geen rechtzaak geweest...
ik vertel alleen wat ik van eerste en tweedejaars studenten hoor, ik zit zelf nog in vwo6.
het zou misschien ook kunnen dat toshiba en tu/e een schikking overeengekomen zijn, al lijkt me dat onwaarschijnlijk aangezien toshiba volledig opdraait voor de kosten.
Ik weet ook niet of er een daadwerkelijke vervanging is of dat tochshiba nieuwe moet kopen.

Even iets anders, een vriend van me beweert dat de centrino processor in deze laptop er voor zorgt dat er alleen windows xp en hoger gedraaid kan worden (tcpa?) weet iemand wat hier van waar is (url's graag :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me echt flauwekul. ik heb zitten zoeken op intel.com maar kon er niets over vinden. dat die centrino het optimaalst presteert in windows xp zou kunnen,.

een vriend van me heeft een centrino en die kan iig booten vanaf een pc-dos 7 floppy en een knoppix cdrom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 20:28:
[...]

ik vertel alleen wat ik van eerste en tweedejaars studenten hoor, ik zit zelf nog in vwo6.
Nou die weten er net zo veel af als jij, immers wij - eerste en tweedejaars studenten van de TU/e - moet het ook maar te weten zien te komen via de 'media'.
[cursor, nsc, kranten, teletekst e.d.]. Wij kregen pas na een week of wat na de publicatie in de cursor persoonlijk te horen dat onze notebooks vervangen gingen worden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
hmh, ik dacht dat ik volgend jaar (lees: vanaf augustus) wel af en toe vice city ofzow kon spelen (of iets anders, ti's maar een voorbeeld :P) maar dat valt toch tegen :|

[ Voor 10% gewijzigd door OverSoft op 03-06-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OverSoft schreef op 03 juni 2003 @ 21:11:
hmh, ik dacht dat ik volgend jaar (lees: vanaf augustus) wel af en toe vice city ofzow kon spelen (of iets anders, ti's maar een voorbeeld :P) maar dat valt toch tegen :|
dacht ik ook. ik ga definitief niet voor die van de tu. waarschijnlijk ga ik morgenochtend voor de aldi liggen, maar ben nog niet helemaal zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
dat lijkt me idd ook het beste, morgen is nogal kortdag, maar ik weet zeker dat er deze vakantie nog wel een leuk laptopje langskomt...

nou nog ff mijn moeder omlullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OverSoft schreef op 03 June 2003 @ 22:25:
nou nog ff mijn moeder omlullen
dat probleem hebben meer mensen ja. ik mag hem tenminste zelf betalen
/me :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 17:36:
[...]

Op de internationale site van NEC (www.nec-online.com) staan al meer Centrino modellen dan op de nederlandse site. Maar van de P520 nog steeds geen spoor.
Zal wel een speciale tu/e batch worden. Wat bij de fuijutsi (whatever) ook zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

zandpaddo schreef op 03 juni 2003 @ 23:14:
[...]

Zal wel een speciale tu/e batch worden. Wat bij de fuijutsi (whatever) ook zo was.
Nee, is waarschijnlijk een model dat pas later verkrijgbaar zal zijn voor de consument.

[ Voor 3% gewijzigd door GA!S op 03-06-2003 23:36 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 22:26:
[...]

dat probleem hebben meer mensen ja. ik mag hem tenminste zelf betalen
/me :(
ja, ik ook hoor, van mijn studiefinanciering :S
maargoed, een aldi laptop kan je niet afbetalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag stond in de cursor dat de grafische kwaliteiten minstens zo goed waren ten opzichte van de toshiba 6100.

Bovendien zijn de kosten voor de toekomstige eerstejaars bekend gemaakt. De laptop gaat (ongeveer) 1000 euro kosten.

Het gevolg is dat de huidige eerstejaars 100 euro meer betalen voor eenzelfde notebook en een jaar risico op problemen met de toshiba 6100, ik zou zeggen leuk is anders!

http://www.tue.nl/cursor/...cursor34/nieuws/vp_1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 12:55:
Vandaag stond in de cursor dat de grafische kwaliteiten minstens zo goed waren ten opzichte van de toshiba 6100.

Bovendien zijn de kosten voor de toekomstige eerstejaars bekend gemaakt. De laptop gaat (ongeveer) 1000 euro kosten.

Het gevolg is dat de huidige eerstejaars 100 euro meer betalen voor eenzelfde notebook en een jaar risico op problemen met de toshiba 6100, ik zou zeggen leuk is anders!

kwaliteit != snelheid
ze keken naar de resolutie, niet naar de snelheid van de grafische chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe weet jij dat nou weer ?? Je bent niet eens student aan de TU/e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
omdat dat in de text staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Laatst online: 10-05-2023
Een keuzeadviescommissie van de TU/e heeft het apparaat beoordeeld op algemene bruikbaarheid en op mechanische en grafische prestaties.
Ook de hoge resolutie van het beeldscherm en de vier USB-poorten waren volgens notebookcoördinator ir. Herman van de Kuit belangrijke criteria om voor de Versa P520 te kiezen.
Er staat nergens dat ze alleen getest hebben op de reso, het is alleen een belangrijke criteria. Ik neem aan dat ze "uitgebreid" hebben getest op de grafische prestaties ;)

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spider_NL schreef op 05 juni 2003 @ 21:28:
[...]

[...]

Er staat nergens dat ze alleen getest hebben op de reso, het is alleen een belangrijke criteria. Ik neem aan dat ze "uitgebreid" hebben getest op de grafische prestaties ;)
"een belangrijke criteria".???
maar als ze hem "uitgebreid getest hebben mogen ze best eens wat benchmarks vrijgeven (tja, dattie hoog scoort in sysmark zal wel, maar ik wel weten hoeveel 3dmarks hij haalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Laatst online: 10-05-2023
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 21:39:
[...]

"een belangrijke criteria".???
maar als ze hem "uitgebreid getest hebben mogen ze best eens wat benchmarks vrijgeven (tja, dattie hoog scoort in sysmark zal wel, maar ik wel weten hoeveel 3dmarks hij haalt)
Ik ben bang dat t bar weinig zal zijn :/

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spider_NL schreef op 05 juni 2003 @ 21:40:
[...]

Ik ben bang dat t bar weinig zal zijn :/
ik heb hier een desktop: p4 2.0 ghz, gf4mx460 64 ddr, 256 mb ddr, rest standaard meuk. die haalt iets van 150 punten. ik neem aan dat dat intel dingetje nog een stuk minder kan dan een mx met 64 ddr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
als iemand al toegang kan krijgen tot een van deze dingetjes, misschien zou diegene dan wat benches kunnen runnen, zodat wij weten of we naar de aldi moeten rennen, of rustig tot 1 augustus kunnen blijven zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zodra ze binnen zijn zal ik eens vragen of iemand benchmarks kan posten.

[ Voor 94% gewijzigd door GA!S op 08-06-2003 18:58 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vorig jaar werd de toshiba ook gekozen vanwege grafische prestaties ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 13:21:
vorig jaar werd de toshiba ook gekozen vanwege grafische prestaties ....
tja, ALS de videokaart en het display goed bleven had je er een redelijke game machine aan...

offtopic:
@ga!s: ik snap je edit niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm.... het kan aan mij liggen, maar de laptops zijn in eerste instantie bedoeld als hulpstuk bij je studie, daarvoor zijn grafische prestaties geen eerste vereisten.
als je er spelletjes op kan spelen is dat een leuke bijkomstigheid
(ik speel zelf geen spellen swaarder dan starcraft, dus die gpu zit op z'n gat in mijn laptop :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 17:25:
uhm.... het kan aan mij liggen, maar de laptops zijn in eerste instantie bedoeld als hulpstuk bij je studie, daarvoor zijn grafische prestaties geen eerste vereisten.
als je er spelletjes op kan spelen is dat een leuke bijkomstigheid
(ik speel zelf geen spellen swaarder dan starcraft, dus die gpu zit op z'n gat in mijn laptop :))
nou, voor de meeste studies voldoet een laptop van 800 mhz en 8 mb video ook wel. behalve voor studies zoals bouwkunde, maar daarvoor schiet die nec waarschijnlijk ook tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 13:29:

offtopic:
@ga!s: ik snap je edit niet helemaal
offtopic:
Dat heeft GA!S om hem moverende redenen gedaan en ik wil gelijk opmerken dat ik enkele posts waar GA!S in gequote werd dusdanig geëdit heb dat die quote's nu overeenkomstig zijn huidige, gequote, posts zijn. Dus de posts v.d. desbetreffende GoT'ers zélf zijn natuurlijk niet geëdit, alleen de quote's van GA!S in de destbetreffende posts :) Tevens zijn om privacy redenen enkele posts verwijderd. Ik begrijp dat de draad door GA!S edit's en enkele verwijderde posts nu een stuk onleesbaarder is geworden maar heb a.u.b. respect voor de redenen. Alvast bedankt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Abbadon op 08-06-2003 18:26 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op 08 juni 2003 @ 18:16:
[...]

offtopic:
Dat heeft GA!S om hem moverende redenen gedaan en ik wil gelijk opmerken dat ik enkele posts waar GA!S in gequote werd dusdanig geëdit heb dat die quote's nu overeenkomstig zijn huidige, gequote, posts zijn. Dus de posts v.d. desbetreffende GoT'ers zélf zijn natuurlijk niet geëdit, alleen de quote's van GA!S in de destbetreffende posts :) Tevens zijn om privacy redenen enkele posts verwijderd. Ik begrijp dat de draad door GA!S edit's en enkele verwijderde posts nu een stuk onleesbaarder is geworden maar heb a.u.b. respect voor de redenen. Alvast bedankt :)
ik geloof dat dat iets te maken heeft met de reden waarom mijn andere topic naar een crewforum is gemoved...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
  • Laatst online: 05-09 22:23
Dat is wel met legale software, 5 jaar garantie (carry in), 5 jaar verzekering.
Verzekering?
Ja maar ook alleen als je hem in de bijgeleverde boekentas draagt.
En dan ook nog eens alleen als je verder geen boeken in de tas stopt.
Ik twijfel erg of deze voordelen wel op kunnen tegen de voordelen die je bij een eigen laptopje krijgt. Ik wacht iig maar even af tot ik ervaringen van andere mensen te horen krijg over dit systeempje.

[ Voor 30% gewijzigd door Maxonic op 10-06-2003 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wist dat je bij transport deze alleen in je laptop rugzak mag dragen, maar mag je ook geen boeken erin stoppen? ook geen boeken voor je studie? dan kunnen ze de garantie net zo goed niet leveren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Laatst online: 00:52

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ik wist niet dat je er geen boeken in mag doen, lijkt me ook heel sterk dat dat zo is trouwens! ik zal vanavond eens ff in het contract kijken.
Maar ik denk dat de mensen die nu die Toshiba 6100 hebben (ik ook) bijna wel verplicht zijn om om te ruilen, want je mag deze wel houden, maar dan heb je maar ondersteuning tot oktober.

Wanneer krijgen wij ze eigenlijk? is dat weer de week voor de intro ofzo?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
  • Laatst online: 05-09 22:23
Ik zit zelf niet in Eindhoven (nog niet, Delft sucked.. nofi) maar dit hoorde ik wel van een student uit Eindhoven nadat hij vorig jaar de regelementen eens goed had doorgenomen. Maar vraag het maar eens na zou ik zeggen. Ik ben ook wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met NEC contact opgenomen over de P520. Ze konden er niet veel over kwijt, het betreft een nieuw model wat over 2 maanden leverbaar is in NL. Binnenkort zal deze geïntroduceerd worden op www.nec-online.nl, het is dus geen speciaal model voor de TU.

Hieronder nog wat uitgebreidere specificaties dan tot nog toe bekend was:

Processor:
- Intel Pentium M 1.4Ghz (Centrino)
- 400mhz FSB
- 1MB L2 Cache

Moederbord:
- Northbridge Intel 855GM
- Southbridge Intel 82801DBM
- Phoenix BIOS

Geheugen:
- 512MB PC2100 DDR SDRAM
- Max. 1024MB RAM
- 2 SO-DIMM slots

Video:
- 15,1” SXGA+ TFT
- Max. resolutie 1400x1050
- Intel Extreme Graphics 2 controller
- 32MB (Shared Memory)

Opslag:
- 40GB ATA100 2,5” HDD
- DVD/CD-RW combo (24x10x24x8x)
- Geïntegreerde 3,5” FDD

Voeding:
- 8-cell Li-Ion 4400mAh
- AC adapter 60W – 19V

Multimedia:
- Audio Codec AD1981B in chipset
- 2 stereo-speakers geïntegreerd
- interne microfoon
- MPEG 1&2 ondersteuning

PC-card:
- 2 type II PCMCIA
- Ricoh R5C486 controller
- Cardbus ondersteuning

I/O poorten:
- 4x USB 2.0 (2x achterkant, 2x linker zijkant)
- 1x Parallel
- 1x Serieel
- 1x PS/2
- 1x IRDA
- Koptelefoon, Mic in en volumeknop
- RJ-11 (analoog)
- RJ-45 (10/100/1000)
- 1x VGA
- Docking aansluiting
- TV-out (S-Video)

Bediening:
- Touchpad met 4 knoppen
- 87 toetsen, US Layout
- Email & Internet hot keys

Communicatie:
- 56K V92 modem
- GbE LAN (10/100/1000) Intel 82541EI
- 802.11b (Intel Wireles 2100)

Afmetingen en gewicht:
- 327 x 269,5 x 41,1 mm
- 3,3kg (incl. DVD/CD-RW combo en FDD)

Bijgeleverde software:
- Microsoft Windows XP Professional UK
- PowerDVD 4.0 XP
- RecordNow DX
- Norton Antivirus 2002

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 19:36 . Reden: kleine aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een paar dingen zeker weten, we krijgen dus de virusscanner van vorig jaar bij onze laptop en we hebben GIGABIT ethernet? en dat van die tv-out zou ook als je er aan kan komen wat opheldering kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou over de virusscanner, dit zit origineel bij de het Nec Versa P520 pakket, waarschijnlijk levert de TU/e wel de 2003 versie van de virusscanner. Hoewel het verschil tussen 2002 en 2003 alleen zit in de programmatuur, niet in de engine die je gewoon via internet up to date houdt.

Verder hebben ze inderdaad Gigabit Ethernet in de laptop gestopt, ondersteund door de Intel chipset. Het is een Centrino model, dat mag alleen als er een combinatie van een Intel Pentium Mobile proc. , 802.11b wireless adapter en Gigabit Ethernet controller aanwezig is. De Intel 855GM zorgt hiervoor.

Een duidelijk antwoord over de tv-out kan ik je niet geven, ik heb maar weer gemaild naar Nec, zo gauw ik het weet, post ik het. Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat deze er gewoon op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 12:55:

1000 euro???? Das vet goedkoop voor zown notebook. Ik zit er over te denken om mij ook maar even (gratis) in te schrijven in Eindhoven en dan voor zown prijs zown notebook te scoren :)

Alleen jammer van de videokaart :/

edit: Lees net dat de TU/e zich voor dat geintje al had ingedekt :(

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 12-06-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 14:27:
en dat van die tv-out zou ook als je er aan kan komen wat opheldering kunnen gebruiken :)
dit heb ik nog even verder uitgezocht :Y) . Er zit dus wél een TV-out aansluiting op de NEC Versa P520, welteverstaan een S-Video uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al ergens gezien hoe lang dit bakkie zonder netstroom kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uit de spec. sheet van de NEC VERSA P520
POWER SUPPLY
Primary Battery :

8-cell Li-Ion – 4400mAH
Up to 3 hours battery life*
dus dat is niet zo heeel erg lang... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S-video? geen composite dus? naja, maakt niet zoveel uit, ik had toch al een svideo->composite converter voor m'n powerbook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 17:00:
uit de spec. sheet van de NEC VERSA P520

[...]

dus dat is niet zo heeel erg lang... :+
nou wil ik niet lullig overkomen maar dat is zegge en schrijve 15 hele minuten langer dan mijn medion 6200. en die heeft een desktopproc. ik vermoed dat hier een misverstandje in het spel is. zo'n centrino zou toch wel een uurtje of 5 mee moeten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is het 3 uur als de powersaving settings uit staan of zoiets :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ach ik ga ook alleen maar af op de spec sheet die iemand van NEC mij stuurt, en daar staat letterlijk in dat hij maar 3 uur mee gaat. Hoewel er wel meer foutjes in te bespeuren zijn zo her en der, kan het zijn dat dit ook niet helemaal goed is. We zullen het wel merken als de eerste reviews uitkomen óf ik dat ding op schoot heb... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
wildhagen schreef op 28 mei 2003 @ 15:56:
[...]

Vraag me af hoe ze dat bij tentamens gaan doen (peer-to-peer netwerkjes voorkomen bedoel ik dus).

Neem aan dat een stoorzender in zulke ruimtes geplaatst gaat worden?
Denk het niet hoor. Ik heb al eens een tentamen meegemaakt waar sommige mensen in sommige lokalen hun netwerk-kabels gewoon ingeplugged hadden. Is overigens verder niet een bijster groot probleem, aangezien je bij nog niet eens 5% van de tentamens je laptop mag gebruiken.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

offtopic:
Ik zit ook rond te kijken naar notebooks :)

Weet iemand of de TUD ook zoiets heeft :?

Ik kan via de search en hun site niets vinden :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Hoe zit het trouwens met de accesoires die we erbij krijgen, bv de RSI-standaard, het toetsenbord en de USB key :?... en ik heb van de FacE en I gehoord dat ze Debian GNU/Linux erop willen zetten naast WinXP...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens de site van de tu/e
De notebook wordt geleverd met: Targus rugzak, netwerkkabel, veiligheidsslot, muis, RSI standaard, los toetsenbord en oordopjes.
dus geen USB-Key...

en ook geen linux, want het is een studiehulpmiddel, geen ontwikkelplatform voor bijvoorbeeld informatica-studenten. Voor Technische Bedrijfskunde moet je gewoon een degelijk draaiende laptop hebben met een OS die de benodigde software kan draaien. Daar leent Windows zich uitstekend voor. Het is dus erg overbodig om Linux naast XP te hebben draaien voor het gros van de studenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Voor de Elektro's hebben we wel linux erop, tenminste da's aangekondigd... En hoe zit het met de specs en pics van de notebook en de accesoires, dus het kb en de standaard?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op 13 June 2003 @ 13:14:
En hoe zit het met de specs en pics van de notebook en de accesoires, dus het kb en de standaard?
hmm waar ging heel dit topic ook alweer over?? ff teruglezen dus...

nieuwe pics heb ik ondertussen wel...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elouwman/tue/afmetingen.jpg
de afmetingen en verschillende aanzichten

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elouwman/tue/achterkant.jpg
de achterkant van de laptop

A - PS/2 poort
B - 2x USB 2.0
C - RJ-45 poort (gigabit ethernet)
D - RJ-11 poort (56K V92 modem)
E - Serieele poort
F - Parallelle poort
G - VGA poort

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elouwman/tue/links.jpg
de linker zijkant van de laptop

A - DC-in connector
B - Kensington Lock
C - S-Video poort
D - 2x USB 2.0
E - 2x PCMCIA slot type II

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elouwman/tue/rechts.jpg
de voorkant van de laptop

A - Volume knop
B - Audio out
C - Mic in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
is het niet mogelijk om via de bios het shared memory van de videochip op te schroeven naar 64 mb?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Iemand al gedetaileerde specs gevonden van dit ding?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.