[Sony DRU5xx] Compatibiliteit DVD schijven

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 790 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Naar aanlijding van het sluiten van [rml][ Ervaringen] Sony DRU-500A(X) DVD±RW brander[/rml] en het nieuwe Grote topics beleid, heb ik beslote een nieuw draadje te openen specifiek gericht op het testen van media met deze branders.

Ik hoop dat de mods bijsturen waar nodig en niet meteen een ban in onze nek gooien als we toch nog iets fout doen :)

Gelieve steeds zo exact mogelijk het type en merk media te vermelden daar er binnen 1 merk soms nog veel verschil bestaat. Vermeld ook welke writer je juist hebt en welke firmware.

Mijn persoonlijke ervaringen alvast:

Writer: Sony DRU-510a - Firmware: 1.0a
Getest: Princo DVD-R 1-4x (Spindel van 10)

Region info: N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Mfr ID: PRINCO
Formatted Size: Blank
Total Size: 4.38GB(4.71GB)
Book Type: DVD-R
Media type: V2.2 DVD-R
Media Id Code Speed 1.0x 1385KBs
Current Drive Speed 4.0x 5540KBs
Default Rotation Control: CLV
Linear Density: 0.267um/bit
No of Layers: 1

Schrijftests:
3,5 Gb > 16 minuten
3,7 Gb > 17 minuten
3,5 Gb > 20 minuten
4,1 Gb > 19 minuten
Niet getest in een stand-alone speler.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.ispmonitor.be/sony/princo.png

Weet iemand toevallig ook een stand-alone progje om de ATIP (Dye, Manufacturor, ...) uit te lezen? Voor CD-R's heb je CD Identifier maar dat werkt uiteraard niet voor DVD-R's... heb me al suf gezocht in google :|

[ Voor 31% gewijzigd door WhiteDog op 26-05-2003 22:24 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

d:)b

Ja, ik zal wel bijstaan waar nodig ;)

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46

Jox444

Honestly....

Writer: Sony DRU500a
Firmware: 1.0d
Getest:

MerkTypeSnelheidBrandtijd volle dvd(min)AantalAantal uitvalOpmerkingen
Nashua DVD-R 1x 58 30 1uitval reden: dvd-r rot
Nashua DVD-RW 1x 58 8 2uitval reden: dvds worden niet herkend(ook niet in andere branders, dvds rot)
Sony DVD+RW 2.4x 19 1 0Perfect, meerdere malen gebrand, werkt altijd
Philips DVD+RW 2.4x 19 2 0idem

Alle dvd's al geprobeerd in standalone dvd speler na branden dvd film, bij alle merken geen succes (ligt denk ik aan de standalone speler : jvc xv-s42).

Later deze week krijg ik nog enkele andere verschillende merken dvd-r/rw en dvd+r/rw om te testen in mijn brander (heb bij opus van elk merk dat ze hebben 1 gekocht....om even te spelen :P). Daarna zal ik mijn tabelletje wel uitbreiden...

Het is FRIET!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Programma's om de Atip van dvd's te bekijken zijn DVDINFO en/of DVDdecrypter en dit zijn de links:
http://www.nicsoft.com.au/dvdinfo.html

http://www.dvddecrypter.com/

Trouwens mijn eerste 2 Princo's gingen prima op 4x op mijn Sony (firmware 2.0f). ;)
En zoals ik al ergens anders verteld doet mijn Sony die Bulkpaq's ook 4x maar krijg ik af en toe een foutmelding en die brand ik dan maar op 2x.
Ik heb nog geen onderzetter. Oh ik zit liegen 8)7 ik heb wel een onderzetter, mijn enige +R van Philips die ik nergens in kan lezen.

[ Voor 12% gewijzigd door GrrRon op 26-05-2003 21:56 ]

"Soylent Green is people!"

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:27
Met dvdinfo kun je precies de mediacode uitlezen van de DVD's, maar hiervoor kun je ook naar http://www.dvdrhelp.com/dvdmedia gaan.

De volgende media heb ik ervaring mee....

Merk / type / snelheid / werkelijke snelheid / stand alone
Nashua / DVD-R / 1x / 2x / Yes
Princo / DVD-R / 1x / 1x / Yes
Princo / DVD-R / 4x / 2x / Yes, af en toe stotteren van de film
Platinum / DVD+R / 2,4x / 2,4x / Yes
HP / DVD+RW / 2,4x / 2,4x / Yes
Imation / DVD-RW / 1x / 1x / ??? Nooit getest

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 07:58

Radeon

Today is a good day to die

Infinitie DVD+R max brandsnelheid 2,4.
Helemaal geen problemen mee op de DRU500AX met firmware 2.0F.
Werken op me stand - alone player als een zonnetje

It's never easy.....

Verwijderd

DRU-510a
Princo / DVD-R / 4x/ 2.4 / ja (niet stotteren, perfect)
Sentinel / DVD+R / 2.4 / 2.4 / ja

Iemand al ervaring met That's write 4x? Wil wel spindel kopen van 50 stuks, maar straks heb ik hetzelfde probleem als met die princo's (Ipv 4x ->2.4x)

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07-2025
Had een mailtje gestuurd naar opus of die thats write (4x) ook compatible zouden zijn voor mijn Sony DRU 500 AX, volgens hun is dit wel het geval mits je de nieuwe firmware hebt. Ik dus 2 spindels van 50 bestelt en de nieuwe firmware gedownload. Na de update ziet ie de dvd tjes wel als 4x (in nero), en hij brand ze ook op 4x, maar in werkelijkheid brand hij ze gewoon op 2x. Duurt dus alsnog 30 minuten. Ik heb andere media nog niet geprobeerd dus weet nog niet 100 % zeker dat het aan die thats write dvdtjes ligt.

• Romio
  • Laatst online: 28-12-2025
bones schreef op 28 May 2003 @ 07:56:
skip... Na de update ziet ie de dvd tjes wel als 4x (in nero), en hij brand ze ook op 4x, maar in werkelijkheid brand hij ze gewoon op 2x. Duurt dus alsnog 30 minuten. Ik heb andere media nog niet geprobeerd dus weet nog niet 100 % zeker dat het aan die thats write dvdtjes ligt.
Hetzelfde probleem heb ik ook met de datawrite 4x
Ik heb de dru-500a. Ik heb het alleen nog niet getest met een ander proggie in plaats van nero.

Mijn speelgoed

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Romio schreef op 28 mei 2003 @ 08:13:
[...]

Hetzelfde probleem heb ik ook met de datawrite 4x
Ik heb de dru-500a. Ik heb het alleen nog niet getest met een ander proggie in plaats van nero.
ik denk dat de mijne op 3.1x gebrand worden... is dat ook mogelijk :?

Verwijderd

Bones, dat heb ik dus ook met die princo's. In Nero geeft hij aan dat hij op 4x brand maar het duurt wel 30 minuten. Vreemgenoeg is het met 1 princo wel goed gegaan. Een volledige film was wel in 15 minuten klaar....
De andere media zoals sentinel en verbatim (2.4x) geven dit ook aan als max. speed en veroorzaken geen problemen.

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 07:58

Radeon

Today is a good day to die

Om te weten hoe snel Nero eigenlijk naar je DVD of CD schrijft moet je maar een naar deze thread kijken bij CDRFreaks. Misschien verklaart dat wel wat.

It's never easy.....

Verwijderd

ruud2all schreef op 27 May 2003 @ 00:31:
Met dvdinfo kun je precies de mediacode uitlezen van de DVD's, maar hiervoor kun je ook naar http://www.dvdrhelp.com/dvdmedia gaan.

De volgende media heb ik ervaring mee....

Nashua / DVD-R / 1x / 2x / Yes
...
De Nashua DVD-Rs, die je hebt gebruikt, zijn die dezelfde als de Nashua DVD-R 4.7Gb 50-pack spindel die je bij www.opus.nl kan kopen?

Verwijderd

Princo 4 x:

00 6A 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 52 00 02 87 0E 13 .j...@....R.....
66 78 80 00 03 50 52 49 4E 43 4F 00 04 00 00 00 fx...PRINCO.....
00 00 00 00 05 88 80 00 00 00 01 00 06 09 13 11 ................
87 78 80 00 07 88 80 00 00 00 00 00 08 01 1B 0D .x..............
0F 0B 08 00 09 97 08 0F 0C 62 00 00 0A 00 00 00 .........b......

I 10:18:20 DVD Decrypter Version 3.1.5.0 started!
I 10:18:20 Microsoft Windows XP Professional (5.1, Build 2600 : Service Pack 1)
//
I 10:18:51 Source File Size: 4.447.836.160 bytes
I 10:18:51 Destination Device: [1:0:0] SONY DVD RW DRU-500A 1.0g (I:)
//
I 10:34:37 Operation Successfully Completed! - Duration: 00:15:45
I 10:34:37 Average Write Rate: 5.284 KB/s (3.9x) - Maximum Write Rate: 5.760 KB/s (4.3x)

Ik zie om de 18sec. ~ 1 minuut de snelheid even naar 0 kelderen en meteen weer opklimt naar 4.x speed. Ben ik ondertussen vrolijk bezig met mijn pc dan zakt de snelheid terug naar 2 speed tot het einde van de disk.

Laat ik mijn pc gewoon met rust dan brand hij ook gewoon de disk in zijn geheel op 4 speed.

Bij het volledig branden met 4 speed, geen stotter in beeld.
(brand vanaf een maxtor 5000 serie firewire schijf .)

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 15:28

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Zelf gebruik ik Nashua DVD-R op spindles van 50, die fikken @ 2x. De eerste spindle ging foutloos, maar de 2e spindle wil er geen enkele van afsluiten, heb er nu een Verbatim DVD-R 2x inzitten om te testen of mijn Sony DRU500AX defect is. Firmware 2.0F

[UPDATE] Verbatim werkt goed @ 2x, ik heb hier helaas een rukke spindle nashua, gelukkig kan ik ze RMA sturen naar Nashua [/UPDATE]

[ Voor 22% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 02-06-2003 16:16 ]

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

WhiteDog schreef op 28 May 2003 @ 08:28:
[...]

ik denk dat de mijne op 3.1x gebrand worden... is dat ook mogelijk :?
Die melding geeft Nero als er nog geen dvd inzit bij mij

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 00:36

Royz

Kleurenblind!!

LoCuTuS2000 schreef op 02 June 2003 @ 14:28:
[...]

Die melding geeft Nero als er nog geen dvd inzit bij mij
Nadat ik dit las, heb ik dit ook getest. Bij mij geeft Nero idd ook 3,1x aan. Aangezien ik alleen Princo's heb die 1x kunnen, kan ik het niet testen :(. Volgende keer ook maar via opus bestellen ipv langs MM gaan.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
ik volg dit topic met veel interesse omdat ik binnekort ook een dvd fikker wil halen, maar nu viel mij ineens op dat men wel heel snel brandt hierzo.
Ik dacht namelijk dat een volle dvd branden bijna 90 minuten duurde.

3,5 Gb > 16 minuten
3,7 Gb > 17 minuten
3,5 Gb > 20 minuten
4,1 Gb > 19 minuten

in de post van jox444 zie ik zelfs dat hij een volle dvd op 1X in minder dan een uur brandt.

Zijn de snelheidsaanduidingen bij dvd branders anders dan bij cdwriters ofzo?

Mijn rig

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

marko77 schreef op 02 June 2003 @ 15:26:
ik volg dit topic met veel interesse omdat ik binnekort ook een dvd fikker wil halen, maar nu viel mij ineens op dat men wel heel snel brandt hierzo.
Ik dacht namelijk dat een volle dvd branden bijna 90 minuten duurde.

3,5 Gb > 16 minuten
3,7 Gb > 17 minuten
3,5 Gb > 20 minuten
4,1 Gb > 19 minuten

in de post van jox444 zie ik zelfs dat hij een volle dvd op 1X in minder dan een uur brandt.

Zijn de snelheidsaanduidingen bij dvd branders anders dan bij cdwriters ofzo?
Snelheidsaanduidingen zijn in kb/s hoger maar in tijd hetzelfde; 2x CD-R is 30 minuten en 2x DVDR is ook 30 minuten etc. Maar dat is niet helemaal de bedoeling van dit topique geloof ik :P

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nashua DVD-R 2.0 2x: geen probleem, ook niet in standalone speler (Thomson),
Philips DVR+R 2.4x: ook geen problemen mee,
Pioneer DVD-R 4x: geen probleem,
Sentinel DVD+RW: brandt wel, maar doet het niet in standalone (wel in pc)...

//offtopic: weet iemand toevallig of ze nog ergens Nashua spindels hebben? overal waar ik kom zijn ze uitverkocht...

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Snelheidsaanduidingen zijn in kb/s hoger maar in tijd hetzelfde; 2x CD-R is 30 minuten en 2x DVDR is ook 30 minuten etc. Maar dat is niet helemaal de bedoeling van dit topique geloof ik :P
Thanx voor die info, en sorry voor de off topic post :P

Mijn rig

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Heb dit weekend een DVD van 4,4 Gb gebrand aan 4x (Princo) en dat duurde 16 minuten. Ik heb wel RecordNow DX gebruikt dat bij de brander zat. Niet echt een goed maastering-progje maar als je alle files netjes klaarzet op je hard disk eerst bekom je natuurlijk net hetzelfde :) verder ondersteunt dit prog ook UDF zodat je filename tot 128 tekens kan zijn.

Ik zou dus iedereen aanraden ook eens met RecordNow DX te testen om te kijken of dat sneller gaat dan Nero...

• WOrange
  • Laatst online: 17-03 23:57
Ik heb dus ook deze brander.
Voor 't eerst dat ik een DVD brander heb.
Mij werd vertelt dat een lege DVD-RW eerst volledig gewist moet worden, dit wilde ik doen maar Ahead Nero (r) gaf de volgende foutmelding:

SONY DVD RW-U10A:
Illegal medium
Voer een nieuwe rewritable schijf in.

Ligt dit echt aan de RW?(wat een nieuwe is)
Of heeft iemand hier ervaring mee en weet de opslossing??

Oriëntatie warmtepomp woning 1980

Verwijderd

w_beens schreef op 04 June 2003 @ 11:27:
Ik heb dus ook deze brander.
Voor 't eerst dat ik een DVD brander heb.
Mij werd vertelt dat een lege DVD-RW eerst volledig gewist moet worden, dit ...............
Ik heb ook de Dru-510a, en heb direct een film gebrand (zonder problemen) op een -RW (verbatim), nog nooit gehoord dat je em moet wissen. Heb de dvd-rw ook alweer gewist en een nieuwe film op gebrand. Dit moet geen enkel probleem zijn.

• bones
  • Laatst online: 28-07-2025
ps, koop geen thats write 4x media. De kwaliteit is zwaar klote. Van de 2 spindels heb ik de helft kunnen weggooien. Mijn sony leest ze niet eens. De anderen branden nog steeds in 30 minuten (op4x). Vreemde is dat een collega van mij wel die thats write dvd's in een kwartier kan branden (maar ook hij heeft last van niet leesbare schijfjes). Het word denk eens tijd dat we dit probleem gaan oplossen. Dit zal ongetwijfeld bij meerdere mensen spelen. Ik weet alleen de oplossing niet. :(

• utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03 14:04
Ben redelijk nieuw in het DVD burnen dus even een paar simpele vragen.

Ben net met mijn dru500ax aan het fikken en kan in nero niet meer dan 4,5gb op een dvd krijgen ipv 4,7gb..... hoe is dit te regelen ??

in nero wordt ook aangegeven dat het een dru500a is terwijl op de doos duidelijk dru500ax staat... moet ik nog een bios upgrade hiervoor doen ??

Hopp dat iemand me kan helpen.. ;)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

bones schreef op 05 June 2003 @ 17:59:
ps, koop geen thats write 4x media. De kwaliteit is zwaar klote. Van de 2 spindels heb ik de helft kunnen weggooien. Mijn sony leest ze niet eens. De anderen branden nog steeds in 30 minuten (op4x). Vreemde is dat een collega van mij wel die thats write dvd's in een kwartier kan branden (maar ook hij heeft last van niet leesbare schijfjes). Het word denk eens tijd dat we dit probleem gaan oplossen. Dit zal ongetwijfeld bij meerdere mensen spelen. Ik weet alleen de oplossing niet. :(
Is toch raar dat ik die That's write 4x DVD-R's zonder problemen kan branden en kan lezen in al mijn DVD (Rom) spelers?!?!?? En niet alleen ik maar ook nog twee collega's van mij!

Het is dus inderdaad nogal wisselvallig en blijkbaar niet te voorspellen waarom het wel/niet leesbaar is... Waarmee brandt jij je DVD's dan, voor films gebruik in Pinnacle Instantcopy en voor data Nero.

https://powershellisfun.com

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

utilman schreef op 08 June 2003 @ 09:15:
Ben redelijk nieuw in het DVD burnen dus even een paar simpele vragen.

Ben net met mijn dru500ax aan het fikken en kan in nero niet meer dan 4,5gb op een dvd krijgen ipv 4,7gb..... hoe is dit te regelen ??

in nero wordt ook aangegeven dat het een dru500a is terwijl op de doos duidelijk dru500ax staat... moet ik nog een bios upgrade hiervoor doen ??

Hopp dat iemand me kan helpen.. ;)
4,5 Gb is ongeformatteerd, 4,5 Gb is geformatteerd (Denk maar aan een diskette, 2Mb groot waarvan je maar 1,44Mb kan gebruiken)

Ik heb ook een 500ax en bijna elk pakket geeft aan dat het een 500a is, zelfs met de 2.0f bios! Maakt niet uit voor de werking hoor :P

https://powershellisfun.com

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

WhiteDog schreef op 26 May 2003 @ 19:37:Mijn persoonlijke ervaringen alvast:

Writer: Sony DRU-510a - Firmware: 1.0a
Getest: Princo DVD-R 1-4x (Spindel van 10)

4,1 Gb > 19 minuten
Niet getest in een stand-alone speler.
Ik heb ook zo'n brander, en diezelfde Princo's. Ik heb Nero gepatched dat ie de échte brandsnelheid laat zien, en hij brand deze 4x dvd's gewoon op 2x (30 minuten voor een volle dvd dus zo'n beetje) dus.

• smoken
  • Laatst online: 16-03 09:13
Een vraagje, ik hoop dat het in dit topic mag.

Ik heb een sony drx-500ulx via usb2.0 aan mijn laptop hangen. En heb hier een stapeltje imation dvd-r en dvd-rw's van Imation liggen, (130 stuks! voor bedrijfs backup) hierop wil ik via veritas gaan backuppen. Nu begint het probleem al wanneer ik, in explorer, dubbelklik op mijn dvd drive (met daarin een dvd-r). Hij geeft dan aan "I: is not accesible. Incorrect function. Naar mijn weten moet ie toch gewoon iets aangeven in de zin van "insert disc" of hij zou gewoon een lege map moeten laten zien? Ik gebruik XP Pro als OS.

Omdat ik in de diverse topics over deze brander vond dat de imation dvd's het zouden moeten doen heb ik de Firmware geupgrade naar de F versie. Maar dit mocht ook niet baten.

In veritas krijg ik ook foutmeldingen dat ik geen shared folder mag aanmaken omdat hij geen toegan krijgt tot de media.

De dvd's die ik gebruik:

Imation DVD-R for General Version 2.0
Imation DVD-RW

Wat doe ik fout?

(hmm, ik kom er nu achter dat Nero wel gewoon kan schrijven naar de schijven, dus er gaat iets anders fout, wellicht in veritas!? 'K ga verder met zoeken......)

[ Voor 10% gewijzigd door smoken op 10-06-2003 13:40 ]

Verwijderd

"Is toch raar dat ik die That's write 4x DVD-R's zonder problemen kan branden en kan lezen in al mijn DVD (Rom) spelers?!?!?? En niet alleen ik maar ook nog twee collega's van mij!"

DVD Rom is bij mijn 2x -r That's write ook geen probleem. Alleen in huiskamer dvd spelers zoals de phlilips 640 blijven ze aan het eind van de film hangen/haperen. :-( In een 711 soms ook) Philips is niet dol op -r?? ze verkopen ten slotte zelf +r...

Koop nu maar 2,4+r datawrite. Heb een sony 500x en gebruik de laatste nero.

Verwijderd

DRU-510a
Datawrite / Datawrite Classic / 4x / 2.4 / Ja
Ritek / RitekG04 / 4x / 2.4 / Ja

Ik word nu toch echt moedeloos van de compatabiliteit. Van de Datawrites had ik al begrepen dat ze problemen veroorzaken. Maar de Ritek's staan overal goed aangeschreven en nog kan ik ze met geen mogelijkheid op 4x branden :(. Sterker nog. Ik heb nog niet 1 dvd op 4x kunnen branden :(. Is er al iets bekend over nieuwe Firmware? Eerst dacht ik dat het aan mijn apsi drivers lag (had zeer oude en brakke geinstalleerd, maar heb nu de nieuwste). Niets lijkt te werken..... :/

Tips please.... :|

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Drive: DRU-500AX
Firmware: downgrade gedaan van 2.0f naar 2.0e
Gebruike schijfjes: Princo 4 speed DVD-r met zo'n gladde witte bovenkant (van CDRWinkel)

Voorheen kon ik niet sneller dan 2 speed fikken met DVD-r, maar ik heb na het downgraden van de firmware wel weer uitstekende resultaten! Mijn fikker fikt nu met 3.9 speed, en dat duurt ongeveer 15 min 35 sec. per DVD :D Hij werkt weer zoals ie hoort te werken!

Verder heb ik nix aan de instellingen gewijzigd!

...wou jullie dit gewoon ff laten weten 8)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Aesculapius
  • Nu online
Ik heb kennelijk een eerste versie van de that's write dvd-r schijfjes gekregen toen ik bij opus een spindel van 50 kocht; de krengen willen niet sneller dan 1x :(

Even een klein offtopic vraagje:

Bij opus kan je een 9,4GB -r double sided dvd kopen, maar die kan je toch helemaal niet branden met de huidige generaties dvd-branders? of vergis ik me?

[ Voor 39% gewijzigd door Aesculapius op 24-06-2003 11:13 ]

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• ck2000nl
Jawel, je moet ze zelf omdraaien zodat je op beide kanten kunt branden :) Niet verwarren met dual layer :D Die double sided schijfjes zijn als het ware 2 op elkaar geplakte dvd-r schijfjes.

Verwijderd

Aesculapius, via het progje DVDinfo kun je de mediacode achterhalen. Zodoende kun je wellicht achterhalen of je oude of nieuwe versie That's write hebt. Tis ook handig als je meldt welke brander (en firmware) je gebruikt B)
De That's write schijfjes staat ook niet echt als betrouwbaar bekend....

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:59
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 13:38:
De That's write schijfjes staat ook niet echt als betrouwbaar bekend....
Heb zojuist m'n 2-speed That's Write's van Opus ontvangen.

Had ook nog de "oude" versie thuis (1-speed die je met de Sony op 2-speed kunt branden).

De oude versie geeft "LD" als manufacturer (Lead Data neem ik aan).

De nieuwe versie geeft "SONY". Lijkt me niet verkeerd. Deze branden ook op 2-speed met de nieuwe firmware (2.0F). In m'n Xbox doen ze het in elk geval goed.

• Mr Magic
ck2000nl schreef op 24 June 2003 @ 09:59:
Drive: DRU-500AX
Firmware: downgrade gedaan van 2.0f naar 2.0e
Gebruike schijfjes: Princo 4 speed DVD-r met zo'n gladde witte bovenkant (van CDRWinkel)

Voorheen kon ik niet sneller dan 2 speed fikken met DVD-r, maar ik heb na het downgraden van de firmware wel weer uitstekende resultaten!
Hmm, heb hier nu ook diezelfde Princo's 4-speed en het gaat nog niet best. Met frmware 2.0F brandt hij wel op 4-speed, maar de DVD's zijn niet leesbaar in m'n Xbox. Als ik tegen Record Now MAX zeg dat 'ie op 2-speed moet branden geeft hij dat wel aan in de log, maar brandt vrolijk toch op 4-speed.

Ga nu even proberen te downgraden naar 2.0E

• Aesculapius
  • Nu online
DRU500AX, firmware 2.0F en dus That's Write met als Media Code: LD :( op 1x dus jah :'(

• ck2000nl
Mr Magic schreef op 26 June 2003 @ 22:44:
[...]

Hmm, heb hier nu ook diezelfde Princo's 4-speed en het gaat nog niet best. Met frmware 2.0F brandt hij wel op 4-speed, maar de DVD's zijn niet leesbaar in m'n Xbox. Als ik tegen Record Now MAX zeg dat 'ie op 2-speed moet branden geeft hij dat wel aan in de log, maar brandt vrolijk toch op 4-speed.

Ga nu even proberen te downgraden naar 2.0E
Na een paar schijven (3) op 4 x te hebben gefikt....fikt ie nu alles weer op 2 x. Tis toch niet waar dat die 3 schijfjes net een paar van een goede kwaliteit waren.... Hopen dat Sony snel met nieuwe firmware komt! Morgen ff terug zetten naar 2.0F

Gebruik je gewoon Record Now MAX die bij de brander is bijgeleverd? Is dat een fijn proggie? :)

• Mr Magic
ck2000nl schreef op 27 June 2003 @ 01:33:
[...]
Na een paar schijven (3) op 4 x te hebben gefikt....fikt ie nu alles weer op 2 x. Tis toch niet waar dat die 3 schijfjes net een paar van een goede kwaliteit waren.... Hopen dat Sony snel met nieuwe firmware komt! Morgen ff terug zetten naar 2.0F
Heb de firmware gedowngrade naar 2.0E en kon toen met Nero 5.5.10.35 weer op 2-speed branden. Toen lustte m'n Xbox de DVD's ook weer. Heb nog niet geprobeerd om met Record Now MAX op 2-speed te branden.
Gebruik je gewoon Record Now MAX die bij de brander is bijgeleverd? Is dat een fijn proggie? :)
Niet de bijgeleverde versie, maar de volledige versie. Ik vind het wel een fijn programma. Het brandt ISO's en DVD-films (als data-DVD met een AUDIO_TS en VIDEO_TS folder). Nog nooit problemen mee gehad, tot gisteren dan (zie boven :))

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nou, mijn ervaringen tot nu toe:

Datasafe / DVD-R / 2x / 2x / Yes
Sentinel / DVD-R / 2x / 2x Yes
Datawrite Classic 4x / DVD-R / 4x / 4x / Yes

DRU500a 2.0f firmware.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Mailtje gestuurd naar 3bcomputershop.nl (waar ik de DRU-510a heb gekocht) n.a.v. de problemen met de 4x dvd-r media (RitekG04, Datawrite Classic 4x, Princo 4x) heb.

Reactie: 4 speed -R is zeer lastig te branden met de Sony. 4 speed +R pakt ie makkelijker.

Merken die in ieder geval goed werken:
SONY, VERBATIM, TDK

Nu maar hopen dat ze bij Sony snel een firmware update uitbrengen. Heeft iemand daar al nieuws over?

Verwijderd

-={Fred_Perry}=- schreef op 08 June 2003 @ 09:54:
[...]

4,5 Gb is ongeformatteerd, 4,5 Gb is geformatteerd (Denk maar aan een diskette, 2Mb groot waarvan je maar 1,44Mb kan gebruiken)

Ik heb ook een 500ax en bijna elk pakket geeft aan dat het een 500a is, zelfs met de 2.0f bios! Maakt niet uit voor de werking hoor :P
je kan dus 4,700,000 bytes schrijven en dat is gelijk aan 4.48 GB

Verwijderd

Nashua DVD+R in slimcase in combinatie met Sony dru500a
Degene met zwart opgedrukte tekst in middenring dvd gaan 100% goed, de andere 100% fout. Nadeel is dat je niet aan de buitenkant van de verpakking kan zien welke erin zitten.
Is weer eens best geregeld.....

• Bart-01
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 18:47:
Nashua DVD+R in slimcase in combinatie met Sony dru500a
Degene met zwart opgedrukte tekst in middenring dvd gaan 100% goed, de andere 100% fout. Nadeel is dat je niet aan de buitenkant van de verpakking kan zien welke erin zitten.
Is weer eens best geregeld.....
Degene waar geen zwarte tekst op de binnenring staat zijn de MAKROLON versies (staat er groot op). Die zijn inderdaad een stuk slechter. Branden van die schijfjes gaat bij mij alleen goed als ik hem eerst een +RW laat branden. Tja en dat kost dan veel extra tijd.
Ook in DVD box zijn beide versies verkrijgbaar en aan de buitenzijde van de dvdbox is niet te zien welke erin zit.
Mycom Amersfoort had woensdag de goede versie op voorraad in DVDbox, Paradigit de verkeerde in slimbox.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-01 op 27-06-2003 19:00 ]

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Bart-01 schreef op 27 June 2003 @ 18:59:
[...]

Degene waar geen zwarte tekst op de binnenring staat zijn de MAKROLON versies (staat er groot op). Die zijn inderdaad een stuk slechter.
Bij mij staat er dus op beide versies makrolon groot gedrukt

Verwijderd

Na wat testen ben in er dus achter dat het foutgaan van de Nashua MAKROLON DVD+R (zonder tekst in de binnenste rand) te maken heeft met de schrijfsnelheid. Nero schrijft ze met 2.4 maal (5 van de 5 fout), roxio copier 6 heeft de mogelijkheid ze op 2 maal te branden (5 van de 5 goed).

Verwijderd

ik heb al optodiscs en lead data's geprobeerd hier en zonder enig probleem af te spelen op xbox (sorry nog niet getest op standalone dvd)...brandsnelheid bij beiden is 2x

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 22:29
Ik heb een NEC-ND-110A FW: 1.0A
Hiermee heb ik gebakken:

Philips +RW 2.4x ISO + UDF (InCD) perfect te lezen / 20min brandtijd
DataWrite +R 2.4x perfect lezen lezen / schijven / 20min brandtijd

Andere media heb ik nog niet geprobeerd omdat uit verschillende forums bleek dat deze media's goed moeten werken in deze brander.

Verwijderd

Beste Lenny, zoals de topic titel al doet vermoeden gaat het in dit forum om de compatabiliteit m.b.t. Sony Dru5xx. Tenzij de Nec-ND-110a in code taal Sony Druxx betekent kun je je ervaringen beter in dit topic posten:

[rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit[/rml] }:O

Verwijderd

Eigenaars van de Sony 510A WE ZIJN VERLOST: Primedisc 4 speed schrijft ook werkelijk op 4 speed.......de primeur?! Dacht het wel ;-)

Verwijderd

Heb bij Opus een spindel Datawrite Clasic 4X besteld.

Bestelling ontvangen en dacht even een DVDtje te branden met mijn Sony DRU-500AX firmware 2.0f.

Mooi niet dus de recorder word helemaal stapel dol van die schijfjes of ik nu de laatste versie of Nero of CopyToDVD gebruikt maakt niet uit de programma’s willen starten op 4x schrijven, maar de recorder blijft hangen het lampje van de recorder gaat niet meer uit krijg de tray ook niet meer open na het beeindigen van de brandsoftware moet het hele systeem rebooten en de stroom er van af halen op de tray open te krijgen.

Heb meteen een schijfje van een ander merk geprobeerd dacht eerst recorder kapot, maar die brand hij feilloos.

Iemand anders ook ervarigen met de Datawrite Classic DVD’s.

Is het mogelijk bij oppus om ze retour te sturen?

Verwijderd

Datawrite Clasic 4X heb ik ook. Kan ze branden op 4x in een kwartier. heb er 3 gedaan op 4x zijn NIET zonder haperingen af te spelen in mijn standalone phlilips 711 en 640. (thats write ook niet) Op 2x zijn ze beter te lezen maar ook niet zonder haperingen.
In de pc met mijn pioneer dvd-rom speler zijn de op 2x gebrande schijfjes wel prima leesbaar. Ook te copieren; dus de data staat er goed op.
Van de 4x zijn er 2 stuks niet volledig leesbaar de laatste vob file is niet leesbaar.

Niet aan gebroken spindles kun je terug sturen naar Opus.
Maar misschien gaat een firmware dit nog oplossen. Vraag is wat gebeurd er als je deze disks in een pioneer brander gebruikt? iemand ervaringen? Volgens Opus gaat dat goed.

Conclusie?

Ik vertrouw de sony brander niet. Maar ook de philips standalone is niet 100 % -r compatible denk ik. Met +r geen enkel probleem gehad.

Verwijderd

memorex 4x +r werkt trouwens wel prima. :-)

Verwijderd

Is het mogelijk bij oppus om ze retour te sturen?
Opus zal zeer binnenkort falliet gaan door de prijsverhogingen, dus ik denk niet dat ze nu op retourzendingen zitten te wachten. Bestel gewoon in Belgie bij cdfreaks. Voor 1.20 euro een 4 speed -R die het nog echt doet ook op 4 speed.

Verwijderd

Ik vertrouw de sony brander niet. Maar ook de philips standalone is niet 100 % -r compatible denk ik. Met +r geen enkel probleem gehad.
Vertrouw de Sony niet? Het is ook niet meer dan logisch dat Philips stand alones +R ondersteunt omdat Phlilips ook alleen deze + standaard veregenwoordigd, maar dat was al oud nieuws hoor. :+

Bestudeer dit artikel maar eens: http://www.cdfreaks.com/article/113

Dus wil je op een Philips standalone afspelen gebruik +R , op andere merken werkt 95% -R.

http://www.customflix.com/Customer/Compatibility.jsp

Verwijderd

Zelfs als ik de brandsnelheid terug zet naar 2X of 1X doen die Datawrite Clasic 4X het niet doe ik nu een ander merk in de Sony dan brand die de film zonder problemen. :(

CopyToDVD geeft steeds deze fout code:

fout (WriteSector) Failed: Code 03 0C 08 [Write error, recovery fail

Blijft steeds in de LEAD IN hangen.

Iemand misschien een idee?????

• Deuce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03 14:16
Ik heb ook de Datawrite Classic 1-4 speed, Sony DRU 500 a, Firmware 2.0E. 4 speed branden begint aarzelend om vervolgens na enige tijd er mee op te houden (bekijk ik de schijf dan lijkt het wel of er een laagje afgebrand is :? )
Opnieuw getest op 2 speed en die ging wel goed (ook te lezen op mijn standalone).
Uitval: 50%, maar ja ik heb ook nog maar 2 schijfjes uit het doosje gebruikt :)

Oh ja Nero 5510 zit er bij mij op en dat werkt (bij mij) zonder problemen.

Verwijderd

Het was al oud nieuws dat Datawrite troep is. })

Verwijderd

http://sony.storagesupport.com/dvdrw/dru510adwn.htm

Firmware update voor Dru-510a!!!!!

Edit:

Update (*2)
(*1)Ritek / Ritek G04 / 4x / 4x / Ja
(*2)Datawrite / Datwrite Classic / 4x / 4x / Ja

Is maar goed dat ik nog 75 Ritek's heb ingeslagen voor de prijsverhoging 8)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 11:37 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik lees diverse posts dat de Datawrite Classic 1-4x zoveel problemen zouden geven. Nu heb ik zelf al 2 spindels van 25 stuks weggewerkt. Ze branden keurig op 4x, zowel in Nero als in mijn DVD pakket. Ook op stand alone spelers (samsung, philips) spelen ze zonder haperingen af. De firmware is 2.0f, de laatste.
Waarom ik geen problemen heb weet ik helaas niet. Wellicht zit er verschil in de branders zelf? Of een rotte batch van spindels? Anyhow, hier dus positieve geluiden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Iemand al ervaring met die goedkope Princo's 4x na firmware 1.0c ?

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 12:26:
Iemand al ervaring met die goedkope Princo's 4x na firmware 1.0c ?
Ik heb ze besteld bij Opus op 25-6 maar nog geen mail gekregen dat ze opgestuurd zijn. Duurt wel lang :( (te lang?). Zodra ik ze heb vertel ik mijn bevinding wel, maar dat ligt aan opus...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Dat duurt idd wel errug lang Royz. als ik jou was zou ik de bestelling cancelen en lekker bij Cdfreaks bestellen, dan ben je verzekerd van levering binnen 48 uur en verzekerd van 4 speed! :7

• stylezzz
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 11:45:
[...]

Opus zal zeer binnenkort falliet gaan door de prijsverhogingen, dus ik denk niet dat ze nu op retourzendingen zitten te wachten.
Zou je dit kunnen onderbouwen?

• sebastius

sebastius

Nou met de firmware update branden mijn 1-4x princo's nog steeds op 2 speed (30 minuten over 4,2gb) (dus een sony 510a, intern, en de 1.0c firmware)

Verwijderd

Ik heb deze DVD brander weet iemand welke drivers ik nodig heb voor een update.
Sony DVD RW DW-U10A geeft windows aan.

• [FrEEzEr]
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb 25 juni de dru510a en een boel dvd-/+r's besteld bij opus maar nog steeds niets binnen!! (ze zeiden in een email dat ze eind van de week verstuurd worden) :(

Nut van deze reply: Als je snel lege dvdtjes wilt hebben bestel dan niet bij opus

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

• stylezzz
  • Laatst online: 22:42
Nut van deze reply :

Lees het forum eerst eens en kom dan tot de conclusie dat Opus al wekenlang zwaar overbelast is. Getuige ook de grote banner op hun website dat het flink wat dagen langer als normaal duurt voordat er spullen verstuurd word. Ga dan vervolgens niet vreemd kijken als je inderdaad een paar dagen langer moet wachten.... :)

• [FrEEzEr]
dominator schreef op 09 July 2003 @ 20:30:
Nut van deze reply :

Lees het forum eerst eens en kom dan tot de conclusie dat Opus al wekenlang zwaar overbelast is. Getuige ook de grote banner op hun website dat het flink wat dagen langer als normaal duurt voordat er spullen verstuurd word. Ga dan vervolgens niet vreemd kijken als je inderdaad een paar dagen langer moet wachten.... :)
Toen ik bestelde hadden ze het over een vertraging van 3 werkdagen.
FFies tellen 25 juni tot nu zijn 10 werkdagen wat meer is dan de 2+3=5 werkdagen ;) .

Maargoed kreeg net een mail dat het pakket morgen voor de deur staat..... w00t!!! :7

Verwijderd

Zou je dit kunnen onderbouwen?
Onderbouwing was naar mijn mening al gegeven, ze gaan falliet omdat de prijsverhogingen belachelijk hoog zijn, en waarom zal je nog daar bestellen als je belastingvrij bij Cdfreaks in Belgie kan bestellen? Komt nog eens bij kijken dat Cdfreaks de enige zijn die PrimeDisc verkopen voor 1.20 inclusief BTW!! Die tenminste op 4 speed fikken O-) op mijn Sony 510A.

En aangezien ik nu al die leveringsellende van Opus van andere posters leest is het rekensommetje snel gemaakt! (8>

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 02:53 ]

Verwijderd

Maargoed kreeg net een mail dat het pakket morgen voor de deur staat..... w00t!!!
Gefeliciteerd! 8) Alleen beetje jammer dat je dan maar op 2 speed kan gaan branden op je 4 speed burner. :+

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Heb hier zware problemen met Princo. Ik doe een Burn test met recordNowDX. Op 80% write error. Ik neem een andere Princo (andere spindel van andere winkel) en die geeft een Write error op 60%! Ligt het nu aan de DVD-R's, mijn writer of mijn PC :?

Edit:

11:58:04 #58 SCSI -1135 File Cdrdrv.cpp, Line 1416
SCSI Exec, HA 1, TA 0, LUN 0, buffer 0x02300000
Status: 0x04 (0x01, SCSI_ERR)
HA-Status 0x00 (0x00, OK)
TA-Status 0x02 (0x01, SCSI_TASTATUS_CHKCOND)
Sense Key: 0x03 (KEY_MEDIUM_ERROR)
Sense Code: 0x0C
Sense Qual: 0x08
CDB Data: 0x2A 0x00 0x00 0x18 0xE5 0x60 0x00 0x00 0x20 0x00 0x00 0x00
Sense Data: 0xF1 0x00 0x03 0x00 0x18 0xDC 0x90 0x12
0x00 0x00 0x00 0x00 0x0C 0x08

11:58:04 #59 DVDR -1135 File Writer.cpp, Line 333
Write error

Edit 2:
Als ik 4 Gb erop probeer te zetten ipv 4,7 knalt hij er ook op 80% uit...

12:16:57 #59 SCSI -1135 File Cdrdrv.cpp, Line 1416
SCSI Exec, HA 1, TA 0, LUN 0, buffer 0x03730000
Status: 0x04 (0x01, SCSI_ERR)
HA-Status 0x00 (0x00, OK)
TA-Status 0x02 (0x01, SCSI_TASTATUS_CHKCOND)
Sense Key: 0x03 (KEY_MEDIUM_ERROR)
Sense Code: 0x0C
Sense Qual: 0x08
CDB Data: 0x2A 0x00 0x00 0x18 0xE5 0x80 0x00 0x00 0x20 0x00 0x00 0x00
Sense Data: 0xF1 0x00 0x03 0x00 0x18 0xDC 0x90 0x12
0x00 0x00 0x00 0x00 0x0C 0x08

12:16:57 #60 DVDR -1135 File Writer.cpp, Line 333
Write error

[ Voor 85% gewijzigd door WhiteDog op 10-07-2003 12:20 ]

Verwijderd

Het is een feit dat die EL Cheapo Princo's op een Sony burner niet sneller dan 2 speed kunnen branden, dus gooi deze DVD-r 's AS SOON AS POSSIBLE in de container naast je huis en surf zo snel mogelijk naar cdfreaks.nl om of PrimeDisc of Sunstar voer te kopen voor je Sony, die je binnen 1 of 2 dagen in huis heb. _/-\o_ Deze discs zijn ook EL Cheapo maar deze doen tenminste waar ik een 4 speed burner voor heb aangeschaft: nl. op 4 speed branden! >:)
met of zonder firmware update....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 14:34 ]

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 14:25:
Het is een feit dat die EL Cheapo Princo's op een Sony burner niet sneller dan 2 speed kunnen branden, dus gooi deze DVD-r 's AS SOON AS POSSIBLE in de container naast je huis en surf zo snel mogelijk naar cdfreaks.nl om of PrimeDisc of Sunstar voer te kopen voor je Sony, die je binnen 1 of 2 dagen in huis heb. _/-\o_ Deze discs zijn ook EL Cheapo maar deze doen tenminste waar ik een 4 speed burner voor heb aangeschaft: nl. op 4 speed branden! >:)
met of zonder firmware update....
ook op 2x knallen ze eruit hoor...

Heb wel deze week ook men plextor op RMA gedaan. kreeg soortgelijke errors... ik vermoed een probleem met mijn Promise ATA133 controller (hangen 4 HD's aan). Heb daar al tijdje last mee...

Ik test verder :)

Update:
in een andere pc werkt het wel... ben nu is vanop een andere HD files aan het branden....

[ Voor 7% gewijzigd door WhiteDog op 10-07-2003 20:32 ]

Verwijderd

Hoi.

Ik heb 2 verschilende update's van de sony site afgehaald maar bij alle 2 zegt hij steeds dat er geen hardware is om up te date.
Heel erg vreemd want de brander werkt gewoon goed.
Alleen Brand hij niet op 4 x daarom de update.
Wie weet hoe dit nu kan.

Ik heb de Sony DVD RW DW-U10A, zo geeft hardware beheer hem aan.

Thx

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 06:29 ]

• ds75
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik had afgelopen week een spindel van 100 nashua's gekocht nou alleen maar ellende !
Write error na write error om gek van te worden,
Wat ik ook deed (downgraden van de drive, nieuwste versie van de betreffende brandproggie's etc..) niets hielp.

Na het lezen van zo een nashua disc met DVDinfo kwam ik erachter dat ze uit de fabriek van "Hitachi Maxell LTD" komen en daar heb mijn drive dus probjes mee.

Ik probeerde gelijk een ander merk DVD te fikken om te kijken of mn drive niet de oorzaak was en na een half uurtje was de dvd dus klaar en dus was mn fikkertje in orde!

Nu komt het de dvd die goed gebrandt is was ook een nashua!
Met DVDinfo gelijk gekeken naar de fabrikant en wat bleek de betreffende dvd was van OPTODISC nu weet ik niet of fit een goed merk is maar ze doen het goed in mn PS2 en dvd speler.

Moraal van dit verhaal : Nashua's komen er bij niet meer in.

• sebastius

sebastius

Ik heb net een spindeltje van die Sunstars besteld, ik ben benieuwd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 06:28:
Hoi.

Ik heb 2 verschilende update's van de sony site afgehaald maar bij alle 2 zegt hij steeds dat er geen hardware is om up te date.
Heel erg vreemd want de brander werkt gewoon goed.
Alleen Brand hij niet op 4 x daarom de update.
Wie weet hoe dit nu kan.

Ik heb de Sony DVD RW DW-U10A, zo geeft hardware beheer hem aan.

Thx
Beste Bornfree,

de Sony DVD RW DW-U10A is een oem-versie en oem-versies worden door SONY niet ondersteund. Dus m.a.w. voor deze brander zul je nooit een firmware-update krijgen. Ik heb dezelfde brander gehad en om deze reden teruggebracht naar de winkel, daar vertelde men dat SONY nooit oem-versies ondersteunde. Misschien kan je hem nog terugbrengen. Succes.

Verwijderd

Laat me effe weten hoe die Sunstar (Lead Data) branden op 4x , PrimeDisk is Ritek G04 dus die zouden ook goed moeten werken met de nieuwe firmware .

Verwijderd

Die primedisk had ik al voor de firmware update en toen gingen ze al op 4 speed op de Sony 510, voorzover ik weet waren deze discs op dat moment de enige die het op 4 speed deden.
Sinds gisteren zag ik ook de Sunstars op de site van CDfreaks staan, zij geven aan dat deze ook op 4 speed kunnen branden op de 510A dus dan is het ook zo! _/-\o_

• [FrEEzEr]
Ik heb sinds vandaag dus ook een sony dru510a (wat is dat ding trouwens lelijk!!) en ik brand princo's op 4 speed! De Datawrite discs werken alleen op 2 speed :(

• sebastius

sebastius

[FrEEzEr] schreef op 12 July 2003 @ 00:36:
Ik heb sinds vandaag dus ook een sony dru510a (wat is dat ding trouwens lelijk!!) en ik brand princo's op 4 speed! De Datawrite discs werken alleen op 2 speed :(
Brand ie écht op 4x of zegt ie dat ie op 4x brand, en doet ie er dan een half uur over (2x dus...)?

• [FrEEzEr]
Nee hij doet 15:45 minuten over een volle dvd.

Die Datawrite dvdtjes doen er wel 30 minuten over

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Dringende vraag:
Heb er nu een Platinum DVD+R inzitten. Maar zowel in Nero als RecordNow DX kan ik geen burn test (simulate) doen :( Is dit normaal bij DVD+ ???

Verder kan ik ook geen iso's burnen (krijg steeds Disk-at-once not supported oid)

[ Voor 21% gewijzigd door WhiteDog op 12-07-2003 09:11 ]

• [FrEEzEr]
Keb ook een vraagje...

Keb hier een memorex dvd-rw liggen die bij het branden en erasen een fout geeft. Is die gewoon gaar of moet je eerst wat met zo'n ding doen ?

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

[FrEEzEr] schreef op 12 juli 2003 @ 01:20:
Nee hij doet 15:45 minuten over een volle dvd.

Die Datawrite dvdtjes doen er wel 30 minuten over
En hij is gewoon leesbaar achteraf, ook in een standalone DVD speler? Ik heb ze namelijk ook besteld krijg ze binnen een paar dagen geleverd.

• [FrEEzEr]
Royz schreef op 12 July 2003 @ 15:50:
[...]

En hij is gewoon leesbaar achteraf, ook in een standalone DVD speler? Ik heb ze namelijk ook besteld krijg ze binnen een paar dagen geleverd.
Ik hem als data-dvd gebruikt dus kan niet testen offie het ook doet in een standalone. Wel doet hij het in mijn xbox maar das niet zo vreemd aangezien ik er een samsung 616T dvd-rom in heb zitten :)

Edit:

Keb hem nu ffies beter getest en hij leest niet alle bestanden :(

Princo dus ook op 2x branden :(

[ Voor 12% gewijzigd door [FrEEzEr] op 12-07-2003 17:15 ]

Verwijderd

Princo dus ook op 2x branden
Duhhhh

Er zijn maar 2 DVD-r die op 4 speed fikken en dat zijn PrimeDisc en Sunstar een alternatief is er (nog) niet en al helemaal niet iets wat met 'princo' begint. ;-)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 11:11:
[...]

Beste Bornfree,

de Sony DVD RW DW-U10A is een oem-versie en oem-versies worden door SONY niet ondersteund. Dus m.a.w. voor deze brander zul je nooit een firmware-update krijgen. Ik heb dezelfde brander gehad en om deze reden teruggebracht naar de winkel, daar vertelde men dat SONY nooit oem-versies ondersteunde. Misschien kan je hem nog terugbrengen. Succes.
Inderdaad. Ik heb hem ook, maar op internet is ergens een tooltje te vinden om de firmware van de U10A te vervangen door die van de 500A. Bij mij staat deze brander in apparaatbeheer gerapporteerd als een 500A met firmware 2.0F.

Houdoe

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 21:40:
[...]
Duhhhh

Er zijn maar 2 DVD-r die op 4 speed fikken en dat zijn PrimeDisc en Sunstar een alternatief is er (nog) niet en al helemaal niet iets wat met 'princo' begint. ;-)
Hoe kom je daar nou bij .
Werkend op 4 x :

Verbatim/Mitsubishi Chemical Co., Ltd.
TDK
Pioneer
Taiyo Yuden Co.,
Hitachi Maxell, Ltd
PrimeDisc (= RiteK G04)

En nu dus ook :
Lead Data ( = Sunstar)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 11:23 ]

Verwijderd

Modbreak:
Geen geflame hier!

[ Voor 6% gewijzigd door Twynn op 15-07-2003 10:03 ]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb nu dus mijn bestelling binnen van Opus, maar krijg elke keer de melding "Power Calibration Error". Weet niet of dit komt door mijn brander of door de media (Princo 4x, krijg de melding op elk speed). Mijn Pioneer DVD speler is ook al stuk, die leest helemaal niets meer. Weet niet wat ik het beste kan doen, maar ik denk dat ik lekker Sony Vaio Link ga gebruiken.

• Scidd0w
  • Laatst online: 25-10-2025
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 02:49:
[...]

Komt nog eens bij kijken dat Cdfreaks de enige zijn die PrimeDisc verkopen voor 1.20 inclusief BTW!! Die tenminste op 4 speed fikken O-) op mijn Sony 510A.
Heh? Waarom zie ik die primedisc spindels van 100 dan op zijn goedkoopst voor
165 euro staan... En dan moet je er nog 5 kopen ook.. Of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Heh? Waarom zie ik die primedisc spindels van 100 dan op zijn goedkoopst voor
165 euro staan... En dan moet je er nog 5 kopen ook.. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik denk dat je de 20% belgische belasting over het hoofd ziet, die voor mij in ieder geval aftrekbaar is >:)
165/100 = 1.65 - (20% btw=) 0,33 = 1.32 per stuk ik had het een beetje errug naar beneden afgerond, mijn excuses 8)7
Edoch nog super goedkoop, ik heb binnenkort weer een partij spindels nodig, want die blanco printed Primediscs bevallen mij uitstekend, zullen we een gezamelijke inkoop opzetten? 8)

• Scidd0w
  • Laatst online: 25-10-2025
hmmm... een gezamelijke inkoop heb ik wel oren naar.. ben in mijn vriendenkring al aan het peilen.. Ik kom hier binnenkort wel even bij je op terug.

• [FrEEzEr]
Als die echt op 4x goed branden + aflezen dan heb ik er ook wel interesse in.

• Aesculapius
  • Nu online
Zeg DVDprimeur, je bent wel aardig reclame aan het maken he.....ik snap dat je een aandeel hebt in cdfreaks, maar daardoor hoef je nog niet alle andere merken en winkels te verdoemen. Lijkt me sterk dat een solide zaak als opus failliet gaat, ze hebben het gewoon even druk; en hun levering is (normaal gesproken) dik in orde !!

Verwijderd

Nou ik wacht anders al dik een week op mijn spindeltjes :(

[schaamteloze reclame ;)]
Voor de rest vind ik opus topzaak, haal(de) er altijd al mijn schrijfbare media vandaan. Even zien hoe 'duur' ze zijn i.v.t. het 'buitenland', maar de Nashua's 50 spindel kosten mij 60 euro, wat volgens mij € 1,20 per dvd is, wat nog steeds een stuk geodkoper is dan wat de buitenlandse concurrenten aanbieden...
[/schaamteloze reclame]

Dus om nou te beweren dat Opus failliet gaat... ze hebben het volgens mij nog nooit zo druk gehad aangezien de meeste orders van mij altijd keurig op tijd werden afgeleverd. Of zie ik dat compleet verkeerd?

edit:
....en natuurlijk krijg ik ze de volgende ochtend binnen |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 13:03 ]

Pagina: 1 2 Laatste