[Sony DRU5xx] Compatibiliteit DVD schijven

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 790 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Zeg DVDprimeur, je bent wel aardig reclame aan het maken he.....ik snap dat je een aandeel hebt in cdfreaks, maar daardoor hoef je nog niet alle andere merken en winkels te verdoemen. Lijkt me sterk dat een solide zaak als opus failliet gaat, ze hebben het gewoon even druk; en hun levering is (normaal gesproken) dik in orde !!
Dit is geen schaamteloze reclame, maar gewoon de harde realiteit voor bezitters van de 4 speed brander SONY 510A (daar ging dit draadje toch over of niet?) die ook werkelijk op 4 speed willen branden. Aan deze essentiele eis kan Opus niet aan voldoen, daarbij komt nog die belachelijke verhoging van de prijzen. 1+1 = 2 dacht ik zo, dus hop hop naar CDFREAKS waar je voor het verschil mbt die verhoging al een DVD-r kan kopen en ....op 4 speed kan fikken!! 8)

Zo mijn aandeel stijgt weer :7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 13:03 ]

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-10-2025
En zijn die schijfjes dan ook goed te lezen in een stand-alone zonder haperingen endergelijke ?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Verwijderd

En zijn die schijfjes dan ook goed te lezen in een stand-alone zonder haperingen endergelijke
Uiteraard Freezer!! Ik heb deze discs op diverse stand-alones kunnnen uitproberen en ze zijn superieur! Dus zonder haperingen en Freezes! :Y)

Verwijderd

Dus om nou te beweren dat Opus failliet gaat... ze hebben het volgens mij nog nooit zo druk gehad aangezien de meeste orders van mij altijd keurig op tijd werden afgeleverd. Of zie ik dat compleet verkeerd?
Als de drukte van een onderneming het probleem van de klant word (ivm langere levertijden) dan is de zaak niet goed bezig en zijn ze op weg naar het faillissement, ze kunnen nu nog teren op hun voorraad zonder de verhoging wacht maar als die voorraad op is, dan gaat elke kritische klant wel 3x nadenken voordat ze daar bestellen, en binnen 2 sec. is er een andere URL ingetikt om deze belachelijke Nederlandse prijzenverhoging te omzeilen.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb door de schaamteloze reclame hierzo maar een spindeltje Sunstars gekocht.

CDFreaks moet nog wel eens gaan nadenken over de verpakking waarin ze het opsturen, kranten zijn niet echt ideaal.

Maar ik zit nu m'n 2e disc te fikken en ze gaan inderdaad op 4x. 16 minuten voor 4314 mb ongeveer. En ik laat ze meteen verify'en door Nero en tot nu toe nog geen fouten.

• [FrEEzEr]
En werken ze ook goed in je standalone ?? Zoja dan ga ik er direct een paar bestellen :)

Edit:

Zijn die MAM-E Mitsui DVD-R 4X nou veel beter als die primedisc?

Er staat namelijk in dat info stukje dat ze "SUPER OK" zijn op video en data op te branden :)

[ Voor 50% gewijzigd door [FrEEzEr] op 21-07-2003 22:20 ]

• sebastius

sebastius

[FrEEzEr] schreef op 21 July 2003 @ 22:15:
En werken ze ook goed in je standalone ?? Zoja dan ga ik er direct een paar bestellen :)

Edit:

Zijn die MAM-E Mitsui DVD-R 4X nou veel beter als die primedisc?

Er staat namelijk in dat info stukje dat ze "SUPER OK" zijn op video en data op te branden :)
StandAlone nog niet getest helaas, ik had effe data dvd's nodig. Ik kopieer wel een film dvdtje van mezelf straks.

Verwijderd

En werken ze ook goed in je standalone ?? Zoja dan ga ik er direct een paar bestellen
Wil je mij niet geloven ofzo FreeZeR-boy? Ik heb nu al 100 x vermeld dat ik deze in 1000 verschillende standalones heb geprobeerd en dat ze allemaal perfect lopen, nee vooral niet luisteren en wachten totdat Opus je kan helpen, ik vrees dat er in die tussentijd dan al gecertificeerde 8 speed schijfjes zijn. Maar nogmaal FreezEr NEE VOORAL NIET KOPEN DIE DINGEN!! :+

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 00:33:
[...]

Wil je mij niet geloven ofzo FreeZeR-boy? Ik heb nu al 100 x vermeld dat ik deze in 1000 verschillende standalones heb geprobeerd en dat ze allemaal perfect lopen, nee vooral niet luisteren en wachten totdat Opus je kan helpen, ik vrees dat er in die tussentijd dan al gecertificeerde 8 speed schijfjes zijn. Maar nogmaal FreezEr NEE VOORAL NIET KOPEN DIE DINGEN!! :+
Volgens mij zijn ze bij CDfreaks.com alweer uit het assortiment. Goedkoop partijtje of toch niet helemaal ok?

En beter kap je met die walgelijk verkapte spam en het afbranden van Opus. Opus is goddomme zowat ouder dan ik ben en hebben altijd goed werk geleverd!

Het kan best zijn dat je bij cd-freaks werkt, of dat je er aandelen hebt, maar dan nog hoor je absoluut niet zo met je concurrentie om te gaan. Mensen nemen je ineens stukken minder serieus. En willen ook ineens niets meer van je kopen.

Wat mij betreft heb ik niet alleen m'n eerste maar ook m'n laatste spindel bij CD Freaks besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door sebastius op 22-07-2003 01:16 ]

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
[boos]@ DVDPrimeur: het is MIJN topic en ik wil dat je ophoudt met spammen. Ik dacht ook bij CDFreaks te bestellen volgende keer NOU MOOI NU NIET MEER. Ik bestel wel bij CDRWinkel.com en nee ik heb er geen aandelen.[/boos]

ontopic: van de 30 princo's die ik gekocht heb zijn er al zeker 12 die ik niet volledig tot 4.7 Gb kan beschrijven. Rond 3 Gb krijg ik "write-errors" (gelijk welke speed). Heb verder 10 Datatracks getest, zonder problemen tot 4.7 Gb.

Advies: koop aub geen Princo!

[ Voor 10% gewijzigd door WhiteDog op 22-07-2003 02:08 ]

• sebastius

sebastius

WhiteDog schreef op 22 juli 2003 @ 02:06:
...ontopic: van de 30 princo's die ik gekocht heb zijn er al zeker 12 die ik niet volledig tot 4.7 Gb kan beschrijven. Rond 3 Gb krijg ik "write-errors" (gelijk welke speed). Heb verder 10 Datatracks getest, zonder problemen tot 4.7 Gb.

Advies: koop aub geen Princo!
Ik heb nog geen enkele princo fout gehad behalve eentje waar door m'n eigen schuld een soort stofje op was blijven plakken.

Overigens wil nero 'slechts' 4,5 gb dvd's maken, geen 4.7 dus. Klopt dit?

[edit]

DVDprimeur, ik heb bij CDfreaks ook maar een klacht over jouw manier van handelen ingediend.

[ Voor 29% gewijzigd door sebastius op 22-07-2003 02:33 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DVDprimeur heeft hierover een mailtje mogen ontvangen.

Gelieve weer ontopic te gaan :)

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
sebastius schreef op 22 juli 2003 @ 02:09:
[...]
Ik heb nog geen enkele princo fout gehad behalve eentje waar door m'n eigen schuld een soort stofje op was blijven plakken.

Overigens wil nero 'slechts' 4,5 gb dvd's maken, geen 4.7 dus. Klopt dit?

[edit]

DVDprimeur, ik heb bij CDfreaks ook maar een klacht over jouw manier van handelen ingediend.
Ik heb er ook 8 perfect kunnen branden. Toen had ik 1 slechte. Het rare is dat al die slechte van 4 verschillende soindels komen en niet allemaal van dezelfde winkel... Ik gok op een slechte batch ofzo... Heb echt alles geprobeerd om het te laten werken. Heb vorige week op een lan 4 merken getest met dezelfde files, allen tot 4.7 Gb enkel de Princo gaf errors...

Heb ook 1 princo die niet kan gelezen worden op mijn laptop (alle andere princo's wel). Vind het zelf ook jammer, denk dat ik ze maar voor backups ga gebruiken ipv critical data...

• [FrEEzEr]
Iemand hier ervaring met RITEK G04 PREMIUM DVD-R schijfjes (te bestellen bij http://www.neogames.co.uk/)??

Ik weet dat iedereen met een pioneer brander dit de beste schijfjes vinden, maar nergens is op internet te vinden hoe de sony branders er mee omgaan.

Als niemand wat weet over deze schijfjes zal ik er wel een paar bestellen en de info hier posten.

Info van die site:
A few months back we brought you the first NEO DVD-R disc. It was a phenomenal success due to its high quality Ritek dye, but it's become increasingly difficult to get this much sought after disc from Ritek - however we've managed to source just a few thousand of these babies stamped for another company but left gathering dust at the back of the warehouse. Pressed with the ultra high-end Ritek G04 Dye (as used by Traxdata etc) and tested by NEO's famous console cracking team, this disc will work in EVERYTHING from Playstation2's & XBOX's to Standalone DVD Players that are VERY fussy about what they read. We've sold over 250,000 of these in the last 4 months - you don't move those numbers if it's not special - give it a try !!!

RITEK DYE - The deepest burn you will ever see !!
WORKS AT 4x SPEED*
Enhanced for Data, Video & Console
Tested at 4x PS2, XBOX, DVD Players (Movies)
4.7 gigabyte capacity each
Tested with software such as Primo 2.0, RecordMAX & Nero.
Best used in Pioneer DVD Writers (But compatible with all)
Spindle packed in 25's
*For optimum writing speeds we suggest you use the latest cracked firmware for your Pioneer writers. Info can be found at http://pioneerdvd.rpc1.org/
Review van iemand
Tom Brook
Rated: 5
Absolutley stunning disc !!!
After reading many comments on other sites and forums about the so-called famous Ritek disc I decided to give it a go. Having dealt with Neo many times in the past I was happy to see they sold this item so ordered 25 pcs just to get me going. Stock arrived the next day (asual Neo - Thanks) and was amazed to see the quality of the Dye on this disc.

After successful burns at 4X you have to see the deepness of the burn to believe it - its possibly the deepest burn i've ever seen on any disc. First test was in my XBOX with the very flaky Thomson drive - the disc booted first time, quite fast actually with no fuss at all. I then proceeded with the acid test - my very fussy v3 Playstation 2 and it was absolutley flawless - I was impressed due to the fact I had many skipping/loading problems even with 1x and 2x discs before now.

This disc is #1 in my opinion and I would recommend it to everyone - and at the prices NEO always gives you - you simply can't go wrong. 5/5 Rating.

[ Voor 77% gewijzigd door [FrEEzEr] op 22-07-2003 14:12 ]

Verwijderd

Goede avond.

Op aanvraag van enkele mensen wil ik het een en ander rechtzetten.

1. Op dit forum post niemand in opdracht van cdfreaks.
Niet gratis en niet betalend.

2. Voorkeur voor een bepaalde winkel zal altijd iets persoonlijk blijven.
Ik denk niet dat mensen die 20 keer bij winkel X winkelen automatisch naar winkel Y gaan indien zij tevreden zijn over X.

3. Of dat in dit geval Opus of enig ander bedrijf is doet er niet toe.
Ik ken best veel mensen die tevreden zijn over Opus.

4. Waarom zouden wij de reputatie van een andere winkel willen schaden ?
Concurrentie is een must.

5. Ik ben voorstander van objectieve informatie en een degelijke uitleg.
Ongeacht over wie het media verkoopt en tegen welke prijs....

6. en ik dacht dat een forum over informatie ging en non-commercieel was....

7. Hopend met dit af te sluiten en verder te gaan met het topic , wat op zich best interessant is.
Ik zal later een resume (non-commercieel - hehe ) schrijven over de kwaliteit van dvd-'s , ongeacht bij welke website of winkel ze ook gekocht worden...
Het is trouwens meerdere malen dezelfde cd of dvd die door verscheidene winkels wordt aangeboden.
De keuze is aan de klant...

• sebastius

sebastius

Bedankt RomStore (cdfreaks dus eigenlijk)!

Jammer dat die sunstars pas weer in augustus leverbaar zijn, ik ben er tot nu toe erg blij mee.

Verwijderd

doei

[ Voor 99% gewijzigd door LuNaTiC op 23-07-2003 00:19 ]

Verwijderd

doei

[ Voor 115% gewijzigd door LuNaTiC op 23-07-2003 00:19 ]

Verwijderd

doei

[ Voor 94% gewijzigd door LuNaTiC op 23-07-2003 00:19 ]

Verwijderd

check je mail, je bent gebanned

[ Voor 138% gewijzigd door LuNaTiC op 23-07-2003 00:19 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:22

The Third Man

The Third Jellyfish

Jezus man DVDprimeur, dat is toch nergens voor nodig (ik neem aan dat je van 'iets' teveel van hebt ingenomen)? Jammer, want zo verknal je het wel voor jezelf.

(ik hoop ook niet dat iemand anders dit allemaal onder jouw naam zat te tikken, of was het je alter ego?)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

eehm correctie, je bent gebanned 8)7

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
lol in mijn 2 jaar op GoT is dit toch wel de grofste persoon die ik ooit ben tegengekomen...

Misschien toch maar verplicht FAQ leren + examen voor de "newbies" op GoT :? :Y)

• sebastius

sebastius

En wat nou zo jammer is is dat ik dat mooie stukje gemist heb.

Oh, bij deze mijn review van de Sunstar 4x dvd's. Dit is een -R dvd. Ik heb een Sony DRU 510A, firmware 1.0c (iig de nieuwste)

Ik heb nu zo'n 10 data dvdtjes gebrand, en 1 film dvd.

De Data dvd's geen probleem, op ECHT 4x dus.

De Filmdvd was een 1:1 kopie met Nero DVD copy van de film Cube (onbeveiligde dvd 4,3gb), en het branden ging gewoon op 4x (het uitlezen duurde langer dan het branden).

Compatibiliteit: De data dvd's doen het niet op een behoorlijk oude dvd-rom speler van een vriend van mij, maar ik kan ze (met de brander) perfect uitlezen.

De film dvd doet het prima in mijn Sony dvd speler, zonder enige hapering. M'n Playstation 2 (niet omgebouwd) kan hem niet lezen. Deze PS/2 kan soms wel gebrande dvd's lezen maar niet altijd. + of - kan dat ding niet echt schelen, ligt kennelijk aan brandsnelheid of dye, hierover later meer.

Al met al prima schijfjes dus.

[ Voor 12% gewijzigd door sebastius op 23-07-2003 00:43 ]

Verwijderd

DVD-Resumer:

1. Een DVD schijfje wordt gemaakt op een injectiemolding machine via bounding.
Bounding is het aaneenzetten van de twee lagen polycarbonaat waartussen het dye en de reflectielaag zitten (mettalizing).
Het dye bestaat uit een organisch materiaal en is dus zonlicht gevoelig (fotosynthese).
Het verschil in kwaliteit is al merkbaar bij deze bounding.
Het kan inlinebounding zijn (duurder maar stofvrij in één cleanroom)
Het kan outline bounding zijn (goedkoper daar men geen extra cleanroom voor het bounden nodig heeft)

2. Een DVD wordt dan op deze lijn geproduceerd en via de stamper (patent pending *) maakt men een wobbled groove. In deze wobbled groove zullen de pitts en lands zich vormen.

3. ter controle van de data spreekt men bij DVD media over 2 controle systemen op errors.
De inner parity error correction
De outer parity error correction.
Bij beide is een hogere waarde slechter dan een lagere.

4. Men kan deze waarden gaan uitmeten en alzo de vermoedelijke kwaliteit van de DVD uittesten.
Dit is echter niet super accuraat en zeer tijdrovend.
Het beste controlemiddel blijft het electrisch testen.

5. Met 1 stamper worden bij deftige fabrikanten zo een 70.000 dvd-r schijfjes gemaakt.
Bij goedkopere fabrikanten kan dit tot wel 150.000 gaan (stamper wordt gecleaned en bijgewerkt).
Het werk van 1 stamper noemt men een batch.
Elke deftige fabrikant geeft haar produkten een batch-code mee. (meestal uitleesbaar in de binnenring.

6. Tijdens het productieprocess van een batch wordt in de lijn enkele tests gemaakt ter controle van de batch.
De eerste dvd's van de batch worden electrisch getest.
Tijdens de productie gebeuren testen op symmetrie , mettalizing en dye.
Een DVD schijfje met een zeer goed testresultaat binnen de normen van de fabrikant gaat als A-kwaliteit door het leven.
De maatstaven voor het label A-kwaliteit verschilt van fabrikant tot fabrikant.

7. Een goede fabrikant recycleert een slechte batch.
Een goedkope fabrikant durft B-productie ook verkopen.

8. Elke dvd heeft een wobbled pregroove waar informatie staat over de fabrikant en het type van media.
Hier spreekt men over de ADIP code.
ADIP staat voor adress in pregroove.
Info voor een mediaype wordt gehaald uit de lead in.
In tegenstelling tot een DVD-R heeft een DVD+R geen lead in als hij leeg is.
Een DVD-R heeft een lead in en wordt dus in de fabriek geprewrite.
Dit maakt de produktiekost van dvd-r duurder dan dvd+r.
De informatie bij een DVD+R wordt door de drive intern doorgegeven en kan dus normaal niet worden uitgelezen extern.
Dit is het geval bij NEC branders.
Sony geeft deze wel extern vrij en het is ook daarom dat een sony brander de ADIP code wel via een proggie kan uitlezen.
Ricoh zou ook iets dergelijks bij een volgende firmwarerelease doen.

9. Bovendien is er een boycot aan de gang tegen producenten die geen of verkeerdelijke royaltie settings hebben betaald.
Een voorbeeld hiervan is Princo.
Het is ook daarom dat bv. NEC branders hier een illegal media failure geven.

10. Dit is dus ook de reden waarom een gehackte firmware lagere compatibiliteit biedt.
Een mediafabrikant moet eerst certificatie aanvragen bij een drive fabrikant.
Deze test het media van de aanvrager in de labs en stelt de optimale powersettings in voor hun drive om dit media te beschrijven.
Deze 'ideale parameters' worden opgeslagen in een database in het firmware van de drive.
Indien de juiste parameters in deze firmware voorkomen gaat de drive ze toepassen en je ondersteund media zal hierdoor de hoogste compatibiliteit bereiken.
Indien deze niet voorkomt in de lijst en niet 'geband' is zal de drive generic standaard parameterwaarde toekennen aan de drive. Dit afhankelijk van de dyecode in de wobbled pregroove.
Bovendien zal er een powercalibration gebeuren die de optimale brandsterkte aangeeft.

11. Opletten met OEM labelers.
Deze mensen kopen OEM goederen in en laten deze bedrukken.
De kwaliteit van de goederen hangt af van waar ze deze hebben gekocht.
Je kan enerzijds het geluk hebben dat je voor een zeer scherpe prijs een prima dvd schijfje hebt , anderzijds kan het voorvallen dat het troep is.
Het probleem is dat deze aanbieders de ene keer een batch hebben van Princo en de andere keer van Ritek , enz...
Het is wel zo dat de klant dit optisch niet waarneemt (het schijfje ziet er immers hetzelfde uit (bedrukking).
Daarom is het goed dat men er steeds de werkelijke stampercode bijzet.

12. De stampercode is natuurlijk nog geen kwaliteitsgarantie.
Een stamper kan meestal door verschillende fabrikanten worden aangekocht.
Alles hangt dus af van de kwaliteit van het productieprocess.....

13. We maken zelf vele testen op media en kijken naar alle aspecten.

- polycarbonaat
- dye vorming en structuur
- mettalizing
- stampercode en prewritefase
- bounding
- gebruikte dye

14. We hebben gemerkt dat de nood hoog is om alles te standaardiseren om alzo een hogere compatibiliteit te bewerkstelligen.
Laat ons hopen dat de verschillende Forums die zijn opgericht hun werk naar behoren doen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 01:14 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Bestaat er eigenlijk ergens een onafhankelijke site met een overzicht van batches en hun brandresultaten (het liefst met de DRUxxx natuurlijk)? Want door alle bomen zie ik het bos zo langzamerhand niet meer. Ik bedoel dus niet een lijst van compabiliteit, maar met fouten achteraf (BLER enzo).

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 00:36

Royz

Kleurenblind!!

Lekkere Kwal schreef op 23 July 2003 @ 01:47:
Bestaat er eigenlijk ergens een onafhankelijke site met een overzicht van batches en hun brandresultaten (het liefst met de DRUxxx natuurlijk)? Want door alle bomen zie ik het bos zo langzamerhand niet meer. Ik bedoel dus niet een lijst van compabiliteit, maar met fouten achteraf (BLER enzo).
Was ik ook al naar op zoek, ik meen dat dit voor die NECs wel bestaat.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb dus ook vette problemen met de DRU510A v1.0c.
Heb in eerste instantie de Princo 1-4X met en zonder opdruk getest maar van de 30 stuks heb ik 7 coasters. Bij mij vliegen ze ook op 60% en 70% branden eruit!
Ook willen ze niet op 4 speed fikken. Ik krijg morgen een nieuwe lading Datawrite binnen en ga deze eens proberen. Verder heb ik wat onderzoek gedaan naar de DVD schijfjes:

PRINCO zonder opdruk 1x-4x:

Media Information
Region info N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Mfr ID PRINCO
Formatted Size 4.23GB(4.54GB)
Total Size 4.23GB(4.54GB)
Book Type DVD-R
Media type V2.2 DVD-R
Write Srategy Speed 4.0x 5540KBs
Media Id Code Speed Unknown
Current Drive Speed 4.0x 5540KBs
Default Rotation Control CLV
Linear Density 0.267um/bit
No of Layers 1

FUJIFILM:

Media Information
Media code/Mfr ID RICOHJPNR00
Formatted Size 3.90GB(4.19GB)
Total Size 3.90GB(4.19GB)
Book Type DVD+R
Media type DVD+R
Media Id Code Speed 2.4x 3324KBs
Current Drive Speed 2.4x 3324KBs
No of Layers 1

Wat mij op valt tussen deze 2 dvd's is dat bij de Princo de Media Id Code Speed niet weergegeven wordt. Naar mijn idee is het zo dat de firmware van de Sony niet de Princo's juist detecteerd waardoor hij niet de juiste brandsnelheid kan bepalen.
Ik brand met RecordNow DX v4.61, bij de Princo's geeft hij direkt al aan dat de dvd beschadigd is, dit gebeurd niet bij iedere Princo.

Ik blijf het raar vinden dat Sony geen stappen onderneemt om de schrijver beter compatible te maken met de diverse dvd fabrikanten, waardoor je die Princo's ook op 4 speed kan fikken!

• sebastius

sebastius

Princo's zijn gewoon bagger schijven. Of op 2x branden en werken, maar absoluut niet op 4x, dat trekken ze niet.

En Sony steekt gewoon z'n middelvinger op: koop maar gewoon sony schijfjes.

• [FrEEzEr]
Volgens opus zijn ook de MAM-E (Mitsui) printable 50-pack cakebox die ze verkopen niet op 4x te branden :(
Ook de MAM-E zal op de Sony niet hoger komen dan 2x, dit is helaas een
probleem dat bekend is bij Sony.

Vr.gr. Lukas Kat
Opus Supplies B.V.
Het vreemde is dat volgens shop.cdfreaks.com ze wel op 4x te branden zijn...

Afbeeldingslocatie: http://shop.cdfreaks.com/upload/11057092663fronttumb.jpg
MAM-E Mitsui DVD-R 4x

- Geproduceerd door Mitsui Advanced Media Manufacturing
- 4x gecertifieerd als snelheid
- Bedrukt met Mitsui logo
- Compatible met de Pioneer standaard
- 4.7 GB capaciteit for general use
- Uitermate geschikt voor data en video opslag
- Excellent als back-up medium voor PS2 en X-box

- Europese productie
- Gepatenteerd Mitsui Dye
- Mitsui DVD-stampering
- Inline bounding
- Polycarbonaat 1ste keus Makrolon.
- zeer grote compatibiliteit.

Compatibility Mode speed writing (tested)
Sony DRU510AX 1.0c 4x
Iemand die ze al geprobeerd heeft ??

Verwijderd

Ik heb 50 stuks printable Mitsui (Mame-e) bij Opus besteld en ben benieuwd os ze op m'n Sony op 4 x werken , ik zal ze ook testen in m'n Nec 1300 .
Ik moest printables hebben en de Verbatims die ik tot nu toe gebruikte zijn haast nergens meer onder de 3 € te krijgen , Verbatim begint trouwens te rotzooien , ze kunnen de vraag niet meer aan en behalve hun eigen dvd's , Verbatim is van Mitsubishi (MCC) = Mitsubishi Chemical Corporation verkopen ze nu ook el cheapo CMCMAG =CMC Magnetics relabeled als Verbatim voor de volle mep .
Koop je Verbatim zorg dan dat je MCC krijgt anders betaal je ruim 3 € voor Princo kwaliteit .

Verwijderd

Ik zal later proberen voor julie:

- DRU500AX firmware V2.0f met MAM-E mitsui 4x media met nero tegen 4x
- DRU510A met laatste firmware
- NEC ND 1300 A
- Pioneer A06

zal tevens ook princo testen en iets laten weten

mvg
steven
Romstore

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 23:08 ]

Verwijderd

http://www.romstore.be/im...0/mam/dvd-r4x/dvdinfo.jpg

In de media ID code is duidelijk 4x te zien van MAM-E

Verwijderd

- DRU500AX firmware V2.0f met MAM-E mitsui 4x media met nero tegen 4x resultaat :
4x (in tegenstelling tot zij die beweren 2x) ---) de 500AX was wel de traagste van allen op 4x (ca 16 min)
- NEC ND 1300 A V1.06 (zonder problemen MAM-E tegen 4x)
- Pioneer A06 V1.06 (zonder problemen MAM-E tegen 4x)

• [FrEEzEr]
En heb je ze ook getest op 4x met een DRU510a ??

Verwijderd

Moet ik nog doen, deze zit nog in de doos,

zal hem later ontmaagden ; )

Tijd tekort momenteel

Verwijderd

Hey allemaal,

Ik heb getest met de DATAWRITE CLASSIC (-R) 4xspeed.
Van de 16 dvd's die ik vandaag gefikt heb, geen 1 coaster :)

Ook fikte ze echt allemaal op 4speed, dus ong.15min per dvd _/-\o_

Na al dat gezeik met die k#t Princo's }) 4xspeed, staat voor mij vast dat ik voortaan de DATAWRITE koop.

Gebruikte schrijver: SONY DRU510A v1.0c

Groeten,
R1chard

Verwijderd

Hee trustno1

" heb getest met de DATAWRITE CLASSIC (-R) 4xspeed.
Van de 16 dvd's die ik vandaag gefikt heb, geen 1 coaster

Bij mij ook op 4x maar ze zijn niet zonder haperingen/vastlopers te bekijken op verschillende standalone dvd spelers (sony/denon/philips). Bij jouw wel?
Welke speler gebruik jij?

Zelfs op 2x speed haperen ze enkele keren in een film.
brander is 500u 2.0F

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 21:23 ]

Verwijderd

Gebruik dvd info en check de media code :
Datawrite Classic -R is gewoon PRINCO, Media type V2.2 , je hebt nu een goede batch Princo's , komt ook wel eens voor maar da's geen garantie voor de toekomst , kijk maar naar de post onder je !

Verwijderd

M'n Playstation 2 (niet omgebouwd) kan hem niet lezen. Deze PS/2 kan soms wel gebrande dvd's lezen maar niet altijd. + of - kan dat ding niet echt schelen, ligt kennelijk aan brandsnelheid of dye, hierover later meer.
Ik gebruik That's Write (de niet 1-4 speed) voor PS2 en heb nooit problemen. Dit even ter info...

Verwijderd

Hoi Reneq1,

Alle gefikte dvd's zijn 100% zonder haperingen, ik heb als standalone speler een: REVOY 3200DX _/-\o_ (regiovrij)

en Casey : het verschil tussen Reneq1 en mij is dat ik een 510A v1.0c heb en hij een 500U 2.0f, dit kan volgens mij wel degelijk uitmaken!
Ik had ook al ontdekt dat Datawrite gewoon een Princo is, maar als je stapels Princo fikt die uitverschillende partijen komt en gewoon coasters opleveren daar wordt je gewoon ziek van. :(
Dus was mijn reactie : die Datawrite zijn gewoon goede dvd's. ;)
En wilde mijn ervaring dus met jullie ff delen. :P

Verwijderd

Welke drive je gebruikt maakt met Princo geen hol uit , als de dvd's van de fabriek af veel fouten bevatten dan krijg je problemen met afspelen waar je hem ook mee brand .
Datawrite is gewoon precies de zelfde schijf als die Princo's waar jij zelf problemen mee had , je hebt alleen nu een goeie batch Princo en de volgende keer heb je weer kans op ellende want het blijven dezelfde Princo's of je ze nu onder de Datawrite naam koopt of niet .

• sebastius

sebastius

Jongens, ik kan geen dvd's meer fikken. Windows denkt dat me Sony een cdrom speler is. Iemand met een idee om dit op te lossen?

edit:
laat maar, hij heeft zelf al bedacht wat beter voor hem is...

[ Voor 26% gewijzigd door sebastius op 27-07-2003 11:20 ]

Verwijderd

Trustno1
Mijn datawrites spelen wel goed af op pc dvd-rom drives. You Revoy bevat een thosiba dvd-rom speler lees ik op het web. Wellicht dat het daarom prima werkt.
Ik heb nog 7 spindles interesse?

Verwijderd

Ik heb van Opus die Mame-E (Mitsui) -R 4X speed printable binnengekregen , heb er voor het branden 1 ingelezen met dvdinfo pro , zijn het geen 4x speed maar 2x speed Mediacode MCIG01 i.p.v. MCI4XG01 , ik Opus gebeld en word me verteld dat dit de enige Mame-E is die ze hebben :(

Edit:
Bij Opus staan ze wel op de site als 4x maar die hebben ze dus niet , ik wou ze eerst retour sturen en bij CDfreaks de 4x bestellen maar die zijn niet printable , ik hou ze dus en ga ze nu testen !

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 13:19 ]

• sebastius

sebastius

Printable, hoe zit dat?

Verwijderd

Printable is met een witte laag op de cd/dvd waarop je met een CD printer (ik heb de Epson 900) de afbeelding van de originele DVD kan printen .
Ik heb 1 Mame-E (Mitsui) op 2x gebrand met m'n Sony DRU500AX en daarna met Nero CDspeed getest , halverwege de dvd ging hij wat dipjes geven en op 3 kwart werd het extreem , het einde haalde hij niet eens want ik kreeg een read error , hij speelde wel goed af in m´n Pioneer stand alone speler maar zal bij veel spelers problemen gaan geven .
De spindle is retour Opus !

• Samplex
  • Laatst online: 22:47
Waarom brand That's Write 50-pack cakebox 4X maar op 2 speed?
Sony DRU-500a kan toch -R op 4x branden of niet?

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:21

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik heb de laatste tijd erg veel mislukte dvd's met mijn Sony DRU-510A. Deze kan zoals veel branders op 4 speed branden. Ik gebruik 4 speed dvd+r's van Philips. Bijna 9 op de 10 keer mislukt de dvd op deze snelheid. Hij geeft gewoon een write error. Als ik dan de dvd op 2,4x brand dan lukt ie gewoon. Ik had zelf het idee dat dit probleem is onstaan nadat ik de firmware van de brander had geupdate van 1.0a naar 1.0c. Ik heb helaas de 1.0a firmware niet om de brander opnieuw terug te flashen. Zijn er dus andere gebruikers die dit zelfde probleem hebben. Misschien ligt het wel aan de schijfjes van Philips. Ik heb nog geen ander merk geprobeerd omdat 4 speed dvd's bijna nergens te krijgen zijn.

Systeem specs

Verwijderd

Ik heb een Sony 500ax en ook problemen met branden van Princo/Nashua/Datatrack op 4x.

Nu heb ik een setje van 5 dvd's Verbatim gehaald bij MediaMarkt, voor 'maar' € 12,50 en deze willen wel op 4x!

En deze worden ook eindelijk perfect gelezen door de wat meer kritische dvd-spelers, ook als ik ze op 4x heb gebrand.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 18:01 ]

• ds75
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik zal ff een kleine bijdrage leveren omtrend wat 4x media die het ook echt 4x doet in mn DRU-500;

Ik gebruik nu firmware versie : 2E
En de DVD's zijn van het merk: Fortis
Hieronder zet ik wat info die ik via DVDinfo heb verzameld!

Media Information
Media code/Mfr ID RITEKG04
Formatted Size Blank
Total Size 4.38GB(4.71GB)
Book Type DVD-R
Media type V2.2 DVD-R
No of Layers 1

Ze werken als een speer in mn stand-alone speler (een Sony)
en werken ook perfect in mn PS2!! :)

Hopelijk hebben jullie iets aan deze info!!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
ds75 schreef op 31 July 2003 @ 01:10:
Ik zal ff een kleine bijdrage leveren omtrend wat 4x media die het ook echt 4x doet in mn DRU-500;

Ik gebruik nu firmware versie : 2E
En de DVD's zijn van het merk: Fortis
Hieronder zet ik wat info die ik via DVDinfo heb verzameld!

Media Information
Media code/Mfr ID RITEKG04
Formatted Size Blank
Total Size 4.38GB(4.71GB)
Book Type DVD-R
Media type V2.2 DVD-R
No of Layers 1

Ze werken als een speer in mn stand-alone speler (een Sony)
en werken ook perfect in mn PS2!! :)

Hopelijk hebben jullie iets aan deze info!!
Waar heb je ze gekocht dan? CDfreaks heeft sinds vandaag namelijk Primedisc DVD-R 4x (25) in hun shop staan. Vraag me af of dat dezelfde zijn :) Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Verwijderd

Primedisk is net als die Fortis ook Ritek G04 .

• ds75
  • Niet online
ck2000nl schreef op 31 juli 2003 @ 23:05:
[...]

Waar heb je ze gekocht dan? CDfreaks heeft sinds vandaag namelijk Primedisc DVD-R 4x (25) in hun shop staan. Vraag me af of dat dezelfde zijn :) Iemand enig idee?

Alvast bedankt!
Deze spindel heb ik gekocht bij Media-madness in den haag

• ck2000nl
Geen online bestelling mogelijk bij die zaak, Media-madness?

• ds75
  • Niet online
ck2000nl schreef op 01 August 2003 @ 08:19:
Geen online bestelling mogelijk bij die zaak, Media-madness?
Dat zou ik zo niet weten want ik woon nogal dicht in de buurt van die zaak.
Je kan proberen ze te bellen en dan vragen of ze ook orders versturen.

www.media-madness.nl

Ik zie nu net dat ze ook een zaak openen in Utrecht misschien is dat wel bij jou in de buurt?

[ Voor 13% gewijzigd door ds75 op 01-08-2003 16:26 ]

Verwijderd

Dvd`s brande met mijn sony 500ax gaat prima. Maar philips 48 x cd-r`s kan ik niet branden. De cd blijft maar spinnen bij de start van het branden voordat er een buffer wordt opgebouwd. Uiteindelijk krijg ik dan een write error.

Met cdrw branden heb ik soms ook een write error (pas na 60% branden, buffer bouwd ie wel op) als ik m daarvoor snel heb leeg gehaald. Wis ik de cdrw helemaal dan heb ik dar geen last van. Met een plextor brander had ik nooit last met het branden van een snel leeg gehaalde cdrw.

• ck2000nl
ds75 schreef op 01 August 2003 @ 16:25:
[...]

Dat zou ik zo niet weten want ik woon nogal dicht in de buurt van die zaak.
Je kan proberen ze te bellen en dan vragen of ze ook orders versturen.

www.media-madness.nl

Ik zie nu net dat ze ook een zaak openen in Utrecht misschien is dat wel bij jou in de buurt?
Bedankt voor de info, en ik woon in Zwolle ;)

Maar om nou met een paar spindels te sjouwen helemaal naar Zwolle :P

Verwijderd

LET OP:

Er kan een groot verschil zijn tussen DVD-R's met dezelfde ID code.

Een ID code van Ritek G04 is niet hoofdzakelijk superieur.
Ritek heeft een patent op de stamperIDcode.
Ritek is de grootste producent ter wereld en heeft meerdere lijnen in VERSCHILLENDE fabrieken.

Primedisc is een joint venture van Philips en Ritek met productie in Wiesebaden Duitsland.

Fortis of datawrite komt niet van Primedisc !!!!

Datawrite is een merk van E-net distribution en is een wholesaler in Engeland.
Dat wil zeggen dat deze firma OEM aankoopt bij een fabriek of zelfs trader in het verre oosten.
En deze goederen worden dan bedrukt onder eigen logo.
En zeg niet dat deze slecht zijn , maar je weet nooit wat het is....
Ervaring leert dat je hier eerder geluk moet hebben dat je een goede batch krijgt.

• ds75
  • Niet online
Heeft iemand hier ooit problemen gehad met DVD-r's met een ID code van :RITEKG04??

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 07:58

Radeon

Today is a good day to die

Weet iemand nog een goed merk DVD+R wat niet echt aan de prijs is. Gebruiken hiervoor altijd Infiniti DVD+R 2,4x maar deze zijn helaas niet meer te vinden op de shop van cdrfreaks:(

[ Voor 6% gewijzigd door Radeon op 12-08-2003 23:56 ]

It's never easy.....

• maupie
  • Laatst online: 24-12-2024
Een ding is me nu nog niet echt duidelijk
Zijn de 4x MAM-E nu wel of niet goed te fikken op een Sony DRU500 en een NEC1300???
En natuurlijk dan ook te gebruiken op stand-alones (diverse).
Want anders blijf ik gewoon lekker op 2x fikken

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03 15:46

zAo

GPLv2 Fanboy

hirogene schreef op 12 augustus 2003 @ 11:37:
Weet iemand nog een goed merk DVD+R wat niet echt aan de prijs is. Gebruiken hiervoor altijd Infiniti DVD+R 2,4x maar deze zijn helaas niet meer te vinden op de shop van cdrfreaks:(
Neem Fuij 4x zou ik zeggen. Bij Opus iets van 48euro per 25.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

maupie schreef op 20 August 2003 @ 00:05:
Een ding is me nu nog niet echt duidelijk
Zijn de 4x MAM-E nu wel of niet goed te fikken op een Sony DRU500 en een NEC1300???
En natuurlijk dan ook te gebruiken op stand-alones (diverse).
Want anders blijf ik gewoon lekker op 2x fikken
4x MAM-E DVD-R werkt OK op NEC 1300A met 1.05 en 1.06 firmware :)

webOS all the way!

• Radeon
  • Laatst online: 03-03 07:58

Radeon

Today is a good day to die

zAo schreef op 20 August 2003 @ 10:51:
[...]
Neem Fuij 4x zou ik zeggen. Bij Opus iets van 48euro per 25.
Toevallig van de week besteld bij Opus :+

Ze branden tot nu toe goed op me DRU 500AX met firmware 2.0F.

It's never easy.....

• Blisterin_Bull
  • Laatst online: 19-03 19:02

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand ervaring met DST Unbranded DVD-R schijfjes icm 500AX met 2.0f firmware?

Systeem specs

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Blisterin_Bull schreef op 08 September 2003 @ 00:12:
Heeft iemand ervaring met DST Unbranded DVD-R schijfjes icm 500AX met 2.0f firmware?
Cdfreaks zelf claimt 4x:
Sony DRU500AX Firmware V2.0f 4x

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat weet ik wel... maar vroeg of er daadwerkelijk iemand is die ervaringen heeft met deze schijfjes...

Systeem specs

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

*immens harde schop* :D
Iemand dus ervaring met die DST schijfjes?

Systeem specs

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Net zo goed als alle andere Princo's. O-)
Als je op de knop info drukt en daarna de DVDinfo knop zie je dat ze door Princo gemaakt worden!

"Soylent Green is people!"

Pagina: 1 2 Laatste