Alle 2 de voedingen die jij noemt zullen ruim voldoen. De enermax is dacht ik wel ietjes stiller...STIMPPYYY schreef op 17 June 2003 @ 12:14:
Ik heb dus een :
2.8 @ 800 FSB 512 KB CACHE
Radeon 9700
Asus P4P800 DELUXE
2 x 256 PC 3200 TwinMos
80 BB WD
(Kast moek nog kopen)
VOEDING 300 W Merkloos
(Goedkoop ding)
Specs Voeding :
300 W PSU CE
Suitable for ATX / Pentium 4 system
230V Input Voltage
Low voltage power switch
Mains output for monitor
Main power connector, AUX (6 pin) connector and +12V (4-pin) connector for P4 mainboard
4x connector for 5.25" device, 2x connector for 3.5" device
Metal colour
Bulk box
Product size (HxWxD): 85 x 150 x 145 mm
Gross weight: 1,0 Kg
PACKAGE CONTENTS
Power supply
SYSTEM REQUIREMENTS
Case ATX
ATX mainboard
Nou vroeg ik me dus af. Ik dit niet een beetje krom van mij om een Merkloos merk te bestellen en dan ook nog eens 300 W (misschien dat hij het wel gewoon trekt). Kan deze voeding het wel trekken als ik Bv UT2003 speel ?.
Ik ga mijn systeem ophalen dus ik kan alltijd daar nog een nieuwe voeding uitzoeken. Maar nu zat ik te twijfelen of een losse voeding en kast of kast + voeding erin.
Mijn oog viel op :
Enermax EG365P-VE(FC) Whisper 350W
of
Superflower Black TT-461 Case (400Watt power-supply)
Is superflower wel een goed merk ? Want het lijkt een beetje op Sweex of is hetzelfde ?
kan iemand me plz het verschil uitleggen tussden de p4c en de deluxe versie? ik heb alleen gevonden dat de deluxe versie raid heeft en firewire? is dat het enige?
The first casualty in war is always the truth...
het rare is hier dat met de optie "memory acceleration mode" (<- heet het zo ?) mijn pc niet boot als ik niet OC, als ik hem dan na veel gehannes wel geboot krijg denkt ie dat er een 1,2 Ghz cpu in zit...Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 16:00:
btw wat is jullie ervaring met de memory acc functie in de bios ? werkt dat stabiel bij juliie ? hier boot de pc niet goed met dat hyperpath enabled of hoe het ook heet
als ik MAM dan vervolgens uitzet heb ik weer een 2.4.
als ik hem dan op fsb OC kan ik het wel aan laten staan, maar zie ik geen verschil in benchmarks.
In de begin post staat precies wat die twee plakjes te bieden hebbenAlpha-xp schreef op 18 June 2003 @ 17:21:
kan iemand me plz het verschil uitleggen tussden de p4c en de deluxe versie? ik heb alleen gevonden dat de deluxe versie raid heeft en firewire? is dat het enige?
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Verwijderd
Nu volg ik dit topic al een tijdje (heb de FAQ ook al gelezen), maar ik heb toch nog een vraagje.
Ik ben van plan om een P4P800 deluxe te kopen samen met bijvoorbeeld 2 reepjes 'Kingston HyperX DIMM 512MB DDR PC3200 400MHz CL2' geheugen.
Als ik nu een P4 2.6 met 800MHz FSB koop (met standaard cooler), welke trucken moet ik dan uithalen om deze op bijvoorbeeld 3.0 Ghz te draaien? Moet het voltage dan veel omhoog, de FSB, en/of de geheugen timings?
Kortom: kan dit probleemloos, of kan het problemen opleveren?
Ik ben van plan om een P4P800 deluxe te kopen samen met bijvoorbeeld 2 reepjes 'Kingston HyperX DIMM 512MB DDR PC3200 400MHz CL2' geheugen.
Als ik nu een P4 2.6 met 800MHz FSB koop (met standaard cooler), welke trucken moet ik dan uithalen om deze op bijvoorbeeld 3.0 Ghz te draaien? Moet het voltage dan veel omhoog, de FSB, en/of de geheugen timings?
Kortom: kan dit probleemloos, of kan het problemen opleveren?
Verwijderd
KoenM, al je vragen worden in de faq beantwoord 
PMG FAQ
DOC FAQ
bijv: Kan mijn cpu kapot gaan bij het oc'en ?
PMG FAQ
DOC FAQ
bijv: Kan mijn cpu kapot gaan bij het oc'en ?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 21:15 ]

Wat raden jullie aan? (scheelt toch zo'n 70? euro
The first casualty in war is always the truth...
Dan is jou geheugen te traag voor MAM, maar als je oplet dan staat er als je die optie enabled dat het voor problemen kan gaan zorgenboots schreef op 18 June 2003 @ 17:28:
[...]
het rare is hier dat met de optie "memory acceleration mode" (<- heet het zo ?) mijn pc niet boot als ik niet OC, als ik hem dan na veel gehannes wel geboot krijg denkt ie dat er een 1,2 Ghz cpu in zit...
als ik MAM dan vervolgens uitzet heb ik weer een 2.4.
als ik hem dan op fsb OC kan ik het wel aan laten staan, maar zie ik geen verschil in benchmarks.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
deze vraag is al xxxx keer gesteldAlpha-xp schreef op 18 juni 2003 @ 21:21:
heb echt me best gedaan maar ik kom er echt niet uit....ik wil een p4c of p4p deluxe maar weet gewoon niet welke ik zal nemen
. ik ga geen raid gebruiken, de pc zal voornamelijk voor games en andere zooi gebruikt worden en zal vaak 24/7 aan staan. (ga ook oc'en ^__^)
Wat raden jullie aan? (scheelt toch zo'n 70? euro)
maar nogmaals de P4P800 is voor genoeg, tenzij je ergt super wilt oc-en
ja ok, maar waarom doet hij het dan wel goed als ik hem op 30% OC zet? dan kan ik MAM wel aan laten staan.....en helaas heb ik brak geheugen jahLief_Adje schreef op 18 June 2003 @ 21:54:
[...]
Dan is jou geheugen te traag voor MAM, maar als je oplet dan staat er als je die optie enabled dat het voor problemen kan gaan zorgen
Dat heeft met PAT te maken, die wordt uitgeschakeld als je mem/cpu niet meer op 1/1 draait (zoals met 30% OC) en dat trekt je mem dus welboots schreef op 19 June 2003 @ 00:28:
[...]
ja ok, maar waarom doet hij het dan wel goed als ik hem op 30% OC zet? dan kan ik MAM wel aan laten staan.....en helaas heb ik brak geheugen jah
Verwijderd
Dat klopt, maar dat is heel algemene informatie (die ik bovendien al had gelezen).
Mijn vraag ging meer over de concrete overklokbaarheid van deze specifieke configuratie. Want elke configuratie zal immers anders overklokken. Dus meer van welke FSB settings hier gebruikt worden voor het overklokken, en welke voltages nog stabiel werken.
Hopelijk is het zo duidelijker
begrijp ik het goed dat je het beste windows xp ZONDER servicepack 1 kan gebruiken met een 865 of 875 chipset van intel?
Met SP1 gaat het ook prima zonder problemen. Dat is trouwens ook aan te raden.
maar er ziy een bug in sp1 waardoor de performance wat naar beneden zakt?
Dat is niet bij elk systeem zo. Ik heb er ook totaal geen last van. Mocht je er toch last van hebben, dan kan je alsnog de fix draaien.duncanvdlinden schreef op 19 June 2003 @ 13:27:
maar er ziy een bug in sp1 waardoor de performance wat naar beneden zakt?
Je zal meer problemen hebben met je systeem als je zonder SP1 zal draaien.
Verwijderd
wie heeft er nog problemen met bios 1007? ik wel, hij geeft een checksum error. 1006 werkt prima dus ik laat hem er nog wel even op staan. Verder kloppen de temperaturen wel? ik zit ogneveer op de 27 graden met mijn 2.4 ghz. ik heb een zalman 7000cu erop gezet, maar 10 graden naar beneden op de silensstand vind ik wel heel erg veel
Is mijn bordje nou de E versie van de P4C800 Deluxe?

nope, en je kon het ook wel weten zonder die foto, omdat je een 3com lan hebt en promisse sata raidNoWeedsNoWorries schreef op 19 June 2003 @ 18:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Klopt van de 3com de E versie heeft Intel. Maar van promise klopt niet de E versie heeft ook de promise controller.Lief_Adje schreef op 19 June 2003 @ 18:42:
[...]
nope, en je kon het ook wel weten zonder die foto, omdat je een 3com lan hebt en promisse sata raid
Maar de E versie heeft ICH5R terwijl de 'gewone' deluxe ICH5 heeft.
aan de headsink te zien wel geloof ik.NoWeedsNoWorries schreef op 19 June 2003 @ 18:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Maar wat geeft windows aan. Wat voor netwerkkaart heb je. Is het 3Com dan is het de 'normale' deluxe versie. Is het Intel dan is het de E Versie.
als ik de foto's van de asus site moet geloven heb jij de NON-deluxe versie!
als dat zo is zou ik snel terug gaan als ik jou was.
Heb jij die extra ide controller aan de zijkant van je mobo zitten? niet? dan heb je een NON-deluxe.

p4c800

p4c800 deluxe

p4c800 E-Deluxe
als dat zo is zou ik snel terug gaan als ik jou was.

Heb jij die extra ide controller aan de zijkant van je mobo zitten? niet? dan heb je een NON-deluxe.

p4c800

p4c800 deluxe

p4c800 E-Deluxe
[ Voor 16% gewijzigd door duncanvdlinden op 19-06-2003 21:32 ]
de P4C800 Deluxe heeft ook zo'n ASUS heatsink....duncanvdlinden schreef op 19 June 2003 @ 21:18:
als ik de foto's van de asus site moet geloven heb jij de NON-deluxe versie!
als dat zo is zou ik snel terug gaan als ik jou was.![]()
[afbeelding]
p4c800
[afbeelding]
p4c800 deluxe
[afbeelding]
p4c800 E-Deluxe
Yep alleen de eerdere versies hadden een andere heatsink.
Verwijderd
Wat zijn nou de verschillen tussen de P4C800 Deluxe en de P4C800 -E Deluxe?
De gewone heeft 3com ethernet en een gedraaide Heatsink ipv een intel en een normale heatsink?
en verder???
De gewone heeft 3com ethernet en een gedraaide Heatsink ipv een intel en een normale heatsink?
en verder???
Kan je zo vinden op de website van asus Raven... www.asus.com
En welke versie heb ik dan ? Ik heb namelijk een mobo die exact lijkt op de E-versie, dus ook met zwarte headsink en de extra ide-controller aan de zijkant.
Staat het toevallig ergens op mijn mobo geschreven ? Dat een een P4C800Deluxe is weet ik maar is het een E versie of wat anders ? En wat is er nou zo bijzonder aan de E versie ? Heb overigens wel 3Com Lan...
Staat het toevallig ergens op mijn mobo geschreven ? Dat een een P4C800Deluxe is weet ik maar is het een E versie of wat anders ? En wat is er nou zo bijzonder aan de E versie ? Heb overigens wel 3Com Lan...
[ Voor 28% gewijzigd door Sepiroth op 20-06-2003 08:26 ]
Nogmaals: check de Asus site. Heatsink maakt geen donder uit, het gaat om de technische specs. Ga naar zowel de P4C800 Deluxe als de P4C800-E Deluxe pages, klik op 'Specifications' en zet ze naast elkaar
[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 20-06-2003 08:44 ]
ja, ik heb 3com, ICH5, raid SATA, IDE aan zijkant, rechte chipsetheatsink.
lijkt erop dat het een P4C800-D Deluxe is met een rechte heatsink.. waarom ook niet
lijkt erop dat het een P4C800-D Deluxe is met een rechte heatsink.. waarom ook niet
Verwijderd
Die corsair modules die je daar vernoemt wel zo zitten er vier (3xv1.1 en 1x1.2) in mijn moederplank en alles draait stabiel (wel nog 3 beeps bij boot maar ach...) Ben trouwens begonnen met 1004 bios als ik het goed heb.Cyberedje schreef op 15 juni 2003 @ 21:05:
Geheugen modules voor P4P/C 800
Tip voor Installatie van P4P800 en P4C800 deze heb ik beide getest met 4 x Corsair XMS eXtreme Memory(dus alle banken vol) , 256Mb DDR, 400Mhz, CL2 , deze werken niet goed met beide borden en veroorzaken vreemde nu dus verklaarbare foutmledingen
Een stabiel en goed werkende combinatie heb ik gekregen met de Kingston KVR400X64C25/ modules (zie ook in dehandleiding vh mainbord) !!!
Succes met de tip ! Er zijn meerdere merken modules dat weet ik maar vwbt deze combie wilde ik jullie dit niet onthouden omdat het me een hoop tijd en ellende heeft gekost !
Die beeps is aantal USBmechagodzilla schreef op 20 June 2003(wel nog 3 beeps bij boot maar ach...)
[ Voor 10% gewijzigd door Voutloos op 20-06-2003 18:30 ]
{signature}
Plaats ff een berichtje in V&A het is een standaard module, dus er zijn vast wel mensen die er eentje over hebbenVerwijderd schreef op 21 June 2003 @ 00:19:
Weet iemand waar je de Asus game port module kan kopen?
Verwijderd
Dat zal ik even doen, maar er zijn toch wel winkels die die modules verkopen? Als iemand een winkel weet die die modules verkoopt, hoor ik het graag.Lief_Adje schreef op 21 juni 2003 @ 00:25:
[...]
Plaats ff een berichtje in V&A het is een standaard module, dus er zijn vast wel mensen die er eentje over hebben
ik las in het V&B forum dat de spellen in d3d modus rare artifects veronen als je het moederbord insteld op dual channel + performance mode. dit had hij met een gf2mx en zijn radeon 9700.
komt dit bij meer mensen voor?
en is daar wat aan te doen behalve performance inleveren?
heeft de radeon 9800 pro daar ook last van?
hij had dit btw op zijn p4p800.
komt dit bij meer mensen voor?
en is daar wat aan te doen behalve performance inleveren?
heeft de radeon 9800 pro daar ook last van?
hij had dit btw op zijn p4p800.
[ Voor 6% gewijzigd door duncanvdlinden op 22-06-2003 13:36 ]
Verwijderd
Net Asus P4P800 Deluxe geinstalleerd met nieuwe P4 2.8C Processor alles loopt perfect en sneller dan mijn vroeger Asus P4PE.
Corsair geheugen is gewoon te goed ga nu proberen om 3.4GHz te halen :-)
P4C800-E Deluxe kan ik niet vinden in de pricewatch. Is ie nog niet in Nederland verkrijgbaar?
Phyro,Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 14:12:
Net Asus P4P800 Deluxe geinstalleerd met nieuwe P4 2.8C Processor alles loopt perfect en sneller dan mijn vroeger Asus P4PE.
Wat voor Corsair geheugen hebbie erin zitten? Ik heb namelijk in een paar dagen eenzelfde soort system. Alleen twijfel ik nog over het geheugen.
i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME
Verwijderd
Klopt de P4C800-E is nog niet te krijgen. Mailtjes naar diverse bedrijven, maar niemand weet wanneer hij komt.
Volgens diverse nieuwsgroepen. Gaat het gerucht dat hij in Juli komt. Anderen zeggen dat hij pas komt als de P4C800-deluxe op is.
Het blijft afwachten..
Ik heb nog geen reactie gekregen van asus nederland.
Volgens diverse nieuwsgroepen. Gaat het gerucht dat hij in Juli komt. Anderen zeggen dat hij pas komt als de P4C800-deluxe op is.
Het blijft afwachten..
Ik heb nog geen reactie gekregen van asus nederland.
Verwijderd
Ik heb 512MB DDR400 TWINX (2*256MB) PC3200-LL. En zelf met de standaard BIOS op Asus P4P800 Deluxe 1005 boot hij direct (velen hebben hier al gezegd dat ze met 1005 BIOS geheugen probs hadden).aMaZeR schreef op 22 juni 2003 @ 16:16:
[...]
Phyro,
Wat voor Corsair geheugen hebbie erin zitten? Ik heb namelijk in een paar dagen eenzelfde soort system. Alleen twijfel ik nog over het geheugen.
Ik ga vandaag wel de BIOS effe upgraden naar de laatste versie.
Heb gisteren eens snelle standaard overclock gedaan en had direct 3GHz vast. Nu moet ik enkel beetje tweaken en zo met CPU Voltage - MEM Settings en dan hoop ik 3.4-3.5 GHz te halen.
Maar als je wilt overclocken, kan je toch beter 3500geheugen nemen of zie ik dat verkeerd? Wat zijn je standaard temps en hoe zijn ze na oc?Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 08:39:
[...]
Ik heb 512MB DDR400 TWINX (2*256MB) PC3200-LL. En zelf met de standaard BIOS op Asus P4P800 Deluxe 1005 boot hij direct (velen hebben hier al gezegd dat ze met 1005 BIOS geheugen probs hadden).
Ik ga vandaag wel de BIOS effe upgraden naar de laatste versie.
Heb gisteren eens snelle standaard overclock gedaan en had direct 3GHz vast. Nu moet ik enkel beetje tweaken en zo met CPU Voltage - MEM Settings en dan hoop ik 3.4-3.5 GHz te halen.
i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME
Ik lees hier net dat dit board voor elk aangesloten usb device een beep geeft tijdens de post. En ik moet zeggen, dat kan ik reproduceren met mijn (net nieuwe) pc. Echter mijn vraag is vervolgens, hoe maak je onderscheid tussen deze beeps en beeps die een foutcode van de post melden? Iemand een idee?
Iets anders vaags: Omdat ik drie beeps kreeg ben ik m'n memory gaan testen. (Ik had toen dus nog niet door dat dit beepen door m'n usb-hub, printer en joystick kwam.) Ik heb memtest86 van www.memtest86.com gehaald en wat blijkt: Zonder usb apparaten gaat de test prima, memory is ok. Maar met usb apparaten crashed de memory test!! Wat is hier nou het verband ga ik me afvragen???
Iets anders vaags: Omdat ik drie beeps kreeg ben ik m'n memory gaan testen. (Ik had toen dus nog niet door dat dit beepen door m'n usb-hub, printer en joystick kwam.) Ik heb memtest86 van www.memtest86.com gehaald en wat blijkt: Zonder usb apparaten gaat de test prima, memory is ok. Maar met usb apparaten crashed de memory test!! Wat is hier nou het verband ga ik me afvragen???
BIOS Final 1007 voor P4C800 Deluxe is uit (is dezelfde als beta 1007.013)
hier dus 1007.zipNoWeedsNoWorries schreef op 23 June 2003 @ 10:13:
BIOS Final 1007 voor P4C800 Deluxe is uit (is dezelfde als beta 1007.013)
Ik heb hier een nogal vreemd probleem:
Toen ik voor het eerst mijn P4P800 Deluxe mobo aandeed en windows (2000) instaleerde, gaf hij een aantal lees error`s. De ide config was zo: Primary M: Maxtor Diampnd Max Plus 60Gb Secoundary: M: Samsung 12x8x32 S: Hitachi 1x24 (antiek!) DVD speler.
Als ik op enter (herhalen) drukte ging hij wel verder.
Maar toen hij in de grafische mode de instalatie verder afmaakte gaf hij een aantal fouten.
Daarna heb ik de Maxtor HDD op de Raid controler aangesloten en op F6 gedrukt tijdens de instalatie (2k) en de juiste driver opgegeven.
Alles werkte.
Maar even later begon de elende:
Allemaal crache`s met blauwe schrmen met KMODE_NOT_HANDLED en PAGE_FOULT_IN NON PAGE AREA en nog iets met IRQ.
Ik heb al de Grafische kaart vervangen maar de error`s gaan gewoon door.
De voedings lijnen zijn redelijk stabiel en de CPU komt ook niet boven de 50*C.
Ook Als ik Hyper Threading uit zet geeft hij problemen.
Ik zit zelf te denken dat het aan het geheugen ligt.
Spec`s:
-P4P800 Deluze met bios 1007
-P4 2,8Ghz 800Fsb
-1x Kingston HyperX DDR400 CL2
-Maxtor Diamond Max 9 60Gb
-Ati Radeon 7000 64Mb SDR (die andere was een PCI 1mb Cirrus Logic)
-Enermax 350W Active PFC
-USB TB en USB muis
-Samsung 12x8x32
-Hitachi 1x24 DVD drive
-verder geen PCI shit en alle onboard divice`s enabled
Ow ja,
Als ik 3dmark 2001 SE of een game (NFS-HPII) start doet hij het ff maar na 30 sec.
Word het hele spel afgesloten.
En nog een probleem:
Als ik me pc standby zet valt alles uit, alleen de pwr led blijft knipperen.
Als ik dan de pwr switch indruk dan start hij weer op alleen krijgt de monitor geen beeld.
Edit:
Met Memtest86 loot hij vast bij de 2e test (blijft hangen op 5%)
Toen ik voor het eerst mijn P4P800 Deluxe mobo aandeed en windows (2000) instaleerde, gaf hij een aantal lees error`s. De ide config was zo: Primary M: Maxtor Diampnd Max Plus 60Gb Secoundary: M: Samsung 12x8x32 S: Hitachi 1x24 (antiek!) DVD speler.
Maar toen hij in de grafische mode de instalatie verder afmaakte gaf hij een aantal fouten.
Daarna heb ik de Maxtor HDD op de Raid controler aangesloten en op F6 gedrukt tijdens de instalatie (2k) en de juiste driver opgegeven.
Alles werkte.
Allemaal crache`s met blauwe schrmen met KMODE_NOT_HANDLED en PAGE_FOULT_IN NON PAGE AREA en nog iets met IRQ.
Spec`s:
-P4 2,8Ghz 800Fsb
-Enermax 350W Active PFC
-USB TB en USB muis
-Samsung 12x8x32
-Hitachi 1x24 DVD drive
Ow ja,
Als ik 3dmark 2001 SE of een game (NFS-HPII) start doet hij het ff maar na 30 sec.
Word het hele spel afgesloten.
En nog een probleem:
Als ik dan de pwr switch indruk dan start hij weer op alleen krijgt de monitor geen beeld.
Edit:
[ Voor 3% gewijzigd door BJD op 23-06-2003 14:58 ]
Verwijderd
Ik heb geopteerd voor de TWINX (Macthec) Memory want ik wil tevens stabiliteit. Corsair PC3200 zijn tamelijk goed overclockbaar en de TWINX Modules zijn normaal de best geteste Modules...aMaZeR schreef op 23 juni 2003 @ 09:20:
[...]
Maar als je wilt overclocken, kan je toch beter 3500geheugen nemen of zie ik dat verkeerd? Wat zijn je standaard temps en hoe zijn ze na oc?
Verder was/is er nog een TWINC PC3500 Package dat je kan kopen bij Corsair.
CPU aan 2.8GHz full load = 40°C
CPU aan 3GHz full load = 42-43°C
Verder nog niet getest zal voor deze week zijn...
ohja, lekker dat gezeik met welk bordje wat is...
ik heb een p4c800 deluxe met een rechte heatsink, waar ook het asus logo op staat, en 4 ide poorten en 2 sata poorten...
hebik weer een andere versie ofzo!?
ik zag em niet staan bji de plaatjes van de 3 verschillende versies (heb aantal blz doorgelezen van topic, nog niet alle 20
)
maar heeft iemand een lijstje met de PRECIEZE verschillen?
zover ik weet is mjn versie met zowel sata raid, en ide raid. (kunnen dus 6 ide en 2 sate apparaten op)
[edit] verdere specs staan in siggeh
ik ben zelf altijd wat huiverig geweest mbt overclocken...
maar als ik het goed begrijp kanje dus in de bios heel simpel in stellen dattie 30% harder moet gaan lopen...
het systeem is wel zo dat je niets kan slopen enzo?
zou zonde zijn als ik men 3.0 sloop...
[edit2]
deze heb ik dus, alleen dan nog een IDE aansluiting schuin zeg maar.

(zal vanavond wel ff foto maken van men bakkie)
ik heb een p4c800 deluxe met een rechte heatsink, waar ook het asus logo op staat, en 4 ide poorten en 2 sata poorten...
hebik weer een andere versie ofzo!?
ik zag em niet staan bji de plaatjes van de 3 verschillende versies (heb aantal blz doorgelezen van topic, nog niet alle 20
maar heeft iemand een lijstje met de PRECIEZE verschillen?
zover ik weet is mjn versie met zowel sata raid, en ide raid. (kunnen dus 6 ide en 2 sate apparaten op)
[edit] verdere specs staan in siggeh
ik ben zelf altijd wat huiverig geweest mbt overclocken...
maar als ik het goed begrijp kanje dus in de bios heel simpel in stellen dattie 30% harder moet gaan lopen...
het systeem is wel zo dat je niets kan slopen enzo?
zou zonde zijn als ik men 3.0 sloop...
[edit2]
deze heb ik dus, alleen dan nog een IDE aansluiting schuin zeg maar.

(zal vanavond wel ff foto maken van men bakkie)
[ Voor 36% gewijzigd door TepelStreeltje op 23-06-2003 14:51 ]
Battle.net Spud#2543
Tepelstreeltje: check mijn laatste posting van dit topic
En dat doe je gewoon met de boxed cooler van Intel? Of hebbie een zalman?Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 13:30:
[...]
Ik heb geopteerd voor de TWINX (Macthec) Memory want ik wil tevens stabiliteit. Corsair PC3200 zijn tamelijk goed overclockbaar en de TWINX Modules zijn normaal de best geteste Modules...
Verder was/is er nog een TWINC PC3500 Package dat je kan kopen bij Corsair.
CPU aan 2.8GHz full load = 40°C
CPU aan 3GHz full load = 42-43°C
Verder nog niet getest zal voor deze week zijn...
Zojuist laatste beta bios gedownload, versie 1008d.004.
Zie alleen zo gauw geen verschil met de vorige (1007.012)
Ook performance is volgens mij ongeveer hetzelfde.
Zijn er mensen die wel iets opvalt, qua settings of performance ?
Zie alleen zo gauw geen verschil met de vorige (1007.012)
Ook performance is volgens mij ongeveer hetzelfde.
Zijn er mensen die wel iets opvalt, qua settings of performance ?
Zojuist met bios versie 1006 het herkenningsprobleem van mijn usb2 cardreader opgelost. Het duurt alleen erg lang met opstarten voor het automatisch herkennen hiervan (wat bij elke opstart opnieuw gebeurd...). Heeft er iemand dit zelfde probleem en/of weet iemand misschien een oplossing
Ik durf wel met 90% zekerheid te zeggen dat je geheugen niet OK is. Ik heb ongeveer hetzelfde met dezelfde foutmeldingen. Ik heb vorige week ook de P4P800 Deluxe ingebouwd met 2x256 MB Twinmos geheugen en ik kreeg op een gegeven moment ook verschillende blauwe schermen met stop errors in XP. Na wat zoeken op internet wees alles naar het geheugen. Dus nog wat getest met elk reepje apart, maar nog dezelfde problemen. Memtest liep bij mij trouwens ook vast op hetzelfde moment als jij beschrijft (vreemd, misschien probleem in relatie tot P4P800??).BJDI schreef op 23 June 2003 @ 13:03:
Ik heb hier een nogal vreemd probleem:
Alles werkte.
Spec`s:
-P4 2,8Ghz 800Fsb
-Enermax 350W Active PFC
-USB TB en USB muis
-Samsung 12x8x32
-Hitachi 1x24 DVD drive
Ow ja,
Word het hele spel afgesloten.![]()
En nog een probleem:
Edit:
Toen een oude PC2100 DIMM erin gezet en weg waren de problemen. Ik heb vandaag mijn geheugen omgewisseld voor 2 goede reepjes en nu zonder problemen. In de winkel hebben ze memtest nog even gedraaid voor de zekerheid en inderdaad de oude reepjes gaven fouten en de nieuwe niet. Als ik jou was zou ik dus even ander geheugen halen.
Ik heb dit probleem niet, maar je zou natuurlijk eens kunnen proberen met een bios update. Versie 1007 is er nu officieel voor de p4c800 deluxe. Er is 1008d.004, maar dat is een beta bios.Beun_de_Haas schreef op 23 June 2003 @ 18:32:
Zojuist met bios versie 1006 het herkenningsprobleem van mijn usb2 cardreader opgelost. Het duurt alleen erg lang met opstarten voor het automatisch herkennen hiervan (wat bij elke opstart opnieuw gebeurd...). Heeft er iemand dit zelfde probleem en/of weet iemand misschien een oplossing
Ik heb vanavond ook de beta van 1008 op mijn p4p800 deluxe gezet en ik merk iig verschil met de 1007:
Memtest86 gaat nu langer door en loopt op een willekeurig moment vast ipv test 2 (5%).
Dus Asus boekt vooruitgang.
Ik heb ook een mailtje naar Asus gestuurt of ze nog een andere oplossing zien.
Ik vind het maar raar dat ze der nix aan doen.
Nu ga ik me 512mb hyperX waarschijnlijk omwisselen voor 2x 256 non hyperX cl2.5 ook 400Mhz.
Ik hoop dat dat net zo goed presteert, al had ik het liever gezien dat er over 1 jaartje 2x 512 hyperX in zat.
Weet trouwens iemand of je 2 dual sided modulles in een dual-chanal config kan zetten?
Ik hoorde van iemand wat vaag`s over dual sided problemen en dat jer er maar 2 op je mobo mag hebben oid.
Iemand ervaring?
Memtest86 gaat nu langer door en loopt op een willekeurig moment vast ipv test 2 (5%).
Dus Asus boekt vooruitgang.
Ik heb ook een mailtje naar Asus gestuurt of ze nog een andere oplossing zien.
Ik vind het maar raar dat ze der nix aan doen.
Nu ga ik me 512mb hyperX waarschijnlijk omwisselen voor 2x 256 non hyperX cl2.5 ook 400Mhz.
Ik hoop dat dat net zo goed presteert, al had ik het liever gezien dat er over 1 jaartje 2x 512 hyperX in zat.
Weet trouwens iemand of je 2 dual sided modulles in een dual-chanal config kan zetten?
Ik hoorde van iemand wat vaag`s over dual sided problemen en dat jer er maar 2 op je mobo mag hebben oid.
Iemand ervaring?
Voor diegenen die 'gekraak' hebben op hun onboard geluid: heb een tijd een EpoX bord gehad met onboard RAID van Highpoint (372 uit m'n hoofd) en als ik m'n HD's hier op aan had gesloten, begon het geluid ook soms te kraken. Zodra ik m'n HD's op de normale IDE-poorten aansloot was het weer 'kraak'-helder 
Dus: kijk of het helpt om je HD op de normale IDE poorten aan te sluiten ipv de IDE-RAID poort.
Suc6
-edit-
Met een BIOS-update van zowel het mobo als RAID controller was dit probleem opgelost.
-edit2-
Zie dat de P4C800 gebruik maakt van een Promise IDE/S-ATA RAID controller om kosten te besparen. Heeft dit érg nadelig voor de performance??? En ook de GBit lan van 3Com gaat over PCI ipv die mooie integratie van Intel voor de LAN. Dit is niet erg netjes. Verder wel supersnel bord, alleen jammer van 2 bovengenoemde punten...
-edit3-
Op de site van Asus en andere reviews lees ik dat de P4P800 gebruik maakt van de ICH5-R southbridge voor S-ATA RAID ipv Promise controller op de P4C800... Ik dacht dat de borden vrijwel identiek waren !?!
Dus: kijk of het helpt om je HD op de normale IDE poorten aan te sluiten ipv de IDE-RAID poort.
Suc6
-edit-
Met een BIOS-update van zowel het mobo als RAID controller was dit probleem opgelost.
-edit2-
Zie dat de P4C800 gebruik maakt van een Promise IDE/S-ATA RAID controller om kosten te besparen. Heeft dit érg nadelig voor de performance??? En ook de GBit lan van 3Com gaat over PCI ipv die mooie integratie van Intel voor de LAN. Dit is niet erg netjes. Verder wel supersnel bord, alleen jammer van 2 bovengenoemde punten...
-edit3-
Op de site van Asus en andere reviews lees ik dat de P4P800 gebruik maakt van de ICH5-R southbridge voor S-ATA RAID ipv Promise controller op de P4C800... Ik dacht dat de borden vrijwel identiek waren !?!
[ Voor 63% gewijzigd door dlmh op 23-06-2003 22:39 . Reden: typo/toevoeging ]
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Het voordeel van de 3com is dat hij VCT heefd of kan je dat ook op andere adapters doen? 
Het mooiste zou zijn geweest als ze beide hadden gedaan dus en de gygabit van de ICH5 en de 3com.

Het mooiste zou zijn geweest als ze beide hadden gedaan dus en de gygabit van de ICH5 en de 3com.
Hier de 1008.004 Beta bios voor de P4C800 Deluxe:
1008.004 klik hier
edit:
1008.004 draait goed geen zichtbare veranderingen
1008.004 klik hier
edit:
1008.004 draait goed geen zichtbare veranderingen
[ Voor 15% gewijzigd door Lief Adje op 24-06-2003 01:02 ]
Heb je die persé nodig dan? Je bent waarschijnlijk veel beter af met de ATA en SATA van de ICH5, omdat die niet via de PCI bus gaan.SerialThrillaZ schreef op 23 juni 2003 @ 20:40:
Zie dat de P4C800 gebruik maakt van een Promise IDE/S-ATA RAID controller om kosten te besparen. Heeft dit érg nadelig voor de performance???
Wachten op de P4C800-E danEn ook de GBit lan van 3Com gaat over PCI ipv die mooie integratie van Intel voor de LAN.
VCT? Enlighten me?BJDI schreef op 23 June 2003 @ 22:04:
Het voordeel van de 3com is dat hij VCT heefd of kan je dat ook op andere adapters doen?
De ICH5 heeft helemaal geen gigabit ethernet. Sterker nog, de ICH5 heeft afaik helemaal geen ethernet. Wat jij bedoelt is de Intel Kenai II ethernet adapter, welke via CSA direct aan de i875/i865 MCH hangt.Het mooiste zou zijn geweest als ze beide hadden gedaan dus en de gygabit van de ICH5 en de 3com.
En waarom zou je ze graag allebei onboard zien? Lijkt me tamelijk overbodig en duur.
VCT = Virtual Cable Testerdeadinspace schreef op 24 juni 2003 @ 02:34:
[...]
Heb je die persé nodig dan? Je bent waarschijnlijk veel beter af met de ATA en SATA van de ICH5, omdat die niet via de PCI bus gaan.
[...]
Wachten op de P4C800-E dan
[...]
VCT? Enlighten me?
[...]
De ICH5 heeft helemaal geen gigabit ethernet. Sterker nog, de ICH5 heeft afaik helemaal geen ethernet. Wat jij bedoelt is de Intel Kenai II ethernet adapter, welke via CSA direct aan de i875/i865 MCH hangt.
En waarom zou je ze graag allebei onboard zien? Lijkt me tamelijk overbodig en duur.
Beide graag onboad omdat die niet via je PCI bus gaan en dus je PCI bus ontlast wordt en gebruikt kan worden voor andere doeleinden
Eeeh... als die ICH5-R een RAID functie ondersteund voor de S-ATA schijven, dan heb ik niks gezegddeadinspace schreef op 24 June 2003 @ 02:34:
[...]
Heb je die persé nodig dan? Je bent waarschijnlijk veel beter af met de ATA en SATA van de ICH5, omdat die niet via de PCI bus gaan.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Verwijderd
Ik heb een CoolerMaster Heat Pipe - Fujiyama maar net andere Ventilator en Snelheid regelaar voor de Ventilator. Ventilator draait nu op 3500rpm en kan gaan tot 4800rpm.aMaZeR schreef op 23 juni 2003 @ 15:32:
[...]
En dat doe je gewoon met de boxed cooler van Intel? Of hebbie een zalman?
Zelf vind ik Zalman maar flauwtjes en hij koelt niet beter dan wat ik nu heb, deze gaat zelf beter
Wat doet die turbo-functie in de bios nou eigenlijk? Het enige wat me opvalt is dat als ik em op turbo zet, de mededeling bij de boot dat mijn geheugen dualchannel is, is verdwenen..
Ik zal vanavond em eens benchen met, en zonder turbo..
Ik zal vanavond em eens benchen met, en zonder turbo..
Verwijderd
Weeds :
P4C800 Deluxe, 2.8P4@3.4, 2xCorsair PC3500XMS 512MB, 2xMaxtor 80GB SATA, Ti4200
Welke settings heb jij gedaan?
CPU Voltage? CPU FSB?
Mem Voltage? Mem FSB?
P4C800 Deluxe, 2.8P4@3.4, 2xCorsair PC3500XMS 512MB, 2xMaxtor 80GB SATA, Ti4200
Welke settings heb jij gedaan?
CPU Voltage? CPU FSB?
Mem Voltage? Mem FSB?
Phyro,
niets moeilijks eigenlijk, gewoon 20% overclocken. ik heb nog niets aan de voltages hoeven doen
niets moeilijks eigenlijk, gewoon 20% overclocken. ik heb nog niets aan de voltages hoeven doen
Ik heb dit ook gedaan alleen dan 30% overclocken. Mijn P4 2,6Ghz draait nu ook op 3,4Ghz en natuurlijk super stabiel.
Kan ik op dit mamabordje een p3 550 Mhz plaatste ? Eventueel met een tussenstukje ofzo ? Zodat ik kan w8ten tot de 3.2 beetje goedkoper word (en ik wat rijker)
Whieee ik ga vandaag me 2de Mobo kopen
ik heb nu al een P4C800 Deluxe, en ik koop er straks een P4P800-VM erbij
das de MINI-ATX versie van de P4P800 maar dan geen SATA raid en 1gb lan en 2pc sloten minder, maar wel onboard vga (en ook 8xagp slot)
Verwijderd
Ik denk niet dat er adapters zijn voor PIII processoren. Deze hebben namelijk een ander aantal pins: 423 (FCPGA) tegen 478 voor de FCPGA2 socket van de P4, die dus op de carterwood en springdale planken zit. Er zijn wel adapters om bijv. FCPGA processoren op het verouderde socket 370 te laten draaien, maar ik geloof niet andersom. (Aaah 2x celeron2 op BP6 .. dat waren de tijdentofu schreef op 24 June 2003 @ 13:56:
Kan ik op dit mamabordje een p3 550 Mhz plaatste ? Eventueel met een tussenstukje ofzo ? Zodat ik kan w8ten tot de 3.2 beetje goedkoper word (en ik wat rijker)
Kijk eens naar de P4 2.4Ghz. Wordt redelijk goedkoop en is leuk op te jagen
Ik lees net een PDF-je op de ASUS FTP van de Asus P4C800-E maar die heeft dus nog steeds een Promise SATA RAID controller erop....., het enige verschil met de P4C800-E en de P4C800 is dus de Intel Gigabit NIC.... en niet ICH5-R zoals ik dacht...
Verwijderd
P4P800-VMLief_Adje schreef op 24 June 2003 @ 14:11:
Whieee ik ga vandaag me 2de Mobo kopenik heb nu al een P4C800 Deluxe, en ik koop er straks een P4P800-VM erbij
das de MINI-ATX versie van de P4P800 maar dan geen SATA raid en 1gb lan en 2pc sloten minder, maar wel onboard vga (en ook 8xagp slot)
CPU Socket 478 for Intel Pentium 4/ Celeron up to 3.4GHz+
Intel Hyper-Threading Technology ready
New power design supports Intel next generation Prescott CPU!
Chipset Intel 865G GMCH
Intel ICH5
Front Side Bus 800/533/400MHz
Memory Dual channel memory architecture
4 x 184-pin DIMM Sockets support max. 4GB PC3200/PC2700/PC2100 non-ECC DDR SDRAM memory
VGA Next generation integrated Intel Extreme Graphics 2
Expansion Slots 1 x AGP 8X
3 x PCI
IDE 2 x UltraDMA 100/66/33
Serial ATA Built-in ICH5 supports 2 x Serial ATA
Audio ADI 1980 6-channel audio codec
S/PDIF out interface
LAN Intel 10/100 Mbps LAN
H/W Monitoring Winbond 83627THF
2 FAN sensors and 2 Temperatures monitoring and 4 Voltage monitorings
Special Features Wake on Ring, Lan, USB, Keyboard & Mouse
STR (Suspend-to-RAM)
STD (Suspend-to-Disk)
ASUS CrashFree BIOS2
ASUS EZFlash
ASUS Mylogo
Back Panel I/O Ports 1 x Parallel
1 x VGA
1 x PS/2 Keyboard
1 x PS/2 Mouse
1 x Line In / Line Out / Microphone ports
1 x COM1
1 x RJ45
4 x USB 2.0
Internal I/O Connectors 2 x USB 2.0 connector support additional 4 USB 2.0 ports
S/PDIF out connector
Game/MIDI port connector
CD / AUX audio in
CPU / Chassis FAN connectors
20 pin ATX Power connector
4 pin ATX 12V Power connector
20 Pin Panel connector
10 Pin Intel Front Panel Audio connector
BIOS Feature 2Mb Flash ROM, AMI BIOS, PnP, DMI2.0, WfM2.0, SM BIOS 2.3, ACPI
Industry Standard PCI 2.2, USB2.0
Manageability WfM 2.0,DMI 2.0,WOL by PME,WOR by PME
Support CD Drivers
ASUS PC Probe
Trend Micro PC-cillin 2002 anti-virus software
ASUS LiveUpdate Utility
Accessories User's manual
1 x UltraDMA 133/100/66 cable
2 x Serial ATA cable
1x FDD cable
I/O shield
Form Factor microATX Form Factor 9.6"x 9.6" (24.3cm x 24.3cm)
Errug leuke plank!
Ik ga zelf straks een full ATX p4p800 kopen denk ik. Of n p4c800. Maar voor de mensen die shuttle na willen doen ... mooi speelgoed
Ja weet ik, maar ik ga toch w8ten denk ik. het is omdat mn HDD kapot is en ik mij van den eerste keer een SATA wil kopen, ik zal gewoon een SATA ==> IDE adapter zoeken en dan tegen midden aug koop ik me de rest.Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 14:17:
[...]
Ik denk niet dat er adapters zijn voor PIII processoren. Deze hebben namelijk een ander aantal pins: 423 (FCPGA) tegen 478 voor de FCPGA2 socket van de P4, die dus op de carterwood en springdale planken zit. Er zijn wel adapters om bijv. FCPGA processoren op het verouderde socket 370 te laten draaien, maar ik geloof niet andersom. (Aaah 2x celeron2 op BP6 .. dat waren de tijden)
Ga eens opnieuw je huiswerk doen ..Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 14:17:
Ik denk niet dat er adapters zijn voor PIII processoren. Deze hebben namelijk een ander aantal pins: 423 (FCPGA) tegen 478 voor de FCPGA2 socket van de P4, die dus op de carterwood en springdale planken zit. Er zijn wel adapters om bijv. FCPGA processoren op het verouderde socket 370 te laten draaien, maar ik geloof niet andersom. (Aaah 2x celeron2 op BP6 .. dat waren de tijden)
1) 423pins = P4 Willamette
2) P4 = 423 pins PGA (Willamette) / 478 pins µPGA (Willamette/Northwood)
3) P3 = 370 pins LGA (zit op Slot1, SEC)/FCPGA/FCPGA2
4) Carterwood >> Canterwood
5) Celeron2 kan niet in SMP draaien
6) Er bestaan wel adapters om de So478 P4 op een So423 mobo te draaien
Waarom kan een P3 dan niet op een P4 plankje draaien? Simpel: de CPU architectuur (communicatie met chipset en geheugen) is totaal anders
[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 24-06-2003 14:36 ]
Verwijderd
Vrijdag krijg ik mijn nieuwe moederbord (Asus P4C800 Deluxe)
met een P4 2,6 ghz en 2x 512mB PC3200 geheugen.
nu wil ik er ook een Zalman CNPS 7000Cu opzetten (dit lijkt mij een goeie investering)
Maar heeft iemand ergens een plaatje waarbij de koeler op het mobo zit.
Gewoon ff kijken hoe het staat en of alles goed past enzo
nu wil ik er ook een Zalman CNPS 7000Cu opzetten (dit lijkt mij een goeie investering)
Verwijderd
Een kort vraagje.
Als ik dit forum zo doorlees schijnt Kingston niet echt HET merk te zijn voor de Asus borden.
Bij Yorcom hebben ze alleen maar Kingston en ik zat te denken aan 2x 256mb PC3200 Kingston Valueram CL3.0.
Gaat dit werken....het zou toch bijna wel...anders zouden ik denken dat ze of die Asus borden niet verkochten of ook andere soorten geheugen zouden hebben.
Als ik dit forum zo doorlees schijnt Kingston niet echt HET merk te zijn voor de Asus borden.
Bij Yorcom hebben ze alleen maar Kingston en ik zat te denken aan 2x 256mb PC3200 Kingston Valueram CL3.0.
Gaat dit werken....het zou toch bijna wel...anders zouden ik denken dat ze of die Asus borden niet verkochten of ook andere soorten geheugen zouden hebben.
Als je er geen goede gevoelens bij hebt, dan neem je toch een ander merk?
Of bestel gewoon online
Of bestel gewoon online
Verwijderd
Nu je het zegtBalusC schreef op 24 June 2003 @ 16:52:
Als je er geen goede gevoelens bij hebt, dan neem je toch een ander merk?
Of bestel gewoon online
Arrrrrrggggg de P4P800-VM heeft geen CPU- bios OC mogelijkheden..... 
naja hij kost dan ook geen drol
edit:
zo maar ff de nieuwe 1006.006 beta erin flashen misschien kan ik dan wat meer
edit:
[ Voor 52% gewijzigd door Lief Adje op 24-06-2003 17:42 ]
Ah... Geen idee of die Intel NIC dat heeft.Lief_Adje schreef op 24 juni 2003 @ 06:26:
VCT = Virtual Cable Tester
Dat is niet waar; een onboard 3com (of broadcom, of realtek) hangt gewoon aan de PCI bus. Op dit moment kan alleen de Intel Kenai II gebruik maken van CSA.Beide graag onboad omdat die niet via je PCI bus gaan en dus je PCI bus ontlast wordt en gebruikt kan worden voor andere doeleinden
hmmzzz zlefs met de nieuwe bios geen instelmogelijkhedenLief_Adje schreef op 24 June 2003 @ 17:34:
Arrrrrrggggg de P4P800-VM heeft geen CPU- bios OC mogelijkheden.....
edit:
wel kan ik me geheugen lichtjes overvolten
edit:
De P4P800-VM clockt zicht zelf al over
[ Voor 10% gewijzigd door Lief Adje op 24-06-2003 20:20 ]
het past wel ik heb het zelf ook, alleen geen plaatjeVerwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 16:37:
De Zalman CNPS 7000Cu past perfect
Vond het een beetje aan de krappe kant met de Raptortjes
maar werken top
En ik moet het digitale kabeltje van geluidskaart nog vervangen(netaan wel/netaan niet)

Vond het een beetje aan de krappe kant met de Raptortjes
En ik moet het digitale kabeltje van geluidskaart nog vervangen(netaan wel/netaan niet)

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 16:37:
[ Voor 8% gewijzigd door pvr op 25-06-2003 00:12 ]
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Hi ik heb ook nog een vraagje. Ik ga binnenkort een P4P800 Deluxe kopen, m'n p3 is aan vervanging toe. Nou kan ik alleen nergens vinden of ik dan perse een voeding moet hebben met zo'n extra stekker? Ik heb op dit moment een 300W Supermicro (SP301-RA) voeding uit de SC760A kast, is dat genoeg of moet er een nieuwe voeding worden aangeschaft?
Je moet een voeding hebben met een speciale P4-stekker. Ik zou je een goede minimaal 350 Watt-voeding aanraden met een goede, stabiele 12 volts lijn (Chieftec of Enermax).Ritch schreef op 25 juni 2003 @ 01:48:
Hi ik heb ook nog een vraagje. Ik ga binnenkort een P4P800 Deluxe kopen, m'n p3 is aan vervanging toe. Nou kan ik alleen nergens vinden of ik dan perse een voeding moet hebben met zo'n extra stekker? Ik heb op dit moment een 300W Supermicro (SP301-RA) voeding uit de SC760A kast, is dat genoeg of moet er een nieuwe voeding worden aangeschaft?
Sommige Asus-boards hebben een EZ-plug. Daarmee is een een gewone molexaansluiting voldoende zoals de P4T533-C.
Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.
ff een vraaggie.
ik krijg binnen nu en een week mijn nieuwe bakkie. een p4p800 met 2x sata baracuda's (raid 0). en ik wil er in eerste instantie xp+sp1 op zetten. maar moet ik nu van te voren een driver disk maken voor de eerste install. of pak xp+sp1 'm gewoon (ivm de sata..)
verder nog tips voor eerste instal
?
ik krijg binnen nu en een week mijn nieuwe bakkie. een p4p800 met 2x sata baracuda's (raid 0). en ik wil er in eerste instantie xp+sp1 op zetten. maar moet ik nu van te voren een driver disk maken voor de eerste install. of pak xp+sp1 'm gewoon (ivm de sata..)
verder nog tips voor eerste instal
Je hebt een raid-driver diskje nodig. (pak meteen de nieuwste van de asus site).
Tijdens het begin van de installatie van XP moet je F6(
) induwen als je een raiddriver wilt installeren.
Tijdens het begin van de installatie van XP moet je F6(
[ Voor 5% gewijzigd door Weeds op 25-06-2003 10:58 ]
F6Weeds schreef op 25 June 2003 @ 10:31:
Je hebt een raid-driver diskje nodig. (pak meteen de nieuwste van de asus site).
Tijdens het begin van de installatie van XP moet je een toets induwen als je een raiddriver wilt installeren.
Verwijderd
Beste Tweakers,
ik heb een probleem met mijn pc. Ik heb er nu bijna een week mee zitten troubleshooten maar ik kom er echt niet uit. Ik volg dit topic al een paar weken, heb de faqs gelezen maar geen oplossing.
specs zijn:
asus p4p800 (bios 1.005), p4-c 2.4, corsair pc3200ll 2x256mb, Abit Siluro ti4200 (4x agp), 60gb Ibm deskstar (ata100) + WDC Raptor 10k s-ata, sb live 5.1 oem.
Nu denk ik dat ik alles heb geprobeerd. De eerste paar dagen had ik nog maar 1x256 corsair (die xms, met heatspreader), met deze wilde hij niet booten maar met pc2700 merkloos geheugen van een huisgenoot wel. Brak geheugen dus (waarschijnlijk was mijn huisgenoot statisch, hij moest zo nodig het geheugen beetpakken zonder armbandje of ff verwarming aanraken
). Maargoed, nieuwe gehaald en die was wel goed. Mem getest, was ongeveer 3150 mb/s en 2950 met verschillende timings van Sandra. Ik heb toen in 4 dagen mijn pc opnieuw ingericht zonder problemen. Enige problemen die ik had waren met mijn soundblaster. Die werkte op mijn vorige systeem wel goed (p4 1.4 op een intel 850gb mobo met samsung rimm) maar op de nieuwe dus niet. Of de drivers van creative zijn niet goed, of die van xp, die laatste werkte naar mijn idee beter maar uiteindelijk heb ik hem eruit gehaald en het mobo geluid gebruikt en dat werkte probleemloos (oa. geen vertragingen meer bij Vice City of dsound errors bij Unreal2). Mijn videokaart gebruik al al een half jaar zonder problemen, mijn soundblaster 2 jaar evenals mijn ibm hd. Mijn s-ata gebruik ik al wel maar niet tijdens het testen. Vreemd genoeg ziet xp deze als Ultradma, moet dat geen s-ata zijn? Enhanced staat op p-ata+s-ata.
Maargoed, nu dus het probleem. Probleem is dat hij vastloopt. Geen bods, gewoon stilstaand beeld en *floep* auto reset en dan geen boot meer. Dit gebeurt onder Vice City na 5 min, of bij opstarten WinXP (zowel bij het logo voor xp is gestart als in de gui, zonder oc). Dit had ik niet met 1x256 mb corsair maar pas na 2x512mb. Ik ben er vrijwel zeker van dat of het geheugen brak is, ik heb alle mogelijke mem timings gebruikt, op cas2 werkte 2x256 mb sowieso niet (wel op 1x256). Pat en turbo mem uitgezet, geen enkele overclock, ik had zelfs op een moment de 'stabiele' 4x200mhz (ipv het slordige default 202 van asus).
Mem benchmarkte ik op 1x256 - 2850 mb/s - 3150 mb/s single en 4400-4600 mb/s dual. Ik heb helaas geen memtest kunnen draaien, ik had zo gauw geen antiek 3,5"drive bij de hand
Bios update zie ik als een paardemiddel en doe ik alleen als al het andere fout gaat of als asus met een goede reden komt.
Tenzij iemand met een tip komt (bios update heb ik nog niet geprobeerd) met eenzelfde soort config, ga ik vanmiddag die corsair terugbrengen en ander soort geheugen kopen (welke, geen idee - ik dacht dat corsair wel goed was
)
Ik hoop dat er iemand wil meedenken, tot zover heb ik alleen een oc van 2,59 gehaald
Dat liep stabiel met 1x256, bij 2x256 kon ik het wel vergeten...
waar ik dus weinig ervaring mee heb is de koeling, maar ik geloof niet dat het daar aan ligt. Uit nieuwsgierigheid moest ik zo nodig even dat rare zwarte plaatje op de originele intel koeler aanraken waardoor een miniscuul klein stukje in de hoek zwart afgeeft. Wordt de warmte van mijn cpu daardoor niet goed afgevoerd of maakt dat niets uit? Ik had nl. zilverpasta gekocht omdat ik dat gewend ben met mijn oude p2 en p3. Mijn vorige p4 heb ik geen problemen mee gehad, op die koeler zat een wit plaatje en dat was voldoende. Maar die was ook niet overgeklokt. Moet ik alsnog de pasta erop doen? Zalman doe ik misschien later pas, ik ben op dit punt al blij als hij 100% stabiel is. Asus probe geeft geen waarschuwingen tijdens benchmarken met Sandra (sorry, zit nu op mijn werk, ik dacht dat mobo 32 graden is en cpu iets van 39? idle). Kast staat tijdens het testen open, originele koeler, chassis koeler, hd koeler).
ik heb een probleem met mijn pc. Ik heb er nu bijna een week mee zitten troubleshooten maar ik kom er echt niet uit. Ik volg dit topic al een paar weken, heb de faqs gelezen maar geen oplossing.
specs zijn:
asus p4p800 (bios 1.005), p4-c 2.4, corsair pc3200ll 2x256mb, Abit Siluro ti4200 (4x agp), 60gb Ibm deskstar (ata100) + WDC Raptor 10k s-ata, sb live 5.1 oem.
Nu denk ik dat ik alles heb geprobeerd. De eerste paar dagen had ik nog maar 1x256 corsair (die xms, met heatspreader), met deze wilde hij niet booten maar met pc2700 merkloos geheugen van een huisgenoot wel. Brak geheugen dus (waarschijnlijk was mijn huisgenoot statisch, hij moest zo nodig het geheugen beetpakken zonder armbandje of ff verwarming aanraken
Maargoed, nu dus het probleem. Probleem is dat hij vastloopt. Geen bods, gewoon stilstaand beeld en *floep* auto reset en dan geen boot meer. Dit gebeurt onder Vice City na 5 min, of bij opstarten WinXP (zowel bij het logo voor xp is gestart als in de gui, zonder oc). Dit had ik niet met 1x256 mb corsair maar pas na 2x512mb. Ik ben er vrijwel zeker van dat of het geheugen brak is, ik heb alle mogelijke mem timings gebruikt, op cas2 werkte 2x256 mb sowieso niet (wel op 1x256). Pat en turbo mem uitgezet, geen enkele overclock, ik had zelfs op een moment de 'stabiele' 4x200mhz (ipv het slordige default 202 van asus).
Mem benchmarkte ik op 1x256 - 2850 mb/s - 3150 mb/s single en 4400-4600 mb/s dual. Ik heb helaas geen memtest kunnen draaien, ik had zo gauw geen antiek 3,5"drive bij de hand

Tenzij iemand met een tip komt (bios update heb ik nog niet geprobeerd) met eenzelfde soort config, ga ik vanmiddag die corsair terugbrengen en ander soort geheugen kopen (welke, geen idee - ik dacht dat corsair wel goed was
Ik hoop dat er iemand wil meedenken, tot zover heb ik alleen een oc van 2,59 gehaald

waar ik dus weinig ervaring mee heb is de koeling, maar ik geloof niet dat het daar aan ligt. Uit nieuwsgierigheid moest ik zo nodig even dat rare zwarte plaatje op de originele intel koeler aanraken waardoor een miniscuul klein stukje in de hoek zwart afgeeft. Wordt de warmte van mijn cpu daardoor niet goed afgevoerd of maakt dat niets uit? Ik had nl. zilverpasta gekocht omdat ik dat gewend ben met mijn oude p2 en p3. Mijn vorige p4 heb ik geen problemen mee gehad, op die koeler zat een wit plaatje en dat was voldoende. Maar die was ook niet overgeklokt. Moet ik alsnog de pasta erop doen? Zalman doe ik misschien later pas, ik ben op dit punt al blij als hij 100% stabiel is. Asus probe geeft geen waarschuwingen tijdens benchmarken met Sandra (sorry, zit nu op mijn werk, ik dacht dat mobo 32 graden is en cpu iets van 39? idle). Kast staat tijdens het testen open, originele koeler, chassis koeler, hd koeler).
uhm, de bios update lost dus veel van de geheugen problemen op 
maar uit deze draad had ik begrepen dat je eerst de 1006 en daarna de 1007 moest flashen. (1006 flashte kennelijke je recovery bios ook, en de 1007 niet. of dit met de huidige final van 1007 ook zo is weet ik niet. maar baat het niet, dan schaad het niet)
de bios update lost hoogstwaarschijnlijk je probs op.
weten jullie zeker dat ik de raid drivers moet installen. ik dacht die voor de via raid waren (ide). en ik ga alleen de sata raid (ich5r) gebruiken.
maar uit deze draad had ik begrepen dat je eerst de 1006 en daarna de 1007 moest flashen. (1006 flashte kennelijke je recovery bios ook, en de 1007 niet. of dit met de huidige final van 1007 ook zo is weet ik niet. maar baat het niet, dan schaad het niet)
de bios update lost hoogstwaarschijnlijk je probs op.
weten jullie zeker dat ik de raid drivers moet installen. ik dacht die voor de via raid waren (ide). en ik ga alleen de sata raid (ich5r) gebruiken.
als je de raiddrivers niet installeert, dan word je raidarray niet bootable...
vraag me niet hoe ik dat weet...
Verwijderd
versie 1008 was al uit ,maar is nu final!
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...EL_Chipset/i865pe/P4P800/
Ik heb de p4p800 sinds een maand ,en heb vanaf het begin het proggie Asusupdate gebruikt [biosupdate]
Altijd in windows mijn bios geflashed [bij elkaar zo'n 7 keer] geen problemen, gewoon even aangeven in het proggie ,[wel vantevoren even de bios downloaden van de asus ftp en dan flashen maar!!
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...EL_Chipset/i865pe/P4P800/
Ik heb de p4p800 sinds een maand ,en heb vanaf het begin het proggie Asusupdate gebruikt [biosupdate]
Altijd in windows mijn bios geflashed [bij elkaar zo'n 7 keer] geen problemen, gewoon even aangeven in het proggie ,[wel vantevoren even de bios downloaden van de asus ftp en dan flashen maar!!
Verwijderd
Thnx voor de pic
Ik heb hem ook maar besteld. Hij komt als het goed is vrijdag of maandag (ligt eraan hoe snel het geld is overgemaakt)
En vrijdag even mijn mobo, processor, geheugen en harddisks halen en dan bouwen maar
Edit: het is trouwens een P4 2,8 Ghz ipv een 2,6 Ghz
Ik heb hem ook maar besteld. Hij komt als het goed is vrijdag of maandag (ligt eraan hoe snel het geld is overgemaakt)
En vrijdag even mijn mobo, processor, geheugen en harddisks halen en dan bouwen maar
Edit: het is trouwens een P4 2,8 Ghz ipv een 2,6 Ghz
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 13:46 ]
Verwijderd
thnx! Dan ga ik mijn bios eerst updaten vanuit Windows. Weet iemand of het probleemloos van 1005 -> 1008 kan? Of is het beter om 1 voor 1 de updates te doorlopen?
En ik ben niet bekend met s-ata. Heb je hier nu aparte drivers voor nodig? Moet XP de s-ata drive aangeven als s-ata?
En ik ben niet bekend met s-ata. Heb je hier nu aparte drivers voor nodig? Moet XP de s-ata drive aangeven als s-ata?
hoe weet je datWeeds schreef op 25 June 2003 @ 11:39:
als je de raiddrivers niet installeert, dan word je raidarray niet bootable...

ik zal het voor de zekerheid doen. kan niet veel kwaad iig.
wel vaag dat 1008 al final is...
[ Voor 2% gewijzigd door DarkChylde op 25-06-2003 20:45 . Reden: typuh is moeilijk O-) ]
Verwijderd
zijn er meer mensen die problemen hebben (gehad), met de onboard gigalan van de p4c800.
van alles geprobeert.na een tijdje geen data meer
mijn 3com pci nic er maar weer ingedaan.
nee geen probs, maar vertel eens wat meerVerwijderd schreef op 25 June 2003 @ 14:36:
zijn er meer mensen die problemen hebben (gehad), met de onboard gigalan van de p4c800.
misschien moet je ff instellen dat je nic niet in standby mag gaan
Verwijderd
onboard lan doet het goed,als ik pc opstart .na een half uurtje geen data meer
(isp@home).rebooten en hij doet het weer even.
instellingen staan wel goed .
verschillende biosen geprobeert.
(isp@home).rebooten en hij doet het weer even.
instellingen staan wel goed .
verschillende biosen geprobeert.
Dit topic is gesloten.