Ik ben van plan een Asus P4P800 of P4C800 aan te schaffen, in combinatie met 2 PC400 modules. Momenteel heb ik een P4 2.8 processor met 533 Mhz FSB, die aan het eind van het jaar dan vervangen wordt door een Prescott.
Ik neig naar de P4P800, omdat die de ICH5-R aan boord heeft en die ICH5 betere S-ATA RAID 0 prestaties schijnt te hebben. Tevens kan dus PAT aangezet te kunnen worden, zodat de (geheugen)prestaties op het niveau komen van de P4C800.
Mijn vragen zijn:
Kan op de P4P800 het geheugen ingesteld worden op Dual Channel PC400 als er gebruik gemaakt wordt van een 533 Mhz FSB processor?
En wordt dat PAT-trucje dan ook geactiveerd, of werkt dat alleen met het geheugen op 1:1 snelheid t.o.v. de FSB?
Indien bovenstaande zaken niet mogelijk zijn op de P4P800, kan het dan wél op de P4C800 of kan dat ook niet?
Ik heb al meerdere reviews nageplozen, maar overal testen ze deze bordjes met een 800 Mhz P4, en bij overklokken schakelt men terug naar 5:4 geheugendividers. Ik ben dus benieuwd hoe het gaat bij 533 Mhz FSB P4's en 2:3 geheugendividers. Bij voorbaat dank voor de reacties.