Asus P4C800/P4P800 (Deluxe) [Ervaringen]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 3.124 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9095

Anoniem: 62080 schreef op 25 June 2003 @ 14:14:
thnx! Dan ga ik mijn bios eerst updaten vanuit Windows. Weet iemand of het probleemloos van 1005 -> 1008 kan? Of is het beter om 1 voor 1 de updates te doorlopen?

En ik ben niet bekend met s-ata. Heb je hier nu aparte drivers voor nodig? Moet XP de s-ata drive aangeven als s-ata?
1.Nee dat is niet nodig , je kunt zonder problemen van 1005 naar 1008

2.Alle drivers die je nodig hebt zitten op de cd die je er bij krijgt ,tis alleen wel verstandig om sp1 voor winxp er op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 09:58

Tennie

Music Comes in Silver Pills

De bios updates van 865 en 875, maken die ook verschil?

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
Dat zijn 2 verschillende chipsets/moederborden.. de 865 is dus de P4P800 en de 875 is de P4C800. Lijkt me logisch dat je niet een bios op een bord gaat flashen dat daar helemaaal niet voor bestemd is.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 09:48
Anoniem: 87372 schreef op 25 June 2003 @ 15:27:
onboard lan doet het goed,als ik pc opstart .na een half uurtje geen data meer
(isp@home).rebooten en hij doet het weer even.
instellingen staan wel goed .
verschillende biosen geprobeert.
Je hebt dus een Internet connectie via @home en die is aangesloten op je onboard LAN ?
Ik heb dit ook en werkt perfect. Nou ja, perfect...
Het disconnecten van je internetverbinding is 'normaal' bij @home als je in een bepaalde regio woont. Ikzelf woon in boxtel (regio Den-bosch). Maar voor problemen met @home is er al een ander topic genaamd: "Het grote @home problemen topic" of zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62080

gister had ik hier gepost met mijn asusp4p800 wat niet werkte icm 2x256mb corsair 3200ll (xms, cas2). Eerst een upgrade gedaan naar 1007, werkte niet, toen naar 1008 werkte ook niet. Toen ram uit b1 naar a1 gezet (van 2 reepjes 1 single) en hij boot niet, geheugen is dus brak :(
ik vond het al vreemd dat het niet zou werken, aangezien hier ervaringen staan dat het allemaal zou moeten werken, maar lag dus aan 1 reepje.

die bios upgrade was trouwens veel makkelijker dan ik dacht! Laatste keer dat ik een bios flashde was op een tusl2c moederbord, met diskette je kent het wel. Ik had niet verwacht dat het mogelijk was vanuit windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 09:24
uhm, had je'm wel eerst naar 1006 geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 08:13

_mARCO_

Hier staat niks

Ik ben van plan een Asus P4P800 of P4C800 aan te schaffen, in combinatie met 2 PC400 modules. Momenteel heb ik een P4 2.8 processor met 533 Mhz FSB, die aan het eind van het jaar dan vervangen wordt door een Prescott.

Ik neig naar de P4P800, omdat die de ICH5-R aan boord heeft en die ICH5 betere S-ATA RAID 0 prestaties schijnt te hebben. Tevens kan dus PAT aangezet te kunnen worden, zodat de (geheugen)prestaties op het niveau komen van de P4C800.

Mijn vragen zijn:

Kan op de P4P800 het geheugen ingesteld worden op Dual Channel PC400 als er gebruik gemaakt wordt van een 533 Mhz FSB processor?

En wordt dat PAT-trucje dan ook geactiveerd, of werkt dat alleen met het geheugen op 1:1 snelheid t.o.v. de FSB?

Indien bovenstaande zaken niet mogelijk zijn op de P4P800, kan het dan wél op de P4C800 of kan dat ook niet?

Ik heb al meerdere reviews nageplozen, maar overal testen ze deze bordjes met een 800 Mhz P4, en bij overklokken schakelt men terug naar 5:4 geheugendividers. Ik ben dus benieuwd hoe het gaat bij 533 Mhz FSB P4's en 2:3 geheugendividers. Bij voorbaat dank voor de reacties. :)

sigloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhm, had je'm wel eerst naar 1006 geflashed?
uhmmmm... nee. :|

Zie MaXeRs post bovenin. Bios update gaf aan dat de bios update succesvol was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
k, zou het toch ff proberen. wie weet werkt het wel. ik heb wel vreemdere dingen gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie

Tennie

_mARCO_ schreef op 26 June 2003 @ 12:01:
Ik ben van plan een Asus P4P800 of P4C800 aan te schaffen, in combinatie met 2 PC400 modules. Momenteel heb ik een P4 2.8 processor met 533 Mhz FSB, die aan het eind van het jaar dan vervangen wordt door een Prescott.

Ik neig naar de P4P800, omdat die de ICH5-R aan boord heeft en die ICH5 betere S-ATA RAID 0 prestaties schijnt te hebben. Tevens kan dus PAT aangezet te kunnen worden, zodat de (geheugen)prestaties op het niveau komen van de P4C800.

Mijn vragen zijn:

Kan op de P4P800 het geheugen ingesteld worden op Dual Channel PC400 als er gebruik gemaakt wordt van een 533 Mhz FSB processor?

En wordt dat PAT-trucje dan ook geactiveerd, of werkt dat alleen met het geheugen op 1:1 snelheid t.o.v. de FSB?

Indien bovenstaande zaken niet mogelijk zijn op de P4P800, kan het dan wél op de P4C800 of kan dat ook niet?

Ik heb al meerdere reviews nageplozen, maar overal testen ze deze bordjes met een 800 Mhz P4, en bij overklokken schakelt men terug naar 5:4 geheugendividers. Ik ben dus benieuwd hoe het gaat bij 533 Mhz FSB P4's en 2:3 geheugendividers. Bij voorbaat dank voor de reacties. :)
Ik heb een P4C en die heeft ook een PAT functie waardoor de prestaties met een paar procent verbeterd wordt, dus ik denk dat het niet zo veel uitmaakt.

En de Dual Channel mogelijkheid wordt automatisch ingeschakeld als men 2 of 4 reepjes plaatst, alleen word dan de bandbreedte niet optimaal gebruikt met een 533 FSB.

[ Voor 35% gewijzigd door Tennie op 26-06-2003 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mARCO_
  • Laatst online: 23-05 08:13

_mARCO_

Hier staat niks

--haste-- schreef op 26 June 2003 @ 13:19:
[...]
Ik heb een P4C en die heeft ook een PAT functie waardoor de prestaties met een paar procent verbeterd wordt, dus ik denk dat het niet zo veel uitmaakt.

En de Dual Channel mogelijkheid wordt automatisch ingeschakeld als men 2 of 4 reepjes plaatst, alleen word dan de bandbreedte niet optimaal gebruikt met een 533 FSB.
Hee, we zijn toch tweakers? Dan maakt elke % uit! :) :D

Ik ben toch nog even op onderzoek geweest en het artikel van Ome Tom over het aanzetten van PAT op Asus borden doorgespit. Daarin las ik het volgende:

This strategy is illustrated by the diagram above. Furthermore, it has to be confirmed that the memory clock works synchronously with the FSB clock (1:1 translation for the clock divider). In this case, the System Memory Frequency Select (SMFREQ) has to be adjusted accordingly. In addition, there are a few modifications in some BIOS registers that we won't get into at this point. The fact is that BIOS in the version 1007.001 already has modifications so that PAT is activated in any case. What's confusing is the older BIOS beta 1006.010, which only activates PAT with press samples. The version for end users can only profit from PAT starting with BIOS 1007, for which the software has been available since June 2, 2003.

Ik denk dat ik dus maar voor de P4P800 ga, die heeft dus sowieso PAT altijd aan en is prijstechnisch wat interessanter. Helaas ondersteunt de chipset geen DDR400 mode bij een FSB van 533 Mhz. Maar mijn cpu wil ook wel lopen op 160 Mhz FSB, en met een geheugendivider van 4:5 blijft dat perfect op 400 Mhz dus... ;)

sigloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie

Tennie

Jah, en de verdeling van het geheugen helpt altijd een slok ook in jouw situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51064

Ik zit er zelf over te denken om de Asus P4P800-VM te kopen, dit is een micro-atx bordje. Zijn er hier misschien meer mensen die deze ook hebben of die er meer over weten?

Ik lees hoerboven wel dat de overclockmogelijkheden niet zo goed zijn. Is dit echt zo? Zijn die opties echt niet in het bios te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 22:23

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
Anoniem: 51064 schreef op 26 June 2003 @ 13:58:
Ik zit er zelf over te denken om de Asus P4P800-VM te kopen, dit is een micro-atx bordje. Zijn er hier misschien meer mensen die deze ook hebben of die er meer over weten?

Ik lees hoerboven wel dat de overclockmogelijkheden niet zo goed zijn. Is dit echt zo? Zijn die opties echt niet in het bios te vinden?
Je hebt GEEN oc mogelijkheden zelfs voor de rest is het een SUPER bordje :)

maar hij OC-t me P4 2,4 (800) wel automagisch een beetje; hij laat h'm lopen op 206mhz fsb :)

misschien met een bios mod is er wat te regelen maar daar heb ik geen verstand van...

[ Voor 8% gewijzigd door Lief Adje op 26-06-2003 14:22 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k, zou het toch ff proberen. wie weet werkt het wel. ik heb wel vreemdere dingen gezien
dat ben ik met je eens ;)

maar ik weet bijna 100% zeker dat het een defect corsair reepje is...

code:
1
2
3
4
5
bank          A1     B1    A2    B2
2x256mb       x            x         willekeurige crashes
                     x           x   idem
256 no.1      x     (x)   (x)   (x)  geen probleem
256 no.2      x     (x)   (x)   (x)  geen boot

tja memtest was idd sneller geweest om erachter te komen. Het lijkt me dat de oude bios in zijn geheel wordt overschreven, niet dat er iets wordt bijgevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85538

Gebruikt iemand een single SATA drive met één van deze mobos? Hoe goed is de performance (kan je meten met programma HD Tach waarvan je demo wel kan vinden via Google ofzo). Ik heb al gelezen in bepaalde review dat single SATA drive performance het slechtst van al zou zijn, dat single IDE beter is? Kan iemand dit bevestigen (ik heb het dus niet over RAID voor alle duidelijkheid!)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
Kan iemand ff een volledige bios dump maken van een P4P800 of een P4C800 mobo maken want het lukt mij niet :(, ik wil namelijk de bios van de P4P800-VM zo aanpassen dat de FSB instel baar is en om een eenofandere vage reden werkt AFUDOS hier niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Anoniem: 85538 schreef op 26 June 2003 @ 15:01:
Gebruikt iemand een single SATA drive met één van deze mobos? Hoe goed is de performance (kan je meten met programma HD Tach waarvan je demo wel kan vinden via Google ofzo). Ik heb al gelezen in bepaalde review dat single SATA drive performance het slechtst van al zou zijn, dat single IDE beter is? Kan iemand dit bevestigen (ik heb het dus niet over RAID voor alle duidelijkheid!)?
Dat vraag ik me ook af. Bovendien ook voor RAID. (ik ken de tnet review). Ik wil het bord aanschaffen met een of 2 HDD. Eigenlijk wil ik sata-raid gaan maar ik twijfel over het nut boven IDE-raid. (stripping)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHARTMEN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2018

CHARTMEN

CH@RTMEN

Modbreak
Check de 2e posting van de sticky :)
Dit graag lezen eer je post :)

[ Voor 86% gewijzigd door BalusC op 27-06-2003 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn systeem is weer in orde 8)
nieuw corsair geheugen gekregen en hij functioneert weer. Wel heb ik een bios crash gehad, na de bios van mijn videokaart kwam hij met "Bios corrupt" :/ Vanaf de cd geflasht (erg leuke optie :) ), daarna naar 1007.

ik weet niet of Sisoftware Sandra een goede vergelijkbare benchmark geeft, maar bij deze (alhoewel ik de vergelijkingen niet vind kloppen, het is niet de beste amd opstelling)

CPU arith. test
Mem test

Dance123, ik heb een WDC Raptor 10k s-ata hd (deze) maar niet in raid, op een p4p800. Helaas kan dat hdtach alleen op 98/me, met licentie NT en misschien XP, dus je moet het met deze doen:
Sisandra
Simpele HD test
(ntfs, 3 partities, xp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anoniem: 62080 schreef op 26 June 2003 @ 22:12:
ik weet niet of Sisoftware Sandra een goede vergelijkbare benchmark geeft, maar bij deze (alhoewel ik de vergelijkingen niet vind kloppen, het is niet de beste amd opstelling)

CPU arith. test
Mem test
De CPU test ziet er prima uit :) Je hebt een overgeklokte P4/800 op FSB@210MHz hé? De referentie P4 2,4GHz is een P4/533 met een FSB van 133MHz. Daarnaast heb je ook nog Hyperthreading, waardoor de flops bijna tweemaal zo hoog worden.

De geheugentest ziet er wel 'normaal' uit, alleen kunnen die scores wel hoger gepusht worden: schakel via Opties de SMT Test uit (Simulateous Multi Threading), zodat de CPU in principe de volledige bandbreedte tot haar beschikking krijgt (Sandra is geen multithreaded benchmarkprogramma namelijk .. ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Heeft er nog iemand problemen met Twinmos PC3200 ram op de P4P800 deLuxe?
Op de chippies staat ook Twinmos.
Ik gebruik bios 1007 maar als ik MAM inschakel kan ik eigenlijk direct mijn kast openen om een RTC clear te doen.
Zonder MAM draait het wel stabiel. Als memory setting gebruik ik SPD.

Ik dacht dat Twinmos toch wel goed geheugen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01
http://www.houseofhelp.co...umdisplay.php?forumid=128

Deze site is voor corsair gebruikers.
Ik zelf heb ook problemen met me 2x512 twinx 3200 400mhz cas2
Problemen opgelost door voltage op 2,75v te zetten en spd uit.
Maar wordt gedwongen om cas op 2,5 te zetten.
MAM aan geeft problemen na 2 min.
Performance optie idem.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85658

Voutloos schreef op 25 May 2003 @ 21:22:
[...]

Vraag was niet aan mij maar hier het antwoord: Alle p4c800's die ik tot nu toe heb gezien hebben de heatsink 1/8ste :) gedraaid vergeleken de foto's die je altijd bij revieuws ziet. Ik heb nog niet superveel p4p's vastgepakt maar tot nu toe allemaal andere NB-heatsink. De daadwerkelijk gebriukte heatsink is iets anders, heeft bijvoorbeeld een ASUS logo en zit dus 'recht'.

Zelf heb ik al een tijdje de p4c met 2.6c, draai op 3.2Ghz, daarboven moet ik voltages verhogen/moeilijk doen en daar heb ik geen zin in (ik OC met mate, zeg maar). Heerlijk bordje.
Hmmm,

dan heb je de mijne kennelijk nog nooit gezien, ik heb een P4C800 Deluxe en daar zit de heatsink gewoon recht (met een ASUS stickertje erop) tussen de PCI kaarten staat P4C800.

Heb ik nou wel of nie het goeie MoBo ontvangen? Ik staar me al een paar weken suf op de Pic in de openingsthread van de P4c800 Deluxe met die gedraaide heatsink...
(xal proberen een foto te sturen; kan echter ff duren!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom maken jullie je eigenlijk druk over de gebruikte heastink en hoe hij is geplaatst? Zoals ik al eerder zei, ga gewoon op de technische specs/features af en check dan op de Asussite wat voor een P4C/P4P mobo-variant je exact hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
hey sub7. blij dat je het probleem opgelost hebt.
(en als ik eindelijk over anderhalve week mijn systeem heb, dan reken ik ook op jullie support ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 19:31
Hoe komt het toch dat er zoveel geheugen problemen zijn? Merk niet compatible, geen dual icm MAM/PAT, latencies kunnen niet laag.
Wie kan mij vertellen welk geheugen goed gaat draaien op een P4P800? Er vanuitgaande dat ik 2x256mb 3200 CL2 geheugen wil.

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Amazer, check de Asussite :) Daar kun je terugvinden welk geheugen door Asus hoogstpersoonlijk is goedgekeurd om samen met de P4C/P4P te laten samenwerken.

De meeste problemen komen voornamelijk doordat PC3200 geheugen al een langere tijd werd gefabriceerd/verkocht, nog vóórdat JEDEC de officiële specificaties voor PC3200 heeft uitgegeven, waar Intel dus alleen maar gebruik van maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 27-06-2003 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 19:31
BalusC, dat lijstje kan ik bijna al dromen die op de site staan, maar ik denk niet dat ze daar oc geheugen aanraden, denk je wel? Wie heeft er bijvoor GeiL reepjes op z'n P4P800 lekker draaien?

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al het geheugen met Winbond/Micron/Samsung chipjes kun je prima OC'en en voor de ervaringen verwijs ik je naar het Grote DDR geheugen overclock topic in DOC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
BalusC schreef op 27 June 2003 @ 12:37:
Al het geheugen met Winbond/Micron/Samsung chipjes kun je prima OC'en en voor de ervaringen verwijs ik je naar het Grote DDR geheugen overclock topic in DOC :)
Infinion draait hier ook erg goed :) (zit op corsiar value module)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor degene die twijfelen over Corsair pc3200ll; mijn geheugenproblemen kwamen door een defect reepje van 256mb. Mijn huisgenoot had hem even in zijn handen, ik vermoed dat hij statisch was (ik gebruik zelf polsbandje en de verwarming ff aanraken) en anders een doa. Na een nieuwe heb ik geen problemen (tot nu toe)

check ook dit draadje. Ik ga zelf van het weekend mijn systeem tunen (en mijn casemod afmaken :)) en zal als alles goed gaat wat benchmarken. Mijn vorige systeem was een i850gb met rimm geheugen, dus ik ben benieuwd wat dit ddr geheugen kan :)

Over de prestaties op standaard (oke, met een 5% oc van ai) ben ik wel tevreden, ik draai nu gta4 op 1280x1024 met zo'n beetje alle details (maar wel frame delimiter aan). Onder Photoshop (waar hij eigenlijk voor is bedoeld) zijn bestanden van bv. 300 dpi a3 formaat heerlijk te doen :) hoef ik niet een kopje koffie te halen als ik een radial blur doe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87103

ik heb hier een P4C800 Deluxe en heb 2 x 512 DDR pc3200 van Apacer en dat werkt feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64550

Misschien is het al eerder gepost maar ik had geen zin om de hele thread door te lezen voor een simpel vraagje als dit.

Waar kan ik voor de P4C800 de beta bios halen? Ik heb bij asus zelf gekeken maar daar zie ik hem niet staan.

Ik weet dat je op google kan zoeken.....maar tis misschien ook handig als het in deze thread (nog een keer?) staat...zodat mensen op tweakers het ook snel kunnen vinden

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 64550 op 27-06-2003 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kun je niks op de Meuktracker van de Frontpage vinden? Anders kun je altijd op een der FTP sites van Asus terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zegge Kneelz, 2 bladzijdes terug voor 1008 op p4p800... ff in de ftp zoeken et voila :Y) eet smakelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
BalusC schreef op 27 June 2003 @ 13:45:
Kun je niks op de Meuktracker van de Frontpage vinden? Anders kun je altijd op een der FTP sites van Asus terecht :)
beta's worden niet meer in de meuktracker gepost :P (joepie eindelijk betrappen we BalusC op een foutje :+)
en de nieuwe 1007 bios (voor de P4C800) is nog niet gepost (is al een week geleden gesubmit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joepie eindelijk betrappen we BalusC op een foutje
hij stelde een vraag, hij plaatste geen stelling :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
Anoniem: 62080 schreef op 27 June 2003 @ 14:32:
[...]

hij stelde een vraag, hij plaatste geen stelling :7
Naja een foute stelling dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Topic dicht. Reden: Abbadon in "Dit graag lezen eer je post :)"

Naar mijn idee is dit topic wel uitgekauwd, echter, mocht er behoefte aan een deel twee zijn van dit populaire bord, dan hoor ik dat wel. Let wel dat Ervaringen-topics niet meer bedoeld zijn voor chat'achtige belevenissen en klein leed. Problemen met een bord verdienen gewoon een eigen topic (zie ook de bovenste sticky :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.