Asus P4C800/P4P800 (Deluxe) [Ervaringen]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.198 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
M4z
...probleem...voeding?
Voeding testen: Trek al stekkers los. Verbind nu het gaatje van de groene draad in de ATX connector met een willekeurige zwarte en dan moet de fan van de voeding gaan draaien. Staat ergens in faq.

En het is sowieso raar dat dat LEDje niet brandt... laten we maar hopen dat het alleen je voeding is.

[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 28-05-2003 09:55 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:50

--HYPER--392

Powered by Fiat

ff weer een vraagje

Ik dus de Asus P4C800 DeLuxe, ik draai daar 2x60 gb 7200 rpm U133 maxtor schijven in raid 0 (dus gewoon op de promise-raid controller)

en haal maar een sisoft van 25000.

ik heb de nieuwst bios (1007.006) en de beta promise driver (versie 1.0.1450.25) .. dat scheelt al enorm veel in performance.

maar ik kom niet hoger dan 25000.. iemand een idee?

ps. systeem is niet overgeclocked

[ Voor 8% gewijzigd door --HYPER--392 op 28-05-2003 10:04 ]

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 20:44

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
Whieeee ik krijg vanmiddag mijn P4 2,4Ghz D stepping :D ipv van mijn huidige 2,53Ghz C stepping :D

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 08:17:
Nadat ik gisteren het nieuwste bios heb geflashed (1007-006), werkte mijn systeem voor een lange tijd goed.
Ik heb de computer vannacht aan laten staan omdat ik iets aanhet downloaden was.
Vanochtend stond ik echter op en was mijn computer uit.
Ook brand het groene lichtje op het moederbord niet meer...
Ik denk dus aan een kapot moederbord of aan kapotte voeding.
Heeft iemand tips hoe ik erachter kom wat het probleem is?
bvd
Dit graag lezen eer je post, check de 2e posting. Voor op zichzelf staande problemen dien je een nieuw topic te starten, maar niet voordat je de FAQ's hebt doorgenomen.
--HYPER-- schreef op 28 May 2003 @ 10:01:
ff weer een vraagje

Ik dus de Asus P4C800 DeLuxe, ik draai daar 2x60 gb 7200 rpm U133 maxtor schijven in raid 0 (dus gewoon op de promise-raid controller)

en haal maar een sisoft van 25000.

ik heb de nieuwst bios (1007.006) en de beta promise driver (versie 1.0.1450.25) .. dat scheelt al enorm veel in performance.

maar ik kom niet hoger dan 25000.. iemand een idee?

ps. systeem is niet overgeclocked
Dit graag lezen eer je post (check de 2e posting)
Opslagmedia & I/O Controllers
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (23-05-2003)

:)

[ Voor 32% gewijzigd door BalusC op 28-05-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HYPER--392

--HYPER--392

Powered by Fiat

BalusC schreef op 28 mei 2003 @ 10:54:
[...]
Dit graag lezen eer je post, check de 2e posting. Voor op zichzelf staande problemen dien je een nieuw topic te starten, maar niet voordat je de FAQ's hebt doorgenomen.
[...]
Dit graag lezen eer je post (check de 2e posting)
Opslagmedia & I/O Controllers
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (23-05-2003)

voordat je weer eens met die faqs aan komt , er zijn meerdere problemen bekent met p4c800deluxe en hun raid controllers.. zie http://www.asusboards.com

en aangezien dit een specifiek topic is voor dit bord..post ik hem toch hier.. punt.

disclaimer: dit is niet om iemand tegen de schenen te schoppen, maar om gewoon het raid discussie punt van de p4c800 deluxe in dit topic optepakken

[ Voor 10% gewijzigd door --HYPER--392 op 28-05-2003 11:07 ]

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op 28 May 2003 @ 09:54:
M4z
[...]

Voeding testen: Trek al stekkers los. Verbind nu het gaatje van de groene draad in de ATX connector met een willekeurige zwarte en dan moet de fan van de voeding gaan draaien. Staat ergens in faq.

En het is sowieso raar dat dat LEDje niet brandt... laten we maar hopen dat het alleen je voeding is.
Ik heb het groene draadje van de voeding verbonden met een willekeurig zwart draadje uit de voeding...
Er gebeurt niks... dat zou moeten betekenen dat de voeding stuk is?
Het is een voeding die in mijn Antec sx1040bII (400w) kast zit... net anderhalve week oud!
BalusC schreef op 28 May 2003 @ 10:54:
[...]
Ik heb een asusp4c800 deluxe, en het was m.i. heel goed mogelijk dat mijn probleem puur met het bord te maken had, vandaar...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

--HYPER-- schreef op 28 May 2003 @ 11:06:
voordat je weer eens met die faqs aan komt , er zijn meerdere problemen bekent met p4c800deluxe en hun raid controllers.. zie http://www.asusboards.com

en aangezien dit een specifiek topic is voor dit bord..post ik hem toch hier.. punt.

disclaimer: dit is niet om iemand tegen de schenen te schoppen, maar om gewoon het raid discussie punt van de p4c800 deluxe in dit topic optepakken
Moet je helemaal zelf weten, maar ik ben het hier dus niet mee eens, punt :)
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 11:15:
Ik heb het groene draadje van de voeding verbonden met een willekeurig zwart draadje uit de voeding...
Er gebeurt niks... dat zou moeten betekenen dat de voeding stuk is?
Dat is een logische conclusie ja :)
Ik heb een asusp4c800 deluxe, en het was m.i. heel goed mogelijk dat mijn probleem puur met het bord te maken had, vandaar...
Lees nogmaals de sticky door .. Grote topics zijn in principe niet bestemd om op zichzelf staande problemen erin achter te laten. Dit in verband met het overzicht en de Search :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
BalusC schreef op 28 mei 2003 @ 11:43:
[...]
Moet je helemaal zelf weten, maar ik ben het hier dus niet mee eens, punt :)
[...]
Dat is een logische conclusie ja :)
[...]
Lees nogmaals de sticky door .. Grote topics zijn in principe niet bestemd om op zichzelf staande problemen erin achter te laten. Dit in verband met het overzicht en de Search :)
BalusC is het mogelijk om dit topic dan maar niet om te dopen naar het "Het grote Asus P4C800/P4P800 (Deluxe)problemen topic? ivm met de vele 'problemen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is juist de bedoeling om alle specifieke problemen in afzonderlijke draadjes af te laten handelen, zodat deze later veel meer waarde hebben. Stel dat iemand over een half jaar met de Search zoekt naar P4C800 RAID problemen, dan stuit hij enkel op dit ene "Groot topic" waarin 1001 onderwerpen door elkaar heen worden behandeld. En dát is pas irritant. Vandaar dat er vanuit de HW Crew is besloten om het beleid ten aanzien van Grote topics aan te passen :)

Daarnaast dumpen ook veel users gemakzuchtig 'kleine probleempjes' (FAQ/RTM/Search gevallen) in grote topics, wat de irritatie alleen maar meer opwekt en het algemene niveau omlaag gaat. Maargoed, lees anders opnieuw de sticky aandachtig door (incluis de linkjes) en dan zal het een en ander duidelijk zijn :)

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 28-05-2003 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yahooooo!!!!!!!!!!!! ik heb ook eindelijk mijn nieuwe processor en dit asus plankie draaien!
Hij heeft out of de box direct zijn werk op 3120Mhz moeten doen, dus dat gaat goed!
Ik ga nog ff verder klokken, want mijn stressed temp is 47 graden met standaard coolin en 2 casefans. :p
Maar tot nu toe niks anders dan lof over dit kick ass plankie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

ik denk dat een 'groot' topic beter gebruikt kan worden voor:
-links naar reviews, biossen e.d.
-ervaringen met verschillende combinaties mobo-geheugen / videokaart-mobo etc
-af en toe kleine onduidelijkheiden / problemen behandelen bij installaties
-idd. als iets veelvuldig blijkt voor te komen: een nieuw topic openen
-OC-resultaten ; zodat men bijv weet welke geheugen hij het best bij dit board kan aanschaffen

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn asus p4c800 vandaag ingebouwd, maar hij wilt niet booten, geeft meestal 2 piepjes soms 1 of 3. Dit heeft met het ram te maken (volgens boekje) . Verschillende ddr reepjes geprobeerd niks werkt. Waarschijnlijk geheugenbanken stuk, dit dachten ze bij asus ook. Denk dat ik hem maar meteen omruil voor een p4p800 dit inverband met de promise raid controller en PAT. Hoor goeie berichten over de promise. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 4 reepjes geheugen, kan ik deze ook in dual channel gebruiken, of kan dat alleen in de 2 blauwe bankjes?
Want je hebt namelijk 2 blauwe, en 2 zwarte memory banks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 19:47:
Ik heb 4 reepjes geheugen, kan ik deze ook in dual channel gebruiken, of kan dat alleen in de 2 blauwe bankjes?
Want je hebt namelijk 2 blauwe, en 2 zwarte memory banks.
handleiding :)

edit:
of www.asus.com

jouw vraag is zo super D*M, zo gemakzuchtig tis hier geen SCOOT

[ Voor 14% gewijzigd door Lief Adje op 28-05-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe niet zo beidehand joh kereltje, als ik die "beidehand" had had ik daar ook wel in gekeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
A web-site has revealed that ASUSTeK Computer enables Performance Acceleration Technology (also known as PAT), an exclusive feature of i875P core-logic, on its i865PE-based mainboards.

The Performance Acceleration Technology is only officially provided by Intel’s 875P “Canterwood” chipset when 800MHz Quad Pumped Bus and PC3200 DDR SDRAM memory is used. It ensures a 3-5% performance increase in most widely spread benchmarks and applications over i865PE/i865G GMCH. The idea of the PAT implies a better optimized interaction with the memory subsystem by removing a few stages from the memory addressing procedures and will also use more aggressive memory timings. Performance Acceleration Technology of i875P “Canterwood” resembles the Super Bypass Mode implemented in AMD750 chipsets. Intel claims that this mode is only available with the i875P because of very special and excellent silicon used for its manufacturing. But ASUS tries to proof that their mainboards powered by i865PE core-logic also provide PAT despite of Intel’s official statements.

As I have just read over here, to enable Intel’s Performance Acceleration Technology on ASUS P4P800 and other mainboards based on the same i865PE chipset you need to perform the following steps:

*Enter BIOS setup utility;
*Select “Advanced” menu;
*Select “Chipset” configuration;
*Enabled Memory Acceleration Mode;
*Your system is now PAT ready.

I have no idea if ASUS really enables PAT or just performs certain other BIOS optimizations or simply increases memory or Quad Pumped Bus frequency, but this seems to be a very dangerous action against i875P core-logic in any case. If we can get PAT without paying a lot of money for i875P, then we will never buy the latter. This may force Intel to cut prices on its i875P in order to make it more attractive to end-users in DIY market especially keeping in mind the fact that difference in performance between i865PE and i875P is tiny.
bron:
http://www.driverheaven.net/#article_2839

leuk nieuws voor de mensen (zoals ik) met een p4p :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Scighera schreef op 28 May 2003 @ 18:19:
ik denk dat een 'groot' topic beter gebruikt kan worden voor:
-links naar reviews, biossen e.d.
-ervaringen met verschillende combinaties mobo-geheugen / videokaart-mobo etc
-af en toe kleine onduidelijkheiden / problemen behandelen bij installaties
-idd. als iets veelvuldig blijkt voor te komen: een nieuw topic openen
-OC-resultaten ; zodat men bijv weet welke geheugen hij het best bij dit board kan aanschaffen
Heel goed :) En laten de problemen van Hyper en M4z hier niet onder vallen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
boots schreef op 28 May 2003 @ 19:59:
[...]

bron:
http://www.driverheaven.net/#article_2839

leuk nieuws voor de mensen (zoals ik) met een p4p :)
volgensmij is dat grote onzin, ik heb het artikel gelezen :) ik ze zetten gewoon het geheugen in turbo mode... en dat die functie zorgt er gewoon voor dat je geheugen wat strakker getimed word, de P4C800 heeft die functie ook. daarnaast lijkt me het stug dat intel dit zo makkelijk toelaat, want anders zouden ze bijna geen 875p chipjes meer verkopen... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

n.a.v. het verhaal hierboven (PAT)

Asus P4P800 mit 865PE mutiert zum i875P

Hmm, ik lees het ook bij http://www.computerbase.d...da5e04b0185608a7fb41d88e4
en bij http://www.ocworkbench.co...gi?newsid1054130329,95381,

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak
dubbelposten is niet gewenst .. hou alles svp in één thread :)

[ Voor 108% gewijzigd door BalusC op 29-05-2003 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 3 week een Asus P4C800 draaien met een 2533 die vrolijk op 3115 MHz draait(natuurlijk stabiel)
Aan de Promise SATA-RAID controller hangt 2x een WD Raptor 36GB 10.000RPM in RAID-0, dit levert een zalige score op van 69310 in SiSoft Sandra 2003 :9

Kortom, zeeeeeeeer tevreden over dit bordje, jammer alleen dat Asus de ICH5Raid niet gebruikt heeft in tegenstelling tot de Abit IC7 en de goedkopere P4P800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit ook een 'instant music' mogelijkheid op dit bord.
Hoezeer ik ook de handleiding lees, het is me nog niet echt duidelijk:
Is dit nou een mogelijkheid om zonder je computer op te starten naar cd's te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 07:44:
Er zit ook een 'instant music' mogelijkheid op dit bord.
Hoezeer ik ook de handleiding lees, het is me nog niet echt duidelijk:
Is dit nou een mogelijkheid om zonder je computer op te starten naar cd's te luisteren?
http://www.tomshardware.c...rd/20030519/i875p-07.html

in ieder geval niet een functioneel iets

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel jammer, want het zou wel handig zijn als het zou werken.Instant Music
Dit lijkt me ook een leuke optie (voegt aan functionaliteit niks toe):My Logo2
Hiermee kan je het bootlogo customizen.
Jammer dat ik het niet kan uittesten, ik wacht op een nieuwe voeding :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

mylogoisook wel geinig, maar dat kon al met bepaalde programma's

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 17:50
ik kan morgen mijn asus i865pe deluxe met p43.0 800mhz met 2x512 CorsairTWINX 3200 en hercules 9800 pro en 2x maxtor 120gb sata 8mb cache ophalen.

Ik had eerst Kingston 3200 besteld, maar na een dozijn forums gelezen te hebben, heb ik toch maar Corsair 3200 genomen.
Ik zal ook jullie laten weten of de I865PE van asus goed overweg kan met de Hercules 9800 Pro, hetzelfde geldt voor mijn 2 maxtors.

Oja warm hé :)

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelgazer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 17:37
Ervaringen met 2x512MB DDR400 cas2 met 800MHz P4 op default processor snelheid op de P4P800 ? Hoe stabiel is dit? ilovetechno had al een serieuze overklok met cas2, maar dit zegt nog weinig over de stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ,heb nu mijn nieuwe setup binnen [p4p800 + p4 2.6c 800]

Maar ben benieuwd of er ook site's zijn met asus [p4] forum's

ben namelijk overgestapt van een n-force2 epox 8rda+
en voor dit moederbord was www.amdmb.com altijd een goede hulp bij problemen en/of performance tweaks

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 16:59:
Hallo ,heb nu mijn nieuwe setup binnen [p4p800 + p4 2.6c 800]

Maar ben benieuwd of er ook site's zijn met asus [p4] forum's

ben namelijk overgestapt van een n-force2 epox 8rda+
en voor dit moederbord was www.amdmb.com altijd een goede hulp bij problemen en/of performance tweaks

Alvast bedankt
www.asusboards.com

edit: wat is jullie ervaring met de nb temp van de asus p4p800 ?

Als ik hier het systeem 100% stressed loopt de temp van de chipset naar 49 graden :? Verder geen stabilieitsproblemen. Liljkt wel of met iedere fsb verhoging de chipset 10 graden warmer wordt 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is allemaal wel leuk en aardig maar waarom zijn die nieuwe mobo's zo verrekte duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 13:18
Ik heb het moederbord sinds gisteren ook... erg goed bord, stabiel en snel :)

De optie om de fans langzamer te lopen als je pc weinig doet is erg leuk.

En toch 2 dingen...

Ik had gisteren de cas latency van 2,5 naar 2 gezet (corsair xms cas 2, moet kunnen ;)). Ik start opnieuw op (duh) en hij geeft een bios error... vervolgens moest ik de cd erin stoppen, en zegt hij 'flash failed'... Na een reboot doet hij niks mee, reageerde nergens op. Alles geprobeerd, maar bij nader onderzoek bleek dat dat bios chipje zichzelf had dood geflashed.

Naar de mycom gegaan, verhaal uitgelegd, en ze hebben binnen een minutje de chip vervangen. Waarvoor mijn dank groot is :) Alles werkte weer prefect.

Superstabiel, hele avond BF1942 zonder problemen. Ik zet hem savonds uit, sochtends aan en ZONDER IETS IN DE BIOS TE HEBBEN VERANDERD zegt hij 'overklokking failed, press f2 for default setting...' en hij gaat verder naar windows, dus ik dacht.. hmm.. tja, boeiend. Hij werkt :)

Sinds dien geen problemen meer gehad, dus alles loopt lekker :)

-P4P800
-Corsair 512 mb DDR433 Cl2
-P4 2,6 HT 800fsb (1 euro duurder dan de 2,5, 533 zonder ht Boxed... de keus was erg moeilijk ;))
-Zalman Waaier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met bios 1006 voor de p4p800, piept mijn mobo een paar keer bij het opstarten om vervolgens gewoon normaal doortestarten ??? iemand anders last van ?

edit: van asusboards
P4C800 Deluxe beeps one time for each USB item which is powered up
Mischien maken meer mensen hier zich druk over ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe bios uit voor de P4C800 Deluxe: Beta BIOS 1007.007.
Release date: 2003/05/30 !
Download Hier
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik msn heb aanstaan en er komt iemand online, dan piept mijn mobo, ipv dat er een geluidje uit mn boxen komt. Weet iemand waarom dit is? Piepje is overigens zeer irritant.

Overigens al mensen met overclock ervaringen, of mag dat niet in dit topic? Ik heb mn P4 2.4 op 3.2 draaien. FSB staat op 266.
Geheugen voltage e.d. staan op standaard, met 2-2-2-5-4 (weet niet precies wat dit allemaal is hoor, maar goed). Ik haal daarmee een bandbreedte van 5300Mb/s.
Het is 1024Mb TwinX. Is dit dan eigenlijk niet een beetje te weinig? Had wel gedacht dit te halen zonder overclock. Maar als ik totaal niet overclock, dan heb ik ongeveer 4200/4300 als bandbreedte.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op 28 May 2003 @ 22:35:
n.a.v. het verhaal hierboven (PAT)

Asus P4P800 mit 865PE mutiert zum i875P

Hmm, ik lees het ook bij http://www.computerbase.d...da5e04b0185608a7fb41d88e4
en bij http://www.ocworkbench.co...gi?newsid1054130329,95381,
ut staat ook op de asus site(11.00)
ik check nu net nog een keer voor de zekerheid voor dat ik het wou posten hebben ze het artikel weggehaald (12.06)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadance074
  • Laatst online: 10-07 20:35
Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 09:35:
Als ik msn heb aanstaan en er komt iemand online, dan piept mijn mobo, ipv dat er een geluidje uit mn boxen komt. Weet iemand waarom dit is? Piepje is overigens zeer irritant.
Je moet de speech post reporter in je bios uitschakelen

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb min of meer zelfde conifg. P4C800 deluxe, P4 3.0 88mhz, audigy II, Radeon 9800 pro. Helemaal geen problemen met de geluidskaart. Draait nu stabiel op 3.3 gig en temp onbelast is ongeveer 30 graden (met Thermaltake Heatpipe). Had hiervoor P4G8X bord met 3.06 en Radeon 9800 maar die combinatie was erg instabiel. 3D Mark score tussen deze configs verschillen nauwelijks (nu op 3.3gig wel maar dat mag ook wel) maar dat komt wellicht doordat ik het geheugen nog niet getuned heb. Ik neem jouw geheugen settings daarom graag in ontvangst als uitgangspunt. Als iemand mij nog specifiekere settings kan geven voor mijn HyperX Kingston geheugen (PC3500/433) dan hoor ik het graag. Kan iemand mij overigens uitleggen waarom mijn mb niet praat? Ik hoor alleen piepjes terwijl de speech op enabled staat in de bios.
Griever schreef op 26 mei 2003 @ 17:10:
[...]

Die audigy heb ik in elk PCI slot gehad dat ik heb, het mocht niet baten. ik zet hem er later nog wel een keer in om het opnieuw te proberen, maar nu was ik het zo zat..... dan die Live 5.1 maar.
En de ratio is volgens mij gewoon 1:1 zie CPUz (overclock van 5Mhz hier heeft geen effect op geheugenfouten en of SB Audigy 2. Toen ik deze problemen had heb ik helemaal niet overgeclocked, dit is meer een test om te kijken hoever het gegeugen met deze settings gaat.)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Met de settings zoals in de screenshots is het systeem stabiel. (tot nu toe)
maar zet ik of de audigy 2 of de GLan aan dan is het weer huilen.
Dat RAS to CAS op 3 kloktikken staat kan ik mee leven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Laatst online: 04-09 17:50
Stomme vraag misschien, aangezien ik het moederboard hier al heb liggen.
Ik zie even niet zo snel wat nou het verschil is tussen de P4P800 en de Deluxe versie ervan.

In de winkel zeiden ze dat er nauwelijks verschil in zat, maar wat dan?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Bajo schreef op 30 May 2003 @ 13:26:
Stomme vraag misschien, aangezien ik het moederboard hier al heb liggen.
Ik zie even niet zo snel wat nou het verschil is tussen de P4P800 en de Deluxe versie ervan.

In de winkel zeiden ze dat er nauwelijks verschil in zat, maar wat dan?
Even http://www.asus.com bezoeken en beide moederborden opzoeken...
Dit is wel een beetje lui hoor, maar al met al, je vindt dan verschillen in uitrusting.

[ Voor 1% gewijzigd door wimpie op 30-05-2003 14:31 . Reden: url ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Hmonitor op mn pc staan, maar die werkt niet met het moederbord.
Welk programma gebruiken jullie om de temperatuur van het mobo en de cpu te meten??
Het kan wel in de BIOS natuurlijk, maar dat is redelijk onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus levert een tool hiervoor (Asusprobe), staat op de meegeleverde CD, daarnaast kan je het ook in de bios zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie temperaturen zon beetje van het asus p4p800 mobo ? mijn chipset word zijn 50 graden momenteel met deze hitte 8)7 Air flow is zeker wel ok. Cpu is zon 38 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:03

Blord

Hello Kitty !

Hoe meet je de temperatuur van de chipset en bij welke FSB is dat ? Als de aluminium cooler al 50°C is, kun je nagaan hoe heet de chipset wel niet is.

Je kunt altijd gaan watercoolen, zoals ik met de P4C800 Deluxe heb gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nihao/chipset.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Mijn cpu is ook 50°C :) heb er ook een Zalman CNPS7000Cu cooler op zitten :)
Denk dat de meeste tussen de 45°C en 50°C in zitten :)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey gastuh,

Ik heb hier een klein probleempje met mijn Asus P4P800 Deluxe mobo.

DAt ding is niet stabiel :( te krijgen met het geheugen dat ik erin douw.

De eerste keer heb ik er 2x 512Mb [Kingston 3200 Cas2 HyperX] ingegooid. Keer op keer startte mijn pc opnieuw op.
Terug naar de winkel, vertelden ze mij dat ik beter 2x 512Mb [Corsair Cas2 3200 XMS LLPT] geheugen erin moest douwen en dat het dan wel zou werken.
NOG ERGER dat het andere geheugen, haalt meestal nog maar net het windows opstart scherm. :(

Op de Asus website staan deze modules ook niet in het lijstje als compatible getest.

Nu heeft mijn dealer niet veel andere soorten geheugen meer op voorraad dat als Cas2 draait, meestal Cas2,5 of 3.

Hét enige alternatief is 2x 512Mb [Kingston 3500 Cas2 HyperX] modules erin te gooien en deze te klokken op 2-2-2-5 of 2-2-2-6.
IS dit een goed alternatief of niet?? Wat zijn jullie ervaringen ermee?? Of hebben jullie nog een andere tip. Help me!!! 8)7

Systeem:

P4 2,8 800FSB
Asus P4P800 Deluxe
Ati 9700 Pro
2x Seagate V 80Gb

2x 512Mb [Kingston 3200 Cas2 HyperX]
2x 512Mb [Corsair Cas2 3200 XMS LLPT]
2x 512Mb [Kingston 3500 Cas2 HyperX]?!?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Crazy B, ik kan je garanderen dat Corsair werkt. Deze combi wordt vaker verkocht.

Speel aub met de diverse settings in Bios. Zo wil oa die turbo setting niet altijd goed uitpakken.

Verder aub meer sys info. En anders ff een eigen topic maken.

En 3500 wil zeggen dat hij een hogere max heeft, dus hoort onder default geen verbetering te geven.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blord schreef op 30 May 2003 @ 19:59:
Hoe meet je de temperatuur van de chipset en bij welke FSB is dat ? Als de aluminium cooler al 50°C is, kun je nagaan hoe heet de chipset wel niet is.

[afbeelding]
Nee mijn chipset word dus zon 49/50 graden. Dit 100% stressed. De cpu wordt max 48 graden. Ik meet dit in de bios en met asus probe. Verder gewoon stabiel, was alleen benieuwd of deze chipsets nou eenmaal zo warm worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op 30 May 2003 @ 22:20:
Crazy B, ik kan je garanderen dat Corsair werkt. Deze combi wordt vaker verkocht.

Speel aub met de diverse settings in Bios. Zo wil oa die turbo setting niet altijd goed uitpakken.

Verder aub meer sys info. En anders ff een eigen topic maken.

En 3500 wil zeggen dat hij een hogere max heeft, dus hoort onder default geen verbetering te geven.
Yo Voutloos,

Heb al verschillende settings in het BIOS geprobeerd, maar niks helpt, het systeem blijft crashen.
Ik heb hieronder nog wat verdere info staan van mijn mobo en geheugen, misschien kun je daar wat mee.

Processor
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boe02600/processor.JPG

Geheugen
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boe02600/Geheugen.JPG

Geheugen Test SiSoft Sandra 2003
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boe02600/Memory.PNG

Ik heb het geheugen dus ook op andere CAS latency's draaien, maar ook dat helpt niet.

Als ik nu Corsair 3500 terug klok naar 2-2-2-6, dan moet dat toch lukken stabieler draaien??

Alvast bedankt ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 00:23:
[...]

Als ik nu Corsair 3500 terug klok naar 2-2-2-6, dan moet dat toch lukken stabieler draaien??

Alvast bedankt ;)
Nee jij snapt blijkbaar de logica achter je geheugentimings niet.
Het is niet de bedoeling om ze lager te zetten maar hoger.

Staat trouwens ook in de FAQ

[ Voor 5% gewijzigd door Copycat op 31-05-2003 01:44 . Reden: zie FAQ ]

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat snap ik wel, maar als ik 3500 geheugen draai neem ik wel aan dat ik deze wel op CAS2 instellingen kan draaien.

Vandaar de vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Crazy B: waarom zit je te dubbelposten? Één topic is genoeg en als je nou netjes dit hele topic of de PMG sticky had doorgenomen, dan had je geweten dat op zichzelf staande problemen in een afzonderlijk topic gezet zou moeten worden B)

Asus P4P800 + 3200 Corsair niet stabiel?!
Dit graag lezen eer je post *updated!*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 18:46:
Wat zijn jullie temperaturen zon beetje van het asus p4p800 mobo ? mijn chipset word zijn 50 graden momenteel met deze hitte 8)7 Air flow is zeker wel ok. Cpu is zon 38 graden.
Gisteren ook mijn nieuwe setje in elkaar gezet. Qua temperatuur zie ik hetzelfde:

Idle: CPU 32c, MB 36c
Stressed: CPU 42c, MB 48c

Nog niets overgeklokt. Genoeg airflow dacht ik zo met een 120mm Papst als inlaat. Temps gelezen met MBM en Asus probe. Asus staat bekend om zijn slechte tempwaarden. D.w.z. bij veel Asus mobo's kloppen de waarden gewoonweg niet. Maar als ik zie dat bij iedereen het mobo erg warm wordt zal er wel een kern van waarheid in zitten.

Verder loopt het bord bij mij erg stabiel. Inbouwen was erg simpel, layout van het bord is zeer goed vind ik. Verder geen gezeik gehad met mijn PCI kaarten (extra 3com lan en Promise Fasttrack raid kaart), wat bij andere borden nog weleens een probleem gaf. geheugen loopt keurig op 2-3-3-7. Setup:

Asus P4P800 (non-deluxe)
Intel P4 2,6c
2x256 Twinmos PC3200 (CAS 2,5) maar loopt met gemak op Cas 2
Voor de rest zie specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op 31 mei 2003 @ 07:42:
Crazy B: waarom zit je te dubbelposten? Één topic is genoeg en als je nou netjes dit hele topic of de PMG sticky had doorgenomen, dan had je geweten dat op zichzelf staande problemen in een afzonderlijk topic gezet zou moeten worden B)

Asus P4P800 + 3200 Corsair niet stabiel?!
Dit graag lezen eer je post *updated!*
Yep, vandaar dat ik een eigen topic begonnen ben.

MAar als ik hier een reactie krijg mag ik er toch ook wel op antwoorden??

Nou ja, ik zal mijn probleempjes verder alleen in mijn eigen topic behandelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idle: CPU 32c, MB 36c
Stressed: CPU 42c, MB 48c
Ah kijk deze temps zijn dus vrij normaal voor dit moederbord. Want ook hier is de airflow optimaal en alles werkt stabiel. Ik denk in de nabije toekomst , 1 de h eatsink groter moeten worden of dat asus toch moet over gaan op een fan (hoop ik niet ik haat fan lawaai :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Blord schreef op 30 May 2003 @ 19:59:

[afbeelding]
Ik ben ook van plan om een P4C800 aan te schaffen, en die ook te gaan waterkoelen.

4 kleine vraagjes:
• Hoe groot zijn je waterblokjes (of wat voor merk zodat ik zelf kan zoeken) van je CPU en NB? (het gaat vooral om de chipset)
• Hoe veel ruimte zit er tussen je NB en je AGP-slot?
• Zitten er gaten in het moederbord voor montage NB koeler?
• Hoe veel ruimte zit er tussen de NB en de CPU koeler?

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 31-05-2003 15:37 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:03

Blord

Hello Kitty !

Resistor schreef op 31 May 2003 @ 15:35:

4 kleine vraagjes:
• Hoe groot zijn je waterblokjes (of wat voor merk zodat ik zelf kan zoeken) van je CPU en NB? (het gaat vooral om de chipset)
• Hoe veel ruimte zit er tussen je NB en je AGP-slot?
• Zitten er gaten in het moederbord voor montage NB koeler?
• Hoe veel ruimte zit er tussen de NB en de CPU koeler?
1. blokjes meten 40x40mm en ze komen van Tha_Mafkees inkoopaktie.
2. ongeveer 1cm tot aan de chipset hoek, zie pic
3. geen gaten, volgens Intel spec. worden bijna alle 875,865 en 845chipset met haken uitgevoerd.
4. ongeveer 1cm tot aan de chipset hoek, zie pic

zie hier voor fullblown pic, warning 800KB BIG !!

Voor mensen die geinteresseerd zijn in mijn setup, 2 foto's :
intern
extern

[ Voor 21% gewijzigd door Blord op 31-05-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he Blord kan je nog wat meer info geven omtrent je watercooling set (pomp - radiator - - -intern- extern - slangen - plaats van aankoop -....) Vind het er héél netjes uit zien en ben van plan om ook m'n Radeon / Processor en Chipset te WC'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 22:12
nvt, zie post hieronder.

[ Voor 89% gewijzigd door Mior op 31-05-2003 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is ook een nieuwe bios voor de p4p800

http://www.asus.com.tw/su...name=1007-001.zip~zaqwedc

En de deluxe versie
http://www.asus.com.tw/su...name=1007-001.zip~zaqwedc

edit: ook nog eens de VM editie : http://www.asus.com.tw/su...name=1006-002.zip~zaqwedc

:) :7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
Lol, dat doen ze rap daar bij asus, net stond die er nog niet.. en die 1007-007 beta bios staat er ook niet meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sja ,maar dat is een beta ,daar begin ik maar niet aan.

Ginnypig voor asus ,dat doen ze zelf maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
Die 1007 beta bios heeft anders wel de timingsproblemen opgelost met mijn Corsair TWINX LL geheugen, en de performance van het geheugen is ook met 1GB/s omhoog gegaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mior op 31-05-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phantom schreef op 31 May 2003 @ 20:41:
Die 1007 beta bios heeft anders wel de timingsproblemen opgelost met mijn Corsair TWINX LL geheugen, en de performance van het geheugen is ook met 1GB/s omhoog gegaan :)
Met 1gb omhoog ? >:) Damn leuke update voor jou dus , weet je zeker dat je eerst niet iets verkeerd ingesteld had ? :> No disrespect to your tweaker-skills :P :Y)

Btw weet iemand waar dat linear voor staat achter dual-channel bij het opstarten ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:07

Gamer

mobile

blijft de vcore verhoging bestaan in die 1007 beta ?

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 20:44:
Met 1gb omhoog ? >:) Damn leuke update voor jou dus , weet je zeker dat je eerst niet iets verkeerd ingesteld had ? :> No disrespect to your tweaker-skills :P :Y)
Neuj, ik had voor de bios update een test uitgevoerd, en direct erna, om te vergelijken. Niks veranderd in het bios.
Dit is nu mijn mem score met sisoft sandra. Best een aardige score zonder overklokken.
Gamer schreef op 31 mei 2003 @ 20:52:
blijft de vcore verhoging bestaan in die 1007 beta ?
Ja

[ Voor 14% gewijzigd door Mior op 31-05-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Da's idd een hoge score zonder OC Phantom. Zie ook mijn eerdere posts ter vergelijking met mijn wel geOC'de scores...

Daarnaast vind ik de voorgenoemde mobo temps hoog in vergelijking met de mijne. Hier blijven ze bijna kamer temp dus ~ 30 graden nu (met een fsb van 260 MHz). Ik heb wel de thermalpad vervangen voor AS, maar toch vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( damn phantom das lekker snel ik haal maar ongeveer 3100mb/s is wel pc2700 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Even een korte vraag tussendoor, en misschien is het toevallig al langs gekomen...

Wat ik me afvraag: Er zitten meerdere controllers op de p4p800 deluxe:
- Intel ICH5R 2 SATA ports with RAID 0 & 2 channel ATA100 IDE
- VIA 6410 ATA133 RAID controller

Welke ondersteunen er parallel ata ZONDER dat ik raid gebruik? Kan de VIA controller dit toevallig ook? Ik heb op zich namelijk geen behoefte aan raid, maar ik wil er nog wel eens een schijfje of 2 bijzetten in de toekomst :)

Tel ik goed? maximaal 8 schijven?

[ Voor 5% gewijzigd door lordofthelints op 31-05-2003 22:24 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
Edit: nevermind, niet goed gelezen :X

[ Voor 101% gewijzigd door Mior op 31-05-2003 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 18:14
ik heb vrijdag de P4C800 Deluxe aangeschaft en tegerlijkertijd ook de i-Panel.
Tot mijn grote spijt zitten niet alle aansluitingen van de i-Panel op dit moederbord > namelijk de belangrijkste fuctie > het uitlezen van info, kan ik niet aansluiten. hij fugeerd dus nu alleen als front-doorschakelkastje :/

wat ik verder erop heb zitten:
P4 2,4GHz 800fsb met HyperThreading aan
2x 256mb Kingston DDR400 (wel cas 3 maarja)
deze week ook nog een Hercules Radeon 9800 Pro
maar nu zit er nog een asus v7700 GF2 GTS in.
en dat onboard geluid valt een beetje tegen, ik zit er sterk over na te denken om toch maar een aparte geluidskaart te halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Kolonel_E op 01-06-2003 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al mensen ervaring met het overclocken van de processor? Ik begrijp eigenlijk niet dat het zo makkelijk gaat. Heb de externe snelheid (ben niet zo thuis in die termen) op 266 gezet, ipv de standaard 200. Mn 2.4 draait daardoor op 3.2 en stabiel. Althans, heb m al een dag aangehad en er is niks gecrasht. Processor idle wordt ongeveer 38 graden dan. Stressed weet ik niet precies, want ik weet niet hoe ik dat moet meten? Heb m wel op een gegeven moment op 49 graden zien staan, maar dat was dan ook wel het hoogst.
Mn mobo wordt overigens niet zo warm als bij jullie. Hij is steeds koeler dan de processor, ongeveer 30 graden als ie niet veel uitvreet. Max 36 graden heb ik m zien doen tot nu toe.

Tot slot over de onboard geluidskaart als reply op de post boven me... Merk je daar echt kwaliteitsverschil in, als je een losse geluidskaart neemt?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

meer nieuws van het pat-front
http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1112152,00.asp
One analyst disputed Intel's claim that PAT was hardwired into the Intel 875 chipset, although he acknowledged that Asus may have found other memory registers to tweak and optimize, producing the same effect. PAT is simply a marketing term for the "bin splits" which produce the various speed grades of microprocessors, said Dean McCarron, principal analyst at Mercury Research

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 18:14
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 00:05:
slot over de onboard geluidskaart als reply op de post boven me... Merk je daar echt kwaliteitsverschil in, als je een losse geluidskaart neemt?
waarscheinlijk zullen mensen er wel verschil in kunnen horen, maar ik niet. het ging erom dat het geluid nog of en toe kraakt.. het zou best kunnen dat dat aan mijn encoding software zou liggen, maar daar moet ik nog wat mee kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ,ik heb hiervoor soundstorm gebruikt van de Epox 8rda+ en ik merk het verschill wel,
minder zuiver, zachte ruis als ik iets afspeel, meer cpu belasting

Nee ,dat hadden ze wel beter mogen doen ,op dit nieuwe bordje.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
In de nieuwe 1007.007 (P4C800) bios kun je niet meer ondervolten, met me p4 is nu 1,525 het minimum ipv 1,475, voor de rest op het oog geen veranderingenwel nog steeds super stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HYPER--392

--HYPER--392