Kwaliteit van leven d.m.v. het verdoven van de geest en werkelijkheid te verliezen? Wat een onzin. Dan kun je die mensen net zo goed helemaal afschrijven. Ik blijf erbij.
En ik spreek uit ervaring. Jij blowt zeker zelf ook regelmatig?
ALS die mensen zo'n pijn hebben, en dat hebben ze vaak, dan grijpen ze ook steeds vaker naar de Canabis zodat een normaal leven en communicatie niet meermogelijk is. Ik ken trouwens genoeg mensen de 3 of meer joints per dag nodig hebben en daar valt al niet veel zinnings meer uit te trekken.
.... A. Je overdrijft echt verschrikkelijk! "Een normaal leven met communicatie niet meer mogelijk.." sjooongejonge! Ik blow overigens allang nietmeer, maar ik weet wel waar ik over praat.
B. EYE OPENER! ER LOPEN INDERDAAD HEEL ERG VEEL MENSEN ROND DIE JE KAN AFSCHRIJVEN ZONDER MEDICIJNEN...
Je leeft echt in een schemerwereld als je denkt dat als je een dergelijke ernstige ziekte hebt, je maar bepaalde medicijnen die verlichtend kunnen werken niet moet nemen. Ik hoop voor je dat je nooit ziek wordt, maar ik gun je wel een dag uit het leven van een dergelijke patient. Pijn is ondraaglijk, aftakeling van je eigen lichaam is orde van de dag. Dus ELK MOMENT dat zo iemand kan genieten of niet aan de ziekte hoeft te denken is GOUD WAARD!
Je begrijp echt totaal niet dat een leven met "communicatie met andere mensen" bij veel patienten helemaal niet eens meer interessant is en niet meer prioriteit heeft! Nee.. terugkeren naar de maatschappij, dat heeft prioriteit... niet meer het moeten hebben van een paar bezoekuurtjes per dag, dat heeft prioriteit. Het normaal KUNNEN communiceren omdat niet elke vezel in je lijf pijn doet, dat heeft prioriteit. Het zoveel mogelijk genieten van elke dag, dat heeft prioriteit.
Enige wat telt is het leven van dag op dag en de hoop op elke nieuwe dag om zodanig beter te voelen zodat men weer dingen kan ondernemen, men weer een beetje kan leven.
Vaak ijle hoop.
Ga maar eens kijken in een ziekenhuis, hoeveel vrolijke mensen daar rondlopen... Gezeur over negatieve effecten van canabis en communicatie met andere mensen is wel het laatste waar dergelijke mensen mee bezig zijn...
En doe alsjeblieft normaal over dat verslavingsverhaal. Weet jij hoeveel medicijnen er niet verslavend zijn? Achterlijk veel kan ik je vertellen. En stuk voor stuk worden ze weloverwogen en in overleg met alle betrokkenen toegedient.
Bovendien is de verslavingsfactor en werking van canabis nou niet zo dramatisch dat de maatschappij er helemaal van verloederd. Tuurlijk, als gezonde mensen het heel erg veel roken dan worden ze daar suffer van. Hun probleem. Maar zie dit soort gebruik alsjeblieft eeeeeeeeeeeeeeeeven gescheiden van het medicinale gebruik en het potentieel goed dat het mensen kan doen.
Probeer je nou eens even in te leven...
Vind jij dat een kankerpatient in z'n laatste fase z'n afscheid met de familie/vrienden niet mag voorbereiden door z'n pijn te verzachten met iets als methadon omdat dit verslaven is bijvoorbeeld?
Vind jij dat een MS-patient de algemene kwaliteit van zijn/haar leven niet mag verbeteren door iets in te leveren op nuchterheid?
Vind jij dat een Omatje die vreselijk last van staar hebt en continu pijn aan oogbollen heeft niet af en toe een jointje mag roken om de pijn te verzachten?
Als jij dat vind, (wat ik me nauwlijks kan voorstellen als je de ellende en pijn echt in kan denken ('kspreek uit ervaring...)) dan heb je weinig inlevingsvermogen en heb ik het echt met je te doen.