• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ehm, nou ja. Hier een beetje parallel aan het donortopic een roken topic.

Ik vind roken dus vies en asociaal. Als iemand bij mij in de buurt rookt, zit ik in zijn stank, word ik er benauwd van en kan ik mijn kleren voortijdig in de was gooien omdat die dingen zijn gaan stinken naar een peukje.

Iemand mag van mij best roken, maar dan in een ruimte waarin ik er compleet geen last whatsoever van zou kunnen hebben. Thuis dus.

Op straat laten rokers hun peuken slingeren, op de WC smelten ze er de stortbak mee kapot en gooien ze as op de vloer, om nog maar niet te spreken van de putlucht die blijft hangen nadat zo iemand daar gezeten heeft.
Zelfs in liften vind ik soms peuken en nog veel vaker zie ik daar brandplekken en ruik ik nog de stank van iemand die een kwartier geleden gelift heeft.
Als je dicht bij iemand staat die gerookt heeft stinkt die adem een uur in de wind.
Brandplekken komen er ook vaak in het tapijt en ik heb ook regelmatig blaren van een of andere sukkel die met zijn brandende peukje wel even door de drukke disco denkt te kunnen lopen.
Verders wordt ik ook nog eens flink benauwd van rokers, omdat ik astma heb, net zoals vele andere nederlanders (ongeveer 1 op de vier)

ieeeepppppp :P

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-01 15:21
Ik ben het met je eens! Hoewel je niet echt de totale schuld aan de rokers kan geven, want nicotine is zo verslavend dat de meeste mensen er niet van af kunnen komen.

Het is een gif is onze samenleving, net als harddrugs. :P

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18
Ik vind roken vies maar ben gek op alcoholhoudende dranken, ik vind gewoon dat ze alle vormen van drugs legaal moeten maken maar mensen die daar dan overlast mee verzorgen moeten ze dan wel aanpakken...

Ben je tegelijkertijd van 60% van alle criminaliteit af.... :)

Verwijderd

Vroem!>>
als je die laatste reden nou eens boven aan had gezet want de meeste redenen die jij noemt zijn naar mijn idee een beetje overdreven.
Als jij vindt dat een roker zijn adem stinkt dan is dat de roker zijn probleem of zie ik dat verkeerd?
En om de bier lucht die in je kleren gaat zitten als je uitgaat kun je die zooi ook al wassen.
brandplekken komer niet in jouw tapijt als er niet gerookt mag worden bij je thuis.

Ik ben het idd met je eens dat sommige rokers (ik die donor thread had ik het ook al over het feit dat er als tijd met zo'n vingertje naar "jullie rokers" wordt gewezen)
zich asociaal gedragen.
Op vrijdag 24 november 2000 17:16 schreef Commander_Zulu het volgende:
Ik ben het met je eens! Hoewel je niet echt de totale schuld aan de rokers kan geven, want nicotine is zo verslavend dat de meeste mensen er niet van af kunnen komen.
nu gaan we wel heel raar doen hoor... waarom haal jij als niet roker een argument aan dat sommige rokers als zwak excuus gebruiken om hun gewoonte te rechtvaardigen om dat ze een soort "slachtoffer" zijn van de tabaksindustrie????
laat ik dan nog vreemder doen als roker en je er even op attenderen dan ik bosjes mensen ken ik gestopt zijn met een toch vorse rookgewoonte... als je ECHT wil stoppen en dus de goede motivatie weet te vinden dan kan je stoppen.

Verwijderd

Juist. De keuze ligt altijd bij jezelf. Verslavingen zijn er om overwonnen te worden.

In feite is roken een vlucht.

Ik heb zelf 6 jaar flink gerookt. Thank God dat ik er vanaf ben kunnen komen.

Ten eerste: je geur en smaak komen terug. Kwaliteit van het leven verbetert dus. Je gezondheid verbetert significant. Je longen zijn , heb ik wel es gehoord, binnen 3 jaar weer schoon. Conditie komt terug.

Verder het psychologische: zoals gezegd is het een vlucht. Kijk maar es heel goed, of let eens goed op, wanneer iemand een sigaret aansteekt. Dat zijn altijd momenten dat iemand zich geen houding weet te geven of geen raad weet met een bepaalde situatie. DE sigaret geeft dan een bepaalde 'nep-zekerheid'. Mijn theorie: als je het goed doet en je dus stopt leer je, met die momenten waar je geen raad mee weet ,beter om te gaan. Zodat die vlucht niet meer nodig is.

De stoppers zijn overigens, hoor je vaak, het ergst qua ANTI. Ik heb ook het gevoel dat ik er veel gevoeliger voor ben. Het irritert gelijk in mijn neus en mijn buik als de geur zich aandient.
Ik had zelfs 2 weken geleden uitslag van een zware Stap-avond. Als ik er echt allergisch voor wordt , ga ik nog fanatieker worden in mijn anticampagne.

Heel typisch: omdat de roker zelf a.h.w. is verdoofd , ( qua geur en smaak en misschien ook wel beetje psychischhigh = nicotine)snapt ie gewoon vaak niet waarom een niet roker er last van kan hebben en vind men het vaak zeikerds die niet moeten zeuren.
Ze snappen gewoon niet hoe iemand er last van kan hebben. Ben op mijn werk ook af en toe druk bezig uit te leggen hoe asociaal het is en dan krijg je het er vaak niet in.

Verder TIP voor de rokers die willen stoppen: 1 Eerst ECHT WILLEN stoppen ( geest/wils-kracht is nodig).
2 afbouwen met light of superlight. Van gewone sigaretten naar light zonder dat je meer gaat roken. Zodat je steeds minder nicotine nodig hebt.
3. Ga naar de Sauna als je klaar bent voor de BIG STEP. :o Yep. I mean it. Een betere neiuwe start kun je bijna niet creeren. Je bent als herboren. Voelt je ook zo. En verderst zweet je een hele hoop gifstoffen het lichaam uit. EN dan zit daar meestal een Turks stoombad bij , wat weer heel goed is voor je luchtwegen/longen om es even goed door te hoesten.

Ik had er 2 keer voor nodig en was er in combi met die andere factoren vanaf.

CLEAN MAN NOW.

Succes.

Verwijderd

michelos:
goede post!

de enige aanmerking is dat ik het inderdaad een vlucht vind, maar geen 'nep-relaiteit'. zeker op psychisch moeilijkere momenten is het hardstikke relaxst om een sigaret te roken, zeker als je alleen bent. het ontspant en het brengt je even op andere gedachten. (je kijkt er anders tegen aan)
-dit klinkt wel als een harddrugs, maar ik probeer het uit te leggen-

dat is overigens alleen zo als je niet veel en continu rookt (ik rook dus overdag niet om dat een collega dat niet wil) en elke avond krijg ik dan zo'n effect.

alleen is het gekke dat de gewoonte wel omslaat in ketting roken als ik bier aan het drinken ben. de combi bier & roken is waar het mee begonnen is en om die reden herinnerd bier mij steeds aan roken ofzo. heel vaag is dat.

maargoed, misschien dan ik de niet rokers een beetje heb kunnen uitleggen hoe het voelt.

en nicotine gebrek: dan ga ik veel gapen en dat voel ik in alle spieren een soort van lichte spierpijn die weer verdwijnt als je gaat rekken en trekken... das ook al zo vaag.

Maar mijn advies is toch: begin er niet aan want dan weet je ook niet wat je mist.

als apoc2 dit leest:
"roken, we komen er samen wel uit" is toch wel een haalbare zaak als je weloverwogen reageert of zie ik dat verkeert?
want zeker in dit soort zaken geldt de alom bekende wet "actie = -reactie"...
de gemiddelde roker past zich aan als je het normaal vraagt.:7 ( <- das toch een sigaar ofniet? :P)

Verwijderd

Dwarf >>>
roken, we komen er samen wel uit" is toch wel een haalbare zaak als je weloverwogen reageert of zie ik dat verkeert?
want zeker in dit soort zaken geldt de alom bekende wet "actie = -reactie"...
de gemiddelde roker past zich aan als je het normaal vraagt. ( <- das toch een sigaar ofniet?
Heb het nog nooit gevraagd. Maar als ik in een discotheek sta en ik vraag of iedereen voortaan ff buiten wil gaan staan roken, dan verwacht ik weinig positieve reacties. Ik denk dat ik gewoon uitgelachen wordt.

Ook heb ik tijdens me vakantiewerk met aantal mensen ruzie gehad omdat ze maar bleven roken, ook als ik al paar keer gevraagd had er mee te stoppen.

Een gozer weigerde zelfs om in de pauze te roken, want dan moest hij in het rook-gedeelte gaan zitten en kon hij niet meedoen met kaarten. Hij spaarde zijn sigaretten gewoon op voor tijdens het werk.

Elke lucht van sigaretten die ik binnenkrijg zonder dat ik dat wens is te veel. Ik ben op dit punt extreem onverdraagzaam en dat vind ik ook terecht. Ik vind niet dat rokers kanker moeten zitten kweken, en al helemaal niet bij een niet-roker.

Rokers kunnen allemaal de kanker krijgen.

Nu klinkt dit heel bot en lomp. Want je wenst natuurlijk niemand zo'n verschrikkelijke ziekte toe. Maar als je er goed over nadenkt dan zijn juist zei degenen die deze "krijg maar kanker" mentaliteit hebben. Want ondanks alle waarschuwingen blijven ze toch roken. En als ze mij mee laten roken dan kan ik dus ook "de kanker krijgen".

Verder denk ik zelf ook wel dat roken op zich heel lekker kan zijn. Ben gek op dingen in mijn handen houden :) . Lekker iets drinken, iets roken etc. Lekker met een peuk achter je bak zitten. Als het niet slecht voor je was geweest was ik het absoluut gaan proberen.

Verwijderd

Thx Dwarf ;)

Mijn reactie ( uiteraard :) ) :

I know about the effect of smoking.
Dat je dus relaxed wordt beaam ik en tevens bestrijdt ik het : omdat het je INNERLIJK niet rustiger maakt, het nept je hersens dat het DAT doet.
IMMERS: als de sigaret is uitgewerkt keer je terug in de realiteit en kom je terug in die onrust/stress.

Bovendien alweer: het relaxen zonder sigaret is ook HEEL goed mogelijk. Daar hoef je dus geen sigaret voor te nemen bedoel ik.

En weer de samenhang :omdat je niet rookt heb je ook minder stress momenten , aangezien je de stress-situaties rechstreeks het HOOFD biedt met alternatieve oplossingen (communicatie meestal) en er niet voor vlucht. Klinkt dat logisch, en zie je de samenhang?

En nog iets: mensen worden altijd een beetje afwezig als ze roken: het kan dus voor die mens zelf (nep)relaxed zijn, de omgeving stoort zich er vaak aan. Dus stel je rookt in een relatie. JE vriendin niet. Die kan zich er gruwelijk aan gaan storen en dat geeft spanningen en problemen omdat je feitelijk afstandelijk weg probeert te dromen en je a.h.w. het contact een beetje verliest met je directe omgeving. Zo heeft het korte (nep) relax effect een uiteindelijke tegendraadse werking, omdat je nog meer problemen als gevolg daarvan KUNT krijgen. ( ik spreek nu uit ervaring , veel trubbels mee gehad :o ).

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-01 15:21
dwarf: Mijn ervaringen baseer ik op kennissen en vrienden van mij die verslaafd zijn aan roken, weten dat het slecht is, maar niet kunnen stoppen. Geestelijke verslaving moet je niet onderschatten. Het is daarom IMHO niet eerlijk om mensen de totale schuld te geven van hun verslaving, alleen maar omdat jij mensen kent die er _wel_ van af zijn gekomen. Sommige mensen hebben gewoon een grotere wilskracht dan anderen.

Feit blijft dat het beter zou zijn dat iedereen stopt, en dat we mensen die willen stoppen ondersteunen. :)

Het blijkt wel, ook uit eerdere discussies hier op GoT, dat als je gaat "wijzen met zo'n vingertje", je juist verkeerde reacties krijgt. Ik bedoel, in principe staan we allemaal aan dezelfde kant: het uitbannen van roken.

En o ja, bierlucht kan je niet vergelijken met rooklucht, want bierlucht komt alleen in je kleren als je er bier overheen gooit, terijl rooklucht al in de kleren komt als er in een grote kamer een persoon rookt. :P

Voor alle mensen die willen stoppen met roken: Sterkte!

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-12-2025

2

michelos zegt knettergoeie shit.

Ach ik ben er na 5 jaar shag ook mee gekapt.

Maar om dan ineens ontzettend moeilijk te gaan doen erover. 't Is zo voor de hand liggend om te gaan zitten zeiken over roken; omdat je er evt. over zou kunnen zeiken doe je het maar, zodat je weer fijn iets te zeiken hebt. En iedereen zeek er toch al over.

Verzin es wat nieuws ofzo. Alcohol. Da's nog veel slechter. En ga nou niet zeggen dat daar niemand last van heeft.

Kijk als ik me helemaal dood ga zitten staren op kleine kinderen dat ze vies zijn en stinken, dan worden het ook akelige mormels en krijg ik er ook 'pijn in me buik van'.

Laat rokers lekker roken. Waarom zouden zij moeten verkassen en jij niet?

Verwijderd

commander zulu >>>
Het blijkt wel, ook uit eerdere discussies hier op GoT, dat als je gaat "wijzen met zo'n vingertje", je juist verkeerde reacties krijgt. Ik bedoel, in principe staan we allemaal aan dezelfde kant: het uitbannen van roken.
Ik ken dus genoeg mensen die roken en niet eens zouden willen stoppen met roken.

2 >>>
't Is zo voor de hand liggend om te gaan zitten zeiken over roken; omdat je er evt. over zou kunnen zeiken doe je het maar, zodat je weer fijn iets te zeiken hebt. En iedereen zeek er toch al over.
Wat een onzin om niet te zeiken over roken omdat er ook nog slechtere dingen zijn. Sexueel misbruik van kleine kinderen is idd veel erger. Laten we er dus maar over ophouden want er zijn nog veel ergere dingen in de wereld. Ja zo schiet het natuurlijk niet op hè?

Ik stoor me echt aan roken. Ik vind het smerig en je krijgt er GVD kanker van. Ik vind het niet onterecht om hier over te zeiken. Het moet maar eens afgelopen zijn met die arrogante houding van rokers en die mentaliteit van "niet-rokers moeten eens neit zo zeiken, laat ons van het leven genieten". Disrespect voor al die lui.

Ik zie rokers als een soort junks, en dat zijn het ook. Lichamelijk en geestlijk afhankelijk van een of ander ranzig goedje. En net als junks die in de metro drugs zitten te gebruiken en zich aan niemand storen, zo doen de rokers ook. Ze dringen het je gewoon op. Ongeacht of jij daar last van hebt of niet. En al die rokers zijn bereid tot het uiterste te gaan om een sigaret te pakken te krijgen. Want stoppen; tja das zo moeilijk. Toon eens wat wilskracht! Alweer een teken dat al die mensen die roken absoluut geen karakter hebben.

• Het
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

Het

Het is me er eentje...

ach... ik ben misschien een enorme aso of sadist, maar als er iemand naast me staat te roken kan ik maar een paar gedachten bedenken hoot:

• hihihihihihihihihih... Jij gaat waarschijnlijk lekker toch veel eerder en pijnlijker dood dan ik nenenenenene

• yess... als ik oud ben is het afgelopen met de overbevolking.... IK word sigarenboer!!
ja sorry, maar ik kan op dit gebied rokers echt niet serieus nemen als ze zeggen dat ze gediscrimieerd worden door niet rokers.... Ja... Criminelen doen ook iets wat slecht is voor de maatschappij, en worden ook nanders behanmdeld... DUH!!!!

ooh ja en
2 afbouwen met light of superlight. Van gewone sigaretten naar light zonder dat je meer gaat roken. Zodat je steeds minder nicotine nodig hebt.
mijn vader rookt al jaren 2 pakjes Royal ultra leger (dat is een merk warvan ik me afvraag waar de tabak precies zit ;) zo licht per dag. Dus als hij moet afbouwen heeft 'ie een probleem :)

Sjongejonge

Verwijderd

Das dan mooi voor je vader. NU moet ie nog nog zoveel karakter kweken dat ie helemaal stopt.
Die stap is voor hem niet zo schokkend.
De zware shagrokers krijgen echt trillende handen en gaan zweten en noem maar op als afkickverschijnselen.

Verder wens ik hier niemand de dood toe die rookt. Maar ze moeten ook niet zeiken als ze er dichtbij komen, qua kanker e.d.En dan kan ik nog meer gaan 'zeiken' : buiten de vervuiling en last van alle rook en peuken , ik betaal ook mee aan gezondheidszorg. AL die longkanker-patienten t.g.v. roken : Hmm. Je rookte toch zelf meneer? Uw keuze toch? Nou, dan tast zelf maar in je buidel...
Moet ik daar aan meebetalen? Ik vind dat dus een wezenlijk verschil met een asta-patient waar ik wel voor wil betalen of een kanker t.g.v. ouderdom.
Verder wil ik ,als ex-roker , ze niet helemaal afschrijven. Elk mens komt tot inzicht op bepaald moment of niet. Tis niet zo dat elke roker voor z'n leven een 'zak' is. Hij kan immers stoppen zodat de zonde voorbij is.

Blijft een zwakke gewoonte.

En gemiddeld gezien zijn rokers idd lastig qua karakter en arrogant in hun rekenhouden met anderen. Maar dat is al uitgelegd.

Verwijderd

ik rook zelf nooit.
Blow wel, maar dan af en toe ;)
kan makkelijk zonder...:7

Verwijderd

Kijk. Die had ik al eerder verwacht: de BLOW-groep.

Ik heb zelf ook ooits, in een dark verleden , FLINK geblowed.

De stelling dat blowen niet verslavend en ongevaarlijk is voor je, spreek ik uit eigen ervaring tegen. Je gaat er raar van denken en doen. ALs mensen op zichzelf/alleen wonen en geen controle-figuur (ouders) meer in de buurt hebben om hun te corrigeren dan kan het zijn dat je steeds vaker grijpt naar deze drug. Je hoort heel vaak dat studenten die het vaak doen het ook nodig hebben om in slaap te komen. Kan ik beamen, Vervolgens ben je 's morgens zo duf als een hond en de hele dag niks waard. Je bent heel vaak afwezig. Te veel nadenken is ook niet goed. Je filosofeert je scheel: Vragen als waarom is die boom of over het leven zijn heel vaak gespreksstof voor blowers. Je zakt alleen nog maar meer weg van de realiteit die ook super-relaxed kan zijn als je het goed aanpakt. Beter nog zelfs als ik terug kijk.

Dat de gezondheidzorg nu Canabis gaat gebruiken vind ik belachelijk.

Btw, half A'dam blowt zich een ongeluk, is dat misschien de reden dat altijd zo'n suf weer daar in de lucht hangt? Tis werkelijk altijd regenachtig/triest weer als ik daar kom. Zal wel aan mij liggen.

Verwijderd

Ik erger me werkelijk kapot aan de houding van rokers (en er zijn maar ERG weinig uitzonderingen): Als je last hebt van het roken moet je maar ergens anders heengaan. NEE, het is precies andersom! De rokers zijn hier degenen die overlast veroorzaken en die moeten dus ergens anders naar toe. Nu gebeurt dat ook al op veel plaatsen maar niet overal. Bovendien is de houding van de roker nog steeds niet zo. Ik maak het dagelijks mee. Het is toch een kleine moeite voor een roker om toe te geven dat anderen last van zijn roken hebben en dat HIJ er dan voor moet zorgen dat die anderen er geen last van hebben. Dat is toch niet vreemd!

Overigens is het 'goede' gevoel dat rokers van roken krijgen gewoon het opheffen van ontwenningsverschijnselen...

Verwijderd

Michelos >>>
Dat de gezondheidzorg nu Canabis gaat gebruiken vind ik belachelijk.
Er zijn voorbeelden van MS-patiëten die door Cannabis een stuk beter functioneren. Als jij daar tegen bent dan vind ik dat belachelijk.

Als er mensen veel baat bij hebbben en jij hebt daar geen last van en toch ben je er tegen dan vind ik dat een zeer belachelijke mening van je.

Verwijderd

Ik rook... vermoord me aub niet.....

Verwijderd

Apoc>>>

Right. Jij vind nog wel meer belachelijk, als je het niet snapt, heb ik inmiddels het idee.

Soft-drugs is gewoon verslavend. Dus ze maken die mensen verslaafd. Vergeten van de pijn is een laatste desperate middel. JE haalt er de oorzaak niet mee weg. De WERKELIJKE kwaliteit van het leven van die mensen verbetert NIET.Ik heb dat hierboven al uitgelegdin het principe van het roken en het psychische verhaal erachter.
Laat de geneeskunst zich maar es beraden dat ze geen fastoendelijke antwoord vinden op MS. En niet met dit soort middelen aankomen.

Heb sowieso geen hoge pet op van de Westerse geneeskunst. Ik denk dat het Oosterse en Alternatieve gerichte meer perspectieven voor dit soort zaken biedt. Zonder de geneeskunst de das om te doen, want die is wel degelijk nodig, vind ik dat ze veels te makkelijk pilletje A voorschrijven voor kwaaltje B. Chemische oorlogvoering in je lichaam. Terwijl meer als 70-80 % ( huis tuin en keuken kwaaltjes en klagers) naar mijn mening tussen de oren zit en op andere manieren is op te lossen.

Als je nu weer gaat vlammen, weet waar je aan begint...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op zaterdag 25 november 2000 13:50 schreef Apoc2 het volgende:
commander zulu >>>

Ik zie rokers als een soort junks, en dat zijn het ook. Lichamelijk en geestlijk afhankelijk van een of ander ranzig goedje.
natuurlijk, maar ja, omdat het junks zijn die verslaafd zijn aan een minder geaccepteerde stof dan aan een andere stof, maakt dat verschil?

er zijn enorm veel mensen verslaafd aan koffie, en wie zeikt daarover? geestelijk ben ik ook verslaafd aan bier denk ik.. een paar weken zonder is geen probleem, maar een avondje uitgaan zonder bier.. dan ga ik niet echt los... of het moet een party a la innercity zijn natuurlijk... dan drink ik alleen water en maar 2 pilsjes.
En net als junks die in de metro drugs zitten te gebruiken en zich aan niemand storen, zo doen de rokers ook. Ze dringen het je gewoon op.
dat rokers hun verslaving opdringen, daar kan ik nog enigzins inkomen.. maar junks?? krijg jij hun drugs ook binnen doordat ze naast je staan/liggen? dacht het niet.. je kan je eraan ergeren.. maar dat kan je aan alles.
Ongeacht of jij daar last van hebt of niet. En al die rokers zijn bereid tot het uiterste te gaan om een sigaret te pakken te krijgen. Want stoppen; tja das zo moeilijk. Toon eens wat wilskracht! Alweer een teken dat al die mensen die roken absoluut geen karakter hebben.
ik denk niet dat het een kwestie van wilskracht is.. ik denk dat de meeste gewoon niet willen stoppen...

zelf rook ik ook wel es, een paar per week ofzo. ik heb geen behoefte om daarmee te stoppen, zelfs hoewel de meeste mensen mij niet als verslaafd zien, en ik dus zo zou kunnen stoppen (denk ik zelf ook)

Verwijderd

Michelos >>>
Daar ik altijd stellig overtuigd ben van wat ik zeg en dit ook altijd goed kan onderbouwen lijkt me dat geen enkel probleem en blablabla...
Soft-drugs is gewoon verslavend. Dus ze maken die mensen verslaafd. Vergeten van de pijn is een laatste desperate middel. JE haalt er de oorzaak niet mee weg. De WERKELIJKE kwaliteit van het leven van die mensen verbetert NIET.Ik heb dat hierboven al uitgelegdin het principe van het roken en het psychische verhaal erachter.
Laat de geneeskunst zich maar es beraden dat ze geen fastoendelijke antwoord vinden op MS. En niet met dit soort middelen aankomen.
Veel softdrugs is in kleine mate helemaal neit verslavend. Zeker niet lichamelijk. Maar goed, ik heb MS patiënten gezien die zweren baat te hebben bij het roken van Cannabis en veel artsen bevestigen dit. Zij vinden wel dat hun levenskwaliteit toeneemt. En ik weet niet wat erger is. Beetje verslaving aan cannabis of de hele dag zwaar invalide in een stoel achter de geraniums. Wees blij dat die mensen nog iets hebben om voor te leven. Wie ben jij om die mensen dat te ontnemen? |:(
Heb sowieso geen hoge pet op van de Westerse geneeskunst. Ik denk dat het Oosterse en Alternatieve gerichte meer perspectieven voor dit soort zaken biedt. Zonder de geneeskunst de das om te doen, want die is wel degelijk nodig, vind ik dat ze veels te makkelijk pilletje A voorschrijven voor kwaaltje B. Chemische oorlogvoering in je lichaam.
Jij bent echt zo'n greenpeace-achtig type. Medicijen! Chemische rommel! etc blaat blaat. Zonder dat je weet waar je het over hebt. De westerse geneeskunst heeft tot nu toe enorm veel bereikt. Die chemische rommel waar jij het over hebt zijn uitgedachte middelen waar jaren over nagedacht is door mensen met een jarenlange opleiding. Niet alle medicijnen hebben even fantastische bijwerkingen maar zijn meestal wel een stuk beter dan de kwaal.

En als jij zoveel vertrouwen hebt in Jomanda's en Oosterse kruidendrankjes dan heb jij daar van mij alle vrijheid in. Maar ik vind wel beetje emotionele manier van nadenken. Zo van "als het puur natuur is, dan is het goed". Terwijl de natuur de grootste vergiffen heeft geproduceerd.

aatos >>>
zelf rook ik ook wel es, een paar per week ofzo. ik heb geen behoefte om daarmee te stoppen, zelfs hoewel de meeste mensen mij niet als verslaafd zien, en ik dus zo zou kunnen stoppen (denk ik zelf ook)
Trek dit je niet meteen persoonlijk aan, maar dat soort rokers vind ik nog wel het allertriest (ik ben overigens ook verre van perfect hoor, het is maar dat iedereen het ff weet). Dat niet verslaafd zijn maar toch roken om er bij te horen. Het in en intrieste meeloopgedoe. Dat karakterloze erbij hangen met een sigaret erbij. Dat vind ik nog erger dan die echte verslaafden.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11-2025

Tachyon

pop the glock

Ik zie rokers als een soort junks, en dat zijn het ook. Lichamelijk en geestlijk afhankelijk van een of ander ranzig goedje. En net als junks die in de metro drugs zitten te gebruiken en zich aan niemand storen, zo doen de rokers ook. Ze dringen het je gewoon op. Ongeacht of jij daar last van hebt of niet. En al die rokers zijn bereid tot het uiterste te gaan om een sigaret te pakken te krijgen. Want stoppen; tja das zo moeilijk. Toon eens wat wilskracht! Alweer een teken dat al die mensen die roken absoluut geen karakter hebben.
Zelden zo'n onzin gehoord. En ik rook niet eens...

Mensen die roken hebben geen karakter? Heeft er werkelijk geen ene ruk mee te maken! :(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• aatos
Op zondag 26 november 2000 01:23 schreef Michelos het volgende:
Apoc>>>
Soft-drugs is gewoon verslavend. Dus ze maken die mensen verslaafd. Vergeten van de pijn is een laatste desperate middel. JE haalt er de oorzaak niet mee weg. De WERKELIJKE kwaliteit van het leven van die mensen verbetert NIET.
het is maar wat je kwaliteit van het leven noemt. ik vindt kwaliteit van het leven de mate waarin je gelukkig bent. aangezien deze middelen pijnstillend en verdovend werken, voelen de patienten minder pijn. en dus zijn ze gelukkiger. dat geven ze zelf ook aan.
Ik heb dat hierboven al uitgelegdin het principe van het roken en het psychische verhaal erachter.
een pijnverzachtende behandeling is altijd beter dan geen behandeling. en de medische wetenschap heeft nog niet overal een oplossing op. dat lijkt me toch wel te accepteren? er worden steeds meer oplossingen gevonden, de zaak staat niet stil.
Heb sowieso geen hoge pet op van de Westerse geneeskunst. Ik denk dat het Oosterse en Alternatieve gerichte meer perspectieven voor dit soort zaken biedt.
de wetenschap is van nature niet kritisch: ook oplossingen die werken, zonder verklaring van waarom ze het doen, worden geaccepteerd.

de wetenschap staat dus niet vijandig tegenover alternatieve wetenschappen, paranormale geneeswijzen en noem maar op.

vaak wordt de medische wetenschap gezien als complot tegen alternatieve geneeswijzen. dit is dus onjuist.

mijn enige vraag aan alle mensen die beweren dat hun alternatief werkt, is: waarom werkt het dan niet als je het test? als je het test en het werkt namelijk wel, dan wordt het gewoon opgenomen door de reguliere gezondheidszorg. alle geneeswijzen die alternatief zijn, zijn of niet getest, of wel getest, maar bleken niet te werken.
ik vindt het dus bijzonder raar om de reguliere gezondheidszorg niet te vertrouwen, omdat deze gezondheidzorg alle oplossingen bevat, met als filter degenen die niet bewezen werken.
Zonder de geneeskunst de das om te doen, want die is wel degelijk nodig, vind ik dat ze veels te makkelijk pilletje A voorschrijven voor kwaaltje B. Chemische oorlogvoering in je lichaam.
zijn al die alternatieve geneeswijzen (bijvoorbeeld kruiden) dan niet chemisch? wat is het verschil of je het uit de tuin plukt of in een fabriek maakt? volgens mij alleen dat wat je in een fabriek maakt beter gecontroleerd wordt en een zuiverdere stof oplevert
Terwijl meer als 70-80 % ( huis tuin en keuken kwaaltjes en klagers) naar mijn mening tussen de oren zit en op andere manieren is op te lossen.
ook deze tak onder de ziektebeelden is uitgebreid onderzocht, met als resultaat uitgebreide behandelingen voor 'tussen de oren'
ik weet waar ik aan begin.. ik heb deze discussie vaker gevoerd. ik ken de drijfveren van de andere kant en de knelpunten van hun argumenten...

try me....

• aatos
Op zondag 26 november 2000 03:33 schreef Apoc2 het volgende:
Trek dit je niet meteen persoonlijk aan, maar dat soort rokers vind ik nog wel het allertriest (ik ben overigens ook verre van perfect hoor, het is maar dat iedereen het ff weet). Dat niet verslaafd zijn maar toch roken om er bij te horen. Het in en intrieste meeloopgedoe. Dat karakterloze erbij hangen met een sigaret erbij. Dat vind ik nog erger dan die echte verslaafden.
er zijn inderdaad veel mensen die roken om erbij te horen..

ik denk niet dat ik daar bij hoor..

af en toe vindt ik een sigaret best lekker, meestal in de trein ofzo (als ik me verveel), gewoon thuis, of in de disco (dan heb je wat om vast te houden)

op het werk zeiden ze na een half jaar ineens: rook jij? toen ik van iemand een peuk aangeboden kreeg en ja zei. dus echt roken om erbij te horen... ik niet.

Verwijderd

Apoc2>>>
Veel softdrugs is in kleine mate helemaal neit verslavend. Zeker niet lichamelijk. Maar goed, ik heb MS patiënten gezien die zweren baat te hebben bij het roken van Cannabis en veel artsen bevestigen dit. Zij vinden wel dat hun levenskwaliteit toeneemt. En ik weet niet wat erger is. Beetje verslaving aan cannabis of de hele dag zwaar invalide in een stoel achter de geraniums. Wees blij dat die mensen nog iets hebben om voor te leven. Wie ben jij om die mensen dat te ontnemen?
Fabeltje. De stof , TTC heet het meen ik , blijft zo'n 3 weken in je bloed. Deze stof zorgt voor het NEP 'relaxend' effect. En voor een hele KORTE termijn DUS. Die mensen hebben HEEL veel nodig om hun pijn te verzachten, want als het uit is gewerkt willen ze snel MEER en weer terug. Dat ziiten achter die geraniums, geldt dus nu NOG MEER omdat ze alleen maar stoned AFWEZIG zijn. I.p.v. die mensen met het psychische effect van zulke ziekte beter te begeleiden stoppen ze die mensen vol met die rotzooi. De kwaliteit van het leven zit em tussen de oren, in niet in dat moment dat ze even kunnen vergeten in wat voor trieste situatie ze zitten. Dit zijn geen structurele oplossingen.
Jij bent echt zo'n greenpeace-achtig type. Medicijen! Chemische rommel! etc blaat blaat. Zonder dat je weet waar je het over hebt. De westerse geneeskunst heeft tot nu toe enorm veel bereikt. Die chemische rommel waar jij het over hebt zijn uitgedachte middelen waar jaren over nagedacht is door mensen met een jarenlange opleiding. Niet alle medicijnen hebben even fantastische bijwerkingen maar zijn meestal wel een stuk beter dan de kwaal.
Ik heb het al eerder gezegd en zeg het weer: VERDRAAI mijn woorden niet, smurf.
Wat zeg ik nou hierboven? De bij ons bekende geneeskunde is wel degelijk nodig maar heeft lang niet alle antwoorden . En als ze die antwoorden niet hebben dan schrijven ze vaak maar wat voor daarmee MEER kapot makend dan dat er al fout was. Er zijn genoeg gevallen waar ze wel hun werk goed doen.
Ik ken al instellingen die werken met warmte, (ultra-violet)licht en nog een paar dingen die mensen die zijn OPGEGEVEN door de Medische Wetenschap WEL konden helpen. Zonder ook maar 1 pilletje. Kankerpatienten waarbij de kwaadaardige groei was gestopt en verminderde. Hun doctoren snapten er niks van. Bovendien zeiden de patienten ZELF ( ik heb hun gesproken ja) dat nu al het GIF uit hun lichaam was hun levenskwaliteit een stuk beter was en men zich veel beter voelde als ervoor.
n als jij zoveel vertrouwen hebt in Jomanda's en Oosterse kruidendrankjes dan heb jij daar van mij alle vrijheid in. Maar ik vind wel beetje emotionele manier van nadenken. Zo van "als het puur natuur is, dan is het goed". Terwijl de natuur de grootste vergiffen heeft geproduceerd
Jomanda ga ik niet naartoe, maar die vrouw doet wel veel goede dingen die inmiddels toch aardig geaccepteerd worden en de resultaten kunnen niet weerlegt worden.
Je hoeft hier niet te lullen dat je me die vrjheid geeft, want die HEB ik al en die NEEM ik me, keep yer daddy-talk voor je plz.
Waar haal je de onzin toch vandaan allemaal? De natuur die het grootste vergif produceert? De enig reden van ECHTE vervuiling in deze wereld is de MENS met chemicalien/olievervuiling , luchtvervuiling en radioactieviteit.Stuk voor stuk mens-CREATIES. Zonder ons zag het er een stuk schoner en beter uit.
Tot slot, als je je aangevallen voelt nu, moet je stoppen met stempels te drukken op mij, je kent me nl. niet en kun dus geen oordeel vellen over een paar commentaren die ik hier geef. Dan wordt ik lastig. Draai het dus niet om dat ik begin met lastig doen, kijk naarboven naar je commentaar. Basta.

Aatos>>
het is maar wat je kwaliteit van het leven noemt. ik vindt kwaliteit van het leven de mate waarin je gelukkig bent. aangezien deze middelen pijnstillend en verdovend werken, voelen de patienten minder pijn. en dus zijn ze gelukkiger. dat geven ze zelf ook aan.
Kwaliteit van leven d.m.v. het verdoven van de geest en werkelijkheid te verliezen? Wat een onzin. Dan kun je die mensen net zo goed helemaal afschrijven. Ik blijf erbij.
En ik spreek uit ervaring. Jij blowt zeker zelf ook regelmatig?
ALS die mensen zo'n pijn hebben, en dat hebben ze vaak, dan grijpen ze ook steeds vaker naar de Canabis zodat een normaal leven en communicatie niet meermogelijk is. Ik ken trouwens genoeg mensen de 3 of meer joints per dag nodig hebben en daar valt al niet veel zinnings meer uit te trekken. Al es in een coffeshop gekeken (I bet you did)? En gezien wat voor mensen in wat voor sfeer daar zitten. Een woord : LOOSERS ( en ja ik was er ook zo een ooits).Als je het leven niet aankan en je zo laat wegzakken in die sferen be je erg toch zielig aan toe.
Mijn kwaliteit van het leven NA het blowen is zo STERK verbetert dat ik kan zeggen dat ik het NOOIT meer wil meemaken, dat ik het dagelijks nodig heb. Er is zo VEEl beters te doen dan duf zitten weg te dromen.
En nog iets, blowen kan je zo diep filosoferend maken dat je de weg zo kwijt rijkt dat je overal sociale problemen en communicatieve problemen tegen het lijf loopt. Het maakt mensen dan ook agressief. Ga maar es kijken bij een of andere drugs-instelling en vraag maar es rond. Soft-drugs messis you up, alleen niet zo snel en zwaar als hard-drugs.
zijn al die alternatieve geneeswijzen (bijvoorbeeld kruiden) dan niet chemisch?
Niet degene die ik ken nee. Maar er zijn ook genoeg kwakzalvers. Daar zul jij wel weer mee in inraking zijn gekomen dan. Kruiden is niet het enige, je hebt ook die met energien werken (Warmte,magnetiseurs, reiki), acupunctuur en vele andere combinaties die nou veel ontstaan. Fabriek zuiverdere stof? Right. Ga jij maar es een weekje camperen bij Bayer in D'land die medicijnen gigant. En onderzoek maar es welke stoffen men allemaal gebruikt en daar de rivieren in loost als gevolg van die produkties . Oh ja allemaal getest? Het is al bewezen dat als er iets op ratten niet giftig werkt dat dat wel op mensen zo kan werken. En ook: een stof die niet werkt op ratten qua genezing, dat die wel werkt op de mensen.
mijn enige vraag aan alle mensen die beweren dat hun alternatief werkt, is: waarom werkt het dan niet als je het test? als je het test en het werkt namelijk wel, dan wordt het gewoon opgenomen door de reguliere gezondheidszorg
Er is al genoeg bewezen. Je let niet goed op.
Bovendien zijn er steeds meer huisartsen die verwijzen naar alternatieve richtingen als ze het zelf niet meer weten. Dus er is al een tijdje geleden een verandering ingezet die goed doorzet ja. En ook: het ziekendfonds is recent al begonnen met verzekeren/vergoeden van alternatieve geneeskunst. Die worden zelfs al wakker.
ook deze tak onder de ziektebeelden is uitgebreid onderzocht, met als resultaat uitgebreide behandelingen voor 'tussen de oren'
Zoals? Pilletje ? Wat ik wil zeggen is dat vaak al een goed gesprek met de patient het probleem oplost. Men is vaak alleen/eenzaam (oudere mensen) en dan hebben ze wat aandacht nodig. Of als deze mensen iets zien of voelen dat men meteen het ergste denkt en zo ook een ziekte creert. Als je maar hard en lang genoeg volhoudt dat je iets hebt, krijg je het ook.

Dus nogmaals. Ik ga zelf ook naar de dokter ,af en toe. En die heeft ook best wel eens wat goeds gedaan en voorgeschreven. Laat dat duidelijk zijn. Maar de ideale doctor ligt mijn inziens TOCH bij een combinatie van tradionele geneeskunde en het alternatieve. En ook die doctors komen er steeds meer. Er zijn genoeg doctoren die curussen/opledingen nemen in die alternatieve sector om hun kennis te verbreden en zo hun patient nog beter te kunnen helpen. Niks mis mee.

Verwijderd

michelos>> die stof heet THC
maar dat is voor de rest redelijk offtopic.

je andere post over dat roken de waarheid ontkent (zeer kort samengevat) vind ik erg overdreven. het is inderdaad een vorm van vluchten (net als bijvoorbeeld alcohol) en het maakt je gewoon rustiger en je gaat er dus ook anders en rustiger over denken. dit is meestal beter dan impulsief denken en dan impulsief handelen...

aangezien ik me toch verplicht voel om nog te reageren in deze draad doe ik dat.

vooraf wil ik toch wel even de WAVE beginnen voor de post van Yan Grange!
wat een onzettend trieste post zeg. eerst even opnoemen dat je blij bent dat al die rokers die "de wereld veranderen in een hel" lijkt het wel, gelukkig een pijnlijke dood sterven. vervolgens die als positief beoordelen omdat het goed is voor het bevolkinsoverschot, en dat je er dan eigenlijk zelf nog wel aan mee wil helpen. en dan nog DURFEN zeggen dat je pa ook rookt?!
-zucht-

michelos heeft misschien gelijk dat ik als roker neit goede begrijp waarom het nou zo irritant is, maar om het nou zo op te blazen dat het nationaal probleem nummer 1 blijkt vind ik toch wel overdreven.
als het goed is hoef je nauwelijks met rook te maken hebben. in elke openbaar gebouw dat ik ken is een rook verbod en mag het alleen in speciale ruimtes. persoonlijk vind ik dat het ook moet in werksituaties. thuis is iedereen eigenbaas en kan zijn eigen regels opstellen.
alleen in het uitgaansleven is het onvermijdelijk dat je met rooklucht te maken krijgt. maar blijkbaar is het roken dus nog niet zo'n groot probleem dat er no-smoking cafe's of discotheken zijn... (niet dat ik weet).

Alle rokers die zulke rookverboden negeren, of verzoeken om te stoppen aan hun laars lappen zijn inderdaad asociaal. er is ook weinig wat ik er aan kan veranderen.

maar wie van de extremistische niet rokers kan mij nou uit leggen waarom ze de rokers groep (bijna) haten? waarom alle rokers over 1 kan worden geschoren? waarom ze allemaal gene karakter hebben?
en wat denk je nou met zulke uitspraken en gedachten gangen te bereiken?

• aatos
Op zondag 26 november 2000 15:44 schreef Michelos het volgende:
Apoc2>>>
[..]
Fabeltje. De stof , TTC heet het meen ik , blijft zo'n 3 weken in je bloed. Deze stof zorgt voor het NEP 'relaxend' effect. En voor een hele KORTE termijn DUS. Die mensen hebben HEEL veel nodig om hun pijn te verzachten, want als het uit is gewerkt willen ze snel MEER en weer terug. Dat ziiten achter die geraniums, geldt dus nu NOG MEER omdat ze alleen maar stoned AFWEZIG zijn. I.p.v. die mensen met het psychische effect van zulke ziekte beter te begeleiden stoppen ze die mensen vol met die rotzooi. De kwaliteit van het leven zit em tussen de oren, in niet in dat moment dat ze even kunnen vergeten in wat voor trieste situatie ze zitten.
naast het vergeten van de situatie gaat het hier om de pijnstillende werking van de stof. en als iemand vergeet in wat voor trieste situatie hij zit (die onoplosbaar is) dan verhoogt dat toch de kwaliteit van het leven (en ja, dat vergeten van de situatie zit toch ook tussen de oren?
Dit zijn geen structurele oplossingen.
[..]
Ik heb het al eerder gezegd en zeg het weer: VERDRAAI mijn woorden niet, smurf.
Wat zeg ik nou hierboven? De bij ons bekende geneeskunde is wel degelijk nodig maar heeft lang niet alle antwoorden .
nee, beweren ze dat dan? nee. ze zoeken gewoon verder naar antwoorden.
En als ze die antwoorden niet hebben dan schrijven ze vaak maar wat voor daarmee MEER kapot makend dan dat er al fout was.
in principe zal een docter dat niet doen. dat gaat namelijk tegen zijn ideologie in en daarnaast mag hij het niet doen. wat wel vaak gedaan wordt is een behandeling geven die mogelijk werkt. er zijn namelijk zat behandelingen die niet altijd werken, maar meestal wel. en soms hebben ook die behandelingen bijwerkingen. het kan dus voorkomen dat een behandeling meer negatieve bijwerkingen heeft dan geneest. maar dat is gewoon toeval. de patient en zijn arts hebben in dat geval een afweging gemaakt van de risico's en toevallig pakte het verkeerd uit.
Er zijn genoeg gevallen waar ze wel hun werk goed doen.
Ik ken al instellingen die werken met warmte, (ultra-violet)licht en nog een paar dingen die mensen die zijn OPGEGEVEN door de Medische Wetenschap WEL konden helpen.
de medische wetenschap geeft behandelingen niet op. ze accepteerd ze alleen niet voordat is aangetoond dat ze werken.
Zonder ook maar 1 pilletje.
waarom verschilt een behandeling door middel van stoffen die je inneemt van een behandling met bestraling (uv-licht, warmte, rontgen)?
Kankerpatienten waarbij de kwaadaardige groei was gestopt en verminderde. Hun doctoren snapten er niks van. Bovendien zeiden de patienten ZELF ( ik heb hun gesproken ja) dat nu al het GIF uit hun lichaam was hun levenskwaliteit een stuk beter was en men zich veel beter voelde als ervoor.
dit kan net zo goed toeval zijn. sterker, in onderzoeken naar de werking van alternatieve geneeswijzen was niets meer dan het toeval voldoende om de resultaten te verklaren. dit betekent inderdaad dat mensen die dodelijk ziek zijn soms beter worden na een alternatieve behandeling. vergeet alleen niet dat er ook wel eens dodelijk zieke mensen vanzelf beter worden, zonder alternatieve behandeling.

patienten kunnen maar zeer beperkt voelen wat voor giftige stoffer er in hun lichaam zitten. daarnaast worden patienten die zich beter voelen en er van overtuigd zijn dat ze beter zullen worden ook sneller beter. dat is ook onderzocht en ook geaccepteerd door de wetenschap. het kan dus zijn dat patienten die alternatief behandeld worden en er van overtuigd zijn dat dat werkt daardoor ook beter worden (placebo-effect)
[..]
Jomanda ga ik niet naartoe, maar die vrouw doet wel veel goede dingen die inmiddels toch aardig geaccepteerd worden en de resultaten kunnen niet weerlegt worden.
volgens mij kunnen die resultaten best verklaard worden aan de hand van statistiek en placebo-effect.
Je hoeft hier niet te lullen dat je me die vrjheid geeft, want die HEB ik al en die NEEM ik me, keep yer daddy-talk voor je plz.
Waar haal je de onzin toch vandaan allemaal? De natuur die het grootste vergif produceert? De enig reden van ECHTE vervuiling in deze wereld is de MENS met chemicalien/olievervuiling , luchtvervuiling en radioactieviteit.Stuk voor stuk mens-CREATIES.
hoort de mens niet bij de natuur dan? wat is het verschil of een vulcaan zwavel uitstoot of een fabriek? wat is het verschil tussen radioactiviteit afkomstig van een kerncentrale of van de zon?
Zonder ons zag het er een stuk schoner en beter uit.
bij mijn weten kent de natuur geen goed of slecht. alleen evolutie (als je die theorie accepteerd). en evolutie stopt niet. daarnaast is de mens tot nu toe een zeer succesvolle soort. dat dat misschien allemaal inklapt is ook niet echt erg voor de natuur, dat gebeurt wel vaker met succesvolle soorten. de natuur zal er niet mee zitten. en als je de natuur op een iets groter niveau bekijkt, valt het allemaal best wel mee. wat is het effect van een totale verwoesting van de aarde, op het heelal? betrekkelijk klein lijkt me.
Tot slot, als je je aangevallen voelt nu, moet je stoppen met stempels te drukken op mij, je kent me nl. niet en kun dus geen oordeel vellen over een paar commentaren die ik hier geef. Dan wordt ik lastig. Draai het dus niet om dat ik begin met lastig doen, kijk naarboven naar je commentaar. Basta.
ik val je niet persoonlijk aan, alleen je uitspraken. als ik jouw moet kennen om die uitspraken te beoordelen, kan je die uitspraken beter doen in een kring van mensen die jouw kennen, en niet hier.
ik vind je overigens niet lastig. maar denk niet dan ik geen commentaar zal geven omdat jij dat niet wil. dan moet je geen uitspraken doen hier.
Aatos>>
[..]
Kwaliteit van leven d.m.v. het verdoven van de geest en werkelijkheid te verliezen? Wat een onzin. Dan kun je die mensen net zo goed helemaal afschrijven. Ik blijf erbij.
En ik spreek uit ervaring. Jij blowt zeker zelf ook regelmatig?
ik ben er 5 maanden geleden mee gestopt. ik blowde daarvoor overigens niet veel. ik snap overigens nog steeds niet wat er mis is met leven in een roes/fantasie, als je echte leven niks meer waard is. als die mensen daarvan gelukkiger worden, wat is er dan mis mee?
ALS die mensen zo'n pijn hebben, en dat hebben ze vaak, dan grijpen ze ook steeds vaker naar de Canabis zodat een normaal leven en communicatie niet meermogelijk is. Ik ken trouwens genoeg mensen de 3 of meer joints per dag nodig hebben en daar valt al niet veel zinnings meer uit te trekken. Al es in een coffeshop gekeken (I bet you did)? En gezien wat voor mensen in wat voor sfeer daar zitten. Een woord : LOOSERS ( en ja ik was er ook zo een ooits).Als je het leven niet aankan en je zo laat wegzakken in die sferen be je erg toch zielig aan toe.
ik ken die wereld, ja, en ik heb de conclusie getrokken dat het voor mij niet hoedt. maar ik kan me voorstellen dat als je een kloteleven hebt (buiten ziekte ofzo) en je hebt geen zicht op iets beters, dan kan blowen heel aangenaam zijn. wat is daar mis mee?
maar daar hadden we het niet over. we hadden het over mensen die een kloteleven hadden door een ziekte en geen uitzicht op beterschap. in zo'n situatie zou ik liever in een roes leven dan de hele dag het besef hebben dat je leven klote is. natuurlijk, als er een alternatief is (genezing), dan is dat beter. maar dat is er vaak niet.
Mijn kwaliteit van het leven NA het blowen is zo STERK verbetert dat ik kan zeggen dat ik het NOOIT meer wil meemaken, dat ik het dagelijks nodig heb. Er is zo VEEl beters te doen dan duf zitten weg te dromen.
En nog iets, blowen kan je zo diep filosoferend maken dat je de weg zo kwijt rijkt dat je overal sociale problemen en communicatieve problemen tegen het lijf loopt.
dat is jouw persoonlijke ervaring, daar kan ik niet al te veel over zeggen. bovendien is dit off-topic, want was jij ongeneeslijk ziek?
Het maakt mensen dan ook agressief.
aangezien jij zelf in die wereld hebt gezeten, zou je beter moeten weten. na het roken van een joint zijn er maar weinig mensen die zich agressief gedragen. wat dat betreft scoort alcohol hoger.

[/quote] Ga maar es kijken bij een of andere drugs-instelling en vraag maar es rond. Soft-drugs messis you up, alleen niet zo snel en zwaar als hard-drugs.
[..]
Niet degene die ik ken nee. Maar er zijn ook genoeg kwakzalvers. Daar zul jij wel weer mee in inraking zijn gekomen dan.
[/quote]

ik ken een alternatieve behandelaar persoonlijk. zij behandeld met behulp van reiki en touch-for-health. omdat ik de beroerdste niet ben heb ik ook een behandeling ondergaan. het zal je niet verbazen dat ik geen enkel effect merkte/voelde. maar ik denk ook niet dat die behandeling schadelijk was.
Kruiden is niet het enige, je hebt ook die met energien werken (Warmte,magnetiseurs, reiki), acupunctuur en vele andere combinaties die nou veel ontstaan.
maar je bent het hopelijk met me eens dat kruiden etc wel chemische stoffen zijn?
Fabriek zuiverdere stof? Right. Ga jij maar es een weekje camperen bij Bayer in D'land die medicijnen gigant. En onderzoek maar es welke stoffen men allemaal gebruikt en daar de rivieren in loost als gevolg van die produkties
dit lijkt me niet relevant. de stelling blijft staan dat je in een gecontroleerde omgeving zuiverdere stoffen kan maken dan in de natuur. voor een fabriek is het geen probleem om een 99% zuivere stof te maken. en dan weten ze ook precies wat die andere 1% is. als jij een plantje uit de natuur haalt is dit een mix van honderden verschillende stoffen, waarvan de werkende stof vaak minder dan 1% is. als gevolg daarvan krijg je allemaal stoffen binnen die niet onderzocht zijn, en daarnaast een boel stoffen waarvan je niet wist dat ze erin zaten.
Oh ja allemaal getest? Het is al bewezen dat als er iets op ratten niet giftig werkt dat dat wel op mensen zo kan werken.
natuurlijk. daarom worden geneesmiddelen ook altijd op mensen getest. veel alternatieve geneesmiddelen worden trouwens helemaal niet getest op ratten of op mensen.
En ook: een stof die niet werkt op ratten qua genezing, dat die wel werkt op de mensen.
[..]
hoe zo niet?
Bovendien zijn er steeds meer huisartsen die verwijzen naar alternatieve richtingen als ze het zelf niet meer weten.
deze huisartsen zijn wel bekend met het placebo effect en dus sturen ze mensen die daar vertrouwen in hebben, door naar een alternatieve genezer. daarnaast sturen deze huisartsen de mensen naar genezers waarvan ze weten dat de behandeling niet schadelijk is, om te voorkomen dat de mensen naar een genezer gaan waarvan de behandeling wel schadelijk is.
Dus er is al een tijdje geleden een verandering ingezet die goed doorzet ja. En ook: het ziekendfonds is recent al begonnen met verzekeren/vergoeden van alternatieve geneeskunst. Die worden zelfs al wakker.
dat verzekeringen dat vergoeden is gewoon de marktwerking. er is vraag naar, dus ontstaat er aanbod. als de concurrent dat wel aanbiedt en er zijn klanten die het willen, lopen ze van jou weg. dus biedt jij het ook aan. dat heeft niets met de eventuele werking te maken.
Zoals? Pilletje ? Wat ik wil zeggen is dat vaak al een goed gesprek met de patient het probleem oplost.
daar doelde ik ook op. psychiaters. psychologen.. daarnaast kunnen chemische middelen ook helpen bij psychische problemen. de hersenen zijn ook maar een pan chemicalien.
Men is vaak alleen/eenzaam (oudere mensen) en dan hebben ze wat aandacht nodig. Of als deze mensen iets zien of voelen dat men meteen het ergste denkt en zo ook een ziekte creert. Als je maar hard en lang genoeg volhoudt dat je iets hebt, krijg je het ook.
een negatief gevoel over een ziekte kan inderdaad de genezing tegenwerken. maar als jij denkt dat je bijvoorbeeld aids hebt zal je het echt niet daardoor krijgen.
Dus nogmaals. Ik ga zelf ook naar de dokter ,af en toe. En die heeft ook best wel eens wat goeds gedaan en voorgeschreven. Laat dat duidelijk zijn. Maar de ideale doctor ligt mijn inziens TOCH bij een combinatie van tradionele geneeskunde en het alternatieve. En ook die doctors komen er steeds meer. Er zijn genoeg doctoren die curussen/opledingen nemen in die alternatieve sector om hun kennis te verbreden en zo hun patient nog beter te kunnen helpen. Niks mis mee.
als ik niet meer te redden ben dan zal ik ook allen proberen waar ik van overtuigd ben dat het niet schadelijk is. ik denk alleen niet dat het veel zin zal hebben.

• Het

Het

Het is me er eentje...

vooraf wil ik toch wel even de WAVE beginnen voor de post van Yan Grange!
wat een onzettend trieste post zeg. eerst even opnoemen dat je blij bent dat al die rokers die "de wereld veranderen in een hel" lijkt het wel, gelukkig een pijnlijke dood sterven. vervolgens die als positief beoordelen omdat het goed is voor het bevolkinsoverschot, en dat je er dan eigenlijk zelf nog wel aan mee wil helpen. en dan nog DURFEN zeggen dat je pa ook rookt?!
-zucht-
JUIST omdat mijn pa rookt ben ik er zo ontzettend licht over gaan denken... Ik zie dat hij mij er geen overlast mee bezorgt. Natuurlijk zou ik het niet leuk vinden als hij komt te overlijden, maar ik zal geen medeleiden hebben (heb ik dus sowieso nietmet mensen die aan roken doodgaan (mensen die wel roken en niet daaraan dodgaan of niet-rokers die aan longkanker overlijden zijn een ander verhaal)

Ten tweede heb ik mijn mening flink hard geformuleerd (dat gfeef ik meteen toe) Mar geloof me dat je niet met minder aan moet komen bij de fanatieke rokers.... Die lkachen je dan vierkant uit... Ik wordt (helaas) serieuzer genomenn als ik zeg dat ik het niet qalleen niet erg, maar ook 'leuk' vind dat ze het begeven... Anders kom je er niet in bij die gasten...

Sjongejonge

Verwijderd

Roken zuigt. Het zou verboden moeten worden.

Sodeju wat een smerige bezigheid.

Verwijderd

Alleereerst aan Aatos de mededeling dat als ik boven de reply een naam zet dat het commentaar dat er op volgt het commentaar is voor DIE persoon. Je reageert op commentaar die voor een ander is bedoeld, maar daar mag je ofcourse ook op ingaan. Alleen was die reply niet voor jou. Ok.

Dwarf>>
die stof heet THC
maar dat is voor de rest redelijk offtopic
THC is de stof die er voor zorgt dat men verslaafd kan raken. Hoe meer THC hoe beter de werking van de wiet/canabis. Hoe sterker het effect hoe groter de kans op dat men steeds weer meer wil. Niet echt off-topic vind ik dus.
het is inderdaad een vorm van vluchten (net als bijvoorbeeld alcohol) en het maakt je gewoon rustiger en je gaat er dus ook anders en rustiger over denken. dit is meestal beter dan impulsief denken en dan impulsief handelen...
Impulsief denken is anders een groot gevolg van het gebruiken van wiet. Nogmaals ,mijn mening : Het maakt je niet rustiger, het trickt je hersenen dat je rustiger bent. Echte rust doe je op in een bos of uitwaaieren op zee of in muziek of meditatie. Niet in het 'afwezig' blowen. En in tegenstelling tot deze natuurlijke manieren van rustzoeken is het effect avn wiet NIET langdurig. Zodra je uit je roes komt keer je terug in de werkelijkheid die dan vaak tegenvalt voor diegene. Logisch, het was immers een vlucht. Vluchten voor de werkelijkheid verbetert niet substantieel de kwaliteit van het leven. Maar ik vond dat ik dat al aardig duidelijk uiteen had gezet.
. persoonlijk vind ik dat het ook moet in werksituaties. thuis is iedereen eigenbaas en kan zijn eigen regels opstellen.
alleen in het uitgaansleven is het onvermijdelijk dat je met rooklucht te maken krijgt. maar blijkbaar is het roken dus nog niet zo'n groot probleem dat er no-smoking cafe's of discotheken zijn...
Dat is het hem nu juist. Het gebeurt grotendeels NIET in werksituaties en uitgaan ( het rekenhouden met een ander ). En is het WEL een probleem in discotheken ja. Mensen met CARA of Astma kunnen al helemaal niet naar discotheken.
Het massale roken in cafe's/disco's zorgen ervoor dat ik nog maar 1 keer per maand uitga. En dan ben ik meteen ook de dag erna zo brak van al die rook dat ik een dag moet recupereren. De rokers hebben helaas nog de meerderheid in deze gelegenheden.
maar wie van de extremistische niet rokers kan mij nou uit leggen waarom ze de rokers groep (bijna) haten? waarom alle rokers over 1 kan worden geschoren? waarom ze allemaal gene karakter hebben
Haten is een groot woord. De afkeer geldt wat mij betreft niet voor de persoon maar voor zijn gewoonte en zijn vaak ongeinteresseerde houding OOK al geef ik aan dat ik er niet van gediend ben. Er zitten genoeg rokers in mijn vriendenkring , en ik kan met de meeste best goed opschieten, ze weten WEL dat ze het NIET moeten doen in mijn buurt.Doen ze het wel krijgen ze dit meteen te horen, hebben ze er schijt aan , heb ik die avond ook schijt aan hun. Simpel. Ik ben onafhankelijk daarin.
en wat denk je nou met zulke uitspraken en gedachten gangen te bereiken?
Een discussie als deze bijvoorbeeld?
En het confronteren van de desbetreffende personen met hun probleem, dat ze zelf niet als probleem zien. Of denk je dat het probleem zo hopeloos is dat je het maar moet negeren omdat ze toch doen wat ze willen?

Aatos>>
naast het vergeten van de situatie gaat het hier om de pijnstillende werking van de stof. en als iemand vergeet in wat voor trieste situatie hij zit (die onoplosbaar is) dan verhoogt dat toch de kwaliteit van het leven (en ja, dat vergeten van de situatie zit toch ook tussen de oren?
Er zijn veel betere manieren om pijn te vergeten dan het verdoven ervan. En wederom bestrijdt ik de het de kwaliteit zou verhogen. Al es iemand gesproken die ZWAAR stoned is en dit dus heel regelmatig doet ( niet de incidentele rokers, die zijn nog niet zo fucked up )? Komt niet veel goeds uit. Bovendien wordt het DENKEN erdoor gestimuleerd. Waardoor men zich nog verder van huis kan DENKEN. In de war raken dus.
nee, beweren ze dat dan? nee. ze zoeken gewoon verder naar antwoorden
Juist. En sommige antwoorden zullen ze nooit vinden als ze zoeken in die traditionele richtingen. Intussen liggen er allang antwoorden op een ander gebied die soelaas bieden.
in principe zal een docter dat niet doen. dat gaat namelijk tegen zijn ideologie in en daarnaast mag hij het niet doen.
Oh please. Stop met de doctor z'n heilige hoedje boven z'n hoofd te houden. Als je toch es de statistieken zou bekijken van medische blunders. En hun vaak arrogante houding iets vol te houden dat bij kwaaltje x medicijntje Y hoort zonder naar het GEVOEL van de patient te luisteren. Vaak kan een patient perfect aangeven dat iets hem niet goed lijkt (voor of na dat hij het medicijn heeft ingenomen) , alleen men heeft vaak niet eens meer het geduld om daar naar te luisteren. Er is immers ok nog es een zwaar tekort aan doctors en het moet allemaal snel snel snel.
het kan dus voorkomen dat een behandeling meer negatieve bijwerkingen heeft dan geneest. maar dat is gewoon toeval
Toeval bestaat niet. De doctor had beter moeten luisteren naar z'n patient ( voor zover die in staat is dat aan te geven dat wel )
de medische wetenschap geeft behandelingen niet op. ze accepteerd ze alleen niet voordat is aangetoond dat ze werken
Ik had het niet over BEHANDELINGEN. IK had het over mensen die volgens de doctoren ONGENEESLIJK ziek waren maar die vervolgens dat niet blijken te zijn. Je zult wel weer met je toeval aankomen, maar ik vind dit toch wel een belangrijk punt. In hoeverre moet ik JOUW heilig huisje nog wel vertrouwen als een arts je de dood binnen een half jaar voorschrijft en dit vervolgens totaal niet het geval is. Waar blijf je dan toch met je geloofwaardigheid. EN vraag het die mensen zelf maar wat die er nog van vinden. Weet je wel wat het met je doet als je je doodvonnis te horen krijgt? Die mensen weten niet waar ze mee bezig zijn.
waarom verschilt een behandeling door middel van stoffen die je inneemt van een behandling met bestraling (uv-licht, warmte, rontgen
Die verschilt in het feit dat de chemica niet in je lichaam treedt plus dat de zuivere werking van energien of andere alternatieve geneeswijzen je systeem en gevoel duidelijk verbeteren in tegenstelling tot vele zware medicijnen.
Misschien een aanvulling, die jij niet wil horen maar die ik je nu toch even moet melden : een ziekte is niets anders dat een teveel aan negatieve energie samengebalt op een plaats die dan als gevolg heeft dat daar ziektekiemen kunnen ontstaan. Zo kan iemand zgn. 'blokkades' in z'n lichaam hebben waar die , als ze niet worden verwijdert, kanker KUNNEN veroorzaken. Daarentegen , als men naar een magnetiseur zou gaan , liefst in de man- vrouw polariteit , dan heb je de mannelijke energie en de vrouwelijke( 2 personen dus ) die jouw kunnen behandelen kunnen er een hoop blokkades en negatieve energien zich een weg UIT je lichaam banen en dat heeft op zichzelf al een bevrijdende werking. Plus het feit dat je daardoor beter functioneert en je Geest dus veel energieker zodat jezelf je gezonder kunt houden ( tussen de oren , again) . Zo kunnen frustraties zich ook ophopen en dat kan ook ziektes veroorzaken. Maar goed.
dit kan net zo goed toeval zijn. sterker, in onderzoeken naar de werking van alternatieve geneeswijzen was niets meer dan het toeval voldoende om de resultaten te verklaren. dit betekent inderdaad dat mensen die dodelijk ziek zijn soms beter worden na een alternatieve behandeling. vergeet alleen niet dat er ook wel eens dodelijk zieke mensen vanzelf beter worden, zonder alternatieve behandeling
Jij kan dit stelselmatig ontkennen, maar toeval bestaat niet. Dit zegt genoeg over jouw vasthoudendheid aan traditionele dingen zonder ook maar enigzins de mogelijkheid aan te nemen dat er meer is dan dat. Mensen die spontaan beter worden zonder een behandeling zouden moeten spreken van een wonder dat hem gegeven is. Immers: jouw traditionele geneeswijzen voorzagen alleen de dood, die niet gebeurde. Maar de Geest is sterk. Sterker dan het stof , en die kan HEEL veel bewerkstelligen.
patienten kunnen maar zeer beperkt voelen wat voor giftige stoffer er in hun lichaam zitten.
Ik had het hier niet over dat ze dat daadwerkelijk voelde. Ik had het over , NA het STOPPEN van het innemen van medicamenten , ze dus geen GIF meer innamen ( anders gezegd zware medicijnen dus ), dat er een last van hun schouders viel omdat dat soort dingen hun KWALITEIT en dagelijkse conditie en WELZIJN beinvloedde. Maar dat wisten ze pas toen ze het niet meer innamen in combinatie met die alternatieve methoden die hun nog es aansterkten in hun krachten tegen de ziekte. Bovendien, als JIJ gifstoffen niet voelt , hoeft dat niet voor andere mensen te gelden. Iemand kan heel duidelijk allergies zijn voor bepaalde stoffen en dat ook aanvoelen. Zeker na herhaaldelijk gebruik. Waarom denk je dat chronisch zieken die die medicamenten krijgen voorgeschreven en elke dag moeten innemen een vreselijke AFKEER krijgen van die dingen. Ga maar es kijken bij mentale instellingen die de patienten maar verdoven en drogeren. Die mensen zijn echt niet allemaal gek. Dat wordt hen maar voorgehouden. En omdat hun het probleem niet kunnen beduiden/snappen stoppen ze hen maar vol.
volgens mij kunnen die resultaten best verklaard worden aan de hand van statistiek en placebo-effect
Placebo effect of niet, het werkt. Jij wilt niet in die dingen geloven , jouw recht. Maar dit betekent nog niet dat het niet bestaat. Als het zo makkelijk is , waarom werkt JOUW placebo effect dan niet in DEZE gevallen met de traditionele geneeskunde. " Hier patient. Ik heb het geneesmiddel voor je!! Nu wordt je beter!" . OMDAT via chemie dat soort dingen niet kunnen gebeuren. Het heeft nl. van doen met je Geest, die dingen in werking kunnen zetten. En wel met een HELDERE geest. Geen vergiftigd systeem.Geestelijke fitheid.
hoort de mens niet bij de natuur dan? wat is het verschil of een vulcaan zwavel uitstoot of een fabriek? wat is het verschil tussen radioactiviteit afkomstig van een kerncentrale of van de zon?
Tuurlijk hoort ie er bij. Maar hij is niet geschapen om de natuur te verneuken. Hij is geschapen en hier 'neergezet' om in harmonie met de natuur te leven in liefde en Vrede. Dat ie dat niet doet is zijn EIGEN arrogantie en Egoisme . EN daar gaat het dus fout.
verder: vulkaan uitbarstingen vallen percentueel natuurlijk in het niet qua vervuiling in vergelijking met ONZE bijdrage. Alleen al de verdorven daad van Mr. Hoessein in Irak in '90 met het aansteken van die honderden oliebrnnen heeft al meer rotzooi in de atmosfeer gestort dan ik weet niet hoeveel vulkaanuitbarstingen. Je kun lekker blijven ontkennen en blinde-man spelen, dat maakt je echter een erg onverantwoordelijke aardbewoner die ook nog es te arrogant is om zijn vervuilings-bijdrage ( de mens in het algemeen ) onder ogen te zien.

Verschil tussen radioactiviteit van de zon en onze radio-activiteit? Ben je nu serieus of zit je aan de drugs of wat?
Ga jij morgen effe naar Aruba en ga es lekker zonnen voor een paar daagjes.Wip vervolgens een binnen bij Tsjernobyl of eet daar wat spinazie uit de omgeving en ga daarna het verschil meten in straling. Damn. Wat ben jij naief. Laten we hopen trouwens dat die zon ZO blijft . Als jij het voor het zeggen had dan was de aantasting van die ozonlaag , die ons NOG beschermt , geen zaak van lange termijn meer, blijkbaar.
Jij hebt immers overal lak aan.
En als je dit voorbeeld flauw vind, nou , daar had ik het HIER dus over. Vervuilende radioactiviteit . Niet het veilige , dat er ook genoeg is.
dat misschien allemaal inklapt is ook niet echt erg voor de natuur, dat gebeurt wel vaker met succesvolle soorten. de natuur zal er niet mee zitten. en als je de natuur op een iets groter niveau bekijkt, valt het allemaal best wel mee. wat is het effect van een totale verwoesting van de aarde, op het heelal? betrekkelijk klein lijkt me
Great. Het interesseert je geen bal als er een ondergang zou plaatsvinden ( die er niet komt.. ). Dat geeft alweer perfect weer hoeveel eerbied je hebt voor de huidige natuur en Aarde. Forgive me, ik kan het niet anders , zeggen maar je bent een Arrogante L*L with a capital L.
Het effect is groot voor het heelal.Het legt de totale Universele evolutie stil. Er is echt geen mogelijkheid meer voor een nieuw Begin zoals we dat na de Zondvloed kennen. Dat vergt inzicht. In de topic op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/41598/8 leg ik dat uit. Maar dat eigenlijk hoef je niet te bekijken want dat is geen begrijpelijke informatie voor jou, weet ik zeker.
aangezien jij zelf in die wereld hebt gezeten, zou je beter moeten weten. na het roken van een joint zijn er maar weinig mensen die zich agressief gedragen. wat dat betreft scoort alcohol hoger
Het NEP-moment tijdens het blowen is rustig ja. ECHTER. De gevolgen als je weer het normale leven in gaat zijn WEL vaak onbegrip ,agressie en vooral slechte communicatie ( Of je moet de hele dag blijven blowen , dan keer je helemaal nooit terug in de realiteit en dan heb je er ook geen last van ). Bij deze dus: Er is GEEN enkele blower ( en dan een die het heel regelmatig doet ) die een GOEIE relatie kan opbouwen met OF een vriendin of een WERKGEVER. Omdat men in een roes leeft en altijd achter de feiten aanloopt. Ik heb al HEEL veel mensen , die blowde , met problemen zien weggaan bij een werkgever of in een relatie omdat ze niks fatsoendelijks konden opbouwen. Vaak te laat, geen discipline etc etc. Neem die studenten die veel blowen ook maar es onder de loep, die spijbelen veel HOGER dan gemiddeld. DUFFIGHEID.
maar je bent het hopelijk met me eens dat kruiden etc wel chemische stoffen zijn
Ja en nee. Kruiden zijn gemaakt door de natuur volgens volledige natuurlijke wetten en groei ( God ) . Bovendien, zijn ze 100 % biologisch afbreekbaar en geven ze geen enkele afvalstoffen in de natuur. Een kruid vergaat fijn in de grond en daar groeit weer mooi iets anders het jaar erop. De bestandsdelen die erin zitten zijn vaak niet geschikt voor de mens, giftig dus, en vaak wel. Dat onderzoek gaat nog steeds voort en nog steeds ontdekt men nieuwe planten die iets kunnen bijdragen aan geneeskunde. Er zijn nog zoveel onontdekte planten en dieren/vissen die stoffen kunnen bevatten/aanmaken voor dat ene wondermiddel voor kanker of aids of MS of whatever.
Dat je de bestandsdelen dus chemie noemt, kan ik wel inkomen ja. Waar het mij omgaat is de gevolgen van KUNSTMATIG gemaakte geneesmiddelen die gebaseerd wordt op de tradionele elementen. Een pijnstiller als morphine bevat toch maar weinig planten-bestandsdelen. De meeste zijn allemaal gemanipuleerde, kunstmatige chemie-ingredienten, die een hoop afvalstoffen als gevolg hebben ook nog. Of je moet de homeopathie nemen.
dit lijkt me niet relevant. de stelling blijft staan dat je in een gecontroleerde omgeving zuiverdere stoffen kan maken dan in de natuur. voor een fabriek is het geen probleem om een 99% zuivere stof te maken. en dan weten ze ook precies wat die andere 1% is. als jij een plantje uit de natuur haalt is dit een mix van honderden verschillende stoffen, waarvan de werkende stof vaak minder dan 1% is. als gevolg daarvan krijg je allemaal stoffen binnen die niet onderzocht zijn, en daarnaast een boel stoffen waarvan je niet wist dat ze erin zaten.
En wat zou slechter zijn is de vraag. Ik ben geen kruiden-geneeskundige ( aan daar gooi jij het de hele tijd op, maar dat is meer een kleine tak van het totale alternatieve waar ik het over heb )maar als ik dat wel was, en ik wist dat een bepaald plantje goed was voor iets als bv. migraine dan zou ik het proberen i.p.v. elke keer die nerofen pijnstiller die dus niet werkt omdat de migraine steeds terugkomt. Maar dit is eigenlijk ook geen beste manier, omdat ik normaal uitga van de aanpak bij de oorzaak en niet het gevolg bestrijden. Maar lees dat maar even terug na, ik blijf niet bezig.
--------------------------------------------------------------------------------

hoe zo niet?
Omdat er een hele brede stroming is ontstaan die wel BAAT hebben hebben gehad bij behandelingen. Alleen wil jij dat niet horen of ontken je die waarheid liever d.m.v. het TOEVAL of andere effecten. Er is wel een HELE hoop toeval inmiddels dan...
dat verzekeringen dat vergoeden is gewoon de marktwerking. er is vraag naar, dus ontstaat er aanbod. als de concurrent dat wel aanbiedt en er zijn klanten die het willen, lopen ze van jou weg. dus biedt jij het ook aan. dat heeft niets met de eventuele werking te maken
Mooi :Z . Dus zelfs als het volstrekt bewezen kwakzalverij zou zijn gaan verzekeringen het ook vergoeden? Die zijn toch ook niet scheel. Als er idd genoeg vraag is en draagvlak en acceptatie DAN PAS kan dat in die verzekeringskringen erdoor gedrukt worden. Het draait toch allemaal om geld, en dus als het een drogreden zou zijn dan wordt dat echt niet doorgezet in die bedrijven.
Nee het is gewoon al zo geaccepteerd dat men erin DURFT te geloven omdat er genoeg bewijs is van de mensen zelf.
een negatief gevoel over een ziekte kan inderdaad de genezing tegenwerken. maar als jij denkt dat je bijvoorbeeld aids hebt zal je het echt niet daardoor krijgen
Ik had het hier over huis,tuin en keuken kwaaltjes niet over zulke aandoeningen. Zoals jij commentaar geeft kun je overal wel hiaten vinden. Das vermoeiend flauw. Beter lezen en het principe doorgronden waar ik het over hebt i.p.v. over elke letter vallen schiet wat beter op denk ik.

• Jag
  • Laatst online: 23:17

Jag

Michelos:
Als ik jouw mening over de westerse geneeskunst lees, dan kan ik alleen maar lachen. Als de alternatieve geneeskunst het voor het zeggen zou hebben, dan zouden artsen aderlatingen doen voor infecties, en zou Bunnik een medicijnman hebben. Je hebt waarschijnlijk geen idee waar je het over hebt, waarschijnlijk weet je helemaal niets over het onstaan van een tumor (oncogenese met een duur woord) bijvoorbeeld.
Bovendien zie je de geneeskunst onterecht als een complot. Hun enige doel is om mensen te genezen op een zo effectief mogelijke manier. En daarbij worden de voor- en nadelen voor de patient afgewogen, en vaak overlegd met de patient zelf. Als je van mening bent dat artsen niet goed omgaan met hun patienten, wat in sommige gevallen ook zo is, doet dat nog niks af aan de geweldige hoeveelheid kennis en kunde die achter de geneeskunde steekt.

Jag

• Jag

Jag

O ja, en Michelos, volgens mij moet je je toetsenbord eens na laten kijken, je shift toets doet een beetje raar :P.

Jag

Verwijderd

Jag>>

Ik zet capital letters erbij om accenten te zetten, anders wordt er weer verkeerd gelezen.
Verderest moet je je niet aanstellen. Ik heb al duidelijk genoeg gezegd dat ik OOK naar de doctor ga en ze voor een hoop dingen voor VOL aanzie. Ik zit hier echter niet om hun een veer in hun gat te douwen. Ik spui hier mijn mening over hun tekortkomingen. Wat jij daar van vind en dat je er een complot van maakt is jouw (domme ) interpretatie. Als mijn verhaal streng/extreem lijkt dan zal dat wel nodig zijn. Er zijn genoeg verkeerd gebouwde huisjes (zoals deze ) die omver GEKEGELD moeten worden. Daar heeft zacht duwen weinig zin. Verderest heb je er niet veel van begrepen en maak je jezelf belachelijk met zo'n commentaren. Daar zit ik trouwens niet op te wachten. Kom dan met tegenargumenten. Tis lekker makkelijk om in 1 zin een streep door iets te halen.

Ik stel al helemaal niet de dat alternatieve geneeskunde het voor het zeggen moet hebben.
Ik had al duidelijk in de topic gezegd dat een combinatie het beste zou kunnen zijn.
Morgen even naar Pearl?

• Jag

Jag

Dat ik tegenargumenten moet geven heb je op zich gelijk in, alleen heb ik geen zin om met jou te discussieren.
En voor jouw informatie, ik heb een mailtje naar Diadem gestuurd met een verzoek om jou een waarschuwing te geven, omdat je gewoon veels te ver gaat. Gelukkig heb je de "LUL" veranderd (overigens pas nadat ik de mail had verstuurd, dus het staat er nog in), maar dat neemt niet weg dat er nog genoeg staat dat gewoon echt niet kan.

Jag

Verwijderd

Je doet maar. Ik sta volledig achter mijn text.

Ik hoef hier geen vrienden te maken. Die heb ik zat.

Als Diadem de behoefte heeft iets te doen
, so be it. Ik lig er niet wakker van.
Er zijn genoeg forums waar ik nog meer in zit. Als jullie er niet tegen kunnen ( en dan heb ik het over degene die hier denken de touwtjes in handen te hebben) en vastgeluld zijn met als gevolg dat ik er eraf wordt geknikkerd heb ik toch wel mijn voldoening.

Ik vind het allemaal aardig legitiem. Er zitten gewoon een paar duidelijke dingen bij, waar ik iemand met de feiten op z'n neus druk.

Wie weet kom ik wel onder een alias terug...

Succes

btw, hypocriet gedoe dat een scheldwoordje er niet in mag?! Zo mogen mij voor alles uitmaken. EN daarga ik serieus op in. als men gelijk heeft, dan geef ik ze dat.

• Jag

Jag

Hoho, ik heb geen verzoek om een ban gedaan. Ik wil gewoon dat je inziet dat dit geen manier is om een discussie te voeren.

Jag

Verwijderd

Ik geef de mensen altijd wat ze verdienen.

Als men lastig doet, heb ik toch wel het recht om hen terug te pakken ? Of moet ik hier als een slappe lul ( :) ) zitten die alles maar neemt. Ik vond gewoon dat meneer veel verdraaide of elk gaatje aannam om het onderuit te halen . Zo heb ik ze het liefst, en dan kan ik ook zo discusieren. Alhoewel ik een liever andere manieren prefereer . Maar ik vraag er ook niet om...

• Jag

Jag

Nee Michelos, het is geen oog om oog, tand om tand cultuur hier. Als iemand vervelend doet ga je hem niet een koekje van eigen deeg, of nog een schepje erbovenop doen. Dan zou de boel hier dus volledig uit de hand lopen.

Bovendien, Don't argue with a fool, he'll beat you on experience. Als je echt denkt dat het geen zin heeft om met iemand een discussie te voeren om een bepaald punt, kan je dit beter ook niet doen. Dit is ook de reden dat het mij niet verstandig lijkt om met jou te discussieren, overigens zonder dat ik je nou meteen een fool zou willen noemen.
Ik zal overigens niet verder aandringen om een ban bij Diadem of een ander adje.

Jag

Verwijderd

Sja daar ben ik het dus niet mee eens. :)

Het mag best eens uit de hand lopen, het zal ook altijd wel weer rustig worden daarna als de gemoederen weer wat getemperd zijn.

Zoals in een relatie, een stevige ruzie is nooit slecht. Dan wordt de WAARHEID tenminste echt gezegd en komt meestal naarboven waar het probleem ligt. Dat is een bekend gegeven. Ik heb geen relatie met die vent maar het principe is wel duidelijk.

Ik vind dit geen fool-geval. Die man/jongen weet in veel gevallen waarover die praat, alleen is zijn inzicht niet volledig.

Over wat je zegt van dat Diadem - mailtje :

Geen commentaar. Zou verkeerd aankomen daaro. 8-)

Verwijderd

vooraf: even een verzoek aan aatos en michelos of ze ten eerste niet zulke kilo's lange posts willen sturen, want ik heb het idee dat je het zelfde ook kan zeggen zonder zo veel te typen. het gaat om "the big picture" en niet om op iedere zin een antwoord te hebben.-ik heb ze dus ook niet helemaal gelezen-
ten tweede of die posts niet erg offtopic zijn, want het gaat hier over roken en niet over geneeskunde.

michelos>>
je uitleg over het effect roken was inderdaad goed uiteengezet maar ik ervaar het niet zo cq ik ben het er niet mee eens.
het roken verzacht de pieken en de dalen (net als alcohol bv) van emoties. emoties zijn het sterkst op het moment dat ze voor het eerst opspelen, en als de tijd verstrijkt worden deze emoties afgezwakt.

dat over roken op werksituaties en discotheken:
niet rokers staan naar mijn mening volledig in hun recht als ze een non-smoking zone eisen waarin ze werken. roker hebben zich daar aan te houden. klaar. als dat niet gebeurt dan zijn ze strafbaar. maar ik vraag me nogsteeds af op zulke dingen echt bij de wet geregeld moeten worden, maar zoals blijk uit vorige posts van andere mensen dus wel. dat vind ik jammer.
ik bedoelde iegenlijk te zeggen dat ik niet snap waarom er nog geen non-smoking cafe's en discotheken zijn opgericht. waar vraag is komt aanbod, maar misschien is de vraag niet zo groot of nooit duidelijke gemaakt?!

ik wilde jou ook niet betitelen als een extremistische niet roker. maar ik doelde meer op de mensen die zich wagen aan uitsrpaken als "rokers hebben geen karakter", "rokers zijn asociaal","rokers kunnen de kanker krijgen","roken is goed voor het bevolkings overschot".
dit soort uitspraken zijn dus alles behalve ene goede basis voor een discussie. dit roept alleen maar negatieve reacties op _natuurlijk_ omdat ze gewoon beledigend zijn.

yan grange>> nee ik denk ook niet dat een roker nog op medelijden zit te wachten als hij longkanker heeft.

de rest van je verhaal begrijp ik eigenlijk niet omdat er erg veel typo's en kromme zinnen in zitten :( als je een even vertaalt dan krijg je een reactie :)

[edit: je raadt het al; typo's :( ]

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Michelos:

Ik heb inmiddels al vele klachten over jou gekregen. Ik heb je al een keer, subtiel, gewaarschuwd door je post te editen en er een ironische opmerking in te zetten. Dit heb je kennelijk gemist, helaas. Dus moet het nu maar op een minder subtiele manier:

Gedraag je netjes en houd op met flamen

Anders zal ik genoodzaakt zijn vervelend te worden.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Diadem>>>

Je hebt volgens mij mijn post gemist in een andere topic

Of ik even jou adres of telefoonnummer zou kunnen hebben als dat kan. Ik heb jou PERSOONLIJK iets te zeggen.

Verderest stel ik hierboven al dat ik me niet laat bedreigen. Als je me eraf gooit , do it. Ik zit er verder niet mee.

Zo niet , stop met je dreigementen. Alles wat ik hier te zeggen heb is naar mijn idee binnen de maatschappelijke normen. Als mensen zich geraakt of schuldig voelen is dat hun probleem. Daar kan ik verder weinig aan doen. Ik hou mij mening niet voor me.

• aatos
Op zondag 26 november 2000 22:00 schreef Michelos het volgende:
Alleereerst aan Aatos de mededeling dat als ik boven de reply een naam zet dat het commentaar dat er op volgt het commentaar is voor DIE persoon. Je reageert op commentaar die voor een ander is bedoeld, maar daar mag je ofcourse ook op ingaan. Alleen was die reply niet voor jou. Ok.
zolang je commentaar op anderen niet persoonlijk is bedoeld is het relevant voor de discussie en reageer ik er dus op.
Dwarf>>
[..]
THC is de stof die er voor zorgt dat men verslaafd kan raken. Hoe meer THC hoe beter de werking van de wiet/canabis. Hoe sterker het effect hoe groter de kans op dat men steeds weer meer wil. Niet echt off-topic vind ik dus.
[..]
Impulsief denken is anders een groot gevolg van het gebruiken van wiet. Nogmaals ,mijn mening : Het maakt je niet rustiger, het trickt je hersenen dat je rustiger bent. Echte rust doe je op in een bos of uitwaaieren op zee of in muziek of meditatie. Niet in het 'afwezig' blowen. En in tegenstelling tot deze natuurlijke manieren van rustzoeken is het effect avn wiet NIET langdurig. Zodra je uit je roes komt keer je terug in de werkelijkheid die dan vaak tegenvalt voor diegene. Logisch, het was immers een vlucht. Vluchten voor de werkelijkheid verbetert niet substantieel de kwaliteit van het leven. Maar ik vond dat ik dat al aardig duidelijk uiteen had gezet.
[..]
Dat is het hem nu juist. Het gebeurt grotendeels NIET in werksituaties en uitgaan ( het rekenhouden met een ander ). En is het WEL een probleem in discotheken ja. Mensen met CARA of Astma kunnen al helemaal niet naar discotheken.
nee, en mensen die niet van muziek houden gaan niet naar concerten. mensen die vliegangst hebben vliegen niet. en mensen die niet tegen rook of lichteffecten kunnen (bijv. epilepsie) die gaan dus niet naar de disco.
Het massale roken in cafe's/disco's zorgen ervoor dat ik nog maar 1 keer per maand uitga. En dan ben ik meteen ook de dag erna zo brak van al die rook dat ik een dag moet recupereren. De rokers hebben helaas nog de meerderheid in deze gelegenheden.
precies, de minderheid. dus waarom zou de meerderheid zich aanpassen aan die minderheid?
[..]
Haten is een groot woord. De afkeer geldt wat mij betreft niet voor de persoon maar voor zijn gewoonte en zijn vaak ongeinteresseerde houding OOK al geef ik aan dat ik er niet van gediend ben. Er zitten genoeg rokers in mijn vriendenkring , en ik kan met de meeste best goed opschieten, ze weten WEL dat ze het NIET moeten doen in mijn buurt.Doen ze het wel krijgen ze dit meteen te horen, hebben ze er schijt aan , heb ik die avond ook schijt aan hun. Simpel. Ik ben onafhankelijk daarin.
[..]
Een discussie als deze bijvoorbeeld?
En het confronteren van de desbetreffende personen met hun probleem, dat ze zelf niet als probleem zien. Of denk je dat het probleem zo hopeloos is dat je het maar moet negeren omdat ze toch doen wat ze willen?

Aatos>>
[..]
Er zijn veel betere manieren om pijn te vergeten dan het verdoven ervan.
inderdaad. genezing bijvoorbeeld. alleen hebben we het hier nou net over de gevallen waarin dat niet kan.
En wederom bestrijdt ik de het de kwaliteit zou verhogen. Al es iemand gesproken die ZWAAR stoned is en dit dus heel regelmatig doet ( niet de incidentele rokers, die zijn nog niet zo fucked up )? Komt niet veel goeds uit. Bovendien wordt het DENKEN erdoor gestimuleerd. Waardoor men zich nog verder van huis kan DENKEN. In de war raken dus.
roes lijkt me nog steeds beter dan pijn. niet? daarnaast vindt ik puur een stimulatie van het denken zoals die bij blowen gebeurt niet link. paddo's gaan bijv. veel verder.
[..]
Juist. En sommige antwoorden zullen ze nooit vinden als ze zoeken in die traditionele richtingen. Intussen liggen er allang antwoorden op een ander gebied die soelaas bieden.
als die antwoorden er liggen en ze vallen te bewijzen, dan worden ze opgenomen in de reguliere, zoals jij dat noemt 'traditionele' wetenschap.
[..]
Oh please. Stop met de doctor z'n heilige hoedje boven z'n hoofd te houden. Als je toch es de statistieken zou bekijken van medische blunders.
die heb ik met enige regelmaat gezien. niets is perfect en ook de medische wetenschap dus niet. en soms gaat er dus iets mis, ook al was het risico weloverwogen. daarnaast wordt de gezondheidszorg uitgevoerd door mensen, en die maken nou eenmaal af en toe blunders. dat is spijtig, maar niet te voorkomen, ook niet in de alternatieve tak.
En hun vaak arrogante houding iets vol te houden dat bij kwaaltje x medicijntje Y hoort zonder naar het GEVOEL van de patient te luisteren.
de meeste artsen luisteren wel naar wat de patient zegt. zonder te luisteren zouden ze namelijk geen diagnose kunnen stellen en dus ook geen behandeling kunnen uitvoeren.
Vaak kan een patient perfect aangeven dat iets hem niet goed lijkt (voor of na dat hij het medicijn heeft ingenomen) , alleen men heeft vaak niet eens meer het geduld om daar naar te luisteren. Er is immers ok nog es een zwaar tekort aan doctors en het moet allemaal snel snel snel.
ik ben het met je eens dat het huidige tekort geen lekkere werksfeer voor de mensen in de zorg oplevert en dus meer fouten. dat is echter niet veroorzaakt door de medische wetenschap, maar door het huidige politieke beleid.
[..]
Toeval bestaat niet. De doctor had beter moeten luisteren naar z'n patient ( voor zover die in staat is dat aan te geven dat wel )
hierboven accepteer je statistieken als bron. statistieken berusten onder andere op toeval. nu accepteer je toeval niet meer?
een docter kan heel goed luisteren, maar als hij perfect luistert, kijkt en ruikt aan een dobbelsteen en voorspelt wat het gaat worden en hij gooit, heeft hij het toch niet altijd goed.
[..]
Ik had het niet over BEHANDELINGEN. IK had het over mensen die volgens de doctoren ONGENEESLIJK ziek waren maar die vervolgens dat niet blijken te zijn. Je zult wel weer met je toeval aankomen, maar ik vind dit toch wel een belangrijk punt.
inderdaad is toeval genoeg om te verklaren dat er soms mensen toch ineens beter worden. er worden namelijk ook wel eens mensen beter zonder een alternatieve behandeling.
In hoeverre moet ik JOUW heilig huisje nog wel vertrouwen als een arts je de dood binnen een half jaar voorschrijft en dit vervolgens totaal niet het geval is. Waar blijf je dan toch met je geloofwaardigheid.
EN vraag het die mensen zelf maar wat die er nog van vinden. Weet je wel wat het met je doet als je je doodvonnis te horen krijgt? Die mensen weten niet waar ze mee bezig zijn.
ik heb best wel vertrouwen in de wetenschap ja. mijn vertrouwen in individuele dokters is al iets minder, omdat het maar mensen zijn. maar nog steeds denk ik dat de meeste dokters een voorspelling doen op grond van hun kennis, en het blijkt dat deze voorspellingen meestal ook wel uitkomen. niet altijd, hierbij verwijs ik weer naar toeval en menselijke fouten.
[..]
Die verschilt in het feit dat de chemica niet in je lichaam treedt
dat de chemica niet in je lichaam treedt? ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
plus dat de zuivere werking van energien of andere alternatieve geneeswijzen je systeem en gevoel duidelijk verbeteren in tegenstelling tot vele zware medicijnen.
als dit zo zou zijn dan zouden deze geneeswijzen al zijn opgenomen in de reguliere wetenschap.
Misschien een aanvulling, die jij niet wil horen maar die ik je nu toch even moet melden : een ziekte is niets anders dat een teveel aan negatieve energie samengebalt op een plaats die dan als gevolg heeft dat daar ziektekiemen kunnen ontstaan.
jaja.. wel eens van bacterien/virussen gehoord? dit zijn voor de meeste ziektes toch wel de oorzaken.. of denk jij van niet?
wat moet ik me trouwens voorstellen bij negatieve energie?
en wat bij ziektekiemen?
Zo kan iemand zgn. 'blokkades' in z'n lichaam hebben waar die , als ze niet worden verwijdert, kanker KUNNEN veroorzaken. Daarentegen , als men naar een magnetiseur zou gaan , liefst in de man- vrouw polariteit , dan heb je de mannelijke energie en de vrouwelijke( 2 personen dus ) die jouw kunnen behandelen kunnen er een hoop blokkades en negatieve energien zich een weg UIT je lichaam banen en dat heeft op zichzelf al een bevrijdende werking. Plus het feit dat je daardoor beter functioneert en je Geest dus veel energieker zodat jezelf je gezonder kunt houden ( tussen de oren , again) . Zo kunnen frustraties zich ook ophopen en dat kan ook ziektes veroorzaken. Maar goed.
dit soort verhalen ken ik wel.. jammer alleen dat als je een keer een mooi opgezette dubbelblinde proef doet, dat de theorieen dan niks meer voorstellen..
[..]
Jij kan dit stelselmatig ontkennen, maar toeval bestaat niet.
als we het wat dieper over toeval gaan hebben, op welk niveau bestaat toeval dan niet volgens jouw? en heb je ook argumenten voor je stelling?
Dit zegt genoeg over jouw vasthoudendheid aan traditionele dingen zonder ook maar enigzins de mogelijkheid aan te nemen dat er meer is dan dat.
ik ben absoluut niet traditioneel. juist erg vooruitstrevend. maar ik geloof alleen iets als het bewezen is. jammer als je dat als iets negatiefs ziet.
Mensen die spontaan beter worden zonder een behandeling zouden moeten spreken van een wonder dat hem gegeven is. Immers: jouw traditionele geneeswijzen voorzagen alleen de dood, die niet gebeurde.
==> toeval

wat versta je onder een wonder?
Maar de Geest is sterk. Sterker dan het stof , en die kan HEEL veel bewerkstelligen.
huh? aangezien het behoorlijk verschillende niveau's zijn, hoe kan je dan hardmaken dat het ene sterker is?
[..]
Ik had het hier niet over dat ze dat daadwerkelijk voelde. Ik had het over , NA het STOPPEN van het innemen van medicamenten , ze dus geen GIF meer innamen ( anders gezegd zware medicijnen dus ), dat er een last van hun schouders viel omdat dat soort dingen hun KWALITEIT en dagelijkse conditie en WELZIJN beinvloedde.
sommige zware medicijnen hebben inderdaad bijwerkingen waar je je flink beroerd van kan voelen. maar dat wil niet zeggen dat ze niet tegen de ziekte helpen.
Maar dat wisten ze pas toen ze het niet meer innamen in combinatie met die alternatieve methoden die hun nog es aansterkten in hun krachten tegen de ziekte. Bovendien, als JIJ gifstoffen niet voelt , hoeft dat niet voor andere mensen te gelden.
ook dit is ondezocht, niemand voelt het als ze zijn besmet met een ziekte. pas als de ziekte uitwerkingen heeft in het lichaam voel je het
Iemand kan heel duidelijk allergies zijn voor bepaalde stoffen en dat ook aanvoelen. Zeker na herhaaldelijk gebruik. Waarom denk je dat chronisch zieken die die medicamenten krijgen voorgeschreven en elke dag moeten innemen een vreselijke AFKEER krijgen van die dingen.
die afkeer onstaat doordat mensen wel de bijwerkingen voelen(pijn, beroerd, misselijk, ellende), maar niet de werking van die medicijnen tegen de ziekte.
Ga maar es kijken bij mentale instellingen die de patienten maar verdoven en drogeren. Die mensen zijn echt niet allemaal gek. Dat wordt hen maar voorgehouden.
uit welke behoefte van de verpleegkundigen en artsen wordt dan dit grote complot in stand gehouden?
En omdat hun het probleem niet kunnen beduiden/snappen stoppen ze hen maar vol.
[..]
Placebo effect of niet, het werkt. Jij wilt niet in die dingen geloven , jouw recht. Maar dit betekent nog niet dat het niet bestaat. Als het zo makkelijk is , waarom werkt JOUW placebo effect dan niet in DEZE gevallen met de traditionele geneeskunde. " Hier patient. Ik heb het geneesmiddel voor je!! Nu wordt je beter!" .
placebo effect werkt zeker wel bewezen in veel gevallen.
OMDAT via chemie dat soort dingen niet kunnen gebeuren. Het heeft nl. van doen met je Geest, die dingen in werking kunnen zetten. En wel met een HELDERE geest. Geen vergiftigd systeem.Geestelijke fitheid.
waarom kan dat met chemie niet? de hersenen zijn, nogmaals, een grote bak chemicalien.
[..]
Tuurlijk hoort ie er bij. Maar hij is niet geschapen om de natuur te verneuken. Hij is geschapen en hier 'neergezet' om in harmonie met de natuur te leven in liefde en Vrede.
ik begrijp hieruit dat je ook niet gelooft in de evolutietheorie. ik aan de andere kant geloof niet in god. dan kunnen we op dat punt misschien beter stoppen, dat leid maar af van waar het over ging.
Dat ie dat niet doet is zijn EIGEN arrogantie en Egoisme . EN daar gaat het dus fout.
verder: vulkaan uitbarstingen vallen percentueel natuurlijk in het niet qua vervuiling in vergelijking met ONZE bijdrage.
op sommige punten zeker niet. zwaveluitstoot is er een van.
Alleen al de verdorven daad van Mr. Hoessein in Irak in '90 met het aansteken van die honderden oliebrnnen heeft al meer rotzooi in de atmosfeer gestort dan ik weet niet hoeveel vulkaanuitbarstingen. Je kun lekker blijven ontkennen en blinde-man spelen, dat maakt je echter een erg onverantwoordelijke aardbewoner die ook nog es te arrogant is om zijn vervuilings-bijdrage ( de mens in het algemeen ) onder ogen te zien.
ik vindt mezelf niet onverantwoordelijk. ook ik wil een leuke wereld voor mijn kinderen en de voortgang van de mensheid vindt ik ook belangrijk. ik kan alleen wel relativeren wat de mensheid uitmaakt op een iets grotere schaal dan waar jij op kijkt.
Verschil tussen radioactiviteit van de zon en onze radio-activiteit? Ben je nu serieus of zit je aan de drugs of wat?
Ga jij morgen effe naar Aruba en ga es lekker zonnen voor een paar daagjes.Wip vervolgens een binnen bij Tsjernobyl of eet daar wat spinazie uit de omgeving en ga daarna het verschil meten in straling.
rondom tsjernobyl wonen weer mensen. er is verband aangetoond tussen zonnen op aruba en huidkanker.
Damn. Wat ben jij naief. Laten we hopen trouwens dat die zon ZO blijft . Als jij het voor het zeggen had dan was de aantasting van die ozonlaag , die ons NOG beschermt , geen zaak van lange termijn meer, blijkbaar.
waar maak je dit uit op? ik heb niets gezegd wat in die richting wijst.
Jij hebt immers overal lak aan.
En als je dit voorbeeld flauw vind, nou , daar had ik het HIER dus over. Vervuilende radioactiviteit . Niet het veilige , dat er ook genoeg is.
ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
[..]
Great. Het interesseert je geen bal als er een ondergang zou plaatsvinden ( die er niet komt.. ).
hadden we het over naief?? waarom komt er geen ondergang? welke soort heeft het eeuwig uitgehouden? ook zeer succesvolle soorten zijn uitgestorven. de mens kan nog zo succesvol zijn, als er een iets te grote komeet op de aarde knalt is het afgelopen.
Dat geeft alweer perfect weer hoeveel eerbied je hebt voor de huidige natuur en Aarde. Forgive me, ik kan het niet anders , zeggen maar je bent een Arrogante L*L with a capital L.
laten we het nou niet persoonlijk maken. bovendien heb ik best respect voor de natuur en de aarde. ik kan die zaken alleen wel relativeren, misschien kan jij dat ook proberen?
Het effect is groot voor het heelal.Het legt de totale Universele evolutie stil. Er is echt geen mogelijkheid meer voor een nieuw Begin zoals we dat na de Zondvloed kennen. Dat vergt inzicht.
de totale universele evolutie? vaag begrip. maar ik neem aan dat je hiermee de evolutie bedoeld? die wordt niet stopgezet door het uitsterven van een soort. per definitie niet.

een nieuw begin na de zondvloed? alsjeblieft, kom niet met dat soort ideeen aanzetten. hou die maar in de andere thread. we raken weer erg off-topic
In de topic op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/41598/8 leg ik dat uit. Maar dat eigenlijk hoef je niet te bekijken want dat is geen begrijpelijke informatie voor jou, weet ik zeker.
ik begrijp wel wat je bedoelt. ik ben het er alleen niet mee eens.
[..]
Het NEP-moment tijdens het blowen is rustig ja. ECHTER. De gevolgen als je weer het normale leven in gaat zijn WEL vaak onbegrip ,agressie en vooral slechte communicatie
ik ken genoeg mensen die blowen en agressiviteit is ook na het blowen ver te zoeken. in ieder geval ben ik het verband nooit tegengekomen in wetenschappelijke literatuur.
( Of je moet de hele dag blijven blowen , dan keer je helemaal nooit terug in de realiteit en dan heb je er ook geen last van ). Bij deze dus: Er is GEEN enkele blower ( en dan een die het heel regelmatig doet ) die een GOEIE relatie kan opbouwen met OF een vriendin of een WERKGEVER.
voorbeelden zien? ik ken er genoeg. daarnaast ben ik het wel met je eens dat de meeste blowers dat niet kunnen. maar dat wil niet zeggen dat het blowen er de oorzaak van is. ik denk dat het meer komt omdat die mensen andere oorzaken hebben, die zowel het blowen als de onstabiele relaties veroorzaken.
Omdat men in een roes leeft en altijd achter de feiten aanloopt. Ik heb al HEEL veel mensen , die blowde , met problemen zien weggaan bij een werkgever of in een relatie omdat ze niks fatsoendelijks konden opbouwen. Vaak te laat, geen discipline etc etc. Neem die studenten die veel blowen ook maar es onder de loep, die spijbelen veel HOGER dan gemiddeld.
zie vorige reactie.. je haalt oorzaak en gevolg zomaar bij elkaar zonder aantoonbaar verband.
DUFFIGHEID.
[..]
Ja en nee. Kruiden zijn gemaakt door de natuur volgens volledige natuurlijke wetten en groei ( God )
alles op aarde blijft aan de natuurwetten voldoen. dus ook kruiden, maar ook medicijnen die in fabrieken worden gemaakt.
. Bovendien, zijn ze 100 % biologisch afbreekbaar en geven ze geen enkele afvalstoffen in de natuur. Een kruid vergaat fijn in de grond en daar groeit weer mooi iets anders het jaar erop. De bestandsdelen die erin zitten zijn vaak niet geschikt voor de mens, giftig dus, en vaak wel. Dat onderzoek gaat nog steeds voort en nog steeds ontdekt men nieuwe planten die iets kunnen bijdragen aan geneeskunde. Er zijn nog zoveel onontdekte planten en dieren/vissen die stoffen kunnen bevatten/aanmaken voor dat ene wondermiddel voor kanker of aids of MS of whatever.
ben ik het mee eens. maar dat wil niet zeggen dat als je de werkzame stof in een fabriek maakt, dat het dan ineens slecht is.
Dat je de bestandsdelen dus chemie noemt, kan ik wel inkomen ja. Waar het mij omgaat is de gevolgen van KUNSTMATIG gemaakte geneesmiddelen die gebaseerd wordt op de tradionele elementen. Een pijnstiller als morphine bevat toch maar weinig planten-bestandsdelen. De meeste zijn allemaal gemanipuleerde, kunstmatige chemie-ingredienten, die een hoop afvalstoffen als gevolg hebben ook nog.
of een stof van in de natuur vrij voorkomt of niet, wat is het verschil?
Of je moet de homeopathie nemen.
[..]
En wat zou slechter zijn is de vraag. Ik ben geen kruiden-geneeskundige ( aan daar gooi jij het de hele tijd op, maar dat is meer een kleine tak van het totale alternatieve waar ik het over heb )maar als ik dat wel was, en ik wist dat een bepaald plantje goed was voor iets als bv. migraine dan zou ik het proberen i.p.v. elke keer die nerofen pijnstiller die dus niet werkt omdat de migraine steeds terugkomt.
kan het niet zijn dat dat plantje misschien ook als pijnstiller dient? en wat is er mis met pijnstillers als de genezing niet (direct) voorhanden is?
Maar dit is eigenlijk ook geen beste manier, omdat ik normaal uitga van de aanpak bij de oorzaak en niet het gevolg bestrijden. Maar lees dat maar even terug na, ik blijf niet bezig.
als de oorzaken niet direct te bestrijden zijn, wat is er dan mis met de gevolgen (tijdelijk) te bestrijden? maar dit heb ik net ook al gezegd, je zou ook even terug kunnen lezen......
[..]
Omdat er een hele brede stroming is ontstaan die wel BAAT hebben hebben gehad bij behandelingen. Alleen wil jij dat niet horen of ontken je die waarheid liever d.m.v. het TOEVAL of andere effecten.
zodra het toeval deze resultaten niet meer kan verklaren, en de behandeling dus werkt, wordt deze opgenomen in de reguliere wetenschap.
Er is wel een HELE hoop toeval inmiddels dan...
de statistiek houdt zich hiermee bezig. er is inderdaad een hele hoop toeval. en die kan hier prima toegepast worden.
[..]
Mooi :Z . Dus zelfs als het volstrekt bewezen kwakzalverij zou zijn gaan verzekeringen het ook vergoeden?
aangezien onbewezen behandelingen worden vergoed, ja. ik zie overigens het overgrote deel van de alternatieve behandelingen als kwakzalverij.
Die zijn toch ook niet scheel. Als er idd genoeg vraag is en draagvlak en acceptatie DAN PAS kan dat in die verzekeringskringen erdoor gedrukt worden.
kennelijk is er genoeg vraag en draagvlak.
Het draait toch allemaal om geld, en dus als het een drogreden zou zijn dan wordt dat echt niet doorgezet in die bedrijven.
wat bedoel je precies?[quote]

Nee het is gewoon al zo geaccepteerd dat men erin DURFT te geloven omdat er genoeg bewijs is van de mensen zelf.
[quote]

heb je het over individuele gevallen? daar kan je niks mee, dat is weer toeval.
[..]
Ik had het hier over huis,tuin en keuken kwaaltjes niet over zulke aandoeningen. Zoals jij commentaar geeft kun je overal wel hiaten vinden. Das vermoeiend flauw. Beter lezen en het principe doorgronden waar ik het over hebt i.p.v. over elke letter vallen schiet wat beter op denk ik.
ik val niet over elke letter. als jij iets zegt dan zoek ik naar het idee erachter en denk erover na. denk ik dat het niet klopt dan probeer ik het te weerleggen.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ehm jongens, effe niet gaan flamen hier, kee?
Niet persoonlijk bedoeld of zo, wil dus ook geen antwoorden op deze post, maar ik denk niet dat er iemand hier gebaat is bij bekvechten. Ik heb er in elk geval een hekel aan, ook als ik het zelf doe.

• JoeyGnarf
  • Laatst online: 15-12-2025
Hmmmm.
Ik lees praktisch alle topics in W&L. Ik reageer (bewust) maar heel weinig.
Maar zoveel als men hier weer eens aan het quoten is...
Mag het ff wat minder?

• aatos
ik quote veel zodat het duidelijk is waar ik op reageer en waar we het over hebben.

dat michelos zijn geduld verliest en begint te posten uit emotie en daarbij off-topic raakt is niet mijn schuld.

naar mijn mening blijft ik zakelijk en on-topic

als iemand er anders over denkt dan hoor ik dat graag, met de betreffende stukjes gequote erbij.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Okee, weer terug on topic. :)

Verwijderd

Tjé zeg.... niet alleen drank maakt meer kapot dan je liefhebt zie ik alweer...

Toch heb ik het idee dat roken en verslaving tussen de oren zit... zo moeilijk is het toch niet?? Pakje weggooien, een paar k*tdagen, en dan maar gewoon veel afleiding zoeken... Klaar...

Zo werkt dat toch met alles?? Gewoon hard zijn, daar word je sterk van. Als één iemand met roken kan stoppen waarom zou het een ander dan uiteindelijk niet lukken?? Een feit is dat het mogelijk is. En ook al zit niet iedereen hetzelfde in elkaar... het moet te doen zijn denk ik dan.

En als je dat idee maar in je hoofd hebt kom je al een stuk verder. (Werkte bij mij wel in ieder geval) :)

Verwijderd

Nou...ik heb er ook altijd zo een hekel aan.
Ik heb niet al jullie reacties gelezen.

Maar ik heb zelf ook astma en vind het vreselijk als iemand naast mij aan het roken is.

Ik kan er niet tegen. En als je dan ergens anders gaat staan of zitten kijken ze je raar aan en als je het vraag of ze even niet willen roken dan is het in de meeste gevallen dat je je kop moet houden en niet zo moet zieken. Dit is mijn ervaring.

En je kleren gaan er zo ontzettend van stinken....bha :r

De meeste rokers zijn egoisten

• MicroWhale
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

Wat een hoop gelul om niks zeg:

-Ik zou er niet eens op reageren als iemand probeert te weerleggen dat roken slecht is.
-Medicijnen hebben met dit onderwerp niks te maken.
-Wat je bij je sigaret gooit moet je zelf weten, maar het blijft slecht voor je longen.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Het schijnt dat de fabrikanten bij de tabak nog een geheime substantie gooien die uiterst verslavend werkt. De nicotine op zich is niet zo verslavend als dat spul wat ze erin mieteren. Maar wat voor waarde je hier aan moet hechten is dus de vraag, want de fabrikanten ontkennen dit natuurlijk.

Verwijderd

Aatos en Michelos >>>

FF serieus he. Ik kan er een fulltime baan va ngaan maken om jullie reacties hier alleen al te gaan zitten lezen. Hou het ietsje korter.

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 13:41 schreef Apoc2 het volgende:
Aatos en Michelos >>>

FF serieus he. Ik kan er een fulltime baan va ngaan maken om jullie reacties hier alleen al te gaan zitten lezen. Hou het ietsje korter.
idd, als ik al die LL lange reacties zie heb ik ook geen zin om 't te gaan lezen.

Verwijderd

Ik rook zelf niet, heb ook nooit gerookt en het kan me echt geen kont schelen of iemand rookt of niet.

Ik vind het echt niet erg om in de rokerscoupe ofzo te zitten. Het boeit me echt uitermate weinig of mensen roken waar ik bijzit. Als ze dat fijn vinden dan doen ze dat toch lekker? Wat interesseert mij dat nou.

Beetje gezeik hoor. (Niet als je astma hebt natuurlijk)

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 13:41 schreef Apoc2 het volgende:
Aatos en Michelos >>>

Hmmm als het nou nog een beetje betaald... dan ben ik je eerste collega :+

• Diadem

Diadem

fossiel

Kan er hier een redo from start plaatsvinden? Waar gaat dit in hemelsnaam nog over? De eerste paar posts van Michelos waren zeer goed, maar daarna is volgens mij deze draad totaal offtopic geraakt...

Kunnen we dus terug naar het begin, want dat was tenminste interessant...

btw: Grappig dat ik het met Michelos eens ben. Tenminste, wat zijn eerst 3 reacties. Daarna raakt het toch snel offtopic...

btw2: Michelos, zoals ik in de andere draad ook zeg: als je me iets wilt vragen dan heb ik ICQ en email.. Kijk maar in mijn profile.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

ja, als hier nog posts over het topic zijn dan wil ik wel reageren, aangezien ik me daar tot verplicht voel, omdat ik in het donor topic eigenlijk over dit onderwerp ben begonnen, en omdat ik zo ongeveer de enige roker ben die hier post...

nb: ik heb die lange posts niet meer gelezen want ik heb wel andere dingen te doen.

Verwijderd

OK ze waren misschien wat lang. Maar toch staat er overal inzichtelijke informatie in voor de desbetreffende meneer/vraag die het niet snapt.

Voor de rest hou ik me er nu ook buiten. Alles wat ik hier heb gepost is duidelijk genoeg uitgelegd. Diegene die het nu nog niet snappen ( Aatos ? ) , kan ik niet verder helpen. Dat heeft met inzichtelijke kwaliteiten van doen. Sorry. (stiekem denk ik ook dat je zelf nog blowed en dat je gewoon je eigen gewoonte verdedigd )

Over het off-topic zijn van geneeskunde hiero: Iemand begon over blowen=roken. En daar vloeide de Canabis-in-geneeskunde discussie uit voort.

Verder geef ik hier misschien wel erg veel informatie voor mensen die erg in hokjes denken , dus kan ik wel begrijpen dat sommige de materie niet gelijk kunnen bevatten. Dat vergt tijd. En geduld.

Voor diegene die het wel snappen/mee eens zijn : doorzetten. Rokers komen vroeg of laat toch ook op het matje.

btw, Als je nu weer letter voor letter gaat quoten, moet ik je negeren Aatos. Dan wordt het me te zielig. Verderst , jij je mening ik de mijne en wij zullen er nooit uitkomen.
So no replies. Heb ik nu ook van afgezien na die nieuwe (mega)posts van je last night die niks anders zegt dan dat je ervoor had gezegd.
Bij jou heeft het allemaal wat meer tijd nodig om allemaal door te dringen in die braadpan. Keep smilin' nu. :)

Verwijderd

dwarf >>>
omdat ik in het donor topic eigenlijk over dit onderwerp ben begonnen
Ahum, nou niet met mijn eer gaan strijken he? Check het donor topic maar ;)

Michelos >>>
En daar vloeide de Canabis-in-geneeskunde discussie uit voort.
Sorry dat ik weer over begin. MAar de resulaten die ik bij MS patiënten heb gezein waren vooral van lichamelijke en niet van geestelijke aard. Zware MS patiënten hebben grote moeite met het aansturen van hun spieren doordat zenuwen defect zijn. Op een of andere manier schijnt Cannabis hier bij te helpen. Zo werden o.a. het handschrift voor en na een blowtje vergeleken. Veel patiënten konden voor het roken amper schrijven, echter na afloop waren velen in staat tot het produceren van een enigszins redelijk handschrift.

• aatos
ik zal niet meer inhoudelijk reageren op je stellingen. maar je gaat nu echt te ver. we discussieren hier dacht over theorieen, stellingen en argumenten daarvoor. wat we niet doen is op de man spelen.
dat jij mij ervan beschuldigd van in hokjes denken en blowen, en aan mijn inzichtelijke capaciteiten twijfelt, is onafgezien van het feit dat dat soort kwaliteiten totaal los staan van deze discussie, onacceptabel.

dat ik in herhaling val is gewoon omdat diezelfde argumenten steeds van toepassing zijn op jouw stellingen.

toen je in een eerdere post een belediging naar mij uitte, heb ik daar niet op gereageerd. ik kan me voorstellen dat iemand in een verhitte discussie zijn emoties niet kan beheersen. maar dit gaat iets verder en daar ben ik niet van gediend. ik moet je verzoeken om daarmee te stoppen.
als je kiest om mij te negeren, so be it. jammer.

maar ga mij niet beledigen.

Verwijderd

apoc2>>
mja, wat jij wil hoor :) jij bent het onderwerp begonnen en ik heb het topic gesuggereerd en zoef! heeft em gemaakt... no hard feelings on that one baby :)

ok, maar aangezien ik dan deze ON-TOPIC discussie wel nieuw leven in wil blazen hier een paar vragen:

vanwaar de zeer ongenuanceerde uitspraken over rokers (waarbij een ernstige vorm van misplaatste generalisatie plaats vindt) door de extreme anti-rokers?
en als daar een antwoord op komt: wat denk je met deze uitspraken te bereiken? volgens mij oogst je daar alleen maar verzet mee.

waarom zijn er nog geen non-smoking cafe's en discotheken? is de vraag er naar niet groot genoeg? is die niet goed duidelijk bij de horeca?

en please, kom nou niet weer met die botte uitspraken, want daar wordt ik wel een klein beetje moe van.

Verwijderd

apoc>>
Zo werden o.a. het handschrift voor en na een blowtje vergeleken. Veel patiënten konden voor het roken amper schrijven, echter na afloop waren velen in staat tot het produceren van een enigszins redelijk handschrift.
Ik ga niet weer beginnen. In de comments staan mijn mening ( maar wou je immers niet lezen omdat ze te lang zijn ). Ik zou alleen nog willen zeggen: volg die mensen die het dagelijks gebruiken es . Laat dan maar es een documentaire gemaakt worden erover hoe men functioneert. Ik ga het nu over een andere boeg gooien, omdat ik er flauw van wordt: dat hun zo goed kunnen schrijven ineens hangt waarschijnlijk samen met dat een Geest zijn hand bestuurt omdat hij zo STONED is die ie het zelf niet meer weet /bestuurt en zijn mind zich overgeeft aan een andere entiteit. Zie topic geesten. :+ Het zou kunnen , btw .( onder het motto creatief gaten zoeken in iemands stelling , wat hier zo vaak wordt gedaan)

Aatos>>

Zucht. Er staan wat suggesties in maar mij nu beschuldigen ,op basis van deze dingen , van op-de-man-spelen is meer je eigen probleem.
Trek je je die suggesties aan dan?

Verder geen trek meer in Ja / Nee.

Neverending story.

dwarf>>
waarom zijn er nog geen non-smoking cafe's en discotheken? is de vraag er naar niet groot genoeg? is die niet goed duidelijk bij de horeca?
Maybe omdat de meerderheid voor de rokers is in deze plaatsen.
Of dat een hele hoop eigenaren allemaal zelf rokers zijn die aan dit circus mee doen en niet anders willen. Roken bevordert immers ook nog es de dorst. Goed voor de drank-omzet.
Restaurants hebben overigens wel no-smokin sections.

Verwijderd

Roken moet mogen zolang er idd niemand last van heeft

Verwijderd

Nee dank je!!

• sanderb
  • Laatst online: 23:55
Hier wil ik ook wel even op reageren.
Ik ben zelf ïemand die rookt. ik ben echt verslaafd. Ik doe niet zielig hierover, dit is mijn eigen keuze...hoe dom die dan ook mag zijn.

Ik ben zelf begonnen met echt roken (dus niet in het weekend een sigaretje om stoer te doen...en ja, ik ben mans genoeg om te zeggen dat het daar mee begonnen is, zoals bij de meeste rokers) toen ik in een behoorlijke k*ttijd zat waarvan de oorzaak buiten mijn schuld en de oplossing buiten mijn bereik lag. Wederom geen excuus, maar op zo'n moment ben je wat ontvankelijker.

Ik ben zelf echter van mening dat ik geen asociale roker ben. Als ik bij iemand thuis kom rook ik niet tenzij die persoon zelf ook rookt. Als iemand aangeeft niet tegen roken te kunnen, rook ik ook niet! Bij kleine kinderen rook ik zowiezo niet.
Dat zijn dingen die ik als vanzelfsprekend zie en ik klop mezelf daar ook niet voor op de borst! Maar het gaat mij te ver dat ALLE rokers hier als asociaal gezien worden.

Wat stoppen betrefd..ik zou willen dat ik het kon. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar het is gewoon moeilijk. Ik ken de gevolgen en weet dat die schadelijk zijn. Over de gezoondheidszorg die hier voor moet opdraaien: Ik ben 21..nooit ziek, ik sport, heb nooit in een ziekenhuis gelegen, heb nooit ernstige blessures en ik betaal net als iedereen premies. ik slik geen medicijnen omdat ik daar niet in geloof. Dan heb ik het dus over simpele dingen als paracetamol e.d. Voor de rest heb ik ook geen medicijnen nodig, omdat ik buiten dat roken goed voor mezelf zorg.

mijn vader heeft zijn hele leven gerookt. Is gestopt op het moment dat hij 2 kleine kinderen kreeg ( mijn halfzusjes) En nu 3 mannden later wordt er kanker bij hem gevonden. Prostaatkanker: niet gerelateerd aan het roken dus! Kom mij nu dus niet aan dat dit zijn eigen schuld is!!

Wat ik mis in alle verhalen hier is dat je 2 vormen van verslaafdheid hebt: de lichamelijke en de geestelijke verslaving. De laatste vorm is de ergste, omdat je er bijna niet vanaf komt. Zoals gezegd rook ik veel, maar dat neemt niet weg dat ik best een paar uur zonder sigaret kan. een roker kan altijd rekening houden met anderen en dan even niet roken! Die drang om dan toch te moeten roken is psychisch. Ik kan zelf uit met 5 sigaretten per dag. dat is de lichamelijke verslaving. alles wat ik meer rook is uit verveling.

Jullie zullen nu zeggen: waarom stop je dan niet of minder je niet op zijn minst?
goeie vraag! Ik heb hem mezlef vaak gesteld en misschien ben ik inderdad wel te zwak.
Maar als ik om me heen kijk zie ik geen echte redenen. GEzondheid? zie het verhaal van mijn vader.
Op sociaal gebied? In mijn vriendenkring zitten fanatieke antirokers. Die kunnen met mij echter prima overweg, omdat ik daar rekening mee hou. Ik heb zelfs evem iets met een meisje gehad die het aanraken van een leeg sigaretten pakje al verschrikkelijk vindt :) En met zoenen ook geen probleem als je in plaats van shag een sigaret op steekt en kauwgum doet wonderen. *D

Ik hoop dat ik hier in ieder geval even duidelijk heb kunnen maken dat je niet alle rokers over een kam kan en mag scheren!:(
EN denk even na voordat je mensen kanker gaat toewensen :?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

sanderb>>
vriend *D
ik ben het helemaal met je eens!

Verwijderd

Sander B >>>
EN denk even na voordat je mensen kanker gaat toewensen
Ik kan me niet herinneren at iemand hier een ander kanker toegewenst heeft. Ik heb zelf wel gezegd dat als je na 20 jaar roken lonkanker krijgt het in mijn ogen volkomen je eigen schuld is en je dan niet om medelijden moet gaan zitten zeuren.

Feit blijft dat je niemand kanker toewenst.

• sanderb
Op zaterdag 25 november 2000 01:34 schreef Apoc2 het volgende:

Rokers kunnen allemaal de kanker krijgen.

.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• sanderb
maar goed...ik begrijp dat je het niet zo bot bedoeld had al het er stond.

• JoeyGnarf
  • Laatst online: 15-12-2025
Sander B: ik geef je ook helemaal gelijk. Dit heb ik echter ook al in andere topics op bijna dezelfde manier uiteengezet. Bij sommige mensen op dit forum heeft het echter ook geen zin om dit nogmaals te doen, helaas.

Michelos: over dat denken in hokjes. Ik geloof dat jij daar ook een handje van hebt. Ik heb binnen en buiten mijn familie de keiharde en niet te ontkennen baten gezien van het roken van canabis door MS patiënten. Zij gingen er lichamelijk op vooruit, en inderdaad zolang ze "onder invloed" waren. Twee van die mensen moesten er na een maand of 4 mee stoppen, omdat zij in het ziekenhuis opgenomen moesten worden (1 van de twee lag op sterven). Dat ging hen allebei zonder problemen af.
En dat terwijl ze toch 2 keer per dag per persoon wat moesten hebben. En het mooiste is dat die mensen NOOIT in een roes hebben geleefd, of wat dan ook (helaas ken ik wel anderen die wel in die roes leven, maar dat heten dan 'gezonde mensen').
Dus dat alle gebruik van canabis slecht is kan ik helaas niet beamen.

Verwijderd

Komt idd erg bot over. Ik weet de context niet meer, maar komt idd erg bot over.

Zulke dingen denk ik eigenlijk alleen maar als ik door een rookcoupe moet lopen en al die stumpers zie zitten roken. En ook dan denk ik dat alleen maar wens het niemand serieus toe.

Mijn excuses daarvoor dan.

• aatos
Op dinsdag 28 november 2000 15:18 schreef sanderb het volgende:
Hier wil ik ook wel even op reageren.
Ik ben zelf ïemand die rookt. ik ben echt verslaafd. Ik doe niet zielig hierover, dit is mijn eigen keuze...hoe dom die dan ook mag zijn.

Ik ben zelf begonnen met echt roken (dus niet in het weekend een sigaretje om stoer te doen...en ja, ik ben mans genoeg om te zeggen dat het daar mee begonnen is, zoals bij de meeste rokers) toen ik in een behoorlijke k*ttijd zat waarvan de oorzaak buiten mijn schuld en de oplossing buiten mijn bereik lag. Wederom geen excuus, maar op zo'n moment ben je wat ontvankelijker.

Ik ben zelf echter van mening dat ik geen asociale roker ben. Als ik bij iemand thuis kom rook ik niet tenzij die persoon zelf ook rookt. Als iemand aangeeft niet tegen roken te kunnen, rook ik ook niet! Bij kleine kinderen rook ik zowiezo niet.
Dat zijn dingen die ik als vanzelfsprekend zie en ik klop mezelf daar ook niet voor op de borst! Maar het gaat mij te ver dat ALLE rokers hier als asociaal gezien worden.

Wat stoppen betrefd..ik zou willen dat ik het kon. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar het is gewoon moeilijk. Ik ken de gevolgen en weet dat die schadelijk zijn. Over de gezoondheidszorg die hier voor moet opdraaien: Ik ben 21..nooit ziek, ik sport, heb nooit in een ziekenhuis gelegen, heb nooit ernstige blessures en ik betaal net als iedereen premies. ik slik geen medicijnen omdat ik daar niet in geloof. Dan heb ik het dus over simpele dingen als paracetamol e.d. Voor de rest heb ik ook geen medicijnen nodig, omdat ik buiten dat roken goed voor mezelf zorg.

mijn vader heeft zijn hele leven gerookt. Is gestopt op het moment dat hij 2 kleine kinderen kreeg ( mijn halfzusjes) En nu 3 mannden later wordt er kanker bij hem gevonden. Prostaatkanker: niet gerelateerd aan het roken dus! Kom mij nu dus niet aan dat dit zijn eigen schuld is!!

Wat ik mis in alle verhalen hier is dat je 2 vormen van verslaafdheid hebt: de lichamelijke en de geestelijke verslaving. De laatste vorm is de ergste, omdat je er bijna niet vanaf komt. Zoals gezegd rook ik veel, maar dat neemt niet weg dat ik best een paar uur zonder sigaret kan. een roker kan altijd rekening houden met anderen en dan even niet roken! Die drang om dan toch te moeten roken is psychisch. Ik kan zelf uit met 5 sigaretten per dag. dat is de lichamelijke verslaving. alles wat ik meer rook is uit verveling.

Jullie zullen nu zeggen: waarom stop je dan niet of minder je niet op zijn minst?
goeie vraag! Ik heb hem mezlef vaak gesteld en misschien ben ik inderdad wel te zwak.
Maar als ik om me heen kijk zie ik geen echte redenen. GEzondheid? zie het verhaal van mijn vader.
Op sociaal gebied? In mijn vriendenkring zitten fanatieke antirokers. Die kunnen met mij echter prima overweg, omdat ik daar rekening mee hou. Ik heb zelfs evem iets met een meisje gehad die het aanraken van een leeg sigaretten pakje al verschrikkelijk vindt :) En met zoenen ook geen probleem als je in plaats van shag een sigaret op steekt en kauwgum doet wonderen. *D

Ik hoop dat ik hier in ieder geval even duidelijk heb kunnen maken dat je niet alle rokers over een kam kan en mag scheren!:(
EN denk even na voordat je mensen kanker gaat toewensen :?
dit is denk ik waarom mensen niet 'kunnen' stoppen. ze geloven eigenlijk niet dat het slecht is, en dus willen ze het gewoon niet hard genoeg.

deze post bevestigd dat idee. je geeft eerst aan:
Ik ken de gevolgen en weet dat die schadelijk zijn.
maar later kom je daar op terug:
dit bevestigt lijkt mij dat je toch op z'n minst niet zeker bent over de gezondheidsrisico's, en als excuus je vader's gezondheid gebruikt. dit wordt door veel rokers gedaan, hoewel één geval natuurlijk geheel niets zegt over de risico's in het algemeen.

overigens is dit geen aanval, ik denk alleen dat dit, wat anderen vaak 'zwakheid' noemen wel vaak de oorzaak van een verslaving is.

ik ben er van overtuigd dat als je echt wil stoppen, je dan gewoon in een keer stopt en nooit meer geestelijk behoefte hebt om te roken. de lichamelijke behoefte is ook na een week wel weg. bij veel zwaar verslavende stoffen is de lichamelijke afhankelijkheid ook snel weg (heroine: 3 dagen), alleen is de geestelijke afhankelijkheid daar te groot: als je herionejunk bent en je hebt verder geen leven, dan wil je ook niet stoppen met gebruiken.

Verwijderd

Raven>>>
Twee van die mensen moesten er na een maand of 4 mee stoppen, omdat zij in het ziekenhuis opgenomen moesten worden (1 van de twee lag op sterven).
Oh. Dat is heel triest voor deze mensen , vind ik.
Maar :) . Het roken vermindert ook nog es je weerstand: witte bloedlichaampjes worden vernietigd. Je defense-systeem wordt aangestast ( statistisch bewezen dat rokers meer ziek zijn dan niet-rokers btw) . Aangezien deze mensen al zwak zijn qua anti-stoffen e.d. doordat men geestelijk/lichamelijk niet goed in hun vel zit is het gebruik/roken dus een nog grotere aantasting. Je verhaal zou best kunnen opgaan voor het lichamelijke en dus een hele korte termijn. Maar op de lange termijn ben je bezig met je eigen systeem helemaal te ontregelen en verzwakken. Ik zou m.a.w. zijn ziekenhuis opname kunnen relateren aan zijn wietgebruik, dat zijn conditie zodanig verslechterde dat zijn eigen systeem begon te haperen.

Dat die mensen nooit in een roes hebben geleefd geloof ik niet. Dat zou ik zelf willen beoordelen en niet van een roker willen aannemen, helaas. Ik heb andere bewijzen/ervaringen en verhalen van professionele mensen. Het zou mooi zijn als ze er eens een documentaire van maken , en ze ook es hun geestlijke conditie ervoor en erna goed onder de loep nemen.

sanderb>>
Nou sluit het toch maar niet uit. Ten eerste , al die gifstoffen die hij al die jaren binnen heeft gerookt kunnen zich ophopen ( in de longen, bloedetc )en dus op een later moment zich manifesteren in kankers.
Bovendien is het een gegeven dat als je stopt, dat men door een dal gaat. Afkicken.
Algemeen bekend dat daar een periode van ziekte bij hoort. Ik ben zelf 3 weken goed ziek geweest ervan. Zie het maar zo: je lichaam probeert zich te ontdoen van stoffen die er niet meer in horen zitten en als je bent gestopt kan het daarmee beginnen. Men voelt zich ook meestal na dit uitzieken een stuk beter dan ervoor, toen ,men nog dagelijks rookte. Sauna is dus ideaal dan.
Zijn postaatkanker kan dus alsnog een gevolg zijn, van een te veel aan gif , binnegekomen via het roken. Plus zijn witte bloedlichaampjes waren ook niet echt op peil denk ik. No defense voor kwaadaardige cellen , die constant proberen je systeem te ondermijnen maar het meestal niet lukt als je gezond bent.

Verder zeg je zelf al dat stoppen moeilijk is. Wat is precies moeilijk , denk je. Waarom mislukte het dan?

Verwijderd

aatos>>
kap es met dat quoten van complete posts man! de posts staan toch in chronologische volgorde en als je gewoon boven een reactie zet aan wie die gepost is dan kan een andere lezer eventueel terug scrollen. kortom; tis nutteloos en irritant.

michelos>>
stoppen met roken is moeilijk omdat je lichamelijk EN geestelijk verslaafd bent.
het lichamelijke is het ergste niet; ik heb elke dag een lichte vorm van nicotine gebrek omdat ik niet mag roken op mijn stage plaats, en dan is geen probleem.
de geestelijke kant is het probleem; ten eerst kon ik (welke roker heeft er niet ooit eens een poging gedaan om te stoppen? :) ) me zelf op de lange duur niet overtuigen of één cigaretje meer of minder nou het verschil zou uit maken.
ten tweede is het de gewoonte die bij het minderen met roken (jouw advies) soms het effect heeft dat je zonder dat je er echt bij na denkt al weer met een peuk op je lippen staat.
ik heb ook het vage vermoeden dat m'n onderbewust zijn me er om één of andere vage reden er van overtuigd heeft dat ik niet zonder kan ofzo. elke keer werd ik er aan herinnerd dat die cigaretten toch wel lekker vond als iemand anders aan het roken was of als ik aan het bier drinken was. (de bier & roken combi heb ik al eerder gepost)
kortom: de wilskracht werd gewoon gebroken door deze zaken.

Verwijderd

ten tweede is het de gewoonte die bij het minderen met roken (jouw advies) soms het effect heeft dat je zonder dat je er echt bij na denkt al weer met een peuk op je lippen staat
Het lichter gaan roken en dan afbouwen moet wel je hoofddoel zijn. Als je 'light' gaat roken en daarbijhorend ineens i.p.v. 3 _normale)pakjes per week 6 pakjes light rookt ben je niet erg doelmatig bezig.
Zo veel kracht moet je toch nog wel kunnen creeren om je ten minste GELIJK te houden aan het aantal. En daarna zou je moeten afbouwen.

Verderst blijft het zoals je zegt een zaak van wilskracht/geest. Hoe sterk ben je. Misschien een goeie tip om alle negatieve dingen over roken steeds voor jezelf op te sommen als je verleiding weer groot is.
En van die situaties, zoals met uitgaan , die ken ik. Blijft een vlucht. Bv. als je je ongemakkelijk voelt. Je gaat iets zoeken en er komt een ondefinieerbaar onzeker gevoel boven drijven. Daarna is de snelste zekerheid dus die cigaret.

Misschien zijn dat dingen die jezelf moet analyseren. Waarom steek je en op welk moment in welke omstandigheid die cigaret op.

Er zijn trouwens ook nog veel goeie boeken over geschreven schijnt. Die vooral het geestelijke/wilskrachtige kunnen ondersteunen in je strijdt..
Ik weet zo niet welke, ik heb ze niet nodig gehad.

Verwijderd

Bwah, Michelos, jij bent een kortzichtige, koppige sukkel. Het is duidelijk dat jij jezelf heel erg goed vind, waarschijnlijk veel beter dan de rest hier, maar eigenlijk ben je maar een triest mannetje.

Trouwens, eerder in deze post vroeg je om het huisadres van Diadem omdat je hem wat persoonlijks te vertellen had, hierbij vraag ik om JOUW huisadres, omdat ik JOUW wel wat persoonlijks te vertellen heb.

Verwijderd

TripleH>>>

Wat moet jij hier nou ineens , meisje ?
ALs je wat dommige opmerkingen hebt die verder niks zeggen dan je eigen frustratie , dan shut the fuck up. OK?

Je hebt hier geen enkele bijdrage geleverd en denkt nu wat oordelen te geven?

Over dat contact: GEEF je nummer maar.

Dan bel ik je wel op. EN dan regelen we dat wel even. Ter plekke als het moet.

Verderest : mij niet lastig vallen met zieligheid.

:)

btw niemand is hier beter dan de rest , is je eigen warhoofd dat je dat wijsmaakt

• sanderb
Aatos>>
je zegt dat ik mezelf tegenspreek.
Natuurlijk ken ik de schadelijke gevolgen van roken. Daar kun je moeilijk omheen. Ik ben niet zo dom dat ik ga zeggen dat roken niet slecht voor je is. Maar om te stoppen vanwege gezondheidsreden is nogal moeilijk. Zoals gezegd mankeer ik helemaal niets. ik sport best veel en dus is mijn conditie nog op peil (zou ongetwijfeld zonder roken beter zijn...weet ik..maar toch..) Ik ben nooit ziek en voel me ook niet slecht...Het probleem hier is uit te leggen aan iemand die niet rookt wat het gevoel is als je een paar uur niet gerookt heb en dan een sigaretje opsteekt...
Ik heb ooit geprobeert te stoppen vanwege iemand anders...en dat werkt dus absoluut niet. Het is precies zoals je zegt: Je moet het zelf echt willen. die motivatie is moeilijk te vinden...en ga je vanwege je verslaving onbewust ook uit de weg.|:(

Wat kanker betrefd. Ik blijf erbij dat dit geen goede reden is om te stoppen. Men weet nog steeds niet wat allemaal kankr kan veroorzaken..en zelfs niet in hoeverre er een genetisch verband is. 2 van mijn neven, mijn beide opa's en mijn vader hebben het(gehad). Als je gezond leeft kun je ook kanker krijgen.
Ik ken de statistieken! ik weet dat de kans op roken vergoot wordt door roken. ik weet dat roken de impotentie verlaagd etc etc. Alleen....Ik merk er niets van! Noem me maar naief, maar ik heb meer mensen gezien in mijn omgeving met kanker die niet rookten dan mensen die wel rookten. Is toch moelijk om dan objectief te blijven. en wat die potentie betrefd..daar merk ik al helemaal niets van..en als het wel zo zou zijn, dan wil ik al helemaal niet denken aan hoe het zou zijn als ik niet rookte :o

Als ik dit zo terug lees dan zie ik denk ik het typische "excuses zoeken" van een fervent roker :o
Als iemand mij op andere gedachten kan brengen dan hoor ik het graag!
Maar de discussie ging over asociale rokers. En daar heb ik na mijn vorige post eigenlijk niets meer over gehoord. Zijn die mensen dan misschien in gaan zien dat sommige rokers wel sociaal kunnen zijn??

Verwijderd

sanderb >>>
Zijn die mensen dan misschien in gaan zien dat sommige rokers wel sociaal kunnen zijn?
Jouw kans op longkanker is statistisch gezien ruim 5 keer zo groot! Wat denk je dat er aan tijd van aartsen en gezondheidsinstellingen in gaat zitten? Rokers kosten gewoon te veel geld en kostbare tijd van artsen en verplegend personeel. Dat is pas asociaal.

Tripleh en Michelos >>>
hierbij vraag ik om JOUW huisadres, omdat ik JOUW wel wat persoonlijks te vertellen heb.
Over dat contact: GEEF je nummer maar.

Dan bel ik je wel op. EN dan regelen we dat wel even. Ter plekke als het moet.

Verderest : mij niet lastig vallen met zieligheid.
[Wijze en verstandige ouwe man modus]

Gelieve ons hier op dit anders zo "beschaafde" W&L forum niet meer lastig te vallen met jullie zieligheid.

We weten allemaal dat het gewoon erg veel geblaat is van beide zijden en dat jullie een confrontatie in real life toch wel uti de weg gaan. Dus hou mar op met blaten.

En als jullie dat niet zouden doen en om dit soort zaken echt ruzie zouden gaan maken dan hoop ik dat jullie mekaar de schedel inslaan, want dat soort mensen kunnen we niet alleen hier maar in het algemeen erg graag missen.

Dus gedraag je of donder op.

Verwijderd

Ok watje, kom maar op! Zaterdag ben ik van 22:00 tot +/- 03:00 in de De Blokhut in Rotterdam. Zit vlakbij metrostation Hofplein.
Of als je wil dat ik ergens anders je bek kom verbouwen mag jij het zeggen.

Het zal moeilijk zijn die arrogante bek van je open te trekken als mijn vuist erin zit.

• aatos
Op woensdag 29 november 2000 01:14 schreef sanderb het volgende:
Aatos>>
je zegt dat ik mezelf tegenspreek.
Natuurlijk ken ik de schadelijke gevolgen van roken. Daar kun je moeilijk omheen. Ik ben niet zo dom dat ik ga zeggen dat roken niet slecht voor je is. Maar om te stoppen vanwege gezondheidsreden is nogal moeilijk. Zoals gezegd mankeer ik helemaal niets. ik sport best veel en dus is mijn conditie nog op peil (zou ongetwijfeld zonder roken beter zijn...weet ik..maar toch..) Ik ben nooit ziek en voel me ook niet slecht...Het probleem hier is uit te leggen aan iemand die niet rookt wat het gevoel is als je een paar uur niet gerookt heb en dan een sigaretje opsteekt...
Ik heb ooit geprobeert te stoppen vanwege iemand anders...en dat werkt dus absoluut niet. Het is precies zoals je zegt: Je moet het zelf echt willen. die motivatie is moeilijk te vinden...en ga je vanwege je verslaving onbewust ook uit de weg.|:(

Wat kanker betrefd. Ik blijf erbij dat dit geen goede reden is om te stoppen. Men weet nog steeds niet wat allemaal kankr kan veroorzaken..en zelfs niet in hoeverre er een genetisch verband is. 2 van mijn neven, mijn beide opa's en mijn vader hebben het(gehad). Als je gezond leeft kun je ook kanker krijgen.
Ik ken de statistieken! ik weet dat de kans op roken vergoot wordt door roken. ik weet dat roken de impotentie verlaagd etc etc. Alleen....Ik merk er niets van! Noem me maar naief, maar ik heb meer mensen gezien in mijn omgeving met kanker die niet rookten dan mensen die wel rookten. Is toch moelijk om dan objectief te blijven. en wat die potentie betrefd..daar merk ik al helemaal niets van..en als het wel zo zou zijn, dan wil ik al helemaal niet denken aan hoe het zou zijn als ik niet rookte :o

Als ik dit zo terug lees dan zie ik denk ik het typische "excuses zoeken" van een fervent roker :o
Als iemand mij op andere gedachten kan brengen dan hoor ik het graag!
Maar de discussie ging over asociale rokers. En daar heb ik na mijn vorige post eigenlijk niets meer over gehoord. Zijn die mensen dan misschien in gaan zien dat sommige rokers wel sociaal kunnen zijn??
ik ben helemaal niet van mening dat rokers asiociaal zijn.

het enige waar ik op zou wijzen is dat je om te stoppen met roken het gewoon moet willen. mensen die roken en zeggen dat ze willen stoppen vindt ik toch een beetje naief.

nog één puntje: je kan best 'om' een ander stoppen. als je daar je motivatie vandaan haalt..

• aatos
Op woensdag 29 november 2000 09:49 schreef TripleH het volgende:
Ok watje, kom maar op! Zaterdag ben ik van 22:00 tot +/- 03:00 in de De Blokhut in Rotterdam. Zit vlakbij metrostation Hofplein.
Of als je wil dat ik ergens anders je bek kom verbouwen mag jij het zeggen.

Het zal moeilijk zijn die arrogante bek van je open te trekken als mijn vuist erin zit.
hmm ik heb het ook niet meer zo op michelos maar om hem nou zn bek te gaan verbouwen.. is dat niet wat te veel moeite en aandacht voor hem?

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Kom op nou jongens/meisjes gewoon negeren, heeft ie ook niks meer om op te reageren, iedereen blij.

Verwijderd

sommige mensen kunnen echt maar beter gaan roken 8-)

aatos>>
-nog een keer het verzoek om niet komplete posts te gaan in-quoten want dat zorgt voor veel overhead-
Een goede motivatie is inderdaad om te stoppen om andere personen. je bijna vriendin bijvoorbeeld :) maar toen "bijna" veranderde in "bijna nooit" ben ik maar weer fanatiek begonnen...

michelos>>

in sommige situaties vind ik het voor mezelf beter om dan toch maar te gaan vluchten...
ik heb in sommige situaties mijn emoties niet helemaal onder controle, en ik hbe echt het idee dat dan even rustig een cigaretje roken mij weer rustig maakt. maar die situaties komen niet vaak voor en misschien zou ik daar wel eens een andere methode voor moeten vinden...?!

• Het

Het

Het is me er eentje...

of een slotje

Sjongejonge

Verwijderd

Tja, ik rook.. als ik op de bus wacht doe ik dat buiten het hokje, in de trein doe ik het in het rokersgedeelte en op het werk heb ik een eigen kamer ;)

Ik kan begrijpen dat mensen zich ergeren aan rokers maar in deze topic word wel erg overdreven soms.

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Soms zijn rokers ook wel komisch:

Ik kwam deze zomer met het vliegtuig terug van mijn vakantie en zat voorin bij de uitgang. Net voor het stilstaan bij de gate komen er 3 mensen naar voren gespoed. Wat blijkt, snel een sigaretje opsteken in de slurf. En maar trekken aan die sigaret want bij de uitgang van de slurf staan die zandbakken met een nosmoking bord erboven. Zielig he :+

• Diadem

Diadem

fossiel

TripleH:

Dit soort uitlatingen worden hier niet getolereerd. Er wordt hier niet gescholden, en mensen bedreigen kan ook niet door de beugel.

Beschouw dit als je laatste waarschuwing. Hou je als je hier post aan de regels.

• aatos
diadem als je hier openlijk tripleh een waarschuwing geeft lijkt het me fair dat je michelos er ook een geeft, gezien zijn uitlatingen richting tripleh in zijn posts.
aatos>>
-nog een keer het verzoek om niet komplete posts te gaan in-quoten want dat zorgt voor veel overhead
ik zal erop letten :P

Verwijderd

ik ben sinds donderdagavond gestopt met roken, maar nu slaap ik zo beroerd. Ik kan me gewoon niet meer ontspannen enzo :(

aangezien ik nu een stage doe, wil ik wel een beetje uitgerust op het werk komen, dus nu rook ik een halve peuk voor dat ik ga slapen...

iemand hier adviezen voor? (met name michelos zegmaar :P)

En uit de opties wil ik graag nicotine pleisters wegstrepen want de gedachte alleen al vind ik niks.

Verwijderd

Nicotine pleister :) Wat maakt dat nou uit? Niet zo moeilijk doen, je lijkt wel een of ander huppelkutje. Niet zeiken. Je wil van roken af en als dat helpt dan doe je dat.

Verwijderd

hehehe :)

dan nog maar een paar nachten beroerd slapen. of ik kan me gaan bezatten natuurlijk (als ik dat vol hou zonder te roken :P)

btw, ik ben overdag chocotofs aan het bikken ipv roken :)

Verwijderd

maar om het wetenschappelijk te houden (om diadem blij te maken :P): weet iemand waarom ik nou ontwenningsverschijnselen heb? wat deed de nicotine nou precies, waar mijn lichaam nou naar verlangt?

Verwijderd

nicotine werkt stimulerend op bepaalde receptoren in de synapsen in je centrale zenuwstelsel. Het leidt tot afgifte van zowel dopamine (een neurotransmitter in vele synapsen in je centrale zenuwstelsel) als lichaamseigen opiumachtige stoffen en glycocortenoiden. Het dopamine is verantwoordelijk voor een stimulerend effect, de andere stoffen voor een ontspannen gevoel.
Het schijnt vooral het effect van de opiumachtige stoffen te zijn dat het meeste lichamelijke verslaving opwekt.

voor meer info, type in yahoo: +nicotin +"nervous system", of iets dergelijks

Verwijderd

Volgens mij duurt je lichamelijke verslaving maar 3 weken. Daarna is het alleen nog geestelijk dus zijn in principe de liachamelijke afkickverschijnselen over.

Ipv chocotofs kun je ook nog kaugom nemen ter afleiding. Helemaal leuk is natuurlijk de nicotinekaugom :)

Verwijderd

Nou heb ik persoonlijk een stink en stinkhekel aan het doorlezen van zulke ellenlange topics maar er is één "klein" fundamenteel dingetje wat ik kwijt wil!

Roken daar moet je ooit mee beginnen->waarom begint men ermee?

Ervaring leert dat de stimulans om te roken ligt aan stoerdoenerij en erbij willen horen.

Rokers, op zich vaak beste mensen, maar ze missen vaak (of misten toen ze ermee begonnen) zelfvertrouwen en eigenwaarde.

Alsof je zonder te roken niet helemaal 'hip' zou zijn.

Rokers zijn (zeker toen ze ermee begonnen) gewoon zielige mensen die geen eigen mening hebben en veels te graag bij een bep. groep willen horen. [daarmee begint het ALTIJD]

Tja en als je dit grote gebrek in je karakter hebt dan heb ik er niks op tegen dat rokers 5 maal zo veel kans hebben op eventuele aandoeningen.

Eventuele overlast die rokers teweegbrengen, tja daar kan je over gaan mierenneuken, maar het allerergst vind ik gewoon de motivatie oftewel het meeloperige gedrag van jongeren die met dat roken beginnen.

Verwijderd

Het kost immers geld, en is slecht voor je gezondheid...

Dat je sociale status belangrijker is (alsof een roker van MIJ meer respect zou krijgen) dan je gezondheid...

triest

Verwijderd

richard47at>>

je hoeft vanmij niet de hele draad door te lezen maar een paar posts en zeker de laatste pagina kan geen kwaad hoor :Z
We hebben dit onderwerp al een eeuw geleden besproken in deze draad.

CP>>
misschien zoek ik er 1 dezedagen nog wel eens op.. in jouw post haakte ik namelijk bij de eerste zin al af ;(

Apoc2>>
Alleen al om jouw te pesten zou ik gewoon weer moeten beginnen >:)

Verwijderd

Doe dat. En ik ben dan ook aardiger voor je:

"Wees aardig voor rokers, elke sigaret kan hun laatste zijn"

Klinkt dat ff wijs en verstandig of niet dan? Als ik mezelf zo hoor zo ik zou lite-moderator kunnen worden :)

• aatos
Op donderdag 21 december 2000 01:11 schreef Apoc2 het volgende:
Doe dat. En ik ben dan ook aardiger voor je:

"Wees aardig voor rokers, elke sigaret kan hun laatste zijn"

Klinkt dat ff wijs en verstandig of niet dan? Als ik mezelf zo hoor zo ik zou lite-moderator kunnen worden :)
en ik voer campagne??? ;) :P
Pagina: 1 2 Laatste