LOL!Op donderdag 21 december 2000 01:11 schreef Apoc2 het volgende:
"Wees aardig voor rokers, elke sigaret kan hun laatste zijn"
je krijgt 5 bonus punten voor humor van me! (jammer, dat die eigenschap geen rol speelt bij het modderen
Verwijderd
LOL!Op donderdag 21 december 2000 01:11 schreef Apoc2 het volgende:
"Wees aardig voor rokers, elke sigaret kan hun laatste zijn"
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ben het lang niet altijd met je eens, maar nu wel! Ik had het niet beter kunnen zeggenOp donderdag 21 december 2000 15:27 schreef dwarf_ het volgende:
en ik maar afvragen wat het nut is van lite-mods, maar nu weet ik het weer...
als dit geen flamen meer dan weet ik het niet.
zoals ik eerder al zei; sommige mensen kunne toch beter gaan roken dan praten.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
De rokers veroorzaken de overlast, niet de niet-rokers.Op zaterdag 25 november 2000 03:48 schreef 2 het volgende:
Laat rokers lekker roken. Waarom zouden zij moeten verkassen en jij niet?
Verwijderd
Tja, nu moet ik me toch wel bij bovenstaanden personen voegen. Sommige mensen kunnen beter gaan roken dan praten.En met de hele wereld afspreken om lekker met napalm over alle tabak en cocaïne velden heen te gaan zou ook niet zo'n slecht idee zijn!
oh ja, dan heeft alle entertainment geen enkel nut.Op donderdag 21 december 2000 17:55 schreef richard47at het volgende:
-Roken heeft bovendien GEEN enkel nut en is dus als het ware de puurste geldverspilling die er bestaat.
waarom niet? er zijn wel meer genotsmiddelen dan tabak. passen die ook niet in onze maatschappij?Het hele concept van rokers, dat past niet in een ge-evolueerde maatschappij zoals wij die nu hebben...
waarom hebben mensen niet zelf het recht om te beslissen of ze wel of niet roken? wie ben jij om daarover te beslissen?Als de overheid echt iets voor de lange-termijn zou willen doen (om geld en de nationale gezondheid te sparen) dan zou men gewoon moeten afspreken dat rook-reclame verbannen moet worden, geen import meer van dat soort goederen, en dat die teringtroep ook heel Europa niet meer inkomt!
Verwijderd
IDD, helemaal mee eensOp zaterdag 25 november 2000 13:50 schreef Apoc2 het volgende:
commander zulu >>>
Wat een onzin om niet te zeiken over roken omdat er ook nog slechtere dingen zijn. Sexueel misbruik van kleine kinderen is idd veel erger. Laten we er dus maar over ophouden want er zijn nog veel ergere dingen in de wereld. Ja zo schiet het natuurlijk niet op hè?
Ik stoor me echt aan roken. Ik vind het smerig en je krijgt er GVD kanker van. Ik vind het niet onterecht om hier over te zeiken. Het moet maar eens afgelopen zijn met die arrogante houding van rokers en die mentaliteit van "niet-rokers moeten eens neit zo zeiken, laat ons van het leven genieten". Disrespect voor al die lui.
Ik zie rokers als een soort junks, en dat zijn het ook. Lichamelijk en geestlijk afhankelijk van een of ander ranzig goedje. En net als junks die in de metro drugs zitten te gebruiken en zich aan niemand storen, zo doen de rokers ook. Ze dringen het je gewoon op. Ongeacht of jij daar last van hebt of niet. En al die rokers zijn bereid tot het uiterste te gaan om een sigaret te pakken te krijgen. Want stoppen; tja das zo moeilijk. Toon eens wat wilskracht! Alweer een teken dat al die mensen die roken absoluut geen karakter hebben.
Als roken nu zou worden uitgevonden zoals XTC ofzo dan zou het ook meteen verboden worden.Op zondag 26 november 2000 21:33 schreef HlpDsK het volgende:Roken zuigt. Het zou verboden moeten worden.
Sodeju wat een smerige bezigheid.
Eh, zielige kneusjes vecht dit puberaal onderonsje ff uit op icq aub.Op woensdag 29 november 2000 09:49 schreef TripleH het volgende:Ok watje, kom maar op! Zaterdag ben ik van 22:00 tot +/- 03:00 in de De Blokhut in Rotterdam. Zit vlakbij metrostation Hofplein.
Of als je wil dat ik ergens anders je bek kom verbouwen mag jij het zeggen.
Het zal moeilijk zijn die arrogante bek van je open te trekken als mijn vuist erin zit.
Verwijderd
Roken kost de staat veel geld, dat geld kunnen ze beter ergens anders aan besteden.Op donderdag 21 december 2000 20:47 schreef aatos het volgende:
waarom hebben mensen niet zelf het recht om te beslissen of ze wel of niet roken? wie ben jij om daarover te beslissen?
ik vind het onacceptabel dat rookreclame op tv nu al is verboden. dit beperkt de vrijheid van meningsuiting en de vrije marktwerking.
Verwijderd
Ik vind het onacceptable om mensen aan te zetten tot het gebruiken van zulke schadelijke producten. Wat vind jij ervan als er reclame voor heroïne op TV kwam?ik vind het onacceptabel dat rookreclame op tv nu al is verboden. dit beperkt de vrijheid van meningsuiting en de vrije marktwerking.
Verwijderd
Verwijderd
Iedereen moet zelf het recht hebben om te beslissen, maar het is wel zo eerlijk als je die beslissing kunt maken op basis van alle feiten. Roken is verslavend, als je besluit om te gaan roken op basis van alle voordelen die je gehoord hebt, maar je hoort/merkt later dat er nog veel (meer) nadelen zijn waardoor je eigenlijk niet wil roken is het te laat.waarom hebben mensen niet zelf het recht om te beslissen of ze wel of niet roken? wie ben jij om daarover te beslissen?
Ik vind het zo erg nog niet eigenlijk. Het is dan wel een vrije keuze om te gaan roken, maar echt verstandig is het niet. Ik vind niet dat je het moet gaan stimuleren. Maar of het echt helpt? Volgens mij heeft de reclame vooral invloed op het merk wat je rookt, niet zo zeer op het feit of je rookt. Daar heeft je omgeving een veel grotere invloed op. Het is bij bijna niemand zo dat ie zonder tabaksreclame nooit met tabak in aanraking zou zijn gekomen (oftewel zou weten dat het bestaat)ik vind het onacceptabel dat rookreclame op tv nu al is verboden. dit beperkt de vrijheid van meningsuiting en de vrije marktwerking.
Verwijderd
Het is gewoon een genotsmiddel wat erg veel overlast veroorzaakt.Op donderdag 21 december 2000 21:43 schreef Jag het volgende:
Dat roken geen nut zou hebben is bull. Dan zou alcohol ook geen nut hebben.
Ik vraag me af hoeveel van de anti-rokers wel eens een biertje nemen. Ik vind het redelijk vergelijkbaar.
Een simpele operatie kost al duizenden guldens, dus dan kun je wel nagaan wat een complete behandeling van kanker kost, dat loopt echt in de tienduizenden guldens. Daar moet je heel wat accijnzen voor weg roken.En dat rokers veel geld kosten is ook niet waar, ze betalen namelijk ook veel accijns.
Verwijderd
Verwijderd
laat ik even twee werelden creeren:Op donderdag 21 december 2000 20:58 schreef Apoc2 het volgende:
aatos >
[..]
Ik vind het onacceptable om mensen aan te zetten tot het gebruiken van zulke schadelijke producten. Wat vind jij ervan als er reclame voor heroïne op TV kwam?
dat alcohol goed zou zijn in lage doseringen is zeer omstreden. maar ik kan er inkomen dat het in lage doseringen niet schadelijk is. in hoge doseringen is het in ieder geval *wel* schadelijk. ook heroine is in zeer lage concentraties niet schadelijk. van één keer een lage hoeveelheid spuiten hou je geen lichamelijke of geestelijke schade over. dit krijg je alleen als je blijft gebruiken in hoge concentraties. net zoals alcohol...Op vrijdag 22 december 2000 10:54 schreef richard47at het volgende:
Van alcohol kan je tenminste zeggen dat het goed is voor je gezondheid, tenminste wanneer het met mate gebruikt wordt.
dus als iemand zich thuis bezat moet hij gestraft worden? weinig mensen zullen het met je eens zijn ben ik bang.. ik in ieder geval niet: wat iemand thuis doet is zijn zaak toch?Maar overmatig alcoholgebruik, en het daardoor onstaan van overlast moet wel zeer streng gestraft worden.
de bestuurder heeft in dit geval een risico genomen wat niet aanvaardbaar was, ten koste van een ander. dat is natuurlijk niet juist. maar om daar de straf op te zetten van nooit meer autorijden?? dit is een verschrikkelijk zware straf, vergelijkbaar met gevangenisstraf. het staat namelijk gelijk aan gedeeltelijke vrijheidsberoving, en dat ook nog levenslang.Dood door dronken bestuurder: Nooit meer laten autorijden, geldboete, en taakstraf. EN wanneer ze zich niet aan het niet meer autorijden houden en dus illegaal in een auto stappen dan volgt er iets anders leuks (een straf dus, en geen ritje in de achtbaan).
zelfde verhaal: wie ben jij om je te bemoeien met wat anderen verbouwen, en dan nog wel in een ander land! ja kan dit niet zomaar uitvoeren, je zal op zn minst de oorlog moeten verklaren aan wat landen.En kinderen, wat is er nou mis met het platleggen van cocaïne-velden. Die mensen (cocaïnebazen en boeren zullen wel heel veel geld en tijd moeten steken om nieuwe velden aan te leggen en dan gaat men denken: Goh, kan ik toch beter bier gaan brouwen ofzo.... Wie weet gaan ze in Suriname dan plots meer rijst verbouwen en stopt daar de armoede...
de cocaineplant is echt niet meer uit te roeien, vergelijk het met de kakkerlakAls je maar genoeg van die cocaïne velden plat legt wordt die troep ook heel schaars, en als je het goed aanpakt volgt cocaïne de weg van de dodo!
LOL... ik hoef hier denk ik niet op in te gaan, denk een keer na over wat je zou moeten doen om een wereldwijde industrie waar wereldwijd miljoenen mensen in werken en miljoenen gebruikers zijn, en waar miljarden in omgaan, totaal uit te roeien...Dat je een effect krijgt als de drooglegging in de VS heel lang geleden, daar moet je voor uitkijken, maar als we globaal alle plantages uitroeien dan komen we er wel.
Het hele idee is zelfs makkelijk uitvoerbaar
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
als je met napalm gaat lopen gooien gaat er meer kapot dan alleen cocaine. en je denk nog steeds serieus dat door wat napalm gooien je de cocaplant wereldwijd kan uitroeien? ik zal daar niet meer op ingaan, dat heeft denk ik geen zin. ik hoop dat de andere deelnemers aan de discussie inzien dat dit niet klopt.Op vrijdag 22 december 2000 16:36 schreef richard47at het volgende:
Tuurlijk, cocaïne is net onkruid en groeit zooomaaar vanzelf bij ons in de tuin!
Klets niet zeg Napalm is zeer effectief!
kan ik misschien niet lezen? volgens mij zei je heel wat anders:En ik had het alleen over alcoholmisbruik wat tot overlast leid! Dus als jij je thuis lam wilt zuipen en de boel onder wilt kotsen dan ga je je gang maar!!!
je zegt hier dat overmatig alcoholmisbruik, EN de daardoor ontstane overlast zwaar gestraft moet worden. dus ook overmatig alcoholmisbruik op zich.Maar overmatig alcoholgebruik, en het daardoor onstaan van overlast moet wel zeer streng gestraft worden
ik hoef die troep niet bij ons uit de buurt te houden, ik heb al eerder gezegd dat ik als ideaal drugs gewoon op de vrije markt zie. dit is helaas niet verenigbaar met de publieke opinie, maar ik vind in ieder geval niet dat wij ook maar iets te maken hebben met de mensen die het produceren, als ze dat niet in nederland doen.Wil je soms altijd zoveel pijn en moeite doen om die troep uit de buurt te houden, of is er niemand die er iets in ziet om de problemen bij de BRON aan te pakken en dus de cocaïne-plant uit te roeien.
ze zijn er echt wel hoor... en al waren ze er niet, als ze 18 zijn en ze kiezen er voor dan heb ik daar volledig vrede mee. het is simpelweg hun keuze, hun leven.Geef maar toe, de mens van nu is niet eens slim genoeg om NEE te zeggen tegen sigaretten (vooral die jongelui). Al die moeite om die k*tkoters op te voeden voor niks, want 'velen' gaan toch aan de sigaret.
zowel de biologische als chemische oorlogvoering die je voorstelt lijkt me niet in proportie tot het probleem (en dan zie ik het nog niet eens als een probleem). daarnaast, herhaald, het is onuitvoerbaar en het heeft weinig effect.Als de opvoeding faalt, dan rest ons maar één ding....
HET VERWIJDEREN VAN DEZE KANKER UIT ONZE MAATSCHAPPIJ, DESNOODS MET GEWELD!
[dus een leuk virus dat alleen cocaïne-plantjes aantast is ook een mooie oplossing]
Napalm is alleen veeeeeeeeel economischer...
ik hoop niet dat jij dan ook in de waan verkeert dat je een zeer wijdversprijde plantensoort op deze manier uit kan roeien. er zijn wel eens pogingen gedaan in een veel meer afgesloten en simpeler omgeving om een soort uit te roeien, bijvoorbeeld de konijnen in australie. hopeloos natuurlijk.Op vrijdag 22 december 2000 17:57 schreef Apoc2 het volgende:
Ik ben het nog steeds volledig met richard47 eens. Hij verpakt het een beetje bot en lomp maar ik kan me volledig vinden en wat hij zegt.
Ik heb ook wel eens gesteld dat de doodstraf op alcohol in het verkeer levens zou redden.
Verwijderd
Nee dat niet. Ik reageer daar eelijk gezegd ook niet op. Onrealistische onzin allemaal. Ik lees er eigenlijk gewoon over heen. Ik had dat misschien beter moeten vermelden.ik hoop niet dat jij dan ook in de waan verkeert dat je een zeer wijdversprijde plantensoort op deze manier uit kan roeien. er zijn wel eens pogingen gedaan in een veel meer afgesloten en simpeler omgeving om een soort uit te roeien, bijvoorbeeld de konijnen in australie. hopeloos natuurlijk.
Verwijderd
like I said; dit gaat nergens over. ik vind het ook niet ndoig om daar op te reageren. enorm ondoordacht en kortzichtig.als je met napalm gaat lopen gooien gaat er meer kapot dan alleen cocaine. en je denk nog steeds serieus dat door wat napalm gooien je de cocaplant wereldwijd kan uitroeien? ik zal daar niet meer op ingaan, dat heeft denk ik geen zin. ik hoop dat de andere deelnemers aan de discussie inzien dat dit niet klopt.
Verwijderd
en als je er pas achter komt dan iemand rookt als je heb al een tijdje kent? heb je dan ook meteen vooroordelen? en zo nee, wat is dan opeens het verschil?Ik kan me daar ook ontzettend over opwinden. Ik weet dat het niet goed/verstandig is om me daar zo druk over te maken maar ik doe het toch. Zoals roken heb ik echt een enorme hekel aan. En om eerlijk te zijn, als ik iemand tegen kom en die rookt dan heb ik daar eigenlijk al meteen een vooroordeel over. En vaak zijn die vooroordelen juist.
Verwijderd
Dan valt het me of tegen van die mensen, of ik denk dat het perfect aansluit op de rest van hun gedrag. Maar wat mij gewoon opvalt aan de mensen die ik ken die roken is dat het meestal niet zozeer een verslaving is maar meer een vorm van gedrag.en als je er pas achter komt dan iemand rookt als je heb al een tijdje kent? heb je dan ook meteen vooroordelen? en zo nee, wat is dan opeens het verschil?
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Verwijderd
ik vind mensen een lul die mij steeds blijven besmetten met een random signature-virusOp zaterdag 23 december 2000 12:26 schreef Apoc2 het volgende:
Nou niet alle mensen die roken hier zich aangevallen gaan voelen en denken dat ik ze een lul vindt ofzo.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik geloof niet dat jij enig idee hebt wat napalm is.JAAAAAAA... en dan heb je alleen maar een lucifer nodig!!!!!!!!
DAn heb je gelijk al NAPALM!!!!!!
Verwijderd
Verwijderd
.... A. Je overdrijft echt verschrikkelijk! "Een normaal leven met communicatie niet meer mogelijk.." sjooongejonge! Ik blow overigens allang nietmeer, maar ik weet wel waar ik over praat.Kwaliteit van leven d.m.v. het verdoven van de geest en werkelijkheid te verliezen? Wat een onzin. Dan kun je die mensen net zo goed helemaal afschrijven. Ik blijf erbij.
En ik spreek uit ervaring. Jij blowt zeker zelf ook regelmatig?
ALS die mensen zo'n pijn hebben, en dat hebben ze vaak, dan grijpen ze ook steeds vaker naar de Canabis zodat een normaal leven en communicatie niet meermogelijk is. Ik ken trouwens genoeg mensen de 3 of meer joints per dag nodig hebben en daar valt al niet veel zinnings meer uit te trekken.
Verwijderd
Ga jij even lekker naar het onzinforum ofzo. Als sommige mensen het een en ander met elkaar willen bespreken laat ze dat dan. En als jij daar niet aan mee wil doen doe dat dan ook niet. Niemand vraagt je hier iets te psoten.Wat een geblaat!!! Waar maken jullie je druk om!!! Rook alleen niet in de buurt van je kompjoeter want dan wordt het allemaal een beetje geel enzo!!! Drugs, alcohol en sex dat moet je allemaal zelf weten!!!
Verwijderd
Verwijderd
jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.
ja, en dat is omdat het onderliggende discussiepunt op zich nog best interessant is:Op dinsdag 26 december 2000 02:55 schreef Apoc2 het volgende:
Ik ook. Lite-modereters show off your powers en sluit deze topic.
Hij komt steeds weer bovendrijven.
Verwijderd
Verwijderd
Ja maar als er steeds mensen te topic weer ophalen met uitspraken als "ik vind roken bah" dan heeft de dicussie toch wel zijn hoogtepunt gehad.ja, en dat is omdat het onderliggende discussiepunt op zich nog best interessant is:
-wat is belangrijker: de vrije keuze van de mensen of hun gezondheid?
Verwijderd
zoals eerder gezegd ben ik wel voor een rookverbod op alle plaatsen waar andere mensen er last van hebben(met uizondering van uitgaansgelegenheden)Op woensdag 27 december 2000 17:18 schreef richard47at het volgende:
eheheheheh.!!!!!!!!
eigen gezondheid??
Vergeet je niet de last die ze veroorzaken,
A -> In het dagelijkse leven (niet het ergst)
ik ben volledig voor een verhoogd tarief voor rokers. zij weten namelijk dat ze het risico nemen om sneller ziek te worden door te roken.B -> In de maatschappij (ziektekosten vanwege de vele rokende longkankerpatienten,
dat hoeft de werkgever niet te doen natuurlijk.. alleen dan kan hij moeilijker mensen vinden.en alle aanpassingen die rokers vereisen op het werk e.d. --> Denk hier maar aan het befaamde ROOKHOK wat voor deze mensen gecreeërd moet worden!)
zoals gezegd ben ik voor bijna alle maatregelen die de overlast verhelpen.Op woensdag 27 december 2000 18:34 schreef Apoc2 het volgende:
aatos >
[..]
Ja maar als er steeds mensen te topic weer ophalen met uitspraken als "ik vind roken bah" dan heeft de dicussie toch wel zijn hoogtepunt gehad.
En wat je stelling betreft. Ik stel:
- Wat is belangrijker: de overlast of hun vrije keuze?
Verwijderd
Waarom daar nou weer niet? Ik vind het belachelijk dat als ik uitga ik tussen de rook van anderen moet staan.(met uizondering van uitgaansgelegenheden)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Cafe's zijn WEL openbare gebouwen. En ze moeten ook in alle kroegen een rookverbod invoeren.Cafe's zijn niet openbaar en geen rokers is minder klanten, kroegbazen willen het dus niet. De meeste mensen die in een kroeg werken roken ook en staan daar niet om te springen.
roken hoort voor veel mensen bij uitgaan. als je je daar aan ergert moet je dat zelf weten. je moet ook niet naar de disco gaan als je last hebt van epilepsie, of naar een hoog gebouw als je hoogtevrees hebt.Op woensdag 27 december 2000 19:40 schreef Apoc2 het volgende:
[..]
Waarom daar nou weer niet? Ik vind het belachelijk dat als ik uitga ik tussen de rook van anderen moet staan.
Kom nou eens met een goede argumentatie waarom er op het uitgaansgebied andere regels moeten gelden? En dan bedoel ik dus niet van: "het is ingeburgerd", of "rokers moeten ook kunnen ontspannnen". Dat gold op de werkvloer eerst ook en dat is nu ook veranderd, dus...
Verwijderd
Deze vergelijking slaat helemaal nergens op. Je kan moeilijk gaan zeggen dat de mensen de grote gebouwen maar moeten ombouwen tot kleine gebouwen omdat er een paar mensen zijn die door een afwijking angst hebben voor grote gebouwen.roken hoort voor veel mensen bij uitgaan. als je je daar aan ergert moet je dat zelf weten. je moet ook niet naar de disco gaan als je last hebt van epilepsie, of naar een hoog gebouw als je hoogtevrees hebt.
Sorry, trek je dit niet al te persoon aan, maar dit soort rokers vind ik wel de allertrieste die er bestaan. Van die lui die niet roken omdat ze verslaafd zijn, maar puur omdat ze er bij willen horen. Een beetje mas staan te roken in een discotheekik heb nooit veel gerookt, af en toe een sigaret, meestal als ik uitga
komt neer op een paar sigaretten per maand.
Verwijderd
en danOp donderdag 28 december 2000 11:42 schreef aatos het volgende:
ik heb nooit veel gerookt, af en toe een sigaret, meestal als ik uitga
need I say more?rook ik nu of niet??
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
normaalgesproken lukt het dus maar 8%... grappig of misschien wel triest. Naja, het geeft aan dat het nog niet zo makkelijk is om echt te stoppen.Van de 800000 Nederlanders die op 1 januari 2000 stopten met roken, zijn er een jaar later ongeveer 140000 over die hun ongezonder gewoonte nogsteeds niet hebben hervat.
...
Het zou een verdubbeling tot 17 procent betekenen van het gebruikelijke aantal volhouders
Verwijderd
Dat bedoelde ik eigenlijk, net als die vrouw bij de PTT (in Breda geloof ik).Op vrijdag 29 december 2000 13:32 schreef Apoc2 het volgende:
Roken op de werkvloer is nog niet per wet verboden, daar wordt wel aan gewerkt.
Wel is eht zo dat een werknemer via de rechter succesvol een rookvrije werkvloer af kan dwingen. Dus een barman zou idd kunnen pleiten voor een rooklvrije werkvloer.
Verwijderd
Je bent wel heel erg generaliserend bezig en dat vind ik erg storend. Ik rook (hoewel ik er wel ooit mee wil stoppen) maar probeer dat op een sociale manier te toen. Dat wil zeggen: geen wc laten smelten, niet in een lift, nooit bij iemand thuis, niet in de aanwezigheid van kinderen en zelfs in een restaurant of niet te druk cafe vraag ik aan de mensen om mij heen of zij bezwaar hebben (en als dat zo is rook ik ook niet natuurlijk). Ik rook ook in mijn eigen huis niet als ik bezoek heb dat dat liever niet heeft. Mijn peuken gooi ik niet op straat maar in de dichtsbijzijnde vuilnisbak. Dus asjeblieft, matig dat belerende toontje een beetje want niet alle rokers zijn zo asociaal als jij wil doen geloven. Het maakt namelijk een redelijke discussie hierover onmogelijk. Overigens ben ik het helemaal met je eens dat er met mensen die asthma hebben meer rekening moet worden gehouden in openbare ruimtes, op het werk enzovoorts. Maar situaties zoals in Californie waar in geen enkele bar, restaurant of disco gerookt mag worden is weer wat extreem. Misschien zijn rookvrije en rokersafdelingen een oplossing. Die werkt in Amerika goed.Op vrijdag 24 november 2000 16:18 schreef VROEM! het volgende:
Ehm, nou ja. Hier een beetje parallel aan het donortopic een roken topic.
Ik vind roken dus vies en asociaal. Als iemand bij mij in de buurt rookt, zit ik in zijn stank, word ik er benauwd van en kan ik mijn kleren voortijdig in de was gooien omdat die dingen zijn gaan stinken naar een peukje.
Iemand mag van mij best roken, maar dan in een ruimte waarin ik er compleet geen last whatsoever van zou kunnen hebben. Thuis dus.
Op straat laten rokers hun peuken slingeren, op de WC smelten ze er de stortbak mee kapot en gooien ze as op de vloer, om nog maar niet te spreken van de putlucht die blijft hangen nadat zo iemand daar gezeten heeft.
Zelfs in liften vind ik soms peuken en nog veel vaker zie ik daar brandplekken en ruik ik nog de stank van iemand die een kwartier geleden gelift heeft.
Als je dicht bij iemand staat die gerookt heeft stinkt die adem een uur in de wind.
Brandplekken komen er ook vaak in het tapijt en ik heb ook regelmatig blaren van een of andere sukkel die met zijn brandende peukje wel even door de drukke disco denkt te kunnen lopen.
Verders wordt ik ook nog eens flink benauwd van rokers, omdat ik astma heb, net zoals vele andere nederlanders (ongeveer 1 op de vier)
Verwijderd
Waarom met astma-patienten wel en gewone mensen minder ?Op zondag 31 december 2000 04:53 schreef rexbo het volgende:
Overigens ben ik het helemaal met je eens dat er met mensen die asthma hebben meer rekening moet worden gehouden in openbare ruimtes, op het werk enzovoorts.
Extreem wel, maar ik heb het liever als de hele avond in de stank staan.Maar situaties zoals in Californie waar in geen enkele bar, restaurant of disco gerookt mag worden is weer wat extreem. Misschien zijn rookvrije en rokersafdelingen een oplossing. Die werkt in Amerika goed.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dan lees je ze toch niet.Op dinsdag 02 januari 2001 20:47 schreef dwarf_ het volgende:
mag er dan ALSJEBLIEFT nu een slotje op? ik word _zo_ moe van dit soort posts
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq