Op zondag 26 november 2000 22:00 schreef Michelos het volgende:
Alleereerst aan Aatos de mededeling dat als ik boven de reply een naam zet dat het commentaar dat er op volgt het commentaar is voor DIE persoon. Je reageert op commentaar die voor een ander is bedoeld, maar daar mag je ofcourse ook op ingaan. Alleen was die reply niet voor jou. Ok.
zolang je commentaar op anderen niet persoonlijk is bedoeld is het relevant voor de discussie en reageer ik er dus op.
Dwarf>>
[..]
THC is de stof die er voor zorgt dat men verslaafd kan raken. Hoe meer THC hoe beter de werking van de wiet/canabis. Hoe sterker het effect hoe groter de kans op dat men steeds weer meer wil. Niet echt off-topic vind ik dus.
[..]
Impulsief denken is anders een groot gevolg van het gebruiken van wiet. Nogmaals ,mijn mening : Het maakt je niet rustiger, het trickt je hersenen dat je rustiger bent. Echte rust doe je op in een bos of uitwaaieren op zee of in muziek of meditatie. Niet in het 'afwezig' blowen. En in tegenstelling tot deze natuurlijke manieren van rustzoeken is het effect avn wiet NIET langdurig. Zodra je uit je roes komt keer je terug in de werkelijkheid die dan vaak tegenvalt voor diegene. Logisch, het was immers een vlucht. Vluchten voor de werkelijkheid verbetert niet substantieel de kwaliteit van het leven. Maar ik vond dat ik dat al aardig duidelijk uiteen had gezet.
[..]
Dat is het hem nu juist. Het gebeurt grotendeels NIET in werksituaties en uitgaan ( het rekenhouden met een ander ). En is het WEL een probleem in discotheken ja. Mensen met CARA of Astma kunnen al helemaal niet naar discotheken.
nee, en mensen die niet van muziek houden gaan niet naar concerten. mensen die vliegangst hebben vliegen niet. en mensen die niet tegen rook of lichteffecten kunnen (bijv. epilepsie) die gaan dus niet naar de disco.
Het massale roken in cafe's/disco's zorgen ervoor dat ik nog maar 1 keer per maand uitga. En dan ben ik meteen ook de dag erna zo brak van al die rook dat ik een dag moet recupereren. De rokers hebben helaas nog de meerderheid in deze gelegenheden.
precies, de minderheid. dus waarom zou de meerderheid zich aanpassen aan die minderheid?
[..]
Haten is een groot woord. De afkeer geldt wat mij betreft niet voor de persoon maar voor zijn gewoonte en zijn vaak ongeinteresseerde houding OOK al geef ik aan dat ik er niet van gediend ben. Er zitten genoeg rokers in mijn vriendenkring , en ik kan met de meeste best goed opschieten, ze weten WEL dat ze het NIET moeten doen in mijn buurt.Doen ze het wel krijgen ze dit meteen te horen, hebben ze er schijt aan , heb ik die avond ook schijt aan hun. Simpel. Ik ben onafhankelijk daarin.
[..]
Een discussie als deze bijvoorbeeld?
En het confronteren van de desbetreffende personen met hun probleem, dat ze zelf niet als probleem zien. Of denk je dat het probleem zo hopeloos is dat je het maar moet negeren omdat ze toch doen wat ze willen?
Aatos>>
[..]
Er zijn veel betere manieren om pijn te vergeten dan het verdoven ervan.
inderdaad. genezing bijvoorbeeld. alleen hebben we het hier nou net over de gevallen waarin dat niet kan.
En wederom bestrijdt ik de het de kwaliteit zou verhogen. Al es iemand gesproken die ZWAAR stoned is en dit dus heel regelmatig doet ( niet de incidentele rokers, die zijn nog niet zo fucked up )? Komt niet veel goeds uit. Bovendien wordt het DENKEN erdoor gestimuleerd. Waardoor men zich nog verder van huis kan DENKEN. In de war raken dus.
roes lijkt me nog steeds beter dan pijn. niet? daarnaast vindt ik puur een stimulatie van het denken zoals die bij blowen gebeurt niet link. paddo's gaan bijv. veel verder.
[..]
Juist. En sommige antwoorden zullen ze nooit vinden als ze zoeken in die traditionele richtingen. Intussen liggen er allang antwoorden op een ander gebied die soelaas bieden.
als die antwoorden er liggen en ze vallen te bewijzen, dan worden ze opgenomen in de reguliere, zoals jij dat noemt 'traditionele' wetenschap.
[..]
Oh please. Stop met de doctor z'n heilige hoedje boven z'n hoofd te houden. Als je toch es de statistieken zou bekijken van medische blunders.
die heb ik met enige regelmaat gezien. niets is perfect en ook de medische wetenschap dus niet. en soms gaat er dus iets mis, ook al was het risico weloverwogen. daarnaast wordt de gezondheidszorg uitgevoerd door mensen, en die maken nou eenmaal af en toe blunders. dat is spijtig, maar niet te voorkomen, ook niet in de alternatieve tak.
En hun vaak arrogante houding iets vol te houden dat bij kwaaltje x medicijntje Y hoort zonder naar het GEVOEL van de patient te luisteren.
de meeste artsen luisteren wel naar wat de patient zegt. zonder te luisteren zouden ze namelijk geen diagnose kunnen stellen en dus ook geen behandeling kunnen uitvoeren.
Vaak kan een patient perfect aangeven dat iets hem niet goed lijkt (voor of na dat hij het medicijn heeft ingenomen) , alleen men heeft vaak niet eens meer het geduld om daar naar te luisteren. Er is immers ok nog es een zwaar tekort aan doctors en het moet allemaal snel snel snel.
ik ben het met je eens dat het huidige tekort geen lekkere werksfeer voor de mensen in de zorg oplevert en dus meer fouten. dat is echter niet veroorzaakt door de medische wetenschap, maar door het huidige politieke beleid.
[..]
Toeval bestaat niet. De doctor had beter moeten luisteren naar z'n patient ( voor zover die in staat is dat aan te geven dat wel )
hierboven accepteer je statistieken als bron. statistieken berusten onder andere op toeval. nu accepteer je toeval niet meer?
een docter kan heel goed luisteren, maar als hij perfect luistert, kijkt en ruikt aan een dobbelsteen en voorspelt wat het gaat worden en hij gooit, heeft hij het toch niet altijd goed.
[..]
Ik had het niet over BEHANDELINGEN. IK had het over mensen die volgens de doctoren ONGENEESLIJK ziek waren maar die vervolgens dat niet blijken te zijn. Je zult wel weer met je toeval aankomen, maar ik vind dit toch wel een belangrijk punt.
inderdaad is toeval genoeg om te verklaren dat er soms mensen toch ineens beter worden. er worden namelijk ook wel eens mensen beter zonder een alternatieve behandeling.
In hoeverre moet ik JOUW heilig huisje nog wel vertrouwen als een arts je de dood binnen een half jaar voorschrijft en dit vervolgens totaal niet het geval is. Waar blijf je dan toch met je geloofwaardigheid.
EN vraag het die mensen zelf maar wat die er nog van vinden. Weet je wel wat het met je doet als je je doodvonnis te horen krijgt? Die mensen weten niet waar ze mee bezig zijn.
ik heb best wel vertrouwen in de wetenschap ja. mijn vertrouwen in individuele dokters is al iets minder, omdat het maar mensen zijn. maar nog steeds denk ik dat de meeste dokters een voorspelling doen op grond van hun kennis, en het blijkt dat deze voorspellingen meestal ook wel uitkomen. niet altijd, hierbij verwijs ik weer naar toeval en menselijke fouten.
[..]
Die verschilt in het feit dat de chemica niet in je lichaam treedt
dat de chemica niet in je lichaam treedt? ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
plus dat de zuivere werking van energien of andere alternatieve geneeswijzen je systeem en gevoel duidelijk verbeteren in tegenstelling tot vele zware medicijnen.
als dit zo zou zijn dan zouden deze geneeswijzen al zijn opgenomen in de reguliere wetenschap.
Misschien een aanvulling, die jij niet wil horen maar die ik je nu toch even moet melden : een ziekte is niets anders dat een teveel aan negatieve energie samengebalt op een plaats die dan als gevolg heeft dat daar ziektekiemen kunnen ontstaan.
jaja.. wel eens van bacterien/virussen gehoord? dit zijn voor de meeste ziektes toch wel de oorzaken.. of denk jij van niet?
wat moet ik me trouwens voorstellen bij negatieve energie?
en wat bij ziektekiemen?
Zo kan iemand zgn. 'blokkades' in z'n lichaam hebben waar die , als ze niet worden verwijdert, kanker KUNNEN veroorzaken. Daarentegen , als men naar een magnetiseur zou gaan , liefst in de man- vrouw polariteit , dan heb je de mannelijke energie en de vrouwelijke( 2 personen dus ) die jouw kunnen behandelen kunnen er een hoop blokkades en negatieve energien zich een weg UIT je lichaam banen en dat heeft op zichzelf al een bevrijdende werking. Plus het feit dat je daardoor beter functioneert en je Geest dus veel energieker zodat jezelf je gezonder kunt houden ( tussen de oren , again) . Zo kunnen frustraties zich ook ophopen en dat kan ook ziektes veroorzaken. Maar goed.
dit soort verhalen ken ik wel.. jammer alleen dat als je een keer een mooi opgezette dubbelblinde proef doet, dat de theorieen dan niks meer voorstellen..
[..]
Jij kan dit stelselmatig ontkennen, maar toeval bestaat niet.
als we het wat dieper over toeval gaan hebben, op welk niveau bestaat toeval dan niet volgens jouw? en heb je ook argumenten voor je stelling?
Dit zegt genoeg over jouw vasthoudendheid aan traditionele dingen zonder ook maar enigzins de mogelijkheid aan te nemen dat er meer is dan dat.
ik ben absoluut niet traditioneel. juist erg vooruitstrevend. maar ik geloof alleen iets als het bewezen is. jammer als je dat als iets negatiefs ziet.
Mensen die spontaan beter worden zonder een behandeling zouden moeten spreken van een wonder dat hem gegeven is. Immers: jouw traditionele geneeswijzen voorzagen alleen de dood, die niet gebeurde.
==> toeval
wat versta je onder een wonder?
Maar de Geest is sterk. Sterker dan het stof , en die kan HEEL veel bewerkstelligen.
huh? aangezien het behoorlijk verschillende niveau's zijn, hoe kan je dan hardmaken dat het ene sterker is?
[..]
Ik had het hier niet over dat ze dat daadwerkelijk voelde. Ik had het over , NA het STOPPEN van het innemen van medicamenten , ze dus geen GIF meer innamen ( anders gezegd zware medicijnen dus ), dat er een last van hun schouders viel omdat dat soort dingen hun KWALITEIT en dagelijkse conditie en WELZIJN beinvloedde.
sommige zware medicijnen hebben inderdaad bijwerkingen waar je je flink beroerd van kan voelen. maar dat wil niet zeggen dat ze niet tegen de ziekte helpen.
Maar dat wisten ze pas toen ze het niet meer innamen in combinatie met die alternatieve methoden die hun nog es aansterkten in hun krachten tegen de ziekte. Bovendien, als JIJ gifstoffen niet voelt , hoeft dat niet voor andere mensen te gelden.
ook dit is ondezocht, niemand voelt het als ze zijn besmet met een ziekte. pas als de ziekte uitwerkingen heeft in het lichaam voel je het
Iemand kan heel duidelijk allergies zijn voor bepaalde stoffen en dat ook aanvoelen. Zeker na herhaaldelijk gebruik. Waarom denk je dat chronisch zieken die die medicamenten krijgen voorgeschreven en elke dag moeten innemen een vreselijke AFKEER krijgen van die dingen.
die afkeer onstaat doordat mensen wel de bijwerkingen voelen(pijn, beroerd, misselijk, ellende), maar niet de werking van die medicijnen tegen de ziekte.
Ga maar es kijken bij mentale instellingen die de patienten maar verdoven en drogeren. Die mensen zijn echt niet allemaal gek. Dat wordt hen maar voorgehouden.
uit welke behoefte van de verpleegkundigen en artsen wordt dan dit grote complot in stand gehouden?
En omdat hun het probleem niet kunnen beduiden/snappen stoppen ze hen maar vol.
[..]
Placebo effect of niet, het werkt. Jij wilt niet in die dingen geloven , jouw recht. Maar dit betekent nog niet dat het niet bestaat. Als het zo makkelijk is , waarom werkt JOUW placebo effect dan niet in DEZE gevallen met de traditionele geneeskunde. " Hier patient. Ik heb het geneesmiddel voor je!! Nu wordt je beter!" .
placebo effect werkt zeker wel bewezen in veel gevallen.
OMDAT via chemie dat soort dingen niet kunnen gebeuren. Het heeft nl. van doen met je Geest, die dingen in werking kunnen zetten. En wel met een HELDERE geest. Geen vergiftigd systeem.Geestelijke fitheid.
waarom kan dat met chemie niet? de hersenen zijn, nogmaals, een grote bak chemicalien.
[..]
Tuurlijk hoort ie er bij. Maar hij is niet geschapen om de natuur te verneuken. Hij is geschapen en hier 'neergezet' om in harmonie met de natuur te leven in liefde en Vrede.
ik begrijp hieruit dat je ook niet gelooft in de evolutietheorie. ik aan de andere kant geloof niet in god. dan kunnen we op dat punt misschien beter stoppen, dat leid maar af van waar het over ging.
Dat ie dat niet doet is zijn EIGEN arrogantie en Egoisme . EN daar gaat het dus fout.
verder: vulkaan uitbarstingen vallen percentueel natuurlijk in het niet qua vervuiling in vergelijking met ONZE bijdrage.
op sommige punten zeker niet. zwaveluitstoot is er een van.
Alleen al de verdorven daad van Mr. Hoessein in Irak in '90 met het aansteken van die honderden oliebrnnen heeft al meer rotzooi in de atmosfeer gestort dan ik weet niet hoeveel vulkaanuitbarstingen. Je kun lekker blijven ontkennen en blinde-man spelen, dat maakt je echter een erg onverantwoordelijke aardbewoner die ook nog es te arrogant is om zijn vervuilings-bijdrage ( de mens in het algemeen ) onder ogen te zien.
ik vindt mezelf niet onverantwoordelijk. ook ik wil een leuke wereld voor mijn kinderen en de voortgang van de mensheid vindt ik ook belangrijk. ik kan alleen wel relativeren wat de mensheid uitmaakt op een iets grotere schaal dan waar jij op kijkt.
Verschil tussen radioactiviteit van de zon en onze radio-activiteit? Ben je nu serieus of zit je aan de drugs of wat?
Ga jij morgen effe naar Aruba en ga es lekker zonnen voor een paar daagjes.Wip vervolgens een binnen bij Tsjernobyl of eet daar wat spinazie uit de omgeving en ga daarna het verschil meten in straling.
rondom tsjernobyl wonen weer mensen. er is verband aangetoond tussen zonnen op aruba en huidkanker.
Damn. Wat ben jij naief. Laten we hopen trouwens dat die zon ZO blijft . Als jij het voor het zeggen had dan was de aantasting van die ozonlaag , die ons NOG beschermt , geen zaak van lange termijn meer, blijkbaar.
waar maak je dit uit op? ik heb niets gezegd wat in die richting wijst.
Jij hebt immers overal lak aan.
En als je dit voorbeeld flauw vind, nou , daar had ik het HIER dus over. Vervuilende radioactiviteit . Niet het veilige , dat er ook genoeg is.
ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
[..]
Great. Het interesseert je geen bal als er een ondergang zou plaatsvinden ( die er niet komt.. ).
hadden we het over naief?? waarom komt er geen ondergang? welke soort heeft het eeuwig uitgehouden? ook zeer succesvolle soorten zijn uitgestorven. de mens kan nog zo succesvol zijn, als er een iets te grote komeet op de aarde knalt is het afgelopen.
Dat geeft alweer perfect weer hoeveel eerbied je hebt voor de huidige natuur en Aarde. Forgive me, ik kan het niet anders , zeggen maar je bent een Arrogante L*L with a capital L.
laten we het nou niet persoonlijk maken. bovendien heb ik best respect voor de natuur en de aarde. ik kan die zaken alleen wel relativeren, misschien kan jij dat ook proberen?
Het effect is groot voor het heelal.Het legt de totale Universele evolutie stil. Er is echt geen mogelijkheid meer voor een nieuw Begin zoals we dat na de Zondvloed kennen. Dat vergt inzicht.
de totale universele evolutie? vaag begrip. maar ik neem aan dat je hiermee de evolutie bedoeld? die wordt niet stopgezet door het uitsterven van een soort. per definitie niet.
een nieuw begin na de zondvloed? alsjeblieft, kom niet met dat soort ideeen aanzetten. hou die maar in de andere thread. we raken weer erg off-topic
ik begrijp wel wat je bedoelt. ik ben het er alleen niet mee eens.
[..]
Het NEP-moment tijdens het blowen is rustig ja. ECHTER. De gevolgen als je weer het normale leven in gaat zijn WEL vaak onbegrip ,agressie en vooral slechte communicatie
ik ken genoeg mensen die blowen en agressiviteit is ook na het blowen ver te zoeken. in ieder geval ben ik het verband nooit tegengekomen in wetenschappelijke literatuur.
( Of je moet de hele dag blijven blowen , dan keer je helemaal nooit terug in de realiteit en dan heb je er ook geen last van ). Bij deze dus: Er is GEEN enkele blower ( en dan een die het heel regelmatig doet ) die een GOEIE relatie kan opbouwen met OF een vriendin of een WERKGEVER.
voorbeelden zien? ik ken er genoeg. daarnaast ben ik het wel met je eens dat de meeste blowers dat niet kunnen. maar dat wil niet zeggen dat het blowen er de oorzaak van is. ik denk dat het meer komt omdat die mensen andere oorzaken hebben, die zowel het blowen als de onstabiele relaties veroorzaken.
Omdat men in een roes leeft en altijd achter de feiten aanloopt. Ik heb al HEEL veel mensen , die blowde , met problemen zien weggaan bij een werkgever of in een relatie omdat ze niks fatsoendelijks konden opbouwen. Vaak te laat, geen discipline etc etc. Neem die studenten die veel blowen ook maar es onder de loep, die spijbelen veel HOGER dan gemiddeld.
zie vorige reactie.. je haalt oorzaak en gevolg zomaar bij elkaar zonder aantoonbaar verband.
DUFFIGHEID.
[..]
Ja en nee. Kruiden zijn gemaakt door de natuur volgens volledige natuurlijke wetten en groei ( God )
alles op aarde blijft aan de natuurwetten voldoen. dus ook kruiden, maar ook medicijnen die in fabrieken worden gemaakt.
. Bovendien, zijn ze 100 % biologisch afbreekbaar en geven ze geen enkele afvalstoffen in de natuur. Een kruid vergaat fijn in de grond en daar groeit weer mooi iets anders het jaar erop. De bestandsdelen die erin zitten zijn vaak niet geschikt voor de mens, giftig dus, en vaak wel. Dat onderzoek gaat nog steeds voort en nog steeds ontdekt men nieuwe planten die iets kunnen bijdragen aan geneeskunde. Er zijn nog zoveel onontdekte planten en dieren/vissen die stoffen kunnen bevatten/aanmaken voor dat ene wondermiddel voor kanker of aids of MS of whatever.
ben ik het mee eens. maar dat wil niet zeggen dat als je de werkzame stof in een fabriek maakt, dat het dan ineens slecht is.
Dat je de bestandsdelen dus chemie noemt, kan ik wel inkomen ja. Waar het mij omgaat is de gevolgen van KUNSTMATIG gemaakte geneesmiddelen die gebaseerd wordt op de tradionele elementen. Een pijnstiller als morphine bevat toch maar weinig planten-bestandsdelen. De meeste zijn allemaal gemanipuleerde, kunstmatige chemie-ingredienten, die een hoop afvalstoffen als gevolg hebben ook nog.
of een stof van in de natuur vrij voorkomt of niet, wat is het verschil?
Of je moet de homeopathie nemen.
[..]
En wat zou slechter zijn is de vraag. Ik ben geen kruiden-geneeskundige ( aan daar gooi jij het de hele tijd op, maar dat is meer een kleine tak van het totale alternatieve waar ik het over heb )maar als ik dat wel was, en ik wist dat een bepaald plantje goed was voor iets als bv. migraine dan zou ik het proberen i.p.v. elke keer die nerofen pijnstiller die dus niet werkt omdat de migraine steeds terugkomt.
kan het niet zijn dat dat plantje misschien ook als pijnstiller dient? en wat is er mis met pijnstillers als de genezing niet (direct) voorhanden is?
Maar dit is eigenlijk ook geen beste manier, omdat ik normaal uitga van de aanpak bij de oorzaak en niet het gevolg bestrijden. Maar lees dat maar even terug na, ik blijf niet bezig.
als de oorzaken niet direct te bestrijden zijn, wat is er dan mis met de gevolgen (tijdelijk) te bestrijden? maar dit heb ik net ook al gezegd, je zou ook even terug kunnen lezen......
[..]
Omdat er een hele brede stroming is ontstaan die wel BAAT hebben hebben gehad bij behandelingen. Alleen wil jij dat niet horen of ontken je die waarheid liever d.m.v. het TOEVAL of andere effecten.
zodra het toeval deze resultaten niet meer kan verklaren, en de behandeling dus werkt, wordt deze opgenomen in de reguliere wetenschap.
Er is wel een HELE hoop toeval inmiddels dan...
de statistiek houdt zich hiermee bezig. er is inderdaad een hele hoop toeval. en die kan hier prima toegepast worden.
[..]
Mooi

. Dus zelfs als het volstrekt bewezen kwakzalverij zou zijn gaan verzekeringen het ook vergoeden?
aangezien onbewezen behandelingen worden vergoed, ja. ik zie overigens het overgrote deel van de alternatieve behandelingen als kwakzalverij.
Die zijn toch ook niet scheel. Als er idd genoeg vraag is en draagvlak en acceptatie DAN PAS kan dat in die verzekeringskringen erdoor gedrukt worden.
kennelijk is er genoeg vraag en draagvlak.
Het draait toch allemaal om geld, en dus als het een drogreden zou zijn dan wordt dat echt niet doorgezet in die bedrijven.
wat bedoel je precies?[quote]
Nee het is gewoon al zo geaccepteerd dat men erin DURFT te geloven omdat er genoeg bewijs is van de mensen zelf.
[quote]
heb je het over individuele gevallen? daar kan je niks mee, dat is weer toeval.
[..]
Ik had het hier over huis,tuin en keuken kwaaltjes niet over zulke aandoeningen. Zoals jij commentaar geeft kun je overal wel hiaten vinden. Das vermoeiend flauw. Beter lezen en het principe doorgronden waar ik het over hebt i.p.v. over elke letter vallen schiet wat beter op denk ik.
ik val niet over elke letter. als jij iets zegt dan zoek ik naar het idee erachter en denk erover na. denk ik dat het niet klopt dan probeer ik het te weerleggen.