Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Verwijderd
Het is inderdaad in het Engels.Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:28:
bedankt voor je antwoord!
maar de site van iriver is niet in het NL, kan dat kloppen?
Upgrade howto:
http://www.iriver.com/sup...y2=&p_name=&word=how%20to
Firmware 1.40b:
http://www.iriver.com/sup...e=iMP-550&word=&category=
Je ziet het, het is erg simpel.
Thijs
Verwijderd
Misschien ben ik teveel verwend met een Sony D-E443 Groove (nu helemaal uitgewoond). Die is nu niet meer te koop
Verwijderd
vreemd dat jij er als enige last van had. en als je m op metal zette had je er ook last van??Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 17:20:
Ik heb mijn IMP 550 net voor 130€ verkocht. De bas was onmogelijk op te krikken met EQ en nieuwe firmware. Ik vind het wel gek dat niemand anders er last van heeft. Als je House luistert, is het toch een enorm gemis, zon zachte korte droge bas? Klassiek had weer het probleem dattie niet hard genoeg kon, waardoor er suisjes en kraakjes optreedden. Bij Satie en Debussy, veel pianissimo is het storend.
Misschien ben ik teveel verwend met een Sony D-E443 Groove (nu helemaal uitgewoond). Die is nu niet meer te koop. Maar ik ga voortaan niet meer af op al die positieve reviews op het internet.
Verwijderd
ik denk dat ik dat ook wel kan als leekVerwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:48:
[...]
Het is inderdaad in het Engels.
Upgrade howto:
http://www.iriver.com/sup...y2=&p_name=&word=how%20to
Firmware 1.40b:
http://www.iriver.com/sup...e=iMP-550&word=&category=
Je ziet het, het is erg simpel.
Thijs
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 17:36 ]
Verwijderd
Ik luister vooral rock en metalvarianten en ik vind er juist een erg goede bas in zitten! Nu moet ik ook zeggen dat ik te veel bas storend vind, maar voor mijn behoeften voldoet ie echt ruim. Ik heb de bas niet eens voluit staan.Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 17:20:
Ik heb mijn IMP 550 net voor 130€ verkocht. De bas was onmogelijk op te krikken met EQ en nieuwe firmware. Ik vind het wel gek dat niemand anders er last van heeft. Als je House luistert, is het toch een enorm gemis, zon zachte korte droge bas? Klassiek had weer het probleem dattie niet hard genoeg kon, waardoor er suisjes en kraakjes optreedden. Bij Satie en Debussy, veel pianissimo is het storend.
Misschien ben ik teveel verwend met een Sony D-E443 Groove (nu helemaal uitgewoond). Die is nu niet meer te koop. Maar ik ga voortaan niet meer af op al die positieve reviews op het internet.
Maarja, ieder zo zijn voorkeur he
Thijs
Verwijderd
laat je weten of het met massive attack ook goed klinkt?Hillie schreef op 26 november 2003 @ 02:02:
Misschien dat Niels een brak exemplaar had. Ik heb wat muziek met dikke bas geluisterd, maar dat ging erg goed. Ik zal eens een cdtje bakken met m'n Massive Attack rips en kijken hoe de bassen daarin klinken. Ik ga ervan uit dat ik geen problemen met de mijne zal hebben, gezien de al goede resultaten met niet eens de vetst klinkende mp3tjes.
Verwijderd
en?Hillie schreef op 26 november 2003 @ 13:45:
Dat zal ik zeker doen. Vanavond Nero maar eens even aan het werk zetten.
Nou, cdtje met wat eigengeript spul beluisterd, maar dat gaat gewoon goed hoor. Ik heb het nu alleen met de bijgeleverde doppen beluisterd (MX300), maar ik gooi zo ook m'n Sony setje en m'n MX400 er nog even aan. Bassen zijn laag en duidelijk, dus ik vrees voor Niels dat 'ie een brak exemplaar had.
In ieder geval is het me weer duidelijk waarom Massive Attack zo'n coole groep is.
Ja je weet het niet
[ Voor 85% gewijzigd door Hillie op 30-11-2003 21:07 ]
Ja je weet het niet
Maar goed, overgangen tussen nummers zijn redelijk vlekkeloos, en met het samplegeheugen pak je (bij nummers van een minuut of 4) zo een stel nummertjes in het geheugen. Het hangt natuurlijk ook af van je eisen. Maar het doorspoelen in een nummer gaat ook redelijk vlot. Ik heb ook gemerkt dat het spoelen naar nummers buiten het geheugen goed gaat, zeker als je de CD langzaam brandt.
Hillie zit bij Philips Semi
Verwijderd
En hoe zit het met de FM radio als bijv. je GSM afgaat? Stoort die dan op de radio?
Verwijderd
De slimX met equaliser bass op hoogst kwam niet boven een oude sony uit, zonder digital bass amplifier.
Radiofunctie is ok. Tis geen autoradio. Het berijk is niet ver of sterk, maar als je dicht bij een zendmast staat is de kwaliteit goed. Classic FM kon ik niet ontvangen (alleen soms de duitse (nijmegen)) maar dat kan ook liggen aan het feit dat de frequenties een maand geleden zijn verloot.
Verwijderd
en als je nou eens naar school gaat met de bus? zou de radio het dan zonder haperingen moeten doen?Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 10:49:
Radiofunctie is ok. Tis geen autoradio. Het berijk is niet ver of sterk, maar als je dicht bij een zendmast staat is de kwaliteit goed. Classic FM kon ik niet ontvangen (alleen soms de duitse (nijmegen)) maar dat kan ook liggen aan het feit dat de frequenties een maand geleden zijn verloot.
Verwijderd
nee geen nieuwsHillie schreef op 02 december 2003 @ 15:37:
Ik heb (in de VS, redelijk ver van zendmasten) in een auto redelijk tot goede ontvangst gehad. Probeer het eens, maar goed, je hebt 700MB aan mp3 bij je. Je zou, als je per se het nieuws wilt horen, zo'n miniradiootje voor 30 euro kunnen halen.
een keer afwisseling
Verwijderd
1,5 uur heen en dus ook 1,5 uur terugVerwijderd schreef op 02 december 2003 @ 20:34:
[...]
Hoelang moet jij rijden met de bus voordat je bij school bent dan?
Haha, joking![]()
Thijs
Verwijderd
waar hebben jullie 'm gekocht?
welke kleur had je voorkeur? waarom?
hoeveel heb je ervoor betaald?
Verwijderd
Maar nou vragen ik het me af of er mensen zijn die zelf die software maken of kunnen maken. Want het zal wel leuk zijn als je niks te doen heb lekker muziek luisteren en spelletje spelen (kan je met de nieuwe upgrade)
Ik heb hem bij dixons gekocht. De kleur zilver (zwart was er niet meerVerwijderd schreef op 05 december 2003 @ 18:54:
en? nog positieve/negatieve opmerkingen over de iMP550??
waar hebben jullie 'm gekocht?
welke kleur had je voorkeur? waarom?
hoeveel heb je ervoor betaald?

Ik heb er 190 voor betaald, vind het het zeker waard ----> pracht ding!
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 19:02 ]
Verwijderd
ik weet dat de goedkoopste zo'n 177 is, maarja, zou 'm niet via internet willen kopen.Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 19:01:
Ik heb hem bij dixons gekocht. De kleur zilver (zwart was er niet meer![]()
)
Ik heb er 190 voor betaald, vind het het zeker waard ----> pracht ding!![]()
ik zou de 2 uitvoeringen toch irl willen zien voordat ik een keuze maak. zwart heeft wel iets, maar zilver is misschien wel mooier irl dan op de foto's. heeft er niemand een zelfgemaakte foto van de zilvere?
Verwijderd
BTW: ik zag de zilvere in de dixons liggen
Verwijderd
Ik maak er wel ff een paar voor jeVerwijderd schreef op 06 december 2003 @ 22:06:
[...]
ik weet dat de goedkoopste zo'n 177 is, maarja, zou 'm niet via internet willen kopen.
ik zou de 2 uitvoeringen toch irl willen zien voordat ik een keuze maak. zwart heeft wel iets, maar zilver is misschien wel mooier irl dan op de foto's. heeft er niemand een zelfgemaakte foto van de zilvere?
Check ze hieronder
||
||
||
\/
[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 12:59 ]
Verwijderd

Vergroting

Vergroting

Vergroting

Vergroting
Shit..vergat 'edit'.... Nou aj hier zijn plaatjes van mijn Imp-550 Slim X
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 13:37 ]
Verwijderd
nu wel .... ik had 20% in plaats van %20 gedaanVerwijderd schreef op 07 december 2003 @ 13:00:
Je vergrotingen werken niet.
Ze werken nog steeds niet hoor...Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 13:38:
[...]
nu wel .... ik had 20% in plaats van %20 gedaan
Ceci n'est pas une signature!
Verwijderd
maar ik bekijk het nog wel in de winkel
eerst even verder sparen
Toen nog voor de lieve somma van 229 euro (ik schrok me de pleuris toen ie een maandje later 169 was, nu zit ie alweer op 189)
Persoonlijk vind ik zilverkleurige mooier
Ik zie trouwens dat de zwarte versie al is verdwenen van de site van mp3cdspeler en bovendien istie weer in prijs gestegen. Laatste keer dat ik keek was ie nog 179... Aangezien ik zelf vlakbij Oisterwijk woon ga ik denk ik wel gewoon een keer langs om de zilveren in het echt te bekijken.
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Verwijderd
zeker, maar ja dat is concurentieVerwijderd schreef op 08 december 2003 @ 17:02:
wat vreemd dat die prijzen zo wisselen
Verwijderd
True, maar toch wel vreemd dat ze ook weer flink omhoog gaan... Meestal is het bij gadgets (laat ik 'm zo maar ff noemen
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Verwijderd
Dat komt door de ID3, moet je ff update.Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 19:56:
ik heb met de mijne af en toe dat ie bij de naam van de nummers EXd weergeeft. Wat betekend dat? het zijn niet speciaal lange namen ofzo. Soms geeft hij ook de eerste (hoofd)letter van de naam pas een aantal spaties na de rest weer.
Heb je de nieuwe update al? -------> [url]http://www.iriver.com/support/download.asp[url]
( iMP-550 Firmware V1.40(Europe) ---> http://www.iriver.com/sup...ry=Firmware%20&%20Drivers)
Ja maar ik denk gewoon eerst heel ff goedkoop en als het goed gaat duurder...buisnessRuud2001 schreef op 08 december 2003 @ 20:37:
[...]
True, maar toch wel vreemd dat ze ook weer flink omhoog gaan... Meestal is het bij gadgets (laat ik 'm zo maar ff noemen) zo dat de prijs in de loop van de tijd alleen maar lager wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 20:58 ]
Verwijderd
Want je kunt bijvoorbeeld ook een gewone mp3 speler kopen of een minidiskspeler (je kunt 4 cd's op 1 MD en het opnemen gaat niet meer 1 op 1 zoals "vroeger") want die zijn wel een stuk kleiner dan een cd/mp3 speler!
Lag het aan de prijs? Of kwaliteit?
Tell me
Verwijderd
Nog steeds bullshit!
Verwijderd
Misschien zijn ze daar nu mee bezigVerwijderd schreef op 09 december 2003 @ 16:39:
Nog steeds bullshit, ze beloofden al bij de ChromeX al doormiddel van firmware upgrades dat er ondersteuning zou komen voor mp4 (AAC) mpc (Musepack) ogg vobis etc.
Nog steeds bullshit!
Nu kan je mp3, asf en wma afspelen.....lijkt me goed zat
En m'n motivatie voor een cd-speler? Tja, deze werd overal erg goed ontvangen, en qua prijs/kwaliteit verhouding ligt 'ie gewoon erg goed. En een 512(+)MB speler voor rond de 170 euro met deze geluidskwaliteit is toch lastig te vinden.
maar nou loop ik tegen het volgende aan en vroeg me af of er meer tweakertjes zijn met dit probleem, af en toe heeft het apperaat moeite met het maken van een koude start, als ik em dus 's ochtends van de adapter af haal na een nachtje laden ofzo.
dit kan dan opgelost worden of door het externe batterijbuisjes aan te sluiten en te starten of door em op de adapter te starten uit te zetten en dan zonder te starten
Verwijderd
Ik heb ook geen klachten daarmee...Hillie schreef op 10 december 2003 @ 08:29:
Nog geen last van gehad, maar mijn batterijen zijn nog nieuw. Hoe lang heb je hem al?
Het enige wat ik heb als je een cd brandt dan heeft hij moeite met liedjes afspelen: dat komt omdat de CD te 'vol' zit. Dat zie je dan bij Nero als het balkje geel wordt. Ik gebruik zelf dan ook RW cd's zit ej nooit dta je CD's weg hoeft te gooien
Verwijderd
*Beschadigd de afstandbediening snel? Is dat van stevig spul gemaakt?
*Is de FM radio helder?
*bestaat er een beschermhoesje voor de afstandbediening?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 20:14 ]
De radio-ontvangst is goed mits het snoer en de afstandbediening in de goede houding hangen. Op de fiets is dat bijvoorbeeld lastig omdat het snoer steeds beweegt
Voor zover ik weet is er geen hoesje voor de afstandbediening
Verwijderd
dus de FM radio vertoont dus wel over het algemeen gekraak en onzuiverheid?
De FM radio doet het bij mij goed, en ik heb de speler in m'n rugzak en draag een koptelefoontje. Ik gebruik 'em weinig, dus het boeit me eigenlijk niks.
Verwijderd
Ligt denk ana de pplek in NL en waar je naar luistert, ID&T bijv heeft in groningen slecht bereik maar in Rdam goed. En afstandbediening krijgt geen krassen ik ebn er een keer per ongeluk met me schar langs gegaan..... niksVerwijderd schreef op 18 december 2003 @ 11:45:
de afstandsbediening is dus stevig, maar is hij ook krasbestendig e.d ? want als ie kapot gaat heb je meteen niks meer aan je iMP550!!
dus de FM radio vertoont dus wel over het algemeen gekraak en onzuiverheid?
Verwijderd
Es ff kijke hoeveel centjes ik heb
Maar gebruiken jullie de schuimachtige-zwarte dingen om die oordopjes ook ? Lijkt me nogal irritant ... kweenie ?
Anyway ik ben weer helemaal blij blij
Verwijderd
Ik vind de standaard oordopjes die erbij zitten waardeloos ze vallen steeds uit mijn oor en zitten niet lekker.. Ik ga dus zoeken naar goeie oordopjes..SuggestiesHillie schreef op 20 december 2003 @ 20:00:
Ik vind die standaardformaat dopjes meestal lekkerder zitten met zo'n hoesje, maar ja, dat is voor iedere gek weer anders.Nu heb ik Sony doppen die wat meer je oor ingaan met zo'n rubber dopje. Binnenkort maar eens kijken voor die EX71 dopjes.
Niets is bijna noodzakelijk...Maar ik zou het wel doen, is veel handiger en zit wat beter dingetjes op/aan....Bertuss schreef op 22 december 2003 @ 11:06:
De firmware die er opzat toen ik hem kocht was 1.03 > nu de vraag aan jullie mede-eigenaren > Is nu een firmware upgrade noodzakelijk ?
Ik vind die in-ear dopjes van Sony wel goed ! Zit goed en heeft goed geluid. Maar dat in-ear moet je wel liggen ... maar geluid is meestal wel beter. Maar ik moet zeggen dat ik die stadaart dingen niet onaardig vind ...Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 12:45:
[...]
Ik vind de standaard oordopjes die erbij zitten waardeloos ze vallen steeds uit mijn oor en zitten niet lekker.. Ik ga dus zoeken naar goeie oordopjes..Suggesties![]()
Maakt iRiver eigenlijk ook andere doppen ?
Anyway wat betreft die firmware > das toch gewoon kwestie van op een cd-r branden en dan gewoon in de 550 afspelen ? Gaat er dan ook iets draaien op display ofzo ?
Owja en dan nog een vraagje ... ik heb eigenlijk nog een mapje (of iets anders) nodig om mijn cd's in mee te nemen ... niet een te log ding ! En wil graag dat ie een beetje een mooi uiterlijk heeft + niet te duur
[ Voor 21% gewijzigd door Bertuss op 22-12-2003 22:43 ]
iRiver maakt zelf geen doppen. De doppen die bij hun spelers geleverd worden zijn van Sennheiser (type MX300). Alle doppen van Sennheiser hebben dezelfde vorm dus als je de ene kut vind (wat ik dus vind, ik heb nu Sony EX71) zijn ze allemaal kutBertuss schreef op 22 december 2003 @ 22:30:
[...]
Ik vind die in-ear dopjes van Sony wel goed ! Zit goed en heeft goed geluid. Maar dat in-ear moet je wel liggen ... maar geluid is meestal wel beter. Maar ik moet zeggen dat ik die stadaart dingen niet onaardig vind ...
Maakt iRiver eigenlijk ook andere doppen ?
Anyway wat betreft die firmware > das toch gewoon kwestie van op een cd-r branden en dan gewoon in de 550 afspelen ? Gaat er dan ook iets draaien op display ofzo ?
Qua firmware heb je gelijk. Op een cd branden een afspelen. Op het display wordt dan aangeven dat de firmware wordt geupdate
Verwijderd
Ipod weet ik hoe het klinkt dit ding niet en winkels weigeren test proefjes
Hoe zit het met packet cd, ik heb hier niemand over horen praten, werkt dat een beetje?
Verwijderd
Me broer heeft zelf een Ipod en ik de imp-550, het is bij beide zo dat een liedje moet dowloaden en daar verschilt de kwaliteit van. (bij de imp-550 kan je ook normale cd's hoor, maar wie doet dat nouVerwijderd schreef op 23 december 2003 @ 02:22:
hoe kan ik het geluid van dit ding vergelijken met een ipod, beter, zelfde???
Ipod weet ik hoe het klinkt dit ding niet en winkels weigeren test proefjes![]()
Hoe zit het met packet cd, ik heb hier niemand over horen praten, werkt dat een beetje?

Wat bedoel je met packet CD ??
Verwijderd
Ook heb ik dit ergens anders gelezen een engelse site ofzo.
Geeft dit ding ook van die 'tikjes" tussen elk nummer, dit heb ik dus met ipod en muvo en dat vind ik wel irritant, heb liever vloeiende overloop zonder tikjes en pauzes.
Verwijderd
Ik gebruik zelf dan CD-RW en als je bij Nero (bij branden) het blauwe balkje geel word (dus hij raakt vol) gana de liedjes haperen, dus als je het gewoon te vol propt 'doet hij het niet'. Hoe je 1.3 GB op een cd wil zetten weet ik niet maar lijkt me niet. En bij mij lopen de liedjes in elkaar over (kan ej instellen of je dat wil of nien)Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 11:58:
met packet cd bedoel ik wat ik op kieskeurig.nl heb gelezen bij reviews van dit ding, dat je 1.3 gb op een cd kan zetten en dan leest hij het gewoon af.
Ook heb ik dit ergens anders gelezen een engelse site ofzo.
Geeft dit ding ook van die 'tikjes" tussen elk nummer, dit heb ik dus met ipod en muvo en dat vind ik wel irritant, heb liever vloeiende overloop zonder tikjes en pauzes.
Pff ik wel zeg ! Soms tussen nummers in verschillende mappen, dan ratelt ie wat af ! Maar meestal (binnen een map) gaat het geruisloos. Maar soms schrik ik er van hoeveel moeite en lawaai hij heeft ...Hillie schreef op 23 december 2003 @ 13:07:
Ik geloof dat ik die vloeiende overgang uit heb staan, maar ik heb in ieder geval geen last van tikjes.
Heeft dat met Scanspeed te maken in het menu <control> ? Die heb ik nu op 4x staan geloof ik.
[ Voor 91% gewijzigd door Bertuss op 23-12-2003 23:46 ]
Tja maar als ie stuk is zou je wel nieuwe kunnen bestellen toch ? Lijkt me niet zo'n heel groot probleem behalve natuurlijk de prijs en dat het lastig isVerwijderd schreef op 19 december 2003 @ 22:22:
wat een opluchtingtja, je weet nooit met zo'n afstandbediening. alles hangt er van af. zonder dat ding is de imp550 waardeloos
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb geen gewone mp3 speler gekocht omdat je dan blij mag zijn met 256Mb voor dit geld. Deze speler is relatief klein en licht en het geheugen (de CD's) kosten helemaal niets. Je hebt dan altijd genoeg muziek bij je. Met 256 Mb zit je toch maar aan een paar CD's. Als je dat genoeg vindt is deze speler misschien niet wat je zoekt. (ik heb het ding bij dixons voor € 189 gehaald)Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 17:38:
shit zeg, zit ik toch weer te twijfelen tussen deze speler en een gewone mp3speler omdat die stukke kleiner zijn. waarom hebben jullie geen gewone kleine mp3speler gekocht
Verwijderd
hai bedankt voor je replyVerwijderd schreef op 27 december 2003 @ 17:59:
[...]
Ik heb geen gewone mp3 speler gekocht omdat je dan blij mag zijn met 256Mb voor dit geld. Deze speler is relatief klein en licht en het geheugen (de CD's) kosten helemaal niets. Je hebt dan altijd genoeg muziek bij je. Met 256 Mb zit je toch maar aan een paar CD's. Als je dat genoeg vindt is deze speler misschien niet wat je zoekt. (ik heb het ding bij dixons voor € 189 gehaald)
hoeveel cd's kunnen er ongeveer op een cd-r en hoeveel bij 256 mb in een normale mp3speler?
Dus heb ik meteen maar ff geprobeerd te doen. Maar hoe moet dat ? Ik heb die functie aangezet, maar dan gaat de speler gewoon na 10 min uit (heb ik hem op ingesteld) Moet ik dan die instelling uit doen of moet het anders ... ?
Yeps Kijk maar op blz. 37 van je handleiding !Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 18:42:
wat is dischargen?
helemaal leeg maken en weer opladen
Dat upgraden van de firmaware doet het ook niet trouwens !!!
Is dat een .HEX bestandje ? Ik heb het iig op cd gefikt maar de 550 zegt: NOdisk
[ Voor 27% gewijzigd door Bertuss op 27-12-2003 19:13 ]
Verwijderd
ik heb hem nog nietBertuss schreef op 27 december 2003 @ 19:09:
[...]
Yeps Kijk maar op blz. 37 van je handleiding !
Dat upgraden van de firmaware doet het ook niet trouwens !!!
Is dat een .HEX bestandje ? Ik heb het iig op cd gefikt maar de 550 zegt: NOdisk
Ik hoop niet dat je een brak exemplaar hebt!
Verwijderd
Ik ben ook langzaam aan het sparen (had hem moeten kopen toen hij goedkoper was), vind he zo duurVerwijderd schreef op 27 december 2003 @ 19:27:
[...]
ik heb hem nog nietMoet nog even sparen.....

Ziet het er eigenlijk nar uit dat de producten nog goedkoper worden? Ze zijn nu wel erg duur, kan je niet alleen afschrijven op de dollar-euro stand wel
Hahahah neey hoop het ook niet, maar ik werk waar ik hem heb gekocht ... dus omruilen is NO PROBLEMOVerwijderd schreef op 27 december 2003 @ 19:27:
[...]
ik heb hem nog nietMoet nog even sparen.....
Vind dus dat ie soms wel heel lang moet zoeken naar een MP3tje .... vooral in een andere map (veel lawaai ook !) en ik krijg die frimware niet ge-upgrade
Het is toch gewoon een kwestie van frimware downloaden (zo'n 1.5 mb) (+uitpakken) Op schijf planten en in de iRiver afspelen > meer toch niet ? Of moet je gewoon het zipbestandje op de cd branden ? Neey toch ?
[ Voor 10% gewijzigd door Bertuss op 27-12-2003 19:43 ]
Verwijderd
Hoi,Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 18:18:
[...]
hai bedankt voor je reply
hoeveel cd's kunnen er ongeveer op een cd-r en hoeveel bij 256 mb in een normale mp3speler?
Dat hangt af van de kwaliteit waarmee je je mp3's maakt.
Ik geloof dat MP3's van 192 kilobit/seconde een goede kwaliteit geeft (ben geen muziekfreak so shoot me...). één minuut neemt dan ongeveer 1,5 Mb in beslag.
Met 192 Kilobit/seconde passen er dus 170 minuten muziek op 256 Mb (=256/1,5)
Op een CD van 700 Mb (die 50 cent kost) passen dus 700/1,5= 466 minuten muziek. Neem je 2 cd's mee, dan heb je het dubbele bij je
Als je MP3's van bijvoorbeeld 128 kilobit/seconde maakt, dan passen er respectievelijk 256 en 700 minuten muziek op 256 Mb en 700 Mb.
Hoop dat je door de getallen het antwoord nog begrijpt
Verwijderd
ik snap het!!! ik weet weer waar ik voor ga! de 550!! *) (maar nog ff sparenVerwijderd schreef op 27 december 2003 @ 19:56:
[...]
Hoi,
Dat hangt af van de kwaliteit waarmee je je mp3's maakt.
Ik geloof dat MP3's van 192 kilobit/seconde een goede kwaliteit geeft (ben geen muziekfreak so shoot me...). één minuut neemt dan ongeveer 1,5 Mb in beslag.
Met 192 Kilobit/seconde passen er dus 170 minuten muziek op 256 Mb (=256/1,5)
Op een CD van 700 Mb (die 50 cent kost) passen dus 700/1,5= 466 minuten muziek. Neem je 2 cd's mee, dan heb je het dubbele bij je![]()
Als je MP3's van bijvoorbeeld 128 kilobit/seconde maakt, dan passen er respectievelijk 256 en 700 minuten muziek op 256 Mb en 700 Mb.
Hoop dat je door de getallen het antwoord nog begrijpt
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 20:06 ]
Verwijderd
Plaats nog een paar bestanden (geen muziek files) op de cd. Want er staat te weinig op de cd en dan leest de speler hem niet.Bertuss schreef op 27 december 2003 @ 19:40:
[...]
Vind dus dat ie soms wel heel lang moet zoeken naar een MP3tje .... vooral in een andere map (veel lawaai ook !) en ik krijg die frimware niet ge-upgrade
Het is toch gewoon een kwestie van frimware downloaden (zo'n 1.5 mb) (+uitpakken) Op schijf planten en in de iRiver afspelen > meer toch niet ? Of moet je gewoon het zipbestandje op de cd branden ? Neey toch ?
Hier een link naar de pagina van Iriver met dezelfde oplossing:
No.180 I cannot upgrade my firmware"No Disc" Displayed.
Toen ik mijn SlimX kocht waren (fatsoenlijke) 256 mbflashspelers nog een stuk duurder (vooral de modellen van iRiver, die ik het mooiste vond). Bovendien kan hier bijna 3x zoveel op als op een 256 mb flashspeler, vind ik het design erg mooi, kick ik erop dat het de dunste ter wereld is (lekker mijn klasgenoten uitlachen met hun koektrommelsVerwijderd schreef op 27 december 2003 @ 17:38:
shit zeg, zit ik toch weer te twijfelen tussen deze speler en een gewone mp3speler omdat die stukke kleiner zijn. waarom hebben jullie geen gewone kleine mp3speler gekocht
Maar verder genoeg pluspunten
[ Voor 25% gewijzigd door Piggen op 27-12-2003 23:26 ]
Niemand weet waar dit door kan komen ?Bertuss schreef op 27 december 2003 @ 19:40:
[...]
Hahahah neey hoop het ook niet, maar ik werk waar ik hem heb gekocht ... dus omruilen is NO PROBLEMO![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Bertuss op 28-12-2003 00:06 ]
Verwijderd
Als je het over firmware upgraden hebt, lees eens de post 2 boven die van jou.
verder van dat geluid weet ik niet, maar ik heb ook maar een imp400.
Oooh okey ! THX !!! gewoon je reply over het hoofd gezien ! Sorry !Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 01:36:
[...]
Als je het over firmware upgraden hebt, lees eens de post 2 boven die van jou.
verder van dat geluid weet ik niet, maar ik heb ook maar een imp400.
Ik heb ook voor het dischargen al de oplossing > je moet wel de lader aangesloten hebben ! DUH !

[ Voor 12% gewijzigd door Bertuss op 28-12-2003 12:11 ]
Verwijderd
Weet iemand of Iriver nog werkt aan nieuwe spelers in de IMP serie, bijvoorbeeld een die dvd+/- R/RW gebruikt?
Dat xtreme3d is wel een hele verbetring van het geluid vind ik ... alleen als je het nog extremer wil zetten op maximum, dan doet ie dat niet altijd heb ik het idee.
Verder vind ik dat ie nog steeds, nogal veel lawaai maakt bij het zoeken naar de cd op het begin ! En tussen de nummers heeft ie ook nog al eens veel moeite en veel geratel ! (Maar soms is ie ook geruisloos) Snap niet dat, dat niet anders kan ... hebben jullie dat ook allemaal ?
Gewoon een audio cd doet ie dat wel minder dan mp3 maar toch !
Kan het er ook aan liggen dat ik de cd's op 52x speed heb gefikt ... gewoon op lagere snelheid branden misschien .... jaa kweenie ?
[ Voor 33% gewijzigd door Bertuss op 28-12-2003 19:01 ]
Als je de 550 wil testen moet je maar ff naar de Dixons gaan. Verkoper ff lief aankijkenVerwijderd schreef op 23 december 2003 @ 02:22:
hoe kan ik het geluid van dit ding vergelijken met een ipod, beter, zelfde???
Ipod weet ik hoe het klinkt dit ding niet en winkels weigeren test proefjes![]()
Moet je zelf wel een cd meenemen natuurlijk
En owja ik heb de Ipod ook wel eens getest en ik vind het geluid zeker vergelijkbaar !
[ Voor 8% gewijzigd door Bertuss op 28-12-2003 18:19 ]
Verwijderd
Dioneer heeft ook wel een mp3cd speler die wil concureren.SEFje schreef op 24 mei 2003 @ 02:05:
Volgens mij heeft hij hier toch wel een concurrent aan: http://www.mp3cdspelers.nl/winkel/?produkt&id=353
[afbeelding]
ikzelf heb de 350 en ik ben erg blij met de kwaliteit
[ Voor 23% gewijzigd door Hillie op 28-12-2003 21:47 ]
Ow okey ! Maar ik vind dat ie bij een mp3 cd wel behoorlijk moet zoeken > vooral tussen nummers die in verschillende mappen staan. Bij een gewone audio cd valt dat heel erg mee; de inhoudsscan ook trouwens.Hillie schreef op 28 december 2003 @ 21:47:
Bertus, in het begin maakt 'ie veel lawaai, omdat 'ie dan in een keer een inhoudsscan doet. Oftewel de 'FAT' van de CD even naar binnen raggen. Dat doet 'ie wat harder, zodat het snel binnen is.