Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 09:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dees speler ruleert zwaar, gebruik em nu al 3 dagen non-stop :Y) Maarem, dat geluid van dat zoeken is bij mij wel errug duidelijk hoorbaar (beter als bij dat braqqe ding van mijn zusje), en dan staat de zoeksnelheid nog maar op 1x!! :?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hij maakt zeker bij zoeken nogal wat geluid, maar verder bevalt hij mij (heb 'm nu sinds Woensdag) ook zeer goed, kan eigenlijk geen slechte punten bedenken (behalve dat opspingeluid en mss dat ik het "opstarten" zeker bij multi session cd's beetje lang vind duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
bij mij werkt multi-session nog steeds niet goed... ik heb een multi-session cd met nero gemaakt en een UDF packter cd met nero gemaakt, allebei alleen de 1e sessie :/

wie heeft er wel een multi-session cd werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marble schreef op 07 July 2003 @ 12:11:
bij mij werkt multi-session nog steeds niet goed... ik heb een multi-session cd met nero gemaakt en een UDF packter cd met nero gemaakt, allebei alleen de 1e sessie :/

wie heeft er wel een multi-session cd werkend?
Ik, Multi-session moet wel aanstaan (in hoofdmenu->general->multi session->ON).
Vervolgens heb ik gewoon een cdtje gemaakt (Radiohead verzamelcd btw) en daar later via de wizard dmv de multi-session functie wat bijgebrand: werkte perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
multi-session stond uiteraard aan, ik zal eens via de wizard van nero proberen dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand eigenlijk of die remote van de 550 compatible is met die van i350, wordt er namelijk beetje moe van, van Iriver krijg ik geen antwoord terug, van www.mp3cdspeler.nl niet, en www.mp3man.nl weet het ook al niet

en ik kan niet geloven dat noooooooooooit iemand dat heeft uitgeprobeerd?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 17:09

OMX2000

By any means necessary...

Hoe werkt die afstandsbediening, is ie een beetje intuitief te bedienen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op 12 juli 2003 @ 23:56:
Hoe werkt die afstandsbediening, is ie een beetje intuitief te bedienen?
Ja, vind ik wel mits je geen digibeet bent kun je na een half uurtje alle belangrijke functies wel met je ogen dicht denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 15:04:
Weet iemand eigenlijk of die remote van de 550 compatible is met die van i350, wordt er namelijk beetje moe van, van Iriver krijg ik geen antwoord terug, van www.mp3cdspeler.nl niet, en www.mp3man.nl weet het ook al niet

heb je iriver korea gemailed? die antwoorden altijd snel.
Kijk maar even op de site naar het mail adres voor iriver asia ofzo. Email begint geloof ik met cs (dan de at) iriver punt com. zoiets, weet niet meer zeker.

Ben daar elke keer zeer goed geholpen. 1 keer zelfs antwoord na 5 min :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Hey mensen,

Ik heb nu ook al een tijdje de imp 350 en ze zijn tot nu toe nog steeds geweldig in functionaliteit en geluidskwaliteit bezig daar bij iriver. Ik heb een paar uur geleden ook de 550 besteld en ga zodra die 100% werkend binnen is m'n 350 verkopen dus als iemand nog interesse heeft :P.

Maar ik had nog wel een vraagje. Ik heb bij mijn 350 bijna altijd wel last van een probleem bij het afspelen naarmate je verder op de cd komt. Als er bijvoorbeeld 175 liedjes op een cd staan dan speelt hij de laatste 25 - 30 nummers met veel moeite of zelfs niet! Terwijl ze op de pc gewoon zonder poespas afgespeeld kunnen worden. Hebben meer hier last van? Dan wel op de 350 dan wel op de 400 dan wel op de 550??
Ik heb hem al diverse keren ter reparatie naar Holland Global (mp3cdspeler.nl) teruggestuurd maar iedere keer krijg ik hem terug met de mededeling dat hij normaal functioneerd en dat doet ie dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Gebruik je 99 of 90 minuten discs ofzo? Ik weet namelijk niet of de iMP-550 die helemaal tot het eind kan lezen... Kheb iig nooit problemen gehad met mijn 80 minuten CD's van Nashua :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Nee gewoon 80 minuten cd's doet ie het ook mee... Ik heb een aantal 90 minuten cd's en daar doet ie het ook mee maar iedereen zegt dat hij die ook probleemloos kan lezen maar sowieso doet ie het bij 80 minuten...? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, gisteravond adapter erin gestopt om op te laden:
Doet vanochtend niks meer met de adapter in: adapter stuk dus denk ik (werkte ook niet op andere discman): zit ook een soort "puistje" op.
Kan nu me stickbatteries dus niet op laden :(.
Naja kan ik er nu gewoon een andere adapter (uiteraard ook 4,5V en - op buitekant) erop zetten?
Vanmiddag nog maar ff naar de electronicaboer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 14:34:
mmm, gisteravond adapter erin gestopt om op te laden:
Doet vanochtend niks meer met de adapter in: adapter stuk dus denk ik (werkte ook niet op andere discman): zit ook een soort "puistje" op.
Kan nu me stickbatteries dus niet op laden :(.
Naja kan ik er nu gewoon een andere adapter (uiteraard ook 4,5V en - op buitekant) erop zetten?
Vanmiddag nog maar ff naar de electronicaboer...
Hmm vreemd, ik zou het zaakje gewoon terugsturen naar mp3cdspeler (of waar je em ook gekocht hebt) is goedkoper als zoeken naar een universele adapter waarmee je je speler misschien ook noges molt.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb ik ook gedaan (adapter opgestuurd)... Maar ga Dinsdag dus op vakantie en moet nu alles met AA batterijen doen :(.

/me hoopt dat mp3cdspeler beetje snel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand eigenlijk of je met deze mp3 speler een shuffel kan doen die dan shuffelt tussen mp3's die in verschillende mappen staan?
Dus dat ie track 1 van dir 1 afspeelt en daarna track 11 uit dir 5 bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 11:53:
Weet iemand eigenlijk of je met deze mp3 speler een shuffel kan doen die dan shuffelt tussen mp3's die in verschillende mappen staan?
Dus dat ie track 1 van dir 1 afspeelt en daarna track 11 uit dir 5 bijvoorbeeld
Ja je kan een shuffle doen binnen Directory, alles subdirs van 1 directory of de hele cd als ik me niet vergis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 18:01

Piggen

Lekker bakkie

Attentie:

De zilverkleurige SlimX 550 is nu leverbaar bij mp3cdspeler (http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=377)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Cool. Iemand nog ervaringen met mijn eerder geposte probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, die zilvere vinnik toch nie zo mooi als die met zwart aangezien het hele appraat dan wel een beetje errug zilver wordt. Bij die zwarte is er tenminste nog een beetje contrast aanwezig. Kheb tenminste geen spijt dat ik niet gewacht heb tot deze beschikbaar kwam :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 23:35

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 09:42:
Ik wil em ook wel deze! als opvolger van mn IMP 150...

Ik vraag me alleen af, ik heb ook in ieder geval één legale CD waar een kopieerbeveiliging op zit, die niet speelde op mn IMP 150.

Zal deze ook niet spelen op die IMP 550? of hebben ze inmiddels wat veranderd waardoor beveiligde cd's wel gelezen worden?
Mooi werk weer van iRiver, en ook ik ben toe aan een nieuwe portable cd-speler: mijn Technics is inmiddels alweer 8 jaar oud :)

Heeft iemand ervaring met bovengenoemd probleem? Want in tegenstelling tot die van velen, is 95% van mijn cd-collectie van orginele aard (lees: gekocht in de winkel) :P Dus als deze speler dat soort cd's niet afspeelt, dan is het huilen :(

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoner Cd's speelt hij wel af, maar weet niet hoe het zit met die CD's die een kopieer beveiliging hebben. Ik heb tussen de 150 en 200 gewone Cd's en nog geen problemen gehad. (met imp-150) Weet niet of ik ergens een kopieer beveiling op heb zitten bij die Cd's.

Wat ga je doen met die oude technics? Welk model nummer is het?
Laat me ff weten mocht je hem weg willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Oe oe, bter :) Er worden een aantal leuke updates uitgebracht in de volgende firmware. Waaronder Xtreme 3D. De DSP Processor die in de iMP-550 zit zou daar iig voor geschikt zijn. Daarna is het alleen nog maar wachten op OGG-ondersteuning :)

Voor meer info over de toekomstige firmwares zie:
http://www.iriver.com/company/news_view.asp?idx=344

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nieuwe firmware met Xtreme 3D sound:

http://www.iriver.com/company/news_view.asp?idx=345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Woah, dat Xtreme 3D klinkt wel lekker! :D Wat is jullie mening hierover? Kvind et wel een zeer nuttige en toevoegende toepassing :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 22:03
Ik heb hem ook sinds maandag! Ik ben er echt dik tevreden over. Zit echt een super geluid in en hij is makkelijk te bedienen :). Ik heb de batterijen opgeladen tot ze vol waren maar ik zit nu naar een paar uur al op ongeveer de helft?! Dit klopt toch niet? Hij moet toch ongeveer 50uur meegaan?

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

55 uur is met de stick batterijen én het extra batterijdoosje :) Als je trouwens van de volledige speeltijd wilt genieten moet je anywees mp3-cd's gebruiken omdatie met gewonen audio-cd's veel korter op zijn batterijen meegaat.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

nou ik wil al een tijdje een nieuwe mp3 cd speler kopen (had een philips expanium) en na dit topic gelezen te hebben weet ik het wel, eigelijk alleen maar posititve dingen.

ik vind de 550 wel een beetje duur maar het is wel een extreem vet design en zeker die duur van de batterijen is vet. bij die expanium kon je maximaal 4 a5 uur luisteren, was echt brak (waren dan ook gewone batt..)

alleen jammer dat je niet de volgende dag dat ding in huis kan hebben, wilde hem eigelijk op campzone al hebben...

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
Wie van de 550'ers heeft de nieuwe 1.20 firmware er al op staan?
Ik ben te lui om er een cd'tje voor te gaan branden, omdat ik me afvraag of ik wel iets aan de upgrade heb :)

ituliegend, je zou em natuurlijk ook op kunnen halen, in rotterdam kan dat volges mij, bij mp3cdspeler.nl

edit: om een link, eerder door mij gepost, nog maar eens aan te halen:
550-modding!

wie durft? :D

[ Voor 32% gewijzigd door d33n op 25-07-2003 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook net en ben ook heel tevreden, Super design en vet goed in alles. Impressed _/-\o_

Ik had niet gezien dat ie ovaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
hij is maar een klein beetje ovaal, maar dat vind ik wel mooi :D

Vertel eens, merk je veel van dat 3D gedoe in de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 15:04:

Ik heb het net even snel uitgeprobeerd. (Ik imp400, broertje 550) en volgens mij kan het niet. De 550 remote geeft zwart beeld maar als ik vanuit een hele verre hoek kijk zie ik wel letters voorbij scrollen :?

Andersom heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik denk dat dit mijn nieuwe mp3(cd)speler wordt :9. Ik was eerst erg geinteresseerd in de Cenix Nezz (is tenslotte 70 euro goedkoper), maar de iRiver is op bepaalde punten toch net ff iets beter, zoals uiterlijk, batterijduur, support en kwaliteit

Edit: ik lees net ook dat er 2 jaar garantie op de SlimX zit tov 1 jaar op de Nezz. Mijn keuze is gemaakt :9 (nou nog kiezen of ik de zwarte of de zilveren wil, ik vind ze allebei mooi :))
Nou maar hopen dat de iRivers niet ineens uitverkocht zijn als ik op vakantie ga :X

[ Voor 80% gewijzigd door Piggen op 29-07-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Niet online
Voor mensen die geintereseerd zijn om een beetje te tweaken met hun IMP, hier een site met gehackte firmwares.

http://mp3-upgrade.narod.ru/ehacked.htm
Het is zo getweakt dat er smallere fontjes worden gebruikt en er dus meer op je display past.

Hier het topic hierover op het Iriver forum http://iriver.com/communi...&field=1&p_name=&p_group=
Het word daar door Iriver gedoogd dus mag het hier ook wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Nog even wat vraagjes voordat ik tot aanschaf van dit apparaatje overga (hopelijk over een paar dagen)

-Ik las in een review over het lange laden van mp3 cd's (http://www.goodstereotogo...s/imp-550.aspx?print=true, hier hebben ze het over 45 seconden). Is dit bij jullie ook of is dit al opgelost bij een firmware upgrade?

-Hoe is de FM radio? In een eerdere post in dit topic las ik iets over zenders door elkaar heen. Hebben meerderen daar last van?

-Voelen het apparaat en de afstandbediening degelijk aan? Maakt de speler zelf weinig lawaai (spingeluiden enzo)?

Jammer trouwens dat er geen knopjes op het apparaat zelf zitten (itt de Cenix Nezz). Klein minpuntje. Verder een erg :9~ ding

[ Voor 26% gewijzigd door Piggen op 30-07-2003 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Niet online
De 550 is super degelijk. Voelt erg stevig aan.

Wat betreft de laadtijden, dat verschilt erg per merk cd-r(w)/ brand speed. Hoe langzamer je brand hoe beter :) Spin geluiden zijn er wel maar niet hinderlijk.

De radio kan ik niet over oordelen omdat ik het niet gebruik.

Nog even over die gehackte firmware (voor de geintereseerden), die ultra narrow fonts vind ik wel handig, er past meer op je schermpje en blijft goed leesbaar. (Op imp-400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Je moet als je met CD-RW's werkt vooral niet de 'fast-erase' optie gebruiken als je een cd wist. Dan duurt het laden ongeveer 45 seconden, wis je em goed (volledig wissen dus), dan is de laadtijd misschien 5 seconden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
@mpmad:

- ik ga het nu even meten :)

cdr - mp3 - 105 nummers - finalised : 21.24
cdr - mp3 - 130 nummers - non finalised : 28.60
cdr - cda - - finalised : esp80 12.57 esp360 14.11
"normale" audiocd : esp80 11.37 - esp360 14.51

esp80/360 is het aantal sec. anti-shock

- De FM radio is prima, hier in brabant kan ik verschillende zenders in goede kwaliteit ontvangen.... misschien dat dit in de randstad slechter is, maar ik vind het iig prima

- Het apparaat is degelijk, voelt stevig aan... de afstandbediening heeft een hoger plastic gehalte, in vind ik wat fragieler aandoen, maar hij heeft het tot nu toe nog goed overleeft... en ik heb er al heel wat mee rond gefietst, en laten slingeren op mijn kamer, dus dat zegt wel wat :P De speler maakt best een herrie, tijdens het laden of het zoeken naar een nummer, in shuffle mode, of wanneer je zelf skipt.
In de ET mode valt het wel mee met de herrie :)

en wat betreft die knopjes, mjah, ik vind het wel sjiek, zonder knoppies, maar dan moet de afstandbediening wel lang meegaan :)

[ Voor 13% gewijzigd door d33n op 30-07-2003 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb de zilverkleurige SlimX zojuist besteld bij mp3cdspeler (via de mail, want ik wil hem gaan afhalen want ik woon toch vlakbij. In mijn lompheid heb ik het mailtje zelfs 2 keer verstuurd, onder mijn @home en onder mijn Orange account :o)
Hopelijk kan ik hem morgen al ophalen :9 (maar dat zal wel iets te snel zijn, denk ik). Nu maar hopen dat dat ze de zilverkleurige ook op voorraad hebben :X (ze zijn wel de enigen die hem leveren, zal wel komen doordat ze ook importeur van iRiver zijn), anders zal ik me moeten 'behelpen' met de zwarte :+

Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen. Ik kan bijna niet wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

mpmad schreef op 30 July 2003 @ 22:11:
Ik heb de zilverkleurige SlimX zojuist besteld bij mp3cdspeler (via de mail, want ik wil hem gaan afhalen want ik woon toch vlakbij. In mijn lompheid heb ik het mailtje zelfs 2 keer verstuurd, onder mijn @home en onder mijn Orange account :o)
Hopelijk kan ik hem morgen al ophalen :9 (maar dat zal wel iets te snel zijn, denk ik). Nu maar hopen dat dat ze de zilverkleurige ook op voorraad hebben :X (ze zijn wel de enigen die hem leveren, zal wel komen doordat ze ook importeur van iRiver zijn), anders zal ik me moeten 'behelpen' met de zwarte :+

Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen. Ik kan bijna niet wachten :9~
Edit: Ik kan hem vandaag op gaan halen. Alleen zou mijn moeder geld klaarleggen (had ik nog van d'r tegoed en dat geld heb ik nodig voor m'n spelen), maar die doos is dat vergeten :(. Hopelijk (voor haar ;)) is ze op tijd thuis

Edit2: foutje, quote ipv edit

[ Voor 4% gewijzigd door Piggen op 31-07-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Yes, ik heb hem gisteren opgehaald bij mp3cdspeler (de zilverkleurige). Het was een rib uit m'n lijf, maar hij is elke cent waard _/-\o_
Ik stond echt versteld hoe dun dat ding is (op de foto's zag het allemaal wat groter uit. Vooral de afstandbediening had ik groter verwacht :D) , en zo mooi :9
Echt een verademing na mijn Sony discman. En er komt ook nog een erg lekker geluidje uit, echt een geweldig ding.

Enige minpuntjes vind ik dat de fm ontvangst soms wat slecht is (dan moet je de afstandbediening en draad ff anders houden. Nogal irritant) en dat hij nogal wat herrie maakt tijdens het spinnen (maar daar heeft iedere cdspeler volgens mij last van)

Echt een topproduct _/-\o_

Edit: hmm, ik zie dat ik nu 3 posts onder elkaar heb. Nogal aso. Excuses daarvoor

[ Voor 14% gewijzigd door Piggen op 04-08-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kep mijnes gister binnen gekregen... ik snel wat mp3-tjes op me laatste cd-r gefikt (krijg morgen pas weer nieuwe :)) , kan ie de cd nie lezen!!!! >:( althans, hij hapert constant tijdens de nummers... Tis een sony cd-r.... maar goed.. ik had ergens nog een 5 jaar oude philips cd-r met mp3-tjes gevonden..en die dee het perfect! :) gelukkig. Hij maakt alleen wel veel geluid idd.. je hoort 'm constant "kraken" tijdens het zoeken.. maar goed.. zit 2 jaar garantie op.. dus alst nie goed is, zal het alsnog wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:56

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat handig is, is de cdtjes op lagere snelheid branden. Ja het duurt langer, maar je speler zal er waarschijnlijk wat minder moeite mee hebben.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 11-10 12:14

Wallie

Herr

Eigenlijk zit er dus een niet zo hoge kwaliteit lens op... heeft mijn imp-250 ook last van, een audio cd gebakken op 48 speed, wordt door mijn dvdspeler prima gelezen, maar de imp-250 komt niet verder als track 5/6. Hoe verder naar buiten, hoe moeilijker het gaat, tot het helemaal ophoudt.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

De gemiddelde consumenten cdspeler kan CD's die op zulke snelheid gebrand zijn ook vaak niet aan. Op lagere snelheid is het branden wat 'netter', waardoor spelers het vaak toch wat makkelijker oppakken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, kep nu ook een bitje met mijnes kunnen spelen. Zit idd goed geluidje in! Ik heb tot nu toe alleen maar techno mee gedraaid, de beste EQ preset is dan Metal :? :P. Ik geloof dat je met dit ding ook zelf 1 EQ preset kon maken.. nog maars ff het boekje doorlezen. Maar goed dingetje tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Kheb hier geen last van het niet goed kunnen lezen van op hoge snelheid gebrande CD's :) Kheb tijdens mijn vakantie (ben net trug van 2 weken weg) o.a. 5 met mijn Lite-On op 52x gefikte Nashua CD's gespeeld en die deden het allemaal perfect zonder haperen enzo :)
Ben nog steeds erg te spreken over deze speler, vooral de lange batterijduur is ultiem, 2 dagen lang in de auto zitten en luisteren zonder op te hoeven laden, geweldig! :D

Ik kan iedereen ook wel aanraden om Xtreme 3D es te proberen, klinkt heel goed icm met Sensation 2003 of Trance - The Ultimate Collection 8)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Heeft er iemand de maximale speeltijd (zonder batterijenbuisje, moet zoŽn 30-35 uur zijn)? Ik heb het idee dat ie dat echt niet haalt en ik draai vrijwel alleen mp3cdŽs (en af en toe erg kort de radio, maar dat zal niet zoveel uitmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Niet online
Shuffle uitzetten wil wel uitmaken, alsmede bij menu->general->sort op physical zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff over defecte adapter:
mp3cdspelers.nl heeft zo snel mogelijk een nieuwe keurig netjes verpakt en met meeltje enzow opgestuurd...
(Paar dagen te laat -> was al op vakantie, maar was begrijpelijk, heb maar met busje gedaan...)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

MeAngry: Het gaat er niet om dat ze haperen, maar dat het lezen van de disk sneller kan gaan als 'ie langzamer gebrand is. Klinkt gek, ik weet het. :) Maar een hoop nieuwere speeltjes kunnen overigens de sneller gebrande schijfjes ook probleemloos verwerken, dus met deze speler verwacht ik ook weinig problemen.

Nog ff wachten op meer knaken, dan haal ik er ook eentje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Niet online
Op Iriver.com is een bericht verschenen over Ogg Vorbis support op hun spelertjes.

http://iriver.com/company/news_view.asp?idx=347

Ze zijn er mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet wel zeggen dat er erg veel verschil zit tussen die metal EQ en de anderen... Zelfs met de Xtreme EQ krijg ik niet zo'n geluid als met die Metal. Vergeleken met die Metal is alles zonder bas :? das wel jammer... ik zal binnenkort maars die update doen voor die 3D dinges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook het idee dat de knijper achterop de remotecontrol aan de verkeerde kant open gaat? Ik krijg die snoeren op deze manier niet handig weggestopt onder mijn blouse.

Hoe 'draag' je eigenlijk zo'n mp3cdspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

De speler draag ik meestal aan mijn riem.
Dat met die knijper is idd een beetje raar, maar het gaat nog wel zo.

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Sorry voor de schop, maar ik wil toch even iets weten

Een tijdje geleden wilde mijn SlimX geen cd's meer lezen. Ik heb hem toen naar mp3cdspeler gebracht en hem de volgende dag weer opgehaald. Hij heeft een tijdje goed gedaan, maar een paar dagen geleden was het weer raak. Toen mp3cdspeler gebeld en die vroegen me of de laser helemaal aan de buitenkant stond. Dat was het geval en toen werd me verteld dat ik de laser dan naar het midden moet schuiven (die kun je dus verschuiven), omdat de speler moeite heeft om volle 700 mb cd's te lezen omdat de laser dan te ver naar buiten staat. Nadat ik dit gedaan had werkte hij weer, maar ik vind het toch een raar probleem en een rare oplossing. Heeft/had iemand anders dit ook?

Verwijderd

ik heb dit nog niet gehad, wel echter met andere (normale) diskman's.. het ligt dus niet alleen aan dit product, maar wel matig idd, want dit is wel een duurder product dan de meeste

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Excuses voor de volgende up, maar ik heb nog een vraagje waarover ik verder nog niks tegen gekomen ben:

Hoe staat 't met de luidheid van de koptelefoon output? Op de site staat dat ie 2x12mw output heeft, en ik vraag me af of dat niet wat weinig is.. Maar meestal zeggen ervaringen meer dan cijfers, dus ik zou graag willen weten of er mensen zijn die hier een duidelijke mening over hebben.

Ik heb namelijk een Sony MD MZ-R70 gehad en vond daarvan de output nogal zacht. En dat is toch vrij hinderlijk..

Btw: waar hebben jullie 'm gekocht? Ik zit te kijken naar MP3cdspelers.nl, maar volgens mij zijn er meer goede winkels. Nog specifieke ervaringen met een winkel, of is dat allemaal wel zo'n beetje gelijk?

• twiFight
  • Niet online
mpmad schreef op 18 September 2003 @ 09:20:
Sorry voor de schop, maar ik wil toch even iets weten

Een tijdje geleden wilde mijn SlimX geen cd's meer lezen. Ik heb hem toen naar mp3cdspeler gebracht en hem de volgende dag weer opgehaald. Hij heeft een tijdje goed gedaan, maar een paar dagen geleden was het weer raak. Toen mp3cdspeler gebeld en die vroegen me of de laser helemaal aan de buitenkant stond. Dat was het geval en toen werd me verteld dat ik de laser dan naar het midden moet schuiven (die kun je dus verschuiven), omdat de speler moeite heeft om volle 700 mb cd's te lezen omdat de laser dan te ver naar buiten staat. Nadat ik dit gedaan had werkte hij weer, maar ik vind het toch een raar probleem en een rare oplossing. Heeft/had iemand anders dit ook?
heb het gehad met een 6 jaar oude sony discman.
hij's inmiddels afgeschreven dus vraag me niet om het serienummer

maar de laser verschuiven helpt inderdaad altijd wel.
zal ook wel komen omdat toentertijd 80 min cds heel ongewoon waren
hij kon lezen tot de 78 minuut nogwat en dan bleef hij hangen
soms ging de laser wel terug, soms niet

anyway, is dus niet een iriver probleem, maar meer van discmans in het algemeen.
niet zo'n probleem lijkt mij

Verwijderd

Koen Roumen schreef op 24 September 2003 @ 12:06:
Excuses voor de volgende up, maar ik heb nog een vraagje waarover ik verder nog niks tegen gekomen ben:

Hoe staat 't met de luidheid van de koptelefoon output? Op de site staat dat ie 2x12mw output heeft, en ik vraag me af of dat niet wat weinig is.. Maar meestal zeggen ervaringen meer dan cijfers, dus ik zou graag willen weten of er mensen zijn die hier een duidelijke mening over hebben.

Ik heb namelijk een Sony MD MZ-R70 gehad en vond daarvan de output nogal zacht. En dat is toch vrij hinderlijk..

Btw: waar hebben jullie 'm gekocht? Ik zit te kijken naar MP3cdspelers.nl, maar volgens mij zijn er meer goede winkels. Nog specifieke ervaringen met een winkel, of is dat allemaal wel zo'n beetje gelijk?
Met de luidheid van het ding zit het denk ik wel goed... hoewel ik soms wel flink wat Bas mis als bijv. in de trein zit... En wat wel erg matig is, is dat het membraan van 1 van de dopjes nu al (na een paar weken) stuk is :( Bij iedere beat hoor je zo'n trilling... dus ik denk niet dat de koptelefoon van erg goede kwaliteit geweest is... maar ja.. ik draai dan wel altijd techno enzo... dan is de bass altijd hard... ik doe ook nooit echt lang met oordopjes, maar deze waren wel erg snel kapot

Voor de rest heb ik mij iriver idd bij mp3cdspeler.nl vandaan.. binnen 2 dagen in huis, dus dat was perfect

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

twiFight schreef op 24 September 2003 @ 23:29:
[...]

heb het gehad met een 6 jaar oude sony discman.
hij's inmiddels afgeschreven dus vraag me niet om het serienummer

maar de laser verschuiven helpt inderdaad altijd wel.
zal ook wel komen omdat toentertijd 80 min cds heel ongewoon waren
hij kon lezen tot de 78 minuut nogwat en dan bleef hij hangen
soms ging de laser wel terug, soms niet

anyway, is dus niet een iriver probleem, maar meer van discmans in het algemeen.
niet zo'n probleem lijkt mij
Zou kunnen, maar volgens mij heeft hier verder niemand last van. En 80 min. cd's zijn nu toch echt wel gemeengoed. Ik vind het toch niet horen, zeker niet bij zo'n dure speler. Als het nog 1 keer voorkomt, gaat ie terug naar mp3cdspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Mijn speler begint raar tedoen, hij kan INEENS geen mp3 cd's meer lezen, iedere keer hoor je hem opspinnen. Vers gebrande cd's pakt hij ookal niet, en na een firmware upgrade doet hij nog steeds niks.

Ik vrees het ergste, en als hij kapot is, dan stuur ik hem mooi RMA ;) . En dan verkoop ik hem. Koop wel een grote SDram voor mijn toekomstige Ipaq.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 22:51
Welke firmware had je en welke heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 19-09 21:02
De laatste, hij pakt gewoon geen mp3 cd's meer.

Heb hem nog steeds hier liggen, wacht nog op een mail van iriver.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze speler 2 weken geleden gekocht, omdat ik dacht dat hij de beste geluidskwaliteit zou leven..

Ik wil iedereen toch wel even waarschuwen.

De geluidskwaliteit is helemaal niet bijzonder goed (ik zou het een 6- geven op de schaal van 10). En de bas is ronduit slecht. Zelfs met de equaliser op bas-max, en firmware upgrade komt er geen geloofwaardige bas uit, zoals bij de Sony - Groove - diskman van 6 jaar oud.

Het volume is ook bagger. op volume 30 (40 na upgrade) staat het nog niet hard genoeg (juist voor zachtere klassieke stukken) en begint hij al te ruisen.

De Senheisser dopjes zijn niet slecht, maar ook niet goed, ik gebruik ze niet meer.

De tuner is al helemaal zaaddodend, en vertoont abnormaal veel ruis, ook al sta je stil onder de zendmast. Kwaliteit ala my-first-sony (die rode nep radios).

Dattie klein is, is een belachelijke feature. Hij ziet er zo fragiel uit dat je hem altijd in de beschermhoes doet. En dat maakt hem weer 2x zo dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 21:23
nielsbothof, ik heb hem net binnen en meteen beluisterd. Ik vond de geluidskwaliteit erg mooi en de tuner vond ik ook prima klinken. Ik heb die sennheiser mx300 nog op mijn versterer aangesloten en me versterker helemaal voluitgegooit op zen hardst en nogsteeds hoor ik geen kraakie.

Top ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat duurt het overigens lang voordat die OGG ondersteuning komt voor de iMP-550 :( Ik dacht die firmware ervoor al eind oktober zou komen :?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik ben een redelijke leek op technisch gebied, maar hoop dat ik hier toch mijn vragen kwijt kan.

De iMP550 viel mij ook op. Toch heb ik een aantal vraagjes.
De een hier op het forum zegt dat de volume te zacht is, de bass te weinig is, de geluidskwaliteit tegenvalt en de oordopjes niet zo goed zijn, en de ander weer niet. Hoe zit het nou echt?

En wat is een OGG-ondersteuning?

Groetjes een leek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Tja, ik heb van beide problemen geen last. Het is wel zo dat alleen de Metal-equalizer een bevredigende bass geeft. Het volume is ook gewoon in orde. Ik zet hem meestal op 20-25 en da's hard zat (Sony MDR-EX71SL doppen).
Over de bijgeleverde oordoppen zijn de meningen nogal verdeeld. Ze zijn iig beter dan wat er over het algemeen bij mp3spelers geleverd wordt. Het geluid is ook wel aardig. Maar ze zitten bij mij echt zwaar klote. Heb dan ook een setje Sony MDR-EX71SL gehaald en die zijn in alle opzichten beter dan de Sennheisers

Edit: en de geluidskwaliteit is ook prima, zeer helder.
OGG is een nieuw formaat, waarmee je dezelfde geluidskwaliteit hebt als MP3 met minder bitrate. Daarom zitten velen ook te wachten op de firmware die OGG gaat ondersteunen:)

De 550 SlimX is zeker een aanrader en je moet gewoon afgaan de veelal positieve ervaringen en die paar negatieve links laten liggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Piggen op 18-11-2003 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom ik weer met mijn vragen, maar...wat is een Metal-equalizer :D

En je zei dat je je volume op 20-25 zet, wat is zijn maximum dan?

[edit]

Ik snap echt niks van dat OGG :D
wat bedoel je met dat formaat?
en wat is bitrate?
en wat is een firmware?

Sorry voor de vragen, maar heb hier echt geen verstand van en wil toch graag een goede keuze maken voor dat geld ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 16:50
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 20:10:
Kom ik weer met mijn vragen, maar...wat is een Metal-equalizer :D

En je zei dat je je volume op 20-25 zet, wat is zijn maximum dan?

[edit]

Ik snap echt niks van dat OGG :D
wat bedoel je met dat formaat?
en wat is bitrate?
en wat is een firmware?

Sorry voor de vragen, maar heb hier echt geen verstand van en wil toch graag een goede keuze maken voor dat geld ;)
- Je kunt het geluid zelf een beetje bijkleuren met behulp van de optie genaamd 'equalizer'. Metal-equalizer is dus de naam van 1 van de opties in de equalizer :) Daarmee kun je dus de bass harder/zachter zetten, treble verhogen/verlagen, etc.
- Het maximum volume is 40 lees ik net (ik heb er zelf geen 1 :P)
- OGG is zegmaar een soort mp3, net zoals WMA en ASF. Een andere compressie methode, die met een kleiner bestandsformaat dezelfde kwaliteit behoudt als een mp3tje.
- Bitrate...tja, de kwaliteit van het mp3tje zegmaar. Standaard is 128 kbps, goede kwaliteit is 192 kbps, etc.
- Firmware is de software waar de cd speler zelf gebruik van maakt.

Verder nog vragen? :P

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Payne schreef op 19 november 2003 @ 12:00:
[...]

- Je kunt het geluid zelf een beetje bijkleuren met behulp van de optie genaamd 'equalizer'. Metal-equalizer is dus de naam van 1 van de opties in de equalizer :) Daarmee kun je dus de bass harder/zachter zetten, treble verhogen/verlagen, etc.
- Het maximum volume is 40 lees ik net (ik heb er zelf geen 1 :P)
- OGG is zegmaar een soort mp3, net zoals WMA en ASF. Een andere compressie methode, die met een kleiner bestandsformaat dezelfde kwaliteit behoudt als een mp3tje.
- Bitrate...tja, de kwaliteit van het mp3tje zegmaar. Standaard is 128 kbps, goede kwaliteit is 192 kbps, etc.
- Firmware is de software waar de cd speler zelf gebruik van maakt.

Verder nog vragen? :P
ah, bedankt voor het uitleggen! :)

maar als ik mp3's op mijn pc heb, moet ik die dan nog omzetten voordat ik ze op een cd kan zetten die het doet in die mp3/cd speler? (weet niet wat voor bestanden ze zijn? )
en hoe zit dat met liedjes op een orginele/ gekopieerde cd die ik over wil zetten?

ow is DAT nou de bitrate ;) ja iemand heeft me het ooit uitgelegd, maar wist niet dat het zo heette :P

die formware, krijg je die bij deze mp3/cd speler erbij? of moet je die zelf downloaden?

ik kom vast dom over 8-)

[edit]

gaat de afstandsbediening lang mee? (goede kwaliteit e.d)

is de afstandsbediening watervast?

kan er iemand een close up van de afstandbediening laten zien? de knopjes waarmee je vooruit en achteruit skipt bijvoorbeeld?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Het enige wat je moet doen om een mp3cd te maken is om een data-cd te branden ipv een muziekcd (in Nero, athans). Het is ook aan te raden om op een zo laag mogelijke snelheid te branden, dan leest de speler de cd'tjes wat makkelijker

D'r zit standaard firmware in de speler, maar de nieuwste firmware is te halen van http://www.iriver.com/support/product_index.asp. Je update de firmware door de firmware op een cd te branden en die door de speler te laten laden.

De afstandbediening voelt stevig aan. Hij is niet waterdicht

Ik heb eerlijk gezegd even geen zin om foto's van de afstandbediening te maken, maar ik denk dat deze foto ook wel voldoende informatie verschaft

http://gearmedia.ign.com/...iriver_slimx550_3_big.jpg

Op de afstandbediening zitten 3 tuimelknoppen die je in kunt drukken en naar links/rechts kunt bewegen. Het werkt allemaal zeer logisch, maar het is raadzaam om even de manual door te lezen

Je komt helemaal niet dom over. Logisch dat je vragen stelt als je iets niet weet. Het gaat hier niet om een goedkoop spelertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mpmad schreef op 19 november 2003 @ 21:01:
Het enige wat je moet doen om een mp3cd te maken is om een data-cd te branden ipv een muziekcd (in Nero, athans). Het is ook aan te raden om op een zo laag mogelijke snelheid te branden, dan leest de speler de cd'tjes wat makkelijker

D'r zit standaard firmware in de speler, maar de nieuwste firmware is te halen van http://www.iriver.com/support/product_index.asp. Je update de firmware door de firmware op een cd te branden en die door de speler te laten laden.

De afstandbediening voelt stevig aan. Hij is niet waterdicht

Ik heb eerlijk gezegd even geen zin om foto's van de afstandbediening te maken, maar ik denk dat deze foto ook wel voldoende informatie verschaft

http://gearmedia.ign.com/...iriver_slimx550_3_big.jpg

Op de afstandbediening zitten 3 tuimelknoppen die je in kunt drukken en naar links/rechts kunt bewegen. Het werkt allemaal zeer logisch, maar het is raadzaam om even de manual door te lezen

Je komt helemaal niet dom over. Logisch dat je vragen stelt als je iets niet weet. Het gaat hier niet om een goedkoop spelertje :)
Hai!

Bedankt voor je reactie

Nog een vraagje over de afstandbediening:
-op die foto staan er een paar puntjes (??) in het 3e regeltje van boven. Is dit bij elke speler?
-wordt er geen band aangegeven? (ik zag dat alleen de song aangegeven werd)
-hoe moet je voor en achteruit skippen? want ik kan me niet voorstellen hoe een tuimelknop werkt?

Hoeveel mp3songs kun je gemiddeld op een cd branden?

Tot slot: hoe lang heb je de speler? En ben je er tevreden mee? Wat zijn de mindere goede dingen aan de speler (heb al heel veel positieve dingen gehoord namelijk)?

Bedankt voor het antwoorden alvast
(ik ben wel lastig he :P )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Laatst online: 22-09-2022
die puntjes die je ziet op de display zijn niet standaard(de mijne heeft ze niet)

je kan zelf instellen of de speler artist, album en title moet weergeven en in welke volgorde, je kan ook de snelheid waarmee deze door het beeldgeschoven word instellen

de tuimelknoppen zijn een soort van schakkelaartjes die normaal in neutrale positie staan en door ehm naar voor of achter te duwen(tuimelen) voert de knop z'n functie uit

ik heb de speler nu ongeveer anderhalve maand en ben er zeer te vreden over, goede bass(zeker met de 3d sound uit firmware 1.20) ik moet wel zeggen dat ik de oordopjes niet echt heftig vind ongeveer vergelijkbaar met 10 euro sony dingen.
naar mijn oordeel is het vermogen ook ok, ik kan er ook zo'n grote koptelefoon voldoende mee voeden(zet em meestal op 35 dan) en met die grote koptelefoon was het zelfs zo dat de bass te erg werd en de muziek vervormde dus ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die het te weinig vinden

Verwijderd

Ondanks de vele uitleggen van de tuimelknop snap ik nog steeds niet hoe die werkt :|

En hoeveel mp3songs kun je gemiddeld op een cd branden?

Zit er eigenlijk een HOLD knop op??

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 18:46

joennie

Certified SCRUM Professional

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 13:40:
Ondanks de vele uitleggen van de tuimelknop snap ik nog steeds niet hoe die werkt :|

Tuimelknop: een knop die normaal 'in het midden' staat, en je naar rechts (nummer vooruit) en links (nummer achteruit) kan bewegen. (vrij simplistisch).
Als je gewend bent met de SonyEricsson T68i: de knop voor het volume aan de zijkant heeft een zelfde soort functie.

mp3songs: uitgaande van 4,5 megabyte per nummer (ca 5 minuten) komt dat neer op 144 nummers op een 650 MB cdrom en 155 op een 700 MB cdrom.

Op een dergelijke speler zit wel een HOLD-knopje (ik heb de IMP250, en daar zit ook een hold-knop op).

Linux aanhanger!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 13:40:

zie een tuimelknopje maar als een rond wieltje welke je naar links en rechts kan draaien en welke in de neutrale stand blijft staan d.m.v. veertjes. Ontzettend handig moet ik zeggen want nu zitten er vele functies aan 1 kop vast welke anders een heleboel knopjes zouden vergen. zeg een mp3'tje is 3,5 mb, op een 700 mb cd gaan er dan zo'n 200 op. (pas wel op met de hoeveelheid mappen die je aanmaakt aangezien iriver niet meer dan 99 mappen ondersteunt).

Heb de mijne nu zo'n 3 maanden en ben er echt super tevreden mee. Enige puntje van kritiek is dat bij normaal gebruik de batterij indicator erg fluctueert (zelf op stroomtebesparende instellingen) maar met toeviging van het batteriepack kom ik wel aan de mximale speeltijd die iriver opgeeft.

Verwijderd

Als iemand nog geinteresseerd is: ik biedt de mijne te koop aan voor 130€ voornamelijk vanwege de bas (de afwezigheid daarvan)... 50€ goedkoper dan de pricewatch. Pas een maand oud.

ow, nog een positief puntje: overslaan gebeurt niet (=nooit) meer... Je kan er makkelijk mee hardlopen, of zelfs taikwondo-en :D

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 14:22 ]

Verwijderd

mp3songs: uitgaande van 4,5 megabyte per nummer (ca 5 minuten) komt dat neer op 144 nummers op een 650 MB cdrom en 155 op een 700 MB cdrom.
zeg een mp3'tje is 3,5 mb, op een 700 mb cd gaan er dan zo'n 200 op
:D haha, verschil ;)

Ik heb nog een platinum CD-r (1 x 48 x) van 700 mb liggen. Is die hier geschikt voor?
Op een dergelijke speler zit wel een HOLD-knopje (ik heb de IMP250, en daar zit ook een hold-knop op).
maar is het zeker dat dat op de 550 ook zit? want ik stoot nogal vaak tegen zo'n ding aan ;)
zie een tuimelknopje maar als een rond wieltje welke je naar links en rechts kan draaien en welke in de neutrale stand blijft staan d.m.v. veertjes
ah nu snap ik het!!
Enige puntje van kritiek is dat bij normaal gebruik de batterij indicator erg fluctueert (zelf op stroomtebesparende instellingen)
bedoel je dat de batterijen minder dan 20 uur meegaan zonder externe batterijen?
Als iemand nog geinteresseerd is: ik biedt de mijne te koop aan voor 130€ voornamelijk vanwege de bas (de afwezigheid daarvan)... 50€ goedkoper dan de pricewatch. Pas een maand oud
ik zou 'm na laten kijken. je hebt er nog garantie op!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 15:19:
[...]

[...]
ik zou 'm na laten kijken. je hebt er nog garantie op!
geen garantie.. er is nix mis mee.. er zit gewoon nie zoveel bas in...
heb ik ook last van

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 16:35:
[...]

heb ik ook last van
Nope, en de duurst denkbare cdspeler moet op zijn minst de optie hebben om een vette bas in te stellen als je dat wil.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 16:35:
[...]

heb ik ook last van
en sommigen zeggen juist dat er wel genoeg bass in zit! :?

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 17:00:
[...]

Nope, en de duurst denkbare cdspeler moet op zijn minst de optie hebben om een vette bas in te stellen als je dat wil.
Nou, moet jij eens kijken wat Sony voor haar top-mp3cdspelers vraagt. En die halen het niet qua mogelijkheden en design bij de SlimX

Ik zie ook net dat ze bij de Dixons nu ook iRiver verkopen. Vind ik toch wel jammer, aangezien ik het leuk vond om uit te leggen waarom ik in hemelsnaam 229 euro (toen nog wel) uitgaf aan een 'discman' van een merk waar ze nog nooit van gehoord hadden en geen Philips, Sony of Panasonic (haha, onwetenden :+). En dan maar vertellen hoe elite iRiver wel niet is :P
Nu wordt het toch een beetje mainstream, helaas (alternatieveling als ik ben :+. Ik heb er ook al een beetje spijt van dat ik 2 personen de SlimX heb aangeraden. Ik houd er niet van als anderen hetzelfde hebben als ik >:))

Verwijderd

Hoi,

Kan iemand mij vertellen of er ook een mogelijkheid is om de bestanden in een directory (album) af te spelen op volgorde van track# die in de ID3 tag staat? Dus niet door eerst een playlist met Winamp te maken, maar dat de IMP550 zelf de track sorteert op nummer.

Alvast bedankt!

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*zwaai*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mpmad schreef op 20 november 2003 @ 18:59:
[...]

Nou, moet jij eens kijken wat Sony voor haar top-mp3cdspelers vraagt. En die halen het niet qua mogelijkheden en design bij de SlimX

Ik zie ook net dat ze bij de Dixons nu ook iRiver verkopen. Vind ik toch wel jammer, aangezien ik het leuk vond om uit te leggen waarom ik in hemelsnaam 229 euro (toen nog wel) uitgaf aan een 'discman' van een merk waar ze nog nooit van gehoord hadden en geen Philips, Sony of Panasonic (haha, onwetenden :+). En dan maar vertellen hoe elite iRiver wel niet is :P
Nu wordt het toch een beetje mainstream, helaas (alternatieveling als ik ben :+. Ik heb er ook al een beetje spijt van dat ik 2 personen de SlimX heb aangeraden. Ik houd er niet van als anderen hetzelfde hebben als ik >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand nog even reageren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 23:52:
Hoi,

Kan iemand mij vertellen of er ook een mogelijkheid is om de bestanden in een directory (album) af te spelen op volgorde van track# die in de ID3 tag staat? Dus niet door eerst een playlist met Winamp te maken, maar dat de IMP550 zelf de track sorteert op nummer.

Alvast bedankt!

Thijs
Als het goed is heb ik 'em morgen binnen, dus dan zal ik nog wel een keer op mezelf reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
volgens mij kan dat niet, of ik heb het nog niet uitgevonden, maar bij mij worden de liedjes volgens mij gewoon op alfabet gesorteerd, en niet op #

toevoegend.: op www.iriver.com is nieuwe 1.30 beta firmware voor de imp550 beschikbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door d33n op 23-11-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een aantal vragen:

1. Is er een HOLD knop aanwezig op de 550?

2. Gaan de batterijen minder dan 20 uur mee zonder externe batterijen?

3. Hoe krijg je 100 a 150 mp3'tjes op een cd? Ik krijg er maar 20 op :?

4. Is die software update persé nodig voor de 550? Ik had er nog nooit van gehoord namelijk. Wat voor functie heeft die software? Beter geluid ofzo?

Bedankt voor het antwoorden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1: Er zit absoluut een hold knop op de 550
2: Je kan met de stroombesparende maatregelen wel over ed 20 uur gaan (bijv. shuffle uit)
(met extra batteriepack red je wel de volle tijd die gegeven is)
3: Gewoon via Nero een data cd branden en geen muziek cd. Dan worden de bestanden automatisch naar wav bestanden omgezet waardoor je er vele minder op krijgt.
4: Niet echt, maar is wel handig aangezien dan de laatste codecs, menu's enz heb, maar zonder dat heb je ook een fantastische speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marble schreef op 23 november 2003 @ 21:30:
volgens mij kan dat niet, of ik heb het nog niet uitgevonden, maar bij mij worden de liedjes volgens mij gewoon op alfabet gesorteerd, en niet op #
Nope, kan inderdaad niet. Desalniettemin is het een fantastische speler! Een paar uur in bezit en hij bevalt super. Gewoon even met een tag programma het tracknummer voor de tracktitel in de bestandsnaam gezet, dus het sorteerprobleem is ook opgelost.

Vanmiddag meteen de nieuwste beta firmware erop gezet. Erg relaxed.

Thijs

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 17:17 . Reden: foutje in quote block ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 16:37:
1: Er zit absoluut een hold knop op de 550
2: Je kan met de stroombesparende maatregelen wel over ed 20 uur gaan (bijv. shuffle uit)
(met extra batteriepack red je wel de volle tijd die gegeven is)
3: Gewoon via Nero een data cd branden en geen muziek cd. Dan worden de bestanden automatisch naar wav bestanden omgezet waardoor je er vele minder op krijgt.
4: Niet echt, maar is wel handig aangezien dan de laatste codecs, menu's enz heb, maar zonder dat heb je ook een fantastische speler.
hallo! bedankt voor de snelle reactie!

2. kun je voorbeelden van stroombesparing noemen? (je zei al shuffle)

3. dus op een datacd kan wel zoveel mp3's op?

4. ik heb geen idee hoe dat dan werkt. staat dat in de gebruiksaanwijzing?
moet je dan eerst de update downloaden en dan op een cd zetten (data cd??) en dan "af laten spelen" ofzo??

de meeste mp3/cd spelers gebruiken toch geen update software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 17:25:
[...]

hallo! bedankt voor de snelle reactie!

2. kun je voorbeelden van stroombesparing noemen? (je zei al shuffle)

3. dus op een datacd kan wel zoveel mp3's op?

4. ik heb geen idee hoe dat dan werkt. staat dat in de gebruiksaanwijzing?
moet je dan eerst de update downloaden en dan op een cd zetten (data cd??) en dan "af laten spelen" ofzo??

de meeste mp3/cd spelers gebruiken toch geen update software?
Voorbeelden van stroombesparing zijn shuffle uitzetten, weinig met de knopjes (moeilijk :Y)) spelen en de equalizer op normal of rock staan (maar dat doe ik nooit, want alleen de metal eq heeft wat mij betreft genoeg bass). Maar alle manieren van stroom besparen staan in de handleiding beschreven

Op een data-cd kunnen inderdaad een stuk meer. Hoeveel hangt af van de lengte van het nummer en de bitrate, maar 170 nummers lukt zeker (bij 128 kb/s)

Misschien was dat bij oudere spelers niet zo, maar de nieuwere modellen zijn (bijna) allemaal firmware-upgradeable. Upgraden doe je door de firmware op een cd te branden (op een cd-rw ofzo, anders is het zonde om een cd te verspillen aan firmware) en die door de speler af te laten spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ik heb 'em nu ook zo'n beetje een week (in de VS gekocht, was weer even bij m'n vriendin) en hij bevalt goed. Ik zag dat je de oude firmwareversies ook kunt downloaden van de iRiver site. Erg geinig apparaatje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat dat over de firmware (?) uitgelegd in de gebruiksaanwijzing?

Bedankt voor jullie antwoorden :)
Nog even sparen en dan is ie in mijn bezit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op 25 november 2003 @ 10:22:
Ik heb 'em nu ook zo'n beetje een week (in de VS gekocht, was weer even bij m'n vriendin) en hij bevalt goed. Ik zag dat je de oude firmwareversies ook kunt downloaden van de iRiver site. Erg geinig apparaatje. :)
en? ook last van te weinig bass?
nog andere opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:01:
[...]

en? ook last van te weinig bass?
nog andere opmerkingen?
Ik heb 'em nu 1 dag, bevalt super. De bass: voor mij is het prima, met de equalizer (en helemaal met firmware 1.40b) is de bass erg goed in te stellen hoor!
Firmware upgrade handleiding kan je vinden op de downloadsite van iRiver zelf.

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je antwoord!

maar de site van iriver is niet in het NL, kan dat kloppen?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste